Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5163 Kunyi Tamás 2012-07-19 07:38:50

Lehet bendix is, igaz. De azért vizsgáld végig a kábeleit (testkábel stb). Valszeg ki kell szerelned, akkor jobban hozzáférsz és könnyebben látod mi a szitu.

5162 Tóth Balázs 2012-07-18 10:55:22

bendix

5161 révai ákos 2012-07-18 10:42:26

Sziasztok !

Önindító kapcsán érdeklõdnék, a hibajelenség a következõ:
(4T trabi) indítózáskor lassan forgat át az önindítóm. Eddig szerencsémre mindig elkapta, aztán felpörgött a motor. Ennek ellenére nem szeretném sokáig így használni. Az akkumulátorral biztosan nincs gond, mivel az kb. fél éves, és töltöttsége is rendben van. A kérdésem az lenne, hogy ez a probléma házilag is orvosolható, vagy jobban járok egy felujjított darabbal. Illetve mit kéne rajta csinálnom, hogy jó legyen.

üdv Mykee

5160  J.I. 2012-07-18 04:05:39

Én a hétvégén csináltam meg a tank tisztítást.Ki tudja mikor volt utoljára kiatakarítva.Volt is benne rendesen kosz.Az egész benzin rendszer tiszta.Most egyelõre remélem nem dugul el semmitõl :-)Kb 2órás mûtét volt.

5159 Bencze Robi 2012-07-17 18:52:13  Előzmény:Bencze Robi: 73758

Na megoldódott a helyzet remélem hasznos lesz másoknak is.
Tehát úgy tûnik nálam pont az ellentettje játszódott le, mint Prometheus kollégánál, mivel nekem a karbitisztítás oldotta meg a dolgot, annak ellenére is, hogy (többek között) például a trafóról az elosztóba menõ kábel ellenállása sokkal negyobb volt, mint kellett volna. Valami dugulás lehetett, mivel amikor a befecskendezõ/gyorsítófúvókából járattam ki a cuccot akkor köpködött egy kicsit utána meg már adta rendesen. Ott ronthattam el, hogy elõtte majdnem csutkára ürítettem a tankot és biztos beszívott valamit az aljáról :)

ja és az egymáson áthúzgálva szikrázgató gyertyakábelek gyönyörûek :D
[i](Módosította brtrabi 2012.07.17. 21:01-kor)[/i]

5158 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ez a kis kilógó filc a motortérfedél szerves része, vagy valami utólagos "extra"? Ha a sajátja, akkor hogy tudom visszazavarni a helyére?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120717/DSC01230_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5157  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.youtube.com/watch?v=vYKhBtFTo7s[/url]

A vezérlõtárcsa pályájának felszabályozása (gondolom én).

5156  Spityu 2012-07-16 20:03:46  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73770

Ma betettem a másik üveget is (bal), ott még rosszabb a helyzet. A jobbosnál "elmegy". Az lesz szépen, hogy az érintett szakaszon visszabontom a bársonyosgumit, óvatosan lefejtem a belsõ oldaláról a textilt, a gumit megfaragom szikével (-1-2mm), visszapróbálok mindent, és ha jó, akkor vissza is ragasztom (textilt a gumira, gumi lapját a keretbe). Ez van. Vagy kiveszem (nem szívesen) a légterelõket. Úgy nagyon faja lenne az egész. :)
A páralehúzó 3 nap alatt elég jól hozzászokott az üveghez, ma már alig gyûrte be egy helyen. Persze a száraz szappant / hintõport megmutatom neki.
A következõ szívás a balos ajtó zárjával lesz, új zsanérok, másik (jobb állapotú, gyári) kéder... tudom, ezt fényezés elõtt kellett volna megnéznem. De nem nagy ügy.

5155 Kárász Endre 2012-07-16 18:23:27

Ötletbörze: ma raktam fel a nyelestengely szimeringjét, és eszembe jutott egy dolog! A tömítõél védelmére tökéletes a teflonszalag, amit vízszereléshez használnak. Ezt tekertem fel a tengelyre, elég félig átlapolva egy rétegben. Nagyon jól siklik, és nem gyûrõdik be, mint esetleg a papírból tekert henger, stb.

