Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3802 Farkas Zoltán 2011-09-21 07:34:12

Sziasztok!

Nekem a kormány alatt lévõ relé volt a bûnös a wareszon,illetve annak a lába amit elengedett a gyári forrasztás.Sajnos nem tudtam megfelelõen beforrasztani,ezért cserés lett.
A tünetek ugyanazok,vagyis a szakaszos törlés folyamatos volt,bárhol megállt ha kikapcsoltam az ablaktörlõt,illetve néha bekapcsolás nélkül elkezdett törölni...:)

A gyári ablaktörlõmotor már cserélve lett a "békebeli" 2T motorra mivel a bakelites tányérkerék erõs foghiányt mutatott.A rudazat csuklóit és az ablaktörlõ tengelyeit nem árt sûrûn olajozni a könnyebb mûködés miatt.
A biztik nekem mindenhol 8 vagy 16 amperosak az 5 kevés...
[i](Módosította kinca69 2011.09.21. 09:38-kor)[/i]

3801 Őry Gábor 2011-09-20 17:27:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Aha!

3800 Szebelédy Péter 2011-09-20 04:54:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Nem tudom mennyit segít, mert nekem csak wartburggal vannak ilyen tapasztalataim, de leírom hátha. Nekem az tûnt fel, hogy zabálja az 5A-s biztosítékot, ami zavaró, mert az ablaktörlõvel egy körön van az irányjelzõ is. Egy 20km es úton 4x cseréltem. Motor zárlatra gondoltam, ezért lehúztam egyenként a sarukat. Kiderült, hogy mindkét sebesség jól mûködik, csak ha szakaszosra kapcsolok akkor lesz zárlat. Csak ugye azt mind ki mind bekapcsoláskor érinti a bajusz. Persze, ha kiiktattam, akkor ott állt meg ahol kikapcsoltam, mert a szakaszosnál van a végállás érzékelõ (érdekes megoldás, egy tárcsával van megoldva, aminek még nem jöttem rá a mûködésére). Ez egybe van a motorral, ugyhogy motort cseréltem, azóta nincs bajom vele. Remélem hasznos ez a kisregény;)

3799 Csády Szabolcs 2011-09-19 08:07:21  Előzmény:jocking .: 72414

Ez a megállás dolog végálláskapcsolónak tûnik. Szerintem egy kapcsoló csere megoldaná a problémádat.

3798 jocking . 2011-09-18 17:36:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 72413

Ezt a kikapcsolás után az ablak közepén megállós dolgot nekem is csinálja a törlõm, de a mai napig nem jöttem rá, mi a gond. Meg van egy olyanja is, hogy szakaszosra van kapcsolva, aztán egyszercsak eltûnik a szakaszosság és folyamatosan megy szakaszos módban is. Bár nekem a gyári bajuszkapcsoló van.

3797 Csády Szabolcs 2011-09-18 15:09:42  Előzmény:Őry Gábor: 72409

Ezért nem tudtam a burkolat leszedésével orvosolni a problémát:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110918/DSC01106_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110918/DSC01105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Van két problémám:
-Jelenleg valamiért nincs kormányzáram. Próbáltam fel-le tolni a gyújtáskapcsolót, de sehogyse lett jó. Mi a titka?

-Az ablaktörlõ táján van egy kis geb@sz...Egy régebbi ablaktörlõ-kapcsolót tettem be, ami nem intervallumos, s azt csinálta, hogy mikor bekapcsoltam, akkor szépen elkezdte törölni az ablakot, majd mielõtt visszament volna a kiindulási helyére lekapcsoltam, s meg is állt abban a helyzetben, és leverte a biztosítékot. A biztosítékcsere után mikor ráadtam a gyújtás egybõl leverte megint, így kénytelen voltam kikötni a kapcsolót. Itthon rámérte, ugyan úgy kapcso, mint a másik ami itthon van...Mi lehet a baj?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!

