Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4025 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:46:46  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72640

Nyáron mértem úgy 10-et hogy direkt ügyeltem a takarékosságra. Holnap mérek egy kompressziót :)

4024 Gyapjas Gergely 2011-11-20 20:37:14  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Én annyira nem nevezném soknak, a saját autómon is mértem már télen városban többször 10l környékén. Igazából lehet,hogy sokat szivatózol és még ráadásul nehéz a lábad is akkor lehet ilyen értékeket mérni.
Én mérnék egy "kompressziót" jó támpontokat tud adni a mérés eredmény a további hibakereséshez. Ha magyar új labirintgyûrût raktál be, akkor nézd meg ,hogy tömít e rendesen.

4023 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:31:17  Előzmény: Spityu: 72638

Köszönöm a segítséget, én a karbira gyanakszom, megpróbálok keríteni egy normális H1- est, amivel mûködik, aztán ha azzal is sokat fogyaszt akkor vezérlõtárcsa.

4022  Spityu 2011-11-20 20:25:09  Előzmény:Kalmár Dániel: 72637

Akkor már bejáratottnak nevezhetjük a motort. Ebben a korban kellene a legkevesebbet fogyasztania, amennyiben sikeres volt a járatás. Szerintem karbi, vezérlõtárcsa valamelyike.
Többet nem tudok hozzátenni, majd próbálgasd a tippeket, aztán írd meg, mire jutottál.

4021 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:18:11  Előzmény: Spityu: 72636

2500-at

4020  Spityu 2011-11-20 20:13:26  Előzmény:Kalmár Dániel: 72635

Akkor jó eséllyel nem dús a keverék. A felújítás óta hány km-t mentél kb.?

4019 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:05:58  Előzmény: Spityu: 72634

Mivel nagyrészt városban használom így csak az elektróda szokott barna lenni, a többi meg fekete. Ha országúton megyek akkor szép barna.

4018  Spityu 2011-11-20 20:01:41  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Gyertyaképet nem néztél?

4017 Kalmár Dániel 2011-11-20 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72632

Mióta megvan egyfolytában mérem, városban van olyan hogy 10.5 országúton 7.5, vagy affölött.

4016 Gyapjas Gergely 2011-11-20 19:37:01

D303!

Mekkora volt ez a nagy fogyasztás ami miatt kicserélted a karburátort? Mostanában mérted, vagy a felújítás óta a megtett km alapján?
[i](Módosította strabi 2011.11.20. 20:37-kor)[/i]

4015  Spityu 2011-11-20 18:55:04  Előzmény:Kalmár Dániel: 72630

A szívatónál is szívhat egyébként falsot, azt is át kellene nézni, ha lekapod a karbit a helyérõl, javaslom, nézd végig ezeket a kritikus pontokat (tengely, csatlakozó, szívató tárcsa.) A faudifejes szelepnek elméletileg a pillangószelep 7 fokos elfordulásakor kell nyitnia, az alapjáratba nem igen tud beleszólni.
Persze a fúvókákat is ellenõrizd, ha még nem tetted meg (a méretüket illetõen), lehetõleg BVF-ek legyenek.

Fõfúvóka: 115
Alapjárati fúvóka: 45
Indító fúvóka : 120
Alapjárati levegõ fúvóka : 150
Alapjárati keverék fúvóka (hátul) : 100

Az alacsony üzemanyag szint tényleg okozhat hullámzó alapjáratot és túlfogyasztást, ahogy már írtam, ha 18-ra állítottad, akkor az kb. 26-os szintet jelent, ami azért eléggé alacsony. Szerintem legelõször nézd meg a szintezõs módszerrel, különösebb bontás nélkül.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 20:00-kor)[/i]

4014 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:54:39  Előzmény: Spityu: 72629

Azelõtt is sokat fogyasztott hogy állítottam rajta. De a HB2-essel is.
Alapjáratom meg sajnos egyáltalán nics, csak sakkor ha félig ráhúzom a szivatót, akkor viszont magas. Viszont ha tökig ráhúzom a szivatót akkor nem áll le úgy mint azelõtt.

4013  Spityu 2011-11-20 17:43:44  Előzmény:Kalmár Dániel: 72628

Mivel a karburátor lényegében a korábbi széria átdolgozása, a szintnek ugyanakkorának kell lennie: 22mm-nek, tömítéstõl mérve, összeszerelve.

[url]http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=48&page_number=7[/url]

Lehetséges, hogy az utolsó felszerelésnél túlságosan meghúztad az anyákat, szerintem ellenõrizd le a karimát... szükség esetén P100-P200 körüli papírral (bútorlapra ráragasztva), a karburátort mozgatva síkold le. A továbbiakban pedig használj önzáró anyákat.

