Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4150 Nagy Donát 2011-12-05 10:02:16

Sziasztok!

A motorháztetõ belsõ felére milyen anyagot érdemes ragasztani hangszigetelés gyanánt? A gyári már összeesett teljesen, porként pergett le, és nemrég leszedtem teljesen.

Ja, és 4T Trabi :).

Köszönöm!
[i](Módosította Lancelot 2011.12.05. 11:04-kor)[/i]

4149 Őry Gábor 2011-12-05 09:25:41

Nem tudtok véletlenül itt a mezõnyben elektronikus mágust? Különös tekintettel gyújtásvezérlõre.

4148 Őry Gábor 2011-12-05 09:24:20  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

105-ös Skodában ilyet használtam.

4147 Csády Szabolcs 2011-12-05 09:08:59  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

A rotor cseréje a következõ:
-régit tengely irányban lehúzod
-újat a leszereléssel fordított irányban felteszed

Fordítva nem tudod felrakni, mert van egy kis horony a tengelyen, amibe illeszkedik a rotor pöcke.

A Brisk N15YC-hez csak annyit tudok hozzászólni, hogy én azt használom a 2T motorkerékpáromban, s nem hiszem, hogy ugyanazok a 4T motor által nyújtott igények...

Én NGK BP6ES-t használok, eddig tökéletesen bevált.

4146 Kleibán Tommy 2011-12-05 06:18:05  Előzmény: Spityu: 72756

Rendben. Megveszek mindent mint ahogy írtad nem nagy összeg. aztán majd írok hogy javultak-e a dolgok. Gyertya terén a Brisk N15YC nem jó??? Vélemény? Írtad a rotort is. azt hogyan veszem le?? Bocs a sok kérdésért csak ilyeneket még nem csináltam. Meg évekig kispolszkiztam igy ez nekem még kicsit ismeretlen.(szerelésileg) Sorry
Ha levettem az elosztófedelet milyen hibát keressek? Belülrõl tisztának kell lennie stb.........?? (ilyesmiket?)

4145   2011-12-04 15:11:08  Előzmény:jocking .: 72757

Szia!

Nálam is probléma volt ez. Az AC pumpát leszereltem, és az altatta lévõ O gyûrût ki kellett cserélni. Nem emlékszem a pontos méretre, de a gyûrû vastagsága 3mm volt. Ezzel meg is szûnt az olajfolyás. 50 forint volt a gyûrû ára.
[i](Módosította Jurij 2011.12.04. 16:12-kor)[/i]

4144  Spityu 2011-12-04 13:44:18  Előzmény:jocking .: 72759

Igen, az valószínûleg a nagy O gyûrû lesz, gondolom nincs részletezve az AC.

A szétszedés nem egyszerû, hasonló elven van rögzítve, mint a szelep-szeleprugótányér a hengerfejben. Satuval szoktam szétszedni, összeszerelni kézzel. Egyedül is kivitelezhetõ, de laposvasból készített célszerszámmal + egy emberrel könnyebb.

Két éve, amikor vettem az olaszt, bementem a boltba, hogy kérnék egy membránt... "Azt nem tudok adni, csak komplett AC-t." Beletörõdve, hogy vidéki bolt és lényegében monopol, megvettem. :P Minek áruljon membránt, ha azon csak 200Ft-ot keres, az AC-n meg 1500-at.

Amúgy nem tudom, hogy amit a zsombinál is árulnak, az vajon mennyire kompatibilis a gyárival vagy az olasszal...

A másik vicc az olaszon az a kimenõ ág kupakját rögzítõ csavar. 1 év után újra kapott benzint a tank, 500m után írtózatos benzinszag lett a kocsiban, pedig a gumicsöveket is végig kicseréltem. Na mondom szuper, elöregedett a membrán, csere. Másnap szétszedtem és tökéletes volt. Akkor láttam, pontosabban hallottam, hogy ha belefújok a bemenõ ágnál, akkor ereszt a középsõ csavar körül... úgyhogy kapott egy kics lakkot. Azóta (kopp-kopp) jól mûködik, bár most meg nincs szükség benzinre a jó idõ miatt.
[i](Módosította Spityu 2011.12.04. 14:49-kor)[/i]

4143 jocking . 2011-12-04 12:58:44  Előzmény: Spityu: 72758

Értem. Viszont most néztem meg a javítási könyvet, és ott csak 1 O gyûrû van jelölve. Mindegy, majd szétdöntöm és kiderül.:)

