Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7756  Spityu 2015-06-20 19:54:55  Előzmény:jocking .: 76371

A kerékagy kijön oldalra, a csapágy félig-meddig rajta marad(hat), a maradék részét a csonkállványból kell kiütni. A féltengely csuklóval, gumiharanggal, mindennel együt kijön emiatt a csonkállványból meg a csapágyból. Kb. úgy néz ki, hogy le kell oldani a kerékagy anyát, le kell venni a féknyerget és félre lógatni, ezután a féktárcsát is, oldani a gólyalábat és alul a gömbfejet, és ekkor ki lehet venni magát a csonkállványt. Satuban egyszerûbb szerelni, meg alul porvédõt cseréltem a gömbfejen, emiatt is szereltem ki. A féltengely pontosabb felépítését nem ismerem.

7755 jocking . 2015-06-20 17:11:04

Gumiharangot kéne cserélnem, ezért a kérdés:
4T Trabi féltengelyének a külsõ csuklója (amin a kerékagy anya is van) egyben kihúzható hátrafelé a féltengely felé? Nekem kicsit más a belsõ rögzítés az 5-ös váltó miatt (a belsõ csuklót imbuszcsavarok rögzítik a váltóra), de a külsõ ugyanaz. Ha belül leveszem a csuklót, és kívül a kerékagy anyát, akkor kijön egyben a féltengely?
Vagy esetleg ki lehet húzni a féltengelyt a külsõ csuklóból valahogy (úgy, hogy a külsõ csukló a helyén marad a kerékagyban)?

7754 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:07:45  Előzmény:Doroszi Zoltán: 76364

Ha nem új,akkor az is hibás valószínû.Lehet érdemes lenne egy jól mûködõt egyenként belepróbálni,hogy kiszûrd melyik része nem jó.Annyira nem nehéz,nemrég adtam el vagy 6db-ot.

7753  mikesgabor 2015-06-18 16:17:37  Előzmény:Szabados Péter Gábor: 76368

Mindenféleképpen más autónól próbáld átrakni/átépíteni a dolgokat.
Olcsóbb és biztonságosabb lesz.

7752 Szabados Péter Gábor 2015-06-13 22:31:39

Kedves mindenki!

Egy 1.1 kombi trabit élesztek hamvaiból, és biztos volt róla szó, de a segítségeteket kérem, hogy milyen megoldás lehet például airride vagy hidraulikus futómû beépítésre. Mit javasoltok, futómûvet cseréljek más autórol és azt alakítsam tovább, vagy a trabi futómûvet is lehet turbózni?...Elõre is köszi üdv mindenkinek:):):cool:

7751 Szarvas Pál 2015-06-12 19:33:57

Megnéztem a tarbicsekben a gyertyákat.
Olyan 0,9-es hézagok voltak, jól elégtek már.
Kicseréltem mindet, mostmár be is indul a motor, jár, de csúnyán, darabosan és kihagyogat a gyújtás, vagy legalább is a robbanás.
Alapjáraton nem marad meg, csak pörgetve.

Próbáltam állítani az elõtöltésen, a tûzfal felé mozdítva még csúnyább lesz a járása, már pörgetve is alig marad üzemben, a másik vég felé javul, de csak kicsit, aztán már nem változik semmit, a végállásban is ugyanúgy nem jó.

Próáltam jelet telálni a verérmû kereken és a fõtengely tárcsán, de nem láttam semmit, amit össze nézhetnék.
Tudja valaki, hogyan kell ?

Még megpróbálunk bontóból szerezni egy másik gyújtás vezérlõt, aztán ha az sem segít, kifogytunk az ötletekbõl.

Üdv.

7750 Szarvas Pál 2015-06-09 10:29:56  Előzmény:Varga Tibor: 76363

Node ezek elmehetnek maguktól, anélkül, hogy hozzá nyúlnék ??

Mert hogy egyik napról a másikra nem indul, nem nyúltam elõtte hozzá ! :rolleyes:

Üdv.

7749 Szarvas Pál 2015-06-09 10:27:49  Előzmény: mikesgabor: 76362

Szevasz

Pörgetni nem tudom, mivel be sem indul rendesen, csak ennyire jut, hogy próbálkozik, valami robbanások össze-vissza vannak, aztán ebbõl kifolyólag a durrogás is néha, de csak addig, mgí tekerem az indítómotorral, amúgy nem marad üzemben a motor.