5154 Holnapy Gergely dr. 2012-07-16 07:53:31  Előzmény: Spityu: 73769

Én elsõ körben biztos nem vágnék ki a gumiból, mert az nem helyrehozható. Kéderenként kb 4-5 db ilyen 1x2 cm-es, 3 mm vastag mûanyag betét volt a gumi mellett.
G

Palmatex után nem lesz könnyû kivenni...
[i](Módosította hogeri 2012.07.16. 09:55-kor)[/i]

5153  Spityu 2012-07-16 07:34:30  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73768

Szia!

Neked is köszönöm a hasznos tippeket, a hintõpor jól hangzik, mondjuk hülye voltam, mert vagy fél órát tököltem azzal, hogy nitróval szép feketére törölgessem a gumikat. :P Vagyis übertiszta az üveg is és a gumi is, ettõl jobban tapad, mint egy üzemmeleg slick gumi.
A terelõnél valószínûleg ki kell vegyem a gumiprofilt és ki kell alakítsak egy kis süllyesztést benne, hogy elférjenek egymás mellett. A sín tuti, hogy hibátlan, a menetszél sem zavarhat, mivel egy darab kasztniról van szó. :)

A gumiprofil rögzítését illetõen nekem mások a tapasztalataim. A nyomokból úgy láttam, hogy gyárilag ragasztva volt, így én is megkentem a gumit, mielõtt benyomkodtam a helyére. Nem túl vastagon, de azért kapott egy kis Palmatex-et, de csak a "lapja". Lehet, hogy ez is változott a gyártási idõ függvényében...
[i](Módosította Spityu 2012.07.16. 09:51-kor)[/i]

5152 Holnapy Gergely dr. 2012-07-15 22:11:46  Előzmény: Spityu: 73767

Szia!

Vízlehúzó guminak beszerelés elõtt adj gazdagon hintõport, és akkor kevésbé tapad.

Gyári légterelõ kb 3 mm-rel eltolja az "u" profilú gumi b oszlophoz közelebbi végét, és így nem megy bele az oldalüveg rendesen, mert a gumiban keletkezik egy kis "s" alakú görbület. Ha jól emlékszem, gyárilag az "u" profilú gumi mellett, ahonnan a légterelõ a kaszni és a gumi közé került, végig volt "ékelve" apró mûanyag darabokkal, amelynek vastagsága megegyezett a légterelõ vastagságával. Egyben azt is biztosította, hogy a gumi jól feszült az ajtókeretben, és nem esett le amikor az ablakot lehúztad.
Másik gond lehet, ha az "idõ vasfoga" az ajtókeret gyenge, felsõ részét kicsit elhajtotta az ajtóban levõ sínhez képest.
Persze az ablak felhúzást álló helyzetben próbáld, mert menet közben ide-oda járnak az oldalablakok!

Üdv:
G

5151  Spityu 2012-07-15 20:27:38  Előzmény:Kunyi Tamás: 73766

Köszi a tippet az elállásra vonatkozóan. Lehet, hogy kicsit szétnyílt a rés, ahol mozog az üveglap, ettõl nem a legjobb szögben áll a gumi, majd megnézem. Ill. a balos ajtónál még csak a gumi van bent.

A gumi tuti, hogy gyári, vettem is belõle 8 darabot, van 4db utángyártottam is, össze is hasonlítottam õket, utóbbi valóban jóval merevebb (úgy, ahogy írod).

5150 Kunyi Tamás 2012-07-15 19:45:12  Előzmény: Spityu: 73765

Nem azért gyûri be a vízlehúzó gumit az üveg, mert utángyártott? Ezek a mai utángy. cuccok igen gyatra minõségûek, fõleg az olcsóbb autókhoz sajnos :/ Sokszor a gumi már nem is gumi, hanem valami rugalmas mûanyag sz@r, aminek már teljesen mások a tulajdonságai.
Egyébként most nem otthon vok, így nem tudom megnézni, belül is van lehúzó gumi? Nem lehet, hogy valami elfeszíti az üveglapot? Más ötletem nincs...

