Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8363 Tarjanyi Krisztian 2020-04-15 20:55:38

Sziasztok. Wartburg 353w vészvillogó bekötésében tudna valki segíteni? Elment az irányjelző. Megpróbáltam javítani de nem sikerült. Addig csesztettem amig a vészvillogó vzetékeit is lehúztam és nem tudom visszarakni. Ha valaki letudna fotozni 1et megköszöném.

8362 Kacsándi Szabolcs 2020-04-15 19:46:41

Nagyjából észre sem vehető a különbség.Néhányban még találkoztam felemás munkahengerrel is.műszakis autórol beszélünk.A 4T Trabimban kétütemű főfékhenger került,mert az eredetivel semmilyen normális fékhatás nem volt.felújítottam, javítottam és nem lett jobb,eldobtam olyan messze amennyire bírtam.Ezt meg beletettem ,semmi átalakítás nélkül,és lett fék.A hátulja ennek ellenére sem tört ki sose,pedig állítólag a benne lévő szelepeken kellett volna variálni.De működött így is.Szóval nem kell megijedni annyira attól a munkahengertől.A versenyautóba 4T tárcsafék került átalakítva a 2T csonkállványára.Hátul 4T munkahengerek és fékerő elosztó nélkül összeépítve.Tökéletesen működik.Spityu tudja tanusítani,mert ült benne versenykörülmények közt.Nagyjából a versenyen járattuk be a féket ,mert úgy készült el a kocsi,nem volt idő próbálgatni.Elől ráadásul Ferodo DS Racing fékbetétek kerültek,amit gondolom nem kell senkinek bemutatni mennyire fog.És így is több mint tökéletes volt.Ehhez képest az a hangyányi eltérés a két munkahenger közt nagyjából nulla értékű.

8361 Őry Gábor 2020-04-14 23:08:33  Előzmény: Spityu: 81694

Nem kúpos a vége. A korábbi gomba is eléggé szorulós. Na de ha gyárilag szar, mit tegyek bele? Úgyis már csak utángyártott szar van.

A hátsó fékkel óvatos lennék. A Trabi rövid, könnyen megpörög, lehet, hogy nem véletlenül méretezték alá azt a munkahengert. A fékpad megmondaná a tutit.
A nagyobb pedálút meg kifejezetten idegesített, mint minden, amitől a pedálút megnő.

8360  Spityu 2020-04-09 18:06:16  Előzmény:Őry Gábor: 81691

Ugyan nem én írtam, de felmerül bennem a kérdés. Biztosan rossz hátra a 20 mm-es fékmunkahenger? Nekem 16-osok vannak fent, de gyakorlatilag alig működnek a hátsó fékek. Mindig óvatosan fékezek, ennek ellenére az elsők sokkal jobban kopnak és érzésre rengeteg fékező erőt tudna még átvinni a hátsó gumi pár a földre. Hosszú lejtmenetnél kézifékkel szoktam kompenzálni, nehogy túlterheljem az elsőket.

Szerintem egyszerűen rossz az új fékgombád. A menetnek nem kellene szorulnia, emlékeim szerint kúposan szorul meg a vége, mint pl. a csövek esetében.

8359 Őry Gábor 2020-04-08 10:16:07  Előzmény: Spityu: 81681

Most mi a sz..r van? Áttettem az új fékgombát és alapból világított a féklámpa. Nyomkodásra nehezen elmúlt, de előjött. A nyomás kienged, mert az autó gurul.
????
Most visszatettem a régit, egyelőre nincs probléma, de valószínűleg a legrosszabbkor fogja nekem lesz..pni az akksit.
Ja, és az normális, hogy igen nehezen hajtható be a gomba?

8358 Őry Gábor 2020-04-08 10:12:33  Előzmény: Spityu: 81681

Nem szerencsés az 1.1 munkahenger. Megnő a pedálút és ráadásul hátul megnő a fékhatás. Erős fékezésnél megcsúszhat. Ajánlatos áttenni a munkahengert.

8357 Haraszthy Csaba 2020-04-05 12:47:27

Sziasztok! Trabant 601 javitasi utmutao konyvet keresek online de nem igazan talalok. Valaki tud valami oldalt ahonnan le lehetne tolteni? Koszonom!

