Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8413 Nemeth Balazs 2020-08-19 21:40:53

Nekem itt csak telefonom van, amin tudok keresni, es azon meg nem nagyon megy...amit talatal termosztathazat megvan meg esleg a link?

8412  Spityu 2020-08-19 21:01:33  Előzmény:Nemeth Balazs: 81902

Sajna csak sejtem, milyen lehet az a rész. Lehet, hogy kommersz dolog az a dugó, de valószínűbb, hogy spéci. Gondolom, olyan, mint a blokkok oldalán ami szokott lenni fagydugó. Ha lehetne kapni azon sem, és ha nem létezne külön a boltok polcain, azon sem lepődnék meg. :) Termosztátházra rákerestem, abból van találat. Dugóból hirtelen nem akadt. Egyébként még helyi bontóval is megpróbálkozhatsz, bár nem hinném, hogy nyitva lesznek. Talán szombaton. Bár valószínűbb, hogy majd csak hétfőn...

8411 Nemeth Balazs 2020-08-19 16:51:21  Előzmény: Spityu: 81901

Jajjpedigmilyenvicceslettvona...;)
Mindegy, valahogy -mint mindig- majd megoldom, tenyleg vicces lett volna, ha ott talaltam volna valamit, de akkor majd..nem tudom, nekem most a fix/rendes ledugozas tunik a leginkabb jarhato utnak, azaz kiszedem, elviszem vhova, visszarakom, mosoly.
Mondjuk a "rendes" ledugozast ti hol/hogyan csinalnatok? (Epp nincsen a kert vegiben egy komplett gepmuhely;)

8410  Spityu 2020-08-19 16:23:17  Előzmény:Nemeth Balazs: 81900

Hát, sajnos megtörik a sor, legalábbis a börzés dolog. Utánajártam, elmarad a holnapi a szokásos okokból kifolyólag. :( Ettől függetlenül az említett forrásokat azért megpróbálhatnád. Ha nyitva lesznek pénteken. Bár akkor valószínűleg raktárról kellene, hogy kiszolgáljanak...

8409 Nemeth Balazs 2020-08-19 15:30:36

Mi vaaaan?!?!
Pont holnap, pont errefele? ;)))) - ebben az autoban az a vicces, h szinte mindig (es tenyleg nem sokszor) akkor es ott allt meg, ahol pont volt ismeros, vagy valami, amitol az egesz lerobbanas inkabb egy vicces kaland volt, mintsem bosszusag (pl. amig Barcelonaban hasznaltuk akkor egy kies katalan faluban, ahol epp a baratnom baratnojenek a hetvegi haza volt, odavontatta, meghegesztette es huss; Lisszabonban tiz percen belul odaert egy ottani baratunk az alkatresszel, vagy most itt...szoval egy szavam sem lehet;)
Unixon trabanthoz nem volt, polohoz is csak termosztatot talaltam eddig (telefonon benan keresek...) Bar mondtatok, a polo szenzorja nem jo.
(Amugy melyik polo? - a negyutemutrabant-on irtak szerint van benne most polo kuplung...csak nem emlekszem, melyik)
Bardit meg nem neztem.

(Jav.: A borzerol van linked?)

8408 Nemeth Balazs 2020-08-19 15:19:04

Mi vaaaan?!?!
Pont holnap, pont errefele? ;)))) - ebben az autoban az a vicces, h szinte mindig (es tenyleg nem sokszor) akkor es ott allt meg, ahol pont volt ismeros, vagy valami, amitol az egesz lerobbanas inkabb egy vicces kaland volt, mintsem bosszusag (pl. amig Barcelonaban hasznaltuk akkor egy kies katalan faluban, ahol epp a baratnom baratnojenek a hetvegi haza volt, odavontatta, meghegesztette es huss; Lisszabonban tiz percen belul odaert egy ottani baratunk az alkatresszel, vagy most itt...szoval egy szavam sem lehet;)
Unixon trabanthoz nem volt, polohoz is csak termosztatot talaltam eddig (telefonon benan keresek...) Bar mondtatok, a polo szenzorja nem jo.
(Amugy melyik polo? - a negyutemutrabant-on irtak szerint van benne most polo kuplung...csak nem emlekszem, melyik)
Bardit meg nem neztem.

