Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5363 Szegedi Árpád 2012-10-13 09:12:43  Előzmény:Őry Gábor: 73976

Sziasztok!Pont a héten kezdödött nálam is apró karburátor probléma,28H1-1 van az autón,álláskor kis benzin szag érezhetõ,a szivókönyöknél benézve kevés benzin látszik.Gondolom a tûszelep kopott már.Menetközbe a fogyasztásmérõ nem mutat többet,nem ömlik a benzin,túlfogyasztás se észrevehetõ.Gyári a tûszelep,utángyártott meg úgyemlékszem nem méretpontos.Van nekem egy HB4-1,érdemes kipróbálni?Eddig nem mertem,könyvbe nincs róla egy kukk se,a H1-1-el nekem valahogy jól megy a kocsi.Beállítás nagyrészt a 28HB leírás alapján,plusz a rudazat távot 96mm-re?Köszi

5362 Varga Tibor 2012-10-12 21:58:47  Előzmény:révai ákos: 73963

CEG-CHL, ezek III-as Golf váltók, de a 8N kódú II-es Golf váltó picit rövidebb, de ideálisabb Trabanthoz.(CEG-CHL 130Km/h 5.ben 3688 ford/perc, 8N 130-nál 3870 ford/perc)

5361  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Orygabor jól leírta, annyival kiegészíteném, hogy a nagyobb kiegyenlítõ fúvóka kisebb benzin adagolást eredményez ugyanolyan körülmények között, mivel "szummában" ugyanannyi marad a levegõ és a benzin együttvéve.

A faudi fejek távolságára nincsen egzakt érték (én 94mm-re emlékszem), viszont az én fordításom szerint 7fokos pillangószelep nyitásnál kell elkezdenie nyitni a kerülõszelepnek a könyökön. Felmerülhet a kérdés, hogy honnan kell számítani a 7 fokot? A pillangószelep teljesen zárt állapotától, vagy az alapjárati helyzetétõl? Én ez utóbbitól nézem.
Ellenõrzés: vegyük le a könyökrõl a slagot és tegyünk rá egy másikat, majd a pillangószelepet elfordítva, a csõbe belefújva figyeljük a nyitást.

[url]https://trabitechnik.com/index.php?page=48&lang=de&page_number=7[/url]

5360 Őry Gábor 2012-10-12 19:05:04  Előzmény:Ackermann Balázs: 73975

A HB 4-1 ugyanolyan mint a 3-1. Az újdonság a levegõ megkerülõszelep, ami alapjáraton zárva van, majd nem sokkal ezután kinyit. Részterhelésnél a nyomáskülönbség miatt pluszlevegõt szív, higítja a keveréket, pontosabban soványítja, emiatt nagyobb pillangószelepnyitás kell ugyanannyi benya bejutásához=csökken a fojtási veszteség. Ahogy lejjebb nyomod a pedált, úgy csökken a nyomáskülönbség, megszûnik a pótlevegõ áramlása=dúsul a keverék. A H 1-1 ugyanezt csinálja, csak mechanikusan és fokozat nélkül. Kõbalta.

Apropó: a rudazat jól van beállítva? Nem nyit alapjáraton? Asszem 96 mm-nek kell lenie a két gömbfej tengelytávjának.

A furulyán, vagyis a kiegyenlítõ fúvókán nem folyik be benzin, mert addig nem és fel a benzinszint. A szerepe az, hogy egyeneletes keveréket szálítson a karbi. Ugyanis a terhelés növekedésével, a levegõsebesség növekedésével a nyomáskülönbség egyre nõ az úszóház és a szívótorok között, ezért egyre dúsulna a benzin-levegõ keverék. A féklevegõ fúvóka és a keverõcsõ a nyomáskülönbséget teszi egyenletessé a szívótorok és az úszóház között a különbözõ terhelési tartományokban.

Ha a keverékképzõ csavar túságosan be lenne hajtva, vagy nem lenne alapjárat, de legalábbis váltáskor túl nagy lenne a rántás, amikor a pillanatnyi alapjárati üzemben túl szegény a keverék.

[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 21:08-kor)[/i]

5359 Ackermann Balázs 2012-10-12 15:09:12  Előzmény: Spityu: 73973

Hú, köszönöm mindenkinek a kiadós válaszokat! :)

A gyújtás röpsúlyos, ráadásul mindene gyári a kondikat kivéve, alaplap is '66-os még, a röpsúly is kicsit más pofára, de ugyanolyannak tûnik mint az újabbak nyitási tartományra.

