Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5313 Kunyi Tamás 2012-09-23 12:50:11  Előzmény:Katona Zoltán: 73925

Lényegében akkor minden egyes izzóhoz kellene valami védelem. Nézd, ha teszel elé egy stabilizátor IC-t, bajt nem csinálsz. De ha jól tudom, az ilyen áram- vagy feszültségtüskéket zénerdiódával szokták orvosolni, de ebben már nem vagyok biztos, ezért ha van nálam okosabb TWK-s, akkor javítson ki nyugodtan.

5312 jocking . 2012-09-22 21:29:47  Előzmény:Kantuly János: 73927

1. Valószínûleg zárlat, a vezetékezést nézd át a lámpa és a kapcsoló között.

2. Mint az 1. pont, bár azt jó lenne tudni, hogy melyik biztosíték nem volt a helyén.

3. Passz, majd valaki biztos tudja.;)

4. Nem teljesen értem a kérdést. Hogyhogy hogy lehet mûködtetni? Ott a gomb a mûszerfalon, ha felfelé nyomva tartod, akkor mos, ha lefelé kapcsolod, akkor töröl.:D

5. Ha jó az olajszint, akkor szerintem nem nagyon van gond/teendõ. Ritkább esetben elõfordulhat, hogy a hûtõrendszerbõl annyi folyadék szivárog az olajba (hengerfejtömítés elb@szódás esetén), hogy nem látszik a fogyás. Bár ilyenkor a víznek is fogynia kéne, és a motor is gyakran túlmelegedne.

6. A hang hidegindításnál normális, addig lehet hallani, amíg a hidraulikus szelephézag kiegyenlítõknél fel nem épül az olajnyomás. Akkor van gond, ha nem hallgat el, mert akkor már cserések az említett alkatrészek, és nem éppen olcsók (a jobbaknak 2000 felett van darabja és 8 kell). Az egyeletlen járás lehet az automata szívató hibája is, ha csak hideg motornál lép fel a hiba.

7. Lehet belõle gond, azok a csövek nem véletlenül vannak ott.:D A vákuumcsöveket a gyújtásállítás miatt hasznos lenne pótolni, a kartercsõért meg mûszakin szólhatnak. (Bár az is lehet, hogy az egyenletlen járás részmegoldásaként vették ki a csöveket, ajánlott jobban átnézni az alapjárati rendszert.)

8. Passz, zsombicarnál esetleg lehet, de beszélhetsz a klubelnökünkkel is, õ is szokott alkatrészt hozni németbõl.;)

9. Lengõkaron nagyon nincs mit javítani, egyszerûbb cserélni. Elsõkhöz néha szokott lenni szilentkészlet, de van, hogy csak 1 az egyben árulják lengõkarostul. Ha fizikai sérülése van (nem kopás) azt meg fõleg illik cserélni, mert javítás után nem, vagy csak nagyon nehezen lehet a futómûvet jól beállítani.
;)




[i](Módosította jocking 2012.09.22. 23:32-kor)[/i]

5311 Kantuly János 2012-09-22 15:16:04  Előzmény:szilágyi József: 73904

Szia!

Köszi a válaszodat, megpróbálom majd.
Összeragasztáson még gondolkodom, hátha van valami csodaszer.

Viszont lenne pár újabb kérdésem.

1. A tolatólámpám folyamatosan világít, miért van ez, mit keressek, mit nézzek át?
2. Egy biztosíték nem volt a helyén, tettem a helyére egyet, most egyfolytában világít a motortér világítás, ha rajta van a gyújtás, ha nincs.
3. Elsõ lengéscsillapítókat érdemes felújítani? 14990Ft-ért láttam darabját...
4. A hátsó ablaktörlõt milyen módon lehet mûködtetni? :)
5. Indításnál kékes füst jön a kipufogóból, de késõbb már nincs színe. Kékes még akkor is, ha jobban terhelve van a motor. Az olajszint azóta rendben van mióta elhoztam (kb. 3 hónapja, beletettem ~1000km-t). Miért van ez?
6. Hideg indításnál ad egy kis kerregõ hangot a motor, kb. 5-8mp, majd ez elhallgat, viszont egy darabig nem jár egyenletesen a motor míg be nem melegszik.
Ez így normális?
7. Hiányzik egy pár csõ a karburátor körül (vákumcsõ???) plusz a kartergázcsövem le van szakadva. Okozhat ez valami galibát?
8. Hátsó tornyokat lehet még venni? Kezd korrodálni, aztán cserés lesz hamarosan...
9. Lengõkarokat lehet javítani? Ha igen, kinél? Hol?

