Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4763 jocking . 2012-04-10 21:51:04

Ha már futómû a téma, elregélem a saját kis sz*pásomat.
Feltettem a nyári gumit az alufelnivel. Aztán vehettem is le, mert úgy ütött, mint az állat. Annyira remegett a kormány már 50-60 körül is, hogy nem volt egy életbiztosítás vezetni, ráadásul nehezebb volt tekerni is. Felni le, elvittem a gumishoz. Diagnózis: nem a felni, hanem a gumi üt!:eek: És tényleg, szemmel láthatóan, ahogy forgott a gépen a kerék, a felni pereme nem mozdult, viszont a gumi futófelülete fel-le járt, az egyik keréknél egy kicsit még oldalra is, mintha 8-as lenne benne. Még jó, hogy csak 2 kerék volt ilyen a 4-bõl, így a másik kettõt elõre téve megszûnt minden rázkódás.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a gumi hogy hozta össze ezt a deformációt, amikor csak 3 éves, a nyomás mindig jó benne, és amikor nincs a kocsin, akkor meg szakszerûen van tárolva...



[i](Módosította jocking 2012.04.10. 23:51-kor)[/i]

4762 Varga Tibor 2012-04-10 20:52:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 73377

Az oké, de csak érte némi kalapácsütés azt a hátsó fertályat. Lehet kimozdult, amikor meg feltettétek a dobot nem tûnt fel.

4761 Csády Szabolcs 2012-04-10 20:44:48  Előzmény:Varga Tibor: 73371

Pedig valami nincs rendben vele. A csapágycsere óta több mint 100km-t tettem meg, de nem változott a helyzet.
A fékhez amúgy nem is nyúltunk.

4760  Spityu 2012-04-10 19:20:17  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

Tibkével értek egyet, szerintem nem megfelelõ gombát vettél bele. Vagy sarukat cseréltél fel, nem tudom. Barna és fekete gomba létezik, ill. megvan, hogy melyik vezeték melyik sarura megy.

A rángatásos probléma szerintem karbi. Nálam is ilyen volt benzin üzemen, de mûszaki elõtt kipróbálva ömlött orrán száján a benya. Konkrétan patakokban zúdult le a blokk oldalán. Atomjaira szedtem a karburátort, kimostam, kifúvattam, jó lett. Fül típusú mérõmûszerrel és mesterfogásokkal beállítottam, azóta kifogástalanul reagál mindenre az összes üzemhelyzetben. Nálam is volt hasonló, igaz nekem csak rángatósan gyorsított, ha óvatosan nyomtam neki. Szerintem az átmeneti rendszer volt a bibis.

Ezeket ne vedd szentírásnak, de talán segít valamit.

4759 Őry Gábor 2012-04-10 19:16:03  Előzmény:szilágyi József: 73361

Nagyobb fõfúvóka kell bele, mondjuk egy 125-ös.
Miért ragaszkodsz ennyire az E85-höz? Annyival többet fog fogyasztani, hogy anyagilag nem fogja megérni. A hatótáv meg kisebb lesz...

4758 Őry Gábor 2012-04-10 19:11:49  Előzmény:Szebelédy Péter: 73358

Ott a szívatóval is lesz valami...

4757 Varga Tibor 2012-04-10 18:38:01  Előzmény: Christian: 73365

Szemügyre kéne venni azt a féltengelyt. Vagy a külsõ csukló akarja feladni a harcot, vagy pedig belül a csillagból fogynak a görgõk.

4756 Varga Tibor 2012-04-10 18:36:10  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

[i]Akkor világyt, amikor van nyomás. Mert hát nem voltam ám rest, járó motornál kitekertem és már bugyogodt is a drága nedû. Lövésem sincsen, hogy mi is a baja.[/i]

A magas nyomású gomba van benne. Az mûködik ilyen elven.
[i](Módosította Tibke 2012.04.10. 20:43-kor)[/i]

4755 Varga Tibor 2012-04-10 18:33:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 73370

Pedig én csak arra gondolnék hogy a betét nincs a helyén. Igaz akkor fékezéskor meg kéne szünnie, vagy csökkennie, de más sztem nem tud csikorogni.