Úszószintet nem lõttem még be, de akkor meglesem a hétvégén. A saját karbijából kijött a furulya és átfújható, nem tûnt eldugultnak, de hát nem látok bele... A HB4-1-es karbimba jól belenõtt, de azzal megy is rendesen a kocsi.

Azt tudom, hogy levegõ fúvóka van a furulyában, de mi a pontos szerepe? Esetleg magas lenne az úszószintem és ott is benyeli a benzint? Attól vedel többet?

A nehéz indítást nem okozhatja az alapjárati keverékképzõ csavar túlzott folytása?

Van valami oka, hogy a HB4-1-essel jobban menjen??? Vagy ezek szerint a régi karbival van valami... Ránézésre ugyanúgy csak bepisili a benyát, nem tûnik sokkal fejlettebbnek.

5358 Őry Gábor 2012-10-12 08:05:21  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Jut eszembe: Nézd meg, hogy röpsúlyos-e a gyújtás! A legrégebbieken úgy tudom nem volt röpsúly.

5357  Spityu 2012-10-12 07:56:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Háttõõõ, ezek alapján akkor inkább karbi, valóban. Ha van olyan, amelyikkel bármikor indul, egy másik, amelyikkel megy, mint a távirat, akkor itt lesz a gond.
Esetleg, ha van feszítõkészüléked, akkor beállíthatod úgy is az elõgyújtást, ahogy gyárilag javasolják. Hátha azoknál a korai Trabiknál nem egészen úgy mûködik a trükk, mint a késõbbieknél. Orygabor írta talán, hogy más a röpsúly is...

A karbit OLDOTT trisóval célszerû elmosni, ne legyen a vízben kristályos formában, mert könnyen eltömítheti a járatokat (igaz, könnyen feloldódik). Mosás után egybõl meleg vízben öblíteni. Javasolnám, hogy áztasd be jól a gyári karbit, szerintem a furulyánál lesz a dugulás, azt nem is lehet mindig kioperálni (bár, talán ellentétes irányba levegõvel ki lehetne "robbantani" a helyérõl). De szinte biztos, hogy a fõfúvóka rendszerrel lesz a baj. Vagy a benzinszinttel, ahogy írtam.
A csövet nem nagy cucc megcsinálni. Én mipolán csõhöz hasonló pneumatika csõbõl csináltam szintezõt, valami kókány módon tömítettem a csatlakozásnál, és a fõfúvóka kupakjának helyére toltam be. Aztán néztem, hogyan változik a benzinszint. Nyitott csapnál néha kihúztam, hogy csökkenjen, majd vissza, és néztem, hogy meddig telik fel. Mindig ugyanott megállt a szint: az úszóház peremétõl -22mm-re (ami a csavarmenetek aljával egyenértékû - ameddig az öntvényben van a menet, legalábbis 4-1-nél).
Ha dugulásra gyanakszol, pl. azért, mert valami agresszív anyaggal lett valamikor elmosva és al-oxidot hagyott hátra, akkor sósavval célszerû feltölteni a járatokat, az lekapja hamar. Ezután viszont trisós mosás kell, az közömbösíti az esetleges sósav maradványokat, ami ha megrekedne valahol, szintén okozhatna kivirágzásokat.
Szóval a karbi tisztítás vége lehetõleg mindig meleg víz majd kompresszor legyen.

5356 Őry Gábor 2012-10-12 07:45:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 73969

A gyertyákat is megnézmén, mert ha alacsony hõértékû, akkor nehéz indítani félmelegen. Nemrég jártam vele így. Az a bizonyos tajvani trafó milyen?

Én is javaslom a kompressziómérést. Nolcvanezres motornál már lehet kompressziócsökkenés. A teljesítményen még nem lehet észrevennni, de nõhet a fogyasztás, illetve az indítás határozottan nehezebb.

Az úszóállítás nem negy ügy, a kézikönyv is írja. Persze ez nem biztos, hogy ad pontos benzinszintet, de nálam mûködött. Arra kell vigyázni, hogy az úszóállítgatás után nehogy ütközzön az úszó a ház elülsõ falának, mert akkor nem fog zárni rendesen, vagy sehogy. Különösen az álló úszónál kell figyelni.