3796 Csády Szabolcs 2011-09-16 20:39:08  Előzmény:Őry Gábor: 72409

Köszönöm a válaszotokat! Maradjunk annyiban, hogy nem tudom a burkolatot leszedni, majd ha összeállt a kép, akkor lövök róla egy fotót, s minden világos lesz ;)

3795  Spityu 2011-09-16 18:07:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 72408

Én az imbuszcsavar oldallapjainak szélességével nagyjából megyegyezõ éles lapos csavarhúzóval és kalapáccsal véstem ki szépen, lépésrõl lépésre. Ha ~3mm-nyire már belemegy az imbuszkulcs, akkor próbálkozhatsz már lazítással.
Kiszerelve könnyebben tudsz dolgozni a csavarokon, pl. satuba fogva szépen ki lehet tisztítani, elõtte mondjuk egy éjszakára beáztattam Kromofág / Polifág / fékfolyadék valamelyikébe, már nem emlékszem pontosan. Amúgy a Polifágot ajánlanám, jobb és olcsóbb, mint a Kromi.
Ahogy néztem, nekem leginkább 2K fémragasztónak tûnt, az enyémben mondjuk vajszínû volt, de szerintem a fekete is az (legalábbis láttam már fekete fémragasztót...), szóval szerintem nálad is oldják a fenti vegyszerek ezt a védelmet.

3794 Őry Gábor 2011-09-16 16:38:48  Előzmény:Sipos Tamás: 72407

A HB 4-1-et. Nem fogyaszt vele sokat, és lehet csapatni is. De ezek is jók, ill. a 3-1-is jó, sõt jobb, mint az 2-esek, mert precízebb az alapjárat beállítása. Én tudnék neked kölcsönözni kipróbálásra. Nem állítom, hogy a fogyasztás jobb, de nem is azért tettem fel HB-t. A többit levélben!
[i](Módosította orygabor 2011.09.16. 18:41-kor)[/i]

3793 Őry Gábor 2011-09-16 16:35:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 72408

Szeggel, vésõvel, erõszakkal. De miért kell ez neked a kormánycseréhez? Elég a burkolatot leszedni.

3792 Csády Szabolcs 2011-09-16 16:22:11

Valakinek nincs tapasztalata kormányzáras gyújtáskapcsoló lelazításával kapcsolatban? Kormány kicserélése miatt érdekelne, mert így nem férek hozzá a stifthez. A kormányzár imbuszaiba be van kenve valami olvasztott fekete mûanyag...nem tudja valaki, hogy ezt mivel célszerû kiszedni?

3791 Sipos Tamás 2011-09-16 08:52:48  Előzmény:Őry Gábor: 72406

[justify]Most a vaterán van fent egy rakás felújított, igaz nem olcsó. (10 eFt) Úgyhogy most ezt kihagyom. De csak úgy, elméleti szinten, mint szakértõ, melyiket javaslod a három közül?
28 HB 2-9
28 HB 2-7
28 HB 2
Sokan szidják a H 1-1 szériát. Nekem nincs gondom vele, a fogyasztása 6 liter alatt van hosszú távon.[/justify]

3790 Őry Gábor 2011-09-15 18:31:35  Előzmény:Sipos Tamás: 72385

Hát ha még felteszel egy HB-s karbit 125-ös fúvókával!!!

3789 Szebelédy Péter 2011-09-15 15:18:18  Előzmény: Spityu: 72404

Köszi a választ, nagyon információdús volt. Indításkor nekem is addig van csattogás, amig el nem alszik az olajnyomás jelzõ lámpa. Általában. Az O.K., normál mûködés, amig nem lesz elég az olajnyomás a tõkéknek. Az már viszont idegesít, hogy minden út alkalmával 1x legalább elkezdi. Hangként se kellemes, rontja az összképet is, motornak se egészséges és arról hallani se akarok , amit a haverok mondanak (ne köccsé' rá, megy amig megy). Olajam 10W40, 6000 km van benne, így nem hiszem hogy annyira használt lenne.
[i](Módosította Prometheus 2011.09.15. 17:21-kor)[/i]

3788  Spityu 2011-09-15 11:43:28  Előzmény:Szebelédy Péter: 72401

Egyik haverom VW Polo-jában (a megegyezõ motorral szerelt változatról van szó), hidegen, melegen, télen-nyáron csattognak, olajcserétõl, -viszkozitástól függetlenül. Gondolom ilyenkor kell cserélni a hidrotõkéket. :) Vagy eleve az olajpumpa nem állíthat elõ megfelelõ nyomást, és az a javítandó(?).

