Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3708 Csády Szabolcs 2011-08-15 17:57:11

Régebben arra a kérdésemre, hogy miért villog alapjáraton a lámpám 4T-nél azt a választ kaptam, hogy kopottak a szénkeféim.
Mostanra lassan rászánom magam a mûtétre. A javítási útmutatóban nem találtam, hogy hogyan lehet kicserélni. A kefék vezetékeit kell forrasztani? Kell valamire figyelni a csere folytán?
Kösz elõre is!

3707 Ackermann Balázs 2011-08-13 15:27:48  Előzmény: : 72322

A 1,5 baros nyomás eredetileg diagonál gumira vonatkozik, négyténél nem tom... de a 2T-nél biztosan, és a gyári Pneumant még pont normálisan néz ki annyival.

3706   2011-08-13 09:41:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Ezen a gyári 1,5 bar guminyomáson csak pislogtam amikor megláttam, mert így még pont hogy puha a gumi. Én 2,4 barra szoktam nyomni mind a 4 gumit.

3705  Spityu 2011-08-12 20:13:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Nálam a négyévszakos (értsd: téli gumi télen-nyáron :D) 2.5bar.

3704 jocking . 2011-08-12 19:56:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 72319

Nálam 2,3 bar a favorit.

3703 Csády Szabolcs 2011-08-12 18:10:25

Tegnap a gumisnál szóba került a guminyomás. A kezelési útmutató 150kPa-t ír, ami ugye 1,5 bar-nak felel meg, a gumis pedig azt mondta, hogy 2 bar-ra egész nyugodtan felfújhatom. Várom a tapasztalatokat!

Ui.: én amúgy 1,7-1,8 bar-ra szoktam fújni.

3702 Ackermann Balázs 2011-08-12 14:23:55

Kollegák!

Sürgõs Trabis munka lenne hétfõ délután! Aki ráér jelezze, Budapesti városnézés 10 ezer Ft díjazásért, kritérium egy normális külalakú autó, és nem antiszoc' sofõrje. :D Írjatok mailben mihamarabb: korfutohaz@gmail.com

3701 Csády Szabolcs 2011-08-11 18:18:57  Előzmény:Tóth Balázs: 72301

Végre nem ráz már a kormányom! Az volt a baj, hogy a Lada felni lyukjai nagyon ki voltak már kopva.

3700  Spityu 2011-08-11 14:52:44

Üdv!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy valaki dolgozott-e zsír új tetõdíszléccel Trabantnál? Az a problémám, hogy nyílegyenesek és az ívet valahogy ki kéne alakítani rajtuk. :P
Mi lenne ennek a módja? Simán csak hajlítsam, vagy kell hozzá valami spéci görgõzõs készülék?

3699 Fejer Hunor 2011-08-10 18:44:23

Eddig csak tanácsot kértem itt, most én is meg akarom osztani veletek a tapasztalatomat a szervófék terén.
Az én vállasztásom egy Renault Twingo fékrásegítõre és a hozzá tartozó fõfékhengerre esett. Méretben pontosan megfelel, ha jól számolod ki a közdarab hosszát akkor a kasznit sem kell meghajlítani. A rásegítõ rudját meglehetõsen könnyü összekötni a pedállal, akár a gyári rendszert felhasználva, vagy ujat tervezve. Ha bármivel tudok segíteni kérdezzetek és amennyiben tudok segítek.
[URL=http://www.imagebam.com/image/b49c27144413179][IMG]http://thumbnails43.imagebam.com/14442/b49c27144413179.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/36e07b144413189][IMG]http://thumbnails11.imagebam.com/14442/36e07b144413189.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/e3bb56144413203][IMG]http://thumbnails36.imagebam.com/14442/e3bb56144413203.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/312a3a144413230][IMG]http://thumbnails39.imagebam.com/14442/312a3a144413230.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/ed9333144413252][IMG]http://thumbnails20.imagebam.com/14442/ed9333144413252.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/6f7742144413275][IMG]http://thumbnails57.imagebam.com/14442/6f7742144413275.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/86eada144413385][IMG]http://thumbnails47.imagebam.com/14442/86eada144413385.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/b4e2ee144413476][IMG]http://thumbnails20.imagebam.com/14442/b4e2ee144413476.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/c81c31144413501][IMG]http://thumbnails47.imagebam.com/14442/c81c31144413501.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/b8738b144413508][IMG]http://thumbnails48.imagebam.com/14442/b8738b144413508.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/d77140144413576][IMG]http://thumbnails45.imagebam.com/14442/d77140144413576.jpg[/IMG][/URL]

