Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4625 Bencze Robi 2012-03-12 06:57:26  Előzmény:Szabó Tamás: 73239

Szia
Hát színkódok tudomásom szerint nincsenek, de van Pesten egy autófestékbolt, ahol kevernek színt, ami tuti jó kell, hogy legyen. procolor kft-t keresd
Nekem a 4T-mhez kellett festék, kijött a faszi és negyedórán keresztül "még egy kicsit namég egy cseppet" kevergette, bár tényleg szemre, de mondhatom, hogy teljesen el lett találva a szín (igénytelen munkára én sem adom a fejem)
Meg innentõl kezdve lesz kódod, amivel ha bemész akkor az alapján tudnak még adni, ha úgy akarod, hogy Te fújod beletöltik spréjbe is

4624 Szebelédy Péter 2012-03-12 06:14:49  Előzmény: Spityu: 73238

3 éve van nálam a kocsi, mindíg 10W-40-essel jártam idáig. Eddig Mobil1 olajat használtam, de most Castrolt vettem (VIP car meg hasonló tesco olajokat inkább kihagyom). Eddig nekem sose csattogtak a tõkék. Azt elfelejtettem tegnap leírni, hogy néha melegen is belefog a koncertbe.

4623 Szabó Tamás 2012-03-11 22:13:37

Sziasztok

1989-es évjáratú zöld színû Trabanthoz, Magyarországon hol kapható gyári festék?
Vagy egyáltalán kapható-e ilyen? Esetleg valaki valamilyen gyári festékszámmal tudna-e szolgálni?

Vagy rendeljek/rendelhetõ Zwickauból?

A lökhárítóimat fényezni kellene, és igényes ember lévén "hasonló kevert színnel" nem akarnám össze....ni

Köszi.
Tomi
[i](Módosította tamasszabo 2012.03.11. 23:14-kor)[/i]

4622  Spityu 2012-03-11 21:45:37  Előzmény:Szebelédy Péter: 73237

Teljesen szokványos. Úgy értem, gyakori. Nálam 15W-s olajnál jön elõ, néha, 10W-ssel nem szokott gond lenni. (Amúgy 20W-s olaj az elõírás, ha jól emlékszem, de így is van elég olajnyomásom.) A másik ami okozhatja az az alacsony olajszint. Ezek saját tapasztalatok.

Ja, azt majd' elfelejtettem írni, a hidrotõkék okozzák a csattogást. Abban az esetben, ha sosem múlik el, valószínûleg kosz következménye a hangos üzem. De nálad nem ez van. Milyen típusú olajat öntöttél bele?

4621 Szebelédy Péter 2012-03-11 21:38:33

Sziasztok!

4T wareszom újabban makrancoskodik. Ugyanis az olajlámpa elalvása után a szelepek hangja általában nem szûnik meg, ha mégis, 5 percen belül elkezd kelepelni. Ez tart vagy 10-15 percig, utána elcsendesedik egyik pillanatról a másikra. most volt esedékes az olajcserém, de nem oldotta meg a problémát. Haver szerelõ szerint "hát ezzel nem igazán tudunk mit kezdeni, motorfelújítás vnem nyúlni hozzá". Motorban van most van 120e, elosztó, vákumdob, kábelek, gyertyák, elosztófedél és rotor nemrég lettek cserélve (januárban). Találkozott már valaki ilyesmivel?

4620 Busa Attila József 2012-03-11 18:59:36

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni, mert lehet, hogy még én is orvosolni tudom a gondot itthon. 4T wareszomnál vettem észre, hogy, ha leveszem a kuplung pedálról a lábam, akkor nem jön fel teljesen gyári végállásába, hanem egy 3 cm-el lejjebb van a kelleténél. A kuplung megfelelõ helyen fog, nem csúszik (1 éves). Kicsit zavaró csak a dolog, így esztétikailag bosszant. Nincs valami feszítõ rugó valahol, amin állítani tudnék? Ötletek valakinek?

Elõre is köszönöm!

Üdv: Atesz.

4619 Gyapjas Gergely 2012-03-11 17:51:59

Sokat futott 601-esnél találkoztam most olyannal, hogy a tengelycsonk anya meglazítása után kézzel kivettem a tengelycsonkot és csapágyakat. A tulajdonos szerint "kicsit" lógott a kerék. Amúgy régebben cseréltem csapágyházat a lengõkaron.