8356 Kacsándi Szabolcs 2020-04-03 19:33:06  Előzmény:Varga Zoltán: 81687

Trabant 1,1 fékdobok felszerelhetők.Igaz 4*98 a körosztó,de mozgókúpos kerékanyával ez korrigálható.Másik hogy 4*100-ra szokták fúrni az eredeti lukak közé elforgatva.Így kétosztókörös lesz.Egyszerű megoldások.Szerezni kell két 1,1 hátsó futóművet és tengelyestől csak ki kell cserélni a dobokat,vagy komplett áttenni a futóművet.Fékek azonosak.Munkahenger átmérője tér el ,vagyis a dugattyúk benne,kívülről ugyan az.Ez a tárcsafék miatt van,de lehet észre sem veszi a különbséget

8355 Varga Zoltán 2020-04-01 21:46:20

Sziasztok!Köszönöm a felvételt!Nagy trabantos voltam,most sajnos nincsen szerencsém egy ilyen szenzációhoz,egy gyerekkori barátomnak szeretnék segíteni,aki restaurált egy 601 kombit.A hátsó fékdobot szeretné valahogy 4*100 as osztókörüvé varázsolni.Van pár ötlet,de most dobcserét ajánlottak neki.Van esetleg tudomásotok kompatibilis dobról?pl 1.1 a vw motorosé,esetleg valamelyik vw modellé.Ötleteket előre is köszönöm!

8354 Őry Gábor 2020-03-30 16:06:50  Előzmény:jocking .: 81680

Felváltva kell!

8353  Spityu 2020-03-29 21:11:11  Előzmény:jocking .: 81680

Igen, azt levegősíteni kell, most is azon mesterkedem. :D

8352 jocking . 2020-03-29 20:56:42  Előzmény:Őry Gábor: 81679

Az nem folyadéktalanítva van inkább? :D

8351 Őry Gábor 2020-03-29 19:02:31  Előzmény: Spityu: 81677

Remélem. Utálok légteleníteni. Kivéve a söröskorsót! :)

8350  Spityu 2020-03-28 21:31:11  Előzmény:Őry Gábor: 81676

Nem biztos, hogy sok kifolyik. Én biztos nem csináltam ilyesmit a 4T-nél. :D Fogtam, kicsavartam, becsavartam. Kicsit fellazított állapotban benyomtam a pedált, kiékeltem, meghúztam a gombát, majd visszaengedtem a pedált. Amúgy csak az első kört érinti. Pontosabban a 4T-nél az egyik átlót. Az egyik kört.

8349 Őry Gábor 2020-03-28 20:59:43  Előzmény: Spityu: 81671

Az komplett légtelenítést jelent. De szeretem!

8348 Őry Gábor 2020-03-28 20:58:43  Előzmény: Spityu: 81671

A karbi lötyögő tengelyére...

8347  Spityu 2020-03-28 20:37:45  Előzmény:Őry Gábor: 81669

O gyűrűzés? Ezt melyikre írtad? Elég szar most a fórum, nem nagyon tudom értelmezni a sorszámokat.

Nekem a 4T-n volt ilyen. Fékgomba cserélés oldotta meg. :)

8346 Őry Gábor 2020-03-28 20:11:11

Hali!
Egy problémához kérek segítséget: Álló helyében állandóan kigyullad a féklámpám. Akksi tökig merül persze. Kezdem unni. Kb. egy éve ceréltem ffhengert. A nyomó4údon rövidítettem valamit de így is csinálja. Persze, ha rálépek a fékre, utána elalszik. ????

8345 Őry Gábor 2020-03-28 20:06:30  Előzmény: Spityu: 81395

És az O gyűrűzés az semmi?

8344  Spityu 2020-02-24 21:09:11  Előzmény:Csörögi Gábor: 81617

Trabant? 1.1?

8343 Csörögi Gábor 2020-02-24 19:12:27

Tudna valaki hátsó ablaktörlő motor bekötésében? Konkrét gyakorlati útmutatás lenne jó. Arra gondoltam, hogy leírná egy szíves tanácsadó, hogy a motor konkrétan melyik biztosítóról, melyik vezetéken keresztül, a kapcsoló mely pontjához csatlakozik, s miként kap akku +-t. Vagy ezt hol lehet megtalálni, ha ezt már valaki leírta. Nagyon köszönöm!

