Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4452  Spityu 2012-02-07 16:05:15

Valaki keresett ilyet:

[url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/kasztni/trabant_601_uj_doblemezek]Valóban gyárinak tûnõ felsõ küszöb + egyebek[/url]

4451 Rédli Zsolt 2012-02-07 10:37:48

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem. Van egy 1.1-es ráróm, de vacakol a karburátorom. Azt mondta nekem a szerelõ, hogy hiába állítja be, rossz a konstrukciója. Sajnos idõhiányában nem tudom átolvasgatni a kommenteket, így aztán ezúton kérdezni tõletek.

Van-e valahol olyan szerelõ Budapest körül, lehetõleg a déli részen /Soroksár, Pesterzsébet,Csepel, Dunaharaszti, Alsónémedi.../ aki ért hozzá?

Vagy esetleg le lehet-e cserélni valami normásis karburátorra?

Elõre is köszönöm a segítségeteket.

Üdvözlettel: Metál

4450 Szabó Tamás 2012-02-06 23:30:51  Előzmény: Spityu: 73065

Megtudok mindent a jövõ hét elején, és majd megírom.

4449  Spityu 2012-02-06 21:21:05  Előzmény:Szabó Tamás: 73063

Vissza lehet, én is úgy tudom. Talán csak annyi bibi lesz, hogy a szigorított értékeknek kell megfelelnie? Nem tudom. De engem is érdekelne, szóval aki tudja, árulja el nekünk! :)

4448 révai ákos 2012-02-06 20:44:42  Előzmény: Spityu: 73062

Isten ments ! :), nem lenne élmény beszívni a kartellgázt. A kocsi alja felé fogom venni az irányt.

4447 Szabó Tamás 2012-02-06 19:20:14

Sziasztok

Ez nem szerelése téma, de talán...
Tudnék venni, egy 1989-es Trabantot, ami 2003-ban ki lett vonva a forgalomból. Azt még nem tudom, hogy végleg, vagy ideiglenesen.
Ma érdeklõdtem az Okmányirodánál és a Közlekedési Felügyeletén, ott azt mondták, vissza lehet helyeztetni, minden probléma nélkül.
Akkor az a két eljárási mód volt, hogy:
1, ha ideiglenesen lett kivonatva, akkor simán visszahelyezik. Egy mûszaki kell, a régi rendszámot megtarthatod. Az akkori "törvény" szerint az ideiglenes megoldásnál csak egyszeri díjat kellett fizetni, és az korlátlan ideig érvényes, nem mint most, hogy félévente van a 23oo HUN-os összeg

2, ha végleges volt a kivonás, akkor egy eredetiségvizsgálat, új rendszám, mûszaki, és már gurulhat is a járgány.

Volt már valakinek ilyen jellegû megoldása? Valóban ilyen zökkenõmentes a dolog?


[i](Módosította tamasszabo 2012.02.06. 20:24-kor)[/i]

4446  Spityu 2012-02-06 18:53:59  Előzmény:révai ákos: 73061

Lehetõleg ne a fûtõventilátor irányába. ;)

4445 révai ákos 2012-02-06 18:35:47  Előzmény:jocking .: 73060


Köszi az infót, legalább már tudom, hogy nem csak én szívok ezzel a problémával. Ha egy kicsit barátibb lesz az idõ akkor valószínû én is a karbin kívûlre vezetem a cuccot.

Mégegyszer köszi az infót

4444 jocking . 2012-02-06 16:00:38  Előzmény:révai ákos: 73059

Nálam is volt ilyen gond (bár nálam szarabb volt a helyzet, mert a karbit tolta tele olajjal), én úgy oldottam meg, hogy a kartergázcsövek nem a karbiba vezetnek, hanem egy szûrõn át a szabadba. A másik megoldás egy fûtõgyûrû, amivel egyes golfokat szereltek gyárilag, pont a leírt probléma miatt. Ezt a kartergázcsõbe kell beszerelni és a fûtõsün reléjébe bekötni.

4443 révai ákos 2012-02-06 15:24:38

Sziasztok !

