Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3425 Antal Krisztián 2011-04-11 17:02:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72039

Móváron az Unixban biztos lesz.
[i](Módosította tritto 2011.04.11. 19:02-kor)[/i]

3424 jocking . 2011-04-11 16:18:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 72039

Igen, annak a tömítésnek a hibája is okozhatja.
Nem egy különleges alkatrész, csak egy sima "O" gyûrû. Fogod a régit, elviszed egy autósboltba és egy ugyanakkora méretût választasz. A javítás kb. abból áll, hogy leveszed a gyújtáselosztót (elõtte összejelölöd, hogy pont ugyanoda kerüljön vissza), lehúzod az O gyûrût és felteszed az újat. :)

3423 Csády Szabolcs 2011-04-11 15:30:01

Ha a gyújtáselosztóm belseje olajos, akkor a képen látható 13-as sorszámú gyanúsított az elkövetõ? Ha igen, akkor ilyet hol lehet venni? Mi a javítás menete?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110411/gy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3422  Bandi 2011-04-09 16:18:15  Előzmény:Marton Tamás: 72037

Azt is lehet!!!:-)

3421 Marton Tamás 2011-04-09 12:32:55  Előzmény: Bandi: 72036

Áhh nem lötyizik az, majd megpróbálom érzésre. Amúgy meg csak ki kellene nézni a javítási könyvbõl a lehúzási nyomatékot, nyomatékkulcsom van, oszt azzal elkövetni a mûveletet. :)

3420  Bandi 2011-04-08 18:02:03  Előzmény:Marton Tamás: 72035

De azért ne lötyögjön a fedél!!!:-)

3419 Marton Tamás 2011-04-08 17:54:33  Előzmény: Bandi: 72034

Na ezt még ki sem próbáltam. Én mindig tökig húzom :D
Amúgy meg szar a konstrukció is, 3 csavar fogja felül, a többi vw moci minimum 8 csavarral fogja, és a HF szélén.

OFF autó kérdés:
Nem tudtok olyan embert aki nagyon ért a Mono-Jetronic (Bosch) befecskendezéshez?
Lett egy 88-as B3-as Malacorrú Passatom 1.8 benya.
"Rövid" diagnózis:
-Elhoztam, hátsó dob leszakadt (meeméne). Sportos hangnak örül, kocsi nagyon megy, néha szolídan, néha jobban vissza-vissza durrog, fejem örül.
-Megy munkába, benya kifogy, kanna betölt. 5km megtesz, közben hibavisszajelzõ 2x 3x felvillan, azóta többet nem láttam. De! 5km után rángat, fullad, nem megy, visszahõköl stb, alapjárat fel felpörög. Munkába azért beér, leállít parkoló, nem indul csak gázzal. Lefos, estére békénhagy.
-Reggel pöcc-röff gáz nélkül, autó megy szépen, gázt tartva néha-néha be-be ránt picit, olyan bizonytalan a drága, nem teccõs, eddig nem volt ilyen, de legalább megy. Tankol.
-Du. dob visszahegeszt, szerelõ megkérdez, köv estére akksisaru le, hátha hiba kitörlõd, bizonytalan futás hátha megszûnik. Reggel ugyanúgy indít, alapjárat felpörög, csökkeni nem akar üzemmelegre sem.
-Elmegy bevásárol, benya újra kifogy, fejben számol, 13 l átlagfogyasztás, agy durranni készül. Hibalámpa azóta sem mutatja újra magát. Alapjárat azóta is magas (2000-2500rpm körül)

Azt hozzáteszem, hogy a hõfokmutató nem nagyon hajlandó 70°C fölé menni, pedig a motor igencsak üzemmeleg. Lehet ez is beleszól a dolgokba? Amikor elhoztam és még semmi baja nem volt, akkor sem kúszott fel, csak olyan 75-ig.

Ha valaki hozzá tudna szólni a témához bármivel is, azt nagyon megköszönném :)



3418  Bandi 2011-04-07 14:54:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 72033

Ha nem húzod le mint egy bivaly akkor nem nagyon kell tõle tartani!!!

