Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4354 buczkó balázs 2012-01-23 21:58:57

Sziasztok!

volna egy elvágott 2t waresz kombim az összes papírjával+ rendszám, forgalomból kivonva persze. ha esetleg valakit érdekel nagyon jutányos áron megszámítanám, csak a papírok végett.lassan költözök és a MÉH martalékává válna + 1 valag plusz alkatrész.
ha valakit érdekel kérem jelezze!
06705112946

4353 Rózsa Sándor 2012-01-23 18:04:34

Sziasztok!
Új fórumozó és viszonylag új Trabant (601) tulajdonos vagyok.
Információgyûjtés gyanánt fordulok hozzátok, hogy milyen szereléseket, átvizsgálásokat érdemes elvégezni, elvégeztetni újdonsült kis autómon, mert sokáig szeretném használni és viszonylag sok kilométert fogok bele tekerni (dolgozni járni vettem).
Elvittem egy "szakihoz", felirkáltam neki ezt-azt (amit a használati útmutatóból kinéztem, pl. laprugó zsírozás, kormánymû zsírozás), amit meg is csinált, de érdekelne a ti javaslatotok is. Nem tartom magam egy mûszaki analfabétának, de idõ híján muszáj voltam szerelõhöz vinni.
Egyébként azt gondolom, hogy jó választás volt ez a járgány, eddig mentem vele 5000 km-t és azon kívül, hogy tankoltam bele, mást nem kellett vele csinálni. Ja de, ajtó kéder gumit cseréltem, mert úgy jött be a huzat, mintha le lett volna húzva az ablak. :D
Egy fontos dolgot még gyorsba orvosolnom kéne, valahol az elején (az elsõ szélvédõ két alsó sarka környékén) beázik, tehát becsöpög a víz mindkét oldalon a kesztyûtartóra. Ha valaki járt már így az legyen szíves írja meg, hogy hol ázik be és hogyan orvosolta a problémát.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, és elõre is köszönöm a segítségeteket.:D
[i](Módosította sanyi26 2012.01.23. 19:06-kor)[/i]

4352 Busa Attila József 2012-01-22 18:54:36  Előzmény:Varga Tibor: 72967

Értem, de nekem az lett volna a teljes kérdésem, hogy motorostól be lehet-e tenni?

4351 Varga Tibor 2012-01-22 16:12:29  Előzmény:Busa Attila József: 72966

Biztos hogy belehet. :) Nagyjából ugyanaz a mutatvány mintha VW 5-ös váltót tennél be.

4350 Busa Attila József 2012-01-21 21:49:33

Sziasztok!
Szereztem egy Seat 1.5i Porsche motor blokkal szerzett Seat Ibizát szinte ingyen. A motorja nagyon jó, nagyon megy. 5 sebességes váltóval persze. Nem lehet ezt valahogy fizikailag átültetni a Wartburgba?
Valaki csinált már ilyet?

4349 Kozma Bence 2012-01-21 19:01:29

Sziasztok!
Mitõl lehet az, hogy 2T-nél ingadozik az alapjárat? Pontosabban egyszer ilyen egyszer olyan, tehát ha elveszem a gázt üresben akkor vagy nagyon alacsony fordulatszámra esik vissza vagy normálisra, ha normálisra megy vissza akkor semmi probléma, tarjta, nem esik le. Igazából a kis fordulatot is tudja tartani, de elég bizonytalan, és nagyon lassan reagál a gázra.
Egyébként szépen megy, az úton nem vettem észre semmilyen problémát.

Esetleg a bowden lehet a ludas?
[i](Módosította 83NC3 2012.01.21. 20:06-kor)[/i]

4348 Csády Szabolcs 2012-01-21 13:21:28

[urls=http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2012/01/20/milyen_fagyallot_kell_a_4t_trabantb/]4T-sek figyelmébe ajánlom ;)[/urls]

4347 Kerekes Gábor 2012-01-20 11:33:10

Helló!

Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy érdemes nekifogni egy 601-es kipufogó rendszerének a felújításához? Mibõl jobb ujjat venni esetleg után gyártottat, és mit érdemes kiégetni vagy más módszerrel megtisztítani, költséghatékonyan. A tisztításhoz is várok ötleteket, még nem csináltam ilyet és szeretném jól megcsinálni. A kosz lerakodási szintjérõl nem tudok nyilatkozni, szét még nem szedtem.

