Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3900  Spityu 2011-11-02 08:50:52  Előzmény:Polonkai József: 72515

Javaslom, hogy alvázszám alapján azonosítsd be a tiéd, a forgalmiba bejegyzett dátum kb. 1 hónappal tér el a gyártáshoz képest.

------------------------
Vergaser 28 HB 4-1 Formänderung Schwimmer Jan. 84 532

------------------------
Vergaser Einsatz Vergaser 28 H 1-1 Juni 84
17. Juli 84 0-Serie
Serieneinsatz
F 3354279-L
F 3792201-U 536

Forrás: [url]http://original-trabant.de/[/url]

3899 Polonkai József 2011-11-02 08:33:11

Sziasztok!
84-es Trabiba milyen jelölésû karburátor való? Amit kínálnak, azon ez van: H28 1.

Köszi a válaszokat!

3898 Kozma Bence 2011-11-01 18:00:41  Előzmény: Spityu: 72513

Köszi, akkor az annyira nem is vészes kiadás.
A többi részét átnéztem nagyjából, mondjuk annyira nem értek hozzá, de ilyen szembetûnõ rohadást, mint amilyen a küszöbön van nem találtam. Bár az aljából még nem láttam sokat, csak amennyire betudtam hajolni alá. Majd alá nézek rendesen aknából.
Hát igen azzal az ajtóval meg tényleg jólenne kezdeni valamit, mert az rontja a legjobban az összképet.

3897  Spityu 2011-11-01 17:22:42  Előzmény:Kozma Bence: 72512

A felsõ küszöb szerintem mindenképpen cserés. Az alsót, ha kell, lehet javítani az érintett szakaszon. Nem egy veszélyes mutatvány, valahol 5-15 között mozoghat egy ilyen elem cseréje. Érdemesebb igényes karosszériást keresni, aki normálisan lefúrja a régit, az újat pedig tisztességesen beszabja a helyére. Láttam már olyan "javítást", hogy egyszerûen csak rálapoltak a régire... A kapilláris-elv következtében az elsõ perctõl garantált volt a lemez rozsdásodása belülrõl. :)

A többi részét átnézted a kocsinak? Alsó küszöbvégek (különösen felül, a duroplasztnál), ívek, hattyúnyak stb.

Egész szép a gépezet. Szerintem figyeld a bontókat, hátha találsz ilyen színû kocsit ép jobb hátsó és bal ajtó lemezzel. A lökhárítókat cserélni / fújni kellene, a matrica nyoma elég jól eltávolítható lenne polírozással. Végeredményben nagyon ki lehetne csinosítani a gépet, viszonylag kis összegbõl.
[i](Módosította Spityu 2011.11.01. 18:30-kor)[/i]

3896 Kozma Bence 2011-11-01 17:03:11

Most már jók elvileg az elõzõ képek is, nem volt engedélyezve, hogy mások is láthaassák. Bocsánat!

3895 Kozma Bence 2011-11-01 16:19:07

Nem tudom mi lehet a baj, de feltettem ide:
[url]http://www.kephost.com/download.php?file=lgfr9ni0b99vm8f5bpgj.jpg[/url]



[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3894  Spityu 2011-11-01 16:12:58  Előzmény:Kozma Bence: 72509

"Sajnos az oldal nem található."

3893 Kozma Bence 2011-11-01 15:43:02

Szerintetek lehet még ezzel a küszöbbel valamit kezdeni? Vagy új kellene rá? Milyen árban szoktak küszöböt cserélni?
[url]https://picasaweb.google.com/lh/photo/7PNQWv9DctwdsxxbKYNcrw?feat=directlink[/url]

Csináltam még pár képet ha valakit érdekel:
[url]https://picasaweb.google.com/116596290284062077231/Trabant601?authuser=0&feat=directlink[/url]

[i](Módosította 83NC3 2011.11.01. 16:46-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3892 révai ákos 2011-11-01 14:40:02

Sziasztok !

Segítségeteket kérném az alábbi történet kapcsán.

