Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3402 Garamvölgyi Viktor 2011-04-03 18:17:12  Előzmény:Petró Dávid: 72017

Persze hogy :)

3401 Petró Dávid 2011-04-03 17:54:37  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 72016

Szia Viktor!

Fater türelmes ember, pontosabban bele szokott már az érdekes dolgokban....:)))
Nagy felújítás van, ízzé porrá szedtem, lakatolás, fényezés, stbstb... Pont azért, mert elsõ tulajos autó. Különben meg sokkal egyszerûbb és olcsóbb lett volna venni egy jó állapotú másik Trabit, de az már nem olyan...:)
Május 1-én a közlekedési múzeumnál találkozunk??

Üdv.
Dávid

3400 Garamvölgyi Viktor 2011-04-03 17:16:03  Előzmény:Petró Dávid: 72015

Helló!

Dáviiid!!! ne ültesd meg!!! mit szólna hozzá faterod
ezért hozta el a merkúrból????? :-)))))))
Üdv:Garamvölgyi Viktor

3399 Petró Dávid 2011-04-02 19:43:39

Sziasztok!

Az ügyben kérném a segítségeteket, hogy szükségem volna valami leírásra, vagy útmutatóra, vagy akármire, hogy a laprugós Trabit, hogy érdemes leültetni. Én eddig a rugókovácsos megoldást preferálom, ezt több helyen meg is találtam a neten, írják is, hogy kiszerelve, az elsõ köteg középvonala kb. 100mm-re kell legyen a földtõl, de a hátsóra semmi ilyen tapasztalati értéket nem találtam. Ha tudtok ez ügyben infot adni, azt nagyon megköszönném.

Továbbá érdekelne az is, hogy akinek ilyen ültetett verdája van megbirkózik-e ezzel az újfajta fényképezgetõs mûszaki vizsgával, vagy 2-évente ültetett rugó ki, normál rugó vissza és fordítva procedúra van.

Köszönettel:

Petró Dávid

3398 Kerekes Gábor 2011-04-02 09:52:13  Előzmény: Spityu: 72013

Köszi, akkor megnyugodtam.

3397  Spityu 2011-04-02 08:41:52  Előzmény:Kerekes Gábor: 72012

Nos ez nincs 30W, nem okoz gondot a Trabantnak ezen inverter ellátása.

3396 Kerekes Gábor 2011-04-02 08:00:38  Előzmény: Spityu: 72011

Van egy inverterem ami 12V 2A-2,5A igényel, és arra vagyok kíváncsi lesz a baja ha bekötöm, fog e melegedni ilyesmi.

3395  Spityu 2011-04-02 07:04:18  Előzmény:Kerekes Gábor: 72010

Az a fogyasztók teljesítményétõl függ értelemszerûen. Azt kérdezed, hogy járó motornál mennyi lehet, vagyis arra vagy kíváncsi, hogy a motor mûködtetéséhez mennyi kell? Adatom nincsen, de szerintem kevesebb szükséges, mint egy 45W-os izzóhoz.

3394 Kerekes Gábor 2011-04-01 21:44:40  Előzmény:Garamvölgyi Viktor: 72009

Köszi, az nagyából megvan, de kifejezetten amper értékekre vagyok kiváncsi.

3393 Garamvölgyi Viktor 2011-04-01 19:43:52  Előzmény:Kerekes Gábor: 72008

Hello
szerintem 13,5V körül kéne lennie trabant wartburg ezek egyforma értékek
de 14.5 fölé semmiképp ne menjen ha mechanikus a fesszabályzó akkor be lehet állítani feltéve ha tölt annyit a generátor

3392 Kerekes Gábor 2011-04-01 19:33:33

Ha már elektromosság, tudja valaki, hogy járó motornál kb mekkora az áramerõsség mezei kétütemû trabiban?

3391 Kalmár Csaba 2011-04-01 17:42:15  Előzmény:Kolonics Tamás: 72005

Az olajgomba jó tipp, de ha valóban szar az olajpumpa akkor gáz van, de azt hallod a hangján.A másik probléma meg gyorsan kiderül, ha mértek egy töltést.

3390 Lizák Péter 2011-03-31 22:40:33  Előzmény:Kolonics Tamás: 72005

Szerintem 1. Olajgomba, 2. feszszabályzó.

