Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3723 Prokop Gábor 2011-08-24 06:23:12  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72338

Ez jól hangzik - asszem megveszem. Köszönöm.

3722 Gyapjas Gergely 2011-08-23 20:17:40  Előzmény:Prokop Gábor: 72331

A gyújtásoszlop egy az egybe bemegy az abarthé. Én még nem találtam álló fedelesre oldal kivezetésû fedelet. Amúgy az is elszokott férni ha normálisan van beépítve a motor. Nekünk az egyik motoron gti golf elektromos gyújtás van a másikon alacsony blokkos zsiguli, mind a kettõ amúgy hall jeladós.

3721 Prokop Gábor 2011-08-23 19:38:07  Előzmény:jocking .: 72335

Tudod, mitõl szokott ilyen lenni? Attól, hogy az utángyártott bovdenek nem passzolnak abba a zsákszerû hülyeségbe, amibe a bovdenházat kell beakasztani. Aztán rálépsz vagy háromszázszor, és egyszer csak hirtelen bemegy a helyére. Na akkor pont ugyanez van.

3720  Spityu 2011-08-23 19:27:19  Előzmény:jocking .: 72335

Talán csak a bowden nyúlt meg, bár éjszaka, 20-25 fokban normálisan kellene mûködnie utánállítás nélkül. :) Ha elõfeszítést követõen jó, akkor szerintem nyugodtan használhatod tovább. A pedáltörés stb. nem valószínû, akkor abszolút nem emelne ki, csak nyúlna, majd visszaállna (vagy nem). :)

3719 jocking . 2011-08-23 17:32:44  Előzmény: Spityu: 72333

Nah, pedig valami tuti a bowdennel van, mert most 2,5 menetnyit húztam rajta, és olyan, mint volt.:) Egyébként nekem is csupa jó tapasztalatom van ezekkel az utángyártott szarokkal, egy ugyanilyen bowdent már sikerült eltépni is. Vagyis nem eltépni, hanem eltörni azt a kis mûanyag gyûrût a végén, ami helyén tartja a bowden borítását, ami tulajdonképpen a kiemelõvilla karját mozgatja. Bár, ha választani lehet, akkor inkább a bowden nyiffanjon ki, mint a kiemelõvilla.

3718 jocking . 2011-08-23 16:48:02  Előzmény: Spityu: 72333

Semmi nem változott, egyedül annyi, hogy a pedált tökig le kell nyomni, hogy váltani lehessen, és ha 2 centire felengedem a padlótól, már gurulunk is. Semmi gyanús hang, minden fasza. Bár a pedálra majd ránézek, hogy nem görbült é.

3717  Spityu 2011-08-23 16:01:30  Előzmény:jocking .: 72332

A holtjáték amúgy változatlan?

Szerintem a hõtágulás azért kizárható, bár nekem is félévente kell két menetnyit feszítenem a jó kis hazai bowdenen... szimplán nyúlik a sodrony vagy a kampó torzul. :P

A te esetedben viszont hirtelen jött viszonylag nagy nyúlásról van szó, szerintem ellenõrizd a kuplungpedál felsõ szemét, ahova a bowden megy, ill. a kiemelõ kart.

Nem hallasz furcsa hangokat? Mármint a váltó felõl. :D

A kiemelés karakterisztikája az 5cm-es eltolódást leszámítva nem változott? Ha változott, az kuplungszerkezettel kapcsolatos problémát jelezhet.

3716 jocking . 2011-08-23 15:31:24

Gyakorlati kérdés:
Az lehetséges, hogy ebben a kuka melegben megnyúlik a kuplungbowden? Csak mert egyik napról a másikra vagy 5 centivel lejjebb került az a pont a pedálnál, ahol elkezd "fogni". Polo GT váltó van bent.

3715 Prokop Gábor 2011-08-23 13:20:25

Hello Urak!

A112 Abarth elektronikus gyújtását ismeri-e valaki, ill. pakolta-e már 903ccm Fiat-motorra?

Eredetileg szimplán vákumos osztófejet keresnék, hogy terhelésre is szabályozzon, ne csak fordulatszámra, de úgy fest, ilyet könnyebben találok, mint Panda 903-ét.

Viszont nincs róla egy rendes képem, rajzom, nem tudom mennyit kell reszelni rajta. Az már biztos, hogy álló osztófej-fedél van rajta, de ezt mondjuk könnyen cserélem.