Trabant 1.1 U-ról van szó.

Megköszönném, ha valaki válaszolna a kérdéseimre!


[i](Módosította jocking 2012.09.22. 23:17-kor)[/i]

5310 Varga Tibor 2012-09-21 18:05:01  Előzmény:Ackermann Balázs: 73921

Igen, csak a külsõ szimmeringházasokban volt olyan 4. fogaskerékpár.

5309 Katona Zoltán 2012-09-21 10:48:46

Elektronikai szakemberek tanácsát kérném:

Pót féklámpám nem világít, tönkre ment benne a LED panel. Ha vásárolok egy 12V-os LED szalagot, amit bárhol meglehet már vásálrni, és beleteszem, az autó áraingadozása miatt meg fog sülni? Kell bele ellenállás? vagy egy stab. IC?

5308 Kiss Krisztián 2012-09-20 12:43:39  Előzmény:Mazák Viktor: 73922

A feleségem Corsáján volt honda felni(4x100)csak nagyobb volt az agymérete a felninek(kellett volna tehermentesitö)Gondoltam,felrakom,megyünk vele,oszt majd meglátjuk..fent is maradt amig nem jött meg a hó....nem vettem észre semmi különbséget.

5307  Spityu 2012-09-20 10:02:16  Előzmény:Mazák Viktor: 73922

Ez a tehermentesítõ kérdés gyakran vitákat generál. Inkább központosító szerepe van, de a tõcsavarok, kúpok, anyák amúgy is ellátják ezt a funkciót. Ha belegondolsz, kétütemûnél semmi ilyesmi nincsen, ott is 4 csavar fogja oda, és mégis megy, nem szakad le. A tapasztalat azt mutatja, hogy nincs rá szükség, de mindenki döntse el maga. Jónéhány versenyautón láttam e nélkül alufelniket (Lada, Trabant), márpedig ha valahol, akkor ott van dinamikus terhelés. Sõt, Trabantnál elterjedt(!) megoldás, hogy teljes pogácsa helyett a négy (hosszított) tõcsavarra 4db különálló "pogácsát" tesznek nyomtávnövelés céljából.

Ha a gyári tõcsavarok rövidek, akkor értelemszerûen muszáj hosszabbakat venni. Mivel 4x98 az osztókör, normál (nem mozgókúpos) anya megfelel, de lehet hosszabb kivitelû.

Visszatérve a tehermentesítõre: legrosszabb esetben kell bele esztergáltatni gyûrûket. Jah, ezt rendszeresen mûanyagból szokták elkészíteni, pontosabban: még soha nem láttam olyan felnit, amiben ne az lett volna, ha volt.
Gyûrû helyett esetleg pogácsát, amennyiben az ET miatt kell, és azt ki lehet alakítani úgy, ahogy szükséges.

5306 Mazák Viktor 2012-09-20 09:38:14

Sziasztok!

A nem gyári lemezfelnivel közlekedõktõl szeretnék kérdezni elsõsorban.

Sikerült beszereznem egy Lancia felnigarnitúrát, amely lényegében teljesen csereszabatos a négyütemû trabantomra, amit futólag észrevettem az az, hogy nincs semmiféle tehermentesítése a gyári felninek az agyon (vagy az én figyelmemet kerülte el).

Szükséges a tehermentesítõ a felnikhez, vagy volt olyan bátor ember aki nélküle is használt alufelni garnitúrát?

A felszereléshez milyen megoldást javasoltok? Hosszabb tõcsavarokat vegyek anyákkal (ez a terv), vagy van más, esetleg okosabb, biztonságosabb megoldás is?

Köszönöm elõre is!

5305 Ackermann Balázs 2012-09-13 21:26:20  Előzmény:Varga Tibor: 73920

Értem, köszi.

De akkor csak az a megfelelõ 4. fogaskerekes, ami külsõ szimmeringházas?

Szeretnék legózni egy ilyen váltót. Van itt egy eladó, de az nem külsõ szimmeringes, gondolom azzal nem vagyok beljebb, mert ugyanaz a bele, mint az újaknak.

