Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4063 Őry Gábor 2011-11-25 07:02:51  Előzmény: Spityu: 72676

Nem biztos, hogy a tél a hibás. Apuci nem töltötte utána a vizet rendszeresen, mert hozzászokott a kényelmes városi paraszt a gondozásmentes akksihoz. Kb. másfél liter hiányzot belõle. Az utántöltés után még használhaó volt, felvette a töltést, de tartani már nem tudja.
[i](Módosította orygabor 2011.11.25. 08:05-kor)[/i]

4062 Őry Gábor 2011-11-25 07:00:24  Előzmény: Spityu: 72675

Igen, Õ az, csak már nem ezzel a fedéllel. Az áldozatul esett a tavalyi télnek egy sárvédõ, egy doblemez, egy lökös, egy köténylemez, egy ventilátor, egy generátor ékszíjtárcsa, valamint 35 fabatka társaságában.

4061 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kolonics Tamás: 72654

[url]https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41cda2886e9a8[/url]

4060  Spityu 2011-11-24 19:57:06  Előzmény:Őry Gábor: 72674

Nos igen, pont az ilyen idõjárásban kezdenek el betegeskedni a nyári hõségben még szilajul tekerõ akksik. Az enyémet is le kellene selejteznem a 4T-bõl, mert egy nap állás után alig tudtam beindítani a kocsit kb. 0 fokban. A helyzetet súlyosbítja, hogy (általában hidegen) az önindítóm is sz.rakodik, olyan, mintha kontaktos lenne a behúzóra menõ szál: indítózás közben egy csomószor megáll-újraindul-megáll-újraindul. Közben csattog a fogaskerék a fogaskoszorún... valószínûleg behúzótekercses. Vagy tényleg kontaktos. :) Holnap akksicsere-vezetékrevízió.
[i](Módosította Spityu 2011.11.24. 20:58-kor)[/i]

4059  Spityu 2011-11-24 19:51:33  Előzmény:Őry Gábor: 72672

Szerintem akkor a relével lesz a gond. Esetleg valami hozzámenõ vezetékkel, kontaktussal. Ha tudsz, tegyél bele másikat próbaképpen.

De elõtte mindenképpen próbáld meg, hogy normális akksival mit produkál. Amúgy a képen szereplõ Trabiról van szó, vagy van valami donorod?

4058 Őry Gábor 2011-11-24 19:50:48  Előzmény:Kalmár Dániel: 72673

Holnap akksicsere lesz, mert ez halott. Vasárnapi fél nap töltés után nem tartja meg a töltést.

4057 Kalmár Dániel 2011-11-24 19:46:52  Előzmény:Őry Gábor: 72672

Nemrég csináltam egy Wareszt, el sem tudtuk képzelni h mi lehet a baja mert olyan fura elektromos hibákat produkált. Szereztem egy csere akksit, és láss csodát megjavult. Tulaj vett bele egy új akksit, azóta is mûködik minden.

Szerintem szerezzél te is egy kölcsön akksit, próbáld le azzal, utána okosabb leszel.

4056 Őry Gábor 2011-11-24 19:33:49  Előzmény: Spityu: 72671

Még megmozdítja a motort, tehát behúzza. De azt nem értem, hogy a relé most mûködik, vagy nem. Olyan van, hogy egyszer igen egyszer nem?

4055  Spityu 2011-11-24 19:23:17  Előzmény:Őry Gábor: 72670

Az önindító behúzótekercse mûködik? Mármint be tudja húzni az akksi? Ha kattan, akkor bizony a relé lesz a hibás, mivel sokkal kisebb (gondolom...) utóbbi áramfelvétele.

4054 Őry Gábor 2011-11-24 18:59:20  Előzmény: Spityu: 72669

Halványodik. Egy merülõfélben lévõ akksiról van szó. Eleinte még kattogott, aztán szépen elhalt. Ja, sikerült összerakni, kicsit kifújtam kontaktsprével a beleszáradt zsírt, és kapott egy kis szilikonzsírt. A beépítés után néhányszor még mûködétt, aztán sanyi.

4053  Spityu 2011-11-24 18:48:11  Előzmény:Őry Gábor: 72668

Szerintem nem, de ez csak az én véleményem. Húzd meg az átváltót, és figyeld a fényszórót, halványodik-e. Ha igen, akkor lehet, hogy mégis elképzelhetõ.

