Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3306 Kalmár Csaba 2011-02-19 15:39:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 71919

Volt már néhány 4t-m meg van is , de nekem egyik sem csinált ilyet, hogy kidobálja a rükit.Nehezen veszi olyan van, de ha bevette letolathatok balatonig...

3305 Madocsai Gergely 2011-02-18 22:41:10  Előzmény: Spityu: 71920

Ajjaj, a belére még nem is gondoltam... Ezekszerint, nem csak nekem "erõs" a jobb kezem;))) Ez a WAF7.4 még bõ jóindulattal sem mondható sebességwáltónak, áhh...

Ez esetben gyorítanom kell a projecten, azaz a +álmodott motor+wáltó kombó összehurimpálásán, h wégre egy normális szíw+hajtás dobogjon a gépben.
Gond: a papírozást így sajnos nem fogom tudni +oldani (MO-on legalábbis) - ugyanis erõsen típusidegen cumókban gondolkozom.

3304  Spityu 2011-02-18 22:00:18  Előzmény:Madocsai Gergely: 71919

Szerintem ez a váltó belsõ felépítésébõl adódik, aztán lehet, hogy tévedek. Az enyém is ilyen. Mondjuk amióta megvettem, tudom, hogy ez egy olyan dolog, amit ki kellene cserélnem a kocsiban. Egy élmény így feljönni rükvercben, nagy hóban az utcánkba. Jobb kézzel benntart, a másikkal kormányoz, mindezt úgy, hogy "állszagázonnemveszedel" és egy 1 autó széles dûlõ úton manõverezel. :)))

3303 Madocsai Gergely 2011-02-18 20:27:03

Más:

Lenne egy kérdésem, a hozzám hasonló, mazochista;) - már elnézést - 4T henkölõkhöz:

Mit lehet tenni a rükibõl állandóan kidobós típushibáwal???
(sztem ez típushiba, mert az általam próbált, eddigi összes gyári állapotú - makulátlan - 4T ezt produkálta, egyszerûen nem lehet feltolatni már egy enyhe emelkedõn sem anélkül, h ki ne b*ssza üresbe és ez elég gáz:()

Elsõsorban a bakok gyanúsak nekem(túl puhák), ezek közül is fõleg a hátsó(1db ugye, nem túl stabil)...
Cseréjek bakokat, kõkemény magyarra, h ne mozogjon annyit a moci és ne tudja olyan könnyen kirántani üresbe?
Henköljek fel plusz bakot?
Esetleg "reszeljek" wmit a rudazaton?

Tipp/tapasztalat?

Elõre is köszi!

3302 Madocsai Gergely 2011-02-18 20:14:10  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71916

Hali all!

Én néhány esztendeje csináltattam az öreggel egy rallye-s tengõt, h legyen tarcsiba (minden full gyári, zsír új, alapméretes, kivétel a golyós csapágyak és a hengergöris csapágy)
Tawaj, Alsóõrs elõtt 1 nappal tettem be, ezzel is mentem le "madogery-s" tempóban, h lássam mit tud, kibírta(!). Kb 350km lehet benne, eddig szépen, kussban fut, pedig kültem neki, ahogy tudtam, kopp-kopp-kopp...

Egy cimbim mociját raktam össze még régen olyan kisipari fossal, amin a legkisebb beállítható elõgyuszi 7mm (!!!) wolt. Hát ne tudjátok meg, de járt, sõt, beletekert így wagy 10++ ezret, abba a kisipari f*sba, és még ezután is hibátlanul ment. Szówal ennyit az elõgyusziról, ha ezt nem tekerte el...

Kérdés: hol csinálják ezt, az általad említett fõtengõt, ha nem titok???

3301  Spityu 2011-02-17 18:21:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71916

[i]"Amúgy tapasztalat alapján az SKF hanyatlik."[/i]

Nem tudom, hogy hanyatlik-e, mert én legutóbb ZKL-t tettem kerékagyba, de hamisítják 1000-rel, az tuti!

A fõtengelyfelújítóról lehet tudni valamit? Egyedi gyártás vagy máskor is szokott az illetõ felújítani?
Nem a helvéciai mûhelyrõl van szó?