8342 Pajer Thomas 2020-02-21 10:49:04

Sziasztok! Tudja valaki, hogy a hátsó nyitható ablakok gyárilag milyen csavarral vannak a kasznihoz rögzítve? Köszi. T

8341 Németh Pál 2020-02-16 06:13:49  Előzmény: Spityu: 81605

Köszönöm a segítséget,sajnos szét kelett szednem,mivel múltkor nem vettem észre,hogy a perem el van szakadva,és a rugó szorít rá egyes helyeken a tengelyre.
De most,nem akarom elkiabálni tökéletes!

8340  Spityu 2020-02-15 15:06:50  Előzmény:Németh Pál: 81604

8 x 16 x 7, ebből is vitonost (fluorkaucsuk) vegyél. De előbb nézd meg nagyítóval és egy kis csavarhúzóval, hogy hajlékony-e még a bent lévő tömítő ajka. Ha rugalmas, akkor felesleges szétkapni szerintem.

8339 Németh Pál 2020-02-15 08:09:48  Előzmény: Spityu: 81603

Szia
Segítségedet kérem,a pillangó szelep tengely szimering méretét megtudnäd adni?
Köszönöm

8338  Spityu 2020-02-13 19:06:44  Előzmény:Pajer Thomas: 81602

Bevált szerelési alapanyag ismertetésével nincsen gond. Ahogy nézem, ez a K126 is PU alapú történet, biztos, hogy be fog válni. Ezeknek az a tulajdonsága, hogy a kasztnihoz és a duroplaszthoz is jól tapad. Ha egyszer elválna mégis, akkor az úgy tud bekövetkezni, hogy a duroplasztból jön le egy réteg. :)

8337 Pajer Thomas 2020-02-13 13:48:40  Előzmény: Spityu: 81503

Igen ez tény. Sajnos én is találtam olyan helyeket, ahol elvált a duroplaszt a fémtől. De sebaj, mert zsírtalanítottam és FÖRCH K126-al visszaragasztottam. A száradási idő végéig össze kellet szorítani pillanat szorítóval. De tökéletes lesz. A ragasztóból van szürke és fekete is. Száradás után festhető. Ezt ajánlja a trabanttwelt is. A kerékívben hiányzó 2-3 cm³ anyagot egyszerűen pótoltam 2k QuikSteel gyurmával. Kicsit nagyon keményre száradt, de egy kis Dremel csiszolóval be lehetett igazítani.
Ezt a kis multi szerszámot jó sok helyen tudtam használni, így a bal első indexnél is. Ott a gyurma is szerepet kapott, de hátulról zsírtalanítás után meg kellett ragasztanom szövettel és gyantával. Figyelem! Jól rácsesztem az 5 perces gyantával, mert egy óra után sem száradt meg. Ez gond volt, mert az ívben a Duroplaszt a saját feszültsége miatt szét állt és össze is kellett szorítani. Persze az 1 perces nem okozott gondot, igaz utóbbi dupla áron volt. De a legjobb, hogy nem kellett leszednem a sárvédőt. Aztán újra gyurma meg Dremel meg a végen minimális glett anyag és rengeteg csiszolás.
Nem akartam reklámozni semmit, csak ha valaki rá van szorulva, nem baj ha tudja mint honnan kellene elő venni. Vagy? Üdv. T.

8336 Pajer Thomas 2020-02-12 18:07:20  Előzmény: Spityu: 81600

Rendben! Köszi mégegyszer!

8335  Spityu 2020-02-12 17:45:32  Előzmény:Pajer Thomas: 81597

Szerintem fogsz találni. A lényeg, hogy beépítés előtt áztasd be benzinbe. Puding próbája az evés, ugye... Aztán ha jól viselkedik, mehetnek a csavarokra.

A kipufogórendszer tisztaság inkább csak a közép és magas fordulatszám ill. teljesítmény tartományba szól bele. Az akkor "élő" részei a karburátornak meglehetősen fixek: a főfúvóka, és a gyorsító fúvóka meg a hozzájuk tartozó levegőfúvóka határozza meg, mennyi benzin jusson a motorba. Amit finomhangolni kell, az csak az alapjáratba szól bele. Vagyis ha a régi kipufogóval beállítod az alapjáratot, az az újjal is jó lesz.