4754 Csády Szabolcs 2012-04-10 15:35:35

A 4T Trabim jobb hátsó kereke felõl nyekergõ hang jön. Nemrég lettek cserélve az ottani kerékcsapágyak, s másnap már jelentkezett a tünet, de nem voltam biztos benne, hogy onnan jön. A nyikorgás sûrûsége a kerék fordulatszámával nõ. Fékezéskor sem szûnik meg.
Mi lehet a baj?

4753 Szebelédy Péter 2012-04-10 14:50:31  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

Helló!

Egy próbát megér kitisztítani, vagy megpróbálni beállítani. Nekem is hasonló problémám volt 4t wareszon, CO csavaron állítottam és most jó. Nem mondom 100%-ra hogy e miatt gyógyult meg, talán csak most ilyen a kedve, azért megy jól. :) (fõleg hogy ezt megelõzõen decemberben volt a karbihoz nyúlva, és 1 héttel ezelõttig jól ment... ) Ha hülyeséget beszélek akkor majdcsak kijavít valaki.

4752 Rédli Zsolt 2012-04-10 11:51:16  Előzmény: Spityu: 73311

Spityu!

No, megtaláltam. Az olajnyomás jelzõ gombánál tolta ki az olajat. A sarunál. Kicseréltem. Az olaj már nem folyik, csak a gomba fordítva mûködik.

Akkor világyt, amikor van nyomás. Mert hát nem voltam ám rest, járó motornál kitekertem és már bugyogodt is a drága nedû. Lövésem sincsen, hogy mi is a baja.
Ha erre lenne tipped, tippetek, örömmel venném.

A másik: A hétvégi nagyon ráérõs idõmben lecseréltem a versenydisznóba a gyújtáselosztó fedelet meg a rotort. Kiszedtem a gyertyákat, lepucoltam õket. Beállítottam a gyújtást.

De ez a fránya autó rángat amikor egyenletesen haladnék,valamint ha lassan gyorsítok. Ha odalépek, akkor az ég egy adta világon semmi baja nincsen.
Olvasgattam itt a fórumon a dolgokat, ezek szerint próbáltam eljárni, hátha.... de mégsem.

Esetleg karbi probléma lehet?

Elõre is köszönöm.

Üdvözlettel: Metál

4751 Rédli Zsolt 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Flóring István: 73360

Szia!

A hattyúnyakon figyel a motortartó is, így inkább a cserét javasolnám. Teljesen jó hozzá az utángyártott. Nekem is azt rakták bele.

Innen vásároltam: https://www.baro-ker.hu

De lakatost ehhez találni igazi kihívás lesz!

Üdv:

4750 szilágyi József 2012-04-10 04:05:13  Előzmény:Kozma Bence: 73362

de valóban nagyobb fúvóka és nagyobb elõgyújtás szükséges agyárinál de nekem az a legszembetûnõbb hogy padlógáznál torpan és nem megy sehova pedig kivan takarítva karbi:S

4749  Christian 2012-04-09 18:46:17

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Tegnap találkoztam elöszõr a problémával.
Mikor jöttem haza felé elinduláskor egy ilyen kerregö-erösen ropogó hang jött a kocsi bal elsö kereke irányából.Gyorsitásra erösödött és sürüsödött a hang.Megállva a motort járatva semmi hangja nem volt.Fékezéskor is ugyanúgy egy fura erös hang jött.Aztán 4-5 km megtétele után egyszerüen eltünt a hang és hazáig nem is jött elõ.
Esetleg tudna valaki ötletet adni,hogy mi lehet a probléma?
Fék,csapágy,Differenciálmû,..?
Segitsetek!
A fékem se teljesen tökéletes,de a Baloldalon fog rendesen elöl,valamint a szabadonfutóm se müködik normálisan.Lehet ennek köze hozzá?Mit tegyek?
Kérlek segítsetek,mert nagyon fontos lenne.
Várom válaszotokat.
Elõre is megköszönve.
Christian