3698 Szebelédy Péter 2011-08-10 15:46:05

Üdv márkatársak.
Köszönöm midenkinek az eddigi segítséget. Most egy -számomra- komoly és ijesztõ problémával kereslek meg benneteket. Wareszom kiegyenlítõtartályában fehér trutyit fedeztem fel szintellenõrzéskor. Gyorsan megnéztem az olajbetöltõ sapkát is, hengerfejeségre gyanakodva, de ott nem volt emluzió. Olajszint szerintem nem emelkedett. A kocsi hangja és teljesítménye nem változott, és nem is fõztem meg a motort se.(Bár lehet ma kicsit "dieselesebb" volt, de lehet hogy a rövid táv + gyanakvás csalta meg a fülemet). Jövõ héten szeretnék megtenni vele egy hosszabb (100-120 km, alsóörs:)) utat, és nem merek most vele menni, hogy ne rontsam tovább a helyzetet. Elõre is köszönöm.

3697 Kerekes Gábor 2011-08-09 14:23:01

Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy Ti milyen NGK típusú gyertyát ajánlotok egy 2T trabiba, nézegettem neten meg itt is olvasgattam, de rengeteg féle van, egyiknek hosszabb a menetes feje másik rövidebb, no meg a hõérték..., nem akarok rosszat venni, szívesen fogadok olcsóbb és drágább típusokat is, olvastam hogy vline-t a legjobb de abból is van több típus ha jól láttam. Azt tudom hogy Japán kell :)
megszakítós a gyújtásom, de tervezem hogy elektronikusra cserélen november felé, ha ez számít valamit.

Nagyon szépen köszönöm.

3696 révai ákos 2011-08-08 11:31:19  Előzmény: Spityu: 72311


Igen kicsit helytelenül fogalmaztam, alakíttatom, nem én építem be a cuccot.

Egyébként köszi szépen az infót.

3695  Spityu 2011-08-08 08:49:33

Landirenzot is nyugodtan tehetsz bele. Ár/értékben Lovato. Nekem a BRC-vel sincsen problémám, de valószínûleg szerencsés vagyok.
Amúgy gázossá alakítod vagy alakíttatod?

3694 révai ákos 2011-08-08 07:13:16



Sziasztok !

Egy kérdésem lenne,immár elérhetõ közelségbe került, hogy gázossá alakítsam a Trabimat.Ennek kapcsán érdekelne, hogy melyik típusú gázreduktor beépítését javasoljátok. Eddigi utánajárásom során mindenki (Trabis, Wareszos) egyaránt a Lovato-ra tette a voksát. Amennyiben valakinek más van, és megosztaná a tapasztalatait (pozitív, negatívat) megköszönném.

Mykee

3693 Csády Szabolcs 2011-08-04 12:00:08  Előzmény:Tóth Ákos: 72308

A deknin lévõ matricára sokat ne adj, olyat veszel/ragasztasz rá amilyet csak akarsz.

3692 Tóth Ákos 2011-08-03 21:24:23  Előzmény:Támba Csaba: 72307

Index fórum Simson Tunningolás topicból copy-ztam!

-egyik fórumozó láttatlanba megmondta a hibát(ez ám a hozzáértés)õt idéztem->


"illetve önmagát leforrasztó vezeték a villtekrõl."



ET VOLT a BAJA! mind a 3-om vezeték leolvadt a tekercskivezetéseirõl! Rövidzár miatt(átolvadt a szigetelése az egyik vezetéknek)!->Leszigeteltem(zsugorcsõvel), visszaforrasztottam! VoaLÁ Mûködik hibamentesen!

