Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8463 jocking . 2020-10-08 21:55:24

Ritkán téma, de most tanács kellene 4T trabival kapcsolatban. :)
Világítás, bajuszkapcsoló. Nem tudom, mi történt vele, de tömören összefoglalva az a helyzet, hogy egyszerűen nem működik a tompított, ha áthidalom a bajuszkapcsolót, akkor viszont igen.
Miután az egész egy műanyag ház, ami anyagában van egybe olvasztva, így meg sem próbálkoztam a javítással, kicseréltem egy másikra. Ezzel viszont az a gond, hogy a legkisebb döccenőre is rárakja a refit, szinte folyamatosan tartani kell a bajuszkapcsolót menet közben.

Szét lehet valahogy bontani a dobozt, hogy egyáltalán meg tudjam nézni, mi a baja, hogy nincs tompított?
Illetve a másikon mit lehetne tenni, hogy ne legyen ennyire érzékeny a reflektorra?

8462 Kacsándi Szabolcs 2020-10-08 20:38:48  Előzmény:Hantó Roland: 82002

Nem biztos hogy bedöglött,illetve lehet csak elbénázta a szerelő aki hozzányúlt.Vagy csak egyszerűen nem értett hozzá és rámondta hogy semmit se ér,ki kell dobni.Lényeges hogy próbalámpát nem szabad rákötni,amit a megszakítósnál alap dologként használtak a beállításhoz.
A trafókat elméletileg felhasználhatod ,illetve gyakorlatilag is,viszont volt különbség bennük.Apám kombiján is kis trafó van fent,és működik jól,már vagy 5 éve.Hiba nem volt vele,de ettől függetlenül még nem biztos hogy a legjobb megoldás.
Én is sokáig keresgéltem nagy trafókat,míg végül sikerült találni,de eddig mindig a gyári bontottakat használtam,illetve használtakat és azokkal se volt gond.Versenyautóban sem a trafók mentek szét,bár az inkább az alaplapot fogyasztotta.
Egy kicsit homályos hogy milyen trafó használható alternatívaként.Valaki azt mondja hogy olyan típust kell választani ami,eredetileg megszakítós gyújtású autóban volt.Zsiguli,Skoda,stb..De ezt nem merném biztosra mondani.Viszont azt is mondják,a nagyfeszültségű trafó tönkreteszi a fekete dobozt.Sajnos adatokat nem tudok,ezt az elektronikai szakik jobban tudják.

8461 Hantó Roland 2020-10-08 18:00:19

Köszönöm a válaszokat!
Megszakítós gyújtás van rajta de gyárilag tirisztoros gyujtasnak kellene rajta lennie mivel 89-es, de gondolom bedöglött és ez volt az olcsóbb megoldás akkor.
A trafók maradhatnak a kicsi 12 voltosak vagy a tirisztoros nagy trafók kellenek hozzá?
Válaszokat előre is köszi!

8460 Kacsándi Szabolcs 2020-10-07 20:57:32  Előzmény:Hantó Roland: 81999

Ne gondolkodj,cseréld ki arra.Nem sűrűn megy tönkre,és azzal nem sok gondod lesz.

8459  Spityu 2020-10-07 01:46:36  Előzmény:Hantó Roland: 81999

Tudok olyan Trabantot, amelyiknek 1990-ben beállították a gyárban és azóta hozzá sem nyúltak és tökéletes. Nem igényel karbantartást. Ha sokat mész a kocsival, akkor ajánlott, ha nem sokat, akkor meg tök mindegy. Talán egy negatívuma az, hogy ha megáll, akkor azt egyből teszi, az út közepén. A megszakítós nem szokott egyik pillanatról a másikra bedögleni. De ha jól sejtem, akkor megszakítós gyújtású a kocsid. Ha kicseréled elektronikusra, a megszakítós alaplapot hagyd bent a csomagtartóban és egy esetleges meghibásodás esetén kb. 5 perc alatt ki tudod cserélni és nagyjából belőni az út szélén.