Én már azon gondolkodtam, hogy felküldök egy jóféle használt fõtengelyt, széthuzattatom, megcsináltatom a módosításokat a motorgenerálozós ismerõsömnél, és csak összerakásra küldöm fel Pestre. De ez így elég drága lenne. :P
Aztán végül maradtam a FAG-os sûrûgörgõsnél, amit említettem.

3300 Gyapjas Gergely 2011-02-17 17:29:25  Előzmény:Ackermann Balázs: 71912

A cimborámnak két hete tört el a 4 éve Mihályfi féle felújított fõtengely.A kettes hajtókar alatt tört el a csap. Ez egy RNA görgõs fõtengely volt.Anno volt szó róla itt a fórumban. A vicc hogy az RNA-as kosár túlélte a törést. Amúgy tapasztalat alapján az SKF hanyatlik. Az elmúlt egy évbe beépített csapágyak között mindig az SKF volt a hunyó. Volt benne elsõ kerék, fõtengely, vezérmû szíjfeszítõ ... stb. Ajánlom inkább a FAG és KOYO termékeit. Amúgy megnyugtatlak lehet itthon kapni jó felújított fõtengelyt csak meg kell fizetni. Nekünk most készül olyan 35-40ft/db-ra fog kijönni. Várható élettartama 80-100e km normális használat és olaj mellett.

3299 Ackermann Balázs 2011-02-17 12:28:39  Előzmény: Spityu: 71914

Az a baj nagyon jól tudják õk, hogy elqrták... Csak könnyebb ráeröltetni a vevõre az õ igazukat, mint elismerni és megcsinálni rendesen. Meglátjuk mi lesz holnap, én nem utálok senkit ezért - és asszem a bizalmamat is visszanyerhetik, ha sikerül egy normális tengelyt összehozniuk.

3298  Spityu 2011-02-17 12:03:46  Előzmény:Őry Gábor: 71913

Sõt, még -8mm-es gyújtás sem.

3297 Őry Gábor 2011-02-17 11:45:38  Előzmény:Ackermann Balázs: 71912

Még 8 mm-es gyújtás sem tud ilyet csinálni. Mert egyébként akkora gyújtással, ami esetleg ilyet csinálna, el sem indul a szerkezet.

3296 Ackermann Balázs 2011-02-17 11:01:34  Előzmény:Őry Gábor: 71911

Hát ilyen motort kívánok az illetõnek aki a fõtengõt csinálta... :D

Megmondom õszintén nem õszinte a mosolyom, holnap viszem be személyesen a Mihályfihoz. Õ persze védi a kollégát, hogy biztos a gyújtás. Hiába mondok bármit nagy a szájuk, merhát ki vagyok én egy taknyos kis autószerelgetõ kontár... Azt mondta visszakaphatom az árát is, de azzal nem leszek beljebb.

Leginkább az szomorít el, hogy én nem még 1-2 évig szeretnék Trabizni, hanem még elfogyasztanák 1 pár fõtengelyt, na de ha ennyire szar a hazai felhozatal és ami meg jó az Némtetországban van 600 euróért. A gyári újakat meg inkább hanyagolnám, hogy utcai autóban koptassam õket.

Hát nem tudom nem érné-e meg jobban venni egy 10 tonnás présgépet, esztergát használtan, kitanulni a szakmát és sorra gyártani a jót, akár átalakítva, módosítva, SKF-esítve... :S

3295 Őry Gábor 2011-02-16 19:46:44  Előzmény:Ackermann Balázs: 71901

Ez egy speciális, big bang motorhoz való fõtengely....;)

3294  Spityu 2011-02-16 19:41:38  Előzmény:Őry Gábor: 71909

Passz, e-bay-es hirdetésbõl beszúrva. Szerintem elszakadt és megakadt valahogy a dugattyú, úgy 6000-nél. :)

3293 Őry Gábor 2011-02-16 19:38:58  Előzmény: Spityu: 71907

No és annak a hajtókarnak mi volt a bûne?