A fúvókák, réz alkatrészek kihajtásakor, meghúzásakor csak tökéletesen passzoló, jó állapotú csavarhúzót használj! Nagyon könnyen el lehet nyírni a hornyot bennük.

8334 Pajer Thomas 2020-02-12 17:05:08  Előzmény: Spityu: 81588

Jaj, bocsi megint én. Van egy sejtésem. Ha az egész kipufogó rendszert ki akarom cserélni, akkor a lent leírtakat csak utána tegyem meg? Vagy nem tesz semmit, ha utána megváltozik az égéstermékek elvezetésének ellenállása ill. módja?

8333 Pajer Thomas 2020-02-12 16:45:31  Előzmény: Spityu: 81588

Okay. Ezt ki is nyomtatom aztán végig csinálom. Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást! Szolgálati uton voltam, de most el jutottam ide is. Köszi köszi köszi.... U.I "Videken" lakom, de valahol csal lesz ógyürü is, mely nem olvad szét a benzintöl. De ez egy nagyon szép kis projektecskévé alakul...

8332 Pajer Thomas 2020-02-12 16:38:56  Előzmény: Spityu: 81589

Nagyon szépen köszönöm! Próbálkozom! :)

8331  Spityu 2020-02-08 22:32:03  Előzmény: Spityu: 81588

Az O-gyűrűk mérete (belső átmérő x külső átmérő x anyagvastagság):
- CO csavarnál: 3 x 7 x 2 mm,
- fordulatszám csavarnál: 8 x 12 x 2 mm
Ha jól emlékszem, úgy kell kérni, hogy 3x2-es és 8x2-es O-gyűrű. De a méretek alapján tutira be lehet azonosítani őket. Egyébként nem teljesen ezek a méretek, de ez áll a legközelebb a gyáriakhoz és hibátlanul tömítenek.

8330  Spityu 2020-02-07 19:08:54  Előzmény:Pajer Thomas: 81584

Be lehet állítani a karbit házilag, igen. Először is kiszerelve kell pár értéket belőni jól, hogy utána a két állítócsavarra normálisan reagáljon a motor. A másik topikban lévő linken található cikket én is ajánlom, de a magyar nyelvű szerelési könyvben amit írnak, az alapján is be lehet lőni. Ha ránézésre még senki sem piszkálta a karbit, akkor a CO csavar kezdeti pozícióját jegyezd meg, majd tekerd be teljesen (ne tépd agyon!). Így meg tudod számolni hány (fél)fordulatnyira kell kitekerned a jelenlegi értékhez. A bal oldalt, srégen lévő nagyobb állítócsavart szintén így tudod megmérni, hol áll. Pucolást követően ezekre a pozíciókra próbáld meg visszacsavarni a két csavart, majd elkezdheted finomhangolni. A nagy csavar a fordulatszámot, a kis csavar az alapjárati keveréket állítja gyakorlatilag. Többször kellhet állítani rajtuk, felváltva. Arra figyelj, hogy a nagy csavarral mindig a kívánt fordulatszámra állítsd, a kis oldalsó csavar pedig abban a pozícióban legyen, ahol a legnagyobb a fordulatszám vele. Értelemszerűen ha a CO kezdeti helye rossz volt, akkor az állításával kissé megnőhet a fordulatszám. Ekkor a nagy csavarral értelemszerűen csökkentened kell rajta. Aztán újra tekergetni egy kicsit a CO-n, hogy a "púpon" legyen, tehát ahol a legnagyobb az alapjárati fordulatszám vele. (Attól kijjebb vagy beljebb tekerve csökkennie kell a fordulatszámnak.)