8407  Spityu 2020-08-19 09:11:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 81897

Holnap Siófok, Tesco parkoló: nagy veteránbörze lesz. Bár nem tudom, mennyi eséllyel találnál ott alkatrészt. Amúgy Unix, Bárdi, ilyesmire gondoltam. Nem tudom, mijük van hozzá még.

8406 Nemeth Balazs 2020-08-19 08:32:37

Sziasztok, koszi a gyors valaszokat!
Elhoztam a sajat kertbe, ez csak 6km volt, de ez Szabadifurdo, innen kell majd Bpre vissza. (Illetve a vegre megerdemelt masfel hetes szabi alatt akartunk itt is autokazni - ez most akkor kimarad...)
...pedig megorultem, h a Polo is jo, mert elso korben semmit sem talaltam. Ti hol szoktatok nezni? Melyik "nagy autosboltban"??
Meg regen rendeltem bele eredeti DDR gyujtaselosztot, de ott most nem lattam csak Wartburgot, illetve az sem volt keszleten (de abban az, ami nekem le van dugozva ott nincsen, nem? az ott "élõ" kivezetes?)
szoval ha mas nincsen, es farigcsalni kell, akkor inkabb a meglevobol szednem ki a szetrohadt dugot es raknek bele valami jobbat...
Szoval ti hol keresnetek? (en hivtam egy budpapesti boltot es itt egy bontot...)

8405  Spityu 2020-08-18 23:59:35  Előzmény:jocking .: 81895

Hú, valami rémlik. Mármint olyasmi, hogy nem kompatibilis a Polo és a Trabant. Szóval visszavonnám az előbbit. Vagy kellő körültekintéssel beépíteni. Egyébként azért talán lehet valahonnét szerezni Trabantba valót (valamelyik nagy autósboltból) 1-2 nap alatt. Más kérdés, hogy mennyiért...

8404 jocking . 2020-08-18 22:42:01  Előzmény: Spityu: 81894

Hát, nem vagyok meggyőződve arról, hogy a Polo termosztátháza egy az egyben jó. Mármint felfogatásilag és a csövek tekintetében biztosan jó, de a benne lévő jeladókkal lehet, hogy izmozni kell, nem vagyok benne biztos, hogy a hőfok jeladó és a karbi fűtéshez való másik ugyanolyan benne (vagy hogy a trabi műszerek működnek-e a Polo jeladóival). Nekem NZ motorkódú termosztátház volt bent az injektor miatt egy ideig, de annál is egy adaptert kellett esztergáltatni a hőfok jeladóhoz, mert a Golfé tök más volt (tudom, az Golf, de ilyen alapon a Poloé is lehet más).

Ami viszont biztos jó, az a bontott 1.1 Trabi és 1.3 Waresz termosztátház.

8403  Spityu 2020-08-18 21:50:18  Előzmény:Nemeth Balazs: 81893

Szia! Én drukkolok. :) Ha a dugó alapvetően azért még merev volt, csak kissé lyukas, akkor talán ez a 2K fémragasztó + drót kibírja. Viszont ne csak a Trabant márkanévben, a VW-ben is gondolkozz. Szerintem kompatibilis teljesen ebben az alkatrészben is a Polo termosztátháza. Legalább annyira, hogy használni tudd. Egyébként járasd így egy kicsit. Melegítsd fel, állítsd le, hagyd kihűlni, majd újra. Vagy járkálj vele helyben. Milyen messzire kell hazajutnod vele? Ha jól rémlik, max. 1-1.5 bar nyomást kell kibírnia a kreálmányodnak. Ha mákod van, és elromlik, akkor is csak kicsit fog szivárogni. Legyen nálad annyi víz, amennyit csak vinni tudsz. Más ötletem nincs :(

8402 Nemeth Balazs 2020-08-18 18:34:26

(kozben sikerult a dugos modszerrel odebbraknom, a meg regen, spanyolorszagban vett ketkomponensu fem ragaszto kivaloan mukodott, ugyanakkor nem tudom, innen hogyan tovabb...?

