Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3756  Spityu 2011-08-31 16:54:01  Előzmény:Sipos Tamás: 72371

Törés nem annyira jellemzõ. Lehetséges hiba a tömítõfelület kopása, de mivel viszonylag hirtelen alakult ki a jelenség, no meg légszûrõt is használsz, szerintem kizárható. Gyakori hiba még a stiftekrõl való leugrás. Nézd meg, hogy a fõtengelyt megforgatva meneszti-e a vezérlõtárcsát! Próbálj meg csavarhúzóval is ellentartani.
A felületet részben láthatod, ugyanis a belsõ sonkák úgy vannak kiképezve a motorblokk konstrukciójából adódóan. Jellemzõen a nagy bemaródások körbefutnak, így a babszem környékén is láthatóak - márha vannak.
[i](Módosította Spityu 2011.08.31. 18:56-kor)[/i]

3755 Sipos Tamás 2011-08-31 16:02:38  Előzmény: Spityu: 72370

[justify]Jaj!
Mindenesetre ez az olajfolyás ellenõrzés jó tipp, de már érzem, hogy a teljes szétszerelést nem úszom meg. Trabant motort én még nem szedtem szét, ezért nem tudom mikor rendellenes és mikor nem a vezérlõtárcsa. Mit kell rajta figyelnem? Csak törést?
Gábor írta, hogy a tárcsa és a felfekvõ felületének rendellenes kopása sem zárható ki. Ezt viszont biztos nem lehet megállapítani ha felülrõl bekukucskálok.[/justify]

3754  Spityu 2011-08-31 15:31:31  Előzmény:Sipos Tamás: 72368

Én is az említett vezérlõtárcsára ill. tengelytömítésre gyanakodnék. Szerintem szedd le elsõ (izé... sokadik) körben az adott hengert, figyeld meg a hengertalptömítést majd a vezérlõtárcsát. Ha semmi rendelleneset nem látsz, nézd meg alulról a sebességváltó és a motor találkozásánál a kifolyónál (kis félkör alakú bemarás azt hiszem a motorban), hogy nincs-e friss olajnyom. A feketeség ne tévesszen meg, valószínûleg csak ferrodol. Ha láthatóan olajos, az a lendkerék mögötti tömítés hibájára utal. Vagy épp nyelestengelyszimmering hibára, de ezt most zárjuk ki. :)

3753 Sipos Tamás 2011-08-31 15:28:52  Előzmény:Őry Gábor: 72365

[justify]A hengertalp tömítéseket egy éve (6-7 ezer km) cseréltem, ami nyilván nem azt jelenti, hogy nem ment tönkre. De ha már mindenképpen szét kell dönteni a motort, akkor úgyis le kell szedni a hengereket.[/justify]

3752 Sipos Tamás 2011-08-31 15:23:11  Előzmény:Muczán Gábor: 72364

[justify]Atyavilág! Ezek elég rémisztõen hangzanak. Nem a gyújtásoldali, hanem a menetirány szerint baloldali a bûnös.
Köszi a gyors választ.[/justify]

3751  Spityu 2011-08-31 09:21:28  Előzmény:Tóth Balázs: 72366

Szia!

Lapozz vissza 1-2 oldalt ebben a topikban, elég részletes leírást fogsz találni. :)

3750 Tóth Balázs 2011-08-31 09:07:30

Sziasztok, 4T trabiba milyen fékrásegítõt ajánlotok, ami hossztoldással még elfér (a dob átmérõje)?
Köszi.

3749 Őry Gábor 2011-08-31 09:03:54  Előzmény:Sipos Tamás: 72363

Az viszont érdekes, hogy a kipufogó-ügy után jött elõ a probléma, viszont lehet, hogy csak véletlen egybeesés. De szerintem is tömítéshiba lesz.
Illetve nézd meg, hogy a hengertalpaknál jó-e a tömítés, nincs-e kifújás, olajfolyás, egyszerûbb azzal kezdeni, mint a fõtengelyszimmeringgel.

