Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7800 Rajna László 2015-12-12 19:36:04  Előzmény: Spityu: 76415

Valamikor kattan, valamikor nem.
Nem volt lelazulva a kábel, azt néztem meg elõször.
Nem próbáltam másik autóban az akksit, vadi új, pár hónapos, azóta nem is volt használva, csak rátöltöttem.
Igen, a LED-ek pislákolnak, de nem villognak össze-vissza.

7799  Spityu 2015-12-12 18:43:39  Előzmény:Rajna László: 76414

Semennyire sem vagy csak gyengén? Kattani legalább kattan?

(Ha az akksinál lévõ sarukat, érintkezõ felületeket átnézted és jónak találtad, akkor nézd meg a negatív fekete kábel másik végét. Nagy valószínûséggel rendben lesz.)

Ellenõrizd az önindítóra menõ pozitív fekete kábelt. Nálam az volt egyszer lelazulva és alig tekert az önindító.

Írod, hogy az akksi feltöltve... mit lehet tudni az akksiról? Másikat próbáltál? Vagy az adott akksit másik autóban? Bikázni nem próbáltátok? A gyenge, félig-meddig lemerült akksi is hasonlóan viselkedik. Önindítózás közben nem villognak / pislákolnak össze-vissza a mûszerfalon lévõ led-ek?

7798 Rajna László 2015-12-12 17:32:23  Előzmény: Spityu: 76413

Köszönöm a válaszokat!
Ha nem teker az önindító sem, akkor mi a probléma?

7797  Spityu 2015-12-12 09:59:49  Előzmény:Rajna László: 76411

Elsõ körben szerintem is a vezetékeket kellene megpucolni az akksi körül. Az önindító teker megfelelõen? Ha igen, akkor valószínûleg a két vékonyabb vezetékkel lesz probléma. A piros pozitívval vagy a barna negatívval. Csavard szét az akksi sarukat, pucold meg jól az összes érintkezõ felületet, aztán rakd újra össze. Ellenõrizd a vékony vezetékek saruinál, hogy nincsenek-e elszakadva az erek. Jellemzõen szép lassan a tövénél eltöredeznek, és akkor nem egy át redesen a delej. Aztán nézd meg a vékony vezetékek másik végét is.
[i](Módosította Spityu 2015.12.12. 11:00-kor)[/i]

7796 Ladik Márk 2015-12-11 22:27:52  Előzmény:Rajna László: 76411

Szia!

Mivel lényegében semmi se mûködik vagy nem jól, ezért a test pontokat nézném/tisztítanám meg. A második amit tudok javasolni, hogy a biztosítékok érintkezõ felületét kéne megtisztítani az oxidrétegtõl.

Üdv ladikm!

7795 Rajna László 2015-12-10 21:30:37

Üdv Urak!
Látom, nem pörög az oldal, de valaki hátha olvassa, és tud segíteni.
Szereztem egy 4 taktot, és a probléma a következõ: (elõrebocsátom, nem vagyok elektronikai zseni...)
-teljesen feltöltött akksi mellett, a lámpák elég gyengén világítanak, indexek egyáltalán nem villognak, elakadás sincs, duda nagyon halk, nincs belsõ világítás, a mûszerfalon minden visszajelzõ mûködik...
Mi lehet a probléma?
Ha valaki használható infóval tudna szolgálni, nagyon megköszönném!:)
(Esetleges hibákért elnézést kérek, telóról írtam.)

7794  Zoltán 2015-11-23 21:39:43  Előzmény: Spityu: 76409

Az már biztos hogy a hangjára én is kíváncsi lennék,ígéretet kaptam,hogy az úr küld egy videót amin az autó hangja eszméletlen de sajnos ez elmaradt!!!
,és igen pontosítok,nagyon kíváncsi lennék hogy JÓL mûködik-e???!!!

Ha jól tudom milliós nagyságrendbe került a motor,huuuú (minek????)
250-300 ezerbõl lehet már építeni egy 50 lóerõ körüli (600ccm)2t trabi motort,és hidd el nekem az is már felszáll(eszméletlen jóóóóóó!!!!!);ja és bírja az ívet;
:):):):):):):):):)


https://www.youtube.com/watch?v=UWHu12vZfrE
[i](Módosította RSTRC 2015.11.23. 22:52-kor)[/i]

7793  Spityu 2015-11-23 20:45:58  Előzmény: Zoltán: 76408

Azt nem tudom, mûködik-e. Az látszik, hogy a technológia adott. Ez már egy jó pont. Szemre amúgy nekem úgy tûnik, hogy nyomatékra van belõve a hengerpár: a csatornák nincsenek túlzottan felhúzva (már amennyire be tudom lõni kép alapján), a hengerfejek is viszonylag nagy térfogatúak (legalábbis az a betét, ami a képeken van), mivel az alacsony ablakok miatt az effektív lökettérfogat nagy marad. Szintén szemre kissé túlkönnyítettnek tûnnek a forgó dolgok, ez inkább hegyezett motorhoz volna jó párosítás, a rezonátor dobbal együtt. De mondom, ezt csak szemre mondom, korántsem biztos, hogy igazam van, még teoretikusan sem. Az biztos, hogy meghallgatnám, ha egyszer már (jól) jár a motor.