5304 Varga Tibor 2012-09-13 20:38:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 73909

A külsõ szimmerinhgázas váltó ugyanazon áttételekkel bír, mint az új tipusú.(mert ott a difi is más.
Hosszú 4.-ed akkor lesz, ha a külsõ szimmeringházas váltó 4. fogaskerékpárját házasítod az új tipusú váltóval. A különbség kb 10 km/h ugyanazon fordulaton. Nekem az volt, bevált.(igaz dinamikus vezetéshez 3-asban ki kellet huzatni 70-80 környékére az autót)

5303 Őry Gábor 2012-09-13 18:16:19  Előzmény:Ackermann Balázs: 73918

A 6 voltos röpsúly zárt állapotban majdnem teljesen ráfekszik a tengelyre, a 12 voltos kevésbé zár. Nyitott állapotban ugyanaz a pozíció mindkettõnél. Egyéb ismertetõjelet így hirtelen nem tudok mondani, mivel 12 voltosból csak utángyártott volt a kezemben. Annak az "alaplapja" nem kör alakú volt, hanem le volt egyenesre metszve. Egyébként kompatibilis, persze.
Szerintem, ha a te autód ezzel a beállítási módszerrel jobban megy, akkkor gyanakszom, hogy régi, vagyis 6 voltos röpsúly van benne. Így kb. 4 mm az elõgyújtás.

5302 Ackermann Balázs 2012-09-13 09:07:14  Előzmény:Őry Gábor: 73913

Áhh, szuper, köszi a felhomályosítást!

Azt honnan tudom, hogy 6, vagy 12V-os a röpsúlyom? A kocsi 6V-os, de át volt alakítva 12-re és én csináltam vissza, az alaplap az eredeti '66-os évjárat, de a röpsúlyt nem néztem.

Amúgy mintha jobban menne így felsõ holtpontra állítva. :)

Kompatibilis valamennyire a két röpsúly? Úgy értem megy 12V-on a 6V-os röpivel, vagy fordítva? Miben nyilvánul meg a különbség a gyakorlatban?

5301 Őry Gábor 2012-09-12 17:11:14  Előzmény:Kárász Endre: 73916

Egy koksztalanított, jól belõtt motor (karbi, gyújtás) nem csörög. Viszont koksz elõbb utóbb lesz, azt pedig egy ideig lehet dúsabb keverékkel kompenzálni. A fogyasztás nem fog jelentõsen növekedni, egy H1-1-es karbival 125-ös fõfúvókával és 90-es dúsítóval is lehet 7 liter alatt maradni. A dúsabb keverékbõl ugyanis kevesbb kell, ergo a fogyasztás nagyjából ugyanannyi, kivéve, ha sok a padlógáz. a csekély többletfogyasztás abból adódik, hogy a dúsabb keverék miatt adott teljesítménynél kevésbé van nyitva a pillangószelep, ezét nagyobb a szívási veszteség.
Egyébként pedig csatlakozom az elõttem szólóhoz, a HB 4-1 karbi az ász! Egyesíti a HB-s karbik elõnyét ("érzékenyebb" a gázpedál), és a H 1-1 takarékosságát.


A vízadagoló nem árt a motornak, hiszen vízpárát amúgy is kap a ködös hajnalokon, és az égéstermékben is van víz. A forgyttyúsház olajos felületein nem is tud érintkezni a fémmel.

5300 Kárász Endre 2012-09-12 13:46:26  Előzmény:Őry Gábor: 73915

Gábor! Ha már itt tartunk... Te tudtommal a vízadagoló témájában otthon vagy. Tervezem, hogy ilyet is beépítenék a motorba, de ez nem biztos, hogy elkészül addigra, mire összerakom az autót. Szerinted ez is csak pozitív változás lenne? Az a helyzet, hogy egy gyakorlatilag gyári új dolgokból összeállított (kiv. fõtengely, az gyári, elõször újított) motort nem szeretnék károsítani. Nyugtass meg, hogy a H1-1 karbiról egyértelmûen elmondható, hogy relatíve szegény keveréket képez, ami a csörgés miatt inkább kerülendõ:)

5299 Őry Gábor 2012-09-12 13:17:24  Előzmény:Kárász Endre: 73914

Ez esetben a több benzin (és olaj) nem árt, sõt. Persze nem feltétlenül kell a bejáratás alatt kihaszmálni a plusz teljesítményt. Egyébként egy 90-es fúvóka még nagyobbat szól. Lehet menni 100-ig is, próbálgatni kell, nem bonyolult a csere.

5298 Kárász Endre 2012-09-12 07:20:18  Előzmény:szilágyi József: 73905

Az az alapelvem a felújítás során, hogy minden legyen eredeti. Igaz, pont a H1-1 karbi mellé vettem egy HB3-at, amit szintén felújítok, de nem biztos, hogy azt beteszem valaha is. Sokat morfondíroztam, hogy mi legyen az eredetivel... Az is felmerült, hogy a szokásos "tuningot" megejtem: a 45-ös dúsító helyett beteszek 70-eset. Érdemes ezt megejteni egy frissen generálozottnál? Jó, tudom, hogy persze, de mennyire rosszabb, ha mindent hagyok úgy, ahogy gyárilag volt?

