Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3508 Kleibán Tommy 2011-05-19 17:18:07

Hali.
4T trabim van és újra szeretném fújni az ablaktörlõ lapátokat mert az elõzõ tulaj elhanyagolta de az istenért se tudom leszedni.
Levettem a védõkupakot a csavaról lecsavartam a csavart de nem tudom lehúzni.
Tán van neki valami biztonsági zárja vagy pöcke?? Vagy mégis hogy jön le??

3507 Eperjesi Róbert 2011-05-19 16:40:36

2t trabit hogy lehetne megültetni? szedjek ki egy laprúgot? a leghosszabbat?

3506 Eperjesi Róbert 2011-05-19 16:40:09

2t trabit hogy lehetne megültetni? szedjek ki egy laprúgot? a leghosszabbat?

3505 Csády Szabolcs 2011-05-18 07:27:32  Előzmény: Spityu: 72120

Köszi!

3504  Spityu 2011-05-18 06:59:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 72119

0.6mm +/-0.05mm

3503 Csády Szabolcs 2011-05-17 21:15:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 72118

Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy mekkorára állítsam az elektródatávolságot?

3502 Csády Szabolcs 2011-05-17 20:35:40  Előzmény: Spityu: 72117

Kösz a válaszokat! Még jó h megkérdeztem, mert erõsen gondolkodtam a Bosch-on.

3501  Spityu 2011-05-17 19:52:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 72115

Én is ezt használom, a gázüzem is szereti, ami hirhedten kényes a gyújtásrendszer bárminemû hibájára.
Neten találni fotókkal illusztrált cikkeket, ami alapján meg tudod különböztetni a hamisítványt a valóditól. Ill. állítólag a japán jobb, mint a francia. Nem tudom, nekem eredeti japán van, legalábbis nem hamis és azt írták rá a dobozára, hogy "Made in Japan". :)

A menetes csatlakozóról, a feliratról és az elektródákról könnyû felismerni, ha nem eredeti. Továbbá az eredeti fémteste néhol kékes árnyalatú, a hõkezelt tárgyakhoz hasonlóan. Amúgy a hamisítványok általában undorítóan igénytelenek, lerí róluk.

[url]http://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.05.17. 22:01-kor)[/i]

3500 Holnapy Gergely dr. 2011-05-17 19:23:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 72115

NGK BP6ES én 14 éve ezt használom, teljesen jól mûködik.
Korábban Magneti-Marelli-t használtam az is jó volt.
A Bosch-sal bajaim voltak, állítólag túl érzékeny. Mondjuk ez a 90-es évek elején volt, lehet hogy akkor a benzin minõsége nagyon bizonytalan volt. persze lehet hogy ma is az...
Üdv

3499 Csády Szabolcs 2011-05-17 17:03:02

Trabant 1,1-be ki milyen gyertyát ajánl? Milyen alternatívák vannak? Kinek milyen tapasztalata van a különbözõ márkákkal?
Kösz a segítséget!

3498 Lakk Dávid 2011-05-17 16:22:02

Üdv. Segitség kellene, van egy W. 353-asom és elektronikusan ki lett belezve, és abbak kellene segítség, hogy a vizhõfokmérõt,a fordulatszámmérõt és az üzemanyag szint mérõt hogyan kell bekötni, és mi kell a mérõktõl a kijelzõig. Jó lenne ha vlaki tudna segíteni, kösz.
Dávid

3497 Marton Tamás 2011-05-16 19:59:32  Előzmény:Farkas Zoltán: 72112

Köszönöm a szakszerû tanácsokat! Neked is Spityu!
Leghamarabb csütörtökön tudok neki állni a dolognak, akkor leszek szabad, de a leírtak szerint fogom a légtelenítést végezni. Már a VWdepo-on is érdeklõdtem, de ott is FFH hibára gyanakodnak. Ha ezek után is beesik a pedál, rendelem az új FFH-t, nem játszok a fékkel, nagyon balesetveszélyes így.

