Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7825 Leimeter Attila 2016-06-11 18:17:06

Üdvözlöm a tagokat és köszönöm hogy érdeklődhetek nálatok.Attila vagyok és azt szeretném megtudni hogy az 1300-as Wartburgnál,hideg motornál,a rángatódzást miért csinálja az autó.Teljesen olyan mintha el lenne dugulva,de szűrők kicserélve,fúvókák kipucolva,beállítva szépen minden és ha meleg a motor megy mint az álom.De hidegen rángat.Van valami ötletetek,mégis mit csinálhatnék.Előre is köszi a segítséget.

7824  Spityu 2016-06-08 20:44:49  Előzmény:T. Adam: 79127

http://original-trabant.de/

1977-től van a kárpitnál az ajtóbehúzó. Arra vonatkozóan nem találtam infót (1974-től néztem), hogy mikortól ilyen a kárpit színosztása. Azt viszont megtaláltam, hogy '84. áprilistól barna.

7823  Spityu 2016-06-08 16:31:00  Előzmény:T. Adam: 79127

Azt hiszem, 1974-től 1984-ig. Utóbbi évszám biztos. Talán májusig.
Általában a képen látható tónusú az alja, de láttam már világosabbat is. Ami a képen lévőnél "vajasabb", az szerintem csak az öregségtől van.
Beázás: tető, ablakkéderek, ajtókéderek, duroplastok ragasztási felületeinél és az ajtóüvegnél lévő vízlehúzó guminál tipikus. Ha konkrétan a kárpitok környékét kérdezed, akkor hátul az oldalüvegeknél szokott befolyni, ettől szépen meg tudja magát szívni a farost, és deformálódik. Az ajtókárpitok meg szinte kizárólag a vízlehúzó gumi, esetleg a bársonygumi rossz állapota miatt tud kapni. Hasonlóan, azok is deformálódnak. Áztatással, lapítással azért lehet orvosolni a problémát.
Arra kell ügyelni, az ajtókárpitok nem teljesen sík kialakításúak, van egy kis ívük oldalról nézve. Amikor kibontottam az ilyen gyári újaimat és szemügyre vettem őket, elsőre majdnem szívinfarktust kaptam, és neki álltam töprengeni, hogyan is préseljem ki. Aztán odatettem őket - patent nélkül - az ajtókhoz, és rájöttem, hogy szándékos az ívelés.

7822 Léber Balázs 2016-06-05 00:50:54  Előzmény:T. Adam: 79127

Beázni hol szokott? Hiszed vagy nem, a tetőn. Nemrég körbeszigeteltem az egészet. Kombi révén eltartott egy darabig.

7821 T. Adam 2016-06-04 13:53:52

Sziasztok! Megtudja valaki mondani, hogy mettől meddig gyártottak Trabantot szürke kárpittal? Következő kérdésem, hogy hol szokott beázni az autó az ablak körüli tömítéseknél leszámítva?

7820 sebők andrás 2016-05-11 12:18:43

sziasztok nekem wartbudg hütöt első dobfék kéne trabira akarnám fell tenni esetleg nincs valakinek ? a teló számom 06704087034

7819  Spityu 2016-05-11 11:58:56  Előzmény:Bartha László: 79115

Kiszerelés, szétszedés, összerakás, visszaépítés megy? Nyilván felül kellene vizsgálni mindent. Vezérlőtárcsák pályája, főtengely állapota stb. Ha 50%-os, lehet, hogy érdemes volna fúratni. Mondjuk én sosem voltam a gyűrűzés híve, az olyan félmegoldás. :) Pécsett van jó hengerfúró, de valószínűleg Siófokon is találni azért.

7818 Bartha László 2016-05-11 10:05:42

A kedvenc Trabant Trampom motorját kellene rendehozni. Jelenleg 50 %-os a kompressziója.
Keresek olyan hozzáértő autószerelőt aki megbizhatóan oldaná meg a problémámat, lehetőleg Siófok környékén..

7817 Szebelédy Péter 2016-05-06 00:16:03

Remek. Nekem a Csapiék polo-ét adták, némi magyarázattal, amit lentebb részleteztem...