5149  Spityu 2012-07-14 22:53:00

Járt már valaki úgy, hogy Trabantba új vízlehúzó gumikat szerelt be, majd lefelé tekerve az ablakot, az üveg egyszerûen legyûrte a gumit az üveg és a gumi között létrejövõ túlzott tapadás miatt?

Elhagyja ezt egy idõ után?

A másik... beépítettem mindkét oldalra egy-egy "légterelõt" és nem igazán akar beférni az üveg a filcbe (felül). Normális ez? :)

Jah, minden gyári: ablakkeret, bársonygumi (új), vízlehúzó gumik (új), Pneumant légterelõ (újak).

5148 Kárász Endre 2012-07-14 19:25:08

2T Trabi golyós (tehát az új fajta) külsõ féltengelycsuklóját hogyan lehet szétszedni?

5147 Szebelédy Péter 2012-07-14 14:35:33  Előzmény:Kunyi Tamás: 73762

Logikusan hangzik, a bütyök alakjából erre nem gondoltam... Azt tudom, hogy a trabi/waresz motor dugattyúján nincs bemarás.

5146 Kunyi Tamás 2012-07-14 14:24:54  Előzmény:jocking .: 73761

Szétverni akkor tudja, amikor már kellõképpen nyitva van(nak) az adott ütem szelepe(i), mondjuk alsó holtpont környékén a szívószelep. Szíj szakad, a szelep nyitva marad, a dugattyú menne fel és rotty!
De pl a Lada Niva motorját úgy tervezték, hogy felsõ holtponton, teljesen kinyitott szelepekkel sem ér össze a dugattyú a szelepekkel (szóismétlés...), így ott csak max leáll a motor - azt hiszem az nem láncos, hanem szíjas, de ez OFF egyébként is. Aztán lehetne ezt még vesézni, a hemiszférikus motorok oldalsó szelepelrendezése is érdekes... na mind1 :D

5145 jocking . 2012-07-13 20:32:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 73760

Igen, a dugókon van bemarás a szelepeknek. Ez viszont ellentmond annak, hogy akkor hogy tudja mégis szétverni a motor a szelepeket szíjszakadás esetén. Érdekes téma, az biztos.:D

5144 Kunyi Tamás 2012-07-13 20:26:03  Előzmény:Szebelédy Péter: 73759

Felsõ holtpontnál a dugattyú teteje nem érinti a szelepeket, tehát nem centizték ki annyira a mérnökök. Minimális hely van a szelepösszenyitás számára. Ha jól tudom, egyes dugattyúkon ki is van marva a szelepek helye ez végett, de javítsatok ki, ha nem.

5143 Szebelédy Péter 2012-07-13 18:39:56

Vezérmûtengely kopása okozhat csattogást? Ha cserélem, akkor a tartó csészéket is cserélni kell vele?

Kicsit OFF, de végülis ez is mûszaki kérdés: Ha a dugattyú elkalapálhatja a szelepeket pl vezérmûszíj szakadásnál, akkor szelepösszenyitáskor, amikor mindkettõ nyitva van, akkor hogyan kerülik el ezt a tervezõk?

5142 Bencze Robi 2012-07-12 05:48:30  Előzmény:Szebelédy Péter: 73757

köszönöm, akkor mielõtt szétborítom a karburátort mérek egy ellenállást elõször is

5141 Szebelédy Péter 2012-07-11 21:44:11  Előzmény:Bencze Robi: 73756

Hasonló volt nekem is, menet közbe, terhelésre ledadog, berángat, noha az alapjárat megvolt. Próbáltam karbitisztítást, állítást, nem segített. Aztán kimértem multiméterret a gyertyakábelek ellenállását, és az 10x ese volt a ráirt értéknek... Vettem bele egy komplet szett "szilikonos"-t, és azonnal megszûnt a dolog.