A hülye dolgo az, hogy semmi nem változtattunk a motoron, egyik napról a másikra lett üzemképtelen.
A gyújtó kábelek sorrendje is magától nem változik, a rotor és ház csere elõtt sem indult a motor, azért cseréltem ki.
Sõt, azóta egyáltalán van valami robbanás, próbálkozás, elõtte semmi sem volt.

A hall jeladóra én is gyanakodtam, annyit tudtam kipróbálni, ha arról lehúzom a csatlakozót, akkor abszolút nincsen robbanás, amúgy valamennyi van.

Koszsosnak lehet, hogy koszos a jeladó, egész télen intenzíven használtam az autót, kapott porlasztott sarat és sós lét minden mennyiségben.
A vezérlõre is gyanakodok, bár ugye valamit csinál.
Nem tudom, hogy tud e úgy tönkre menni, hogy valamit csinál, néha van gyújtás, csak össze-vissza.

A vezérmû szíj átugrására gyanakodok még, bár nem látszik rajta semmi károsodás, sem a kereken, nem és ahhoz szerintem túl feszes, hogy csak úgy átugorjon, de akkor érthetõ lenne, hogy miért nem megy a motor, mert rossz idõben van minden, gyújtás és szelep vezérlés is.

csak nem tudom, hol vannak rakta jelzések, hogyan kell összenézni, hogy ellenõrizni tudjam a helyzetét !

Üdv.

7748 Doroszi Zoltán 2015-06-04 19:38:32

Sziasztok! Nemrégiben újra Trabi tulaj lettem hosszú idõ után. Szépítgetem, javítgatom (persze segítséggel) Pöti-t. 1990-es kiadású a kis 601-es, így már van benne pillantnyi fogyasztásmérõ. Sajnos folyott a benzin a jeladóból, így cserélni kellett. (nem volt könnyû találni) :-). A frissen beépített jeladó viszont hol mûködik, hol nem. Dombon felfelé haladva van kijelzés, sík terepen nincs. Elképzelhetõ, hogy légbuborék van benne? Ha igen, hogyan lehet légteleníteni?
Esetleg más lehet baj? Van tapasztalatotok?
Elõre is köszönöm a segítséget!

7747 Varga Tibor 2015-06-04 15:55:04  Előzmény:Szarvas Pál: 76360

Nem jó a gyújtássorend. Vagy marha nagy az elõgyújtás,avagy extrém nagy utógyujtáson van.
[i](Módosította Tibke 2015.06.04. 18:12-kor)[/i]

7746  mikesgabor 2015-06-04 15:02:06  Előzmény:Szarvas Pál: 76361

Gyújtás elosztüt ceréltél vagy gyújtás elosztó fedelet?

Mivel rotorral együtt említetted ezért arra következtetek,hogy gyujtás elosztó fedél lett cserélve.
Sok siba már nem lehet.
A gyertyakábelek biztos jó sorrendben lettek visszadugva?

Nézd meg nem-e az elõtétellenállás kavar be.
http://img36.olx.hu/images_aprodhu/48241893_1_644x461_trabant-gyujtas-alkatreszek-elotet-ellenallas-trafo-sarbogard.jpg
Jobb felsõ sarok.
Egyszerûen kösd ki.Ha nem változik semmi kösd vissza,különben rajta felejtett gyújtásnál leég a traró.

Amit még meg kellene nézni az a gyujtás elosztóban lévõ hall ic (hall jeladó)
Pontosabban az elõtte lévõ tárcsa,nincs-e elkoszolódva,bár nem szokott,de ha mégis ne csiszolópapírral hanem rongyal töröld meg.

Ha ez sem akkor már csak a gyujtásvezérlõ lehet a rossz.Amit cserélni kell.Javítani nem lehet.

Ha már arra jársz nézd meg az alapjárati vezérlõ elekrtonikáját.
A gyázbovden ha vissza megy alaphejzetbe érni kell neki az alapjárati csavart és menni kell oda egy vezetéknek,itt érzékeli az alapjárati vezérlõ,hogy a gyázpedál alap hejzetben van.Ha nem érzékel sosem kapcsolja ki az alapjárati mágnesszelepet.

Sarukat,érintkezõket az elõbb említett úton haladva csiszold meg.Valamint nézd meg testelve van e a karburátor.