4052 Őry Gábor 2011-11-24 18:41:58

Az elképzelhetõ, hogy gyenge akksi miatt nem vált a fényváltó relé? Álló helyzetben. Fényszóró még van, önindítót már nem bírja tekerni.

4051 Varga Csaba 2011-11-23 08:42:23  Előzmény:Támba Csaba: 72665

Nagyon köszönöm szépen. :)

4050 Támba Csaba 2011-11-22 22:41:39  Előzmény:jocking .: 72664

Igen, nekem is gyanús halvány emlékként valahonnan a dolog, bár én még nem trancsíroztam szét Trabant hengert.

Viszont megoldás lehet amit sok-sok SPS-10 hengerével megcsináltam már. Az eredeti persely felfúrása és betétperselyezés. Ezek keménykrómozott hengerek ráadásul egybeöntött hengerfejjel. Tehát nem sok variáció adódik a megmentésükre. Ezeket túlfúrjuk és vékony falú, nitridált perselyeket sajtolunk bele ami a gyári mérettel egyezik belsõ átmérõben.
[i](Módosította Tsaby 2011.11.22. 23:45-kor)[/i]

4049 Támba Csaba 2011-11-22 22:33:40  Előzmény:Varga Csaba: 72663

Akkor szkennelek a hétvégén neked egy magyar nyelvû leírást.

4048 jocking . 2011-11-22 22:15:17  Előzmény:Támba Csaba: 72661

Viszont trabi hengernél a henger perselyét nemigazán lehet roncsolás nélkül kivenni a hengerbõl. Múltkor szétvágtunk pár használhatatlant, és a persely eleve olyan formájú, hogy az alján meg a tetején kiszélesedik (homokóra forma), plusz kis tüskék is voltak rajta, amik az aluba fogták. Az egyedüli kiszedési módszernek a flex és a samu tûnt.

4047 Varga Csaba 2011-11-22 22:11:54  Előzmény:Támba Csaba: 72658

Megköszönöm nagyon link is jó csak nem tudok németül igazából nekem az az oldal kéne ahol levan irva hogy melyik csavar melyik s mit lehet vele állitani. :)

4046  Spityu 2011-11-22 21:42:30  Előzmény:Támba Csaba: 72661

Igen, erre is gondoltam, hogy problémát okoz a kétféle anyag. Bár az alu jobban tágul, talán nem lenne gond a gyakorlatban a 600fok.

Préselés meg ugye nem nagyon tud szóbajönni Trabinál, max tuningnál, de az már más tészta. Meg ott elõbb szakad le a henger/dugattyú, minthogy eltûnjön a hónolás. :)

Kicsit utánanéztem, az esetleges vetemedés miatt fúrás után ajánlott a kezelés, aztán jöhet a hónolás. Emlékeim rosszak voltak, akár 0.3mm mélyen is lehet így keményíteni az anyagot (300 mikron). Tehát akár fúrás elõtt is.

4045 Támba Csaba 2011-11-22 21:24:18  Előzmény: Spityu: 72660

Vashengeres motornál még csak-csak, de pl. Trabant 2T hengernél az alumínium henger miatt a hõkezelés eleve több kárt csinálhat, mint hasznot...
Talán külön nitridált, majd az alutestbe visszasajtolt persely esetén mûködhetne a dolog.

4044  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Tegnap támadt egy ötletem... mi lenne, ha a fúrt hengert nitridálásnak vetnénk alá? Tegyük fel, hogy ingyen van. :) Érdemes? Káros? Vagy teljesen felesleges (ugyanúgy levásik a hónolás)?

Sajnos nem találtam fel a spanyol viaszt: [url]https://www.hstuning.hu/content/teljes-vez%C3%A9rl%C3%A9s-%C3%A1talak%C3%ADtott-nitrid%C3%A1lt-70ccm-es-minarelli-henger[/url]

Végülis egy nitirdált felület jellemzõen 10-50 mikron mélyen kopásálló. Vagy bõven elég a szén is?

4043 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Támba Csaba: 72658

Ja! Itt is körülnézhetsz még :)

https://www.wartburgpeter.de/tm_vergaser_jikov_2.htm

4042 Támba Csaba 2011-11-22 16:19:10  Előzmény:Varga Csaba: 72657

Hétvégén tudok neked szkennellni egy karburátoros szakkönyvbõl. Most nincs nálam.

