Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4304 Ackermann Balázs 2012-01-12 22:06:14  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Le ne hegeszd szerintem semmiképpen. A Trabi egyik legnagyobb okosságát vennéd el. Én most januárban használom 10 éve a Trabimat, versenyeztünk, bejártuk az országot családostul és Zwickauban is voltunk. Eredeti bontatlan váltó, közel 100 ezer km-el. (vagy 2x annyi, ki tudja :))

Úgy szokott tönkremenni, hogy berakod 4-esbe és olyan mintha üresben lenne. De lehet így használni még ezrekig gond nélkül, csak meg kell várni hogy alapjáratig leessen a fordulatszám és akkor rendesen zár. A Sárgában ilyen, de nem zavar mert amúgy is hegesztett a váltóm a kétkerekezéshez és nem megyek nagyon 4-esben.

Szóval nézd meg, de szerintem nem érdemes buzerálni ha jó, és nem szokott teljesen tönkre menni egy pillanat alatt, inkább fokozatosan.

4303 Varga Tibor 2012-01-12 21:41:56  Előzmény:Sipos Tamás: 72918

Mindenképp a kúposat vedd, az ugyanis jó a régi tipusú ékes váltóhoz is, ellenben fordítva ez nem igaz. De új kosár se ártana, görgõk nagyjából sose kopnak el...
De én azt csinálnám, hogy leheggeszteném a szabadonfutót, kb 2 nap alatt átszoksz arra hogy kinyomod a kuplungot 4-ben is gurulásnál, ugyanis én 2 gyári szabadonfutót is betettem az enyémbe, persze nagyjából fél évet se bírtak, így le lett hegesztve(pedig a fogaskerék is új volt, mégis elforgott a tengelyen)
[i](Módosította Tibke 2012.01.12. 22:44-kor)[/i]

4302 Sipos Tamás 2012-01-12 21:21:45

[justify]Tervezem, hogy nyáron elmegyek a gyerekekkel Zwickauba, természetesen a Trabikával. Elõtte ugye nem árt átnézni az autót. Most, hogy szivárog a hajtómûolaj, a differenciálmû szimeringek cseréje elengedhetetlen, de még a nyelestengely szimeringjét is szeretném cserélni. Ha pedig már kint a váltó, akkor a kuplungot is megnézem.
De ha már kint a váltó, akkor a 100 ezer km futásteljesítményhez közeledve érdemes lenne a szabadonfutót is megnéznem. Nincs semmi baja, de ha nekem valahol Csehországban beadja a kulcsot, akkor ott leszek a fiammal meg a lányommal és bizony vakarhatom a fejem.
[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/trabant_szabadonfuto_gorgok_nelkul_2_fele_uj_1534113767.html]A Vaterán most van kétféle szabadonfutó.[/url]
Melyik a jobb? Melyiket lenne érdemes megvenni?[/justify]

4301 Kozma Bence 2012-01-12 21:16:15  Előzmény:Sipos Tamás: 72916

2T-m van, köszi szépen, akkor olyat veszek. :)

4300 Sipos Tamás 2012-01-12 21:11:16  Előzmény:Kozma Bence: 72910

[justify]Ha neked 2T Trabid van, akkor szerintem elég a DOT3 is. Igaz, annak a forráspontja alacsonyabb, de úgy tudom a dobfékes autókhoz az is megteszi. Én például mindig azt veszem.
És a sorozatos fékhibák miatt (éljen a hazai utángyártó ipar!) minden évben elhasználok legalább egy flakonnal.
A tárcsafékes autókba viszont mindenképpen DOT4 ajánlott.[/justify]

4299 Csády Szabolcs 2012-01-12 21:07:25  Előzmény: : 72914

Kösz szépen!

4298   2012-01-12 18:48:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 72913

Egy flakon fél literes DOT4-es elég a teljes rendszer cseréjéhez. Én vettem zöld flakonosat, meg volt szürke is, semmi különbséget nem fedeztem fel. kb 6-700 forintért lehet venni.

