Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7873 Gábor Ihász 2016-09-09 16:56:20

Sziasztok!

Köszönöm a befogadást. Szeretném a tanácsotokat kérni. Hamarosan venni szeretnék egy trabi 1.1 et. felujítás és napi használat céljából. Szeretném ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, hogy mire figyeljek oda a vásárlásnál.. mik a trabi buktatói. Utoljára 25 éve volt trabim de most úgy döntöttem megint az lesz.
A válaszokat előre is köszönöm.

7872 Kunyi Tamás 2016-09-09 11:27:35

Új típusú vastag keretes billenthető 4T belső visszapillantó tükör kiszerelésével még mindig küszködöm, sikertelenül. Egyszer kaptam egy tippet már itt a fórumon, de az nem segített sajnos.

Annyi ember újított már fel Trabantot, valaki nem emlékszik, hogyan kell kiszerelni?

Nagyon fontos, mert ott figyel egy a donorautóban és nincs szívem flexszel kivágni - és akkor beszerelni még mindig nem tudnám, mert a csavarhoz ugyanúgy nem férek hozzá!

7871 Harcsás Sándor 2016-09-07 16:28:10  Előzmény:Matkó Ádám: 79240

Köszönöm az ötletet. Nincs a váltón évszám. A kétdiós kihajtás három csillagosra talán '86-ban változott

7870 Pápai László 2016-09-06 22:12:07  Előzmény:Kunyi Tamás: 79245

Tapasztalataim szerint mivel a legtöbb 1.1-esen a hátsó lengőkart cserélték, jóeséllyel a hátsó féket is áttették...Persze lehet hogy neki még az eredeti 1,1-esé van fent,nekem ezek szerint a 2T-é..

7869 Kunyi Tamás 2016-09-06 19:57:18

Lenne egy kérdésem felétek!
Gondolom mindenki ismeri azt a fehéres, inkább majdnem színtelen füstöt, ami használtabb motorok kipufogójából jön. Nem a tömény fehérre gondolok, amikor a hengerfejtömítés adja meg magát.
Ez tipikusan olyan olajszagú füst, nem kék és nem csak hidegben, hanem ilyenkor nyári melegben is látszik - de nálam nem mindig, sőt a motor hőmérsékletétől is független.
Elvileg a szelepszárszimering elhasználódását jelzi, jól tudom?

7868 Kunyi Tamás 2016-09-05 20:49:41  Előzmény:Pápai László: 79244

Azt hiszem, a 601-esnek szerlehető le a fékdobja az általad leírt módon.
Trabant 1.1 hátsó fékdobjának leszereléséhez "sajnos" igenis le kell hajtani a tengelyanyát a tengelycsonkról. A fékdobot egy ék rögzíti az elfordulás ellen. A 4 darab tőcsavar így a fékdobban található, azaz a felni egy az egyben a fékdobra van felszerelve - melyet magam részéről nem tartok a legmegfelelőbb megoldásnak.
Tengelyanya: M24-es vállas anya, 36-os külső kulcsnyílással.

7867 Pápai László 2016-09-04 11:44:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 79238

Annyit helyesbítenék, hogy a hátsó fékdob levételéhez egyáltalán nem szükséges levenni a tengelyanyát, elég a csavart kicsavarozni a fékdobból, és lejön. A tengelyanyával az agy is lejön, ami nem szükségszerű.

7866 Matkó Ádám 2016-09-03 23:01:20  Előzmény:Harcsás Sándor: 79236

Szia,több váltó fémig mosása után sem jöttem rá,hogy mikoriak.Vagy várj..egy félórája gondolkozom már,rég mosogattam már azokat,küzdöttem a szabadonfutóval,mintha most beugrott volna,hogy a difiház tetején,a motorfelőli oldalon van évszám?Korántsem vagyok benne tuti..az biztos,hogy volt egy váltás,a régi váltók féltengely kihajtásnál kétbütykösek,az újabbak hárombütykösek,és számjegyzésben sz*r vagyok,nem tudom pontosan,hetvenes évek közepe,vége,talán..sokat nem,de kicsit mégis segíthet.Holnap lemegyek a pinyóba,van régi,van új,megnézem.

7865 Kunyi Tamás 2016-09-03 22:27:38  Előzmény:Berecz Tibor: 79237

Az bizonyos piros visszajelző lámpa a fékolaj alacsony szintjét hivatott jelezni.
Ennek többnyire 2 oka lehet:
1.) Nagyon kopott fékbetétek és fékpofák. A fékmunkahengerek dugattyúi ilyenkor nagyobb mértékben vannak kint, így csökken a fékolaj szintje a kiegyenlítő tartályban.
2.) Valahol szivárog a fékolajad!
Ezt egyszerű szemrevételezéssel meg tudod állapítani. Néhány jellemző hely: fékpedálnál a főfékhenger nyomórúdja mellett; az autó alján a fékerőszabályzó; gumi fékcsövek.