4041 Varga Csaba 2011-11-22 08:20:14

Nem tudna vki adni nekem véletlen wartburg 2torku jikov karbihoz leirást?

4040  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 72655

Az a fajta, amelyik felébreszti a bóbiskoló utasokat? Szerintem adja magát, de ha kell, lefényképezem.

Alulról a negyedik sor:
[url]https://www.wartburgpeter.de/te_relais.htm[/url]

Én majd lehet, hogy építek egy egyszerû prellmentesítõ elektronikát elé, néha, amikor határozatlanul váltok, többször is átkapcsol. Bár lehet elég volna kicsit ránézni a bajuszkapcsolóra. A fílinget semmi esetre sem fogom megszüntetni másik relé beépítésével. :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.21. 22:39-kor)[/i]

4039 Őry Gábor 2011-11-21 21:14:08

A fényváltórelé összerakásáról nincs valakinek valami anyaga? Némi sztrájk után piszkálásra széthullott...

4038 Kolonics Tamás 2011-11-21 20:26:22

Sziasztok!Szeretném megkérdezni hogy kötött-e már be valaki KMGY kombi mûszert?A 31F pont az hova csatlakozik?

4037 Őry Gábor 2011-11-21 09:04:21  Előzmény:Kalmár Dániel: 72630

Ez a tünet szerintem egyértelmûen falslevegõ

4036 Őry Gábor 2011-11-21 09:02:51  Előzmény:Kalmár Dániel: 72628

Megg kell nézni a megkerülõ levegõszelepet is. Nem lehet, hogy alapjáraton is nyitva van, vagy ott szív falsot?

4035 Őry Gábor 2011-11-21 08:53:10  Előzmény:Kalmár Dániel: 72619

Sok lesz az! Azért, mert ugyanolyan alakú az úszó, mint a H 1-1-ben, nem ugyanakora a benzinszint. A HB-be magasabb benzinszint kell, 22 mm az úszóház peremétõl, amit a fejtetõs módszerrel 11-13- mm-rel lehet beállítani.
A HB-s karbinál az alapjárat-hiányt okozhatja a pillszelep tengelyének kopása. Ha lötyög, a gázkar felõli oldalin lévõ horonyba egy "O"-gyûrût kell tenni, akkorát, hogy tömítsen, de ne szoruljon. Ha nincs rajt horony (úgy tudom, van) akor esztergáltatni kell rá. Ennél egyszerûbb és jobb megoldás nincs.

[i](Módosította orygabor 2011.11.21. 09:56-kor)[/i]

4034 Őry Gábor 2011-11-21 06:59:35  Előzmény: Spityu: 72626

Egyszer kénytelen voltam labirint helyett szimmeringet tenni fel, mert a labirint kifújt!

4033 Őry Gábor 2011-11-21 06:52:36  Előzmény:Kalmár Dániel: 72639


[i](Módosította orygabor 2011.11.21. 07:55-kor)[/i]

4032 Őry Gábor 2011-11-21 06:51:11  Előzmény:Kalmár Dániel: 72635

A tünet alapján nem lehetséges, hogy alapjáraton kap sokat? Esetleg még feleslegeen mûködõ szívató lehet. Vagy mindkettõ.

4031 Kalmár Dániel 2011-11-20 22:38:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72646

Nekem még nem sikerült, de talán majd egyszer :)

4030 Gyapjas Gergely 2011-11-20 22:03:50  Előzmény:Kalmár Dániel: 72645

Az jó, én jártam úgy hogy 6v-os szívató nélkül indult.

4029 Kalmár Dániel 2011-11-20 21:31:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72644

Hidegen szivatóval, de 6v-os úgyhogy az önindító lassan teker :)

4028 Gyapjas Gergely 2011-11-20 21:12:59  Előzmény:Kalmár Dániel: 72641

Nyáron szerintem is sok. Nyáron szívatóval indult vagy simán?
[i](Módosította strabi 2011.11.20. 22:13-kor)[/i]

4027  Spityu 2011-11-20 20:55:13  Előzmény:Kalmár Dániel: 72641

Én átlag 6-tal közlekedtem utoljára a 2T-vel, városban 250m-es szintkülönbségû útszakaszon 8.5-tel. Talán csak télen szokott elmenni 9 liter környékére.
Ez a 10 liter valóban sok, figyelembe véve azt, hogy nem nyomtad neki.

