Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4004  Spityu 2011-11-20 16:16:20  Előzmény:Kalmár Dániel: 72619

A H1-1-eset nem ismerem annyira, a HB4-et annál inkább.

Szereld ki, ha be van építve. Figyeld meg, hogy a pillangószelep tengelye mennyire kotyog, illetve a blokk felõli csatlakozó nem görbe-e. Utóbbit könnyedén lehet javítani síkolással.
Ha úgy ítéled meg, hogy a pillangótengely jó, akkor a nagyobb "lyukakat" tömd be ronggyal, majd mosd el alaposan kívülrõl. Ezt követõen érdemes csak szétdönteni teljesen és elmosni darabonként. Ajánlott módszer: lábas + 5l víz + 250g trisó, 60-80 fokos hõmérsékleten fõzni, szóval nem muszáj lobognia, néha erõs ecsettel megdörgölni.
Öblítés hasonlóan, csak tiszta vízben. Még melegen vedd ki a vízbõl, törölgesd meg és hagyd állni, hogy a saját hõmérsékletétõl megszáradjon. Eközben érdemes kifúvatni a járatokat kompresszorral vagy legrosszabb esetben pumpával. Aztán jöhet az összeszerelés fordított sorrendben.
Az alapjárat ingadozás több okból jelentkezhet:
- pillangótengelynél a ház kopása szakszerûen nehéz javítani otthon, de meg lehet "foltozni",
- csatlakozókarima vetemedése -> síkolás,
- keverékcsavarnál lévõ gumigyûrû elöregedése -> új gyûrû beépítése

A benzinszint beállításához érdemes hajlítani átlátszó mûanyagcsõbõl egy szintezõt. A karburátor legyen a helyén, a fõfúvóka csavarját hajtsd ki és helyezd be a szintezõt, aminek a szára felfelé áll. Szükség esetén valamilyen szalaggal tömítsd, hogy ne lötyögjön a furatban. Valakit kérj meg, hogy nyissa ki a benzincsapot, ekkor a szintezõben az úszóház tetejét lefogató csavar aljáig kell felmennie a benzinnek. (Mármint annak a kitüremkedésnek az aljáig, amiben van a csavar menetes része.) Tesztelésképpen zárasd el a csapot, húzd ki a szintezõt, a benzin kifolyását követõen dugd vissza, a benzincsap megnyitását követõen újra lehet figyelni a szintet. Szükség esetén az úszón lévõ lemez hajlításával korrigáld a szintet.

4003 Kalmár Dániel 2011-11-20 15:49:51

Sziasztok.

Segítségre lenne szükségem karbi ügyben!

Adott 2 karbi, az egyik egy 28H1, a másik egy 28HB4.
A H1-essel nagyon nehezen indul az autó, akkor is inkább szivató nélkül alapjárat egyáltalán nincsen, és nagyon lomhán megy vele. Nyomom a gázt, és akkor van olyan hogy hirtelen megugrik.

HB4-esnél meg akárhogy állítom, nincs alapjáratom. Úszószintet beállítottam 18-ra mert nem tudtam hozzá gyári adatot :S

Tudnátok nekem segíteni hogy mi lehet a probléma? Mert már eléggé kezd elegem lenni a sok állítgatásból, cserélgetésbõl.

4002  Spityu 2011-11-20 10:00:00  Előzmény:Farkas Zoltán: 72616

Ugyan nem Trabant / Wartburg, de elméleti síkon azért jól jöhet az alábbi "ajánlás", benzinüzemhez. Szóval nagyobb kompressziótûrésû üzemanyagnál meheg feljebb is adott tengelynél a KV.

[url]http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=73[/url]

Igazából egy kis szögû, nagy benyitású vezérmûtengely volna az igazi számunkra. Pl. Szuromi.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 11:13-kor)[/i]

4001  Spityu 2011-11-20 09:42:31  Előzmény:Farkas Zoltán: 72616

Szerintem bírni fogják, ha a megnövelt kompressziójú motor úgy teljesít etanolon, mint benzinen a normál, akkor nagyjából azonos terhelést kapnának az említett alkatrészek (szerintem).
Kicsit más megközelítésbõl:
Széria motornál (hasraütés!):
- sûrítési végnyomás(95, etanol): 12bar/12bar,
- maximális nyomás égéskor: 40bar/30bar
10.5-ös kompressziónál:
- sûrítési végnyomás, azonos vezérmûtengellyel: 16bar/16bar,
- maximális nyomás égéskor: 50bar/40bar

Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy (hangsúlyozom: szerintem) önmagában a kompressziónövelésbõl eredõ, a sûrítési ütemben szükséges megnövekedett erõhatás nem károsítja az említett alkatrészeket. Továbbá, mivel nagyságrendileg nem változik a max. nyomás, a faragott motor benzinüzeme sem károsítja. A lényeg, hogy ne csörögjön be. Valószínûleg az elõgyújtáson vissza kell venni.
Abban az esetben, ha kizárólag E85-tel használnád, szerintem felesleges állítgatni, egyszerûen hozzá kell hangolni a motort és kész.

