Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4056 Őry Gábor 2011-11-24 19:33:49  Előzmény: Spityu: 72671

Még megmozdítja a motort, tehát behúzza. De azt nem értem, hogy a relé most mûködik, vagy nem. Olyan van, hogy egyszer igen egyszer nem?

4055  Spityu 2011-11-24 19:23:17  Előzmény:Őry Gábor: 72670

Az önindító behúzótekercse mûködik? Mármint be tudja húzni az akksi? Ha kattan, akkor bizony a relé lesz a hibás, mivel sokkal kisebb (gondolom...) utóbbi áramfelvétele.

4054 Őry Gábor 2011-11-24 18:59:20  Előzmény: Spityu: 72669

Halványodik. Egy merülõfélben lévõ akksiról van szó. Eleinte még kattogott, aztán szépen elhalt. Ja, sikerült összerakni, kicsit kifújtam kontaktsprével a beleszáradt zsírt, és kapott egy kis szilikonzsírt. A beépítés után néhányszor még mûködétt, aztán sanyi.

4053  Spityu 2011-11-24 18:48:11  Előzmény:Őry Gábor: 72668

Szerintem nem, de ez csak az én véleményem. Húzd meg az átváltót, és figyeld a fényszórót, halványodik-e. Ha igen, akkor lehet, hogy mégis elképzelhetõ.

4052 Őry Gábor 2011-11-24 18:41:58

Az elképzelhetõ, hogy gyenge akksi miatt nem vált a fényváltó relé? Álló helyzetben. Fényszóró még van, önindítót már nem bírja tekerni.

4051 Varga Csaba 2011-11-23 08:42:23  Előzmény:Támba Csaba: 72665

Nagyon köszönöm szépen. :)

4050 Támba Csaba 2011-11-22 22:41:39  Előzmény:jocking .: 72664

Igen, nekem is gyanús halvány emlékként valahonnan a dolog, bár én még nem trancsíroztam szét Trabant hengert.

Viszont megoldás lehet amit sok-sok SPS-10 hengerével megcsináltam már. Az eredeti persely felfúrása és betétperselyezés. Ezek keménykrómozott hengerek ráadásul egybeöntött hengerfejjel. Tehát nem sok variáció adódik a megmentésükre. Ezeket túlfúrjuk és vékony falú, nitridált perselyeket sajtolunk bele ami a gyári mérettel egyezik belsõ átmérõben.
[i](Módosította Tsaby 2011.11.22. 23:45-kor)[/i]

4049 Támba Csaba 2011-11-22 22:33:40  Előzmény:Varga Csaba: 72663

Akkor szkennelek a hétvégén neked egy magyar nyelvû leírást.

4048 jocking . 2011-11-22 22:15:17  Előzmény:Támba Csaba: 72661

Viszont trabi hengernél a henger perselyét nemigazán lehet roncsolás nélkül kivenni a hengerbõl. Múltkor szétvágtunk pár használhatatlant, és a persely eleve olyan formájú, hogy az alján meg a tetején kiszélesedik (homokóra forma), plusz kis tüskék is voltak rajta, amik az aluba fogták. Az egyedüli kiszedési módszernek a flex és a samu tûnt.

4047 Varga Csaba 2011-11-22 22:11:54  Előzmény:Támba Csaba: 72658

Megköszönöm nagyon link is jó csak nem tudok németül igazából nekem az az oldal kéne ahol levan irva hogy melyik csavar melyik s mit lehet vele állitani. :)

4046  Spityu 2011-11-22 21:42:30  Előzmény:Támba Csaba: 72661

Igen, erre is gondoltam, hogy problémát okoz a kétféle anyag. Bár az alu jobban tágul, talán nem lenne gond a gyakorlatban a 600fok.

Préselés meg ugye nem nagyon tud szóbajönni Trabinál, max tuningnál, de az már más tészta. Meg ott elõbb szakad le a henger/dugattyú, minthogy eltûnjön a hónolás. :)

Kicsit utánanéztem, az esetleges vetemedés miatt fúrás után ajánlott a kezelés, aztán jöhet a hónolás. Emlékeim rosszak voltak, akár 0.3mm mélyen is lehet így keményíteni az anyagot (300 mikron). Tehát akár fúrás elõtt is.