7816 Vancsó Zoltán 2016-05-04 18:39:32

A golf II 1.0 benzines talptömitése pontosan egyezik. Golf II 19E 1g1 B 1.0 1985/08-1991/10 hóig hogy pontos legyek árban 3500-7000 között mozog

7815 Szebelédy Péter 2016-05-03 20:07:40  Előzmény:Hevesi Marcell: 79107

Sok sikert!

7814 Hevesi Marcell 2016-05-01 02:01:06  Előzmény:Szebelédy Péter: 79106

Köszi szépen, akkor a héten neki is állunk :)

7813 Szebelédy Péter 2016-04-30 17:59:12  Előzmény:Hevesi Marcell: 79105

Helló!
Nem egészen, a szívósorra felmegy, a karbihoz szintén passzol, de a bowdentartó része a polonak más. Valamint a karbi lefogató csavarjaira kell kb 3mm távtartó alátét, mert a talp vékonyabb, mint az NDK-s. A le- és felszerelés kicsit kényelmetlen, mert a szívósor alatt kevés a hely, nőgyógyász kezek ajánlottak a feladathoz. Hacsak le nem veszed a komplett szívosort is.

7812 Hevesi Marcell 2016-04-28 18:28:11

Kedves barkácsolók!

az 1.1-es trabiban levö karburátortalp egy az egyben ugyanaz mint a vw polo1/golf2 karbutalp? Az enyém kezd repedni, és szerintem már falsot szív. Egyébként az is érdekelne, hogy ez egy könnyen elvégezhetö csere lesz vagy idö és energiazabáló? :)

üdv, Marci

7811  IL 2016-03-31 21:04:32

Sziasztok!
Eredeti Trabant 1.1 sárvédő gumit keresek.
Email: gyorspetro@freemail.hu

7810 Harcsás Sándor 2016-03-23 21:43:24

Zoltánnak! Felújított főtengely 35000 Ft + posta
Fúrt hengerpár /72.25mm/ dugattyúkkal,gyűrűkkel :28000 Ft+ posta
Ha megbeszéljük privát emailon, nekem van, ill. lesz ! Email :arcsassandor@freemail.hu

7809 Schleier Zoltán 2016-03-20 17:28:14

Sziasztok! Új vagyok itt!Szeretném felújítani régnem használt Trabantom motorját,és segitséget szeretnék kérni tőletek alkatrész ügyben!"Főtengely dugó gyűrük stb stb beszerezhető? hol? mennyi? Előre is kössz!

7808  Zoltán 2016-01-24 09:05:00  Előzmény:Kézsmárki Ferenc: 76423

Üdv!
Mekkora a 4x100-as felnin a közép furat?
Vasból akarod?
Gyári csavarokkal akarod felfogatni az átalakítót?

7807 Kézsmárki Ferenc 2016-01-23 20:32:44

Sziasztok .

Tudna nekem valaki 4x160 ról 4x100 ra módosító tervrajzot adni ? ami üzembiztos ? Lehetõleg tehermentesítõvel . Trabi 601 re kéne :)

7806 Kucsapszki Lóránt 2015-12-30 14:23:12

Sziasztok!
Van pár találós kérdésem a trabantal kapcsolatban (1.1-Limusin)...
Még soha sem volt trabantom.
Tehát: A futómû hátul kopog olyan mintha a csomagtartóban fojton krumplikat dobálnának. (ezt a kopogást gondolom a szilentek okozzák)
Gázadásnál ránt egyet az autó. Ezt miért csinálja...?
Hidegen beinditva benyomott kuplungnál furcsa súrlódó hangot hallat a motortér bal oldala... (felteszem a kuplung) Bemelegedés után elhalgat.
Az 1,2 fokozatokat kicsit nehezebben veszi,de olvasgatttam és azt mondják ez normális... Valóban igy van e ?
Kb ezekre a kérdésekre szeretném tudni a választ...
Elõre is köszönöm!
:)

7805 Léber Balázs 2015-12-28 00:06:27  Előzmény:Urbanics Vilmos: 76420

Polifoam Palmatex kombó csodákra képes. Még mielõtt, ez itt nem a reklám helye.

7804 Urbanics Vilmos 2015-12-25 23:00:13

Sziasztok,

A tanácsotokat szeretném kérni. A 75 éves apósomé az autó, õ kért meg, hogy próbáljak internetes fórumon tanácsot kérni.