3417 Csády Szabolcs 2011-04-07 09:27:00  Előzmény:jocking .: 72032

Faja...szóval ha eddig tökig voltak húzva a kocsi elõélete során ezek a csavarok, akkor megszekszuálhatom az új tömítés+érzésselmintalányokkal meghúzás kombót?

3416 jocking . 2011-04-07 08:39:22  Előzmény: Bandi: 72031

A legnagyobb gondja ennek a konstrukciónak, hogy németék anno kitalálták, hogy elég 3 csavar a lefogatásra. Így az a hiba is fennáll, hogy a nagyon lehúzott csavarok egy idõ után vetemítik a fedelet, ami újabb esély a szivárgásra.

3415  Bandi 2011-04-07 04:12:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 72030

Le lehet húzni de nem koppra!!!!
Tömítsen, de ne préselje szét alatta a tömítést,és akkor jónak kell lennie!!

3414 Csády Szabolcs 2011-04-07 01:49:49  Előzmény: Bandi: 72028

Nem mondod...néztem is hülyén mikor kicseréltem a tömítést, s ugyanúgy folyt az olaj...

3413 Kolonics Tamás 2011-04-06 19:13:26  Előzmény:Lizák Péter: 72006

Az olajgombám jó volt,csak a kombi mûszert hagytam ki a körbõl és már mûködik is!(barna olajgomba direktbe kötve az izzóval)Azért köszönöm a tippeket! :)

3412  Bandi 2011-04-06 14:57:58  Előzmény:Csády Szabolcs: 72027

Általában ez motorkopás függõ szokott lenni tudomásommal...
Ha már 100e fölött jársz km-ben akkor nyugodtan rakhatsz bele 15w40-et!!

a szelepfedélnél meg azért szokott folyni, mert nagyon sokan lehúzzák azt a 3 csavart tökre,és ezek a gumik amik alatta vannak,azok ezt nem nagyon díjazzák,szétmennek.
Ne húzd le izomból és akkor jó lesz,persze új tömítéssel..

3411 Csády Szabolcs 2011-04-06 05:49:09  Előzmény: Spityu: 72022

Azért gondoltam 5W40-re, mert sokat használom a kocsit rövid utakra. Mondjuk jelenleg a 15W40-nel a szelepfedél 2 oldalán, meg a gyújtásnál kicsit ereszt a motor...lehet, hogy ez a szivárgás drasztikusan nõne?

Itt egy érdekes cikk a témával kapcsolatban:
[url]http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html[/url]

3410 Szebelédy Péter 2011-04-06 05:18:28  Előzmény:Kolonics Tamás: 72005

Én egy forulatszámmérõ bekötése kapcsán tanulmányoztam a cikkeket/kapcsolási rajzot, nem akarok hülyeséget írni, de lehet hogy a magasnyomásu olajgomba nem mûködik?

3409 Anda Árpád 2011-04-05 20:49:45  Előzmény:Petró Dávid: 72015

Hali

Hát a mûszaki az ültetéssel lehetetlen. Nekem is lezsírozott helyen volt, de az az egy muszáj volt. De nem nagy meló visszatenni a gyári rugóköteget. Egy óra alatt megvolt nekem 2sör meg 5szál cigi közbeiktatásával :)

3408  Spityu 2011-04-05 20:28:35  Előzmény: : 72023

Na erre nem gondoltam volna. :) Én csak a javításit néztem meg most, viszont abban csak összehasonlító grafikont láttam, ajánlott/elõírt fokozatot nem.

3407   2011-04-05 20:20:38

A 4T kezelési útmutatóban az áll, hogy "benzinmotorokhoz való márkás olaj 20W-40, 20W-50 SAE viszkozitás osztályok szerint."

