Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3923  Spityu 2011-11-08 15:51:30  Előzmény:Nagy Donát: 72536

OK, nagyjából erre számítottam. Köszi!

3922  Spityu 2011-11-08 15:50:42  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Szerintem nézd át jól a kocsid, hogy mit is kellene cserélned és rendeld meg az említett cégtõl egyben az egészet. Sajnos csak UV-s postázás lehetséges, ami nem éppen olcsó, így érdemes összeírni az alkatrészeket...

Amúgy láttam már olyan megoldást, amit javasolt az egyik eladó, mûködik. Ha így akarod megoldani, akkor Semperitet semmiképpen se vegyél, elég hamar kirepedezik a külseje. Mondjuk a belsõ réteg hibátlan alatta, de mûszakin nem felelne meg.

3921 jocking . 2011-11-08 15:45:05  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Jó a sima gumi benzincsõ, 2T-re ha jól emlékszem 8-as kell.

3920 Nagy Donát 2011-11-08 15:36:21  Előzmény: Spityu: 72534

Szia!

Nem, 4T volt. A táblát nem feszegették, csak letisztították, és úgy fotózták. Amúgy végig jelen voltam. A festékvastagságot végignézték vagy 20 ponton, de valami elõre beállított sablon táblázat alapján. Szóval gondolom minden kocsin ugyanott nézik (A oszlop, B oszlop, jobb hátsó sárvédõ közepe stb.).

3919 Kozma Bence 2011-11-08 15:35:35

Tudtok nekem segíteni benzincsõ ügyben?
Ma végig telefonáltam Gyõr szinte összes autós boltját, de seholse lehet kapni. Viszont az egyik eladó azt mondta, hogy szedjem le arról a gömbfejrõl (vagy mi, amibe a csavar megy) a rászorított fémhálós csövet és rakjak a helyére sima gumi benzincsövet, amilyen a többi autón is van.
Lehet ilyet?

Neten is csak a Zsombicar-on láttam, de postaköltséggel együtt ilyen 3500Ft. Bár ha nincs más választás...
[i](Módosította 83NC3 2011.11.08. 16:36-kor)[/i]

3918  Spityu 2011-11-08 15:06:49  Előzmény:Nagy Donát: 72533

Hmmm... felmerülne bennem pár kérdés. :)

A bizonyos jármû 2T volt? Jelen voltál, amikor megnézték az alvázszámot? Feszegették esetleg a táblácskát? Megnézték fonákoldalról - 2T-nél ugyebár belülrõl - a rögzítést? Mértek festékvastagságot vagy ilyesmit? Köszi.

3917 Nagy Donát 2011-11-08 14:52:02  Előzmény:Tóth Ákos: 72528

Szia!

Én nem rég ütköztem ilyen problémába, hogy a forgalmiban szereplõ alvázszám, és az autó tábláján lévõ nem egyezett. Egy karakter eltérés volt. Mivel tulajdonosváltás volt (adás-vétel), így kötelezõen volt eredetiség vizsgálat; ott tûnt fel. Annyira nem volt gond, lábjegyzetbe bekerült, hogy ugyan erdetiek a számok, de adminisztrációs hiba miatt eltért attól, mint ami a forgalmiban szerepel. Be kellett az autót vinni a KPM-hez (most NKH), és 1700 ft-ért adtak egy mûszaki adatlapot, továbbá õk is lefotózták a kérdéses adattáblát. Az okmányirodában pedig ezzel a KPM-es papírral, átírták az új forgalmiban a számot.
Írtad, hogy nálad üzembentartó változás lesz csak, így konkrétan nem tudom, hogy ott hogyan történne a dolog. Ha ilyenkor új forgalmit kap az autó, akkor szerintem a fentebb leírt kört meg kell tenni a KPM-nél, ha a régi forgalmi marad, akkor talán nem veszik majd komolyan az esedékes vizsgálatoknál (mûszaki, közúti ellenõrzés) sem.