8458 Hantó Roland 2020-10-06 20:31:19

Sziasztok!
Trabant gyújtásall kapcsolatban érdeklődnék, mi a véleményetek a tranzisztoros gyújtásról?

8457 Őry Gábor 2020-09-30 15:29:36

Sziasztok!

Kormányoszlophoz műanyag perselyt (az a kis fehér, osztott izé) tud valaki? A Zsombinál van, de kétezer a posta, ez így hülyén néz ki. Esetleg valakinek elfekvőben...?

8456 Őry Gábor 2020-09-30 10:45:23  Előzmény: Spityu: 81993

Kónuszos. Sima karbantartás. egyébként még simán futott, de kötelező körként kitakarítottam.

8455 Hantó Roland 2020-09-29 20:05:27  Előzmény:Őry Gábor: 81989

Igen

8454  Spityu 2020-09-29 20:01:56  Előzmény:Őry Gábor: 81992

A nyúlósság számomra furcsa. De én most csak a 30+ éves DKF kerékcsapágyaimból indulok ki, amikre konkrétan rászáradt a zsír. Kimosva tökéletesek, amúgy.
Egyébként ez a csapágy milyen, kónuszos? Garanciális vita van esetleg?

8453 Őry Gábor 2020-09-29 19:57:30  Előzmény: Spityu: 81991

Ugyanilyen. Alapvetően zsíros állagú, de a zsírral ellentétben kissé nyúlós. A teljes csapágyban ez volt. Lehetséges, hogy a lítiumbázisú zsír ilyenné válik, ha nem cserélik? másfél éves, kb. 5000 km van benne. Kerékpárszerelők azt mondják, hogy sima lítuimbázisúval szerelik.

8452  Spityu 2020-09-29 19:40:40  Előzmény:Őry Gábor: 81988

Nem lehet, hogy valahogy le akarták vele szigetelni a csapágyat a víz ellen, és valóban valami sziloplaszt? Nem lehet, hogy "kékzsír"? Egyáltalán milyen színű a valóságban?

8451 Őry Gábor 2020-09-29 19:34:57  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Szűrők tiszták?

8450 Őry Gábor 2020-09-29 19:33:45

Sziasztok!

Off kérdés. Valakinek ismerős ez a szmötyi? Kerékpár csapágyban leltem zsír helyett. Kenőanyagnak látszik, az állaga kissé a folyós sziloplasztra emlékeztet.

8449  Spityu 2020-09-28 21:42:56  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Induláskor vagy kis várakozás után jól megy, erős? A tanksapkán lévő furat is legyen tiszta, átjárható. Bár az abból eredő légritka tér hosszabb út során tud kialakulni a benzin fölött (amitől nem folyik le szintén a benzin).

8448 Kacsándi Szabolcs 2020-09-28 20:56:15  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Cseréljétek le a karburátort,lehet hogy dugulás,vagy a tankból sem kap már rendesen üzemanyagot.

8447 Hantó Roland 2020-09-28 19:43:55

Kicseréltük a tűszelepet, most tovább elmegy de 2-3 km után alapjáraton gurulva megáll, ha visszatesszük 3-ba kis szivatóval elindul és megy tovább.
De úgyérezni egyenletes gáznál mintha egy pillanatra kihagyna a gyújtás.
Gyárilag tirisztoros de megszakítósra cserélték. A porlasztó az új típusú 28 h 1-1-es.
Köszi a segítséget.

8446  Spityu 2020-09-27 20:59:31  Előzmény:Hantó Roland: 81975

Ezt (szinte) mindig eljátssza? Érzésre ugyanannyi üzemidő után? Mennyi ideig működik általában? Tudsz pár példát írni? Egyből, szögre megáll vagy csak elerőtlenedik? Gyertyára vagy trafóra gyanakszom.

