Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4313 jocking . 2012-01-13 11:08:12  Előzmény: Spityu: 72928

Ennyi erõvel ha bármit cserélsz benne, akár a legkisebb csavart is, már akkor is lehetne ezt mondani. :D

4312  Spityu 2012-01-13 10:44:49  Előzmény:jocking .: 72927

Az nem jó, nem azzal gördült le a gyártószalagról. ;)

4311 jocking . 2012-01-13 10:37:48  Előzmény: Spityu: 72926

Mi meg nem szoktunk a váltóval sz@rozni, eddig 2x tönkrement, de akkor csak kivettük és beraktunk egy másikat. :evil: Így jár az, akinek az ismeretségi körében van olyan ember, aki régen ralizott és elbontott jó pár trabantot. :D

4310  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 72924

Az én váltóm 82ezret futott. A csapágyak (olajjal megkenve) pontosan úgy futottak, mint a gyári újak. Benzinnel kimosva, száradás után a használtak valamivel hangosabban futottak. De az újak is "sisteregtek", természetesen. A lógásban nem nagyon éreztem különbséget. Az egyetlen hengergörgõs csapágy szerintem örök meg egy nap. A fogaskerekek fogain néhol még látszódott a megmunkálás nyoma is.
Amik leginkább kophatnak, azok a szinkrongyûrûk (a három menesztõnél, lásd kép), a szinkrongyûrû belseje (mint az új), a fogaskeréken ezeknek a felfekvõ felületei(kicsit ki van fényesedve), a kapcsolóvillák (inkább botváltóknál, amikor váltórudat használják könyöklõnek), a szinkrondobok belseje: ahol a három menesztõben lévõ golyó jár (gyakorlatilag ez az, amitõl érezni a fokozatokat, na jó, a villák is reteszelõdnek), illetve maguk a kapcsolófogak is el tudnak kopni, leginkább a durva (recsegõs) váltásoktól, jellemzõen a kettes. Nekem a fentiekbõl egyedül a szinkrongyûrûn keletkeztek benyomódások, ami jól látszik az alábbi képen. Igazából még simán jó ettõl, de volt 4 gyárim, így kicseréltem, az eredetieket pedig feliratoztam, hogy hol voltak, és elcsomagoltam szépen.
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/1/13/ghcbotn9thqygqt60uta.jpg[/imgw]
Szinkronagy:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/1/13/sre4dvsvmfsieaah145m.jpg[/imgw]

4309 Őry Gábor 2012-01-13 08:18:49  Előzmény:Sipos Tamás: 72922

Ja, ja, az új szabadonfutó kompletten 5000 pénz körül mozog. Érdemes vétel.

4308 Sipos Tamás 2012-01-13 01:18:30  Előzmény: Spityu: 72923

[justify]Igen, nekem már az új féltengelyes van. Hallgatok az okos szóra és nem fogom piszkálni a váltó belvilágát, mert a mechanikának semmi baja. Csak ha valami nagyon durva dologra derül fény, akkor fogok beavatkozni. Ezt a szabadonfutó ügyet csak az elõvigyázatosság szempontjából találtam ki. Nem tudom mennyit bírnak ki a bontatlan váltók, de gondolom azok sem örök életûek (97000 km-nél járok). A szinkron mechanizmus és csapágyak is elkopnak egyszer, és akkor majd valamit lépnem kell, de annyira meg egyáltalán nem súlyos a helyzet, hogy új váltót kellene vennem (a rózsakerekeket meg ebbõl át lehetne tenni).
A szimeringeket már megvettem; SKF dupla ajkút. Már az eredeti NDK-s alkatrészekben sem bízom, mert azok meg már túl régen készültek és lehet, hogy a sok állás, helytelen raktározás miatt mennek hamar tönkre.[/justify]

4307  Spityu 2012-01-12 22:50:37  Előzmény:Sipos Tamás: 72921

Akkor a tiédben 3 csillagos kihajtás van már. A nem-ékes agy tudtommal nem kúpos, hanem zsugorkötésû. De ez már részletkérdés. Amúgy Tsaby mester tapasztalata alapján összevissza szerelték mindkét fajtával a váltókat, szóval lutri, hogy milyen is van a tiédben.
Nem olcsón, de van gyári új váltó, valahol 20 és 30 ezer forint között. De csak kétcsillagos, emiatt neked még rózsakerekeket is kellene venned, ami nagyjából további 2x1500 forint.
A szimmeringek kb. 1000 forintból megvannak, nem vészes. Zsombicarnál van gyári, forgásirányos, szerintem teljesen jó az állaguk, én ilyennel raktam össze a váltómat májusban. A nyelestengelyre szintén Pneumant ment.
Ha nem gyárit veszel, akkor lehetõleg dupla ajkú legyen, ha forgásirányos(jobb-bal, jobb) is, az külön jó.