Ami a könyvekben, leírásokban van és még kiszerelt állapotban be kell lőnöd:
- úszó pozíciója: a legjobb, ha csinálsz egy kis szintezőt, vagy ahogy én szoktam, egy üdítősüvegre vagy főzőpohárra ráteszed és mondjuk 50cm magasságú benzinoszlopot ráengedsz az üzemanyagcsonkjára. Hagyod, hogy annyi benzin legyen a főzőpohárban, hogy az úszó feljöjjön és elzárja a tűszelepet. Megméred a pohár peremétől a benzin tetejének távolságát. Ennek 26 mm-nek kell lennie (+/- 1.5 mm). Szükség esetén korrigálsz az úszón. Párszor megméred még. A tűszelepet is teszteld: fújj bele a benzincső csonkja felől, fejtetőre állított fedéllel, hogy az úszó lenyomja a tűszelepet. Ekkor egy kicsit sem szabad szuszognia. Ha mégis, akkor óvatosan fogd be a tűt egy fúrógépbe, és finomabb csiszolópapírral "esztergáld" meg a kúpját, szinte biztos, hogy barázdás, ami miatt nem zár rendesen. Az úszó ne szoruljon a tengelyén, és lehetőleg ne is kotyogjon.
- van az a kis rugós egység az úszóházban, annak a rajzon lévő távolságát is ellenőrizd (nem valószínű, hogy variált volna rajta valaki), 23 +/-1 mm-nek kell lennie. Ez a gyorsító rendszert aktiválja nagyobb gázadásnál.
- a legeslegfontosabb: a pillangószelep ütközőcsavarját kicsavarod addig, hogy ne nyomja a kart. Ezután mérőórával vagy tolómérővel annyit hajtasz be a csavaron, hogy a pillangószelep full zárt állapotából a pereménél 5 azaz öt század mm-t kimozduljon. Tehát éppen csak nyisson. Meg lehet csinálni akár egyedül is, tolómérővel. De a legjobb ha valaki segít, pl. tekeri a csavart. Ezután megjegyzed a csavar pozícióját, majd meghúzod a kontraanyát. Ezután ellenőrzöd, hogy nem mozdult-e el a csavar (beljebb). Addig játszol vele, mígnem sikerül, 2-3 próbálkozás után mennie kell. :D Piros festékkel rögzítheted is a legeslegvégén.
- a szívató kart addig "húzod", ahogy a bowden is húzná, mígnem pont elzárja a légtorkot a nagy szelep a kanyar fölött. Pont addig, nem tovább. Ekkor egy 0.9 mm átmérőjű drótot vagy tűt, a lényeg, hogy egyenes legyen, megpróbálsz bedugni a kis pillangószelep és a karburátor öntvény közé alul. Akkor jó, ha éppen finoman jár a kettő között. A gyakorlatban keress egy 1 mm átmérőjű drótot. :) A szívatónál ezen a 0.1 mm-en az égvilágon semmi nem múlik. Szükség esetén ezen az állítócsavaron is tudsz állítani (ami meneszti a gázkart a szívató működtetése közben). Piros festék ide is mehet.
Ha ezek megvannak, csak azután szereld fel. Jah, ellenőrizd a motorra menő tömítőfelület egyenességét is. Szükség esetén fogj egy 180-240 körüli csiszolópapírt, ragaszd egy bútorlapra és a karburátor tologatásával síkold meg. Tökéletes lesz némi türelemmel. Felszereléskor használj önzáró anyát vagy menetrögzítőt, hogy ne kelljen agyontépni és így újra elgörbíteni a karimát.
A két állítócsavarra vegyél 2-2 O gyűrűt. Azért kettőt, mert filléres és el lehet szakítani. Felszereléskor mindkét csavar esetében a menet felől told fel őket, de előtte olajod meg a csavart. Amikor a peremhez érsz, mutató és hüvelyujjal kicsit össze kell nyomni az O-gyűrűt úgy, hogy a másik kezed irányába keletkezzen egy kis többlet. Ezt a többletet könnyen rá lehet a másik kezed mutatóujjával a peremre ugrasztani (a csavar eközben fejjel lefelé az asztalon legyen), onnan meg már adja magát. Ha a helyén van a tömítőgyűrű, ellenőrizd, hogy finoman forogjon a csavaron, ne legyen megcsavarodva. Bár az olajozás ezen is segít. Beszereléskor szintén érdemes egy kicsit megolajozni a fészket, bár én csak a csavart szoktam megkenni, majd fordítva betolom egy darabig, aztán rendes irányban is. O-gyűrűt normális boltban vegyél és mondd, hogy Vitonból (fluorkaucsuk) legyen. Ha hülyén néznek rád, akkor mondd azt, hogy benzinálló legyen. A biztonság kedvéért néhány napra áztasd be benzinbe. Minimális dagadás megengedett, de amelyik nem bírja, az hamar szétporlad.