8445 Hantó Roland 2020-09-27 20:56:12

Sziasztok!
Olyan problémája van a 601-es trabimnak, hogy menet közben egyszercsak megáll és nehezen de elindul aztán ugyanúgy leáll.
Ha tudtok segítsetek!
Köszönöm.

8444 Szász Gábor 2020-09-26 10:07:59

Sziasztok vkinek trabant 1.1 javítási kézikönyve pdf.ben?Köszi

8443 Őry Gábor 2020-09-16 14:10:18

Köszönöm a tippeket!

8442  Spityu 2020-09-14 22:55:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81942

Én is kérdezném továbbra is, lehet, hogy nem volt egyértelmű: biztosan a labirinthoz lett fújva a féktisztító / hidegindító? Meg kéne próbálni rátenni egy zsírspray-s fejet, amivel oda lehet vezetni a kiáramló anyagot a labirint belső feléhez. És így végigpróbálni a blokk összes tömítőfelületét, a karbi talpat, magát a karbit, mindent. Nyilván, a kuplungharang így ki fog maradni, de már ezzel is sok lehetőséget kizárhatunk.

8441 Kacsándi Szabolcs 2020-09-14 20:54:15  Előzmény:Németh Pál: 81938

Ugyanaz a jelenség akkor is?Akkor ez már végképp érthetetlen.Ez egy végtelenül egyszerű szerkezet,nem sok hibalehetőség van.Nincs repedve a blokk valahol?esetleg eldeformálódva a blokktömítő felülete,és nincs rendesen összehúzva a két fél.Illesztőcsapok a csapágyon jó helyre kerültek?

8440 Németh Pál 2020-09-14 07:41:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81937

Eddig megszakítós volt rajt,de szereztem elektronikus gyújtást avval is próbáltuk.

8439 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 20:06:05  Előzmény:Németh Pál: 81925

Ez így elég érdekes.A karbit azért kérdeztem ,mert ha új típus annál szokott előjönni ez a felpörgős ,egyhengerezős dolog.A szimeringnél anno én is jártam úgy hogy kicseréltem felújítottam egy motort,minden új volt benne és kis járatás után felpörgött.Mikor megint szétszedtem kiderült hogy a szimering rugója szétugrott és a gumiperem kitágult kicsit.Így nem tömített.Azóta ha szimeringes motort rakok össze kicsit tekerek még össze a rugón.De ezt tényled nem értem,hogy mindkét megoldásnál ez a hiba ,minden új és csak kis idő után jön elő a hiba.Ha nem jól raktátok össze annak azonnal kellene jelentkezni,nem pár száz kilóméter után.Gyújtás milyen rajta?

8438 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:53:23  Előzmény:Őry Gábor: 81934

Alaphelyzetben köszörüld síkba és fúrd ki.Lehetőleg pontosan.A fülön belül egy kb 4-5mm vastag és kb 5cm hosszú ,2cm széles lemez van.Ilyenkor,ha minden más lemezrész jó körben,akkor felfúrod és hajtasz bele 8-as menetet.Feltéve ha nem ragaszkodsz a gyári rögzítéshez.Ezzel sokkal erősebb lesz a rögzítés és viszonylag egyszerű megoldani.Rosszabb esetben levágod,hajtasz másikat felhegeszted,vagy csak a talpát vágod le és azt pótlod ki.Bármelyik megoldás jó.

8437 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:47:16  Előzmény:Őry Gábor: 81933

Kicsivel hosszabb az nem baj,mert belül elfér.Ha túl hosszú akkor nagyon kilóg belül és esetleg ha valamiért odanyúlsz elvágja a kezed.Bár ritkán vagy egyáltalán nem kell ott semmihez nyúlni.

8436 Őry Gábor 2020-09-13 18:21:00  Előzmény:jocking .: 81929

Lemezcsavarral? vagy vágtál bele menetet? Jó vastag anyagnak tűnik.

8435 Őry Gábor 2020-09-13 18:19:43  Előzmény: Spityu: 81928

Oldaldíszlécek. Az nem baj, ha hosszabbak az eredetinél?

8434  Spityu 2020-09-12 21:21:55  Előzmény:Őry Gábor: 81926

Ja, a lökhárítós kérdésre nem válaszoltam. Nekem az egyiknél volt ilyen. Ki is lehet akár fúrni. De Szabi nekem kinyitotta a kalodáját, és az ott lévő acél szelet ki lett cserélve egy másikra. Mármint gyártva lett. Majd ez az új vissza lett oda zárva. Szóval tök gyári maradt.

8433 jocking . 2020-09-12 20:57:05  Előzmény:Őry Gábor: 81926

A lökhárító csavarra én anno csak egy megoldást találtam - lett mellé fúrva egy új lyuk és onnantól átmenő csavarral volt rögzítve a lökös (magán a lökösön is akkorák a furatok, hogy 2 centi játék simán van bennük, lehet szórakozni az autóba fúrt lyukak helyzetének a változtatásával - további előny, hogy egy átmenő csavar nem tud beletörni, max eltörik, de akkor kijön mindkét irányba).
Sajna más lehetőség nagyon nincs, ha már beletörik, ott már nagyon rohad az a menetes vas, amibe bele van hajtva. Drasztikusabb megoldás új lökhárító tartó konzolok felrakatása egy lakatossal.

8432  Spityu 2020-09-12 20:51:28  Előzmény:Őry Gábor: 81926

Hali!

Tetődíszléc? A webáruházakban kapható ESKA csavarkészletben van 6 db oda való. Nem tudom a méreteket.
Oldaldíszléc? Talán 3.5 x 12 vagy valami ilyesmi rémlik. Vagy 3.0x? És 3.5 a teljes átmérő? Sajna nem emlékszem, de ha nagyon nem tudod, megpróbálok keresni belőle.

8431 Őry Gábor 2020-09-12 16:40:04

Sziasztok!

2T Trabi díszlécekhez milyen méretű csavarok kellenek? Sikerült úgy elraknom őket, hogy minta se maradt belőle.
Aztán még valami: az első lökhárító felfogató csavarjai beletörtek a konzolba. Hogy szedem ki őket, vagy alternatív megoldás is jó lenne.
Előre is köszi

8430 Németh Pál 2020-09-12 06:59:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81924

Felkellett újítani a blokkot,a főtengely miatt,mint írtam tudtam vásárolni egy keveset futott nagyon jó állapotban lévő új típúsu fötengelyt,
A blokk középen meg lett fürva a középső labirint tájoló stiftje miatt,a szimerig helyett egy teljesen új labirint lett beszerelve a gyújtás felöl,lendkerék felöl maradt a teljesen új viton szimering.
Van 3db tökéletes karburátorom ,nem lóg a pillangó szelep tengely egyiknél sem.
Van 2db régi,és egy új típúsú karburátorom,
Előzmény:Hogy a blokkot ne keljen megváltoztatni,levettük a főtengelyről a gyújtásoldali csapágyat és feltettünk rá egy régi fajtát amihez szimeringet kell használni,így lett összeszerelve,de pár száz km után előjött a hiba(forduletszám lassan megy vissza alapjáratra).
Blokk szét visszatettük az eredeti csapágyat a blokkot megfurtuk középen a pozicionáló stift miatt,gyújtásoldalt teljesen új labirint beszerelése.
a hiba pár száz km után előjött ismét,közben karburátor cserék tömelege,
Nem tudom mit nem veszünk észre,hogy a hiba mindig visszajön,

8429 Kacsándi Szabolcs 2020-09-11 21:03:59  Előzmény:Németh Pál: 81919

Milyen karburátort használsz?A labirintos átalakítás miként lett megoldva?Nem hinném hogy két különböző megoldással is azonos a hiba.Az első verziónál is jó tömítéssel működött volna.Az utólagos átalakítás labirintosra több problémát is okozhat.

