Szia!
Én nyáron szegecseltem. Volt gyárim, de nem lett volna mindenhová elég, így én is inkább vettem cipészkellék szaküzletben. Van antikolt vagymi (sárgás, mint a gyári, de nem anyagában), kb. 10 Ft/pár. A gyáriakat inkább meghagytam olyan helyre, ahol nem kerül fényezésre és szem elõtt van. Ill. ahol szembetûnõ a kissé eltérõ fej, ami máshogyan ívelt. A különbség inkább csak egymás mellé téve látható.
Késõbb, az augusztusi siófoki börzén találtam gyáriakat, meg is vettem mind, de még így is "csak" 34 pár van. Nagyon ritka.
Elõször leírnám a darabszámokat:
- elsõ duró: 2x4,
- ajtóborítás: 2x6 (vagy 7?),
- hátsó duró: 2x3
A fenti helyekre ment a magyar...
A következõ helyekre gyáriak mennek:
- sárcsapó gumik: 2x3,
- ajtókéderek B-oszlopnál: 2x1,
Azt hiszem még valahova kell. Jah nem... opcionális:
- motorháztetõ, talán 4db,
- duró homloklemez: nem tudom hány darab, de lehet, hogy nem is ilyen van ott.
Illetve korábban azt hittem, hogy a légszûrõház is ilyennel van rögzítve, de ennél sokkal vaskosabb.
Feketeleves 1: a gyári sokkal "életrevalóbb": a "szára" kb. 4.1-4.8mm átmérõjû, ahogy a képeken láthatod, kúpos.
Magyarból *sehol* nem találtam ilyet, csak 3mm-eset, egy cipész is csóválta a fejét, hogy nem lesz. De ahogy nézem, az általad linkelt cég egyedileg is gyárt, talán az átmérõt is tudják növelni.
Amúgy nem para, mivel préseléskor úgyis deformálódik a szár, így kitölti a lyukat a duróban, nem fog mozogni. Megjegyezném, hogy én csak dísznek raktam fel, a karosszéria és a duró közé nyomott Würth K+D úgy tart, mintha muszáj volna. Apropó, ebbõl 6x310ml-t számolj (2x: elsõ, ajtó, hátsó) Vaterán szerintem most is árul egy csóka ilyet, elég jó áron: 1000/db
Fontos: felül a csavarok alá ne ilyesmit használj, hanem [url=https://www.praktikerwebshop.hu/termekek/mester_karosszria_akril_tmot/?id=212956]ilyet[/url]. Ez nem keményedik ki teljesen, de mégis tart. Ilyen cuccot toltam a hattyúnyakhoz is egy helyre (mivel ilyen volt ott) a bölcsõcsatlakozások mellett.
Jó tanácsok ragasztáshoz: legyen sok rongyod (darabszámra is), amibe bele tudod törölni a kezed. Legyen 2 flakon nitród is a zsírtalanításhoz és a kéztörléshez. A durókról maradéktalanul távolítsd el a gyári ragasztót, utána használj csiszolóvásznat is és tökéletesen portalaníts, zsírtalaníts. Számolj azzal, hogy 3-4 napig ocsmány lesz a kezed. Bizonyos helyeken használj maszkolószalagot is. Próbáld meg kiszámítani, hogy az adott vastagságú ragasztó mennyire fog kinyomódni oldalra. A felesleget megnyálazott ujjal tökéletesen el lehet húzni pl. az ajtónál. Az elsõ lámpák alatt nem volt ragasztózás, csak a csavarok. Lehet, hogy az elsõ duró íve nem találkozik a karosszériával.
Feketeleves 2: szegecsek préselése nem egyszerû, a kölcsönbe kapott fogó (Baumax 6990) nagyon jól használható, de a fejek már kevésbé. Egyszerûen nem fér el, ill. a szükséges viszonylag nagy erõ miatt deformálódik a szegecs feje középen. Szóval váz felõl a nyers pofával nyomtam, a fej felõl pedig betettem egy 2mm-es ACÉL lemezt. Elsõre azt hinné az ember, hogy kilapította a szegecsfejet, azonban nem így történt, megmaradt gyönyörû ívesen, deformálódások nélkül.
Hasonlóan kicseréltem a rakodópolc szegecseit is, nagyon gyönyörûek lettek azok is, szerencsére az szabványos, így kapható teljesen olyan. Annyira kompatibilis az új a régivel, hogy a tûzfalra a gyári ellendarabok kerülnek vissza, míg a rakodópolcon már az újak lesznek ugyebár.
A gyári durószegecs fõbb méretei:
- fej átmérõ: 12mm,
- fej szár átmérõ: 4.5-5mm,
- ellendarab szár átmérõ: 4-5mm,
- ellendarab talp átmérõ: 11mm,
- ellendarab magasság: 12mm.
Ezek közül az elsõt és az utolsót fogják kérdezni (valószínûleg) a szár átmérõ sajnos adott: 3mm. Ettõl csak kisebb volt talán.
[i](Módosította Spityu 2012.02.20. 19:05-kor)[/i]