Mondjuk, ha 18mm a fejreállítós módszerrel, akkor alacsony lesz a benzinszint, de ez is okozhat túlfogyasztást, de akár hullámzó alapjáratot is.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 18:45-kor)[/i]

4012 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:35:50  Előzmény: Spityu: 72626

Úszószintet pont az általad nem ajánlott módon állítotram 18mm-re (H1-bõl indultam ki, mert ugyanolyan úszó van benne, és gyári értéket még mindíg nem tudok)
Nekem is már labirint van, de nem régóta :)
A tárcsa jól van benne (ha jól emlékszem a letört része áll forgásirányba) egyébként szépen megy az autó, eddig is csak a fogyasztásàval volt gond, éppen ezért akartam kipróbálni a H1-est , és ha már leszedtem a HB4-est, akkor azt is kipucoltam. H1-es nem jött be, HB4 vissza, és most az se jó.
Biztos én szúrtam el valamit, de ettõl még a nagy fogyasztás fennállt, és még mindig fennáll.

4011 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:20:59  Előzmény:Támba Csaba: 72624

HB2-es volt rajta gyárilag, de azzal megette a 10-et.

4010  Spityu 2011-11-20 17:19:31  Előzmény:Kalmár Dániel: 72623

Az én kocsimban is ugyanilyen van, '84 januárjától szerelték fekvõ úszóval ezeket, a 13.5mm emlékeim szerint nagyjából megfelel. A tûszelep nagy valószínûséggel rugózott. Szerintem csak összeszerelt állapotban érdemes méricskélni, az a tuti. A fejtetõre állítós módszer ahhoz hasonlatos, mint amikor az egyszeri kõmûves nem látta a beosztást a pincében és felvitte a napfényre a vízmértéket, hogy megnézze a buborék pozícióját.
De szerintem nem ezzel lesz a gond. Vagyis a túlfogyasztást simán okozhatja ez a + 4mm-es szint (22 helyett 18). Illetve, ha kiszerelt állapotban ennyi, akkor bentlévõ úszóval ez még több (még kevesebb)!
A szimmeringet meg sem említettem, mert nem is feltételezem másokról, hogy vannak olyan mazochisták (rajtam kívül), hogy 2011-ben ilyet használnak labirint helyett. :)
A vezérlõtárcsa nem megfelelõ irányú beépítése is alapjárathullámzást okoz (többek között). A futófelület tömítetlensége pedig keverék elszegényedést, a feltöltés romlását, közvetetten pedig teljesítménycsökkenést, kenési problémákat, motorkárokat okozhat.
Szóval, ha tényleg rendben van a gyújtás, akkor érdemes a karburátor tömítettségét leellenõrizni. Aztán esetleg kompressziót mérni. Ha mindezek jók, akkor pedig a vezérlõtárcsát revíziózni.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 18:27-kor)[/i]

4009 Petró Dávid 2011-11-20 17:16:00

Sziasztok!

A korai 601-esekben lévõ hosszabb 4. fokozatnak mennyi a fogszáma a szabadonfutó fogkeréknél, illetve az ahhoz csatlakozó fogaskeréken?? Én 31-rõl tudok, a késõbbi 29-el szemben, csak nem vagyok biztos benne... Mennyivel lehet ezzel nagyobb végsebességet elérni?? Lehet még ilyen valakinek elfekvõben, vagy ez már olyan mint a fehér holló?? Most van szétdöntve a váltóm, gondoltam utána járok kicsit, hogy hogyan lehetne egy hosszabb 4. fokozatot összehozni.
Köszi a tippeket elõre is.

4008 Támba Csaba 2011-11-20 16:57:53  Előzmény:Kalmár Dániel: 72623

Igaz! Akkor viszont elmegy a 18 mm.

A rosszul tömítõ vezérlõtárcsa többek között túlfogyasztást is okozhat.

Esetleg lehet még eltömõdött kipufogó a bûnös.

Karburátorból pedig a HB 2 sorozatot ajánlom. Lehet, hogy picit többet eszik vele, mint egy HB 4-gyel, vagy H1-gyel, de ezerszer megbízhatóbb.

4007 Kalmár Dániel 2011-11-20 16:37:57  Előzmény:Támba Csaba: 72621

A motoromat generáloztam (felújított fõtengely, hengerek, új labirintok, dugók, gyûrûk stb) 2500 km van benne. Egyedül amihez nem nyúltam, az a vezérlõtárcsák csúszófelülete a blokkon, viszont új tárcsák vannak benne. Ha jól tudom a felületet fel lehet szabályoztatni. Lehet hogy ez lenne a hibája? Amúgy nagyon szépen megy, csak sokat fogyaszt. Gyújtást próbalámpával, mérõórával beállítottam.

HB4-ben olyan úszó van mint a H1-esben, egy vízszintes henger, úgyhogy szerintem ahhoz kevés a 13,5mm :S

4006 Kalmár Dániel 2011-11-20 16:32:09  Előzmény: Spityu: 72620

Szét lett kapva mind2 karbi atomjaira, és el lett mosva minden petróleumban, utána kifújtam levegõvel, úgyhogy lehet h levegõt szív valahol :S.

4005 Támba Csaba 2011-11-20 16:21:23  Előzmény:Kalmár Dániel: 72619

Elõször is jó lenne tudni milyen mechanikus állapotban van a motorod. Kompresszió, hengerfej, vezérlõtárcsák tömítettsége, fõtengely szimmeringek, vagy labirintgyûrûk állapota, stb. Aztán megfelelõ-e a gyújtás beállítása?
Utána érdemes csak a karburátort berhelni...

HB típusnál az üzemanyagszint 22 +/- 1,5 mm összeszerelt állapotban.