Ha van rá mód, mindenképp nézd át a fékeket is. Elöl a tárcsafékhez könnyű hozzáférni, azonban hátul a fékdobokat kissé macerás dolog levenni. Azt hiszem 36-os krovafej fogja a tengelyanyát (talán 34?).

7864 Berecz Tibor 2016-09-02 15:04:36

Sziasztok!
Az utóbbi hetekben a Trabant 1.1-em műszerfalán fel-, felvillan a piros felkiáltójel (középen felül, az olajnyomás- és töltésjelző között). Még soha nem tette eddig: mi lehet az oka?
Köszönettel, Tiberio

7863 Harcsás Sándor 2016-09-01 16:47:54

Üdv mindenkinek!
Akinek információja van, kérem segítsen!
A motor nélküli, talált váltónak, hogyan lehet az évjáratát megállapítani?

7862 Pápai László 2016-09-01 11:08:45  Előzmény:Borsos Attila: 79228

A főfékhengert se hagyd ki a felújításból, és az összes fékolajat cseréld le a rendszerben.

7861 Borsos Attila 2016-08-30 08:20:53

Köszönöm a válaszokat.A képen az én trabim van. Szét kapom a munkahengereket, ha rozsdás- kopott csere, ha nem odafigyelek a felújítóra. A fékcsöveket mindenkép cserélem.

7860 Pápai László 2016-08-29 09:48:20  Előzmény:Kunyi Tamás: 79223

Nekem ez a finom puha a gyári volt még, a kocsi az első tulajtól van, és a szerkezetet még nem cserélték, csak a tárcsát. a másik kemény, már gyakorlatilag mindent szétszedett..Nem a kinyomással van bajon, nem vagyok az a pehelysúlyú, kinyomom, de a kinyomóvillát, a pedált, a bowdent és a tűzfalat is széttépte a másik trabiban, ezért is szerettem volna ezt a fajtát megmenteni..

7859 Pápai László 2016-08-29 09:44:41  Előzmény:Borsos Attila: 79218

Azt is, és a kerékmunkahengerek karmantyúit is. A gumi fékcsöveket is nézd meg, nincsenek-e kirepedezve, mert ha igen, azok kukák.

7858 Kunyi Tamás 2016-08-29 00:43:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79221

Nem gondoltam fordítva ;) Nekem az utángyártott olyan fatya, mint a Fiatomban.

7857 Matkó Ádám 2016-08-28 23:32:17  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Szia,szép az autó,már ha a képen látható a tied!Mindenki jót szólt,kerekeknél munkahengerek,kiveszed,megfogod a kis dugattyút,ne repüljön el,és kompresszorral befújsz a fékcső helyén.Én így szoktam,egyből kiderül,mozog-e?Vagy hagyhatod kimenni,legalább el tudod pucolgatni.Fékcsöveket átnézed,hátul is a kis elosztót.És igazából annyit szerettem volna hozzáfűzni,ha felújításra szánod magad a főfékhenger kapcsán,nagyon nézd meg a felújítószettet.Volt nekem egy marék régi gumikarikám-vagy karmantyúm,valamelyik jó,oszd be,na,de legutóbb egy már hiányzott a négyhez,autósboltban több valamivel együtt vettem egy felújítószettet.Vagymit,ott nem néztem,már csak a garázsba,a régihez képest mintha biciklibelsőből vágták volna ki.Történet vége,egy öreg bácsitól vadásztam a régifajtából,az se gyári,de már olyan 15 ezret mentem vele,es nincs vele baj.

7856 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:28:09  Előzmény:Kunyi Tamás: 79216

Szerintem fordítva gondoltad.A gyári szerkezet egy puhább könnyen kezelhető szerkezet.Az utángyártott kisipari az a kemény,abból az időből amikor még nem nagyon volt másik vagy irreális áron.Akkor mindenki ezeket szerelte be.Nekem is ilyen volt bent,alig lehetett kinyomni.A vége az lett hogy eltörte a kinyomóvillát.De javítottam olyat is,aminek a tűzfala szétrepedt,mert a lemez engedett előbb.Ki is szereltem és ment bele a gyári.Azzal nem volt gond.

7855 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:22:35  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Az összes keréknél cseréld ki a munkahengereket.A főfékhengert nézd át,de nem árt szétszedni és kipucolni,az talán még menthető.