Nekem, Trabiban, csak az indítás utáni 1mp-ig, a fenti felsorolástól szintén függetlenül. Ez az "általában" rész... de néha nálam is elõjön a nálad tapasztalt jelenség. Az okát nem tudom, mert attól sem függ, hogy mennyire meleg a motor, városban vagy épp országúton megyek-e vele...

Abban az esetben, ha hosszabb ideig csattog (indítás után), akkor szinte tuti, hogy alacsony az olajszint. Nemrég átszakadt a barna olajgomba membránja és mire rájöttem, hogy honnan is csepeg (ömlik) az olaj, azalatt szépen kidolgozta a motor úgy, hogy még a pálcát sem érte el a szint. Csupa olaj volt az érintkezõ, de gondoltam csak valami "olajgõz", no meg kicsit laza is volt a gomba, meghúztam, majd elégedetten beleöntöttem másfél doboz olajat a blokkba. Két nap múlva megint elkezdett zenélni. A motort elég gyakran le szoktam mosni, így könnyen behatárolhatóvá válik egy-egy hiba. A kétnapja letisztított szívócsonk, hengerfej ismét tocsogott az olajban, na ekkor kicseréltem az 1000 forintos alkatrészt. (A használt gombába belefújtam és lehetett hallani, hogy átereszt.) Nem baj legalább volt egy olajcsere is (gyakorlatilag). :))))

Nekem anno azt mondták, hogy nem igazán lehet tisztítani házilag a hidrotõkéket, talán max ultrahangos tisztítóval, meg hogy amikor rájuk jön az öt perc, akkor valamit "odamos a rendszer és azért nem kap kenést, aztán egyszercsak eldolgozza". Kicsit homályos, nem jártam utána, annyira nem foglalkoztat a dolog.

Átöblítõ adalékkal nincs sok tapasztalatom, a lényeg, hogy üzemmeleg legyen a motor, amikor leereszted, hogy minél több lefolyjon. Természetesen olajszûrõt is cserélj!

Még valami: 10W40-nél soha nem jött elõ ez az "5 perc", csak 15W40-nél tapasztalom. Sajnos idõközben elfáradt egy-két tömítés, így vastagabb olajat kap javítás helyett. :D

3787 Petró Dávid 2011-09-15 08:06:24

Sziasztok!

Nincs valakinek elfekvõ vonóhorga spirálrugós limuzin Trabihoz???
Köszi elõre is,
üdv.

3786 Petró Dávid 2011-09-15 08:04:46

Sziasztok!

Nincs valakinek elfekvõ vonóhorga spirálrugós limuzin Trabihoz???
Köszi elõre is,
üdv.

3785 Szebelédy Péter 2011-09-14 21:57:53

Üdv mindenki!
Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket, de megint egy tanácsot szeretnék kérni tõletek. Néha, 1-2 percre menet közben elkezdenek kattogni a szelepek, aztán hirtelen, ahogy jött el is múlik. Nyilván addig nem kapnak megfelelõ kenést. Szeretném megszüntetni a jelenséget. Olajcsere + átöblítõ adalék (a régi olajba) kezelésben gondolkodom, az segíthet?

Köszöntem:
Prometheus

3784 Oláh Olivér 2011-09-14 19:08:41

Üdv Mindenki!

Nemtudom, hogy mennyire off ez a téma, mert egy kompresszorról van szó.
Azonban mivel egy 1974-es német VEB gyártmány ezért lehet mégse az:)

Elkezdtem összerakni ezt a kompresszort, ami darabokan, hiányosan került hozzám. Se csvarok nem voltak hozzá, a tengely-kihajtásnál a fedél se volt meg, az egyik szelepet is javítani (újra maratni, esztergáltatni) kellett, és ami a fõ problémám, hogy nem volt hozzá olajpumpa.

Ha esetleg tud valaki errõl típusról infókkal szolgálni azt nagyon szépen megköszönném!