5297 Őry Gábor 2012-09-12 06:10:47  Előzmény:Ackermann Balázs: 73908

Igen.
De csak a 6 voltosoknál lehet így mert annak akkora a nyitási tartománya, hogy be lehet így állítani. A 12 voltos Trabi röpsúlya szûkebb tartományú. Egyébként ha nem akarsz vele pöcsölni, és 12 voltos a rendszer, csináld meg fixre. A röpsúlynak csak az indítás megkönnyítése miatt van némi jelentõsége, már alapjáraton kinyit. A kétütemû motoroknek, bármilyen furcsán hangzik is, nem változik az elõgyújtásigénye a fordulatszám függvényében. Több értelme lenne a terheléstõl függõ szabályozás (lásd padlógázos csörgés).

5296 Ackermann Balázs 2012-09-11 21:27:44  Előzmény: Spityu: 73911

Zsírocska, köszönöm. :) Szuper, egyszerû, könnyû. Én csináltam hozzá indikátor órát is és van elõfeszítõm is, de valahogy sose sikerül pontosan eltalálni azt a 4 mm-t, ez legalább pofon egyszerû! :)

5295  Spityu 2012-09-11 20:43:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 73908

Én mindig így szoktam. A legutóbbi állítás óta van már elõfeszítõm, de lehet, hogy ezután is anélkül fogom. Meg van zsír új ruszki stroboszkópom (vatera, 1500 :D), azzal ellenõrzöm és kész.

5294 Petró Dávid 2012-09-11 20:04:16  Előzmény:Ackermann Balázs: 73908

Üdv,

ez a módszer mûködni szokott.

5293 Ackermann Balázs 2012-09-11 19:59:25

Más - hosszú négyes váltó:

Mibõl lehet megállapítani, hogy hosszú négyes 2T váltóval állunk szemben? Ezidáig úgy tudtam a levehetõ szimmering ház árulkodik, de kezdek elbizonytalanodni... :S

Egyáltalán mennyivel tér el az áttétel? Érezhetõ a különbség?
[i](Módosította ABalu 2012.09.11. 21:59-kor)[/i]

5292 Ackermann Balázs 2012-09-11 19:57:31

2T gyújtásállítással kapcsolatban kérdezném:

Autószerelõ ismerõsöm tanácsolta, hogy a megszakítós kétté gyújtást egyszerûen úgy állítsam be, hogy nem feszítem ki a röpsúlyt és felsõ holtpontra állítom a gyuszit mindkét hengeren. Elég lesz így az elõgyújtás fordulaton???

Most állítom a '66-osét, és próbából megcsináltam így, menni még nem mentem vele, de szinte ugyanoda kerül a gyuszi, mintha pöcsölnék a röpsúllyal... Vagyis látok némi esélyt, hogy mûködik ez a kényelmes technika.

Próbálta már valaki így?

5291 Ackermann Balázs 2012-09-11 19:53:10  Előzmény:Busa Attila József: 73906

Nem értek a Wareszhoz, de nem valami féltengely gumiharang féleség okozhatja? Esetleg ha elszakad...

5290 Busa Attila József 2012-09-11 17:24:23

Sziasztok!

Sajnos hétvége óta elõjött egy kissé idegesítõ probléma a gépsárkányomon. Elõször kopó fékbetéteknek véltem, ezért tegnap megrendeltem egy szett fékbetétet elõlre. Ma lebontottam a kerekeket és látom, hogy nicsenek is nagyon elkopva. Mindegy, mivel megvettem kicseréltem, úgyis csak 20 perc volt a kettõ cseréje. Szóval zaj megmaradt, fékeim újak. A jelenség a következõ: Éles jobbos kanyarban gázt adva elkezd gumisan surlódó hangot kiadni (cikk, cikk, cikk, egyre élesebben), majd mikor a kormány kifordul egyenesbe, akkor eltûnik a hang is. Egyenes menetben semmi gond és balrakanyarodás közben sem jelentkezik ilyen hang. Ötleteket várok, találkozott hasonlóval valaki?

Üdv: Atesz.

5289 szilágyi József 2012-09-11 10:32:07  Előzmény:Kárász Endre: 73844

ha ennyit szánsz rá dobd el azt a karbit mert az öli meg a motort kevesebbet nem eszik vele állandóan cirpog meg nem megy. egy 28HB4-1-et tegyél rá nem ismersz rá azt érdemes szépen belõni.