3916 Őry Gábor 2011-11-08 11:20:26  Előzmény:Támba Csaba: 72531

Ez rossz hír. De miért nem?

3915 Támba Csaba 2011-11-08 10:42:43  Előzmény:Őry Gábor: 72530

1. Ráköthetõ, de nem fog mûködni.
2. Passz:)

3914 Őry Gábor 2011-11-08 10:38:47

Szerintetek a tranzisztoros trafó ráköthetõ a hagyományos megszakítós gyújtásra?
Továbbá a CPI trafó ugyanollyan, mint a transistor coil feliratú trafók?

3913  Spityu 2011-11-08 06:31:26  Előzmény:Tóth Ákos: 72528

Az elsõ részre:

"Üzembentartó bejegyzéséhez szükséges dokumentumok:

- üzembentartó szerzõdés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva;
- kötelezõ felelõsségbiztosítás kötvénye az üzembentartó nevére megkötve;
- üzembentartó és a tulajdonos személyi igazolványa, lakcímigazolványa ill. mindkét fél személyes megjelenése;
- forgalmi engedély;
- törzskönyvvel rendelkezõ jármûveknek 6000.- Ft, ennek hiányában a törzskönyv kiállításával együtt 12000.-Ft közigazgatási eljárási illeték, csekken befizetve."

A másodikra:
Tudtommal a motorszámot átírják párezerért, de szerintem nem nagyon nézegetik már mûszakin, nem is szólnak érte. Max a motor típusát figyelik.
Az alvázszám már bajos, azt szerintem nem lehet átírni, de nem biztos (pl. karosszéria cserés jármûvek, bár manapság már nincs ilyen(?))
Továbbá, ha jól tudom, csak forgalomból véglegesen kivont autó motorját lehet beépíteni, amelyrõl adás-vételi szerzõdés kell.
Van másik megoldás is, de az nem túl szalonképes. :)

3912 Tóth Ákos 2011-11-07 23:33:53

Sziasztok!

Lenne pár kérdésem hozzátok:

Ha üzembentartóival veszem meg az autót akkor kell eredetiség vizsga?
Mi van akkor ha nem minden számjegy egyezik az alvázon/motoron? Van erre megoldás?
ha valaki tud segíteni, kérem gondoljon rám!
címem:szmuki@freemail.hu

Üdv_Szmuki

3911 Kozma Bence 2011-11-06 21:13:04  Előzmény: Spityu: 72526

Köszi, holnap akkor nekiesek. :)

3910  Spityu 2011-11-06 21:02:51  Előzmény:Kozma Bence: 72525

[i]"csak nem merem feszegetni."[/i]

Pedig úgy jön le. :) A képen bal oldalt lévõ, érintkezõbõl hajlított bütyök ellenében kell feszíteni. Simán, kézzel kijön, a 4T-ben nekem tartani kell fel-lekapcsoláskor, nehogy kiessen. :) Szóval: lámpaburát a kapcsoló irányába eltolni és ezzel egyidejûleg kifelé húzni.

[img]http://img694.imageshack.us/img694/4418/dsc02125ry.jpg[/img]

3909 Kozma Bence 2011-11-06 20:08:27

Tudnátok nekem segíteni, hogy hogyan lehet leszedni a belsõvilágítás búráját? Nem mûködik, gondolom kiégett az izzó csak nem merem feszegetni. :)

3908 Petró Dávid 2011-11-05 13:03:16  Előzmény: Spityu: 72523

Köszi szépen! Nem tudom, hogy pesti vagy-e, ha esetleg igen nincs valami konkrét tipp, hogy hol kapni, mert én csomó boltot végighívtam ma, de nem sok sikerrel...

3907  Spityu 2011-11-04 20:13:55  Előzmény:Petró Dávid: 72522

"Vulkánfíber tömítõgyûrû" [url]http://www.foerch.hu/productgroup.aspx?g=21cf6423-dade-44c9-9449-16681d2c56bf[/url]

Mezõgazdasági- / kisgépszervíz (én ilyenben vettem), fûtéstechnikai, gázkészülék, ilyen-olyan szerelvény bolt stb.