4045 Támba Csaba 2011-11-22 21:24:18  Előzmény: Spityu: 72660

Vashengeres motornál még csak-csak, de pl. Trabant 2T hengernél az alumínium henger miatt a hõkezelés eleve több kárt csinálhat, mint hasznot...
Talán külön nitridált, majd az alutestbe visszasajtolt persely esetén mûködhetne a dolog.

4044  Spityu 2011-11-22 20:14:25

Tegnap támadt egy ötletem... mi lenne, ha a fúrt hengert nitridálásnak vetnénk alá? Tegyük fel, hogy ingyen van. :) Érdemes? Káros? Vagy teljesen felesleges (ugyanúgy levásik a hónolás)?

Sajnos nem találtam fel a spanyol viaszt: [url]http://www.hstuning.hu/content/teljes-vez%C3%A9rl%C3%A9s-%C3%A1talak%C3%ADtott-nitrid%C3%A1lt-70ccm-es-minarelli-henger[/url]

Végülis egy nitirdált felület jellemzõen 10-50 mikron mélyen kopásálló. Vagy bõven elég a szén is?

4043 Támba Csaba 2011-11-22 18:36:48  Előzmény:Támba Csaba: 72658

Ja! Itt is körülnézhetsz még :)

http://www.wartburgpeter.de/tm_vergaser_jikov_2.htm

4042 Támba Csaba 2011-11-22 16:19:10  Előzmény:Varga Csaba: 72657

Hétvégén tudok neked szkennellni egy karburátoros szakkönyvbõl. Most nincs nálam.

4041 Varga Csaba 2011-11-22 08:20:14

Nem tudna vki adni nekem véletlen wartburg 2torku jikov karbihoz leirást?

4040  Spityu 2011-11-21 21:35:07  Előzmény:Őry Gábor: 72655

Az a fajta, amelyik felébreszti a bóbiskoló utasokat? Szerintem adja magát, de ha kell, lefényképezem.

Alulról a negyedik sor:
[url]http://www.wartburgpeter.de/te_relais.htm[/url]

Én majd lehet, hogy építek egy egyszerû prellmentesítõ elektronikát elé, néha, amikor határozatlanul váltok, többször is átkapcsol. Bár lehet elég volna kicsit ránézni a bajuszkapcsolóra. A fílinget semmi esetre sem fogom megszüntetni másik relé beépítésével. :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.21. 22:39-kor)[/i]

4039 Őry Gábor 2011-11-21 21:14:08

A fényváltórelé összerakásáról nincs valakinek valami anyaga? Némi sztrájk után piszkálásra széthullott...

4038 Kolonics Tamás 2011-11-21 20:26:22

Sziasztok!Szeretném megkérdezni hogy kötött-e már be valaki KMGY kombi mûszert?A 31F pont az hova csatlakozik?

4037 Őry Gábor 2011-11-21 09:04:21  Előzmény:Kalmár Dániel: 72630

Ez a tünet szerintem egyértelmûen falslevegõ

4036 Őry Gábor 2011-11-21 09:02:51  Előzmény:Kalmár Dániel: 72628

Megg kell nézni a megkerülõ levegõszelepet is. Nem lehet, hogy alapjáraton is nyitva van, vagy ott szív falsot?

4035 Őry Gábor 2011-11-21 08:53:10  Előzmény:Kalmár Dániel: 72619

Sok lesz az! Azért, mert ugyanolyan alakú az úszó, mint a H 1-1-ben, nem ugyanakora a benzinszint. A HB-be magasabb benzinszint kell, 22 mm az úszóház peremétõl, amit a fejtetõs módszerrel 11-13- mm-rel lehet beállítani.
A HB-s karbinál az alapjárat-hiányt okozhatja a pillszelep tengelyének kopása. Ha lötyög, a gázkar felõli oldalin lévõ horonyba egy "O"-gyûrût kell tenni, akkorát, hogy tömítsen, de ne szoruljon. Ha nincs rajt horony (úgy tudom, van) akor esztergáltatni kell rá. Ennél egyszerûbb és jobb megoldás nincs.

