Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4213 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11

Szerintetek ez mi?

[imgw][url=https://kepfeltoltes.hu/view/111220/IMG_3639_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/111220/IMG_3639_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url][imgw]
[i](Módosította orygabor 2011.12.20. 21:39-kor)[/i]

4212 jocking . 2011-12-19 23:28:25  Előzmény: Spityu: 72827

Eddig már 2x csináltuk nyomatékkulcs nélkül, de gond még nem volt belõle.

4211  Spityu 2011-12-19 23:12:24  Előzmény:jocking .: 72826

Vezérmûtengely csapágy csavarok lehúzása nálad alkarba épített vagy tényleges nyomatékkulccsal történik? Csak mert én is ránéznék + tömítéseket cserélnék... és nincs rendes kulcsom. Bár tudnék kölcsönkérni.

4210 jocking . 2011-12-19 22:34:05  Előzmény:Őry Gábor: 72825

Kocsi sebességbe rak, vezérmûtengely szíjkerék meglazít, vezérlés jelre állít, vezérmûszíj le, gyújtáselosztó összejelöl és le, szelepfedél le, csapágyfészkek csavarjait lelazít, vezérmûtengely kivesz, hidrotõkék kivesz.
Tömören ennyi, összeszerelés ugyanez fordítva. :D

4209 Őry Gábor 2011-12-19 21:23:12  Előzmény:Támba Csaba: 72824

Hát igen, mondjuk én is talán kivenném inkább a hidrotõkéket mosásra, de nem tudom mekkora macera.

4208 Támba Csaba 2011-12-19 21:00:25  Előzmény:Őry Gábor: 72823

Érdekes cikk, én is olvastam.

Vannak fenntartásaim a "módszerrel" kapcsolatosan. De végül is mindenki eldöntheti, hogy mit önt bele a motorba :)

4207 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: : 72820

[url]https://belsoseg.blog.hu/2011/12/14/a_japan_minoseg_emlekere[/url]

4206 Őry Gábor 2011-12-19 20:45:47  Előzmény:Fejer Hunor: 72817

No, véletlenül találtam egyet. Holnap veszek hozzá még egyet, jól jöhet még. A címed? Írd meg privátban!
[i](Módosította orygabor 2011.12.19. 21:47-kor)[/i]

4205  Spityu 2011-12-19 20:36:16  Előzmény: : 72820

Én tapasztaltam már. :)

4204   2011-12-19 20:30:25

Sziasztok :)

Ilyet tapasztalt már valaki?

Hidrotõkecsattogás a következõképpen: Jár a motor csendben, aztán egészen halk csattogás nagyjából 3-4 másodperc alatt felhangosodik, majd megszûnik, és ezt periodikusan csinálja. Az összes ilyen csattogás ugyanolyan hosszúnak tûnik, ugyanúgy erõsödik fel a hangja, majd szûnik meg.

4203 Léber Balázs 2011-12-19 19:42:44  Előzmény: Spityu: 72812

Kuplungállítás, méghogy célszerszám...
Csúcsforgalomban forró vízcsövekkel szigorúan fehér ingben két kézzel.
Ne próbáljátok ki, nekem se esett jól :-)

4202  Spityu 2011-12-19 19:25:52  Előzmény:Kleibán Tommy: 72813

Sajnos fogalmam sincs, mikor megyek legközelebb klubeseményre, de biztos lesz, aki ért hozzá.

Szerintem 3-4 menetnyi elég.

4201 Fejer Hunor 2011-12-19 18:50:04  Előzmény:Őry Gábor: 72816

A héten hazamegyek az egyetemrõl, és lemérem, hátha az ünnepek után meg tudod nézni, vagy talán addig valaki megmondja innen.
Nagyon köszönöm a segítséget.

4200 Őry Gábor 2011-12-19 18:23:09  Előzmény:Fejer Hunor: 72815

Ha tudnám a méreteit, megnézném. Nem merem megígérni 100 százalékra.

4199 Fejer Hunor 2011-12-19 17:52:40  Előzmény:Őry Gábor: 72814

Ott csak szimering van, gyürürõl nem is hallottak, és nem csak egy városban érdeklödtem.