Köszönöm mégegyszer is a segítségedet!



Üdv_Szmuki

ui:holnap neked megnézem az adattábláját de úgy rémlik S51 van rajta de a dekni matricán kivehetõ az Electronic felírás. Illetve a motor 1988-as!





[i](Módosította Szmuki 2011.08.03. 23:25-kor)[/i]

3691 Támba Csaba 2011-08-02 22:14:13  Előzmény:Tóth Ákos: 72306

Felülvizsgálom némileg a korábbi kijelentésemet :)

Létezett gyári S51-es 6V-os elektronikus gyújtással, de abból nem nagyon exportáltunk anno... Pláne a korai 4 sebességesekbõl.

Elvileg a következõ 6V-os gépek voltak tirisztoros gyújtásúak:
- S51 B2-4
- S51 E (ez lehet neked)
- S51 C
- KR 51/2L (Schwalbe)

A típus jelzése, valamint az évjárata érdekelne az adattábláról.

Mindenesetre ezeknek a gyújtása az S50 B2 típuséhoz áll közel.
Arról átküldök egy rajzot.

Amúgy az elsõ világítás vezetéke piros fehér csíkkal. Kapocsszáma 59. A tekercs 31,2 W-os.

Ha rámérsz mûködõ motornál már mutatja, hogy termel-e a tekercs.
Szakadásra is ellenõrizheted bontás nélkül, ha a vezeték vége és a test között kiméred az ellenállást. Jó tekercsnél 0,13-0,15 Ohm.

3690 Tóth Ákos 2011-08-02 18:09:44  Előzmény:Támba Csaba: 72305

Márpedig Igen! Mivel a Dudán is rajta van a 6V illetve 6V-os akksi megy bele. És mindenhova 6V-os égõ kell. Lehet hogy az állótekercs ugyanaz, csak a lendkerék más?
Holnap szétszedem és leveszem a lendkereket. Rámérek a tekercsre ha ugyanis szakadt akkor az lesz a ludas. Remélem...

3689 Támba Csaba 2011-08-02 17:19:45  Előzmény:Tóth Ákos: 72304

Az általad megnevezett típus sohasem létezett gyárilag 6 voltos rendszerrel. Így nehéz lenne rajzot keríteni hozzá...

3688 Tóth Ákos 2011-08-02 13:48:07

Sziasztok!

Tudom hogy ez MZ fórum de egy kis segítségre lenne szükségem.

Van nekem egy Simson 4sebességes electronic-om(6V). 1-rõl a 2-re elszállt a világítás. Én a világítóekercs vagy a fesz.szabályzó hibájára gondolok. Valaki tudna tanácsot adni ill. egy kapcsolási rajzot linkelni?

Megköszönném!

e-mailre is jöhet:-> szmuki@freemail.hu

Üdv_Szmuki

3687 buczkó balázs 2011-08-01 20:35:34  Előzmény:Busa Attila József: 72299

probáld ki, hogy leveszed a sarukat mikor nem használod a vasat, indulás elõtt meg fellököd, ha akkor sem indul szerintem az aksi lessz a hibás

3686 buczkó balázs 2011-08-01 20:28:34  Előzmény:Busa Attila József: 72299

simán az 55-ös nekem is az van benne
németeknél jártál??

3685 Tóth Balázs 2011-07-30 18:00:48  Előzmény:Varga Tibor: 72295

sztem sem az osztókör miatt...a felni meg lett ütve, nincs kicentírozva,vagy elhagytad a súlyt, a gumi puklis, stb

3684  Spityu 2011-07-28 22:26:44  Előzmény:Busa Attila József: 72299

Szerintem feltölti simán. Nekem a 2T-ben is az van, Delphi 55 vagy 56Ah, nem tudom már. Ilyet kaptam, valamilyen kocsiból leselejtezték... kb. 6 évig még bírta nálam, most ugyebár a kocsim áll, de épp ma töltöttem rá egy másik ugyanolyanra. Alig várom, hogy kipróbálhassam. :)

3683 Busa Attila József 2011-07-28 21:58:56  Előzmény: Spityu: 72298

Sajnos olyan helyen dolgozom, ahol nem nagyon tudok csak úgy kölcsönkérni egy aksit egy napra. A Kérdés, hogy elbírná a kocsim az 55aH-ás aksit is vagy csak 44-eset vegyek bele megint?
Köszi a segítséget!
Üdv: Atesz.