5288 szilágyi József 2012-09-11 10:20:58  Előzmény:Kantuly János: 73898

hali! sütõben kell melegíteni egy bizonyos hõfokig és megolvad a ragasztó és ketté jön de hoyg meddíg ne kérdezd meg utánna össze kell vmi speciális raagsztóval ragasztani de többet én sem tudok :S

5287 Bajáki Péter 2012-09-10 19:52:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 73901

Igen, visszajelzõként is funkcionál. És sötétben tök szép.

5286 Kovács Ádám 2012-09-10 16:39:46

Ködlámpa vagy a hátsó ablak fûtés (ami világít ha be van kapcsolva) a ködlámpában nem vagyok biztos hogy világít mert nekem nincs bekötve.. még :)

5285 Csády Szabolcs 2012-09-10 10:16:48  Előzmény:jocking .: 73900

És ez világít is, azaz visszajelzõként is funkciónál?

5284 jocking . 2012-09-10 08:31:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 73899

Ha jól tudom, Trabiban az ilyen általában a ködlámpa kapcsolója volt, gondolom a Wareszokban is az lehetett.



[i](Módosította jocking 2012.09.10. 10:31-kor)[/i]

5283 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Bocs, hogy ilyen alap dolgokkal nem vagyok tisztában, de a képen látható sárga nyomógombú, az elakadásjelzõre hasonlító alkatrész az micsoda?

[imgw]https://img12.aprod.hu/images_aprodhu/5320434_1_644x461_353-mas-2utemu-wartburg-muszerfal-elemek-gyal_rev001.jpg[/imgw]

5282 Kantuly János 2012-09-09 20:05:07

Sziasztok!

Szedett már szét szét valaki 1.1 Trabi lámpát?
Szeretnék bele Angel-Eyes-hatású helyzetjelzõt készíteni, csak nem tudom mivel szedjem szét, majd mivel ragasszam újra össze.

Tud valaki segíteni?

5281 Gyapjas Gergely 2012-09-09 19:34:55

Nos igen, a függõcsapszegezés. Ha zöldekkel csinálod akkor is ki fog bírni egy pár évet csak a zsírozásra kell odafigyelni. Amúgy ha a rugóvilla vagy az alsó csap is
egy bizonyos méret alá lekopik akkor csak csere segít és még gyári újban sem találsz olyan perselyt hogy elkerüld a cserét. Textilbakelitbõl nem jó mert elég sok zsírt vesz fel utólag és általában állandó szoros futómûvet kapsz tõle. Inkább bronzból vagy teflonból csináltass perselyt.

5280  Spityu 2012-09-09 09:41:11  Előzmény:Sipos Tamás: 73895

Nos, igen. Az említett utángányoltak helyett inkább csináltatnék esztergályossal textilbakelit alapanyagból. Lehet, hogy drága lenne, de tartós is, mint a gyári.

Apropó gyári: tegnap szedtem szét az alsókat, nagyon nagy valószínûséggel én voltam az elsõ (de majd megkérdezem fatert), mivel ránézésre a koronás anya sasszege még nem volt piszkálva, gyári visszahajlításúnak tûnt. 82E km. A lényeg most jön: semminemû kottyanás nem érzékelhetõ! Nulla, axiálisan, radiálisan egyaránt. Nem akartam elhinni. Tény, hogy mindig megkapta a szükséges kenõanyagot.

Visszatérve a horonyra: valóban nincsen, azonban az alsó (és azt hiszem némelyik felsõ) csap rendelkezik horonnyal, így annyira nem szörnyû a helyzet. Persze, így kisebb mennyiséget képes tárolni, hamarabb kellene zsírozni.

5279 Sipos Tamás 2012-09-09 09:30:53  Előzmény: Spityu: 73894

[justify]Mit értek régi alatt? Ami nem az élénk zöld utángyártott mûanyag. De még nem jött meg a csomag, amiben tudok válogatni.
Még valamit megfigyeltem. Fent a rugóvillánál ugye két darabból áll a persely, és nem ér össze a kettõ, pontosan azért, hogy a zsírzógombon bepréselt zsír itt helyezkedjen el, és folyamatosan kenje a csapot (és a perselyt). Alul a függõcsapszegnél ezt egy körbefutó horony helyettesíti a régi sötét színû perselyeknél. De csak azoknál, mert az utángyártottnál ilyen nincs, csak egy sima csõ az egész, tehát a zsírt sem képes megtartani. Amit benyom az ember, az már jön is ki alul vagy felül. Vagy már az elsõ métereknél, az amúgy is lötyögõ illesztés miatt kipréselõdik. Magyarul; nem képes ellátni a feladatát.
Ha lenne KERMI akkor írnék neki, hogy ez a használatra alkalmatlan. Bár ezt most is megtehetném a Fogyasztóvédelmi Felügyelõség felé, mert ez nem más, mint a vásárlók megkárosítása. Erre azért már lusta vagyok.[/justify]

5278  Spityu 2012-09-08 08:39:43  Előzmény:Sipos Tamás: 73893

Rendben.

