Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4175  Spityu 2011-12-15 12:58:04  Előzmény:Nagy Donát: 72790

Szerintem túl meg lett húzva, amikor cserélték, vagy nem megfelelõ szakítószilárdságú volt.
De ha jobban megnézzük, kezdõdõ korrózió nyomai is láthatóak, az is lehet, hogy emiatt elindult egy repedés, ami önmagában elég ahhoz, hogy végigfusson az anyag keresztmetszetén. Lásd a motorban a hajtókaroknál vagy például sarkosan kialakított alkatrészeknél fellépõ feszültségek.

Én is félek egy kicsit, a galvanizált csavarjaim miatt... nemrég egy Wartburgról szóló cikkben olvastam, hogy növelt szakítószilárdságú csavarokat veszélyes galvanizáltatni, ugyanis pácolás közben hidrogén diffundálódhat a fémbe, ami meglehetõsen csökkenti a rugalmasságát az adott alkatrésznek. Legközelebb, amikor viszem a cuccokat, meg kell érdeklõdjem, hogy használnak-e valamilyen inhibitort. Meg szerintem galvanizáltatok néhány megegyezõ csavart, és gyári kontrollcsavarokkal összevetem, hogy mit bírnak.

A félelmeimet erõsíti, hogy mindkét zégergyûrû eltört, amiket valamiért felkötöztem a cuccok mellé...

4174 Nagy Donát 2011-12-15 08:50:52  Előzmény: Spityu: 72789

Köszönöm!

A csavaron nincsen semmi felirat. Ezzel vettem az autót októberben, de más, mint a gyárilag felszerelt csavar. A menetsûrûség ugyanaz, viszont csak 1 centi hosszan van menet nélküli rész (tehát rövidebben, mint a gyárin). Ott tört el, ahogy a kasztniba ér be. Az egész csavar amúgy kicsit rövidebb mint a gyri. Emlékbe eltettem. Egyébként a másik (bal) oldalon rendes Eska van.

4173  Spityu 2011-12-15 08:35:50  Előzmény:Nagy Donát: 72788

Ha jól rémlik, akkor az a vákuum a karburátor aljára megy vagy a szívócsonkra. Emiatt többlet levegõt kap a motor a pillangószelep után, amitõl kicsit megváltozhat az alapjárat körüli üzem.
Az elõgyújtás változás elméletileg terheléskor jelentkezik a vákuum függvényében ugyebár. A vákuum hatására visszavesz belõle a gyújtástorony. Emiatt lehet, hogy túl nagy maradt az elõgyújtásod ilyenkor is. Nem hallottad, hogy becsörgött volna padlógáznál? Amúgy ne aggódj, nem lesz ettõl nagyobb baja.

A csavarról tudnál írni pár információt? Rajt van esetleg a szakítószilárdság? Új vagy használt volt? Annak idején nyomatékkal volt lehúzva vagy anélkül?

4172 Nagy Donát 2011-12-15 07:58:35

Én is hogy jártam a héten... ('Szerencsére' csak) 20 km/h-nál egyszerûen kitört a lengõkar csavarom. Így egybõl megálltam, és szörnyûlködtem. Pláne azért, mert elõtte napon a várost elkerülõ gyorsforgalmin mászkáltam :S.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111215/08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Amúgy a csavar nem gyári volt, a beletört rész kiszedése után Eska került a helyére.

Más: Ha a vákuumos elõgyújtás szabályzó csövét lehúzom a karbiról, de nem történik semmi változás, az nem igazán jó, ugye? :S Mit kéne tapasztalnom?
Egy hétig úgy jártam, hogy le volt csúszva a csõ a karbiról, de tök ugyanúgy jár meg megy, ha fent van - ha nincs.

4171 Őry Gábor 2011-12-15 07:32:34

Hogy jártam?! Bár mivel a végeredmény szerencsés lett, nem kell magyarázkodni...
Szóval, mint közismert, szarakodott a szabadonfutóm. Szétszed az egész, mondván, hátha valami mocsok van bene stb. Nos, lényegében tiszta volt, semmi lerakódás, olajiszap vagy ilyesmi. Összerakom, kipróbáltam sokféle olajjal, egészen sûrûekkel is, és lám, tökéletesen megy, igaz, mostanában nincs olyan hideg idõ reggelenként de azért nyár sincs. Végül Hixot T ment bele, nagyon zsír!
Na de, mi történt? Észrevettem, hogy a váltó már volt szétszedve, mert sziloplaszttal vol tömítve. Én arra gyanakszom, hogy babrálták már egyszer a szabadonfutót, esetleg cserélték, de rosszol rakták össze talán a rugóval, vagy valami kis bizbasz ment a rendszerbe. De biztosan nem tudom.
Tehát összessgében magától meggyógyult. Jézus Él!

