Wash primerre nem fújhatsz 989-et, mert lekapja. Közbensõ rétegnek kell valami másik, azt hiszem, pl. a Rapid jó is. (989 1l+0.5l: 4e, Rapid 0.75kg 3.3e, washprimer sem túl olcsó). Ez így elég drága lenne, de az ár egy veteránautónál erõsen másodlagos tényezõ. :D
Amúgy nem szentírás az én módszerem, én így láttam jónak. Majd az idõ eldönti... De pl. a volt mûhelyem ajtajai meglehetõsen nagy üvegfelületekkel rendelkeztek, berácsoztam egy augusztusi napon, egy október-novemberin le is kentem 989-cel a már vakrozsdás varratokat - kissé vékonyan (kb. az ecsetet mostam már ki) -, és két téllel késõbb sem jelentkezett semmiféle korrózió. Ugyanígy jártam el a lakat pántjánál is, annak a varratai sem rozsdásodnak. Errõl jut eszembe, ez egy horganyzott lemezáru, levakarhatatlanul tapad rá a 989, míg a Rapid és egyéb alapozók könnyen lejönnek. Egyébiránt színtiszta vasra a Rapid is nagyon jól tapad.
A 930-as alvázvédõt kizárólag amiatt vettem, mert bitumenes, akár a gyári. A minõségérõl nem tudok nyilatkozni, elméletileg 100%-osan vízzáró, ha nem repedezik szét, akkor jó lesz. A tapadása olyan, mint a kátrányé. 3kg-t fújtam a teljes alvázra, ma már 5kg-t vennék, kicsit talán vékony, de az eredeti funkcióját úgysem kell betöltenie a rétegnek, kizárólag "esztétikai" okokból van felvíve.
A lökhárítótartó pozíciójánál figyelembe kell venni magát a lökhárítót is, bár valamennyi tûrése van annak is, ha jól emlékszem. Továbbá, a távolságon kívül arra is ügyelni kell, hogy ne legyen oldalirányba eltolva a lökös, a fekete sarkok ne érjenek hozzá a duróhoz. Nem egyszerû, én utólag hegesztetném fel lökhárítóstól a konzolokat, két-két csavar behajtását követõen a tartó belsejét alapozóval megtunkolva.
Visszatérve a küszöbre: bárhogyan is alapozod, a hegesztésnél úgyis lejön, szóval belülrõl az üregvédelem nagyon fontos. Az enyémen is meg kell még csinálni.