Tegnap este hazafelé tartva a Trabi (4T) egyszer csak egy furcsa fémes zörejt adott ki a motortér felöl (talán a kerepeléshez lehetne hasonlítani). Ekkor megálltam, majd újra indítottam, akkor pedig már nem kerepelés volt, hanem egy kopogó fémes hang, olyan mintha egy flippergolyó lenne ami csapódik ide-oda. Felnyitva a mocitetõt egyértelmûen a hengerfejbõl jött a hang.Leszedtem a szelepfedelet, de ott minden épp volt, minden csavar feszes volt, szóval azok nem lazultak ki. A hidrotõkékkel sem lehet gond, szerintem mivel a hang nem folyamatos volt, mint mikor a tõke rossz, valamint 1 éve lettek vadi új tõkék berakva. Rövid telefonálás után elsõre arra jutottunk, hogy esetleg szeleprugóval vagy magával a szeleppel történt valami. Szerencsére a hang mintha csak az egyik henger felöl jönne, szóval nem egy hatalmas csörgés-zörgés egyveleg van.

Valaki találkozott már ilyennel? Ill. szerintetek mi lehet valóban szeleprugó vagy esetleg más.

Természetesen jövõ hétvégén nekiállok rendbe szedni a gépet, akkor pedig kiderül a valódi ok, de szívesen venném, ha valakivel történt már ilyen vagy hasonló és megírná a tapasztalatit.

köszönettel Mykee

3891 Kozma Bence 2011-11-01 10:43:53  Előzmény:Polonkai József: 72504

Nekem akkor csöpögött, amikor szivatóval állítottam le és elfelejtettem visszanyomni a szivatót utána. Igaz az a túlfolyó csövén csöpögött le.

3890 Őry Gábor 2011-11-01 08:19:11  Előzmény:Polonkai József: 72504

Esetleg a tûszelep. Ha az úszó kilyukadna, hamar elfolyna a benzin. A tûszelepet fel lehet polírozni: óvatosan fúrógépbe fogva finom csiszolópapírral (800-as, majd még finomabb, 1000-es, 2000-es) csiszolni, amíg a kopás el nem tûnik. De okozhat még csöpögést az is, ha valahol levegõ van a csõrendszerben. Hogy miért, nem tudom, de már jártam így.
Persze nem árt a tömítéseket is ellenõrizni.

3889 Gyapjas Gergely 2011-10-31 21:40:30  Előzmény:Polonkai József: 72504

Elsõ körben úszó. Második esetben, ha az oldalán folyik le lehet a fedél tömítés vagy a lágy alátétét a benzincsõ üreges csavarjánál. Benzincsapnál még nem tapasztaltam, még ilyen hibát.

3888 Polonkai József 2011-10-31 19:55:53

Sziasztok!

Laikus kérdése: 2T Trabinál mitõl csöpög a benzin állandóan a karburátorból? Benzincsap elzárva.
Valami tömítés, vagy az úszó a hibás? Esetleg a benzincsap nem zár rendesen? Lehet, hogy mindhárom?

Köszi a válaszokat!

3887 Erõs Pál 2011-10-31 18:49:58

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Helóka!
Uraim egy kérdésem lenne!
Hogy lehet megoldani hogy az 1.1-es trabinál
a karburátor alatt lévõ gumibaknál ne szívja be a levegõt a verda?
A Csavarokat már maxig meghúztam.
Kell oda valami plusz tömítés?
Mert nekem csak a gumibakra megy rá a karbi.
Gumibakot kellene újat vennem?
És azzal jó lenne, vagy valami trükkös megoldást igényel?
ÜDV!

3886 Farkas Zoltán 2011-10-30 06:50:45  Előzmény:jocking .: 72498

Szia Jocking!