4170 Kozma Bence 2011-12-10 21:27:08  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72785

Köszi, hát az a baj, hogy sajnos elég messze vagy, de a képeket szívesen fogadnám, már csak azért is, hogy lássam hogyan is megy ez. :)

4169 Kenyér Zoltán 2011-12-10 21:14:00  Előzmény:Kozma Bence: 72780

Szia!
Ha esetleg érdekel, tudnék neked segíteni a trabi lakatolásában. Meg tudom neked úgy csinálni, hogy az elõttem szóló kollégák mondták, hogy ne látszódjon semmi a javításból.
Ha érdekel, privátba küldök neked képeket azokról, amiket eddig csináltam.
Viszont a kedved nem akarom elvenni, de ez egy 20-asból nem fog kijönni, ha tényleg szépen meg akarod csináltatni valakivel.

4168 Kozma Bence 2011-12-10 21:08:37  Előzmény: Spityu: 72783

Rendben, köszi a tanácsot!
Lehet hogy még suliba is betudom vinni, mert van karosszéria lakatos szakma is ott ahova járok. Talán kijövök anyagáron. :)

4167  Spityu 2011-12-10 20:44:23  Előzmény:Kozma Bence: 72782

Úgy menj oda a szakikhoz, hogy "mennyiért tudná ezeket megcsinálni, hogy ne látszódjon a javítás, szépen lefúrva, nem rálapolva?" És ez alapján válaszd ki a megfelelõ embert. Vagy kérdezd inkább azt, hogy "meg lehet-e úgy oldani, hogy ne nagyon látszódjon a javítás?" Ha igen, "mennyiért?"

4166 Kozma Bence 2011-12-10 19:43:45  Előzmény:jocking .: 72781

A jobb felsõ küszöb az nekem is csere lesz az biztos.
Remélem 20-ból kijövök énis, jövõhéten azt hiszem felkeresek pár szakit, hogy megkérdezzem mennyi lenne az egész.
Köszi!

4165 jocking . 2011-12-10 19:37:16  Előzmény:Kozma Bence: 72780

Amikor mi lakatoltattuk a 2T-t, akkor a következõ dolgok lettek megcsinálva:

- a küszöbvég hasonlóan szar volt, bár ennyire azért nem. Úgy lett megoldva, hogy kivágta a rossz részt a küszöbbõl, és egy hajlított darabot behegesztett a helyére. Meg nem mondanád, hogy javítva volt, annyiból lehet észrevenni, hogy hátul nincs emelési pont.
- tûzfal a kuplungnál ki volt rohadva, azt is megcsinálta
- 2 oldalon a felsõ küszöbök 1-az 1-ben cserélve lettek
- volt még 1-2 pötty, ami problémás volt a padlón, azokat is megcsinálta

Ez így summa summarum volt 20 ezer Ft. Alkatrészt mi vittük, amit ki kellett venni az utastérbõl azt mi szereltük ki és vissza.

4164 Kozma Bence 2011-12-10 19:27:49

Sziasztok!
Megoldódott a problémám. (nehezen indult, fulladozott) Elég rozsdásak voltak a kábelcsatlakozások, szépen megtisztogattam õket, cseréltem karbi tûszelepet és légszûrõt.
Most menni megy, viszont valahol ereszt a fékolajam. Mivel a fõfékhengernél nem láttam folyást, arra gondoltam, hogy valamelyik fékdobba ereszti el. Fel is emeltem az autót, hogy megnézzem. Vagyis csak emeltem volna, ha nem szakadt volna le az egész küszöb.