Ha elakadsz, akkor szólj, friss az emlék, mostanában pár karbit összeraktam. Igazából az úszóházban lévő dolgokkal lehet kicsit megkeveredni, de adja magát az is. Ja meg a fúvókákat írd fel, melyik honnan jött ki, bár a méretük miatt egyértelmű.

8329 Pajer Thomas 2020-02-07 16:14:57

3) OK! Köszi. Igen arra a kettöre gondoltam én is. Szivócsonk felöli meg a pilangó szelep meletti. Utóbbit házilag be is lehet állítani?

2) Re:
Hááát... szétszedheted. Valószínűleg már amúgy is állítani kell rajta. Ennyi év távlatában az O-gyűrűk is elöregszenek (cserélni kell őket), ill. a motor is kopik, változik, ami más karburátorbeállítást igényel. Tudomásom szerint 2 dolog lehet ledugózva (de le is fényképezhetnéd, hogy mikre gondolsz). Az egyik a CO-csavar. Ha szemből vagy a motorral, akkor jobb kéz felől, a pillangószelep tengelye mellett. A másik pedig a szívócsonk felől van, ahol a motorra csatlakozik. Az csak egy gumi dugó, ami mögött van egy zárócsavar, az nem szabályoz semmit, meg kell húzni úgy, ahogy van.
De a többi kérdést inkább a Barkács szakkör topikban tedd fel, oda való ez a téma.

1) Jó napot az Uraknak! A 28 H 1 -1 karburátor takarításnál, ugye a gyárilag ledugózott dolgokat ne szedjem szét!? Kettöt is találtam. Vagy azt is ki lehetne takarítani, úgy hogy nem teszem tönkre? Előre is köszönöm! T.

8328 Pajer Thomas 2020-01-15 10:31:26  Előzmény:Piret Endre: 81516

Aha, értem, persze mert a saját feszültsége száradás közben "befelé" húzta. Ez jó. Ez tetszik. :)

8327 Piret Endre 2020-01-15 09:13:59  Előzmény:Pajer Thomas: 81515

Egy bontott sárvédő a duroplasztig lepucolva elég hullámos, görbe, satöbbi. Szóval hogy ott mi volt a plusz meg a mínusz, az jó kérdés. Amit ráragasztottam, az mindenképpen plusz, de az egy elég vékony réteg lett. Szóval néztem, hogy ne csiszoljam-e le mínuszba az átfedő részt, de úgy vettem észre, hogy valamiért úgyis a kívánt felület alá görbül.

8326 Pajer Thomas 2020-01-15 08:12:17  Előzmény:Piret Endre: 81509

Köszönöm az értékes információkat! Endre, ha a bontott sárvédő lakk rétege 0. Akkor Te ugye mínuszból építetted nulláig? Vagy pluszba is elmentél és
utána csiszoltad vissza o-ba?

8325 Piret Endre 2020-01-13 17:37:49  Előzmény: Spityu: 81506

Én építettem vissza első bontott első sárvédő ajtóhézag felőli élét, hogy passzoljon az enyémhez. Először is került a belsejére pár réteg UHU Plus-szal (2k epoxy, Uverapid és társai) átitatott üvegszövet csík. Utóbbi olcsón kapható mint építőipari anyag, a gipszkarton táblák határvonalainak eltüntetésére szolgál eredetileg. Ettől lett egy kemény héj, persze sűrűn összecsiszoltam a felülettel a rétegek közt. Aztán hogy hízzon is, jött némi üvegszálas kitt. A másik felszíni kemény réteget szintén a ragasztó+üvegszál adja. Végül persze minden méretre csiszoltam. A fényező sem küldte rám a kutyát, és a mai napig teljesen láthatatlan az átmenet, tehát egészen sikeresnek tűnik eddig ez a rögtönzött akció.

8324  Spityu 2020-01-12 18:35:39  Előzmény:Pajer Thomas: 81505

Hát, igen, falazni nem a legjobb ötlet vele. Üvegszálazás ügyében szerintem olvass egy kicsit a neten, biztos, hogy találsz konkrétumokat. De azok a boltok, amik ilyennel foglalkoznak, szintén biztos, hogy tudnak segíteni a választásban.