3748 Muczán Gábor 2011-08-31 08:22:49  Előzmény:Sipos Tamás: 72363

ha minden tényleg jó, akkor marad a labirintgyûrûk (lendkerék, vagy gyújtásoldali, nem tudom melyik henger nem megy?)hibája. Ha labirintos a motor. Ha szimmeringes, akkor azok hibája.
Ad abszurdum még a vezérlõtárcsa és felfekvõ felületeinek hengerenként eltérõ kopása is okoz ilyen rendellenes mûködést. De tényleg csak akkor, ha az általad leírt ellenõrzés során kizárhatók az "alapkivitelû", megszokott hibák!

MG

3747 Sipos Tamás 2011-08-30 23:36:41

[justify]Eljutottam odáig, hogy nem tudom mi baja a gépemnek. Az egyik henger nem hajlandó dolgozni és elfogyott minden tudományom.
A bajok akkor kezdõdtek amikor kezdett elmenni az ereje, alapjárat elég gyenge volt, már-már teljes csöndben járt. Gondoltam, hogy ki kéne már cserélni a kipufogórendszert, mert talán eltömõdött, meg lyukas volt a csõ, meg a javítási könyv 3 évenkénti cserét ír az elsõ dobra (nálam 4 éve van az autó), meg már lassan 100 ezer km-nél járok és talán sosem volt cserélve.
Nem várta meg a cserét, mert elõtte a leömlõ csavarjai kilazultak és elvesztek, kicsúszott az elsõ dob csonkja az öntvénybõl, és nagy hanggal ugyan, de haza tudtam vele menni. Felcsavaroztam, de utána már nagyon rendellenes hangon járt, ereje szinte semmi, alig tudtam kijönni vele a mélygarázsból.
Nem halogattam tovább, kipufogórendszert cseréltem, de minden maradt a régiben. Ezután hengerfej tömítésre gyanakodtam. Levettem a hengerfejet; a tömítések hibátlanok voltak, de újakat tettem fel, és nyomatékkulccsal elõírás szerint meghúztam.
Következett a gyújtás és itt derült ki, hogy az egyik henger nem megy. (nem is tudom miért nem ezzel kezdtem a hibakeresést). De a gyújtókábel, gyújtótrafó, gyertyapipa, gyertya, és a tranzisztoros vezérlõegység rendben van. Cserélgetem a gyertyákat, a trafókat, a gyújtókábeleket, a gyertyapipákat keresztbe kasul, de mindig csak az a henger a ludas. A javítási könyv szerint kimértem a vezérlõegységet multiméterrel és szabályosan dolgozik minkét trafónál (forgatva a fõtengelyt, egy ideig 12 V, aztán leesik majdnem 0-ra, majd szikra, és újra 12 V). Szikra is van mindkét gyertyánál ha kiveszem õket. Kompresszió is van mindkét hengerben, tehát a gyûrûtörést is kizártam. A kérdéses hengerben szépen emelkedik és süllyed a dugattyú ha átforgatom.
Mi a túró lehet vele? Nincs több ötletem.[/justify]

3746 Kiss Krisztián 2011-08-30 20:50:49

Kicsit drágálom:
[imgw]http://www.jofogas.hu/fejer/Trabant_Kalyha_2330438.htm[/imgw]

3745 Tóth Balázs 2011-08-29 08:59:34  Előzmény:Prokop Gábor: 72351

köszi:rolleyes:

3744 Tóth Balázs 2011-08-29 08:57:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 72350

szétszeded, kiveszed a házból a szimeringet és az o gyûrût és azzal mész a boltba... olyan helyre, ahol szimeringeket árulnak. a méreteket nem tudom, mert én is szétszerelés után a mintával mentem. sima autósboltban nem lehet kapni. ha azt mondják, hogy nincs, keress másik boltot,mert gagyiban nézted és átvernek. nekem kb 800 ft volt páranként a szimering és a gyûrû összesen. a mennyiség: a belsõ hengert teli, a külsõt min félig felönteni, hogy ne szívjon levegõt.

