Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3675  Spityu 2011-07-27 19:51:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

No ez jó indok! Azt hittem nem optikai kényszerbõl van fent Zsiguli felni. Nekem pl. valami Fiat felni van rajta, amióta megvettem, de mivel munkásautó, nem nagyon érdekel. :)
Szóval... én is azt ajánlanám, hogy cseréld ki a felniket másikakra, és akkor jó lesz minden. Amúgy szerintem 5mm esetén is kellene a hosszabb tõcsavar, mert ha az emlékezetem nem csal, pont síkban vannak az anyák a csavarokkal rögzítést követõen.
Az alternatívát nem tudom pontosan hogyan érted, de Zsigulira nem jó a 4T felni, nem fér el a fékdob/féknyereg a felni belsejében (már nem emlékszem, hogy melyik). De ez esetünkben nem probléma.

3674 Kalmár Csaba 2011-07-27 19:36:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

Az 5mm pogácsa miatt már illik nagyobb tõcsavart betenni!Amúgy mindkét megoldás jó lehet, de sok régi autónál van fennt úgy a lemezfelni, hogy nincs tehermentesítõ hozzá!!!Szerintem egész egyszerûen dobd jó messzire azt a felnit és vegyél egy másik jó állapotút.Zsiguli felnit a bontókban szerintem 500 ft körül hozzádvágnak...

3673 Csády Szabolcs 2011-07-27 18:59:25  Előzmény: Spityu: 72285

Van gyári felnim, a dísztárcsás Lada azért kell, mert így teljes ( legalábbis elsõ ránézésre, az utca emberének ) a 2T külsõ.
Szerintem nem kellene hosszabb tõcsavar, mert nem akarok szélesíteni, csak központosítani, így kb 3-5 mm szélesítésben gondolkodom.
A kérdés az lenne, hogy excenteres anyával ugyan azt a hatást érném-e el, mivel azt valószínû olcsóbban megúsznám. Ladás fórumon kutakodva amúgy egymás alternatívájaként említik a kettõt, de azért megnyugodnék, ha itt is rábiccentene valaki.
Ha jól tudom fórumlakóknak is van 4T-n Lada felni, másoknál nem jött elõ ez a probléma?

3672  Spityu 2011-07-27 18:39:12  Előzmény:Kerekes Gábor: 72287

Nos, a 4mm rengeteg. :) Végülis a zárásszög a lényeg, ami a megszakítóhézagból (0.4mm +/- 0.05mm) és a bütyök profiljából következik. Szerintem csak a két megszakítóhézagot majd az elõgyújtási szögeket kell beállítani és teljesen jó lesz a gépezet.
Az érintkezõknek természetesen kell érintkezniük. :) A megszakítóhézagot értelemszerûen nyitott állapotban kell mérni.
[i](Módosította Spityu 2011.07.27. 20:40-kor)[/i]

3671 Kerekes Gábor 2011-07-27 17:28:04  Előzmény: Spityu: 72286

Állítva semmi nem volt, nagyon megpiszkálni nem akartam, annyira nem értek hozzá :D. Olyan 4 mm a hézag mikor nem ér össze, az egyik oldalon. Tényleg annak össze kell koccanóija? Mert olvastam ma valami 0,4 mm a trabis könyvben. Az okozhat ilyen tünetet hogy pl. rászivárgott a kenõ olaj a filcrõl? Lehet maradt kis csiszolás maradék :S

3670  Spityu 2011-07-27 16:49:35  Előzmény:Kerekes Gábor: 72284

A csiszolás után ugye véletlenül sem maradt az érintkezõkön csiszolóanyag maradvány pl. kvarc? Megszakítóhézag, gyújtásidõpont lett állítva? Nekem ilyen jellegû hibának tûnik.

3669  Spityu 2011-07-27 16:45:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72282

Igen, ilyen egy jó nyomtávszélesítõ. Központosítós/tehermentesítõs.

