Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3575 Csády Szabolcs 2011-06-17 14:08:10  Előzmény:Varga Csaba: 72190

A Google-lel nincs baj, csak tudni kell használni. Én is úgy találtam meg a linket.

3574 Varga Csaba 2011-06-17 13:42:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 72189

Köszi amugy már megcsináltam google meg egy s***r kerestem de semmit nem találtam a linket köszönöm nagy segitség ez nekem :)

3573 Csády Szabolcs 2011-06-16 20:26:06  Előzmény:Varga Csaba: 72188

Sajnos én nem tudok választ adni, de szerintem regisztrálj az alábbi oldalon, s töltsd le a javítási kézikönyvet:

[url]http://veteran.forum.hu/letoltesek/wartburg-6/wartburg-353w-javitasi-segedkonyv-120/[/url]

Ui.: A Google a barátod!

3572 Varga Csaba 2011-06-16 16:14:39

Hol tudom leengedni majd feltölteni a hûtõ rendszert wartburg 353w-be mert ventilátor hõgombát kellene cserélnem és utána hol s hogyan kell légteleníteni?

3571  Spityu 2011-06-15 20:42:41  Előzmény:Kleibán Tommy: 72186

Így elsõre nyelestengely csapágy.

3570 Kleibán Tommy 2011-06-15 20:05:40

sziasztok. 4T trabim van és olyan gondom van hogy üresbe mikor kiengedem a kuplungot valami morajlás hallatszik a motortérbe a kuplung felöl:( Ha benyomom a kuplungot elhallgat.

Mi lehet szerintetek??

3569 Varga Csaba 2011-06-11 18:39:50

HElló tudna nekem vki segiteni itt vagy akár személyesen fehérváron egy 88as 353as wartburg fék javitásában ?

3568  Spityu 2011-06-06 21:50:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72183

Értem! Akkor tuti, hogy nem ugyanúgy van összeszerelve a két kormánymû. De szimplán azért tedd egymás mellé õket, mielõtt visszaviszed, az a tuti.
[i](Módosította Spityu 2011.06.06. 23:56-kor)[/i]

3567 Csády Szabolcs 2011-06-06 21:32:07  Előzmény: Spityu: 72181

Ami le van fényképezve, az a kopott, kormányremegést okozó kormánymû, mellyel egyenes volt a kormány, a "felújított" beszerelése után lett elfordulva. Ahhoz viszont nem is nyúlhatok, hisz akkor nem lesz garanciális...marad a csere.

3566  Spityu 2011-06-06 20:42:56  Előzmény:Szalay Péter: 72180

Szia!

Én annó gyári, pirosas fékpofákra vadásztam, kaptam is ajándékba hátra összesen 4 darabot, aztán a maradék 4-et végül nem szereztem be, bár pont lett volna egy egész garnitúra is. Miért?
Mert bár szintén lenne, de túl drágán gyári új alapméretes fékdob. Használtat meg nem szívesen tennék fel, akkor sem, ha még jó lenne.
Továbbá kaptam egy tippet fékfelújításra, ami elég vonzó árú, de másutt is nagyjából ennyiért csinálják. A két fékdobra fizettem 2x1500 forintot, a 4 fékpofára pedig 4x360-at. A felszabályozáskor a fékfelületen túl az agyra felfekvõ körlap felületet is esztergálták természetesen. A pofavasak esztétikailag kifogástalanok, a kézifékkar szegecse sem taknyolt, a kitámasztó ütközõje szintén nincs elkopva. Amúgy gyári vasakat újítanak fel. A fékdob átmérõje 201.2mm, a ferrodol természetesen ehhez igazítva.
Ja és mégegy nyomós indok: a felhasznált szürkés-feketés (talán réz szemcsés) anyag jóval puhábbnak tûnt, mint a gyári piros, ami köztudottan nem a legjobb. Össze is hasonlítottam a két változatot: fogtam 2-2 darabot és egymáshoz dörzsöltem õket. Ha valamilyen hasonlattal le szeretném írni, akkor olyan volt a különbség, mintha két tégladarab után két márványlapot dörzsölnék egymáshoz. :)
Aki ajánlotta, nála hosszú távon már bevált (4 év) a mûhely terméke, szóval szerintem olyan helyet keress, ahol ilyesmit használnak.