3743 jocking . 2011-08-28 20:14:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 72357

Érdekes, mert a mûszerfalcserekor szerzett emlékeim szerint nekem ilyen tuti nem volt a mûszerfal mögött. Mondjuk nekem kombi van... Számít az valamit?

3742  Spityu 2011-08-28 15:39:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72355

Igen, hátsó szélvédõfûtés, 8A, a másik pedig ködfényszórónak elõkészítés.

3741 Csády Szabolcs 2011-08-28 15:39:29  Előzmény:Prokop Gábor: 72356

Akkor úgy érzem ez is mehet a kocsiból...:evil:

3740 Prokop Gábor 2011-08-28 15:27:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72355

Úgy emlékszem, a hátsó szélvédõ fûtése van rajta.

3739 Csády Szabolcs 2011-08-28 15:19:33

Ma kicsit bújkáltam a mûszerfal alatt a 4T Trabimban, s erre akadtam:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110828/DSC01075_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Bocs a rossz minõségû képért, de csak a mobilom volt nálam. Ez minek a biztosítéka?

3738 Holnapy Gergely dr. 2011-08-28 10:58:01  Előzmény:Nagy Donát: 72353

Szia!
Egyáltalán nem bonyolult, csak nézd meg a bontóban hogy hogy van felfogatva gyárilag, ill. hol vannak az elektromos átvezetések. Nekem ez a manõver 15 évesen is jól sikerült 25 éve... Emlékeim szerint kicsit nehezebb a fix részre az ablakmosó vizet felvezetni.
Üdv:
G

3737 Nagy Donát 2011-08-28 09:06:01

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Trabant kombi hátsó ajtóba, amiben nincsen ablaktörlõ, nagyon komplikált az ablaktörlõ motor befaragása, kábelezése? Vagy jobban megéri a bontóból szerezni egy már ezzel felszerelt hátsó ajtót?
Köszönöm.

3736   2011-08-26 17:21:00

Sziasztok!

Nagyon jó hogy írtok a 4T lengéscsillapító felújításáról, nálam is esedékes. A hátsó lengéscsillapítók is szerelhetõk, szintén lecsavarható kupakosak? Újat semmiképp nem fogok venni, mert nagyon drága lenne.

Én úgy tervezem, hogy megnézem milyen sûrûségû folyadék van benne, és attól kicsit sûrûbb hidraulikaolajat, vagy motorolajat öntök bele. A mennyisége meg nyilván annyi lesz, amennyi kijön belõle, persze ez akkor igaz csak, ha elõtte nem szivárgott.

U.i.: Korábban említettem hogy folyt a jobb elsõ munkahenger, a magyar gyártmányú tömítéskészlet megoldotta a problémát, valamint kicseréltem a féknyereg csúszkáinak a gumiját, így most könnyebben oldódik a fék.
[i](Módosította Jurij 2011.08.26. 19:22-kor)[/i]

3735 Prokop Gábor 2011-08-26 10:39:32  Előzmény:Tóth Balázs: 72348

OFF
Apropó, gratulálok a díjhoz :)
/OFF

3734 Csády Szabolcs 2011-08-26 10:09:02  Előzmény:Tóth Balázs: 72348

REMEK!
Örülök, hogy nem kell kisebb vagyont belelapátolni a mûveletbe. Azt le tudnád írni, hogy pontosan milyen szimering és o-gyûrû kell bele? Na meg, hogy hány deci olaj?
Kösz elõre is!

3733 révai ákos 2011-08-26 08:45:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 72346



Egy alapos átnézés, aztán felújítás párosával.

Ha jól sikerül évekre nem lesz gondod. Egy új lengéscsillapító árából pedig akár mind a 4-et helyrepofozhatod, otthon házilag.

