Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4473 Kozma Bence 2012-02-14 14:27:54  Előzmény:szilágyi József: 73088

Gyõrben 20 ezerért csinálnak meg 4-et.

4472 szilágyi József 2012-02-14 06:19:36

hali! nem tudja vki hogy hol és mennyiért csinálnak szélesített vagy forgatott felnit??
[i](Módosította trabantbarat 2012.02.14. 07:20-kor)[/i]

4471 Gyapjas Gergely 2012-02-13 21:06:15  Előzmény: Spityu: 73070

Tavaly volt szerencsém belenézni egy sérült gyári ötösváltóba. Az elsõ változat a gyári és homológ volt. A plusz dekli alatt vannak az elsõ és rükverc fogaskerékpárjai. Amúgy ugyanolyan mint a négyes csak jobb kiosztásban.

4470 Gyapjas Gergely 2012-02-13 20:59:47  Előzmény: Spityu: 73084

Amikor rámérted az üvegre akkor egy kicsit rá kell hagyni hogy berakás után szépen befeszüljön a helyére. Én autóüvegesektõl kértem direkt kédergumik ragasztására való ragasztót, elõtte meg pill. ragasztóval csináltam én is. A lényeg hogy ne pont annyira vágd le mint az üveg hossza.

4469 jocking . 2012-02-12 21:30:10  Előzmény: Spityu: 73084

A végeket én pillanatragasztóval szoktam összefogatni. Simán jó az is.

4468  Spityu 2012-02-12 20:24:26

Ha már téma...

Az új (gyári) kédereket hogyan kell méretezni? A "puhítást" követõen szépen körbevezetem az üveg élén, majd méretre vágom? Ragasztáshoz mit használjak (össze akarom mindenképpen ragasztani)? Gumis ismerõsöm azt mondta, majd ad megfelelõ cuccot, ami fél órán belül megköt és rugalmas marad. Ha mégsem válna be, mit ajánlotok?

A legnagyobb gondom a méretezés... olyan alakban vannak ezek feltekerve, hogy sem az egyenes részekhez, sem az ívekhez nincs közük. Plusz még meg is vannak csavarodva... Még csak a két oldalüvegé van itt, az elsõ-hátsó még postázásra vár. Sajnos nem lesz belõlük több, így nem tudok próbálgatni...

4467 Szegedi Árpád 2012-02-12 20:01:13  Előzmény:Támba Csaba: 73082

Köszi a tippet,ázik a cucc.Remélem magához tér,mert az eredeti gumi hát igencsak elöregedett már.

4466 Támba Csaba 2012-02-11 18:04:51  Előzmény:Szegedi Árpád: 73081

Árpi bácsi!

Tessék bemenni a patikába és vegyen glicelint vagy 2 üveggel. Abban kellene áztatni a gumit vagy 2 napig. Utána kezesebb lesz.

4465 Szegedi Árpád 2012-02-11 17:41:41

Sziasztok!Trabim szélvédõje bedurrant:(Van másik szélvédõ,illetve gumit is vettem horror összegér.Az a kérdés,hogy a gumit hogyan lehet az üvegre felszenvedni,mert beszappanoztam ahogy a könyv írja,csúszik jól,de a sarkoknál mindíg lejön.Szobába behoztam,nehogy megdermedjen a gumi,de ehez alulképzett vagyok,nem megy sehogy.Ha van tipp osszátok meg,köszi.

4464 Szedlák Tibor 2012-02-10 17:03:09

Lehet nem ide való. nemrég hallottam, hogy Pesten van az összes cserekor leadott szürke forgalmi engedély és ki lehet kérni azt hogy ennek van-e díja nem tudom. :)

4463 Rédli Zsolt 2012-02-10 16:55:57  Előzmény:Szabó Tamás: 73078

Szia!

Azért nézesd meg, mert az Önkormányzat az elmaradt teljesítményadó miatt szívbaj nélkül rápattintja a korlátozást.

Sok sikert a gépsárkányhoz!:)

4462 Szabó Tamás 2012-02-09 22:00:59  Előzmény:Rédli Zsolt: 73077

Szia Metál

Egy Trabanton nem hiszem, hogy lenne elidegenítési korlátozás.

