Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4613 Varga Tibor 2012-03-09 23:49:05

Én ehhez a témához csak annyit tennék hozzá, hogy fõleg terpesztett hátsó futómûnél hamar kidobja különbséget. Emberes csapágyterhelésnél kb 10 ezer km alatt megmutatta a különbséget az Sbr csapágy. De amíg lehet gyárit kapni, nincs kérdés....

4612  Spityu 2012-03-09 22:53:54

Fontos: a C2 ugyebár csökkentett hézagú, a C3 növelt! A normál jelzés nélküli!

A kisöreg rosszul tudja, nem mondom, hogy ne vásárolj nála ezt követõen, de inkább csak pénztárgépkezelõként tekints rá.

A C2-vel és a normállal szerelt kerék között könnyû különbséget tenni: meg kell emelni a kocsit, az adott kereket 12 óra 30 percnél meg kell fogni és meg kell billegtetni. Utóbbinál érezhetõ kottyanást fogsz tapasztalni, elõbbinél semmit vagy csak nagyon minimálisat.
Annyit hozzátennék, hogyha kicsit koszos a kerékagy (ahova bepréselõdik a csapágy), akkor természetszerûleg összenyomja a csapágyat is (bármily hihetetlen) és ezzel együtt a hézag is csökken (!) Így elõfordulhat, hogy a normál illesztésû csapágy sem fog - annyira - kotyogni. Ez azonban nem egyenértékû egy C2-es csapágy - tisztára takarított kerékagy kombóval. Csak párezer kilométerig.

A csapágyat benzinnel elmosva (sebbenzin/mosóbenzin/féktisztító) érdemes tesztelni. Bal kéz mutatóujj-hüvelykujj párossal meg kell fogni a belsõ gyûrût, majd ugyanott a külsõt is a jobb kéz megfelelõ ujjaival. Majd tesztelni az axiális holtjátékot. Ehhez nagy gyakorlat ill. tapasztalat kell VAGY egy ÚJ kontrollcsapágy. :)
Ezt követõen szemügyre kell venni a futófelületet és a golyók felületét: elõbbi ne legyen barázdás utóbbiak pedig krumpli alakúak... ezt követõen olajjal megkenve szoktam tesztelni a zajosságát -> pörgetés. Tavaly májusban cseréltem le a 82ezret futott 2T váltómban a golyóscsapágyakat, olajjal megkenve teljesen zajtalanok voltak, akár a gyári újak, viszont szárazon (benzines mosás után) hallhatóan jobban "zörögtek". Amúgy simán jók még, merem állítani, hogy 90%-osak, csak maximalista vagyok. Persze, azért eltettem õket, miután feljelöltem, hogy hol voltak és milyen irányba álltak. :)

Jah, mivel komolyak a szándékaid a kocsival, szerintem ne hezitálj. Jó lesz az a DKF.

4611 Őry Gábor 2012-03-09 21:06:34  Előzmény: Spityu: 73221

A mûszakin mit látnak belõle?

4610 Holnapy Gergely dr. 2012-03-09 19:23:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 73225

Igen, megpörgeted. De meglátod, az egyazon "steril" 3db-os csomagból kivett csapágyak sem lesznek egyformák. Én féktisztítóval mostam, mindenképpen jobb lett.
Tudom hogy "disznók közé gyöngyöt vetni" nem helyes, de azért én mint laikus, várom Tsaby kolléga -Gábor által beígért- magyarázatát a C2 szükségességére.
G

4609 Csády Szabolcs 2012-03-09 19:02:55  Előzmény: Spityu: 73223

Ma elmentem 2 csapágyboltba is:
Az elsõben kijelentette a kisöreg, hogy ilyen csapágyat nem gyártanak ilyen tûréssel, s szerinte a C3 is tökéletes...
A másodikban maximum rendelni tudtak volna egy helyrõl drágább japán csapágyat, de az ottani extrabis dolgozó a normál tûrésesrõl akart meggyõzni.

Végül felhívtam a Zsombit, hogy az olcsóbb csapágynak mi a márkája. Azt mondta, francia vagy ausztriai gyártó, talán SBR, de ami a lényeg, hogy ennek is normál az illesztése, csak a DKF-é C2-es.