Jégdugó kapcsán lenne egy kérdésem. Nálam a gond nem a karbinál van, hanem a kartellgázcsõnél. A mostani hidegekben mindig megfagy az a barnás trutymószerû anyag ami benne van a csõben, így a keresztmetszet is lényegesen leszûkül. Emiatt egyszer már az olajat is kinyomta nívópálcánál. Korábban mikor gyári 1.1 es motor volt benne soha ilyen gondom nem volt. Azonban mióta 1.4 ABD van azóta mindig ez van nagy hidegben. Csak én vagyok ilyen balszerencsés, vagy mással is megesik ? Ha van valami módszer a fagyás ellen írjátok meg, mert jelenleg használhatatlan a gép. (A a kartellgázcsövön nincsen semmi módosítás vagy mókolás ami gondot okozhatna)

Ha valaki tud valamit írja meg.
Köszönöm.

4442  Spityu 2012-02-06 11:19:06

Konkrét embereket, mûhelyeket nem tudok mondani. Csak azt tudom, hogy az említett helyekrõl származó tengelyek elég jó minõségûek.

4441 szilágyi József 2012-02-06 10:55:37  Előzmény: Spityu: 73055

hali! kecskemét mellettirõl mit tudtok nekem az lenne a közelebb és van itthon 4 vagy 5 fõtengelyem ezekbõl kellene egy jót összehoznia persze új csapágyakkal meg tûgörgõkkel. mennyi lehet ez pénzben??:S

4440 Petró Dávid 2012-02-06 10:33:41  Előzmény: Spityu: 73055

Nyíregyháza nekem nagyon kiesik,de Kecskemét még útba eshet. Oda esetleg valami cégnév, vagy telszám, vagy ilyesmi nem volna?
Pesten, a Gyömrõi úton a Kossuth gépmûhelyrõl esetleg valakinek valami tapasztalat??

4439  Spityu 2012-02-06 08:54:56  Előzmény:Petró Dávid: 73054

Mostanában többen panaszkodnak a Mihályfi gépmûhely tengelyeire, én azt mondom, lutri. Nekem sem volt hibátlan (a vezérlõtárcsa stiftjei mögött lévõ súly rosszul volt szegecselve -> lötyögött, de mint az állat; kihagyták a két végén lévõ stiftet is). Ha sikerül jó példányt kifognod, akkor viszont elég jó...

Keresd bgt015-öt vaterán, a gyárias és a kevésbé gyárias tengelyek megbízhatóak. A legolcsóbbat nem ajánlom. :)

Továbbá Nyíregyházán, és Kecskemét mellett (Helvécia) készülnek jó fõtengelyek.

Amint látom, bgt már nem árul, de talán tud segíteni.
[i](Módosította Spityu 2012.02.06. 09:57-kor)[/i]

4438 Petró Dávid 2012-02-06 06:57:20

Sziasztok!

Újíttatott mostanában fel valaki 2T Trabi fõtengelyt Budapesten?
Van valami tipp esetleg, hogy hova érdemes vinni, vagy hova nagyon nem???
Köszi

4437  Spityu 2012-02-05 18:31:05  Előzmény:Szabó Gábor: 73052

Értem, akkor ez tulajdonképpen közvetlenül fûti a vizet.

Szerintem is átengedhet hidegen (pontosabban túl sokat), de maszkolással nem annyira vészes a helyzet.

4436 Szabó Gábor 2012-02-05 17:15:44  Előzmény: Spityu: 73050

Izzítógyertyás vízmelegítõ. A gyertyát lehet venni, 1000Ft körül van az ára. A házat gyártani kell, tetszõleges fémbõl. De venni is lehet, modernebb dízel autókban találni ilyet(bénábbat). Ez kijön 5ezerbõl, a készet 20 körül mérik bontottan. Mûködtetését rá lehet bízni a fûtõsün reléjére. De Astrába, Octáviába is tettünk, ott egy hõkapcsolóra, relére és "járó motor" jelre volt szükség.

Akkor forralná legfeljebb, ha zárt állapotban marad, tiéd inkább átengedhet hidegen is.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4435 Őry Gábor 2012-02-05 16:26:33  Előzmény:Szabó Gábor: 73049

Ez mi?