3682  Spityu 2011-07-28 20:55:47  Előzmény:Busa Attila József: 72296

Akksi és töltõ jellegétõl függõen elõfordulhat, hogy kinyíródott, meg az ellentétje is. Én azt javasolnám, hogy kérj kölcsön egy napra egy másik akksit, és akkor tutira ki tudod deríteni. Én 90%-ot adok rá, de felelõsséget nem vállalok érte. :) Szóval ne vegyél feleslegesen újat, ha nem szükséges! Azért is gondolom, hogy az önindító jó, mert amikor már nem indítóztál, akkor alig tekert már az ablaktörlõ. Pár mp-nyi rövidzár meg nem szívná le ennyire.

3681 Csády Szabolcs 2011-07-28 20:39:46  Előzmény:Varga Tibor: 72295

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Megpróbálom majd másik felnivel. Majd beszámolok az eredményrõl.

3680 Busa Attila József 2011-07-28 20:37:08

Sziasztok!

A közelmúltban volt egy nagyobb problémám, amit korábban le is írtam nektek a fórumra. Úgy tûnt minden problémámat orvosolta egy "új" gyújtáselektronika és 4 új szénkefe a régi önindítómban. Amikor az elektromos alkatrészek szervize folyamatban volt én kivettem az aksit, mert a sok ráindítózástól addigra lemerült. Feldobtam töltõre és ott felejtettem 3 teljes napig. Majd mikor beraktam a "felújított" indítómotort és az "új" gyújtáselektronikát, a helyére került a 72 órán át töltött akkumulátor is. A gépjármû egy pöccentésre indult és minden tökéletesnek tûnt.
A szerelést követõen egy hétig állt az autó, mert nem kellett használnom. Tegnap, mikor a szükség miatt sietnem kellett volna, akkor beülök a kocsimba és ráfordítom a kulcsot, csak egy nyösszentett az önindító és minden elhalványodott. Majd a harmadik próbálkozás után végre beröffent a jármû. Elmentem dolgozni és estére a munkahelyen feldobtam az aksit töltõre, nem értve a dolgokat. Reggel 6:00-kor, mûszakom végén pedig a feltöltött aksit a helyére illesztve minden gond nélkül muzsikált a motor. Mintegy 10km-et autóztam a lakásomig és lepihentem aludni. Délután 17:00-kor beültem újfent a járgányba és megint egy "leszívott" aksi fogadott. Beülés, kulcsráfordítás, minden kijelzõ és fény elsötétült és se kép, se hang. Az ablaktörlõm is csak éppen el tudott indulni. Feldobtam tehát az aksit megint 4 óra töltésre, mert este mennem kellett volna megint dolgomra. 4 óra töltés után azonban az aksit visszahelyezve változást nem tapasztaltam és megint csak nem megy az autó. Sajnos multiméterem nincs elérhetõ közelségben, ezért nem tudtam feszültséget, illetve nyugalmi állapotban áramfelvételt mérni.
A kérdés tehát annyi, hogy vajon a felújított indítómotor lehet zárlatos és leszoppantja az aksimat vagy az akkumulátort végeztem ki a 72 órás fix töltéssel? Sajnos a töltõ nem bolti darab, hanem egy házi kókány, mindenféle védelemmel. Azért lenne jó tudni, vagy tanácsot kapni, hogy melyik a rossz, mert mindkettõ kb. egy 15.000Ft-os probléma és jó lenne a helyesre "kidobni" ezt a tételt!
Remélem tudtok valami észrevételt, tanácsot írni!
Üdv: Atesz.