3292 Biacsics Gábor 2011-02-16 14:29:08  Előzmény: Spityu: 71907

Igen a hengergörgõsökrõl hasonló a véleményem nekem is,azért nem is feszegettem azt a dolgot,csak akkor ne mondták volna h persze tudunk újat rakni abból is.A golyósnál egyértelmûen jobb a jó használt gyári hengergörgõs.Hajtókart megpróbálom akkor alakítani,végülis nincs sok benn,és nincs kedvem húzni az idõt.

3291  Spityu 2011-02-16 12:13:19  Előzmény:Biacsics Gábor: 71906

Ne aggódj, elég rugalmas a hajtókar, sokat kibír. Rakd össze a moci alját és ha van rá eszközöd vagy bevált módszered, vedd le a gyûrûket a dugókról, majd így fûzd rá a dugattyúkat a hajtókarokra. Húzd rá a hengert, húzd le érintõre a csavarokat és hézagmérõvel vizsgáld a dugattyú két oldalánál a rést. Tömítés nélkül érdemesebb, mert akkor kizárható a billegés. A párhuzamosságra abból is következtethetsz, hogy mennyire tér el a két oldalon az érzés, amikor becsúsztatod a hézagmérõt.

A hajtókaron - lehetõleg ne a dugattyúnál fogva - kis lépésekben hajlíts a megfelelõ irányba, és ellenõrizd újból. Ha megfelelõnek ítéled, akkor mehetnek fel a gyûrûk, a tömítések és a hengerek.

Mihályfiékat esetleg felhívhatnád, hogy legyenek szívesek jobban figyelni. :P

A csapágyakra azt tudom mondani, hogy egy használt, !újszerû! gyári többet ér, mint némelyik új. Komolyan. Én kifejezetten kértem, hogy ne nyúljanak hozzá, amikor csináltattam a sûrûgörgõset. Ez egy keveset futott gyári volt, halott hajtókarcsapágyakkal.

[img]http://i.ebayimg.com/23/!CEy0oUg!mk~$(KGrHqJ,!h4E1Kvu7Lc3BNTCvSC,1Q~~_12.JPG[/img]


[i](Módosította Spityu 2011.02.16. 13:19-kor)[/i]

3290 Biacsics Gábor 2011-02-16 11:47:11

További fejlemények a Kluzál utcából: Elõször is leszögezném hogy ezidáig csak jó tapasztalatom volt velük,ezért is küldtem hozzájuk felújítani ezt a fõtengelyt is.Az elsõ dolog ami nem tetszett hogy azt beszéltük meg,minden csapágy új lesz a fõtegelyen (25ezres erõsített kivitel),ennek ellenére az elsõ hengergörgõs használt,és a középsõ 2 is gyanús.Ez engem zavart mert egy használt jó állapotú tengely volt a gépben,csak ha már szimering miatt szét kellett szednem a motort akkor úgy gondoltam kapjon egy új tengelyt is.Ezért elküldtem egy sz@rt felújítani.De nem is ez a fõ gond,azok a hengergörgõs csapágyak sokat elmennek,hülye voltam h nem hagytam a régit.A fõ gond hogy már a csomag megérkezéskor is gyanús volt az egyik hajtókar hogy görbe.Nézegettem aztán arra jutottam hogy az öntés egyenetlensége zavarja meg a szemem.Ma beépítettem a forgattyús házba így már egyértelmûen látszik h görbe,és mérni is lehet,kb 1mm van fenn a hatókarszemnél.Kérdés mi ilyenkor a teendõ?Mennyit bír az anyag,lehet-e alakítani rajt,vagy egyszerûen küldjem vissza?Persze számlám nincs,és a visszaküldéssel megint bukom a postát,meg legalább egy hetet,arról nem is beszélve h most lenne idõm összerakni jövõ héten meg nem lesz.....

3289 Kalmár Csaba 2011-02-16 07:20:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 71901

Elég csúnya lenne, ha a rosszul beállított gyújtás ilyet tudna csinálni...ez lehetetlen.

3288  Spityu 2011-02-15 18:25:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 71901

Szia!

Mondjuk ki, Mihályfi gépmûhely! Nem az elsõ ilyen eset náluk, ez sajnos benne van a pakliban. A túl nagy elõgyuszi stb. kamu, vissza kell vinni, szépen elmondani, hogy hallottál másoktól is erre példát (én egy konkrét esetet tudok, igaz akkor egy 850-es motor tekerte el a sonkákat), az õ hibájuk, cseréljék ki.