Lehet hogy több probléma lépett fel egyszerre. Az ilyen a legszebb....
[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 09:49-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 09:54-kor)[/i]

5355 Ackermann Balázs 2012-10-11 22:13:08  Előzmény: Spityu: 73970

Igen, azaz HB4-1... :)

Gyújtást nemrég állítottam, felsõ holtpontra, ahogy mondtátok, indikátorórával. A gyertyák újak, de a 24-esek, szóval nincs nagy választék belõle. :D 6V-os persze.

A kompressziót nem tudom, nem vállasak a hengerek, 80 ezer km-es bontatlan motor volt, amíg ki nem pucoltam teljesen. Talán a hengerpár lehetett cserélve már, de csak sejtés. A trafók újak, a gyári kis trafókkal teljesen megegyezõ, asszem tajvani gyártmányúak. De '81-es gyári nagytrafókkal is ugyanilyen sz*r... próbáltam.

Az úszószintet nem csekkoltam, jogos, nincs hozzá mérõcsövikém, azért ódszkodom tõle. De akkor utánanézek.

Ez okozhat többlet fogyit ugye? És indítási nehézségeket is?

Azért gyanaxom a karbira, mert a gyári õskarbival simán indult mindig, csak csigamód ment. Most meg rakéta, persze ha már beindult... :D

5354  Spityu 2012-10-11 21:30:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 73969

Mivel minden jónak tûnik, muszáj egy valamit kiválasztani, ami mégsem az. Szerintem a gyújtásnál lesz a gond. Elõgyújtási értékre gyanakszom. 6V-os amúgy?
A rudazatos szerintem HB4-1 lesz.
Persze benzinszint is lehet a karbiban a ludas, azért van mondjuk eltérés köztük.
Szóval én elõgyújtást ellenõriznék, gyertyát cserélnék, kompressziót mérnék. Elõgyújtást jó volna strobival ellenõrizni.
A melegben nem indulás (néha) trafóhibát jelez.

5353 Ackermann Balázs 2012-10-11 21:20:56

Régi karbis kérdéssel fordulnék a szakikhoz!

A '66-osom a gyári, saját õsrégi, ám kipucolt és beállított karbijával olyan mint egy csiga. A fúvókák belevalók mind, igaz nem eszik túl sokat, kb 6,5 l.

Kipróbáltam egy újabb HB 2-7-essel, azzal is ugyanaz, max 80 km/h, vért izzadva.

Aztán egy HB 2-4, asszem, az a rudazatos fajta. Mint a rakéta, igaz szerintem iszákosabb is... De az Istennek se hajlandó félmelegen indulni, melegen oké, hidegen nehezen de beröffen. Harap a gázra, szépen jár, alapjárat is van, de ha még hangyányit is meleg, képtelenség beindítani, csak lejtõn gurulva, úgy is nehezen.

Mitõl lehet ez??? (gyújtás beállítva, motor jó állapotú, vezérlõtárcsák is a helyükön és jól zárnak)

5352 Ackermann Balázs 2012-10-11 21:14:52  Előzmény:Kárász Endre: 73965

Felián Kft, Tatai út, pontos címet nem tudok fejbõl, de a patak déli oldalán van a vasút felé. Szuperül megcsinálták a simplexes '66-oshoz való dobjaimat és pofáimat.

12000 Ft volt asszem.
[i](Módosította ABalu 2012.10.11. 23:15-kor)[/i]

5351 Holnapy Gergely dr. 2012-10-10 19:46:36  Előzmény:Kárász Endre: 73965

Privát üzenetet küldtem.
G

5350 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Korábban már írtam, hogy némi zavart érzékelek a spirálrugós 2T hátsó rugóstagjánál... Mivel most raknám össze, ezért nagyon égetõ a kérdés. Van az a bizonyos felsõ rugótányér, amibõl létezik kétféle kivitel. A limuziné, ami az ldmtuning.de szerint ilyen:
[imgw]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-1013.jpg[/imgw]
Illetve a kombié, ami pedig ez lenne:
[imgw]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6226.jpg[/imgw]

Az eltérés jól látható: a rugótányér a porvédõ hengeren más-más magasságban van felhegesztve. Igen ám, de az a bökkenõ, hogy a gyári források szerint a kombi rugója 31 mm-rel rövidebb, mint a limuziné, így logikusabb lenne, ha ennek a tányérja lenne lejjebb hegesztve.
Megmértem az itthoni példányokat, és az egyiknél 20, míg a másiknál~13mm a távolság az alsó perem és a hegesztési varrat között.

