Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3654 Csády Szabolcs 2011-07-19 19:50:47  Előzmény:jocking .: 72266

Ma kipróbáltam, a biztosíték nélkül is elindult a motor. Ezután megnéztem az említett kapcsolási rajzot. Ezek az ágak a rajz szerint nincsenek biztosítva, hisz a biztosíték elõtt csatlakoznak bele a hálózatba.

3653 Csády Szabolcs 2011-07-19 13:32:41  Előzmény:jocking .: 72266

Remek! Kösz szépen!

3652 Busa Attila József 2011-07-19 11:57:07

Sziasztok!

Az lenne a kérdés, hogy beszerelés nélkül, hogyan kell letesztelni az indítómotort, hogy jó-e? Milyen bekötést kell alkalmazni a fülekre?

Üdv: Atesz.

3651 Máté Ádám 2011-07-19 07:04:07

Sziasztok! Terpesztõ kellene nekem a hátsó lengõkar alá de olyan ami baromi nagyot terpeszt! Ha tud valaki szóljon legyen oly kedves! Köszi!!!

3650 jocking . 2011-07-18 21:54:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72265

A rendes kapcsrajz is azt mutatja, hogy a 7-es bizti elé van kötve. Bár nem az akkupozitív, hanem a gyújtásjel, az meg már egyszer meg van biztosítékolva a gyújtáskapcsoló elõtt. Így oda nem is nagyon kéne, ahol hiányolod. ;)

3649 Csády Szabolcs 2011-07-18 20:11:27

Még mindig az "okos" kapcsolós témán töprengek...nézegettem a javítási útmutató kapcsolási rajzát: A gyújtáskapcsoló és a munkaellenállás közé szépen be is lehetne tenni, de azt még mindig nem akarom elhinni, hogy az akkuról minden biztosíték nélkül bevezetnének egy vezetéket az utastérbe...ez degeneráció lenne a 601-hez képest. Mondjuk az tény, hogy a rajz se tünteti fel, bár elég " Móricka ábra".

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110718/gy_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3648 Busa Attila József 2011-07-18 19:47:06  Előzmény:Kiss Krisztián: 72263

Szia Heggla!
Ma elkezdtük a kárfelmérést. Sajnos a 3. próbálkozás után nyilvánvalóvá vált, hogy szénkefét kell cserélnem az önindítómban és csak utána tudnánk tovább menni. Sajnos semmilyen pótalkatrészem nincs. Így meg kell vennem minden gyújtás alkatrészt majd valamilyen bontóban, csak ahhoz is, hogy próbálkozni tudjak. Holnap tehát megjavul az önindító, aztán persze szükségem lenne, egyenlõre kölcsönbe a mûködõkepés alkatrészekre. Ha valamilyen módot látsz, hogy tudjunk találkozni, illetve bárki más segítségét szívesen várom. Én jelenleg Szentendrén vagyok!
Üdv: Atesz.

3647 Kiss Krisztián 2011-07-18 18:24:42  Előzmény:Busa Attila József: 72258

Ha az elektronika kell,szólj,nekem van egy pár darab!

3646 Szebelédy Péter 2011-07-18 16:08:57

Hello
4T wareszon hova kell villogni a stroboszkóppal gyújtásállítás/ellenõrzés címszó alatt?

3645  Spityu 2011-07-17 19:28:12  Előzmény:Busa Attila József: 72260

Igen, gondolom Wareszban is van egy alapjárati elektronika, meg mellette a gyújtáselektronika.

[url]http://auto-motor.teszvesz.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/trabant_1_1_gyujtaselktronika_1466345665.html[/url]

Benyomod a drótot és lehúzod a csatit, a másikat csak szimplán rádugod, hogy bekattanjon a helyére. A madzagon "lógva" is mûködik, de mivel hûtési feladatokat lát el az alumínium alaplap, huzamosabb ideig ne járasd így.