3906 Petró Dávid 2011-11-04 19:36:59

Sziasztok,

karbi témába nekem is lenne egy kérdésem. Tudja valaki, hogy hol lehet venni azokat a piros színû tömítõ alátéteket, amik a fúvókák alatt vannak mindenféle karburátorokban? Én eddig SKF boltban néztem, meg autósboltban, de sikertelenül...

3905 Polonkai József 2011-11-02 10:27:59  Előzmény: Spityu: 72520

OK! Köszi!

3904  Spityu 2011-11-02 10:18:11  Előzmény:Polonkai József: 72519

Típusazonosság szempontjából igen. Persze a karburátor attól még ugyanúgy lehet rossz. A legfontosabb a pillangószelep tengelyének tömítettsége. Minimális kopás belefér... továbbá a csatlakozó felület egyenessége sem elhanyagolandó, de ezt könnyen lehet síkolni házilag is egy sík felület és egy P400 alatti csiszolóvászon segítségével.

3903 Polonkai József 2011-11-02 10:01:03  Előzmény: Spityu: 72518

Köszi!
Hogy micsoda oldalak vannak.. ez a link csúcs!!!!

Akkor, ha azt írja az eladó, hogy 28H 1 van a karburátoron nyugodtan megvehetem?

3902  Spityu 2011-11-02 09:46:48  Előzmény:Polonkai József: 72517

Akkor abban már tuti 28 H1-1-es volt gyárilag.

[url]http://www.trabant.cz/cisla-karoserie-motoru/[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.02. 10:48-kor)[/i]

3901 Polonkai József 2011-11-02 09:28:05  Előzmény: Spityu: 72516

Az enyémet 84.08.27-én vették nyilvántartásba. F 3792889

3900  Spityu 2011-11-02 08:50:52  Előzmény:Polonkai József: 72515

Javaslom, hogy alvázszám alapján azonosítsd be a tiéd, a forgalmiba bejegyzett dátum kb. 1 hónappal tér el a gyártáshoz képest.

------------------------
Vergaser 28 HB 4-1 Formänderung Schwimmer Jan. 84 532

------------------------
Vergaser Einsatz Vergaser 28 H 1-1 Juni 84
17. Juli 84 0-Serie
Serieneinsatz
F 3354279-L
F 3792201-U 536

Forrás: [url]http://original-trabant.de/[/url]

3899 Polonkai József 2011-11-02 08:33:11

Sziasztok!
84-es Trabiba milyen jelölésû karburátor való? Amit kínálnak, azon ez van: H28 1.

Köszi a válaszokat!

3898 Kozma Bence 2011-11-01 18:00:41  Előzmény: Spityu: 72513

Köszi, akkor az annyira nem is vészes kiadás.
A többi részét átnéztem nagyjából, mondjuk annyira nem értek hozzá, de ilyen szembetûnõ rohadást, mint amilyen a küszöbön van nem találtam. Bár az aljából még nem láttam sokat, csak amennyire betudtam hajolni alá. Majd alá nézek rendesen aknából.
Hát igen azzal az ajtóval meg tényleg jólenne kezdeni valamit, mert az rontja a legjobban az összképet.

3897  Spityu 2011-11-01 17:22:42  Előzmény:Kozma Bence: 72512

A felsõ küszöb szerintem mindenképpen cserés. Az alsót, ha kell, lehet javítani az érintett szakaszon. Nem egy veszélyes mutatvány, valahol 5-15 között mozoghat egy ilyen elem cseréje. Érdemesebb igényes karosszériást keresni, aki normálisan lefúrja a régit, az újat pedig tisztességesen beszabja a helyére. Láttam már olyan "javítást", hogy egyszerûen csak rálapoltak a régire... A kapilláris-elv következtében az elsõ perctõl garantált volt a lemez rozsdásodása belülrõl. :)

A többi részét átnézted a kocsinak? Alsó küszöbvégek (különösen felül, a duroplasztnál), ívek, hattyúnyak stb.