3406  Spityu 2011-04-05 20:02:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 72019

Szerintem teljesen jó a 10W40 is, kicsit mondjuk bizonytalan vagyok a gyári elõírást illetõen. Nekem úgy rémlik, hogy valaki azt mondta itt, hogy 15W40 a gyári. Én szinte csak 10W40-nel használtam, télen nagyon jó, fõleg városban... aztán valahol a vezérmûkeréknél elkezdett ereszteni így jelenleg 15W40-nel használom. Az már nem folyik el, igaz érezhetõen visszafogja a mocit hidegen. :)
Összességében, ha jól tömített a motorod, mehet bele nyugodtan a vékony olaj.

3405 Kalmár Csaba 2011-04-05 19:45:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 72019

Teljesen felesleges az 5w40 -es olaj a trabiba.10w40 való bele, akkor miért akarsz feleslegesen drágább olajat belerakni?Ha nincs rajta turbó tök felesleges.

3404 Lizák Péter 2011-04-04 05:25:18

Trabant 601-be 4T mûszerfal kerül mindenestõl. Kormányoszlop burkolattal együtt. a kérdésem az lenne, hogy az indexkapcsolók bekötésével kapcsolatban tud-e valaki segíteni?

3403 Csády Szabolcs 2011-04-03 19:38:31

4T Trabiba használt már valaki 5W40-es olajat? Ha van tapasztalat szívesen fogadnám, ha megosztaná velem.

3402 Garamvölgyi Viktor 2011-04-03 18:17:12  Előzmény:Petró Dávid: 72017

Persze hogy :)

3401 Petró Dávid 2011-04-03 17:54:37  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 72016

Szia Viktor!

Fater türelmes ember, pontosabban bele szokott már az érdekes dolgokban....:)))
Nagy felújítás van, ízzé porrá szedtem, lakatolás, fényezés, stbstb... Pont azért, mert elsõ tulajos autó. Különben meg sokkal egyszerûbb és olcsóbb lett volna venni egy jó állapotú másik Trabit, de az már nem olyan...:)
Május 1-én a közlekedési múzeumnál találkozunk??

Üdv.
Dávid

3400 Garamvölgyi Viktor 2011-04-03 17:16:03  Előzmény:Petró Dávid: 72015

Helló!

Dáviiid!!! ne ültesd meg!!! mit szólna hozzá faterod
ezért hozta el a merkúrból????? :-)))))))
Üdv:Garamvölgyi Viktor

3399 Petró Dávid 2011-04-02 19:43:39

Sziasztok!

Az ügyben kérném a segítségeteket, hogy szükségem volna valami leírásra, vagy útmutatóra, vagy akármire, hogy a laprugós Trabit, hogy érdemes leültetni. Én eddig a rugókovácsos megoldást preferálom, ezt több helyen meg is találtam a neten, írják is, hogy kiszerelve, az elsõ köteg középvonala kb. 100mm-re kell legyen a földtõl, de a hátsóra semmi ilyen tapasztalati értéket nem találtam. Ha tudtok ez ügyben infot adni, azt nagyon megköszönném.

Továbbá érdekelne az is, hogy akinek ilyen ültetett verdája van megbirkózik-e ezzel az újfajta fényképezgetõs mûszaki vizsgával, vagy 2-évente ültetett rugó ki, normál rugó vissza és fordítva procedúra van.

Köszönettel:

Petró Dávid

3398 Kerekes Gábor 2011-04-02 09:52:13  Előzmény: Spityu: 72013

Köszi, akkor megnyugodtam.

3397  Spityu 2011-04-02 08:41:52  Előzmény:Kerekes Gábor: 72012

Nos ez nincs 30W, nem okoz gondot a Trabantnak ezen inverter ellátása.

3396 Kerekes Gábor 2011-04-02 08:00:38  Előzmény: Spityu: 72011

Van egy inverterem ami 12V 2A-2,5A igényel, és arra vagyok kíváncsi lesz a baja ha bekötöm, fog e melegedni ilyesmi.

3395  Spityu 2011-04-02 07:04:18  Előzmény:Kerekes Gábor: 72010

Az a fogyasztók teljesítményétõl függ értelemszerûen. Azt kérdezed, hogy járó motornál mennyi lehet, vagyis arra vagy kíváncsi, hogy a motor mûködtetéséhez mennyi kell? Adatom nincsen, de szerintem kevesebb szükséges, mint egy 45W-os izzóhoz.