Az összevissza durrogás csak alaojáraton van,vagy emelt alapjárat és félfordulaton is?
Tehát,ha pörgeted is össze vissza durrog?
[i](Módosította mgabor 2015.06.04. 17:05-kor)[/i]

7745 Szarvas Pál 2015-05-29 20:42:02

Kicseréltük a gyújtás elosztót és a rotort, most már egyáltalán vannnak robbanások a hengerben, de elég össze-vissza, üzemben nem tud maradni a motor és a kipufogóban durrog a benzin.
Annyit próbálkoztam az indítássalm hogy már felmelegedett az akku saruja és a kábel is enyhén.

Mégiscsak a vezérlés mehetett el? :rolleyes:
De így, egyik indítástól a másikig ? :rolleyes:
És hogyan tudom ellenõrizni, helyre tenni ?? :rolleyes:

Üdv.

7744 Szarvas Pál 2015-05-29 14:26:33

Megnéztem a gyújtást, van, legalább is hengeren kívül, benzin is van, megy a spricc a karbiban a gázpedál lenyomására, így tényleg nem tudom mi ütött a motorba !! :rolleyes:
Megnéztem a vezérmû szíjat is, igaz,hogy be lehet nyomni vagy 1-1,5cm-re, de nem tûnik úgy, hogy a keréken el tudott volna mozdulni, sérülés nyoma sincsen rajta.

Szkott elõfordulni 4T trabantnál a vezérlés elmászása ? :rolleyes:

A mási, hogy lehet az indító motorral ia van valami baj, mert forgás közben egy-egy pillantar hírtelen megakad, gyak megáll, majd újra felpörög, teljesen össze vissza idõközökkel, tehát nem mindíg ugyanott.
Ez gondolom, nem a motor hibája.
Ettõl persze még indíulni kellene a motornak, mert ezt már korábban is csinálta, de 1-2 fordultra már harapott a motor, nem kellett hosszan forgatni.

Üdv.

7743 Zsabka Piroska 2015-05-26 20:23:52  Előzmény:jocking .: 76358

Nagyon szépen köszönöm :)

7742 jocking . 2015-05-26 10:55:50  Előzmény:Zsabka Piroska: 76356

Egyszerûen kiszámolható. Az 1:50-es keverék azt jelenti, hogy 50 liter benzinbe kell 1 liter olaj. Ha 50 literbe kell 1 liter, akkor 10 literbe ennek az ötöde, vagyis 2 deci.

7741 Szarvas Pál 2015-05-26 10:05:44

Ma reggel nem indult be a járgány !

Pörget az indítómotor, de semmi robbanás !
A gyújtáselosztót kitörtöltem, hátha egy kis pára van benne, a kébeleket megnéztem, csatlakoztatva van minden, de semmi !

Mi lehet a baj ? :rolleyes:
Gyújtáselektronika ?

Elõzõleg még rendben ment, bár picit háromhegnerezett néha, de valszeg csak azért mert nem sikerült l indítani, nem tartottam neki kis gázt (szivató helyett)

Az indítómotorral is van némi probléma, mert pörgés közben néha mintah beakadna valami, hírtelen megáll egy pillanatra, majd újra felpörög, teljesen véletleszerû szönetekkel, de ettõl a motor még simán indulna.

Üdv.

7740 Zsabka Piroska 2015-05-26 09:07:35

Sziasztok!
Új vagyok itt, édesapám nevében írok. Trabant 601-ünket bütyköli. Lenne egy kérdésem: 10 l benzinhez hány dl olaj kell 1,50-es keverék elõállításához?
Elõre is köszönöm a segítséget!

7739  mikesgabor 2015-05-20 04:07:40  Előzmény:jocking .: 76354

Köszönöm.Hát ezt az utat már bejártam,de végre sikerült találnom egyet 4000-ért.Bár érdekes találtam olyat is ahol 8-at kértek volna érte.

7738 jocking . 2015-05-18 20:10:50  Előzmény: mikesgabor: 76353

Amennyire ismerem a motort, szerintem érdemes lenne megnézni az 1.3-as wartburgét, az 1.3-as II-es golfét vagy az 1000-es II-es poloét.

7737  mikesgabor 2015-05-18 14:23:17

Van valamilyen másik típus aminek az olajszivattyúja jó az T4-es Trabiba?

Egy darab sincs bontott a közelben.

7736  mikesgabor 2015-05-14 02:06:53

Nem tud valaki Trabi 1.1-re eladó olajszivattyút Szolnok megyében?