Sajnos nemtudom milyen olajpumpa való hozzá, és mivel nem valószinû, hogy találok bele valót, jó lenne tudni mivel helyettesíthetõ.
Érdekelne még, ha esetleg tudja valaki, hogy milyen fordulatszámon érdemes üzemeltetni, és, hogy mennyi levegõt termel.
Ha esetleg valaki privátban írna, akkor az olvik84@gmail.com-ra írjon, mert az sûrübben olvasom, mint az itt megadott e-mailcímemre érkezõ leveleket!

Elõre is köszönöm a segítséget!

Ime pár kép a kompresszorról:
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141838_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141839_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141840_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141841_www.kepfeltoltes.hu_. jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view /110914/P9141842_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]http://kepfeltoltes.hu/view/110914/P9141843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[i](Módosította Oliver 2011.09.14. 21:11-kor)[/i]

3783 Múzer tibor 2011-09-13 09:14:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72398

Hali!

Nézegettem a topikot és gondolkodom is a rásegítõs dolgon, de elsõsorban csak fõfékhengert szeretnék cserélni valami megbízhatóbb típusra, egyelõre rásegítés nélkül.

3782 Csády Szabolcs 2011-09-12 18:53:30  Előzmény:Múzer tibor: 72397

Ha rásegítõsre gondolsz, akkor lapozz kicsit visszább ebben a topicban, s ráakadsz. ;)

3781 Múzer tibor 2011-09-12 18:17:57

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy létezik e olyan típusidegen fõfékhenger, amit 4T trabiba bele lehet aplikálni kasztni átalakítás, vagy egyéb közdarab nélkül?

Elõre is köszi a választ.

3780 Csády Szabolcs 2011-09-11 20:15:16

Egy kis segítségre lenne szükségem...
A kormányoszlopkapcsolónál barkácsolok, s minden vezeték rendeltetése megvan, csak 2 nem világos, s azt nem is találom a kapcsolási rajzon. Az 57a és az 57L jelû sarukat nem vágom. Gondolom a duda 30-as jelölésû vezetékét kapcsolja valamelyikre...de hogy a maradék az micsoda, arról fogalmam sincs.

3779 Varga Csaba 2011-09-10 19:47:45  Előzmény:Busa Attila József: 72394

Tessék, itt van:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=PWw_p3cUrL4[/url]
Amint lesz rá lehetõség csinálunk rendes minõségû külsõ belsõ felvételes gyorsulási videót is :))



[i](Módosította jocking 2011.09.10. 22:02-kor)[/i]

3778 Busa Attila József 2011-09-09 13:14:24  Előzmény:Varga Csaba: 72392

kell a link! Kérem szépen!

3777 jocking . 2011-09-08 21:59:51

Jelentem, jó lett a kuplung. A bowdennel volt valami, mert ki lett cserélve, és most vajpuha lett.

3776 Varga Csaba 2011-09-08 18:24:49  Előzmény:Busa Attila József: 72387

Azért írok még egyszer mert csináltam róla egy gyengébb minõségû videót mert csak telefonom volt nálam ha érdekel akkor adok linket róla.

3775 Polonkai József 2011-09-08 09:08:49  Előzmény: Spityu: 72390

Köszönöm!
Igen olyan prüszkölõ hang. Nem elektronikus a gyújtás. Megnézetem.

3774  Spityu 2011-09-08 08:57:51  Előzmény:Polonkai József: 72389

Szia!

Szerintem ellenõriz(tes)d a gyújtási idõpontokat a könyvekben leírtak szerint, úgy tûnik, hogy azzal lesz a gond. Amennyiben a "cöcc" prüszkölõ hangot akar festeni.

Esetleg húzd le a karbiról a gumicsövet, járasd a motort, néha húzz neki egy gázt és ha visszaprüszköl, szinte biztos, hogy gyújtási idõponttal lesz a gond, esetleg gyújtáskimaradás. Legalábbis e kettõ közül nekem az egyik biztosan megvolt anno, mert csak a megszakítókon állítottam (gyújtáskimaradás: nem megfelelõ megszakítóhézagtól, a gyújtásidõpontot azt hiszem nem kell ecsetelni).