7792  Zoltán 2015-11-23 20:18:11  Előzmény: Spityu: 76406

Szép-szép de mûködik??????Utoljára beszéltem a tulajdonossal(június,július)
az átalakítások eredményérõl nem tudott nyilatkozni!!!

7791 Kunyi Tamás 2015-10-29 20:56:26  Előzmény: Spityu: 76406

Ez már valami! Szép munka! Egyik barátom is ugyanilyen perspektívából közelítette meg az autóépítést (Su..ki 1.6 GTI 4WD)
Sokat számít, ha a lelkes autóépítõ netán forgácsoló mûhelyben dolgozik, nagyon sokat...

7790  Spityu 2015-10-27 15:39:29

Kis nyalánkság: [url]http://trabant800.iwk.hu/fooldal/[/url]

7789  mikesgabor 2015-10-17 20:57:44  Előzmény: Spityu: 76404

Hát én is erre jutottam.

7788  Spityu 2015-10-16 18:54:10  Előzmény: mikesgabor: 76403

Hát, megoldható, de azért ha még nem csináltál ilyet, inkább vidd szerelõhöz. Szerintem elég félre tolni a váltót, nem biztos, hogy ki kell venni fizikailag, de valószínûleg a futómûvet is le kell kötni itt-ott.

7787  mikesgabor 2015-10-14 17:47:01  Előzmény: Spityu: 76401

Hogy tudok legkönnyebben eljutni a lendkerékig?
Vagy itthon a váltó levételhez ne fogjak hozzá?

7786  mikesgabor 2015-10-13 17:25:19  Előzmény: Spityu: 76401

Hát ma már nem,de holnap megnézem.
Köszönöm a gyors választ

7785  Spityu 2015-10-13 17:22:44  Előzmény: mikesgabor: 76400

Hát, ez elsõre úgy tûnik, hogy valami a lendkerékkel történt. Kb. mintha leesett volna. Ez okozhatja azt, hogy leáll a motor, utána pedig az önindító nincs mit tekerjen. Van a váltó tetején egy fehéres kupak, ha jól emlékszem. Azt érdemes volna levenni és benézni mögé. Sebességbe tenni a kocsit és tologatni. Esetleg csavarhúzóval feszegetni a lendkereket, hogy mit mutat.

7784  mikesgabor 2015-10-13 17:05:38

2.ban csammogtam a dugóban.2-3 másodpercre recsegés hallatszott a motortérböl.Olyasmi mintha a váltó reccsenne egyet.
Ezt követöen a motor leállt és be sem indul.
Az önindító forog,de nem hajtja a motort.
A motor nem állt be.
Mi tlehet a gond?

7783 Berecz Tibor 2015-10-13 15:19:15

Sziasztok! Érdeklõdni szeretnék, hogy tud-e valaki bátran ajánlani egy korrekt karosszérialakatost (küszöbök cseréje) Szekszárdon, vagy a környékén, esetleg Tolna megyében? Köszönettel, Tiberio

7782  IL 2015-10-09 07:12:30  Előzmény: Spityu: 76397

Nagyon köszönöm, sokat segítettél!

7781  Spityu 2015-10-08 11:15:45  Előzmény: IL: 76396

Régi eltávolítása:
1. opció: Lefogod fogóval a bowdent, majd megpróbálod letekerni a kiemelõ villa túloldalán lévõ mûanyag kockát a menetrõl. Én úgy szoktam, hogy a kockát is egy megfelelõ kulccsal megfogom, és igazából magát a bowdent kezdem el kihajtani a kockából. Idõnként a kockát átfordítom, hogy a bowden ne legyen megtekeredve, de egy bizonyos mennyiségnél többet úgysem enged. Ezután kiakasztod a pedálnál a bowden másik végét.

2. opció: elvágod a bowdent ahol kilátszik a sodrony, lehajtod a menetrõl kockát, kiakasztod a másik végét a pedálból. Ha már nagoyn kopott a bowden, és nem akarod megmenteni, ezt ajánlom.

Új beszerelése: BÕSÉGESEN zsírozd meg, dugd át a mûszerfalon, akaszd be a pedálba, fûzd át a váltónál az ütközõn és a villán, hajtsd rá a mûanyag kockát. Végül még adjál zsírt a pedál kampójához, és a sodrony környékére is. nézd meg, hogy nem dörzsöli-e a fékcsöveket. Ha igen, akkor húzd félre kábelkötegelõvel, az a legjobb.