4142  Spityu 2011-12-04 10:05:31  Előzmény:jocking .: 72757

Nem egészen. Legalábbis azon a fajta utángyárin, ami most van bent nekem (olasz, zsombinál is ilyen van).
Van egy nagy O gyûrû, ami a házba van belesüllyesztve, ez kifelé szigeteli el az olajteret a motortól.
És van egy kisebb, ami a tengelyen fut, hogy ne tudjon a ház és a membrán közé átfolyni, ahol van a lefolyó is (a ház alján egy furat). Nálad ez az O gyûrû van elkopva szerintem. De ez nem üzemszerû, szóval javítsd. :)
Aztán ugye van a membránnak a másik oldala, ahol pumpálja a benzint, namármost, ha elszakadna a membrán, átfolyna a benya, ami végül - akár - az olajtérben landolna... ez nagyon nem elõnyös. :) A kenésnek sem tesz jót, és ki is gyulladhat (volt már rá példa).
Amúgy annak a furatnak levegõztetõ szerepe van, mivel anélkül folyton sûríteni kellene azon az oldalon a levegõt, ami ugye nem éppen elõnyös. Kisebb hatékonysággal tudna pumpálni, mivel viszonylag nagy a membránház és a membránlöket - nevezzük így - kompresszióviszonya. No meg rengeteg energiát elvenne a motortól! :D
Másodlagos szerepe az olaj vagy a benzin elvezetése hiba esetén.
[i](Módosította Spityu 2011.12.04. 11:08-kor)[/i]

4141 jocking . 2011-12-04 09:50:58

Én is kérdeznék valamit az egybegyûltektõl:
4T-nél az AC pumpánál van valami levegõztetõ vagy túlfolyó az olajnak? Mert nálam az AC alatti gyertya egy merõ olaj, és nekem úgy tûnik, hogy az AC felõl érkezik.

4140  Spityu 2011-12-04 09:50:15  Előzmény:Kleibán Tommy: 72754

Szerintem elég, ha elsõ lépésben veszel új gyújtókábeleket, lehetõleg a trafóhoz is, bár gondolom szettben lesz csak. Ha már veszel, legyen szilikonos, matt a felülete és eléggé hajlékony.
No meg szerezz be új gyújtógyertyákat is, én NGK BP6ES-t használok, meg sokan mások is. Lehetõleg ne hamisat és ne is francia gyártmányút.
[url]http://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]

Amikor cseréled, vedd le az elosztófedelet és nézd meg, milyen állapotban van belül. Elég ritkán kell cserélni, de elõfordulhat, hogy hibát okoz, ugyanígy a rotor is.

Cseréjük nem vészes, egyféleképpen lehet csak feltenni, nem tudod összekeverni. Beállítást nem igényel semmi.

Ha ezek nem oldják meg legalább a hiba egy részét, akkor valószínûleg az üzemanyagellátással lesznek gondok (szívató). De ártani nem ártasz a mûvelettel, és nem is olyan vészes összeg.

4139 jocking . 2011-12-04 09:49:26  Előzmény:Kleibán Tommy: 72753

Állítani semmin nem kell, csak figyelni kell, hogy minden ugyanúgy kerüljön vissza, ahogy gyárilag is van. A gyertyakábeleket pl. nem éri meg összekeverni.:D;) De ha már a gyertyánál tartunk, annál is illik figyelni a meghúzási erõre és vigyázni a menetre a hengerfejben. Elég necces, fõleg úgy, hogy a gyertyák gyárilag is elég hülyén állnak.;)

4138 Kleibán Tommy 2011-12-04 06:15:06  Előzmény:Kiss Krisztián: 72752

Igen valami hasonlóra én is gondoltam hogy dugulás vagy valami ilyesmi. De ugy voltam vele elõbb megkérdem a szakikat titeket. sajnos kölcsönözni nem tudok ilyeneket de jövõhetén megyek és veszek mindenbõl ujjat. Eladni tuti nem fogom ahhoz túlságosan szeretem és túlságosan a szívemhez nölt már a gépezet.;);););)

4137 Kleibán Tommy 2011-12-04 06:12:52  Előzmény: Spityu: 72748

Hát ezekre nem gondoltam volna. Ha veszek uj elosztófedelet gyertyát stb... ezeket megveszem és csak kicserélem õket és kész? Kell valamit állítani? Gyertyákon elosztófedelen?? stb...