4306 Sipos Tamás 2012-01-12 22:15:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 72920

[justify]Telepatikus képességekkel rendelkezel.
Az enyém teljesen jó, semmi baja. Meggyõztél; nem fogom piszkálni, csak szimering csere lesz, a vaterás szabadonfutókat, meg megvenném nehezebb idõkre.[/justify]

4305 Sipos Tamás 2012-01-12 22:11:41  Előzmény:Varga Tibor: 72919

[justify]Nekem 1986 decemberi az autóm, és gondolom ez újnak számít. A váltót még nem szedtem szét, de ezek szerint azt gyanítom, hogy a tengely nálam kúpos és csak a jobb oldali változat lehet megfelelõ.
Az is lehet, hogy megveszem mindkettõt, mert hátha egyszer lesz egy tényleg régi Trabantom.
Kosarat és görgõket persze vennék újat, de ezt a lehegesztést semmiképpen sem szeretném. A trabantozásban az egyik legjobb a szabadonfutót használni.[/justify]

4304 Ackermann Balázs 2012-01-12 22:06:14  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Le ne hegeszd szerintem semmiképpen. A Trabi egyik legnagyobb okosságát vennéd el. Én most januárban használom 10 éve a Trabimat, versenyeztünk, bejártuk az országot családostul és Zwickauban is voltunk. Eredeti bontatlan váltó, közel 100 ezer km-el. (vagy 2x annyi, ki tudja :))

Úgy szokott tönkremenni, hogy berakod 4-esbe és olyan mintha üresben lenne. De lehet így használni még ezrekig gond nélkül, csak meg kell várni hogy alapjáratig leessen a fordulatszám és akkor rendesen zár. A Sárgában ilyen, de nem zavar mert amúgy is hegesztett a váltóm a kétkerekezéshez és nem megyek nagyon 4-esben.

Szóval nézd meg, de szerintem nem érdemes buzerálni ha jó, és nem szokott teljesen tönkre menni egy pillanat alatt, inkább fokozatosan.

4303 Varga Tibor 2012-01-12 21:41:56  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Mindenképp a kúposat vedd, az ugyanis jó a régi tipusú ékes váltóhoz is, ellenben fordítva ez nem igaz. De új kosár se ártana, görgõk nagyjából sose kopnak el...
De én azt csinálnám, hogy leheggeszteném a szabadonfutót, kb 2 nap alatt átszoksz arra hogy kinyomod a kuplungot 4-ben is gurulásnál, ugyanis én 2 gyári szabadonfutót is betettem az enyémbe, persze nagyjából fél évet se bírtak, így le lett hegesztve(pedig a fogaskerék is új volt, mégis elforgott a tengelyen)
[i](Módosította Tibke 2012.01.12. 22:44-kor)[/i]

4302 Sipos Tamás 2023-05-22 08:40:11

[justify]Tervezem, hogy nyáron elmegyek a gyerekekkel Zwickauba, természetesen a Trabikával. Elõtte ugye nem árt átnézni az autót. Most, hogy szivárog a hajtómûolaj, a differenciálmû szimeringek cseréje elengedhetetlen, de még a nyelestengely szimeringjét is szeretném cserélni. Ha pedig már kint a váltó, akkor a kuplungot is megnézem.
De ha már kint a váltó, akkor a 100 ezer km futásteljesítményhez közeledve érdemes lenne a szabadonfutót is megnéznem. Nincs semmi baja, de ha nekem valahol Csehországban beadja a kulcsot, akkor ott leszek a fiammal meg a lányommal és bizony vakarhatom a fejem.
[url=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/trabant_szabadonfuto_gorgok_nelkul_2_fele_uj_1534113767.html]A Vaterán most van kétféle szabadonfutó.[/url]
Melyik a jobb? Melyiket lenne érdemes megvenni?[/justify]

4301 Kozma Bence 2012-01-12 21:16:15  Előzmény:Sipos Tamás: 72916

2T-m van, köszi szépen, akkor olyat veszek. :)

4300 Sipos Tamás 2012-01-12 21:11:16  Előzmény:Kozma Bence: 72910

[justify]Ha neked 2T Trabid van, akkor szerintem elég a DOT3 is. Igaz, annak a forráspontja alacsonyabb, de úgy tudom a dobfékes autókhoz az is megteszi. Én például mindig azt veszem.
És a sorozatos fékhibák miatt (éljen a hazai utángyártó ipar!) minden évben elhasználok legalább egy flakonnal.
A tárcsafékes autókba viszont mindenképpen DOT4 ajánlott.[/justify]

4299 Csády Szabolcs 2012-01-12 21:07:25  Előzmény: : 72914

Kösz szépen!