Egyre jobban kezdek szemezni a DKF-fel...Hogy tudom, gyorsan, s egyszerûen ellenõrizni a csapágy futását? Megpörgetem, s ha simán, hangtalanul fut, akkor jó?

4608 Csády Szabolcs 2012-03-05 21:35:01  Előzmény: Spityu: 73223

Ok. Köszönöm szépen!

4607  Spityu 2012-03-05 21:15:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 73222

Igen, tudni fogják. Akkor is, ha épp nem árulnak ilyen gyártmányút. Az én esetemben ez úgy nézett ki, hogy a csóka felhívott pár telefonszámot, végül a harmadik beszállító nagykernél talált. Két nap múlva megérkezett a portéka. Ja, lehet, hogy már csak ZKL vagy ZVL, nem tudom... azt hiszem, cseh vagy lengyel.

4606 Csády Szabolcs 2012-03-05 21:04:27  Előzmény: Spityu: 73221

Hobbiautó, s ebben az életben nem szeretném eladni, a következõben meg már minek... :)

Mivel még sose vettem csapágyat, ezért lehet, hogy hülyeséget fogok kérdezni, de ha bemegyek a csapágyboltba, s azt mondom, hogy kérek [s]20 deka szeletelt[/s] "ZKL-ZVL 6206 C2" csapágyat, akkor tudják majd, hogy mit akarok?
Ha jól sejtem a ZKL-ZVL a márka, a többi meg ugye adja magát (nem szeretnék úgy vásárolni venni, hogy nem vagyok vele tisztában, hogy mi micsoda).

Köszönöm a részletes felvilágosítást!

4605  Spityu 2012-03-05 20:25:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 73212

Szerintem beépítheted az olcsóbbat is. Abban az esetben, ha melósautó, és minél kevesebbet szeretnél költeni rá, vagy tudod, hogy fél év múlva eladod (és ettõl nincs lelkiismeret furdalásod...).
Más esetben ajánlanám a ZKL-ZVL 6206 C2 típusút, kb. 1000-ért, vagy a gyárit, ami 1000-tõl kapható (bár ahol ennyi, ott szerintem már elfogyott), de inkább 1300.
Elõbbit valószínûleg rendelni kell, utóbbi pedig alig beszerezhetõ.
Nekem ezekkel semmiféle problémám nem volt, de építettem már be HCH (kínai) gyártmányt ill. valami nemtudommilyet, de nem C2-es volt és azokkal sem akadtak problémáim. Ettõl függetlenül a normál illesztésû beépítését nem javaslom. Mûszakin például simán szólhatnak érte.

Annyit még javasolnék, hogy zárt csapágynál egyik oldalon távolítsd el a porvédõt és zsírozd be bõségesen a csapágyat (lítiumbázisúval), majd úgy szereld, hogy a csapágyak nyitott oldalai egymás felé nézzenek.

A régi készletbõl származó DKF-ek bizony nekem is darabosak. De nem a rozsdától, hanem a konzerválótól, ami szerintem nem zsír (vagy csak beszáradt), hanem paraffin. Nitrós mosást követõen tökéletesen futnak.

A zsírt a csapágyak közül ne sajnáld, de ne is legyen színültig! Erre vonatkozóan olvasd el a szerelési könyv megfelelõ pontjait.

4604 Holnapy Gergely dr. 2012-03-05 20:11:07  Előzmény:Támba Csaba: 73218

Mea culpa!
Én laikusként azért mertem ezt leírni, mert 5 azaz öt csapágyboltban ezt mondták nekem, amikor kiderült hogy mihez kell. Mondták ezt olyan helyen is, ahol volt C2-es, szóval nem a raktáron levõ portékát kívánták elsütni.
G

4603 Muczán Gábor 2012-03-05 18:33:17  Előzmény:Támba Csaba: 73218

hogeri,

igaza van a Tsabynak, a C2 nagyon fontos! A sima az kuka lesz igen hamar.

Tényleg!

majd Õ leírja szaxerûen hogy miért;):D

MG

4602 Támba Csaba 2012-03-05 18:24:23  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73213

"A C2 nem fontos."

De.

4601 jocking . 2012-03-05 11:30:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73216

Egy olyan infóm van, hogy 100 ohm körülinek kell lennie, de az a tapasztalatom, hogy úgy is többet mutat egy kicsit. Legegyszerûbb, ha szerzel egy 1K-s potit, és azzal belövöd, aztán rögzíted a tengelyét. De olyan 100-150 közötti érték lehet a jó.