Régi alatt mit értesz? Gyárit, vagy a kisebb átmérõjût? A gyárit nagyon könnyû felismerni: bakelit (kompozit). Szagáról messzirõl. :D

A dörzsár jó lesz. Mivel új, éles, így vinni fogja rendesen. A lényeg, hogy a helyükön legyenek a perselyek és csak azután állj neki a torzulás miatt. Többször kell próbálgatni és akkor tuti nem szaladsz túl. Ill. kis fogásokban dolgozz, nehogy szögletes legyen a "furat". Ugyanis ekkor a csúcsok hamar lekopnak, ami miatt lötyögni fog.

Jó szerelést. Nagyon nagyon kényelmes tempóban egy hétvége alatt simán kész van.

5277 Sipos Tamás 2012-09-08 08:34:12  Előzmény: Spityu: 73892

[justify]Köszi a felajánlást, de már intézkedtem. Találtam egy netes hirdetést Salgótarjánban, amit már meg is rendeltem. A képek alapján van közte régi fajta is. Állítólag 40 db vegyesen, új és használt. A használt, lötyögõset eldobom, de remélem marad legalább egy használható alulra. Mert nekem igazából egy alsó kell (jó persze késõbbre nem árt a több), mert a rugóvillához még maradt régi, de alulra csak egy régi volt, amit már betoltam a csapágyházba.
Az én dörzsáram 19,75-22 tartományban állítható. Még nem próbáltam ki, de mindenképpen az alsó értékkel kezdek hozzá. Ha 2-3 százados lépcsõvel, és azonos mérettel kétszer-háromszor csinálom, akkor nagyon soká fog tartani, de remélhetõleg jó lesz. Mindenesetre több napos elfoglaltságra számítok.[/justify]

5276  Spityu 2012-09-08 07:40:47  Előzmény:Sipos Tamás: 73885

Anno vettem 1-2 doboz perselyt, megnéztem, megválnék néhánytól. A felsõ kettõbõl tudnék eladni 2-2 darabot, ha megfelel. Annyit hozzátennék, hogy felülre csak kis átmérõs van, amire a rugóvilla ráül. Majd megmérem ezt az értéket és döntsd el, hogy megfelel-e. 2400Ft/4db. Szerintem ne szívj a hazaival.

5275 Kozma Bence 2012-09-07 15:50:53  Előzmény: Spityu: 73889

Köszi, akkor megy bele a Hixol T. :)
A tippet is köszönöm, figyelni fogom ott a szivárgást.

5274 Kárász Endre 2012-09-06 20:29:26  Előzmény:Sipos Tamás: 73885

Annak idején engem is lefagyasztott, amikor a függõcsapszeg-készletben lévõ zöld mûanyag hulladék simán felment. Érdekes, hogy tavasszal került hozzám a Trabim, ami még az elõzõ tulajnál januárban mûszakizott. Volt perselycsere, persze ilyen gagyi világoszöldre. De nálam ettõl SZORULT a kormány.
Dörzsárat Vaterán vettem 19-21 és 21-23 tartományút, mivel a névleges átmérõ a rugóvillánál 20, a függõcsapszegnél 21,5mm. Talán 3-3 ezer volt, és szerencsére használtként hirdetett vadi újat sikerült kifognom.

5273  Spityu 2012-09-06 20:25:30  Előzmény:Kozma Bence: 73888

Leírom az én tapasztalataimat.
1997-ben lett elõvéve a kocsi 7 év állás után. Olajcsere, MOL Trabant hajtómûolajat kapott. 2008-ig garantáltan az volt benne (max utántöltés.), km-ben nem sok, kb. 30E. Hibátlan volt, de szét kellett szedni a váltót (rózsakereket benyomta a féltengely, padkázás miatt.
2008-ban kapott 1.5l 75W90-es szintetikus olajat, mivel azt találtam a legmegfelelõbbnek, nem tudtam, hogy létezik még az elõbb említett. Nyáron jó volt, télen borzalmas.
2011-ben, generálozáskor öntöttem bele 1l MOL Hixol T-t, amint a helyére kerül a bölcsõ, majd a váltó, a nívócsavart figyelve megkapja a maradék kb. fél litert. Sokan ezt ajánlották, én is ezt ajánlom, bár közvetlen tapasztalatom nincs vele.