A nagyobb mértékû síkolás helyett megoldást jelenthet neked is, ha Trabant vezérmûtengelyt teszel bele (és -2mm), ettõl kissé eltolódik - a fordulatszámot tekintve - lefelé a használható tartomány, de a takarékos vezetéshez úgyis az kell. No meg ugyebár növeli a sûrítési végnyomást. E85-nél pontosan nem tudom, de LPG-nél 4000 fölé teljesen fölösleges forgatni a motort, ott már tényleg csak követi a dugattyút a lángfront. Emiatt volna célszerû nekem is a nagy arányú kompressziónövelés. Végeredményben a széria motor benzines teljesítményéhez és literben kifejezett fogyasztásához hasonló motort kapnék. Nem volna rossz 1100 forintból megtenni 100km-t... tegnap tankoltam benzint 1500-ért, kb. kiröhögtek a kúton, hogy mit akarok 3.5 liter üzemanyaggal. Nem tudták, hogy kettõs üzemû és csak mûszakira készítem a kocsit. :D
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 10:43-kor)[/i]

4000 Farkas Zoltán 2011-11-20 06:44:03  Előzmény: Spityu: 72614

A wartburg dugattyúja 0,8mm-rel feljebb jön a motor sikjából a tömítésbe!
Én is szeretnék majd leszedni belõle hogy etanolra megnövelt kompressziót érjek el 10,2-10,5 közötti értékkel.Ha sikerülne nem enne +1,5-2litert ebbõl az üzemanyagból a benzinhez képest...
Csak a buktató ott van hogy az égéstér a dugattyúban van kiképezve és a szelepnyitásra,távolságokra odakell figyelni.Elméletileg simán leszedhetõ a 2mm szeleptányér bemarás nélkül is a dugóból de az nem biztos hogy ennyi kompressziót emelne.
A motor szétbontása nélkül szeretném megoldani ráadásul mert egy komplett felújítás ára már vetekszik egy nagyobb motor megvásárlási árával.
A dugattyú mélyedését kell csökkenteni valahogyan megtartva a 0.5-0,8mm hengersíkból kiemelkedését. Azaz leszedhetõ akár 4-6mm is a blokkból és a dugattyúból de akkor már a dugattyún a szelepek helyét is marni kell.
A másik nagy kérdés hogy a fõtengely és hajtókarcsapágyak mennyire fogják bírni a nagyobb terhelést...

3999 Varga Csaba 2011-11-19 09:58:08

Ha már tuningolásnál tartunk azután érdeklõdnék hogy wartburg 353as kétütemû motornál mennyit lehetne leszedni a hengerfejbõl sikolással a nagyobb kompresszió érdekében?

3998  Spityu 2011-11-19 09:00:17  Előzmény: Spityu: 72613

Esetleg valahol létezik valami táblázat, információhalmaz, ahol le vannak írva az 1.1 és az 1.3 motor paraméterei? Úgy mint: dugattyúmagasság, csapszegpozíció, esetleg ûrtartalmak, hajtókar hossz, csapágyátmérõk, blokkmagasság, vezérmûtengely fokok, lendkerék tömeg (perdületrõl nem álmodok) stb.

Némelyiket megtaláltam ill. tudtam, némelyikrõl fogalmam sincs. Így tudnék számolgatni, összevetni más márkák hasonló jellegû tuningjával (fogyasztás csökkentés hatásfoknöveléssel).

Na közben elolvastam újra a vonatkozó cikket az oldalon. Nem jó csak úgy átlógatni az 1.3 fõtengelyt a cuccokkal, mert gyûrûtöréshez vezethet. Erre hirtelen nem is gondoltam.

Az aktuális megálmodott motor: Wartburg motorból, -2mm blokk-dugó, Trabant vezérmûtengely és üzemanyagrendszer, Wartburg leömlõ. + számsorgyógyítás.
[i](Módosította Spityu 2011.11.19. 10:09-kor)[/i]

3997  Spityu 2011-11-19 08:42:02  Előzmény:Varga Tibor: 72612

1. Szóval akkor lényegében kellene vegyek egy Wartburg motort, a fõtengelyt úgy, ahogy van: hajtókarostól, dugóstól átlógatni a Trabant blokkba, persze meggyûrûzni, megcsapágyazni.
Trabant vezérmûtengely, Wartburg leömlõ.
Többi marad: lendkerék, hengerfej, szívócsonk. Üz. anyag ellátás utánhangolva.

Ez így mûködõképes akkor, ha jól értem. Tehát nem csörög be az 1.3 a Trabi tengellyel.

2. Vagy akkor már legyen egy jó állapotú Wartburg blokk, -2mm a dugóból és a blokkból (gondolom ott is kivitelezhetõ az ilyen tuning). Igény esetén számbeütés, mivel az eltûnik a "javító" síkolásnál sajnos (szerencsére). :)
Ez talán olcsóbb lenne. Szerintem 10 alatt megáll a blokk-dugósíkolás.