Köszönöm

4346 Ledacs-Kis József 2012-01-19 17:07:35  Előzmény:jocking .: 72949

Hát nemtudom,lehet.Azt még nem zártam ki,de ma szétszedtem az olajszívattyút ahogí néztem rendesen járt benne a biztonsági szelep.Lehet annak a rugója van kigyengülve. Minden esetre összeraktam,és bemérem jófajta nyomásmérõvel,hidegen és melegen is.Megmértem a fogaskerekek közötti hézagot,a 0,15-ös hézag mérõ még becsúszott de a 0,2-es már nem.Lehetséges ez sem jó érték.A könyv szerint pont a 0,15 a kopáshatár.

4345 Erõs Pál 2012-01-18 19:24:08

KÖSZÖNÖM!:)

4344 jocking . 2012-01-18 17:59:24  Előzmény:Erõs Pál: 72959

Zsombicar Autósbolt, Budapest, Zsombolyai Utca 8.;)

4343 Erõs Pál 2012-01-18 17:34:18

Halihó!
Ti honnan szoktátok beszerezni a trabijaitokhoz az alkatrészeket?
Kellene nekem egy olyan bolt címe Budapesten ahol
nagyából mindent kapni Trabihoz!
Kellene nekem: AC pumpa, gyertyák, gyertyakábelek, olajszûrõ, levegõszûrõ.
köszi

4342 Nagy Donát 2012-01-18 10:10:00

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem. Trabant 1.1 fõfékhengeréhez megy három fékcsõ. Ezeknek (mindháromnak) kellene a hossza.

Köszi!

4341 Bordás Sándor 2012-01-18 08:56:24

Szevasztok!

10 éve boldog trabant tulajdonos és egy napja boldog klubtag vagyok! :D
Alig vártam hogy végre kérdezhessek itt a fórumban. A gép ponyva alatt várja a tavaszt amikor is belefognék a nagy 1.3 - 5sebesség projektbe. Minden meg is van hozzá. Másik 1.3-as golf motor donornak (én a fõtengelycsere/fúrás módszert választottam), 2db 5-ös váltó (az egyig vw-ból, a másik seat-ból), új féltengelyek, bölcsõ!
Na most ami még hibádzik viszont az, hogy házasítom össze a trabant váltórudazatot az új váltóval. Azt hallottam hogy van rá mód hogy a régi kulissza megbontása nélkül össze lehessen hozni. Akinek van infója ne tartsa magába! Jöhet ide vagy email-ben is! Természetesen akár meg is venném a szükséges hardware-t ha van valakinek vagy tudna csinálni.

4340 Erõs Pál 2012-01-18 08:03:12

Sziasztok!
Olyan kérésem lenne, hogy tudna-e nekem valaki képet küldeni,
arról a kábelrõl ami az autómata szívató elektromos rendszerében,
gondot szokott okozni.
Olvastam a cikket, hogy azt a kábelt nem árt cserélni ami a reléhez csatlakozik.
De még a relét sem találtam meg!
Aki csinálta már az megtenné hogy küld képet róla!
Valószínû hogy az a hibás cucc és ezért nincs szívató a verdámon.
Mert mechanikailag rendben találtam.
Köszi

4339 Őry Gábor 2012-01-18 07:11:53  Előzmény:Szabó Gábor: 72952

Gigawatt. Ilyen számok vannak rajta, hogy 535 825 Sv, meg 0 185 754 512, és 00 999 554 SV, ennyi!

4338  Spityu 2012-01-17 22:38:53  Előzmény:Szabó Gábor: 72953

Nem lehet, hogy megelõzõleg volt rossz? Nem értek hozzá, de nekem kb. úgy mûködik a 4T, ahogy nálad, most. De lehet, hogy nálam is rossz. Lekopogom, a hûtõrendszer tömített, nem fogy a folyadék. A radiátor elég lassan melegszik be, kell neki kb. 5km mire jónak mondható. Hosszú távra 5 fok alatt elkél a maszkolás: A4-es lap szembõl nézve a hûtõ bal oldalára igazítva.
A ventilátorom kizárólag kánikulában (35+ fok) szokott bekapcsolni, akkor is csak az utolsó párszáz méteren, hegymenetben (1-es + érintõ gáz, Mo. egyik legmeredekebb utcájában).
Erdõn-mezõn, földúton stb. talán csak egyszer melegedett fel "ventilátorig", mondjuk igyekszem hármasba felkapcsolni és alsó tartományban, de gyorsan haladni.

