Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3350 Őry Gábor 2011-03-09 19:53:32  Előzmény: Spityu: 71965

Ha volt rendes alapjárat, akkor még jó. csak kérdés, hogy meddig lesz jó. Nekem az elsõ motoromban amit 136 ezer kilométerrel vettem, még nem volt felszabályoztatva.

3349  Spityu 2011-03-09 13:19:48

Érdeklõdni szeretnék, hogy közületek valaki szabályoztatott-e már fel Trabant vezérlõtárcsa pályát. A lenti képen a zöld nyíl irányából, a blokk síkjának magasságából nézve a vonalak a következõket jelképezik:
- piros: az eredeti "látvány", amikor egy síkba esik a két felület.
- kék: amikor a fõtengely középvonalához közelítve, a vezérlõtárcsa rugók nyomásától kopik a futófelület.

Felülrõl nem, csak vízszintesen nézve lehet észrevenni. A felület amúgy nem barázdás, egész sima. Meg különben is, csak kb. 60ezret futott blokkról van szó. (A képen nem az szerepel.)

Szerintetek fel kell szabályoztatni, vagy jó lesz anélkül is? Emlékeim szerint a motor kiválóan üzemelt, mígnem elhalálozott az egyik hajtókar (a másik annyit kotyog, mint egy gyári új). 2003 januárjában.

[url=http://www.kephost.com/images4/2011/3/9/rgzlv656mwhpyyfjn3i2.jpg]Illusztráció[/url]

3348  Spityu 2011-03-09 07:03:52  Előzmény: : 71962

Ez pofon egyszerû. Leteszed egymás mellé, balról kezdve a Trabi és a Wartburg önindító alkatrészeit, ami a jobb kezed felõl van, az a Wartburgé, a másik pedig a Trabanté.

A forgásiránnyal nem kell törõdni, legrosszabb esetben - a gyújtás utánállítását követõen - a 4+1-es váltóból lesz 1+4-es. Tiszta haszon!
[i](Módosította Spityu 2011.03.09. 08:06-kor)[/i]

3347 Varga Tibor 2011-03-08 23:09:47  Előzmény: : 71962

Forgórész nem annyira lényeges hogy 6, vagy 12V-os, felcserélhetõk egymással.

Most nézem csak hogy forgórész. az cikisebb, a waresz bendix más irányban fogazású.
[i](Módosította Tibke 2011.03.11. 22:30-kor)[/i]

3346   2011-03-08 21:35:46

Van valakinek használható ötlete, hogy hogyan lehet megkülönböztetni 6V-os és 12V-os Trabi és Waresz önindító forgórészeket egymástól? sikeresen beleraktam mindent egy dobozba, és már nem tudom ki kivel van... :s

3345 Turoczi Csaba 2011-03-08 19:20:00  Előzmény: : 71944

Ezt köszönöm most! Igazán jól jött. Nekem is épp ez volt a problema. Csaba;)

3344 Hack Csaba 2011-03-07 21:59:00  Előzmény: Spityu: 71955

Üdv. Ma kivittem a szerelõhöz a Trabit,mert én semmi rendellenességet nem láttam rajta. Most azt produkálta,hogy indítás után felpörgött és hirtelen leállt. Ezt kb háromszor eljátszotta és utána nem állt le,hanem ment,de megint magas fordulaton. Már kb 6-7 km megtétele után meleg volt a motor is és a víz is,de akkor is csak pörgött egyre nagyobb fordulaton és megint játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen túl nagy a fordulat és ne legyen baja a motornak. A gázpedálhoz hozzá sem értem,akkor is ment kb 60-al negyedikben. A keresztezõdésekben az elindulásoknál meg azt hihették,hogy versenyzõnek készülök.:)Aztán megnézte a szerelõ srác is,de egyenlõre így ránézésre nincs elképzelése errõl a hibáról. Majd szétszedi a karbit és többet tudunk..

3343 Kiss Krisztián 2011-03-07 19:58:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 71958

Suzuki motoros trabi volt,2éve vettem alkatrésznek motor nélkül,mai áron 20liter benzin árán..:))

3342 Csády Szabolcs 2011-03-07 19:35:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 71957

Megpisszented, s már így is fog kinézni :P :

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/06/45/35/64535_1277053205.jpg[/imgw]

Ui.: Az a Suzuki embléma a motorháztetõn elég demoralizáló...

