Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4525 Őry Gábor 2012-02-26 19:56:32  Előzmény: Spityu: 73139

Ha vahol kosz van, akkor miért megy egyébként rendesen? Van rendes alapjárat, veszi a gázt, megy, mit az atom, hidegindítás pöcc.

4524 szilágyi József 2012-02-26 19:39:51  Előzmény:Bagi Gábor: 73135

hali! én meg azt mondanám hogy kapd szét az egészet és járasd meg jó alaposan a munkahengereket meg zsírozd be az automatákat.

4523  Spityu 2012-02-26 18:16:48  Előzmény:Őry Gábor: 73134

Akkor karbicsere, és tesztelés. Amennyiben úgy jó, eredeti karburátor szétdöntése, kiáztatása, kifújatása.

A szívócsonk és a karburátor között komplett a szendvicstömítés? Vékony, vastag, vékony.

4522 Varga Tibor 2012-02-26 17:39:22  Előzmény:Tóth Balázs: 73132

Régen az is oda volt írva hogy milyen féknyeregtartó passzol. Most látom az már nincs leírva. Emlékeim Szerint Golf I, Sirocco I bizonyos tipusainak volt megfelelõ a féktartója.

4521 Bagi Gábor 2012-02-26 14:36:05  Előzmény:jocking .: 73136

Köszönöm a tippet.

4520 jocking . 2012-02-26 13:50:59  Előzmény:Bagi Gábor: 73135

Én arra tippelnék, hogy az utánállítók nem lettek rendesen bezsírozva, megszorultak, és a betétek állandóan nekinyomódnak a dobnak. Ettõl melegedik annyira, az elmelegedett fék meg köztudottan nem ér túl sokat.

4519 Bagi Gábor 2012-02-26 12:17:12

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A 90-es 2T Trabantnál az elsõ felniken tojást lehetne sütni. A fékhatása igen gyenge. A fékbetétek 2 éve lettek cserélve. A fékfolyadék pedig tavaly év elején lett kicserélve.
Hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát?

4518 Őry Gábor 2012-02-26 09:56:57  Előzmény: Spityu: 73133

Az egyhengerezés csak az elsõ kövérebb gázig tart, és csak a melegen újraindított motornál. Egyébként a leírt esetben a gyertyák full szárazak.
Valahol eláll a benzin ilyenkor, de hol és miért?

4517  Spityu 2012-02-26 08:29:20  Előzmény:Őry Gábor: 73131

Ha az egyhengerezés mindig ugyanazon a hengeren jelentkezik, cseréld fel próbaképpen a trafókat. Gyertyát gondolom már cseréltél. Nézted amúgy, hogy ilyenkor mennyire (nem) benzines?

4516 Tóth Balázs 2012-02-26 06:20:08  Előzmény:Varga Tibor: 73130

köszi tibke

4515 Őry Gábor 2012-02-25 20:25:43

Trabika megint feltette a találós kérdést:
Ugyan miért nem indul melegen az istenadta? És miután beindult, egy ideig egyhengerezget. Gyújtás van, szerintem valahol nem kap benzint.
Jah, majdnem elfelejtettem: a tanktól a szívócsonkig fullra ki lett takarítva, vagy cserélve minden, és ami még érdekes, hogy fõleg ezekben a melegebb napokban csinálja, amíg hideg volt, addig nem. Persze, ez lehet véletlen is.

4514 Varga Tibor 2012-02-24 18:55:29  Előzmény:Tóth Balázs: 73105

http://trabiteile.de/product_info.php/cPath/24_33_97_153/products_id/697

Vagy pedig PoloI-es futómû(csonkállvány-gólyaláb) egy az egyben felmegy.

4513 Őry Gábor 2012-02-24 08:26:24

Láttatok már olyat, hogy egy kilométeróra állásában meghal. Hazamenet még jó volt, másnap reggel kakukk!
Se kép, se hang. De szó szerint!
[i](Módosította orygabor 2012.02.24. 09:27-kor)[/i]

4512 Őry Gábor 2012-02-23 19:04:52  Előzmény: Spityu: 73127

Jó lenne hozzá egy hallos megoldás, csak egyelõre nem tudom, hogy kezdjek hozzá.

4511  Spityu 2012-02-23 19:02:05  Előzmény:Őry Gábor: 73126

Ja! Igazad van!