3996 Varga Tibor 2011-11-19 04:06:12  Előzmény:Varga Tibor: 72611

Ja, bocs. Átfûzéshez WB fõtengely+dugattyú kell(egyszerûbb hajtókarral), a 2 m gyalulással +10nM-t érsz el, de ekkor már tényleg érdemesebb egy 1.4-et beszerezni ma már teljesen elérhetõ árban van...

3995 Varga Tibor 2011-11-19 04:02:37  Előzmény: Spityu: 72610

A tuti akkor lenne, ha mindegyiket véghezvinnéd. A többi csak részeredmény, de érezhetõ már a WB leömlõ, plusz veztengely is. Amúgy ha nyomatékos motorra gyúrsz, hagyd benne az 1.1-es vezérmûtengelyt.... Az általad említett konfiguráció az egy tökéletesen autózható, kis fogyasztású motort eredményez, amivel ezért lehet meglepetéseket okozni piros lámpánál. De HAMAR ki fogod nõni, és akkor jön az 1.4 Golf III/Seat/Skoda Motor. Annál jobb nem kell,ésszerû határokon belül. :D

3994  Spityu 2011-11-18 19:48:46

Üdv!

4T tuningmestereket kérdezném... mit ajánlatok? Nézegettem a cikkeket, meg már kérdezõsködtem, de nem nagyon egyértlemû számomra.

Szóval a cél hatásfoknövelés lenne, vagyis nem azt szeretném, hogy a 29kW-ból 50-60 vagy még több legyen, hanem azt, hogy az egyharmados gázpedálállásnál nagyobb nyomaték álljon a rendelkezésemre.

Fontos: a meglévõ motoromból szeretném megvalósítani, minél olcsóbban.

Mivel az alsó fordulatszámtartományra gyúrnék, nem volna olyan fontos a sportrendszer, esetleg egy Wartburg Y szóba jöhet. Wartburg vezérmûtengely szintén. Hengerfejet nem szeretnék bõvíteni, ha nem muszáj, lehetõleg lendkereket sem szeretnék faragni (eleve akkor magasabb fordulatszám felé tolódna el az optimális tartomány).

Ez eddig két alkatrész.

De akkor már szeretném átfûzni 1.3-ra, mivel azt olvastam, hogy a furat megegyezik, csak a löket tér el egymástól. Ezzel kapcsolatosan megkérdezném, hogy miket kell akkor beszerezni az átfûzéshez? Fõtengely + 4db hajtókar (+ nyilván szimmering, csapágyak stb.)
Ez azért volna jó, mert "legjobb tuning a köbcenti tuning" ugyebár, no és nem kellene fúrni, hónolni, új dugót venni stb.

További felmerülõ kérdéseim: Tr. és a Wb. hengerfej megegyezik és az égéstér nagysága a dugattyúk "szintbejárástól" való eltérése határozza meg? Hasraütés: Trabantnál -2mm, Wartburgnál -3mm.

Szóval egy nyomatékos motort szeretnék, akár extrém KV is lehet, de azért ne nyírja ki két hét alatt az önindítót. Az LPG szinte mindent elbír, benzin nem érdekes. :)
Pl. arra gondoltam, hogy Waresz alj (Trabi 1.3-ra átfûzve), Trabant vezérmûtengely (vagy muszáj lerontani a végnyomást Waresz tengellyel?), Waresz leömlõ.

Mi legyen?
- Wb. vezérmûtengely + leömlõ?
- 1.3-ra való átfûzés? (mi kell hozzá?)
- -2mm a blokkból és a dugókból?

Ezekbõl esetleg vegyesen?

Köszi elõre is!
[i](Módosította Spityu 2011.11.18. 20:57-kor)[/i]

3993 Nagy Donát 2011-11-18 18:05:49

4T Trabantomon, már megvétele óta néha nem megy az egyik henger - vagyis azt hiszem. Menet közben, egyszer csak gyengébb lesz, érezni, mintha motorfékezne, amit halk "ciripelés" kísér. Aztán pár másodperc után, eltûnik a hang, és újra rendesen húz. Fél perc múlva megint elõjön a jelenség. Ha a ventillátor be van kapcsolva, akkor a hiba alatt az gyorsabban, hangosan jár, majd amikor jó lesz a motor, akkor halkabb lesz. Ebbõl én arra következtetek, hogy a hiba alatt az egyik gyertya nem robbant be.
Amit cseréltem: gyújtásrotor (gyári, leszabályzós, de törött volt), gyújtásfedél í8belül a saruk kopottak voltak), gyújtáskábel, gyertyák.
Sajnos a hiba nem szûnt meg. Mit tehetek? :O

Köszönöm a tanácsokat elõre is ;).

3992 Farkas Zoltán 2011-11-18 02:35:43  Előzmény:buczkó balázs: 72607

Helló!