8401 Nemeth Balazs 2020-08-18 15:59:38

Sziasztok,
Regen jartam itt, ennek tulajdonkepp orulhetnék is, hiszen azt jelenti, nem volt az 1.1esemmel gondom... (Ettol persze meg benezhettem volna...ugye)
Nyaralas masodik napjan Balatonon (szeremcsere ismeros haza elott, nem az autopalyan elozo nap) elfolyt a hutoviz: a termosztat hazan a gyarilag ledugozott kivezetes (azt hiszem, de javitsatok ki, telon probalok okosodni epp, szoval az wartburgnal hasznalva volt, trabntnal le van dugozva: a fotengely jobb oldalarol szembe nezve, bal alul...) szoval ez a vekony dugo kozepen atrohadt es ott folyik ezerrel.
Tudtok segiteni, h mi ilyenkor a teendo? Rovid, es hosszu tavon.
Most megprobalok belenyomni dugo lyukaba egy (mar tok regen vett, lehet, nem is mukodik) ketkomponensu fem gyurmat, talan meg ra kivulrol egy fempenzt pezsgosdugo-szeruen radrotozva elautozni a mi hazunk kertjeig (6km) es ott valami vegleges megoldas kelleene...
Hivtam boltokat/bontokat, de nyilvn ilyet nem lehet kapni, es lehet, csak ujra le kellene rendesen dugozni.
Vagy?
Tudtok segiteni?
Elore is nagyon koszi!
Balazs

8400  Spityu 2020-07-25 21:18:15  Előzmény:Borsos Attila: 81877

Örülnék, ha meghallgathatnám. Megírnád az e-mail címedet vagy a számodat ide? detabe9564@lege4h.com
(Ez egy átmeneti e-mail cím, a rendeset nem akarom feltüntetni.)

Meghúztad a hengerfejeket már? Ha már új motorról van szó, ajánlanám a nyomatékkulcsot. Ha még lent van és nincs meghúzva, vihetek. Bár gondolom, van a cégnél. :)

Ja, amúgy visszavonom, ezek alapján egyértelműen látszik, hogy gyári új. A karbin láttam némi zsírnyomot. Meg az ékszíjtárcsa, a turbina stb. is kicsit korrodálódott. De pl. a lendkeréken is ott van még a zöldfesték, na meg a használatlan fogaskoszorú. Szóval én ezekből azt következtettem, hogy egy keveset már ment némely alkatrésze. A generátor mondjuk mintha továbbra is használtnak tűnne nekem. De a lényegi rész az új, az a lényeg. Illetve a motorszám 5-össel kezdődik, viszont úgy tudtam eddig, hogy a tartalék motorok E betűsek (ersatzteil).

8399 Borsos Attila 2020-07-25 20:14:46

Bent van már a helyén. Mielőtt beraktam a hengerfejeket leszedtem mert a kettes hengerbe pára került, meg is volt szorulva. Leköteleznél ha valamikor meghallgatnád a hangját. Mondjuk vasárnap délelőtt?

8398  Spityu 2020-07-25 10:33:12  Előzmény:Borsos Attila: 81874

Bent van már? Esetleg megnézhetem élőben? Gyanús, esetleg mintha használt lenne, de gyári összerakásnak látszik. Az állvány egyébként gyári.
Szerintem érdemes volna alaposan átnézned, mielőtt beépíted. A hengerekbe mindenképpen kukucskálj be.

8397 Borsos Attila 2020-07-22 20:21:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81873

Megoldódott a problémám. Sikerült beszerezzek egy gyári új motort.

8396 Kacsándi Szabolcs 2020-07-21 21:54:43  Előzmény:Borsos Attila: 81869

Dobd el jó messzire.Ebből én semmit sem használnák fel.Ez a tengely elfáradt.Keress egy jó gyárias alapot,vagy olyat ami még felújítható felújított.Nekem is volt ilyenem,ment a vashulladékba.Mondjuk volt bőven tartalék,mert eltettem ami jobb állapotú volt.De most is találni még jó tengelyt.