7735  mikesgabor 2015-05-03 18:33:02

Na azért ilyen tortát sem kap mindenki! :))
http://kepfeltoltes.hu/150503/20150503_174338_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

7734 Kacsándi Szabolcs 2015-04-30 19:25:41  Előzmény:Szarvas Pál: 76349

Ha a feszszabályzót kipróbálod egy másikkal és akkor is rossz,akkor lehet a diódák adták fel.

7733 Szarvas Pál 2015-04-29 20:35:15

Tapasztalt már valaki olyat, hogy elkoszolódott e generátora ? :rolleyes:

Én erre gyanakszom.
Egyrészt alacsony feszültséget rart, max. 13,5V, másrészt mihelyst picit is pörög a motor, elkezd villogni a lámpa hullámzóan.
Persze kehet még gyenge a fesz szabályozó is, és csúszhat az ékszíj is, bár nincsen hangja.

Üdv.

7732 Jósvay István 2015-04-29 05:30:21  Előzmény: Spityu: 76343

Köszönöm.

7731 Szarvas Pál 2015-04-28 19:43:02

Ajtó vízlehúzó gumit beszerzési forrást tud e valaki ? :rolleyes:

Üdv.

7730 Szarvas Pál 2015-04-28 19:41:21  Előzmény: mikesgabor: 76344

Pontosan ezt teszi a miénk is !
Meleg motornál, ha csak pár perce állítottam le, akkor egy fordulatra jár azonnal, mintha le sem állítottam volna.
Teljesen hideg motor is szinte hasonlóan könnyen indul, de ott persze kell szivató, vagy egy kis gázt tartani, hogy üzemben maradjon.
Ha viszont már hülõben van a motor, sárgát jelez, akkor elég hosszan kell indítózni, és kell egy kis gázt is nyomni, hogy végre beinduljon !
Ezt én sme értem, hogy miért van.

Én teljesen hidegen már õsz óta nem a szivatót használom, mert az hol kapcsolt, hol nem, ha kapcsolt is elég hosszan kellett hozzá indítózni, mire felpörgött, hanem helyette tartok egy pici gázt és így indítom, gyak ugyanúgy pörög fel, mint szivatóval, ugyanolyan a hangja is, de nem kormol és fél perc mulva már alapjáratra visszaengedve is stabilan jár !

Üdv.

7729   2015-04-27 13:55:11

Hi!
Érdeklõdni szeretnék, hogy a Budai-féle fékdobokkal van-e valakinek tapasztalata, milyen minõséget képviselnek? Érdemes-e az általuk gyártott dobokat megvenni?
Elõre is köszönöm a válaszokat!

7728  mikesgabor 2015-04-25 18:39:17  Előzmény:Szarvas Pál: 76342

Pont ilyet mértem én is.
A félautomata szívató okozhat ilyen problémát sõt,okoz is.
Kis után olvasással "könnyen" beállítható,de én akkor is azt mondom hogy át kell alakítani kézi szívatósra.Sokkal sokkal jobb.
A szívatót hiába állítod be megfelelõen,ha a szívató bimetálja szar,vagy a fûtõháza nem melegszik rendesen pl: vízkõ miatt.
Én egy õs régi Ford Escort-ból szereztem kézi szívatót.A szívató kar teljes útján 3 szor megakad így könnyebb szabájozni és ahogy egy picit kihúzod egy lámpa kezd világítani a végén.Szerintem baromira illik a Trabiba.
Egyépként nekem átlag külsõ hõmérsékleten szívató nélkül is beindul télen vagy reggeli hûvösben igényli.Vagy félig visszahûlt hûtõvíz állásnál.
Ha megjövök valahonnan és a hõfok visszajelzõ visszamegy sárgába akkor egy kattra kiszoktam húzni a szívatót mert kicsit köszörüsen indul,de érdekes ha teljesen visszahül meg indul nélküle is pöccre.Fura még nem tudta rájönni mitõl lehet.

7727  Spityu 2015-04-24 20:23:41  Előzmény:Jósvay István: 76340

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=67[/url] - olcsóbb is, mint a magyar. De több helyen is árulják szerintem. Pl. Unix, Bárdi stb.