Ha nem vetted kia radiátort a savazáshoz akkor a lemezek közötti porréteg rontja a hatásfokot és az alján leülepedõ rozsdaiszap eltömi az alsó csövecskéit és a csapot.
Minden õsszel kifújatom levegõvel mert telerakódik egy nyár alatt.
A termosztátháznál a kifolyó és visszafolyóág beszûkülése is okozhat gondot.A fûtésház mellett a kaszninál is szívhat fals azaz hideg levegõt.
A fûtéstuningolásán én is gondolkodom mert sokáig tart amíg 30fok van a kocsiban.
A fûtésbemenõ gumicsövét,a kétharmad hõtõt leszigeteltem polifommal ez egy kis 5-10fokot "emel" a radiátoron.

Üdv.: Zoli

3991 buczkó balázs 2011-11-17 20:43:50

sziasztok!

nem tudja valaki mivel lehet helyettesíteni 4t wareszba a fûtõradiátort, ami fût is. átsavaztam az enyémet és még így is alig fût, a radiátor forró, de nem fût!a terelõ lemez is jól áll benne.a levegõ csak a radiátoron át áramlik mégis csak langyos a levegõ

3990  Spityu 2011-11-17 20:23:06  Előzmény:Erõs Pál: 72604

Újakat? Elég egyet, bár gondolom, te is így értetted.

Ha tényleg nem folyt eddig, akkor cseréld ki, ha esetleg nem vagy biztos a dolgodban, akkor mielõtt még vennél újat, hajtsd ki és fújj bele te is, figyelve a szuszogást. Ha hallasz valamit, akkor tuti kukaérett. De 1000Ft nem nagy összeg, nem sokat kockáztatsz (nem is nevezném annak).

3989 Nagy Donát 2011-11-17 20:03:00  Előzmény:Erõs Pál: 72602

Szintén olajosak kissé nekem is, sõt, a jobb oldalit nem is tudom rendesen becsavarni, megszorulás elõtt elforog magában.

3988 Erõs Pál 2011-11-17 19:18:57

Hali.
Köszi szépen az infót!
Nekem eddig nem is folyt, még egy kicsit se.
Így eléggé feltünt hogy a csonk tiszta olaj.
És így vettem észre hogy onnan folyik, de nem gyengén.
De holnap veszek újakat és már cserélem is.
Köszi szépen!

3987  Spityu 2011-11-17 19:04:36  Előzmény:Erõs Pál: 72602

Szia!

Szembõl nézve bal: fekete, jobb: barna, ha minden igaz. Így is kell kérni a boltban. "Trabanthoz kellene barna/fekete olajgomba." De gondolom VW boltban is kapsz...
Én a nyáron cseréltem, már utángyártott volt benne, "ITALY" felirattal, a jó ég tudja mióta lehetett benne, egy éves volt nálam a kocsi, amikor cserélni kellett. Gyakorlatilag ömlött az olaj belõle, két nap alatt elment 1liter.
Amit vettem bele, az ugyanilyen, nem tudom, hogy létezik-e jobb minõségû (pl. gyári Trabant vagy VW). Amúgy ez is könnyezik, de az elõzõ is ilyen volt, szóval ez úgy látszik "normális" az utángyártottnál. Persze az olajszinten nem látszik meg.
Nálad is "csak" olajfilmes, vagy tocsog a szívócsonkon is? Utóbbi esetben mielõbb cseréld. Ára kb. 900-1100Ft.
Csere: vezeték lehúz, majd olajgombát kicsavar. Ezután törölgesd meg a hengerfejen a tömítõfelületet, majd csavard be az újat. Meghúzása hasonló a gyertyájéhoz, vagyis érzéssel kell. Ha kézzel behajtod koppanásig, onnan még egy fél fordulat, de ez nem szentírás. A lényeg, hogy az alumíniumgyûrû kilapuljon, de a menetet nem kell megszakítani. :) Õszintén foglamam sincs már, hogy hányas kulcs megy rá, talán 19-21-22, esetleg 17. Csillaggal, villással egyaránt hozzáférni, sima dugókulccsal már nem biztos, esetleg, ha félig dugod csak rá a hajtóra a fejet.

Ja, amúgy én kicsavartam elõször a gyárit, és annyira könnyen megindult, hogy gondoltam, amiatt ereszti az olajat, mert nem tömít a gyûrû. Aztán visszaraktam, majd jobban meghúztam. Másnap újra elment pár deci olaj. Persze elõzõ nap lemostam a motort, így tisztán látszódott, hogy az érintkezõnél jött ki az olaj... kiszerelve bele is fújtam, lehetett hallani, ahogy eresztett a membrán. Szét is fûrészeltem a peremezést, és látszódott is a repedés.

3986 Erõs Pál 2011-11-17 18:36:19

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
A szelepfedélnél ott a gyertyák fölött
van két kis "gomba" vagy mi.
Vezetékek vannak rájuk kötve.
És nekem az egyik olyan "izém" ereszti az olajat.
Elárulná nekem valaki hogy mi is az, hogy tudjak venni egy újat.
Ja és hogyan tudom kicserélni?
köszi!
[i](Módosította Palko 2011.11.17. 19:38-kor)[/i]

3985  Bandi 2011-11-16 16:41:29

Nekem most gyári bontatlan 75e km-es 1.3 waresz van bent Polo II. 1.0ccm 5ös váltóval, 1-2-3rövid 4-5hosszú elosztásban, 1.3 Seat Ibiza kp.injektorral!
A tapasztalatom róla,hogy ha kell menni akkor azért tud,gyorsulni is lehet vele a városban/persze nem 7-es bmw ellen/.A fogyasztása 5,5-7,5ig.