4510 Őry Gábor 2012-02-23 18:53:47  Előzmény: Spityu: 73125

Van ideje, kis hézagnál pláne több. Egyébként CPI trafó, úgyhogy mindegy neki a zárásszög.
Elõtta takarítottam ki, mert egy kissé olajos lett, de így is csinálta.

4509  Spityu 2012-02-23 11:44:46  Előzmény:Őry Gábor: 73124

Szerintem az nem prellezés, hanem túl kicsi megszakítóHÉZAG lesz. Nincs elég ideje a trafónak felmágnesezõdni. (Nyilván ezt okozhatja más is.)

4508 Őry Gábor 2012-02-23 09:15:12

Megszakítóval megszokott jelenség a prellezés magas fordulaton? Mondjuk úgy harmadikban 70 fölött?

4507  Spityu 2012-02-21 20:19:30  Előzmény:Bordás Sándor: 73121

Hát... irreálisnak tartom egy darabért a 25-40-et. A 4 darabra viszont reális, úgy gondolom. Legalábbis Ladához kb. ennyibe kerül egy gyári jellegû garnitúra. 50-60ezerbe a hiperszuper amerikai dugattyúk kerülnek (per darab).

4506 Őry Gábor 2012-02-21 19:11:01  Előzmény:Bordás Sándor: 73121

100 ezerért akár még egyet is kaphatsz!:D

4505 Bordás Sándor 2012-02-21 18:58:16

Mennyibe kerül egy elsõ túlméretes dugó?
Google-n vw dugókat találtam 25-40eFt-ig.
Ez korrekt? min. 100eFt egy garnitúra??

4504 Bencze Robi 2012-02-21 06:32:00  Előzmény: Spityu: 73115

Köszi szépen :)

4503 Ledacs-Kis József 2012-02-20 20:23:45  Előzmény: Spityu: 73118

Pfff:( Köszi a gyors választ,gomdoltam hogy nem két forint:) Csak reménykedtem hátha van még olcsó felújítás:)
Marad csak a gyûrûzés.
Údv! Joci!

4502  Spityu 2012-02-20 19:51:46  Előzmény:Ledacs-Kis József: 73117

Változó. A fúrás hónolással átlag 15-20ezer + dugó + gyûrû + esetleges tisztítási költség + tömítések + olaj + ez-az.

4501 Ledacs-Kis József 2012-02-20 19:29:46

Hali!
Valaki adjon tanácsot 1.3-as wb motorral lehelnék életre.
Hol tudnék találni emberi áron 1 túlos duigattyú és gyûrûgarnitúrát?
Sajna nagyon rossz a 2,és3-as henger gyûrûje és gugója is:(
A 3-as hengernél 2,5 volt a nyomás felújított hengerfej után.
Nem tudom megúszni a fúrást.
De már egy elsõ túlos lengyel gyûrûgarnitúra is jó volna.
Vagy hogy mennyibõl lehet megúszni egy gépmûhelybe egy fúrást?
Üdv! Joci.
[i](Módosította ledacs 2012.02.20. 20:31-kor)[/i]

4500 Holnapy Gergely dr. 2012-02-20 19:28:18  Előzmény: Spityu: 73115

Hali!
Gumiprofilok miatt ajánlom a X. kerületben a Tauril márkaboltot. (www.tauril.hu). Valami Taurus maradvány, de érdemes megnézni.
G

4499  Spityu 2012-02-20 19:16:38  Előzmény:Bencze Robi: 73114

Képet most nem tudok mutatni, de lesz majd.

Ha van idõd, nézz szét bontóban is. Hogy miért? Valószínûleg neked is majd pótolnod kell az alsó csavarokat a durókon, illetve a gumi csíkokat.

A csavarból összesen 14db kell (elöl 2, hátul 2+3). Lehet, hogy arrébb kell majd fúrnod, mert az eredeti lyukat már elette a rozsda. Ilyen csavarokat találni védett helyen is, ami kis szerencsével gyári új állapotú. Hirtelen csak a rakodó polc két végénél található mûanyag tartó ugrik be, de talán a csatlakozó aljzat is ilyenekkel van rögzítve, ill. egyéb dolgok az biztosíték tábla körül.