4198 Őry Gábor 2011-12-19 17:45:23  Előzmény:Fejer Hunor: 72811

Hidraulikabolt? Viszed az eredeti példányt.

4197 Kleibán Tommy 2011-12-19 17:17:32  Előzmény: Spityu: 72812

Állítok rajta és majd akkor kiderül hogy mi van. De majd megyek a szilveszteri felvonulásra ha jössz te is és nem javul majd meghallgatod.

Igen néztem érdekes lesz jó sok hely van arra lent :) :);););)
Mennyit engedjek ki belõle mit javasolsz? hány tekerés?

4196  Spityu 2011-12-19 16:23:42  Előzmény:Kleibán Tommy: 72810

Szembõl állsz a kocsival, vagyis magad felé kell tekerni a "kockát". A hûtõ felé. Szembõl nézve óramutatóval ellentétesen.
Elég sz.r hozzáférni, de nem lehetetlen. Valahogy úgy szoktam, hogy csõfogóval fogom a bowden végét, a mûanyagot pedig egy megfelelõ kulccsal. Játszani kell egy kicsit a bowdennel is: ellentétes irányba tekerni, majd úgy rátenni a kulcsot a mûanyagra és hajtani azt. Ez azért szükséges, mert viszonylag kicsit lehet csak fordítani. (Ha valaki tud erre jobb módszert vagy célszerszámot, megoszthatná velem.)

Ha elmúlik a hang, akkor a kinyomócsapágy ritkábbik tünetével volt dolgod, szerintem nem olyan nagy gond.

Ha megmarad, akkor bizony nyelestengely csapágy, ez már nagyobb, de tavaszig talán kihúzhatod vele.

4195 Fejer Hunor 2011-12-19 15:43:41  Előzmény:Őry Gábor: 72807

Az enyém nem veszitett abszolut olajat, igyhát annyit teszek bele amennyit kitöltök belölle, vagy valaki innen a forumról mondta hogy a belsõ hengert telyesen fel kell tölteni és a külsöt pedig félig.

UI. Valaki nem tud nekem postán, utánvétellel küldeni gyürût és szimeringet, mivel itt nállunk még sehol sem kaptam gyürüt?

[i](Módosította Huni 2011.12.19. 16:46-kor)[/i]

4194 Kleibán Tommy 2011-12-19 15:33:24  Előzmény: Spityu: 72809

Értem. Tehát akkor akkor a kuplungbovdenen állítsak. Na most ha szembe állok a motorral ugye a bovden végén vagy az a kis mûanyag állító amit tekerni kell. azt befelé vagy kifelé tekerjem majd?? És még egyszer ugye a motorral szembe állok!!!

4193  Spityu 2011-12-19 14:50:32  Előzmény:Kleibán Tommy: 72808

Ami a motort illeti, szerintem már csak a karbival lesz probléma. Valószínûleg azért csökkent a rángatózás, mert stabilabb a gyújtásod (és a régi alkatrészekkel nem mindig sikerült begyújtani a hullámzó összetételû keveréket).

A csörgés-zörgés valószínûleg nyelestengely csapágy. Ugyanis, amikor kuplungolsz, szép lassan megáll, megszûnik a forgása, tehát elcsendesedik. Amikor visszaengeded a kuplungot, vagyis záródik, akkor újra forogni kezd, emiatt újra zörög. Cseréjéhez szét kell szedni a váltót, de általában azért sokáig bírja ilyenkor még.
Elméletileg a kinyomócsapágynál fordított a helyzet, akkor zörög, amikor kuplungolsz. Ha lazítasz a kuplungbowdenen egy kicsit és elhallgat, akkor mégis kinyomócsapágy. Ritkán, de elõfordulhat, hogy "fordítva" zörög. :D
[i](Módosította Spityu 2011.12.19. 15:53-kor)[/i]

4192 Kleibán Tommy 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

[url]https://kepfeltoltes.hu/111219/K_p0363_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]https://kepfeltoltes.hu/111219/K_p0364_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


Új gyertyakábel + gyertyák + benzinszûrõ + elosztófedél + rotor csere kész és gyönyörûségesen jár a motor klasszisokkal szebben mint ezek cseréje elõtt.