4434  Spityu 2012-02-05 16:07:46  Előzmény:Szabó Gábor: 73049

Ez mi is? Beszerzési forrás? Vagy gyártatni kell?

Lehet, hogy a termosztátom rossz és amiatt melegszik nehezen a kocsim? :) Bár akkor forralnia kéne inkább a vizet, nem?

4433 Szabó Gábor 2012-02-05 15:15:08

Csillaggarázzsal rendelkezõ 4T tulajoknak ajánlanám a lenti szerkezetet a hideg évszakra. Reggeli, elsõ indulás utáni percekben nagy hasznát veszem.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120205/futes2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/120128/futes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4432 Szabó Gábor 2012-02-05 14:31:22  Előzmény: Spityu: 73046

Kis denszesz vagy spuri a benzinbe, ami összeszedi a tankból és az úszóházból a vizet. De ez inkább megelõzésre jó, a hideg idõ beállta elõtt.
Nekem a belsõ ajtónyitó huzalja fagyott be, így nem záródott az ajtó beszállás után. Szégyen vagy nem, bekötöztem és úgy mentem.

4431 Gyapjas Gergely 2012-02-04 19:24:13  Előzmény: Spityu: 73046

Ha nem tudsz szerezni fûtött garázst, de tudod nélkülözni az autót, tedd egy fél napra mélygarázsba, ahol nincs fagy. Azt a pár száz forintot megéri.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 20:25-kor)[/i]

4430  Spityu 2012-02-04 18:07:54  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73045

Értem. Megvárom az elsõ fagymentes napot, aztán kipróbálom. Addig is egy úszóháznyi ideig nyitva tartom a benzinszelepet, a reggeli/esti indításokhoz.

Sajnos két hét múlva megy mûszakira is, addigra meg kellene oldódnia.

4429 Gyapjas Gergely 2012-02-04 17:50:06  Előzmény: Spityu: 73044

A benzin is belefagyhat a karbidba,a buburékleválasztót is nézd meg, meg ha van utólagos benzinszûrõd az is tud galibát okozni. Bár ha meleg volt a motorod inkább a tanknál a búvárcsõnél vagy az autó alján lévõ vezetékekbe lehet fagydugó.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 18:50-kor)[/i]

4428  Spityu 2012-02-04 16:39:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73043

Apropó! Tegnap este, kb. -10 fok lehetett, át akartam váltani gázról benzinre, mivel úgy könnyebben indul majd legközelebb. Szokás szerint kijárattam üres állásban a gázt és a végén kapcsoltam csak át benzinre, nehogy túldúsuljon a keverék. 5-10mp-ig gyönyörûen ment is benzinen, aztán atomra bedúsult, 2-3 hengerezett. Sõt, bele is fulladt, hiába forgattam. Egy-két hete tökéletesen mûködött. Mi lehet a gond? Én olyasmire gondoltam, hogy valami befagyott a visszaágban és emiatt túlnyomja az úszóházat az AC. Talán a buborékleválasztó vagy maga a vissza ág?

A motor üzemmeleg volt. Karbi nem volt már régóta piszkálva, szerintem nem az úszóval van a gond. Lehet ilyen, hogy befagy valami ott (hasonlóan a karterbödönhöz)?
[i](Módosította Spityu 2012.02.04. 17:43-kor)[/i]

4427 Gyapjas Gergely 2012-02-04 16:24:40

Off nyugat-német dízel autónkba tegnap napközben belefagyott a 450ft-os gázolaj.
Az ismerõs kölcsön 2t-jébe nem tudtam tankolni mert az ásványi 2t olaj beledermedt a flakonba, a fullszint olajjal bekevert 100-as benzinzinel tudtam elmenni itthonról autóval. Ismerõsök pamaszkodnak hogy benzines autóba is belefegy a benzin. Azért ilyen üzemanyag árak mellett erre azért oda figyelhetnének.