4748 Nagy Donát 2012-04-09 08:29:40  Előzmény:szilágyi József: 73361

Etanolhoz valóban nagyobb fúvókák kellenek, mivel abból többet igényel a kocsi.
De: azért ne feledd, hogy az etanol hamar szétmarja az egyszerû gumi dolgokat, benzincsõ, tömítések. Ráadásul az olaj kenõképességét is nagyban befolyásolja :S. Én nem merném használni.

4747 Csády Szabolcs 2012-04-08 20:43:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 73359

Már megjavult magától...
Fogalmam sincs mi volt a baja, benzin a karbiig tuti volt, de a kivett gyertya száraz volt. Levett "boxkesztyûvel" elindult, bár elõször nyomni kellett neki a gázt folyamatosan, de utána teljesen visszaállt minden a normális helyzetbe.
Nem is értem, miért nem adok neki nõi nevet...

4746 Kozma Bence 2012-04-08 20:36:01  Előzmény:szilágyi József: 73361

Nem akarok hülyeséget mondani, de én úgy tudom, hogy etanolnál nagyobb fúvóka kell. Nem lehet, hogy az miatt?

4745 szilágyi József 2012-04-08 19:52:50

hali! 2T trabimat etanollal hajtanám szinte csak az van a tankban de terhelésre nagy gázra hörög és mintha kis terhelésnél csak 1 henger menne eddig benzinnel jó votl karbit kitakarítottam de ugynaz a probléma.mit tegyek??? ezután is etanollal is szeretném hajtani:)

4744 Flóring István 2012-04-08 18:42:34

Sziasztok egy kis segítségre volna szükségem! A kis trabimba a hattyúnyak megadta magát úgy hogy kettétört! vissza lehet e állítani eredeti állapotába? Mármint arra gondolok a futómû jól fog e utána állni? Az utángyártott hattyúnyak jó-e? Köszi a válaszokat! Üdv Qpec

4743 Csády Szabolcs 2012-04-08 14:25:24

SOS!
4T Trabimat 2 órára állítottam le, s többet nem hajlandó elindulni, se indìtózásra, se tolásra. AC szívja a benzint, az elosztóban megvan a szénkefe (jártam már úgy, hogy kiesett...)
Mi lehet a hiba?

4742 Szebelédy Péter 2012-04-08 12:36:39  Előzmény: Spityu: 73355

Köszönöm a kimerítõ választ, nagyon hasznos volt, azt hiszem megszünt a rángatás. A karburátoron megtekertem a CO csavart, és jobb lett az alapjárat, tettem 1-2 tesztkört és ment mint a parancsolat. Kábeleket is átnéztem, noha majdnem újak (januári, tesla, szilikon). Csendesebb is lett. Hogy mennyire melegszik, azt majd ha megyek vele hosszabb utat (20-25km) megnézem.

Még egy valami: Régebben kérdeztem, de választ nagyon nem kaptam, az mennyire normális, ha indításkor 1-2 percig finoman rugdosnom kell a gázt, hogy ne álljon le a motor? Ha már beállt, akkor -szakkifejezéssel élve- pöc-röff.

4741  J.I. 2012-04-08 04:29:15

A segítségeteket szeretném kérni,2T trabiban hogyan lehet a km órát lenullázni? Köszönöm szépen!

4740  J.I. 2012-04-06 17:07:04

Elkészült a motorgenerál.A Szabó Gyuri nagyon szép munkát végzett.Le a kalappal!