4600 Szebelédy Péter 2012-03-05 10:53:54  Előzmény:jocking .: 73215

Köszönöm szépen, lassan összeáll a kép ;) Esetleg valami kb ellenállás értéket tudsz mondani?

4599 jocking . 2012-03-05 10:37:04  Előzmény:Szebelédy Péter: 73208

Az átfolyásmérõt is mûködésre lehet bírni, ha egy jeladót is szerzel, és beépíted a porlasztó és a buborékleválasztó közé. Az üzemanyagszintjelzõ része elvileg még pontosabb is, mint a 4T-é, viszont a hõfokkijelzés vezetékébe be kell iktatni egy ellenállást, mert az jóval többet mutat a kelleténél.

4598 Szebelédy Péter 2012-03-05 10:04:41  Előzmény:Hudák Zoltán: 73209

Köszi, akkor megkérdezem õt is errõl. Az átfolyásmérõ nem benzint fog mérni nálam :) Átfolyásméréshez ki kell vonni vagy integrálni vagy nem tudom mit kell csinálni, elvégre a karbizól vissza is megy benzin... Fordulatot fog mérni, illetve már mér is a prototipus.

4597 Holnapy Gergely dr. 2012-03-05 09:12:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 73212

A DKF sem mindíg hibátlan. Az elmúlt héten 8db-ot raktunk be, volt amelyik az originál csomagolásból kivéve, és megpörgetve elég gyanús hangot adott, és nem is "futott" szépen, inkább ütött egy kicsit. Nyilván bezsírozva jobb lett a helyzet, de az évtizedek alatt ezek is koszolódhattak.
Hogy az 5-600 Ft-os csapágyaknak milyen a minõsége? A fene tudja. Nézd meg, hogy hol gyártják, bár az USA feliratú csapágyak is gyakran kínaiak...
Lényeg a "6206"-os csapágy. A C2 nem fontos. Én a helyedben még megnézném az SKF csapágyakat is, máshol.

G

4596 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Elérkezett az idõ, hogy kicseréljem a 4T Trabimon a hátsó kerékcsapágyat. Melyiket ajánljátok a kettõ közül?

[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1078&osCsid=5md5ej9agh3l4llkfnk1ib0no1[/url]

[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=924&osCsid=5md5ej9agh3l4llkfnk1ib0no1[/url]

Ui.: Ha az újabb is ugyan olyan jól teszi a dolgát, mint a DKF, akkor nem szándékozok érte 3X annyit fizetni, csakhogy DDR legyen.

4595  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:szilágyi József: 73210

Kecskeméten tudtommal többen vannak, akik foglalkoznak ilyesmivel, de állítólag ez a mûhely csinálja a jó minõségût onnan: [url]https://hoffy.uw.hu/[/url]

Garanciát nem vállalok érte, faggasd ki.

4594 szilágyi József 2012-03-04 19:09:46

kecskeméti fõtengely felújítós telefonszámát megtudja vki addni??!! S.O.S. !!!!

4593 Hudák Zoltán 2012-03-04 18:29:10  Előzmény:Szebelédy Péter: 73208

Hát az átfolyásmérõ az biztos hogy nem fog mûködni amúgy sem ahogy kéne hiába lesz benne jeladó, de régebben az index fórumon volt egy tag aki kisérletezet ezzel aszem sikeresen. Mert ott az elektronikával is variálni kell valamit, de nem emlékszem már rá sajna sacc per kb 2 éve olvastam errõl ha nem csalatkozik emlékezettem:D De szerintem keresd meg "kinca" nevezetû tagunkat õ többet forog az ottani fórumon, õ szerintem emlékszik még erre a projektre hogy ki csinálta meg. A másik kettõre meg azt mondom kísérletez vele nyugodtam bajod nem lesz belõle, az az igazság hogy már egy pár éve nincs már wareszom bánatomra sajna, de remélem hogy egyszer visszatudok ülni még ebbe a csodás kocsiba.

4592 Szebelédy Péter 2012-03-04 15:14:20

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy 2T waresz mõszere hogy viselkedik 4T-ben? Nyilván az átfolyásmérõ nem fog mûködni jeladó nélkül, de a hõfok és a benzinszintjelzõ mennyire pontos?