4618 Támba Csaba 2012-03-11 16:17:14

OFF

Nos, ma én is hátsókerék csapágyazás ellenõrzést tartottam. Annak ellenére, hogy alig egy hete lett újracsapágyazva a céges kocsim hátsó futómûve.

Leparkoltam, mire visszajöttem kicsit más szögben állt a kocsi, mint ahogy otthagytam:) Kiütötték a parkolóból. Úgy néz ki egy felni és egy abroncs kuka, de a futómû egyelõre jónak tûnik. A többit a mûszeres ellenõrzés megmutatja.

[url=http://www.szon.hu/bevallotta-a-srac-hogy-o-okozta-az-utkozest-2/1928347]A 15 éves gyerek fordult egyet apa kocsijával[/url]

[i](Módosította Tsaby 2012.03.11. 17:18-kor)[/i]

4617 Sipos Tamás 2012-03-10 23:32:57

[justify]A csapágy témához:
Elõször én sem figyeltem az illesztési hézagra, és megvettem az olcsót. Erõsen meglepõdtem, amikor egy év múlva (alig 2-3 ezer km) már morgott, és ismét cserélni kellett. Visszamentem a boltba (Zsombi) és kértem újakat. Amikor elém tette, rákérdeztem, hogy ez C2-es illesztésû? Ááááá, olyan nekünk nincs és nem is nagyon lehet kapni. Erre felfújtam a képem és elmentem az SKF mintaboltba, és csodák csodájára ott volt. Nem olcsón, de volt. Most is az van benne, és azóta kb. 25 ezret tettem meg vele. Remélem, még legalább ennyit kibír.
A boltosokra hallgatni nem mindig tanácsos. Van egy másik bolt (Báró-ker a Csömöri úton), ahol az egyik eladó meglehetõsen lekezelõ modorú, és azon felül nem nagy szakember. Elõttem vett valaki csapágyat a kerékagyba és a válla fölött megkérdeztem, hogy C2-es illesztésû-e. Az említett eladó azt válaszolta, hogy ezt szoktuk adni; a csapágy az csapágy, jó ez. Nem volt kedvem vitába szállni, mert egy ilyen embert meggyõzni olyan mintha lóval imádkoznék.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2012.03.11. 00:33-kor)[/i]

4616 Támba Csaba 2012-03-10 21:20:26  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73226

Hmmm...

A legegyszerûbb válasz, hogy azért, mert a gyári mérnökök így tervezték meg és kész:) Náluk ne akarjunk okosabbak lenni!

Vegyük magát a csapágyat: 6206 C2

Négy számjegybõl álló alapjelölés, ami 6-ossal kezdõdik. Tehát látatlanban is tudni lehet, hogy ez egy egysoros mélyhornyú golyóscsapágy. Ez a legáltalánosabb csapágytípus.
Fõ igénybevétele radiális, azaz sugárirányú terhelés, de pont a mélyhorony miatt kis mértékû axiális terhelés felvételére is alkalmas, ezzel összefüggésben kis mértékû szögeltéréseket is gépes kiegyenlíteni. Ennyit az alapjellemzõkrõl.

Milliónyi változatban gyártanak ilyen csapágyakat, különbözõ porvédõvel, anélkül, eltérõ gördülõtest-számmal, különbözõ palásthornyolással, vagy anélkül, csapos kivitelben, anélkül, stb., stb. A tervezõk mindig az adott igénybevételhez, mértetviszonyokhoz választják ki õket.
A sokféle kivitelek között külön jelöléssel jelzik a csapágyhézagot is. "C" betõ plusz egy számjelzés.

A NORMÁL csapágyházaggal szerelt ún. "általános gépipari" csapágyaknál nem jelzik a csapágyhézagot. A normál hézagnál kisebb értékeket C1 és C2 jelöléssel látják el. A normálnál nagyobbak C3, C4, C5 jeleket kapnak.