3679 Varga Tibor 2011-07-28 20:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72292

Semmi köze a tehermentesítõ hiányának sztem ahhoz ha ráz. az osztókör stimmel, annak középen kell lennie. max ki vannak kopva a felnin a lyukak, emiatt elhúzhatja. Központosító gyûrû persze nem árt, de nem ettõl ráz az autód véleményem szerint.

3678 Kerekes Gábor 2011-07-27 22:08:38  Előzmény: Spityu: 72288

Köszi, megpróbálom :)

3677  Spityu 2011-07-27 20:49:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 72292

Jah értem, fáradok... :) Szerintem elsõ körben próbáld meg a felniket, biztos vagyok benne, hogy olcsóbban kijössz, mintha vennél 8 megfelelõ anyát és/vagy csináltatnál két pogácsát (+ esetleg tõcsavarok).
A két felni átgumizással reális áron kb. 3-5ezer forintban megáll.

3676 Csády Szabolcs 2011-07-27 20:36:58  Előzmény: Spityu: 72291

Az alternatívát úgy értettem, hogy az excenteres tõcsavar és a nyomtávszélesítõ tehermentesítõ gyûrûvel. Megpróbálom akkor azt csinálni, amit javasoltok, s beszerezni másik felniket.

3675  Spityu 2011-07-27 19:51:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

No ez jó indok! Azt hittem nem optikai kényszerbõl van fent Zsiguli felni. Nekem pl. valami Fiat felni van rajta, amióta megvettem, de mivel munkásautó, nem nagyon érdekel. :)
Szóval... én is azt ajánlanám, hogy cseréld ki a felniket másikakra, és akkor jó lesz minden. Amúgy szerintem 5mm esetén is kellene a hosszabb tõcsavar, mert ha az emlékezetem nem csal, pont síkban vannak az anyák a csavarokkal rögzítést követõen.
Az alternatívát nem tudom pontosan hogyan érted, de Zsigulira nem jó a 4T felni, nem fér el a fékdob/féknyereg a felni belsejében (már nem emlékszem, hogy melyik). De ez esetünkben nem probléma.

3674 Kalmár Csaba 2011-07-27 19:36:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72289

Az 5mm pogácsa miatt már illik nagyobb tõcsavart betenni!Amúgy mindkét megoldás jó lehet, de sok régi autónál van fennt úgy a lemezfelni, hogy nincs tehermentesítõ hozzá!!!Szerintem egész egyszerûen dobd jó messzire azt a felnit és vegyél egy másik jó állapotút.Zsiguli felnit a bontókban szerintem 500 ft körül hozzádvágnak...

3673 Csády Szabolcs 2011-07-27 18:59:25  Előzmény: Spityu: 72285

Van gyári felnim, a dísztárcsás Lada azért kell, mert így teljes ( legalábbis elsõ ránézésre, az utca emberének ) a 2T külsõ.
Szerintem nem kellene hosszabb tõcsavar, mert nem akarok szélesíteni, csak központosítani, így kb 3-5 mm szélesítésben gondolkodom.
A kérdés az lenne, hogy excenteres anyával ugyan azt a hatást érném-e el, mivel azt valószínû olcsóbban megúsznám. Ladás fórumon kutakodva amúgy egymás alternatívájaként említik a kettõt, de azért megnyugodnék, ha itt is rábiccentene valaki.
Ha jól tudom fórumlakóknak is van 4T-n Lada felni, másoknál nem jött elõ ez a probléma?

3672  Spityu 2011-07-27 18:39:12  Előzmény:Kerekes Gábor: 72287

Nos, a 4mm rengeteg. :) Végülis a zárásszög a lényeg, ami a megszakítóhézagból (0.4mm +/- 0.05mm) és a bütyök profiljából következik. Szerintem csak a két megszakítóhézagot majd az elõgyújtási szögeket kell beállítani és teljesen jó lesz a gépezet.
Az érintkezõknek természetesen kell érintkezniük. :) A megszakítóhézagot értelemszerûen nyitott állapotban kell mérni.
[i](Módosította Spityu 2011.07.27. 20:40-kor)[/i]

3671 Kerekes Gábor 2011-07-27 17:28:04  Előzmény: Spityu: 72286

Állítva semmi nem volt, nagyon megpiszkálni nem akartam, annyira nem értek hozzá :D. Olyan 4 mm a hézag mikor nem ér össze, az egyik oldalon. Tényleg annak össze kell koccanóija? Mert olvastam ma valami 0,4 mm a trabis könyvben. Az okozhat ilyen tünetet hogy pl. rászivárgott a kenõ olaj a filcrõl? Lehet maradt kis csiszolás maradék :S

3670  Spityu 2011-07-27 16:49:35  Előzmény:Kerekes Gábor: 72284

A csiszolás után ugye véletlenül sem maradt az érintkezõkön csiszolóanyag maradvány pl. kvarc? Megszakítóhézag, gyújtásidõpont lett állítva? Nekem ilyen jellegû hibának tûnik.

3669  Spityu 2011-07-27 16:45:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72282

Igen, ilyen egy jó nyomtávszélesítõ. Központosítós/tehermentesítõs.

A szerelõ biztosan jól mondja, én csak így látatlanul okoskodok... amúgy muszáj az a Lada felni? Olcsóbban kijönnél, ha vennél 2 használt gyárit és átgumiznád. A nyomtáv miatt hosszabb tõcsavar is kellene, a pogácsa sem filléres tétel még vasból sem.

3668 Kerekes Gábor 2011-07-27 16:02:14

Sziasztok!

Ki mire gondol a következõ hiba kapcsán: adott 2t trabi, szívatóval indul csak el pöcre, aztán megy szépen majd megállok, kb fél óra bevásárlás, elindulok, ekkor már nem kell szívató, de ezután ki kihagy a gyújtás, megyek 500-600 métert azalatt dadog a motor és alig gyorsúl, majd szakaszosan hirtelen beindul, ha tartósan nem tudom 30 km/h fõlé vinni a sebességet akkor még több is kell mint 500-600 méter, egyik napról a másikra jött ez a hiba. Tisztítottam gyertyákat (isolator special van benne már jó ideje), ki is cseréltem. Megszakítós kis kalapácsokat is megcsiszolgattam, volt hogy szórta a szikrát a jobb oldali érintkezõ "kis kalapács". Ha már beindult (500-600 méter után) a motor akkor onnantól nincs vele gond.
[i](Módosította kerbor 2011.07.27. 18:11-kor)[/i]

3667 jocking . 2011-07-27 14:04:31  Előzmény:Turoczi Csaba: 72281

Nekünk is volt már probléma a kiszereléssel, de találtunk egy használható megoldást:
Elõször levettük egybe a nyerget, aztán régi gumibetétet levágtuk arról a részrõl, ahol az imbuszos rész kiáll. Ezután a szabaddá tett imbuszos végre flexszel csináltunk két levágást, hogy egy villáskulccsal pont rá lehessen fogni. Ezután kihajtottuk, megzsíroztuk, betettük az új gumibetétet, aztán visszahajtottuk villáskulccsal a helyére. A visszatételnél már nincs útban a gumibetét pereme, mert az új gumi rugalmasabb és félre lehet nyomni a villáskulccsal.

3666 Csády Szabolcs 2011-07-27 13:47:46  Előzmény: Spityu: 72280

Az osztókörre rosszul emlékeztem, viszont így fogalmam sincs miért nincs középen a felni. Mozgókúpos anyákkal lehetne orvosolni a problémát?

A szerelõ valami ilyesmit magyarázott:

[imgw]http://www.gepesztuning.hu/images/kepek/Nyomtavszelesito_tehermentesitovelk.jpg[/imgw]

3665 Turoczi Csaba 2011-07-27 12:33:21  Előzmény: : 72277

Hát nemigen sikerült leszedni 6-os imbusszal eddig. Kissé be van rohadva...... :-)

3664  Spityu 2011-07-26 21:16:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 72279

A 4T és a Zsiguli osztóköre is 4x98, úgyhogy nem tudom, miért lehet eltérés. A nyomtáv tényleg nem hülyeség, szerintem inkább vegyél használtat. Bontóban érdemes körülnézni, keress gyári Lada szélesítõt (5mm). Közponosítani nem fogsz tudni vele, de egy próbát megérhet. Amúgy Ladára gond nélkül felmegy (fõleg ha nyomtávozva van) a 4x100-as felni, nem a legegészségesebb a tõcsavaroknak, de eddig nem volt velük gondunk. Mozgókúpos anyák használata javasolt.