3389 Kolonics Tamás 2011-03-31 18:39:42

Sziasztok!
Elektromossággal kapcsolatos kérdésem lenne!1.szerintetek mi lehet a baj akkor,ha a gyújtáskapcsolót gyújtásra tesszük a mûszerek világítanak rendesen.A motort beindítottuk és az olajnyomás lámpa egy gázfröccs után kigyullad.
2.A rádió menet közben egy pillanatra olyan jelenséget ad mint ha nem lenne a feszültség elegendõ neki.Álló motornál nem csinálja.Az akku 3éve,2 évet állt nem volt használva lehetséges hogy ez okozza ezt a jelenséget?

3388 Oláh Olivér 2011-03-31 18:16:57

Ninausz rendszert, meg "A"-s rezonátort nem tud valaki?
Vagy gyártót?

3387 Kalmár Csaba 2011-03-29 18:33:11  Előzmény:révai ákos: 72000

Nekem csak akkor van egy kis gázszag amikor indításnál nyomom a szivatót!Én sosem kapcsolom vissza benzinre, nekem indul gázzal télen/nyáron.Most volt újramínõsítve a tartály és be is lett állítva a rendszer , így 8-9 et eszik , de nyomkodom is neki(szinte csak város és rövid utak) és most egészen jól megy.Igazából nem megy rosszabbul mint benzinnel csak magas fordulaton a rugalmassága rosszabb.

3386 Őry Gábor 2011-03-29 15:39:00

Szerintetek mit jelent a következõ tünet?
Gyújtás ráad, töltéslámpa nem ég. Intítózás alatt felvillan gyengén, majd ismét kialszik.
Aztán 10 kilométerrel odébb rendesen mûködött.

3385  Spityu 2011-03-29 06:05:48  Előzmény:révai ákos: 72000

A csak úgy átrakást - közúti használat esetén - nem ajánlom, mert lehet, hogy igazoltatáskor nem veszi észre a rendõr, de egy esetleges balesetnél, ha kiderülne, hogy bármilyen módon, de közrejátszott az átalakítás, akkor garantált a helyszíni tarkólövés.
Pesten ritkán járok, de a neten található leírások elég jól bemutatják, hogy hogyan is épül fel egy ilyen rendszer. Ajánlom figyelmedbe a zsiguli.hu-n a mûszaki írásoknál lévõ LPG-s cikket, valamint az index.hu autógáz topikját.
Mennyit mész egy évben? Város, országút külön-külön. 5000km/év alatt lassan térülne meg, inkább az etanolt ajánlanám, 10000km/év feletti futásnál hamar behozza az árát.

Jah még valami. Olyannak ajánlom a gázrendszert, aki benzin üzemmódban is takarékosan vezet. Aki úgy megy fel egy dombra, hogy a lehetõ legmagasabb sebességi fokozatban még éppen elviszi a kocsit a motor, annak kifejezetten nem ajánlom. Lásd az elõzõ hozzászólásomat... Tudniillik a gázüzem optimális fordulatszám-tartománya a benzinüzeménél lejjebb található, kb. 1000-3000-ig. 3000 felett már rohamosan meg tud ugrani a fogyasztás, mivel a propán(-bután) égésekor a lángfront lassabban terjed, mint a benzin-levegõ keverék elégetésekor, így egy idõ után szinte csak "kíséri" a dugattyút. Ez bizonyos mértékig kompenzálható az elõgyújtás növelésével. De a legjobb, ha van egy ötös váltó is az 1.4-es motorod mellé. ;)
[i](Módosította Spityu 2011.03.29. 08:20-kor)[/i]

3384 révai ákos 2011-03-28 20:27:11  Előzmény: Spityu: 71998



Köszi az infókat.
Igazság szerint már meglévõ kocsiba menne a cucc. Gondolkoztam én is azon, hogy egy kész gázos Trabit venni, aztán csak átrakni belõle a cuccokat, de abból a pénbõl egy vadi uj rendszert kapok. Neked gyári 1.1 ben van benne az LPG vagy esetleg nagyobb a blokk. A fogyasztást illetõen az írt 9-10 liter (számomra) kifejezettem jónak tûnik. Az enyim most eszik 8.5 litert városban és akkor nagyon nyugisan közlekedtem vele (nekem 1.4+ van) szóval nem is az 1.1 es fogyasztáshoz mérem.