"Az õ hibájuk" lehet, hogy erõs, de semmiképpen sem a tiéd. Ha azt mondják, hogy nem vesszük vissza, mert nincsen számla, és negatívan állnak hozzá a dolgokhoz, akkor nyugodtan fenyítsd be õket, hogy számlaadási kötelezettségük elmulasztása miatt feljelented õket az APEH-nél. (Vagy NAVI-nál... vagy miarosseb. :)))) )
(Hamis) tanúd is van rá.

De tapasztalatom szerint pozitívan állnak hozzá a dolgokhoz.

A fõtengelyeket rally autóknál - néha - meg szokták erõsíteni, ami a szóban "forgó" csapok ékelését jelenti.

Valószínûleg van valamiféle gyártási szórás a középrész csapátmérõje és a sonkák furatát tekintve, ami változott az idõk folyamán? Emiatt fordulhatnak elõ ilyen esetek? Szerintem valószínûbb a sok szétszerelésbõl adódó kopás. Báááár... a fene tudja.

Amúgy nálam is kissé szórakozott volt a kivitelezõ, az egyik belsõ sonkán lévõ szegecselt súly valósággal mozgott. Visszaküldtem, megcsinálták, lepostázták a felfelé küldés költségével együtt. Ezt leszámítva iszonyat jó fõtengely lett belõle. Igaz csak kb. 5000-et mentem vele, de amit az kapott... (2: 70, 3: 100) aztán jött a felújítás - fél éve ment utoljára.

Ez az elõgyújtásos duma csak azért van, mert 3 emberbõl 1 beveszi és szomorúan hazakullog. Pontosan tudják, hogy mirõl van szó, mert amint látod, nem te vagy az elsõ. Valószínûleg problémát okoz nekik, muszáj megékelniük, hogy jó legyen vagy várni kell pár beérkezõ cseredarab fõtengelyre, mire találnak egy olyat, aminek a középrészével / sonkájával össze tudják házasítani a képen látható fõtengely elemeit.

Amúgy most jut eszembe: a középcsapágyak ugyebár nem szabványosak, emiatt három lehetõségük van középcsapágyválasztásra:
- megfelelõ külsõ átmérõ -> a középrészt át kell alakítani,
- megfelelõ belsõ átmérõ -> perselyt kell húzni a csapágyra, kívülrõl,
- egyik átmérõ sem megfelelõ -> az elsõ kettõ együtt.

Amennyiben a középrészt át kell alakítaniuk, akkor azt hiszem leesztergálnak a csapból, ráhuzzák a csapágyat (ami így már rámegy), majd egy perselyt húznak a kilógó csapra, hogy illeszkedjék a belsõ sonka furatába.

!HA! ilyen megoldású a fõtengely, tuti, hogy elrontották az illesztést... érdemes volna megnézni.
[i](Módosította Spityu 2011.02.15. 19:40-kor)[/i]

3287 Garamvölgyi Viktor 2011-02-15 18:11:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 71901

Szia
Szerintem te semmiképpen nem vagy hibás.
nekem 250 kilométert bírt a szintén drágább verzió csak ott az alsó tûgörgõ kosár esett szét a középsõ hengerben,és ott mindent elpusztított dugó hajtókar fõtengõ stb...(klauzál u.)
persze nem ismerték el azt mondták szegény volt a keverék.
ígyhát beruháztam egy gyári új fõtengelyre érdekes azóta semmi baja...

3286 jocking . 2011-02-15 18:10:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 71901

Én is jártam már így, csak nálam kézzel szétszedhetõ volt a fõtengely. Ugyanígy meglazult, csak nekem már a próbakör se jött össze. Viszont nekem szó nélkül visszacserélték.

3285 Ackermann Balázs 2011-02-15 18:03:09

Szeretném kikérni a véleményeteket! :)

Nem akarok senkinek negatív reklámot csinálni, de felújíttattam egy általatok is ismert és ajánlott belvárosi gépmûhelyben a fõtengelyemet. Direkt az erõsebb, SKF-esített csapágyazású változatot kértem, effektive elég sok pénzért. Szakszerûen bepakoltam szombaton az amúgy jó állapotú motoromba és ez lett belõle 50 méter alatt...