Egész szép a gépezet. Szerintem figyeld a bontókat, hátha találsz ilyen színû kocsit ép jobb hátsó és bal ajtó lemezzel. A lökhárítókat cserélni / fújni kellene, a matrica nyoma elég jól eltávolítható lenne polírozással. Végeredményben nagyon ki lehetne csinosítani a gépet, viszonylag kis összegbõl.
[i](Módosította Spityu 2011.11.01. 18:30-kor)[/i]

3896 Kozma Bence 2011-11-01 17:03:11

Most már jók elvileg az elõzõ képek is, nem volt engedélyezve, hogy mások is láthaassák. Bocsánat!

3895 Kozma Bence 2011-11-01 16:19:07

Nem tudom mi lehet a baj, de feltettem ide:
[url]http://www.kephost.com/download.php?file=lgfr9ni0b99vm8f5bpgj.jpg[/url]



[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3894  Spityu 2011-11-01 16:12:58  Előzmény:Kozma Bence: 72509

"Sajnos az oldal nem található."

3893 Kozma Bence 2011-11-01 15:43:02

Szerintetek lehet még ezzel a küszöbbel valamit kezdeni? Vagy új kellene rá? Milyen árban szoktak küszöböt cserélni?
[url]https://picasaweb.google.com/lh/photo/7PNQWv9DctwdsxxbKYNcrw?feat=directlink[/url]

Csináltam még pár képet ha valakit érdekel:
[url]https://picasaweb.google.com/116596290284062077231/Trabant601?authuser=0&feat=directlink[/url]

[i](Módosította 83NC3 2011.11.01. 16:46-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3892 révai ákos 2011-11-01 14:40:02

Sziasztok !

Segítségeteket kérném az alábbi történet kapcsán.

Tegnap este hazafelé tartva a Trabi (4T) egyszer csak egy furcsa fémes zörejt adott ki a motortér felöl (talán a kerepeléshez lehetne hasonlítani). Ekkor megálltam, majd újra indítottam, akkor pedig már nem kerepelés volt, hanem egy kopogó fémes hang, olyan mintha egy flippergolyó lenne ami csapódik ide-oda. Felnyitva a mocitetõt egyértelmûen a hengerfejbõl jött a hang.Leszedtem a szelepfedelet, de ott minden épp volt, minden csavar feszes volt, szóval azok nem lazultak ki. A hidrotõkékkel sem lehet gond, szerintem mivel a hang nem folyamatos volt, mint mikor a tõke rossz, valamint 1 éve lettek vadi új tõkék berakva. Rövid telefonálás után elsõre arra jutottunk, hogy esetleg szeleprugóval vagy magával a szeleppel történt valami. Szerencsére a hang mintha csak az egyik henger felöl jönne, szóval nem egy hatalmas csörgés-zörgés egyveleg van.

Valaki találkozott már ilyennel? Ill. szerintetek mi lehet valóban szeleprugó vagy esetleg más.

Természetesen jövõ hétvégén nekiállok rendbe szedni a gépet, akkor pedig kiderül a valódi ok, de szívesen venném, ha valakivel történt már ilyen vagy hasonló és megírná a tapasztalatit.

köszönettel Mykee

3891 Kozma Bence 2011-11-01 10:43:53  Előzmény:Polonkai József: 72504

Nekem akkor csöpögött, amikor szivatóval állítottam le és elfelejtettem visszanyomni a szivatót utána. Igaz az a túlfolyó csövén csöpögött le.

3890 Őry Gábor 2011-11-01 08:19:11  Előzmény:Polonkai József: 72504

Esetleg a tûszelep. Ha az úszó kilyukadna, hamar elfolyna a benzin. A tûszelepet fel lehet polírozni: óvatosan fúrógépbe fogva finom csiszolópapírral (800-as, majd még finomabb, 1000-es, 2000-es) csiszolni, amíg a kopás el nem tûnik. De okozhat még csöpögést az is, ha valahol levegõ van a csõrendszerben. Hogy miért, nem tudom, de már jártam így.
Persze nem árt a tömítéseket is ellenõrizni.