De hétvégére ígérte a srác, hogy megnézi mi van beírva a forgalmiba. Nem tudja, hogy ideiglenesen, vagy véglegesen vonatta ki?
De még rendszám is van rajt, azt láttam. 8 éve az ajtaját ki se nyitotta az autónak. Szép! Kíváncsi leszek mi lesz!!?

Amúgy nem veszõdnék ám a dologgal, de a Trabant anno az enyém volt és tudom milyen állapotban van.
Minden gyári rajt. Festés, hegesztve se volt, semmi.
Úgyhogy, ha összejön a dolog, lesz még egy Trabantom :D

Üdv. T.

4461 Rédli Zsolt 2012-02-08 15:44:32  Előzmény:Szabó Tamás: 73063

Szia Tomi!

Nem ilyen egyszerû a dolog! Az ideiglenes kivonásban csak a tulaj intézkedhet! Erre nagyon ügyelj! Nézesd meg az okmányirodában, már ha van rá lehetõség, hogy van-e az autóra valami elidegenítési korlátozás. Ezt rárakhatja a bank, a Polgármesteri hivatal és a NAV is! Ez már csak akkor derülne ki, ha már vinnéd átíratni az autót.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál

4460 Őry Gábor 2012-02-08 11:15:26  Előzmény: Spityu: 73074

A csövön folyik a benya, de úgy láttam, hogy hoz magával valamit. A karbival egyelõre nem veszõdtem a mínusz tízben, de tuti, hogy a fõfújóka dugult el.

4459 Kozma Bence 2012-02-08 10:10:59  Előzmény: Spityu: 73068

Azt hiszem az én voltam, de már sikerült venni köszönöm! (ha nem is gáyri minõségût...)

4458  Spityu 2012-02-08 09:48:52  Előzmény:Őry Gábor: 73073

Igen, a nyíl az áramlás irányát jelöli. Benzincsapot is átnézted?

4457 Őry Gábor 2012-02-08 07:22:32

Egy teljesen dilettáns kérdés, de sürgõs. A benzinszûrõt úgy kell berakni, hogy a nyíl a folyásirányba mutasson? csak mert szarul jártam: egy kis szûrõt tetem bele, de lehet, hogy átengedett valami koszt, és egyzer csak meet közben elfogyott az erõ, majd végleg megállt. Pedig teljesen új szûrõ, és biztos jó, hiszen olasz!:evil:

4456  Spityu 2012-02-08 00:26:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 73071

Igen, egy kisebb ejtésû ötödik néha jól jönne. Arányaiban valami ilyesmi...

Jah, itt hallani, hogy kicsit lassan találni a másodikat (1-R, 3-2, 5-4):

[url]http://www.youtube.com/watch?v=ns7-9G2XItw[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=l113lFZPNOQ[/url]

4455 Ackermann Balázs 2012-02-07 22:00:25  Előzmény: Spityu: 73070

Húú én régóta tervezgetek egy olyat fejben, hogy vagy 5-ös gyorsítóáttétellel, vagy ugyanez a 4-es csak hosszabb. Jó állapotú 2T motornál sík terepen bõven elférne a gyorsító fokozat. Simán lehetne letolni az audikat vele. Hogy kéne ültetni, erõsebb fék is stb az más kérdés... :)

4454  Spityu 2012-02-07 21:33:08  Előzmény:Fejer Hunor: 73069

A képeken szerintem utángyártott 5-ös váltók vannak. A gyári is utólagos megoldású volt (direkt versenyautókba), de ezek szerintem nem azok.

Továbbá... amit gyáriként árulnak, nem biztos, hogy az is, szeretik kibelezni õket.

A 250-300 reális, sok tényezõtõl függõen van, hogy az összes fogaskereket újra kell gyártani, meg kell oldani a házat, a kapcsolóvillákat is, a komolyabbakon van külön olajszivattyúzás is az ötödiknek (kényszerszivattyúval azt hiszem). 2-3 éve árultak 4 sebességes tolósat is, gyönyörû kivitelben, azt hiszem olyan 300-400-ért készült. Csereberélhetõ végáttételekkel, fokozatokkal stb.