[i](Módosította orygabor 2011.11.21. 09:56-kor)[/i]

4034 Őry Gábor 2011-11-21 06:59:35  Előzmény: Spityu: 72626

Egyszer kénytelen voltam labirint helyett szimmeringet tenni fel, mert a labirint kifújt!

4033 Őry Gábor 2011-11-21 06:52:36  Előzmény:Kalmár Dániel: 72639


[i](Módosította orygabor 2011.11.21. 07:55-kor)[/i]

4032 Őry Gábor 2011-11-21 06:51:11  Előzmény:Kalmár Dániel: 72635

A tünet alapján nem lehetséges, hogy alapjáraton kap sokat? Esetleg még feleslegeen mûködõ szívató lehet. Vagy mindkettõ.

4031 Kalmár Dániel 2011-11-20 22:38:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72646

Nekem még nem sikerült, de talán majd egyszer :)

4030 Gyapjas Gergely 2011-11-20 22:03:50  Előzmény:Kalmár Dániel: 72645

Az jó, én jártam úgy hogy 6v-os szívató nélkül indult.

4029 Kalmár Dániel 2011-11-20 21:31:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72644

Hidegen szivatóval, de 6v-os úgyhogy az önindító lassan teker :)

4028 Gyapjas Gergely 2011-11-20 21:12:59  Előzmény:Kalmár Dániel: 72641

Nyáron szerintem is sok. Nyáron szívatóval indult vagy simán?
[i](Módosította strabi 2011.11.20. 22:13-kor)[/i]

4027  Spityu 2011-11-20 20:55:13  Előzmény:Kalmár Dániel: 72641

Én átlag 6-tal közlekedtem utoljára a 2T-vel, városban 250m-es szintkülönbségû útszakaszon 8.5-tel. Talán csak télen szokott elmenni 9 liter környékére.
Ez a 10 liter valóban sok, figyelembe véve azt, hogy nem nyomtad neki.

4026 Támba Csaba 2011-11-20 20:52:16  Előzmény:Kalmár Dániel: 72627

Az sok.

4025 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:46:46  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72640

Nyáron mértem úgy 10-et hogy direkt ügyeltem a takarékosságra. Holnap mérek egy kompressziót :)

4024 Gyapjas Gergely 2011-11-20 20:37:14  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Én annyira nem nevezném soknak, a saját autómon is mértem már télen városban többször 10l környékén. Igazából lehet,hogy sokat szivatózol és még ráadásul nehéz a lábad is akkor lehet ilyen értékeket mérni.
Én mérnék egy "kompressziót" jó támpontokat tud adni a mérés eredmény a további hibakereséshez. Ha magyar új labirintgyûrût raktál be, akkor nézd meg ,hogy tömít e rendesen.

4023 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:31:17  Előzmény: Spityu: 72638

Köszönöm a segítséget, én a karbira gyanakszom, megpróbálok keríteni egy normális H1- est, amivel mûködik, aztán ha azzal is sokat fogyaszt akkor vezérlõtárcsa.

4022  Spityu 2011-11-20 20:25:09  Előzmény:Kalmár Dániel: 72637

Akkor már bejáratottnak nevezhetjük a motort. Ebben a korban kellene a legkevesebbet fogyasztania, amennyiben sikeres volt a járatás. Szerintem karbi, vezérlõtárcsa valamelyike.
Többet nem tudok hozzátenni, majd próbálgasd a tippeket, aztán írd meg, mire jutottál.

4021 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:18:11  Előzmény: Spityu: 72636

2500-at

4020  Spityu 2011-11-20 20:13:26  Előzmény:Kalmár Dániel: 72635

Akkor jó eséllyel nem dús a keverék. A felújítás óta hány km-t mentél kb.?