Köszi nektek még egyszer! ;)

3496 Farkas Zoltán 2011-05-15 21:06:01

Az eljárást Spityu szépen leírta.A hajlított csõrészeken megtörténhet olyan hogy a levegõbuborék alatt átfolyik az olaj,ezért jobb 10-15 pumpálás után kiereszteni a légtelenítõt mivel a sebesen kiáramló nagynyomású olaj kivisz minden buborékot.Ha nem zárod el csak pumpálják a pedált akkor visszaszívja a levegõt azaz csak mozgatja a csõben a buborékot de nem nyomja ki.
Ma délután cseréltem éppen fõfékhengert a warbin,szerencsésen jó lett... valameddig jó is lesz...
[i](Módosította kinca69 2011.05.15. 23:13-kor)[/i]

3495  Spityu 2011-05-15 20:41:59  Előzmény:Marton Tamás: 72110

Gondolom a a fõfékhengerhez nem nyúltál, csak a két gumicsõhöz. Ha a szerelést megelõzõen nem jött elõ ez a lassú beesés, akkor valószínûsíthetõ, hogy légtelenítési gond van.

Amúgy tipikusan rossz (visszaeresztõ) fõfékhengerre engedne következtetni a hibaleírás (pedál lassú beesése, "tömör" fékrendszer).

A légtelenítõcsavar megnyitása elõtt érdemes felpumpálni, kb. 10-15-ször rátaposni a pedálra, ütközéstõl ütközésig, benyomni, megnyitni a légtelenítõ csavart, buborékok távozását megvárni, elzárni és végül a pedált felengedni. Ha az elõbbi folyamatot 5-ször ismételve nem jön több légbuborék, akkor jó eséllyel sikeres a mûvelet.

A kerekek sorrendje jó.

A hátsó kört nem kellett volna légteleníteni, gondolom nem is jött belõle buborék.

3494 Marton Tamás 2011-05-15 20:10:24

Fék problémában fordulnék a szakikhoz!

Bár nem Trabiról van szó, a kivitelezés ugyanaz. (Passat B3 malac 1988-ból :) )

Cserélnem kellett a két elsõ gumi fékcsövet mert már nagyon el voltak érve, pontosabban már beesett a pedál néha fékezéskor, mert az egyik elért fékcsövön szivárgott az olaj.
A csere megtörtént, és a légtelenítés is, de még mindig gond van a fékkel. A fékerõvel nincs gond, és akkor sem ha hirtelen lépek a fékre, fog mindegyik egyenletesen. De ha lassan kezdek rálépni a pedálra és nem gyorsítok a nyomás sebességén, a fékpedál szépen lassan beesik a padlóig és a fékhatás eközben nulla. Ha gyorsan lépek rá, és tartom vagy erõsebben nyomom, akkor fékez szépen és nem esik beljebb a pedál. Szóval csak akkor esik be ha lassan kezdek rálépni.
A légtelenítési sorrendet betartottam (JH, BH, JE, BE), már csak abban nem vagyok biztos, hogy jól csináltuk a légtelenítést.
Minden oldalról kipumpáltunk legalább fél, de inkább 3/4 flakonnyi olajat (fél literes a flakon), és minden oldalon úgy zártam el a légtelenítõ csavart, hogy benyomva volt a fékpedál. Az lenne a baj, hogy nem minden pedállenyomás után zártam el a légtelenítõt, csak a legvégén amikor azzal az oldallal végeztünk?
Mi ennek a hivatalos módja? Mert mi csak pumpáltuk-pumpáltuk, és amikor már nem láttam levegõt akkor zártam el lenyomott pedál mellett. Persze közben a fékolajtartály folyamatosan töltve volt.
Ötlet?

(szerk: a pedál eléggé gumiérzésû, tehát nem keményedik fel, és ha nyomkodom szuszogó hangja van. A fékolaj nem szivárog sehol, 100km után is ugyanannyi van a tartályban mint amikor betöltöttük.)
[i](Módosította PAtr0n 2011.05.15. 22:16-kor)[/i]

3493  Spityu 2011-05-12 18:54:31  Előzmény: Spityu: 72108

A másik kérdésem... :P
... csontszáraz váltónál a differenciálmûvet tényleg muszáj elõzõleg feltölteni 3dl olajjal? Nem szivárog bele (állásában vagy pár km alatt) a furatokon ill. a rózsakeréknél lévõ hézagon?