[url]http://bence.szunyi.com/kuszob1.JPG[/url]
[url]http://bence.szunyi.com/kuszob2.JPG[/url]
[url]http://bence.szunyi.com/kuszob3.JPG[/url]

A 3. képen lehet látni, hogy ameddig sötétebb árnyalatú a küszöb addig ugyanilyen szar, szétrohadt az egész, csak jó vastagan levan fújva.
A jobb oldala ugyanez:

[url]http://bence.szunyi.com/kuszob4.JPG[/url]

Mennyire javíthatóak ezek és kb mennyit kér el ezekért a lakatos?
Illetve a fékolaj hol folyhat el szerintetek?

4163 révai ákos 2011-12-09 13:10:43  Előzmény: Spityu: 72778

Köszi a tippet !

A kompressziómérés jó ötlet, nem is tudom mért nem jutott eddig eszembe.
:)

4162  Spityu 2011-12-09 12:42:57  Előzmény:révai ákos: 72777

Háttõ... láttam már olyan szelepet, fészket, ami szintén valami fémdarabot kalapálgatott, mivel nem tudta kipufogni... de hogy ez csattogást is okozna? Nem tudom. Talán egy elgörbült szeleptányér, beleérve a dugóba? Az is egy idõ után elcsendesedik, amint elkalapálja.

Azt, hogy jók-e a szelepek, leginkább kompresszióméréssel tudnád megállapítani motorbontás nélkül. Ha nagyon eltér a többi hengerétõl, akkor valószínûleg az lesz a gond.

4161 révai ákos 2011-12-09 10:43:53

Sziasztok !

Történt néhány hete, hogy a motorom beszippantott egy kisebb anyacsavart. Ezt utána sikerült is kiszednem a hengerbõl (motor megbontása nélkül) egy mágnes segítségével. Azóta az olaj nem fogyott (1000 Km), ellenben hallható egy folyamatos csattogás, pont olyan mint a rossz hidrotõke csattogása. A hang azonban nem múlik el a motor bemelegedésével, mint a hidrotöke esetében szokott. Arra tippelek, hogy vagy a szelep ment gallyra abban a hengerben, vagy pedig a tõkék, de lehet hogy mind2.

A kérdésem az lenne, hogy miként lehet megkülönböztetni a szelep csattogásának hangját a (rossz) hidrotõke hangjától ? Ahogy eddig hallgattam a motort nem kifejezetten a szelepfedél alól jön a hang, hanem úgy általában a hengerfej belsejébõl és nem tudom az érintett hengerhez kötni.

Ha valaki tudja a kérdésre a választ írjon..


üdvözlettel Mykee

4160  Spityu 2011-12-06 21:59:19

Na, ez már kifinomultabb... ott a reduktor! :D

[url]http://www.youtube.com/watch?v=Yi1tXaqL7sE[/url]

4159 Varga Csaba 2011-12-06 15:38:52

Wartburg 353 5sebeségessé alakitása ötletek tippek tanácsok váltó tipusok mit keressek?

4158 Őry Gábor 2011-12-05 18:53:27  Előzmény:Varga Csaba: 72772

Másabb attól lehet, hogy nagyobb elõgyújtást bír, ami valamicskét növelheti a teljesítményt.

4157 Nagy Donát 2011-12-05 17:25:06  Előzmény:Varga Csaba: 72772

Baja nem lesz attól, hogy kipróbálod :).
Arról nem tudok mit mondani, hogy az olaj kihat-e az oktánszámra; de normál körülmények között a nagyobb oktánszám semmit sem jelent karburátoros autónál (hiszen az injektor az, ami tud alkalmazkodni az üzemanyaghoz).
Sõt, saját tapasztalatom az, hogy még ront is a teljesítményen, hiszen nem optimális az égése a nagyobb oktánszámnak (nem ahhoz van tervezve a motor optimális üzemeltetése).

4156 Varga Csaba 2011-12-05 17:01:27  Előzmény:Nagy Donát: 72770

91est ír enyémhez azért gondolkodtam a 98as keveréken de sztem meg is fogom probálni kiváncsiságból hogy mennyivel másabb megy e jobban meg ijenek.

4155 Holnapy Gergely dr. 2011-12-05 13:36:01  Előzmény:Nagy Donát: 72766

Polifoam lemez. Van ugyan ilyen színû, és közel hasonló vastagságú. Palmatexet használj a ragasztáshoz, mindkét oldalt bekenve.
G

4154 Nagy Donát 2011-12-05 11:52:09  Előzmény:Varga Csaba: 72767

Egyébként 2T Trabantnál eleve 86-os oktánszámú benzint írnak elõ. Gondolom Wartburgnál is ez lehet a gyári érték.