4019 Kalmár Dániel 2011-11-20 20:05:58  Előzmény: Spityu: 72634

Mivel nagyrészt városban használom így csak az elektróda szokott barna lenni, a többi meg fekete. Ha országúton megyek akkor szép barna.

4018  Spityu 2011-11-20 20:01:41  Előzmény:Kalmár Dániel: 72633

Gyertyaképet nem néztél?

4017 Kalmár Dániel 2011-11-20 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 72632

Mióta megvan egyfolytában mérem, városban van olyan hogy 10.5 országúton 7.5, vagy affölött.

4016 Gyapjas Gergely 2011-11-20 19:37:01

D303!

Mekkora volt ez a nagy fogyasztás ami miatt kicserélted a karburátort? Mostanában mérted, vagy a felújítás óta a megtett km alapján?
[i](Módosította strabi 2011.11.20. 20:37-kor)[/i]

4015  Spityu 2011-11-20 18:55:04  Előzmény:Kalmár Dániel: 72630

A szívatónál is szívhat egyébként falsot, azt is át kellene nézni, ha lekapod a karbit a helyérõl, javaslom, nézd végig ezeket a kritikus pontokat (tengely, csatlakozó, szívató tárcsa.) A faudifejes szelepnek elméletileg a pillangószelep 7 fokos elfordulásakor kell nyitnia, az alapjáratba nem igen tud beleszólni.
Persze a fúvókákat is ellenõrizd, ha még nem tetted meg (a méretüket illetõen), lehetõleg BVF-ek legyenek.

Fõfúvóka: 115
Alapjárati fúvóka: 45
Indító fúvóka : 120
Alapjárati levegõ fúvóka : 150
Alapjárati keverék fúvóka (hátul) : 100

Az alacsony üzemanyag szint tényleg okozhat hullámzó alapjáratot és túlfogyasztást, ahogy már írtam, ha 18-ra állítottad, akkor az kb. 26-os szintet jelent, ami azért eléggé alacsony. Szerintem legelõször nézd meg a szintezõs módszerrel, különösebb bontás nélkül.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 20:00-kor)[/i]

4014 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:54:39  Előzmény: Spityu: 72629

Azelõtt is sokat fogyasztott hogy állítottam rajta. De a HB2-essel is.
Alapjáratom meg sajnos egyáltalán nics, csak sakkor ha félig ráhúzom a szivatót, akkor viszont magas. Viszont ha tökig ráhúzom a szivatót akkor nem áll le úgy mint azelõtt.

4013  Spityu 2011-11-20 17:43:44  Előzmény:Kalmár Dániel: 72628

Mivel a karburátor lényegében a korábbi széria átdolgozása, a szintnek ugyanakkorának kell lennie: 22mm-nek, tömítéstõl mérve, összeszerelve.

[url]http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=48&page_number=7[/url]

Lehetséges, hogy az utolsó felszerelésnél túlságosan meghúztad az anyákat, szerintem ellenõrizd le a karimát... szükség esetén P100-P200 körüli papírral (bútorlapra ráragasztva), a karburátort mozgatva síkold le. A továbbiakban pedig használj önzáró anyákat.

Mondjuk, ha 18mm a fejreállítós módszerrel, akkor alacsony lesz a benzinszint, de ez is okozhat túlfogyasztást, de akár hullámzó alapjáratot is.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 18:45-kor)[/i]

4012 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:35:50  Előzmény: Spityu: 72626

Úszószintet pont az általad nem ajánlott módon állítotram 18mm-re (H1-bõl indultam ki, mert ugyanolyan úszó van benne, és gyári értéket még mindíg nem tudok)
Nekem is már labirint van, de nem régóta :)
A tárcsa jól van benne (ha jól emlékszem a letört része áll forgásirányba) egyébként szépen megy az autó, eddig is csak a fogyasztásàval volt gond, éppen ezért akartam kipróbálni a H1-est , és ha már leszedtem a HB4-est, akkor azt is kipucoltam. H1-es nem jött be, HB4 vissza, és most az se jó.
Biztos én szúrtam el valamit, de ettõl még a nagy fogyasztás fennállt, és még mindig fennáll.