Lassan közelítsük meg a Trabantot:)
Eredetileg DKW õsökre tekint vissza a típus, a DKW eleve olcsó kiskocsikat gyártott. A Trabant kifejlesztésénél is ezek voltak a szempontok. Mivel az egysoros mélyhornyú golyóscsapágy a legelterjedtebb és így eleve az egyik legolcsóbban gyártható csapágytípus amit csak lehetett ilyen elemekkel csapágyaztak.
De miért C2, azaz a normál csapágyhézagnál kisebb az a bizonyos csapágy?
A válasz: PONTOS FUTÁS követelménye ÖSSZETETT IGÉNYBEVÉTEL mellett.
Egy futómûnél ugyanis nem feltétlenül elõny ha "kotyog" a kerék ide-oda. Sem az úttartás, sem a ráépített fékszerkezet miatt. Különösen dobféknél ahol a dob és a pofák közötti hézagnak sem illik változni akár másodpercenként többször.
Ráadásul a kerék eleve követi az út egyenetlenségeit, azaz fel-le ugrál az erõhatás ami a csapágyazást éri. Ezentúl ott a fékezéskor fellépõ másik erõhatás ami a tengelycsonkon keresztül szintén a csapágyakra hat. A Trabant hátsó futómûvén ráadásul "nem kiegyenlített" dobfék van ami igencsak megterheli az említett szerkezeti elemeket.
A tengelycsonkon a két csapágy eleve igen közel van egymáshoz, így az összetett erõhatások szinte egy egységként támadják õket olyan eredõkkel, hogy az így képzõdött nyomaték szó szerint ki akarja fordítani az egész kócerájt a kerékagyban lévõ csapágyházból.

Namármost!
NYOMATÉK = ERÕ x ERÕKAR.
Esetünkben az erõkar egyik eleme a CSAPÁGYHÉZAG. Az alapvetõ matematikai törvényeknek megfelelõen így ha a csapágyhézag X-szer nagyobb, akkor X-szer nagyobb lesz a fellépõ nyomaték is.
Azaz a csapágyazás nem fogja bírni, mert TÚLTERHELÉSSEL üzemel és nem erre méretezték Zwickau festõi városában :)

A gyakorlatban mindez azzal jár, hogy a Trabant hátulja erõsen elkezd zúgni, kotyog, szitál. Mellékesen szépen eldeformálja a csapágyházat és úgy kitágul, mint egy KFT-lány nunija a gólyatábor végére. (KFT = Könnyen Feloldódó Típus)

Utána meg hiába kap észbe a Trabantos koma és vesz bele C2-es csapágyat, mert már azt is kinyírja a lengõkar, mivel ekkor már a külsõ gyûrû mozog a csapágyházban (pláne bemelegedett fékeknél mikor kitágul az egész kissé)szintén jócskán növelve a fellépõ nyomatékot.

Ekkor a tulaj megállapítja, hogy már megint sz*r csapágyakkal verték át, pedig csak õ volt buta és cserélhet 2 lengõkart...ha talál még normálisakat valahol.

4615   2012-03-10 08:25:44  Előzmény:Kleibán Tommy: 73230

Hm, csak tipp: Haldokló gyújtás és/vagy alapjárati elektronika. Esetleg ezek valamelyik kábele elszakadt.

Azt tudom ,hogy amikor az én alapjárati elektronikám nem kapott testet, akkor a hõfok- és benzinszintjelzõ ledek mindegyike halványan világított, gázadásra erõsödött a fényük. Akkoriban nálam az elosztófedél sem volt jó, meg a gyertyák sem és a gyújtáskábelek sem, bár ezek nem befolyásolják a ledeket. A ledek akkor tértek észhez amikor megcsináltam az alapjárati elektronika bekötését normálisan. Hozzáteszem, alapjáratom sem volt, mert ugye testz nélkül az alapjárati elektronika nem mûködtette az alapjárati mágnesszelepet.

Fázisceruza a mágnesszelep és az alapjárati elektronika közé, alapjáraton világítania kéne.