8428 jocking . 2020-09-08 20:08:54  Előzmény: Spityu: 81920

Ha nem tudnánk, hogy nem magyar kisipari a főtengely, akkor én még arra is tudnék gondolni, hogy görbe (bár nem tudom, mennyire valós feltételezés). De simán lehet szar a labirintgyűrű is, én is újat raktam be, a lendkerék felőli oldal eresztett egy ideig, aztán egy kuplung átnézés után abbahagyta.

8427  Spityu 2020-09-08 19:21:57  Előzmény:Németh Pál: 81919

Ahogy jónak látod. De ha a labirintot ott fújtad meg, ahol a két gyűrű elfordul egymáson, aligha fogja a blokkcsere megoldani a problémát. Próbálj meg befújni a tövéhez is, lehet, hogy ott szív falsot.
Használhatsz pl. piros szilikonos pasztát is. De én az eredetiség kedvéért Nitrolakkal (Győrlakk) raktam össze. Tökéletesen működik, eredeti hatású és hibátlanul bírja. Nagyon fontos, a tömítőmaradványokat gondosan távolítsd el mindenhonnan. Nitrolakkal szoktam leginkább dolgozni. De használhatsz Kromofágot is (utána át kell ecsetelni denaturált szesszel is, mert kissé ragacsos lesz a felület a Kromofágtól). Vagy ha van jó vegyszerbolt a közeledben, diklór-metánt is vehetsz (ez a Kromofág hatóanyaga, de ez teljesen elpárolog).

8426 Németh Pál 2020-09-08 18:54:35

Van egy másik blokkom,most először megpróbálom az összerakni,gyrilag lakkal volt összerkva,most megpróbálom avval összerakni.
Milyen lakkot kell használni?

8425  Spityu 2020-09-08 18:41:07  Előzmény:Németh Pál: 81917

Igen, ha sokáig fent marad a fordulatszám, az tipikusan falslevegő szívást jelent. De szerintem szimplán csak balszerencséid voltak ezekkel a tömítésekkel (mindkettővel), próbálj meg egy harmadikat. Lehet gyári új, régi típusúra labirinttömítést is kifogni, főleg külföldi webáruházakban. Azt ajánlom esetleg kipróbálásra. Vagy egy újabb szimmeringet, csak előtte a biztnság kedvéért vizespapírral javítsd fel teljesen síkra és fényesre a szimmering futófelületét a főtengelycsapágyon.

8424 Németh Pál 2020-09-08 18:32:10

Öszinte leszek,a motorra nagyon sokat költöttem és még mindig nem jó,a főtengely gyári tehát nem flújított főleg nem Magyar,mert beépítettem egy magyar felújítottat és 10 perc alapjárat után szétdarálta az alsó görgőket.
Ez a főtengely pár ezer km-es lehet nem lóg nem kotyog.
Könnyen indul,jól megy,de az alapjárat nem tökéletes,későn ejti a fordulatot.

8423  Spityu 2020-09-08 18:13:54  Előzmény:Németh Pál: 81915

A szimmering futófelülete a főtengelyen jó volt? Lekopogom, nekem teljesen porszáraz. Kb. 10 e km van benne, 6 éve használom, kb. 30-40 éves gyártás. Gyári új főtengely.

8422 Németh Pál 2020-09-08 17:37:33

Paszttával kitömítettem,a gyűrüket 180'-ban tettem bele,a blokkon sérülést nem láttam,csak az a furcsa,hogy szimeringgel is ezt produkálta.
Nem tudom.hogy mi lehet a probléma,ennyi rossz minőségü alkatrész lenne?
Szimeringel is kb 200km-t ment el,és most labirinttal is.

8421  Spityu 2020-09-08 13:43:07  Előzmény:Németh Pál: 81913

Szia!