4153  Spityu 2011-12-05 11:36:44  Előzmény:Őry Gábor: 72768

Így van, csak a lerakódott koksztól, közvetetten (ami a több/rossz olajtól keletkezik). Ezt egyszer már kiveséztük, akkor én kérdeztem majdnem ugyanezt.

Ami viszont tény: túl sok olaj annyira lerontja (közvetlenül) az égést, hogy eléggé érezhetõen csökken a motor teljesítménye.

4152 Őry Gábor 2011-12-05 11:30:18  Előzmény:Varga Csaba: 72767

Nem hiszem, hogy az olajtól a benzin hajlamosabb lenne az öngyulladásra. Sõt!

4151 Varga Csaba 2011-12-05 11:17:45

Lenne egy kérdésem hozzátok hallotam egy olyat egy olyat hogy az olaj 6oktánt ront a benzin oktán értékén és azon gondolkodom ebbõl kiindulva érdemes lenne e 98as benzinbõl csinálva keveréket?

4150 Nagy Donát 2011-12-05 10:02:16

Sziasztok!

A motorháztetõ belsõ felére milyen anyagot érdemes ragasztani hangszigetelés gyanánt? A gyári már összeesett teljesen, porként pergett le, és nemrég leszedtem teljesen.

Ja, és 4T Trabi :).

Köszönöm!
[i](Módosította Lancelot 2011.12.05. 11:04-kor)[/i]

4149 Őry Gábor 2011-12-05 09:25:41

Nem tudtok véletlenül itt a mezõnyben elektronikus mágust? Különös tekintettel gyújtásvezérlõre.

4148 Őry Gábor 2011-12-05 09:24:20  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

105-ös Skodában ilyet használtam.

4147 Csády Szabolcs 2011-12-05 09:08:59  Előzmény:Kleibán Tommy: 72762

A rotor cseréje a következõ:
-régit tengely irányban lehúzod
-újat a leszereléssel fordított irányban felteszed

Fordítva nem tudod felrakni, mert van egy kis horony a tengelyen, amibe illeszkedik a rotor pöcke.

A Brisk N15YC-hez csak annyit tudok hozzászólni, hogy én azt használom a 2T motorkerékpáromban, s nem hiszem, hogy ugyanazok a 4T motor által nyújtott igények...

Én NGK BP6ES-t használok, eddig tökéletesen bevált.

4146 Kleibán Tommy 2011-12-05 06:18:05  Előzmény: Spityu: 72756

Rendben. Megveszek mindent mint ahogy írtad nem nagy összeg. aztán majd írok hogy javultak-e a dolgok. Gyertya terén a Brisk N15YC nem jó??? Vélemény? Írtad a rotort is. azt hogyan veszem le?? Bocs a sok kérdésért csak ilyeneket még nem csináltam. Meg évekig kispolszkiztam igy ez nekem még kicsit ismeretlen.(szerelésileg) Sorry
Ha levettem az elosztófedelet milyen hibát keressek? Belülrõl tisztának kell lennie stb.........?? (ilyesmiket?)

4145   2011-12-04 15:11:08  Előzmény:jocking .: 72757

Szia!

Nálam is probléma volt ez. Az AC pumpát leszereltem, és az altatta lévõ O gyûrût ki kellett cserélni. Nem emlékszem a pontos méretre, de a gyûrû vastagsága 3mm volt. Ezzel meg is szûnt az olajfolyás. 50 forint volt a gyûrû ára.
[i](Módosította Jurij 2011.12.04. 16:12-kor)[/i]

4144  Spityu 2011-12-04 13:44:18  Előzmény:jocking .: 72759

Igen, az valószínûleg a nagy O gyûrû lesz, gondolom nincs részletezve az AC.

A szétszedés nem egyszerû, hasonló elven van rögzítve, mint a szelep-szeleprugótányér a hengerfejben. Satuval szoktam szétszedni, összeszerelni kézzel. Egyedül is kivitelezhetõ, de laposvasból készített célszerszámmal + egy emberrel könnyebb.