4614 Kleibán Tommy 2012-03-10 07:08:58

Hali Skacok. Kérném a segitségeteket. Nekem 4T trabim van és a következöt produkálta ma reggel. Inditottam pöcc röff szépen jár. Járt kb 4-5 percig majd magátol leállt. Na mondom újrainditom. Hát nem sikerült. Gyujtáson nem mutat semmit csak a digitális benzin meg höfokjelzön ég az összes led. Probáltam inditani nem történt semmi csak annyi hogy a benzin meg a höfokjelzön a legfelsö ledek égtek. Kollegáim segitettek betolni beindult... Igen ám alapjárat ugy ahogy volt na mondom gó haza. Hozzáteszem semmi nem müködött. se világitás se index se semmi egyedül ismételten csak a benzin meg a höfok jelzö ledek égtek de nem akárhogy ugy mintha valami knight rider veszett volna el az orában. föl le össze vissza és egész uton durrogás puffogás hol le akart állni hol nem meg hol huzott rendesen a motor meg mintha csak 2 vagy 3 henger menne. hazáig eljöttem kábeleket átnéztem minden a helyén semmi nincs fellazulva biztositékok jók. Itthon leálitottam próbáltam inditani de ugyan az inditásnál csak a benzin meg a vizhöfok leglesö ledje ég és semmi nyikkanás tekerés semmi. Mi lehet a próbléma??? szerintetek????

4613 Varga Tibor 2012-03-09 23:49:05

Én ehhez a témához csak annyit tennék hozzá, hogy fõleg terpesztett hátsó futómûnél hamar kidobja különbséget. Emberes csapágyterhelésnél kb 10 ezer km alatt megmutatta a különbséget az Sbr csapágy. De amíg lehet gyárit kapni, nincs kérdés....

4612  Spityu 2012-03-09 22:53:54

Fontos: a C2 ugyebár csökkentett hézagú, a C3 növelt! A normál jelzés nélküli!

A kisöreg rosszul tudja, nem mondom, hogy ne vásárolj nála ezt követõen, de inkább csak pénztárgépkezelõként tekints rá.

A C2-vel és a normállal szerelt kerék között könnyû különbséget tenni: meg kell emelni a kocsit, az adott kereket 12 óra 30 percnél meg kell fogni és meg kell billegtetni. Utóbbinál érezhetõ kottyanást fogsz tapasztalni, elõbbinél semmit vagy csak nagyon minimálisat.
Annyit hozzátennék, hogyha kicsit koszos a kerékagy (ahova bepréselõdik a csapágy), akkor természetszerûleg összenyomja a csapágyat is (bármily hihetetlen) és ezzel együtt a hézag is csökken (!) Így elõfordulhat, hogy a normál illesztésû csapágy sem fog - annyira - kotyogni. Ez azonban nem egyenértékû egy C2-es csapágy - tisztára takarított kerékagy kombóval. Csak párezer kilométerig.

A csapágyat benzinnel elmosva (sebbenzin/mosóbenzin/féktisztító) érdemes tesztelni. Bal kéz mutatóujj-hüvelykujj párossal meg kell fogni a belsõ gyûrût, majd ugyanott a külsõt is a jobb kéz megfelelõ ujjaival. Majd tesztelni az axiális holtjátékot. Ehhez nagy gyakorlat ill. tapasztalat kell VAGY egy ÚJ kontrollcsapágy. :)
Ezt követõen szemügyre kell venni a futófelületet és a golyók felületét: elõbbi ne legyen barázdás utóbbiak pedig krumpli alakúak... ezt követõen olajjal megkenve szoktam tesztelni a zajosságát -> pörgetés. Tavaly májusban cseréltem le a 82ezret futott 2T váltómban a golyóscsapágyakat, olajjal megkenve teljesen zajtalanok voltak, akár a gyári újak, viszont szárazon (benzines mosás után) hallhatóan jobban "zörögtek". Amúgy simán jók még, merem állítani, hogy 90%-osak, csak maximalista vagyok. Persze, azért eltettem õket, miután feljelöltem, hogy hol voltak és milyen irányba álltak. :)

Jah, mivel komolyak a szándékaid a kocsival, szerintem ne hezitálj. Jó lesz az a DKF.

4611 Őry Gábor 2012-03-09 21:06:34  Előzmény: Spityu: 73221

A mûszakin mit látnak belõle?