Egyébként ilyet vettem: Krarusz Block Plus DOT 4 500ml Univerzális fékfolyadék.
valamint zöld flakonos Block Plus DOT 4 500ml

Még az is lehet hogy ez a két termék egy és ugyanaz, csak változott a dizájn :D

Átlátszó gumicsövet tegyél a légtelenítõcsavarra, és figyeld hogy mikor jön a tiszta, új folyadék. Ha látod hogy már tiszta anyag jön (tehát már az új folyadék), akkor az menjen külön flakonba, mert azt újra bele lehet önteni a rendszerbe.

4297 Csády Szabolcs 2012-01-12 15:51:42  Előzmény: : 72911

Nem tudod véletlenül, hogy a 4T Trabiba mennyi és milyen fékolaj való?

4296 Kozma Bence 2012-01-11 21:13:42  Előzmény: : 72911

Köszi, akkor mindenképp lecserélem, mert fogalmam sincs mikor lehetett cserélve.

4295   2012-01-11 21:06:40  Előzmény:Kozma Bence: 72910

Két évente cseréld le a teljes rendszert, mert bevizesedhet, és ilyenkor csökken a forráspontja, a fékfolyadék forrása meg kellemetlen nagy fékezésnél :/ a 700 forintos DOT4-es fékfolyadék kiválóan teszi a dolgát.

4294 Kozma Bence 2012-01-11 20:30:54

Fékolajnak milyen fajtát javasoltok? Van különbség olcsóbb és drágább között? Illetve az újat utána lehet tölteni a régire ha nem ugyanolyan? (nemtudom milyen van benne) Mennyire van szükség a komplett rendszer feltöltéséhez?

4293 Papp Zoltán 2012-01-11 19:05:04  Előzmény: Spityu: 72908

Ja,ja,értem...! :-)

4292  Spityu 2012-01-11 18:50:16  Előzmény:Papp Zoltán: 72907

Én bowden + kormányváltóról beszélek. ;)

4291 Papp Zoltán 2012-01-11 18:05:08  Előzmény: Spityu: 72906

Köszönöm! De a Retró áruház parkolójában láttam egy kormány váltósra átalakított Fiat váltósat,és mindenképpen úgy szeretném én is megoldani.A bowdenes,padló váltós megoldást én is ismerem....

4290  Spityu 2012-01-11 17:53:45  Előzmény:Papp Zoltán: 72905

Tipp: lehet, hogy bowdenes. Persze az sem olyan egyszerû, de talán egyszerûbb. ;)

4289 Papp Zoltán 2012-01-11 17:29:08

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki,hogy kinek az autójában van fiat motor a saját
váltójával betéve úgy,hogy az mégis kormány váltós maradt?
Igazából ugye az átalakító mechanika érdekelne...

Elõre is köszi!

PZ

4288  J.I. 2012-01-08 12:22:36  Előzmény:jocking .: 72903

Erre én is gondoltam már.Szerzek egy másik órát rákötöm és ki fogom próbálni úgy.

4287 jocking . 2012-01-08 11:42:22  Előzmény: J.I.: 72902

Akár az is lehet, hogy maga az óra szar. Ilyen korú szerkezeteknél elõfordul.

4286  J.I. 2012-01-08 10:23:48  Előzmény:Őry Gábor: 72901

Az átfolyásmérõ jeladó mûködik,a vezetékek összedugva,a benzin tökéletesen folyik,az óra kap áramot,de mégsem mér....mi a fene lehet :-(

4285 Őry Gábor 2012-01-08 10:19:22  Előzmény: J.I.: 72892

Nem kell ám megijedni a célszerszámoktól! Lényegében minden kiváltható egy kis okossággal.

4284  Bandi 2012-01-07 05:05:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72899

Injektort neki!!!!!!!!!!

Nekem nyáron autópályán 5,8-6,2 állandó 130km/h-nál
Közúton 5,5-6,5 tempótól függõen
Városban 6.5-7 között mozog.
Télen a nagy hidegben kér egy kicsit többet,ilyenkor betol 7,5-8,5 között is.

Ja, 1.3-ról van szó 5 sebességgel!:-)És 155/70-es gumival.

Régebben az 1.1-em 4 sebességgel 7-8,5 között volt állandóan!