8395  Spityu 2020-07-18 23:22:38  Előzmény:Borsos Attila: 81871

Hmm... akkor minden világos. A gyári nem szokott eltörni, a perselyes annál inkább hajlamos rá. 28-as csapból máris 24-es lesz, ami azért elég nagy különbség. A keresztmetszet területe 27%-kal csökken ezáltal. Ami azért elég sokat számít. Ahogy nézem, a nyugvócsapágyak is perselyezettek. Igazából ezzel nincs is semmi gond, csak legyen pontosan megcsinálva... Hát, ha a másik hajtókar csapja is perselyes, akkor talán kb. csak a két tengelyvég, amit érdemes felhasználni. Illetve a hajtókarokat, ha nincsenek rommá köszörülve és / vagy perselyezve azok is. Nekem volt egy főtengelyem, az szerintem ugyanott készült, ahol a tiéd. Tudomásom szerint ez a kecskemétiek közül a gyenge minőségű. Esetleg küldd fel a Mihályfinak, hogy nézze meg, mit tud belőle kihozni... Illetve küldd el a csapszegeket is, hogy majd ahhoz illessze a hajtókar felső szemét, ha cserélve lesz. A tűgörgőt is érdemes, ha gyári és jó állapotú.

8394 Borsos Attila 2020-07-18 21:29:19  Előzmény: Spityu: 81870

Szia! Perselyezett a csap. Ez a problémám hogy még így eltörve sem egyértelmű hogy van e perselyezve. Egyébként a csapágyak még most is hangtalanul pörögnek.

8393  Spityu 2020-07-18 21:21:52  Előzmény:Borsos Attila: 81869

Az szép! És ha jól látom, nem is volt perselyezett a csap. Vagy rosszul látom? Elképzelhető, hogy a többi része még használható a főtengelynek. Szóval valamennyire azért talán beszámítják egy felújítottba. Javasolni azt tudnám, hogy alul semmiképpen ne legyen perselyezett, amit veszel majd.

8392 Borsos Attila 2020-07-18 18:35:51

Sziasztok! Eltörött a főtengelyem. Milyen megoldást tudtok javasolni?

8391 Gerlec Csaba  2020-06-28 22:14:08  Előzmény: Spityu: 81844

Nagyon szépen köszönöm

8390  Spityu 2020-06-28 21:19:46  Előzmény:Gerlec Csaba : 81843

Szia! Íme: https://data.hu/get/11515888/javitas4t.pdf

8389 Gerlec Csaba  2020-06-28 12:01:17

Sziasztok adott egy kedves nyugdíj előtt álló hölgy ismerősöm 1.1 amin a család apraja naggya hátsó féket akart felújítani. Nálam landolt a végeredmény ami olyan mintha soha nem is lett volna fék a hátulján használt és új alkatrészek egy dobozban szerintem van benne minden jó csak nem ehez a jobb időt megélt jószághoz találtam lada Suzuki stb alkatrészt is többek között. Most szeretném orvosolni a dolgot csak szükségem lenne a javítási kézikönyvre mert nem szeretnék silány tákolmányt ki adni a kezem közül nagyon hálásak lennénk ha valaki tudna adni pdf, vagy valamien kép formátumban

8388  Spityu 2020-06-16 12:42:04  Előzmény:Kárász Endre: 81837

Hát, dupla ár. Akartam javasolni, hogy vigyél egy gyári újat, és hogy lőjék be olyanra, mert mindenfélét tudnak.
Sajnos nem tudom, hogy az említett kocsinál ilyen gátló került-e beépítésre, de emlékeim szerint innen lettek rendelve, van rá esély. Igen, elég sokféle gátló, ill. gólyaláb létezik Trabanthoz, amik szemre egyformának tűnnek, valójában különböznek. Még talán pont te gyűjtötted egyszer össze őket. 1.1, 601, kombi, limo, első, hátsó. Tudomásom szerint mind más talán. Az eltérések egy része valószínűleg csak kevésbé optimális működést eredményez, amit talán észre sem vesz a felhasználó és a rázópad. De el bírom képzelni, hogy totál érzékelhető problémát is okozhat a nem megfelelő kivitel, mint például az éles dobogást. Ami előbb-utóbb a gátló sérülését eredményezheti talán. Szerintem mivel üresen jelentkezik, gödörnél az említett hiba, és éles csattanást lehet hallani, az van ilyenkor, hogy teljesen kinyúlik a gátló és felkoppan a kupakon a dugattyú.