8323 Pajer Thomas 2020-01-12 18:06:47  Előzmény: Spityu: 81503

Értem, azért köszönöm. Igen arra jó lesz a PU, Hiányos részre meg majd érdeklödöm a boltban.

8322  Spityu 2020-01-12 13:11:58  Előzmény:Pajer Thomas: 81502

Sosem műgyantáztam, csak láttam, nem tudok tippet adni. A PU-ban pont az a jó, hogy elasztikus marad, így ahogy a karosszéria csavarodik menet közben, nem válik le a duroplast a vázról, mivel a ragasztó fel tudja venni az ekkor fellépő erőket. A gyári, rideg ilyenkor szépen elválik vagy az elemtől vagy a váztól, repedés keletkezik, ahol szépen befolyik a víz.

8321 Pajer Thomas 2020-01-12 11:14:20  Előzmény: Spityu: 81495

Szia. Műgyantát melyiket ajánlanád? Üdv. Tomi

8320 Pajer Thomas 2020-01-12 11:11:44

Sziasztok. Van egy ócska motorháztetöm, ezem ki próbáltam a PU alapú masszákat. Van fekete és szürke is. Vászonnal enyhe stabilitást is ad. Fugák, illesztések javítására maximálisan alkalmas. Ellenben más fórumokban leírtakkal szemben, karosszéria javításra nem ajánlom, mert elasztikus marad. Lehet, hogy gagyi spoilereket lehet vele ragasztani, de Duroplasztra semmi képen sem jó. Elvész az elem stabilitása a ragasztó rugalmassága miatt.

8319  Spityu 2020-01-09 09:57:56  Előzmény:Pajer Thomas: 81498

Azt hiszem, az való bele helyettesítőnek. ATF 2-es. De nincs gyakorlati tapasztalatom, csak hallottam.

8318 Pajer Thomas 2020-01-09 08:12:17  Előzmény: Spityu: 81497

Hát igen, az biztos, de majd meglátom, lehet nem marad más hátra mint a leszerelés. Azért köszi a tippeket! Szerinted Hycomat olajnak v.mi sima automata váltó olaj megteszi?

8317  Spityu 2020-01-08 19:39:51  Előzmény:Pajer Thomas: 81496

Hát, ha hozzáférhetetlen helyen van, pl. első elemről van szó, akkor nehéz megúszni a leszerelést, ha szépen akarod javítani, belülről.

8316 Pajer Thomas 2020-01-08 19:06:21  Előzmény: Spityu: 81495

Szia! OK. köszi. Akkor az lesz. Igen, üvegszálam is van, meg küldtek hozzá (NDK rokon) polimer alapú két komponensű glettet, hogy azzal kenjem át. Csak, ha kívülről kenek sokat, az bizony látszik. De akkor szerintem kipróbálom ezt is, azt is, mert egy bácsi-é volt a kocsi, és hát itt is ott van mit javítani. Inkább apróságok... de van mit.

8315  Spityu 2020-01-08 18:04:51  Előzmény:Pajer Thomas: 81493

Én inkább a PU alapút ajánlanám. Azt használtam. Erősen fog, de rugalmas, szemben a gyárival, ami előny, nem hajlamos a kitöredezésre. Elem javítására a szerelési könyvek talán valami szövet erősítést + keményre kötő gittet írnak, de nem biztos. Nem csináltam még ilyet. Szerintem inkább üvegszál + műgyanta felhasználásával kéne lejavítanod.

8314 Pajer Thomas 2020-01-08 17:07:09

Jó estét! Régi ragasztások helyét vagy kiszáradt illesztések fugáit mivel lehet a legjobban ki kenni vagy javítani? Találtam pl egy poliuretán alapúszürke masszát Forch 1K-PUR K126 vagy inkább a fekete változat, amivel spoilert is szoktak javítani. Gondolom a sima festhető szilikon nem jó? Vagy?
Ezekkel az anyagokkal javítható esetleg hiányos elem is? pl 2cm²? Vagy inkább poliészter alapú glett plusz vászon? Két három kisebb sérülés miatt nem szeretném leszerelni az egész elemet, hogy aztán hátulról ragaszthassam meg. Van Valakinek tapasztalata ilyen téren? Előre is köszönöm! Üdv. T.