Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4402 Szegedi Árpád 2012-02-01 19:16:14

Üdv!Olyan kérdésem lenne,hogy a 601-es Trabi emelkedõn nem kûzdi fel magát 4.-ben,egyre erõtlenebb lesz.Reggel 4.-ben ment fel,sõt hónapok óta mindíg.Kuplung holtjáék oké.Szerintetek kuplungcsere kéne?Gyújtás is okés,nem ereszt a motor sehol..Vagy a hidegtõl lehet valami?Még most is szivató nélkül indúl,pedig szabadban van.Azért kérdem,hátha nem most a leghidegebb idõben kell kuplungbetétet cserélnem,hátha vmi egész banális dolog.Köszi

4401 Rózsa Sándor 2012-02-01 15:03:13  Előzmény:Bagi Gábor: 73013

Kösziiiiiiiiiii Moon! Biztos, hogy az lesz a baj, mert éppen tegnap lettem rá figyelmes, hogy a számláló picit ugrál miközben ezt a hangot adja. Ennek most nagyon örülök, megvan a hétvégi projektem. :)
Még egyszer köszönöm!

4400 Szabó Tamás 2012-02-01 10:05:13  Előzmény:Nagy Donát: 73015

Rendben, köszönöm.

De közben arra gondoltam, ahol jelenleg van a Trabant, majd ott kikaszniztatom, utána elviszem mûszaki vizsgára, és a "saját lábán" viszem festetni.

Üdv. T.

4399 Nagy Donát 2012-02-01 07:49:17  Előzmény:Szabó Tamás: 73012

Rendben, ha aktuális szólj, és segítek megtalálni a helyet szívesen :).

4398 Kleibán Tommy 2012-02-01 06:24:37  Előzmény:jocking .: 73010

rendben kisérletezek. köszönöm!!!!!

4397 Bagi Gábor 2012-01-31 19:34:04  Előzmény:Rózsa Sándor: 72986

sanyi26!

Nekem a kmórából jött a hang.Sajnos a benne lévõ kenõanyag,ami a fogaskerekek kenését szolgálná azaz enyészeté lett.A napi számlálót nézed,akkor lehet látni,hogy remeg az egész számláló.A napi számláló fogaskerekeit kellene "megkenni".Valami folyékony zsirral,olajjal, ha nem akarod szétszedni.Ki kell szerelni a kmórát és a hátán lévõ nagy mûanyaganyát lecsavarni.Ekkor kicsit el lehet mozdítani a kmóra tengelyét és betudod juttatni a kenõanyagot az órába.Ne sokat fujjál,mert a felesleget nem tudod eltávolítani sz órából,csak szétszedéssel.

Bocsi a hosszúság miatt.

4396 Szabó Tamás 2012-01-31 18:55:56  Előzmény:Nagy Donát: 73000

Szia

Beszéltem az általad ajánlott Kiss János nevû Úrral. A telefonba korrektnek tûnt. Nekem is 40 ezret mondott, festékkel, mindennel együtt.

Közbe beszéltem egy helybelivel is, aki csak a karosszéria munkára 20ezret mondott. Merészen rákérdeztem a festés összegére, na akkor már 100 ezernél tartottunk...pfff

Lehet tavasszal elviszem Gencsapátira, mert a szaki hitelesnek tûnik, és olcsóbban is dolgozik.


4395 Csády Szabolcs 2012-01-31 16:36:59  Előzmény:jocking .: 73006

Hogy az a büdös rohadt...
Kívülrõl pedig ugyanúgy néz ki, s a fesszabályzó sztem ugyanaz.
Mennyiben tér el?

4394 jocking . 2012-01-31 15:52:08  Előzmény:Kleibán Tommy: 73009

Hát, valamit azért otthon is lehet tenni. Pl. csinálhatod azt is, hogy a 3 kimenõ vezetéket egyesével lekötöd a biztirõl, és minden lekötés után kipróbálod, hogy kiég-e. Így megtalálhatod, hogy a 3 fogyasztó közül melyikkel van gond. Megcsinálhatod azt is, hogy egyenként kipróbálod a fogyasztókat és közben figyeled a biztosítékot. Így felderítheted, hogy melyik cuccal van a gond, ezután el lehet kezdeni a zárlat keresését.