A gumi csíkból 3 féle létezik, összesen 6 db kell (elöl 1, hátul 1+1). A gyári videón látszik, hogy szárazon teszik a karosszériára és a két végét egy nagydarab gümeccsel rögzítik (ami olyan mint az elõbb linkelt ki nem keményedõ tömítõ). Én kicsit eltérõ módon rögzítettem: kinyomtam a gumicsíkokat belülrõl és rányomtam a karosszéria élére, ahogy a videón is. Aztán "gombóc" nélkül, csak Würth K+D-t használva felhordtam a vázra a ragasztót (ma már a duróra nyomnám!!!) és rácuppantottam a durót. Elõször felül illesztettem, majd behajtottam 3-4 csavart érintõre, végül alul is "bepattintottam" a durót. Aztán alul is becsavartam a csavarokat, de csak érintõlegesen. Ezután az összes felsõ csavart behajtottam, meghúztam (ésszel), majd szegecseltem. A végén pedig az alsó csavarokat is meghúztam, de nem szabad nagyon, figyelni kell, nehogy kidomborítsa a durót. Amikor ott leszel, érteni fogod, hogy mirõl beszélek.
Teljesen csak száradást követõen húztam meg, de akkor sem túlzottan, nehogy feszültséget okozzon a duróban, amitõl esetleg leugrana a ragasztás oldalt. Annyira húztam meg, hogy ne lazuljon ki, a ragasztó úgysem engedné.

De mondom, elõször mindent próbálj végig szárazon! Csavarfuratokat, szegecsfuratokat, gumi csíkokat stb.

Amúgy gumi csíkot szintén nem kapni, egyetlen egyszer láttam (5 másodperccel maradtam le róla)... 2010-ben, szintén a siófoki börzén... úgyhogy maradt a bontó + kromofág / nitró.

4498 Bencze Robi 2012-02-20 18:41:04  Előzmény: Spityu: 73113

Szia!
Na ez egy pontos válasz, nagyon szépen köszönöm :D pöpecül leírtad
Tehát akkor jófele indultam el a bõrdíszmûves, cipõs vonalon :DD
Jó lenne már egyszer belekezdeni...

Apropó a Tiedrõl lesznek képek? ;)

4497  Spityu 2012-02-20 17:40:37  Előzmény:Bencze Robi: 73112

Szia!

Én nyáron szegecseltem. Volt gyárim, de nem lett volna mindenhová elég, így én is inkább vettem cipészkellék szaküzletben. Van antikolt vagymi (sárgás, mint a gyári, de nem anyagában), kb. 10 Ft/pár. A gyáriakat inkább meghagytam olyan helyre, ahol nem kerül fényezésre és szem elõtt van. Ill. ahol szembetûnõ a kissé eltérõ fej, ami máshogyan ívelt. A különbség inkább csak egymás mellé téve látható.
Késõbb, az augusztusi siófoki börzén találtam gyáriakat, meg is vettem mind, de még így is "csak" 34 pár van. Nagyon ritka.

Elõször leírnám a darabszámokat:
- elsõ duró: 2x4,
- ajtóborítás: 2x6 (vagy 7?),
- hátsó duró: 2x3
A fenti helyekre ment a magyar...
A következõ helyekre gyáriak mennek:
- sárcsapó gumik: 2x3,
- ajtókéderek B-oszlopnál: 2x1,

Azt hiszem még valahova kell. Jah nem... opcionális:
- motorháztetõ, talán 4db,
- duró homloklemez: nem tudom hány darab, de lehet, hogy nem is ilyen van ott.

Illetve korábban azt hittem, hogy a légszûrõház is ilyennel van rögzítve, de ennél sokkal vaskosabb.

Feketeleves 1: a gyári sokkal "életrevalóbb": a "szára" kb. 4.1-4.8mm átmérõjû, ahogy a képeken láthatod, kúpos.
Magyarból *sehol* nem találtam ilyet, csak 3mm-eset, egy cipész is csóválta a fejét, hogy nem lesz. De ahogy nézem, az általad linkelt cég egyedileg is gyárt, talán az átmérõt is tudják növelni.
Amúgy nem para, mivel préseléskor úgyis deformálódik a szár, így kitölti a lyukat a duróban, nem fog mozogni. Megjegyezném, hogy én csak dísznek raktam fel, a karosszéria és a duró közé nyomott Würth K+D úgy tart, mintha muszáj volna. Apropó, ebbõl 6x310ml-t számolj (2x: elsõ, ajtó, hátsó) Vaterán szerintem most is árul egy csóka ilyet, elég jó áron: 1000/db
Fontos: felül a csavarok alá ne ilyesmit használj, hanem [url=http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/mester_karosszria_akril_tmot/?id=212956]ilyet[/url]. Ez nem keményedik ki teljesen, de mégis tart. Ilyen cuccot toltam a hattyúnyakhoz is egy helyre (mivel ilyen volt ott) a bölcsõcsatlakozások mellett.