Tesztkör után addig állítgasd a kiemelõvillánál a mûanyag kockát, amíg a kívánt kuplungmûködést nem érzed.

7780  IL 2015-10-08 10:13:56

Trabant 1.1 tipusú személyautón szeretnék kuplungbowdent cserélni.
Kérdés: Hogyan lehet a bowdent a pedálnál kiakasztani, illetve a bowdent kiszerelni?
Válaszotokat elõre is köszönöm!

7779  mikesgabor 2015-10-03 06:59:17  Előzmény: Spityu: 76394

Hát érdekes.
Most hogy hején van a gyújtás sorrend el tudtam mozdítani az elögyujtást.Újra vissza tudtam engedni 30-35 ig 4. ben.
Ma meg is próbáltam beállítani úgy ahogy jó is lett,de magas fordulaton még mindig meg-meg torpan a motor.pl 4-ben 100 felett dadog.
Ráadásul most,hogy meghajtottam utána még vissza is durrogott.(pedig hogy szeretett pörögni)
Mindegy.Addig nem is bántom többet
míg a vákum csöveket rendbe nem rakom.
Úgy jött vissza a szerelötöl,hogy a fele be sem volt kötve mondván hogy MINDEGY csak le lett vakolva.
Csak az elögyújtás szabájzó van bedugva és elfelejtettem,hogy mi hova megy.

7778  Spityu 2015-10-02 20:25:05  Előzmény: mikesgabor: 76393

Szuper! És köszi a visszajelzést. Az azért jó, ha le van írva egy tünet, és utána megtudjuk a megoldást is, nem csak a találgatást.

A torony szétbontását egyébként nem írtam le. Célszerszám hiányában kicsit improvizálni kellett.
Szükséges szerszámok: mûszerész csavarhúzó, vékony lapos csavarhúzó, normál lapos csavarhúzó, hajlított, nyomásra nyitó zégergyûrû fogó, 1-2-3-4 mm körüli imbusz bitfejek, 2-3mm körüli L alakú impuszkulcs, satu, kalapács, csõrös fogó (telefonfogó).

A legnehezebb a fekete menesztõ tüskéjének ki és benyomása - célszerszám, rendes tüske híján. Meg kell nézni, hogy melyik vége kisebb átmérõjû a stiftnek, és abból az irányból kiütni a másik irányba. A megindításhoz egy olyan bitfejet használtam, ami belement a csõ stiftbe (nem tudom, mi a hivatalos neve), majd kalapáccsal, a túloldalon való megtámasztást követõen kiütöttem 5-10 mm-nyit. Ezután a maradékot L alakú imbuszkulccsal és kalapács segítségével ütöttem ki. Befelé hasonlóan, satuval nyomtam be.
A menesztõ pozícióját jegyezzük meg, fontos. :)

Ezután el kell távolítani a rotort a tengelyrõl - lehúzással.
Aztán a három csavart, majd a fedelet. Utána a fedél alatt, egy perembe illeszkedõ biztosító rugó szerûséget. Érdemes a végénél a ház és a huzal vagy a belsõ fedél és a huzal közé a vékony csavarhúzóval benyúlni, és azzal kifeszíteni.
Ezután jöhet le a belsõ fedél. Legyünk óvatosak, a tengely ne jöjjön vele. Egy bronzpersely van a fedélbe peremezve, ha a tengely kifelé korrodált lenne, távolítsuk el a rozsdát, és akkor könnyen lejön a fedél.
Ezután távolítsuk el a vákuumdobot: 2 csavar ki, majd kiakasztani.
A csõrös fogóval húzzuk ki a jeladó csatlakozóházának rögzítõlemezét. Majd a csatlakozóházból mûszerész csavarhúzó segítségével óvatosan feszítsük ki a csatlakozó belsejét. Ezután kompletten kivehetjük az alumínium házból a belét.

Az így kiemelt alkatrészt tovább bonthatjuk: zégergyûrû fogó segítségével eltávolíthatunk egy zéger és egy omega gyûrût. Már megkoptak az emlékeim, de talán a csapágyat és a röpsúly részt rögzítik a tényleges tengelyen. Szerintem csak az alábbi két esetben kell szétszedni:
- rossz a jeladó,
- hiba van a röpsúlynál (pl. összerohadt).
A csapágy maga érdekes, a gyári tornyomon meg sem mozdult még, valamelyik bontottnál viszont kézzel lejött... szóval lehúzó célszerszám szükséges lehet.
Ha szétszedjük a röpsúly részt, akkor a rugóknál nagyon óvatosan kell dolgozni. A rugók kampóira egy-egy mûanyag betét van felhelyezve, ami nem eltávolítható! Muszáj a rugók 1-1 végét kiakasztani a mûanyag betétekbõl, mert máshogy nem jön szét. Óvatosan kell dolgozni, nehogy a betétek pereme letörjön.