4610 Holnapy Gergely dr. 2012-03-09 19:23:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 73225

Igen, megpörgeted. De meglátod, az egyazon "steril" 3db-os csomagból kivett csapágyak sem lesznek egyformák. Én féktisztítóval mostam, mindenképpen jobb lett.
Tudom hogy "disznók közé gyöngyöt vetni" nem helyes, de azért én mint laikus, várom Tsaby kolléga -Gábor által beígért- magyarázatát a C2 szükségességére.
G

4609 Csády Szabolcs 2012-03-09 19:02:55  Előzmény: Spityu: 73223

Ma elmentem 2 csapágyboltba is:
Az elsõben kijelentette a kisöreg, hogy ilyen csapágyat nem gyártanak ilyen tûréssel, s szerinte a C3 is tökéletes...
A másodikban maximum rendelni tudtak volna egy helyrõl drágább japán csapágyat, de az ottani extrabis dolgozó a normál tûrésesrõl akart meggyõzni.

Végül felhívtam a Zsombit, hogy az olcsóbb csapágynak mi a márkája. Azt mondta, francia vagy ausztriai gyártó, talán SBR, de ami a lényeg, hogy ennek is normál az illesztése, csak a DKF-é C2-es.

Egyre jobban kezdek szemezni a DKF-fel...Hogy tudom, gyorsan, s egyszerûen ellenõrizni a csapágy futását? Megpörgetem, s ha simán, hangtalanul fut, akkor jó?

4608 Csády Szabolcs 2012-03-05 21:35:01  Előzmény: Spityu: 73223

Ok. Köszönöm szépen!

4607  Spityu 2012-03-05 21:15:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 73222

Igen, tudni fogják. Akkor is, ha épp nem árulnak ilyen gyártmányút. Az én esetemben ez úgy nézett ki, hogy a csóka felhívott pár telefonszámot, végül a harmadik beszállító nagykernél talált. Két nap múlva megérkezett a portéka. Ja, lehet, hogy már csak ZKL vagy ZVL, nem tudom... azt hiszem, cseh vagy lengyel.

4606 Csády Szabolcs 2012-03-05 21:04:27  Előzmény: Spityu: 73221

Hobbiautó, s ebben az életben nem szeretném eladni, a következõben meg már minek... :)

Mivel még sose vettem csapágyat, ezért lehet, hogy hülyeséget fogok kérdezni, de ha bemegyek a csapágyboltba, s azt mondom, hogy kérek [s]20 deka szeletelt[/s] "ZKL-ZVL 6206 C2" csapágyat, akkor tudják majd, hogy mit akarok?
Ha jól sejtem a ZKL-ZVL a márka, a többi meg ugye adja magát (nem szeretnék úgy vásárolni venni, hogy nem vagyok vele tisztában, hogy mi micsoda).

Köszönöm a részletes felvilágosítást!

4605  Spityu 2012-03-05 20:25:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 73212

Szerintem beépítheted az olcsóbbat is. Abban az esetben, ha melósautó, és minél kevesebbet szeretnél költeni rá, vagy tudod, hogy fél év múlva eladod (és ettõl nincs lelkiismeret furdalásod...).
Más esetben ajánlanám a ZKL-ZVL 6206 C2 típusút, kb. 1000-ért, vagy a gyárit, ami 1000-tõl kapható (bár ahol ennyi, ott szerintem már elfogyott), de inkább 1300.
Elõbbit valószínûleg rendelni kell, utóbbi pedig alig beszerezhetõ.
Nekem ezekkel semmiféle problémám nem volt, de építettem már be HCH (kínai) gyártmányt ill. valami nemtudommilyet, de nem C2-es volt és azokkal sem akadtak problémáim. Ettõl függetlenül a normál illesztésû beépítését nem javaslom. Mûszakin például simán szólhatnak érte.

Annyit még javasolnék, hogy zárt csapágynál egyik oldalon távolítsd el a porvédõt és zsírozd be bõségesen a csapágyat (lítiumbázisúval), majd úgy szereld, hogy a csapágyak nyitott oldalai egymás felé nézzenek.

A régi készletbõl származó DKF-ek bizony nekem is darabosak. De nem a rozsdától, hanem a konzerválótól, ami szerintem nem zsír (vagy csak beszáradt), hanem paraffin. Nitrós mosást követõen tökéletesen futnak.