4591 Bencze Robi 2012-03-04 09:19:07

Sziasztok!
A 4T Trabi ablaktörlõkarját, hogy lehet levenni, csakmert levettem az anyát és utána el is akadt a dolog :D elég combosan tartja magát, de ütögetni meg nem mertem, nehogy eldeformálódjon, lehúzóm meg nincs...

4590 Petró Dávid 2012-03-04 08:32:40  Előzmény:Kozma Bence: 73199

Én azt javasolnám, hogy önts bele egy nagy adag csavart/anyát, vagy akármit ami kéznél van és nem sajnálod, hogy lejön róla a bevonat, önts utána egy liter rozsdamarót és rázogasd 1-2 napot, meg hagyd állni benne a rozsdamarót, had dolgozzon.
Profibbak (és akiknek van kéznél otthon) beköthetik a tankot a betonkeverõ belsejében lévõ terelõlemezekre is, s akkor csak egy gombnyomás és már forog is, nem kell sportolni vele...
Amúgy jót mosolyogtam, hogy más is küzd a csehszlovák ipar eme "remekével"...
Én is most szívtam kb.1 hetet, mire üzemképessé varázsoltam a Jawa Idealomat (Mustan elõdje, ugyan az a blokk). Kíváncsi leszek meddig bírja mert tapasztalatom szerint elég szeszélyes járgányok...

4589 Ackermann Balázs 2012-03-03 23:53:43  Előzmény:Kiss Krisztián: 73204

Hú, király köszi, ha nem javul most a kihülést követõen, akkor így szedem majd szét! :D A lendkerékkel is úgy voltam, hogy régen nem sikerült levenni, mostmár tudom hova kell rátenni a fát és megütni 2x, hogy magától leugorjon. Mesterfogások! :D

4588 Kiss Krisztián 2012-03-03 22:00:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 73202

Tudod hogy nem kell...Anya meglazit,kiteker szintbe a tengelycsonkkal,autó még keréken van,(nem felemelve)egy nagyobb kalapács a szintbe tekert anyára,és egy másik szintén nagyobb kalapáccsal kopp,max 2szer háromszor,határozottan.Müködik,elöl hátul,mindig!Sosem volt lehúzom!Segiti a következö szerelést,ha összerakáskor bármilyen olajjal újjal bekenjük a kúpos részt hogy ne gyógyuljanak össze![s]Jó étvágyat![/s]

4587 Kozma Bence 2012-03-03 21:20:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 73202

Hát nemtudom, én most cseréltem ki a két hátsót, mert a bal oldali egy kicsit szorult, a jobb oldali meg eresztette az olajat. Csere óta se nem szorul, se nem ereszt. :D (kopp-kopp)

4586 Ackermann Balázs 2012-03-03 21:11:36  Előzmény:Kozma Bence: 73201

Na jó, de akkor benn ragad meg az állásban, nem kinyomva... Lehet szét kéne szedni és megmozgatni alaposan. Ki mit gondol? Elkerülhetõ ez valahogy? (nem úgy, hogy nem használom) :D Az a baj ez kúpos elõl, nem mint az új féltengelyes, lehúzószerszám is kell.

4585 Kozma Bence 2012-03-03 20:59:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 73200

Szerintem a munkahengered adhatta fel. Más miatt szerintem nem nagyon tud megszorulni, ha eddig nem volt vele gond.

4584 Ackermann Balázs 2012-03-03 20:38:48

Tudnátok nekem segíteni? Közel 4 hónap után elõvettem a '80-as Trabimat és a jobb elsõ fékje megszorult. Konkrétan fog egy kicsit és pár km után érezhetõen büdös és forró a többihez képest. Kicsit üt a dob, de majd fel lesz szabályozva. Elsõsorban az érdekelne mi okozhatja és hogyan tudom legegyszerûbben orvosolni, hogy ne tegyem tönkre az egyébként ritka jó fékjét.

Ha ez jelent valamit, kint állt az autó fedett színben leponyvázva. Tehát pára érhette, esõ nem nagyon.

Köszönöm elõre is!