Áprilisban végre lesz egy kis idõm hogy érdemben is utánajárjak a dolognak, ha belefér az idõdbe, akkor egy hétköznap/vagy hétvégén összefuthatnánk itt Pesten, szívesen megnézném elõben is, hogy hogyan fest egy ilyen.

üdvözlettel Mykee

3383 Őry Gábor 2011-03-28 19:04:45

HB 4-1-es karbi 125-ös fúvókával, felesben E85-el. Istenem, hogy megy....
Ja, és 7,5 literrel elmegy. És még 100-nál is harap!

3382  Spityu 2011-03-28 18:03:24  Előzmény:révai ákos: 71997

Kb. másfél-két hete írtam a legutóbbi tapasztalatomat (Trabi).
Valóban érezhetõen csökken a motor ereje, de abszolút autózható. Sõt, nekem így is rövidnek tûnik a 4-es váltó... de városban abszolút jó. Ha sík vidéken laksz, akkor mondanám azt is, hogy tökéletes. Én 8km alatt 250m szintet tolok a szekérbe. Minden nap, kétszer (le, fel). És így eszik városban 9-et (télen 10-et). A 2T ugyanitt kéri a 8 litert. Országúton ~80kph körül 7l alatt eszik (nálam), ekkor még nem forog nagyon a motor.
Viszont pénteken Pestrõl hazafelé (egész pontosan Dunaújvárostól) 10l-es átlagot produkált, mert már minden bajom volt és toltam neki: inkább nekinyomtam a gázt (már amennyire lehet... :D), mintsem visszaváltottam volna harmadikba, szóval nem éppen fogyasztásra gyúrtam... benzinen kb. 8-ra jött volna ki a fogyi itt is.
Ha meglévõ kocsit gázosítasz, akkor ki kell számolni, hogy megéri-e. De most is árulnak használtautón 100-ért 1+1 Trabit, ami eleve gázos, a beszerelés is kb. ennyibe kerül. Óvatos becsléseim alapján egy év alatt min. 60ezer forintot költöttem másra, ami amúgy ESZ-95-ös nedûre ment volna el. A szag való igaz, de inkább csak alapjáraton érezhetõ, amikor a lassú gázlengések miatt nem szippantja be az összes mennyiséget a motor. Menet közben illetve injektoros autóknál nem észrevehetõ. Kalkulációkhoz használj 1.2-1.25-ös szorzót, kb. ennyivel eszik többet gázból, literben.

3381 révai ákos 2011-03-28 17:27:53


Sziasztok !

Érdeklõdnék LPG témában. A magas benzinárak miatt egyre jobban foglakoztat a gázos átlakítás.
Ha valakinek van tapasztalata 4T Trabi vagy Waresz kapcsán és azt megosztaná nagyon klassz lenne.

Eddig a neten olvasgatva láttam olyan véleményeket, hogy a gázhajtás esetén a teljesítmény érezhetõen csökken, valamint hogy gázszagú a kocsi tõle menet közben. Ellenben olvastam nem kevés véleményt ami ennek pont az ellenkezõjét írta. Akinek van közülünk LPG Trabija írja meg az igazat :)...akár ide vagy privátba.

üdv

3380 Babecz Tamás 2011-03-27 19:42:03

Sziasztok!

SOS keresek két db elsõ lengõkart 1.1 trabanthoz, új vagy korrekt felújított érdekel. Írtam az apróhirdetések közé is, de ha valaki nem olvasná, és van infója megköszönöm.



3379 Marton Tamás 2011-03-27 11:56:21  Előzmény:Múzer tibor: 71994

Lehet kapni fékbetét kitámasztó rugót:

[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=743]Itt[/url] lehet kapni, de elég borsos lett az ára.
Legutóbb amikor vettem, egy szett (4db) került ennyibe. Kicsi hajlítgatni is kell majd õket, mert minden Trabin máshogy kopott be a nyereg, és a fékbetétben is eltérés lehet. A lényeg, hogy szorítsa oda.

3378 Múzer tibor 2011-03-27 09:34:00  Előzmény:révai ákos: 71989

Szia Mykee!

Köszi a választ. Lassan elkészülnek az új tõcsavarok és akkor megkapja az alufelniket a gép. Talán ez segít majd valamit.

3377 Farkas Zoltán 2011-03-26 20:17:39  Előzmény:Nagy Donát: 71991

Szia!