5140 Bencze Robi 2012-07-11 18:24:36  Előzmény:Bencze Robi: 73755

nagy idegességembe észre se veszem, hogy milyen f****okat írok. A dolognak köze sincs ahhoz, hogy sebességben vagyok e vagy sem. Közben gondolkodtam és lehet, hogy karbitisztítás kéne?

5139 Bencze Robi 2012-07-11 16:32:20  Előzmény:Bencze Robi: 73754

közben levettem a gyújtáselosztó fedelét és észrevettem, hogy a rotor széle szakszóval hátnemistudom meg van pörkölõdve :D ez lehet attól, csakmert eddig tényleg egy mukkanása se volt
elnézést a hozzászólás-áradatért
köszi

5138 Bencze Robi 2012-07-11 16:12:33

sziasztok
körülbelül tíz perce nagyon meglepõdtem, négyütemûrõl van szó és sürgõs segítség kéne :DD
elindulok vele semmi gon semmi baj, megállok újraindulok és onnantól kezdve horror. Tehát értelmesre fordítva a szót a tünetek a következõk: alapjáraton semmi gond állóhelyzetbe pörgetve sem de amint sebességben elindulok és húzatom kifelé ,torpan, eltûnik a motorhang , dadog prüszköl, de amint kinyomom a kuplungot újraéled csak sebességben ráengedett kuplunggal, terhelésre csinálja ezt
mi a tököm lett vele szerintetek ilyen baja még nem volt
elõször mondom biztoa felszívot valami szart, dehát akkor üresbe is csinálná
elõre is köszi

oké mostmár alapjárat sincs tehát akkor is küzd az életével :(

[i](Módosította brtrabi 2012.07.11. 18:15-kor)[/i]

közben lehet nem kellett volna de járó motornál lekaptam a karbiról a boxkesztût és rögtön befulladt :)
[i](Módosította brtrabi 2012.07.11. 18:19-kor)[/i]

5137  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bencze Robi: 73752

Nem hülye a kérdés. Valójában nem is amiatt próbáltam befeszegetni a két hátsó oldalablakot a régi gumival, hanem annak kinézete miatt. :)
Késõbb világosítottak fel, hogy a karosszériához csatlakozó része is más.
A magas keret annyit jelent, hogy 198x-tõl magasabb a perem, ahova a kédergumi felfekszik. Ugyebár ez az ablakkeret külsõ és belsõ lemezeibõl tevõdik össze.

[imgw]https://legradiautosbolt.hu/kepek/termek/Ablakkeret_hatso.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2012.07.11. 13:08-kor)[/i]

5136 Bencze Robi 2012-07-11 10:47:40  Előzmény: Spityu: 73751

biztos nagyon hülye kérdés, de mit értesz a magaskeretes kasztnin?

5135  Spityu 2012-07-11 07:35:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 73750

Ha nem cikkcakkos a repedés, akkor könnyû dolgod van. Ha az, akkor nehezebb, de akkor is kivitelezhetõ.
Igény esetén maszkold le szigszalaggal a repedés két szélét, majd tisztítást követõen pillanatragasztóval nyomd össze õket... Mindeközben ügyelj arra, hogy a két fél egy szintbe essen, ne legyen lépcsõ. A végén húzd le a szigszalagokat és kész is.
Maszkolás nélkül is csinálhatod, az esetlegesen kifolyó ragasztót a repedés irányában le kell húzni vagy fel kell itatni. Ha mégis kerülne belõle a gumi látható részére, akkor sincs gond, finom csiszolóvászonnal, és egy kis nitrós törölgetéssel (eltüntetni a karcokat) fél perc alatt lejön.
Én így ragasztottam össze pár hete az összes kéderemet, mivel statikusan vannak a keretben, nem fog eltörni használat közben...
Egyébként az öreg, foltos felületû kédereket (jellemzõen az elsõ és a hátsó) gyönyörûen fel lehet újítani nitrós törölgetéssel, de csak módjával, mert oldja, öregíti a gumit. A továbbiakban glicerin használata javasolt.
Nekem muszáj volt valahogy felújítanom a hátsókat, mert most döbbentem rá, hogy amiket vásároltam tavaly nyáron gyári új oldalsó kédergumikat, nem jók nekem, más az egész, nincs az a szögletes árok kívül, ill. magaskeretes kasztnihoz való. (Nem tudom, hogy mikor volt a váltás, sejtésem szerint, amikor vastag lett a B oszlop.)