Próbálj meg kölcsönkérni egyet, mert ha éppen jó kedve van a jelenleginek (és valóban az a hiba forrása!), és mûködik, akkor nem nagyon fogsz észrevenni változást. Éppen ezért addig is nézd végig a vezetékeket, csatlakozókat, beleértve a gyújtáskapcsolót is, hátha észreveszel valamit (akár járó motornál, mozgatva a vezetékeket). Ja, egyébként még a rotornál is lehet valami bibi.

3644 Busa Attila József 2011-07-17 18:46:14  Előzmény: Spityu: 72259

A gyújtás elektronika az, amelyikre a gyújtáselosztó van rárakva? ma úgy jártam, hogy leállt a kocsi menet közben az egyik pirosnál. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentõséget. Aztán jöttem vele 160km-et és most állt le. Sajnos itt a közelben senkitõl nem tudok alkatrészeket kölcsönkérni. Megpróbálok valami ismerõst keresni a közelben, aki ért hozzá, asszem ez nehéz lessz. Jelenleg persze hirtelen közben az önindítóm is feladta a leckét. Szarakodott már régebben is, a szénkefék lesznek cserések, aztán megyek tovább a felderítéssel.
Köszönöm a helpet!
Üdv: Atesz.

3643  Spityu 2011-07-17 18:33:36  Előzmény:Busa Attila József: 72258

Húha, ez valami elektromos hiba lesz nagy valószínûséggel. Vegyél le egy gyertyapipát, helyezz bele egy gyertyát, tekertesd az önindítót és figyeld, hogy van-e szikra. Én valamilyen kontakthibára gondolok a fordulatszámmérõ ugrálásából következtetve. Kérj kölcsön egy másik gyújtáselektronikát és azzal is nézd meg, mit produkál. Meglepõ lehet, de van olyan, hogy néha jó, néha nem ennél az alkatrésznél is!
Velem már megesett, igaz egy verseny Zsiguliban, detto ilyen tüneteket produkált. Rajt elõtt közvetlenül megállt a motor, nézegettünk mindent, végül rövidre zártuk a gyújtáskapcsolót és elindultunk az utolsó szakaszon. Késõbb a mûhelyben újra nem akart beindulni, így fogtuk és szépen sorban végigmentünk a lehetséges alkatrészeken. Hamar kiderült, hogy a gyújtáselektronika volt a ludas (ami 100%-ban kompatibilis a Trabant/Wartburg elektronikával).

3642 Busa Attila József 2011-07-17 18:23:01

Sziasztok, sziasztok!

Képzeljétek el, hogy segítségre szorulok újfent. Németországot megjártuk minden gond nélkül, eddig nem hagyott ott az autóm sehol, erre ma leállt az autó az M0-áson Szentendre felé menet az M3-as Nyíregyházi lehajtó elõtt. Ereszkedtem lefelé egy dombról olyan 110km/h-s tempóban és látom, hogy a fordulatszámmérõm hol leugrik a 0-ra, hol vissza 3000-re. Azt hittem, hogy káprázik a szemem és egyszer csak, ahogy egyenesbe értem leállt a motor és gurultam tovább egyenesen. A víz nem forrt fel, egyéb gond nem volt. A motor leállta után a világításomat nem tudtam lekapcsolni a kapcsolójával. Nem reagált semmire. Többszöri le-fel kapcsolás után kapcsolódott le. Minden kábelt és a rotort is megnéztem, de semmi. Egy darabig forgatta az önindító a motort, de nem indult el. Szíjak megvannak. Olaj megvan. Véleményem szerint motor nem sült be. Tanácsokat várok!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv: Atesz.[justify][/justify]:confused:

3641  Spityu 2011-07-17 12:24:57  Előzmény:jocking .: 72256

Elõfordulhat, hogy a hullámos féktárcsa meg-megfékezi periodikusan az adott kereket, és ez okozza a remegést, de ez csak egy tipp.
Legelõször megnézném a gömbfejek állapotát, ha nem kotyog egyik sem, akkor kerekeket cserélnék. Ha így is remeg (és a fék is jó), akkor valószínûleg féltengely esetleg kormánymû. Legalábbis szerintem.
[i](Módosította Spityu 2011.07.17. 14:25-kor)[/i]

3640 jocking . 2011-07-17 11:04:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 72255

Nálam nem számít, ha felgyorsítok a leírt sebességre, és utána azt tartom, ugyanúgy remeg. Centírozási gond lehet, csak nem tudom, mi. Mondjuk a fékpedálom is remeg kicsit fékezéskor, úgyhogy a tárcsa se biztos, hogy jó. Azt viszont nem hiszem, hogy a tárcsa be tudná rázni a futómûvet, ha épp nem fékezek.