4136 Kiss Krisztián 2011-12-03 19:20:52  Előzmény:Kleibán Tommy: 72747

Eképzelhetönek tartom a szivató nem müködik jól,vagy eldugult a karbi szivató része(egy takaritást probálj)illetve ha van egy másik autó amiröl tudsz kölcsönözni egy gyujtás elósztó fedelet,a kábelekkel,tedd rá,és probáld reggel hiden azzal is ki.
Nekem volt egy egyes golfom,az ködös reggeleken,olyan villámokat szórt a motortérben a gyújtó kábelek körül,amilyeneket csak ismeret terjesztö filmekben lehetett látni.(csak sötétben látszott)de ment,és"csak"addig durogott,amig bemelegedett,mert addigra megszáradtak a dógók.:))
Ugy is maradt,nyáron semmi baja nem volt..aztán amikor eladtam,évekig profitáltam a javitásából,mert mindig engem hivtak.(add el ismerös elvált hölgynek az autód,hidd el nem jársz rosszul:))

4135 Őry Gábor 2011-12-03 18:09:57  Előzmény:Támba Csaba: 72749

"Régen használatra gyártottak autók, ma eladásra... "

Ott a pont!

4134  Spityu 2011-12-03 16:42:43

Renault Clio 1.5dCi 2002: tökjó a váltója, imádta a szerpentineknél, amikor ballal fékeztem, gázzal meg szinkronizáltam. :D (Céges.)

4133 Támba Csaba 2011-12-03 16:10:41  Előzmény:Őry Gábor: 72746

Én egy Megane II-essel járok. Elvileg Nissan váltó van benne, szerintem tûrhetõ.

Van veterán R16-osom is. Háááát...annál precízebb váltót keveset találtak ki ezen a földgolyón. Mondjuk akkoriban a kormányváltó volt a menõ, ebben is az van és egy élmény kezelni.
Aztán elhülyültek.

Régen használatra gyártottak autók, ma eladásra...

4132  Spityu 2011-12-03 16:04:43  Előzmény:Kleibán Tommy: 72747

A durrogás miatt azt gondolnám, hogy gyújtáshiba (no meg a 3hengerezés miatt is), talán nem megfelelõ állapotú gyújtókábelek, gyertyák.

A lehörgésbõl pedig vagy túl sok, vagy túl kevés benzinre következtetnék. Mindkettõ lehet, üzemmelegen ugyebár eltûnik, amiatt mert hidegen:
- benzintúladagolás van, kikapcsol a szívató, helyreáll a keverék, vagy
- benzinhiány van, üzemmelegen elég már az a mennyiség, ami hidegen kevés

A 3 hengerezés lehet a hidegüzemben beömlõ túl sok benzin miatt is (beköpi a gyertyát).

Vagy egyéb...

4131 Kleibán Tommy 2011-12-03 15:26:40

Hali.4T-van és olyan hibajelenséget produkál mostanság hidegbe hogy indítás után jár szépen úgy ahogy kell. Mondjuk hidegen csak 3 henger megy de pár perc és kapcsolódik a 4-dik is nem értem miért. Alapjáraton szépen jár de amint rálépek a gázra lefullad vagy lehörög és leáll. Nagy nehezen újraindul ismét alapjárat szép. Ha sikerül elindulni mindaddig míg a motor el nem éri az üzemi hõfokot (Vízhõfõk led zöldben van) addig rángat szaggat néha durrog olyan szinten hogy a motor majd kiesik, odalépek neki megy csak lehörög. Kvázi nagy nehezen el lehet vele indulni de nem egy leányálom. De mint írtam amint bemelegszik üzemi hõfokra ez mind megszûnik és normálisan mûködik. Mi lehet a baja?

4130 Őry Gábor 2011-12-02 20:34:33  Előzmény:Őry Gábor: 72744

A legjobb váltó, ami létezik, a franciáknak küldenék egyet, hogy tessék, ötezer forintért itt a sebességváltó titkos receptje 1957-bõl, egy ujjal lehet váltani precízen.
No, szóvel szeretem, csak most raktam össze, és elõtte huszonkét év mocskát kellett letakarítani róla, ezenkívül volt még egy motor gyûrûzés, szóval egyelõre elég volt a legózásból.

4129 Támba Csaba 2011-12-02 16:07:35  Előzmény:Őry Gábor: 72744

Mi a bajod a Trabant sebességváltóval?