4393 Kleibán Tommy 2012-01-31 15:41:58  Előzmény:jocking .: 73008

Köszönöm szépen. Pont ezek nem müködtek beleértve még a féklámpát + az indexet. Mit tudok csinálni? Vigyem el valami elektromos szakihoz vagy meg tudom oldani itthon házilag a próblémát?

4392 jocking . 2012-01-31 11:00:47  Előzmény:Kleibán Tommy: 73004

Az a bizti egy áthidaláson keresztül kapja a gyújtásjelet a 7-es biztosítékról (balról a 7.), egy fekete vezetéken.
A kimenetére az alábbi cuccok vannak kötve:
- fekete/piros; ablaktörlõ-mosó
- fekete/kék; tolatólámpa kapcsoló
- fekete/piros; elakadásjelzõ, légbefúvó ventilátor, mûszerfal világítás

4391  J.I. 2012-01-31 10:59:13

Én februárban szeretném a 2T Trabimat alázvédõztetni,csak még azt nem tudom ki,hol,mennyiért csinálja mivel nekem sajnos nincs aknám.:eek:

4390 jocking . 2012-01-31 10:42:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 73003

Nem.

4389 Nagy Donát 2012-01-31 09:17:12  Előzmény:Szabó Tamás: 73001

Nekem anno a festés tokkal-vonóval 40e Ft volt, úgy hogy õ készítette elõ, csiszolt stb., õ vette a festéket, lakkot.

4388 Kleibán Tommy 2012-01-31 09:15:22  Előzmény:jocking .: 73002

Balról tehát az ajtó felöl a 8-adik bizti. Jobbról nézve a kormány felöl mega 3-dik :) Remélem nem zavartalak össze :)

4387 Csády Szabolcs 2012-01-30 23:32:01

A 2T és a 4T genetrátor egy és ugyanaz?
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.31. 00:33-kor)[/i]

4386 jocking . 2012-01-30 21:42:56  Előzmény:Kleibán Tommy: 72997

Megmondod, hogy balról hányadik bizti megy ki, és rákeresek.;)

4385 Szabó Tamás 2012-01-30 21:29:22  Előzmény:Szabó Tamás: 72999

Köszi, majd felhívom és megkérdezem, de gondolom látatlanba nehéz lesz.
De, ha már megközelítõ árat mond, az is jó lenne.
Nem tudom milyen árakkal dolgoznak, mert teljesen laikus vagyok, de a Trabant szerelmes :D és nem szeretném, ha bontóba végezné.
[i](Módosította tamasszabo 2012.01.30. 22:30-kor)[/i]

4384 Nagy Donát 2012-01-30 21:25:02  Előzmény:Szabó Tamás: 72999

Szia!

Vas megyei telefonszámokat tudok adni, igaz, két különbözõ ember:

Imre Zoltán karosszéria lakatos, Szombathely, 06-30/252-1314
Kiss János autófényezõ, Gencsapáti, 06-30/365-7891

4383 Szabó Tamás 2012-01-30 21:01:46

Sziasztok

Keresek karosszéria lakatos és autófényezõt, aki nem horribilis összegért, kikasznizná és lefestené a Trabantomat.Az anyagiak miatt a festéssel kapcsolatban nincsenek maximális elvárásaim.
Az autó Veszprém Megyében található, de szállítás 100 maximum 150km-es körzetben megoldható.
Ha tudnátok segíteni, megköszönném!

Üdv: Sz.T.

4382 Támba Csaba 2012-01-30 20:46:26  Előzmény:jocking .: 72996

Így van ez jól. Csak hát magas labda volt ;)

4381 Kleibán Tommy 2012-01-30 20:25:20

Hali.4T van és érdekelne hogy nincs-e meg valakinek vagy valaki nem-e tudja hogy a kormány mellet bal oldalt a biztositék táblán melyik bizti mit vezérel?? Nagy segitség lenne mert 1biztosiékom folyamatosan elszáll mikor ráadom a gyujtást. Ég a töltés jelzö lámpa trabi indul de viszont semmi nem müködik. se világitás se index se semmi....... Ötlet?