3492  Spityu 2011-05-12 18:18:28

Ma szétkaptam a váltót revízióra, valószínûleg meg is szinkronozom majd az 1-est ill. a 2-est, illetve kicserélem a diffi belét teljesen, feláldozva a két tartalék bolygókerekemet is. :(

Azonban akadt egy problémám. Nemrég Tsaby ill. Molyhos kolléga írt a Hixol T olajról, amivel kapcsolatosan kicsit elbizonytalanodtam. A kérdés: 75W vagy 80W változat kell (jobb) bele? Illetve valóban kétféle változatban gyárthatja a MOL? A következõ terméklapok zavartak össze...

"Trabant hajtómûolaj 75W" (ez valami régi raktárkészlet maradéka lehet?)
[url]http://www.nefelejts.hu/nefelejts/components/com_virtuemart/shop_image/product/004527.jpg[/url]

"Hixol T 80W" (a MOL termékei között csak ez szerepel)
[url]http://avol.aruhaz24.com/termek.php?product=13006282_molhixolt1l[/url]

MOL-os terméklap (a termékek között csak a Hixol T 80W szerepel)
[url]http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj[/url]

Molyhos, te ugye a 80W-set használod?


[i](Módosította Spityu 2011.05.12. 20:21-kor)[/i]

3491  Spityu 2011-05-11 14:00:40  Előzmény:Farkas Zoltán: 72106

Én is bakolásra gondoltam, úgy még kivitelezhetõ, de valszeg hegesztés lesz belõle, jóval praktikusabb.
Amúgy az A oszlop túloldalán hegesztve van a menetes ellendarab, így az nem mozog, nem olyan mint a biztonsági öv "anyája".
A másik oldalon pedig az ajtóváz lemeze és egy 5-8mm-es vas idom található terhelés elosztás gyanánt. Ez a rész az állítható, ahogy írtam. De ez még odébb van, most vittük a vázat homokszórásra. :)

3490 Farkas Zoltán 2011-05-11 11:15:04  Előzmény: Spityu: 72105

3 trabim is volt de azokról soha nem szedtem le az ajtókat.
A warbin meg az ajtóban is és az A oszlopban is menetes 3,5-4mm-es lemezek vannak nem anyák vagy tõcsavarok.A lemezek kis "kalodában" vannak azaz a meghúzáskor nem kell ellentartani sem.
Az A oszlop valóban gyenge és ha az alja a küszöbnél elrohadt akkor bizony nagyon mozog.
A warbinál is csak kinyitva lehet a csavarokhoz hozzáférni...
Az ajtóbeállítást alábakolva végeztem illetve 2-2 csavar meghúzása után próbazárást végeztem hogy mennyire emeljem meg a kinyitott ajtót.Fatõke és hézagolás kellett a pontosság érdekében. A finomhangolást pedig a B oszlop zárján végeztem el.
Most néztem és jelenleg picit kottyan az ajtó de a sarkán mérve nincs 1mm sem,inkább csak érezhetõ kissé.Amíg az alátét elkopik addig jó... :)

3489  Spityu 2011-05-11 08:25:40  Előzmény:Farkas Zoltán: 72102

Szóval... az alábbi ábrán a 18 és a 19-es elem megy az A oszlopra 2 ill. 3 mínuszos fejû M10-es csavarral, fixen.

A 20-as féldarabok pedig a rajzzal ellentétben belehegesztett tõcsavarokkal vannak szerelve a komplett kocsikon, nekem viszont "nyers" gyári példányokat sikerült beszereznem és a rajz szerint kellene összeraknom sima csavarral.
Namármost ezen az oldalon lehet az X és Y pozícióját állítani az ajtónak, így nagyon nehéz lenne egyszerre beállítani és meghúzni a csavarokat. Fõleg, hogy süllyesztett csavarról, vagyis belsõ kulcsnyílásról van szó.


[url]http://trabkat.prokee.hu/ablakem.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.05.11. 10:26-kor)[/i]

3488  Spityu 2011-05-11 08:17:19  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72103

Igen, azt is érzékeltem, bizony nyújtja rendesen, de a kottyanás jobban zavar. A nyúlás még úgymond belefér, csak a ez a határozott lötyögés ne lenne.

Köszi a válaszokat, ma lehet, hogy neki is látok.