Nekem a waresz motorja ott szivárog a motorszámnál (szembõl nézve a bal saroknál a perem)a hengerfej alól és hiába cserélek tömítést nem oldja meg a szivárgást.Ott van egy olajfurat a hengerfejben és lehet hogy a tömítés nem tömíti el megfelelõen.A menetszél meg széthordja egy kisebb sávban és a porszemcséket is "bekebelezi"az olaj tehát terjed.
A hengerfej vetemedése miatt lehet mert az 1hónapja cserélt minõségi tömítés most kezdett szívárogni újra de eddig is olajpárás volt. Sajnos különbözõ idõközönként kell cserélnem a tömítéseket mivel vagy a két henger között vagy a víztérnél rejtélyes módon átég a 4. hengernél. Az olajszivárgás nem vészes,minimális olajfogyást okoz,csak esztétikai gond. Majdnem 4év 140ezer km és ez a 4. tömítésem egyébként a motorba. Vannak "elõzményei" a cserének azaz megforralta a vizet néhányszor (ventimotor hiba, vízcsõ szakadás) és néha rendesen meghajtottam hidegen és melegen is...

Ha csak picikét szivárog az olaj akkor hagyd úgy,kár megbontani ezért.

Hengerfejtömítés hibái:
Többnyire (3X) a viztérbe nyomta a levegõt ami buborékolással járt a kiegyenlítõbe és a fûtés csak nagyobb fordulaton (harmad,aztán félgáz) indult keringésnek.
Egyszer beszívta a vizet ami a kiegyenlítõ szintjén 50km alatt 3-4cm volt aztán 1 héttel késõbb erre a távra benyelte majdnem az egészet...
Legutóbb a 4-3 henger közötti gát átégése érdekes volt.Félúton megálltam tankolni,addig semmi gond,ment mint a távírat.Aztán tankolás után elindultam és nem akart felpörögni.Alapjáraton elketyegett szépen de elinduláskor már csak két henger volt a 4-bõl...Emelkedõn kettesben 30-40km/h csúcsebességgel ment lassabban mint egy simson vagy Ifa utánfutóval...

A végsõ megoldás a blokktetõ és a hengerfej síkolása lesz de azt majd egy teljes motorgenerál keretében gondoltam megcsinálni 100-150-200? ezer km után.Most ~260ezer van benne... Xado 10W40 adalékolt motorolajjal járok ami segíti ennek a futásteljesítménynek az elérését.

Szerencsére van tartalék motorom ha gond lenne,viszont nincs másik autóm és ennek mindig mennie kell ha dolgozom vagyis majdnem naponta...

Üdv.: Zoli

[i](Módosította kinca69 2011.10.30. 07:54-kor)[/i]

3885 jocking . 2011-10-29 21:09:58  Előzmény:Szabó Gábor: 72499

De akkor nem kéne végig olyannak lenni a hengerfejig, és nem csak a bal oldali 2 henger mellett?

3884 Nagy Donát 2011-10-29 20:13:14  Előzmény:jocking .: 72498

Nekem hasonló gondom van, ahogy láttuk, maga a kartercsõnél szivárog a gáz, és nálam az áll össze feljebb olajsárrá. Azért ellenõrizd a kartercsövedet te is, hátha.

3883 Szabó Gábor 2011-10-29 19:25:47  Előzmény:jocking .: 72498

Olajszûrõ alól is szivároghat, onnan simán felkúszik a hengerfejig.

3882 jocking . 2011-10-29 19:10:18

Szükségem lenne egy kis segítségre 4T olajfolyással kapcsolatban.

[u]A probléma a következõ:[/u]
Valahol szivárog az olaj a motorból. Annyira nem vészes, tényleg csak 1-1 csepp jön néha, viszont az az egy qrva csepp végigfolyik a karter leömlõ felöli peremén és pont az alatta elhaladó forró kipufogócsõre csöpög. Így egyszerre élvezhetem a füstjeleket és a bûzt.

[u]Vizsgálódtam kicsit:[/u]
- a motor tûzfal felöli része csont száraz, nyoma sincs szivárgásnak
- ellenben az motor leömlõ felöli oldala olajos, de nem az egész, az olajszûrõ vonalától jobbra az is száraz
- viszont az olajszûrõtõl balra (ékszíj felé) tiszta olaj minden, a blokktetõtõl egészen a karterig

[u]A személyes következtetésem:[/u]
- szerintem nem a szimmering a ludas, mert akkor a fõtengely vonala fölött nem lenne olajos semmi
- a vezérmûszimmeringre gyanakodtam egy ideig, de azt nyáron cseréltem és a hiba továbbra is fennáll
- a karternél is új a tömítés, ahogy a szelepfedélnél is, azok se lehetnek.