3639 Csády Szabolcs 2011-07-17 09:50:31  Előzmény:jocking .: 72254

Ha csak egy bizonyos tartományban remeg be, akkor az nem centírozási probléma? Neked számít a remegés terén, hogy gyorsulsz, egyenletesen mész vagy motorfékezel?

3638 jocking . 2011-07-16 17:43:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 72253

Nálam is van ilyen remegés, bár nálam 95 környékén elkezdi, és 110-nél abbamarad. Én a gömbfejekre gyanakszom, de már annyi minden van módosítva, hogy szinte bármi lehet (hegesztett féltengely, alufelni, stb.). Majd ha megvolt a csere, beszámolok a fejleményekrõl.

3637 Csády Szabolcs 2011-07-16 15:17:59

4T Trabim kormánykerekének a remegése a kormánymû kicserélése után is megmaradt, bár sokkal jobb lett. Az új kormánymû egy felújított darab. 80 km/h-nál még nincs gond, 90-nél már egyenletes haladásnál kicsit remeg, motorféknél jobban, 95-nél fokozódik a jelenség, motorféknél kifejezetten erõsen rángat. Mi lehet a hiba? Hozzáteszem 8-án tett sikeres mûszakit a kocsi, s ott a rázópadon minden rendben volt.
Én gömbcsuklóra gondolok, de nem akarok hiába szerelni. A segítséget elõre is köszönöm!

3636 Varga Csaba 2011-07-16 11:26:32

Szeretnék tanácsokat esetleg kapcsolási rajzot kérni lada fordulatszámmérõ wartburg 353-ba szereléséhez hogy mit hogyan hova.

3635 Ackermann Balázs 2011-07-14 22:08:14

Tanácsotokat szeretném kérni. Szerintetek érdemes bajlódni egy Trabira készítendõ vászontetõvel. A terv az, hogy vágok egy kb 70x90cm-es lyukat a tetõbe, körbe kéderezem és arra lehetne felfogatni egy nagyobb darab keményetetõt, vagy pedig egy hagyományos összegöngyölhetõ vászontetõt. Utóbbitól nem várom a vízhatlanság csodáját... Elõbbi viszont sikerülhet egész jól is.

Nem tudom mit tegyek az engedélyezésével. Belekötnek ilyesmibe? Vizsgára visszamehet a régi tetõ némi barkáccsal. De rágják a rendõrök az ember fülét ilyesmiért?

Valakinek itt van egy Trazsija aminek a tetejét egy sárga fóliával fedték be. Nem tudjátok ki õ és van-e tapasztalata ilyesmivel?

Régi dilemmám ez, de nem jutok semmire vele, nem akarok elveszteni a forgalmit ilyenért, de jó lenne este a fíling lobogó hajjal... :)

3634 Tóth Balázs 2011-07-14 07:06:29  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72249

szerintem csinálj egyet a régi mintára és hegesszétek bele, gondolom úgyis festve lesznek

3633 Eperjesi Róbert 2011-07-13 16:47:07

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szûkségem: 2t trabihoz szereztem íves lökhárítót, de a hátsó lökhárító tartók nagyon gázosak. Kérdésem lenne az újabb típusú 2t lökhárító tartók jók lehetnek-e az íves lököshöz?