Az lenne a kérésem, hogy akinek spirálos limója van, nézzen már be a hátsó részhez, hogy neki vajon a rugótányér melyik változata került beépítésre!

Egyszerûen nem fér a fejembe, hogy a limuzinnál miért van értelme egy 3 centivel hosszabb rugót még plusz egy centivel rövidebbre összenyomva beépíteni...

5349 Kárász Endre 2012-10-10 09:01:33

Tudtok ajánlani olyan helyet Budapesten, ahol elfogadható áron csinálnak fékdob-felszabályozást és fékpofa felújítást? A dob esztergálása még nem lenne olyan nagy falat, de egyszerûen nem találok olyan helyet, ahol a pofát úgy betétezik, hogy a görbületét hozzáillesztik a dob belsõ ívéhez... Márpedig így szeretném.
Illetve egyet találtam, de a 20.000Ft-ot kicsit sokallom.

5348 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Szevasztok! Régebben már említettem, hogy valami komolyabb óraegységet teszek a Trabimba. Linkeltem képet is, de most itt a full autó, ilyenbõl szedtem ki.
A középen látható Economy/Power visszajelzõk helyére fognak kerülni a Trabi saját lámpa-visszajelzõi (irányjelzõ,tompított,olajnyomás stb.) - ezek vagy olyan ledesek lesznek, mint a régi Golfokban, vagy valami jobb, még nem tudom.
Egyébként tökéletesen passzol a mûszerfalba, csak két felfogatási pontot kell a mûszerfal belsõ felére varázsolnom. Így - mivel nem lesz szét barmolva a mûszerfalam - akármikor visszaszerelhetem a régi, eredeti óraegységeket.
Tehát az autó:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/colt/mitsubishi_colt_glx-6143025[/url]

5347 révai ákos 2012-10-08 18:08:44

Sziasztok !

5-ös váltó kapcsán szeretném kérdezni, hogy a vw golf III., 1.6 abu-hoz milyen kódjelû váltók léteznek??
Igazság szerint egy hosszú 5 ös váltó kéne a Trabiba, amivel lehet pályázni. Ha valaki tudja az ilyen váltók kódját írja meg.

Köszönettel Mykee

5346 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:VASS attila: 73961

A szimering méretét nem tudom, de azon mindenképp érdemes elgondolkodni, hogy oda igencsak kéne az ún. nyomásálló szimering. A normál szimeringek nulla nyomáskülönbségre vannak tervezve, bár az O-Ring Kft eladója egyszer azt mondta, hogy ~1 bar nyomásig még elmennek. A telónál nem közvetlenül a csillapítóhenger nyomását kell elbírnia, csupán a dugattyúrúd felsõ vezetõhüvelyénél lévõ kis résen átkerülõ olajat, de mindenesetre én ilyet akarok betenni. Az ára húzós, kb 1500Ft/db körül mozog.
Ja, olajból mindenféleképpen gátlóhoz valót használj, mert csak ezek bírják habosodás nélkül a mûködés közben fellépõ nagy nyírófeszültséget. Én 2T-be [url=https://lubmaster.hu/spd/unas_337682/Repsol_Moto_Fork_Oil_10wL]ezt[/url] fogom tenni, picivel viszkózusabb, mint a gyári elõírás. Remélem, lesz aki tapasztalati tanácsot is tud adni, de azért elmondom, hogy a megadott viszkozitás értékekkel is van egy kis macera. A 2T Trabihoz egyedül a "Hogyan tovább?" könyvben van számszerû érték megadva, igaz, 20 fokos hõmérsékletre, és Engler-fokban. Így aztán a fenti Repsol olaj viszkozitását a termékadatlap alapján kellett viszzaszámolnom, kicsit cécós dolog, de a végén csak kijön egy szám:) Ha valakit érdekel, elmesélem.
[i](Módosította Endre 2012.10.07. 15:05-kor)[/i]

5345 VASS attila 2012-10-06 12:31:32

Hali!
Tudja valaki milyen méretû szimmering kell a 4t trabi telóiba,ill.mennyi és milyen olaj?