7854  IL 2016-08-28 20:11:13

Gyerekek, mi újság az injektor projekt-el? Valakinek sikerült átalakítani a Trabant 1.1.-et?

7853 Borsos Attila 2016-08-27 19:40:02  Előzmény:Pápai László: 79215

A fékcsöveket meg is vettem.A gumi alkatrészen munkahenger felújítót értesz?

7852 Kunyi Tamás 2016-08-27 15:52:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79212

Nekem gyári szerkezetem van és azt nem igen ajánlanám, mert viszonylag kemény. A tartalék régi autómban egy nem gyári kuplungszerkezet van, ami kényelmesen puha.
A gyári szerkezetet én csupán restaurált autóba ajánlanám.

7851 Pápai László 2016-08-27 13:16:54  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Valószinüleg a fék gumi alkatrészeit, és a fékolajat cserélni kellene.

7850 Borsos Attila 2016-08-26 22:16:30

Sziasztok! Kb húsz év után ismét van Trabantom(601).A fék nagy erőt igényel, viszont a kézifék jó. Mit nézzek meg először?
12 évet állt az autó.

7849 Pápai László 2016-08-26 11:30:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79212

Sajna én is ilyesmitől tartok..Nem sok kedvem van kiszedni az egész hóbelevancot, de ha kell, hát kell..van másik tárcsám is és szerkezetem is, de ez a szerkezet volt az igazi, nem az a kemény sz*r...

7848 Kacsándi Szabolcs 2016-08-25 21:05:36  Előzmény:Pápai László: 79210

Valószínűleg eltört a nyomórugó,én is jártam így.Ha cserélni kell akkor bontott gyári,bár mostanság talán van puhább fajta is,de pontos típust nem tudok.

7847 Kacsándi Szabolcs 2016-08-25 21:03:25  Előzmény:László Gurin: 79201

Csapi Bt vagy Zsombicar.Valamelyiknél mintha árulnák.

7846 Pápai László 2016-08-25 09:43:10  Előzmény:Kunyi Tamás: 79207

Nem, van holtjátéka...egyik pedálbenyomáskor pattant egyet, kicsit meg is nőtt a holtjáték, azóta csinálja...Sajnálnám a szerekezetet, ugyan van másik, de ez még a puga fajta, a másik kemény...

7845 Kunyi Tamás 2016-08-24 15:03:45  Előzmény:Pápai László: 79206

Nincs túlspanolva a kuplungbowden az íves műanyag anyával?
Lehet folyamatosan nyomja a csapágy a szerkezetet.

7844 Pápai László 2016-08-24 10:01:19

Sziasztok!

1,1-es Trabi kuplungszerkezet hibája miről ismerhető fel? Elindulás viszonylag oké, a 2. fokozat is( legalábbis nem annyira rossz), de a 3.-4. fokozatnál hirtelen gázadáskor csúszik a kuplung..persze lehet hogy a tárcsa lett olajos, de e kettő közt vacillálok..Nem ,a bowden nincs kiszőrösödve..

7843 László Gurin 2016-08-23 10:57:29

1.1-s trabanthoz fékerőszabályzót keresek, ennyi kell a vizsgáztatáshoz. üdv Gurin lászló Gyomáról

7842 Kunyi Tamás 2016-08-17 22:34:18  Előzmény:ábrahám ádám: 79193

Újat talán már nem tudomásom szerint - persze eBayen bármit megkapsz a kínaiaktól.
A meglèvő karburátorodat fel tudod újítani teljesen jóra.

7841 ábrahám ádám 2016-08-17 20:25:21

SZép napokat!

Mit gondoltok lehet e kapni trabant 1.1 es , legalább után gyártott, új karburátort? Na meg mennyiért ? Köszi ha lenne válasz .Egy ilyen kis design van a gépben :)

7840 Kacsándi Szabolcs 2016-08-09 20:51:43  Előzmény:Máté János: 79181

Valószínűleg megtaláltad a hibát.A tárcsáknak teljesen fel kell feküdni.Vagy gyenge vagy túl erős a tárcsa szorítórugója.Rosszabb esetben görbe vagy megmarta a blokkot.Így semmiképp ne használd,ha szerencséd van akkor a blokk még megússza.Ha nem akkor le kell szabályoztatni ami sok plusz költség.

7839 Bozsoki György 2016-08-07 21:14:40

Sziasztok! a segítségeteket szeretném kérni 4t trabant fék átépítésében. A hátsóféket szeretném elsőként módosítani golf fékekre. kérés a következő, milyen közdarab szükséges a cseréhez ill. tud e valaki benne segíteni. Előre is köszönöm.