3487 Kenyér Zoltán 2011-05-11 07:45:22  Előzmény: Spityu: 72095

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az én tapasztalataim szerint nem csak a zsanérok okozzák az ajtó lógását, hanem az igencsak gyenge A oszlop. Nekem csak az oldotta meg a problémát hogy az zsanérokat mind újra cseréltem, felraktam az ajtót, és megfelelõen behézagolt ajtó mellet kimerevítettem az A oszlopot.

3486 Farkas Zoltán 2011-05-10 21:49:52  Előzmény: Spityu: 72101

Nincs mit,szívesen máskor is.:)
Amúgy mit is kellene hegesztened?
A warbikon mindkét zsanér felfogatás csavaros! Az ajtón 3db M6 os csavar az A oszlopon pedig 2db fogja a zsanért de mindkét oldalon állítható.Az ajtóban és az A oszlopban lévõ lemezbe csavarodik a csavar...a lemez pedig mozgatható kb 7-8mm-t bármelyik irányba,kivéve elõre és hátra.:D
Ezzel is szívtam mivel a felsõ zsanér kissé fellazult és emiatt koppant a zár.Miután meghúztam lekellett szedni az ajtót is megint mivel a zsanér "kihúzta" az ajtólemezt és beleért a sárvédõbe.Kis kalapálással visszanyomódott és helyreállt a hézag is.Munkásautó volt és gondolom határoló nélkül kinyitották párszor...
Még nem tökéletes de egyenlõre jó.
Sajnos nem egy erõs alkotás és a mérnökurak is megvariálták,az anyagminõséget meg most inkább hagyjuk. :)

[i](Módosította kinca69 2011.05.10. 23:58-kor)[/i]

3485  Spityu 2011-05-10 20:34:33  Előzmény:Farkas Zoltán: 72097

Hú, köszi! Ez a kopási hely eszembe sem jutott, pedig eléggé egyértelmû. :D
Azt hiszem, marad a hegesztés.

3484 Kleibán Tommy 2011-05-10 18:55:09  Előzmény: : 72099

Köszönöm megtaláltam......:):):):)

3483   2011-05-10 18:33:16

Nekem 4T trabim van. A váltón felül volt egy csavar, ami egy mágneses csavar volt, úgy mint a leeresztõ csavar is. 1,2 liter a gyári elõírás, továbbá elvileg ki is kéne buggyannia az olajnak ennél a mennyiségnél, jelezvén hogy elég volt, na most ez nálam nem történt meg. Én beleöntöttem kb 1,6 liter 80W 90 Agip hajtómûolajat. Egyébként a leeresztett mennyiség az 1,18 liter volt, valószínûleg még a gyári olaj, tehát a mennyiség az stimmelt a gyári elõírásnak megfelelõen.

U.I.: A beömlõnyílás csavarja a bal elsõ kerék felé néz.
[i](Módosította Jurij 2011.05.10. 20:36-kor)[/i]

3482 Busa Attila József 2011-05-10 18:21:10  Előzmény:Kleibán Tommy: 72096

Szia!
Nekem warbim van, de gondolom a váltóban sem sok különbség létezik, így leírom, hogy hol kell. Felnyitod a motorháztetõt és a váltó tetején van egy általában piros színû mûanyag csavar. Kicsavarod és, ha jól emlékszem a gyári adatokra, akkor kb. 1.1L hajtómûolajat beleöntesz egy tölcsér segítségével. Persze elõtte engedd le sz alján a használt olajat. Alól pedig egy mágneses csavar van, ami összeszedi a törmelékeket.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv: Atesz.

3481 Farkas Zoltán 2011-05-10 11:51:46  Előzmény: Spityu: 72095

Szia!

Nekem a warbin lógott a balelsõ ajtóm.Szintén végig sakkoztam a csapszeg és a zsanérfelek cseréjét aztán mégsem volt jó.
Mérgemben kicsit megköszörültem a felsõ öszetételnél a zsanért és alátéttel kihézagoltam.Azóta jó és nem lóg az ajtóm.
Csúnya megoldás de használt neki.;)
A csapszeg is elkopik,a zsanér furata is de a két zsanérfél összetétele is(végülis azon fordul,az viseli a terhet).
A kopások összeadódnak és egy-két cm a lógás az ajtó végén.
[i](Módosította kinca69 2011.05.10. 13:56-kor)[/i]

3480 Kleibán Tommy 2011-05-10 11:38:41

Hali.
4T tarbim van hol tudok a váltóba olajat önteni???
Meg mennyi kell bele?? Kicsit csöpörészik......:):)

3479  Spityu 2011-05-10 10:15:27

Sziasztok!