Annó én is jártam így de vastagabb csõvel megfeszítve és közben csavarva a csavart kijött nehezen. Elõtte nem árt becsavarlazítózni rendesen...
Ha végképp nem jön akkor flexeld le a csavarfejet aztán tõbe flex a csavart aztán belefúrsz egyre nagyobb fúróval... Összerakáskor pedig átmenõ csavar lesz,aminek a vége az ülés alatt lesz nagyobb alátéttel.Valszeg készíteni kell mert olyan hosszút nem kapsz sehol.
Vagy még egy lehetõség hogy a kúpot elvágod de azután nagyon rossz visszahegeszteni és már nem lesz biztonságos.
A probléma az hogy a kúpban lévõ menet berozsdásodik és a rozsda miatt megszorul ami a menet szakadásához vezet.Sajnos addig én sem zsíroztam be a csavart összerakáskor...

3376 Támba Csaba 2011-03-26 18:52:12  Előzmény:Szebelédy Péter: 71988

Szó nincs arról, hogy a kettõ egy és ugyanaz!

A gyújtásbeállítás lényege, hogy a motor a gyárilag meghatározott elõgyújtási értéken legyen. Ez mûszeresen ellenõrizhetõ és ha kell korrigálható.

A gyújtógyertya hõértéke pedig az a tulajdonság ami szintén gyárilag meghatározott minden motornál.

Lényeg, hogy amit leírtál az alapján a motor mûködési rendellenessége gyújtáshibát valószínûsít. Vagy rossz gyújtásbeállítás, hibás elosztó (elúgyújtás szabályozás, stb.), vagy nem megfelelõ hõértékû gyújtógyertya.
Más kérdés, hogy egy rosszul beállított elõgyújtás, vagy hasonló hiba miatt az amúgy a motornak megfelelõ gyújtógyertyák is túlmelegedhetnek öngyulladást okozva.

3375 Nagy Donát 2011-03-26 18:48:59

Sziasztok!
Ma szereltünk Tomi barátommal, de kicsit megszívtuk. tanács kellene.

Még régebben, a 2T Trabanton lengõkarához be lett rakva egy-egy plusz "fém csöcs", hogy a hátsó kerekek kicsit terpesszenek. Most ezeket szerettük volna eltávolítani, mert a felni pereme kissé hozzáért a spirál rugóhoz. A jobb oldalit ki is szedtük, a ballal viszont gondunk támadt. A lengõkar tartó csavarját (alul) szedtük ki, de egy idõ után már csak forgott magában. Jelenleg a csavar se ki, se be :S. Elforog.
Ezt hogyan tudjuk onnan kimûteni? Jobb esetben csak a csavar menete ment szét, de jelenleg fogalmunk sincs, hogyan csalogassuk ki. Próbáltuk, hogy a lengõkart feszítjük le, és közben tekerjük a csavart, de semmi.

Minden tanácsnak örülök.

Köszönöm!

3374   2011-03-26 13:50:38

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hány mm vastag egy használatlan Trabi féktárcsa?

3373 révai ákos 2011-03-25 22:23:13  Előzmény:Múzer tibor: 71987

Szia Tibcsi

A fékbetétek zörgése elég gyakori jelenség a 4T Trabinál. Ahogy halottam maradéktalanuk megszüntetni nem lehet. Azonban saját tapasztalat alapján egy jó állapotú felni ( ami nincs még agyoncentírozva, ütve, stb )sokat segíthet ezen. Nekem sokat zörgött sima úton is, aztán ahogy lecseréltem az ezeréves régi felniket ujakra utána már csak egy-egy nagyobb útegyenlõtlenség, kátyú miatt hallani csak.

3372 Szebelédy Péter 2011-03-25 17:11:34  Előzmény:Támba Csaba: 71985

Köszönöm, ezekszerint akkor ez egy és ugyanaz... ha jól értem, a hõérték a gyertya hõelvezetõ képessége. Ha ez kisebb mint kellene, akkor felizzik, és idõ elõtt gyújt/leálló motornál visszagyújt? Jogos, mert ha belegondolok a gyertyacsere után lett ilyen...:rolleyes: Többet abba a boltba nem megyek azt hiszem...

3371 Múzer tibor 2011-03-25 16:17:09

Sziasztok!

Azzal kapcsolatban kérném a tanácsotokat, hogy 4T trabinál
hogy lehet megszüntetni a fékbetétek csörgését-zörgését.
Menet közben eléggé zörög, ami nagyon zavaró. Köszi.