Jó tanácsok ragasztáshoz: legyen sok rongyod (darabszámra is), amibe bele tudod törölni a kezed. Legyen 2 flakon nitród is a zsírtalanításhoz és a kéztörléshez. A durókról maradéktalanul távolítsd el a gyári ragasztót, utána használj csiszolóvásznat is és tökéletesen portalaníts, zsírtalaníts. Számolj azzal, hogy 3-4 napig ocsmány lesz a kezed. Bizonyos helyeken használj maszkolószalagot is. Próbáld meg kiszámítani, hogy az adott vastagságú ragasztó mennyire fog kinyomódni oldalra. A felesleget megnyálazott ujjal tökéletesen el lehet húzni pl. az ajtónál. Az elsõ lámpák alatt nem volt ragasztózás, csak a csavarok. Lehet, hogy az elsõ duró íve nem találkozik a karosszériával.

Feketeleves 2: szegecsek préselése nem egyszerû, a kölcsönbe kapott fogó (Baumax 6990) nagyon jól használható, de a fejek már kevésbé. Egyszerûen nem fér el, ill. a szükséges viszonylag nagy erõ miatt deformálódik a szegecs feje középen. Szóval váz felõl a nyers pofával nyomtam, a fej felõl pedig betettem egy 2mm-es ACÉL lemezt. Elsõre azt hinné az ember, hogy kilapította a szegecsfejet, azonban nem így történt, megmaradt gyönyörû ívesen, deformálódások nélkül.

Hasonlóan kicseréltem a rakodópolc szegecseit is, nagyon gyönyörûek lettek azok is, szerencsére az szabványos, így kapható teljesen olyan. Annyira kompatibilis az új a régivel, hogy a tûzfalra a gyári ellendarabok kerülnek vissza, míg a rakodópolcon már az újak lesznek ugyebár.

A gyári durószegecs fõbb méretei:
- fej átmérõ: 12mm,
- fej szár átmérõ: 4.5-5mm,
- ellendarab szár átmérõ: 4-5mm,
- ellendarab talp átmérõ: 11mm,
- ellendarab magasság: 12mm.

Ezek közül az elsõt és az utolsót fogják kérdezni (valószínûleg) a szár átmérõ sajnos adott: 3mm. Ettõl csak kisebb volt talán.
[i](Módosította Spityu 2012.02.20. 19:05-kor)[/i]

4496 Bencze Robi 2012-02-20 16:53:44

Sziasztok!

A gyári durószegecselésrõl tudnátok nekem mondani valamit? Pont ugyanúgy szeretném majd visszatenni, mint ahogy gyárilag van. Igazából az érdekelne, hogy honnan lehet olyan szegecset keríteni, meghogy pontosan, hogyis kerülnének azok úgy fel a helyükre :)
nemtudom ez mennyire felel meg az eredetinek, de ilyet találtam:
http://www.femkellek.hu/index_elemei/page0037.htm

Üdv: Robi

4495  Spityu 2012-02-20 12:45:42  Előzmény:Nagy Donát: 73109

Talán annyi, hogy hidegen ne forgasd annyira, akkor talán lesz ideje kiolvadni a fagydugónak. Gondolom a magasabb fordulatszámon jelentkezõ nagyobb légáramlás okozza a nívópálcás mizériát. De ez csak egy tipp.
Illetve amennyire csak tudod, kerüld a rövid utakat, próbálj meg beiktatni hosszabb távokat is, akkor elég jól ki tud tisztulni az olaj. Sajnos elég hamar megszívja magát benzinnel, vízzel.

4494  Spityu 2012-02-20 12:00:59

Lekopogom, sikerült a karburátor mûtét. Megérte szétszednem, most az átmeneti rendszer is hibátlanul mûködik: ha finoman lépek rá a gázra, nem kezd el torpanni, szépen, egyenletesen húz. A gázreakció elég jó.
Mivel teljesen szétszedtem, fül típusú mérõmûszerrel be kellett állítanom az alapjáratot. Ezt valahogy úgy csináltam, ahogy a könyv is írja: fojtószelep zárt állapotában az ütközõcsavart negyed fordulattal beljebb csavartam, így nem rágódik be a pillangószelep az öntvénybe. Ezt követõen megvártam, míg bemelegedett a motor, közben tanulmányoztam a szívatót is. Aztán a levegõcsavarral és a keverékcsavarral lõttem egy valamilyen alapjáratot, majd beállítottam a megszokottra a kettõt felváltva tekergetve. A legvégén a keverékcsavarral elszegényítettem, így csökkent a fordulatszám, majd addig tekertem kifelé, amíg el nem érte az adott levegõcsavar álláshoz tartozó fordulatszámcsúcsot (tehát alulról, szegény oldalról közelítve).
Elméletileg jó ez így? Aztán kipróbáltam a gázüzemet, azon nem nagyon kellett variálni.