Jah, vizsgáld meg azért a fém és a gumi fékcsövek állapotát is. Ha szükséges, cseréld le azokat is. Feltöltéskor teljes átömlesztést javasolnék: kicsit pazarlósnak hangzik, de érdemes volna átöblíteni az egész rendszert új fékfolyadékkal. Nem mellesleg így nagyon könnyû a légtelenítés is. :)
[i](Módosította Spityu 2015.04.24. 22:27-kor)[/i]

7726 Szarvas Pál 2015-04-23 20:19:43

Az elmult pár utam során 6,6-6,8-as fogyasztások adódtak, pedig mentem rendesen, autópályán is, hosszan 100-105-tel.
Lehetséges, hogy a jó idõ miatt a szivató spirálrugója másképp áll be és jobban nyitja a fojtó szelepet ?

Vagy csak pusztán ennyivel több a téli fogyasztás ?
Télen, standard 7,7-7,8 volt, csak elvétve fordult elõ 7, vagy 6,8

Üdv.

7725 Szarvas Pál 2015-04-21 20:29:13  Előzmény: mikesgabor: 76338

Szerintem olajcsere és mostmár a jól beállított karbival nem fogja tele nyomni benzinnel, rendben lesz.

Az elõzõ tankolásomnál nekem is 6,5-ös fogyasztás adódott, pedig nyomtam neki, szeles idõben, igyekeztem, mentem 100-l.

Rendbe kelle szednem a karbit az biztos, a beállításhoz meg bele kelle magam ásni megint a karbi rejtelmeibe.

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.04.21. 22:32-kor)[/i]

7724 Jósvay István 2015-04-18 19:51:50  Előzmény: Spityu: 76339

Köszi a választ. Hol tudom beszerezni?

7723  Spityu 2015-04-17 18:14:44  Előzmény:Jósvay István: 76336

Nézz át a Trabant topickba, épp téma.

A berohadt fékmunkahengerekkel én nem kísérleteznék. Szereld ki az összeset, és cseréld le õket. A mûködõt is érdemes, és akkor egy jó idõre elfelejtheted a szívást, megfelelõ minõségû újak esetén.

A piros színû, pepita csíkos magyar régen sz.rt sem ért, manapság már jó. Valamelyest drágább az LPR, az viszont nagyon tuti. A dobokat, pofákat vizsgáld meg, milyen állapotúak, szükség esetén szabályoztasd fel õket, de csak olyan helyen, ahol méretre igazítják a pofákon lévõ ferodol vastagságát is.

7722  mikesgabor 2015-04-17 12:05:52

Na fejlemények vannak.Háromhengerezés téren.

Ki lett takarítva a régi karbi és láss csodát megszûnt a három hengerezés.
Ezek szerint a régivel azért három hengezett mert el volt dugulva.
Az a Pierburg 2E-vel meg azért,mert ömlött bele a benzin.Majd megoldjuk.
Karbibeállítás.
Jól mûködik fasza minden.Szívató nélkül is indul,van alapjárat,melegen sem pörög.
Ma 16 km-t akartam beletenni,de a 13-nál írtózatosan elkezdtek csattogni a hidrotõkék.
Oda akarta lépni neki 70 rõl szépen fel is húzott 120-ra,de ahogy levettem a lábam a gázról irtózatos csattogásba kezdett és lett egy nagyon pici rángatás/torpanás gyorsításra.
Az olaj visszajelzõ lámpa folyamatosan kis szünetekkel ugyan de világít.
Az olaj gombára volt gyanú,mert engedte is az olajat.Már az anyósülésen volt a cseredarab.Világított már tegnap is.
Nem melegedik rendellenesen az autó.
Az olaj szint a nívó szerint a duplája és rettenetesen benzinszagú.
A tápszivattyúnál nem igen jut benzin az olajba.

Szerintetek?Mit legyen most?

7721  mikesgabor 2015-04-17 08:49:55  Előzmény:Szarvas Pál: 76335

Hát nem kicsit több,mert az enyém 6,5-7-et eszik.Pedig 90-100 al járok.
A gyorsítónak meg így kell mûködni.Minnél határozottabban (gyorsabban)nyomod neki oda a gázt annál többet spriccel be.A bespriccelt adag mennyiségén lehet növelni is.
Szerintem,bár látatlanban nehéz,de az elõgyujtáson és a co-is csavarni kellene.
A felújító készlet meg nem biztos,hogy tökéletes.Legalábbis nekem a fõfúvóka csavarjának a pereme kb 2tized miliméterrel nagyobb volt úgyhogy az új tömítés szépen elkenõdött rajta.
El ne felejtsd a gumitömítéseket a beszerelés elõtt megzsírozni megolajozni!