4011 Kalmár Dániel 2011-11-20 17:20:59  Előzmény:Támba Csaba: 72624

HB2-es volt rajta gyárilag, de azzal megette a 10-et.

4010  Spityu 2011-11-20 17:19:31  Előzmény:Kalmár Dániel: 72623

Az én kocsimban is ugyanilyen van, '84 januárjától szerelték fekvõ úszóval ezeket, a 13.5mm emlékeim szerint nagyjából megfelel. A tûszelep nagy valószínûséggel rugózott. Szerintem csak összeszerelt állapotban érdemes méricskélni, az a tuti. A fejtetõre állítós módszer ahhoz hasonlatos, mint amikor az egyszeri kõmûves nem látta a beosztást a pincében és felvitte a napfényre a vízmértéket, hogy megnézze a buborék pozícióját.
De szerintem nem ezzel lesz a gond. Vagyis a túlfogyasztást simán okozhatja ez a + 4mm-es szint (22 helyett 18). Illetve, ha kiszerelt állapotban ennyi, akkor bentlévõ úszóval ez még több (még kevesebb)!
A szimmeringet meg sem említettem, mert nem is feltételezem másokról, hogy vannak olyan mazochisták (rajtam kívül), hogy 2011-ben ilyet használnak labirint helyett. :)
A vezérlõtárcsa nem megfelelõ irányú beépítése is alapjárathullámzást okoz (többek között). A futófelület tömítetlensége pedig keverék elszegényedést, a feltöltés romlását, közvetetten pedig teljesítménycsökkenést, kenési problémákat, motorkárokat okozhat.
Szóval, ha tényleg rendben van a gyújtás, akkor érdemes a karburátor tömítettségét leellenõrizni. Aztán esetleg kompressziót mérni. Ha mindezek jók, akkor pedig a vezérlõtárcsát revíziózni.
[i](Módosította Spityu 2011.11.20. 18:27-kor)[/i]

4009 Petró Dávid 2011-11-20 17:16:00

Sziasztok!

A korai 601-esekben lévõ hosszabb 4. fokozatnak mennyi a fogszáma a szabadonfutó fogkeréknél, illetve az ahhoz csatlakozó fogaskeréken?? Én 31-rõl tudok, a késõbbi 29-el szemben, csak nem vagyok biztos benne... Mennyivel lehet ezzel nagyobb végsebességet elérni?? Lehet még ilyen valakinek elfekvõben, vagy ez már olyan mint a fehér holló?? Most van szétdöntve a váltóm, gondoltam utána járok kicsit, hogy hogyan lehetne egy hosszabb 4. fokozatot összehozni.
Köszi a tippeket elõre is.

4008 Támba Csaba 2011-11-20 16:57:53  Előzmény:Kalmár Dániel: 72623

Igaz! Akkor viszont elmegy a 18 mm.

A rosszul tömítõ vezérlõtárcsa többek között túlfogyasztást is okozhat.

Esetleg lehet még eltömõdött kipufogó a bûnös.

Karburátorból pedig a HB 2 sorozatot ajánlom. Lehet, hogy picit többet eszik vele, mint egy HB 4-gyel, vagy H1-gyel, de ezerszer megbízhatóbb.

4007 Kalmár Dániel 2011-11-20 16:37:57  Előzmény:Támba Csaba: 72621

A motoromat generáloztam (felújított fõtengely, hengerek, új labirintok, dugók, gyûrûk stb) 2500 km van benne. Egyedül amihez nem nyúltam, az a vezérlõtárcsák csúszófelülete a blokkon, viszont új tárcsák vannak benne. Ha jól tudom a felületet fel lehet szabályoztatni. Lehet hogy ez lenne a hibája? Amúgy nagyon szépen megy, csak sokat fogyaszt. Gyújtást próbalámpával, mérõórával beállítottam.

HB4-ben olyan úszó van mint a H1-esben, egy vízszintes henger, úgyhogy szerintem ahhoz kevés a 13,5mm :S