4380 jocking . 2012-01-30 20:18:28  Előzmény:Támba Csaba: 72992

Jóvanna. :p Csak gondoltam, megpróbálok tanácsot kérni egy problémámra, és miután senki rá se bagózott, úgy döntöttem, hogy magam oldom meg. A megoldást meg azért írtam le, hogy meglegyen itt egy helyen, hátha másnál is elõjön ilyen probléma. Mivelhogy elvileg erre van a barkács szakkör.

4379 Kozma Bence 2012-01-30 19:43:16  Előzmény:Támba Csaba: 72994

Köszi!

4378 Támba Csaba 2012-01-30 19:39:32  Előzmény:Kozma Bence: 72993

A hozzávaló csonkkal és távtartó gyûrûvel igen.

4377 Kozma Bence 2012-01-30 19:09:47

Sziasztok!

A régi, kúpos fékdob helyett fel lehet tenni az újabb fajtát? Sajnos sikerült tönkretenni a tengelycsonk menetét és seholse találok másikat, csak az újabb fajta rövidebbet.

Vagy esetleg ha valakinek lenne eladó az kérem írjon.

4376 Támba Csaba 2012-01-30 16:21:55  Előzmény:jocking .: 72991

Nahhh....mán' hánytam az idegtõl...:)

4375 jocking . 2012-01-30 14:20:28  Előzmény:jocking .: 72990

Megvan a ludas: az ékszíj volt az.

4374 jocking . 2012-01-30 11:32:53  Előzmény:jocking .: 72981

Új fejlemények a gonddal kapcsolatban. Valszeg nem a bendix, mert annak más a hangja, ráadásul a sípolás a motor bemelegedése után múlik el, nem újraindítás után.

4373 Rózsa Sándor 2012-01-29 19:07:39  Előzmény:Őry Gábor: 72988

Megfordult a fejemben, de elvetettem az ötletet, mert arra gondoltam, hogy ha spirál lenne, az melegen is kerregne, de azért holnap megnézem. Köszi

4372 Őry Gábor 2012-01-29 19:02:20  Előzmény:Rózsa Sándor: 72986

Rendesen rögzítve van a spirál?

4371 Őry Gábor 2012-01-29 19:01:19  Előzmény: J.I.: 72984

Akkor vedd meg, ha nem túl drága. Jól jöhet még egy komplett ülés. Eltörhet a háttámla kerete, a hátlap hevedere stb.

4370 Rózsa Sándor 2012-01-29 18:43:34

Szisztok!
Olyan problémám volna, hogy a 2T trabim hidegen ad valami kerregõ hangot. Nem tudom pontosan honnan jön a hang, de valahonnan a kilométeróra vagy világításkapcsoló környékérõl, a mûszerfal alól. Amikor már bemelegszik (5-10 km után), akkor elhallgat. Mi lehet a baj? Talán az is lehet, hogy normális jelenség?

4369 Kiss Krisztián 2012-01-29 18:13:28  Előzmény: Spityu: 72980

Régi tipusú vw polóét,egybe a karbival szivótorokkal föl dobni.Nem rég volt bent a méhben egy ilyen:[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/derby/volkswagen_derby_1.1_s_ls-5459654[/url]

4368  J.I. 2012-01-29 18:00:47  Előzmény:Őry Gábor: 72983

Kerestem már vagy 4-5 bontóben és sehol sincs,csak egyben adják el az ülést és lehetõleg párban :-(

4367 Őry Gábor 2012-01-29 17:50:32  Előzmény: J.I.: 72982

Keresgélj bontóban, elég jó állapotúak is akadnak olykor!