A szerelõ biztosan jól mondja, én csak így látatlanul okoskodok... amúgy muszáj az a Lada felni? Olcsóbban kijönnél, ha vennél 2 használt gyárit és átgumiznád. A nyomtáv miatt hosszabb tõcsavar is kellene, a pogácsa sem filléres tétel még vasból sem.

3668 Kerekes Gábor 2011-07-27 16:02:14

Sziasztok!

Ki mire gondol a következõ hiba kapcsán: adott 2t trabi, szívatóval indul csak el pöcre, aztán megy szépen majd megállok, kb fél óra bevásárlás, elindulok, ekkor már nem kell szívató, de ezután ki kihagy a gyújtás, megyek 500-600 métert azalatt dadog a motor és alig gyorsúl, majd szakaszosan hirtelen beindul, ha tartósan nem tudom 30 km/h fõlé vinni a sebességet akkor még több is kell mint 500-600 méter, egyik napról a másikra jött ez a hiba. Tisztítottam gyertyákat (isolator special van benne már jó ideje), ki is cseréltem. Megszakítós kis kalapácsokat is megcsiszolgattam, volt hogy szórta a szikrát a jobb oldali érintkezõ "kis kalapács". Ha már beindult (500-600 méter után) a motor akkor onnantól nincs vele gond.
[i](Módosította kerbor 2011.07.27. 18:11-kor)[/i]

3667 jocking . 2011-07-27 14:04:31  Előzmény:Turoczi Csaba: 72281

Nekünk is volt már probléma a kiszereléssel, de találtunk egy használható megoldást:
Elõször levettük egybe a nyerget, aztán régi gumibetétet levágtuk arról a részrõl, ahol az imbuszos rész kiáll. Ezután a szabaddá tett imbuszos végre flexszel csináltunk két levágást, hogy egy villáskulccsal pont rá lehessen fogni. Ezután kihajtottuk, megzsíroztuk, betettük az új gumibetétet, aztán visszahajtottuk villáskulccsal a helyére. A visszatételnél már nincs útban a gumibetét pereme, mert az új gumi rugalmasabb és félre lehet nyomni a villáskulccsal.

3666 Csády Szabolcs 2011-07-27 13:47:46  Előzmény: Spityu: 72280

Az osztókörre rosszul emlékeztem, viszont így fogalmam sincs miért nincs középen a felni. Mozgókúpos anyákkal lehetne orvosolni a problémát?

A szerelõ valami ilyesmit magyarázott:

[imgw]http://www.gepesztuning.hu/images/kepek/Nyomtavszelesito_tehermentesitovelk.jpg[/imgw]

3665 Turoczi Csaba 2011-07-27 12:33:21  Előzmény: : 72277

Hát nemigen sikerült leszedni 6-os imbusszal eddig. Kissé be van rohadva...... :-)

3664  Spityu 2011-07-26 21:16:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 72279

A 4T és a Zsiguli osztóköre is 4x98, úgyhogy nem tudom, miért lehet eltérés. A nyomtáv tényleg nem hülyeség, szerintem inkább vegyél használtat. Bontóban érdemes körülnézni, keress gyári Lada szélesítõt (5mm). Közponosítani nem fogsz tudni vele, de egy próbát megérhet. Amúgy Ladára gond nélkül felmegy (fõleg ha nyomtávozva van) a 4x100-as felni, nem a legegészségesebb a tõcsavaroknak, de eddig nem volt velük gondunk. Mozgókúpos anyák használata javasolt.