7838 Máté János 2016-08-05 20:59:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79180

Sziasztok!Először is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat!!!
Gyűrű létszám stimmel!A főtengely lendkerék felőli vége labirint-gyűrűs,másik szimeringes!Hengertalp tömítve,lehúzva!Kompresszió bőven!Van labirint-gyűrűm a másik oldalra is azt ki fogom cserélni!
A vezérlő tárcsákkal viszont lehet gond van ugyanis az egyik nem passzol teljesen a falhoz....van ennek tűréshatára vagy annak simulni kell mint állat?És hogyan javítható ha esetleg arra kerül a sor?Egyébként ha egy ici-pici szivatót kap akkor minden ok,alapjárat is van úgy ahogy és már nem akar meghalni minden áron,de ugye ettől meg előbb-utóbb elolajosodik a rendszer,gyertya beáll és lehet cserélgetni.A karburátort is mindenképpen újra ellenőrzöm és próbálok finomítani rajta mind szint mind tisztaság tekintetében.És mégegyszer köszi minden segítséget!!!!!

7837 Kacsándi Szabolcs 2016-08-04 21:48:19  Előzmény:Máté János: 79174

Nem értem hogy miért a karbival akadtok el,mikor több cserélésével is ugyanaz jelentkezik.Ha ismered a motorod belsejét akkor egyből tudni fogod,hogy szimering hiba van.Ha nem és újabb a kocsid,labirinttal,akkor nem ilyen hiba lesz.Hengerek talpát kell megnézni.Rosszabb esetben a vezérlőtárcsa adta fel,és vagy eldeformálódott esetleg leesett,vagy a rugói adták fel.
Első indításnál meg kell nézni melyik henger nem megy rendesen,gyertya melegedése elárulja.Ha az meg van akkor már tudható melyik oldal a rossz.

7836 Matkó Ádám 2016-08-03 23:23:37  Előzmény:Harcsás Sándor: 79178

A dugógyűrű kérdés jogos!Bár az már valami,sok gyűrű kell,hiányozzon.A kétütem képes ilyenekre,kiköpködi a kissebb alkatrészeket!Némileg meglepődtem,mikor egy generál előtt a hengerek lehúzásánál nem volt meg a létszám..Igazából nem nagyon tűnt fel,jött-ment.

7835 Harcsás Sándor 2016-08-03 20:55:33  Előzmény:Harcsás Sándor: 79177

Mind a hat dugattyúgyűrű ép és egészséges?

7834 Harcsás Sándor 2016-08-02 10:40:44  Előzmény:Matkó Ádám: 79176

Üdv! Megerősítem a szimeringcserés javaslatot!

7833 Matkó Ádám 2016-07-31 00:43:04  Előzmény:Máté János: 79174

Szia!Hát..tal nem kezdünk mondatot,de hát..Így leírásod alapján egy tökéletes főfúvóka dugulás.Az már furcsább,hogy több karbinál is ugyanazt adja elő,találgatások fognak következni.Tegyük fel,hogy a gyújtásod a helyén van,túl előgyújtásnál rángat,fullad,leáll,nem pörög föl,utógyújtásnál pedig alapjárat fordulatszám környékén pöfög csőgázon.Egyrészt megnézném a fúvókák tiszták-e,haladva tovább,jó-e az úszószint,ez,ha jól emlékszem,ha leveszed az úszóház tetejét,az úszótartó lábak miatt van egy kis ferde rész a házon,na,a benzinnek a szintjének nagyjából ennek a ferdeségnek a közepén kéne lötyögnie.Ha ez jó,még minden kis réztömítést is nézz körbe a csavarok alatt,vagy réz,vagy kis azbeszt alátétek.Két fúvókásnál jó-e a pillangószelep tengelyén a szimmering?Menve tovább,karbi alá egy vastag azbeszt tömítés,szendvicsbe fogva két papír tömítéssel.Ez ennyi,még a karbi fogatásnál a blokkon képes az alumínium a tőcsavaroknál megvetemedni,töcsavar ki,és steklivel,vagy reszelővel,meg óvatossággal,mert nagyon el lehet b..zni,síkra húzni.Aztán,ha ez mind rendben van,és még mindig produkálja,akkor van gáz.Főtengelyszimmering.Igazából nem gáz,de jó játék.Vagy kicsúsztak,vagy elkoptak,blokk ki,és szimmering csere.Ha minden jól megy,hamarabb van,mint mire végignézed a karbi körüli opciókat.Sok sikert,még egy kis dolog,nem pontosan emlékszem miért,azt hiszem nekem mintha falsot szívott volna,pedig nem adtam neki esélyt,fogtam egy kis cint,és beforrasztottam a torok elején-tetején levő fúvókát.Esetleg még ezt is próbálhatod.Sokkal kezelhetőbb lett utána,piroslámpánál nem dadogott le.Nagyjából így,most-pár éve most-egy 250-es négyütemü quad karbi van fennt,ööö..Tiszteletem a német tervezőknek,de ez sokkal jobb..