4026 Támba Csaba 2011-11-20 20:52:16  Előzmény:Kalmár Dániel: 72627

Az sok.

4025 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:46:46  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72640

Nyáron mértem úgy 10-et hogy direkt ügyeltem a takarékosságra. Holnap mérek egy kompressziót :)

4024 Gyapjas Gergely 2011-11-20 20:37:14  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Én annyira nem nevezném soknak, a saját autómon is mértem már télen városban többször 10l környékén. Igazából lehet,hogy sokat szivatózol és még ráadásul nehéz a lábad is akkor lehet ilyen értékeket mérni.
Én mérnék egy "kompressziót" jó támpontokat tud adni a mérés eredmény a további hibakereséshez. Ha magyar új labirintgyûrût raktál be, akkor nézd meg ,hogy tömít e rendesen.

4023 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:31:17  Előzmény: Spityu: 72638

Köszönöm a segítséget, én a karbira gyanakszom, megpróbálok keríteni egy normális H1- est, amivel mûködik, aztán ha azzal is sokat fogyaszt akkor vezérlõtárcsa.

4022  Spityu 2011-11-20 20:25:09  Előzmény:Kalmár Dániel: 72637

Akkor már bejáratottnak nevezhetjük a motort. Ebben a korban kellene a legkevesebbet fogyasztania, amennyiben sikeres volt a járatás. Szerintem karbi, vezérlõtárcsa valamelyike.
Többet nem tudok hozzátenni, majd próbálgasd a tippeket, aztán írd meg, mire jutottál.

4021 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:18:11  Előzmény: Spityu: 72636

2500-at

4020  Spityu 2011-11-20 20:13:26  Előzmény:Kalmár Dániel: 72635

Akkor jó eséllyel nem dús a keverék. A felújítás óta hány km-t mentél kb.?

4019 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:05:58  Előzmény: Spityu: 72634

Mivel nagyrészt városban használom így csak az elektróda szokott barna lenni, a többi meg fekete. Ha országúton megyek akkor szép barna.

4018  Spityu 2011-11-20 20:01:41  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Gyertyaképet nem néztél?

4017 Kalmár Dániel 2011-11-20 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72632

Mióta megvan egyfolytában mérem, városban van olyan hogy 10.5 országúton 7.5, vagy affölött.

4016 Gyapjas Gergely 2011-11-20 19:37:01

D303!

Mekkora volt ez a nagy fogyasztás ami miatt kicserélted a karburátort? Mostanában mérted, vagy a felújítás óta a megtett km alapján?
[i](Módosította strabi 2011.11.20. 20:37-kor)[/i]

4015  Spityu 2011-11-20 18:55:04  Előzmény:Kalmár Dániel: 72630

A szívatónál is szívhat egyébként falsot, azt is át kellene nézni, ha lekapod a karbit a helyérõl, javaslom, nézd végig ezeket a kritikus pontokat (tengely, csatlakozó, szívató tárcsa.) A faudifejes szelepnek elméletileg a pillangószelep 7 fokos elfordulásakor kell nyitnia, az alapjáratba nem igen tud beleszólni.
Persze a fúvókákat is ellenõrizd, ha még nem tetted meg (a méretüket illetõen), lehetõleg BVF-ek legyenek.

Fõfúvóka: 115
Alapjárati fúvóka: 45
Indító fúvóka : 120
Alapjárati levegõ fúvóka : 150
Alapjárati keverék fúvóka (hátul) : 100

Az alacsony üzemanyag szint tényleg okozhat hullámzó alapjáratot és túlfogyasztást, ahogy már írtam, ha 18-ra állítottad, akkor az kb. 26-os szintet jelent, ami azért eléggé alacsony. Szerintem legelõször nézd meg a szintezõs módszerrel, különösebb bontás nélkül.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 20:00-kor)[/i]

4014 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:54:39  Előzmény: Spityu: 72629

Azelõtt is sokat fogyasztott hogy állítottam rajta. De a HB2-essel is.
Alapjáratom meg sajnos egyáltalán nics, csak sakkor ha félig ráhúzom a szivatót, akkor viszont magas. Viszont ha tökig ráhúzom a szivatót akkor nem áll le úgy mint azelõtt.