4366  J.I. 2012-01-29 17:10:35

Sziasztok,ma megtörtént a Trabin a kipufogó rendszer csere.Délután elég sokat járkáltam vele és érezhetõen jobban gyorsul.Februárban következik az alvázvédelem :-) akinek esetleg van vezetõ ülés szivacsa,vagy huzata szívesen átveszem :-)

4365 jocking . 2012-01-28 18:26:52

Ma érdekes dolog történt a 4T-vel. Amikor elindítottam, egy a fordulatszámtól függõ hangmagasságú sípolást lehetett hallani. Amikor leállítottam, és újra elindítottam, a hang megszûnt. Jól sejtem, hogy ez amiatt lehetett, hogy a bendix nem ment vissza alaphelyzetbe?

4364  Spityu 2012-01-28 16:59:32

Üdv!

Át kellene alakítani egy reménytelen 4T karbit kézi szívatósra. Csinált már valaki ilyet? Bowdenesre kellene, hasonlóan a 2T-hez. Van valami bevált módszer?

4363 Szabó Gábor 2012-01-28 14:48:34  Előzmény: Spityu: 72954

A mostani állapot a rossz, bár a fûtés megfelelõ lenne. De így a fogyasztás sok és a motor is jobban kopik. Ma teszek nyomásmérõt a rendszerbe, szereztem új kupakot a tartályra, meglátom mi változik.
Fûtésre van megoldás, ami olcsó és nem bonyolult. Egy perc elteltével rendes meleget fúj, nekem nagyon bevállt. Teszek fel képet majd.
[i](Módosította Bajusz79 2012.01.28. 15:48-kor)[/i]

4362 Busa Attila József 2012-01-28 14:42:18  Előzmény:Varga Tibor: 72977

Köszi a válaszokat. Asszem nyáron külön projekt lesz, már csak pénz kell a beszereltetéséhez! :)

4361 Varga Tibor 2012-01-28 13:45:32  Előzmény:Busa Attila József: 72968

Én is úgy értettem hogy be lehet. :D

4360 Holnapy Gergely dr. 2012-01-24 21:07:28  Előzmény:Rózsa Sándor: 72975

Belülrõl, a tükör mögött csavarhúzóval elkezded kibujtatni (2-4 csavarúzó ideális, középrõl a két oldal fele haladva). Valóban inkább 4kezes meló, de egy pokrócot tehetsz a motorháztetõre, ha hirtelen rugnád ki... Az ülésbe történõ befeszülés+telitalp itt mûködik. Ikarusban ne így próbáld... :)
G

4359 Rózsa Sándor 2012-01-24 20:40:43  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 72971

Mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat. Az igazság az, hogy inkább álló helyzetben folyik be a víz, menet közben nem igazán. Azt hiszem hétvégén kipattintom a szélvédõt és megnézem milyen állapotok uralkodnak, lehet beruházok egy új kédergumira is. :p Szerencsére már nem új számomra a szélvédõ visszarakása, annó csináltam már ilyet, igaz hátsó oldal üveg volt (3 ajtós fiestánál), de gondolom a "spárgás" elmélet ugyan az. Viszont a kivételre már nem nagyon emlékszem. Úgy rémlik mintha befeküdtem volna a kocsiba és két teli talpal kinyomtam a szélvédõt (persze kivülrõl fogták). Ti hogy szedtétek ki az elsõ szélvédõt?
Mégyegyszer köszönöm mindenkinek a segítségét.

4358 Bordás Sándor 2012-01-24 18:59:46  Előzmény:Nagy Donát: 72973

Én a szélvédõt és a két oldalüveget cseréltettem (jó drága a gumi amúgy). Tényleg iszonyat jó amikor egy nagy esõzés után nyitod és teljesen száraz! :)
Annyit tennék hozzá hogy azok a kéderek amik nekem voltak kicsit nagyobbak voltak a kelleténél és igen nehezen lehetett bekalapálni a helyükre. Szentségeltek is rendesen az üvegklinikások.