Úszó alapbeállítás (zárójelben a tûrések):

Fejre állított úszóház fedélnél a fedél belsõ pereme és az úszó tûszelep felõli pereme között rugós végû tûszelepnél 11,0 (+2,2) mm.
Régi típusú, nem rugós tûszelepnél 13,5 (+2,5) mm.

4004  Spityu 2011-11-20 16:16:20  Előzmény:Kalmár Dániel: 72619

A H1-1-eset nem ismerem annyira, a HB4-et annál inkább.

Szereld ki, ha be van építve. Figyeld meg, hogy a pillangószelep tengelye mennyire kotyog, illetve a blokk felõli csatlakozó nem görbe-e. Utóbbit könnyedén lehet javítani síkolással.
Ha úgy ítéled meg, hogy a pillangótengely jó, akkor a nagyobb "lyukakat" tömd be ronggyal, majd mosd el alaposan kívülrõl. Ezt követõen érdemes csak szétdönteni teljesen és elmosni darabonként. Ajánlott módszer: lábas + 5l víz + 250g trisó, 60-80 fokos hõmérsékleten fõzni, szóval nem muszáj lobognia, néha erõs ecsettel megdörgölni.
Öblítés hasonlóan, csak tiszta vízben. Még melegen vedd ki a vízbõl, törölgesd meg és hagyd állni, hogy a saját hõmérsékletétõl megszáradjon. Eközben érdemes kifúvatni a járatokat kompresszorral vagy legrosszabb esetben pumpával. Aztán jöhet az összeszerelés fordított sorrendben.
Az alapjárat ingadozás több okból jelentkezhet:
- pillangótengelynél a ház kopása szakszerûen nehéz javítani otthon, de meg lehet "foltozni",
- csatlakozókarima vetemedése -> síkolás,
- keverékcsavarnál lévõ gumigyûrû elöregedése -> új gyûrû beépítése

A benzinszint beállításához érdemes hajlítani átlátszó mûanyagcsõbõl egy szintezõt. A karburátor legyen a helyén, a fõfúvóka csavarját hajtsd ki és helyezd be a szintezõt, aminek a szára felfelé áll. Szükség esetén valamilyen szalaggal tömítsd, hogy ne lötyögjön a furatban. Valakit kérj meg, hogy nyissa ki a benzincsapot, ekkor a szintezõben az úszóház tetejét lefogató csavar aljáig kell felmennie a benzinnek. (Mármint annak a kitüremkedésnek az aljáig, amiben van a csavar menetes része.) Tesztelésképpen zárasd el a csapot, húzd ki a szintezõt, a benzin kifolyását követõen dugd vissza, a benzincsap megnyitását követõen újra lehet figyelni a szintet. Szükség esetén az úszón lévõ lemez hajlításával korrigáld a szintet.

4003 Kalmár Dániel 2011-11-20 15:49:51

Sziasztok.

Segítségre lenne szükségem karbi ügyben!

Adott 2 karbi, az egyik egy 28H1, a másik egy 28HB4.
A H1-essel nagyon nehezen indul az autó, akkor is inkább szivató nélkül alapjárat egyáltalán nincsen, és nagyon lomhán megy vele. Nyomom a gázt, és akkor van olyan hogy hirtelen megugrik.

HB4-esnél meg akárhogy állítom, nincs alapjáratom. Úszószintet beállítottam 18-ra mert nem tudtam hozzá gyári adatot :S

Tudnátok nekem segíteni hogy mi lehet a probléma? Mert már eléggé kezd elegem lenni a sok állítgatásból, cserélgetésbõl.

4002  Spityu 2011-11-20 10:00:00  Előzmény:Farkas Zoltán: 72616

Ugyan nem Trabant / Wartburg, de elméleti síkon azért jól jöhet az alábbi "ajánlás", benzinüzemhez. Szóval nagyobb kompressziótûrésû üzemanyagnál meheg feljebb is adott tengelynél a KV.

[url]http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=73[/url]

Igazából egy kis szögû, nagy benyitású vezérmûtengely volna az igazi számunkra. Pl. Szuromi.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 11:13-kor)[/i]

4001  Spityu 2011-11-20 09:42:31  Előzmény:Farkas Zoltán: 72616

Szerintem bírni fogják, ha a megnövelt kompressziójú motor úgy teljesít etanolon, mint benzinen a normál, akkor nagyjából azonos terhelést kapnának az említett alkatrészek (szerintem).
Kicsit más megközelítésbõl:
Széria motornál (hasraütés!):
- sûrítési végnyomás(95, etanol): 12bar/12bar,
- maximális nyomás égéskor: 40bar/30bar
10.5-ös kompressziónál:
- sûrítési végnyomás, azonos vezérmûtengellyel: 16bar/16bar,
- maximális nyomás égéskor: 50bar/40bar

Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy (hangsúlyozom: szerintem) önmagában a kompressziónövelésbõl eredõ, a sûrítési ütemben szükséges megnövekedett erõhatás nem károsítja az említett alkatrészeket. Továbbá, mivel nagyságrendileg nem változik a max. nyomás, a faragott motor benzinüzeme sem károsítja. A lényeg, hogy ne csörögjön be. Valószínûleg az elõgyújtáson vissza kell venni.
Abban az esetben, ha kizárólag E85-tel használnád, szerintem felesleges állítgatni, egyszerûen hozzá kell hangolni a motort és kész.