5344 Őry Gábor 2012-09-30 14:52:35  Előzmény: Spityu: 73954

Alapból 8 mm.

5343 Kárász Endre 2012-09-29 19:49:13  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73958

Az enyémet csinálta, dugót vittem hozzá. Akkor (aug. vége) fõtengelybõl volt nála kész darab, kettõ is. Fõtengeéyt is a sajátomat újította fel.

5342 Gyapjas Gergely 2012-09-29 19:27:21  Előzmény:Kárász Endre: 73957

És volt készen vagy a tiedet csinálta meg? Pont õ van tõlem 100km-re.

5341 Kárász Endre 2012-09-29 17:15:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73955

Nyitrait ajánlottad, el is vittem felfúratni még a nyáron, 8000Ft volt a két henger. Ezúton is köszi a tanácsot! Ja, a fõtengelyt is megcsinálták:)
[i](Módosította Endre 2012.09.29. 19:16-kor)[/i]

5340 Kárász Endre 2012-09-29 17:13:20  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nekem egy H1-1 és egy HB3 karbi felújítása van napirenden. Túlméretes tengely csak a H1-1 karbihoz van. Ha jól emlékszem, akkor ez nem alakítható át a HB szériához, mivel kicsit különbözik a gázbovden felöli vége is. Jó, tudom, hogy ez szõrszálhasogatás, mivel alapvetõen én is a H1-1 karbira koncentráltam, a HB3 az csak amolyan tartalék cucc. De a fõ érv az volt a perselyezés mellett, hogy a túlméretes tengely mégis csak egy utángyártott cucc: nem volt szívem betenni a bontatlan blokkal bíró '90-es Trabim porlasztójába. A furat felbõvítésénél helyzetfúróshoz vittem az öntvényt. Ha csak simán csigafúróval furják és dörzsárazzák, akkor az esetleges oválra vagy ferdére kopott luk ugyanúgy elhúzza a fúrót, hiába csinálják állványos gépen. Így viszont sokkal precízebb. A persely késõbb akárhányszor cserélhetõ, ragasztva lesz. Ha elkészülök vele, akkor majd írok róla részletesen, de jelenleg még kísérletezek egy-két lépéssel.

5339 Gyapjas Gergely 2012-09-29 12:23:17  Előzmény: Spityu: 73954

Egy megszûnt, a másiknál nincs adapter amiben rögzíti a gép alatt. És azt mondta hogy nem is fog csinálni egy alkalom miatt mert az utóbbi öt évbe nekem kellett volna csinálnia. Úgyhogy viszem oda ami útba esik és megbízható.

5338  Spityu 2012-09-29 08:39:53  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73953

Nekem 6mm és 8mm (túlméret) rémlik a karbihoz.

Mit értesz az alatt, hogy nincs mûhely Trabihoz? Mitõl annyira speciális? Ha jól tudom, pont az ország másik végén laksz, viszont Zalaegerszegen van egy igen jó mûhely, nekem ott fog készülni.

5337 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:27:53  Előzmény: Spityu: 73947

Akkor összeszedem õket és elviszem megméretni õket, csak már 100-km-es körzeten belül nincs olyan mûhely ahol a trabit meg tudják fúrni.
Jövõ hétvégén lemérem a túlméretes tengely méretét.
Az 1.1-esen hosszabb a menetelés és késõbb is kezdõdik rajta. A régi csõ profilú 601-es összekötõkbe szerintem akkor volt váltás amikor áttértek az új fajta futómûre. A P50-601 összekötõ szerintem egyformák annak ellenére hogy kormánymûben különböznek egy kicsit. Azokon egyforma hosszú a menetes rész.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:32-kor)[/i]

5336 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:18:12  Előzmény:Őry Gábor: 73951

Ezt már meg ejtettem amúgy de nem használt, akkor is lógott még a tengely.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:18-kor)[/i]

5335 Őry Gábor 2012-09-28 19:21:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nem akarlak feltétlenül befolyásolni, de egy "O" gyûrû kb 50 forntba fáj. A tengely másik végét meg le kell dugózni, már ha nincs benn gyárilag.

