Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4504 Bencze Robi 2012-02-21 06:32:00  Előzmény: Spityu: 73115

Köszi szépen :)

4503 Ledacs-Kis József 2012-02-20 20:23:45  Előzmény: Spityu: 73118

Pfff:( Köszi a gyors választ,gomdoltam hogy nem két forint:) Csak reménykedtem hátha van még olcsó felújítás:)
Marad csak a gyûrûzés.
Údv! Joci!

4502  Spityu 2012-02-20 19:51:46  Előzmény:Ledacs-Kis József: 73117

Változó. A fúrás hónolással átlag 15-20ezer + dugó + gyûrû + esetleges tisztítási költség + tömítések + olaj + ez-az.

4501 Ledacs-Kis József 2012-02-20 19:29:46

Hali!
Valaki adjon tanácsot 1.3-as wb motorral lehelnék életre.
Hol tudnék találni emberi áron 1 túlos duigattyú és gyûrûgarnitúrát?
Sajna nagyon rossz a 2,és3-as henger gyûrûje és gugója is:(
A 3-as hengernél 2,5 volt a nyomás felújított hengerfej után.
Nem tudom megúszni a fúrást.
De már egy elsõ túlos lengyel gyûrûgarnitúra is jó volna.
Vagy hogy mennyibõl lehet megúszni egy gépmûhelybe egy fúrást?
Üdv! Joci.
[i](Módosította ledacs 2012.02.20. 20:31-kor)[/i]

4500 Holnapy Gergely dr. 2012-02-20 19:28:18  Előzmény: Spityu: 73115

Hali!
Gumiprofilok miatt ajánlom a X. kerületben a Tauril márkaboltot. (www.tauril.hu). Valami Taurus maradvány, de érdemes megnézni.
G

4499  Spityu 2012-02-20 19:16:38  Előzmény:Bencze Robi: 73114

Képet most nem tudok mutatni, de lesz majd.

Ha van idõd, nézz szét bontóban is. Hogy miért? Valószínûleg neked is majd pótolnod kell az alsó csavarokat a durókon, illetve a gumi csíkokat.

A csavarból összesen 14db kell (elöl 2, hátul 2+3). Lehet, hogy arrébb kell majd fúrnod, mert az eredeti lyukat már elette a rozsda. Ilyen csavarokat találni védett helyen is, ami kis szerencsével gyári új állapotú. Hirtelen csak a rakodó polc két végénél található mûanyag tartó ugrik be, de talán a csatlakozó aljzat is ilyenekkel van rögzítve, ill. egyéb dolgok az biztosíték tábla körül.

A gumi csíkból 3 féle létezik, összesen 6 db kell (elöl 1, hátul 1+1). A gyári videón látszik, hogy szárazon teszik a karosszériára és a két végét egy nagydarab gümeccsel rögzítik (ami olyan mint az elõbb linkelt ki nem keményedõ tömítõ). Én kicsit eltérõ módon rögzítettem: kinyomtam a gumicsíkokat belülrõl és rányomtam a karosszéria élére, ahogy a videón is. Aztán "gombóc" nélkül, csak Würth K+D-t használva felhordtam a vázra a ragasztót (ma már a duróra nyomnám!!!) és rácuppantottam a durót. Elõször felül illesztettem, majd behajtottam 3-4 csavart érintõre, végül alul is "bepattintottam" a durót. Aztán alul is becsavartam a csavarokat, de csak érintõlegesen. Ezután az összes felsõ csavart behajtottam, meghúztam (ésszel), majd szegecseltem. A végén pedig az alsó csavarokat is meghúztam, de nem szabad nagyon, figyelni kell, nehogy kidomborítsa a durót. Amikor ott leszel, érteni fogod, hogy mirõl beszélek.
Teljesen csak száradást követõen húztam meg, de akkor sem túlzottan, nehogy feszültséget okozzon a duróban, amitõl esetleg leugrana a ragasztás oldalt. Annyira húztam meg, hogy ne lazuljon ki, a ragasztó úgysem engedné.

De mondom, elõször mindent próbálj végig szárazon! Csavarfuratokat, szegecsfuratokat, gumi csíkokat stb.

Amúgy gumi csíkot szintén nem kapni, egyetlen egyszer láttam (5 másodperccel maradtam le róla)... 2010-ben, szintén a siófoki börzén... úgyhogy maradt a bontó + kromofág / nitró.

4498 Bencze Robi 2012-02-20 18:41:04  Előzmény: Spityu: 73113

Szia!
Na ez egy pontos válasz, nagyon szépen köszönöm :D pöpecül leírtad
Tehát akkor jófele indultam el a bõrdíszmûves, cipõs vonalon :DD
Jó lenne már egyszer belekezdeni...

Apropó a Tiedrõl lesznek képek? ;)

4497  Spityu 2012-02-20 17:40:37  Előzmény:Bencze Robi: 73112

Szia!

Én nyáron szegecseltem. Volt gyárim, de nem lett volna mindenhová elég, így én is inkább vettem cipészkellék szaküzletben. Van antikolt vagymi (sárgás, mint a gyári, de nem anyagában), kb. 10 Ft/pár. A gyáriakat inkább meghagytam olyan helyre, ahol nem kerül fényezésre és szem elõtt van. Ill. ahol szembetûnõ a kissé eltérõ fej, ami máshogyan ívelt. A különbség inkább csak egymás mellé téve látható.
Késõbb, az augusztusi siófoki börzén találtam gyáriakat, meg is vettem mind, de még így is "csak" 34 pár van. Nagyon ritka.

Elõször leírnám a darabszámokat:
- elsõ duró: 2x4,
- ajtóborítás: 2x6 (vagy 7?),
- hátsó duró: 2x3
A fenti helyekre ment a magyar...
A következõ helyekre gyáriak mennek:
- sárcsapó gumik: 2x3,
- ajtókéderek B-oszlopnál: 2x1,

Azt hiszem még valahova kell. Jah nem... opcionális:
- motorháztetõ, talán 4db,
- duró homloklemez: nem tudom hány darab, de lehet, hogy nem is ilyen van ott.

Illetve korábban azt hittem, hogy a légszûrõház is ilyennel van rögzítve, de ennél sokkal vaskosabb.

Feketeleves 1: a gyári sokkal "életrevalóbb": a "szára" kb. 4.1-4.8mm átmérõjû, ahogy a képeken láthatod, kúpos.
Magyarból *sehol* nem találtam ilyet, csak 3mm-eset, egy cipész is csóválta a fejét, hogy nem lesz. De ahogy nézem, az általad linkelt cég egyedileg is gyárt, talán az átmérõt is tudják növelni.
Amúgy nem para, mivel préseléskor úgyis deformálódik a szár, így kitölti a lyukat a duróban, nem fog mozogni. Megjegyezném, hogy én csak dísznek raktam fel, a karosszéria és a duró közé nyomott Würth K+D úgy tart, mintha muszáj volna. Apropó, ebbõl 6x310ml-t számolj (2x: elsõ, ajtó, hátsó) Vaterán szerintem most is árul egy csóka ilyet, elég jó áron: 1000/db
Fontos: felül a csavarok alá ne ilyesmit használj, hanem [url=http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/mester_karosszria_akril_tmot/?id=212956]ilyet[/url]. Ez nem keményedik ki teljesen, de mégis tart. Ilyen cuccot toltam a hattyúnyakhoz is egy helyre (mivel ilyen volt ott) a bölcsõcsatlakozások mellett.

Jó tanácsok ragasztáshoz: legyen sok rongyod (darabszámra is), amibe bele tudod törölni a kezed. Legyen 2 flakon nitród is a zsírtalanításhoz és a kéztörléshez. A durókról maradéktalanul távolítsd el a gyári ragasztót, utána használj csiszolóvásznat is és tökéletesen portalaníts, zsírtalaníts. Számolj azzal, hogy 3-4 napig ocsmány lesz a kezed. Bizonyos helyeken használj maszkolószalagot is. Próbáld meg kiszámítani, hogy az adott vastagságú ragasztó mennyire fog kinyomódni oldalra. A felesleget megnyálazott ujjal tökéletesen el lehet húzni pl. az ajtónál. Az elsõ lámpák alatt nem volt ragasztózás, csak a csavarok. Lehet, hogy az elsõ duró íve nem találkozik a karosszériával.

Feketeleves 2: szegecsek préselése nem egyszerû, a kölcsönbe kapott fogó (Baumax 6990) nagyon jól használható, de a fejek már kevésbé. Egyszerûen nem fér el, ill. a szükséges viszonylag nagy erõ miatt deformálódik a szegecs feje középen. Szóval váz felõl a nyers pofával nyomtam, a fej felõl pedig betettem egy 2mm-es ACÉL lemezt. Elsõre azt hinné az ember, hogy kilapította a szegecsfejet, azonban nem így történt, megmaradt gyönyörû ívesen, deformálódások nélkül.

Hasonlóan kicseréltem a rakodópolc szegecseit is, nagyon gyönyörûek lettek azok is, szerencsére az szabványos, így kapható teljesen olyan. Annyira kompatibilis az új a régivel, hogy a tûzfalra a gyári ellendarabok kerülnek vissza, míg a rakodópolcon már az újak lesznek ugyebár.

A gyári durószegecs fõbb méretei:
- fej átmérõ: 12mm,
- fej szár átmérõ: 4.5-5mm,
- ellendarab szár átmérõ: 4-5mm,
- ellendarab talp átmérõ: 11mm,
- ellendarab magasság: 12mm.

Ezek közül az elsõt és az utolsót fogják kérdezni (valószínûleg) a szár átmérõ sajnos adott: 3mm. Ettõl csak kisebb volt talán.
[i](Módosította Spityu 2012.02.20. 19:05-kor)[/i]

4496 Bencze Robi 2012-02-20 16:53:44

Sziasztok!

A gyári durószegecselésrõl tudnátok nekem mondani valamit? Pont ugyanúgy szeretném majd visszatenni, mint ahogy gyárilag van. Igazából az érdekelne, hogy honnan lehet olyan szegecset keríteni, meghogy pontosan, hogyis kerülnének azok úgy fel a helyükre :)
nemtudom ez mennyire felel meg az eredetinek, de ilyet találtam:
http://www.femkellek.hu/index_elemei/page0037.htm

Üdv: Robi

4495  Spityu 2012-02-20 12:45:42  Előzmény:Nagy Donát: 73109

Talán annyi, hogy hidegen ne forgasd annyira, akkor talán lesz ideje kiolvadni a fagydugónak. Gondolom a magasabb fordulatszámon jelentkezõ nagyobb légáramlás okozza a nívópálcás mizériát. De ez csak egy tipp.
Illetve amennyire csak tudod, kerüld a rövid utakat, próbálj meg beiktatni hosszabb távokat is, akkor elég jól ki tud tisztulni az olaj. Sajnos elég hamar megszívja magát benzinnel, vízzel.

4494  Spityu 2012-02-20 12:00:59

Lekopogom, sikerült a karburátor mûtét. Megérte szétszednem, most az átmeneti rendszer is hibátlanul mûködik: ha finoman lépek rá a gázra, nem kezd el torpanni, szépen, egyenletesen húz. A gázreakció elég jó.
Mivel teljesen szétszedtem, fül típusú mérõmûszerrel be kellett állítanom az alapjáratot. Ezt valahogy úgy csináltam, ahogy a könyv is írja: fojtószelep zárt állapotában az ütközõcsavart negyed fordulattal beljebb csavartam, így nem rágódik be a pillangószelep az öntvénybe. Ezt követõen megvártam, míg bemelegedett a motor, közben tanulmányoztam a szívatót is. Aztán a levegõcsavarral és a keverékcsavarral lõttem egy valamilyen alapjáratot, majd beállítottam a megszokottra a kettõt felváltva tekergetve. A legvégén a keverékcsavarral elszegényítettem, így csökkent a fordulatszám, majd addig tekertem kifelé, amíg el nem érte az adott levegõcsavar álláshoz tartozó fordulatszámcsúcsot (tehát alulról, szegény oldalról közelítve).
Elméletileg jó ez így? Aztán kipróbáltam a gázüzemet, azon nem nagyon kellett variálni.

4493 Nagy Donát 2012-02-20 10:12:59  Előzmény: Spityu: 73108

Köszönöm srácok.
Igen, kopott a motor, nagyon sok a kartergáz/pára... ami két hete meg is fagyott a csõben, és ahogy írtátok, nyomta ki a nívónál az olajat.

Na akkor ezek szerint sok mindent nem tehetek / nem kell tenni ellene.

4492  Spityu 2012-02-20 09:00:29  Előzmény:Nagy Donát: 73106

Olaj-víz emulzió. Üdv. a klubban. :D Ne aggódj, szinte minden 4T autónál jelentkezik, de legfõképpen a kopott, öreg szociautóknál szokott. :)

Megfelelõen sok víztartalomnál meg is tud fagyni (törni lehetett a kupakról a múlt héten), ill. ez az ami be tudja tömni a karterbödön csöveit, amitõl a kartergáz - jobb híján - a nívópálcánál fog távozni pár (deci)liter olaj kíséretében.

10W40 jó döntés, ha nem eresztenek a tömítések, szimmeringek.

4491 jocking . 2012-02-20 08:23:33  Előzmény:Nagy Donát: 73106

Lerakódott vízpára. Akkor szokott ilyen lenni, ha az autó gyakran van rövid utakra használva. Ilyenkor az olaj nem melegedik fel eléggé, és a nedvességnek nincs ideje kipárologni belõle, hanem ilyen remekül kiül a szelepfedél belsõ felén.

4490 Nagy Donát 2012-02-20 08:10:52

Sziasztok!

Tegnap olajat akarta utána tölteni, és ez fogadott:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120220/tr1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Levettem a szelepfedelet is:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120220/tr2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[b]Ez mi a franc?[/b]

Amúgy októberben vettem az autót, akkor csúnya, kattogó hangja volt (szokásos 4T Trabi csattogó hang). Rögtön olajat cseréltem (10W-40 Castrol), aztán szépen eltûnt a csattogása. Most egy egész kicsit rá akartam tölteni, hogy a szint pont jó legyen.

4489 Tóth Balázs 2012-02-20 07:03:03

Sziasztok,
Trabi 1.1 elsõ féknyereg helyére - az eredeti csonkállványra - milyen típusokét lehet feltenni? Esetleg valamelyik VW? Köszi.

4488  Spityu 2012-02-19 20:45:32

4T karburátor kérdés. :D

Lehetséges olyan, hogy egyik napról a másikra elfárad a tûszelepben lévõ rugó?

Tünet: ömlik a karburátorból a benzin.

Tény1: egyik nap jó volt, másnap már nem.

Tény2: Két évvel ezelõtt, amikor szétszedtem az úszószintet be tudtam állítani az elõírt 45fokos döntés mellett a 27-28mm-es megadott értékre, a golyó nem rugózott be.

Tény3: Ma viszont szinte csak függõlegesen nem rugózott be (mintha elfáradt volna a rugó a tûszelepben), de kellett amúgy is korrigálnom. Viszont akkor jön a következõ kérdés: ha nem a rugózás jelenti a gondot, akkor hogy a bánatba tudott elhajolni a lemezke? Hozzá sem nyúltam.

Nem is nyúlnék, csak jövõ héten megy mûszakira és sajnos prezentálni kell a benzinüzemet is.

Hirtelen beugrott valami: ha a tûszelep súlyát nem bírja el a rugó, akkor bizony késõbb kezd el zárni. De szerintem ez nem eredményez ekkora benzinszint emelkedést. Meg úgy rémlik, hogy elbírta, mindjárt ellenõrzöm. Ugyebár fentrõl lefelé (komplettre szerelt karburátornál) a sorrend: tûszeleptest, rugó, golyó (beperemezve a tûszeleptestbe).

Az alapvetõ hibákat mind ellenõriztem: lyukas úszó, szoros mozgás a forgásponton, kottyanás, tûszelepfészek és tûszelep tömítõfelülete stb.
[i](Módosította Spityu 2012.02.19. 21:51-kor)[/i]

4487  Spityu 2012-02-19 20:40:41  Előzmény:Tóth Ádám: 73102

Igen, Würth BMF-fel, de én is csak hasonló eredményt tudtam elérni.

Esetleg meg lehetne próbálkozni nitróval. Persze csak óvatosan, elõször a belsõ felén. Épp, hogy csak "párás" legyen a rongy.

4486 Tóth Ádám 2012-02-19 20:28:35

Valaki próbálkozott már a gyári szerszámkészlet és emelõ szürke táskáját kitakarítani? Próbálkoztam meleg vizes ultra dermes áztatással, az eredmény annyi lett, hogy a port és a kisebb szennyezõdéseket eltávolította, de az olajfoltok illetve a zsírfoltok megmaradtak!

4485 Őry Gábor 2012-02-18 10:41:27  Előzmény:Szabó Tamás: 73100

Akkor egyértelmû, hogy rugófáradás és/vagy az említett gumipogácsa-probléma.

4484 Szabó Tamás 2012-02-17 21:47:37  Előzmény:Őry Gábor: 73093

Szia

Megemelve megvan a kifelé dõlés, csak alap helyzetben nincs.
Buherálva meg biztosan nem lett.

4483 szilágyi József 2012-02-17 19:48:34  Előzmény:Bencze Robi: 73098

hát igen a lengõkáron látszik hoyg vmi van módosítva mintha a kerékagy lenne eltolva és úgy lenne eltolva meg lengéscsillapító felfogatás amoitnha magsabb lenne. ennyit látok rajta de kellene vmi pontosabb ötlet vagy kép :D de köszönöm és KERESEM az AKL-843 trabant 1.1 kombi gazdáját!!:D

4482 Bencze Robi 2012-02-17 19:24:25  Előzmény:szilágyi József: 73097

küldtem pár kípet ;)

4481 szilágyi József 2012-02-17 19:17:59  Előzmény:Bencze Robi: 73096

Nagyon megköszönném!! :D :P mert én alulról nem fotóztam le azóta is verem a fejem a falba XD

4480 Bencze Robi 2012-02-17 19:12:15  Előzmény:szilágyi József: 73095

szerintem sejtem melyikre gondolsz, én talán Alsónémedin is láttam egyszer, asszem van róla pár képem, lehet, hogy alulról is, elõkotorjam? :)

4479 szilágyi József 2012-02-17 18:00:56

hali! 2010/11-ben nagykarácsonyban láttam egy eléggé megemelt kék vagy lila színû 1.1 kombi trabantot eleje hátulja eléggé megvolt emelve ilyet szeretnék csinálni a 601-emel ami féderes. vki tud vmit a megoldásról vagy a készítõrõl?
[i](Módosította trabantbarat 2012.02.17. 19:07-kor)[/i]

4478 Őry Gábor 2012-02-17 08:41:15  Előzmény: Spityu: 73092

Csak a karosszériarögzítésnél, de az nem oszt, nem szoroz.

4477 Őry Gábor 2012-02-17 08:37:58  Előzmény:Szabó Tamás: 73091

Emeld meg az egész cuccot annyira, mint ahogy gyárilag kéne állnia, és úgy nézd meg a kerekek állását. Ha úgy sincs meg a kifelé dõlés, akkor lehet egy kis bibi. Nem lehet, hogy buherált a lengõkar? Nincs rajta hegesztésnyom, betoldás?
A spirálrugóhoz komplett rugóstag is kell, pontosabban "tányéros" lengéscsillapító, amely nem kifejezetten olcsó.

4476  Spityu 2012-02-17 08:02:43

[i](A Klubelnök topicja topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Szerintem a továbbiakban a Barkácsban társalogjunk errõl.

Õszintén szólva, nem tudom, hogy a spirálos 2T ill. Trabant hátsó felfüggesztés tartalmaz-e a lengõkarok végeinél találhatókon kívül gumi alkatrészeket. Szóval... ha a rugóknál is van, akkor az is okozhatja, hogy ezek elöregedtek, szétnyomódtak. Ha nincs (nem valószínû), akkor a rugó fáradásától ült le. A bekötési pontoknál lévõ gumipogácsák nem befolyásolják annyira a kerekek dõlésszögét.

4475 Szabó Tamás 2012-02-17 08:02:28

[i](A Klubelnök topicja topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Sziasztok

Igen, valóban a Trabantwelt.de-n néztem, hogy van-e!? Találtam is, de ott sincs raktáron :(

Még mindig a kerekek helytelen állásával vagyok elfoglalva, azért kellett volna.
A helytelen alatt azt értem, hogy nem áll V alakban, mint az ahogy illõ lenne.
Itt többen javasolták, hogy a pogácsákat cseréljem ki, és az valamelyest segítene.
De találtam gyári spirálrugót nem veszélyes összegért....
Ha a rugókat cserélném ki, akkor garantált lenne a kerekek helyes állása??

Köszi
SzT

4474 Rédli Zsolt 2012-02-14 15:57:56  Előzmény:szilágyi József: 73088

Szia!

Esetleg a Gropa Kft-t hívd föl. Õk Budafokon vannak. Régen csináltak ilyesmit. De ha nem akkor szerintem segítenek neked a kérdéskör rendezésében. Nekem sokat segítettek anno, amikor még Nivával rohangáltam. Bár annak több mint 10 éve.

Üdv: Metál

4473 Kozma Bence 2012-02-14 14:27:54  Előzmény:szilágyi József: 73088

Gyõrben 20 ezerért csinálnak meg 4-et.

4472 szilágyi József 2012-02-14 06:19:36

hali! nem tudja vki hogy hol és mennyiért csinálnak szélesített vagy forgatott felnit??
[i](Módosította trabantbarat 2012.02.14. 07:20-kor)[/i]

4471 Gyapjas Gergely 2012-02-13 21:06:15  Előzmény: Spityu: 73070

Tavaly volt szerencsém belenézni egy sérült gyári ötösváltóba. Az elsõ változat a gyári és homológ volt. A plusz dekli alatt vannak az elsõ és rükverc fogaskerékpárjai. Amúgy ugyanolyan mint a négyes csak jobb kiosztásban.

4470 Gyapjas Gergely 2012-02-13 20:59:47  Előzmény: Spityu: 73084

Amikor rámérted az üvegre akkor egy kicsit rá kell hagyni hogy berakás után szépen befeszüljön a helyére. Én autóüvegesektõl kértem direkt kédergumik ragasztására való ragasztót, elõtte meg pill. ragasztóval csináltam én is. A lényeg hogy ne pont annyira vágd le mint az üveg hossza.

4469 jocking . 2012-02-12 21:30:10  Előzmény: Spityu: 73084

A végeket én pillanatragasztóval szoktam összefogatni. Simán jó az is.

4468  Spityu 2012-02-12 20:24:26

Ha már téma...

Az új (gyári) kédereket hogyan kell méretezni? A "puhítást" követõen szépen körbevezetem az üveg élén, majd méretre vágom? Ragasztáshoz mit használjak (össze akarom mindenképpen ragasztani)? Gumis ismerõsöm azt mondta, majd ad megfelelõ cuccot, ami fél órán belül megköt és rugalmas marad. Ha mégsem válna be, mit ajánlotok?

A legnagyobb gondom a méretezés... olyan alakban vannak ezek feltekerve, hogy sem az egyenes részekhez, sem az ívekhez nincs közük. Plusz még meg is vannak csavarodva... Még csak a két oldalüvegé van itt, az elsõ-hátsó még postázásra vár. Sajnos nem lesz belõlük több, így nem tudok próbálgatni...

4467 Szegedi Árpád 2012-02-12 20:01:13  Előzmény:Támba Csaba: 73082

Köszi a tippet,ázik a cucc.Remélem magához tér,mert az eredeti gumi hát igencsak elöregedett már.

4466 Támba Csaba 2012-02-11 18:04:51  Előzmény:Szegedi Árpád: 73081

Árpi bácsi!

Tessék bemenni a patikába és vegyen glicelint vagy 2 üveggel. Abban kellene áztatni a gumit vagy 2 napig. Utána kezesebb lesz.

4465 Szegedi Árpád 2012-02-11 17:41:41

Sziasztok!Trabim szélvédõje bedurrant:(Van másik szélvédõ,illetve gumit is vettem horror összegér.Az a kérdés,hogy a gumit hogyan lehet az üvegre felszenvedni,mert beszappanoztam ahogy a könyv írja,csúszik jól,de a sarkoknál mindíg lejön.Szobába behoztam,nehogy megdermedjen a gumi,de ehez alulképzett vagyok,nem megy sehogy.Ha van tipp osszátok meg,köszi.

4464 Szedlák Tibor 2012-02-10 17:03:09

Lehet nem ide való. nemrég hallottam, hogy Pesten van az összes cserekor leadott szürke forgalmi engedély és ki lehet kérni azt hogy ennek van-e díja nem tudom. :)

4463 Rédli Zsolt 2012-02-10 16:55:57  Előzmény:Szabó Tamás: 73078

Szia!

Azért nézesd meg, mert az Önkormányzat az elmaradt teljesítményadó miatt szívbaj nélkül rápattintja a korlátozást.

Sok sikert a gépsárkányhoz!:)

4462 Szabó Tamás 2012-02-09 22:00:59  Előzmény:Rédli Zsolt: 73077

Szia Metál

Egy Trabanton nem hiszem, hogy lenne elidegenítési korlátozás.

De hétvégére ígérte a srác, hogy megnézi mi van beírva a forgalmiba. Nem tudja, hogy ideiglenesen, vagy véglegesen vonatta ki?
De még rendszám is van rajt, azt láttam. 8 éve az ajtaját ki se nyitotta az autónak. Szép! Kíváncsi leszek mi lesz!!?

Amúgy nem veszõdnék ám a dologgal, de a Trabant anno az enyém volt és tudom milyen állapotban van.
Minden gyári rajt. Festés, hegesztve se volt, semmi.
Úgyhogy, ha összejön a dolog, lesz még egy Trabantom :D

Üdv. T.

4461 Rédli Zsolt 2012-02-08 15:44:32  Előzmény:Szabó Tamás: 73063

Szia Tomi!

Nem ilyen egyszerû a dolog! Az ideiglenes kivonásban csak a tulaj intézkedhet! Erre nagyon ügyelj! Nézesd meg az okmányirodában, már ha van rá lehetõség, hogy van-e az autóra valami elidegenítési korlátozás. Ezt rárakhatja a bank, a Polgármesteri hivatal és a NAV is! Ez már csak akkor derülne ki, ha már vinnéd átíratni az autót.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál

4460 Őry Gábor 2012-02-08 11:15:26  Előzmény: Spityu: 73074

A csövön folyik a benya, de úgy láttam, hogy hoz magával valamit. A karbival egyelõre nem veszõdtem a mínusz tízben, de tuti, hogy a fõfújóka dugult el.

4459 Kozma Bence 2012-02-08 10:10:59  Előzmény: Spityu: 73068

Azt hiszem az én voltam, de már sikerült venni köszönöm! (ha nem is gáyri minõségût...)

4458  Spityu 2012-02-08 09:48:52  Előzmény:Őry Gábor: 73073

Igen, a nyíl az áramlás irányát jelöli. Benzincsapot is átnézted?

4457 Őry Gábor 2012-02-08 07:22:32

Egy teljesen dilettáns kérdés, de sürgõs. A benzinszûrõt úgy kell berakni, hogy a nyíl a folyásirányba mutasson? csak mert szarul jártam: egy kis szûrõt tetem bele, de lehet, hogy átengedett valami koszt, és egyzer csak meet közben elfogyott az erõ, majd végleg megállt. Pedig teljesen új szûrõ, és biztos jó, hiszen olasz!:evil:

4456  Spityu 2012-02-08 00:26:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 73071

Igen, egy kisebb ejtésû ötödik néha jól jönne. Arányaiban valami ilyesmi...

Jah, itt hallani, hogy kicsit lassan találni a másodikat (1-R, 3-2, 5-4):

[url]http://www.youtube.com/watch?v=ns7-9G2XItw[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=l113lFZPNOQ[/url]

4455 Ackermann Balázs 2012-02-07 22:00:25  Előzmény: Spityu: 73070

Húú én régóta tervezgetek egy olyat fejben, hogy vagy 5-ös gyorsítóáttétellel, vagy ugyanez a 4-es csak hosszabb. Jó állapotú 2T motornál sík terepen bõven elférne a gyorsító fokozat. Simán lehetne letolni az audikat vele. Hogy kéne ültetni, erõsebb fék is stb az más kérdés... :)