Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3963 Kiss Krisztián 2011-11-12 14:13:34  Előzmény: Spityu: 72578

Ok köszi,megnézem van e robur forum,megkérdem ott is!

3962  Spityu 2011-11-12 14:03:35  Előzmény:Kiss Krisztián: 72577

Multicar-ban kisebb van, IFA-ban nem ilyen a felfogatás. (Terepes) Roburé.

3961 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Egy kis segitség kellene:Van egy új föfékhengerem,de nem tom mié?Tipp,barkas,multicar?DDR es az biztos.Csak olyan irjon aki biztos benne,el akarnám adni,jó lenne tudni mi lehet..
Köszi a segitséget!!
A képek:[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_098_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_099_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította heggla 2011.11.12. 14:30-kor)[/i]

3960   2011-11-12 11:07:58  Előzmény:Petró Dávid: 72575

Ott van a ventilátor lapátok alatt.

3959 Petró Dávid 2011-11-12 09:12:26  Előzmény: Spityu: 72561

Köszi szépen! Azt nem tudod esetleg, hogy ez az ellenállás helyileg hol helyezkedik el az autóban? Nekem 2T-m van és abba építek be egy ventilátort a fûtés rásegítésére, csak nem tudom merre keressem az ellenállást a kapcsolóhoz, ha találok egy 4T-t a bontóba...

3958  Spityu 2011-11-11 20:38:13  Előzmény:jocking .: 72573

Jó, az alap. :) Lendkerék? Palacsintasütõ!

Persze egy jó forgós motorhoz nem elég legyalulni a lendkereket, ahhoz már normális, pillekönnyû dugattyú esetleg hajtókar kell, eszméletlen kompresszió, ez utóbbihoz pedig hibátlan feltöltés. Az én 100%-osan utcai motorom is elforog több mint 6600-ig (2-ben 70, 3-ban 100, túlzás nélkül), de ott már akkora veszteségek vannak az alternáló tömegek miatt, hogy nem éri meg. Kb. annyi idõbe telik 2-esben 60-70-ig felküzdenie magát, mint 20-60-ig. :D

Lásd a "Kocsma" topicba nemrég belinkelt rövidváltós Trabit. Van egy tippem, hogy Assmann motor van benne (az elõtte lévõ sárga-piros-kék kocsiban az van). Az meg kb. 6000 alatt használhatatlan.

3957 jocking . 2011-11-11 20:17:53  Előzmény: Spityu: 72572

Meg persze ne felejtsük ki a 3 leömlõs hengereket, a könnyített lendkereket meg a dupla rezót. :D

3956  Spityu 2011-11-11 17:12:59  Előzmény:Őry Gábor: 72571

Akkor már Jikov... de akkor meg már 40-es Mikuni. Kettõ. :D

3955 Őry Gábor 2011-11-11 16:43:26  Előzmény: Spityu: 72570

Eh, fölösleges! De ha van esetleg egy elfekvõ ETZ karbi...

3954  Spityu 2011-11-11 16:17:32  Előzmény:Őry Gábor: 72569

Elõássam a tervrajzokat? :)

3953 Őry Gábor 2011-11-11 15:40:37  Előzmény: Spityu: 72567

Nincs megállás a 80 lóerõig!

3952 Támba Csaba 2011-11-11 13:45:40  Előzmény:Őry Gábor: 72564

Miért ne tudnának?

Más kérdés, hogy erõsen elhasználódott hengereknél sokszor célszerûbb helybõl 2. túlméretre fúrni, mert a hordós kopás miatt "foltos" maradhat a henger. Furatmérõ órával simán ki lehet méricskélni.

3951  Spityu 2011-11-11 13:22:02  Előzmény:Őry Gábor: 72566

[i]"De ha már lúd, legyen kövér: a legnagyobb méretre lesz fúrva!"[/i]

Ez a beszéd, 76-ig meg se állj! :D Mondjuk abban a méretben már tuti nem lesz gyári. :) Hivatalosan tudtommal 73.00 az utolsó, de állítólag létezett 74 körüliben is gyári dugó, gyûrû.

76-nál már 650-es lenne a motor, de az már eléggé a vége. Meggondolandó a felömlõk bõvítése is. :)

3950 Őry Gábor 2011-11-11 13:08:44  Előzmény: Spityu: 72565

Egyelõre csak a gyûrûzés lesz, mert a kompresszió gyengécskének tûnik (bár mostanában nem mértem). Egyébként elég jól megy a gép, de az alapjárat kissé döcögõs, ill. az indítás kissé nehezebb, nem indul pöccre. Ettõl még lehetne tömítésprobléma is vagy vezérlõtárcsa, de a legárulkodóbb, hogy a legkisebb lejtõn egyesben is hamar átfordul a motor. Ha bekopás után sem lesz jelentõs javulás, akkor jön a fúrás. De ha már lúd, legyen kövér: a legnagyobb méretre lesz fúrva!