Egy 1990-es évjáratú 4 ütemû Wartburgról van szó. Az autó 41000 km-t futott és az elmúlt 25 évben minden éjszakáját a garázsban töltötte. A eredeti fényezés úgy ragyog, mint ha most gördült volna le a gyártósorról. Komoly, az autónak szinte múzeumban lenne a helye.

De most van egy probléma, ami nem hagyja aludni az öreget: a motorháztetõ belsõ hõszigetelése tönkrement, elporladt. Milyen megoldást javasoltok? Lehet ilyet beszerezni valahol? Vagy méretre kellene készíttetni valahol?

Elõre is köszönök minden segítséget.

7803 Rajna László 2015-12-13 14:28:43  Előzmény: Spityu: 76418

Köszönöm, megpróbálom!
Aztán majd jelzek, hogy mik a fejlemények.

7802  Spityu 2015-12-13 13:44:00  Előzmény:Rajna László: 76417

Hát... mielõtt nagyon nekiállnál javítani / szerelni, mindenképpen próbáld meg bikázni egy másik autóval / akksival. Vagy kompletten egy másik, tuira mûködõ akksival kipróbálni a kocsidat.

7801 Rajna László 2015-12-12 19:40:40  Előzmény: Spityu: 76415

Ja, és betolásra sem indul be...
Elõtte így beindult, mert mikor vettem, akkor sz.r akksi volt benne, de ha megtoltuk beindult egybõl.
Lehet mégse jó az új akksi?

7800 Rajna László 2015-12-12 19:36:04  Előzmény: Spityu: 76415

Valamikor kattan, valamikor nem.
Nem volt lelazulva a kábel, azt néztem meg elõször.
Nem próbáltam másik autóban az akksit, vadi új, pár hónapos, azóta nem is volt használva, csak rátöltöttem.
Igen, a LED-ek pislákolnak, de nem villognak össze-vissza.

7799  Spityu 2015-12-12 18:43:39  Előzmény:Rajna László: 76414

Semennyire sem vagy csak gyengén? Kattani legalább kattan?

(Ha az akksinál lévõ sarukat, érintkezõ felületeket átnézted és jónak találtad, akkor nézd meg a negatív fekete kábel másik végét. Nagy valószínûséggel rendben lesz.)

Ellenõrizd az önindítóra menõ pozitív fekete kábelt. Nálam az volt egyszer lelazulva és alig tekert az önindító.

Írod, hogy az akksi feltöltve... mit lehet tudni az akksiról? Másikat próbáltál? Vagy az adott akksit másik autóban? Bikázni nem próbáltátok? A gyenge, félig-meddig lemerült akksi is hasonlóan viselkedik. Önindítózás közben nem villognak / pislákolnak össze-vissza a mûszerfalon lévõ led-ek?

7798 Rajna László 2015-12-12 17:32:23  Előzmény: Spityu: 76413

Köszönöm a válaszokat!
Ha nem teker az önindító sem, akkor mi a probléma?

7797  Spityu 2015-12-12 09:59:49  Előzmény:Rajna László: 76411

Elsõ körben szerintem is a vezetékeket kellene megpucolni az akksi körül. Az önindító teker megfelelõen? Ha igen, akkor valószínûleg a két vékonyabb vezetékkel lesz probléma. A piros pozitívval vagy a barna negatívval. Csavard szét az akksi sarukat, pucold meg jól az összes érintkezõ felületet, aztán rakd újra össze. Ellenõrizd a vékony vezetékek saruinál, hogy nincsenek-e elszakadva az erek. Jellemzõen szép lassan a tövénél eltöredeznek, és akkor nem egy át redesen a delej. Aztán nézd meg a vékony vezetékek másik végét is.
[i](Módosította Spityu 2015.12.12. 11:00-kor)[/i]

7796 Ladik Márk 2015-12-11 22:27:52  Előzmény:Rajna László: 76411

Szia!

Mivel lényegében semmi se mûködik vagy nem jól, ezért a test pontokat nézném/tisztítanám meg. A második amit tudok javasolni, hogy a biztosítékok érintkezõ felületét kéne megtisztítani az oxidrétegtõl.

Üdv ladikm!