A legfontosabb: mindent megjegyezni, a teljesség igénye nélkül: fekete menesztõtárcsa - tengely furat, külsõ, belsõ fedél pozíciója, jeladó vezeték elvezetése, röpsúly rész pozíciója, röpsúlyrugók pozíciója, hézagoló / csúszó alátétek pozíciója.


[i](Módosította Spityu 2015.10.02. 22:29-kor)[/i]

7777  mikesgabor 2015-10-02 19:25:08  Előzmény: Spityu: 76391

Azt a mindenit.
Nagyon úgy néz ki,hogy meg lett a hiba.
Meg volt cserélve a 2 és 3 henger gyújtása.

7776  mikesgabor 2015-10-02 07:26:44  Előzmény: Spityu: 76391

Köszönöm szépen,hogy szántál rám idöt.
Ezek alapján próbálok keresgélni,ha meglessz megírom.

7775  Spityu 2015-10-01 21:13:04  Előzmény: mikesgabor: 76390

Engem fél éven át szívatott - volna, ha törõdtem volna vele. Végül a rossz idõ miatt muszáj volt megcsinálnom.
Év elején neki állt rángatni (aztán egy darabig nem, majd megint), majd kb. 50km után egyszercsak menet közben szögre megállt. Vittem trafót, elosztót. A trafót kicseréltem, indult. De pár km után elkezdett újra rángatni.

Nagy nehezen hazaértem. Sokáig nem nyúltam hozzá, így karburátor pucolással kezdtem (hátha idõközben belekötött a benzin). Rángatott továbbra is.

Másik trafó, a biztonság kedvéért. Ugyanúgy rossz.

A másik toronyról áttettem a rotort, elosztófedelet (illetve a 2 garnitúrát összevegyítettem). Ugyanúgy rossz.

Másik elektronika: azzal is rossz (jártam már úgy, hogy hol jó volt, hol nem, másik autónál).

Másik gyertyakábel szett, azzal is rossz.

Gyertyák újak voltak, nem cseréltem õket.

Húztam fix 12V-ot a trafóra, hátha a gyújtáskapcsoló rosszalkodik és néha elveszi az áramot (jártam már így). Továbbra is rossz.

Betettem a másik tornyot - másképpen rossz, de rossz. Gondoltam, vettem egy mégrosszabb tornyot 5ezerért. Elmentem kölcsönkérni egy állítólag jó tornyot, betettem, és kb. olyan volt, mint a másodikkal. Na, ekkor szétdöntöttem mind a három tornyot. Elég sokat játszottam velük, míg kiderítettem:
- a kocsim gyári tornyában a Hall jeladó Hall-doklott. Néha adott jelet, néha nem. -> ez volt a rángatás oka (amirõl az elején írtam),
- az 5000-ért vásárolt - egyébként Wartburg - toronyban a röpsúly rész és a vákuumdob rossz. Egyébként a Wartburg toronynál más az egyik röpsúly rugó, más a karakterisztika, de annyira azért nem, hogy nagyon megváltozzon a motor mûködése.
- a kölcsönkapott toronyban a röpsúlyok lötyögtek ki-be. Ezt már akkor hallottam, amikor a kezembe vettem. Sokat állt, és a röpsúlynál az elforduló tengely elfordult állapotban rögzült, emiatt a röpsúlyok akadálytalanul tudtak nyitódni-záródni. A vákuumdob szintén rossz volt.

Mindezt úgy derítettem ki, hogy a kölcsönkapott tornyot elmostam, bezsíroztam, összeraktam az eredeti tornyom vákuumdobjával, és kipróbáltam, hogyan mûködik. Majd az eredeti tornyot szintén. Sokkal jobb volt a kölcsönkapott. Amit ezután visszatettem tesztelésre a motorba.
De továbbra is néha rángatott, 3 hengerezett. Átvizsgáltam újra a gyertyakábeleket, az 1-es hengernél lévõn volt egy nyestharapás, de csak a héj sérült meg, gondoltam ez nem lehet baj. A szénszál szépen, sértetlenül megúszta. Aztán azért kicseréltem a vásárolt használt kábelszett egyikére. A motor tökéletesen járt azt követõen. Szemügyre vettem a gyertyakábelt: a gyertya felõli végénél a csatlakozó eléggé korrodált volt. 2 éves NGK szilikonos kábelrõl van szó, ami nem tudom, miért, de így járt (egyébként nagyon jó kis kábel). Csak az az egy. + lehúzáskor el is szakadt a csatlakozó tövénél. Szépen szétbontottam, blankoltam, összenyomtam, a harapásnál pedig leszigszalagoztam. Azóta így megy, lekopogom, hibátlanul.

A kölcsöntornyot visszaadtam, elmondtam a tulajnak, hogy mi az, ami jó és mi az, ami nem. A kocsi eredeti tornyát pedig a vásárolt jeladójával összeraktam pucolást, zsírzást követõen.