Két éve, amikor vettem az olaszt, bementem a boltba, hogy kérnék egy membránt... "Azt nem tudok adni, csak komplett AC-t." Beletörõdve, hogy vidéki bolt és lényegében monopol, megvettem. :P Minek áruljon membránt, ha azon csak 200Ft-ot keres, az AC-n meg 1500-at.

Amúgy nem tudom, hogy amit a zsombinál is árulnak, az vajon mennyire kompatibilis a gyárival vagy az olasszal...

A másik vicc az olaszon az a kimenõ ág kupakját rögzítõ csavar. 1 év után újra kapott benzint a tank, 500m után írtózatos benzinszag lett a kocsiban, pedig a gumicsöveket is végig kicseréltem. Na mondom szuper, elöregedett a membrán, csere. Másnap szétszedtem és tökéletes volt. Akkor láttam, pontosabban hallottam, hogy ha belefújok a bemenõ ágnál, akkor ereszt a középsõ csavar körül... úgyhogy kapott egy kics lakkot. Azóta (kopp-kopp) jól mûködik, bár most meg nincs szükség benzinre a jó idõ miatt.
[i](Módosította Spityu 2011.12.04. 14:49-kor)[/i]

4143 jocking . 2011-12-04 12:58:44  Előzmény: Spityu: 72758

Értem. Viszont most néztem meg a javítási könyvet, és ott csak 1 O gyûrû van jelölve. Mindegy, majd szétdöntöm és kiderül.:)

4142  Spityu 2011-12-04 10:05:31  Előzmény:jocking .: 72757

Nem egészen. Legalábbis azon a fajta utángyárin, ami most van bent nekem (olasz, zsombinál is ilyen van).
Van egy nagy O gyûrû, ami a házba van belesüllyesztve, ez kifelé szigeteli el az olajteret a motortól.
És van egy kisebb, ami a tengelyen fut, hogy ne tudjon a ház és a membrán közé átfolyni, ahol van a lefolyó is (a ház alján egy furat). Nálad ez az O gyûrû van elkopva szerintem. De ez nem üzemszerû, szóval javítsd. :)
Aztán ugye van a membránnak a másik oldala, ahol pumpálja a benzint, namármost, ha elszakadna a membrán, átfolyna a benya, ami végül - akár - az olajtérben landolna... ez nagyon nem elõnyös. :) A kenésnek sem tesz jót, és ki is gyulladhat (volt már rá példa).
Amúgy annak a furatnak levegõztetõ szerepe van, mivel anélkül folyton sûríteni kellene azon az oldalon a levegõt, ami ugye nem éppen elõnyös. Kisebb hatékonysággal tudna pumpálni, mivel viszonylag nagy a membránház és a membránlöket - nevezzük így - kompresszióviszonya. No meg rengeteg energiát elvenne a motortól! :D
Másodlagos szerepe az olaj vagy a benzin elvezetése hiba esetén.
[i](Módosította Spityu 2011.12.04. 11:08-kor)[/i]

4141 jocking . 2011-12-04 09:50:58

Én is kérdeznék valamit az egybegyûltektõl:
4T-nél az AC pumpánál van valami levegõztetõ vagy túlfolyó az olajnak? Mert nálam az AC alatti gyertya egy merõ olaj, és nekem úgy tûnik, hogy az AC felõl érkezik.

4140  Spityu 2011-12-04 09:50:15  Előzmény:Kleibán Tommy: 72754

Szerintem elég, ha elsõ lépésben veszel új gyújtókábeleket, lehetõleg a trafóhoz is, bár gondolom szettben lesz csak. Ha már veszel, legyen szilikonos, matt a felülete és eléggé hajlékony.
No meg szerezz be új gyújtógyertyákat is, én NGK BP6ES-t használok, meg sokan mások is. Lehetõleg ne hamisat és ne is francia gyártmányút.
[url]http://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]

Amikor cseréled, vedd le az elosztófedelet és nézd meg, milyen állapotban van belül. Elég ritkán kell cserélni, de elõfordulhat, hogy hibát okoz, ugyanígy a rotor is.

Cseréjük nem vészes, egyféleképpen lehet csak feltenni, nem tudod összekeverni. Beállítást nem igényel semmi.