3663 Csády Szabolcs 2011-07-26 20:58:08  Előzmény:jocking .: 72256

Ma voltam szerelõnél. A futómûvemet akárhogy rázták, nem találtak semmit se, úgyhogy levették a 2 elsõ kereket, hogy kicentírozzák, s úgy tûnik a felni is meg a gumi is üt egy kicsit...
A nagyobbik gondot, ami valószínûleg okozza a problémát csak a kerék felrakásakor vettük észre: A kocsin 1200-es Lada felni van, s az osztókörök különbsége miatt ahogy meghúzza az ember a kerékanyákat, a felni nem pontosan középen lesz. A szerelõ azt javasolta, hogy szerezzek be egy pár mm vastag nyomtávszélesítõt, aminek a közepén van egy perem, ami pozícionálja a felnit, s így a kerékanyák csak rögzítik azt.
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy venni, vagy gyártatni érdemes a nyomtávszélesítõt? Van-e valakinek mûhelyrajza hozzá? Van valami más megoldás erre a problémára?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
[i](Módosította trabiszabi 2011.07.26. 22:59-kor)[/i]

3662 Turoczi Csaba 2011-07-26 14:56:24

Köszönöm a segítségeteket! Mindenképp megnézem mi lehet a baj! Még valami! Az AC-punpa blokk felõli résznél csöpög valami. Olaj, vagy benzin lehet? Mintha sötét lenne a folyadék. Más! A 601-es Trabi késve reagál a gázadásra, és alapjárat se sok van. Mintha falsot szívna. Állítólag a pillangószelep rúdja lenne kikopva.. Fúvókákat kitakarítottuk....
Azt hiszem több -ilyen jellegû- bajom nincs!
Köszönöm a segítségeteket!
Csaba

3661   2011-07-23 13:15:34  Előzmény:Turoczi Csaba: 72275

Szia!

Nekem volt ilyen problémám, a megoldást az jelentette, hogy levettem a kereket, és a féknyeregnek van két stiftje, amin jár a féknyereg egyik fele, ezeket kicsavartam egy hatos imbuszkulccsal. Kiszedtem õket, kitakarítottam a két stift gumibetétjét, amikben mozognak, zsíroztam, összeszereltem, és jó lett.

3660  Spityu 2011-07-23 12:27:39  Előzmény:Turoczi Csaba: 72275

Szia!

Felni le, szemrevételezés -> valaki nyomkodja meg a fékpedált, lehetséges, hogy az egyik dugattyú jobban kijár vagy ilyesmi és ez okozza a problémát.
Ezt követõen szereld ki a két fékbetétet, majd a dugattyúk közé tegyél egy villáskulcsot vagy pajszert / szerelõvasat és kérj meg valakit, hogy óvatosan nyomja meg a fékpedált, ügyelve arra, hogy nehogy kiugorjon a dugattyú a helyérõl. Amikor úgy ítéled meg, hogy eléggé kijött (kicsit többet, mint üzem közben), akkor szerelõvassal nyomd vissza (már felengedett fékpedál mellett. 10-10 alkalommal járasd meg mindkét fékpofa ütközõjét, és valószínûleg jó lesz.
Amúgy õszintén bevallom, fogalmam sincs, hogy úszónyerges vagy fix-e a Trabié, de ettõl függetlenül a fenti dugattyújáratás jól jön mindig.

3659 Turoczi Csaba 2011-07-23 11:51:50

Sziasztok!
Szorul az egyegyes Trabi bal elsõ fékje kissé. Megnéztem,melegszik is a felni szépen. Mit tehetnék ezzel úgy hogy közben ne barmoljak bele semmibe? Gondolom a dugattyú lehet megszorulva...
Segítségeteket kérem!
Köszönöm!
Csaba