3632 Támba Csaba 2011-07-12 20:10:05  Előzmény:jocking .: 72247

Az alsó ív függõleges sarkánál belülrõl aláfeszítesz egy közepes csavarhúzóval a guminak, hogy a csavarhúzó közel merõlegesen álljon az üveg síkjára.
Így tartva egy másik, szélesebb csavarhúzóval elkezded felfelé haladva a kilátszó lemezperem mögé nyomogatni lépésrõl lépésre a kédert. Kb. 30-40 mm után kiveheted az elsõ csavarhúzót. A már átbújtatott részt szintén 30-40 mm-kén haladás közben simítsd át a csavarhúzó lapjával.
Így egyre könnyebben megy a buli, már csak arra kell vigyázni egy idõ után, hogy ki ne essen a kiszabaduló üveg :)
[i](Módosította Tsaby 2011.07.12. 22:11-kor)[/i]

3631 jocking . 2011-07-12 19:52:49

Valaki le tudna írni egy bevált módszert, amivel egy kombi trabant hátsó és oldalsó üvegei könnyen kivehetõk az üveg és a tömítés sérülése nélkül?

3630 Varga Tibor 2011-07-12 19:47:30  Előzmény:Tóth Balázs: 72245

Elõször váltóolaj került beléjük, de aztán rájöttünk hogy az picit kemény(nagyon :) ), így második nekifutásra sima 15W40 motorolaj került bele, így azért sportosan kemény, de elviselhetõ lett a rugózás. És a szimmeringek is jobban bírták.

3629 Tóth Balázs 2011-07-09 01:57:59  Előzmény:Varga Tibor: 72243

köszi, én kétéve full telenyomtam kívül-belül, ezekszerint azért folyik mindegyikbõl ...
ja és váltóolajat öntöttetek bele?

3628 Szedlacsek Ottó 2011-07-08 21:26:16  Előzmény: Spityu: 72226

Bizony tuning van a háttérben.
a nagy kipuff kiömlõ miatt kell csalni egy kicsit az égéstérrel, hogy ne a kipuffba dolgozzon, illetve mechanikailag is elõnyös a mozgások miatt.
Kissebb égéstér és még 3mm-rel leszedve jó is lesz.
egy-egy miliméterrel kell kibõvíteni kireszelni a csavarok furatait.
Jelenleg gépmunkálatokra várnak a kicsikék. Addig is viszem a gépet a 12%-os tanyasi nyomatékpadra, hogy lássam majd mi a különbség.
Ja, amúgy a racing-en láttam és vettem meg õket.
Van még ezen felül 350-es JAWA szedett átalakított hengerfejünk is- igaz nem eltolt, de az már nagyon durva lenne a gyári fõtengelynek.

3627 Varga Tibor 2011-07-08 19:50:31  Előzmény:Tóth Balázs: 72242

Mi a belsõ hengert öntöttük szinültig, meg egy keveset a lengéscsillapító házba, hogy ne levegõt szívjon vissza.

3626 Tóth Balázs 2011-07-08 06:56:18

Tudja valki, hogy a lengéscsillapítóban MEDDIG (szint) kell tölteni az olajat?
kösz

3625  Bandi 2011-07-07 14:53:26  Előzmény:Fejer Hunor: 72240

Igen, 2009-ben az udvarhelyi talin.
Küldök privátot!!!

3624 Fejer Hunor 2011-07-07 11:03:09  Előzmény: Bandi: 72239

Akkor te voltál azzal a narancsárga trabival ott Szejkén.
Fel tudnám venni veled valahogy a kapcsolatot a fórumon kivül (msn, skype), hogy tudjak tanácsott kérni idönként ha elakadok? (skype: fejerhunor, nsm fejerhunor@yahoo.com)
[i](Módosította Huni 2011.07.07. 13:03-kor)[/i]

3623  Bandi 2011-07-07 04:09:41  Előzmény:Fejer Hunor: 72238

Bocsánat a szín tévesztésért!!
Nekem úgy maradt meg az emlékezõmben még anno Szejke-fürdõn!!

A csavarokat meg jól nézzétek meg....

3622 Fejer Hunor 2011-07-06 20:58:00  Előzmény: Bandi: 72237

Köszi a magyarázatot, az üzletben is azon tanakodtunk, hogy melyik csavar kell, még jó, hogy megkérdeztem.