5134 Csády Szabolcs 2012-07-11 07:09:25  Előzmény:Varga Tibor: 73746

Azzal tisztában vagyok, hogy a helyén már nem szakad tovább,de szerintem most behúzásnál a zsineg elõszeretettel meg fogja találni a szakadásokat.

5133 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11

Volna egy OFF kérdésem, de sürgõs segítségre lenne szükségem. Mi az a kis golyós bizbasz a fõfékhenger tetején?
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120711/IMG_3918_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/120711/IMG_3918_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

5132 Szebelédy Péter 2012-07-10 23:15:34  Előzmény:Varga Tibor: 73747

Hidrotõke: Új, Made in Germany (038 109 309 B van a csomagolásra írva)
Olaj: Castrol Magnatec 10W40 (vw 501 01/ 505 00)

Gyújtáshoz nem nyúltam, ha szét is kellett szedni, mindíg össze volt jelölve rendesen, és úgy került vissza ahogy volt.

Szerk: Az olaj viszont nem új, kb 5000 km van benne, februártól.
[i](Módosította Prometheus 2012.07.11. 01:29-kor)[/i]

5131 Varga Tibor 2012-07-10 20:08:42  Előzmény:Szebelédy Péter: 73741

Pedig az csak a hidrotõke lehet, max nagyon eltolt gyújtás. Bontott hidrotõkék kerültek bele? Olaj milyen van benne?

5130 Varga Tibor 2012-07-10 20:07:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 73745

Tovább nem szakad, nekem is durván szólva rommá szakadt a gyári kéder, pedig volt zsír, meg minden. Azóta is ugyanakkora szakadás, és nem ázik be.

5129 Csády Szabolcs 2012-07-10 06:46:30  Előzmény:Bencze Robi: 73744

Valahol van rajta 3-4 cm-es szakadás is. Igen, a belsõ fele. Félek, hogy legközelebb tovább szakadhat. :S

5128 Bencze Robi 2012-07-10 05:27:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 73743

annyira elszakadt? csakmert nekem is beszakadt kb fél centit, de az még semmilyen gondot nem jelent szerintem, gondolom a belsõ fele

5127 Csády Szabolcs 2012-07-10 04:31:25

Valaki nem tud egy tuti módszert a behúzáskor beszakadt gumikéder javítására? A pillanatragasztó nem ért sokat...

5126  Spityu 2012-07-09 22:24:17  Előzmény:Bajáki Péter: 73740

Utángyári csapszeget találni. Gyári érdekelne amúgy, leginkább rugóvilla.

A gyári persely jellegzetessége, hogy bakelit alapú (-> szimat). Sokféle színben és külalakkal gyártották, volt feketés, libafoszöldes, barnás, ezekrõl tudok. A nagy tányérosból is volt kétféle átmérõjû. Azt hiszem, teljesen kompatibilisek.
A lényeg, hogy amelyik teljesen homogén fröccsöntött ótvar mûanyag (körömmel karcolható, benyomható, fûzöld stb.), azt dobd el messzire - utángyártott.

Km spirálnál próbálkozhatsz olajjal, igazgatással. Vagy segít, vagy nem. Az élettartamot nagyban befolyásolja, akkor is, ha továbbra is ugrál.