7795 Rajna László 2015-12-10 21:30:37

Üdv Urak!
Látom, nem pörög az oldal, de valaki hátha olvassa, és tud segíteni.
Szereztem egy 4 taktot, és a probléma a következõ: (elõrebocsátom, nem vagyok elektronikai zseni...)
-teljesen feltöltött akksi mellett, a lámpák elég gyengén világítanak, indexek egyáltalán nem villognak, elakadás sincs, duda nagyon halk, nincs belsõ világítás, a mûszerfalon minden visszajelzõ mûködik...
Mi lehet a probléma?
Ha valaki használható infóval tudna szolgálni, nagyon megköszönném!:)
(Esetleges hibákért elnézést kérek, telóról írtam.)

7794  Zoltán 2015-11-23 21:39:43  Előzmény: Spityu: 76409

Az már biztos hogy a hangjára én is kíváncsi lennék,ígéretet kaptam,hogy az úr küld egy videót amin az autó hangja eszméletlen de sajnos ez elmaradt!!!
,és igen pontosítok,nagyon kíváncsi lennék hogy JÓL mûködik-e???!!!

Ha jól tudom milliós nagyságrendbe került a motor,huuuú (minek????)
250-300 ezerbõl lehet már építeni egy 50 lóerõ körüli (600ccm)2t trabi motort,és hidd el nekem az is már felszáll(eszméletlen jóóóóóó!!!!!);ja és bírja az ívet;
:):):):):):):):):)


https://www.youtube.com/watch?v=UWHu12vZfrE
[i](Módosította RSTRC 2015.11.23. 22:52-kor)[/i]

7793  Spityu 2015-11-23 20:45:58  Előzmény: Zoltán: 76408

Azt nem tudom, mûködik-e. Az látszik, hogy a technológia adott. Ez már egy jó pont. Szemre amúgy nekem úgy tûnik, hogy nyomatékra van belõve a hengerpár: a csatornák nincsenek túlzottan felhúzva (már amennyire be tudom lõni kép alapján), a hengerfejek is viszonylag nagy térfogatúak (legalábbis az a betét, ami a képeken van), mivel az alacsony ablakok miatt az effektív lökettérfogat nagy marad. Szintén szemre kissé túlkönnyítettnek tûnnek a forgó dolgok, ez inkább hegyezett motorhoz volna jó párosítás, a rezonátor dobbal együtt. De mondom, ezt csak szemre mondom, korántsem biztos, hogy igazam van, még teoretikusan sem. Az biztos, hogy meghallgatnám, ha egyszer már (jól) jár a motor.

7792  Zoltán 2015-11-23 20:18:11  Előzmény: Spityu: 76406

Szép-szép de mûködik??????Utoljára beszéltem a tulajdonossal(június,július)
az átalakítások eredményérõl nem tudott nyilatkozni!!!

7791 Kunyi Tamás 2015-10-29 20:56:26  Előzmény: Spityu: 76406

Ez már valami! Szép munka! Egyik barátom is ugyanilyen perspektívából közelítette meg az autóépítést (Su..ki 1.6 GTI 4WD)
Sokat számít, ha a lelkes autóépítõ netán forgácsoló mûhelyben dolgozik, nagyon sokat...

7790  Spityu 2015-10-27 15:39:29

Kis nyalánkság: [url]http://trabant800.iwk.hu/fooldal/[/url]

7789  mikesgabor 2015-10-17 20:57:44  Előzmény: Spityu: 76404

Hát én is erre jutottam.

7788  Spityu 2015-10-16 18:54:10  Előzmény: mikesgabor: 76403

Hát, megoldható, de azért ha még nem csináltál ilyet, inkább vidd szerelõhöz. Szerintem elég félre tolni a váltót, nem biztos, hogy ki kell venni fizikailag, de valószínûleg a futómûvet is le kell kötni itt-ott.

7787  mikesgabor 2015-10-14 17:47:01  Előzmény: Spityu: 76401

Hogy tudok legkönnyebben eljutni a lendkerékig?
Vagy itthon a váltó levételhez ne fogjak hozzá?