Ha ezek nem oldják meg legalább a hiba egy részét, akkor valószínûleg az üzemanyagellátással lesznek gondok (szívató). De ártani nem ártasz a mûvelettel, és nem is olyan vészes összeg.

4139 jocking . 2011-12-04 09:49:26  Előzmény:Kleibán Tommy: 72753

Állítani semmin nem kell, csak figyelni kell, hogy minden ugyanúgy kerüljön vissza, ahogy gyárilag is van. A gyertyakábeleket pl. nem éri meg összekeverni.:D;) De ha már a gyertyánál tartunk, annál is illik figyelni a meghúzási erõre és vigyázni a menetre a hengerfejben. Elég necces, fõleg úgy, hogy a gyertyák gyárilag is elég hülyén állnak.;)

4138 Kleibán Tommy 2011-12-04 06:15:06  Előzmény:Kiss Krisztián: 72752

Igen valami hasonlóra én is gondoltam hogy dugulás vagy valami ilyesmi. De ugy voltam vele elõbb megkérdem a szakikat titeket. sajnos kölcsönözni nem tudok ilyeneket de jövõhetén megyek és veszek mindenbõl ujjat. Eladni tuti nem fogom ahhoz túlságosan szeretem és túlságosan a szívemhez nölt már a gépezet.;);););)

4137 Kleibán Tommy 2011-12-04 06:12:52  Előzmény: Spityu: 72748

Hát ezekre nem gondoltam volna. Ha veszek uj elosztófedelet gyertyát stb... ezeket megveszem és csak kicserélem õket és kész? Kell valamit állítani? Gyertyákon elosztófedelen?? stb...

4136 Kiss Krisztián 2011-12-03 19:20:52  Előzmény:Kleibán Tommy: 72747

Eképzelhetönek tartom a szivató nem müködik jól,vagy eldugult a karbi szivató része(egy takaritást probálj)illetve ha van egy másik autó amiröl tudsz kölcsönözni egy gyujtás elósztó fedelet,a kábelekkel,tedd rá,és probáld reggel hiden azzal is ki.
Nekem volt egy egyes golfom,az ködös reggeleken,olyan villámokat szórt a motortérben a gyújtó kábelek körül,amilyeneket csak ismeret terjesztö filmekben lehetett látni.(csak sötétben látszott)de ment,és"csak"addig durogott,amig bemelegedett,mert addigra megszáradtak a dógók.:))
Ugy is maradt,nyáron semmi baja nem volt..aztán amikor eladtam,évekig profitáltam a javitásából,mert mindig engem hivtak.(add el ismerös elvált hölgynek az autód,hidd el nem jársz rosszul:))

4135 Őry Gábor 2011-12-03 18:09:57  Előzmény:Támba Csaba: 72749

"Régen használatra gyártottak autók, ma eladásra... "

Ott a pont!

4134  Spityu 2011-12-03 16:42:43

Renault Clio 1.5dCi 2002: tökjó a váltója, imádta a szerpentineknél, amikor ballal fékeztem, gázzal meg szinkronizáltam. :D (Céges.)

4133 Támba Csaba 2011-12-03 16:10:41  Előzmény:Őry Gábor: 72746

Én egy Megane II-essel járok. Elvileg Nissan váltó van benne, szerintem tûrhetõ.

Van veterán R16-osom is. Háááát...annál precízebb váltót keveset találtak ki ezen a földgolyón. Mondjuk akkoriban a kormányváltó volt a menõ, ebben is az van és egy élmény kezelni.
Aztán elhülyültek.

Régen használatra gyártottak autók, ma eladásra...

4132  Spityu 2011-12-03 16:04:43  Előzmény:Kleibán Tommy: 72747

A durrogás miatt azt gondolnám, hogy gyújtáshiba (no meg a 3hengerezés miatt is), talán nem megfelelõ állapotú gyújtókábelek, gyertyák.

A lehörgésbõl pedig vagy túl sok, vagy túl kevés benzinre következtetnék. Mindkettõ lehet, üzemmelegen ugyebár eltûnik, amiatt mert hidegen:
- benzintúladagolás van, kikapcsol a szívató, helyreáll a keverék, vagy
- benzinhiány van, üzemmelegen elég már az a mennyiség, ami hidegen kevés

A 3 hengerezés lehet a hidegüzemben beömlõ túl sok benzin miatt is (beköpi a gyertyát).