De a rángatás menet közben még mindig van. Már nem olyan sûrûn meg nem olyan nagy erõkkel mint eddig. Persze mint írtam melegen abbahagyja.
Jah meg hidegindítás után persze autó szívató bekapcs indítás jár max. 10-30 másodpercig jár majd szépen lassan leáll. Utána csak úgy indul hogy indítózás és pici gázadás. ez normális vagy vacak a karbiba valami vagy az automata szívató szar????

Legújabb zavaró hibajelenség hogy jár a motor szépen alapjáraton és halk morajlás csörgés zörgés jön a váltó vagy a kuplung felõl. amint éppen hogy picit rálépek a kuplungra abbahagyja. lelépek róla megint zörgés van. Állítsak a kuplungon vagy valami nagyobb baj van kialakulóban????



[i](Módosította mujek 2011.12.19. 15:44-kor)[/i]

4191 Őry Gábor 2011-12-19 07:07:55  Előzmény:Fejer Hunor: 72802

Olaj van benne? Szétszedésnél megnézed, hog a szelepek milyen állapotban vannak, nem ott van-e valami gebasz.
Ne csak új gyûrût, hanem szimmeringet is tegyé bele.

Az olaj mennyiégével van csak eg kis gondom, a kézikönyv nem írja mennyi olaj kell bele, csak általában lengéscsillapítóról ír, ami a laprugósnál oké, mert egyforma a kettõ. De hogy a spirálrugósba mennyi kell, nem tudom, én 110 köbcentit öntöttem bele.
[i](Módosította orygabor 2011.12.19. 08:09-kor)[/i]

4190  Spityu 2011-12-18 13:00:46  Előzmény:Zwick Gábor: 72805

Nincs mit, szívesen.

Nekem is lenne egy kérdésem, annyira nem sürgõs, de eszembe jutott, hogy te is újragalvanizáltattál egy csomó csavart, meg mindent. Az volna a kérdésem, hogy esetleg nem találkoztál-e a velük való szerelés során töréssel, csavarszakadással? Gondolok itt a lengõkar-bölcsõ, rugóvilla-laprugó, karosszéria-hátsó lengõkar, elsõ/hátsó laprugó csavarokra.

Esetleg meg tudnád kérdezni azt a helyet, ahol csináltattad, hogy "hidrogénmentes technológiát alkalmaznak" vagy "használnak valamilyen inhibitort a fontos fázisokban"? Ha nálad sem használtak, de nem származott belõle probléma, akkor megnyugodnék. Felhívtam az én cégemet, ott nem is hallottak errõl. Mármint, hogy a galvanizálás problémát okozat a csavaroknál, rugóknál. Vagy azért mert fogalmatlanok, vagy azért mert már ezer éve a megfelelõ technológiával dolgoznak.

4189 Zwick Gábor 2011-12-18 12:40:10  Előzmény: Spityu: 72804

köszönöm szépen a gyors választ, sokat segítettél

4188  Spityu 2011-12-18 12:26:50  Előzmény:Zwick Gábor: 72803

Szerintem ugyanakkora, mint a rugóson. Mondjuk rugós még nem volt a kezemben. :D

A javítási 5.3mm-t ír minimális vastagságnak. Viszont kicsit érdekes, mert össze lehet nyomni, ugyanis a tárcsa váza rugózik, nézd csak meg oldalról.

Megmértem 4 gyári újat, ha érintõlegesen mérem, akkor jellemzõen 6.8-7.1mm-t mérek. Ha erõsen összenyomom, kiküszöbölve a váz rugózását, akkor 6.4mm-t.
Megmértem a ferrodolokat is, ezek pontosan 2.5mm-esek.

Mindkét fajta rugó nélküli tárcsa szerepelt a mérésben: sokszegecses és kevésszegecses is.

4187 Zwick Gábor 2011-12-18 12:17:06

Sziasztok egy SOS kérdésem lenne hogy régifajata nem rugós kuplungtárcsán milyen vastag betétek vannak gyárilag?