A nagyobb mértékû síkolás helyett megoldást jelenthet neked is, ha Trabant vezérmûtengelyt teszel bele (és -2mm), ettõl kissé eltolódik - a fordulatszámot tekintve - lefelé a használható tartomány, de a takarékos vezetéshez úgyis az kell. No meg ugyebár növeli a sûrítési végnyomást. E85-nél pontosan nem tudom, de LPG-nél 4000 fölé teljesen fölösleges forgatni a motort, ott már tényleg csak követi a dugattyút a lángfront. Emiatt volna célszerû nekem is a nagy arányú kompressziónövelés. Végeredményben a széria motor benzines teljesítményéhez és literben kifejezett fogyasztásához hasonló motort kapnék. Nem volna rossz 1100 forintból megtenni 100km-t... tegnap tankoltam benzint 1500-ért, kb. kiröhögtek a kúton, hogy mit akarok 3.5 liter üzemanyaggal. Nem tudták, hogy kettõs üzemû és csak mûszakira készítem a kocsit. :D
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 10:43-kor)[/i]

4000 Farkas Zoltán 2011-11-20 06:44:03  Előzmény: Spityu: 72614

A wartburg dugattyúja 0,8mm-rel feljebb jön a motor sikjából a tömítésbe!
Én is szeretnék majd leszedni belõle hogy etanolra megnövelt kompressziót érjek el 10,2-10,5 közötti értékkel.Ha sikerülne nem enne +1,5-2litert ebbõl az üzemanyagból a benzinhez képest...
Csak a buktató ott van hogy az égéstér a dugattyúban van kiképezve és a szelepnyitásra,távolságokra odakell figyelni.Elméletileg simán leszedhetõ a 2mm szeleptányér bemarás nélkül is a dugóból de az nem biztos hogy ennyi kompressziót emelne.
A motor szétbontása nélkül szeretném megoldani ráadásul mert egy komplett felújítás ára már vetekszik egy nagyobb motor megvásárlási árával.
A dugattyú mélyedését kell csökkenteni valahogyan megtartva a 0.5-0,8mm hengersíkból kiemelkedését. Azaz leszedhetõ akár 4-6mm is a blokkból és a dugattyúból de akkor már a dugattyún a szelepek helyét is marni kell.
A másik nagy kérdés hogy a fõtengely és hajtókarcsapágyak mennyire fogják bírni a nagyobb terhelést...

3999 Varga Csaba 2011-11-19 09:58:08

Ha már tuningolásnál tartunk azután érdeklõdnék hogy wartburg 353as kétütemû motornál mennyit lehetne leszedni a hengerfejbõl sikolással a nagyobb kompresszió érdekében?

3998  Spityu 2011-11-19 09:00:17  Előzmény: Spityu: 72613

Esetleg valahol létezik valami táblázat, információhalmaz, ahol le vannak írva az 1.1 és az 1.3 motor paraméterei? Úgy mint: dugattyúmagasság, csapszegpozíció, esetleg ûrtartalmak, hajtókar hossz, csapágyátmérõk, blokkmagasság, vezérmûtengely fokok, lendkerék tömeg (perdületrõl nem álmodok) stb.

Némelyiket megtaláltam ill. tudtam, némelyikrõl fogalmam sincs. Így tudnék számolgatni, összevetni más márkák hasonló jellegû tuningjával (fogyasztás csökkentés hatásfoknöveléssel).

Na közben elolvastam újra a vonatkozó cikket az oldalon. Nem jó csak úgy átlógatni az 1.3 fõtengelyt a cuccokkal, mert gyûrûtöréshez vezethet. Erre hirtelen nem is gondoltam.

Az aktuális megálmodott motor: Wartburg motorból, -2mm blokk-dugó, Trabant vezérmûtengely és üzemanyagrendszer, Wartburg leömlõ. + számsorgyógyítás.
[i](Módosította Spityu 2011.11.19. 10:09-kor)[/i]

3997  Spityu 2011-11-19 08:42:02  Előzmény:Varga Tibor: 72612

1. Szóval akkor lényegében kellene vegyek egy Wartburg motort, a fõtengelyt úgy, ahogy van: hajtókarostól, dugóstól átlógatni a Trabant blokkba, persze meggyûrûzni, megcsapágyazni.
Trabant vezérmûtengely, Wartburg leömlõ.
Többi marad: lendkerék, hengerfej, szívócsonk. Üz. anyag ellátás utánhangolva.

Ez így mûködõképes akkor, ha jól értem. Tehát nem csörög be az 1.3 a Trabi tengellyel.

2. Vagy akkor már legyen egy jó állapotú Wartburg blokk, -2mm a dugóból és a blokkból (gondolom ott is kivitelezhetõ az ilyen tuning). Igény esetén számbeütés, mivel az eltûnik a "javító" síkolásnál sajnos (szerencsére). :)
Ez talán olcsóbb lenne. Szerintem 10 alatt megáll a blokk-dugósíkolás.