5125 Szebelédy Péter 2012-07-09 22:20:45  Előzmény:jocking .: 73738

Nálam sajnos nem ez a helyzet, a vezérlés a helyén maradt, megnéztem már párszor, nem e ugrot át (kezdõ vagyok a szerelgetésekben, nem vagyok annyira magabiztos) Motorhõtõl az enyém is független. Hol kicsit csendesebben, hogy csak akkor hallom amikor valahonnan visszatükrözõdik (másik autó, fal stb), van hogy az utastérbõl is hallani.

5124 Bajáki Péter 2012-07-09 21:54:51  Előzmény: Spityu: 73739

Igazándiból függõcsapra lenne szükségem, alsóra (1db). Felsõket (rugóvillákat) már sikerült beszerezni. Perselyeket kaptam egy barátomtól, zöldet is, és feketét is. Asszem a zöld a magyar, fekete a gyári.
Kilométerspirál: vezessem máshol és olajozzam / zsírozzam be, vagy inkább cseréljem ki egy normálisabbra?

5123  Spityu 2012-07-09 21:32:22  Előzmény:Bajáki Péter: 73737

Körülnézek a levelezésemben, lehet, hogy találok forrást gyárira. Emlékeim szerint a közepes méretû (alsó) persely a legritkább. A kicsi (felsõ-alsó) és a nagy (felsõ-felsõ) gyakoribb. Ha valaki kínál ilyet, 400-at megér, általában akörül megy.
A magyart felejtsd el... Akkor inkább esztergáltass textil- / papírbakelitbõl egyedileg.
Igazából mindig kell dörzsárazni, nem emlékszem hirtelen a méretekre, 3 éve csináltam. Talán 20-ra és 21-re kell. A problémát az jelenti, hogy miután beütöd a helyére a perselyt, mivel az szorosan illeszkedik, csökken a belsõ átmérõje is, emiatt hozzá kell igazítani a csapokhoz. Megéri kicserélni, nagyon sokat javít a menetstabilitáson, kormányozhatóságon, ill. az ilyen kotyogások elõbb-utóbb töréshez vezetnek.
Hézagolóra szintén szükséged lesz, vagy bontásból, vagy Zsombicar (pl.). De ha autószerelõ csinálja az egészet, akkor lehet, hogy lesz neki. Egyébként szükséges egy állítható dörzsár is, vagyis kettõ, mert eddig nem találtam olyat, ami átfedné mindkét méretet, valamiért pont 21(?)-nél van a váltás. Szóval lehet, hogy jobban jársz, ha szerelõ csinálja. Úgyis ritkán kell cserélni.

A km óra lötyögésérõl korábban írtam (teória, de jobbat nem tudok): a spirál nehezen fordul át egy egy körnél (-> nem megfelelõ elvezetés, kenéshiány), ahogy tekeredik a váltónál, felül nem követi, hanem egyszer csak hirtelen átfordul ott is. Emiatt alacsony sebességnél hullámzás jön létre a mutatón, ami nagy sebességnél a tehetetlenség miatt megszûnik.

5122 jocking . 2012-07-09 18:49:52  Előzmény:Szebelédy Péter: 73736

Egyvalami még szóba kerülhet, ami miatt diesel hangja lehet. Régebben, amikor kicsit jobban szétdöntöttük a mocit, összerakás után a vezérlés 2 foggal elcsúszott. Ettõl olyan traktor hangja lett, hogy azt elmondani sem lehet.:D Viszont ebben az esetben a hang állandó, nem csak bizonyos motorhõfokoknál jön elõ.

5121 Bajáki Péter 2012-07-09 16:25:14

Alsó függõcsapszege van-e valakinek feleslegben? Perselyem, porvédõm van, boltban meg csak kompletten lehet kapni. ("Lóg" a kereke a Trabinak, és az autószerelõ mondta, hogy szerezzem be, mert ki kell cserélni. Hallottam olyat is, hogy a régit esztergálják, a perselyt dörzsárazzák, és úgy jó lesz. De a mostani val.szeg cserés.)