4426 Szegedi Árpád 2012-02-04 15:50:25  Előzmény:Támba Csaba: 73021

Urak!Ki lett pucolva a benzincsap környéke és a karbi is.Valami szemcsés izé volt benne.Azt,hogy csak ezért toporgott a gép,még nem tudom,mert a hó miatt lehetetlen úgy nekirugaszkodni az emelkedõnek,mint általában.A kuplungbetét tuti nem a legjobb,de míg Dimitrí kitrojkázza magát csak jó lesz:)Ám fejembe ötlött,denaturált szeszt szoktatok tenni a benzinhez?Ma mondta egy hõs õs-Barkasos,hogy ilyen hidegben egy keveset ad a benzinhez,azt nincs jégdugó.

4425 Támba Csaba 2012-02-03 10:10:15  Előzmény:jocking .: 73040

Több, mint 20 évvel a gyártás befejezése után már nem lehet semmin csodálkozni. Az a legjobb ha kenderzsinórral rá van kötve a gyári szürke címke az alkatrészre:) Csak hát ez egyre ritkább.
Amúgy nem vagyok utángyártott alkatrész ellenes alapból, de a magyar kisipar remekeivel már szívtam annyit, hogy párszor már fel akartam keresni egy-egy gyártót és megetetni vele a produktumát...

4424 jocking . 2012-02-03 09:35:14  Előzmény:Támba Csaba: 73039

Ahogy észrevettem, egyre inkább az a baj ezzel a külsõ jegyek alapján gyárinak azonosítással, hogy a "kedves" utángyártók egy gyári darab alapján készítik a mintát. Ok, nyilván a minõségbõl is meg lehetne állapítani, de ha nem így csinálnák, akkor nem lenne tele a net olyan baromságokkal, mint pl. amit a múltkor találtam.
Valaki eladónak hirdetett egy színtelen elsõ indexbúrát GYÁRI újként, csak azért, mert benne volt a FER felirat. Mondjuk ez már eléggé a legalja.:D
Viszont néha van, hogy egy-egy darabot sikerül normálisan legyártani a szerencsétleneknek, na olyankor ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy eredeti-e.

4423 Támba Csaba 2012-02-03 09:18:42  Előzmény: Spityu: 73038

Ha jól emlékszem TGL-es cikkszám van rajtuk.

4422  Spityu 2012-02-03 08:34:30  Előzmény:Támba Csaba: 73037

Volt rajtuk valami felirat? Nekem sikerült szerezni elég gömbölyded formájúakat, akár a gyári, ill. bennük van a cikkszám. De Pneumant jel sehol.
Ezeken kívül van még néhány darab, valószínûleg magyar, amin semmi jelzés, és az élek is sarkosak.

4421 Támba Csaba 2012-02-03 07:34:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 73036

Én pár éve vettem egy autósboltban porosodó készletbõl gyárit. Egy garnitúra be is lett szerelve a kék kombimba. Az bevált.
Igaz azokokat is áztattam 2 napot glicerinben beszerelés elõtt, hogy puhuljanak kicsit.

Az utángyártottak meg vagy túl kemények, vagy túl nyúlósak. Ki milyen gumikeveréket tudott szerezni...

4420 Ackermann Balázs 2012-02-02 22:39:32  Előzmény:Támba Csaba: 73032

Én nemrég cseréltem lengõkarokat, mert 1 éven belül mindkettõ eltörött a közepén a csöcsnél szétszakadtak. Node, nem mertem berakni az utángyártott kõkemény mûanyag pogácsákat, olyan kibeba*ott kemények, hogy szerintem simán eltörik a lengõkart idõvel, pláne ha megindul a rozsda, mint a réginél is. Lehet ilyen pogit még kapni valahol gyáriban???

4419  Spityu 2012-02-02 21:27:02  Előzmény:Támba Csaba: 73033

Ígérem, ha leprüszkölik, tolok fel pár fotót. :)

4418 Szabó Tamás 2012-02-02 21:12:11

Akkor most vegyek-cseréltessek pogácsát, vagy ne?
Vagy mit tegyek? :D

4417 Támba Csaba 2012-02-02 21:06:10  Előzmény: Spityu: 73031

Ja! Látnánk, ha megkönyörülnél rajtunk és végre betolnál róla néhány képet a fórumba:)