4739  Spityu 2012-04-06 15:49:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73354

Melegedés: valóban okozhatja a túl kicsi elõgyújtás, no meg a túl nagy is. Ha tényleg becsörög terhelésnél, akkor vegyél vissza egy kicsit belõle: 10-es csavarokat fellazítod (2db) és ha szembõl állsz, akkor magad felé tekered a házat. Majd lehúzod a csavarokat. Mindenesetre azért jelöld össze a jelenlegi állást.
Rángatás: okozhatja a karbi is és a gyújtásrendszer is. Ha lágyabb rángatásról van szó, akkor inkább elõbbi, ha nagyon éles és véletlenszerû, akkor pedig gyújtás. Leginkább a fõkábelre gyanakodnék, ami a trafóból megy a rotorra. Nekem kicsit kókány, a már cserélt trafóba vékonyabb érintkezõjû fõkábel megy, kellett rajta alakítani, de most már stabilan áll. Igaz a gumiporvédõ is nagyban hozzájárul a rögzüléshez. Amúgy nálam is rángatott, de csak gázon, az sokkal érzékenyebb a szikraképzésre, mint a benzin.

Szóval elsõ körben a kábeleket nyomkodd rá (miután lehúztad és szemügyre vetted õket), ill. az elosztón tekerj.

Bocsi, okozhatja természetesen a trafó 12V-os tápvezetékének sérülése, kontakthibája is. Ami kb. olyan, mintha kapcsolgatnád a gyújtáskapcsolót. Ha a fõkábel masszírozásával (cseréjével?) nem oldódik meg a probléma, akkor érdemes kivizsgálni a kisfesz oldalt: az akksiról kell húzni egy direkt 12V-ot a trafó megfelelõ sarujára, persze csak próbaképpen. Ha még így is rángat, akkor lehet trafó is, gyújtáselektronika is. -> cseredarab felkutatása
Jah, természetesen a Hall-jeladó is okozhatja, bár az máshogyan szokott elhalálozni. :)

De most jut eszembe: a nehézkes elindulás, túlmelegedés, becsörgés adódhat benzinben szegény keverékbõl is, amit a karbiban lévõ, az elõírtnál alacsonyabb benzinszint is okozhat.

Nekem ennyi tippem van.
[i](Módosította Spityu 2012.04.06. 18:12-kor)[/i]

4738 Szebelédy Péter 2012-04-06 10:36:19  Előzmény:Őry Gábor: 73353

Tegnap jött be a rángatás, a melegedés régebbi probléma 1-2 héttel. (hétvégi autós vagyok, a benzinárak okán) Elosztót nem forgattam. A hûtõ is új(szerü) 1 éves kb, bontott. Mondjuk gyanús, hogy néha becsörög, mikor rálépek a gázra... üresen amugy szépen felpörög, lepörög, ilyenek.

4737 Őry Gábor 2012-04-06 09:18:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73352

Nem lehet, hogy elment az elõgyújtás? Mármint, hogy túl kicsi. Az okozhat túlmelegedést, és talán a rángatásnak is az lehet az oka.

4736 Szebelédy Péter 2012-04-06 08:46:48

Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. A meleg idõ beálltával azt vettem észre, hogy igen gyorsan felmelegszik az autó. Ami még nem is lenne gond, de 1-2 perces állás után a hõfokmérõ felkúszik a felsõ zöld jelzésre (pl egy hosszabb piros lámpa), nagyobb dugókban akár a pirosig is felmenne, ha nem dobnám rá azonnal a fûtést. Tavaly szeptemberben cserélt egy szervíz az autóban termosztátot, pedig azzal akkor nem volt gondom, akkoriban eltartott 5-10 percig is mire bekapcsolt a ventillátor. + most jött ki egy olyan hiba, nem tudom összefügg e de rángat a motor, alig tudok elindulni. Gyújtásrendszer javarészt cserélve volt januárban (rotor, fedél, kábelek, gyertyák, vákumdob). Mit érdemes megnézni rajta?

4735 Szebelédy Péter 2012-04-03 19:16:46  Előzmény:Kerekes Gábor: 73349

Nekem már nagyjából megvan, de hogy hozzá tudjam hangolni a 2T fogyimérõjéhez, ahhoz kellene belõle egy példány...