3949  Spityu 2011-11-11 12:28:20  Előzmény:Őry Gábor: 72562

Necces az egész. Eleve az egyik legfontosabb dolog a gyûrû minõsége vagyis gyártmánya. A gyári gyûrûk egyik lapján "zJv", "zlr" vagy ilyesmi felirat olvasható, a gyûrû végénél. (Ill. most találtam olyat is, amin nincs, csak hogy ne legyen olyan könnyû a dolgunk :D) De ránézésre is meg lehet különböztetni õket.

A kopott hengerrel az a baj, hogy gyûrûzéskor mindig a legkisebb átmérõhöz kell reszelni, különben elõfordulhat, hogy egész egyszerûen valamelyik szûkebb szakaszon nem fér el és darabokra törik, megszorul, mindent összekaristol stb.

A túlméretes gyûrût nem ajánlom én sem. Ezekszerint alapméretes a motorod még? Futástól függõen elõfordulhat, hogy még elbírja az elsõ javítót, de mindenképpen meg kell mérni, úgy lehet biztosra megmondani. A második javítóméret tuti, hogy elég lesz. Legalábbis nekem ezt mondták, amikor megkérdeztem az 50-60ezret futott hengeremre. Kinél szeretnéd furatni? Szerintem menj be és érdeklõdj a Béry gépmûhelyben, nem kicsit profi. Ha nem az elkerülõn közlekedsz, minden nap ott mész el (Zala utca 4.). Ha van idõd és Bandi bácsi is ráér, akkor kérd meg rá, hogy tartson kiselõadást (külön a gyûrûkrõl is!) a polcon sorakozó esetekrõl, van a jópár tipikus mellett néhány megdöbbentõ is.

Amúgy simán meg lehet fúrni, (plató-)hónolni 25 százados lépcsõkben, persze ha kiadja.

Na, jobban megnéztem, mégis van felirat azokon a fent említett gyûrûkön is, csak nagyon halványra sikeredett. ("zJw") Ha egy "U" betûhöz hasonlítjuk a gyûrût, akkor mindig a bal oldali szárának a végén kell keresni a feliratot. Valamelyik oldalon. :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.11. 13:47-kor)[/i]

3948 Őry Gábor 2011-11-11 09:47:23  Előzmény:Támba Csaba: 72563

Köszi!

Igazából csak azért ütött fejembe szöget a 72,25-üs gyûrû, mert ekkora méretre úgyse fúrnak, mert minimum fél milliméter amit tudnak fúrni nem?

3947 Támba Csaba 2011-11-11 09:44:00  Előzmény:Őry Gábor: 72562

Igen, a 72-es átmérõ a gyári alapméret.

Túlméretes gyûrû? Hát...szóval van aki belereszeli a túlméretes gyûrût a kopott hengerbe, de azon kívûl, hogy szépen fog csörögni túl sok értelme nincsen.
Még a méretben passzoló gyûrûknek is kell bizonyos futásteljesítmény mire összekopnak a használt hengerrel, eleve más méretre készült gyûrûknél ez nem szokott összejönni.

3946 Őry Gábor 2011-11-11 08:32:46

Gyárilag ugye minden Trabit alapméretes dugóval szállítanak? Csak mert tárgyalásban vagyok egy 72-es gyûrûgarnitúráról, és nincs kedvem elõre szétdönteni a motort, és egy hétig nélkülözni.
Illetve msik kérdés: Ha már kissé kopott a henger, meg lehet kockáztatni egy 72,25-ös gyûrût, vagy felejtsem el. Már a kérdés közben éreztem, hogy ez baromság.:D
[i](Módosította orygabor 2011.11.11. 09:33-kor)[/i]

3945  Spityu 2011-11-09 21:05:20  Előzmény:Petró Dávid: 72560

A kapcsolási rajz szerint: fekete-piros vezeték a betáp, szürke-fekete a kettes fokozat kimenete, szürke-piros az egyesé. A rajz szerint az ellenállás valahol a kapcsoló és a motor között helyezkedik el, értelemszerûen a szürke-piros vezetékbe sorosan iktatva.

Amúgy 8. biztosíték, 8A, motorteljesítmény: 60W.