7786  mikesgabor 2015-10-13 17:25:19  Előzmény: Spityu: 76401

Hát ma már nem,de holnap megnézem.
Köszönöm a gyors választ

7785  Spityu 2015-10-13 17:22:44  Előzmény: mikesgabor: 76400

Hát, ez elsõre úgy tûnik, hogy valami a lendkerékkel történt. Kb. mintha leesett volna. Ez okozhatja azt, hogy leáll a motor, utána pedig az önindító nincs mit tekerjen. Van a váltó tetején egy fehéres kupak, ha jól emlékszem. Azt érdemes volna levenni és benézni mögé. Sebességbe tenni a kocsit és tologatni. Esetleg csavarhúzóval feszegetni a lendkereket, hogy mit mutat.

7784  mikesgabor 2015-10-13 17:05:38

2.ban csammogtam a dugóban.2-3 másodpercre recsegés hallatszott a motortérböl.Olyasmi mintha a váltó reccsenne egyet.
Ezt követöen a motor leállt és be sem indul.
Az önindító forog,de nem hajtja a motort.
A motor nem állt be.
Mi tlehet a gond?

7783 Berecz Tibor 2015-10-13 15:19:15

Sziasztok! Érdeklõdni szeretnék, hogy tud-e valaki bátran ajánlani egy korrekt karosszérialakatost (küszöbök cseréje) Szekszárdon, vagy a környékén, esetleg Tolna megyében? Köszönettel, Tiberio

7782  IL 2015-10-09 07:12:30  Előzmény: Spityu: 76397

Nagyon köszönöm, sokat segítettél!

7781  Spityu 2015-10-08 11:15:45  Előzmény: IL: 76396

Régi eltávolítása:
1. opció: Lefogod fogóval a bowdent, majd megpróbálod letekerni a kiemelõ villa túloldalán lévõ mûanyag kockát a menetrõl. Én úgy szoktam, hogy a kockát is egy megfelelõ kulccsal megfogom, és igazából magát a bowdent kezdem el kihajtani a kockából. Idõnként a kockát átfordítom, hogy a bowden ne legyen megtekeredve, de egy bizonyos mennyiségnél többet úgysem enged. Ezután kiakasztod a pedálnál a bowden másik végét.

2. opció: elvágod a bowdent ahol kilátszik a sodrony, lehajtod a menetrõl kockát, kiakasztod a másik végét a pedálból. Ha már nagoyn kopott a bowden, és nem akarod megmenteni, ezt ajánlom.

Új beszerelése: BÕSÉGESEN zsírozd meg, dugd át a mûszerfalon, akaszd be a pedálba, fûzd át a váltónál az ütközõn és a villán, hajtsd rá a mûanyag kockát. Végül még adjál zsírt a pedál kampójához, és a sodrony környékére is. nézd meg, hogy nem dörzsöli-e a fékcsöveket. Ha igen, akkor húzd félre kábelkötegelõvel, az a legjobb.

Tesztkör után addig állítgasd a kiemelõvillánál a mûanyag kockát, amíg a kívánt kuplungmûködést nem érzed.

7780  IL 2015-10-08 10:13:56

Trabant 1.1 tipusú személyautón szeretnék kuplungbowdent cserélni.
Kérdés: Hogyan lehet a bowdent a pedálnál kiakasztani, illetve a bowdent kiszerelni?
Válaszotokat elõre is köszönöm!

7779  mikesgabor 2015-10-03 06:59:17  Előzmény: Spityu: 76394

Hát érdekes.
Most hogy hején van a gyújtás sorrend el tudtam mozdítani az elögyujtást.Újra vissza tudtam engedni 30-35 ig 4. ben.
Ma meg is próbáltam beállítani úgy ahogy jó is lett,de magas fordulaton még mindig meg-meg torpan a motor.pl 4-ben 100 felett dadog.
Ráadásul most,hogy meghajtottam utána még vissza is durrogott.(pedig hogy szeretett pörögni)
Mindegy.Addig nem is bántom többet
míg a vákum csöveket rendbe nem rakom.
Úgy jött vissza a szerelötöl,hogy a fele be sem volt kötve mondván hogy MINDEGY csak le lett vakolva.
Csak az elögyújtás szabájzó van bedugva és elfelejtettem,hogy mi hova megy.

7778  Spityu 2015-10-02 20:25:05  Előzmény: mikesgabor: 76393

Szuper! És köszi a visszajelzést. Az azért jó, ha le van írva egy tünet, és utána megtudjuk a megoldást is, nem csak a találgatást.