A gázbovden nem szorul egy kicsit?

7720 Jósvay István 2015-04-16 21:51:56

Sziasztok!
Vettem egy megkímélt kétütemû Trabit, ami 10 évig állt garázsban. A karburátor kitisztítása után szépen megy, viszont a 4 kerék közül csak egyen fog a fék. Kérdésem, hogy mivel járok jobban, ha veszek fékmunkahengert (már csak kisipari kapható boltokban), vagy felújító készlettel renoválom a benne lévõ eredetit?

7719 Szarvas Pál 2015-04-16 19:45:36  Előzmény: Spityu: 76329

A kartergázt még nem néztem.
A motor nem füstöl olajosat sem hideg indításkor, sem késõbb.
A karbi biztosasn nincsen tökéletesen beállítva, ugyan, jobb mint régen, de most is elõfordul, hogy finoman torpan a motor, ha csak enyhe gázt nyomok neki, ha egy foknál jobban lenyomom a gázpedált, akkor hírtelen megugrik.
Gondolom, a hírftelen több levegõtõl javul a keverék, közelít az ideális értékhez.
Mondjuk ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a gyorsító fúvóka gumi membrános pumpája is még a régi, el van öregedve a gumi, nem úgy spriccel ahogy kell.
Ha csdak kicsit nyomom a gázpedáltm, alig spriccel, ha gyorsan arösebben lynomom akkor sokkal jobban.
Tehát enyhe gyorsításnál akár szegényedhet is a keverék.
Bár inkább arra gondolom, hogy folyamatosan egynhén dúsabb keveréket kap a kelleténél, és ez áztatja el az ólajat.
A fogyasztása is kicsit több, mint lehetne, általában 7,7-7,8, de ritkán elõfordul, hogy egy-egy út alatt csak 6,8-7-et eszik.

Van már felújító készletem a karbihoz, csak állandóan mennem kell az autóvalm egyelõre nem tudom leállítani, hogy neki lássak a felújításnak.

Üdv.

7718 Szarvas Pál 2015-04-16 19:32:56  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76332

Igen, elvileg jól kell legyen bekötve, pláne ha a töltésjelzõ ízzó világít.
A D+-ra kell kötni a töltésjelzõ ízzót, ami pedig az akku pozitívra van (30-as pólus)kötve, így kap a generátor gerjesztõ áramot.
Ekkor a generátor ezen pólusa testhez közeli állapotban van a generátor gerjesztõ tekercsén és a teljesítmény tranyón keresztül.
Ha pedig a generátor felgerjedt, akkor ez a pólus a B+-al, vagyis az akku pozitív pólusával azonos potenciálon lesz, ezért alszik el a töltésjelzõ.
A generátor ezen pólusát (D+) üzem közben a generátor által termelt áram látja el, a 3db segéd diódán keresztül.
Ha pl. valamelyik segéd dióda tönkre megy a generátorban, akkor hiába cserélsz szabályozót, akkor sem fog mûködni, mert nem kap a szabályozó áramot a generátorból.
Ha a generátor valamelyik teljesítmény (fõ) diódája megy tönkre, akkor ugyan felgerjedhet a generátor, adhat is valamennyi áramot, de alacsonyabb lesz a feszültsége a kelleténél, vagy az elõzõhöz hasonlóan fel sem gerjedd, amennyiben zálatos lett valamelyik dióda.

Mindegyik dióda kimérhetõ, de csak a generátor szétszedése után, amihez persze le is kell venni.
Én már cseréltem mindkét diódát, két különbözõ generátorban és mondkettõ azóta is mûködik.

Üdv.

7717 Szarvas Pál 2015-04-15 20:39:50  Előzmény: mikesgabor: 76330

Asszem nemrégiben azt olavstam, hogy az etanolnak nagyobb az égéshõje a benzinénél, így jobban melegszik tõle a motor, ami miatt akár kiéghetett a hegerfej tömítés.
Ha volt szétszedve a motor, akkor az kell látszodjon.

A másik ami eszembe jut az alkoholról, az a vízzel való korlátlan keveredése, azáltal lehetõség van a korrodációja, akár meg is rohadhatott valamelyik szelep, de a kiégés is fennállhat.

Üdv.

7716 kiss soma ábrahám 2015-04-13 13:26:26  Előzmény:Szarvas Pál: 76322

Sziasztok!