3944 Petró Dávid 2011-11-09 20:53:51

Üdv mindenkinek,

a 4T Trabiba a 2 fokozatú fûtõventilátor fokozatai hogy vannak megoldva?? Eleve a kapcsolóba van beépítve valami féle ellenállás vagy a kapcsoló elé van kötve?
Köszi,

3943 Kozma Bence 2011-11-09 20:52:08  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72558

Hát úgy kompletten a Zsombicarnál is kb annyi. Külön a csõcsatlakozó nemtudod mennyibe kerül?
Merre van ez a bolt?

3942 Gyapjas Gergely 2011-11-09 20:47:06  Előzmény:Kozma Bence: 72554

Én most csináltattam hidraulika boltba fémszövetes benzincsövet. Õk forgalmazzák a csõcsatlakozásokat. Amúgy 2600 pénz volt.
[i](Módosította strabi 2011.11.09. 21:47-kor)[/i]

3941   2011-11-09 19:42:29  Előzmény:Nagy Donát: 72555

Pontos számot nem tudok mondani, de bõven elég egy flakonnal.

3940 Őry Gábor 2011-11-09 19:32:49  Előzmény:Kozma Bence: 72554

Menj el egy MéH-telepre, ott általában az alumínium cuccok, vagy a motorok között találhatsz, bár manapság már egyre ritkább!

3939 Nagy Donát 2011-11-09 19:31:22

Gyorskérdés: 4T Trabiba mennyi fékfolyadék megy? :O

3938 Kozma Bence 2011-11-09 18:39:42  Előzmény:Támba Csaba: 72553

Hát sajnos az se a szomszédba van, de azért köszi! Vaterán próbálkozok épp, holnap meg majd megpróbálok pár bontót.

3937 Támba Csaba 2011-11-09 18:19:30  Előzmény:Kozma Bence: 72552

Nyíregyháza-Miskolc viszonylatban tudok segíteni.

De ha bontóban, vagy valahol egy átfolyásmérõvel szerelt Trabant tankjának visszafolyó csonkját leoperálod az pont jó a karburátorra "bigyusznak" :)

3936 Kozma Bence 2011-11-09 17:51:22

Hát ez a benzincsõ dolog nem sikerült épp a legjobban. Sikerült letörni a karbinál lévõ kis bigyuszt amire megy a csõ. Maradt rajta valamennyi, de azért nem mondhatni a legbiztonságosabbnak. Nincs esetleg feleslegbe valakinek egy ilyenje? Vagy egy rossz, lyukas benzincsöve amibõl kilehetne szedni?

3935 Őry Gábor 2011-11-09 09:24:50  Előzmény:Támba Csaba: 72550

Trabant 601 típusú személygépkocsiba.:)

3934 Támba Csaba 2011-11-09 08:33:52  Előzmény:Őry Gábor: 72549

Milyen masinába kell amúgy?

3933 Őry Gábor 2011-11-09 06:43:59

Köszönöm a segatséget, meglátom mit tudok tenni. Sajnos stroboszkópom nincs, úgyhogy marad a másik módszer, ill. a tesztvezetés.
Sajnos a jelen gazdasági helyzetben 7-8 e píz most nekem sok. Még akkor is, ha tudom, hogy a végeredmény istenkirályság, ami viszont nem 100 percent. A szomszédomnak van egy CPI trafója, megpróblom eltarhálni tõle.:evil:

3932 Támba Csaba 2011-11-08 21:16:14  Előzmény:Őry Gábor: 72546

Ha tudod, hogy ennek a típusnak milyen ellenállás értékeket kell tudnia a különbözõ kivezetések között mérve, akkor kindulási ellenõrzésként jó lehet.
Én nem tudom:)

Lehet mérni spec. mûszerrel gyújtófeszültséget.

Vagy pl. az egyik legegszerûbb teszt: stroboszkóp.

Mérõfej az 1-es henger gyújtókábelén.
2-es hengerbõl gyertya ki, hogy könnyebb legyen átforgatni a motort.
Az egyik elsõ kereket fel kell emelni.
4. sebességbe kell kapcsolni.
Gyújtást ráadni.
A kerékkel a váltón keresztül a motort lassan, lehetõleg egyenletesen átforgatva figyelni kell a stroboszkóplámpa felvillanásait. Ha rendszertelen, kihagyásos a villogás,vagy egyáltalán nem dolgozik akkor garantáltan hibás a trafó.

3931  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 72546

CPI-t lehet, hogy tudok. Zsigulisoknál menõ dolog, 7-8E körül adják-veszik. :) Tudtommal új is van és az is ekörül.