A következõ problémára keresem a megoldást. A 2T Trabantom oldalajtajai lógnak, a zsanérok kopottak, emiatt szerváltam egy garnitúra gyári új pántot meg csapszeget. Azonban ezek ajtófelõli féldarabjai szimplán (süllyesztett) lyukasak, nincsen bennük tõcsavar. Kérdésem az lenne, hogy hegeszteni kellene inkább bele, ahogy a kész kocsiknál is van, vagy csak szimplán cseréljem ki a karosszéria felõl lévõ féldarabokat, no meg a csapszegeket?

Csapszegbõl van összesen 8 darab, így lehet kísérletezni, ugyanis elõször csak azt vettem, gondolván, hogy csak az van elkopva. Azonban úgy informálódtam, hogy bizony a pántok is kopnak. De gondolom csak az egyik! A másikban végig fixen áll a csapszeg. Ha nem így volna, akkor szép lassan kicsúszna a csapszeg és egy nyitásnál kidõlne az ajtó. :)))))

Ezen felbuzdulva megmértem, az ajtó felõli féldarabok furatátmérõje kb. egy tizeddel kisebb, mint az oszlop felõli, így gondolom a csapszeg ott szorul meg. Vagyis ha mákom van, akkor fel tudom használni az ajtókon lévõ - elméletileg kopásmentes - használt, de tõcsavaros féldarabokat? Tudom, egyszerû: fogjam kézbe és mozgassam meg, kiderül, hogy melyikben áll fixen. Csak sajnos elég távol van tõlem most a használt garnitúra.

Van valakinek gyakorlati tapasztalat ez ügyben? Örülnék, ha megosztaná.
[i](Módosította Spityu 2011.05.10. 12:18-kor)[/i]

3478 Farkas Zoltán 2011-05-07 18:35:14  Előzmény:Tóth Balázs: 72092

Helló!

Ezt már kipróbáltam azaz anyacserén,tõcsavarcserén már túl vagyok.. amikor elgurult a kerék akkor mindegyikrõl egy tehát 3 kerékanyát vettem le.atán kicserélten a 4 tõcsavart az agyon mert megette a felni a menetet. A kerékanyákat is kicseréltem aztán erõsítettre...
Szerintem az agy deformálódott és anyatekerõ mikrorezgést produkál...:(

3477 Csády Szabolcs 2011-05-07 07:32:30  Előzmény:Varga Tibor: 72087

Még aktuális. Kösz az infót!

3476 Tóth Balázs 2011-05-07 04:57:38  Előzmény:Farkas Zoltán: 72091

vagy a tõcsvarok, vagy az anyák ki vannak kopva. sztem minden kerékrõl vegyél le 1-1 anyát és azokkal tedd fel az ominózus kereket. a többi kerékre pedig tedd fel amiket levettél (1-1et)

3475 Farkas Zoltán 2011-05-06 22:04:48

Sziasztok!

Volna egy érdekesség amit nem értek.
Tavaj márciusban 4,5ezer km után fellazult és elgurult a bal elsõ kerekem a warbiról.
Én meglepõdtem,sokan kinevettek de nem vettem észre hogy gond van vele csak közvetlen az elgurulása elõtt.
A téli gumi volt feltéve rá októberben és 50km után meghúztam,az egész telet végigvitte hibátlanul és leszedés nélkül...
Most ugyanígy jártam majdnem,csak most idõben észrevettem a lazulást.
Amit nem értek az a lazulás,azaz mitõl csavarodnak le a kerékanyák sokezer km után?
A kerék nem üt,nem ráz,nincs kitágulva a luk rajta,nagyobb kerékanyákkal van szerelve és csak a féltengely kopog egy kicsit.Viszont most is elment 3600km-t leszedés és hiba nélkül,nem egyszer kátyút fogott de bírta...
Idén kicsit kevesebbet mentem és gondolom ezért jelentkezett késõbb a hiba. :)
Szóval nem értem mitõl lazulhat fel egyszerre 4 kerékanya...