3889 Gyapjas Gergely 2011-10-31 21:40:30  Előzmény:Polonkai József: 72504

Elsõ körben úszó. Második esetben, ha az oldalán folyik le lehet a fedél tömítés vagy a lágy alátétét a benzincsõ üreges csavarjánál. Benzincsapnál még nem tapasztaltam, még ilyen hibát.

3888 Polonkai József 2011-10-31 19:55:53

Sziasztok!

Laikus kérdése: 2T Trabinál mitõl csöpög a benzin állandóan a karburátorból? Benzincsap elzárva.
Valami tömítés, vagy az úszó a hibás? Esetleg a benzincsap nem zár rendesen? Lehet, hogy mindhárom?

Köszi a válaszokat!

3887 Erõs Pál 2011-10-31 18:49:58

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Helóka!
Uraim egy kérdésem lenne!
Hogy lehet megoldani hogy az 1.1-es trabinál
a karburátor alatt lévõ gumibaknál ne szívja be a levegõt a verda?
A Csavarokat már maxig meghúztam.
Kell oda valami plusz tömítés?
Mert nekem csak a gumibakra megy rá a karbi.
Gumibakot kellene újat vennem?
És azzal jó lenne, vagy valami trükkös megoldást igényel?
ÜDV!

3886 Farkas Zoltán 2011-10-30 06:50:45  Előzmény:jocking .: 72498

Szia Jocking!

Nekem a waresz motorja ott szivárog a motorszámnál (szembõl nézve a bal saroknál a perem)a hengerfej alól és hiába cserélek tömítést nem oldja meg a szivárgást.Ott van egy olajfurat a hengerfejben és lehet hogy a tömítés nem tömíti el megfelelõen.A menetszél meg széthordja egy kisebb sávban és a porszemcséket is "bekebelezi"az olaj tehát terjed.
A hengerfej vetemedése miatt lehet mert az 1hónapja cserélt minõségi tömítés most kezdett szívárogni újra de eddig is olajpárás volt. Sajnos különbözõ idõközönként kell cserélnem a tömítéseket mivel vagy a két henger között vagy a víztérnél rejtélyes módon átég a 4. hengernél. Az olajszivárgás nem vészes,minimális olajfogyást okoz,csak esztétikai gond. Majdnem 4év 140ezer km és ez a 4. tömítésem egyébként a motorba. Vannak "elõzményei" a cserének azaz megforralta a vizet néhányszor (ventimotor hiba, vízcsõ szakadás) és néha rendesen meghajtottam hidegen és melegen is...

Ha csak picikét szivárog az olaj akkor hagyd úgy,kár megbontani ezért.

Hengerfejtömítés hibái:
Többnyire (3X) a viztérbe nyomta a levegõt ami buborékolással járt a kiegyenlítõbe és a fûtés csak nagyobb fordulaton (harmad,aztán félgáz) indult keringésnek.
Egyszer beszívta a vizet ami a kiegyenlítõ szintjén 50km alatt 3-4cm volt aztán 1 héttel késõbb erre a távra benyelte majdnem az egészet...
Legutóbb a 4-3 henger közötti gát átégése érdekes volt.Félúton megálltam tankolni,addig semmi gond,ment mint a távírat.Aztán tankolás után elindultam és nem akart felpörögni.Alapjáraton elketyegett szépen de elinduláskor már csak két henger volt a 4-bõl...Emelkedõn kettesben 30-40km/h csúcsebességgel ment lassabban mint egy simson vagy Ifa utánfutóval...

A végsõ megoldás a blokktetõ és a hengerfej síkolása lesz de azt majd egy teljes motorgenerál keretében gondoltam megcsinálni 100-150-200? ezer km után.Most ~260ezer van benne... Xado 10W40 adalékolt motorolajjal járok ami segíti ennek a futásteljesítménynek az elérését.