4186 Fejer Hunor 2011-12-18 11:10:45  Előzmény: Bandi: 72796

Én is pont ezzel a problémával küzdök. Egy rosszabb hegyi út után elõjött ez a kopogó hang, a szilentek ha jól láttam jók, legalábbis márciusban mikor csapágyat cseréltem jók voltak.
Én arra gondoltam, hogy hogy az O gyürü van telyesen tönkre menve, vagy a szelepek és az olaj kedve szerint sétál benne és felengedve a lengéscsillapítot minden elenállás nélkül a maximális pontig és ezért koppan egyet. Errõl az elméletrõl mi a véleményetek?
Egy másik kérdés ha az elsõ lengéscsillapítom minden elenállás nélkül huzodik sét és nyomodik össze akkor mivel van a probléma, házilag (uj gyürüvel) lehet orvosolni? Egyuttal tennék bele sürübb olajat is.
Elõrre is köszönöm a válaszokat.

4185  Spityu 2011-12-18 09:59:30  Előzmény:Őry Gábor: 72799

Nekem a 4T-ben (legalább) azóta ilyenek, amióta megvettem. Mûszaki is volt, nemsokára ismét megy. Nem volt vele gond. Igaz, amikor átadtam az autót, annyit mondott az ürge, hogy a szélvédõn ne legyenek kavicsnyomok, akkor nem lesz gond. Pedig full ismeretlen helyre vittem és minden forintról kaptam számlát. :)
Érzetre is jónak tûnik a futómûvem.

4184 Őry Gábor 2011-12-18 09:46:10  Előzmény: Spityu: 72795

A szilentek okésak.

4183 Őry Gábor 2011-12-18 09:45:47  Előzmény: Bandi: 72796

Nem láttam kopásnyomokat, lehet, hogy azt csinálom, amit te: leszarom.

4182 Ackermann Balázs 2011-12-17 23:23:06  Előzmény:Szebelédy Péter: 72797

Óbuda, Római parton ismerek egy megbízható rendes szakit. Neki még a Volvo Amazont is oda merem adni, régi motoros tud igazi autókkal bánni és korrekt árakkal dolgozik. Írj ha érdekel és küldöm az elérhetõséget!

4181 Szebelédy Péter 2011-12-17 17:55:58

Üdvözlet!
Tudtok valakit, aki a III. kerülethez közel tud szerelõt, aki megcsinálná a hengerfejes wareszomat? alkatrészeket megvettem, igaz hengerfej még nincs, mert nem akarom feleslegesen megvenni, ha az ép és csak a tömítést kell cserélni. 2 hónapja áll a gép mert a saját szerelõm sajnos nem ért rá eddig :S

4180  Bandi 2011-12-16 18:00:41  Előzmény:Őry Gábor: 72792

Szerintem azért mert el van kopva a teló tengelye.
Nekem is fel van töltve új olajjal,szimering kicserélve,szépen összerakva.
Kopog,de mûxik!Kicsit zavaró,meg kell szokni.
Az új utángyártott,nem szétszedhetõ, az meg sziszeg:-(!!
Ez van.

4179  Spityu 2011-12-16 13:08:52  Előzmény:Őry Gábor: 72794

Mechanikailag rendben van minden a szilentek körül?

4178 Őry Gábor 2011-12-16 12:57:28  Előzmény: Spityu: 72793

Nem, de ezzel együtt korábban már kapott egy új "O" gyûrût és szimmeringet. Ja igen, a szétszedéskor megnéztem az olaj mennyiségét, egy csepp se hiányzott.
[i](Módosította orygabor 2011.12.16. 13:58-kor)[/i]

4177  Spityu 2011-12-16 12:29:28  Előzmény:Őry Gábor: 72792

Nem ereszti az olajat?

4176 Őry Gábor 2011-12-16 12:24:08

Miért van a vajon, hogy az egyik hátsó lengéscsillapítóm egy idõ után elkezd kopogni. Picit, de kemény fémesen. Szétszedtem, összeraktam, egy ideig jó volt, majd megint elkezdte.

4175  Spityu 2011-12-15 12:58:04  Előzmény:Nagy Donát: 72790

Szerintem túl meg lett húzva, amikor cserélték, vagy nem megfelelõ szakítószilárdságú volt.
De ha jobban megnézzük, kezdõdõ korrózió nyomai is láthatóak, az is lehet, hogy emiatt elindult egy repedés, ami önmagában elég ahhoz, hogy végigfusson az anyag keresztmetszetén. Lásd a motorban a hajtókaroknál vagy például sarkosan kialakított alkatrészeknél fellépõ feszültségek.