3394 Kerekes Gábor 2011-04-01 21:44:40  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 72009

Köszi, az nagyából megvan, de kifejezetten amper értékekre vagyok kiváncsi.

3393 Garamvölgyi Viktor 2011-04-01 19:43:52  Előzmény:Kerekes Gábor: 72008

Hello
szerintem 13,5V körül kéne lennie trabant wartburg ezek egyforma értékek
de 14.5 fölé semmiképp ne menjen ha mechanikus a fesszabályzó akkor be lehet állítani feltéve ha tölt annyit a generátor

3392 Kerekes Gábor 2011-04-01 19:33:33

Ha már elektromosság, tudja valaki, hogy járó motornál kb mekkora az áramerõsség mezei kétütemû trabiban?

3391 Kalmár Csaba 2011-04-01 17:42:15  Előzmény:Kolonics Tamás: 72005

Az olajgomba jó tipp, de ha valóban szar az olajpumpa akkor gáz van, de azt hallod a hangján.A másik probléma meg gyorsan kiderül, ha mértek egy töltést.

3390 Lizák Péter 2011-03-31 22:40:33  Előzmény:Kolonics Tamás: 72005

Szerintem 1. Olajgomba, 2. feszszabályzó.

3389 Kolonics Tamás 2011-03-31 18:39:42

Sziasztok!
Elektromossággal kapcsolatos kérdésem lenne!1.szerintetek mi lehet a baj akkor,ha a gyújtáskapcsolót gyújtásra tesszük a mûszerek világítanak rendesen.A motort beindítottuk és az olajnyomás lámpa egy gázfröccs után kigyullad.
2.A rádió menet közben egy pillanatra olyan jelenséget ad mint ha nem lenne a feszültség elegendõ neki.Álló motornál nem csinálja.Az akku 3éve,2 évet állt nem volt használva lehetséges hogy ez okozza ezt a jelenséget?

3388 Oláh Olivér 2011-03-31 18:16:57

Ninausz rendszert, meg "A"-s rezonátort nem tud valaki?
Vagy gyártót?

3387 Kalmár Csaba 2011-03-29 18:33:11  Előzmény:révai ákos: 72000

Nekem csak akkor van egy kis gázszag amikor indításnál nyomom a szivatót!Én sosem kapcsolom vissza benzinre, nekem indul gázzal télen/nyáron.Most volt újramínõsítve a tartály és be is lett állítva a rendszer , így 8-9 et eszik , de nyomkodom is neki(szinte csak város és rövid utak) és most egészen jól megy.Igazából nem megy rosszabbul mint benzinnel csak magas fordulaton a rugalmassága rosszabb.

3386 Őry Gábor 2011-03-29 15:39:00

Szerintetek mit jelent a következõ tünet?
Gyújtás ráad, töltéslámpa nem ég. Intítózás alatt felvillan gyengén, majd ismét kialszik.
Aztán 10 kilométerrel odébb rendesen mûködött.

3385  Spityu 2011-03-29 06:05:48  Előzmény:révai ákos: 72000

A csak úgy átrakást - közúti használat esetén - nem ajánlom, mert lehet, hogy igazoltatáskor nem veszi észre a rendõr, de egy esetleges balesetnél, ha kiderülne, hogy bármilyen módon, de közrejátszott az átalakítás, akkor garantált a helyszíni tarkólövés.
Pesten ritkán járok, de a neten található leírások elég jól bemutatják, hogy hogyan is épül fel egy ilyen rendszer. Ajánlom figyelmedbe a zsiguli.hu-n a mûszaki írásoknál lévõ LPG-s cikket, valamint az index.hu autógáz topikját.
Mennyit mész egy évben? Város, országút külön-külön. 5000km/év alatt lassan térülne meg, inkább az etanolt ajánlanám, 10000km/év feletti futásnál hamar behozza az árát.