3474 Varga Tibor 2011-05-06 21:08:50  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Ha régen nem volt ilyen, hanem minden állítás nélkül elõjött, akkor már elég kokszos a hengerfej. Érdemes megpucolni. De nekem anno az injektortisztító is jó szolgálatot tett, minden kokszot leszedett egy tank használat után.(igaz nekem polírozva volt a dugótetõ/hengerfej belseje)

3473 Varga Tibor 2011-05-06 21:05:17  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Szerezz egy bontottat, lehetõleg olyat ami olyan hogy kihúzható a bowden a házból, jól megzsírozod, és sose lesz ilyen bajod többé. Azért törik el tõben, mert nem tudod szorosra húzni a kihajtásra.

3472 Varga Tibor 2011-05-06 21:01:29  Előzmény:Nagy Donát: 72075

A kerékagy is lehet ferde, de csak ha jól odaszúrtak neki kalapáccsal.(pl tõcsavar behelyezésénél) De ami valószínûbb, az az, hogy nincs összesíkolva a szélesítõ a fékdobbal/kerékaggyal(felfekvõ felülettel)

3471 Varga Tibor 2011-05-06 20:58:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 72067

Lehet már nem aktuális, de M8*20 jó bele.(hosszabb is)

3470 Fejer Hunor 2011-05-05 17:25:28

Köszönöm a tanácsokat, megnézem mennyire lehet õt kiegyenesíteni. A ráhuzással kapcsolatban pedig nállam mikor megszorul a csavaros rész akkor már az a külsö "csõ" sem lötyög, megfekszi telyesen a váltót/órát. Az olajos megoldás nem segít, már probáltam. És még egy dolog ami csak most jutott az eszembe: az elsõ kábel amivel vettem a kocsit annak olyan szögletes vége egy bogyóval utánna csak a váltó felõl volt, a másik felén (az óra felöl) a spirál egyszrüen szögletesre volt préselve minden szolid vég meg bógyó nélkül. Miért? Esetleg házi tákolmány volt a kattogás megszüntetésére?

3469 Őry Gábor 2011-05-05 08:33:03  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72084

3,5 mm a felsõ holtponttól mérve, mármint a dugattyútetõ ennyire van a felsõ holtponttól. Még pontosabb: az ékszíjtárcsán van két rovátka, picike, nehéz észrevenni, de körömmel kitapintható, szóval a tárcsa peremén egymással átellenben van egy szimpla, illetve egy dupla rovátka (1. 2. henger). Ezt kell egy vonalba állítani a motorblokkon, az elosztóház tartójánál lévõ jelzéssel (ami egy nem túl finom, kissé öntési hibának látszó kiemelkedés).

3468 Eperjesi Róbert 2011-05-04 19:53:32  Előzmény: Spityu: 72082

honnan tudhatnám meg a gyári értéket?

3467 Ackermann Balázs 2011-05-03 20:21:51  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Második körben kapd le a két hengerfejet és pucold ki a beleégett koxot! A felizzó kox rosszkor "durrantja be" a bent sûrített keveréket... :)
[i](Módosította ABalu 2011.05.03. 22:23-kor)[/i]

3466  Spityu 2011-05-03 18:59:47  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Elõgyújtás értéke mekkora? Elsõ körben ellenõrizd és állítsd a gyári értékre.

3465 Eperjesi Róbert 2011-05-03 17:48:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 72080

sziasztok!

Tudnátok segíteni, 2T trabi ha nyomok egy vérmesebb padlot, akkor a motor kicsit csörög. Mihelet a gáz? Üzemanyagot jó félét rakok shell,ÖMV, lajat is ömv 2T használok 10 literhez 3 decit.

3464 Ackermann Balázs 2011-05-02 22:51:29

Tudnátok segíteni? 12V-os 2T-vel akadt egy olyan problémám, hogy egy kiadósabb motormosást követõen elég nehezen indul. Olyan az érzés, mintha 6 voltos lenne, lassan elkezd tekerni, aztán beröffen, de ez akkor se ok...

Az aksit még nem cseréltem ki próbából, de nem volt vele gond eddig. Lehet esetleg, hogy beáztattam a behúzómágnest? Elvileg ki kellett száradnia, mert lassan 2 hete a mosásnak, de a helyzet változatlan...