A zsírt a csapágyak közül ne sajnáld, de ne is legyen színültig! Erre vonatkozóan olvasd el a szerelési könyv megfelelõ pontjait.

4604 Holnapy Gergely dr. 2012-03-05 20:11:07  Előzmény:Támba Csaba: 73218

Mea culpa!
Én laikusként azért mertem ezt leírni, mert 5 azaz öt csapágyboltban ezt mondták nekem, amikor kiderült hogy mihez kell. Mondták ezt olyan helyen is, ahol volt C2-es, szóval nem a raktáron levõ portékát kívánták elsütni.
G

4603 Muczán Gábor 2012-03-05 18:33:17  Előzmény:Támba Csaba: 73218

hogeri,

igaza van a Tsabynak, a C2 nagyon fontos! A sima az kuka lesz igen hamar.

Tényleg!

majd Õ leírja szaxerûen hogy miért;):D

MG

4602 Támba Csaba 2012-03-05 18:24:23  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73213

"A C2 nem fontos."

De.

4601 jocking . 2012-03-05 11:30:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73216

Egy olyan infóm van, hogy 100 ohm körülinek kell lennie, de az a tapasztalatom, hogy úgy is többet mutat egy kicsit. Legegyszerûbb, ha szerzel egy 1K-s potit, és azzal belövöd, aztán rögzíted a tengelyét. De olyan 100-150 közötti érték lehet a jó.

4600 Szebelédy Péter 2012-03-05 10:53:54  Előzmény:jocking .: 73215

Köszönöm szépen, lassan összeáll a kép ;) Esetleg valami kb ellenállás értéket tudsz mondani?

4599 jocking . 2012-03-05 10:37:04  Előzmény:Szebelédy Péter: 73208

Az átfolyásmérõt is mûködésre lehet bírni, ha egy jeladót is szerzel, és beépíted a porlasztó és a buborékleválasztó közé. Az üzemanyagszintjelzõ része elvileg még pontosabb is, mint a 4T-é, viszont a hõfokkijelzés vezetékébe be kell iktatni egy ellenállást, mert az jóval többet mutat a kelleténél.

4598 Szebelédy Péter 2012-03-05 10:04:41  Előzmény:Hudák Zoltán: 73209

Köszi, akkor megkérdezem õt is errõl. Az átfolyásmérõ nem benzint fog mérni nálam :) Átfolyásméréshez ki kell vonni vagy integrálni vagy nem tudom mit kell csinálni, elvégre a karbizól vissza is megy benzin... Fordulatot fog mérni, illetve már mér is a prototipus.

4597 Holnapy Gergely dr. 2012-03-05 09:12:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 73212

A DKF sem mindíg hibátlan. Az elmúlt héten 8db-ot raktunk be, volt amelyik az originál csomagolásból kivéve, és megpörgetve elég gyanús hangot adott, és nem is "futott" szépen, inkább ütött egy kicsit. Nyilván bezsírozva jobb lett a helyzet, de az évtizedek alatt ezek is koszolódhattak.
Hogy az 5-600 Ft-os csapágyaknak milyen a minõsége? A fene tudja. Nézd meg, hogy hol gyártják, bár az USA feliratú csapágyak is gyakran kínaiak...
Lényeg a "6206"-os csapágy. A C2 nem fontos. Én a helyedben még megnézném az SKF csapágyakat is, máshol.

G

4596 Csády Szabolcs 2012-03-04 21:32:00

Elérkezett az idõ, hogy kicseréljem a 4T Trabimon a hátsó kerékcsapágyat. Melyiket ajánljátok a kettõ közül?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1078&osCsid=5md5ej9agh3l4llkfnk1ib0no1[/url]

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=924&osCsid=5md5ej9agh3l4llkfnk1ib0no1[/url]

Ui.: Ha az újabb is ugyan olyan jól teszi a dolgát, mint a DKF, akkor nem szándékozok érte 3X annyit fizetni, csakhogy DDR legyen.

4595  Spityu 2012-03-04 21:27:45  Előzmény:szilágyi József: 73210

Kecskeméten tudtommal többen vannak, akik foglalkoznak ilyesmivel, de állítólag ez a mûhely csinálja a jó minõségût onnan: [url]http://hoffy.uw.hu/[/url]

Garanciát nem vállalok érte, faggasd ki.