De most lejárt a mûszakim és nem akarok többet szórakozni a számokkal ezért inkább most nem kap mûszakit hanem szépen össze lesz dobva ami van!!

Gyári mocit szétugrasztjuk,így megmarad a saját motorszám, gyári blokkba szépen bele lehet fûzni az 1.3 cuccait.
Egy csapágyazás és gyûrûzés után mehet bele minden,ha jó a henger fala.
Nálam jó,nem kell megfúrnom.
A waresz hengerfeje szépen fel lesz tágítva a járatok,kicsiszolova az akadók,
szelepvezetõk is visszacsiszolva,majd az egészet felpolírozni.
Megkapja a polo-nak a lendkerekét ami 80dkg-al könnyebb mint a trabié.
Ha lesz pénzem rá akkor dellorto sor ha nem akkor meg egy nagyobb duplatorkú karbi lesz az ellátó!
A waresz vez.tengelye egy kicsit meg lesz mókolva,így tovább maradnak nyitva a szívószelepek,több benyát kapjon.
A végén meg megkapja a 4-2-1-et 50-es csõvel.
Az elsõ megoldással így ki lehet belõle sajtólni kb.85-95 lovat.
Ha szimpla duplatorkúval pedig kb.75-80 lovat.

ez egy hétköznapi trabiba szerintem elég ha azt akarja csak az ember hogy ki lehessen vele lépni.
Nekem ez van most folyamatban.

3984  Bandi 2011-11-16 16:22:09  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Én jobban szeretem,nyugodtabb vagyok ha minden stimmel!!!
Papírügyileg!!!!

3983 Gyapjas Gergely 2011-11-16 11:08:51

Én még nem építettem 4t-t, de ellenben szervizeltünk központi injektoros és karburátoros versenyautókat. Amúgy nem szeretnék senkit megbántani,de mielõtt ilyen nagy motorépítésbe fogtok elsõ lépés a futómû és a fék szakszerû átalakítása a nagyobb teljesítményhez. Másik fontos hogy mûszakilag képben legyetek mert különben ott vernek majd át ahol tudnak titeket. Elõször is döntsétek el mire akarjátok építeni az autót, csak simán utcára, vagy néha gyorsulgatni, esetleg hosszú utazó tempóhoz. Másik aranyszabály amit megtanultam hogy a köbcentit semmi nem pótolja, és nem mindegy 1ló mennyi súlyt cipel.
Na szóval nem olyan egyszerû hogy ráteszem az 1.8-ét többet ad és kész. Injektoros tuning nagyon nem egyszerû ott különbözõ jeladóktól (pl map szenzor) kezdve a lambda jeltõl át nagyon bonyolult dolog összehangolni. Itt jön a "chip" tuning. (Amúgy ma itthon a csiptuning annyit takar hogy átverik az kompjútert ami mindig hideg motorhoz való üzemanyag mennyiséget fecskendez be. Nagyon kevesen csinálnak jó motorprogramozást). Úgyhogy a komoly injektor tuningnak vannak buktatói és rohadt sok pénz kell hozzá viszont ha elkészül akkor szélesebb fordulatszámban fog a motor mûködni mint egy dupla karbinál. Viszont mint ez egy elektronikus rendszer sose fog úgy harapni mint a karbis ami ugye mechanikus.
Azt se felejtsétek hogy ezek a motorok és injektorok már 10-15-20 éves használtak és lehet hogy nem mindig tökéletesek.Tudom a karbik is ennyi idõsek, de jó alternatíva a gyorsasági motor karbik vagy lehet újaba kapni a weber fekvõket.
Lehet hogy összevissza voltam de oldalakat lehet íri ezekrõl.
Amúgy Tibke régebben leírta az egyszerû dolgokat olvasáttok át azt.
Mi fiat mocis 2t-nél így haladtunk.
sima 903-wartburg dobfék-sima-trabi váltó
kis tuningos 903- kis golf fék-hosszú-4-es trabi váltó
abarth replika 984-nagy golf fék-abarth 5ös váltó
most jön abarth 984+++-nagy golf fék+ hátsó tárcsafék-abarth 5ös váltó

3982 Gyapjas Gergely 2011-11-16 10:32:51  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Szmuki!

A te problémádra megoldás a hatósági alvázszám. Az autó mostani gazdája beviszi az nkh-os és ott megoldják. De ez nem olcsó de így sok baj megelõzhetõ.

3981 révai ákos 2011-11-16 09:10:31  Előzmény:Nagy Donát: 72596

Szia !