A labirint és a blokk találkozását kitömítetted pasztával / lakkal, ugye? A tengelyre menő rész elvileg pontosan illesztett, de oda sem árt egy kicsit kenni, csak a csapágyba ne menjen be. Ahova fújsz a spray-vel és felpörög, ott a baj. Ezt így nehéz megmondani távolról, neked kell rájönnöd. Amúgy a blokkal max. olyan baj lehet még, hogy pl. ki van törve valahol egy esetlegesen megszorult főtengely miatt, és ott szív falsot. De azt láttad volna... Viszont mivel a labirinthoz fújtál és felpörgött a motor, egyértelműen ott van a fals szívás. Vagy ott IS, ha még máshol is. Sajnos a lendkerék felől nem nagyon lehet kipróbálni ezt a módszert. Ott a folyás nyomok árulják el a hibát.

8420 Németh Pál 2020-09-08 11:26:10

Sziasztok!
Rég voltam itt,de megint tanácsot szeretnék kérni.
A 601-es Trabimmal szívok,már kétszer szét lett szedve a motor,először felújítás miatt,főtengelycsere + szimering,nem tudtam beállítani az alapjáratot mert az "újj" szimeringnél falsot szívott,szétszedtük és átalakítittuk labirintosra,pár száz km után u,a, a helyzet,ha a labirinthoz sprayt fújok felpörög a motor,nem lehet,hogy a blokkal van baj?
Legyetek szívesek segítsetek!
Nem tudom,hogy mit cseréljek rajt.

8419 Nemeth Balazs 2020-08-26 14:38:40  Előzmény:Nemeth Balazs: 81907

(csak a vegjatek: vegul szereztem millio meretu fagydugot, tobben 16mm-re eskudtek, miutan nagynehezen kibanyasztam a regit -egyaltalan nem volt egyszeru...- megkuzdottem a 16ossal, ami szerintem sok, 15.5 inkabb, mindegy, bepasztaztam, bevertem -ferden, mert hely nincsen- es most nem ereszt egyelore - koszonom meg egyszer!!!)

8418  Spityu 2020-08-24 12:23:57  Előzmény:Tahin Péter: 81908

Légtelenítő csavart vagy féknyerget? Ha utóbbit, akkor szerintem próbáld meg kifúrni a törtcsavar kiszedős légtelenítőt... nem lesz egyszerű, de meg lehet oldani. Egy jó minőségű HSS (vagy annál jobb) anyagminőségű fúrószár elviszi. Valahogy pontozd meg a kiszedő közepét. Akár úgy is, hogy gravírozóba fogott gyémántos marófejjel kráteresre köszörülöd.

8417 Tahin Péter 2020-08-24 12:18:35

Sziasztok! 1.3 wartburgom bal féknyeregbe beleszakadt a légtelenítő csavar sőt még a törtcsavar kiszedő is.Keresek egy használhatót. A 88-91évjáratú skoda rapidban is ilyen van. Köszi minden ötletet, segítséget.

8416 Nemeth Balazs 2020-08-20 08:16:25

Hat, lehet, ez lesz...
Koszonom a segitseget!
Majd tudositok;)

(Szerk.: Esetleg nem tudja valaki a pontos meretet? Hatha valami sztenderd fagydugo... Ahogy nezem sok merete az atmeron kivul nincsen.. En meg letapasztottam a ragasztoval, szoval nem tudom megmerni...)

8415 Nemeth Balazs 2020-08-20 08:03:26

Hat, lehet, ez lesz...
Koszonom a segitseget!
Majd tudositok;)

8414  Spityu 2020-08-19 22:20:28  Előzmény:Nemeth Balazs: 81904

Hát, most jobban megnéztem. Hiánycikknek tűnik. És egyébként marha drága, 10 fölött vastagon. Ha lenne. Szerintem jobban jársz, ha szólsz valakinek, hogy legyen készenlétben, ha szükség volna vontatásra és elindulsz ezzel quick fix-szel. Meg egy hordó vízzel. :D Aztán ha már otthon vagy, ráérsz értelmes áron, rendesen megjavítani a hibát.