[imgw]http://kephost.hu/kep/2011/06/lengokar.jpg[/imgw]

3565  Spityu 2011-06-06 20:21:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72179

Igazad van. Utánanéztem a 4T javítási könyvében (trabi.hu-ról letölthetõ) és egy tömítõgyûrû ill. egy zégergyûrû van ott. Elõzetesen az automatikus utánállítót is szét kell szedni. Szóval tényleg nem olyan egyszerû, mint ahogyan elõzõleg írtam.

Nekem, miután belémcsúszott egy Lada a télen, telibetrafálva a bal elsõ kereket, széttartott a futómûvem. Kutyacsont, stabkar, bölcsõ, nyomtávrúd megúszta, nem értettem, hogy mi történhetett. Állítottam egy nagyjábóli nyomtávot, majd késõbb, amikor aknáról beállítottuk az összetartást, akkor vettük észre, hogy a balos irányítókar elgörbült és ez okozta az eltérést. Ha csak a balos nyomtávrúdon állítottam volna be a megfelelõ összetartást, nem lett volna elég a menethossz, így a jobboson a megfelelõ irányba szintén kellett tekerni. Ennek az lett a vége, hogy mindkét nyomtávrúd biztosan tart, az összetartás is megfelelõ, viszont a kormánykerék nálam is 90 fokkal elforgatva áll.
Nálam a megoldást a balos irányítókar (inkább az egész futómû :) ) kicserélése, esetleg egyengetése jelentené.
Persze, ha nálad elõzõleg jó volt minden, nem volt balesetes a futómû, akkor más lesz a megoldás.
A kép alapján ki van szerelve a kormánymû. Érdemes leellenõrizni a fenti könyv alapján a fogasléc pozícióját, pár hsz-szal lejjebb le is írtam.

3564 Szalay Péter 2011-06-06 20:03:27

Üdv Urak!
Az lenne a kérdésem hogy 90-es kétütemû trabiba milyen márkájú gyártójú fékbetéteket vegyek ami egy nyár használat után nem lesz csikorgós?
Peti

3563 Csády Szabolcs 2011-06-06 15:50:38  Előzmény: Spityu: 72178

Hát szerintem ez nem igazán kivitelezhetõ 1,1-en. A tengelyt csak úgy tudnám kiszedni, ha a préselt mûanyag persely kiszedném, majd gondolom a csapágyat is, s csak ezek után tudnám kihúzni a tengelyt. Legalábbis én így képzelem el, de szét még nem kaptam.

Íme egy kép róla:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110606/DSC01003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3562  Spityu 2011-06-06 15:19:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 72177

- a kormánymû meghajtó tengelyén lehet fordítani, annyi fokonként, amennyit kiad egy fog,
- kormány "oszlop" kormánymû felõli darabja fix a csatlakozásuk miatt (lapított),
- a kormányoszlop két darabja 180 fokkal elfordítható egymáshoz képest (hardy),
- a kormánykerék szintén 180 fokkal fordítható (csapszeg)

A hardy azért is felejtõs, mert az szegecselt. Bár árulnak új textil-gumit oda ill. csavaros példányt is láttam már valamelyik szerelésiben...

A nyomtávrudak egyszerre történõ állításával szintén korrigálható valamelyest a kormánykerék pozíciója, de csak finomhangolásra jó. Máskülönben elfogyhat a menet, ami nem túl biztonságos. :)

Én esetleg azt próbálnám meg a helyedben, hogy leoldanám a kormányoszlopot a kormánymûrõl, majd a meghajtó tengelyt kihúznám (talán a kormánymûvet sem kell kivenni) és arrébb léptetném a kívánt fogszámmal. Összeszerelés fordított sorrendben.
[i](Módosította Spityu 2011.06.06. 17:22-kor)[/i]

3561 Csády Szabolcs 2011-06-06 15:02:58  Előzmény:Lizák Péter: 72176

Erre én is gondoltam, de szerintem csak 180 fokot lehet rajta fordítani. Ha tévednék, akkor szóljon valaki, mert nem kevés felesleges szereléstõl mentene meg!

3560 Lizák Péter 2011-06-06 14:37:39  Előzmény:Csády Szabolcs: 72167

a 601-esek verzió ebben nem térnek el egymástól. csak a DeLuxe kormánykereke 84-tõl, ahogy a kolléga is írta valamivel elõttem.