Valóban érdemesebb 1.3 felett építkezni, bár 1.3 ból is igen komoly dolgokat ki lehet hozni. Nagykarácsonyban szokott gyorsulni egy gyári kék 4T Trabi, és sokakat odaver az 1.3 mal .Ellenben az konfiguráció nem volt olcsó.

Ha 1.4 , 1.6-tal indítasz, akkor azért alsóbb tartományban is érezni fogod a különbséget, fõleg 1.6-nál. Persze mindez pénzben nem lesz sokkal olcsóbb. De a tudat és az érzés kárpótolni fog a költségekért. Az enyim 1.4 + , nagyon jól megy, de mégsem 1.6+ . Utólag inkább azt csináltam volna, mert minimális többletköltség, sõt ha 5 ös váltóval teszed be akkor nem is nagyon kell variálni.

A motorszám pedig megoldható problémamentesen. De ezt nem itt fejtem ki.

Ez csak ez én véleményem, természetesen a döntés a tied.

3980 Nagy Donát 2011-11-16 08:55:34

Ha már úgyis karbi meg nagyköbcenti a téma, én tavasszal szeretném az 1.1-esemet tuningolni. Amire eddig gondoltam, egy sima 1.3-as Waresz vezérmûtengely, fõtengely hajtókarokkal, motorfúrás és Wartburg dugattyúk, valamint Pierbirg 2E karburátor. Ezek mellé szeretnék még 5-ös váltót, aminek beszerzése és befaragása kemény dió lesz, a környéken senkinek sincsen.
Ez így milyen összeállítás lenne? Volt, aki mondta nekem, hogy ha már szét lesz burítva a motor, akkor nem 1.3-assal kéne vacakolni, hanem nagyobbal. Viszont a motorszámmal nem szeretnék játszani, és ugye a Wartburg alkatrészek simán belemennek. Nagyobb motornál ez már így nem lenne megoldató, hogy marad a gyári blokköntvény, igaz?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert jó olvasni az 1.6-ról és az injektorról, e nincsenek tapasztalataim.

Amúgy az autót fõképp városban használom (jó lenne az alacsony fogyasztás), ritkán városon kívül, de autóbuzi vagyok, szeretnék a erõs kocsit :).

Köszi!

3979 Nagy Donát 2011-11-16 08:50:11  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Küldtem egy e-mail egy saját tapasztalattal.

3978 Tóth Ákos 2011-11-16 06:19:01  Előzmény: Bandi: 72590

Hali!

Volt már épített Wartburgom Ezüst-Metál 4T kombi 5 váltóval(poloGT)(ami a kis képemen van:)).
Rá kellett jönnöm hogy a mostani autóm túlságosan ingerszegény(Corolla VVTI), és hiányzik a Wartburg feeling.
Vagyis nekem kell újra egy Waresz.
Még nem fogtam bele. 2 autó közül nem tudok választani.
Mindkettõ 1.6ABU. csak az egyik:full felújítva a motor(szinte 0km minden porcikája), központi injektoros, fény a kocsin kitûnõ, és LPG-s,hosszú 5 váltó.
A másik: lényegesen olcsóbb de itt 150e km-t futott gyári ABU. Ami az én szempontomból jó hisz! úgy is igen nagy átalakításon menne át a motor(hengerfej is), illetve rövid 5-s váltó ami nekem volt(Polo GT).
Csak itt motorszám olvahatatlan, illetve az alvázszám sérült(véletlenül bele lett flexelve szereléskor) és úgy nem akarom elhozni hogy nem tudom lepapírozni a nevemre. Üzembentartóival jó lenne mert úgy ki lehet kerülni az átírást, eredetiségvizsgát, de a tulaj nem megy bele. Csak a rendes átírással.
Ezért kérdeztem volna itt hogy nem-e tud valaki valami okosságot erre a megoldásra. Mert a motorszám megoldása még nem is gond. De mennyire toleránsak eredetiségvizsgán hogy az alvázszám nem minden eleme olvasható. Mert azt ugye gondolom tudjátok hogy ha eredetiségvizsgán bukik a kocsi akkor automatikusan rendõrségi eljárás indul az elõzõ tulaj(aki eladta) ellen.
Pedig ez az autó a szimpibb, mert gyorsuláskor nagyon jó a rövid váltó(kell is!!!). Az LPG-s autónál meg nem lenne szívem szétkapni a full felújított hengerfejet, motort megint átfabrikálni(holott az elõzõ tulajnak 160e környékébe volt rendbetenni). De itt a papírozással nem lenne gond. Minden klappol!

És én is jobban pártolnál a karbisort! mert 130LE ki akarok hozni belõle!!!Injektorral kötve hiszem hogy sikerülne!

Üdv_Szmuki

ui:szóval ha valaki tudna segíteni e-mailben várom az okosságokat!

3977 Téttry Ádám 2011-11-15 20:24:28  Előzmény: Bandi: 72592

mindig elfelejtjük :D lajoskomáromba is meg szálkán is :D

3976  Bandi 2011-11-15 20:09:08  Előzmény:Téttry Ádám: 72591

De most ne gyere a suzukival:-)
Ezekrõl a mocikról beszéltünk!!