Vettem a generátorra egy feszültségszabályozót (zsír új), a generátoron az akkutöltõkábel a nagy, B+ jelû csatlakozóra van kötve, a zöld (kék?) ami az utastér felé megy az a D+ jelûre, ami mellette van, azt hiszem, elvileg ezen kapna gerjesztést (ezt hogyan tudom ellenõrizni?). Mikor ráadom a gyújtást, kigyullad a töltésjelzõ meg az olajnyomás ellenõrzõlámpája, de mikor beindítom a motort, csak az utóbbi alszik el, és az akkusarukon se mérem hogy töltené. Ezelõtt eredeti generátora volt rajta, amibe ezek a kábelek futottak (meg a földelés), lehet hogy valamit át kell alakítanom a kocsi kábelezésében hogy normálisan mûködjön? Vagy temethetem az új generátort?

Tehát melyik kábeleket kéne bemérnem, és mit kéne mérnem rajtuk? Nekem véget ért a tudományom ott, hogy ezeket bekötöttem, meg még kimértem azt is hogy átmegy az áram a B+-tól az akksi + sarujáig, meg azt, hogy ha leveszem a gyújtást akkor a D+-ra csatlakoztatott zöld, utastér felé menõ kábel letestel a kasztnihoz, ha ráadom, akkor nem.

Az elõzõ generátortól igen csúful búcsúztunk, egyszer csak fogta magát, és úgy beállt hogy rögtön leszaggatta magáról az ékszíjat is, meg fehér füst is jött belõle, lehet hogy ez valamit gajravágott a kocsi elektromos rendszerében? (Egyébként a régi generátor már csapágyas lehetett egy ideje, mert mikor tönkrement, megszûnt egy megmagyarázhatatlan eredetû karcos hang, ami periodikusan jelentkezett.) Vagy elképzelhetõ olyan, hogy valahol nem jó az egyik kábel szigetelése és ez így jelentkezik?

kösz a segítséget!

7715  mikesgabor 2015-04-13 03:14:03

Jézusom!
Még mindig nincs itthon a Trabi.

7714  mikesgabor 2015-04-11 04:00:40  Előzmény:Szarvas Pál: 76326

Nálam még nem volt bontva.Már a blokk hengerfej páros.

Igen szerintem is és a kompresszióra azt mondta "majdnem mintha új lenne"
Nem tudom változtat e valamit,hogy annó az elõzõ tulaj tiszta etanollal hajtotta,de mivel kb 9l evett 60 Km-en ezért az volt az elsõ dolgom,hogy vissza állítsam,de ez nagyon régen volt még mikor vettem.

Azt mondják nem gyújtás kimaradás okozza a háromhengerezést.Ami valószínû is,mert nem durrog a kipufogóba.
Olyan eset elõfordulhat-e hogy nem nyit megfelelõen a szívószelep?

7713  Spityu 2015-04-10 21:10:49  Előzmény:Szarvas Pál: 76327

Kérdés, hogy mennyire kopott a motor? Az mindenképpen jó tényezõ a te esetedben, hogy inkább hosszú távokon használod. Arányaiban üzemórában kifejezve kevés amikor a motor az üzemi hõmérséklet alatt dolgozik. Valamennyire az összes olaj szokott benzinesedni, de egy kopott motornál vagy rosszul beállított karburátornál ez drasztikusan megnõhet. Pl. télen egy rosszul beállított szívató simán televereti az olajat benzinnel. Nem egy olyan esettel találkoztam, amikor a motorolaj mennyisége nemhogy csökkent volna, hanem nõtt az idõ elõrehaladtával. Alapvetõen két dolog okozhatja: az elõbb említett benzinesedés és a víz jelenléte. A víz alapvetõen a levegõbõl (pára) vagy egy átégett hengerfejtömítés alatt tud bejutni az olajba.

Mennyire kartergázas a motorod? Az olajbeöntõ nyílásnál található vajszínû habos trutyi (olaj-víz emulzió)? Télen városi használat mellett nem mondom, hogy normális, de ott még elmegy. Ha nyáron is durván habos, az már nem annyira jó, de nem kell temetni a motort.

Jah, még az AC pumpánál is juthat be benzin abban az esetben, ha lyukas a membrán és a pumpa házán a túlfolyón (szuszogón) nem tud távozni a benzin. Ilyenkor extrém esetben akár ki is gyulladhat a motor, ilyen rémtörténetrõl is hallottam.