4337 Szabó Gábor 2012-01-17 22:19:58

4T-sek!

Olyan jelenséget tapasztaltam még kora õsszel, hogy kb. 50km megtétele után (amibõl az utolsó 20km erdõben 2. és 3. fokozatban) a hûtõvíz 60fok körüli hõmérsékletû volt. Azelõtt ilyen esetben már hûtõventillátor bekapcsolt és a mûszer is 100fok körüli értéket mutatott. Elõször a mûszer hibájára gondoltam, de a csöveket, a hûtõt és a szelepfedelet is lehetett kézzel fogni, nem égetett. Vettem egy márkás 87fokos termosztátot, azt tettem a régi 80fokos helyére, amin egyébként hibát nem tapasztaltam. Ezzel is a nyitási hõmérséklet eléréséig szépen felmelegszik a víz, de utána visszahûl 60fok közelébe, majd újra elzár a termosztát. A víz jól láthatóan kering, fûtés is van, szivárgás, fogyás nincs.
Még nyomást mérek a rendszerben, aminek talán 0,9 és 1Bar körül kell alakulni.
De ezek után elfogynak az ötleteim. Kocsi alja becsomagolva, fûtéscsövek szintén.
Mi lehet még?

4336 Szabó Gábor 2012-01-17 21:56:53  Előzmény:Őry Gábor: 72951

Lehet tudok segíteni, ha tudom, milyen gyártmány.

4335 Őry Gábor 2012-01-17 19:50:18

Hali!

Egy akksi életkorát mirõl lehet megállapítani? Van egy akksim, full jó, de szeretném tudni, hány éves. Van rajta egy csomó szám, de dátumot nem látok.

4334 szilágyi József 2012-01-17 19:16:13  Előzmény:Őry Gábor: 72946

hát én is szidom õket nagyon :@ a gyári hengerfej csavarok helyébe tettek új tõcsavart vmi jó kisipari lehet mert ahogy meghúztam a henegrfejet két tõcsavarról a menet le is jött gyári csavarnál még nem jártam így :)

4333 jocking . 2012-01-17 19:07:00  Előzmény:Ledacs-Kis József: 72947

Szerintem nálad nem az olajnyomással, hanem a visszajelzéssel lesz a gond. Nekem is volt ilyen, hogy üzemmeleg motornál világított a lámpa alapjáraton, aztán kiderült, hogy a kombinált mûszer ment el tönkre.;)

4332 Farkas Zoltán 2012-01-17 19:05:41

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Szia!

Mi a probléma az olajnyomással,miért kell magasabbnak lennie?
Még sosem mértem csak a visszajelzõre hagyatkozva látom a nyomást de kielégítõnek tûnik mindig.
Most egy olcsó olajszûrõt használok ami 1-2napi állás után nagyon visszaengedi az olajat ezért beindítás után 20másodpercig világít az olajlámpa de egy kis gázfröccs elaltatja azonnal.Túl vagyok 3 motormosáson adalékkal és xado10w40 félszinti van benne harmadszor. 260ezer felett van a motorban de a hengerfejtömítéseken kívül kutya baja.
;)

4331 Ledacs-Kis József 2012-01-17 18:52:29  Előzmény: : 72945

Szia! Nem,csak alapjáraton és üzem meleg motornál világít.
Friss motorolajcsere után is ezt csinálja:(

4330 Őry Gábor 2012-01-17 14:29:52  Előzmény:szilágyi József: 72944

Tedd közzé, kik voltak ezek az aranykezû mesterek, olyan ritka az ilyen kincs!
Folyamatosan világít az olajnyomás lámpa? Nem lehet hogy a gomba rossz? Olajat mikor cseréltél utoljára, és milyen van benne?