4583 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kalmár Csaba: 73198

Persze, kicsit túloztam, nem lehetetlen, de nem egyszerû mûvelet minden pontját elérni a forma miatt:
[url]https://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2011-11-18/327378_orig2.jpg[/url]

4582 Kalmár Csaba 2012-03-03 17:30:57

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Nem tudom pontosan a mustangnak milyen alakú a tankja, de rozsdátlaníthatatlan tank nem létezik!Nem kemikáliákat kell használni, hanem leszerelni, durvább homokkal, sóderrel, kövekkel (vagy ami van) negyedig feltölteni és bedobni a melós autó csomagtartójába, idõnként megfordítani.Km-tõl függõen kb. 1 hét alatt gyönyörû rozsdamentes lesz a tank és alapos tisztítás után visszaszerelhetõ, de benzinszûrõ javasolt !

4581 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:30:31

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Kár, haveromnak kellett volna, szerencsére az enyémnek nincs ilyen baja.

4580 Kozma Bence 2012-03-03 17:30:15

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Az sajnos nincs. Én is csak nagy nehezen szereztem egy rozsdamentest.
Volt 2 rozsdás, de egyszerûen lehetetlen kitisztítani õket a formájuk miatt. :S

4579 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:29:53

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Köszönöm, de ez is megvan, csak nem digitálisan. Nincs véletlenül egy fölösleges rozsdamentes belsejû Mustang tankod?

4578 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:29:32

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Hát bizony egy jó gyújtásbeállítás aranyat ér ;)

Ha szükséged lenne szakirodalomra, keress meg mailben, vagy valahogy. Kezelési kézikönyvem és Mûhelyszolgálati segédkönyvem (ez igen ritka) is van digitális formátumban.

4577 Kozma Bence 2012-03-03 17:29:06

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Köszi, de szakirodalmam szerencsére van, inkább pénzre meg türelemre lenne szükségem hozzá. :) Megvan a kezelési és a mûhelyszolgálati könyv is. Meg még van valami más is. Ha az érdekel esetleg, akkor eltudod érni itt:

[url]https://docs.google.com/open?id=0B0pJ90Xll61XM2U1TUtBaHZTSHlmUUFqckNfUDZVUQ[/url]

Nemtudom, miért nincs elõnézet, de letudod tölteni.

4576 Kozma Bence 2012-03-03 17:28:28

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

:)) Rúgásra nekem a büdös életbe nem indult hidegen, viszont tolásra pöccre. :D Bár igaz ezt a szerencsétlent a sírból hoztam vissza olyan rossz állapotban volt. A vázon és a blokkon kívûl úgy kb minden cserélve lett. De még most se mondhatom sajnos megbízhatónak.
Najó nem fogom a motorra, hogy nem bírom normálisan beállítani. :D

4575 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:27:50

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Micsoda?!
Nekem is van Mustangom, s kellõ nagy elmebajjal, meg törõdéssel kifejezetten üzembiztos gépet lehet belõle faragni (engem volt úgy, hogy megtapsoltak, mert nem hitték el, hogy hidegen elsõ rúgásra indul, aztán megmutattam a tutit), persze az üzembiztos annyit jelent, hogy kb minden évben produkál valami hisztit tavasszal, miért pár hónapra számûzve volt a saját érdekében a pincébe.

Ismerõsöm szavaival élve: "Nem rossz motor ez, csak messze van a jótól..."

4574 Erõs Pál 2012-03-03 15:43:50

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy az elakadásjelzõ kapcsoló
bekötésérõl tudna valaki infót adni?
Milyen kábelt hova húzzak?
Vagy esetleg egy képet hogy mi hova való?
Négyütemû Trabiról van szó!
Nem volt a kocsiban amikor vettem és most tennék bele
ha tudnám mit hova kössek be.
Elõre is köszönöm!
Üdv!

4573 Bagi Gábor 2012-03-02 17:24:25  Előzmény:Petró Dávid: 73168

Köszönöm a további infókat.

4572 Őry Gábor 2012-03-01 21:03:38  Előzmény:Kozma Bence: 73187

Nem ijesztõ, csak babra munka. A nyomtávbeállítás nem bonyolult, a türelem inkább a második körben, a kormányállításhoz kell.