3341 Kiss Krisztián 2011-03-07 19:24:50

Csináltam egy öregebb hatású lámpakarikát,hamár vettem egy co-t.
Feltettem probára:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110307/K_p_226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3340 Hack Csaba 2011-03-05 21:26:02  Előzmény: Spityu: 71955

Köszi,ezt holnap meg is nézem. Mondjuk még annyit elfelejtettem mondani,hogy ez a hiba úgy egyik napról a másikra jött elõ és semmiféle elõjele nem volt. Kb 1 hete csinálja ezt a hidegen túlzottan nagy a fordulatot. Holnap megnézem és lehet,hogy megpróbálom állítani is,de ez a "hideg" fordulat nem egy picit magas,hanem szinte "üveghangig" menne,ha nem állítom le..

3339  Spityu 2011-03-05 20:27:48  Előzmény:Hack Csaba: 71954

Tipp1: ha szembõl állsz, jobb kéz felõl találod a bimetálházat, ahova a két vízcsõ is csatlakozik. A mechanika kívülrõl szabályozható egy csavar segítségével, ezzel lehet beállítani a "hideg üresjárati fordulatszámot".
Marótis könyvben az M 63-as ábrát tanulmányozd. A csavar állítgatása elõtt ellenõrizd, hogy nincs-e valami elgörbülve ott.

Tipp2: ömlik be a benzin, hidegen emiatt magas alapjárat, bemelegedést követõen pedig alacsony, mivel akkor már túl dús a keverék. Ezt mondjuk nem tartom valószínûnek, de ki tudja.

Tipp3: egyéb.

3338 Hack Csaba 2011-03-05 19:53:47

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy 4T-nél valaki találkozott-e már hidegindító hibával? Olyat csinál a Trabi,hogy kb 2-3 nap állás után indítom,és magas fordulaton úgy indul,mintha rögtön tövig nyomnám neki a gázt,de hozzá sem érek. Nagyon játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen baja a motornak. Aztán felmelegedett a víz és a motor utána hirtelen visszaállt normális fordulatra és minden jól mûködött. Pár nap után megint el akartam menni vele,de hasonló volt a helyzet és elvittem a szerelõmhöz. Õ tekert valamit rajta és elhoztam,de akkor is már meleg volt a motor. Látszólag jó lett. Ma gondoltam megpróbálom,mert a jövõ héten szükség lenne rá,de sajnos megint ez a helyzet és talán valamivel még rosszabb is lett,mert ugyanúgy nagyon nagy volt a fordulat és kb 10 perce meleg,"zöld ledes" volt a víz és csak akkor kapcsolt le a szivató. Ha van valami ötletetek,azt szívesen fogadnám,mert így vagy a kuplungom ég le,vagy hülyének néznek,hogy rögtön száguldozni akarok és a motornak se valami jó ez. Mondta a szerelõ,hogy vigyem vissza,de nem tudja mi lehet a gond. A szervízkönyv egy bimetall rugóra utal lehetséges hibaként,de én nem nagyon értek hozzá,hogy ez hol van a karburátorban. 2T-t nek már javítottam a motorját,de 4T-t nek még nem. Ha van valami ötlet,akkor légyszi írjátok meg. köszönöm. hali

3337 Korpai Tamás 2011-03-04 21:22:53

Gyakorlat tapasztalat fõtengely szétpréselés ügyben: 20t ide vagy oda, egy 12,5t-s hidraulikus emelõbõl készített préssel különösebb erõlködés nélkül szétszedhetõ. Csak kiváncsiságból nyomtam szét egy rossz tengelyt, ha élesbe menne a dolog kicsit precízebben kellene megoldani, fõleg az összeszerelést, de megoldható
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/110304/DSCF7791_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Tama 2011.03.04. 22:28-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2011.03.04. 23:23-kor)[/i]

3336 Támba Csaba 2011-03-02 21:50:11  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71951

Lehet sokallni, de kell annyi :)

3335 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 20:23:20  Előzmény: Spityu: 71950

a 20 tonnát sokallom, max a fõtengely sonka kovácsolásához
ha 50 NM-es a motor akkor kb annak a 4-5x-ét kell kibírnia, de van ami az 50-et sem tûri.
Innen könnyen kiszámolható. Ha nézed a linket amit beszúrtál ott az a menetes orsó amit használ a span max 2,5 tonnát tud produkálni és akkor nem becsültem alá.
[i](Módosította O2TO 2011.03.02. 21:28-kor)[/i]