[url]https://www.zsiguli.hu/index.php?action=menu&id=2[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.08. 22:09-kor)[/i]

3930 Őry Gábor 2011-11-08 20:27:53  Előzmény:Támba Csaba: 72545

Igen, a CPI 1280-ra gondoltam, csak a beszerzése egy kissé nehéz, és nem is ócsó.

A másik: most már értem, a transistor coil trafók akkor tehát eleve nagy primer áramhoz lettek tervezve, akkor viszont nem csereszabatosak a CPI-vel. Azaz nem beléjük van építve az elektronoka, hanem elektronikus gyújtáshoz valók. Ezzel akkor sajnos tuti, hogy szénné ég a megszakító.
Eh, nem lesz ez egyszerû téma. Van ugyan 1 db CPI-m, de nem biztos, hogy jó, bár egyszer próbálgatás közben jól odab...szott. Lehet, hogy mégis mûködik?

3929 Támba Csaba 2011-11-08 19:21:37  Előzmény:Őry Gábor: 72532

Ööööö...vegyük át mégegyszer :)

Szóval, ha tranzisztoros gyújtótrafó alatt tranzisztoros elektronikával egybeépített trafót értünk, akkor mûködni fog a dolog. Legalábbis ha az általad említett CPI rövidítés a CPI1280 trafóra utal ez jó választás lehet.
Így a megszakítók átminõsülnek szimpla "kapcsolókká", mert a korábbi több száz volt feszültség helyett csak az akku tápfeszültségét szaggatják, azaz nem nagyon tudnak beégni és a zárásszögre, hézagra sem lesz annyira érzékeny a rendszer.
Mondjuk a gyújtókábeleket célszerû nagyfeszültségûre cserélni:)

Ha viszont tranzisztoros gyújtáshoz való, de elektronika nélküli "natúr" trafóról beszélünk...hááát...elvileg mûködnie kéne de vagy a megszakító ég be villámgyorsan, vagy a kondenzátor száll el. Legalábbis nekem ilyen tapasztalataim voltak eddig. Valószínûleg nagyobb sok ilyen trafónál a primer kör feszültsége, mint a megszakítós trafóknál. De valahogy hosszú távon nem jó.

Anno Zwickauban(persze költségmegtakarítás volt a fõ cél)tudatosan úgy tervezték az elektronikus gyújtású 2T Trabantok "fekete dobozát", hogy mûködjön a hagyományos megszakítós gyújtás trafóival.

Más gyártók nem feltétlenül vettek figyelembe ilyen tervezési szempontokat :)

3928  Spityu 2011-11-08 17:06:31

Jah, akkor kevertem a magyarral... mindenesetre vaterán volt fent több gyári is az elmúlt pár hónapban, nagyjából u.gy. áron.

3927 Kozma Bence 2011-11-08 17:03:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 72542

Hát megpróbálok ennek utánajárni. Egy hete még 1490-ért volt. Valami olyasmi volt a leírása, hogy: "utángyártott, magyar termék, a képpel ellentétben nem fémhálós". És gyári nemis volt akkor, csak ez az egy.

3926 Csády Szabolcs 2011-11-08 16:57:44  Előzmény:Kozma Bence: 72540

Szerintem írj nekik egy e-mailt, mert régen úgy volt, hogy a magyar utángyártott 1000 valamennyi Ft volt ( ennek a fém burkolatába bele volt szõve egy átlátszó zöld mûanyag szál , a gyári pedig 2700 Ft. Most pedig ha meglesed, akkor mind a 2 fajta gyárinak van feltüntetve, ugyan az a 2 kép is, de az árban van pár száz Ft különbség. Itt valami kavarodás szagot érzek...

Ui.: Ha a zsombinál akarsz vásárolni, akkor érdemes a webáruházukban megrendelni az alkatrészt, s a megjegyzés menüpontba odaírni, hogy személyesen x napon y idõpontban vennéd át. Így a webshopos áron jutsz hozzá, ami az összes áruk közül a legalacsonyabb ;)

3925  Spityu 2011-11-08 16:35:29  Előzmény:Kozma Bence: 72540

Most nézem az árakat, megdöbbentõ. Pedig annyira nem is hiánycikk. Nem mondom, hogy minden sarki boltban kapni, de pl. pár hónapja simán lehetett találni 1500-1800Ft körüli összegért.

3924 Kozma Bence 2011-11-08 16:26:56

Köszi!
Egy kedves fórumozó írt egy e-mailt, hogy eltudná nekem hozni Gyõrbe, de sajnos nem sokáig tarott az örömöm, mert kedves zsombicar-ék duplájára emelték az árát. :( Pedig nincs egy hete, hogy néztem.
Na mindegy, lesz akkor rajta gumicsõ, ha meg nemjönne be, akkor beruházok...