Egy igen ügyesen megszerkesztett kis hajtómû.

4128 Őry Gábor 2011-12-02 09:47:50  Előzmény:Támba Csaba: 72741

Még egyszer nem állok neki, nem, nem, nem! Bármit megteszek, csak azt ne! Inkább 3. üveghang!

4127  Spityu 2011-12-02 09:21:53  Előzmény:Őry Gábor: 72740

Hát... igazából én csodálkoztam azon, hogy a HLP-68-at is elõírták, mivel ugye a vékony olajok általában nem éppen kenésre valók, na mondjuk nem csak a viszkozitás miatt. De ha gyárilag is javasolták, az mehet bele.
Amúgy egyeetértek azzal, hogy a váltóban kellene keresni a hibát, bármennyire is nem tetszik. :D

4126  Spityu 2011-12-02 09:15:47  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72739

Nos, valószínûleg késik a bimetál. Annyira nem ismerem, de két tippem van: cserélni kell azt a részt, amire rámegy a két vízcsõ (menetirány szerinti bal oldal).
De ez abszolút nem biztos... viszont: van az a 3 leszorítócsavar (ugyanott), továbbá ha figyelmesen megnézed a leszorító két oldalán lévõ alumíniumfelületen láthatsz egy-egy csíkot, gyárilag összejelölik. Ha nem látod, akkor karcolj te egyet (vagy inkább alkoholos filccel jelölj, így nem lesz keveredés ha elõkerülne a gyári jel). Ez a jelölés azért kell, hogy késõbb vissza tudd állítani az eredeti állapotot, ha nem ez lenne a hiba.
Ha megvan, akkor lazítsd fel a 3 csavart és valamelyik irányba tekerd el a vizes felét egy picit, mondjuk 5mm-nyit a jelnél mérve. (Sajnos nem tudom melyik irányba kell, de talán hátra.) Ezután szorítsd meg a 3 csavart.
Elméletileg így siettethetõ / késleltethetõ a szívató kikapcsolása. De az is lehet, hogy a fûtõlappal van gond, nem tudom. Vagy valami csavarral a szívatóházban (bár azt hiszem ott csak az üresjárati fordulatszámot, keveréket leht beállítani).

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=33&products_id=2645[/url]
[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=33&products_id=1774[/url]

Mondjuk ennyi pénzért már inkább bontanék alu-árban. Vagy átalakítanám bowdenesre.
[i](Módosította Spityu 2011.12.02. 10:17-kor)[/i]

4125 Támba Csaba 2011-12-02 08:43:16  Előzmény:Őry Gábor: 72740

Ha csak nem vagy született vegyészmérnök zseni, aki színrõl, szagról, ízrõl beazonosítja az összekeverendõ anyagok komponenseit és kapásból meghatározza azok reakcióját egymással, akkor nem ajánlanám a pancsolást :)

Hajtómûbe (sebességváltóba) hajtómûolaj kell. Egész más igénybevétel, nyírási erõk, viszkozitási fokozatok, stb., stb...jellemzõk, mint egy belsõégésû motornál.

Ha egy váltó a gyári elõírás szerinti olajjal nem mûködik jól annak munkapad kell, ahol szétborítod és megjavítod.

4124 Őry Gábor 2011-12-02 06:59:07

öszönöm az olajos tippeket!

Bár a vékony olajok nem tudom mit tesznek? Eõször tettem bele 10W-40-est. érezhetõen híg volt, elinduláskor keserves. Utána tettem bele 20W-50-est. Ez bemelegedve tûrhetõ volt, de hidegen még rosszabb, szinte nem lehetett váltani.

Van egy olyan kérdésem arra az esetre, ha a tippelt olajok nem jönnének be, vagy nem tudok szerezni. Mennyire lehet keverni ezeket a keneficéket, és mivel? Tehá modjuk egy adott olajjal jó a kenés, de a szabadonfutónak sûrû, akkor mivel lehet higítani?

4123 Kenyér Zoltán 2011-12-02 06:41:15

Sziasztok! Ha már automata szivató, és hidegindítózás a téma, akkor nekem is lenne egy kérdésem. Nekem azt csinálja a wartburg 1.3, hogy gázpedál lenyom, indítózás szépen beindul, viszont az automata szivató borzasztóan sokára kapcsol ki. Van hogy a vízhõfokjelzõn a második zöld led is kigyullad, és városban megyek vele 6-8 kilométert, mire kikapcsol. A motor persze meg már a végén jó magas fordulaton pörög állandóan. Mi lehet a probléma?