Na mindegy, majd összevetjük a kettõnkét!!!:-):-)
a tiedé meg azért evett 5 litert mert 1.1 volt,5-ös váltóval.

de ne gondold,hogy a hengerenkénti injektorral kicsit erõsebb egyenletesebb meg jobban megy és ennek ellenére kevesebbet eszik!!!!!!!

Több benzin=nagyobb erõ=nagyobb fogyasztás
kevesebb benzin=kissebb erõ=kissebb fogyasztás

De majd meglátod!:-))
Kipróbáljuk az elsõ adandó alkalommal!!!:-))))

3975 Téttry Ádám 2011-11-15 19:57:33  Előzmény: Bandi: 72590

hengerenkéntis kevesebbet eszik hidd el :) nézz utána :) pl suzuki... swift 1.3 sima 8v 68 lovas központis 5.5-6közt eszik átlagban, 1.3 16v hengerenkéntis ami nekünk is van 86 ló és átlagban nagyon max 5.4-5.5 hosszútávon volt már 4.7 is! autópálya sok cuccal, neekd az 5ös váltó miatt iylen nagyon takarékos ja és menj egyet egy iylennel majd egy 8v-vel :), én kerek 5literel elmentem elõzõ 1.1esemmel amiben 5ös váltó volt kb 100-110es átlagsebességgel sé szintén néhány faluval, ja és a waresz 34es karbijával :)

3974  Bandi 2011-11-15 19:50:36  Előzmény:Tóth Ákos: 72587

Ha már belefogtál a faragásba akkor inkább valami karbisorba gondolkodj,mint amiket írtál azok jók arra.
Injektor inkább az egyenletesebb motorjárás és alacsonyabb fogyasztás terén jobb,de tuningra nem ajánlatos,szerintem.

Nekem is injektor van most fent,megy ezzel is de nem úgy mint egy karbival.
És gondolom azért akarsz1.6 ABU-t hogy legyen energia is,ehhez meg inkább a karbi való.

Vagy ha nagyon injektort szeretnél akkor valami nagyobb köbcentis autó cuccát szerezd meg és azt vidd el egy szakihoz aki felhúzza a számítógépet.
/Chiptuning/

De inkább karbi..


[i](Módosította Bandi 2011.11.15. 20:52-kor)[/i]

3973  Bandi 2011-11-15 19:42:48  Előzmény:Téttry Ádám: 72588

"és nem mellesleg a központinál kevesebbet eszik is a hengerenkénti:)"


Hát ezt azért nem merném kijelenteni!!:-)

Mérd csak le szépen hogy mennyit eszik neked!!
Én kijöttem vele egy nyári túrán 5,5 l-el 90-110 közötti tempóval,közben egy-két falucskával!!!:-)

3972 Téttry Ádám 2011-11-15 19:22:59  Előzmény:Tóth Ákos: 72587

hali
sztem cseréld azt ki egy hengerenkénti injektorra, pl polo gt injektor vagy nz vagy vmi ami hengerenkénti, vagy akár az 1.8aséra, mert aközpontis az sose lesz olyan erõs, mert ugyanúgy mint a hagyományos karbinál 1 helyrõl kapja csak a benzint egy torokból a 4 henger, és sose lesz ugyanolyanoylan a 4 henger beszívott mennyisége, mint egy hengerenkénti karbinak vagy injektornak, és nem mellesleg aközpontisnál kevesebbet eszik is a hengerenkéntis:)

3971 Tóth Ákos 2011-11-15 17:54:26

Hi all!


Központi injektorral lehet olyan tunningot elérni mint egy fekvõ Solex, vagy Delortó Karbipárossal?

Nagyobb befecskendezõt kell betenni?

Persze itt a fulltunningra gondolok minden téren(1.6 ABU).

50-es janó rendszer, motor könnyítve, síkolva(-2mm) új dugók nagyobb vezérmûtengely, nagyobb szelepek..stb.



Üdv_Szmuki

3970 Léber Balázs 2011-11-14 20:45:00

Sziasztok!

Lehet (több mint valószínû) nem mondok újat, vonóhorog.
Trabiról van szó, odaáig már eljutottam a trabievolúcióban,
hogy laprugós, spirálrugós. Nade, a spirálrugósé hogy a
bánatba megy fel egy 4T-re? Ugye a hátsó felfogatásnál
ott van a tank, a jobb oldali nyúlványt rövidebbre kell
hagyni, vagy? Az elejénél meg nem is értem hová lehet felfogatni.
Valaki felszerelt megoldásról fényképet, létszi!
Az anyag már megvan: spiráloshoz kész vonóhorog, autó :-),
de már ott megbukott a mutatvány, hogy próbáljuk rá.

3969 Téttry Ádám 2011-11-13 16:14:47  Előzmény:jocking .: 72584

hali énis ezekre tok tippelni mert pl ha lehuzom a vízhõfokcsatlakozóját akkor olyan stabil az alapjárat mint a cövek! és pl ha lehúzom a lambdaszondát vagy visszadugom akkor pedig semmi sem változik

3968 jocking . 2011-11-13 14:16:36  Előzmény:Téttry Ádám: 72583

Nekem is volt ilyen egy idõben.
Két dolgot cseréltünk, miután jó lett:
Az egyik az injektor vízhõfok jeladója, a másik pedig a lambdaszonda. Nálad szerintem a hõfokjeladó lesz a ludas, mert annak a jelét csak a motor üzemi hõmérsékletének az elérése után figyeli az ECU.

3967 Téttry Ádám 2011-11-13 12:25:42

Sziasztok
egy kis segítseégre lenne szükségem, Trabi 1.1-esembe egy golf/polo 1.3 nz injektora dolgoizik, megy is jól húz minden frankó, hidegen is pöcc röf,de melegen valamiért ingadozik az alapjáratom eléggé, nemtom mi lehet vele :( ha valaki tudna tanácsot adni, lenen ötlete akkor légyszi írjon az a.tettry@gmail.com-ra mert nem sürün járok itt ezen az oldalon elõpre is köszi üdv mindenkinek;):)

3966 Varga Csaba 2011-11-13 09:49:05  Előzmény: Spityu: 72581

[img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=303517749675668&set=a.166619206698857.39366.100000523368192&type=1&theater[/img]
Leszedve ksözönöm a tanácsot gumi kalapács nem volt de egy darab léc meg vaskalapács segitett :)

3965  Spityu 2011-11-12 21:12:26  Előzmény:Varga Csaba: 72580

Lehet, hogy össze van rohadva a tömítéssel (gumikalapács)? Ez csak egy tipp, majd egy wareszos talán tud valami biztosabbat is mondani.

3964 Varga Csaba 2011-11-12 21:06:15

Helló olyankor mivan ha leszedtem az anyacsavarokat a hengerfejrõl, de az nem mozdul, mert kinyomta a hengerfejpakolást és kikéne cserélnem wartburg 353w
[i](Módosította Mammut 2011.11.12. 22:07-kor)[/i]

3963 Kiss Krisztián 2011-11-12 14:13:34  Előzmény: Spityu: 72578

Ok köszi,megnézem van e robur forum,megkérdem ott is!

3962  Spityu 2011-11-12 14:03:35  Előzmény:Kiss Krisztián: 72577

Multicar-ban kisebb van, IFA-ban nem ilyen a felfogatás. (Terepes) Roburé.

3961 Kiss Krisztián 2011-11-12 13:30:05

Egy kis segitség kellene:Van egy új föfékhengerem,de nem tom mié?Tipp,barkas,multicar?DDR es az biztos.Csak olyan irjon aki biztos benne,el akarnám adni,jó lenne tudni mi lehet..
Köszi a segitséget!!
A képek:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_098_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_099_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111112/M_solat_-_vat_100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította heggla 2011.11.12. 14:30-kor)[/i]

3960   2011-11-12 11:07:58  Előzmény:Petró Dávid: 72575

Ott van a ventilátor lapátok alatt.

3959 Petró Dávid 2011-11-12 09:12:26  Előzmény: Spityu: 72561

Köszi szépen! Azt nem tudod esetleg, hogy ez az ellenállás helyileg hol helyezkedik el az autóban? Nekem 2T-m van és abba építek be egy ventilátort a fûtés rásegítésére, csak nem tudom merre keressem az ellenállást a kapcsolóhoz, ha találok egy 4T-t a bontóba...

3958  Spityu 2011-11-11 20:38:13  Előzmény:jocking .: 72573

Jó, az alap. :) Lendkerék? Palacsintasütõ!

Persze egy jó forgós motorhoz nem elég legyalulni a lendkereket, ahhoz már normális, pillekönnyû dugattyú esetleg hajtókar kell, eszméletlen kompresszió, ez utóbbihoz pedig hibátlan feltöltés. Az én 100%-osan utcai motorom is elforog több mint 6600-ig (2-ben 70, 3-ban 100, túlzás nélkül), de ott már akkora veszteségek vannak az alternáló tömegek miatt, hogy nem éri meg. Kb. annyi idõbe telik 2-esben 60-70-ig felküzdenie magát, mint 20-60-ig. :D

Lásd a "Kocsma" topicba nemrég belinkelt rövidváltós Trabit. Van egy tippem, hogy Assmann motor van benne (az elõtte lévõ sárga-piros-kék kocsiban az van). Az meg kb. 6000 alatt használhatatlan.

3957 jocking . 2011-11-11 20:17:53  Előzmény: Spityu: 72572

Meg persze ne felejtsük ki a 3 leömlõs hengereket, a könnyített lendkereket meg a dupla rezót. :D

3956  Spityu 2011-11-11 17:12:59  Előzmény:Őry Gábor: 72571

Akkor már Jikov... de akkor meg már 40-es Mikuni. Kettõ. :D

3955 Őry Gábor 2011-11-11 16:43:26  Előzmény: Spityu: 72570

Eh, fölösleges! De ha van esetleg egy elfekvõ ETZ karbi...