4493 Nagy Donát 2012-02-20 10:12:59  Előzmény: Spityu: 73108

Köszönöm srácok.
Igen, kopott a motor, nagyon sok a kartergáz/pára... ami két hete meg is fagyott a csõben, és ahogy írtátok, nyomta ki a nívónál az olajat.

Na akkor ezek szerint sok mindent nem tehetek / nem kell tenni ellene.

4492  Spityu 2012-02-20 09:00:29  Előzmény:Nagy Donát: 73106

Olaj-víz emulzió. Üdv. a klubban. :D Ne aggódj, szinte minden 4T autónál jelentkezik, de legfõképpen a kopott, öreg szociautóknál szokott. :)

Megfelelõen sok víztartalomnál meg is tud fagyni (törni lehetett a kupakról a múlt héten), ill. ez az ami be tudja tömni a karterbödön csöveit, amitõl a kartergáz - jobb híján - a nívópálcánál fog távozni pár (deci)liter olaj kíséretében.

10W40 jó döntés, ha nem eresztenek a tömítések, szimmeringek.

4491 jocking . 2012-02-20 08:23:33  Előzmény:Nagy Donát: 73106

Lerakódott vízpára. Akkor szokott ilyen lenni, ha az autó gyakran van rövid utakra használva. Ilyenkor az olaj nem melegedik fel eléggé, és a nedvességnek nincs ideje kipárologni belõle, hanem ilyen remekül kiül a szelepfedél belsõ felén.

4490 Nagy Donát 2012-02-20 08:10:52

Sziasztok!

Tegnap olajat akarta utána tölteni, és ez fogadott:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120220/tr1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Levettem a szelepfedelet is:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120220/tr2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[b]Ez mi a franc?[/b]

Amúgy októberben vettem az autót, akkor csúnya, kattogó hangja volt (szokásos 4T Trabi csattogó hang). Rögtön olajat cseréltem (10W-40 Castrol), aztán szépen eltûnt a csattogása. Most egy egész kicsit rá akartam tölteni, hogy a szint pont jó legyen.

4489 Tóth Balázs 2012-02-20 07:03:03

Sziasztok,
Trabi 1.1 elsõ féknyereg helyére - az eredeti csonkállványra - milyen típusokét lehet feltenni? Esetleg valamelyik VW? Köszi.

4488  Spityu 2012-02-19 20:45:32

4T karburátor kérdés. :D

Lehetséges olyan, hogy egyik napról a másikra elfárad a tûszelepben lévõ rugó?

Tünet: ömlik a karburátorból a benzin.

Tény1: egyik nap jó volt, másnap már nem.

Tény2: Két évvel ezelõtt, amikor szétszedtem az úszószintet be tudtam állítani az elõírt 45fokos döntés mellett a 27-28mm-es megadott értékre, a golyó nem rugózott be.

Tény3: Ma viszont szinte csak függõlegesen nem rugózott be (mintha elfáradt volna a rugó a tûszelepben), de kellett amúgy is korrigálnom. Viszont akkor jön a következõ kérdés: ha nem a rugózás jelenti a gondot, akkor hogy a bánatba tudott elhajolni a lemezke? Hozzá sem nyúltam.

Nem is nyúlnék, csak jövõ héten megy mûszakira és sajnos prezentálni kell a benzinüzemet is.

Hirtelen beugrott valami: ha a tûszelep súlyát nem bírja el a rugó, akkor bizony késõbb kezd el zárni. De szerintem ez nem eredményez ekkora benzinszint emelkedést. Meg úgy rémlik, hogy elbírta, mindjárt ellenõrzöm. Ugyebár fentrõl lefelé (komplettre szerelt karburátornál) a sorrend: tûszeleptest, rugó, golyó (beperemezve a tûszeleptestbe).