4122 Kleibán Tommy 2011-12-01 21:49:37  Előzmény: Spityu: 72735

Köszi spityu sokat segítettél megpróbálkozom vele...;););););)
[i](Módosította mujek 2011.12.01. 22:50-kor)[/i]

4121 Támba Csaba 2011-12-01 21:35:49  Előzmény:Őry Gábor: 72732

Castrol SMX-S

4120 Csády Szabolcs 2011-12-01 21:22:42  Előzmény:Őry Gábor: 72732

Egyik Trabis kollégám szenvedett sokat az 500-asának a szabadonfutójával...neki az jött be, hogy rezsón a gépzsírt egy kis olajjal felhigította, s azzal burította nyakon a váltót. Azóta minden teszi a dolgát.

4119  Spityu 2011-12-01 21:20:37  Előzmény:Kleibán Tommy: 72734

Bár LPG-s vagyok, a benzinüzemen való indítás tudtommal így néz ki (jól beállított karburátort, erõs akksit stb. feltételezve):
- gázpedál egyszeri padlóig nyomása,
- jobbláb félrerak,
- gyújtás, indítózás,
- indul a motor a szívató rendszerrel, ami az elsõ nagyobb gázadásra kikapcsol.

4118 Kleibán Tommy 2011-12-01 21:07:22

Helló. 1.1T-van és azt akarom kérdezni mikor hidegben indítóztok (hideg motornál) csak indítózni kell vagy van valami trükkje amivel be lehet kapcsolni az automata szívatót?? Vagy csak tekertessem mig el nem indul kisebb gázadás nélkül??

4117  Spityu 2011-12-01 20:17:35  Előzmény:Őry Gábor: 72732

A kézikönyv HLP-68 típusú olajat (is) ír. Illetve ugye C80-at (~"Trabant hajtómûolaj", "MOL Hixol T"). Emlékeim szerint váltakozva, hol ezt, hol azt írja elõ.

A HLP-68 egy elég vékony hidraulika olaj, szóval munkaolaj, de valahol olvastam, hogy tesztelték vele a váltót (még jó) és csak azután változtatták meg C80-ról erre a használandó olaj típusát.

Hallottam már olyat is, hogy ATF, tehát automata váltó olajjal hajtották. Ez is jóval vékonyabb, mint az átlagos olajok.

Én inkább a HLP-t ajánlanám, ha nem jó a Hixol, bár abból csak 10l-es kiszerelés kapható, azt hiszem. És persze nem mindenütt... Vaterán egyébként nemrég árultak, talán 4 literes kiszerelésben Addinol-t, kifejezetten Trabantba. [url=http://www.ldm-tuning.de/artikel-6157.htm]Ilyet.[/url]

MOL, persze más márkában is léteznek HLP olajok:
[url]http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/ipari_olajok/hidraulikaolajok/[/url][url][/url]

4116 Őry Gábor 2011-12-01 19:45:33

Ha már olaj: nincs valakinek valami jó tippje a váltóba olajra? A Hixollal szarakodik a szabadonfutó, motorolajjal meg keserves a váltás, nem szereti. Valami a kettõ között?

4115  Spityu 2011-12-01 12:23:47  Előzmény:Varga Csaba: 72727

Keverve a keveréket, elmegy, majdhogynem bármi is legyen az. Volt (van), aki mezei 4 ütemû motorolajat használ, abból is a legolcsóbbat. Nem mondom, hogy követendõ, de ez az egy alkalom nem hiszem, hogy problémát okozna. Fõleg, hogy valószínûleg Arol 2T.
Viszont, ha van valami egyéb gép, amibe jól jöhet, akkor öntsd inkább abba, hátha mégsem az. :) A kapuzsanérnak meg teljesen mindegy, hogy mivel kenik. Bár oda inkább a piros KZS (kalcium bázisú) kenõzsír való.
"Ez semmirevaló, szekérkerékre maximum." ÁFOR KZS-re, anno. :)

Bowdenre, rudazatokra, fémalkatrészek konzerválására szoktam kétes eredetû és állapotú olajokat felhasználni, szükség esetén ugyanilyen megbízhatatlan zsírral vastagítva. Pl. csapágyakhoz, fogaskerekekhez. Aztán jöhet a paraffinpapír. :)

4114 Támba Csaba 2011-11-30 21:49:12  Előzmény:Petró Dávid: 72728

Nem:)

4113 Nagy Donát 2011-11-30 21:33:05  Előzmény:Petró Dávid: 72728

Hogy régen milyen volt, azt nem tudom (most sima sárgás), de ugye amit ma árulnak Arol néven, az már egy teljesen másik termék.