Összességében arra jutottam, hogy az egyetlen hely, ahonnan szivároghat az olaj, az a blokk és a hengerfej találkozási pontja.
Ezzel csak az a gondom, hogy ha hengerfejes a gép, akkor nem kéne a hûtõvizet is forralnia/fogyasztania? Mert azzal semmi gond nincs, csak az olajfolyás az egyedüli gond.
Valakinek valami ötlet, tapasztalat? Sokat segítene vele. :)




[i](Módosította jocking 2011.10.29. 21:10-kor)[/i]

3881 Varga Csaba 2011-10-29 14:33:21

PAL Super N5Y-ról vélemény? betegyem vagy ne tegyem a wartburgba? Eredeti zsír újak :)

3880 Nagy Donát 2011-10-27 21:16:56  Előzmény: Spityu: 72495

Nem nem, semmi gond ;).

3879  Spityu 2011-10-27 19:10:25  Előzmény:Nagy Donát: 72494

[i]"ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni."[/i]

Ott a pont, nem gondoltam bele - remélem nincs harag, amiért félrevezettelek.
De ne aggódj, jól fog még jönni az a tudás a bajuszkapcsolóról. ;D

3878 Nagy Donát 2011-10-27 11:33:28  Előzmény:Támba Csaba: 72493

Köszönöm a segítségeket. Szétszedtem a a bajuszkapcsolóját a világításnak, legalább ennek mûködését is megértettem :). Viszont a probléma továbbra is fennállt. Hirtelen ötlettõl vezérelve, a tekerõ kapcsoló saruit megmozgattam. Így derült ki, hogy maga a kapcsoló volt a rossz :). Kicseréltem egy másikra, most oké. Eredetileg azért nem gondoltam ennek hibájára, mert ugye a fénykürt jó volt, és azt hittem, az is ezen keresztül megy át. Közben rájöttem, hogy ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni.

3877 Támba Csaba 2011-10-25 21:31:39  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Igazságod vagyon!

Hiába, az én agyam valahogy 2T-re jár:)

3876 Nagy Donát 2011-10-25 20:15:38  Előzmény: Spityu: 72490

Így van, fénykürt van, csak sima tompított és távolsági nincsen. Holnap szétszedem mindenképpen.

3875 Nagy Donát 2011-10-25 20:13:14  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Értem, akkor tényleg másra gondoltam.

Amúgy egy másik (biztosan jó) izzóval sem világít, és a kormánykapcsolóval sincs se tompított, se távolsági lámpa, viszont "villantani" tudok vele. Szóval most a kormánykapcsolót fogom majd megnézni.

3874  Spityu 2011-10-25 19:58:55

Ha az eddig felhasznált izzók valóban jók ÉS a testelés is jó, akkor szerintem a 4T-nél szokásos kormánykapcsolóhibával van dolgunk.
Ha igen:

Megoldás 1:
- Kormányburkolat alul lecsavaroz, levesz.
- Emlékeim szerint a bal oldali kapcsoló külön is kiszerelhetõ, nem csak egyben az ablaktörlõvel -> csatlakozó lehúz, kapcsoló kiszerel.
(- Ellenállásmérõvel megér -> jót jelez, vagyis a megfelelõ állásban a megfelelõ érintkezõk zárnak)
(- Fejvakar)
(- Visszaszerel)
(- Kipróbál, nem jó, újra szétszed)
(- Rájön: az érintkezõk ugyan zárnak, jel át tud rajtuk szivárogni, de teljesítmény nem)
- Kapcsolót szétdönt, többé-kevésbé megtisztít, index csúszóérintkezõknél zsírt otthagy.
- A megfelelõ érintkezõt elõfeszít.
- Összeszerel, kipróbál, örül. :)

Szétszedés: azt hiszem lapos csavarhúzóval a megfelelõ patenteknél, elég egyszerûen.
A kapcsoló mûködésére könnyen rá lehet jönni, fõleg, ha szétszedve rádugod a csatlakozót, majd elõször a mûanyag karral váltogatva (és meghúzva fénykürt üzemmódba), (JA! FÉNYKÜRT ÁLLÁSBAN VAN TOMPÍTOTTAD? HA VAN, AKKOR TUTI A KAPCSOLÓ A HIBÁS.) aztán késõbb kézzel is mozgatva a megfelelõ érintkezõt. Ebbõl könnyen rájössz, hogy melyik a fix 12V bemenet és melyek a kimenetek. No meg szemmel végig kell követni. (Ezt így lehet, hogy nem érted, de ha ott van a kezedben, akkor már minden világos lesz, a szó szoros értelmében. :) )
Ha a kar tompított állásban van és nem világít a megfelelõ izzószál, de kézzel megnyomkodva a megfelelõ érintkezõt világít, akkor tuti, hogy csak elõ kell feszíteni. Ennek csupán egy szabálya van: nehogy átess a ló túloldalára.

Nehezítõ körülmény:
- index csúszóérintkezõ ki tud esni, simán visszarakható,
- összerakásnál figyelni kell, hogy a váltókapcsoló pöcke hova kerül (melyik 2 érintekezõ közé),
A kapcsoló és a kar összerakásánál is figyelni kell, de csak egyféleképpen lehet összeszerelni. A kar asszem tompított állásban szerelhetõ fel legkönnyebben a kapcsolóra.

Megoldás 2: bontó / vatera 2000Ft, vagy jó vagy nem jó.

Megoldás 3: gyári heroináron
[i](Módosította Spityu 2011.10.25. 22:12-kor)[/i]

3873 Csády Szabolcs 2011-10-25 19:51:03

Ha már így a 4T elektronikájánál tartunk... gyújtáskapcsoló relé (ami a gyújtótrafó áramát kapcsolja) van benne? A józan észre hallgatva kellene lennie...
[i](Módosította trabiszabi 2011.10.25. 21:51-kor)[/i]

3872 Léber Balázs 2011-10-25 19:38:24  Előzmény:Nagy Donát: 72487

4T Trabiban nincs fényváltó relé. Valszeg a szivatóhoz tartozó relére gondolsz, annak semmi köze a világításhoz.
A biztik és a tekerõs lámpakapcsoló után már csak a kormányon lévõ fényváltó szól bele a fényszórókba.

3871 Nagy Donát 2011-10-25 17:12:32  Előzmény:Támba Csaba: 72486

Köszönöm. Ma megnéztem, valóban nem az izzók mentek szét. A fényváltó relénél a 4 lábból csak hármon van kábel. Ha a kocsival szembe állok, akkor a hozzám legközelebb esõ láb kábel nélkül árválkodik. Viszont sehol nem is látom, hová csúszhatott le róla kábel :O.

3870 Támba Csaba 2011-10-25 13:26:28  Előzmény:Nagy Donát: 72485

Ellenõrizd az izzófoglalatok és a fényváltó relé testelését.

Célszerû ellenállásmérõvel is megnézni.

3869 Nagy Donát 2011-10-25 11:39:42

Sziasztok!

Ezúttal egy kis elektromos segítségre lenne szükségem. A 4T Trabim folyton kivágja mindkét elsõ tompított izzót. A biztosítékot sosem. Mi lehet a gond, illetve mi a megoldása? Köszönöm ;).

3868 Polonkai József 2011-10-25 06:51:43  Előzmény:Támba Csaba: 72482

Most látom, hogy Te is ezt linkelted be!

3867 Polonkai József 2011-10-25 06:49:37  Előzmény:Támba Csaba: 72482

Szia!

Köszi a gyors választ! Bár laikus vagyok, de nekem is az volt gyanús, hogy nagyon üres az a jeladó...

Az a baj, hogy kompletten a vaterán 9600 Ft-ért van. Annyi nincs rá.

Akkor még nézelõdök.

3866 Támba Csaba 2011-10-25 06:44:45  Előzmény:Polonkai József: 72481

Szia!

Ezek összeillõ alkatrészek, de még nem lesz tõlük isteni szikra:)

Ugyanis amit jeladóként hirdetnek az csak a jeladó meghajtó tárcsája. Tehát maga a jeladó még mindig hiányzik a rendszerbõl.