[i](Módosította Bandi 2012.01.07. 06:06-kor)[/i]

4283 Csády Szabolcs 2012-01-06 22:49:56  Előzmény: Spityu: 72898

Nagyon rövid városi távokból jött össze, s akkor még 165-ös papucsok voltak a kocsi alatt. "Szervi bajról" nem tudok, s nem is hinném, hogy lett volna, mert ebbõl elvi kérdést csinálok. Nyáron 155-ös gumikkal 95-100 km/h-ás utazósebességgel 7 l-ben megállt a Móvár-Püspökladány távon. Asszem erre mondják, hogy szeszélyes az étvágya :D
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.06. 23:53-kor)[/i]

4282  Spityu 2012-01-06 22:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72897

Én a magas fogyasztást nem bírom felfogni, mármint azt, hogy hogyan lehet összehozni ilyet. Pl. a 12.5-ös fogyit. :D Jó, gondolom rövidtáv + tél + esetleg rossz szívató. Meg egyszeri alkalom.
De az, hogy konstans sokat zabál egy kocsi, és nincsen "szervi baja", nem tudom, hogyan lehetséges. Induljunk ki abból, hogy 4db 145-ös kerék (gördülési ellenállás), karosszéria forma (légellenállás), ~600/~800 kiló(terhelés), 7.8-as ill. 9.5-ös KV (hatásfok), 4 sebességes váltó (optimális fordulatszám). Hosszú távon, ideális körülmények között nem szabadna 7l-nél (benzinbõl) többet ennie 4 emberrel. Szerintem.

A 4 literes fogyasztással csak csínján... a már leírt elégtelen kenés miatt. Azt tudom mondani: úgy kell neki. :)

Amikor megvettem a 4T-t, hazafelé vontatni kellett a kocsit, amivel mentünk érte. Betettünk egy kötelet is indulás elõtt, hátha valami gond lesz a vásárolt kocsival. Aztán fordítva történt... A Ladát vontatva 12literes fogyasztás jött ki LPG-bõl. Negyedikben, amit bírt: 60-70-nel, végig(!) 80%-os gázpedál állással, kb. 2000kg össz-gördülõ tömeggel.

4281 Csády Szabolcs 2012-01-06 21:45:48  Előzmény:Nagy Donát: 72893

Nekem a 4T egyszer 5,6-ot evett, de akkor egy a gyerekbetegségeitöl szenvedö 500-ast kísértem, s 60-nál nem is mentünk gyorsabban. De télen, városban evett már 12,5-öt is...

4280  J.I. 2012-01-06 20:37:15  Előzmény:Kozma Bence: 72894

Nagyon szuper köszönöm szépen! :-)

4279 Kozma Bence 2012-01-06 20:06:09  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Hm, ez megse fordult a fejembe... Amúgy 75-80-as tempónál 5 litert eszik nekem gyárilag. Azzal csak nem lehet probléma remélem. :) 1:50-be keverem, de a biztonság kedvéért mindig odalöttyintek még neki egy kicsit. :)
Milyen olajat ajánlotok amúgy? Nekem most valami OMV-s van, mert egyszer kifogytam útközben és az OMV volt a legközelebb. Persze a legkisebb kiszerelés 1 literes volt...

4278 Kozma Bence 2012-01-06 19:52:33  Előzmény: J.I.: 72892

[url]http://bence.szunyi.com/javitas2t.pdf[/url] :)

4277 Nagy Donát 2012-01-06 19:50:19  Előzmény: : 72890

Nekem az 1.1 városban 9 liter, de azon kívül is 7 liter alá sosem tudtam menni.

4276  J.I. 2012-01-06 19:13:28  Előzmény:jocking .: 72891

Tudnál nekem adni egy ilyen linket ahol közvetlen le tudom tölteni?Köszönöm szépen!:-)

4275 jocking . 2012-01-06 18:08:36  Előzmény: J.I.: 72888

Senki nem születik szerelõnek.;) Trabinál nagyon sokminden nincs, amihez érteni kellene. Tudom javasolni az interneten több helyen fellelhetõ javítási segédkönyv tanulmányozását, abból szinte az egész trabiszerelést meg lehet tanulni.:) Másfelõl pedig itt vagyunk mi itt a fórumon, mi is szívesen adunk tanácsot. Ezenfelül szinte már csak annyihoz kell érteni, hogy balra lazít, jobbra szorít.:D

4274   2012-01-06 17:41:06  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Nagyon elgondolkodtató amit mondasz, mindenesetre az sincs tisztázva, milyen körülmények között evett 4 litert az említett jármû. Mert az én 1.1esem 5 litert fogyaszt ha 70-es átlaggal vezetek 200 km-t. Városban meg még 8 liter alá nem nagyon sikerült menni.