3663 Csády Szabolcs 2011-07-26 20:58:08  Előzmény:jocking .: 72256

Ma voltam szerelõnél. A futómûvemet akárhogy rázták, nem találtak semmit se, úgyhogy levették a 2 elsõ kereket, hogy kicentírozzák, s úgy tûnik a felni is meg a gumi is üt egy kicsit...
A nagyobbik gondot, ami valószínûleg okozza a problémát csak a kerék felrakásakor vettük észre: A kocsin 1200-es Lada felni van, s az osztókörök különbsége miatt ahogy meghúzza az ember a kerékanyákat, a felni nem pontosan középen lesz. A szerelõ azt javasolta, hogy szerezzek be egy pár mm vastag nyomtávszélesítõt, aminek a közepén van egy perem, ami pozícionálja a felnit, s így a kerékanyák csak rögzítik azt.
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy venni, vagy gyártatni érdemes a nyomtávszélesítõt? Van-e valakinek mûhelyrajza hozzá? Van valami más megoldás erre a problémára?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
[i](Módosította trabiszabi 2011.07.26. 22:59-kor)[/i]

3662 Turoczi Csaba 2011-07-26 14:56:24

Köszönöm a segítségeteket! Mindenképp megnézem mi lehet a baj! Még valami! Az AC-punpa blokk felõli résznél csöpög valami. Olaj, vagy benzin lehet? Mintha sötét lenne a folyadék. Más! A 601-es Trabi késve reagál a gázadásra, és alapjárat se sok van. Mintha falsot szívna. Állítólag a pillangószelep rúdja lenne kikopva.. Fúvókákat kitakarítottuk....
Azt hiszem több -ilyen jellegû- bajom nincs!
Köszönöm a segítségeteket!
Csaba

3661   2011-07-23 13:15:34  Előzmény:Turoczi Csaba: 72275

Szia!

Nekem volt ilyen problémám, a megoldást az jelentette, hogy levettem a kereket, és a féknyeregnek van két stiftje, amin jár a féknyereg egyik fele, ezeket kicsavartam egy hatos imbuszkulccsal. Kiszedtem õket, kitakarítottam a két stift gumibetétjét, amikben mozognak, zsíroztam, összeszereltem, és jó lett.

3660  Spityu 2011-07-23 12:27:39  Előzmény:Turoczi Csaba: 72275

Szia!

Felni le, szemrevételezés -> valaki nyomkodja meg a fékpedált, lehetséges, hogy az egyik dugattyú jobban kijár vagy ilyesmi és ez okozza a problémát.
Ezt követõen szereld ki a két fékbetétet, majd a dugattyúk közé tegyél egy villáskulcsot vagy pajszert / szerelõvasat és kérj meg valakit, hogy óvatosan nyomja meg a fékpedált, ügyelve arra, hogy nehogy kiugorjon a dugattyú a helyérõl. Amikor úgy ítéled meg, hogy eléggé kijött (kicsit többet, mint üzem közben), akkor szerelõvassal nyomd vissza (már felengedett fékpedál mellett. 10-10 alkalommal járasd meg mindkét fékpofa ütközõjét, és valószínûleg jó lesz.
Amúgy õszintén bevallom, fogalmam sincs, hogy úszónyerges vagy fix-e a Trabié, de ettõl függetlenül a fenti dugattyújáratás jól jön mindig.

3659 Turoczi Csaba 2011-07-23 11:51:50

Sziasztok!
Szorul az egyegyes Trabi bal elsõ fékje kissé. Megnéztem,melegszik is a felni szépen. Mit tehetnék ezzel úgy hogy közben ne barmoljak bele semmibe? Gondolom a dugattyú lehet megszorulva...
Segítségeteket kérem!
Köszönöm!
Csaba

3658 Busa Attila József 2011-07-21 06:12:01  Előzmény:Varga Tibor: 72271

Szia!
Köszönöm a tippet, kipróbáltam mûködik.
A többi kollégának is köszönöm a segítséget, mert úgy néz ki, hogy a tegnap összerakott kocsi frankósan mûködik. A gyújtáselektronika volt a ludas. Köszönöm a segítséget!
Üdv: Atesz.

3657 Csády Szabolcs 2011-07-20 19:53:28  Előzmény:jocking .: 72272

Kivettem a 7-est, majd a 8-ast is. Egyszerre csak egy hiányzott és ment a motor. Mondjuk az egyiknél nem igazán volt alapjárat, de hisz az érthetõ, mert az alapjárati elektronika nem kapott áramot.

3656 jocking . 2011-07-19 23:02:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 72270

Vagyis kivetted az összes biztit, és úgy is elindult? Az azért érdekes egy csöppet...

3655 Varga Tibor 2011-07-19 20:15:14  Előzmény:Busa Attila József: 72268

Bekötöd a vastag +kábelt, és jól odaszorítod pl a váltóhoz, hogy testeljen. Aztán vagy rövidrezárod egy csavarhúzóval az 50-es és a + pontot, vagy rádugod a sarut, és valaki indítózik a kulccsal.

3654 Csády Szabolcs 2011-07-19 19:50:47  Előzmény:jocking .: 72266

Ma kipróbáltam, a biztosíték nélkül is elindult a motor. Ezután megnéztem az említett kapcsolási rajzot. Ezek az ágak a rajz szerint nincsenek biztosítva, hisz a biztosíték elõtt csatlakoznak bele a hálózatba.

3653 Csády Szabolcs 2011-07-19 13:32:41  Előzmény:jocking .: 72266

Remek! Kösz szépen!

3652 Busa Attila József 2011-07-19 11:57:07

Sziasztok!

Az lenne a kérdés, hogy beszerelés nélkül, hogyan kell letesztelni az indítómotort, hogy jó-e? Milyen bekötést kell alkalmazni a fülekre?

Üdv: Atesz.

3651 Máté Ádám 2011-07-19 07:04:07

Sziasztok! Terpesztõ kellene nekem a hátsó lengõkar alá de olyan ami baromi nagyot terpeszt! Ha tud valaki szóljon legyen oly kedves! Köszi!!!

3650 jocking . 2011-07-18 21:54:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72265

A rendes kapcsrajz is azt mutatja, hogy a 7-es bizti elé van kötve. Bár nem az akkupozitív, hanem a gyújtásjel, az meg már egyszer meg van biztosítékolva a gyújtáskapcsoló elõtt. Így oda nem is nagyon kéne, ahol hiányolod. ;)

3649 Csády Szabolcs 2011-07-18 20:11:27

Még mindig az "okos" kapcsolós témán töprengek...nézegettem a javítási útmutató kapcsolási rajzát: A gyújtáskapcsoló és a munkaellenállás közé szépen be is lehetne tenni, de azt még mindig nem akarom elhinni, hogy az akkuról minden biztosíték nélkül bevezetnének egy vezetéket az utastérbe...ez degeneráció lenne a 601-hez képest. Mondjuk az tény, hogy a rajz se tünteti fel, bár elég " Móricka ábra".

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110718/gy_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3648 Busa Attila József 2011-07-18 19:47:06  Előzmény:Kiss Krisztián: 72263

Szia Heggla!
Ma elkezdtük a kárfelmérést. Sajnos a 3. próbálkozás után nyilvánvalóvá vált, hogy szénkefét kell cserélnem az önindítómban és csak utána tudnánk tovább menni. Sajnos semmilyen pótalkatrészem nincs. Így meg kell vennem minden gyújtás alkatrészt majd valamilyen bontóban, csak ahhoz is, hogy próbálkozni tudjak. Holnap tehát megjavul az önindító, aztán persze szükségem lenne, egyenlõre kölcsönbe a mûködõkepés alkatrészekre. Ha valamilyen módot látsz, hogy tudjunk találkozni, illetve bárki más segítségét szívesen várom. Én jelenleg Szentendrén vagyok!
Üdv: Atesz.

3647 Kiss Krisztián 2011-07-18 18:24:42  Előzmény:Busa Attila József: 72258

Ha az elektronika kell,szólj,nekem van egy pár darab!

3646 Szebelédy Péter 2011-07-18 16:08:57

Hello
4T wareszon hova kell villogni a stroboszkóppal gyújtásállítás/ellenõrzés címszó alatt?

3645  Spityu 2011-07-17 19:28:12  Előzmény:Busa Attila József: 72260

Igen, gondolom Wareszban is van egy alapjárati elektronika, meg mellette a gyújtáselektronika.

[url]http://auto-motor.teszvesz.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/trabant_1_1_gyujtaselktronika_1466345665.html[/url]

Benyomod a drótot és lehúzod a csatit, a másikat csak szimplán rádugod, hogy bekattanjon a helyére. A madzagon "lógva" is mûködik, de mivel hûtési feladatokat lát el az alumínium alaplap, huzamosabb ideig ne járasd így.

Próbálj meg kölcsönkérni egyet, mert ha éppen jó kedve van a jelenleginek (és valóban az a hiba forrása!), és mûködik, akkor nem nagyon fogsz észrevenni változást. Éppen ezért addig is nézd végig a vezetékeket, csatlakozókat, beleértve a gyújtáskapcsolót is, hátha észreveszel valamit (akár járó motornál, mozgatva a vezetékeket). Ja, egyébként még a rotornál is lehet valami bibi.

3644 Busa Attila József 2011-07-17 18:46:14  Előzmény: Spityu: 72259

A gyújtás elektronika az, amelyikre a gyújtáselosztó van rárakva? ma úgy jártam, hogy leállt a kocsi menet közben az egyik pirosnál. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentõséget. Aztán jöttem vele 160km-et és most állt le. Sajnos itt a közelben senkitõl nem tudok alkatrészeket kölcsönkérni. Megpróbálok valami ismerõst keresni a közelben, aki ért hozzá, asszem ez nehéz lessz. Jelenleg persze hirtelen közben az önindítóm is feladta a leckét. Szarakodott már régebben is, a szénkefék lesznek cserések, aztán megyek tovább a felderítéssel.
Köszönöm a helpet!
Üdv: Atesz.

3643  Spityu 2011-07-17 18:33:36  Előzmény:Busa Attila József: 72258

Húha, ez valami elektromos hiba lesz nagy valószínûséggel. Vegyél le egy gyertyapipát, helyezz bele egy gyertyát, tekertesd az önindítót és figyeld, hogy van-e szikra. Én valamilyen kontakthibára gondolok a fordulatszámmérõ ugrálásából következtetve. Kérj kölcsön egy másik gyújtáselektronikát és azzal is nézd meg, mit produkál. Meglepõ lehet, de van olyan, hogy néha jó, néha nem ennél az alkatrésznél is!
Velem már megesett, igaz egy verseny Zsiguliban, detto ilyen tüneteket produkált. Rajt elõtt közvetlenül megállt a motor, nézegettünk mindent, végül rövidre zártuk a gyújtáskapcsolót és elindultunk az utolsó szakaszon. Késõbb a mûhelyben újra nem akart beindulni, így fogtuk és szépen sorban végigmentünk a lehetséges alkatrészeken. Hamar kiderült, hogy a gyújtáselektronika volt a ludas (ami 100%-ban kompatibilis a Trabant/Wartburg elektronikával).

3642 Busa Attila József 2011-07-17 18:23:01

Sziasztok, sziasztok!

Képzeljétek el, hogy segítségre szorulok újfent. Németországot megjártuk minden gond nélkül, eddig nem hagyott ott az autóm sehol, erre ma leállt az autó az M0-áson Szentendre felé menet az M3-as Nyíregyházi lehajtó elõtt. Ereszkedtem lefelé egy dombról olyan 110km/h-s tempóban és látom, hogy a fordulatszámmérõm hol leugrik a 0-ra, hol vissza 3000-re. Azt hittem, hogy káprázik a szemem és egyszer csak, ahogy egyenesbe értem leállt a motor és gurultam tovább egyenesen. A víz nem forrt fel, egyéb gond nem volt. A motor leállta után a világításomat nem tudtam lekapcsolni a kapcsolójával. Nem reagált semmire. Többszöri le-fel kapcsolás után kapcsolódott le. Minden kábelt és a rotort is megnéztem, de semmi. Egy darabig forgatta az önindító a motort, de nem indult el. Szíjak megvannak. Olaj megvan. Véleményem szerint motor nem sült be. Tanácsokat várok!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv: Atesz.[justify][/justify]:confused:

3641  Spityu 2011-07-17 12:24:57  Előzmény:jocking .: 72256

Elõfordulhat, hogy a hullámos féktárcsa meg-megfékezi periodikusan az adott kereket, és ez okozza a remegést, de ez csak egy tipp.
Legelõször megnézném a gömbfejek állapotát, ha nem kotyog egyik sem, akkor kerekeket cserélnék. Ha így is remeg (és a fék is jó), akkor valószínûleg féltengely esetleg kormánymû. Legalábbis szerintem.
[i](Módosította Spityu 2011.07.17. 14:25-kor)[/i]

3640 jocking . 2011-07-17 11:04:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 72255

Nálam nem számít, ha felgyorsítok a leírt sebességre, és utána azt tartom, ugyanúgy remeg. Centírozási gond lehet, csak nem tudom, mi. Mondjuk a fékpedálom is remeg kicsit fékezéskor, úgyhogy a tárcsa se biztos, hogy jó. Azt viszont nem hiszem, hogy a tárcsa be tudná rázni a futómûvet, ha épp nem fékezek.

3639 Csády Szabolcs 2011-07-17 09:50:31  Előzmény:jocking .: 72254

Ha csak egy bizonyos tartományban remeg be, akkor az nem centírozási probléma? Neked számít a remegés terén, hogy gyorsulsz, egyenletesen mész vagy motorfékezel?

3638 jocking . 2011-07-16 17:43:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 72253

Nálam is van ilyen remegés, bár nálam 95 környékén elkezdi, és 110-nél abbamarad. Én a gömbfejekre gyanakszom, de már annyi minden van módosítva, hogy szinte bármi lehet (hegesztett féltengely, alufelni, stb.). Majd ha megvolt a csere, beszámolok a fejleményekrõl.

3637 Csády Szabolcs 2011-07-16 15:17:59

4T Trabim kormánykerekének a remegése a kormánymû kicserélése után is megmaradt, bár sokkal jobb lett. Az új kormánymû egy felújított darab. 80 km/h-nál még nincs gond, 90-nél már egyenletes haladásnál kicsit remeg, motorféknél jobban, 95-nél fokozódik a jelenség, motorféknél kifejezetten erõsen rángat. Mi lehet a hiba? Hozzáteszem 8-án tett sikeres mûszakit a kocsi, s ott a rázópadon minden rendben volt.
Én gömbcsuklóra gondolok, de nem akarok hiába szerelni. A segítséget elõre is köszönöm!

3636 Varga Csaba 2011-07-16 11:26:32

Szeretnék tanácsokat esetleg kapcsolási rajzot kérni lada fordulatszámmérõ wartburg 353-ba szereléséhez hogy mit hogyan hova.

3635 Ackermann Balázs 2011-07-14 22:08:14

Tanácsotokat szeretném kérni. Szerintetek érdemes bajlódni egy Trabira készítendõ vászontetõvel. A terv az, hogy vágok egy kb 70x90cm-es lyukat a tetõbe, körbe kéderezem és arra lehetne felfogatni egy nagyobb darab keményetetõt, vagy pedig egy hagyományos összegöngyölhetõ vászontetõt. Utóbbitól nem várom a vízhatlanság csodáját... Elõbbi viszont sikerülhet egész jól is.

Nem tudom mit tegyek az engedélyezésével. Belekötnek ilyesmibe? Vizsgára visszamehet a régi tetõ némi barkáccsal. De rágják a rendõrök az ember fülét ilyesmiért?

Valakinek itt van egy Trazsija aminek a tetejét egy sárga fóliával fedték be. Nem tudjátok ki õ és van-e tapasztalata ilyesmivel?

Régi dilemmám ez, de nem jutok semmire vele, nem akarok elveszteni a forgalmit ilyenért, de jó lenne este a fíling lobogó hajjal... :)

3634 Tóth Balázs 2011-07-14 07:06:29  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72249

szerintem csinálj egyet a régi mintára és hegesszétek bele, gondolom úgyis festve lesznek

3633 Eperjesi Róbert 2011-07-13 16:47:07

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szûkségem: 2t trabihoz szereztem íves lökhárítót, de a hátsó lökhárító tartók nagyon gázosak. Kérdésem lenne az újabb típusú 2t lökhárító tartók jók lehetnek-e az íves lököshöz?

3632 Támba Csaba 2011-07-12 20:10:05  Előzmény:jocking .: 72247

Az alsó ív függõleges sarkánál belülrõl aláfeszítesz egy közepes csavarhúzóval a guminak, hogy a csavarhúzó közel merõlegesen álljon az üveg síkjára.
Így tartva egy másik, szélesebb csavarhúzóval elkezded felfelé haladva a kilátszó lemezperem mögé nyomogatni lépésrõl lépésre a kédert. Kb. 30-40 mm után kiveheted az elsõ csavarhúzót. A már átbújtatott részt szintén 30-40 mm-kén haladás közben simítsd át a csavarhúzó lapjával.
Így egyre könnyebben megy a buli, már csak arra kell vigyázni egy idõ után, hogy ki ne essen a kiszabaduló üveg :)
[i](Módosította Tsaby 2011.07.12. 22:11-kor)[/i]

3631 jocking . 2011-07-12 19:52:49

Valaki le tudna írni egy bevált módszert, amivel egy kombi trabant hátsó és oldalsó üvegei könnyen kivehetõk az üveg és a tömítés sérülése nélkül?

3630 Varga Tibor 2011-07-12 19:47:30  Előzmény:Tóth Balázs: 72245

Elõször váltóolaj került beléjük, de aztán rájöttünk hogy az picit kemény(nagyon :) ), így második nekifutásra sima 15W40 motorolaj került bele, így azért sportosan kemény, de elviselhetõ lett a rugózás. És a szimmeringek is jobban bírták.

3629 Tóth Balázs 2011-07-09 01:57:59  Előzmény:Varga Tibor: 72243

köszi, én kétéve full telenyomtam kívül-belül, ezekszerint azért folyik mindegyikbõl ...
ja és váltóolajat öntöttetek bele?

3628 Szedlacsek Ottó 2011-07-08 21:26:16  Előzmény: Spityu: 72226

Bizony tuning van a háttérben.
a nagy kipuff kiömlõ miatt kell csalni egy kicsit az égéstérrel, hogy ne a kipuffba dolgozzon, illetve mechanikailag is elõnyös a mozgások miatt.
Kissebb égéstér és még 3mm-rel leszedve jó is lesz.
egy-egy miliméterrel kell kibõvíteni kireszelni a csavarok furatait.
Jelenleg gépmunkálatokra várnak a kicsikék. Addig is viszem a gépet a 12%-os tanyasi nyomatékpadra, hogy lássam majd mi a különbség.
Ja, amúgy a racing-en láttam és vettem meg õket.
Van még ezen felül 350-es JAWA szedett átalakított hengerfejünk is- igaz nem eltolt, de az már nagyon durva lenne a gyári fõtengelynek.

3627 Varga Tibor 2011-07-08 19:50:31  Előzmény:Tóth Balázs: 72242

Mi a belsõ hengert öntöttük szinültig, meg egy keveset a lengéscsillapító házba, hogy ne levegõt szívjon vissza.

3626 Tóth Balázs 2011-07-08 06:56:18

Tudja valki, hogy a lengéscsillapítóban MEDDIG (szint) kell tölteni az olajat?
kösz