Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3373 révai ákos 2011-03-25 22:23:13  Előzmény:Múzer tibor: 71987

Szia Tibcsi

A fékbetétek zörgése elég gyakori jelenség a 4T Trabinál. Ahogy halottam maradéktalanuk megszüntetni nem lehet. Azonban saját tapasztalat alapján egy jó állapotú felni ( ami nincs még agyoncentírozva, ütve, stb )sokat segíthet ezen. Nekem sokat zörgött sima úton is, aztán ahogy lecseréltem az ezeréves régi felniket ujakra utána már csak egy-egy nagyobb útegyenlõtlenség, kátyú miatt hallani csak.

3372 Szebelédy Péter 2011-03-25 17:11:34  Előzmény:Támba Csaba: 71985

Köszönöm, ezekszerint akkor ez egy és ugyanaz... ha jól értem, a hõérték a gyertya hõelvezetõ képessége. Ha ez kisebb mint kellene, akkor felizzik, és idõ elõtt gyújt/leálló motornál visszagyújt? Jogos, mert ha belegondolok a gyertyacsere után lett ilyen...:rolleyes: Többet abba a boltba nem megyek azt hiszem...

3371 Múzer tibor 2011-03-25 16:17:09

Sziasztok!

Azzal kapcsolatban kérném a tanácsotokat, hogy 4T trabinál
hogy lehet megszüntetni a fékbetétek csörgését-zörgését.
Menet közben eléggé zörög, ami nagyon zavaró. Köszi.

3370 Marton Tamás 2011-03-25 14:59:03  Előzmény:szilágyi József: 71983

Hát azért ez nem egyszerû dolog... Át kell benne méretezni a végfokot. Ami rengeteg számolás, és sok-sok alkatrész cseréjét jelenti. Inkább gyûtjs egy új rádióra ami szól 45-50W-ot is. (a legtöbbjük pont ennyit szól). Nem annyira drágák már, szóval nem éri meg a tökölést.
Persze más kérdés, ha teljesen retro állapotú gépet szeretnél, korabeli rádióval. Akkor megérné a fenti mûvelet, ellenben csak pénzkidobás.

3369 Támba Csaba 2011-03-25 07:35:31  Előzmény:Szebelédy Péter: 71984

Gyújtás beállítás ellenõrzés, gyújtógyertya probléma (hõérték).

3368 Szebelédy Péter 2011-03-25 06:40:21

Üdv ismét.
Megint egy problémával fordulok hozzátok, illetve legyen kettõ hamár keyboardod ragadok:).
Most, hogy itt a jó idõ, ismét elõjött a következõ jelenség. Ha felmelegszik a motor "kétzöldledes" fokozatig (pl dugóban), akkor elkezd "ciceregni". Ha visszahûl, a hang megmarad egészen addig mig teljesen le nem hül a gép. Ez normális, és ha nem, mitõl lehet. A másik: néha leállításkor, amikor már majdnem egészen leállt, még 1-2 fordulat erejéig újra beindul gyújtás nélkül. Kicst zavaró:) Hogy lehetne megszüntetni?
Üdv:
Prom

3367 szilágyi József 2011-03-23 17:46:04

nem tudjátok hogy lehet ha egyeltalán lehet... növelni a rádióm hangszórók felé kimenõ teljesítményét mert jelenleg ez a 25 W nem sok..:/ 50-et szeretnék vagy többet ha lehet;)

3366 szilágyi József 2011-03-23 17:44:19  Előzmény:Farkas Zoltán: 71981

köszönöm a segítséget világos minden :) indul a kísérletezés :D

3365 Farkas Zoltán 2011-03-23 12:32:00  Előzmény:szilágyi József: 71980

Szia!