Amúgy az elõbbi hozzászólásban írt periódus szerintem jó kiindulási adat. Én pl. ennyit szoktam menni a 4T-vel, amikor még nem volt kész a veterán, és évente mindig lecseréltem. Illetve volt, amikor folyamatosan kérte az olajat egy szivárgó vezérmûkerék szimmering miatt. Na, akkor mondjuk kristálytiszta olaj volt a blokkon. Kb. 1000 km-enként kellett neki 1 liter.

Az elbenzinesedett olaj további nagy hátránya, hogy teljesen megváltozik - mondjuk úgy, hogy megszûnik - az olaj kenõképessége. Ez leginkább magas fordulatszámon jön elõ a fõtengelycsapágyaknál. Versenyautóknál egy rosszul megválasztott alapjárati üzemanyagfúvóka gyönyörûen el tudja áztatni az olajat, ezért kihegyezett motoroknál versenyenként cserélendõ az olaj. De ez már egy külön mise.

7712 jocking . 2015-04-10 20:21:32  Előzmény:Szarvas Pál: 76327

A régi javítási útmutató szerint a csereperiódus ha jól emlékszem 5-7 ezer km, vagy 1 év. Bár valószínûleg a mai olajok tovább is húzhatják.

Egyébként az olajszûrõt minden esetben cserélni kell olajcserekor (és a légszûrõt is érdemes).

7711 Szarvas Pál 2015-04-10 19:44:34

Mennyi a 4T trabicsek hivatalos olajcsere periódusa ?

A miénkben 5ezer kilométer után is már sötét barna, enyhén zavaros, erõsen benzin szagú a lötty ! :rolleyes:

Most 5 ezer után volt olajcsere, de szûrõ nem, aztán ma cseréltem újabb 7 ezer kilométer után az olajat (és a szûrõt is), ami még sötétebb volt, már feketés barna és a szokásos benzin szagú.
Idõben nem töltött el sokat, 3 hónapja volt benne.
Sok hosszú, egy tempójú utat járok vele, csak kevés városit, mégis ilyen sötét és benzinszagú.

Üdv.:rolleyes:
[i](Módosította szarvasp 2015.04.10. 21:46-kor)[/i]

7710 Szarvas Pál 2015-04-10 19:17:23  Előzmény: mikesgabor: 76325

A motor volt már bontva ?
A szelep tányérok hogyan néznek ki, nincsenek e beégve a szélei ?
Bár a szelep probléma az megjelenne a kompresszióban is.

Üdv.

7709  mikesgabor 2015-04-09 19:23:10  Előzmény:Szarvas Pál: 76324

Ez nem ki-ki hagy.Ez nem megy és kész.Mostmár sûrûn 1,de elõfordul,hogy 2 sem megy.Régebben melegedés közben rendbejött magától,de már semmi nem segít.Ha nem indul el nem is fog.
A kompressziót a hidrotõkék miatt nézték.Nem-e valamelyik rátart.
Az igazsághoz hozzátartozik,hogy valamilyik kicsit csattog,de ki szedte a hidrotõkéket és azt mondta,hogy ez még belefér.
A gyertyák cserélve lettek és istentelenül jó szikrát adnak.
Sem idításnál sem járás közben nem durrog.

7708 Szarvas Pál 2015-04-09 19:12:32  Előzmény: mikesgabor: 76321

Nekem egy 123-as, 35 éves mercedessel van hasonló gondom, pedig már fel van újítva a motorja kompletten, de csak nem múlt el minden hibája, merg hideg indulásnál ki-ki hagy valamelyik henger, kicsit döcög a motor.
Igaz, ez dízel, a trabi viszont benzines, ahol ez abszolút nem várt jelenség, nem a kompresszión múlik a beindulása.

Valamelyik gyertyánál nincsen kúszó áram, ami miatt kimarad a gyújtás ?

Nem durrog, amikor nem akar indulni, vagy jár de csak 2-3 hengerrel?
Ha szelep hiba lenne és kiszökne a keverék, akkor berobbanna a kipufogóban a többi hengertõl.

Üdv.

7707  mikesgabor 2015-04-09 18:57:05  Előzmény:Szarvas Pál: 76322

Szia.
Igencsak.
A töltésjelzõ lámpa elalszik és már 1 hete van benne az új aksi és nem merült le pedig lett indítózva bõven.
[i](Módosította mgabor 2015.04.09. 20:59-kor)[/i]