Gyújtás kb be lett lõve 3-3,5 mm körül (EBZA), az elsõ próbakörét mente volna, de egyre erõsebb lett a vibráció, végül kiderült mi okozta...

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110215/DSC02919_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Õõõõõ, ezeknek a dugóknak valahogy nem így kéne állniuk... :D:D:D

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110215/DSC02925_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Akinek nem esett le mi a probléma nem játszik. :P Szóval én nem kispolszkihoz kértem fõtengelyt, mégis azzá alakult. Aki csinálta nem hajlandó elismerni, hogy az autó elvileg legerõsebb alkatrésze nem sikerült... Szerinte biztos nagyon el volt állítva az a gyújtás. Persze számla nincs róla, merhát miért is lenne, de pénteken a fõnöke is megvizslatja. Vissza akarja tekerni és megnézi ha sérült csapágy benne. Én megmondom õszintén nem szeretném ezt a kocsimban látni, de másikat nem hajlandó csinálni.

Szerintetek ki a hülye? Aki beszerelte, vagy aki csinálta? :D

3284 Fejer Hunor 2011-02-13 23:25:25

Az alkatrészek megkerültek, ez egyik klubtag kisegített, nagyon köszönöm a segítséget. Mostmár csak el kell jussanak ide Erdélybe.

3283 Csády Szabolcs 2011-02-13 20:52:52  Előzmény:Fejer Hunor: 71898

Ilyenem nincs sajna.

3282 Fejer Hunor 2011-02-13 15:16:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 71897

Ilyet, de mondjuk ez van leghátrább a fontossági sorrendbe!
[URL=http://www.imagebam.com/image/91dfa492411400][IMG]http://thumbnails33.imagebam.com/9242/91dfa492411400.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/4527f192411402][IMG]http://thumbnails9.imagebam.com/9242/4527f192411402.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/ed2fe292411407][IMG]http://thumbnails33.imagebam.com/9242/ed2fe292411407.jpg[/IMG][/URL]

3281 Csády Szabolcs 2011-02-13 14:32:56  Előzmény:Fejer Hunor: 71896

Milyen tükör kellene? Ha képet tudnál fellõni róla az jó lenne.

3280 Fejer Hunor 2011-02-13 11:00:34  Előzmény:Urgyán Imre: 71881

Köszönöm a jótanácsokat, a probléma megoldodott, kontakthiba volt a gyujtásnál, én megy nagyon pehhes voltam.

Így egy kérdés kihuzva, most jön egy másik: Budapest környékén kinek van motorbölcsöje, stabilizátor rudja, legõkarja, és jobbos tükre? És mien áron vannak ezek (egybe és külön-külön)? A lengõkar nem kell 100%osan jók legyenek, csak még egy kicsit elmenjenek. Esetleg ha a bölcsõ már õssze van szabva (szépen) egy 5-ös váltoval, és van hozzá váltó is, meg netán a fék is át van alakítva golf2esére (ha jól tudom arra szokták) akkor az mégnagyobb elõny!

Elõrre is köszönöm.

3279 Csády Szabolcs 2011-02-12 13:20:03  Előzmény: Spityu: 71892

Már megoldódot: a hátsó dob beleért a lengõkarba.

3278 Varga Tibor 2011-02-12 11:28:46  Előzmény:révai ákos: 71889

Ha hozzá van rövidítve a gátló is, nem okoz gondot hogy vissza van-e hajlítva a vége vágás után, vagy se.

3277   2011-02-12 10:03:11

Nekem is berezonált egy bizonyos fordulatnál, aztán abbahagyta. :O Mármint most már nem csinálja.
[i](Módosította Jurij 2011.02.12. 11:03-kor)[/i]

3276  Spityu 2011-02-12 08:58:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 71891

Nekem pontosan ugyanez volt, amikor megvettem a 4T-t.

Az eladó mondta a telefonban, hogy váltót cserélnek, mert tönkrement... aztán a balfékek a hátsó gumibakot rosszul rögzítették, nem a középsõ lyukon dugták át a csavart, hanem egy feljebb lévõn, emiatt az egész motor-váltó hátrébb volt billenve.