Kolozsváron csak egy 4t van fehér-sárga, és alufelni van azon is, de van nyomtávszélesítõje és a csavarok pediglen az én régi 601esemrõl vannak.
Csak tölletek számíthatok segítségre, itt nincsen kitõl.

3621  Bandi 2011-07-06 19:28:10  Előzmény:Fejer Hunor: 72231

Kolozsvári trabisok???
Van ott egy 4t kombis srác fehér-kék színû az autója,és ha jól tudom alufelnin van.
Ezért biztos hogy õ is mókolt valamit rajta!

3620  Bandi 2011-07-06 19:25:30  Előzmény:Fejer Hunor: 72235

Nem-nem!!!!!
Pont a másik fajta kell.
Ezen nem jó a ricnizés és hosszú a nyakrész!!!

Ami nekem van azon a ricnizés rögtön a csavar feje alatt van,hogy megszoruljon a dobban.És azt hiszem a nyakrész sem ilyen hosszú!
Ha jól tudom ez amit te mutatsz az a niva elsõ csvarok,de neked ha jól tudom a hátsó kell!!!
Az a lényeg hogy a ricnizés a csavar fejének a tövében legyen rögtön és ne legyen közte 0,5 cm, mert akkor átütöd a dobon és a sima részen szépen elforog...

3619 Fejer Hunor 2011-07-06 17:13:46  Előzmény: Bandi: 72232

Ez az a Niva tõcsavar nem? Hogy ne vegyek rosszat mert nem aprópénz.
[URL=http://www.imagebam.com/image/68ff89139444925][IMG]http://thumbnails29.imagebam.com/13945/68ff89139444925.jpg[/IMG][/URL]
[i](Módosította Huni 2011.07.06. 19:14-kor)[/i]

3618  Bandi 2011-07-06 14:47:36  Előzmény:Tóth Balázs: 72233

Ha nem folyatta magát akkor ugyanannyival mint amennyi benne volt, de amúgy olyan 2 dl azt hiszem,de ez nem 100%!

3617 Tóth Balázs 2011-07-06 14:26:53

tudja valaki, hogy egy lengéscsillapítót meddig kell feltölteni olajjal?

3616  Bandi 2011-07-05 18:55:46  Előzmény:Fejer Hunor: 72231

Turbófúróval!!
De pont akkorára mint a csavar,hogy azért a ricnizés az fogjon!!!
Vagy talán egy fél mérettel kevesebbre,már nem emlékszem pontosan...

3615 Fejer Hunor 2011-07-05 18:48:20  Előzmény: Bandi: 72230

Sajnos nincs szaki, te hogy tágítottad ki a lyukakat?

3614  Bandi 2011-07-05 17:04:29  Előzmény:Fejer Hunor: 72229

Szia!

Nekem is bmw felnijeim vannak.
Én Lada Niva hátsó tõcsavarokat /amin a ricnizés rögtön a nyaknál van/ vettem hozzá. Garnitúrát 16db, csavar+anya.Ennek az ára volt egy éve 16e ft.
De viszont a lyukakat okosan ki kell tágítani mert ezek a tõcsavarok nagyobbacskák.A dobon is és az agyon is..És hosszabb is kb. 1-1,5 cm -rel.
Nekem bevált és fel tudom rá tenni a gyári felnit is!!

Ha van valami szaki a környezetedben akkor kérj segítséget tõle nyugodtan....

3613 Fejer Hunor 2011-07-05 12:27:47

Megint tanácsért fordulok hozzátok, kaptam egy bmw felnit és felprobáltam a trabira (a csavarok meghuzását ugy csináltam ahogy olvastam szépem mindegyiket egy kicsit huztam). Most miután levettem és vissza akartam tenni a gyári felnit az egyik tõcsavar elkezdett forogni a helyében, gondolom attól lett ez, hogy a bmw felni osztóköre 4x100 és így a csavarok megfeszültek, most meg tönkrement az a bordázata ami nem engedte hogy forogjon. Mi a megoldás erre, hogy lehetne átalakítani az osztokört 4x100asra? (olvastam valami olyat hogy ha nagyob csabart teszek, nemtudom mien autötól akkor azzal megnõ 2mmt az osztokön) Az a változat hogy elviszem még 4 lyukat furatni az eléggé esélytelen, amugy ahoz milyen szerszám kell, milyen mühelyt kéne keressek. A válaszokat nagyon sürgösen várom mivel nem szivesen autokázok 3 csavarral a bal hátsó kereken. Elõrre is köszönöm!