Én is félek egy kicsit, a galvanizált csavarjaim miatt... nemrég egy Wartburgról szóló cikkben olvastam, hogy növelt szakítószilárdságú csavarokat veszélyes galvanizáltatni, ugyanis pácolás közben hidrogén diffundálódhat a fémbe, ami meglehetõsen csökkenti a rugalmasságát az adott alkatrésznek. Legközelebb, amikor viszem a cuccokat, meg kell érdeklõdjem, hogy használnak-e valamilyen inhibitort. Meg szerintem galvanizáltatok néhány megegyezõ csavart, és gyári kontrollcsavarokkal összevetem, hogy mit bírnak.

A félelmeimet erõsíti, hogy mindkét zégergyûrû eltört, amiket valamiért felkötöztem a cuccok mellé...

4174 Nagy Donát 2011-12-15 08:50:52  Előzmény: Spityu: 72789

Köszönöm!

A csavaron nincsen semmi felirat. Ezzel vettem az autót októberben, de más, mint a gyárilag felszerelt csavar. A menetsûrûség ugyanaz, viszont csak 1 centi hosszan van menet nélküli rész (tehát rövidebben, mint a gyárin). Ott tört el, ahogy a kasztniba ér be. Az egész csavar amúgy kicsit rövidebb mint a gyri. Emlékbe eltettem. Egyébként a másik (bal) oldalon rendes Eska van.

4173  Spityu 2011-12-15 08:35:50  Előzmény:Nagy Donát: 72788

Ha jól rémlik, akkor az a vákuum a karburátor aljára megy vagy a szívócsonkra. Emiatt többlet levegõt kap a motor a pillangószelep után, amitõl kicsit megváltozhat az alapjárat körüli üzem.
Az elõgyújtás változás elméletileg terheléskor jelentkezik a vákuum függvényében ugyebár. A vákuum hatására visszavesz belõle a gyújtástorony. Emiatt lehet, hogy túl nagy maradt az elõgyújtásod ilyenkor is. Nem hallottad, hogy becsörgött volna padlógáznál? Amúgy ne aggódj, nem lesz ettõl nagyobb baja.

A csavarról tudnál írni pár információt? Rajt van esetleg a szakítószilárdság? Új vagy használt volt? Annak idején nyomatékkal volt lehúzva vagy anélkül?

4172 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

Én is hogy jártam a héten... ('Szerencsére' csak) 20 km/h-nál egyszerûen kitört a lengõkar csavarom. Így egybõl megálltam, és szörnyûlködtem. Pláne azért, mert elõtte napon a várost elkerülõ gyorsforgalmin mászkáltam :S.

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/111215/08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Amúgy a csavar nem gyári volt, a beletört rész kiszedése után Eska került a helyére.

Más: Ha a vákuumos elõgyújtás szabályzó csövét lehúzom a karbiról, de nem történik semmi változás, az nem igazán jó, ugye? :S Mit kéne tapasztalnom?
Egy hétig úgy jártam, hogy le volt csúszva a csõ a karbiról, de tök ugyanúgy jár meg megy, ha fent van - ha nincs.

4171 Őry Gábor 2011-12-15 07:32:34

Hogy jártam?! Bár mivel a végeredmény szerencsés lett, nem kell magyarázkodni...
Szóval, mint közismert, szarakodott a szabadonfutóm. Szétszed az egész, mondván, hátha valami mocsok van bene stb. Nos, lényegében tiszta volt, semmi lerakódás, olajiszap vagy ilyesmi. Összerakom, kipróbáltam sokféle olajjal, egészen sûrûekkel is, és lám, tökéletesen megy, igaz, mostanában nincs olyan hideg idõ reggelenként de azért nyár sincs. Végül Hixot T ment bele, nagyon zsír!
Na de, mi történt? Észrevettem, hogy a váltó már volt szétszedve, mert sziloplaszttal vol tömítve. Én arra gyanakszom, hogy babrálták már egyszer a szabadonfutót, esetleg cserélték, de rosszol rakták össze talán a rugóval, vagy valami kis bizbasz ment a rendszerbe. De biztosan nem tudom.
Tehát összessgében magától meggyógyult. Jézus Él!