4298   2012-01-12 18:48:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 72913

Egy flakon fél literes DOT4-es elég a teljes rendszer cseréjéhez. Én vettem zöld flakonosat, meg volt szürke is, semmi különbséget nem fedeztem fel. kb 6-700 forintért lehet venni.

Egyébként ilyet vettem: Krarusz Block Plus DOT 4 500ml Univerzális fékfolyadék.
valamint zöld flakonos Block Plus DOT 4 500ml

Még az is lehet hogy ez a két termék egy és ugyanaz, csak változott a dizájn :D

Átlátszó gumicsövet tegyél a légtelenítõcsavarra, és figyeld hogy mikor jön a tiszta, új folyadék. Ha látod hogy már tiszta anyag jön (tehát már az új folyadék), akkor az menjen külön flakonba, mert azt újra bele lehet önteni a rendszerbe.

4297 Csády Szabolcs 2012-01-12 15:51:42  Előzmény: : 72911

Nem tudod véletlenül, hogy a 4T Trabiba mennyi és milyen fékolaj való?

4296 Kozma Bence 2012-01-11 21:13:42  Előzmény: : 72911

Köszi, akkor mindenképp lecserélem, mert fogalmam sincs mikor lehetett cserélve.

4295   2012-01-11 21:06:40  Előzmény:Kozma Bence: 72910

Két évente cseréld le a teljes rendszert, mert bevizesedhet, és ilyenkor csökken a forráspontja, a fékfolyadék forrása meg kellemetlen nagy fékezésnél :/ a 700 forintos DOT4-es fékfolyadék kiválóan teszi a dolgát.

4294 Kozma Bence 2012-01-11 20:30:54

Fékolajnak milyen fajtát javasoltok? Van különbség olcsóbb és drágább között? Illetve az újat utána lehet tölteni a régire ha nem ugyanolyan? (nemtudom milyen van benne) Mennyire van szükség a komplett rendszer feltöltéséhez?

4293 Papp Zoltán 2012-01-11 19:05:04  Előzmény: Spityu: 72908

Ja,ja,értem...! :-)

4292  Spityu 2012-01-11 18:50:16  Előzmény:Papp Zoltán: 72907

Én bowden + kormányváltóról beszélek. ;)

4291 Papp Zoltán 2012-01-11 18:05:08  Előzmény: Spityu: 72906

Köszönöm! De a Retró áruház parkolójában láttam egy kormány váltósra átalakított Fiat váltósat,és mindenképpen úgy szeretném én is megoldani.A bowdenes,padló váltós megoldást én is ismerem....

4290  Spityu 2012-01-11 17:53:45  Előzmény:Papp Zoltán: 72905

Tipp: lehet, hogy bowdenes. Persze az sem olyan egyszerû, de talán egyszerûbb. ;)

4289 Papp Zoltán 2012-01-11 17:29:08

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki,hogy kinek az autójában van fiat motor a saját
váltójával betéve úgy,hogy az mégis kormány váltós maradt?
Igazából ugye az átalakító mechanika érdekelne...

Elõre is köszi!

PZ

4288  J.I. 2012-01-08 12:22:36  Előzmény:jocking .: 72903

Erre én is gondoltam már.Szerzek egy másik órát rákötöm és ki fogom próbálni úgy.

4287 jocking . 2012-01-08 11:42:22  Előzmény: J.I.: 72902

Akár az is lehet, hogy maga az óra szar. Ilyen korú szerkezeteknél elõfordul.

4286  J.I. 2012-01-08 10:23:48  Előzmény:Őry Gábor: 72901

Az átfolyásmérõ jeladó mûködik,a vezetékek összedugva,a benzin tökéletesen folyik,az óra kap áramot,de mégsem mér....mi a fene lehet :-(

4285 Őry Gábor 2012-01-08 10:19:22  Előzmény: J.I.: 72892

Nem kell ám megijedni a célszerszámoktól! Lényegében minden kiváltható egy kis okossággal.

4284  Bandi 2012-01-07 05:05:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72899

Injektort neki!!!!!!!!!!

Nekem nyáron autópályán 5,8-6,2 állandó 130km/h-nál
Közúton 5,5-6,5 tempótól függõen
Városban 6.5-7 között mozog.
Télen a nagy hidegben kér egy kicsit többet,ilyenkor betol 7,5-8,5 között is.