A 4T-nél valóban nincs utánállítási lehetõség elvileg,bár láttam már olyan kormánymûvet benne amin ott volt az állító csavar...

A pedáloknál nézd meg a hardy tárcsát vagy mit az a 4szögletes kis cucc. elvileg ott tudsz 90 fokot fordítani rajta, ah ottannál a résznél szétkapod a tengelyeket.

3559 Fejer Hunor 2011-06-04 20:15:31

Nekem is lenne egy 4Tvel kapcsolatos kérdésem: milyen autótól lehet betenni a szervóféket a trabiba, fõmunkahengerrel együt? Természetesen közdarabbal, csak az lenne a lényeg, hogy elférjen anélkül, hogy meg kéne görbítsem a kasznit valahol, és a fõmunkahenger elég nagy legyen.
Sürgõs lenne a csere, mivel a fõfékhengerem már ereszti a fékfolyadékot a belsõ végén, és igy most 2 legyet akarok ütni egy csapásra.

Elõrre is köszönöm.
[i](Módosította Huni 2011.06.04. 22:16-kor)[/i]

3558  Spityu 2011-06-04 13:05:29  Előzmény:Mátyus Ádám: 72170

Na ezt nem tudtam. Mondjuk remélhetõleg a nyomtávrudakat "közösítõ" villa cseréjével ez áthidalható.

3557   2011-06-04 11:45:04

nem akarok kukacoskodni, de:

"A 4T kezelési útmutatóban az áll, hogy "benzinmotorokhoz való márkás olaj 20W-40, 20W-50 SAE viszkozitás osztályok szerint.""

3556 jocking . 2011-06-04 08:17:26  Előzmény:Kleibán Tommy: 72171

Olajból a 10W40 és a 15W40 is jó, bár elvileg a 10W40 a gyári elõírás. 15W40 fõleg akkor jobb, ha már sz@rok a motor tömítései, ez ugyanis sûrûbb és nehezebben szivárogna el. A mennyiség kicsit több, mint 3 liter, a nívópálcát figyeld töltés közbe. Olajat meg úgyis 4 literes kiszerelésben árulnak, az bõven elég lesz.:)

A féklámpánál több, mint valószínû, hogy a fékgombád ment el tönkre. Egyszerû a cseréje, csak kicsavarod a régit, és betekered az újat. Ha a féken nem veszel észre negatív változást, akkor még légteleníteni sem muszáj csere után.

3555 Kleibán Tommy 2011-06-04 07:22:05

Sziasztok.
4T trabim van és hát volna pár kérdésem mert tanácstalan vagyok.

1.Lassan itt az olajcsere ideje. Na most 10W40 vagy 15W40 kell bele?? Meg hogy mennyi?? 2-3 liter??

2.Fékezéskor vagy csak simán mikor benyomom a fékpedált az istenért se akar felvillanni a féklámpa. Viszont ha letaposom a féket szó szerint mint pl egy ifába vagy zilbe na akkor van féklámpa:). esetleg cserére szorulna a fõfékmunkahenger végén a visszajelzõ?? ha azt cserélem akkor légteleníteni kell vagy csak simán lecsavarozom és a helyére a másik??

Válaszokat segítségeket elõre is köszönöm.

3554 Mátyus Ádám 2011-06-04 06:34:29  Előzmény: Spityu: 72168

A fogaslécek között is van egy kis különbség. A fogasléc végén ahol a kúpos vége csatlakozik az irányítókarokhoz van egy csap ami 2T-nél az egyik irányba néz 4T-nél a másikba.

3553 Csády Szabolcs 2011-06-03 20:19:24  Előzmény: Spityu: 72168

Kösz a választ! Akkor marad a 4T-jé. A rosszul összerakotthoz nem nyúlok hozzá, mert fél év garancia van rajta, s kicserélik.

3552  Spityu 2011-06-03 20:12:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 72167

Tudtommal a de Luxe és a normál kivitel között nincsen különbség a kormánykereket leszámítva '84-tõl.
A 2T és a 4T kormánymûve között a legnagyobb különbség az automatikus holtjáték utánállító az utóbbinál. A 4T-nél egy rugó feszít, míg a 2T-nél csavarral állítható be a holtjáték.
Azt hiszem kompatibilisek a különféle felfogatási, csatlakozási pontok, de nem vagyok benne biztos, mert szerencsére még nem kellett szétszednem a 4T kormánymûvét. Ha az összerakást leszámítva jó minõségûnek tûnik a kormánymû, szerintem inkább tedd be azt, miután helyesen összeraktad.