3334  Spityu 2011-03-02 19:56:25  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71949

Na igen, a szõlõprés elve valszeg csak Simson méretû csapszegekhez jó. Az excenteres megoldás már inkább használható.
Viszont jó volna tudni, hogy mekkora erõ kell egy Trabant fõtengelyhez. A sonka melegítésével ez is csökkenthetõ. A 2-es szám rémlik, de a nagyságrend sajnos nem. 20 vagy 200 tonnát hallottam... egyik sem lenne pitiáner feladat, de nem lehetetlen. :D

3333 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 19:43:21  Előzmény: Spityu: 71948

a mechanikus a forgó mozgás és az abból eredõ súrlódás miatt nem elég precíz és szabályozható.
Hidraulikus emelõ a legegyszerûbb, vagy akár egy munkagép hidraulikus hengere.

3332  Spityu 2011-03-02 19:06:44  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71947

Engem is egy krosszmotor ihletett meg annó.

A présszerszám tényleg nem túl bonyolult, házilag kivitelezhetõ. És ami tologatja, az mibõl lesz? Hidraulikus vagy mechanikus(menetes) lesz? Utóbbihoz Tr32x3-as menetet gondoltam, kb. 10cm hosszúságú anyával. :D Meg valami orbitális erõkart.
Másik lehetõség mechanikusra egy bütykös tengely alkalmazása, megfelelõ áttételezéssel. Nyilván a vezérmûtengelynél kisebb emelkedéssel és jóóóval nagyobb kivitelben. Én legalábbis ilyen megoldásokat láttam a neten e témában.

[url]http://www.saabisti.fi/saab-96-1964/part-20-crankshaft-renovation/[/url]

Volt egy másik oldal is, ahol különféle vastömbökkel volt a megfelelõ sonkánál alátámasztva a fõtengely, de már nem találom. Ez a könnyebbik része a dolognak. A neheze az erõkifejtés.
Vagy van valami jó ötleted?

3331 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 17:55:52  Előzmény: Spityu: 71946

a présgép könnyen elkészíthetõ, semmi extra. Szabadonfutóhoz is készítettem házilag prést. Pikk-Pakk szétszedem vele. Acél+CO2 hegesztõ és némi rálátás a dolgokra.
Itt hever egy fõtengely az elõszobámban. ezen minden csapágy békebeli magyar debreceni csapággyáras, de a garázsba van még eredeti német is. Azt a megoldást amire én esküszök azt perselyezni kellett. Az alapötletet egy KTM adta :D

3330  Spityu 2011-03-02 14:09:14  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71945

Nos, a présgép hiánya a legnagyobb visszatartó erõ, hogy létesítsek egy ilyen infrastruktúrát. A mérõórázás könnyen megoldható, egy blokkból simán lehet csinálni alkalmas állványt. Centrírozó (CÉL)állványt is hasonló módon készíthet az ember és akkor az is megoldott. A csapok köszörülése megoldható, eltérõ méretû csapágynál a perselyezés úgyszintén. A hajtókar felújítása is.
Sõt, a méretre igazított alkatrészek nitridálására is sok helyen vállalkoznak.

Amúgy milyen csapágyakat vittél? Milyen külsõ / belsõ átmérõjûek? Gondolom kellett perselyezni.

3329 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 13:55:13  Előzmény:Biacsics Gábor: 71906

Én is beszippantottam a fõtengelycsapágyakat Mihályfiéknál. Csináltattam egy speckó fõtengelyt és mikor megkaptam láttam hogy a nyugvó csapágyak még kívülrõl is vakrozsdásak. Rögtön visszavittem és kértem a csapágyak cseréjét újakra, hiszen azért fizettem.
Új csapágyuk nincs, csak kukázottakat újítanak fel :-) Gyakorlatilag felzsírozhatják mert másfajta karbantartási mûvelet számomra nem ismert soros mélyhornyú golyóscsapák esetében.
Szemét húzás részükrõl.
Végül is kicserélték vitt csapágyakra és megkaptam a darabot. Igaz ki még nem próbáltam betettem a többi mellé rosszabb idõkre.
Többet oda nem viszek semmit, inkább otthon préselem és mérõórázom, a köszörültetést pedig pár ezerért bevállalja egy gépmûhely.

3328   2011-02-25 14:11:25

Sziasztok!