4328 szilágyi József 2012-01-16 19:23:35  Előzmény:Őry Gábor: 72942

meg lett a hiba oka :D a labirintból hiányoztak a labirint gyûrûk így rakták össze :/ megy összefelé a gép. köszönöm a segítséteket :)
[i](Módosította trabantbarat 2012.01.16. 20:25-kor)[/i]

4327 Ledacs-Kis József 2012-01-16 19:08:06

Sziasztok! Tud valaki segíten 4t-nél lehet állítani az olajszivattyú nyomásán vagy az fix,és kezdhetem felújítani a fõtengelyt:(:).

4326 Őry Gábor 2012-01-16 10:54:28  Előzmény:szilágyi József: 72938

Nekem volt mr olyan, hog a labirint kifújt (utólag vett gyûrûkkel), és szimmeringet tettem a helyére, és jó lett. Ez a lendkerék felõl volt. Az olaj eresztése lehet árulkodó, bár egy kis olaj még nem feltétlenül nagy baj.

4325  Spityu 2012-01-15 20:50:47  Előzmény:szilágyi József: 72940

Ugyebár a fõtengely elõre forog. A vezérlõtárcsákon van az a levágás belül, annak a forgás irányába kell néznie.

4324 szilágyi József 2012-01-15 20:32:09  Előzmény: Spityu: 72939

kösöznöm egy kép vagy rajz jó lenne hoyg ohyg kellene állni a tárcsáknaka blokkban mert már elfelejtettem és netennem találok megksööznném ah tudnál küldeni a biztonság kedvéért.

4323  Spityu 2012-01-15 19:29:17  Előzmény:szilágyi József: 72938

Én vezérlõtárcsa hibára gondolnék elsõ körben. Vagy az, hogy a 2-es henger tárcsája nem tömít rendesen, vagy pedig fordítva lett beszerelve (akár az 1-esé is).
Esetleg kifúj a labirint (nehezen tudom elképzelni).
Mielõtt szétdöntenéd a motort, várj még, hátha valaki jobb tippet ad.

4322 szilágyi József 2012-01-15 19:23:17

sziasztok! olyna problem van egy 2T trabival hogy alapjáraton egyhengerezik de fordulaton gázra megy midn a 2 henger de ahoyg eleszed agázt azonnal áll le a 2-es henger a ventilátor felõli. átnéztem de elektronikus gyújtás rendben van gyertya , pip a, kábel rendben. karbi rendben van.kompresszió 7 mind2 hengerben. anynit tudok azautó elõéletérõl hoyg 130 km-el ezelõttvotl benen fõtengely cserélve és fúratva szimeringes motor volt benne de átalakították labirintesre, és a gyújtás felõli oldalon kicsit olajos a labirint rész. akinek bármilyne ötlete van az segítsen!
[i](Módosította trabantbarat 2012.01.15. 20:23-kor)[/i]

4321 Erõs Pál 2012-01-15 14:11:15

Rendben, megnézem hogy mi a helyzet azzal a mûanyaggal.
Kipróbáltam a 4-5 pumpálást és azzal sem történik semmi.
Csak pedál általi gázadással indul az autó.
És addig amíg nem lesz üzem meleg a motor nincs alapjáratom.
Utána pedig van.
Azért köszi!

4320 jocking . 2012-01-15 14:00:06  Előzmény:Erõs Pál: 72935

Attól még lehet szar, hogy jelre van állítva. Pl. meg lehetne azt is nézni, hogy a rugó végén az a kis mûanyag biszbasz beakadt-e abba a villás karba, ahova be kellett akadnia.
Viszont ha jelen van, és a rugó is jó, akkor részemrõl kifogytam az ötletekbõl, és majd más is megosztja a tapasztalatait. ;)

4319 Erõs Pál 2012-01-15 12:51:33

Aha...
És mit javasolsz, mit csináljak?
Hadjam így és pumpálgassam a pedált, vagy álítsam vissza a rugóházat?
Persze ha elárulod, hogy azt hogyan is kell?
De ha a jelölésre gondolsz a tetején, akkor az úgy van ahogy lennie kell!
Jelre van álítva.



[i](Módosította jocking 2012.01.15. 14:58-kor)[/i]

4318 jocking . 2012-01-15 12:07:05  Előzmény:Erõs Pál: 72933

Hát, így elsõre azt mondanám, hogy a rugóház nincs pontosan jelre visszaállítva. De akár az is lehet, hogy olyan helyre került kosz a hideg üresjárati rendszerben, ahol eddig nem volt, de a tisztítás miatt valahonnan elszabadult egy darab dzsuva.

Bár szerintem elsõ körben maradjunk a rugóházas hibánál, mert nekem is nehezen indul, egész pontosan nem elég neki 1 gázpedállenyomás, hanem 4-5 kell. De nálam ez azért van, mert a rugóházat úgy tettem vissza, hogy az automata szívató elõbb kapcsoljon ki.

4317 Erõs Pál 2012-01-15 11:53:15

Üdv márkatársak!
Olyan kérdéssel fodrulok hozzátok hogy az 1.1-es Trabimon elment az autómata szívató. Azaz hiába lépek a pedálra indítás elõtt, csak akkor indul be az autó, ha gázt adok a pedállal. És alapjáraton is majdhogynem leáll. De ha üzemmelegre járatom a motort, akkor minden szuper lesz rajta. Na ez mitõl lehet? Most szedtem szét a karbit és tisztítottam meg 1 hete. Arra tudok gondolni hogy valamit szarul raktam vissza. De mindent úgy csináltam ahhogy itt a leírásban volt. Szerintetek mi lehet az oka? Ötlet valakinek?




[i](Módosította jocking 2012.01.15. 13:03-kor)[/i]

4316 Sipos Tamás 2012-01-13 19:37:27  Előzmény: Spityu: 72926

[justify]Köszi a részletes ismertetést. Ebbõl nekem az tûnik ki, hogy a 82 ezres futásteljesítmény szinte meg sem látszik rajta.
Azt is el tudom képzelni, hogy még legalább 100 ezret simán kibír a váltóm, és akkor kell cserélni az egészet. (ha még lesz)[/justify]

4315 Ackermann Balázs 2012-01-13 13:08:42  Előzmény:Sipos Tamás: 72922

Érdemes egy gyári újat betárazni.

Valójában nem ismerem annyira a váltót, csak rajzokról és kívülrõl. De nem nagyon volt vele bajom igazán soha. Ahogy az egész Trabant is, olyan szerkezet ami ha tönkremegy akkor sem úgy hogy otthagy, hanem lassan elkopik. :) Persze ez általánosítás és saját tapasztalat, rendeltetésszerû használat (kétkerekezés, versenyzés, Colin McRae kanyarok...) mellett. :D:D:D

4314  Spityu 2012-01-13 11:09:06  Előzmény:jocking .: 72929

Ennyi erõvel az egész kocsit is kicserélhetnénk. :D

4313 jocking . 2012-01-13 11:08:12  Előzmény: Spityu: 72928

Ennyi erõvel ha bármit cserélsz benne, akár a legkisebb csavart is, már akkor is lehetne ezt mondani. :D

4312  Spityu 2012-01-13 10:44:49  Előzmény:jocking .: 72927

Az nem jó, nem azzal gördült le a gyártószalagról. ;)

4311 jocking . 2012-01-13 10:37:48  Előzmény: Spityu: 72926

Mi meg nem szoktunk a váltóval sz@rozni, eddig 2x tönkrement, de akkor csak kivettük és beraktunk egy másikat. :evil: Így jár az, akinek az ismeretségi körében van olyan ember, aki régen ralizott és elbontott jó pár trabantot. :D

4310  Spityu 2012-01-13 09:30:47  Előzmény:Sipos Tamás: 72924

Az én váltóm 82ezret futott. A csapágyak (olajjal megkenve) pontosan úgy futottak, mint a gyári újak. Benzinnel kimosva, száradás után a használtak valamivel hangosabban futottak. De az újak is "sisteregtek", természetesen. A lógásban nem nagyon éreztem különbséget. Az egyetlen hengergörgõs csapágy szerintem örök meg egy nap. A fogaskerekek fogain néhol még látszódott a megmunkálás nyoma is.
Amik leginkább kophatnak, azok a szinkrongyûrûk (a három menesztõnél, lásd kép), a szinkrongyûrû belseje (mint az új), a fogaskeréken ezeknek a felfekvõ felületei(kicsit ki van fényesedve), a kapcsolóvillák (inkább botváltóknál, amikor váltórudat használják könyöklõnek), a szinkrondobok belseje: ahol a három menesztõben lévõ golyó jár (gyakorlatilag ez az, amitõl érezni a fokozatokat, na jó, a villák is reteszelõdnek), illetve maguk a kapcsolófogak is el tudnak kopni, leginkább a durva (recsegõs) váltásoktól, jellemzõen a kettes. Nekem a fentiekbõl egyedül a szinkrongyûrûn keletkeztek benyomódások, ami jól látszik az alábbi képen. Igazából még simán jó ettõl, de volt 4 gyárim, így kicseréltem, az eredetieket pedig feliratoztam, hogy hol voltak, és elcsomagoltam szépen.
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/1/13/ghcbotn9thqygqt60uta.jpg[/imgw]
Szinkronagy:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/1/13/sre4dvsvmfsieaah145m.jpg[/imgw]

4309 Őry Gábor 2012-01-13 08:18:49  Előzmény:Sipos Tamás: 72922

Ja, ja, az új szabadonfutó kompletten 5000 pénz körül mozog. Érdemes vétel.

4308 Sipos Tamás 2012-01-13 01:18:30  Előzmény: Spityu: 72923

[justify]Igen, nekem már az új féltengelyes van. Hallgatok az okos szóra és nem fogom piszkálni a váltó belvilágát, mert a mechanikának semmi baja. Csak ha valami nagyon durva dologra derül fény, akkor fogok beavatkozni. Ezt a szabadonfutó ügyet csak az elõvigyázatosság szempontjából találtam ki. Nem tudom mennyit bírnak ki a bontatlan váltók, de gondolom azok sem örök életûek (97000 km-nél járok). A szinkron mechanizmus és csapágyak is elkopnak egyszer, és akkor majd valamit lépnem kell, de annyira meg egyáltalán nem súlyos a helyzet, hogy új váltót kellene vennem (a rózsakerekeket meg ebbõl át lehetne tenni).
A szimeringeket már megvettem; SKF dupla ajkút. Már az eredeti NDK-s alkatrészekben sem bízom, mert azok meg már túl régen készültek és lehet, hogy a sok állás, helytelen raktározás miatt mennek hamar tönkre.[/justify]

4307  Spityu 2012-01-12 22:50:37  Előzmény:Sipos Tamás: 72921

Akkor a tiédben 3 csillagos kihajtás van már. A nem-ékes agy tudtommal nem kúpos, hanem zsugorkötésû. De ez már részletkérdés. Amúgy Tsaby mester tapasztalata alapján összevissza szerelték mindkét fajtával a váltókat, szóval lutri, hogy milyen is van a tiédben.
Nem olcsón, de van gyári új váltó, valahol 20 és 30 ezer forint között. De csak kétcsillagos, emiatt neked még rózsakerekeket is kellene venned, ami nagyjából további 2x1500 forint.
A szimmeringek kb. 1000 forintból megvannak, nem vészes. Zsombicarnál van gyári, forgásirányos, szerintem teljesen jó az állaguk, én ilyennel raktam össze a váltómat májusban. A nyelestengelyre szintén Pneumant ment.
Ha nem gyárit veszel, akkor lehetõleg dupla ajkú legyen, ha forgásirányos(jobb-bal, jobb) is, az külön jó.

4306 Sipos Tamás 2012-01-12 22:15:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 72920

[justify]Telepatikus képességekkel rendelkezel.
Az enyém teljesen jó, semmi baja. Meggyõztél; nem fogom piszkálni, csak szimering csere lesz, a vaterás szabadonfutókat, meg megvenném nehezebb idõkre.[/justify]

4305 Sipos Tamás 2012-01-12 22:11:41  Előzmény:Varga Tibor: 72919

[justify]Nekem 1986 decemberi az autóm, és gondolom ez újnak számít. A váltót még nem szedtem szét, de ezek szerint azt gyanítom, hogy a tengely nálam kúpos és csak a jobb oldali változat lehet megfelelõ.
Az is lehet, hogy megveszem mindkettõt, mert hátha egyszer lesz egy tényleg régi Trabantom.
Kosarat és görgõket persze vennék újat, de ezt a lehegesztést semmiképpen sem szeretném. A trabantozásban az egyik legjobb a szabadonfutót használni.[/justify]