Én warbival járok etanollal,de ugyanaz a karbi szerintem.Én csak a fõfúvókát fúrtam fel nagyobbra vagyis most 125 ös lett kb de hidegen,félmelegen megtorpan úgyhogy 130 as kellene bele de még fogyasztásmérésen van.
7l benzin 36l etanol keverékkel nagyon ment ezzel a fúvókával is,de javaslom teszteld a kocsit mielõtt csak E85 van benne.Vagyis ha van idõd próbálkozni akkor fokozatosan növeld a fúvókát és az etanol arányát.
110 a gyári fúvóka azzal 1/3 etanolt kibírt de kb 117-120 as fúvókával 1/3 benzin 2/3etanolt bírt a warbim.
Azért kisérleteztem hogy ne menjen nagyon a fogyasztásra azaz takarékos legyen etanolból is.

Szûrõbetétet(400Ft os mûanyagszûrõ) szerezz be néhányat ha még nem volt eddig benne etanol mert minden koszt felhoz a tankból és a csõrendszerbõl.Nagyobb forgalmú kúton tankolj mert megköti a vizet az E85 és jobb a friss anyag... :)
Elõgyújtást adhatsz neki jóval nagyobbat(kb5-6fokot tekertem az elosztón) és az alapjáratot bekell állítani hozzá.

Teljesítmény csökkent kicsit,nem melegszik annyira de megy és jóval olcsóbban...
A hengerfej síkolásán gondolkodom hogy visszatérjen a nagyobb teljesítmény és hogy kihasználjam a 105 oktánszám süríthetõségét.

Ha nem értesz valamit,segítek szivesen!

Üdv.: Zoli

3364 szilágyi József 2011-03-22 18:07:57

sziasztok!! olyat keresek aki tudna nekemsegíteni pierburg karbim van 1.3 poloé sztem passzol a wartburgéval mert kinézetre teljesen ugyanaz és etanollal szeretnék járni bármilyen ötletet segítséget szívesen fogadnék :D köszi

3363 Őry Gábor 2011-03-20 10:51:13  Előzmény: Spityu: 71977

Nézd meg összerakva, mennyire fekszenek fel a tárcsák!

3362 Varga Tibor 2011-03-19 19:43:34  Előzmény:Muczán Gábor: 71976

Meg nem mondom már a mûhely nevét, szita az agyam, és vagy 6-7 éve volt. De jól sikerült, enyém nagyon oda volt.

3361  Spityu 2011-03-18 13:45:21  Előzmény:Varga Tibor: 71972

Közben megnéztem otthon a blokkot. Érdekes módon a rajzon jelölttel ellentétesen van elkopva(?!). A fõtengely középvonala felé közelítve több anyag van. Szóval olyan, mintha a vezérlõtárcsa kerületénél kopott(?) volna jobban. Ami kizárja, hogy a rugók nyomásától alakult volna ki. Márpedig ez volna a logikus.
A minimális ferdeség már gyárilag is benne lehetett, a felület egész sima, szerintem hagyom úgy, ahogy volt. Fõleg, ha csak Pesten találok mûhelyt, de itt helyben sem áldoznék rá többet 5ezernél.

MG, szerintem Mihályfiéknál, de majd Tibke megmondja. Ezt már / talán nem qrják el, mint mostanában a fõtengelyeket.

3360 Muczán Gábor 2011-03-18 12:51:05  Előzmény:Varga Tibor: 71972

Hol szabályozták fel szakszerûen?

MG

3359 Csády Szabolcs 2011-03-17 20:30:59  Előzmény:Nagy Donát: 71973

Ciffel.

3358   2011-03-17 20:12:16  Előzmény:Nagy Donát: 71973

talán kicsit meg kéne kapargatni késsel, de csak finoman, aztán krómtisztítópaszta, rongy, és kitartás.

3357 Nagy Donát 2011-03-17 20:05:39

Sziasztok!
Van négy Wartburg, fényes krómos kerék-közepem, viszont felületi rozsdapöttyök jelentek meg rajta. Mivel tudnám ezeket olcsón, és hatásosan eltüntetni?

Köszönöm!

3356 Varga Tibor 2011-03-11 21:27:36  Előzmény: Spityu: 71965

Én szabályoztattam már fel, de csak a tökéletességre törekedve, mert épp fõtengely csere volt. Az biztos hogy utána sikerült összehozni egy relatív kisfogyasztású, nyomatékos motort. Ha nagyon be van rágódva, mindenképpen érdemes.

3355  Spityu 2011-03-11 13:20:02  Előzmény:Szebelédy Péter: 71970

Az jó, nem tudom így, mi okozhatja a sírást.

A bikakábel hirtelen nem tudom hogyan csatlakozik, valószínûleg egy anya fogja oda, mint a 2T-nél. Csuklós krovával szerintem biztosan hozzáférsz. Fontos: az akksiról húzd le valamelyik sarut mindenképpen! Anélkül szinte biztosan alumíniumhegesztés lenne a vége.

3354 Szebelédy Péter 2011-03-11 11:38:09  Előzmény: Spityu: 71969

Mobil 1 volt azt hiszem, de az biztos hog márkás volt, 75W90 azt hiszem (amit ajánlottak a nyaggatóban itt a klub egyik cikkjében). A váltó nem volt megbontva, tavaly elõtt azonban cseréltük a kuplungot (utángyártottal vettem, szét is hullott). Egy 20e km-es használt szerkezet+tárcsa lett beletéve. Igen, a bikára gondoltam.

3353  Spityu 2011-03-11 07:10:41  Előzmény:Szebelédy Péter: 71968

Trabi 1.1-nél, bár gondolom akkor Waresznél is: hozzá lehet férni mindenféle bontás nélkül, a bödön kicsit útban van de nem vészes, ha engednek a csövek. Nálam is produkálta ugyanezt, kiszálltam, megmozgattam a két sarut és már indult is. Te a bika pluszt kérdezed, vagy a behúzóét? Elõbbi meghúzása lehet, hogy kicsit nehézkes lesz.
A váltóra nem tudok mit mondani, Ladánál speciel hasonló arányban direkt túl szoktuk tölteni, "majd kidolgozza a felesleget" elvén.
Az olajon kívül cseréltél mást is? Meg lett bontva a váltó? Ha csak olajat cseréltél, akkor szerintem amiatt hallod másnak. Pontos típust tudsz írni az olajra vonatkozóan?

3352 Szebelédy Péter 2011-03-11 06:56:28

Üdv emberek!
Új vagyok a fórumon, és a tanácsotokat kérném. Wartburg 1.3-nál az önindító + csatlakozásához hozzá lehet férni a szívósor levétele nélkül? Jelenleg egy hosszabbító kábelen jön fel a töltés, mert meglazult az önindító kábel (inditózni is csak úgy tudok ha bizonyos helyzetbe mozgatom a kábelt). A másik kérdésem pedig az lenne, hogy váltóolaj feltöltés után alapjáraton üresben sivít a váltó. Ugyanúgy mint 4esbe szokott, persze a fordulatszám miatt halkabban. Feltöltéskor túltöltötem az olajat ,akkor még nem tudtam hogy 1.5-1.7 l kell bele(2 liter simán belement). Kell e aggódnom hogy szétesik valahol emiatt a kuplung/váltó, vagy ez normális? nem zavaró vagy hangos, de lehet hallani

3351 Hack Csaba 2011-03-10 14:54:16  Előzmény:Hack Csaba: 71960

Hello. Meglett a 4T Trabi hibája. Teljesen pontosan nem tudom elmondani,hogy mi volt a gond,mert nekem is telefonba mondták el,de a szerelõ szavaiból úgy vettem ki,mintha valamilyen üzemanyagot szabályzó kis kar törött volna el (a karburátoron belül),ill engedett el a szegecselése és emiatt kapott sok üzemanyagot a motor. Most nagyon jó lett,úgy mûködik,ahogy a "nagykönyvben" le van írva és minden ok. üdv.

3350 Őry Gábor 2011-03-09 19:53:32  Előzmény: Spityu: 71965

Ha volt rendes alapjárat, akkor még jó. csak kérdés, hogy meddig lesz jó. Nekem az elsõ motoromban amit 136 ezer kilométerrel vettem, még nem volt felszabályoztatva.