4170 Kozma Bence 2011-12-10 21:27:08  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72785

Köszi, hát az a baj, hogy sajnos elég messze vagy, de a képeket szívesen fogadnám, már csak azért is, hogy lássam hogyan is megy ez. :)

4169 Kenyér Zoltán 2011-12-10 21:14:00  Előzmény:Kozma Bence: 72780

Szia!
Ha esetleg érdekel, tudnék neked segíteni a trabi lakatolásában. Meg tudom neked úgy csinálni, hogy az elõttem szóló kollégák mondták, hogy ne látszódjon semmi a javításból.
Ha érdekel, privátba küldök neked képeket azokról, amiket eddig csináltam.
Viszont a kedved nem akarom elvenni, de ez egy 20-asból nem fog kijönni, ha tényleg szépen meg akarod csináltatni valakivel.

4168 Kozma Bence 2011-12-10 21:08:37  Előzmény: Spityu: 72783

Rendben, köszi a tanácsot!
Lehet hogy még suliba is betudom vinni, mert van karosszéria lakatos szakma is ott ahova járok. Talán kijövök anyagáron. :)

4167  Spityu 2011-12-10 20:44:23  Előzmény:Kozma Bence: 72782

Úgy menj oda a szakikhoz, hogy "mennyiért tudná ezeket megcsinálni, hogy ne látszódjon a javítás, szépen lefúrva, nem rálapolva?" És ez alapján válaszd ki a megfelelõ embert. Vagy kérdezd inkább azt, hogy "meg lehet-e úgy oldani, hogy ne nagyon látszódjon a javítás?" Ha igen, "mennyiért?"

4166 Kozma Bence 2011-12-10 19:43:45  Előzmény:jocking .: 72781

A jobb felsõ küszöb az nekem is csere lesz az biztos.
Remélem 20-ból kijövök énis, jövõhéten azt hiszem felkeresek pár szakit, hogy megkérdezzem mennyi lenne az egész.
Köszi!

4165 jocking . 2011-12-10 19:37:16  Előzmény:Kozma Bence: 72780

Amikor mi lakatoltattuk a 2T-t, akkor a következõ dolgok lettek megcsinálva:

- a küszöbvég hasonlóan szar volt, bár ennyire azért nem. Úgy lett megoldva, hogy kivágta a rossz részt a küszöbbõl, és egy hajlított darabot behegesztett a helyére. Meg nem mondanád, hogy javítva volt, annyiból lehet észrevenni, hogy hátul nincs emelési pont.
- tûzfal a kuplungnál ki volt rohadva, azt is megcsinálta
- 2 oldalon a felsõ küszöbök 1-az 1-ben cserélve lettek
- volt még 1-2 pötty, ami problémás volt a padlón, azokat is megcsinálta

Ez így summa summarum volt 20 ezer Ft. Alkatrészt mi vittük, amit ki kellett venni az utastérbõl azt mi szereltük ki és vissza.

4164 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!
Megoldódott a problémám. (nehezen indult, fulladozott) Elég rozsdásak voltak a kábelcsatlakozások, szépen megtisztogattam õket, cseréltem karbi tûszelepet és légszûrõt.
Most menni megy, viszont valahol ereszt a fékolajam. Mivel a fõfékhengernél nem láttam folyást, arra gondoltam, hogy valamelyik fékdobba ereszti el. Fel is emeltem az autót, hogy megnézzem. Vagyis csak emeltem volna, ha nem szakadt volna le az egész küszöb.

[url]https://bence.szunyi.com/kuszob1.JPG[/url]
[url]https://bence.szunyi.com/kuszob2.JPG[/url]
[url]https://bence.szunyi.com/kuszob3.JPG[/url]

A 3. képen lehet látni, hogy ameddig sötétebb árnyalatú a küszöb addig ugyanilyen szar, szétrohadt az egész, csak jó vastagan levan fújva.
A jobb oldala ugyanez:

[url]https://bence.szunyi.com/kuszob4.JPG[/url]

Mennyire javíthatóak ezek és kb mennyit kér el ezekért a lakatos?
Illetve a fékolaj hol folyhat el szerintetek?