3714 Kerekes Gábor 2011-08-22 14:56:20  Előzmény:Horváth László: 72328

Szia! Köszi. Vártam egy kicsit de nem tudtam jön-e válasz a kérdésemre ezért, a régi gyertya mintájára vettem az eladó segítségével két NGK-t. Ezek NGK B7HS lettek, de nagyon nem vettem észre különbséget a régi isolator és ezek között. Szóval most nem tudom mit csináljak, lehet majd kipróbálok azok közül is egyet amit te ajánlottál.

Köszi a választ.

3713 Csády Szabolcs 2011-08-20 11:48:13  Előzmény:Kiss Krisztián: 72327

Digitális és analóg mûszerrel is mérve nincs mérhetõ feszültségingadozás járó motornál alapjáraton ( ezredpontosságú multiméterrel mérve ). Pont egy éve cseréltem fesszabályzót, hogy elmúljon ez a villódzás, de ez nem változott, csak a töltõfesz javult meg.
A testkábel a helyén van, a testvezeték karosszéria és a generátor közti vége közt 0,7 Ohmos ellenállást mértem.

3712 Horváth László 2011-08-20 09:38:01

Kerbor!
NGK gyertyából a B5HS, illetve a BP6HS ami jó Trabiba, hõértéküket nemtom pontosan, viszont én Brisk gyertyára esküszök, N15C - 225-ös hõérték, N15YC - 175-ös hõérték. Remélem tudtam segíteni valamit.

3711 Kiss Krisztián 2011-08-19 17:32:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 72326

Ne viccelj,ezt nem tudták?
Az alapjárati töltésed annyira leesik,hogy ki-be kapcsolgat a fesszabályzód,és ennek nyilvánvalóan látható jelei amiket leirtál.Ettöl még a töltésed valószinüleg
lehet jó,rá kell mérni.Ha van ismerös akinek az autójáról át tudod cserélni a fesszabályzót,probáljátok ki.Max 10 perc alatt meg van.(a gencsi hátulján van)

(Opelnál láttam már olyat is,hogy a test kábel ami a generátor feszitö alá van fogatva szakadt el(ez viszi át a testet a gencsire mivel gmibakok sokszor szigetelnek)Nem tudom a trabinál van e ilyen,nézd meg)
[i](Módosította heggla 2011.08.19. 19:36-kor)[/i]

3710 Csády Szabolcs 2011-08-19 15:58:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 72324

Sikeresen túl vagyok a mûtéten. Hát nem ez volt a gond. Még mindig remeg a lámpám fénye, ha jár a motor. Helyzetjelzõn és tompítotton is ezt csinálja. Mindegyik lámpánál ez van, s még a rádió kijelzõjének a világítása is ezt csinálja...
Magasabb fordulaton megszûnik. Több elektromos szakemberrel ( egyik se autóvillamosságis ) is konzultáltam, de nem igazán tudtak mit rá mondani.
Valaki tud valami okosat hozzászólni?

3709 Csády Szabolcs 2011-08-16 15:57:27

Egy másik dolog: a boltban vettem ékszíjat, s 10X700-ast adtak. Itthon megnéztem a zsombi honlapján, ott 9,5X700-ast írnak. Most melyik a jó rá?

3708 Csády Szabolcs 2011-08-15 17:57:11

Régebben arra a kérdésemre, hogy miért villog alapjáraton a lámpám 4T-nél azt a választ kaptam, hogy kopottak a szénkeféim.
Mostanra lassan rászánom magam a mûtétre. A javítási útmutatóban nem találtam, hogy hogyan lehet kicserélni. A kefék vezetékeit kell forrasztani? Kell valamire figyelni a csere folytán?
Kösz elõre is!

3707 Ackermann Balázs 2011-08-13 15:27:48  Előzmény: : 72322

A 1,5 baros nyomás eredetileg diagonál gumira vonatkozik, négyténél nem tom... de a 2T-nél biztosan, és a gyári Pneumant még pont normálisan néz ki annyival.

3706   2011-08-13 09:41:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Ezen a gyári 1,5 bar guminyomáson csak pislogtam amikor megláttam, mert így még pont hogy puha a gumi. Én 2,4 barra szoktam nyomni mind a 4 gumit.

3705  Spityu 2011-08-12 20:13:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Nálam a négyévszakos (értsd: téli gumi télen-nyáron :D) 2.5bar.

3704 jocking . 2011-08-12 19:56:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Nálam 2,3 bar a favorit.

3703 Csády Szabolcs 2011-08-12 18:10:25

Tegnap a gumisnál szóba került a guminyomás. A kezelési útmutató 150kPa-t ír, ami ugye 1,5 bar-nak felel meg, a gumis pedig azt mondta, hogy 2 bar-ra egész nyugodtan felfújhatom. Várom a tapasztalatokat!

Ui.: én amúgy 1,7-1,8 bar-ra szoktam fújni.

3702 Ackermann Balázs 2011-08-12 14:23:55

Kollegák!

Sürgõs Trabis munka lenne hétfõ délután! Aki ráér jelezze, Budapesti városnézés 10 ezer Ft díjazásért, kritérium egy normális külalakú autó, és nem antiszoc' sofõrje. :D Írjatok mailben mihamarabb: korfutohaz@gmail.com

3701 Csády Szabolcs 2011-08-11 18:18:57  Előzmény:Tóth Balázs: 72301

Végre nem ráz már a kormányom! Az volt a baj, hogy a Lada felni lyukjai nagyon ki voltak már kopva.

3700  Spityu 2011-08-11 14:52:44

Üdv!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy valaki dolgozott-e zsír új tetõdíszléccel Trabantnál? Az a problémám, hogy nyílegyenesek és az ívet valahogy ki kéne alakítani rajtuk. :P
Mi lenne ennek a módja? Simán csak hajlítsam, vagy kell hozzá valami spéci görgõzõs készülék?

3699 Fejer Hunor 2011-08-10 18:44:23

Eddig csak tanácsot kértem itt, most én is meg akarom osztani veletek a tapasztalatomat a szervófék terén.
Az én vállasztásom egy Renault Twingo fékrásegítõre és a hozzá tartozó fõfékhengerre esett. Méretben pontosan megfelel, ha jól számolod ki a közdarab hosszát akkor a kasznit sem kell meghajlítani. A rásegítõ rudját meglehetõsen könnyü összekötni a pedállal, akár a gyári rendszert felhasználva, vagy ujat tervezve. Ha bármivel tudok segíteni kérdezzetek és amennyiben tudok segítek.
[URL=http://www.imagebam.com/image/b49c27144413179][IMG]http://thumbnails43.imagebam.com/14442/b49c27144413179.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/36e07b144413189][IMG]http://thumbnails11.imagebam.com/14442/36e07b144413189.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/e3bb56144413203][IMG]http://thumbnails36.imagebam.com/14442/e3bb56144413203.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/312a3a144413230][IMG]http://thumbnails39.imagebam.com/14442/312a3a144413230.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/ed9333144413252][IMG]http://thumbnails20.imagebam.com/14442/ed9333144413252.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/6f7742144413275][IMG]http://thumbnails57.imagebam.com/14442/6f7742144413275.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/86eada144413385][IMG]http://thumbnails47.imagebam.com/14442/86eada144413385.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/b4e2ee144413476][IMG]http://thumbnails20.imagebam.com/14442/b4e2ee144413476.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/c81c31144413501][IMG]http://thumbnails47.imagebam.com/14442/c81c31144413501.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/b8738b144413508][IMG]http://thumbnails48.imagebam.com/14442/b8738b144413508.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/d77140144413576][IMG]http://thumbnails45.imagebam.com/14442/d77140144413576.jpg[/IMG][/URL]

3698 Szebelédy Péter 2011-08-10 15:46:05

Üdv márkatársak.
Köszönöm midenkinek az eddigi segítséget. Most egy -számomra- komoly és ijesztõ problémával kereslek meg benneteket. Wareszom kiegyenlítõtartályában fehér trutyit fedeztem fel szintellenõrzéskor. Gyorsan megnéztem az olajbetöltõ sapkát is, hengerfejeségre gyanakodva, de ott nem volt emluzió. Olajszint szerintem nem emelkedett. A kocsi hangja és teljesítménye nem változott, és nem is fõztem meg a motort se.(Bár lehet ma kicsit "dieselesebb" volt, de lehet hogy a rövid táv + gyanakvás csalta meg a fülemet). Jövõ héten szeretnék megtenni vele egy hosszabb (100-120 km, alsóörs:)) utat, és nem merek most vele menni, hogy ne rontsam tovább a helyzetet. Elõre is köszönöm.

3697 Kerekes Gábor 2011-08-09 14:23:01

Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy Ti milyen NGK típusú gyertyát ajánlotok egy 2T trabiba, nézegettem neten meg itt is olvasgattam, de rengeteg féle van, egyiknek hosszabb a menetes feje másik rövidebb, no meg a hõérték..., nem akarok rosszat venni, szívesen fogadok olcsóbb és drágább típusokat is, olvastam hogy vline-t a legjobb de abból is van több típus ha jól láttam. Azt tudom hogy Japán kell :)
megszakítós a gyújtásom, de tervezem hogy elektronikusra cserélen november felé, ha ez számít valamit.

Nagyon szépen köszönöm.

3696 révai ákos 2011-08-08 11:31:19  Előzmény: Spityu: 72311


Igen kicsit helytelenül fogalmaztam, alakíttatom, nem én építem be a cuccot.

Egyébként köszi szépen az infót.

3695  Spityu 2011-08-08 08:49:33

Landirenzot is nyugodtan tehetsz bele. Ár/értékben Lovato. Nekem a BRC-vel sincsen problémám, de valószínûleg szerencsés vagyok.
Amúgy gázossá alakítod vagy alakíttatod?

3694 révai ákos 2011-08-08 07:13:16



Sziasztok !

Egy kérdésem lenne,immár elérhetõ közelségbe került, hogy gázossá alakítsam a Trabimat.Ennek kapcsán érdekelne, hogy melyik típusú gázreduktor beépítését javasoljátok. Eddigi utánajárásom során mindenki (Trabis, Wareszos) egyaránt a Lovato-ra tette a voksát. Amennyiben valakinek más van, és megosztaná a tapasztalatait (pozitív, negatívat) megköszönném.

Mykee

3693 Csády Szabolcs 2011-08-04 12:00:08  Előzmény:Tóth Ákos: 72308

A deknin lévõ matricára sokat ne adj, olyat veszel/ragasztasz rá amilyet csak akarsz.

3692 Tóth Ákos 2011-08-03 21:24:23  Előzmény:Támba Csaba: 72307

Index fórum Simson Tunningolás topicból copy-ztam!

-egyik fórumozó láttatlanba megmondta a hibát(ez ám a hozzáértés)õt idéztem->


"illetve önmagát leforrasztó vezeték a villtekrõl."



ET VOLT a BAJA! mind a 3-om vezeték leolvadt a tekercskivezetéseirõl! Rövidzár miatt(átolvadt a szigetelése az egyik vezetéknek)!->Leszigeteltem(zsugorcsõvel), visszaforrasztottam! VoaLÁ Mûködik hibamentesen!

Köszönöm mégegyszer is a segítségedet!



Üdv_Szmuki

ui:holnap neked megnézem az adattábláját de úgy rémlik S51 van rajta de a dekni matricán kivehetõ az Electronic felírás. Illetve a motor 1988-as!





[i](Módosította Szmuki 2011.08.03. 23:25-kor)[/i]

3691 Támba Csaba 2011-08-02 22:14:13  Előzmény:Tóth Ákos: 72306

Felülvizsgálom némileg a korábbi kijelentésemet :)

Létezett gyári S51-es 6V-os elektronikus gyújtással, de abból nem nagyon exportáltunk anno... Pláne a korai 4 sebességesekbõl.

Elvileg a következõ 6V-os gépek voltak tirisztoros gyújtásúak:
- S51 B2-4
- S51 E (ez lehet neked)
- S51 C
- KR 51/2L (Schwalbe)

A típus jelzése, valamint az évjárata érdekelne az adattábláról.

Mindenesetre ezeknek a gyújtása az S50 B2 típuséhoz áll közel.
Arról átküldök egy rajzot.

Amúgy az elsõ világítás vezetéke piros fehér csíkkal. Kapocsszáma 59. A tekercs 31,2 W-os.

Ha rámérsz mûködõ motornál már mutatja, hogy termel-e a tekercs.
Szakadásra is ellenõrizheted bontás nélkül, ha a vezeték vége és a test között kiméred az ellenállást. Jó tekercsnél 0,13-0,15 Ohm.

3690 Tóth Ákos 2011-08-02 18:09:44  Előzmény:Támba Csaba: 72305

Márpedig Igen! Mivel a Dudán is rajta van a 6V illetve 6V-os akksi megy bele. És mindenhova 6V-os égõ kell. Lehet hogy az állótekercs ugyanaz, csak a lendkerék más?
Holnap szétszedem és leveszem a lendkereket. Rámérek a tekercsre ha ugyanis szakadt akkor az lesz a ludas. Remélem...

3689 Támba Csaba 2011-08-02 17:19:45  Előzmény:Tóth Ákos: 72304

Az általad megnevezett típus sohasem létezett gyárilag 6 voltos rendszerrel. Így nehéz lenne rajzot keríteni hozzá...

3688 Tóth Ákos 2011-08-02 13:48:07

Sziasztok!

Tudom hogy ez MZ fórum de egy kis segítségre lenne szükségem.

Van nekem egy Simson 4sebességes electronic-om(6V). 1-rõl a 2-re elszállt a világítás. Én a világítóekercs vagy a fesz.szabályzó hibájára gondolok. Valaki tudna tanácsot adni ill. egy kapcsolási rajzot linkelni?

Megköszönném!

e-mailre is jöhet:-> szmuki@freemail.hu

Üdv_Szmuki

3687 buczkó balázs 2011-08-01 20:35:34  Előzmény:Busa Attila József: 72299

probáld ki, hogy leveszed a sarukat mikor nem használod a vasat, indulás elõtt meg fellököd, ha akkor sem indul szerintem az aksi lessz a hibás

3686 buczkó balázs 2011-08-01 20:28:34  Előzmény:Busa Attila József: 72299

simán az 55-ös nekem is az van benne
németeknél jártál??

3685 Tóth Balázs 2011-07-30 18:00:48  Előzmény:Varga Tibor: 72295

sztem sem az osztókör miatt...a felni meg lett ütve, nincs kicentírozva,vagy elhagytad a súlyt, a gumi puklis, stb

3684  Spityu 2011-07-28 22:26:44  Előzmény:Busa Attila József: 72299

Szerintem feltölti simán. Nekem a 2T-ben is az van, Delphi 55 vagy 56Ah, nem tudom már. Ilyet kaptam, valamilyen kocsiból leselejtezték... kb. 6 évig még bírta nálam, most ugyebár a kocsim áll, de épp ma töltöttem rá egy másik ugyanolyanra. Alig várom, hogy kipróbálhassam. :)

3683 Busa Attila József 2011-07-28 21:58:56  Előzmény: Spityu: 72298

Sajnos olyan helyen dolgozom, ahol nem nagyon tudok csak úgy kölcsönkérni egy aksit egy napra. A Kérdés, hogy elbírná a kocsim az 55aH-ás aksit is vagy csak 44-eset vegyek bele megint?
Köszi a segítséget!
Üdv: Atesz.

3682  Spityu 2011-07-28 20:55:47  Előzmény:Busa Attila József: 72296

Akksi és töltõ jellegétõl függõen elõfordulhat, hogy kinyíródott, meg az ellentétje is. Én azt javasolnám, hogy kérj kölcsön egy napra egy másik akksit, és akkor tutira ki tudod deríteni. Én 90%-ot adok rá, de felelõsséget nem vállalok érte. :) Szóval ne vegyél feleslegesen újat, ha nem szükséges! Azért is gondolom, hogy az önindító jó, mert amikor már nem indítóztál, akkor alig tekert már az ablaktörlõ. Pár mp-nyi rövidzár meg nem szívná le ennyire.

3681 Csády Szabolcs 2011-07-28 20:39:46  Előzmény:Varga Tibor: 72295

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Megpróbálom majd másik felnivel. Majd beszámolok az eredményrõl.

3680 Busa Attila József 2011-07-28 20:37:08

Sziasztok!