3732 Tóth Balázs 2011-08-26 08:09:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72346

FELÚJÍTÁS!
Párban szereld ki, a tetején lévõ "kupak" kicsavarható, egy szimering és egy "o" gyûrû kell darabonként, hidraulika olaj bele vagy ha keményebbet akarsz váltó vagy motorolaj.
A szimerig és a gyûrû párban olyan 800 Ft körül van, idõben kb 10-10 perc kicserélni.

3731  Bandi 2011-08-26 03:49:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 72346

Úgy illik,igen!!:cool:

3730 Csády Szabolcs 2011-08-25 20:37:13

Ma arra lettem figyelmes, hogy a 4T Trabim bal elsõ felfüggesztése alatt egy óra állás után kb egy kisebb tenyérnyi olajfolt lesz. A lengéscsillapító oldala elég olajos, így gondolom az h*gyozta el magát.
Milyen márkát érdemes venni, milyen tapasztalataitok vannak e téren?
A lengéscsillapítót párban illene cserélni, mi? :S

3729 Farkas Zoltán 2011-08-25 06:10:58  Előzmény:Varga Csaba: 72343

Szia!

Bár nekem 4T warbim van és azzal tisztán etanollal járok de vannak kétütemûs kollegák is.
Solct mester például külön etanolos motort készített ami jobban kihasználja a nagyobb kompressziótûrést és nagyon kedvezõ a fogyasztása is.

http://www.etanolblog.hu/2008/08/ketutemu-wartburg-alkohollal_5687.html
Vagy keress rá itt is: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9006748

Az etanolba nem keveredik el tökéletesen a 2T motorolaj(leül az aljára) ezért a 40literhez szükséges olajmennyiséget 2-3liter benzinben keverd el és úgy töltsd be a tankba!

3728 jocking . 2011-08-24 20:53:06  Előzmény:Busa Attila József: 72341

Thx a tippet, de ez vw váltó, és ezen a bowden a váltóból kiálló vastag öntvényre van rögzítve, úgyhogy azzal nem lehet gond. De tegnap írtam is, hogy szerencsére jó lett, talán prokee tanácsa állhatott legközelepp a problémához, bár én azt se zárom ki, hogy valahol megindult a bowden borítás végén a kis mûanyag pöcök és hamarosan újra bowdenszakadás elébe nézek. Majd ha nem lesz kint 4000 fok árnyékban, akkor majd kiszerelem.

3727 Varga Csaba 2011-08-24 20:45:55

Az lenne a kérdésem hogy a 353-as wartburg elmegy tisztán etanolos keverékkel tehát E85+olaj? Válaszokat elõre is köszönöm.

3726 Busa Attila József 2011-08-24 20:31:39  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72340

uh bocs, nem olvastalak végig, én is erre gondoltam.

3725 Busa Attila József 2011-08-24 20:30:15  Előzmény:jocking .: 72335

Szia!

Nekem ugyanez a jelenség volt, mikor egy szép napon egy kanyarból kifelé jövet a kuplung felengedésénél egyszer csak eltûnt a pedál a padlóban félig. Nekem a gyári kuplung bovdenfeszítõ vas görbült el a húzás irányába és a bovden megfeszítése után le is tört menet közben. Én a helyedben megvizsgálnám ezt a vasat, ami a váltóhoz van csavarozva. Kb.: 300Ft-os probléma volt bontóból, és már eleve egy "megerõsítettet" szereltem bele.
Remélem hamar megjavul!
Üdv: Atesz.

3724 Kenyér Zoltán 2011-08-24 17:49:52  Előzmény:jocking .: 72332

Nekem Wartburg váltó csinált ilyet. A váltón lévõ bovden tartó konzolt nézd meg! Nekem az repedt meg, és hajlott el, emiatt a kuplungom is máshol fogott.

3723 Prokop Gábor 2011-08-24 06:23:12  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72338

Ez jól hangzik - asszem megveszem. Köszönöm.

3722 Gyapjas Gergely 2011-08-23 20:17:40  Előzmény:Prokop Gábor: 72331

A gyújtásoszlop egy az egybe bemegy az abarthé. Én még nem találtam álló fedelesre oldal kivezetésû fedelet. Amúgy az is elszokott férni ha normálisan van beépítve a motor. Nekünk az egyik motoron gti golf elektromos gyújtás van a másikon alacsony blokkos zsiguli, mind a kettõ amúgy hall jeladós.