Ja, 1.3-ról van szó 5 sebességgel!:-)És 155/70-es gumival.

Régebben az 1.1-em 4 sebességgel 7-8,5 között volt állandóan!

[i](Módosította Bandi 2012.01.07. 06:06-kor)[/i]

4283 Csády Szabolcs 2012-01-06 22:49:56  Előzmény: Spityu: 72898

Nagyon rövid városi távokból jött össze, s akkor még 165-ös papucsok voltak a kocsi alatt. "Szervi bajról" nem tudok, s nem is hinném, hogy lett volna, mert ebbõl elvi kérdést csinálok. Nyáron 155-ös gumikkal 95-100 km/h-ás utazósebességgel 7 l-ben megállt a Móvár-Püspökladány távon. Asszem erre mondják, hogy szeszélyes az étvágya :D
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.06. 23:53-kor)[/i]

4282  Spityu 2012-01-06 22:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72897

Én a magas fogyasztást nem bírom felfogni, mármint azt, hogy hogyan lehet összehozni ilyet. Pl. a 12.5-ös fogyit. :D Jó, gondolom rövidtáv + tél + esetleg rossz szívató. Meg egyszeri alkalom.
De az, hogy konstans sokat zabál egy kocsi, és nincsen "szervi baja", nem tudom, hogyan lehetséges. Induljunk ki abból, hogy 4db 145-ös kerék (gördülési ellenállás), karosszéria forma (légellenállás), ~600/~800 kiló(terhelés), 7.8-as ill. 9.5-ös KV (hatásfok), 4 sebességes váltó (optimális fordulatszám). Hosszú távon, ideális körülmények között nem szabadna 7l-nél (benzinbõl) többet ennie 4 emberrel. Szerintem.

A 4 literes fogyasztással csak csínján... a már leírt elégtelen kenés miatt. Azt tudom mondani: úgy kell neki. :)

Amikor megvettem a 4T-t, hazafelé vontatni kellett a kocsit, amivel mentünk érte. Betettünk egy kötelet is indulás elõtt, hátha valami gond lesz a vásárolt kocsival. Aztán fordítva történt... A Ladát vontatva 12literes fogyasztás jött ki LPG-bõl. Negyedikben, amit bírt: 60-70-nel, végig(!) 80%-os gázpedál állással, kb. 2000kg össz-gördülõ tömeggel.

4281 Csády Szabolcs 2012-01-06 21:45:48  Előzmény:Nagy Donát: 72893

Nekem a 4T egyszer 5,6-ot evett, de akkor egy a gyerekbetegségeitöl szenvedö 500-ast kísértem, s 60-nál nem is mentünk gyorsabban. De télen, városban evett már 12,5-öt is...

4280  J.I. 2012-01-06 20:37:15  Előzmény:Kozma Bence: 72894

Nagyon szuper köszönöm szépen! :-)

4279 Kozma Bence 2012-01-06 20:06:09  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Hm, ez megse fordult a fejembe... Amúgy 75-80-as tempónál 5 litert eszik nekem gyárilag. Azzal csak nem lehet probléma remélem. :) 1:50-be keverem, de a biztonság kedvéért mindig odalöttyintek még neki egy kicsit. :)
Milyen olajat ajánlotok amúgy? Nekem most valami OMV-s van, mert egyszer kifogytam útközben és az OMV volt a legközelebb. Persze a legkisebb kiszerelés 1 literes volt...

4278 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: J.I.: 72892

[url]https://bence.szunyi.com/javitas2t.pdf[/url] :)

4277 Nagy Donát 2012-01-06 19:50:19  Előzmény: : 72890

Nekem az 1.1 városban 9 liter, de azon kívül is 7 liter alá sosem tudtam menni.

4276  J.I. 2012-01-06 19:13:28  Előzmény:jocking .: 72891

Tudnál nekem adni egy ilyen linket ahol közvetlen le tudom tölteni?Köszönöm szépen!:-)

4275 jocking . 2012-01-06 18:08:36  Előzmény: J.I.: 72888

Senki nem születik szerelõnek.;) Trabinál nagyon sokminden nincs, amihez érteni kellene. Tudom javasolni az interneten több helyen fellelhetõ javítási segédkönyv tanulmányozását, abból szinte az egész trabiszerelést meg lehet tanulni.:) Másfelõl pedig itt vagyunk mi itt a fórumon, mi is szívesen adunk tanácsot. Ezenfelül szinte már csak annyihoz kell érteni, hogy balra lazít, jobbra szorít.:D

4274   2012-01-06 17:41:06  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Nagyon elgondolkodtató amit mondasz, mindenesetre az sincs tisztázva, milyen körülmények között evett 4 litert az említett jármû. Mert az én 1.1esem 5 litert fogyaszt ha 70-es átlaggal vezetek 200 km-t. Városban meg még 8 liter alá nem nagyon sikerült menni.