Jah még valami. Olyannak ajánlom a gázrendszert, aki benzin üzemmódban is takarékosan vezet. Aki úgy megy fel egy dombra, hogy a lehetõ legmagasabb sebességi fokozatban még éppen elviszi a kocsit a motor, annak kifejezetten nem ajánlom. Lásd az elõzõ hozzászólásomat... Tudniillik a gázüzem optimális fordulatszám-tartománya a benzinüzeménél lejjebb található, kb. 1000-3000-ig. 3000 felett már rohamosan meg tud ugrani a fogyasztás, mivel a propán(-bután) égésekor a lángfront lassabban terjed, mint a benzin-levegõ keverék elégetésekor, így egy idõ után szinte csak "kíséri" a dugattyút. Ez bizonyos mértékig kompenzálható az elõgyújtás növelésével. De a legjobb, ha van egy ötös váltó is az 1.4-es motorod mellé. ;)
[i](Módosította Spityu 2011.03.29. 08:20-kor)[/i]

3384 révai ákos 2011-03-28 20:27:11  Előzmény: Spityu: 71998



Köszi az infókat.
Igazság szerint már meglévõ kocsiba menne a cucc. Gondolkoztam én is azon, hogy egy kész gázos Trabit venni, aztán csak átrakni belõle a cuccokat, de abból a pénbõl egy vadi uj rendszert kapok. Neked gyári 1.1 ben van benne az LPG vagy esetleg nagyobb a blokk. A fogyasztást illetõen az írt 9-10 liter (számomra) kifejezettem jónak tûnik. Az enyim most eszik 8.5 litert városban és akkor nagyon nyugisan közlekedtem vele (nekem 1.4+ van) szóval nem is az 1.1 es fogyasztáshoz mérem.

Áprilisban végre lesz egy kis idõm hogy érdemben is utánajárjak a dolognak, ha belefér az idõdbe, akkor egy hétköznap/vagy hétvégén összefuthatnánk itt Pesten, szívesen megnézném elõben is, hogy hogyan fest egy ilyen.

üdvözlettel Mykee

3383 Őry Gábor 2011-03-28 19:04:45

HB 4-1-es karbi 125-ös fúvókával, felesben E85-el. Istenem, hogy megy....
Ja, és 7,5 literrel elmegy. És még 100-nál is harap!

3382  Spityu 2011-03-28 18:03:24  Előzmény:révai ákos: 71997

Kb. másfél-két hete írtam a legutóbbi tapasztalatomat (Trabi).
Valóban érezhetõen csökken a motor ereje, de abszolút autózható. Sõt, nekem így is rövidnek tûnik a 4-es váltó... de városban abszolút jó. Ha sík vidéken laksz, akkor mondanám azt is, hogy tökéletes. Én 8km alatt 250m szintet tolok a szekérbe. Minden nap, kétszer (le, fel). És így eszik városban 9-et (télen 10-et). A 2T ugyanitt kéri a 8 litert. Országúton ~80kph körül 7l alatt eszik (nálam), ekkor még nem forog nagyon a motor.
Viszont pénteken Pestrõl hazafelé (egész pontosan Dunaújvárostól) 10l-es átlagot produkált, mert már minden bajom volt és toltam neki: inkább nekinyomtam a gázt (már amennyire lehet... :D), mintsem visszaváltottam volna harmadikba, szóval nem éppen fogyasztásra gyúrtam... benzinen kb. 8-ra jött volna ki a fogyi itt is.
Ha meglévõ kocsit gázosítasz, akkor ki kell számolni, hogy megéri-e. De most is árulnak használtautón 100-ért 1+1 Trabit, ami eleve gázos, a beszerelés is kb. ennyibe kerül. Óvatos becsléseim alapján egy év alatt min. 60ezer forintot költöttem másra, ami amúgy ESZ-95-ös nedûre ment volna el. A szag való igaz, de inkább csak alapjáraton érezhetõ, amikor a lassú gázlengések miatt nem szippantja be az összes mennyiséget a motor. Menet közben illetve injektoros autóknál nem észrevehetõ. Kalkulációkhoz használj 1.2-1.25-ös szorzót, kb. ennyivel eszik többet gázból, literben.