3721 Prokop Gábor 2011-08-23 19:38:07  Előzmény:jocking .: 72335

Tudod, mitõl szokott ilyen lenni? Attól, hogy az utángyártott bovdenek nem passzolnak abba a zsákszerû hülyeségbe, amibe a bovdenházat kell beakasztani. Aztán rálépsz vagy háromszázszor, és egyszer csak hirtelen bemegy a helyére. Na akkor pont ugyanez van.

3720  Spityu 2011-08-23 19:27:19  Előzmény:jocking .: 72335

Talán csak a bowden nyúlt meg, bár éjszaka, 20-25 fokban normálisan kellene mûködnie utánállítás nélkül. :) Ha elõfeszítést követõen jó, akkor szerintem nyugodtan használhatod tovább. A pedáltörés stb. nem valószínû, akkor abszolút nem emelne ki, csak nyúlna, majd visszaállna (vagy nem). :)

3719 jocking . 2011-08-23 17:32:44  Előzmény: Spityu: 72333

Nah, pedig valami tuti a bowdennel van, mert most 2,5 menetnyit húztam rajta, és olyan, mint volt.:) Egyébként nekem is csupa jó tapasztalatom van ezekkel az utángyártott szarokkal, egy ugyanilyen bowdent már sikerült eltépni is. Vagyis nem eltépni, hanem eltörni azt a kis mûanyag gyûrût a végén, ami helyén tartja a bowden borítását, ami tulajdonképpen a kiemelõvilla karját mozgatja. Bár, ha választani lehet, akkor inkább a bowden nyiffanjon ki, mint a kiemelõvilla.

3718 jocking . 2011-08-23 16:48:02  Előzmény: Spityu: 72333

Semmi nem változott, egyedül annyi, hogy a pedált tökig le kell nyomni, hogy váltani lehessen, és ha 2 centire felengedem a padlótól, már gurulunk is. Semmi gyanús hang, minden fasza. Bár a pedálra majd ránézek, hogy nem görbült é.

3717  Spityu 2011-08-23 16:01:30  Előzmény:jocking .: 72332

A holtjáték amúgy változatlan?

Szerintem a hõtágulás azért kizárható, bár nekem is félévente kell két menetnyit feszítenem a jó kis hazai bowdenen... szimplán nyúlik a sodrony vagy a kampó torzul. :P

A te esetedben viszont hirtelen jött viszonylag nagy nyúlásról van szó, szerintem ellenõrizd a kuplungpedál felsõ szemét, ahova a bowden megy, ill. a kiemelõ kart.

Nem hallasz furcsa hangokat? Mármint a váltó felõl. :D

A kiemelés karakterisztikája az 5cm-es eltolódást leszámítva nem változott? Ha változott, az kuplungszerkezettel kapcsolatos problémát jelezhet.

3716 jocking . 2011-08-23 15:31:24

Gyakorlati kérdés:
Az lehetséges, hogy ebben a kuka melegben megnyúlik a kuplungbowden? Csak mert egyik napról a másikra vagy 5 centivel lejjebb került az a pont a pedálnál, ahol elkezd "fogni". Polo GT váltó van bent.

3715 Prokop Gábor 2011-08-23 13:20:25

Hello Urak!

A112 Abarth elektronikus gyújtását ismeri-e valaki, ill. pakolta-e már 903ccm Fiat-motorra?

Eredetileg szimplán vákumos osztófejet keresnék, hogy terhelésre is szabályozzon, ne csak fordulatszámra, de úgy fest, ilyet könnyebben találok, mint Panda 903-ét.

Viszont nincs róla egy rendes képem, rajzom, nem tudom mennyit kell reszelni rajta. Az már biztos, hogy álló osztófej-fedél van rajta, de ezt mondjuk könnyen cserélem.