Szerencsére van tartalék motorom ha gond lenne,viszont nincs másik autóm és ennek mindig mennie kell ha dolgozom vagyis majdnem naponta...

Üdv.: Zoli

[i](Módosította kinca69 2011.10.30. 07:54-kor)[/i]

3885 jocking . 2011-10-29 21:09:58  Előzmény:Szabó Gábor: 72499

De akkor nem kéne végig olyannak lenni a hengerfejig, és nem csak a bal oldali 2 henger mellett?

3884 Nagy Donát 2011-10-29 20:13:14  Előzmény:jocking .: 72498

Nekem hasonló gondom van, ahogy láttuk, maga a kartercsõnél szivárog a gáz, és nálam az áll össze feljebb olajsárrá. Azért ellenõrizd a kartercsövedet te is, hátha.

3883 Szabó Gábor 2011-10-29 19:25:47  Előzmény:jocking .: 72498

Olajszûrõ alól is szivároghat, onnan simán felkúszik a hengerfejig.

3882 jocking . 2011-10-29 19:10:18

Szükségem lenne egy kis segítségre 4T olajfolyással kapcsolatban.

[u]A probléma a következõ:[/u]
Valahol szivárog az olaj a motorból. Annyira nem vészes, tényleg csak 1-1 csepp jön néha, viszont az az egy qrva csepp végigfolyik a karter leömlõ felöli peremén és pont az alatta elhaladó forró kipufogócsõre csöpög. Így egyszerre élvezhetem a füstjeleket és a bûzt.

[u]Vizsgálódtam kicsit:[/u]
- a motor tûzfal felöli része csont száraz, nyoma sincs szivárgásnak
- ellenben az motor leömlõ felöli oldala olajos, de nem az egész, az olajszûrõ vonalától jobbra az is száraz
- viszont az olajszûrõtõl balra (ékszíj felé) tiszta olaj minden, a blokktetõtõl egészen a karterig

[u]A személyes következtetésem:[/u]
- szerintem nem a szimmering a ludas, mert akkor a fõtengely vonala fölött nem lenne olajos semmi
- a vezérmûszimmeringre gyanakodtam egy ideig, de azt nyáron cseréltem és a hiba továbbra is fennáll
- a karternél is új a tömítés, ahogy a szelepfedélnél is, azok se lehetnek.


Összességében arra jutottam, hogy az egyetlen hely, ahonnan szivároghat az olaj, az a blokk és a hengerfej találkozási pontja.
Ezzel csak az a gondom, hogy ha hengerfejes a gép, akkor nem kéne a hûtõvizet is forralnia/fogyasztania? Mert azzal semmi gond nincs, csak az olajfolyás az egyedüli gond.
Valakinek valami ötlet, tapasztalat? Sokat segítene vele. :)




[i](Módosította jocking 2011.10.29. 21:10-kor)[/i]

3881 Varga Csaba 2011-10-29 14:33:21

PAL Super N5Y-ról vélemény? betegyem vagy ne tegyem a wartburgba? Eredeti zsír újak :)

3880 Nagy Donát 2011-10-27 21:16:56  Előzmény: Spityu: 72495

Nem nem, semmi gond ;).

3879  Spityu 2011-10-27 19:10:25  Előzmény:Nagy Donát: 72494

[i]"ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni."[/i]

Ott a pont, nem gondoltam bele - remélem nincs harag, amiért félrevezettelek.
De ne aggódj, jól fog még jönni az a tudás a bajuszkapcsolóról. ;D

3878 Nagy Donát 2011-10-27 11:33:28  Előzmény:Támba Csaba: 72493

Köszönöm a segítségeket. Szétszedtem a a bajuszkapcsolóját a világításnak, legalább ennek mûködését is megértettem :). Viszont a probléma továbbra is fennállt. Hirtelen ötlettõl vezérelve, a tekerõ kapcsoló saruit megmozgattam. Így derült ki, hogy maga a kapcsoló volt a rossz :). Kicseréltem egy másikra, most oké. Eredetileg azért nem gondoltam ennek hibájára, mert ugye a fénykürt jó volt, és azt hittem, az is ezen keresztül megy át. Közben rájöttem, hogy ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni.