3923  Spityu 2011-11-08 15:51:30  Előzmény:Nagy Donát: 72536

OK, nagyjából erre számítottam. Köszi!

3922  Spityu 2011-11-08 15:50:42  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Szerintem nézd át jól a kocsid, hogy mit is kellene cserélned és rendeld meg az említett cégtõl egyben az egészet. Sajnos csak UV-s postázás lehetséges, ami nem éppen olcsó, így érdemes összeírni az alkatrészeket...

Amúgy láttam már olyan megoldást, amit javasolt az egyik eladó, mûködik. Ha így akarod megoldani, akkor Semperitet semmiképpen se vegyél, elég hamar kirepedezik a külseje. Mondjuk a belsõ réteg hibátlan alatta, de mûszakin nem felelne meg.

3921 jocking . 2011-11-08 15:45:05  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Jó a sima gumi benzincsõ, 2T-re ha jól emlékszem 8-as kell.

3920 Nagy Donát 2011-11-08 15:36:21  Előzmény: Spityu: 72534

Szia!

Nem, 4T volt. A táblát nem feszegették, csak letisztították, és úgy fotózták. Amúgy végig jelen voltam. A festékvastagságot végignézték vagy 20 ponton, de valami elõre beállított sablon táblázat alapján. Szóval gondolom minden kocsin ugyanott nézik (A oszlop, B oszlop, jobb hátsó sárvédõ közepe stb.).

3919 Kozma Bence 2011-11-08 15:35:35

Tudtok nekem segíteni benzincsõ ügyben?
Ma végig telefonáltam Gyõr szinte összes autós boltját, de seholse lehet kapni. Viszont az egyik eladó azt mondta, hogy szedjem le arról a gömbfejrõl (vagy mi, amibe a csavar megy) a rászorított fémhálós csövet és rakjak a helyére sima gumi benzincsövet, amilyen a többi autón is van.
Lehet ilyet?

Neten is csak a Zsombicar-on láttam, de postaköltséggel együtt ilyen 3500Ft. Bár ha nincs más választás...
[i](Módosította 83NC3 2011.11.08. 16:36-kor)[/i]

3918  Spityu 2011-11-08 15:06:49  Előzmény:Nagy Donát: 72533

Hmmm... felmerülne bennem pár kérdés. :)

A bizonyos jármû 2T volt? Jelen voltál, amikor megnézték az alvázszámot? Feszegették esetleg a táblácskát? Megnézték fonákoldalról - 2T-nél ugyebár belülrõl - a rögzítést? Mértek festékvastagságot vagy ilyesmit? Köszi.

3917 Nagy Donát 2011-11-08 14:52:02  Előzmény:Tóth Ákos: 72528

Szia!

Én nem rég ütköztem ilyen problémába, hogy a forgalmiban szereplõ alvázszám, és az autó tábláján lévõ nem egyezett. Egy karakter eltérés volt. Mivel tulajdonosváltás volt (adás-vétel), így kötelezõen volt eredetiség vizsgálat; ott tûnt fel. Annyira nem volt gond, lábjegyzetbe bekerült, hogy ugyan erdetiek a számok, de adminisztrációs hiba miatt eltért attól, mint ami a forgalmiban szerepel. Be kellett az autót vinni a KPM-hez (most NKH), és 1700 ft-ért adtak egy mûszaki adatlapot, továbbá õk is lefotózták a kérdéses adattáblát. Az okmányirodában pedig ezzel a KPM-es papírral, átírták az új forgalmiban a számot.
Írtad, hogy nálad üzembentartó változás lesz csak, így konkrétan nem tudom, hogy ott hogyan történne a dolog. Ha ilyenkor új forgalmit kap az autó, akkor szerintem a fentebb leírt kört meg kell tenni a KPM-nél, ha a régi forgalmi marad, akkor talán nem veszik majd komolyan az esedékes vizsgálatoknál (mûszaki, közúti ellenõrzés) sem.

3916 Őry Gábor 2011-11-08 11:20:26  Előzmény:Támba Csaba: 72531

Ez rossz hír. De miért nem?

3915 Támba Csaba 2011-11-08 10:42:43  Előzmény:Őry Gábor: 72530

1. Ráköthetõ, de nem fog mûködni.
2. Passz:)

3914 Őry Gábor 2011-11-08 10:38:47

Szerintetek a tranzisztoros trafó ráköthetõ a hagyományos megszakítós gyújtásra?
Továbbá a CPI trafó ugyanollyan, mint a transistor coil feliratú trafók?