4734 Illich Alíz 2012-04-03 12:47:08

Üdvözlet, ha valaki tudna segíteni köszönettel tartoznék :) az 1987-1990 közti p601 széria " panamagrün" színének összetétele érdekelne (és hazai használható festék típusok) illetve akinek van RAL kódja az is érdekel, mivel nemcsak a mostani színkeverés és az eredeti közt van eltérés , hanem a korabeliek közt is némileg(van már színskálám).vagy akinek van egy doboz korabeli bontatlan (ilyen festéke), az érdekel.Köszönet :confused:[b][/b]

4733 Kerekes Gábor 2012-04-03 11:39:43

Ha majd valkinek sikerült megcsinálnia a fogyasztás mérõbõl a fordulatszámmérõt, és rajzokal fényképekkel (úgy hogy egy kezdõ mint én megértse) akkor azt velünk/velem is ossza meg. Köszönöm. Mert most ahogy én neki kezdtem, kb úgy tudnám jellemezni mintha sötétben tapogatnék. :)

4732 Kenyér Zoltán 2012-04-01 21:34:17

Sziasztok!
Jövõhéten üregvédõzöm a trabimat, és kéne vennem az üregek nyílásaira kupakokat. Valaki tudna nekem mondani egy boltot Budapesten, ahol ilyeneket lehet kapni? Nem gyári lesz az autó, ugyhogy bármilyen célnak megfelelõ kupak jó lenne.

4731 Szebelédy Péter 2012-04-01 20:35:38  Előzmény:Szedlák Tibor: 73346

Igaz, de ahhoz tudnom kellene kezelni a tervezõ programot, de még nem megy :)

4730 Szedlák Tibor 2012-03-31 15:55:41  Előzmény:Szebelédy Péter: 73337

De ha van a közeledbe lézernyomtató akkor az is jó + vasaló. :)

4729 Szabó Tamás 2012-03-31 11:10:04  Előzmény: J.I.: 73344

De ha kész lesz és vigyázol rá, biztosan sokáig jó lesz!

4728  J.I. 2012-03-31 11:03:31  Előzmény:Szabó Tamás: 73343

Ezt az autót 2002-ben vettem az elsõ tulajtól.Utána eladtam 2004-ben és most vettem vissza 4hónapja mert meghalt akinek eladtam.Szerintem is átfordult.Futómû,fékek minden ok csak a motor ami zavart de most az is elkészül lassan.

4727 Szabó Tamás 2012-03-31 11:00:04  Előzmény: J.I.: 73335

Lehet 21000km, csak már egyszer átfordult nem?
Hányadik tulajdonostól vetted?

4726 Szebelédy Péter 2012-03-30 23:36:44  Előzmény: Spityu: 73341

Ha kicseréled az osztót a 3. lábon, valamint a 16-os lábat leválasztod a földrõl, és egy megfelelõ fesz. osztót oda is beteszel, hogy be tudd állítani a felsõ ill alsó szinteket, akkor mûködhet, feltéve hogy az AD277/UA180 tud ilyen kis szinten is dolgozni. De a védelmet (D1, C2) és a bemeneti "símítást" (R1, C3) is bele kell tenni.

4725  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Jóvanna, kössetek belém! :D Tehetek én arról, hogy ahonnan az edding filceimet kaptam, csak alkoholost használnak?! :D Nyilván a t***o-s alkhoholos filc olyan a valóságban, mint a csíkoscimkés darálthús max. 30% zsírtartalommal -> max. 30% hústartalom. :)

A (keskenysávú) lambda szonda 0..1V közötti jelet ad, jelleggörbéje nem éppen lineáris. A számomra fontos értéktartomány a 0.95-1.05 közötti lambda értékhez tartozó jelszint volna. Igazából egy analóg voltmérõt is rákapcsolhatnék, hogy mutassa az aktuális értéket. Karburálásnál tényleg nagyon jól lehet használni, ezt párszor már megírtam. Sajnos csak kölcsönbe kaptam egy ilyet.