3877 Támba Csaba 2011-10-25 21:31:39  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Igazságod vagyon!

Hiába, az én agyam valahogy 2T-re jár:)

3876 Nagy Donát 2011-10-25 20:15:38  Előzmény: Spityu: 72490

Így van, fénykürt van, csak sima tompított és távolsági nincsen. Holnap szétszedem mindenképpen.

3875 Nagy Donát 2011-10-25 20:13:14  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Értem, akkor tényleg másra gondoltam.

Amúgy egy másik (biztosan jó) izzóval sem világít, és a kormánykapcsolóval sincs se tompított, se távolsági lámpa, viszont "villantani" tudok vele. Szóval most a kormánykapcsolót fogom majd megnézni.

3874  Spityu 2011-10-25 19:58:55

Ha az eddig felhasznált izzók valóban jók ÉS a testelés is jó, akkor szerintem a 4T-nél szokásos kormánykapcsolóhibával van dolgunk.
Ha igen:

Megoldás 1:
- Kormányburkolat alul lecsavaroz, levesz.
- Emlékeim szerint a bal oldali kapcsoló külön is kiszerelhetõ, nem csak egyben az ablaktörlõvel -> csatlakozó lehúz, kapcsoló kiszerel.
(- Ellenállásmérõvel megér -> jót jelez, vagyis a megfelelõ állásban a megfelelõ érintkezõk zárnak)
(- Fejvakar)
(- Visszaszerel)
(- Kipróbál, nem jó, újra szétszed)
(- Rájön: az érintkezõk ugyan zárnak, jel át tud rajtuk szivárogni, de teljesítmény nem)
- Kapcsolót szétdönt, többé-kevésbé megtisztít, index csúszóérintkezõknél zsírt otthagy.
- A megfelelõ érintkezõt elõfeszít.
- Összeszerel, kipróbál, örül. :)

Szétszedés: azt hiszem lapos csavarhúzóval a megfelelõ patenteknél, elég egyszerûen.
A kapcsoló mûködésére könnyen rá lehet jönni, fõleg, ha szétszedve rádugod a csatlakozót, majd elõször a mûanyag karral váltogatva (és meghúzva fénykürt üzemmódba), (JA! FÉNYKÜRT ÁLLÁSBAN VAN TOMPÍTOTTAD? HA VAN, AKKOR TUTI A KAPCSOLÓ A HIBÁS.) aztán késõbb kézzel is mozgatva a megfelelõ érintkezõt. Ebbõl könnyen rájössz, hogy melyik a fix 12V bemenet és melyek a kimenetek. No meg szemmel végig kell követni. (Ezt így lehet, hogy nem érted, de ha ott van a kezedben, akkor már minden világos lesz, a szó szoros értelmében. :) )
Ha a kar tompított állásban van és nem világít a megfelelõ izzószál, de kézzel megnyomkodva a megfelelõ érintkezõt világít, akkor tuti, hogy csak elõ kell feszíteni. Ennek csupán egy szabálya van: nehogy átess a ló túloldalára.

Nehezítõ körülmény:
- index csúszóérintkezõ ki tud esni, simán visszarakható,
- összerakásnál figyelni kell, hogy a váltókapcsoló pöcke hova kerül (melyik 2 érintekezõ közé),
A kapcsoló és a kar összerakásánál is figyelni kell, de csak egyféleképpen lehet összeszerelni. A kar asszem tompított állásban szerelhetõ fel legkönnyebben a kapcsolóra.

Megoldás 2: bontó / vatera 2000Ft, vagy jó vagy nem jó.

Megoldás 3: gyári heroináron
[i](Módosította Spityu 2011.10.25. 22:12-kor)[/i]