Ezek általában 1-R, 3-2, 5-4 kiosztásúak, de van az ún. "csalósváltó", ami szintén 5 sebességes, viszont elfér a gyári, négysebességes házban, így nehezen bukik le olyan rallyversenyen, ahol fontos a homologizáció. :) Emlékeim szerint az 5-R, 2-1, 4-3 kiosztású, vagyis használat közben csak annyi tûnik fel - a gyári négyeshez képest -, hogy a rükverc fölött van még egy ötödik is. A váltó belseje viszont teljesen össze van "kutyulva".

[url=http://hirdetes.duen.hu/alkatre_z/hajt_lnc/trabanttolkerekevlt52931]A tolós...[/url]
[i](Módosította Spityu 2012.02.07. 22:42-kor)[/i]

4453 Fejer Hunor 2012-02-07 19:13:41

Nemrég bukkantam rá erre a hírdetésre: http://racing-bazar.hu/alkatresz/vegyes/trabant_versenyalkatreszek
és ami felkeltette az érdeklõdésemet az az 5sebességes 2T váltó. Az ára 250-300 forint között mozog, modeltöl függõen. Valaki tud errõl valamit, bármien infót, milyen autótól vannak a darabok, bármi jól jön, akár még képek is rólla.
Elõrre is köszönöm.

Ui. pár kép rólla amit eddig kaptam:
[URL=http://www.imagebam.com/image/92feef173529332][IMG]http://thumbnails42.imagebam.com/17353/92feef173529332.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/09b5f4173556990][IMG]http://thumbnails46.imagebam.com/17356/09b5f4173556990.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.imagebam.com/image/d0dcc3173556978][IMG]http://thumbnails28.imagebam.com/17356/d0dcc3173556978.jpg[/IMG][/URL]
[i](Módosította Huni 2012.02.07. 20:14-kor)[/i]

4452  Spityu 2012-02-07 16:05:15

Valaki keresett ilyet:

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_601_uj_doblemezek]Valóban gyárinak tûnõ felsõ küszöb + egyebek[/url]

4451 Rédli Zsolt 2012-02-07 10:37:48

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem. Van egy 1.1-es ráróm, de vacakol a karburátorom. Azt mondta nekem a szerelõ, hogy hiába állítja be, rossz a konstrukciója. Sajnos idõhiányában nem tudom átolvasgatni a kommenteket, így aztán ezúton kérdezni tõletek.

Van-e valahol olyan szerelõ Budapest körül, lehetõleg a déli részen /Soroksár, Pesterzsébet,Csepel, Dunaharaszti, Alsónémedi.../ aki ért hozzá?

Vagy esetleg le lehet-e cserélni valami normásis karburátorra?

Elõre is köszönöm a segítségeteket.

Üdvözlettel: Metál

4450 Szabó Tamás 2012-02-06 23:30:51  Előzmény: Spityu: 73065

Megtudok mindent a jövõ hét elején, és majd megírom.

4449  Spityu 2012-02-06 21:21:05  Előzmény:Szabó Tamás: 73063

Vissza lehet, én is úgy tudom. Talán csak annyi bibi lesz, hogy a szigorított értékeknek kell megfelelnie? Nem tudom. De engem is érdekelne, szóval aki tudja, árulja el nekünk! :)

4448 révai ákos 2012-02-06 20:44:42  Előzmény: Spityu: 73062

Isten ments ! :), nem lenne élmény beszívni a kartellgázt. A kocsi alja felé fogom venni az irányt.

4447 Szabó Tamás 2012-02-06 19:20:14

Sziasztok

Ez nem szerelése téma, de talán...
Tudnék venni, egy 1989-es Trabantot, ami 2003-ban ki lett vonva a forgalomból. Azt még nem tudom, hogy végleg, vagy ideiglenesen.
Ma érdeklõdtem az Okmányirodánál és a Közlekedési Felügyeletén, ott azt mondták, vissza lehet helyeztetni, minden probléma nélkül.
Akkor az a két eljárási mód volt, hogy:
1, ha ideiglenesen lett kivonatva, akkor simán visszahelyezik. Egy mûszaki kell, a régi rendszámot megtarthatod. Az akkori "törvény" szerint az ideiglenes megoldásnál csak egyszeri díjat kellett fizetni, és az korlátlan ideig érvényes, nem mint most, hogy félévente van a 23oo HUN-os összeg

2, ha végleges volt a kivonás, akkor egy eredetiségvizsgálat, új rendszám, mûszaki, és már gurulhat is a járgány.

Volt már valakinek ilyen jellegû megoldása? Valóban ilyen zökkenõmentes a dolog?


[i](Módosította tamasszabo 2012.02.06. 20:24-kor)[/i]

4446  Spityu 2012-02-06 18:53:59  Előzmény:révai ákos: 73061

Lehetõleg ne a fûtõventilátor irányába. ;)

4445 révai ákos 2012-02-06 18:35:47  Előzmény:jocking .: 73060


Köszi az infót, legalább már tudom, hogy nem csak én szívok ezzel a problémával. Ha egy kicsit barátibb lesz az idõ akkor valószínû én is a karbin kívûlre vezetem a cuccot.

Mégegyszer köszi az infót

4444 jocking . 2012-02-06 16:00:38  Előzmény:révai ákos: 73059

Nálam is volt ilyen gond (bár nálam szarabb volt a helyzet, mert a karbit tolta tele olajjal), én úgy oldottam meg, hogy a kartergázcsövek nem a karbiba vezetnek, hanem egy szûrõn át a szabadba. A másik megoldás egy fûtõgyûrû, amivel egyes golfokat szereltek gyárilag, pont a leírt probléma miatt. Ezt a kartergázcsõbe kell beszerelni és a fûtõsün reléjébe bekötni.

4443 révai ákos 2012-02-06 15:24:38

Sziasztok !

Jégdugó kapcsán lenne egy kérdésem. Nálam a gond nem a karbinál van, hanem a kartellgázcsõnél. A mostani hidegekben mindig megfagy az a barnás trutymószerû anyag ami benne van a csõben, így a keresztmetszet is lényegesen leszûkül. Emiatt egyszer már az olajat is kinyomta nívópálcánál. Korábban mikor gyári 1.1 es motor volt benne soha ilyen gondom nem volt. Azonban mióta 1.4 ABD van azóta mindig ez van nagy hidegben. Csak én vagyok ilyen balszerencsés, vagy mással is megesik ? Ha van valami módszer a fagyás ellen írjátok meg, mert jelenleg használhatatlan a gép. (A a kartellgázcsövön nincsen semmi módosítás vagy mókolás ami gondot okozhatna)

Ha valaki tud valamit írja meg.
Köszönöm.

4442  Spityu 2012-02-06 11:19:06

Konkrét embereket, mûhelyeket nem tudok mondani. Csak azt tudom, hogy az említett helyekrõl származó tengelyek elég jó minõségûek.

4441 szilágyi József 2012-02-06 10:55:37  Előzmény: Spityu: 73055

hali! kecskemét mellettirõl mit tudtok nekem az lenne a közelebb és van itthon 4 vagy 5 fõtengelyem ezekbõl kellene egy jót összehoznia persze új csapágyakkal meg tûgörgõkkel. mennyi lehet ez pénzben??:S

4440 Petró Dávid 2012-02-06 10:33:41  Előzmény: Spityu: 73055

Nyíregyháza nekem nagyon kiesik,de Kecskemét még útba eshet. Oda esetleg valami cégnév, vagy telszám, vagy ilyesmi nem volna?
Pesten, a Gyömrõi úton a Kossuth gépmûhelyrõl esetleg valakinek valami tapasztalat??

4439  Spityu 2012-02-06 08:54:56  Előzmény:Petró Dávid: 73054

Mostanában többen panaszkodnak a Mihályfi gépmûhely tengelyeire, én azt mondom, lutri. Nekem sem volt hibátlan (a vezérlõtárcsa stiftjei mögött lévõ súly rosszul volt szegecselve -> lötyögött, de mint az állat; kihagyták a két végén lévõ stiftet is). Ha sikerül jó példányt kifognod, akkor viszont elég jó...

Keresd bgt015-öt vaterán, a gyárias és a kevésbé gyárias tengelyek megbízhatóak. A legolcsóbbat nem ajánlom. :)

Továbbá Nyíregyházán, és Kecskemét mellett (Helvécia) készülnek jó fõtengelyek.

Amint látom, bgt már nem árul, de talán tud segíteni.
[i](Módosította Spityu 2012.02.06. 09:57-kor)[/i]

4438 Petró Dávid 2012-02-06 06:57:20

Sziasztok!

Újíttatott mostanában fel valaki 2T Trabi fõtengelyt Budapesten?
Van valami tipp esetleg, hogy hova érdemes vinni, vagy hova nagyon nem???
Köszi

4437  Spityu 2012-02-05 18:31:05  Előzmény:Szabó Gábor: 73052

Értem, akkor ez tulajdonképpen közvetlenül fûti a vizet.

Szerintem is átengedhet hidegen (pontosabban túl sokat), de maszkolással nem annyira vészes a helyzet.

4436 Szabó Gábor 2012-02-05 17:15:44  Előzmény: Spityu: 73050

Izzítógyertyás vízmelegítõ. A gyertyát lehet venni, 1000Ft körül van az ára. A házat gyártani kell, tetszõleges fémbõl. De venni is lehet, modernebb dízel autókban találni ilyet(bénábbat). Ez kijön 5ezerbõl, a készet 20 körül mérik bontottan. Mûködtetését rá lehet bízni a fûtõsün reléjére. De Astrába, Octáviába is tettünk, ott egy hõkapcsolóra, relére és "járó motor" jelre volt szükség.

Akkor forralná legfeljebb, ha zárt állapotban marad, tiéd inkább átengedhet hidegen is.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4435 Őry Gábor 2012-02-05 16:26:33  Előzmény:Szabó Gábor: 73049

Ez mi?

4434  Spityu 2012-02-05 16:07:46  Előzmény:Szabó Gábor: 73049

Ez mi is? Beszerzési forrás? Vagy gyártatni kell?

Lehet, hogy a termosztátom rossz és amiatt melegszik nehezen a kocsim? :) Bár akkor forralnia kéne inkább a vizet, nem?

4433 Szabó Gábor 2012-02-05 15:15:08

Csillaggarázzsal rendelkezõ 4T tulajoknak ajánlanám a lenti szerkezetet a hideg évszakra. Reggeli, elsõ indulás utáni percekben nagy hasznát veszem.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/120128/futes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4432 Szabó Gábor 2012-02-05 14:31:22  Előzmény: Spityu: 73046

Kis denszesz vagy spuri a benzinbe, ami összeszedi a tankból és az úszóházból a vizet. De ez inkább megelõzésre jó, a hideg idõ beállta elõtt.
Nekem a belsõ ajtónyitó huzalja fagyott be, így nem záródott az ajtó beszállás után. Szégyen vagy nem, bekötöztem és úgy mentem.

4431 Gyapjas Gergely 2012-02-04 19:24:13  Előzmény: Spityu: 73046

Ha nem tudsz szerezni fûtött garázst, de tudod nélkülözni az autót, tedd egy fél napra mélygarázsba, ahol nincs fagy. Azt a pár száz forintot megéri.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 20:25-kor)[/i]

4430  Spityu 2012-02-04 18:07:54  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73045

Értem. Megvárom az elsõ fagymentes napot, aztán kipróbálom. Addig is egy úszóháznyi ideig nyitva tartom a benzinszelepet, a reggeli/esti indításokhoz.

Sajnos két hét múlva megy mûszakira is, addigra meg kellene oldódnia.

4429 Gyapjas Gergely 2012-02-04 17:50:06  Előzmény: Spityu: 73044

A benzin is belefagyhat a karbidba,a buburékleválasztót is nézd meg, meg ha van utólagos benzinszûrõd az is tud galibát okozni. Bár ha meleg volt a motorod inkább a tanknál a búvárcsõnél vagy az autó alján lévõ vezetékekbe lehet fagydugó.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 18:50-kor)[/i]

4428  Spityu 2012-02-04 16:39:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73043

Apropó! Tegnap este, kb. -10 fok lehetett, át akartam váltani gázról benzinre, mivel úgy könnyebben indul majd legközelebb. Szokás szerint kijárattam üres állásban a gázt és a végén kapcsoltam csak át benzinre, nehogy túldúsuljon a keverék. 5-10mp-ig gyönyörûen ment is benzinen, aztán atomra bedúsult, 2-3 hengerezett. Sõt, bele is fulladt, hiába forgattam. Egy-két hete tökéletesen mûködött. Mi lehet a gond? Én olyasmire gondoltam, hogy valami befagyott a visszaágban és emiatt túlnyomja az úszóházat az AC. Talán a buborékleválasztó vagy maga a vissza ág?

A motor üzemmeleg volt. Karbi nem volt már régóta piszkálva, szerintem nem az úszóval van a gond. Lehet ilyen, hogy befagy valami ott (hasonlóan a karterbödönhöz)?
[i](Módosította Spityu 2012.02.04. 17:43-kor)[/i]

4427 Gyapjas Gergely 2012-02-04 16:24:40

Off nyugat-német dízel autónkba tegnap napközben belefagyott a 450ft-os gázolaj.
Az ismerõs kölcsön 2t-jébe nem tudtam tankolni mert az ásványi 2t olaj beledermedt a flakonba, a fullszint olajjal bekevert 100-as benzinzinel tudtam elmenni itthonról autóval. Ismerõsök pamaszkodnak hogy benzines autóba is belefegy a benzin. Azért ilyen üzemanyag árak mellett erre azért oda figyelhetnének.

4426 Szegedi Árpád 2012-02-04 15:50:25  Előzmény:Támba Csaba: 73021

Urak!Ki lett pucolva a benzincsap környéke és a karbi is.Valami szemcsés izé volt benne.Azt,hogy csak ezért toporgott a gép,még nem tudom,mert a hó miatt lehetetlen úgy nekirugaszkodni az emelkedõnek,mint általában.A kuplungbetét tuti nem a legjobb,de míg Dimitrí kitrojkázza magát csak jó lesz:)Ám fejembe ötlött,denaturált szeszt szoktatok tenni a benzinhez?Ma mondta egy hõs õs-Barkasos,hogy ilyen hidegben egy keveset ad a benzinhez,azt nincs jégdugó.

4425 Támba Csaba 2012-02-03 10:10:15  Előzmény:jocking .: 73040

Több, mint 20 évvel a gyártás befejezése után már nem lehet semmin csodálkozni. Az a legjobb ha kenderzsinórral rá van kötve a gyári szürke címke az alkatrészre:) Csak hát ez egyre ritkább.
Amúgy nem vagyok utángyártott alkatrész ellenes alapból, de a magyar kisipar remekeivel már szívtam annyit, hogy párszor már fel akartam keresni egy-egy gyártót és megetetni vele a produktumát...

4424 jocking . 2012-02-03 09:35:14  Előzmény:Támba Csaba: 73039

Ahogy észrevettem, egyre inkább az a baj ezzel a külsõ jegyek alapján gyárinak azonosítással, hogy a "kedves" utángyártók egy gyári darab alapján készítik a mintát. Ok, nyilván a minõségbõl is meg lehetne állapítani, de ha nem így csinálnák, akkor nem lenne tele a net olyan baromságokkal, mint pl. amit a múltkor találtam.
Valaki eladónak hirdetett egy színtelen elsõ indexbúrát GYÁRI újként, csak azért, mert benne volt a FER felirat. Mondjuk ez már eléggé a legalja.:D
Viszont néha van, hogy egy-egy darabot sikerül normálisan legyártani a szerencsétleneknek, na olyankor ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy eredeti-e.