4357 Nagy Donát 2012-01-24 10:09:31  Előzmény:Rózsa Sándor: 72969

A beázás tipikus dolog. A legjobb, ha veszel egy új kédert az ablak köré (4-5 e Ft). Nem egy tipikusan olcsó dolog, de én is vettem annó, és azóta nulla beázás. Fantasztikus érzés :).
Én a régi kédert kivágtam, így erõltetés nélkül ki tudtam szedni az üveget. Az új kédert rá kell tenni az üvegre, és együtt betenni. Egy jó csúszód, zsíros madzaggal kell behúzni a kéder szélét. Így leírni hosszú és bonyolult, keress rá a neten, mert amúgy nem nehéz dolog, csak képen látva egyszerûbb megérteni.

4356 Nagy Donát 2012-01-24 10:05:58  Előzmény:Busa Attila József: 72968

Szerintem ez a "mindent be lehet építeni, csak nem mindegy hgy menniyt kell faragni" szituáció. Szóval fizikailag belefér, de új tartóbakokat kell csinálni, féltengeyeket gyártatni a váltóhoz stb.

4355 Holnapy Gergely dr. 2012-01-23 22:00:18  Előzmény:Rózsa Sándor: 72969

szélvédõ:
legjobban jársz, ha kiveszed a szélvédõt, a kédergumit gondosan elmosod -2 kg sár illetve homok jön majd ki- és szilikonzsírral visszateszed (kédergumit a szélvédõre körbe ráfûzni, majd spárgát teszel körbe az ablakkéder külsõ nutjába, alul feltámasztva az ablakkeretre a gumi-szélvédõ kombót, befele kihúzod a spárgát) A kéder-szélvédõ illetve kéder-karosszéria közti rész szilikongumival kiereszthetõ mind belülrõl, mind pedig kívülrõl. Sziszifuszi munka, de az eredmény magáért beszél.
Próbálkozhatsz a szélvédõ ill a karosszéria mellõl a homokot kitisztítani a szélvédõ kivétele nélkül, majd így használni a szilikongumit, de az macerásabb, és kevésbé eredményes.
A kielégítõ végeredményhez ajánlatos, ha a szélvédõ kéder fent-középen összeér, és az évtizedek alatt nem húzodott szét 1-2-3-cm-re. Ha mégis, akkor kéder csere, vagy a megfelelõ darab betoldása javasolható.
Jó munkát:
G

4354 buczkó balázs 2012-01-23 21:58:57

Sziasztok!

volna egy elvágott 2t waresz kombim az összes papírjával+ rendszám, forgalomból kivonva persze. ha esetleg valakit érdekel nagyon jutányos áron megszámítanám, csak a papírok végett.lassan költözök és a MÉH martalékává válna + 1 valag plusz alkatrész.
ha valakit érdekel kérem jelezze!
06705112946

4353 Rózsa Sándor 2012-01-23 18:04:34

Sziasztok!
Új fórumozó és viszonylag új Trabant (601) tulajdonos vagyok.
Információgyûjtés gyanánt fordulok hozzátok, hogy milyen szereléseket, átvizsgálásokat érdemes elvégezni, elvégeztetni újdonsült kis autómon, mert sokáig szeretném használni és viszonylag sok kilométert fogok bele tekerni (dolgozni járni vettem).
Elvittem egy "szakihoz", felirkáltam neki ezt-azt (amit a használati útmutatóból kinéztem, pl. laprugó zsírozás, kormánymû zsírozás), amit meg is csinált, de érdekelne a ti javaslatotok is. Nem tartom magam egy mûszaki analfabétának, de idõ híján muszáj voltam szerelõhöz vinni.
Egyébként azt gondolom, hogy jó választás volt ez a járgány, eddig mentem vele 5000 km-t és azon kívül, hogy tankoltam bele, mást nem kellett vele csinálni. Ja de, ajtó kéder gumit cseréltem, mert úgy jött be a huzat, mintha le lett volna húzva az ablak. :D
Egy fontos dolgot még gyorsba orvosolnom kéne, valahol az elején (az elsõ szélvédõ két alsó sarka környékén) beázik, tehát becsöpög a víz mindkét oldalon a kesztyûtartóra. Ha valaki járt már így az legyen szíves írja meg, hogy hol ázik be és hogyan orvosolta a problémát.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, és elõre is köszönöm a segítségeteket.:D
[i](Módosította sanyi26 2012.01.23. 19:06-kor)[/i]