Szóval mindössze az alábbi problémák jelentkeztek nálam egyszerre:
- idõnkénti rángatás a rossz 1-es gyertyakábel miatt (hihetetlen, mire képes 1db rossz kábel),
- késõbb állandó jellegû, nagyobb rángatások (nagyobb kihagyás) a rossz Hall jeladó miatt,
- _talán_ emiatt a trafó elhalálozott,
- megkérdõjelezhetõ tisztaságú karburátor is bezavarhatott (de ez a saját hülyeségem, hagytam állni).

Élmény így hibát keresni.

A gyújtást én mindig próbakör alapján lövöm be. Csörgéshatár alá pont. Megy, mint a veszedelem és nem is eszik sokat. Ez kb úgy néz ki, hogy a két lefogató csavar és a torony vájatainak vége közé kb. 1 csavar férne még be, annyira hátra van tekerve. De ez nem szentírás, ki kell próbálni az adott motornál, mit szeret.

Ellenõrizd azért a gyújtás sorrendet (kábelek a fedélen). A sorrend: 1-3-4-2. Így követik egymást a kábelek a fedélen 1-es a torony felõli, 4-es a vezérmû felõli. Azt nem tudom fejbõl, hogy melyik csatlakozóra megy az 1-es. De max. 4 variációval ki lehet következtetni. :) Nem ártana megnézni azért azt is, hogy jól van-e a vezérlés összerakva, ha esetleg megbontotta volna a szerelõ. A karbiba prüszkölés szerintem inkább gyújtási sorrend hibára utal. Legalábbis Ladánál, amikor 180 fokkal elfordítva van betéve a torony, akkor így csinál. Mondjuk, azt írod, hogy tudsz vele közlekedni, a fenti esetben nem menne így. Ha utógyújtásos lenne, akkor pedig a kipufogóba durrogna, de csak amolyan lágyan, szolid lángcsóva, szálló parázsdarabok kíséretében (néha).
[i](Módosította Spityu 2015.10.01. 23:19-kor)[/i]

7774  mikesgabor 2015-10-01 10:38:22

Lenne egy problémám a t4 trabimmal.
Névszerint,hogy szétszakadt benne az olajpumpa.Nem volt idöm megcsinálni ezért szerelöhöz kelett vinnem.
Ö kivette a komplett motort.
A lényeg,hogy hazajöttem vele és éreztem,hogy a gyujtás nincs a hején.
Ritkán de még mintha a karbiba is bele löne.
Hallatszik,hogy puffan egyet,nem a kipufogóba hanem a karbiba.
Az elögyujtás tuti nincs a hején.Nagyobb elögyujtás kellene.Én úgy szoktam beállítani,hogy ha alapjáratról gyrsítok vele egy nagyon rövid idejig csörögjön a motor.Itt egy picit az alapjárat is durvább,de még határon belül van és itt húz szépen egészen a végfordulatig.
Elötte vissza tudtam engedni 4. ben egészen 40-ig és még onnan is szépen rántás nélkül gyorsított,de most 50-55 környékén már fuldoklik és kipördülni is nehezen akar.
A gyujtás most teljesen koppig ki van tekerve jobbra,ha balra tekerem egyre rosszabb az alapjárat egy rövid tekerés után meg is szûnik teljesen,valamint ha csak egy fél centit fordítok rajta rettenetesen rángatva darabosan gyorsít.
Gyujtás elosztó,kalapács,gyujtó trafó,kábelek,vákumos elögyujtás szabájzó jó.Gyertyák újak.
Szerintetek mi lehet a gond?
Minden tanácsot szivesen várok.

7773 Kovács Ádám 2015-09-26 10:24:45

Sziasztok

Mûbizonylatos sportkormányt keresnék megvételre, a gyári trabant sportkormányt

7772 Kacsándi Szabolcs 2015-09-11 19:28:43  Előzmény:Kiss Krisztián: 76387

Mennyit kérsz érte?Te vagy az eladó.

7771 Kiss Krisztián 2015-09-11 17:32:49

Adott 2db régi tipusú,külsö szimeringes 2T trabi váltó.Kinek mit érne meg?

7770 Csády Szabolcs 2015-09-07 13:36:03

Eredetileg a Wartburg topicba írtam, de ott nem jött válasz rá. Valamennyire ide is illik a dolog, s hátha itt olvassa valaki, aki tud segíteni benne:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a Wartburgos kollégáktól.
A 4T Trabimban régi fajta Wartburg mûszerek vannak beépítve, a kis kerek fajták. A hõmérsékletet jelzõ új kora óta rendetlenkedik. Anno a 4T jeladója kapásból kitekerte, úgyhogy egy potméterrel lett belõve, de gondoltam inkább mégiscsak a gyári jeladóval kellene mûködtetni, az pontosabb lenne.
Mivel a 3., hozzáteszem gyári DDR-es dobozból elõhúzott jeladóval is rosszul mutat, így enyhén gyanús, hogy a mûszer van megmakkanva.
Az utánpótlás keresése közben akadtam a képen látható felfestésû darabra, amin a piros mezõben van egy fekete vonal. Ennek mi a funkciója?
Elõre is köszönöm a választ!