Ezen a linken látható maga a jeladó is. De ennyi pénzt ne adj érte:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/trabant_elektromos_gyujtas_egyseg_kpl_1489941884.html

[i](Módosította Tsaby 2011.10.25. 08:47-kor)[/i]

3865 Polonkai József 2011-10-25 06:40:41

Sziasztok!

84-es Trabimban szeretném a gyújtást elektromosra cserélni. Találtam is a vaterán:

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1496277341

Viszont nincs meg hozzá a jeladó. Én ezt is találtam a vaterán, de nem tudom megy-e egymáshoz a kettõ:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/jelado_visszajelzo/trabant_gyujtas_meghajto_jelado_uj_1495264286.html


Szerintetek?

3864 Csády Szabolcs 2011-10-23 18:59:14

Ha az elsõ lengéscsillapítókat felújítom 4T-nél, miket érdemes még cserélni a "ha már úgyis szét van burítva" jelszó alatt?

3863 jocking . 2011-10-16 21:20:41  Előzmény:Nagy Donát: 72478

Fordítva mondtad, egy van a motor alatt és kettõ a váltó alatt. És persze nem egyformák, csak hogy könnyebb legyen a dolog.:p;)

3862 Nagy Donát 2011-10-16 20:47:43

Sziasztok!

1.1-es Trabin motortartó bakokat akarok cserélni. Ahogy tudom, egy van a váltó alatt, és kettõ másik a motor alatt. Ezek egyformák? Vagy különbözõek? Csak hogy a boltban tudjak mit mondani :).

Másik, hogy vezérmûszíj lesz cserélve, vele együtt a vízpumpa, és a generátor ékszíj is. Ezekkel együtt érdemes még valamit cserélni, ha már ott meg lesz bontva minden?

Köszönöm.

3861 Őry Gábor 2011-10-16 18:31:34  Előzmény: Spityu: 72476

Igen, kerékcsapágy, köszi!

3860  Spityu 2011-10-16 14:20:04  Előzmény:Őry Gábor: 72475

Mármint kerékagycsapágy? 6206 C2 típus, neten megtalálod a méreteket. ZKL-ZVL gyártmány mehet bele. De van gyári is.

3859 Őry Gábor 2011-10-16 09:47:00  Előzmény:jocking .: 72474

A hátsõ tengely csapágyméreteit mongya meg valaki legyen szíves!

3858 jocking . 2011-10-14 10:13:14  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41cda2886e9a8[/url]

3857 Nagy Donát 2011-10-14 08:48:36  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

Szia!

Csak egy tipp, mivel nekem nincsen ilyen mûszerem, de a gyári tankszintjelzõbõl kijövõ sárga vezeték a mûszerfalon az olajnyomás kontroll-lámpába megy. Hátha tudtam segíteni.

3856 Kolonics Tamás 2011-10-13 19:04:53

Sziasztok!Érdeklõdnék,hogy valaki szerelt-e már be Trabant 1.1-be KMGY mûszert.Tulajdonképen engem a pontos bekötés érdekelne.A gyártó által hozzáadott bekötési rajz az meg van csak egy vezetéket nem tüntettek fel,hogy azt hova is kell kötni.(a mûszer hátoldalán található sárga színû vezeték)
Elõre is köszi mindenkinek!Tomi :confused:

3855  Spityu 2011-10-13 17:45:41  Előzmény:jocking .: 72470

Igen, az tulajdonképpen egy olajszívattyú. Ha szétszerelted a csoporttengelyt, akkor láthattad, hogy furatok vannak a fogaskerekek "alatt", így biztosítva van a kenés, amikor különbözõ fordulatszámon forog a tengely és az adott fogaskerék. Pl. amikor 1-esben van a váltó és a kocsi halad, akkor a többi fogaskerék elfordul a csoporttengelyhez képest.
(Össze)szerelésnél ügyelni kell arra, nehogy elgörbüljön a szalag, mert akkor bizony karistolni fog, rosszabb esetben be is gyûrõdhet. Emiatt szárazon össze szoktam rakni a váltót (felsõ félbe a tengelyek + ez a spirál) és megforgatom a tengelyt, figyelve, hogy nem ér-e bele. Szükség esetén hajlításos korrekció... ha minden rendben, jöhet a tömítõanyaggal való végleges összeszerelés.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/10/13/r4qfaicvx2rpo7t8jysn.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/10/13/gho9y7yxzsuo6n75qdwi.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.10.13. 19:58-kor)[/i]