Az alábbi linken található kapcsolást szeretném megvalósítani (majd egyszer), csak érdeklõdöm, hogy egy átfolyásmérõt át lehetne-e alakítani (kisebb-nagyobb kompromisszumokkal) erre a célra.
[url]https://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100[/url]

Skótot játszok, a lambdamonitor alkatrész ára kb. 1000Ft, az átfolyásmérõ pedig MÉH-telepen kb. ingyen van.

4724 Szebelédy Péter 2012-03-30 20:54:37  Előzmény: Spityu: 73338

Nem tudom, a lamda szonda milyen elven mûködik, ill milyen jelet ad ki?

Szerk: Nem minden alkoholos, a tesco CD marker alkoholos, mégsem jó.
[i](Módosította Prometheus 2012.03.30. 22:56-kor)[/i]

4723 Támba Csaba 2012-03-30 20:35:23  Előzmény: Spityu: 73338

Öööö...az említett márkának van jelölõtoll változata is. Az nem alkoholos, hanem ún. "lakkfilc".

4722  Spityu 2012-03-30 20:15:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73337

Alkoholosnak jónak kell lennie. Ami Edding, az alkoholos, legalábbis én csak olyannal találkoztam eddi(n)g.

Más: átfolyásmérõbõl érdemes nekiállni lambdamonitort csinálni, vagy full más elven mûködik? Nem néztem át a kapcsolást, de gondolom hasonló elvû az IC, meg úgy az egész.
[i](Módosította Spityu 2012.03.30. 22:15-kor)[/i]

4721 Szebelédy Péter 2012-03-30 20:00:49  Előzmény:jocking .: 73336

Node nem mindegy milyen filctoll. 2 db már bizonyítottan nem jó erre. Most jön az Edding.

4720 jocking . 2012-03-30 18:57:20  Előzmény:Szebelédy Péter: 73333

Panelmaráshoz nem kell más, csak nyers nyáklap, vas klorid és egy filctoll. :D

4719  J.I. 2012-03-30 18:26:11  Előzmény:Szabó Tamás: 73334

Az óra szerint 21000,de ezt nem hiszem :-)

Õ csinálja a fõtengelyt is,de legalább bejáratós lesz és remélem jó is :-)

4718 Szabó Tamás 2012-03-30 17:38:01  Előzmény: J.I.: 73331

...hát sajnállak, mert egy pár tízesbe bele fog kerülni.
A fõtengelyt is õ csinálja meg, vagy felújítottat veszel?
Mennyi km van a szerkezetbe, hogy cserére szorul?

4717 Szebelédy Péter 2012-03-30 17:35:10

Nem túl bonyolult az az elektronika :) Magam is csinálok ilyen mérõt, csak én 4T wareszba. Prototípus már megvan... :) A végleges tervvel vannak egyenlõre gondok, itthon még nincsenek meg a megfelelõ eszközök panelmaratáshoz. Gondolom a 2t trabi átfolyásmérõ is ugyanúgy mûködik, mint a 2t wareszé, ebben az esetben az én elektronikám is használható oda, kisebb módosítással.

4716 Szedlák Tibor 2012-03-30 17:34:39  Előzmény:Kerekes Gábor: 73328

Igen pont ez a fajta kell. Köszönöm szépen.

4715  J.I. 2012-03-30 16:56:55

Tomi,fõtengelyt és hengerdugót is kell cserélni,azt mondta a Szabó Gyuri :-(

4714 Léber Balázs 2012-03-30 15:59:10  Előzmény:Szedlák Tibor: 73325

Különbségekkel ne törõdj, úgyis csak a kerek panel fog belõle kelleni.
Szépen be lehet forrasztani a helyére a többi ledet is.
Ledekhez jó beszerzési forrás a waresz ledes kombimûszer.
Az illesztõelektronikát újra kell építeni ez tény.