8387 Kárász Endre 2020-06-16 11:31:35

Megkérdeztem a hátsó lengéscsillapítók felújítását Kárásziéknál, nettó 19.500 Ft/db és két hét az átfutás. Viszont egyedileg munkálják meg a dugattyúrudat (mármint a menetes rész kezdetét), továbbá igény szerinti karakterisztikát tudnak belőni.
Néztem Csapinál is a lengyel SATIM gátlót: https://trabantwartburgalkatresz.eu/products/productPage/001030/Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3+H%C3%A1ts%C3%B3+STATIM+%28Tr1.1-601%29?kezdo=2&func=searchResult&searchkey=leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3

Ennél az a gyanús, hogy a cím szerint 601-hez és 1.1-hez is jó, márpedig emlékeim szerint az 1.1-nél az alsó rugótányér más helyen van, mint a 601-nél. Mindig jó érzéssel tölt el, amikor már a leírás alapján is valami izé van a palacsintában...

8386 Kárász Endre 2020-06-15 21:48:03  Előzmény: Spityu: 81835

A megragadásnál bizony volt valamennyi rozsda! Konkrétan egy vastagabb, régi csavarhúzóval és egy kalapáccsal sikerült megmozdítanom a dugattyúkat. Alkoholos ronggyal történő tisztítás és szilikonzsír után már szépen járt, bár nem nagyon akartam erőltetni az ide-oda tologatást, hátha valahol tényleg olyan mély a rozsda, hogy kikezdi a karmantyút.
A budapesti szilikonboltban kapható teflonos szilikonzsírt használom, két éve is ezt tettem. Az önbeállóknál láttam, hogy még szépen ott van a leheletvékony réteg, amit két éve kentem oda. Igaz, már teli volt porral...
Azt hiszem, akkor még egy kicsit halogatom ezt a szilikonbázisú folyadékra áttérést. Szerintem két év múlva biztosan felkészülök már egy teljes átmosásos mókára. :)
A gátlót meg holnap megkérdezem Kárásziéknál.

8385  Spityu 2020-06-15 18:27:59  Előzmény:Kárász Endre: 81834

A szilikonzsírozott megragadásnál mi volt? Rozsdásodás? Azt csodálnám. Nekem az a tapasztalatom, hogy a szilikonzsír, amit használtam, különvált két komponensre. Valami tapadós, fehér por(?)ra, meg szilikonolajra. Emiatt pár év után megragadtak a dugattyúk. Az a fehér por szerűség a gumi és a fmh. között annyira megült, hogy a pofák nem bírták visszanyomni a dugattyúkat rendesen a helyükre, emiatt elkezdtek befogni (enyhén) a fékek. Lehet, hogy van jó szilikonzsír, az enyém nagyon nem az volt. Egyébként semmi kopás, rohadás nem keletkezett. Előre megvettem az újakat (LPR) és amikor kiszereltem a régieket (magyar piros dobozos, pepita csíkos), betettem az újakat, nem szórakoztam a régiekkel. Utána elmostam a régieket és igazából azt állapítottam meg, hogy semmilyen kopás nem keletkezett rajtuk, mehettek is volna vissza, de akkor már nem volt kedvem szórakozni velük. Újszerűek voltak. Odaadtam Szabinak, hogy ha valahova kell, szerintem nyugodtan beépítheti és úgy tudom, a mai napig szolgálnak a hegyre járósban. De visszatérve az enyémre. Korrózió, fékhatás szempontjából teljesen jó a szilikonos fékfolyadék, a gumi alkatrészeket sem bántja. Előtte próbálgattam áztatással. Teljesen közömbösek rá (ami nem lepett meg igazából). Kizárólag úgy merem ajánlani, hogyha át van mosva a komplett fékrendszer vegytisztára. A betöltő kupakjától a légtelenítőkig. Sajnos először, amikor beépítettem a zsír új 2 körös ffh-t, nem szedtem szét, és a konzerváló olaj iszapossága miatt ömleszthettem át a fékfolyadékot (miután elpucoltam a ffh-t). Szóval protonokra kell szedni mindent és alkatrészenként átcsorgatni hígítóval (a gumikra ügyelve, hogy ne kapjanak belőle, azokat csak szappannal elmosni és full megszárítani) majd közvetlenül utána a szilikonos fékfolyadékkal. Nehezebb légteleníteni, szerintem valamennyire levegős is az enyém, nem olyan kőkemény a pedál, mint etilén-glikolossal. De szerintem ha csinálnék egy átömlesztést, jó lenne. Csak lusta vagyok, meg igazából teljesen jó. Kicsit nehézkes beszerezni, de nem lehetetlen.
Kárásziéknak jó híre van. Szerintem meg lehet vele beszélni, milyen keménységűre kéred. Az egyik helyi kollégának a hátsó gátlói kopognak (ütnek nagyot), ha üresen bele megy egy gödörbe. Szerintem vannak rossz minőségben utángyártó cégek, ha gyárit nem találsz, akkor inkább Kárászi legyen.

8384 Kárász Endre 2020-06-15 17:21:31

Sziasztok!

Pár napja kellett a hátsó féket javítgatnom, mert műszakira ment a Trabi ('90, 2T). Kettő éve raktam bele teljesen új munkahengereket, elvileg valamilyen olasz cucc volt, a Zsombinál vettem. Ha jól emlékszem, LPR-nek kamuzta, de tök más márka volt a dobozon.
Na hát az egyik hátsó munkahenger be is állt, pedig két éven át kb. heti egyszer biztos használtam. Ekkor fogalmazódott meg bennem a kérdés: mi a fenét tegyek ide, ha anno szépen leszilikonzsírozott porvédőkkel is megragadt. Amúgy nagy nehezen sikerült megindítani, aztán kenés után így mentünk műszakizni. Pityu, neked a full szilikonos fékfolyadékkal mik a tapasztalatok?

Más:
Spirálrugós hátsó futóműhöz milyen lengéscsillapítót érdemes néznem? Láttam Csapinál, de én már noname felújított csodákkal (pl. MLT) nncs kedvem kísérletezni. Ha jól emlékszem, talán még Kárászinál van valami felújítós lehetőség. Valakinek tapasztalat?

8383  Spityu 2020-06-07 21:53:41  Előzmény:jocking .: 81828

Hát vagy tetőre kell rakni a kocsit és a betöltő nyílás is használható e célra. :D

8382 jocking . 2020-06-07 21:16:29  Előzmény:Sófalvy Károlyné: 81827

A differenciálházon a jobb oldali féltengely kihajtás alatt van egy nagy csavar, az az. Általában mindig a váltó legalacsonyabb pontján van, nem véletlenül. :)

8381 Sófalvy Károlyné 2020-06-06 14:45:41

Sziasztok! Trabant 1.1 váltóolaj cserét szeretnénk, hol találom a csavart, ha van valakinek képe megköszönném!

8380 Sófalvy Károlyné 2020-06-06 14:38:09

trabant 1.1 váltó olajcsere

8379 Piret Endre 2020-06-05 09:00:09  Előzmény: Spityu: 81824

Ja, hogy oda való porvédő? Nekem nem volt semmi. Igaz, hogy a lendkerék volt egyszer lent, még pályafutása eléggé elején.
Nekem két, talán kispók vagy bogár kerékcsavarral jött le, meglepően könnyen. Azért ésszel, fokozatosan, szimmetrikusan kell húzkodni. Az ékszíjtárcsát viszont ráhagytam a felújító mesterre.

8378  Spityu 2020-06-01 19:30:00  Előzmény:Kiss Attila: 81823

Szia!