3996 Varga Tibor 2011-11-19 04:06:12  Előzmény:Varga Tibor: 72611

Ja, bocs. Átfûzéshez WB fõtengely+dugattyú kell(egyszerûbb hajtókarral), a 2 m gyalulással +10nM-t érsz el, de ekkor már tényleg érdemesebb egy 1.4-et beszerezni ma már teljesen elérhetõ árban van...

3995 Varga Tibor 2011-11-19 04:02:37  Előzmény: Spityu: 72610

A tuti akkor lenne, ha mindegyiket véghezvinnéd. A többi csak részeredmény, de érezhetõ már a WB leömlõ, plusz veztengely is. Amúgy ha nyomatékos motorra gyúrsz, hagyd benne az 1.1-es vezérmûtengelyt.... Az általad említett konfiguráció az egy tökéletesen autózható, kis fogyasztású motort eredményez, amivel ezért lehet meglepetéseket okozni piros lámpánál. De HAMAR ki fogod nõni, és akkor jön az 1.4 Golf III/Seat/Skoda Motor. Annál jobb nem kell,ésszerû határokon belül. :D

3994  Spityu 2011-11-18 19:48:46

Üdv!

4T tuningmestereket kérdezném... mit ajánlatok? Nézegettem a cikkeket, meg már kérdezõsködtem, de nem nagyon egyértlemû számomra.

Szóval a cél hatásfoknövelés lenne, vagyis nem azt szeretném, hogy a 29kW-ból 50-60 vagy még több legyen, hanem azt, hogy az egyharmados gázpedálállásnál nagyobb nyomaték álljon a rendelkezésemre.

Fontos: a meglévõ motoromból szeretném megvalósítani, minél olcsóbban.

Mivel az alsó fordulatszámtartományra gyúrnék, nem volna olyan fontos a sportrendszer, esetleg egy Wartburg Y szóba jöhet. Wartburg vezérmûtengely szintén. Hengerfejet nem szeretnék bõvíteni, ha nem muszáj, lehetõleg lendkereket sem szeretnék faragni (eleve akkor magasabb fordulatszám felé tolódna el az optimális tartomány).

Ez eddig két alkatrész.

De akkor már szeretném átfûzni 1.3-ra, mivel azt olvastam, hogy a furat megegyezik, csak a löket tér el egymástól. Ezzel kapcsolatosan megkérdezném, hogy miket kell akkor beszerezni az átfûzéshez? Fõtengely + 4db hajtókar (+ nyilván szimmering, csapágyak stb.)
Ez azért volna jó, mert "legjobb tuning a köbcenti tuning" ugyebár, no és nem kellene fúrni, hónolni, új dugót venni stb.

További felmerülõ kérdéseim: Tr. és a Wb. hengerfej megegyezik és az égéstér nagysága a dugattyúk "szintbejárástól" való eltérése határozza meg? Hasraütés: Trabantnál -2mm, Wartburgnál -3mm.

Szóval egy nyomatékos motort szeretnék, akár extrém KV is lehet, de azért ne nyírja ki két hét alatt az önindítót. Az LPG szinte mindent elbír, benzin nem érdekes. :)
Pl. arra gondoltam, hogy Waresz alj (Trabi 1.3-ra átfûzve), Trabant vezérmûtengely (vagy muszáj lerontani a végnyomást Waresz tengellyel?), Waresz leömlõ.

Mi legyen?
- Wb. vezérmûtengely + leömlõ?
- 1.3-ra való átfûzés? (mi kell hozzá?)
- -2mm a blokkból és a dugókból?

Ezekbõl esetleg vegyesen?

Köszi elõre is!
[i](Módosította Spityu 2011.11.18. 20:57-kor)[/i]

3993 Nagy Donát 2011-11-18 18:05:49

4T Trabantomon, már megvétele óta néha nem megy az egyik henger - vagyis azt hiszem. Menet közben, egyszer csak gyengébb lesz, érezni, mintha motorfékezne, amit halk "ciripelés" kísér. Aztán pár másodperc után, eltûnik a hang, és újra rendesen húz. Fél perc múlva megint elõjön a jelenség. Ha a ventillátor be van kapcsolva, akkor a hiba alatt az gyorsabban, hangosan jár, majd amikor jó lesz a motor, akkor halkabb lesz. Ebbõl én arra következtetek, hogy a hiba alatt az egyik gyertya nem robbant be.
Amit cseréltem: gyújtásrotor (gyári, leszabályzós, de törött volt), gyújtásfedél í8belül a saruk kopottak voltak), gyújtáskábel, gyertyák.
Sajnos a hiba nem szûnt meg. Mit tehetek? :O

Köszönöm a tanácsokat elõre is ;).

3992 Farkas Zoltán 2011-11-18 02:35:43  Előzmény:buczkó balázs: 72607

Helló!

Ha nem vetted kia radiátort a savazáshoz akkor a lemezek közötti porréteg rontja a hatásfokot és az alján leülepedõ rozsdaiszap eltömi az alsó csövecskéit és a csapot.
Minden õsszel kifújatom levegõvel mert telerakódik egy nyár alatt.
A termosztátháznál a kifolyó és visszafolyóág beszûkülése is okozhat gondot.A fûtésház mellett a kaszninál is szívhat fals azaz hideg levegõt.
A fûtéstuningolásán én is gondolkodom mert sokáig tart amíg 30fok van a kocsiban.
A fûtésbemenõ gumicsövét,a kétharmad hõtõt leszigeteltem polifommal ez egy kis 5-10fokot "emel" a radiátoron.