Ez a gumibak "lyukacsos", ezért több helyen át lehet tolni a csavart.

Ebbõl pontosan az a jelenség jött elõ nálam is, mint nálad. Szerintem lehetséges, hogy elszakadt a tiéd, gondolom a hibás összeszerelést kizárhatjuk.

3275 Csády Szabolcs 2011-02-12 08:13:40

Van egy kis problémám:
Egy ideje úgy jártam, hogy a 4T Trabim leömlõje a dob elõtt félig el volt törve. Ezt tegnap sikerült orvosolni, és visszajött egy régi probléma: bizonyos fordulaton berezonál a kipufogó, és veri a kocsi alját. Rükvercnél erõteljesebben érezni a jelenséget, akkor olyan mintha valaki ütögetné a vezetõ ülés mögött a padlólemezt.
Még nem volt rá idõm, hogy alánézzek a kocsinak, de szívesen fogadom az ötleteket, hogy mit nézzek meg. Olyan sejtésem van, hogy egy motortartó bak adta meg magát. Nem tudom, hogy ez produkálhat-e ilyet?
[i](Módosította trabiszabi 2011.02.12. 09:14-kor)[/i]

3274 Kolonics Tamás 2011-02-10 15:53:50  Előzmény:révai ákos: 71889

Szia Mykee!
Nekem simán elvágta és összeszerelte,én beépítettem otthon elvittem futómûveshez beállíttatni és semmi bajom vele.Most már közel 2500 km-ert mentem az autóval de nem veszek észre semmilyen változást.Jól mûködik!

3273 révai ákos 2011-02-10 08:13:10  Előzmény:Kolonics Tamás: 71888


Szia Bebe!

Lindorral is beszéltem, korrektnek tünt nagyon a személyes találkozás alkalmával, az árai is rendben vannak, azonban egy dolog "ütötte meg" a fülemet, mikor a rugó vágásról beszéltünk õ azt mondta, hogy nem kell eldolgozni az alját a vágás után , ráfekszik az úgy is a tányérra tökéletesen.

Ellenben néhány cimbim aki már alkalmazta a "simán csak levágunk és visszarakjuk" módszert idõvel mind arra jutottak, hogy nem ártott volna eldolgozni mégis a rugó végit.

Neked hogy csinálta Lindor a rugót, nincs vele gond?

üdv Mykee

3272 Kolonics Tamás 2011-02-09 16:45:27  Előzmény:révai ákos: 71885

Szia!
Én most keményítettem és ültettem az autóm.Nekem legközelebb Linczer Sándor(LINDOR)volt.Én csak dicsérni tudom munkáját.A hátsó gátlók keményítése (50%)és ültetése a kívánt méretre nekem kb.3 hónapja 5500Ft/db+500Ft/db kívánt színre festés.Az elsõ pedig 6500Ft/db+500Ftfestés/db.(4T Trabant)A gátlókra 1 év garanciát ad!!!

3271 Csády Szabolcs 2011-02-09 15:20:59  Előzmény:révai ákos: 71885

Én Vörösnél vágattam rugót. 2500Ft/db volt ha jól emlékszem.

3270  Spityu 2011-02-09 14:45:28  Előzmény:révai ákos: 71885

Esetleg még Linczer Sándort (Lindor) tudnám ajánlani. Vagy Katonát. Árakról nem tudok nyilatkozni.

3269 révai ákos 2011-02-09 14:41:15

Sziasztok !

Futómûfelújítás/ültetés kapcsán szeretnék érdeklõdni,hogy hova érdemes fordulni,tud valaki jó szakit a témában (helyileg Pesten)

Saját kis kutatásom eredmémyeképpen eddig arra jutottam, hogy a lengéscsillapítót Kárászynál lenne érdemes felkeményíttetni, a rugó vágásra és kovácsolására pedig ajánlották Szívákot és a Vörös Rugó nevû céget.

Érdekelne, hogy kinek van tapasztalata az említett helyeket illetõen, és azt megosztaná velem akár itt akár mail-ben.