[imgw]http://i.ebayimg.com/t/Traktor-B1000-Wartburg-ZT-300-303-W50-Multicar-Temperaturanzeige-12-V-Manometer-/00/s/MTU0MlgxNTM5/z/VTIAAOSwPhdVLorY/$_57.JPG[/imgw]

7769  Spityu 2015-08-22 10:07:10  Előzmény:Szalai Péter: 76384

Valamelyik topikban nem rég volt téma, sokadszorra. A hibát általában a rossz, utángyártott kuplungszerkezet okozza. Vagy az össze-vissza (rosszul) variált szettek. Na meg persze a kenetlen bowden is okozhatja.
Nálam azt kellett csinálni más okból kifolyólag, hogy magát a pedálutat kellett meghosszabbítani. Ezt a pedálon való kis ütközõ reszelésével lehetett kivitelezni, amitõl feljebb tudott jönni a pedál nyugalmi állapotban.
Amúgy esetleg a fület lehetne megrövidíteni, ekkor csökken a szükséges erõ, de kevesebbet is fog kiemelni... Szóval ha rövidítesz a pedál tetején lévõ fülön (pl. lejjebb fúrod a furatot, mondjuk egy furat hely kihagyásával, tehát kb. 10mm-rel), akkor kevesebbet fog végeredményben húzni a bowdenen. Viszont ha az elõbb említett reszeléssel meghosszabbítod a pedálutat, akkor végeredményben ugyanott leszel.
A lényegen nem változtat: a bowdenen ugyanannyi erõ megy át, elõbb-utóbb elszakad. A gyári elég sokáig bírja még így is, az utángyártott kb. 5e km-t (szar szerekeztnél).

7768 Szalai Péter 2015-08-17 14:30:13

Helló minden barkácsolónak!
Volna e valakinek valami elképzelése, hogy lehetne
a Trabi 1.1 váltó tetején levö kis erökart, amibe a kuplung
bowden van akasztva, szoval azt meg hosszabítani??
Mivel az a kis kar nagyon rövidke igy nagy erö kell hozzá
hogy a bowden illetve a pedál azt elhuzza.
Amennyire lehet meg szeretném a kis kar hosszát növelni,
ergo az eröhatást csökkenteni ez által a pedálon.
Valami tipp hogy lehetne ezt kivitelezni?
[i](Módosította rere45 2015.08.17. 16:32-kor)[/i]

7767 Csády Szabolcs 2015-07-10 07:57:57

Valakinek van tapasztalata [urls=http://autotuningwebaruhaz.hu/index.php/component/virtuemart/tuning-fektarcsak/trabant/polo/trabant-polo-sport-elso-fektarcsa-detail?Itemid=0]Mikoda[/urls] féktárcsákkal kapcsolatban?
Ez a fúrt, mart kivitel emberi áron megmozgatta a fantáziámat.
TÜV igazólásos, szóval annyira nem lehet gagyi.

7766  Spityu 2015-06-30 14:58:50  Előzmény:Szõts Tamás: 76380

Ment privát üzenet.

7765 Vári László 2015-06-30 10:35:03

Karosszériaelemek beszerzési lehetõsége engem is érdekelne, a neten vegyes volt a választék, zsombinál nem nagyon volt, bárókernél szinte mindenre készlethiány..

Más: mûszakira érdemes benthagyni a nem gyári hátsó ülést, vagy inkább cseréljem vissza gyárira arra az idõre?
Illetve vezérmûtengely szimmering méretet tudna valaki mondani? :)

7764 Szõts Tamás 2015-06-30 04:47:45

Sziasztok! Vettem egy szép Trabit, de rá kellett jönnünk, hogy erõteljes lakatosmunkára szorul.
[url]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11140356_877956122250460_8182925011452974305_n.jpg?oh=6b5fb38fd3b327db7cbf21de124582b0&oe=5618B1C1[/url]

Sajnos az ipszilon (hattyúnyak), ki hogyan hívja, el van rohadva, és a küszöbök is, meg egyéb helyeken is rozsdás. Kérdésem az lenne, valaki tudna-e jó, és megfizethetõ áron dolgozó karosszériás szakembert ajánlani, Baranya, Somogy, Tolna megyék területén? Illetve a szükséges alkatrészeket hol érdemes beszerezni? Válaszokat elõre is köszönöm!
[i](Módosította Namostatuti 2015.06.30. 06:51-kor)[/i]