Nem feltétlenül kell hozzá célszerszám. Én még sosem használtam és sosem lett belőle semmi gond. Több lehetőség közül választhatsz. Lelazítod az anyát annyira, hogy síkban álljon a lendkerék végével vagy egy kicsit legyen kijjebb. Ezután valahogy megemeli valaki a blokkot a lendkeréknél fogva. Alumínium vagy bronz dornin keresztül odavágsz neki kalapáccsal. És le is ugrik a kúpról. A másik hasonló elven működik. Fogsz megfelelő vastagságú akácfa darabokat és megékeled az önindító felől a blokk és a lendkerék hézagát. Ezután kocogtatod a tengely végét, majd néha a fán, felváltva. Így is le szokott jönni. De szedtem már szét úgy is, hogy a lendkerék két menetéből eltávolítottam a zárókupakokat, majd olyan helyre forgattam, ahol a blokknak nem árt semmi. A lényeg, hogy lehetőleg ne az osztássík legyen. Ezután két, megfelelő csavart egyszerűen behajtottam a két menetes furaton, felváltva húzkodtam rajtuk és szintén csakhamar lepattant a kúpról a lendkerék. Úgy emlékszem, a rugóvilla csavarjai passzolnak oda, amik sűrűmenetes M14-esek.

Fontos, egyik esetben sem kellett ész nélkül ütnöm, feszegetnem stb. a dolgokat. Ha így lenne nálad, akkor inkább hagyd, és tényleg célszerszámmal állj neki. Egyébként elég egy vasdarab is, bele két 15-ös furat, és még két M14-es csavar. Az a lényeg, hogy a vasdarab olyan vastag legyen, akár távtartóval, hogy a két csavar akkor kezdjen el "megszorulni", amikor már pont átértek a lendkeréken. Ez kb. 500 Ft és fél óra elkészíteni úgy, hogy közben megiszol egy sört is. :)

Főtengely felújítás: olvass vissza, nem kell sokat. Itt és Veterán topicban. Nem régen kiveséztük a témát (idén).

8377 Kiss Attila 2020-06-01 13:30:37

Sziasztok! Trabant 601 főtengely felújítás vált szükségessé unokaöcsém autóján amit én szedek szét. A lendkerék levételéhez gyári célszerszám szükséges. Volna-e valakinek kölcsönbe Szigethalom környékén akár úgy is, hogy elviszem a blokkot és a helyszínen lehúzzuk a lendkereket. Másik kérdésem, hogy tudtok-e megbízható gépműhelyt ahol korrektül felújítják a főtengelyt? Köszönöm a válaszokat.

8376 Gál Zoltán 2020-05-05 18:42:39

SZIASZTOK SEGÍTSÉG KELLENE: HÁTULHŰTŐS WARESZ VÍZPUMBA ÉS TENGEJ ROBBANTOTT RAJZ KELLENE SŰRGŐSEN!!

8375  Spityu 2020-04-23 20:51:56  Előzmény:Németh Pál: 81738

Azt azért hozzá tenném, hogy ha kicseréled a váltót sem garantálható, hogy az okozza a hibát. Távolról nehéz hibát behatárolni leírás alapján... De ha minden más futómű elem jó, a fékek is rendesen oldanak, a gátlók is működnek, a kerekek is jók, akkor valószínűsíthető, hogy a féltengelyek körül keresendő a hiba. Esetleg a dificsapágyaknál még.

8374 Kacsándi Szabolcs 2020-04-23 20:13:44  Előzmény:Németh Pál: 81738

Így van.Sajnos a legtöbb esetben ennél a fajtánál kikopik a kihajtás.Hiába raksz bele új tengelyt,az már alapból lötyögni fog,és csak az új tengelyt teszi tönkre.Mindből tudsz újat venni még.Csak a javítást kell megoldani valahogy.

8373 Németh Pál 2020-04-22 07:00:08

Köszönöm a segítséget !
A javasolt hibalehetőségeket átnézem.
A szilentek cserélve lettek, és a függőcsapszeg perselyek is.
Legvégső esetben váltót kellene javítani,+ hosszú féltengelyt cserélni?

8372 Kacsándi Szabolcs 2020-04-21 21:03:48  Előzmény:Németh Pál: 81735

Szerintem féltengely körül keresgélj.A baj ezekkel az,hogy hiába cserélsz újat,ha a kihajtás kopott.A másik meg maradt a régi ami biztos,hogy kopott.Szóval ez így nem jó kombó.De lehet kikopott csopágyház is,vagy görbe kerékagy vagy tengely.Laprugó szilentet is nézd meg,bár ha rendes műszakin volt,azt kiszúrják azonnal.

8371  Spityu 2020-04-21 18:20:53  Előzmény:Németh Pál: 81735

A kerék centrírozatlanság mondjuk egyre erősödik, 50-60-tól. És nem múlik el. De azért cseréld fel a kerekeket. Szilentek a lengőkarokban jók? Ha lassan forgolódsz mondjuk egy parkolóban, nem érzed, hogy cibálja a kormányt, akkor sem?

8370 Németh Pál 2020-04-21 18:00:08

A müszaki rendes volt,nem haveri alapon ment,a lengéscsillapítók újak,a rövid féltengely gyári újra cserélve,a csapágyak újak a fékek újak,a dobok esztergálva,a motor felújítva,hengerk frva,gömbcsuklók cserélve,kormánymű felújítva.
A féltengely diós kivitel,nem az új típus.

8369  Spityu 2020-04-20 20:11:17  Előzmény:Németh Pál: 81730

A biztonság kedvéért azért cseréld fel a két tengely kerekeit. A műszaki "rendes" műszaki volt vagy átrugdosták? Nem szóltak a gátlók miatt esetleg? Gumibakokat is ellenőrizd. Milyen fajta féltengely van a kocsiban? Ha nem tudod, akkor hányas évjáratú?

8368 Németh Pál 2020-04-20 11:20:32

Sziasztok!
Múlt héten végre meglett a Trabi műszakija,minden rendben volt,most,hogy párszor mentem vele,jelentkezett egy olyan hiba,hogy 60 körül belejön egy rezgés,de 70 környékén elhagyja,nem ráz a kormány, hanem az egész kaszni remeg.
esetleg valakinek hasonló hibája nem volt?
Kérem ha tudjátok,vagy gondoltok a hiba okáról,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm!!!!

8367 Kacsándi Szabolcs 2020-04-19 13:53:45  Előzmény:Tarjanyi Krisztian: 81707

Van egy 85-ös kábelkötegem,azon megnézem hátha rajta van még.De nem biztos,ha tudok csinálok képet.

8366  Spityu 2020-04-18 16:28:41  Előzmény:Pintér János: 81726

Legelőször is nézz szét a motortérben a trafó környékén, nincs-e valami vezetékhiba. Pl. ami a trafóra megy +12V, nincs-e sérülve, nem testel-e le. Sajnos nincs kapcsolási rajzom a típushoz, de megnézhetnéd, hogy a kiégő biztosítékon milyen fogyasztók mennek át. Esetleg ezeket egyenként letesztelheted, hogy kiderüljön, melyik a zárlatos. De ezek csak tippek, így nehéz bármi konkrétat mondani.

8365  Spityu 2020-04-18 16:25:04  Előzmény:Tarjanyi Krisztian: 81707

Kapcsolási rajzot keressél, az alapján egyértelműen vissza lehet tenni. Elvileg a vezetékek színei is fel vannak tüntetve a rajzokon ill. a kapcsoló sarui szintén számozva vannak.

8364 Pintér János 2020-04-18 15:06:10

Sziasztok,Wartburg 4t műszerfalnál olyan problémám van,amikor a gyújtáskapcsolót elfordítom(gyújtásra állítom),a töltés jelző,az üzemanyagszint jelző,valamint az olajnyomás jelző,nem világít.Megnéztem a biztosítékokat a biztosíték elégett,csere után egy kis ideig működött minden,majd az összes visszajelző ismét nem jelez semmit,a biztosíték ismét tönkre ment.Valamilyen zárlat van,esetleg a gyújtáskapcsolóm lehet rossz,az okozhatja a zárlatot? Valaki,ha tudna segíteni megköszönném.