3349  Spityu 2011-03-09 13:19:48

Érdeklõdni szeretnék, hogy közületek valaki szabályoztatott-e már fel Trabant vezérlõtárcsa pályát. A lenti képen a zöld nyíl irányából, a blokk síkjának magasságából nézve a vonalak a következõket jelképezik:
- piros: az eredeti "látvány", amikor egy síkba esik a két felület.
- kék: amikor a fõtengely középvonalához közelítve, a vezérlõtárcsa rugók nyomásától kopik a futófelület.

Felülrõl nem, csak vízszintesen nézve lehet észrevenni. A felület amúgy nem barázdás, egész sima. Meg különben is, csak kb. 60ezret futott blokkról van szó. (A képen nem az szerepel.)

Szerintetek fel kell szabályoztatni, vagy jó lesz anélkül is? Emlékeim szerint a motor kiválóan üzemelt, mígnem elhalálozott az egyik hajtókar (a másik annyit kotyog, mint egy gyári új). 2003 januárjában.

[url=http://www.kephost.com/images4/2011/3/9/rgzlv656mwhpyyfjn3i2.jpg]Illusztráció[/url]

3348  Spityu 2011-03-09 07:03:52  Előzmény: : 71962

Ez pofon egyszerû. Leteszed egymás mellé, balról kezdve a Trabi és a Wartburg önindító alkatrészeit, ami a jobb kezed felõl van, az a Wartburgé, a másik pedig a Trabanté.

A forgásiránnyal nem kell törõdni, legrosszabb esetben - a gyújtás utánállítását követõen - a 4+1-es váltóból lesz 1+4-es. Tiszta haszon!
[i](Módosította Spityu 2011.03.09. 08:06-kor)[/i]

3347 Varga Tibor 2011-03-08 23:09:47  Előzmény: : 71962

Forgórész nem annyira lényeges hogy 6, vagy 12V-os, felcserélhetõk egymással.

Most nézem csak hogy forgórész. az cikisebb, a waresz bendix más irányban fogazású.
[i](Módosította Tibke 2011.03.11. 22:30-kor)[/i]

3346   2011-03-08 21:35:46

Van valakinek használható ötlete, hogy hogyan lehet megkülönböztetni 6V-os és 12V-os Trabi és Waresz önindító forgórészeket egymástól? sikeresen beleraktam mindent egy dobozba, és már nem tudom ki kivel van... :s

3345 Turoczi Csaba 2011-03-08 19:20:00  Előzmény: : 71944

Ezt köszönöm most! Igazán jól jött. Nekem is épp ez volt a problema. Csaba;)

3344 Hack Csaba 2011-03-07 21:59:00  Előzmény: Spityu: 71955

Üdv. Ma kivittem a szerelõhöz a Trabit,mert én semmi rendellenességet nem láttam rajta. Most azt produkálta,hogy indítás után felpörgött és hirtelen leállt. Ezt kb háromszor eljátszotta és utána nem állt le,hanem ment,de megint magas fordulaton. Már kb 6-7 km megtétele után meleg volt a motor is és a víz is,de akkor is csak pörgött egyre nagyobb fordulaton és megint játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen túl nagy a fordulat és ne legyen baja a motornak. A gázpedálhoz hozzá sem értem,akkor is ment kb 60-al negyedikben. A keresztezõdésekben az elindulásoknál meg azt hihették,hogy versenyzõnek készülök.:)Aztán megnézte a szerelõ srác is,de egyenlõre így ránézésre nincs elképzelése errõl a hibáról. Majd szétszedi a karbit és többet tudunk..

3343 Kiss Krisztián 2011-03-07 19:58:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 71958

Suzuki motoros trabi volt,2éve vettem alkatrésznek motor nélkül,mai áron 20liter benzin árán..:))

3342 Csády Szabolcs 2011-03-07 19:35:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 71957

Megpisszented, s már így is fog kinézni :P :

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/06/45/35/64535_1277053205.jpg[/imgw]

Ui.: Az a Suzuki embléma a motorháztetõn elég demoralizáló...