üdv

3268 Bende Endre 2011-02-08 19:29:38

Decemberben kompletten ki lett pucolva a karbi. Az alapjárati mágnesszelepet ma ellenõriztem le. Lehúztam róla a delejt, mûködik, kapcsol. Csütörtökön viszem karbimesterhez, mert meguntam a 12l-es(!) fogyasztást. bontott karbiról lévén szó, lõttem hozzá aéapméretes fúvóka készletet. Lehet, hogy az ex-tulaj farigcsálta széjjel. A gázpedál kapcsolóról eddig azt sem tudtam, hogy létezik :)
Amihez meg nem értek, jobb nem piszkálni, mert letörik a kezem.
Karbicserén meg kézi szivatón már én is törtem a fejem, dde már az ördög pénzét is ráköltöttem a vasra. Nem akarok többet kísérletezni. Rényi Tomi mester szavaival élve "elég szivatós dolog ez a szivató is". Lehet még az se százas.
Gránátot alá, azt' nincs vele gond!

3267   2011-02-08 16:34:49

Én most a Pierburg 2E karbival próbálkozom. Az alapjárati mágnesszelep üzem közben mindig mûködik, nincs vezérelve, nem mûködik az elektronika.8-10 litert fogyasztott a gép, most kicseréltem a fõfúvókákat. 102 és 110 méretû fõfúvókákat 90 és 97(ez a gyári trabi karbiból jött) méretûre cseréltem. menni megy, hogy mennyit fogyaszt, majd késõbb kiderül. Van két karbiba sajtolt fúvóka, azokat nem tudom kicserélni, valamint van egy harmadik kiszerelhetõ fúvóka (alapjárati fúvóka lehet asszem), az meg gondolom speciálisan ehhez a karbihoz lett készítve, így más méretû, de azonos alakú fúvókát nem sikerült beszereznem.

Valaki fúvókázott már ilyen karbit?

3266  Bandi 2011-02-08 16:16:16

Én 2009-ben szórakoztam egy jó ideig a karbimmal,detto ugyanez volt a problámám!!
Pucolgattam takarítgattam meg alapjárati vezérlõt is cseréltünk meg mindent csináltunk már vele aztán
5-6 hónapnyi szenvedés után a kukában landolt úgy ahogy volt!!

Kapott helyette egy szép duplatorkú weber-t manuális szivató lett hozzá csinálva, gázbowden és kész.Rá lett faragva a kiesztergált szívócsonkra,sün ki és már ment is fel a cucc.
Megszünt a problémám!!:-)

Mondjuk ez csak nálam volt így,én így orvosoltam.........
Csak megosztottam...:-)

3265 Urgyán Imre 2011-02-08 11:14:37  Előzmény:Fejer Hunor: 71879

Ahogy elõttem szóltak, ezt a két cikket mindenféleképpen érdemes lenne elolvasnod:

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]

Az alapjárati mágnesszelep csak a spórolásra való, kár volt levágni, és a kezét is törném el az illetõnek.

Ha néha megy, néha nem, akkor bizony karburátortisztítás lesz az elsõ feladatod, de teljesen tessék kitisztítani, ne csak a fúvókákat kifújni aztán hello.

Gázpedál kapcsolóval te ne foglalkozz, ha el van vágva a mágnesszeleped, akkor konkrétan semmi értelme a kapcsolónak.

3264   2011-02-08 10:06:05  Előzmény:Fejer Hunor: 71879

A levágott mágnesszelepfejjel mûködnie kéne, csak elvileg többet eszik kicsit. Az már más kérdés, hogy egy 7000 forintos mágnesszelepet én nem vágnék így tönkre. Szedd szét a karbit, nézz át minden fúvókát, fúvasd ki kompresszorral a járatokat. itt az oldalon a cikkek között van a "Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai" leírás, ez még sokat segíthet.