3612 Szebelédy Péter 2011-07-04 14:47:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 72227

ÚGy tudom, ezért szokták egy relével kapcsolgatni, és akkor csak a relét vezérlõ drótot kell az utastérbe vezetni. Jóval kissebb a kockázat :)

3611 Csády Szabolcs 2011-07-02 12:44:26  Előzmény:jocking .: 72224

Besz@rok, ha az autótolvaj pár indítózás után levágja, hogy itt van okosba egy kapcsoló, s mondja magában: sebaj, úgyis hoztam erre az eshetõségre magammal egy drótot...:D

Amúgy az ötleted nem rossz, de nem szívesen vinnék az utastérbe egy nem biztosított vezetéket. Mi van ha úgy gondolja, hogy rossz napja van, s kicsit több áramot vesz fel, a kapcsoló meg elolvad...

3610  Spityu 2011-07-01 21:29:40  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Tsaby: szerintem tuning van háttérben!

O2TO: Azt hiszem nem. De lehet csak a 82-es furatú hengerre nem lehet felvarázsolni az 500-asét, pedig jó volna (eltolt is, kicsi ûrtartalmú is :) ). Illetve csak nagy átalakítások árán. Már a sima 72-es furatú hengerfejet is érdemes megtámasztani a tömítõfelületnél(a hengert úgyszintén), átfúrni (hengertalpak alapján), emiatt pedig a furatok körül is fel kell hegeszteni. De lehet, hogy a sima 72-es hengerre könnyebb ráhekkelni.
Tényleg, mit szeretnél csinálni? A racing-bazaron 7000-ért (márha az 500-as nem pedig 600/601) hirdetett pár indította be a fantáziád? Mert amikor megláttam, bennem is hasonló kérdés merült fel. No nem az én motoromba, hanem egy készülõ szörnyetegbe kellene valami "kupak".
[i](Módosította Spityu 2011.07.01. 23:33-kor)[/i]

3609 Támba Csaba 2011-07-01 21:01:29  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Adódik a kérdés: De miért, minek???

3608 jocking . 2011-07-01 20:23:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72223

Elég egyszerû, még kapcsrajz se kell hozzá. Egyszerûen fogod a trafóra menõ fehér kábelt, leszeded a trafóról, bevezeted az utastérbe rejtett kapcsoló egyik lábára, aztán a kapcsoló másik lábáról kiviszel egy kábelt a fehér kábel eredeti helyére. Amúgy gyakorlott tolvaj ellen nem sokat ér, mert a védelem megkerülhetõ egy az akku pozitívjáról a fehér vezeték helyére kötött dróttal. Viszont az olyan hülyék ellen, akik trabantot lopnának, ideális.:D

3607 Csády Szabolcs 2011-07-01 18:50:23  Előzmény:Varga Tibor: 72222

Hmm...kár. Azért kérdeztem, mert az egyik Trabis könyvben olvastam feltörés ellen azt a tippet, hogy a biztosíték és a trafó közé tegyünk be egy kapcsolót, s rejtsük el a mûszerfal alatt. Mondjuk ez gömböjû Trabantokhoz való könyv.
Esetleg valami tipp a megvalósításra 4T-nél?

3606 Varga Tibor 2011-07-01 18:33:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72221

Nincs lebiztosítva, és fekete kábelt keress.

3605 Csády Szabolcs 2011-07-01 15:24:24

Valaki meg tudná mondani, hogy 4T Trabinál melyik biztosítéktól, s milyen színû vezeték megy a gyújtótrafóhoz? A kapcsolási rajzokon nem találtam...