4416 Támba Csaba 2012-02-02 21:03:42  Előzmény:jocking .: 73030

A gyári gumipogácsa általában oldalra elnyomódik és kemény lesz, mint a fagyott kutya lába. Ilyenkor csak leül a hátulja és érezhetõen (még)keményebb lesz.
Utángyártottnál rendszerint kilágyul, repedezik és a közepe kinyúlik. Azt a kocsit már "érdekes" vezetni amelyikben ilyen van:)

4415  Spityu 2012-02-02 20:07:39  Előzmény:jocking .: 73030

Nyilván szimmetrikusan kopnak. Így csak leül a kocsi. Mint amikor a laprugós 2T-nél a közökbõl kikopnak a betétek. Látnátok, hogy mennyire terpeszt most a 2T-m, fõleg így, üresen. :D

4414 jocking . 2012-02-02 19:13:20  Előzmény:Támba Csaba: 73028

Nem akarok teljes tudás birtoklása nélkül belepofázni, de ha szétmegy egy olyan gumipogácsa, akkor az nem hozza magával a vezetéskor is érezhetõen megváltozott futómûgeometriát? Nem kezd el emiatt a kocsi valaga mászkálni az úton?

4413 Szabó Tamás 2012-02-02 18:37:26  Előzmény:Támba Csaba: 73028

Teljesen eredeti még. Semmi átalakítás nem történt, és nem is fog.
Amúgy köszi szépen.
Autósboltba lehet még ilyet kapni? Mert az általam vásárolni kívánt dolgokra, sokszor nemleges választ kapok. Vagy egyszerûen nincs, vagy... nem tudom?!!
[i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 19:38-kor)[/i]

4412 Támba Csaba 2012-02-02 18:27:49  Előzmény:Szabó Tamás: 73027

Ebben az esetben ha a rugók nem vágottak, hanem eredetiek és egyéb átalakítás sem történt, akkor a lengõkar gumipogácsái lehetnek szétmállva. Ezek cseréje sokat segíthet a problémán.

4411 Szabó Tamás 2012-02-02 17:40:11  Előzmény:Támba Csaba: 73026

Limuzin

4410 Támba Csaba 2012-02-02 15:08:31  Előzmény:Szabó Tamás: 73024

Kombid van vagy limód?

4409  Spityu 2012-02-02 11:18:39

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Új rugók, talán.

4408 Szabó Tamás 2012-02-02 11:17:23

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Sziasztok

A Trabantnál a hátsó kerekek alapból V alakban kellene, hogy álljanak. Na az enyém nem úgy áll.
1989 -es kiadás, ami már spirálrugós. A probléma az, hogy ha utazom sok cuccom van és nagyon ül. És az sem tetszik, ha alapból nem úgy áll!
Vettem gumibakokat, próbáltam, de nem lehet betenni, mert túl kicsi a spirálok közti távolság.
Javaslat?

Köszi
T.
[i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 11:45-kor)[/i]

4407 Szegedi Árpád 2012-02-01 21:08:18

Köszi Urak!Végignézem:)Remélem nem kuplung lesz,mindíg órákat eltökölök ha a motort kell kiszednem.Reggel minden jónak tûnt még ..Nemrég abszolvált 1 sikeres mûszakit,már a fényzésen kívül minden okés volt..De hát gyerek még,pajkos,csak 26.éves:)

4406  Spityu 2012-02-01 20:21:59

No meg az aljas hiba: tanksapkaszellõzés.

4405 Támba Csaba 2012-02-01 20:04:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Át kellene nézni a benzincsapot.

4404 Őry Gábor 2012-02-01 19:48:53  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Elképzelhetõ, hogy valahol víz fagyott a rendszerbe.

4403  Spityu 2012-02-01 19:36:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Miközben taposod neki negyedikben az emelkedõn, melyik irányba változik a fordulatszám? Ha növekszik (de közben lassul az autó), akkor bizony kuplungcsere. Ha csak szimplán csökken a fordulatszám, akkor egyértelmû, hogy a motorerõ a kevés. Gyújtás, benzinellátás, motorkopás, ilyesmi. Esetleg fékberagadás, lapos gumik, bár ezeket gondolom kizárhatjuk.