4594 szilágyi József 2012-03-04 19:09:46

kecskeméti fõtengely felújítós telefonszámát megtudja vki addni??!! S.O.S. !!!!

4593 Hudák Zoltán 2012-03-04 18:29:10  Előzmény:Szebelédy Péter: 73208

Hát az átfolyásmérõ az biztos hogy nem fog mûködni amúgy sem ahogy kéne hiába lesz benne jeladó, de régebben az index fórumon volt egy tag aki kisérletezet ezzel aszem sikeresen. Mert ott az elektronikával is variálni kell valamit, de nem emlékszem már rá sajna sacc per kb 2 éve olvastam errõl ha nem csalatkozik emlékezettem:D De szerintem keresd meg "kinca" nevezetû tagunkat õ többet forog az ottani fórumon, õ szerintem emlékszik még erre a projektre hogy ki csinálta meg. A másik kettõre meg azt mondom kísérletez vele nyugodtam bajod nem lesz belõle, az az igazság hogy már egy pár éve nincs már wareszom bánatomra sajna, de remélem hogy egyszer visszatudok ülni még ebbe a csodás kocsiba.

4592 Szebelédy Péter 2012-03-04 15:14:20

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy 2T waresz mõszere hogy viselkedik 4T-ben? Nyilván az átfolyásmérõ nem fog mûködni jeladó nélkül, de a hõfok és a benzinszintjelzõ mennyire pontos?

4591 Bencze Robi 2012-03-04 09:19:07

Sziasztok!
A 4T Trabi ablaktörlõkarját, hogy lehet levenni, csakmert levettem az anyát és utána el is akadt a dolog :D elég combosan tartja magát, de ütögetni meg nem mertem, nehogy eldeformálódjon, lehúzóm meg nincs...

4590 Petró Dávid 2012-03-04 08:32:40  Előzmény:Kozma Bence: 73199

Én azt javasolnám, hogy önts bele egy nagy adag csavart/anyát, vagy akármit ami kéznél van és nem sajnálod, hogy lejön róla a bevonat, önts utána egy liter rozsdamarót és rázogasd 1-2 napot, meg hagyd állni benne a rozsdamarót, had dolgozzon.
Profibbak (és akiknek van kéznél otthon) beköthetik a tankot a betonkeverõ belsejében lévõ terelõlemezekre is, s akkor csak egy gombnyomás és már forog is, nem kell sportolni vele...
Amúgy jót mosolyogtam, hogy más is küzd a csehszlovák ipar eme "remekével"...
Én is most szívtam kb.1 hetet, mire üzemképessé varázsoltam a Jawa Idealomat (Mustan elõdje, ugyan az a blokk). Kíváncsi leszek meddig bírja mert tapasztalatom szerint elég szeszélyes járgányok...

4589 Ackermann Balázs 2012-03-03 23:53:43  Előzmény:Kiss Krisztián: 73204

Hú, király köszi, ha nem javul most a kihülést követõen, akkor így szedem majd szét! :D A lendkerékkel is úgy voltam, hogy régen nem sikerült levenni, mostmár tudom hova kell rátenni a fát és megütni 2x, hogy magától leugorjon. Mesterfogások! :D

4588 Kiss Krisztián 2012-03-03 22:00:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 73202

Tudod hogy nem kell...Anya meglazit,kiteker szintbe a tengelycsonkkal,autó még keréken van,(nem felemelve)egy nagyobb kalapács a szintbe tekert anyára,és egy másik szintén nagyobb kalapáccsal kopp,max 2szer háromszor,határozottan.Müködik,elöl hátul,mindig!Sosem volt lehúzom!Segiti a következö szerelést,ha összerakáskor bármilyen olajjal újjal bekenjük a kúpos részt hogy ne gyógyuljanak össze![s]Jó étvágyat![/s]

4587 Kozma Bence 2012-03-03 21:20:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 73202

Hát nemtudom, én most cseréltem ki a két hátsót, mert a bal oldali egy kicsit szorult, a jobb oldali meg eresztette az olajat. Csere óta se nem szorul, se nem ereszt. :D (kopp-kopp)

4586 Ackermann Balázs 2012-03-03 21:11:36  Előzmény:Kozma Bence: 73201

Na jó, de akkor benn ragad meg az állásban, nem kinyomva... Lehet szét kéne szedni és megmozgatni alaposan. Ki mit gondol? Elkerülhetõ ez valahogy? (nem úgy, hogy nem használom) :D Az a baj ez kúpos elõl, nem mint az új féltengelyes, lehúzószerszám is kell.