4273 Nagy Donát 2012-01-06 17:01:42  Előzmény:Kozma Bence: 72884

Szerintem 4 liternél olyan kevés lenne a kenés, hogy besülne a motor. De legalábbis nem lenne a kocsinak egészséges.

4272  J.I. 2012-01-06 15:57:02  Előzmény:Kozma Bence: 72887

Na igen de én nem értek hozzá ennyi a különbség.Nekem is garázsban áll én egy Suzuki Sx4-t használok,de ha nem fogok szerelõt találni ott megy tönkre a garázsban:-(

4271 Kozma Bence 2012-01-06 15:43:19  Előzmény: J.I.: 72886

Ismerõs a szitu... Mindig elõjön valami apróság ami elveszi az ember kedvét. Én most leis raktam egy darabig. Garázsban pihen tavaszig, addig mindent megcsinálgatok rajta szépen, majd márciusban mûszaki. Utána pedig remélhetõleg élvezhetem a felhõtlen Trabantozás élményét. :)

4270  J.I. 2012-01-06 15:26:28  Előzmény:Bencze Robi: 72885

Máshonnan,de pontosan nem tudom hol szivároghat,mert annyira nem néztem meg.Komolyan néha úgy el tudja venni a kedvem az egésztõl....mindig van valami és még meg sem tudom csináltatni,mert nincs kivel.áhhhhh

4269 Bencze Robi 2012-01-06 15:23:42  Előzmény: J.I.: 72883

de honnan folyik az olaj? leeresztõcsavarnál vagy máshonnan?

4268 Kozma Bence 2012-01-06 14:31:07

Sziasztok!
Csak kiváncsiságból szeretnék egy olyat kérdezni, hogy MZ karbival mûködik-e a Trabi? Index fórumon írta valaki, hogy neki az volt rajta és 4-nél többet nem evett.
Nem vagyok egy mindenen spórolós fajta, csak azért így a hidegben, városban eszeget azért...

4267  J.I. 2012-01-06 13:21:46

Eléggé elvagyok keseredve.Megpróbálok minden helyretenni ezen a kis kocsin de egyszerûen semmi sem sikerül.Pl most az átfolyásmérõ téma.Ma elkezdett csepegni a váltóból az olaj.Ráadásul egy jó szerelõt sem találok itt dél Pesten.Megvettem a kocsit de alig van hozzá alkatrész és ha találok is nincs aki megcsinálja.:(:eek::S

4266 Sipos Tamás 2012-01-06 12:36:47  Előzmény:Őry Gábor: 72879

[justify]Szimeringre gyanakszom én is, köszönöm a méretet.[/justify]

4265 Nagy Donát 2012-01-06 10:41:09

Sziasztok!

Még október körül írtam, hogy a 4T Trabimon olyan jelenség tapasztalható, hogy néha mintha kihagyna az egyik hengerben a gyújtás. A kocsin motorfék érzõdik, lomhább lesz, és kis ciripelõ hang is kíséri a jelenséget. Fordulatszámtól és motorhõmérséklettõl függetlenül fél-egypercenként váltakozott a hiba, hol elõjött, hol eltûnt.
Akkor cseréltem gyertyát, gyertyakábelt, rotort, elosztófedelet, gyújtótrafót, gyújtáselektronikát; a hiba mégsem múlt el.

Na most, a múlt héten tönkrement a fesszabályzóm, az aksit alapjáraton 14V, menet közben 18 V-al töltötte (gõzölt az aksi rendesen, a kénsav jelentõs része eltávozott). Fesszabályzót kicseréltem (~2300 Ft), és ezzel valamiért a fent leírt hiba is megszûnt! Nem egyértelmû számomra az összefüggés, de most örülök mint majom a farkának.

Mindezt azért írtam le, mert még õsszel egyikõtök küldött nekem üzenetet, hogy õ is ezt a hibát tapasztalja, és ha találok rá megoldást, szóljak. Sajnos azóta a 'neve' elveszett, így remélem, itt olvasva tudtam neki segíteni.

4264  J.I. 2012-01-06 10:24:18  Előzmény: J.I.: 72877

Bekötöttem az átfolyásmérõt.Benzincsõ rajta,kábelek összekötve mégsem mutat az óra semmit.....nem értem....az üzemanyag szépen folyik.:-(

4263 Őry Gábor 2012-01-06 07:09:17  Előzmény:Sipos Tamás: 72878

Meg kell nézni közelebbrõl, hol csöpög, valószínûleg szimmering lesz. A méreteit megtalálod, ha visszalapozol úgy nov. 20. körül kérdeztem én is. Ha lehet, akkor forgásirányosat vegyél.

Na, meg is találtam:

4439. hozzászólás - Beküldve: 2011.11.15. 16:07 - Elõzmény: 4438 (orygabor)


Nyelestengely szimmering: 20x40x10(7), jobbos
Nyelestengely(2db), csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR 6304 C3 P636, 20x52x15

Csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR NJ-206 C3, 30x62x16

Rózsakerék szimmering: 58x80x10, jobbos-balos
Rózsakerék csapágy: DKF-DDR 16013 C3, 65x100x11

[i](Módosította orygabor 2012.01.06. 08:13-kor)[/i]

4262 Sipos Tamás 2012-01-06 07:03:05

[justify]Kedves szakértõ kollégák!
Csöpög az olaj a Trabikám hajtómûvébõl. Milyen tömítés mehetett tönkre? Újfajta váltó, 1986 decemberi gyártás. Nekem régi alkatrész katalógusom van, és abban a féltengely felé van egy szimering. Ez az új váltóban is megtalálható? Vajon ez lehet a bûnös, vagy külön nyomozást igényel? A katalógusban nem találtam méretet hozzá, pedig jó lenne.[/justify]

4261  J.I. 2012-01-05 18:23:01  Előzmény:Biacsics Gábor: 72876

Igen halottam ezt a változatot is hogy le kell sza..ni.Tökéletesen mûködik,csak hát valamiért elkezdett fütyülni :-)

4260 Biacsics Gábor 2012-01-05 18:09:04  Előzmény: J.I.: 72872

Nekem volt egy fütyülõs generátorom,egyébként tökéletesen mûködött.Hiába cseréltem csapágyat,szénkefét a hang maradt.A generátor viszont ezek után ment,sosem tudtam meg mitõl fütyült.

4259  J.I. 2012-01-05 17:28:13

A lényeg az volt hogy akkor tudunk meg valamit ha szétszedjük....szereztem átfolyásmérõt holnap reggel kicserélem,de egy jó szerelõnek még mindig õrülnék...:-)

4258  J.I. 2012-01-05 15:14:55  Előzmény:Őry Gábor: 72873

Megyek most a Szabó Gyurihoz Bp-en és kíváncsi vagyok mit mond.Utána egybõl megírom mi volt!

4257 Őry Gábor 2012-01-05 14:02:41  Előzmény: J.I.: 72872

Hát igen, ezt hallani kéne. Szerelõkkel meg igen kell vigyázni, pláne ha nem tudod mi a baj. Az a jobbik eset, ha nem csinálnak vele semmit. (Nagy tisztelet a kivételnek, persze). Próbálj meg csinálni róla valami jobb minõségû felvételt, hátha tud valaki segíteni.

4256  J.I. 2012-01-05 13:22:50  Előzmény:Őry Gábor: 72871

Nem fémes a hang.Fütyül inkább mint sípol,de csak bizonyos fordulaton.Szép hangja van a motorjának,de ez elrontja és kívûlrõl is nagyon hallani :-( Még szerelõt sem tudok aki megcsinálná itt Dunaharaszti és környékén.Villamosságis is kellene,mert vettem rükverc lámpát és be kellene hogy kösse.Most átfolyásmérõ után kajtatok,de úgy néz ki szereztem egy újat,de azt is jó lenne ha szakember kötné rá mivel és pék-cukrász vagyok :-)

4255 Őry Gábor 2012-01-05 12:09:55  Előzmény: J.I.: 72870

Lehet, hogy a turbinaház illesztése, vagy a kipufogóburkolatra menõ csõ került helyre? Fene tudja.

Fütyül, vagy sípol, sivít egyébként?