7763 Gyapjas Gergely 2015-06-25 08:44:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 76378

Szerintem nem töltögesd a gátlókat, az csak ideig óráig megoldás. Csináltass valamelyik neves mûhelyjel azokra garancia is van. Keményszilenteket meg a fékhez konzolt Bj tuningnál tudsz venni, esetleg a régiek közül ha valaki még foglalkozik vele akkor mástól is. Ez mindenképpen a vw irány tömör vagy hûtött tárcsával még 13-as kerék esetén is.
A másik út a corsa csonkállvány és gewinde egyedi toronycsapággyal ezt a megoldást is már megépítették páran.
Ha nem valami õrült nagy motort akarsz akkor hátra csak dobj fel egy tehermentesítõs 4t fékdobot vagy építsd át vw dobfékre és akkor nem kell fékerõszabályzó. De tehetsz fel tárcsát is de akkor kell fékerõszabályzó meg köteles kéziféket is be kell kötnöd, nem lehet hidraulikus kéziféked mert ugyebár azt a legegyszerûbb megcsinálni. A vw dobféknél marad a gyári trabi kötél. Lehet egy kicsit zavarosan írtam de munkából írok.

7762 Csády Szabolcs 2015-06-23 11:32:31

Mivel megfogadtam magamnak, hogy mielõtt megint a motorhoz nyúlok a futómûvet, illetve a féket rázom gatyába, ezért lenne két kérdésem:

1. A gátlók keményítésére motorolajat vagy hidraulika olajat ajánlotok? Valaki tudna mondani betöltendõ mennyiséget, meg szimering méreteket?

2. Az elsõ tárcsát valami komolyabbra akarom cserélni. A [urls=https://www.trabiteile.de/product_info.php/cPath/24_33_97_153/products_id/2203]trabiteile.de[/urls] oldalon árulnak is hozzá szettet, de nem igazán az észak-balkáni középosztály pénzköltési szokásaihoz vannak belõve az árak. Valakinek nincsenek meg a rajzok hozzá? Két esztergált darabból kb meg lehet oldani. Esetleg valaki nem gyárt adaptert hozzá Magyarországon? Az is érdekelne, hogy milyen nyergek jók hozzá.

Elõre is köszönöm!

7761 Kacsándi Szabolcs 2015-06-21 18:37:54  Előzmény:jocking .: 76376

Elvileg nem lehetne,legalábbis nem találkoztam ilyennel még.A harangoknál visszavékonyodik a féltengely.Vagy más típus a két féltengely és ezért van különbség.

7760 jocking . 2015-06-21 17:00:44

Na, megvolt a mûtét, kint vannak a féltengelyek. A balos simán kijött, de a jobbosnál izmozni kellett, szét kellett borítani az alsó lengõkart és úgy kifordítani, mert nem fért ki a belsõ csukló. Holnap megyek bótba' új gumiharangokért.
Bár az elég fura, hogy a két féltengely nem egyforma vastag, így az egyik oldalon a belsõ gumiharang féltengelyre csúszó lukja nagyobb, mint a másik oldalon. Van külön jobbos és balos gumiharang?

7759 Szarvas Pál 2015-06-21 12:29:45

Megoldódott a trabicsekkel a probléma.
A gyújtás rendszer rendbe rakása után már beindult, járt, de egyrészt csúnya, kelepelõs hanggal, másrészt alapjárat nem volt, azonnal leállt.
A gyújtás vezérlõt kicseréltük, nem hozott változást, így az valszeg jó, majd egy hírtelen gondattól vezérelve egy darab dróttal a pluszra kötöttem direktben az alapjárati szelepet, hogy kizárhassam az alapjárati vezérlõt is.
Erre lett alapjárat, bár továbbra is kelepelt a motor.
Bontóban sikerült szerezni egy alapjárati vezérlõt is, kicseréltük és rendben mûködik.
Indulni akartunk, alig mozdultam az autóval, megint leállt a motor.
Indítózásra semmi.
Be néztünk a motorházba, a gyújtáselosztó fedél leesett és a rotor szétrepült, egy része levállt !
Vadi új rotor volt, de nem elég pontos és kicsit ütött.
Vissza raktuk a kopott régit és jár megint a motor.
Tettünk egy pár kilométeres próbautat és bár szép stabilan, finoman járt a motor, de zavaró volt még mindíg a kelepelése, ami nem akart megszûnni.
Aztán felgyorsítottunk 80-ra, gázadáskor nem annyira hallatszott már a kelepelés, csak motorféken.
Majd vissza fordultunk és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy nem hallok semmi rendellenes hangot, csendes a motor !!
Vissza a városban lámpánál állva, azt hidtem leállt a motor, annyira csendben volt.
Gondolom a hidrotõkék olajozásával lehetett valami, de hogy ennyi idõ kellm hogy újra feltöltõdjenek, az meglepõ. :rolleyes:

Hidrotõkét lehet manapság szerezni a 4T trabicsekhez ?