5334  Spityu 2012-09-28 17:53:19  Előzmény: : 73949

Holnap szerintem megmérem a 4T-n ill. a kiszerelt 601-es rudakat is. Szerintem itt lesz a differencia: eltérõ nyomtáv, ugyebár. 601: 1206 (terhelési mértéket nem tudok), 1.1: 1280 (terhelve) Meg is van nagyjából a 4+4 cm. :)

5333   2012-09-28 17:43:49  Előzmény: Spityu: 73948

Annyit tudok neked biztosan állítani, hogy az 1.1-nél egyformák.
[i](Módosította Jurij 2012.09.28. 19:44-kor)[/i]

5332  Spityu 2012-09-28 17:38:40

Valaki meg tudná mondani, hogy mikor vagy miért szerelték a Trabikat különbözõ nyomtávrudakkal? Egy webáruházban láttam (már nem tudom, hogy melyikben) kétféle hosszal: talán 37 és 41. Az elõbb megnéztem a felújítás alatt állókat, mindkettõ egyforma. Megmérni nem tudtam, eleve ki tudja, hogy mettõl meddig mérik. Évjárati eltérés volt a 601-en belül? Vagy P50-P60 vs. P601 eltérés? Netán P50-P60-P601 az egyik, a másik pedig 1.1?

5331  Spityu 2012-09-28 13:53:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Futásteljesítménytõl függõen vagy kiadja, vagy nem. Nekem ezt mondta a hengerfúrós ismerõsöm. Amúgy az én gyári motorom kb. 55-60ezret ment. Októberben lehet, hogy elviszem hozzá a hengereket, ha lesz rá idõm, és megméretem õket.

Karbihoz: én is a túlméretes tengelyt javasolnám, az valahogy jobbnak tûnik. Bár talán a bronz nem kopik annyira, mint az alu. Néhány hónapja még láttam valahol, szerintem tuti akad.

Régi karbira való szívatóm nekem is van új, még 250-ért vettem, de csak egyet, elég jól felment az ára. Igaz, nem hiszem, hogy valaha is szükség lesz rá. :) Simán meg lehet(ne) síkolni, ha kell(ene).

5330 Gyapjas Gergely 2012-09-28 12:58:49  Előzmény:Kárász Endre: 73944

Régen lehetett kapni túlméretes tengelyt. Elfekvõ készletbõl még néha lehet venni, de Zsombiéknál vagy Báró-éknál is láttam webshopba. Sõt most vettem új szívató részt és torkot is újba. Már csak a kopott tengelyt kell megoldanom és akkor remélhetõleg lesz egy jó karburátorom amivel neormáisan fog újra menni az autóm. Mert lehet venni új karburátort is , csak most éppen nem tudok kiadni 190Eur egy új karburátorért.
Te csináltad a perselyeket vagy esztergályos?

Spityu!

Ha van több garnitúra alapos hengerpárom akkor mi az esélye hogy fúráskor kiadaja a 72.25-ös javítót méretet!
[i](Módosította strabi 2012.09.28. 15:00-kor)[/i]

5329 Csády Szabolcs 2012-09-27 20:23:23

Üdv!
Barkas javítási útmutató érdekelne elektronikus formában. Privátban is megfelel.
Elõre is köszönöm!

5328 Kárász Endre 2012-09-27 18:49:38  Előzmény:Bajáki Péter: 73939

Ok, észben tartom! Most ahhoz (HB3) keresek egyébként pillangótengelyt. Ja, a tengely perselyezése folyamatban, kis beragasztott bronz hüvelyek lesznek benne. Csak tengely is kéne, mert azon sem árt egy leheletnyit köszörülni.

5327 Kozma Bence 2012-09-27 14:31:49  Előzmény: Spityu: 73942

Köszi!

5326  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73941

Nincs jelentõsége. Az a fontos, hogy a megszakítók és a gyertyapipák szinkronban legyenek. Alapértelmezés szerint a zöld vezeték a menetirány szerinti balos ("1") hengerhez menõ trafóra megy.
A megszakítóknál nem tudom fejbõl, hogy a "fixre" vagy az állíthatóra megy-e, de a szerelési szerintem írja.
9-10-11-es alkatrészek
[imgw]https://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar81.jpg[/imgw]

Ha csak durrog, vagy még azt sem, akkor felcserélted.

5325 Kozma Bence 2012-09-27 13:21:38

Sziasztok!
Azt, hogy tudom megállapítani, hogy melyik trafóra melyik gyújtás kábel (zöld) megy? Van jelentõsége?