Tuning tipp olajszivárgás ellen :)
Azt vettem észre, hogy a váltó leginkább a váltókarnál izzadja az olajat. A 3 szimmering hibátlan, a szuszogó szintén nem okádja. Megoldás: 26x12x8-as szimmering! Pontosabban:
26: a kis lemezke átmérõje, ami a váltókarnál lévõ gumi porvédõ peremébe ül bele,
12: a váltókar átmérõje,
8: 8-10mm kb. a szimmering magassága
A fenti méretek nem biztosak!

Kivitelezés: gumiporvédõt le kell húzni a karról, tökéletesen zsírtalanítani kell a felületeket. Ezután óvatosan fel kell húzni a szimmeringet a karra, úgy, hogy a váltó felé nézzen a szimmering "lapja". Ezt követõen nemes egyszerûséggel oda kell ragasztani a peremhez Palmatex-szel. Száradást követõen vissza kell húzni a porvédõ gumit, ami pont be fog tudni kapaszkodni a peremébe! A szimmering teljesen észrevétlenül teszi a dolgát, rükverc is kapcsolható marad.
[i](Módosította Spityu 2012.09.06. 22:30-kor)[/i]

5272 Kozma Bence 2012-09-06 20:11:00

Sziasztok!
Tudom, nemrég nagy téma volt itt a fórumon a 2T Trabi váltóolaj, de sehol nem találom azokat a hozzászólásokat...
Valaki tudna segíteni, hogy milyet öntsek bele?

5271  Spityu 2012-09-06 19:30:02  Előzmény:Sipos Tamás: 73885

Háttõ... a 31ezer az valóban nem kevés. Én asszem 800Ft-ért vettem 2db-ot anno, mindkettõ állítható, a pontos mérettartományokra nem emlékszem, de azt tudom, hogy a két csap átmérõje eltér, azért kellett, mert egyik sem fogta át mindkettõt. Talán 20 és 21mm. Jah, természetesen használt, mondjuk úgy, hogy LERÚGOTT példányokról van szó, de ehhez a papír/textilbakelithez kissé nyögvenyelõsen, de elmegy.
A rugóvillához viszonylag könnyû találni betétet, az alsóhoz már nem annyira. Érdemes vadászni a gyárira, mert ezek az utángyártottak semmit sem érnek. Valamelyik nap nekem is megfordult a fejemben a gondolat, hogy vajon a hazaiakat kell-e dörzsárazni... a gyárit eleve úgy kell beleütni a helyére, ekkor csökken is az átmérõje, ami miatt ugyancsak dörzsárazni kell (magyarul a helyén kell dörzsárazni).

5270 Ackermann Balázs 2012-09-06 19:17:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 73884

Jók a meglátásaid Májkül! ;)

Utána kisebb fejû csavart egyik oldalról belehajtva oldhatóra meg lehet csinálni.
[i](Módosította ABalu 2012.09.06. 21:18-kor)[/i]

5269 Sipos Tamás 2012-09-06 18:52:48

[justify]Készül a mûszakira a Trabi. Jobb hátul csapágyakat kellett cserélni; ezzel már kész vagyok. Elöl is lóg minden, pedig rendszeresen zsírzom, ahogy elõ van írva. Nincs mese, ki kell cserélni a mûanyag perselyeket. Ehhez vettem egy állítható dörzsárat (egy horror összeg volt, majdnem összerogytam amikor meghallottam az árát: 31 ezer) és vettem egy felújító perselykészletet. Volt nekem régebbrõl több felsõ garnitúra, amit régi trabantosoktól kaptam, de alsóból sajnos csak egy.
Amikor a régieket és az újakat felpróbáltam a csapokra, meglepõdtem. A régiek nem mentek fel rá, tehát dörzsölni kell õket, ahogy a könyv is írja, de az újonnan vett készlet simán felmegy rá; sõt picit lötyög. Gyárilag lötyög! Eszem megáll. A régi szürkék azok jók lesznek, de az új élénk zöldek mehetnek a szemétbe.
Ahogy jobban megnéztem a kiszedett perselyeket, hát azok is mind zöldek voltak, és most már összeállt a kép. Mindenki a kicsit lötyögõs zöld perselyeket építi be, mert dörzsárat venni ilyen árak mellett nem sokan fognak. De a zöld perselyeket meg hiába zsírozza az ember, 20 ezer km után már lóg az autó. Nekem ez eddig azért nem tûnt fel, mert mûszakin mindig úgy ment át az autó, hogy elvittem egy mûhelybe, hogy vizsgáztassák le, aztán pár nap múlva elhoztam. Nem hiszem, hogy nagyon foglalkoztak volna vele. Papír megvolt, látványosan lógás nem volt, fizettem, és ennyi.
Már nem az elsõ eset, hogy szembesülök az utángyártó ipar remekeivel, de még mindig vagyok olyan naiv, hogy azt hiszem, amit boltban újonnan kapni lehet, az jó. Hát nem.[/justify]