Üdv.

7758 jocking . 2015-06-20 21:07:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76373

Tehát akkor elvileg elég levenni a belsõ 6 csavart, meg a nagy anyát a keréknél, és akkor simán kihúzható (kiüthetõ) a csukló a csonkállványból/csapágyakból.
Találtam egy videót, ez elvileg 1-es golf, nem trabi, de akkor gondolom itt is hasonlóan mehet.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=yWodwx7VWFI[/url]



[i](Módosította jocking 2015.06.20. 23:30-kor)[/i]

7757 Kacsándi Szabolcs 2015-06-20 20:14:40  Előzmény:jocking .: 76371

Egyszerûbb,ha kiveszed egyben a féltengelyt.Nem feltétlen kellene kiszedni,csak az agyból kell kifûzni és leüthetõ kifelé a csukló.Ha viszont nem csináltál még ilyet,akkor szereld ki,az a 6 belsõ csavar már nem nagy feladat.Ha sima gyári váltód lenne,akkor rosszabb,mert bár könnyen kivehetõ komplett,de annál kifolyna az olaj a váltóból.

7756  Spityu 2015-06-20 19:54:55  Előzmény:jocking .: 76371

A kerékagy kijön oldalra, a csapágy félig-meddig rajta marad(hat), a maradék részét a csonkállványból kell kiütni. A féltengely csuklóval, gumiharanggal, mindennel együt kijön emiatt a csonkállványból meg a csapágyból. Kb. úgy néz ki, hogy le kell oldani a kerékagy anyát, le kell venni a féknyerget és félre lógatni, ezután a féktárcsát is, oldani a gólyalábat és alul a gömbfejet, és ekkor ki lehet venni magát a csonkállványt. Satuban egyszerûbb szerelni, meg alul porvédõt cseréltem a gömbfejen, emiatt is szereltem ki. A féltengely pontosabb felépítését nem ismerem.

7755 jocking . 2015-06-20 17:11:04

Gumiharangot kéne cserélnem, ezért a kérdés:
4T Trabi féltengelyének a külsõ csuklója (amin a kerékagy anya is van) egyben kihúzható hátrafelé a féltengely felé? Nekem kicsit más a belsõ rögzítés az 5-ös váltó miatt (a belsõ csuklót imbuszcsavarok rögzítik a váltóra), de a külsõ ugyanaz. Ha belül leveszem a csuklót, és kívül a kerékagy anyát, akkor kijön egyben a féltengely?
Vagy esetleg ki lehet húzni a féltengelyt a külsõ csuklóból valahogy (úgy, hogy a külsõ csukló a helyén marad a kerékagyban)?

7754 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:07:45  Előzmény:Doroszi Zoltán: 76364

Ha nem új,akkor az is hibás valószínû.Lehet érdemes lenne egy jól mûködõt egyenként belepróbálni,hogy kiszûrd melyik része nem jó.Annyira nem nehéz,nemrég adtam el vagy 6db-ot.

7753  mikesgabor 2015-06-18 16:17:37  Előzmény:Szabados Péter Gábor: 76368

Mindenféleképpen más autónól próbáld átrakni/átépíteni a dolgokat.
Olcsóbb és biztonságosabb lesz.

7752 Szabados Péter Gábor 2015-06-13 22:31:39

Kedves mindenki!

Egy 1.1 kombi trabit élesztek hamvaiból, és biztos volt róla szó, de a segítségeteket kérem, hogy milyen megoldás lehet például airride vagy hidraulikus futómû beépítésre. Mit javasoltok, futómûvet cseréljek más autórol és azt alakítsam tovább, vagy a trabi futómûvet is lehet turbózni?...Elõre is köszi üdv mindenkinek:):):cool:

7751 Szarvas Pál 2015-06-12 19:33:57

Megnéztem a tarbicsekben a gyertyákat.
Olyan 0,9-es hézagok voltak, jól elégtek már.
Kicseréltem mindet, mostmár be is indul a motor, jár, de csúnyán, darabosan és kihagyogat a gyújtás, vagy legalább is a robbanás.
Alapjáraton nem marad meg, csak pörgetve.

Próbáltam állítani az elõtöltésen, a tûzfal felé mozdítva még csúnyább lesz a járása, már pörgetve is alig marad üzemben, a másik vég felé javul, de csak kicsit, aztán már nem változik semmit, a végállásban is ugyanúgy nem jó.

Próáltam jelet telálni a verérmû kereken és a fõtengely tárcsán, de nem láttam semmit, amit össze nézhetnék.
Tudja valaki, hogyan kell ?

Még megpróbálunk bontóból szerezni egy másik gyújtás vezérlõt, aztán ha az sem segít, kifogytunk az ötletekbõl.

Üdv.