A fogasléc menetirány szerinti bal végének 65mm-rel kell kiállnia a kormánymûházból. Ekkor a fogaskereket lefelé nézõ lapos felülettel kell betolni a házba mindeközben még 20 fokot fordítani rajta az óramutató járásával megegyezõen (amúgy felütköznek a fogak még egymáson, de ezt úgy is érezni.) Leírni nehezebb, mint helyesen összerakni. :)

3551 Csády Szabolcs 2011-06-03 18:31:07

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a Trabant 1,1 , 601 és 601 de Luxe kormánymû közt mi a különbség? A 601-esé beépíthetõ az 1,1-be?
Azért kérdem, mert mikor a zsombi-féle felújítottra kicseréltem a 4T Trabim kormánymûvét, mert az kopott volt, s tudomásom szerint nem lehet állítani rajta, akkor vettük észre, hogy sz@rul van összerakva...a kormány 90 fokkal jobbra áll...és ezért még pénzt is kérnek...
Nagyon vonzz a 601-es kormánymû zsírzási, állíthatósági lehetõsége, s bevallom eljátszottam ezzel a perverz gondolattal...:P

3550 jocking . 2011-06-02 20:58:40  Előzmény:Szabó Gábor: 72165

Köszi, bár én itthoni oldalakon olcsóbbat is láttam, ott a jeladó és a mûszer együtt 9ezer. De mindegy is, a fõ ok, ami miatt kellene, hogy jobban nyomon követhessem a nyomást. Ugyanis ahogy bejött a jó idõ, üzemmeleg állapotban elõjön a hidrotõkék csattogása.

3549 Szabó Gábor 2011-06-02 19:54:02  Előzmény:jocking .: 72149

KMGY gyártmány van nekem, jeladót átalakítottam, 12-es menetet leesztergáltam 10x1mm-re. Hidegen 6 Bar körüli értéket mutat, üzemmelegen 3 Bar, túlmelegedve 2 Bar-t mutat alapjárati fordulat mellett.

VDO is csinál ilyet, de az szebb, drágább.

[url]http://www.fmw-tuning.de/product_info.php/info/p6931_Oil-Pressure-Senders-5-bar-M10x-1-0-with-Warning-Contact.html/XTCsid/2354987c598cf711a2e93ec1c010e3d0[/url]

[url]http://www.fmw-tuning.de/product_info.php/info/p1629_VDO-Oil-pressure-gauge-0---5-bar.html[/url]

3548 Csády Szabolcs 2011-06-02 16:57:58

[urls=http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futomu/elado_trabi_tarcsafek]Tárcsafék 2T Trabira[/urls]

3547 Bencze Robi 2011-06-02 07:01:48

Köszi a válaszokat. Az tényleg jó lenne ha bírná is az esõt. :) Akkor szerintem lassan beruházok egy párra...

3546 Nagy Donát 2011-06-01 23:12:48  Előzmény:Bencze Robi: 72160

Én ilyent vettem, ugyan kicsit olcsóbban egy éve (~4e Ft).

Nem kellett semmi ragasztó, sziloplaszt, csak beraktam, és nem ázik be sehol sem. Autómosóban vízsugárral is próbáltuk, úgy sem. Igaz, csak egy éve van bent, de nekem tökéletesen bevált eddig.

3545  Spityu 2011-06-01 16:54:55  Előzmény:Bencze Robi: 72160

Nem saját tapasztalat, de azt mondják, hogy jó, és nem csak beépítést követõen 2 hétig.

3544 Bencze Robi 2011-06-01 15:10:57

Sziasztok!
Kédereket kéne lassan cserélnem és azt szeretném kérdezni, hogy ezzel a magyar utángyártott cucccal van-e valakinek tapasztalata? Meg, hogy jó minõségû-e egyáltalán.
[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=57&products_id=987[/url]



[i](Módosította jocking 2011.06.01. 17:17-kor)[/i]

3543  Spityu 2011-05-28 18:56:48  Előzmény:Kiss Krisztián: 72158

Messzirõl kiszúrható, hogy semmiképpen nem új.