Vagy egyéb...

4131 Kleibán Tommy 2011-12-03 15:26:40

Hali.4T-van és olyan hibajelenséget produkál mostanság hidegbe hogy indítás után jár szépen úgy ahogy kell. Mondjuk hidegen csak 3 henger megy de pár perc és kapcsolódik a 4-dik is nem értem miért. Alapjáraton szépen jár de amint rálépek a gázra lefullad vagy lehörög és leáll. Nagy nehezen újraindul ismét alapjárat szép. Ha sikerül elindulni mindaddig míg a motor el nem éri az üzemi hõfokot (Vízhõfõk led zöldben van) addig rángat szaggat néha durrog olyan szinten hogy a motor majd kiesik, odalépek neki megy csak lehörög. Kvázi nagy nehezen el lehet vele indulni de nem egy leányálom. De mint írtam amint bemelegszik üzemi hõfokra ez mind megszûnik és normálisan mûködik. Mi lehet a baja?

4130 Őry Gábor 2011-12-02 20:34:33  Előzmény:Őry Gábor: 72744

A legjobb váltó, ami létezik, a franciáknak küldenék egyet, hogy tessék, ötezer forintért itt a sebességváltó titkos receptje 1957-bõl, egy ujjal lehet váltani precízen.
No, szóvel szeretem, csak most raktam össze, és elõtte huszonkét év mocskát kellett letakarítani róla, ezenkívül volt még egy motor gyûrûzés, szóval egyelõre elég volt a legózásból.

4129 Támba Csaba 2011-12-02 16:07:35  Előzmény:Őry Gábor: 72744

Mi a bajod a Trabant sebességváltóval?

Egy igen ügyesen megszerkesztett kis hajtómû.

4128 Őry Gábor 2011-12-02 09:47:50  Előzmény:Támba Csaba: 72741

Még egyszer nem állok neki, nem, nem, nem! Bármit megteszek, csak azt ne! Inkább 3. üveghang!

4127  Spityu 2011-12-02 09:21:53  Előzmény:Őry Gábor: 72740

Hát... igazából én csodálkoztam azon, hogy a HLP-68-at is elõírták, mivel ugye a vékony olajok általában nem éppen kenésre valók, na mondjuk nem csak a viszkozitás miatt. De ha gyárilag is javasolták, az mehet bele.
Amúgy egyeetértek azzal, hogy a váltóban kellene keresni a hibát, bármennyire is nem tetszik. :D

4126  Spityu 2011-12-02 09:15:47  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72739

Nos, valószínûleg késik a bimetál. Annyira nem ismerem, de két tippem van: cserélni kell azt a részt, amire rámegy a két vízcsõ (menetirány szerinti bal oldal).
De ez abszolút nem biztos... viszont: van az a 3 leszorítócsavar (ugyanott), továbbá ha figyelmesen megnézed a leszorító két oldalán lévõ alumíniumfelületen láthatsz egy-egy csíkot, gyárilag összejelölik. Ha nem látod, akkor karcolj te egyet (vagy inkább alkoholos filccel jelölj, így nem lesz keveredés ha elõkerülne a gyári jel). Ez a jelölés azért kell, hogy késõbb vissza tudd állítani az eredeti állapotot, ha nem ez lenne a hiba.
Ha megvan, akkor lazítsd fel a 3 csavart és valamelyik irányba tekerd el a vizes felét egy picit, mondjuk 5mm-nyit a jelnél mérve. (Sajnos nem tudom melyik irányba kell, de talán hátra.) Ezután szorítsd meg a 3 csavart.
Elméletileg így siettethetõ / késleltethetõ a szívató kikapcsolása. De az is lehet, hogy a fûtõlappal van gond, nem tudom. Vagy valami csavarral a szívatóházban (bár azt hiszem ott csak az üresjárati fordulatszámot, keveréket leht beállítani).

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=33&products_id=2645[/url]
[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=33&products_id=1774[/url]

Mondjuk ennyi pénzért már inkább bontanék alu-árban. Vagy átalakítanám bowdenesre.
[i](Módosította Spityu 2011.12.02. 10:17-kor)[/i]