5324 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bajáki Péter: 73939

A 75W80 és 75W90 viszkozitási viszonyszámok. Az elsõ érték a "hideg", vagy téli érték (W=winter), a második a "meleg", vagy nyári. Ezekkel a számokkal mutatják, hogy mennyi az a legalacsonyabb hõfokérték, ahol az olaj még szivattyúzható.
[imgw]https://www.olajinfo.hu/images/article_img/sae_j300.jpg[/imgw]

[imgw]https://www.olajinfo.hu/images/article_img/sae_j306.jpg[/imgw]



[i](Módosította jocking 2012.09.27. 10:14-kor)[/i]

5323 Bajáki Péter 2012-09-27 00:33:40  Előzmény: Spityu: 73889

A hajtómûolajos témával kapcsolatban: ABalut kérdeztem, hogy õ milyet szokott belerakni: õ a Trawalában kapható Total 75W80-as olajat használja.

Kérdés: Mit jelent a 75W és mit jelent a 80? Miben más a 75W80, mint a 75W90?

Továbbá Balázs felhívta a figyelmemet, hogy lehetõleg olyan hajtómûolajat vegyek, amiben nincs [b]molibdén-diszulfid,[/b] mert az káros lehet a szabadonfutónak.

Endre: ha valamikor feleslegessé válik a 28HB 3-1-es karbid, akkor érdekelne, mert a '81-esemre gyárilag olyan való, és az is van rajta. De ha megeszi a fene, akkor évjáratazonosat szeretnék rárakni, persze, ha nem zabál vele többet, mint pl. egy 2-7-essel.

5322 jocking . 2012-09-26 20:04:41  Előzmény:Kantuly János: 73937

1. A kapcsoló a váltón van, 2 vezeték megy rá (más vezeték nem is megy a váltóra, könnyû megtalálni).

2. A jobb szélsõ biztosíték az elakadásjelzõhöz és a beltér/motortérvilágításhoz tartozik.

4. Elõfordulhat, hogy a törlõmotor és a pumpa is tönkremegy, érdemes rámérni, hogy elmegy-e az áram addig.

5. Elmondás alapján azt mondanám, hogy akkor semmi gond.

6. Itt sincs gond, szívatót még nem építettem át soha, de hátha valaki majd ír, aki igen. Bár szerintem az automata is jó, ha jól van beállítva (csomó segítség van hozzá itt az oldalon a cikkek között).

7. Nem te állítod a gyújtást, hanem a csövek, amik hiányoznak.:D A porlasztó össze van kötve a gyújtáselosztóval, így amikor a porlasztóban nagyobb szívóerõ lép fel (nagyobb gázállásnál/fordulatnál, amikor terhelve van a motor), ami az adott fordulathoz/terheléshez legjobban illõ szintre állítja az elõgyújtást.

9. Én biztos cserélném.

A hiányzó hûtõfolyadékot érdemes (kell) pótolni a tartályban, és figyelni, hogy fogy-e. A hûtés kicsit komplexebb téma, ha nincs tényleges hibajelenség, akkor nehéz bármit is mondani. Egyelõre utántöltés.;)

5321 Kantuly János 2012-09-26 14:50:45  Előzmény:jocking .: 73928

1. Hol a kapcsoló, az autó melyik részén keressem egyáltalán?

2. A biztosíték táblán a jobb szélsõ.

3. ---

4. Akkor nekem nem mûködik, mert felfelé nem mos, lefelé nem töröl. Hmm.

5. Az olajnyomás lámpa csak addig ég, míg be nem indítom, utána elalszik.
Gondolom akkor jó az olajszint. Szoktam ellenõrizni is, nem tûnik el az olaj.