Persze, ha elektronikus gyújtásod van, akkor a kimaradás nem valószínû.
[i](Módosította Spityu 2011.09.08. 10:59-kor)[/i]

3773 Polonkai József 2011-09-08 07:39:33

Sziasztok!
Elég analfabéta vagyok a kocsiszereléshez.

Mitõl lehet, hogy a kétütemû Trabi menet közben néha rángat?
Mintha nem kapna valamit, vagy benzint, vagy áramot, meg közben (nem tudom másképp fogalmazni) olyat mond, hogy cöcc.

Gyertya, gyújtás, karbi?

Elõre is köszi!

Pjozsi69

3772 Varga Csaba 2011-09-08 06:04:53  Előzmény:Busa Attila József: 72387

Viszonylag hangos de szerintem nagyon szép morgós határozott.

3771 Busa Attila József 2011-09-07 22:17:36  Előzmény:Varga Csaba: 72386

Véleményem nincs, csak kérdésem. Milyen hangja van gyorsítás közben?

3770 Varga Csaba 2011-09-07 19:25:28

Wartburg 353 Jikov karburátoron direkt légszûrõ véleményeket kérnék.

[url=http://postimage.org/image/moqr9idg/][img]http://s3.postimage.org/moqr9idg/F_nyk_p0947.jpg[/img][/url]

3769 Sipos Tamás 2011-09-06 22:43:18  Előzmény:Sipos Tamás: 72378

[justify]A hibaelhárítást befejeztem. Tényleg a fellazult henger tõcsavarok okozták a hibát.
Az új kipufogórendszerrel jobb, mint valaha. Hétfõ este kimentem az M0-ra kipróbálni, és simán felment 100 fölé a sebesség. Az autó 4 éve van nálam, de ilyet még nem produkált. Igaz, volt egy kis hátszél.[/justify]

3768 Szedlacsek Ottó 2011-09-05 19:02:47  Előzmény: Spityu: 72383

Ez valami tákolt inverternek lehet egy egyége, szerintem. Egy biztos, e nélkül is mûködik a trabi.

3767  Spityu 2011-09-04 20:58:34  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72382

A centrifugális erõ nem nagyon játszik, az inkább a menesztõstiftek kopását idézi elõ szerintem. Szerintem te is nézz bele felülrõl azért, ha nem is bontod szét egybõl a blokkot.

----

Más: [url]http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/egyeb/trabantmguokegitetekvagyakimrltottilyett77262[/url]

3766 Szedlacsek Ottó 2011-09-03 20:51:49  Előzmény: Spityu: 72381

Szerintem ez annyira nem lehet problémás, mert nem régen volt cserélve és semmi rendelleneset nem láttam, meg különben is van ott némi centrifugális erõ is, vagy rosszul gondolom?

3765  Spityu 2011-09-03 12:11:33  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72380

Nyilván egy bizonyos mértékû kopásig lehetséges az efféle javítás, de ennyi idõ alatt azért jónak kéne lennie. Fontos, hogy nem csak a körkörös bemaródások jelentik a problémát (ehhez még ugyebár hozzá tud kopni), hanem az úgymond általános kopás is. Ez alatt azt értem, hogy a fõtengely középvonalához közelítve jobban kopik az alumíniumöntvény, mivel ott feszítik hozzá a rugók a vezérlõtárcsát. Ezáltal kissé kúpossá válik a pálya, amihez már nem teljesen passzol a sík vezérlõtárcsa.
Ez utóbbit úgy tudod szemrevételezni, hogy valamelyik blokkfélre ránézel szembõl (a tömítõfelületnél), így megállapíthatod, hogy mennyire kúpos vagy épp sík a futófelület.

3764 Szedlacsek Ottó 2011-09-03 11:20:57  Előzmény: Spityu: 72379

Új eredeti vezérlõtárcsákat tettem bele fõtengelyestõl kb 4000km van a motorban annyi idõ alatt összekophatott volna?

3763  Spityu 2011-09-01 22:19:17  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72377

1., Új vezérlõtárcsákkal + összekoptatás. 1500 Ft.
2., Vezérlõtárcsa futópályák felszabályoztatásával. ~7E Ft.