Parázslott a töltésjelzõ lámpám a 4T trabimban, és itt a fórumon keresgéltem, volt akinek a kilazult kábelek okozták a problémát. Na akkor én is elkezdtem keresni laza kábeleket, és az akksi és a váltó közötti testkábel a váltónál kicsit laza volt, nem kotyogott a csavarnál a vezeték, de tudtam mozgatni. Megtisztítottam az érintkezõ felületeket, és most úgy néz ki, jó lett, nem parázslik a töltésjelzõ.

Szóval ha valakinek ilyen problémája van, akkor a kábeleket nem árt megnézni.

3327  Spityu 2011-02-23 12:46:19  Előzmény:Támba Csaba: 71942

Nyilván ki kellene kísérletezni a megfelelõ adagolást. Úgy, hogy a teljesítménybe se szóljon bele, de azért hatása is legyen. Hasonlóan az írható elõgyújtásvezérlõhöz (IGC), be lehetne egy 3 dimenziós "olajadagolási mátrixot" is programozni, szóval csak nagy fordulaton, nagy terhelésnél kapna ott nedût. :))))
[i](Módosította Spityu 2011.02.23. 13:47-kor)[/i]

3326 Támba Csaba 2011-02-23 12:30:26  Előzmény: Spityu: 71941

Ja! Meg azt hinnék a füst miatt, hogy az évszázad erdõtüze tombol amikor a 2T motor elégetné a bejuttatott plusz olajat :)

Néhány Greenpeace aktivista meg hozzáláncolja magát az elsõ szervizponton :)
[i](Módosította Tsaby 2011.02.23. 13:58-kor)[/i]

3325  Spityu 2011-02-23 12:01:06  Előzmény:Támba Csaba: 71940

Hú... a kenés, ez eléggé összetett ott. Régebben azt hittem, hogy a kétsoros csapágyra való áttérés valamiféle tolerancianövelést eredményez, azonban ezen túlmenõen az egyik típusmódosítási dokumentumban a kenés javításáról írnak. És akkor még ott vannak a hajtókar oldalán lévõ "árkocskák" is, legalábbis a régi típusoknál.
Amúgy gondolkoztam olyan megoldáson, hogy a fõtengely közepén a labirint helyett olajozógyûrût kellene elhelyezni, ahonnan a fõtengely belsejébe fúrt, a furatvégeknél a karburátor mintájára ledugózott járatokon keresztül jutna el az olaj egészen a hajtókarcsapágyakig, egy külsõ, szabályozható nyomású olajpumpa segítségével. Elég macerás lenne megvalósítani, viszont jobban bírná a 7000-es fordulaton jelentkezõ 75-80 lóerõt egy hegyi járgánynál. :)
Nem is értem, hogy a hengergörgõs késõbbi változatainál - talán a '74-es bronzpersely elhagyástól - miért szüntették meg a nyugvócsapágyak direkt kenését.
[i](Módosította Spityu 2011.02.23. 13:10-kor)[/i]

3324 Támba Csaba 2011-02-23 11:11:25  Előzmény: Spityu: 71939

Hajtókarcsapágyaknál át kell az egészet számolni, méretezni. Mind igénybevételek, mind kenés szempontjából. Nem mindig a több a jobb :)

3323  Spityu 2011-02-23 10:48:31  Előzmény:Támba Csaba: 71938

Nos igen, logikus is. Eleve ha puhább fémbõl van a kosár, akkor is koptathatja valamennyire a golyókat (oda-vissza), ami nem túl szerencsés. Én leginkább olyan csapágyakkal találkoztam, amiknek a futópályája dorozmásra kopott. Egy kerékcsapágynál volt, hogy teljesen amorf "valamikké" váltak a golyók. Mintha egy automata pucológépben bennfelejtették volna a krumplit. :)
Jellemzõ még a lendkeréknél lévõ csapágy darabossága, ami a koksz miatt jóval gyorsabban kialakulhat. Eddig egy középcsapágynál tapasztaltam kosárszéthullást.

Viszont most jut eszembe a hajtókarcsapágyak sûrû görgõssel való kiváltásának esete... gyárilag 12(x2) görgõ helyett elsõ ránézésre nagyobb terhelésnek vethetõ alá a 18 vagy 19 görgõs változat. Azonban ~5.5mm helyett ~3mm a görgõk átmérõje, így jobban "gyûri" a futófelületet, szóval összességében nem is biztos, hogy sokkal jobb, amennyiben jobb.

3322 Támba Csaba 2011-02-23 10:08:18  Előzmény: Spityu: 71934

Nem véletlenül drágábbak a poliamid kosaras csapágyak :)

Amúgy a csendesség mellett pont az élettartam az egyik erõsségük. Ha ugyanis láttál már tönkrement egysoros mélyhornyú golyóscsapágyakat, akkor láthattad, hogy legtöbbször az elkopott, szétugró acélkosár szalagját gyûrik maguk alá a gördülõelemek és akkor van a nagy baj, mert "megragad" a tengely.
Poliamid kosárnál ilyen nem szokott elõfordulni. Egy lefutott, mm-es kotyogással bíró darab is forog az utolsó percig.

3321 Ackermann Balázs 2011-02-22 22:41:22  Előzmény:Madocsai Gergely: 71936

Látom befigyel az új avatar! Ott van a szeren... :D

3320 Madocsai Gergely 2011-02-22 22:39:51  Előzmény:Kalmár Csaba: 71932

Akkor bingó, a bak lesz a megoldás, csere és faxa lészen - remélem...

Köszi!

3319 Madocsai Gergely 2011-02-22 22:37:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71930

Szuper, köszi!

3318  Spityu 2011-02-22 19:52:44  Előzmény:Támba Csaba: 71933

Kössz a tippet, azt hiszem így járok el. Nyeleshez megy a P636, a többi helyre meg P66. Kicsit idegenkedek a mûanyag vezetõtõl, van egyfajta rossz érzésem az élettartamra vonatkozóan, de gondolom alaptalan, ha ajánlod. Ebbõl a változatból lenne "sok darab" C3-as, csak méregdrágán.

3317 Támba Csaba 2011-02-21 21:05:20  Előzmény: Spityu: 71931

"Vagy tegyek csak a nyelestengelyhez, a másik 2 helyre mehet a sima is?"

Igen, ez az általam is bevált módszer. Ettõl függetlenül az emelt futáspontosságú "zajszegény" változatokat célszerû használni akár a C3-asoknák, akár a "simáknál". Primer és szekunder tengelyre poliamid kosaras verzió a legjobb (legcsendesebb), a diffihez ilyen kosárral még nem láttam, oda kisebb fordulat miatt a fémkosaras is mehet.

3316 Kalmár Csaba 2011-02-21 19:12:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 71923

Nem rángattam mostanság meg kézzel, de amikor állítottam be a gázt, a nagy gázadásra meg sem mozdul a motor benne...gondolom akkor rángatásra sem.Meg aztán nekem nem adatott meg eddig kevés km-es 4t én mindig sok km-es romokból építkeztem.

3315  Spityu 2011-02-21 14:42:51

Már-már nyaggatóba való kérdés lehetne:

2T Trabant sebességváltójába ki milyen csapágyat ajánl? Elsõsorban a csapágyhézagra lennék kíváncsi, nem a márkára.

Kis elmélet, bár valszeg nem mondok sok újat:
C3 - növelt csapágyhézag, hõtágulás miatt (pl. fõtengely),
C2 - csökkentett csapágyhézag (pl. kerékagy).

DKF-nél így jelölik: P636, ahol:
- "P6" - pontossági osztály (a golyók átmérõjének szórása nagyon kicsi),
- "3" - a mai C3 megfelelõje,
- "6" - precíziós/vibrációmentes/halk futású csapágy

1., A könyvek C3-as csapágyat írnak, amelynek típusjelölése a keletnémeteknél: "DKF-DDR 6304 P636"

2., [b]Garantáltan gyári váltókból vegyesen[/b] kerültek elõ P636 és P626 jelölésû csapágyak.

3., Egyetlen boltot találtam, ahol van egyetlen egy darab P636-os, ill. egy másikat ahol van sima (P66) és P626 (DKF-bõl).

Tehát a gyári gyakorlat ellentmond a könyvnek. Nem is indokolt a váltóba a C3-as csapágy? Vagy tegyek csak a nyelestengelyhez, a másik 2 helyre mehet a sima is?

[b]Kérdezném olyantól, aki már újított fel váltót, illetve olyantól is, aki "csak" elméleti síkon tud hozzászólni.[/b]

Köszi!

3314 Gyapjas Gergely 2011-02-20 17:00:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 71918

Ez a nyíregyházi mûhely ahol csináltatjuk, de találtunk Miskolcon is egyet de õ mindent perselyez, a nyíregyi nem. Volt 6db gyári be nem sült, csak sokat futott fõtengelyünk és abból 2 lesz most megcsináltatva. Vettünk gyári új csapágyakat a fõtengely két végére, a középsõk meg koyo-k lesznek. A hajtókarok gyári újak,de hogy alul hogy csinálja azt nem tudom. Nekem az elõzõt is õ csinálta msot használom 5.éve átlag 10-12e-et, megyek évente, de tavaly több mint 20-et mentem vele mert nem volt másik autóm és ezzel jártam dolgozni. Amúgy régebben németbõl hozott bontani motorokat és azokból látta el magát, ma már csak vitt fõtengelybõl dolgozik. Régebben csinált (amikor még készültek itthon több helyen felújított fõtengelyek) debreceni csapágyakkal is felújított fõtengelyt, de egy ideje már csak koyo-val csinál.

3313 Pudics Attila 2011-02-20 16:24:47

Sziasztok!
Vettem 1 kombi 1.3-as Varnyút és az a problémám,hogy melegen,illetve
nagy gáz adásra nem húz,mikor visszább engedem a gázt akkor kezd megindulni.
Az alapjárat néha egy kicsit megemelkedik aztán visszaáll.
A vákumcsöveket kicseréltem,gyertyákat,rotort és az elosztófedelet is a kábelekkel.
Egy ismerõs azt mondta,h van a karbiba valami dúsitó membrán,ami tönkre mehetett, viszont nem találtam 1 autós boltban sem.Ha valaki tudja melyik boltban lehetne venni Monor környékén vagy Pesten azt megköszönném ill. az ötleteket is,hogy mi lehet a gáz.A fogyasztása most 11.1 liter 90 százalékban országúton.:(

3312 Kiss Krisztián 2011-02-20 12:58:07  Előzmény:Mátyus Ádám: 71927

Ne aggodj,ez igy teljesen jó.Mérd meg(ezek szerint már megtetted)a töltést,ha rendben van ne piszkáld.Ez is egy trabi tulajdonság.Ezer év+1 amedig ez igy elmegy!!!!!!!!

3311 Mátyus Ádám 2011-02-20 11:14:31

Sziasztok!
Dinamós 6V-os kétütemû Trabantnak alapjárati fordulaton törvényszerû, hogy nincs töltése? Semmilyen fogyasztó nincs ilyenkor bekapcsolva. Emelt fordulaton szépen tölt. Ráfér egy dinamó felújítás, vagy ez ilyen és meg kell szokni? :)

3310 jocking . 2011-02-20 10:42:24  Előzmény:Kalmár Csaba: 71922

Amíg 4T váltó volt benne, addig nekem se volt ilyen kidobálós problémám. Elég nehezen vette be a rükit, de ha egyszer bevette, utána már a világból is ki lehetett volna tolatni vele. Az 5-sebességessel meg végképp nincs ilyen gond.:D

3309 Lizák Péter 2011-02-20 01:45:05  Előzmény:Madocsai Gergely: 71919

Érdekes, mert az enyém ki kidobja ha nagy gázzal indulok hátrafelé...

3308 Csády Szabolcs 2011-02-19 20:04:37  Előzmény:Madocsai Gergely: 71923

Nekem se dobálja ki, de nehezen veszi, mint ahogy az 1-est meg a 2-est is.

3307 Madocsai Gergely 2011-02-19 18:24:57  Előzmény:Kalmár Csaba: 71922

Ez már jó jel, így az lenne a kérdésem, h az autóid közül figyel-e bármelyikben gyári bak (elsõsorban hátul)?

Azért kérdezem, mert ha mind utángyári (kemény, mint a fagyott mammutsz@r), akkor walszeg ez lesz a megoldás...:S

Nálunk 2 példány leledzik a családban, Édesanyámé, mely 35000-ret futott, és az enyém, amit 58000-rel wettem nyár wégén, de mindegyik üzembiztosan kidobja a rükit, és mind 2 full kóklermentes gyári. Mindegyikben kézzel, könnyen lehet mozgatni a mocit ide-oda, olyan takony - nem szakadt! - az összes bak.

3306 Kalmár Csaba 2011-02-19 15:39:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 71919

Volt már néhány 4t-m meg van is , de nekem egyik sem csinált ilyet, hogy kidobálja a rükit.Nehezen veszi olyan van, de ha bevette letolathatok balatonig...

3305 Madocsai Gergely 2011-02-18 22:41:10  Előzmény: Spityu: 71920

Ajjaj, a belére még nem is gondoltam... Ezekszerint, nem csak nekem "erõs" a jobb kezem;))) Ez a WAF7.4 még bõ jóindulattal sem mondható sebességwáltónak, áhh...

Ez esetben gyorítanom kell a projecten, azaz a +álmodott motor+wáltó kombó összehurimpálásán, h wégre egy normális szíw+hajtás dobogjon a gépben.
Gond: a papírozást így sajnos nem fogom tudni +oldani (MO-on legalábbis) - ugyanis erõsen típusidegen cumókban gondolkozom.

3304  Spityu 2011-02-18 22:00:18  Előzmény:Madocsai Gergely: 71919

Szerintem ez a váltó belsõ felépítésébõl adódik, aztán lehet, hogy tévedek. Az enyém is ilyen. Mondjuk amióta megvettem, tudom, hogy ez egy olyan dolog, amit ki kellene cserélnem a kocsiban. Egy élmény így feljönni rükvercben, nagy hóban az utcánkba. Jobb kézzel benntart, a másikkal kormányoz, mindezt úgy, hogy "állszagázonnemveszedel" és egy 1 autó széles dûlõ úton manõverezel. :)))

3303 Madocsai Gergely 2011-02-18 20:27:03

Más:

Lenne egy kérdésem, a hozzám hasonló, mazochista;) - már elnézést - 4T henkölõkhöz:

Mit lehet tenni a rükibõl állandóan kidobós típushibáwal???
(sztem ez típushiba, mert az általam próbált, eddigi összes gyári állapotú - makulátlan - 4T ezt produkálta, egyszerûen nem lehet feltolatni már egy enyhe emelkedõn sem anélkül, h ki ne b*ssza üresbe és ez elég gáz:()

Elsõsorban a bakok gyanúsak nekem(túl puhák), ezek közül is fõleg a hátsó(1db ugye, nem túl stabil)...
Cseréjek bakokat, kõkemény magyarra, h ne mozogjon annyit a moci és ne tudja olyan könnyen kirántani üresbe?
Henköljek fel plusz bakot?
Esetleg "reszeljek" wmit a rudazaton?

Tipp/tapasztalat?

Elõre is köszi!

3302 Madocsai Gergely 2011-02-18 20:14:10  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71916

Hali all!

Én néhány esztendeje csináltattam az öreggel egy rallye-s tengõt, h legyen tarcsiba (minden full gyári, zsír új, alapméretes, kivétel a golyós csapágyak és a hengergöris csapágy)
Tawaj, Alsóõrs elõtt 1 nappal tettem be, ezzel is mentem le "madogery-s" tempóban, h lássam mit tud, kibírta(!). Kb 350km lehet benne, eddig szépen, kussban fut, pedig kültem neki, ahogy tudtam, kopp-kopp-kopp...

Egy cimbim mociját raktam össze még régen olyan kisipari fossal, amin a legkisebb beállítható elõgyuszi 7mm (!!!) wolt. Hát ne tudjátok meg, de járt, sõt, beletekert így wagy 10++ ezret, abba a kisipari f*sba, és még ezután is hibátlanul ment. Szówal ennyit az elõgyusziról, ha ezt nem tekerte el...

Kérdés: hol csinálják ezt, az általad említett fõtengõt, ha nem titok???

3301  Spityu 2011-02-17 18:21:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71916

[i]"Amúgy tapasztalat alapján az SKF hanyatlik."[/i]

Nem tudom, hogy hanyatlik-e, mert én legutóbb ZKL-t tettem kerékagyba, de hamisítják 1000-rel, az tuti!

A fõtengelyfelújítóról lehet tudni valamit? Egyedi gyártás vagy máskor is szokott az illetõ felújítani?
Nem a helvéciai mûhelyrõl van szó?

Én már azon gondolkodtam, hogy felküldök egy jóféle használt fõtengelyt, széthuzattatom, megcsináltatom a módosításokat a motorgenerálozós ismerõsömnél, és csak összerakásra küldöm fel Pestre. De ez így elég drága lenne. :P
Aztán végül maradtam a FAG-os sûrûgörgõsnél, amit említettem.