Ha már kilométeróra: az mitõl van, hogy a kilométer óra mutatója nem stabilan mutat, hanem 5 km-es intervallumban járkál ha pl. 30-cal megyek? 70-80 környékén jó.

5120 Szebelédy Péter 2012-07-09 14:49:29  Előzmény:Varga Tibor: 73732

Tibike:
Köszi, ez a rész megoldódott. A mûtét sikerült, de a páciens meghalt... vagy legalábbis nem lett jobban. Sikerült kiszedetni a csonkot a bontósokkal némi pénzmag ellenében. Viszont a szelepcsattogást sajnos a hidrotõkék cseréjével sem szûnt meg. Megrekedtem, ami azt illeti.

Mindenki: Mitõl lehet még ilyen randa diesel hangja? mit kéne ellenõrizni?

5119 Szabó Tamás 2012-07-08 19:44:00  Előzmény: Spityu: 73734

Köszönöm a választ.

Üdv: SzT

5118  Spityu 2012-07-08 11:25:00  Előzmény:Szabó Tamás: 73733

Valószínûleg a spirál szakadt el. Simán ki tudod cserélni, igaz, nõgyógyász ujjak, kezek szükségesek hozzá, ha nem akarsz bontani. 1-1 hollander fogja a váltóhoz és az órához is, ezeket kell oldani, majd a tûzfalból az átvezetõ gumit kifeszegetni, kihúzni a régi spirált, az újra rátenni a gumit, áttolni a tûzfalon az egyik végét a spirálnak, majd visszanyomkodni az átvezetõt, ill. felhajtani a hollandereket.
Ügyelj arra, hogy lehetõleg lazán vezesd a spirált, ne legyenek kicsi ívek és a hollandereket is húzd meg jól, nehogy mozogni tudjon a csatlakozásoknál.
Arra számíts, hogy ki kell bányászni a régi spirál maradványait a sebváltó meghajtójából, egy mágnes vagy egy fogó jól jöhet ehhez.
Ha tudsz, vegyél vagy bontsál gyárit, az utángyártottak ritka sz@rok. Én eddig 2-t használtam el összesen 1-2ezer km alatt, kb. másfél éve nem mér a 4T-m. :) Abba nem fogok elpazarolni egy gyárit. :D A gyári jellegzetessége a hollanderbe öntött felirat, talán 3 betû, TWG vagy ilyesmi.

5117 Szabó Tamás 2012-07-08 11:07:54

Sziasztok

Mi a pontos oka annak hogy:
1, A km-óra számláló - se a napi, se a normál - nem mûködik,
2, Azt sem mutatja, hogy mennyivel megyek?

Mivel laikus vagyok, így arra tudok csak gondolni, hogy elszakadhatott a "számláló spirál" -lehet nem is így hívják? -, mert ugye valamivel mérni kell a megtett utat....

Nehéz azt kicserélni, vagy egy abszolút kezdõnek ez is nehézséget okozhat?

Üdv. T

5116 Varga Tibor 2012-07-06 17:22:59  Előzmény:Szebelédy Péter: 73724

Nekem sok volt régen, de két hete kidobtam minden 1.1-1.3-as motort. De nem lehetetlen hogy van még, csak én nem tudom neked gyorsan prezentálni, csak jövõ héten esetleg.

5115 Kozma Bence 2012-07-06 11:07:16  Előzmény: Spityu: 73710

Értem, köszi! :) Úgy érzem a csapágyakkal meg fog gyûlni a bajom. :D
(bocsi, hogy csak most reagálok, csak a vizsgák...)

5114 Németh Tibor 2012-07-06 00:22:22

Sziasztok!
Érdeklõdni szeretnék tud e valaki olyan szakit aki készit nekem egy kombi trabiból egy utánfutót engedélyel meg minden.az autó megvan hozzá.Olyat szeretnék amibe nincs benne a két elsõ ajtó.az ajtók utáni részt kéne megcsinálni belõle..Kösz trabant601s@totalcar.hu :cool: