Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4913  J.I. 2012-05-24 15:01:08  Előzmény:Bencze Robi: 73528

Szia,sajnos utángyártott.Ma este várok még egy visszajelzést és köszi azért :-)

4912 Bencze Robi 2012-05-24 14:28:24  Előzmény:Bencze Robi: 73527

bár most így mégegyszer ránézve olyan, mintha hõálló ezüstös lenne a csillogása :DDD, akkor viszont inkább bontottat szerintem

4911 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: J.I.: 73526

[url=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=41&products_id=1404&osCsid=l1tk7sa6ka9schc5fooruplsl7]Azért kérdezz utána gyári-é[/url]
(csakmert a csavarjai tuti nem)

4910  J.I. 2012-05-24 12:10:06

Sziasztok!S.O.S. keresek 2T Trabant kombihoz gyári hátsó ajtó zsanért.Csak egy jobb oldali kell, mert bal oldalim már van.Kérlek,ha tudtok segítsetek!
Köszönöm szépen!

4909 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szebelédy Péter: 73521

[imgw]https://noob.hu/2012/05/24/vez1.JPG[/imgw]

4908 jocking . 2012-05-24 09:48:50  Előzmény:Szebelédy Péter: 73521

Alul az ékszíjtárcsán van egy bevágás, aminek egy lemez V alakú bevágásába kell esnie, felül pedig a szíjkerék egyik fogán van egy kis pötty, aminek a mûanyag burkolaton lévõ nyíllal egy vonalba kell esnie.

4907 Nagy Donát 2012-05-24 07:40:51  Előzmény:Kozma Bence: 73518

2T-nél elvileg az is a vezérlés része, szóval ott a helyes mûködéshez elengedhetetlen. Igaz, lényegében inkább az elsõ dob ami ott fontos. Láttam már hátsó dob nélküli 2T-t.

4906 Nagy Donát 2012-05-24 07:39:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 73519

Köszönöm! El is olvasom.

4905 Szebelédy Péter 2012-05-23 22:05:20

Valaki tudna nekem lõni pár képet, hogy hogy vannak a kerekek összejelölve a vezérlésben? Mire kell figyelni a vez. szíj leszedésekor? Köszönöm elõre is!

4904 Zwick Gábor 2012-05-23 20:42:22

Lassan átépítõdik a 4T-nk és segítség kellene. Vettem egy Golf II GTI besõhûtött tárcsát féknyereggel csonkálvánnyal kompletten és ezt szeretném összehozni a 4T gólyalábbal. Álítólag létezik valami konzol hozzá. Valakinek lenne róla rajza, méretek hogy hogyan is néz ki, vagy fénykép vagy bármi ami hasznos lenne.

4903 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Ajánlom a következõ [urls=https://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol]cikket[/urls], elég jól körüljárja a témát.

"Valószínûleg azért, mert hosszúkás és férfias, a kipufogót pont annyi hülye mítosz veszi körül, mint a hímvesszõt. A kedvencem a "kell a fojtás a motornak, különben nem fog menni". Ez ökörség. A kipufogó megértése azonban a motor megértésével kezdõdik."

4902 Kozma Bence 2012-05-23 18:33:02

Ha már kipufogó:

2T-nél van valami szerepe a hátsó dobnak? Árt a motornak ha azt egy kicsit kibelezem?

4901  Spityu 2012-05-23 17:29:21  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Nekem sima csõ megy hátra, az ülés alatt van egy katalizátor (lehet, hogy herélt), azután pedig a hátsó dob. Picit talán hangosabb kívülrõl, mint a gyári, belülrõl egyértelmûen hangosabb. Igazából így vettem, különösebben nem érdekel, úgyhogy marad, amíg le nem rohad. :D

4900 jocking . 2012-05-23 13:22:24  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Szerintem max hangosabb lesz. Hogy mennyivel, azt nem tudom.

4899 Nagy Donát 2012-05-23 11:55:37

Egyébként a középdobnak van valami haszna a környezetkímélésen kívül? Árt a motornak, ha csak egy sima csõ van, középdob nélkül?

4898 Nagy Donát 2012-05-23 11:54:34  Előzmény:jocking .: 73511

Nagyon szépen köszönöm!

4897 jocking . 2012-05-23 08:22:10  Előzmény: Spityu: 73512

Nekem ez a felsorolás teljesnek tûnik. Olajszivárgással viszont én is küzdök, és nem nagyon látszik, hogy honnan jön. Annyi tuti, hogy valahonnan fentrõl, de pont a vezérmûszíj mûanyag borítása alatti rész környékén, és így nem látni pontosan. Leginkább a hengerfej tömítésre gyanakszom, mert a vezérmûtengely szimmeringet meg a szelepfedél tömítést már cseréltem. Ki kéne cserélnem, és egybõl kiderülne, csak az istennek se kapni sehol olyan kulcsot, amivel le lehetne venni a hengerfejcsavarokat.

4896  Spityu 2012-05-23 07:23:40  Előzmény:jocking .: 73511

Látom, gyakorlatban is vágod a 4T motorját, én nem annyira. :) Megkérdezném, hogy az alábbi felsoroláson kívül honnan szivároghat még olaj? Az égéstérbe jutó nem érdekes, szerencsére nem eszi, csak izzadja az olajat az enyém. :D

- szelepfedél tömítés,
- vezérmûtengely két vége (szimmering, O-gyûrû?),
- hengerfej tömítés,
- 2db olajgomba,
- AC,
- olajszûrõ,
- fõtengely két vége (2db szimmering?),
- karter tömítés,
- kartercsavar.

Leginkább a hengerfejtömítés és a vezérmûtengely két vége gyanús. Utóbbiak cseréje mennyire macerás? Gondolom, a vezérmûtengely cseréhez képest csak annyiban módosul, hogy ugyanaz a tengely megy vissza, de új tömítésekbe ágyazva.

4895 jocking . 2012-05-22 21:56:23  Előzmény:Nagy Donát: 73510

2 dologra kell figyelni. Az egyik, hogy a csapágyfészkeket a megfelelõ sorrendben szereld le és vissza, a vetemedést elkerülendõ. A másik, hogy a vezérlésben mindig minden legyen jelen. Ellenõrizd többször is, szétszedés elõtt és után is többször. Összerakás után pedig mindenképp elõször kézzel forgasd át a motort párszor.

Tipp: Vezérmûtengely cserénél le kell venni a tengely szíjkerekét is, hogy ki lehessen bújtatni a tengelyt a mûanyag burkolat "fogságából". Ezt a legegyszerûbb úgy lelazítani, hogy sebességbe teszed az autót, és úgy lazítod meg a szíjtárcsa csavarját, hogy még rajta van a vezérmûszíj. A csavart ne lazítsd ki teljesen, csak annyira, hogy miután jelre állítod a vezérlést, már könnyen ki lehessen hajtani.

4894 Nagy Donát 2012-05-22 21:31:11

valaki cserélt már vezérmûtengelyt 4T Trabiban? Nem rég szereztem hozzá 1.3-as (Wartburg) vezérmûtengelyt, kicserélném rá. Mire kell vigyázni? Utána be kell valamit állítani?

4893 Szebelédy Péter 2012-05-22 16:00:01  Előzmény:jocking .: 73507

Még nem csináltam ilyet, vezérlést se szedtem még szét. Képen láttam, meg olvastam róla, hogyan kell kitisztítani. De bele kell tanulnom gyorstalpalón. :)
A hidrotõkéket hogy lehet kiszedni? elég megfogni pl fogóval és kihúzni vagy van rá titkos fogás?

4892 Kárász Endre 2012-05-22 14:10:55

Bár az "Alkatrészt keres" rovatban van egy hirdetésem, hogy gyári 2T Trabi lökhárítótartót keresek, most mégis elbizonytalanodtam. A Báró-Ker eladója azt mondta, hogy ilyenbõl sosem volt gyári darab, csak magyar kisipari. Pedig azt hittem, hogy a feketére festett az talán eredeti. Hogy van ez, mi az igazság?
[i](Módosította Endre 2012.05.22. 16:11-kor)[/i]

4891 jocking . 2012-05-22 09:18:51  Előzmény:Szebelédy Péter: 73506

Az is lehet, hogy dugulás van valahol. Nem tudom, szedtél-e már ki ilyen tõkét, de 2 qrvakicsi luk van rajta, amin át áramlik bele az olaj. Bármilyen kicsi kosz el tudja dugítani. Néha az is segít, ha a kiszedett tõke párszor meg van pumpálva/nyomkodva. Bár jó állapotú tõkét elég nehéz összenyomni.

4890 Szebelédy Péter 2012-05-22 09:11:05  Előzmény:jocking .: 73504

Szomorú. Az olaj 2500 at futott kb, Castrol 10W40, azzal nem hiszem hogy baj lenne. Azt viszont nem értem, ha kuka a tõke, akkor miért hallgatott el eddig mindíg? Most kb 2 hónapja nem is hallottam õket, azelõtt meg hol igen, hol nem de 5 perc alatt abbahagyták a koncertet. Létezik, hogy hol jó, hol rossz?

4889 Bencze Robi 2012-05-22 09:04:50  Előzmény:Szebelédy Péter: 73503

szerintem egy olajcserével kezdd a dolgot, nekem megoldotta a csattogást és azóta is csendeben van (koppkoppkopp) :DD

4888 jocking . 2012-05-22 09:00:24  Előzmény:Szebelédy Péter: 73503

Elvileg ilyen a Trabikban/Warbikban nincs. Ha itt elkezd csattogni a hidrotõke, akkor az azt jelenti, hogy vagy az olaj csereérett, vagy a hidrotõkék.

4887 Szebelédy Péter 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Vissza-viszatérõ problémám a hidrotõkék csattogása. Teljesen rendszertelen, idõtartama is változó. Pont mint itt: [url]https://gallog.blog.hu/2010/11/14/csattogo_hidrotokek_nyomaban[/url] Az itt leírt cserés alkatrész (Hengerfej nyomásvezérlõ szelep) létezik 4T-ben? Ha igen hol keressem? Nagyon idegesítõ, tegnap pl egész nap (kb 20 km) csinálta.

4886 jocking . 2012-05-21 19:30:27  Előzmény:Busa Attila József: 73497

Mindenképpen elõny, hogy télen így nem fordulhat elõ az a malõr, hogy az elfagyott csövön feltolja a karbiba az olajat a nyomás. Nekem pont azért van így megoldva, mert már szívtam így meg.:D Annyit azért módosítottam az eredeti tervhez képest, hogy a szelepfedéli szûrõ is le van vezetve a kocsi alá, hogy oda bûzölögjön, ha esetleg úgy tartja kedve (bár nem szaglik, csak elõvigyázatosság).
Hátránya, hogy szólhatnak érte mûszakin, mert hûdekörnyezetvédelemígymegúgy van.

4885 Hudák Zoltán 2012-05-21 18:24:43  Előzmény:Varga Tibor: 73500

Hú bakker! Most hogy mondod, tök felületesen olvastam el a kérdést ezt az égést pppppppffffffff. :D:D

4884 Varga Tibor 2012-05-21 17:55:06  Előzmény:Hudák Zoltán: 73498

Sztem õ a kartergáz kivezetésére gondolt, nem?

4883 Varga Tibor 2012-05-21 17:54:30  Előzmény:révai ákos: 73494

Mindenképpen jótékony hatással lesz rá az olajhûtõ.De az a 110 fok annyira még nem extrém.

4882 Hudák Zoltán 2012-05-21 17:53:07  Előzmény:Busa Attila József: 73497

Szia Attila!