7832 Máté János 2016-07-30 12:24:14

Sziasztok!
A segítségeteket,tanácsotokat szeretném kérni a következő ügyben!
Adott egy trabant 601 motor,ami csak szívatóval hajlandó rendesen dolgozni vagy nagy fordulaton pörgetve.Több karburátort rátettem ,a régi típusút aztán az újabbat is(takarékos) de a helyzet ugyanaz.amint leveszem a gázról a lábam mintha a gyújtást venném le azonnal leáll és padló gáztól hajlandó újra fordulatba jönni.Segítségeteket előre is köszönöm!!!!

7831 Kacsándi Szabolcs 2016-06-30 20:55:17  Előzmény:Konkoly Márton: 79156

Vaterán van fent ülés.

7830 Konkoly Márton 2016-06-29 09:22:38

Sziasztok!

Keresek 1986-os évjáratú 601-es Trabanthoz gyári, szép állapotú barna kárpit elemeket:

- padlószőnyegek
- ajtókárpitok
- ülések
- kombi rész kárpitjait

marton.konkoly@gmail.com

7829 Pápai László 2016-06-23 09:10:28  Előzmény:Matkó Ádám: 79154

Nekem is vannak benne ilyen gumipogik, nem igazán lett magasabb, inkább csak keményebb.Lehet hogy rugókovács lesz...

7828 Matkó Ádám 2016-06-19 23:31:43  Előzmény:Pápai László: 79146

Helló!Nem csináltam még ilyet,de megpróbálom.601-es,de már spirálrugós Trabim rugómenetei közé autósboltban kapható,hát,nem tudom van-e hivatalos neve,Ladához való,téglalap alakú tömör gumi,bemélyedéssel a téglalap rövid oldalain,na,magyarán ilyeneket szorítottam be a rugóba.Egy csomagba több darab van,lehet vele játszani,égig lehet vele emelni az autót.Nekem bejött,kettő egy meneten egymással szemben,vagy három egy meneten háromszög formában,vigyázva,hogy se a kaszninak lerugózásnál,se a keréknek ne legyen útba.Most egyoldalt van 5 darabom,és még nem hagytam el,és még a rugó se tört el.Ez a peták összeg verzió,rugókovács a másik megoldás,vagy egy olyan másik autó rugója,ami erősebb,és befér a gyári helyére.Hát,ha valaki tud ilyet,legyen szíves,ne tartsa magában!Köszönném szépen!

7827 Pápai László 2016-06-13 22:02:31

Sziasztok!

Ötleteket várok(működőket), egy 1,1-es Universal hátulját szeretném felemelni annyira, hogy egyenesen álljon a kocsi.Mivel oldanátok, illetve oldottátok meg ezt a kérdést?Az elejét nem viszem lejjebb, a hátulját kellene felemelnem.kb +5 cm lenne a cél.

7826 T. Adam 2016-06-11 18:34:17

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. A beázásra visszatérve, esőzés után csak a vizes aljzat árulkodik a beázásról. Az említett részeken megtekintem. Caprigrün Trabiba akkor passzol az a szürke kárpit ugye?

7825 Leimeter Attila 2016-06-11 18:17:06

Üdvözlöm a tagokat és köszönöm hogy érdeklődhetek nálatok.Attila vagyok és azt szeretném megtudni hogy az 1300-as Wartburgnál,hideg motornál,a rángatódzást miért csinálja az autó.Teljesen olyan mintha el lenne dugulva,de szűrők kicserélve,fúvókák kipucolva,beállítva szépen minden és ha meleg a motor megy mint az álom.De hidegen rángat.Van valami ötletetek,mégis mit csinálhatnék.Előre is köszi a segítséget.

7824  Spityu 2016-06-08 20:44:49  Előzmény:T. Adam: 79127

http://original-trabant.de/

1977-től van a kárpitnál az ajtóbehúzó. Arra vonatkozóan nem találtam infót (1974-től néztem), hogy mikortól ilyen a kárpit színosztása. Azt viszont megtaláltam, hogy '84. áprilistól barna.