3263 Fejer Hunor 2011-02-07 22:31:07  Előzmény:Urgyán Imre: 71878

Szia, én is kérdezzek egy kicsit pont ilyen téren. Nekem a tünetek azok, hogy az auto nem indul abszolut, mintha nem kapna benzint. Gyujtás jó, az az müködik, az önindító forgoatja a motort de az csak szárazon forog. A karburátor ki volt pucolva (valaki kipucolta nekem, de nem nagyon bizok a munkájában...),az alapjárati mágnesszelep fejét levágták (hozzáértõ szerelõ állítolagos megoldása). Karburátor pucolás elõtt ha ontottem bele egy kicsi benzint bele akkor pöffent a motor egy párat, aztán megint benzin nélkül maradt, pucolás után elsõ kulcsra indult, elmentem vele 3 kmt, és 5 ora állás után este már nem indult, vontatva kerültem haza. Utánna kivettem a mágnesszelepet hátha az a baj, de müködött. Ezek után megint megindult mentem vele egy pár kmt, elég jól ment, idönként az alapjárattal volt egy kicsi bajom (megált egy párszor), utánna egy óra mulva még indult, bevittem az akut a töltõre, és utánna (2óra mulva) már nem indult megint. Ezek után vágodott le a szelep feje, de semmi, és arra se reagál igazán hogyha beleöntök egy kis benzint a karburátorba. Mit tudok én vele tenni, hogy menjen, mert már nagyon nagy szükségem lenne a trabantomra.
Elõrre is köszönöm a válaszokat.

UI. a karburátoron a gázpedál kapcsoló az a valami amitõl egy sárga kábel jön? Ha igen akkor hogy lehet azt leellenörizni, és ha nem jó az akkor levágott mágnesszelep melett sem kéne induljon?

3262 Urgyán Imre 2011-02-07 20:48:43  Előzmény:Bende Endre: 71874

Tessék szépen kitisztítani azt a karburátort.
De elsõ körben, még mielõtt nekikezdesz, ellenõrizd le az alapjárati elektronika mûködését.

1. karbin a gázpedál kapcsoló mûködik-e
2, alapjárati mágnesszeleped mûködik-e

Ha néha van alapjárat néha nincs, akkor olyan, mintha a gázpedálkapcsoló lenne kontakthibás.

3261 Csády Szabolcs 2011-02-07 20:41:02  Előzmény:Marton Tamás: 71875

Köszi!

3260 Lendvai József 2011-02-07 20:17:47

Sziasztok!
Wartburg 1,3 kombi. A váltó rudazatom "érdekesen" kezdett viselkedni. Alánéztem és úgy látom, hogy a Kulissza függõleges tengelyénél, aminek a felsõ részén lévõ kar csatlakozik a váltóhoz, mintha hiányozna valami gumi féleség, vagy határoló?
Ha valaki tud errõl valamit köszönettel venném.
Üdv mindenkinek joepapa

3259 Marton Tamás 2011-02-07 20:10:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Az Y csõbõl az egyik rá fog támaszkodni a stabilizátor rúdra.
Be lehet addig ütni azt a csövet, hogy már ne érjen hozzá, de akkor veszítesz az átmérõbõl, ergo kevesebb gáz jut át azon a csövön. Nekem is így van, bár ettõl függetlenül jól megy a gép.
De ha nem akarsz olyan kontár lenni mint én, akkor azt a részt kivágatod szakemberrel, és úgy hegesztetsz be egy darab csövet, hogy ne érjen hozzá.
Az Y-on levõ felfogatófül is útban lesz, ezt le kell flexelni, és szükséged van rá, máshová felhegeszteni.
Asszem ennyi csak a szívás vele :)

Andrew papa:
Elektromos lesz az a probléma. Méghozzá szerintem nem mindég kap az alapjárati szelep áramot amikor kéne neki (pont alapjáratkor), ezé behúzza a vákuum a helyére (ahol gázadáskor kéne csak lennie), elzárva ezzel a maradék levegõtõl is a motort, mivel a fojtószelep is zárva van, mer nem nyomod a gázt. Megfúlik. Teccikérteni? :)

A 3234-es hsz.-re valaki tud alternatívát?

3258 Bende Endre 2011-02-07 19:48:54  Előzmény: Bandi: 71873

Nem ciccen vissza alapjáratra, ha elveszem a gázt, hanem lefullad. aztán néhaeg visszaciccenti alapjáratra, és nem pusztul le... lehet nem is karbi...

3257  Bandi 2011-02-07 19:31:05  Előzmény:Bende Endre: 71872

Mi van vele???