4273 Nagy Donát 2012-01-06 17:01:42  Előzmény:Kozma Bence: 72884

Szerintem 4 liternél olyan kevés lenne a kenés, hogy besülne a motor. De legalábbis nem lenne a kocsinak egészséges.

4272  J.I. 2012-01-06 15:57:02  Előzmény:Kozma Bence: 72887

Na igen de én nem értek hozzá ennyi a különbség.Nekem is garázsban áll én egy Suzuki Sx4-t használok,de ha nem fogok szerelõt találni ott megy tönkre a garázsban:-(

4271 Kozma Bence 2012-01-06 15:43:19  Előzmény: J.I.: 72886

Ismerõs a szitu... Mindig elõjön valami apróság ami elveszi az ember kedvét. Én most leis raktam egy darabig. Garázsban pihen tavaszig, addig mindent megcsinálgatok rajta szépen, majd márciusban mûszaki. Utána pedig remélhetõleg élvezhetem a felhõtlen Trabantozás élményét. :)

4270  J.I. 2012-01-06 15:26:28  Előzmény:Bencze Robi: 72885

Máshonnan,de pontosan nem tudom hol szivároghat,mert annyira nem néztem meg.Komolyan néha úgy el tudja venni a kedvem az egésztõl....mindig van valami és még meg sem tudom csináltatni,mert nincs kivel.áhhhhh

4269 Bencze Robi 2012-01-06 15:23:42  Előzmény: J.I.: 72883

de honnan folyik az olaj? leeresztõcsavarnál vagy máshonnan?

4268 Kozma Bence 2012-01-06 14:31:07

Sziasztok!
Csak kiváncsiságból szeretnék egy olyat kérdezni, hogy MZ karbival mûködik-e a Trabi? Index fórumon írta valaki, hogy neki az volt rajta és 4-nél többet nem evett.
Nem vagyok egy mindenen spórolós fajta, csak azért így a hidegben, városban eszeget azért...

4267  J.I. 2012-01-06 13:21:46

Eléggé elvagyok keseredve.Megpróbálok minden helyretenni ezen a kis kocsin de egyszerûen semmi sem sikerül.Pl most az átfolyásmérõ téma.Ma elkezdett csepegni a váltóból az olaj.Ráadásul egy jó szerelõt sem találok itt dél Pesten.Megvettem a kocsit de alig van hozzá alkatrész és ha találok is nincs aki megcsinálja.:(:eek::S

4266 Sipos Tamás 2012-01-06 12:36:47  Előzmény:Őry Gábor: 72879

[justify]Szimeringre gyanakszom én is, köszönöm a méretet.[/justify]

4265 Nagy Donát 2012-01-06 10:41:09

Sziasztok!

Még október körül írtam, hogy a 4T Trabimon olyan jelenség tapasztalható, hogy néha mintha kihagyna az egyik hengerben a gyújtás. A kocsin motorfék érzõdik, lomhább lesz, és kis ciripelõ hang is kíséri a jelenséget. Fordulatszámtól és motorhõmérséklettõl függetlenül fél-egypercenként váltakozott a hiba, hol elõjött, hol eltûnt.
Akkor cseréltem gyertyát, gyertyakábelt, rotort, elosztófedelet, gyújtótrafót, gyújtáselektronikát; a hiba mégsem múlt el.

Na most, a múlt héten tönkrement a fesszabályzóm, az aksit alapjáraton 14V, menet közben 18 V-al töltötte (gõzölt az aksi rendesen, a kénsav jelentõs része eltávozott). Fesszabályzót kicseréltem (~2300 Ft), és ezzel valamiért a fent leírt hiba is megszûnt! Nem egyértelmû számomra az összefüggés, de most örülök mint majom a farkának.

Mindezt azért írtam le, mert még õsszel egyikõtök küldött nekem üzenetet, hogy õ is ezt a hibát tapasztalja, és ha találok rá megoldást, szóljak. Sajnos azóta a 'neve' elveszett, így remélem, itt olvasva tudtam neki segíteni.

4264  J.I. 2012-01-06 10:24:18  Előzmény: J.I.: 72877

Bekötöttem az átfolyásmérõt.Benzincsõ rajta,kábelek összekötve mégsem mutat az óra semmit.....nem értem....az üzemanyag szépen folyik.:-(