Üdv.: Zoli

3991 buczkó balázs 2011-11-17 20:43:50

sziasztok!

nem tudja valaki mivel lehet helyettesíteni 4t wareszba a fûtõradiátort, ami fût is. átsavaztam az enyémet és még így is alig fût, a radiátor forró, de nem fût!a terelõ lemez is jól áll benne.a levegõ csak a radiátoron át áramlik mégis csak langyos a levegõ

3990  Spityu 2011-11-17 20:23:06  Előzmény:Erõs Pál: 72604

Újakat? Elég egyet, bár gondolom, te is így értetted.

Ha tényleg nem folyt eddig, akkor cseréld ki, ha esetleg nem vagy biztos a dolgodban, akkor mielõtt még vennél újat, hajtsd ki és fújj bele te is, figyelve a szuszogást. Ha hallasz valamit, akkor tuti kukaérett. De 1000Ft nem nagy összeg, nem sokat kockáztatsz (nem is nevezném annak).

3989 Nagy Donát 2011-11-17 20:03:00  Előzmény:Erõs Pál: 72602

Szintén olajosak kissé nekem is, sõt, a jobb oldalit nem is tudom rendesen becsavarni, megszorulás elõtt elforog magában.

3988 Erõs Pál 2011-11-17 19:18:57

Hali.
Köszi szépen az infót!
Nekem eddig nem is folyt, még egy kicsit se.
Így eléggé feltünt hogy a csonk tiszta olaj.
És így vettem észre hogy onnan folyik, de nem gyengén.
De holnap veszek újakat és már cserélem is.
Köszi szépen!

3987  Spityu 2011-11-17 19:04:36  Előzmény:Erõs Pál: 72602

Szia!

Szembõl nézve bal: fekete, jobb: barna, ha minden igaz. Így is kell kérni a boltban. "Trabanthoz kellene barna/fekete olajgomba." De gondolom VW boltban is kapsz...
Én a nyáron cseréltem, már utángyártott volt benne, "ITALY" felirattal, a jó ég tudja mióta lehetett benne, egy éves volt nálam a kocsi, amikor cserélni kellett. Gyakorlatilag ömlött az olaj belõle, két nap alatt elment 1liter.
Amit vettem bele, az ugyanilyen, nem tudom, hogy létezik-e jobb minõségû (pl. gyári Trabant vagy VW). Amúgy ez is könnyezik, de az elõzõ is ilyen volt, szóval ez úgy látszik "normális" az utángyártottnál. Persze az olajszinten nem látszik meg.
Nálad is "csak" olajfilmes, vagy tocsog a szívócsonkon is? Utóbbi esetben mielõbb cseréld. Ára kb. 900-1100Ft.
Csere: vezeték lehúz, majd olajgombát kicsavar. Ezután törölgesd meg a hengerfejen a tömítõfelületet, majd csavard be az újat. Meghúzása hasonló a gyertyájéhoz, vagyis érzéssel kell. Ha kézzel behajtod koppanásig, onnan még egy fél fordulat, de ez nem szentírás. A lényeg, hogy az alumíniumgyûrû kilapuljon, de a menetet nem kell megszakítani. :) Õszintén foglamam sincs már, hogy hányas kulcs megy rá, talán 19-21-22, esetleg 17. Csillaggal, villással egyaránt hozzáférni, sima dugókulccsal már nem biztos, esetleg, ha félig dugod csak rá a hajtóra a fejet.

Ja, amúgy én kicsavartam elõször a gyárit, és annyira könnyen megindult, hogy gondoltam, amiatt ereszti az olajat, mert nem tömít a gyûrû. Aztán visszaraktam, majd jobban meghúztam. Másnap újra elment pár deci olaj. Persze elõzõ nap lemostam a motort, így tisztán látszódott, hogy az érintkezõnél jött ki az olaj... kiszerelve bele is fújtam, lehetett hallani, ahogy eresztett a membrán. Szét is fûrészeltem a peremezést, és látszódott is a repedés.

3986 Erõs Pál 2011-11-17 18:36:19

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
A szelepfedélnél ott a gyertyák fölött
van két kis "gomba" vagy mi.
Vezetékek vannak rájuk kötve.
És nekem az egyik olyan "izém" ereszti az olajat.
Elárulná nekem valaki hogy mi is az, hogy tudjak venni egy újat.
Ja és hogyan tudom kicserélni?
köszi!
[i](Módosította Palko 2011.11.17. 19:38-kor)[/i]

3985  Bandi 2011-11-16 16:41:29

Nekem most gyári bontatlan 75e km-es 1.3 waresz van bent Polo II. 1.0ccm 5ös váltóval, 1-2-3rövid 4-5hosszú elosztásban, 1.3 Seat Ibiza kp.injektorral!
A tapasztalatom róla,hogy ha kell menni akkor azért tud,gyorsulni is lehet vele a városban/persze nem 7-es bmw ellen/.A fogyasztása 5,5-7,5ig.