3714 Kerekes Gábor 2011-08-22 14:56:20  Előzmény:Horváth László: 72328

Szia! Köszi. Vártam egy kicsit de nem tudtam jön-e válasz a kérdésemre ezért, a régi gyertya mintájára vettem az eladó segítségével két NGK-t. Ezek NGK B7HS lettek, de nagyon nem vettem észre különbséget a régi isolator és ezek között. Szóval most nem tudom mit csináljak, lehet majd kipróbálok azok közül is egyet amit te ajánlottál.

Köszi a választ.

3713 Csády Szabolcs 2011-08-20 11:48:13  Előzmény:Kiss Krisztián: 72327

Digitális és analóg mûszerrel is mérve nincs mérhetõ feszültségingadozás járó motornál alapjáraton ( ezredpontosságú multiméterrel mérve ). Pont egy éve cseréltem fesszabályzót, hogy elmúljon ez a villódzás, de ez nem változott, csak a töltõfesz javult meg.
A testkábel a helyén van, a testvezeték karosszéria és a generátor közti vége közt 0,7 Ohmos ellenállást mértem.

3712 Horváth László 2011-08-20 09:38:01

Kerbor!
NGK gyertyából a B5HS, illetve a BP6HS ami jó Trabiba, hõértéküket nemtom pontosan, viszont én Brisk gyertyára esküszök, N15C - 225-ös hõérték, N15YC - 175-ös hõérték. Remélem tudtam segíteni valamit.

3711 Kiss Krisztián 2011-08-19 17:32:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 72326

Ne viccelj,ezt nem tudták?
Az alapjárati töltésed annyira leesik,hogy ki-be kapcsolgat a fesszabályzód,és ennek nyilvánvalóan látható jelei amiket leirtál.Ettöl még a töltésed valószinüleg
lehet jó,rá kell mérni.Ha van ismerös akinek az autójáról át tudod cserélni a fesszabályzót,probáljátok ki.Max 10 perc alatt meg van.(a gencsi hátulján van)

(Opelnál láttam már olyat is,hogy a test kábel ami a generátor feszitö alá van fogatva szakadt el(ez viszi át a testet a gencsire mivel gmibakok sokszor szigetelnek)Nem tudom a trabinál van e ilyen,nézd meg)
[i](Módosította heggla 2011.08.19. 19:36-kor)[/i]

3710 Csády Szabolcs 2011-08-19 15:58:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 72324

Sikeresen túl vagyok a mûtéten. Hát nem ez volt a gond. Még mindig remeg a lámpám fénye, ha jár a motor. Helyzetjelzõn és tompítotton is ezt csinálja. Mindegyik lámpánál ez van, s még a rádió kijelzõjének a világítása is ezt csinálja...
Magasabb fordulaton megszûnik. Több elektromos szakemberrel ( egyik se autóvillamosságis ) is konzultáltam, de nem igazán tudtak mit rá mondani.
Valaki tud valami okosat hozzászólni?

3709 Csády Szabolcs 2011-08-16 15:57:27

Egy másik dolog: a boltban vettem ékszíjat, s 10X700-ast adtak. Itthon megnéztem a zsombi honlapján, ott 9,5X700-ast írnak. Most melyik a jó rá?

3708 Csády Szabolcs 2011-08-15 17:57:11

Régebben arra a kérdésemre, hogy miért villog alapjáraton a lámpám 4T-nél azt a választ kaptam, hogy kopottak a szénkeféim.
Mostanra lassan rászánom magam a mûtétre. A javítási útmutatóban nem találtam, hogy hogyan lehet kicserélni. A kefék vezetékeit kell forrasztani? Kell valamire figyelni a csere folytán?
Kösz elõre is!

3707 Ackermann Balázs 2011-08-13 15:27:48  Előzmény: : 72322

A 1,5 baros nyomás eredetileg diagonál gumira vonatkozik, négyténél nem tom... de a 2T-nél biztosan, és a gyári Pneumant még pont normálisan néz ki annyival.