3762 Sipos Tamás 2011-09-01 19:57:26  Előzmény: Spityu: 72372

[justify]Ma délelõtt remélem meglett a hiba oka. Azért remélem, mert nem volt idõm kijavítani, csak a feltérképezés volt meg.
Segítségül hívtam Ádámot Kerepesrõl (több szem többet lát), de õ is csodálkozott erõsen. Mi a túróért nincs robbanás a kérdéses hengerben, amikor szikra is van. A motor meg iszonyatosan rázkódik, mint egy mosógép centrifugálás közben.
Megnéztük az olajfolyást a lendkerék környékén; semmi. Na mondom, szét kell szedni a motort, mert valami odabent nem stimmel. Még levett hengerfejjel is átforgattam önindítóval; minden rendben. A dugattyú sem lógott a hengerben.
Levettem a kipufogó öntvényt és ekkor jött az igazság pillanata. A hengertalp csavarok fellazultak. Levettem a hengert, a talptömítés gyakorlatilag eltûnt, és csupa takony volt minden.
Átforgattam a motort és a vezérlõtárcsa úgy néztem tette a dolgát, de majd ha nekilátok és letisztogatom a környéket, meg fogom vizsgálni a vezérlõtárcsát, ahogy Spityu kolléga írta (nagy köszönet!).
Megpróbáltam logikusan összerakni az eddigieket:
Valami okból fellazult a hengertalp leerõsítés. Nem értem mitõl, mert mióta utoljára levettem, kb 6-7 ezer km-t mentem vele. Mindegy, egyszer csak úgy döntöttek az anyák, hogy fellazulnak. Kezdett fogyatkozni a motor ereje. Az ide-oda bólogató hengertõl berezonált a kipufogó öntvény, ezért lazulhattak fel és eshettek ki a csavarok az öntvény és az elsõ dob között. A leömlõ felerõsítõ csavarok sem voltak feszesek, éppen hogy tartottak.
A hengerben természetesen volt kompresszió, mert a henger és hengerfej között rendben volt a tömítettség, de még szikra is volt, csak megfelelõ keverék nem a robbanáshoz. A vezérlõtárcsa rendben nyitotta a szívórést (adja ég, hogy így legyen, ezt még tüzetesen megvizsgálom), a lefelé mozgó dugattyú el is végezte az elõsûrítést, de miután a dugattyú elindult felfelé, vitte magával a hengert is, és az elõsûrített keverék szépen el is távozott a hengertalpnál. Szerencsétlen gyertya meg szikrázhatott az összesûrített levegõben. Ezt a fel-le ugráló hengert azért nem lehetett észrevenni még a hengerfej levétele után sem, mert a leömlõ a helyén tartotta. A rázkódás viszont innen eredhet.
Banális eset, mégis milyen rejtélyes hibát okozott. Nem baj, legalább kapott végre a kicsike egy új kipufogórendszert (94 ezer km futásteljesítmény után már illett), vettem tartalékba egy gyújtótrafót, és megint tanultam valamit.[/justify]

3761 Szedlacsek Ottó 2011-09-01 19:43:48  Előzmény: Spityu: 72376

[img][/img]
Azt hogyan lehet kijavítani?

3760  Spityu 2011-09-01 07:00:25  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72375

Gondolom megnézted a labirintházat is a motorblokkban és nem találtál rendellenességet. A labirint mondjuk kicsit eresztheti az olajat, ugyanis lényegében az olajfilm tömíti tökéletesre, amit szép lassan nyomkod kifelé a motor mûködés közben. (Igaz vissza is szív.) Fordulatonként mondjuk egy mákszemnyit. Legalábbis ez még elfogadható mennyiség.

Szerintem a te esetedben vezérlõtárcsa lesz akkor, a gyertyakép alapján tuti szegény a keveréked, mivel elõsûrítéskor a henger visszadolgoz a szívócsonkba, így kevesebb jut az égéshez, gyengébb az öblítés, szegényebb a keverék stb. Rövid távon erõtlen a motor, becsöröghet, hosszú távon emiatt elfajulhat fõtengely meghibásodáshoz, fokozott hengerkopáshoz esetleg megszoruláshoz... nem rémisztgetni akarlak, de nem szabad elbagatellizálni.