De most lejárt a mûszakim és nem akarok többet szórakozni a számokkal ezért inkább most nem kap mûszakit hanem szépen össze lesz dobva ami van!!

Gyári mocit szétugrasztjuk,így megmarad a saját motorszám, gyári blokkba szépen bele lehet fûzni az 1.3 cuccait.
Egy csapágyazás és gyûrûzés után mehet bele minden,ha jó a henger fala.
Nálam jó,nem kell megfúrnom.
A waresz hengerfeje szépen fel lesz tágítva a járatok,kicsiszolova az akadók,
szelepvezetõk is visszacsiszolva,majd az egészet felpolírozni.
Megkapja a polo-nak a lendkerekét ami 80dkg-al könnyebb mint a trabié.
Ha lesz pénzem rá akkor dellorto sor ha nem akkor meg egy nagyobb duplatorkú karbi lesz az ellátó!
A waresz vez.tengelye egy kicsit meg lesz mókolva,így tovább maradnak nyitva a szívószelepek,több benyát kapjon.
A végén meg megkapja a 4-2-1-et 50-es csõvel.
Az elsõ megoldással így ki lehet belõle sajtólni kb.85-95 lovat.
Ha szimpla duplatorkúval pedig kb.75-80 lovat.

ez egy hétköznapi trabiba szerintem elég ha azt akarja csak az ember hogy ki lehessen vele lépni.
Nekem ez van most folyamatban.

3984  Bandi 2011-11-16 16:22:09  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Én jobban szeretem,nyugodtabb vagyok ha minden stimmel!!!
Papírügyileg!!!!

3983 Gyapjas Gergely 2011-11-16 11:08:51

Én még nem építettem 4t-t, de ellenben szervizeltünk központi injektoros és karburátoros versenyautókat. Amúgy nem szeretnék senkit megbántani,de mielõtt ilyen nagy motorépítésbe fogtok elsõ lépés a futómû és a fék szakszerû átalakítása a nagyobb teljesítményhez. Másik fontos hogy mûszakilag képben legyetek mert különben ott vernek majd át ahol tudnak titeket. Elõször is döntsétek el mire akarjátok építeni az autót, csak simán utcára, vagy néha gyorsulgatni, esetleg hosszú utazó tempóhoz. Másik aranyszabály amit megtanultam hogy a köbcentit semmi nem pótolja, és nem mindegy 1ló mennyi súlyt cipel.
Na szóval nem olyan egyszerû hogy ráteszem az 1.8-ét többet ad és kész. Injektoros tuning nagyon nem egyszerû ott különbözõ jeladóktól (pl map szenzor) kezdve a lambda jeltõl át nagyon bonyolult dolog összehangolni. Itt jön a "chip" tuning. (Amúgy ma itthon a csiptuning annyit takar hogy átverik az kompjútert ami mindig hideg motorhoz való üzemanyag mennyiséget fecskendez be. Nagyon kevesen csinálnak jó motorprogramozást). Úgyhogy a komoly injektor tuningnak vannak buktatói és rohadt sok pénz kell hozzá viszont ha elkészül akkor szélesebb fordulatszámban fog a motor mûködni mint egy dupla karbinál. Viszont mint ez egy elektronikus rendszer sose fog úgy harapni mint a karbis ami ugye mechanikus.
Azt se felejtsétek hogy ezek a motorok és injektorok már 10-15-20 éves használtak és lehet hogy nem mindig tökéletesek.Tudom a karbik is ennyi idõsek, de jó alternatíva a gyorsasági motor karbik vagy lehet újaba kapni a weber fekvõket.
Lehet hogy összevissza voltam de oldalakat lehet íri ezekrõl.
Amúgy Tibke régebben leírta az egyszerû dolgokat olvasáttok át azt.
Mi fiat mocis 2t-nél így haladtunk.
sima 903-wartburg dobfék-sima-trabi váltó
kis tuningos 903- kis golf fék-hosszú-4-es trabi váltó
abarth replika 984-nagy golf fék-abarth 5ös váltó
most jön abarth 984+++-nagy golf fék+ hátsó tárcsafék-abarth 5ös váltó

3982 Gyapjas Gergely 2011-11-16 10:32:51  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Szmuki!

A te problémádra megoldás a hatósági alvázszám. Az autó mostani gazdája beviszi az nkh-os és ott megoldják. De ez nem olcsó de így sok baj megelõzhetõ.

3981 révai ákos 2011-11-16 09:10:31  Előzmény:Nagy Donát: 72596

Szia !

Valóban érdemesebb 1.3 felett építkezni, bár 1.3 ból is igen komoly dolgokat ki lehet hozni. Nagykarácsonyban szokott gyorsulni egy gyári kék 4T Trabi, és sokakat odaver az 1.3 mal .Ellenben az konfiguráció nem volt olcsó.

Ha 1.4 , 1.6-tal indítasz, akkor azért alsóbb tartományban is érezni fogod a különbséget, fõleg 1.6-nál. Persze mindez pénzben nem lesz sokkal olcsóbb. De a tudat és az érzés kárpótolni fog a költségekért. Az enyim 1.4 + , nagyon jól megy, de mégsem 1.6+ . Utólag inkább azt csináltam volna, mert minimális többletköltség, sõt ha 5 ös váltóval teszed be akkor nem is nagyon kell variálni.