4571 Kozma Bence 2012-03-01 20:59:01  Előzmény: Spityu: 73186

Köszi, ezt mindenképp megmérem. Szerencsére van aknám, megpróbálkozok majd vele, bár elsõ hallásra elég ijesztõen hangzik. :)

4570  Spityu 2012-03-01 20:47:41  Előzmény:Kozma Bence: 73185

Ha van aknád, akkor nem olyan nehéz beállítani. Kell egy (lehetõleg) teleszkópos pálcaszerûség. Alámászol a kocsinak, megméred a felnik peremei közti távolságot, elõször elöl, középen (vagyis az agy magasságában). Pontosabban széthúzod arra a méretre. Ezután hátraviszed, szintén az agy magasságában megméred a hátsó távolságot. Pontosabban csak odateszed. Legyen kb. 5mm különbség, vagyis ennyire lötyögjön az elsõ értékre széthúzott teleszkóp hátul.

Bár ez az 5mm azt hiszem, csak a diagonál gumikra vonatkozik, radiálnál 1-2mm van elõírva. De nem mondom biztosra. Illetve még olyasmi rémlik, hogy ez az érték úgy van kitalálva, hogy berugózáskor / üzemszerûen 0-ra redukálódik. Az értékre vonatkozóan biztosabb forrás a könyv.

Elõször ezt lõdd be, majd húzd meg érintõre a nyomtávrúdon a kontraanyákat. Ezt követõen menj egy tesztkört, nem kell gyorsan menni, figyeld, hogyan viselkedik az úton. Ha jól, akkor figyeld meg a kormánykerék állását. Szükség esetén a nyomtávrudak megfelelõ irányú korrigálásával középhelyzetbe tudod hozni. A lényeg, hogy ezt követõen mindkét rúdon ugyanannyit tekerj! Inkább többször menjél próbakörre, haladj apránként. Amennyiben úgy tûnik, hogy jó lesz az összetartás, és a kormánykerék is jól áll, mérj egy utolsó összetartást a fenti módszerrel. Ha minden okés, húzd le fixre az anyákat, és biztosítsd le a kötést az ott található lemezke két fülével, ahogyan eredetileg is volt.

Végül figyeld, hogy hogyan viselkedik a kanyarokban a kocsi. Ha eltérést tapasztalsz a stabilitásban vagy a hangokban (pl. valamelyik irányú kanyarban nyikorog az egyik gumi) vagy rendellenesen (asszimetrikusan) kopik a két keréken lévõ gumi, akkor nem jó a beállítás.
Ültetésnél elméletileg kevésbé dõl a kerék, így egyazon keréken egyenletesebben kopik a futófelület.

4569 Kozma Bence 2012-03-01 19:44:17  Előzmény:Őry Gábor: 73184

Köszi!

4568 Őry Gábor 2012-03-01 19:28:47  Előzmény:Kozma Bence: 73183

Én már állítottam otthon nyomtávot, nem lehetetlen, de hogy a kormány középállába is kerüljön utána, ahhoz már szerencse is kell. Egyébként igen, a gömbcsukló cavarjaival lehet állítani.
[i](Módosította orygabor 2012.03.01. 20:29-kor)[/i]

4567 Kozma Bence 2012-03-01 19:15:28  Előzmény:Őry Gábor: 73182

Csak simán a laprugót cseréltük. De így akkor gondolom a kormány összekötõk más helyzetbe kerültek. A gömbcsuklóval lehet azt szabályozni? Bár gondolom ehhez futómû beállító gép is kéne...

4566 Őry Gábor 2012-03-01 19:09:23  Előzmény:Kozma Bence: 73181

Széttartanak az elsõ kerekek valószínûleg. Ez lehet az ültetéstõl is, ha úgy lett hozzányúlva.

4565 Kozma Bence 2012-03-01 18:03:14

Mitõl lehet az, hogy a 2T-m úgy viselkedik, mintha ki akarná kapni a kezembõl a kormányt? Közép állásbán kicsit nehezebben mozog, de aztán nagyon pici elfordításra nagyon könnyû lesz. Elég ijesztõ tud lenni.
Annyit kell még tudni a kocsiról, hogy egyenlõre csak a kocsi eleje van megültetve, szóval kicsit orra van bukva. Ez mennyire befolyásolhatja a kormányzást?

4564 szilágyi József 2012-03-01 17:59:15

Hali keresek csongrád megyében papírok nélküli vagy forgalomból kivont sedan trabit karosszéria a mérvadó, motor, váltó, belsõ nem fontos árkategóriában pedig 20 E ft alatt ha vki tud segíteni az jelezze KÖSZI :)