3341 Kiss Krisztián 2011-03-07 19:24:50

Csináltam egy öregebb hatású lámpakarikát,hamár vettem egy co-t.
Feltettem probára:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110307/K_p_226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3340 Hack Csaba 2011-03-05 21:26:02  Előzmény: Spityu: 71955

Köszi,ezt holnap meg is nézem. Mondjuk még annyit elfelejtettem mondani,hogy ez a hiba úgy egyik napról a másikra jött elõ és semmiféle elõjele nem volt. Kb 1 hete csinálja ezt a hidegen túlzottan nagy a fordulatot. Holnap megnézem és lehet,hogy megpróbálom állítani is,de ez a "hideg" fordulat nem egy picit magas,hanem szinte "üveghangig" menne,ha nem állítom le..

3339  Spityu 2011-03-05 20:27:48  Előzmény:Hack Csaba: 71954

Tipp1: ha szembõl állsz, jobb kéz felõl találod a bimetálházat, ahova a két vízcsõ is csatlakozik. A mechanika kívülrõl szabályozható egy csavar segítségével, ezzel lehet beállítani a "hideg üresjárati fordulatszámot".
Marótis könyvben az M 63-as ábrát tanulmányozd. A csavar állítgatása elõtt ellenõrizd, hogy nincs-e valami elgörbülve ott.

Tipp2: ömlik be a benzin, hidegen emiatt magas alapjárat, bemelegedést követõen pedig alacsony, mivel akkor már túl dús a keverék. Ezt mondjuk nem tartom valószínûnek, de ki tudja.

Tipp3: egyéb.

3338 Hack Csaba 2011-03-05 19:53:47

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy 4T-nél valaki találkozott-e már hidegindító hibával? Olyat csinál a Trabi,hogy kb 2-3 nap állás után indítom,és magas fordulaton úgy indul,mintha rögtön tövig nyomnám neki a gázt,de hozzá sem érek. Nagyon játszanom kellett a kuplunggal és a fékkel,hogy ne legyen baja a motornak. Aztán felmelegedett a víz és a motor utána hirtelen visszaállt normális fordulatra és minden jól mûködött. Pár nap után megint el akartam menni vele,de hasonló volt a helyzet és elvittem a szerelõmhöz. Õ tekert valamit rajta és elhoztam,de akkor is már meleg volt a motor. Látszólag jó lett. Ma gondoltam megpróbálom,mert a jövõ héten szükség lenne rá,de sajnos megint ez a helyzet és talán valamivel még rosszabb is lett,mert ugyanúgy nagyon nagy volt a fordulat és kb 10 perce meleg,"zöld ledes" volt a víz és csak akkor kapcsolt le a szivató. Ha van valami ötletetek,azt szívesen fogadnám,mert így vagy a kuplungom ég le,vagy hülyének néznek,hogy rögtön száguldozni akarok és a motornak se valami jó ez. Mondta a szerelõ,hogy vigyem vissza,de nem tudja mi lehet a gond. A szervízkönyv egy bimetall rugóra utal lehetséges hibaként,de én nem nagyon értek hozzá,hogy ez hol van a karburátorban. 2T-t nek már javítottam a motorját,de 4T-t nek még nem. Ha van valami ötlet,akkor légyszi írjátok meg. köszönöm. hali

3337 Korpai Tamás 2011-03-04 21:22:53

Gyakorlat tapasztalat fõtengely szétpréselés ügyben: 20t ide vagy oda, egy 12,5t-s hidraulikus emelõbõl készített préssel különösebb erõlködés nélkül szétszedhetõ. Csak kiváncsiságból nyomtam szét egy rossz tengelyt, ha élesbe menne a dolog kicsit precízebben kellene megoldani, fõleg az összeszerelést, de megoldható
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/110304/DSCF7791_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Tama 2011.03.04. 22:28-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2011.03.04. 23:23-kor)[/i]

3336 Támba Csaba 2011-03-02 21:50:11  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71951

Lehet sokallni, de kell annyi :)

3335 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 20:23:20  Előzmény: Spityu: 71950

a 20 tonnát sokallom, max a fõtengely sonka kovácsolásához
ha 50 NM-es a motor akkor kb annak a 4-5x-ét kell kibírnia, de van ami az 50-et sem tûri.
Innen könnyen kiszámolható. Ha nézed a linket amit beszúrtál ott az a menetes orsó amit használ a span max 2,5 tonnát tud produkálni és akkor nem becsültem alá.
[i](Módosította O2TO 2011.03.02. 21:28-kor)[/i]

3334  Spityu 2011-03-02 19:56:25  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71949

Na igen, a szõlõprés elve valszeg csak Simson méretû csapszegekhez jó. Az excenteres megoldás már inkább használható.
Viszont jó volna tudni, hogy mekkora erõ kell egy Trabant fõtengelyhez. A sonka melegítésével ez is csökkenthetõ. A 2-es szám rémlik, de a nagyságrend sajnos nem. 20 vagy 200 tonnát hallottam... egyik sem lenne pitiáner feladat, de nem lehetetlen. :D

3333 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 19:43:21  Előzmény: Spityu: 71948

a mechanikus a forgó mozgás és az abból eredõ súrlódás miatt nem elég precíz és szabályozható.
Hidraulikus emelõ a legegyszerûbb, vagy akár egy munkagép hidraulikus hengere.

3332  Spityu 2011-03-02 19:06:44  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71947

Engem is egy krosszmotor ihletett meg annó.

A présszerszám tényleg nem túl bonyolult, házilag kivitelezhetõ. És ami tologatja, az mibõl lesz? Hidraulikus vagy mechanikus(menetes) lesz? Utóbbihoz Tr32x3-as menetet gondoltam, kb. 10cm hosszúságú anyával. :D Meg valami orbitális erõkart.
Másik lehetõség mechanikusra egy bütykös tengely alkalmazása, megfelelõ áttételezéssel. Nyilván a vezérmûtengelynél kisebb emelkedéssel és jóóóval nagyobb kivitelben. Én legalábbis ilyen megoldásokat láttam a neten e témában.

[url]http://www.saabisti.fi/saab-96-1964/part-20-crankshaft-renovation/[/url]

Volt egy másik oldal is, ahol különféle vastömbökkel volt a megfelelõ sonkánál alátámasztva a fõtengely, de már nem találom. Ez a könnyebbik része a dolognak. A neheze az erõkifejtés.
Vagy van valami jó ötleted?

3331 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 17:55:52  Előzmény: Spityu: 71946

a présgép könnyen elkészíthetõ, semmi extra. Szabadonfutóhoz is készítettem házilag prést. Pikk-Pakk szétszedem vele. Acél+CO2 hegesztõ és némi rálátás a dolgokra.
Itt hever egy fõtengely az elõszobámban. ezen minden csapágy békebeli magyar debreceni csapággyáras, de a garázsba van még eredeti német is. Azt a megoldást amire én esküszök azt perselyezni kellett. Az alapötletet egy KTM adta :D

3330  Spityu 2011-03-02 14:09:14  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 71945

Nos, a présgép hiánya a legnagyobb visszatartó erõ, hogy létesítsek egy ilyen infrastruktúrát. A mérõórázás könnyen megoldható, egy blokkból simán lehet csinálni alkalmas állványt. Centrírozó (CÉL)állványt is hasonló módon készíthet az ember és akkor az is megoldott. A csapok köszörülése megoldható, eltérõ méretû csapágynál a perselyezés úgyszintén. A hajtókar felújítása is.
Sõt, a méretre igazított alkatrészek nitridálására is sok helyen vállalkoznak.

Amúgy milyen csapágyakat vittél? Milyen külsõ / belsõ átmérõjûek? Gondolom kellett perselyezni.