5268 Csády Szabolcs 2012-09-05 21:54:51

Trabi limuzin csonagtérzàrat ha jól sejtem, akkor a hossztengelyére merõleges szegecs lefúrása nélkül nem lehet àtlamellàzni, vagy rosszul gondolom?

5267  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 73882

[url]https://shop.woodholz.eu/webaruhaz/list/szivacsos-csiszolok[/url]

A kékes szivaccsal gyártottra gondolok. A felsõbb, vastagabb nem jó, mert az inkább hab, mint szivacs. A kék viszont hajlékony. Bármely festékboltban beszerezhetõ 100-200Ft/db áron. Általában 80-2000-ig van szemcseméretben.

Miért jó ez: a szivacs miatt egyenletesen oszlik el a nyomás a szemben. Jól bele kell gyûrni, egy irányba forgatni, esetleg axiálisan mozgatni. Ha félsz, hogy durva, vegyél finomabbat is, esetleg használj olajat. A hónolás technikája majdnem ugyanez. A fél perc lehet, hogy túlzás, de tényleg csak keveset kell lekapni. Közben kitörölni, próbálni.

Esetleg 25-30mm átmérõjû csapos legyezõ csiszolóval (700-1000Ft). Ebben az esetben legyen rögzítve a hajtókar és mehet neki fúrógéppel. Van egy videó a neten, amikor hasonlóan újítanak fel egy MZ hengert. Az nyilván kókány. Ez nem az, bár annak tûnhet. :) Ha nagyon idegenkedsz ettõl, teszteld le egy rossz hajtókaron, vagy bármilyen furaton.
Ha ez kókányolás, akkor egy kopott motor meggyûrûzése szintén az (nem vagyok a híve, de párszor már csináltam én is, olcsó felújítás).

Meg amúgy is jó csiszolni. Szórókittet ilyennel szoktuk, késtapaszt inkább a vastagabb habszerûvel (ott az az elõnyösebb).

5266 Kárász Endre 2012-09-05 12:22:45  Előzmény: Spityu: 73881

Tudsz valami linket errõl a csiszolószivacsról?

A 37,2 felett értetlenül állok:O

5265  Spityu 2012-09-05 11:34:39  Előzmény:Kárász Endre: 73880

Igen, az enyém annyira szoros volt, hogy a gyári csapszeg nem ment bele, csak erõltetve. Aztán kicseréltem a gyári újnak vélt tûgörgõket egy pár valóban gyári újra, azzal tökéletes lett. Magyarázat: amivel adta, az 2.01-es görgõkkel volt szerelve, az enyém viszont 2.00-ás volt (megmértem). Ami neki volt, valószínûleg gyártási szórás miatt került ki a gyárkapun kívülre, nem pedig azért, mert selejt szivárgott ki. Szóval direkt 2.01. De ezt megírtam e-mail-ben is, ha jól emlékszem; nem ragozom tovább.

Nekem is 5mm rémlik, viszont a másik adat, amire emlékszem az 37.2mm, az alsó szemnél mérve a hajtókart. Csiperke gyári új hajtókarjáról van szó, megmérte nekem anno. Sajnos nem vettem meg õket, lusta voltam. :)

Egyébként Mihályfi elég szorosan illeszti a csapágyakat. Alul szinte nincs is kottyanás, kb. fele a gyári új fõtengelyeken mérhetõnek. Én még mindig meghónolnám azt a felsõ szemet szivacsos csiszolópapírral, teljesen jó lesz, körkörösen forgatva, nem oda-vissza. 10-15 mikront kellene lekapni, az fél perc alatt lejön. A karc meg nem számít, sõt, az csak jó az olajtárolás miatt.

5264 Kárász Endre 2012-09-05 10:42:22  Előzmény: Spityu: 73878

Voltam Mihályfinál, azt mondta teljesen jó ez az illesztés. Bár mintha pont azt mondtad volna, hogy egyszer a tiédet szorosan rakta össze...
Megkérdeztem: a görgõk 5mm átmérõjûek, tehát a hajtókar 38-as furatú.