Viszont szerintem nem is felújított.

Sanszos, hogy használt gyári. Látszik, hogy régi típusú blokkban használták eddig. Egyszerû a történet, ha nem kotyognak a hajtókar túlságosan, valamint a golyóscsapágyak sem csörögnek, akkor megérhet ennyit.

Amúgy igen, szerintem is egy gyári csomagolás van a háttérben.

Én azt tartom valószínûnek, hogy pár évvel ezelõtt felújítottak egy blokkot vele, aztán elbontották a kocsit, megõrizték a csomagolást és most árulják a fõtengelyt külön.

A gumiharangok ugy.-nek tûnnek, a féltengelycsukló elsõ ránézésre gyári, az 500-as hengerfej viszont nem gyenge... kár, hogy csak 1 van.

3542 Kiss Krisztián 2011-05-28 18:29:15  Előzmény: Spityu: 72154

A csomagolása ami mellette hever,az olyan mint amibe nekem a gyári volt csomagolva....

3541 Szegedi Árpád 2011-05-28 16:56:22  Előzmény: Spityu: 72151

Üdv!A a tengelyt kihúzva-egyenesreállítva-visszatolva lett a megoldás,lehet vinni beállíttatni:)Köszi a segítséget:)

3540 Csády Szabolcs 2011-05-27 06:22:17  Előzmény:Kalmár Csaba: 72155

Köszi!

3539 Kalmár Csaba 2011-05-27 06:11:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 72153

A csere egyszerû adja magát.Amivel kis probléma adódhat, hogy a gumiharangot tartó részt csak melegítéssel tudod leszedni, mert kúpos az a rész.Illetve a kapható utángyári gumiharang rövidebb , mint ami kéne, ezért elszakad hamar.

3538  Spityu 2011-05-26 18:40:34

Jóféle felújításúnak tûnõ fõtengely:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/egyeb/trabant_601_fotengely_1459171790.html[/url]

De az is lehet, hogy használt gyári. Mindenesetre gyárinak tûnõ csapágyak, és kétsoros alsó tûgörgõk.

3537 Csády Szabolcs 2011-05-26 11:33:07

Annak ellenére, hogy mindenki a témával kapcsolatban kifejezetten "kommunikatív" megkérdezem: Valakinek van valamilyen tapasztalata Trabant 1,1 típusú gépjármûnél kormánymû kicserélésével kapcsolatban? Van valami dolog amire figyelni kell, esetleg kis trükköt igényel?
Elõre is köszönöm a segítséget!

3536 Szegedi Árpád 2011-05-24 18:00:37  Előzmény: Spityu: 72151

Elvileg a nyomtávrúd pontosan úgy van beállítva,mint az elõzõ.De természetesen így nem közlekedem.Meg állíttatni is elviszem ahogy normalizálódik a helyzet.Visszaszedtem mindent,arra gondolok,lehet hogy a kormánymû nem volt egyenesállásra állítva, mikor rákerült a komplett kormány,bár ez csak feltünt volna.Majdcsak összejön.:)

3535  Spityu 2011-05-24 17:10:28  Előzmény:Szegedi Árpád: 72150

A félfordulat elég sok, azt szerintem csak az általad említett módszerrel lehet kompenzálni.*
Kis eltérést a két nyomtávrúd egyidejûleg történõ állításával lehet megszüntetni.
Nagy eltérésnél fennáll a veszélye annak, hogy a nyomtávrúd nem éri el az egyik oldali gömbfejet vagy csak nagyon kevés menet fogja tartani. Ez utóbbi balesetveszélyes.

(* nem emlékszem, hogy elõ van-e írva papírforma szerint a meghajtó tengely pozíciója. Ha igen, akkor a kormánykereket rögzítõ csapszeg kiütésével a kormánykeréken kell fordítani. Amúgy nincs jelentõsége, ha lenne valamilyen "alapfelállás".)