3463  Spityu 2011-05-02 20:22:00  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Sajnos ez van, a 2T-be annó vettem magyart, ott talán még jó, igaz csak kb. 2000km-t mentem vele. 4T-t már magyarral vettem, elszakadt, vettem bele szintén magyart, bírt kb. 4000km-t, azóta úgy van. De már az elején kattogott, fõleg az óránál, ugyanis a hüvelyt nem húzta rá rendesen a csonkra a hollander. Ez utóbbi már teljesen megszorult, de a spriál még mindig lötyögött. Lehet, hogyha kivettem volna az órát és normálisan hozzáférek, még lehetett volna rajta húzni.
Tipp: a spirált a lehetõ legegyenesebben vezesd ki a tûzfalon, a felesleg (sajnos sok van a magyaron) kint lafogjon egy nagy ívben. Amúgy érdekes, mert legutóbb a km óránál szakadt el tõben, elõtte a váltónál, a 2T-n pedig szintén a váltónál (még a gyári, mert elkorrodált).
Tipp 2: végig kell csorgatni rajta valamilyen sûrû olajat. Szerintem ugyan nem használ, de ártani nem árthat. Legközelebb azért kipróbálom, hátha.
Egyékbént az tökmindegy, hogy melyik végét hova kötöd, a spirál ugyanabba az irányba van feltekerve attól még. :) Rükvercben viszont értelemszerûen ellentétesen feszül.
Én azt tanácsolom, hogy próbálj bontani gyárit vagy vegyél, ha látsz. Vaterán nem rég volt talán 1900-ért? Annyit megér, mivel elmegy 80.000km-t és 27 évet. A magyar meg 50-5.000km-t. Én emiatt betáraztam 2 bontottat, meg két újat, útálom cserélni. :P

3462  Bandi 2011-05-02 20:12:03  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Nézd meg hogy nincs-e megtörve valahol a spirál!!!
Mondjuk a mûszerfal alatt...
Ott is szokott gubanc lenni....

3461 Fejer Hunor 2011-05-02 20:04:32

Tanácsot szeretnék kérni, a 4Tmbe ki volt véve a motor-váltó, így tehát le lett csavarva a kmkábel a váltóról. Miután vissza lett téve 150kmt ment normálisan, és egyszer csak elszakadt (minden elõjel nélkül), pontosan a váltóból való kijövetelénél. Kicseréltem egy másik használtra, lehet 2Ttõl volt, de talált. Megindultam az autóval és egy kattogó hang hallatszodott pontosan 103 kmig, ahol megint elszakadt (megint ott ahol a multkor). Ezek után ki lett cserélve egy ujra (magyarra), de az is kattóg, eddig kibirt kb 450kmt, de nemsokára ez is elfog szakadni. A km órán a mutató egyik alkalommal sem remeget, mindig pontos volt. Kérdeztem több embert és eddig több véleményt hallótam, meg volt gyanusítva az óra is (szorít), meg volt gyanusítva az az alkatrész amire rá kell csavarni a kábelt a válton. Ha az utobbi lenne a baj, ha egyáltalán lehet az, akkor a 601esnek az a része talál az 1.1es váltojába?
Elõrre is köszönöm a segítséget.
[i](Módosította Huni 2011.05.02. 22:06-kor)[/i]

3460 Mátyus Ádám 2011-05-02 13:49:41

Köszönöm mindenkinek aki válaszolt tárcsafék ügyben. Trabiszabi, neked írtam mailt.

3459 Nagy Donát 2011-05-02 11:24:06

Értem, köszönöm a tanácsokat. Amúgy a kerékagy képes deformálódni? Azért kérdezem, mert új tõcsavarokat is kaptam (hosszabbakat), agyra szerelve. Így a kerékagyak is cserélve lettek. Az motoszkál a fejemben, hátha az deformált, és át kéne tennem a tõcsavarokat a régi agyamra, és azzal megpróbálni. De ha szerintetek az túl kemény ahhoz, hogy görbüljön, akkor felesleges azzal bíbelõdnöm.

Amúgy õsszel lettek kerékcsapágyak, és a négy teleszkóp cserélve, így mikor szét volt szedve, akkor ami gyanúsnak tûnt, ki lett cserélve. Függõcsapszeg, meg még pár dolog. Sajnos nem én csináltam, így nem tudom pontosan.
[i](Módosította Lancelot 2011.05.02. 13:26-kor)[/i]