3759 Szedlacsek Ottó 2011-08-31 20:31:55  Előzmény:Sipos Tamás: 72371

Hasonló problémám van nekem is, de én látom hogy ereszt a lendkerék labirint.
Cseréltem lendkereket és gyûrûket is de nem szûnt meg.
A lendkerék felõli henger gyertyája fehérre van égve mert szegény a keverék, javaslom nézd meg a gyertyaképet te is.
Esetleg valakinek ötlete mi okozza ezt a tömítetlenséget?

3758 Varga Csaba 2011-08-31 18:54:10

Helló tudna nekem vki ajánlani egy megbízható szakit fehérváron vagy a 20-30kmes körzetébe wartburg gyújtás beállításhoz? Nagyon megköszöném :)

3757 Csády Szabolcs 2011-08-31 18:18:51

Egyik márkatársunk keresett meg az alábbival:

"Megtennéd, hogy leméred nekem, hogy milyen magas a hátfal? Csomagtartó padlólemezétõl a hátfal tetejéig."

Valaki, akinél kéznél van a kocsi legyen oly szíves, s mérje le, mert sajnos én most nem vagyok Trabi közelben.
Köszönöm!

3756  Spityu 2011-08-31 16:54:01  Előzmény:Sipos Tamás: 72371

Törés nem annyira jellemzõ. Lehetséges hiba a tömítõfelület kopása, de mivel viszonylag hirtelen alakult ki a jelenség, no meg légszûrõt is használsz, szerintem kizárható. Gyakori hiba még a stiftekrõl való leugrás. Nézd meg, hogy a fõtengelyt megforgatva meneszti-e a vezérlõtárcsát! Próbálj meg csavarhúzóval is ellentartani.
A felületet részben láthatod, ugyanis a belsõ sonkák úgy vannak kiképezve a motorblokk konstrukciójából adódóan. Jellemzõen a nagy bemaródások körbefutnak, így a babszem környékén is láthatóak - márha vannak.
[i](Módosította Spityu 2011.08.31. 18:56-kor)[/i]

3755 Sipos Tamás 2011-08-31 16:02:38  Előzmény: Spityu: 72370

[justify]Jaj!
Mindenesetre ez az olajfolyás ellenõrzés jó tipp, de már érzem, hogy a teljes szétszerelést nem úszom meg. Trabant motort én még nem szedtem szét, ezért nem tudom mikor rendellenes és mikor nem a vezérlõtárcsa. Mit kell rajta figyelnem? Csak törést?
Gábor írta, hogy a tárcsa és a felfekvõ felületének rendellenes kopása sem zárható ki. Ezt viszont biztos nem lehet megállapítani ha felülrõl bekukucskálok.[/justify]

3754  Spityu 2011-08-31 15:31:31  Előzmény:Sipos Tamás: 72368

Én is az említett vezérlõtárcsára ill. tengelytömítésre gyanakodnék. Szerintem szedd le elsõ (izé... sokadik) körben az adott hengert, figyeld meg a hengertalptömítést majd a vezérlõtárcsát. Ha semmi rendelleneset nem látsz, nézd meg alulról a sebességváltó és a motor találkozásánál a kifolyónál (kis félkör alakú bemarás azt hiszem a motorban), hogy nincs-e friss olajnyom. A feketeség ne tévesszen meg, valószínûleg csak ferrodol. Ha láthatóan olajos, az a lendkerék mögötti tömítés hibájára utal. Vagy épp nyelestengelyszimmering hibára, de ezt most zárjuk ki. :)

3753 Sipos Tamás 2011-08-31 15:28:52  Előzmény:Őry Gábor: 72365

[justify]A hengertalp tömítéseket egy éve (6-7 ezer km) cseréltem, ami nyilván nem azt jelenti, hogy nem ment tönkre. De ha már mindenképpen szét kell dönteni a motort, akkor úgyis le kell szedni a hengereket.[/justify]