3534 Szegedi Árpád 2011-05-24 13:07:50  Előzmény: Spityu: 72140

Helló!Köszi Spityu kijött nagynehezen.Úgydöntöttem,hamár szédszedve,akkor kap egy felújított kormánymûvet,nyomtávrudakat,gömbfejeket mindent.Az autósboltban vettem univerzális gömbfejkinyomót 3ezer körül,nagyon tuti:)Mostmár épp nem kell,de öröm kikoppintani a gömbfejeket vele:DSzal aki rászánja magát,az szerezze be a kütyüt,tényleg sokkal kellemesebb a szerelés.Minden úgy állítottam mm pontosra,ahogy volt,hogy a futómûbeállításig neálljon fejre.Viszont a kormánykerék félfordulattal ferde,ez úgy állítható,hogy az excenterbõl kihúzni a tengelyt,és a kormányt elfordítva vissza?köszi

3533 jocking . 2011-05-23 21:28:52

Tanács kellene olajnyomásmérõ mûszerrel kapcsolatban. Olyan mûszer kellene, aminek a jeladója illik a trabi hengerfejébe, a mûszer része meg kb. akkora, mint a 2T trabi átfolyásmérõje (átmérõre). Van esetleg valaki, akinek van beszerelve ilyesmi? Mert az megoszthatná a tapasztalatait.:)

3532 Csády Szabolcs 2011-05-23 18:29:06

Valakinek van valamilyen tapasztalata a Zsombi által felújított 1,1-es kormánymûvel kapcsolatban?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=34&products_id=88&osCsid=vs4ua6h0iu2u1verfj32olked0[/url]

3531 Kleibán Tommy 2011-05-22 20:00:57  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 72146

Köszi sokat segítettél.
És a szöveg is jó...;);););)

3530 Holnapy Gergely dr. 2011-05-22 19:52:47  Előzmény:Kleibán Tommy: 72141

Ja, ne ablakot szerezz sínnel, mert az mind szétrohadt...
Sínt vegyél újat, cirka 800Ft aztán jó újabb 20 évig.

3529 Holnapy Gergely dr. 2011-05-22 19:48:38  Előzmény:Kleibán Tommy: 72141

Van "B" verzió.
Leengeded az ablakot (a kárpitot leveszed), így jobban hozzáférsz a sínhez. Ha tényleg szétrohadt a sín, akkor jól fogva az ablakot, felfele kihúzhatod a sínbõl, majd lefejted róla a gumit (még "bent" az ajtóban). Az üveget elõre fele megbuktatva, kihúzhatod felfele csak az üveget. Így a vízlehúzót nem teszed tönkre. Innentõl:
1,régi sín-maradvány levesz,
2,új sín feltesz, LEGFONTOSABB: a próbatekerés! ugyanis a magyar utángyári sín 2-3 cm-rel hosszabb a gyárinál, így jó eséllyel elöl vagy hátul beleér a felhúzott állapotában az üveget megvezetõ bársonygumiba. Vagy beállítod, vagy a sín végébõl levágsz!
3, sínbe Palmatex,
4, gumi a sínbe, gumiba Palmatex,
5, az üveget elõre fele megbuktatva visszatesz.
6, Jól felhúzott állapotban hagyod néhány napig, mert valóban nem tudod olyan jól összenyomni, mintha ajtón kívül csinálnád.
Ha mégis a többiek által elmondott verziót alkalmazod, akkor belülrõl ékeld ki az ajtót úgy, hogy szétfeszüljön a vízlehúzók közti tér, és így kiveheted az ablakot sinestül.
7, sín bezsíroz
8, ajtó kiporszívóz a rozsdakupactól

és Trabant rulez....

3528  Bandi 2011-05-22 18:35:40  Előzmény:Kleibán Tommy: 72143

Csak úgy tudod mivel az gyárilag egyben van!
Kicsit emeld meg hogy felül meg tudd fogni,majd billentsd meg egy kicsit elõre és szépen lassan húzzad felfelé az ajtó külsõ részén, vigyázva a vízlehúzó gumira.
Ennek az ellenkezõje a berakás..

3527 Kleibán Tommy 2011-05-22 16:25:07  Előzmény:Kalmár Csaba: 72142

Ugy kitudom húzni hogy közben az ablak alján még fent van a sin??

3526 Kalmár Csaba 2011-05-22 07:45:12  Előzmény:Kleibán Tommy: 72141

Egész egyszerûen felül kihúzod!Szedd le az ablakemelõ szerkezetet és utána ki tudod húzni.Vigyázz a vízlehúzó gumikra ne tépd el õket.