3370 Marton Tamás 2011-03-25 14:59:03  Előzmény:szilágyi József: 71983

Hát azért ez nem egyszerû dolog... Át kell benne méretezni a végfokot. Ami rengeteg számolás, és sok-sok alkatrész cseréjét jelenti. Inkább gyûtjs egy új rádióra ami szól 45-50W-ot is. (a legtöbbjük pont ennyit szól). Nem annyira drágák már, szóval nem éri meg a tökölést.
Persze más kérdés, ha teljesen retro állapotú gépet szeretnél, korabeli rádióval. Akkor megérné a fenti mûvelet, ellenben csak pénzkidobás.

3369 Támba Csaba 2011-03-25 07:35:31  Előzmény:Szebelédy Péter: 71984

Gyújtás beállítás ellenõrzés, gyújtógyertya probléma (hõérték).

3368 Szebelédy Péter 2011-03-25 06:40:21

Üdv ismét.
Megint egy problémával fordulok hozzátok, illetve legyen kettõ hamár keyboardod ragadok:).
Most, hogy itt a jó idõ, ismét elõjött a következõ jelenség. Ha felmelegszik a motor "kétzöldledes" fokozatig (pl dugóban), akkor elkezd "ciceregni". Ha visszahûl, a hang megmarad egészen addig mig teljesen le nem hül a gép. Ez normális, és ha nem, mitõl lehet. A másik: néha leállításkor, amikor már majdnem egészen leállt, még 1-2 fordulat erejéig újra beindul gyújtás nélkül. Kicst zavaró:) Hogy lehetne megszüntetni?
Üdv:
Prom

3367 szilágyi József 2011-03-23 17:46:04

nem tudjátok hogy lehet ha egyeltalán lehet... növelni a rádióm hangszórók felé kimenõ teljesítményét mert jelenleg ez a 25 W nem sok..:/ 50-et szeretnék vagy többet ha lehet;)

3366 szilágyi József 2011-03-23 17:44:19  Előzmény:Farkas Zoltán: 71981

köszönöm a segítséget világos minden :) indul a kísérletezés :D

3365 Farkas Zoltán 2011-03-23 12:32:00  Előzmény:szilágyi József: 71980

Szia!

Én warbival járok etanollal,de ugyanaz a karbi szerintem.Én csak a fõfúvókát fúrtam fel nagyobbra vagyis most 125 ös lett kb de hidegen,félmelegen megtorpan úgyhogy 130 as kellene bele de még fogyasztásmérésen van.
7l benzin 36l etanol keverékkel nagyon ment ezzel a fúvókával is,de javaslom teszteld a kocsit mielõtt csak E85 van benne.Vagyis ha van idõd próbálkozni akkor fokozatosan növeld a fúvókát és az etanol arányát.
110 a gyári fúvóka azzal 1/3 etanolt kibírt de kb 117-120 as fúvókával 1/3 benzin 2/3etanolt bírt a warbim.
Azért kisérleteztem hogy ne menjen nagyon a fogyasztásra azaz takarékos legyen etanolból is.

Szûrõbetétet(400Ft os mûanyagszûrõ) szerezz be néhányat ha még nem volt eddig benne etanol mert minden koszt felhoz a tankból és a csõrendszerbõl.Nagyobb forgalmú kúton tankolj mert megköti a vizet az E85 és jobb a friss anyag... :)
Elõgyújtást adhatsz neki jóval nagyobbat(kb5-6fokot tekertem az elosztón) és az alapjáratot bekell állítani hozzá.

Teljesítmény csökkent kicsit,nem melegszik annyira de megy és jóval olcsóbban...
A hengerfej síkolásán gondolkodom hogy visszatérjen a nagyobb teljesítmény és hogy kihasználjam a 105 oktánszám süríthetõségét.

Ha nem értesz valamit,segítek szivesen!

Üdv.: Zoli

3364 szilágyi József 2011-03-22 18:07:57

sziasztok!! olyat keresek aki tudna nekemsegíteni pierburg karbim van 1.3 poloé sztem passzol a wartburgéval mert kinézetre teljesen ugyanaz és etanollal szeretnék járni bármilyen ötletet segítséget szívesen fogadnék :D köszi

3363 Őry Gábor 2011-03-20 10:51:13  Előzmény: Spityu: 71977

Nézd meg összerakva, mennyire fekszenek fel a tárcsák!