3381 révai ákos 2011-03-28 17:27:53


Sziasztok !

Érdeklõdnék LPG témában. A magas benzinárak miatt egyre jobban foglakoztat a gázos átlakítás.
Ha valakinek van tapasztalata 4T Trabi vagy Waresz kapcsán és azt megosztaná nagyon klassz lenne.

Eddig a neten olvasgatva láttam olyan véleményeket, hogy a gázhajtás esetén a teljesítmény érezhetõen csökken, valamint hogy gázszagú a kocsi tõle menet közben. Ellenben olvastam nem kevés véleményt ami ennek pont az ellenkezõjét írta. Akinek van közülünk LPG Trabija írja meg az igazat :)...akár ide vagy privátba.

üdv

3380 Babecz Tamás 2011-03-27 19:42:03

Sziasztok!

SOS keresek két db elsõ lengõkart 1.1 trabanthoz, új vagy korrekt felújított érdekel. Írtam az apróhirdetések közé is, de ha valaki nem olvasná, és van infója megköszönöm.



3379 Marton Tamás 2011-03-27 11:56:21  Előzmény:Múzer tibor: 71994

Lehet kapni fékbetét kitámasztó rugót:

[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=743]Itt[/url] lehet kapni, de elég borsos lett az ára.
Legutóbb amikor vettem, egy szett (4db) került ennyibe. Kicsi hajlítgatni is kell majd õket, mert minden Trabin máshogy kopott be a nyereg, és a fékbetétben is eltérés lehet. A lényeg, hogy szorítsa oda.

3378 Múzer tibor 2011-03-27 09:34:00  Előzmény:révai ákos: 71989

Szia Mykee!

Köszi a választ. Lassan elkészülnek az új tõcsavarok és akkor megkapja az alufelniket a gép. Talán ez segít majd valamit.

3377 Farkas Zoltán 2011-03-26 20:17:39  Előzmény:Nagy Donát: 71991

Szia!

Annó én is jártam így de vastagabb csõvel megfeszítve és közben csavarva a csavart kijött nehezen. Elõtte nem árt becsavarlazítózni rendesen...
Ha végképp nem jön akkor flexeld le a csavarfejet aztán tõbe flex a csavart aztán belefúrsz egyre nagyobb fúróval... Összerakáskor pedig átmenõ csavar lesz,aminek a vége az ülés alatt lesz nagyobb alátéttel.Valszeg készíteni kell mert olyan hosszút nem kapsz sehol.
Vagy még egy lehetõség hogy a kúpot elvágod de azután nagyon rossz visszahegeszteni és már nem lesz biztonságos.
A probléma az hogy a kúpban lévõ menet berozsdásodik és a rozsda miatt megszorul ami a menet szakadásához vezet.Sajnos addig én sem zsíroztam be a csavart összerakáskor...

3376 Támba Csaba 2011-03-26 18:52:12  Előzmény:Szebelédy Péter: 71988

Szó nincs arról, hogy a kettõ egy és ugyanaz!

A gyújtásbeállítás lényege, hogy a motor a gyárilag meghatározott elõgyújtási értéken legyen. Ez mûszeresen ellenõrizhetõ és ha kell korrigálható.

A gyújtógyertya hõértéke pedig az a tulajdonság ami szintén gyárilag meghatározott minden motornál.

Lényeg, hogy amit leírtál az alapján a motor mûködési rendellenessége gyújtáshibát valószínûsít. Vagy rossz gyújtásbeállítás, hibás elosztó (elúgyújtás szabályozás, stb.), vagy nem megfelelõ hõértékû gyújtógyertya.
Más kérdés, hogy egy rosszul beállított elõgyújtás, vagy hasonló hiba miatt az amúgy a motornak megfelelõ gyújtógyertyák is túlmelegedhetnek öngyulladást okozva.