3329 Szedlacsek Ottó 2011-03-02 13:55:13  Előzmény:Biacsics Gábor: 71906

Én is beszippantottam a fõtengelycsapágyakat Mihályfiéknál. Csináltattam egy speckó fõtengelyt és mikor megkaptam láttam hogy a nyugvó csapágyak még kívülrõl is vakrozsdásak. Rögtön visszavittem és kértem a csapágyak cseréjét újakra, hiszen azért fizettem.
Új csapágyuk nincs, csak kukázottakat újítanak fel :-) Gyakorlatilag felzsírozhatják mert másfajta karbantartási mûvelet számomra nem ismert soros mélyhornyú golyóscsapák esetében.
Szemét húzás részükrõl.
Végül is kicserélték vitt csapágyakra és megkaptam a darabot. Igaz ki még nem próbáltam betettem a többi mellé rosszabb idõkre.
Többet oda nem viszek semmit, inkább otthon préselem és mérõórázom, a köszörültetést pedig pár ezerért bevállalja egy gépmûhely.

3328   2011-02-25 14:11:25

Sziasztok!

Parázslott a töltésjelzõ lámpám a 4T trabimban, és itt a fórumon keresgéltem, volt akinek a kilazult kábelek okozták a problémát. Na akkor én is elkezdtem keresni laza kábeleket, és az akksi és a váltó közötti testkábel a váltónál kicsit laza volt, nem kotyogott a csavarnál a vezeték, de tudtam mozgatni. Megtisztítottam az érintkezõ felületeket, és most úgy néz ki, jó lett, nem parázslik a töltésjelzõ.

Szóval ha valakinek ilyen problémája van, akkor a kábeleket nem árt megnézni.

3327  Spityu 2011-02-23 12:46:19  Előzmény:Támba Csaba: 71942

Nyilván ki kellene kísérletezni a megfelelõ adagolást. Úgy, hogy a teljesítménybe se szóljon bele, de azért hatása is legyen. Hasonlóan az írható elõgyújtásvezérlõhöz (IGC), be lehetne egy 3 dimenziós "olajadagolási mátrixot" is programozni, szóval csak nagy fordulaton, nagy terhelésnél kapna ott nedût. :))))
[i](Módosította Spityu 2011.02.23. 13:47-kor)[/i]

3326 Támba Csaba 2011-02-23 12:30:26  Előzmény: Spityu: 71941

Ja! Meg azt hinnék a füst miatt, hogy az évszázad erdõtüze tombol amikor a 2T motor elégetné a bejuttatott plusz olajat :)

Néhány Greenpeace aktivista meg hozzáláncolja magát az elsõ szervizponton :)
[i](Módosította Tsaby 2011.02.23. 13:58-kor)[/i]

3325  Spityu 2011-02-23 12:01:06  Előzmény:Támba Csaba: 71940

Hú... a kenés, ez eléggé összetett ott. Régebben azt hittem, hogy a kétsoros csapágyra való áttérés valamiféle tolerancianövelést eredményez, azonban ezen túlmenõen az egyik típusmódosítási dokumentumban a kenés javításáról írnak. És akkor még ott vannak a hajtókar oldalán lévõ "árkocskák" is, legalábbis a régi típusoknál.
Amúgy gondolkoztam olyan megoldáson, hogy a fõtengely közepén a labirint helyett olajozógyûrût kellene elhelyezni, ahonnan a fõtengely belsejébe fúrt, a furatvégeknél a karburátor mintájára ledugózott járatokon keresztül jutna el az olaj egészen a hajtókarcsapágyakig, egy külsõ, szabályozható nyomású olajpumpa segítségével. Elég macerás lenne megvalósítani, viszont jobban bírná a 7000-es fordulaton jelentkezõ 75-80 lóerõt egy hegyi járgánynál. :)
Nem is értem, hogy a hengergörgõs késõbbi változatainál - talán a '74-es bronzpersely elhagyástól - miért szüntették meg a nyugvócsapágyak direkt kenését.
[i](Módosította Spityu 2011.02.23. 13:10-kor)[/i]

3324 Támba Csaba 2011-02-23 11:11:25  Előzmény: Spityu: 71939

Hajtókarcsapágyaknál át kell az egészet számolni, méretezni. Mind igénybevételek, mind kenés szempontjából. Nem mindig a több a jobb :)