A motorszám pedig megoldható problémamentesen. De ezt nem itt fejtem ki.

Ez csak ez én véleményem, természetesen a döntés a tied.

3980 Nagy Donát 2011-11-16 08:55:34

Ha már úgyis karbi meg nagyköbcenti a téma, én tavasszal szeretném az 1.1-esemet tuningolni. Amire eddig gondoltam, egy sima 1.3-as Waresz vezérmûtengely, fõtengely hajtókarokkal, motorfúrás és Wartburg dugattyúk, valamint Pierbirg 2E karburátor. Ezek mellé szeretnék még 5-ös váltót, aminek beszerzése és befaragása kemény dió lesz, a környéken senkinek sincsen.
Ez így milyen összeállítás lenne? Volt, aki mondta nekem, hogy ha már szét lesz burítva a motor, akkor nem 1.3-assal kéne vacakolni, hanem nagyobbal. Viszont a motorszámmal nem szeretnék játszani, és ugye a Wartburg alkatrészek simán belemennek. Nagyobb motornál ez már így nem lenne megoldató, hogy marad a gyári blokköntvény, igaz?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert jó olvasni az 1.6-ról és az injektorról, e nincsenek tapasztalataim.

Amúgy az autót fõképp városban használom (jó lenne az alacsony fogyasztás), ritkán városon kívül, de autóbuzi vagyok, szeretnék a erõs kocsit :).

Köszi!

3979 Nagy Donát 2011-11-16 08:50:11  Előzmény:Tóth Ákos: 72594

Küldtem egy e-mail egy saját tapasztalattal.

3978 Tóth Ákos 2011-11-16 06:19:01  Előzmény: Bandi: 72590

Hali!

Volt már épített Wartburgom Ezüst-Metál 4T kombi 5 váltóval(poloGT)(ami a kis képemen van:)).
Rá kellett jönnöm hogy a mostani autóm túlságosan ingerszegény(Corolla VVTI), és hiányzik a Wartburg feeling.
Vagyis nekem kell újra egy Waresz.
Még nem fogtam bele. 2 autó közül nem tudok választani.
Mindkettõ 1.6ABU. csak az egyik:full felújítva a motor(szinte 0km minden porcikája), központi injektoros, fény a kocsin kitûnõ, és LPG-s,hosszú 5 váltó.
A másik: lényegesen olcsóbb de itt 150e km-t futott gyári ABU. Ami az én szempontomból jó hisz! úgy is igen nagy átalakításon menne át a motor(hengerfej is), illetve rövid 5-s váltó ami nekem volt(Polo GT).
Csak itt motorszám olvahatatlan, illetve az alvázszám sérült(véletlenül bele lett flexelve szereléskor) és úgy nem akarom elhozni hogy nem tudom lepapírozni a nevemre. Üzembentartóival jó lenne mert úgy ki lehet kerülni az átírást, eredetiségvizsgát, de a tulaj nem megy bele. Csak a rendes átírással.
Ezért kérdeztem volna itt hogy nem-e tud valaki valami okosságot erre a megoldásra. Mert a motorszám megoldása még nem is gond. De mennyire toleránsak eredetiségvizsgán hogy az alvázszám nem minden eleme olvasható. Mert azt ugye gondolom tudjátok hogy ha eredetiségvizsgán bukik a kocsi akkor automatikusan rendõrségi eljárás indul az elõzõ tulaj(aki eladta) ellen.
Pedig ez az autó a szimpibb, mert gyorsuláskor nagyon jó a rövid váltó(kell is!!!). Az LPG-s autónál meg nem lenne szívem szétkapni a full felújított hengerfejet, motort megint átfabrikálni(holott az elõzõ tulajnak 160e környékébe volt rendbetenni). De itt a papírozással nem lenne gond. Minden klappol!

És én is jobban pártolnál a karbisort! mert 130LE ki akarok hozni belõle!!!Injektorral kötve hiszem hogy sikerülne!

Üdv_Szmuki

ui:szóval ha valaki tudna segíteni e-mailben várom az okosságokat!

3977 Téttry Ádám 2011-11-15 20:24:28  Előzmény: Bandi: 72592

mindig elfelejtjük :D lajoskomáromba is meg szálkán is :D

3976  Bandi 2011-11-15 20:09:08  Előzmény:Téttry Ádám: 72591

De most ne gyere a suzukival:-)
Ezekrõl a mocikról beszéltünk!!

Na mindegy, majd összevetjük a kettõnkét!!!:-):-)
a tiedé meg azért evett 5 litert mert 1.1 volt,5-ös váltóval.

de ne gondold,hogy a hengerenkénti injektorral kicsit erõsebb egyenletesebb meg jobban megy és ennek ellenére kevesebbet eszik!!!!!!!

Több benzin=nagyobb erõ=nagyobb fogyasztás
kevesebb benzin=kissebb erõ=kissebb fogyasztás

De majd meglátod!:-))
Kipróbáljuk az elsõ adandó alkalommal!!!:-))))