A torony szétbontását egyébként nem írtam le. Célszerszám hiányában kicsit improvizálni kellett.
Szükséges szerszámok: mûszerész csavarhúzó, vékony lapos csavarhúzó, normál lapos csavarhúzó, hajlított, nyomásra nyitó zégergyûrû fogó, 1-2-3-4 mm körüli imbusz bitfejek, 2-3mm körüli L alakú impuszkulcs, satu, kalapács, csõrös fogó (telefonfogó).

A legnehezebb a fekete menesztõ tüskéjének ki és benyomása - célszerszám, rendes tüske híján. Meg kell nézni, hogy melyik vége kisebb átmérõjû a stiftnek, és abból az irányból kiütni a másik irányba. A megindításhoz egy olyan bitfejet használtam, ami belement a csõ stiftbe (nem tudom, mi a hivatalos neve), majd kalapáccsal, a túloldalon való megtámasztást követõen kiütöttem 5-10 mm-nyit. Ezután a maradékot L alakú imbuszkulccsal és kalapács segítségével ütöttem ki. Befelé hasonlóan, satuval nyomtam be.
A menesztõ pozícióját jegyezzük meg, fontos. :)

Ezután el kell távolítani a rotort a tengelyrõl - lehúzással.
Aztán a három csavart, majd a fedelet. Utána a fedél alatt, egy perembe illeszkedõ biztosító rugó szerûséget. Érdemes a végénél a ház és a huzal vagy a belsõ fedél és a huzal közé a vékony csavarhúzóval benyúlni, és azzal kifeszíteni.
Ezután jöhet le a belsõ fedél. Legyünk óvatosak, a tengely ne jöjjön vele. Egy bronzpersely van a fedélbe peremezve, ha a tengely kifelé korrodált lenne, távolítsuk el a rozsdát, és akkor könnyen lejön a fedél.
Ezután távolítsuk el a vákuumdobot: 2 csavar ki, majd kiakasztani.
A csõrös fogóval húzzuk ki a jeladó csatlakozóházának rögzítõlemezét. Majd a csatlakozóházból mûszerész csavarhúzó segítségével óvatosan feszítsük ki a csatlakozó belsejét. Ezután kompletten kivehetjük az alumínium házból a belét.

Az így kiemelt alkatrészt tovább bonthatjuk: zégergyûrû fogó segítségével eltávolíthatunk egy zéger és egy omega gyûrût. Már megkoptak az emlékeim, de talán a csapágyat és a röpsúly részt rögzítik a tényleges tengelyen. Szerintem csak az alábbi két esetben kell szétszedni:
- rossz a jeladó,
- hiba van a röpsúlynál (pl. összerohadt).
A csapágy maga érdekes, a gyári tornyomon meg sem mozdult még, valamelyik bontottnál viszont kézzel lejött... szóval lehúzó célszerszám szükséges lehet.
Ha szétszedjük a röpsúly részt, akkor a rugóknál nagyon óvatosan kell dolgozni. A rugók kampóira egy-egy mûanyag betét van felhelyezve, ami nem eltávolítható! Muszáj a rugók 1-1 végét kiakasztani a mûanyag betétekbõl, mert máshogy nem jön szét. Óvatosan kell dolgozni, nehogy a betétek pereme letörjön.

A legfontosabb: mindent megjegyezni, a teljesség igénye nélkül: fekete menesztõtárcsa - tengely furat, külsõ, belsõ fedél pozíciója, jeladó vezeték elvezetése, röpsúly rész pozíciója, röpsúlyrugók pozíciója, hézagoló / csúszó alátétek pozíciója.


[i](Módosította Spityu 2015.10.02. 22:29-kor)[/i]

7777  mikesgabor 2015-10-02 19:25:08  Előzmény: Spityu: 76391

Azt a mindenit.
Nagyon úgy néz ki,hogy meg lett a hiba.
Meg volt cserélve a 2 és 3 henger gyújtása.

7776  mikesgabor 2015-10-02 07:26:44  Előzmény: Spityu: 76391

Köszönöm szépen,hogy szántál rám idöt.
Ezek alapján próbálok keresgélni,ha meglessz megírom.