Azon kívül hogy viszonylag jól nézz ki, annyi hogy több levegõt kap oszt ennyi. De ha már felraktad akkor a karbit be kell állítani az optimális mûködéshez. De szerintem tanultabb kollégák majd megmondják a tutit neked. :D

Üdv:Hudee

4881 Busa Attila József 2012-05-21 14:43:32

Sziasztok!

Segítséget kérnék, hogy ha a szelepfedél tetején kimenõ csövet lecserélem egy direkt szûrõre, akkor milyen elõnyei és hátrányai vannak ennek az átalakításnak? Egyáltalán mi értelme, azon kívül, hogy frankón néz ki?

Üdv: Atesz.

4880 Szebelédy Péter 2012-05-20 19:19:00  Előzmény:Nagy Donát: 73495

Nekem is úgy ment a bontás elõtt. De azok nem azok a drótok, mert külömben a helyzetjelzõvel eggyüt mennének a ködlámpák, függetlenül a ködfény kapcsoló állásától.

4879 Nagy Donát 2012-05-20 09:09:39  Előzmény:Szebelédy Péter: 73493

Hát gyárilag elképzelhetõ, hogy csak akkor lehet ködlámpát felkapcsolni, mikor a helyzetjelzõ is ég. Ugyanis a szabályok szerint csak a tompítottal együtt lehet használni. Rengeteg új autónál is eleve csak így lehet felkapcsolni, önmagában ha ködlámpát kapcsolsz, nem történik semmi.

4878 révai ákos 2012-05-19 21:21:41

Sziasztok !

Kérdezni szeretnék olajhûtõ kapcsán. 4T Trabihoz (1.4 motorral) terveztem olajhûtõt, mivel a motorblokk tetejébõl síkoltatva lett, valamint az autó LPG-s. Így aztán érezhetõen megnõtt a motor által termelt hõ, valamint a 4gangos váltó miatt 120-130 körüli fordulatnál az olaj( 10w-60as) hamar eléri a 110 fokot de akár feljebb is megy, ha sokáig tartom a tempót vagy tovább növelem a sebességet. Ezt szeretném lejjebb szorítani kb 100 fokra, Az olajhûtõ ehhez megfelelõ eszköz lenne, vagy csak pénzkidobás. Ha van valakinek tapasztalata ilyen téren ossza meg velem.



thx
[i](Módosította Mykee 2012.05.19. 23:23-kor)[/i]

4877 Szebelédy Péter 2012-05-19 08:02:57

Üdv!

Tudna valaki leírást/képet/valamit küldeni, hogy a gyári ködlámpák 4T waresz DeLuxe editionban hogy vannak bekötve? Mióta egyszer szét kellett szedni az elejét, azóta nem mennek. Az egyik lámpán lévõ csatlakozóból meg kijön két bonus drót, de azon a helyzetjelzõvel eggyütt van 12V, úgyhogy az nem pont erre van...

4876 Rédli Zsolt 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73457

https://hella.incony.de/hellamk/upload/MKData/20_Zusatzscheinwerfer_Broschuere_2009_HU.pdf

Asszem ezt elb...sztam. Most lapoztam végig. Sok infó nincsen. :-(

De hétfõn felrakok egy képet, mert a Hellához nekem van rajzom a pontos elhelyezésrõl méretekkel.

Ennyit találtam a ködfényekrõl. Amúgy a tompítottal kell, hogy mûködjön. Elõírás szerûen legalább is.

Vonóhorog: Ha leszerelhetõ, akkor nem írják ki a forgalmiból. Nem árt amúgy a mûbizonylat hozzá, mert elkérhetik. Ha simán leszereled, akkor nem tudják ellenõrizni az aljzatát.
Bár amikor én vizsgáztattam, pont leszarták, hogy van-e mûbizonylatom, vagy sem, mivel benne volt a forgalmiban. Elég valószínû, hogy csak az elsõ vizsgánál kérik el.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál
[i](Módosította Metallica 2012.05.18. 16:17-kor)[/i]

4875 Kozma Bence 2012-05-18 08:14:12  Előzmény:Varga Tibor: 73487

Pontosan nemtudom, mert még egy éve sincs nálam az autó. Egy 82 éves bácsitól vettem, aki az elsõ tulaja volt. 54ezer kilóméterrel szerintem még nem vették ki a motorját...
Minden tömítést kiszeretnék cserélni a motoron, plusz a nyelestengely szimmeringjét meg a fõtengelyét.
Köszi! :)

4874 Csády Szabolcs 2012-05-17 21:30:19  Előzmény:jocking .: 73489

Köszi!

4873 jocking . 2012-05-17 21:09:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 73488

A gyújtáselosztó alatt van, a termosztátház oldalán, a szívató hõgombája mellett. Kék-piros kábel megy rá.

4872 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Valaki meg tudja mondani, hogy hol keressem 4T Trabinál a hõgombát a hengerfejen? Most így hirtelen nem ugrik be, s holnap indulás elõtt kellene gyorsan kicserélnem. Gondolom a csere csak ki-, becsavarásból áll, meg a közben elfolyó hûtõvíz pótlásából.

[imgw]https://www.zsombishop.hu/popup_image.php?pID=717&osCsid=q3bi5671nnqjs1t1ha2q9ugtn6[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2012.05.17. 22:14-kor)[/i]

4871 Varga Tibor 2012-05-17 19:39:42  Előzmény:Kozma Bence: 73473

Mennyi idõ után volt ennyire olajos a váltó? Ha most bontottad meg elõször, nincs nagy baj, cserélj egy nyelestengely szimmeringet, és kész. A leömlõ pedig fel szokott lazulni, összerakás után húzd meg 100-200 km után, de összeszerelésnél is fontos, hogy egyenletesen húzd a csavarokat.

4870 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 73481

4. kép:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4869 Csády Szabolcs 2012-05-17 15:03:30  Előzmény:Bencze Robi: 73483

Kösz szépen!

4868 Mazák Viktor 2012-05-17 13:48:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 73481

Köszönöm szépen!

Brtrabinak is az alkatrész katalógust!

4867 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 73482

[url=https://data.hu/get/5122981/katalog4t.pdf]tessék[/url]

4866 Csády Szabolcs 2012-05-17 13:01:53

Valakinek nincs meg digitális formában a 4T Trabant alkatrész-katalógusa? Igazán jól jönne. Köszönöm elõre is!

4865 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Mazák Viktor: 73480

Hali!

Anno lementettem róla a képeket:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/uis8_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img w]

Anno én is belevetettem magam a témába, de nem találtam olyan szakit, aki vállalta volna a 0,5-ös furatot. Remélem te több sikerrel jársz.



[i](Módosította jocking 2012.05.17. 17:21-kor)[/i]

4864 Mazák Viktor 2012-05-17 11:57:02

Sziasztok!

Szerintem már van egy-két éve, hogy a fórumon szóba került a zsiguli.hu fórumjáról ismert utóporlasztó (UIS). Lényegében ez egy közdarab a karburátor és a szívócsonk között, aminek célja, hogy a keresztmetszetén áthaladó benzin-levegõ keveréknek perdületet adjon és javítsa a porlasztást. Ha jól emlékszem valaki akkor meg is tervezte az alkatrészt 4 ütemû trabanthoz, a fórumon közzé is tette a mûszaki rajzát. A kérdésem az, hogy megvan valakinek ez a rajz? Sokat segítene.

Ha már porlasztás, akkor utoljára 7,2 liter benzint fogyasztott a 4 ütemûm 60km városi, 100km fõúti ciklusban. Fõ úton Székesfehérvár-Siófok vonal az irányadó, az 50-60as táblákat tartva, 80km/h maximális sebességgel, inkább 70-75km/hval. Nem tökéletes a porlasztóm hidegüzeme sem, 50km utazás után a teljesen meleg motoron (kapcsolt a hûtõventilátor is) ment a szivató és leállítás után átfordult a fõtengely.