4112 Petró Dávid 2011-11-30 20:13:37  Előzmény:Varga Csaba: 72725

Ha jól tudom az Arol 2T világ életében piros volt.

4111 Varga Csaba 2011-11-30 14:06:12  Előzmény:Nagy Donát: 72726

Csak 5liter keverékrõl lenne szó meg még van a tankba is kb 5-6liter keverék az castrol(pirosdobozos) 2t olajjal. 2együtt sztem meg férne egymás mellett ilyen kis mennyiségbe.
[i](Módosította Mammut 2011.11.30. 15:08-kor)[/i]

4110 Nagy Donát 2011-11-30 13:59:49  Előzmény:Varga Csaba: 72725

Én nem tölteném bele...

4109 Varga Csaba 2011-11-30 13:29:56

Lenne egy kérdésem miután most kifogytam az olajból s hirtelen kellet vmi találtam a sufniba egy kitudja hány éves 1/3ig lévõ arol 2t-t szal az lenn a kérdés mijen szine hogy kéne legyen az olajnak ha az van benne ami rávan irva? :) :P

4108 Kiss Krisztián 2011-11-27 19:54:27  Előzmény:Kiss Krisztián: 72721

irtam kocsma topickba..

4107 Kozma Bence 2011-11-27 19:38:32  Előzmény:Támba Csaba: 72719

Köszi szépen! :)
Kellett egy kis idõ mire felfogtam, de most már értem, holnap megmérem. :)

4106 Támba Csaba 2011-11-27 19:33:27  Előzmény:Kiss Krisztián: 72721

Itt a lapon a privát üzeneteid között leledzik vala.

4105 Kiss Krisztián 2011-11-27 19:00:11  Előzmény:Támba Csaba: 72718

Várom a linket:)

4104 Nagy Donát 2011-11-27 18:13:36  Előzmény:Kiss Krisztián: 72715

Köszönöm, kipróbálom!

4103 Támba Csaba 2011-11-27 16:36:31  Előzmény:Kozma Bence: 72717

A képen jelzett kivezetés a megszakító felé megy. Ott nem fogsz állandó értéket mérni, mivel indítózáskor a megszakítók szaggatják a szekunder kört.
De mintha rajzoltál volna oda egy "+" jelet is. Az ott nem helyes :)

Gyári trafókon 1-es és 15-ös számjelzésû alacsony feszültségû kivezetések vannak. Más trafókon van + (15) és - (1) jelzés. Tehát a 15-ös (+) kivezetésre megy a fekete vezeték kék csíkkal, ez egy kapcsolt pozitív. A gyújtás ráadásakor meg kell ott jelennie az akkufeszültségnek, a te esetedben 6V körüli értéknek. Ez a primer áramköröt táplálja a trafókban. Befut a tûzfalhoz közelebbi trafó 15-ös (+) kivezetésébe és onnan van egy átkötés a másik trafóra.
Az 1-es (-) kivezetésekrõl az egyik hengernél sima zöld, a másiknál zöld piros csíkkal a vezetékszín.

A nagyfeszültségû kivezetések (gyújtókábel) kapocsszáma 4-es. Azt ritkán szokták megszámozni a trafókon.

4102 Támba Csaba 2011-11-27 16:17:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 72714

Egy, az '50-es évek technikai szintjén lévõ Trabant 2T motorba akkor sem való semmi más, csak benzin.

A politikai szólamokkal kapcsolatosan pedig ha lehet tartsuk be a fórumszabályzatot.

Viszont privátban átdobok én is egy linket. Egy "jóslat" :) Kíváncsi leszek a véleményedre. A dátumot nézd meg mikor keletkezett:)

4101 Kozma Bence 2011-11-27 16:13:22

Megmértük mennyi megy a trafóra indítózás közben. 1,2-2V.
Raktam fel egy képet, hogy melyik csatlakozót mértük meg. Remélem a jót. :)

[url]http://bence.szunyi.com/hiba.jpg[/url]