3362 Varga Tibor 2011-03-19 19:43:34  Előzmény:Muczán Gábor: 71976

Meg nem mondom már a mûhely nevét, szita az agyam, és vagy 6-7 éve volt. De jól sikerült, enyém nagyon oda volt.

3361  Spityu 2011-03-18 13:45:21  Előzmény:Varga Tibor: 71972

Közben megnéztem otthon a blokkot. Érdekes módon a rajzon jelölttel ellentétesen van elkopva(?!). A fõtengely középvonala felé közelítve több anyag van. Szóval olyan, mintha a vezérlõtárcsa kerületénél kopott(?) volna jobban. Ami kizárja, hogy a rugók nyomásától alakult volna ki. Márpedig ez volna a logikus.
A minimális ferdeség már gyárilag is benne lehetett, a felület egész sima, szerintem hagyom úgy, ahogy volt. Fõleg, ha csak Pesten találok mûhelyt, de itt helyben sem áldoznék rá többet 5ezernél.

MG, szerintem Mihályfiéknál, de majd Tibke megmondja. Ezt már / talán nem qrják el, mint mostanában a fõtengelyeket.

3360 Muczán Gábor 2011-03-18 12:51:05  Előzmény:Varga Tibor: 71972

Hol szabályozták fel szakszerûen?

MG

3359 Csády Szabolcs 2011-03-17 20:30:59  Előzmény:Nagy Donát: 71973

Ciffel.

3358   2011-03-17 20:12:16  Előzmény:Nagy Donát: 71973

talán kicsit meg kéne kapargatni késsel, de csak finoman, aztán krómtisztítópaszta, rongy, és kitartás.

3357 Nagy Donát 2011-03-17 20:05:39

Sziasztok!
Van négy Wartburg, fényes krómos kerék-közepem, viszont felületi rozsdapöttyök jelentek meg rajta. Mivel tudnám ezeket olcsón, és hatásosan eltüntetni?

Köszönöm!

3356 Varga Tibor 2011-03-11 21:27:36  Előzmény: Spityu: 71965

Én szabályoztattam már fel, de csak a tökéletességre törekedve, mert épp fõtengely csere volt. Az biztos hogy utána sikerült összehozni egy relatív kisfogyasztású, nyomatékos motort. Ha nagyon be van rágódva, mindenképpen érdemes.

3355  Spityu 2011-03-11 13:20:02  Előzmény:Szebelédy Péter: 71970

Az jó, nem tudom így, mi okozhatja a sírást.

A bikakábel hirtelen nem tudom hogyan csatlakozik, valószínûleg egy anya fogja oda, mint a 2T-nél. Csuklós krovával szerintem biztosan hozzáférsz. Fontos: az akksiról húzd le valamelyik sarut mindenképpen! Anélkül szinte biztosan alumíniumhegesztés lenne a vége.

3354 Szebelédy Péter 2011-03-11 11:38:09  Előzmény: Spityu: 71969

Mobil 1 volt azt hiszem, de az biztos hog márkás volt, 75W90 azt hiszem (amit ajánlottak a nyaggatóban itt a klub egyik cikkjében). A váltó nem volt megbontva, tavaly elõtt azonban cseréltük a kuplungot (utángyártottal vettem, szét is hullott). Egy 20e km-es használt szerkezet+tárcsa lett beletéve. Igen, a bikára gondoltam.

3353  Spityu 2011-03-11 07:10:41  Előzmény:Szebelédy Péter: 71968

Trabi 1.1-nél, bár gondolom akkor Waresznél is: hozzá lehet férni mindenféle bontás nélkül, a bödön kicsit útban van de nem vészes, ha engednek a csövek. Nálam is produkálta ugyanezt, kiszálltam, megmozgattam a két sarut és már indult is. Te a bika pluszt kérdezed, vagy a behúzóét? Elõbbi meghúzása lehet, hogy kicsit nehézkes lesz.
A váltóra nem tudok mit mondani, Ladánál speciel hasonló arányban direkt túl szoktuk tölteni, "majd kidolgozza a felesleget" elvén.
Az olajon kívül cseréltél mást is? Meg lett bontva a váltó? Ha csak olajat cseréltél, akkor szerintem amiatt hallod másnak. Pontos típust tudsz írni az olajra vonatkozóan?