A közelmúltban volt egy nagyobb problémám, amit korábban le is írtam nektek a fórumra. Úgy tûnt minden problémámat orvosolta egy "új" gyújtáselektronika és 4 új szénkefe a régi önindítómban. Amikor az elektromos alkatrészek szervize folyamatban volt én kivettem az aksit, mert a sok ráindítózástól addigra lemerült. Feldobtam töltõre és ott felejtettem 3 teljes napig. Majd mikor beraktam a "felújított" indítómotort és az "új" gyújtáselektronikát, a helyére került a 72 órán át töltött akkumulátor is. A gépjármû egy pöccentésre indult és minden tökéletesnek tûnt.
A szerelést követõen egy hétig állt az autó, mert nem kellett használnom. Tegnap, mikor a szükség miatt sietnem kellett volna, akkor beülök a kocsimba és ráfordítom a kulcsot, csak egy nyösszentett az önindító és minden elhalványodott. Majd a harmadik próbálkozás után végre beröffent a jármû. Elmentem dolgozni és estére a munkahelyen feldobtam az aksit töltõre, nem értve a dolgokat. Reggel 6:00-kor, mûszakom végén pedig a feltöltött aksit a helyére illesztve minden gond nélkül muzsikált a motor. Mintegy 10km-et autóztam a lakásomig és lepihentem aludni. Délután 17:00-kor beültem újfent a járgányba és megint egy "leszívott" aksi fogadott. Beülés, kulcsráfordítás, minden kijelzõ és fény elsötétült és se kép, se hang. Az ablaktörlõm is csak éppen el tudott indulni. Feldobtam tehát az aksit megint 4 óra töltésre, mert este mennem kellett volna megint dolgomra. 4 óra töltés után azonban az aksit visszahelyezve változást nem tapasztaltam és megint csak nem megy az autó. Sajnos multiméterem nincs elérhetõ közelségben, ezért nem tudtam feszültséget, illetve nyugalmi állapotban áramfelvételt mérni.
A kérdés tehát annyi, hogy vajon a felújított indítómotor lehet zárlatos és leszoppantja az aksimat vagy az akkumulátort végeztem ki a 72 órás fix töltéssel? Sajnos a töltõ nem bolti darab, hanem egy házi kókány, mindenféle védelemmel. Azért lenne jó tudni, vagy tanácsot kapni, hogy melyik a rossz, mert mindkettõ kb. egy 15.000Ft-os probléma és jó lenne a helyesre "kidobni" ezt a tételt!
Remélem tudtok valami észrevételt, tanácsot írni!
Üdv: Atesz.

3679 Varga Tibor 2011-07-28 20:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72292

Semmi köze a tehermentesítõ hiányának sztem ahhoz ha ráz. az osztókör stimmel, annak középen kell lennie. max ki vannak kopva a felnin a lyukak, emiatt elhúzhatja. Központosító gyûrû persze nem árt, de nem ettõl ráz az autód véleményem szerint.

3678 Kerekes Gábor 2011-07-27 22:08:38  Előzmény: Spityu: 72288

Köszi, megpróbálom :)

3677  Spityu 2011-07-27 20:49:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 72292

Jah értem, fáradok... :) Szerintem elsõ körben próbáld meg a felniket, biztos vagyok benne, hogy olcsóbban kijössz, mintha vennél 8 megfelelõ anyát és/vagy csináltatnál két pogácsát (+ esetleg tõcsavarok).
A két felni átgumizással reális áron kb. 3-5ezer forintban megáll.

3676 Csády Szabolcs 2011-07-27 20:36:58  Előzmény: Spityu: 72291

Az alternatívát úgy értettem, hogy az excenteres tõcsavar és a nyomtávszélesítõ tehermentesítõ gyûrûvel. Megpróbálom akkor azt csinálni, amit javasoltok, s beszerezni másik felniket.

3675  Spityu 2011-07-27 19:51:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

No ez jó indok! Azt hittem nem optikai kényszerbõl van fent Zsiguli felni. Nekem pl. valami Fiat felni van rajta, amióta megvettem, de mivel munkásautó, nem nagyon érdekel. :)
Szóval... én is azt ajánlanám, hogy cseréld ki a felniket másikakra, és akkor jó lesz minden. Amúgy szerintem 5mm esetén is kellene a hosszabb tõcsavar, mert ha az emlékezetem nem csal, pont síkban vannak az anyák a csavarokkal rögzítést követõen.
Az alternatívát nem tudom pontosan hogyan érted, de Zsigulira nem jó a 4T felni, nem fér el a fékdob/féknyereg a felni belsejében (már nem emlékszem, hogy melyik). De ez esetünkben nem probléma.

3674 Kalmár Csaba 2011-07-27 19:36:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

Az 5mm pogácsa miatt már illik nagyobb tõcsavart betenni!Amúgy mindkét megoldás jó lehet, de sok régi autónál van fennt úgy a lemezfelni, hogy nincs tehermentesítõ hozzá!!!Szerintem egész egyszerûen dobd jó messzire azt a felnit és vegyél egy másik jó állapotút.Zsiguli felnit a bontókban szerintem 500 ft körül hozzádvágnak...