4585 Kozma Bence 2012-03-03 20:59:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 73200

Szerintem a munkahengered adhatta fel. Más miatt szerintem nem nagyon tud megszorulni, ha eddig nem volt vele gond.

4584 Ackermann Balázs 2012-03-03 20:38:48

Tudnátok nekem segíteni? Közel 4 hónap után elõvettem a '80-as Trabimat és a jobb elsõ fékje megszorult. Konkrétan fog egy kicsit és pár km után érezhetõen büdös és forró a többihez képest. Kicsit üt a dob, de majd fel lesz szabályozva. Elsõsorban az érdekelne mi okozhatja és hogyan tudom legegyszerûbben orvosolni, hogy ne tegyem tönkre az egyébként ritka jó fékjét.

Ha ez jelent valamit, kint állt az autó fedett színben leponyvázva. Tehát pára érhette, esõ nem nagyon.

Köszönöm elõre is!

4583 Kozma Bence 2012-03-03 19:47:42  Előzmény:Kalmár Csaba: 73198

Persze, kicsit túloztam, nem lehetetlen, de nem egyszerû mûvelet minden pontját elérni a forma miatt:
[url]http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2011-11-18/327378_orig2.jpg[/url]

4582 Kalmár Csaba 2012-03-03 17:30:57

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Nem tudom pontosan a mustangnak milyen alakú a tankja, de rozsdátlaníthatatlan tank nem létezik!Nem kemikáliákat kell használni, hanem leszerelni, durvább homokkal, sóderrel, kövekkel (vagy ami van) negyedig feltölteni és bedobni a melós autó csomagtartójába, idõnként megfordítani.Km-tõl függõen kb. 1 hét alatt gyönyörû rozsdamentes lesz a tank és alapos tisztítás után visszaszerelhetõ, de benzinszûrõ javasolt !

4581 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:30:31

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Kár, haveromnak kellett volna, szerencsére az enyémnek nincs ilyen baja.

4580 Kozma Bence 2012-03-03 17:30:15

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Az sajnos nincs. Én is csak nagy nehezen szereztem egy rozsdamentest.
Volt 2 rozsdás, de egyszerûen lehetetlen kitisztítani õket a formájuk miatt. :S

4579 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:29:53

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Köszönöm, de ez is megvan, csak nem digitálisan. Nincs véletlenül egy fölösleges rozsdamentes belsejû Mustang tankod?

4578 Csády Szabolcs 2012-03-03 17:29:32

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Hát bizony egy jó gyújtásbeállítás aranyat ér ;)

Ha szükséged lenne szakirodalomra, keress meg mailben, vagy valahogy. Kezelési kézikönyvem és Mûhelyszolgálati segédkönyvem (ez igen ritka) is van digitális formátumban.

4577 Kozma Bence 2012-03-03 17:29:06

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Köszi, de szakirodalmam szerencsére van, inkább pénzre meg türelemre lenne szükségem hozzá. :) Megvan a kezelési és a mûhelyszolgálati könyv is. Meg még van valami más is. Ha az érdekel esetleg, akkor eltudod érni itt:

[url]https://docs.google.com/open?id=0B0pJ90Xll61XM2U1TUtBaHZTSHlmUUFqckNfUDZVUQ[/url]

Nemtudom, miért nincs elõnézet, de letudod tölteni.

4576 Kozma Bence 2012-03-03 17:28:28

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

:)) Rúgásra nekem a büdös életbe nem indult hidegen, viszont tolásra pöccre. :D Bár igaz ezt a szerencsétlent a sírból hoztam vissza olyan rossz állapotban volt. A vázon és a blokkon kívûl úgy kb minden cserélve lett. De még most se mondhatom sajnos megbízhatónak.
Najó nem fogom a motorra, hogy nem bírom normálisan beállítani. :D