Az alapvetõ hibákat mind ellenõriztem: lyukas úszó, szoros mozgás a forgásponton, kottyanás, tûszelepfészek és tûszelep tömítõfelülete stb.
[i](Módosította Spityu 2012.02.19. 21:51-kor)[/i]

4487  Spityu 2012-02-19 20:40:41  Előzmény:Tóth Ádám: 73102

Igen, Würth BMF-fel, de én is csak hasonló eredményt tudtam elérni.

Esetleg meg lehetne próbálkozni nitróval. Persze csak óvatosan, elõször a belsõ felén. Épp, hogy csak "párás" legyen a rongy.

4486 Tóth Ádám 2012-02-19 20:28:35

Valaki próbálkozott már a gyári szerszámkészlet és emelõ szürke táskáját kitakarítani? Próbálkoztam meleg vizes ultra dermes áztatással, az eredmény annyi lett, hogy a port és a kisebb szennyezõdéseket eltávolította, de az olajfoltok illetve a zsírfoltok megmaradtak!

4485 Őry Gábor 2012-02-18 10:41:27  Előzmény:Szabó Tamás: 73100

Akkor egyértelmû, hogy rugófáradás és/vagy az említett gumipogácsa-probléma.

4484 Szabó Tamás 2012-02-17 21:47:37  Előzmény:Őry Gábor: 73093

Szia

Megemelve megvan a kifelé dõlés, csak alap helyzetben nincs.
Buherálva meg biztosan nem lett.

4483 szilágyi József 2012-02-17 19:48:34  Előzmény:Bencze Robi: 73098

hát igen a lengõkáron látszik hoyg vmi van módosítva mintha a kerékagy lenne eltolva és úgy lenne eltolva meg lengéscsillapító felfogatás amoitnha magsabb lenne. ennyit látok rajta de kellene vmi pontosabb ötlet vagy kép :D de köszönöm és KERESEM az AKL-843 trabant 1.1 kombi gazdáját!!:D

4482 Bencze Robi 2012-02-17 19:24:25  Előzmény:szilágyi József: 73097

küldtem pár kípet ;)

4481 szilágyi József 2012-02-17 19:17:59  Előzmény:Bencze Robi: 73096

Nagyon megköszönném!! :D :P mert én alulról nem fotóztam le azóta is verem a fejem a falba XD

4480 Bencze Robi 2012-02-17 19:12:15  Előzmény:szilágyi József: 73095

szerintem sejtem melyikre gondolsz, én talán Alsónémedin is láttam egyszer, asszem van róla pár képem, lehet, hogy alulról is, elõkotorjam? :)

4479 szilágyi József 2012-02-17 18:00:56

hali! 2010/11-ben nagykarácsonyban láttam egy eléggé megemelt kék vagy lila színû 1.1 kombi trabantot eleje hátulja eléggé megvolt emelve ilyet szeretnék csinálni a 601-emel ami féderes. vki tud vmit a megoldásról vagy a készítõrõl?
[i](Módosította trabantbarat 2012.02.17. 19:07-kor)[/i]

4478 Őry Gábor 2012-02-17 08:41:15  Előzmény: Spityu: 73092

Csak a karosszériarögzítésnél, de az nem oszt, nem szoroz.

4477 Őry Gábor 2012-02-17 08:37:58  Előzmény:Szabó Tamás: 73091

Emeld meg az egész cuccot annyira, mint ahogy gyárilag kéne állnia, és úgy nézd meg a kerekek állását. Ha úgy sincs meg a kifelé dõlés, akkor lehet egy kis bibi. Nem lehet, hogy buherált a lengõkar? Nincs rajta hegesztésnyom, betoldás?
A spirálrugóhoz komplett rugóstag is kell, pontosabban "tányéros" lengéscsillapító, amely nem kifejezetten olcsó.

4476  Spityu 2012-02-17 08:02:43

[i](A Klubelnök topicja topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Szerintem a továbbiakban a Barkácsban társalogjunk errõl.

Õszintén szólva, nem tudom, hogy a spirálos 2T ill. Trabant hátsó felfüggesztés tartalmaz-e a lengõkarok végeinél találhatókon kívül gumi alkatrészeket. Szóval... ha a rugóknál is van, akkor az is okozhatja, hogy ezek elöregedtek, szétnyomódtak. Ha nincs (nem valószínû), akkor a rugó fáradásától ült le. A bekötési pontoknál lévõ gumipogácsák nem befolyásolják annyira a kerekek dõlésszögét.