3854 jocking . 2011-10-13 15:50:08

Kíváncsiságból kérdeznék olyanoktól, akik jobban benne vannak a 2T trabant váltó témában. Múltkor szedtem szét 2 széthullott váltót, és találtam bennük 1 alkatrészt, aminek a funkciójára nem sikerült rájönnöm. A cucc egy a nyelestengely mellett található, 4 csavarral rögzített, kerek fedõlap alatt van. Tulajdonképpen csak egy hosszú acélszalag, amit spirálisan megcsavartak, és az egész cucc a csoporttengely üreges részébe van dugva. Valaki nem tudja, mi akar ez lenni?
Jól sejtem, hogy valamiféle olajszivattyú?

3853 Szedlacsek Ottó 2011-10-11 19:27:09  Előzmény: Spityu: 72465

Váltóolajjal kapcsolatosan mi a 15w-40-es motorolajjal jártunk 10 éven keresztül. Persze cseréltük 2-3 évente. most már csak a nyári üzemmódban futó kocsikba sima váltóolajat töltöttem. Halkabb lett s váltó, nem sír mint elõtte és tökletesen mûködik a szabadonfutó.
Hidegbe tuti nem veszi majd egyik sem a 4-et, de nem is megyünk sehova. Télre másik Trabi van nagy fûtéssel ás mégnagyobb rohadásokkal.
Én is nézegettem már az egykori váltóolaj mai megfellelõjét és egyfokozatú téli hajtómûolajok 99%-ban olyan értéket tudnak mint az egykori Trabi váltóolaj. Például: http://www.mogulhungaria.hu/index.php?action=show_data&id=5&sub=kenoanyag&type=Hajt%F3m%FB%20olaj

3852 Zwick Gábor 2011-10-11 19:12:39

Olyan segítség kellene hogy van-e valakinek rajza Golf (elsõ)tárcsa fékhez való közdarabhoz 4T-hez?
[i](Módosította csucsunova 2011.10.11. 21:17-kor)[/i]

3851 Farkas Zoltán 2011-10-09 22:18:19  Előzmény:Kiss Krisztián: 72466

Igen, ugyanígy jártam én is annó 2 trabinál is. Az utángyártott alkatrész nem éppen gyári ami a méreteit illeti. Az elsõ cseréjénél csak a közepét cseréltük,kosár és a görgõk maradtak eredetiek mivel csak a görgõpálya volt megkopva nagyon.Rendes hornyot csinált a görgõ a "csillagon"...
A régi gyári alkatrészek jobbak voltak mint az újak,szorosabban fogta a "kopott"kosár a "kopott" görgõket az új középpel mint ami a szettben volt! A második trabimnál már cserélték elõttem a szabadonfutót ezért ott ez nem vált be,megkapta a komplett szettet.
Élt 28500km-t aztán kezdte kidobálni megint... Cseréltem újra és 4000km után eladtam a kocsit.
Hidegen kezdõdik a "kiejtés" aztán már melegen is csinálja néhány ezer után...
Próbáltam nagyobb görgõket felhajtani (a középen nem volt megkopva a görgõpálya) hogy megoldjam a gondot de nem sikerült...
A lehegesztés a biztos és végleges megoldás sajnos.
-20fokban és ennél hidegebb esetén nagyon megdermed az olaj a váltóban és egyszer sikerült eltörnöm emiatt a váltókart is. Nem akarta bevenni a kettest 40km/h nál -25fokban és idegesen erõbõl benyomtam és reccs... Bevette de aztán csak kettesem volt...
Otthon ideiglenesen összekötöttem egy acélcsõ és 4db átmenõcsavar segítségével az alucsövet de csere lett a vége.