6. Utána elhallgat, nem hallható a kattogó hang. Az automata szivatót ki lehet valahogy iktatni és kézire átépíteni?

7. A gyújtásállítás mire nekem? Nem értem. A kartercsövet már megvettem, csak még nem cseréltem ki.

8. ---

9. A jobb hátsó lengõkar hosszában végig van repedve. :(

Tegnap észrevettem, hogy nincs víz a kiegyenlítõ tartályban és hogy bármennyit megyek az autóval a ventillátor nem kapcsol be a hûtõn.
Úgy emlékszem, hogy mielõtt a szerelõ szétszedte azelõtt bekapcsolt a venti néha. A hõfok-jelzõ az zöldet mutat mindig, de ha városban autózás után kinyitom a motorháztetõt akkor szájbacsap a forró levegõ és a homlokfal is zsizsi.
[i](Módosította Janner 2012.09.26. 16:54-kor)[/i]

5320 Szebelédy Péter 2012-09-26 09:51:55  Előzmény:Katona Zoltán: 73925

LED-et ha natúrba rákötöd az áramforrásra, akkor kiég. Kell hozzá egy áramkorlátozó ellenállás, nem tudom, a szalagban gyárilag van e ilyen. Stabilizátor jó ötlet, sokkal egyszerûbb úgy belõni az ellenállás értéket, de nem feltétlen szükséges.

5319 Csády Szabolcs 2012-09-25 16:50:35  Előzmény: : 73934

Az ablakcsere nem ér, az túl könnyû :)
Amúgy meg a szép állapotú donorról kellene leszedni, amit a karcos fûtõszálnélküli helyére tennék.

5318   2012-09-25 16:35:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 73933

Ablakcsere. Esetleg sokáig szappanos dörzsivel súrolni, körömmel kaparni. Jobb ötletem nincs.

5317 Csády Szabolcs 2012-09-25 15:23:55

Elõre elnézést kérek a gyengébb idegzetû fórumozóktól a kérdésem miatt:
Fûtõszálas Trabant hátsó ablakot lehet valahogy "fûtõszáltalanítani"? A cél az lenne, hogy ne is maradjon nyoma, hogy valaha olyan volt.

5316 Mazák Viktor 2012-09-24 20:35:28  Előzmény: Spityu: 73923

Köszönöm srácok a hozzászólásokat!

Tavasszal úgy érzem lassan szükséges lenne az autó futómûvét körben felújítani, elöl, fõleg a jobb oldalon kopog a tornyom, azt nem tudom eldönteni, hogy a toronycsapágy, vagy éppen a lengéscsillapító van a halálán, a lengéscsillapítók amikor utoljára ki lettek mérve voltak 40%on, inkább meg sem mondom hány éve.

Szóval 22 éves lesz idén decemberben, ennyit megérdemel.

Szilentezésrõl épp itt írt Jocking, hogy néha-néha lehet találni szilenteket, de inkább a lengõkart szokták egyben cserélni, ezt én is így tudom. Ismer valaki valamilyen futómûvest, esetleg szilentezõ szakmûhelyt ahova-akikre lehet bízni ilyesmit? Elvállalja egy "univerzális futómûves mûhely" is?

Érdemes a gyári rugókat újonnan megvenni és beépíteni, 20 év alatt kifárad annyira egy rugó, hogy _lényegesen_ veszítsen a merevségébõl? (Az autó pakolási kapacitása sokszor ki volt, ki van használva) A lengéscsillapítókat 90% hogy a lindor szakmûhelyében újíttatom fel, így azon már nem kell a fejemet törnöm.

Az alap koncepció az lenne, hogy lassacskán kerül másik jármû is a jármûparkba, Trabi viszont túl jó állapotban van ahhoz, hogy szét legyen hajtva, olcsón el legyen adva. Így amikor kikerül a "családi autó" pikszisbõl, amennyire tõlem telik renoválom, és megtartom örömautónak, néha gurulni vele nyáron, esetleg néha berhelni. Gyárihoz közeli futómûvel, vagy attól kissé keményebbel, de a Wartburg rugókat pl. már túlzásnak tartom :)

5315 Gyapjas Gergely 2012-09-24 16:08:18  Előzmény: Spityu: 73923

Láttam már kiszakadt közepû Lada felnit rallye-in amit egy nézõ vett le mellkassal.
Érdekes hogy gyárilag van olyan autóm ami egyik tengelyen tehermentesítõs a másikon nem. Mivel nem vagyok gépész gondolom összefügg a csapágy és a kerékagy, fék kialakításával.
A mûanyag gyûrû nem rohad rá egyik felületre se.

5314 Csády Szabolcs 2012-09-23 16:05:14

Limó Trabi csomagtérzárját szeretném átlamellázni, amihez ugye a zárszerkezetet tartó kis hernyócsavart és a zárnyelvet rögzítõ csapot is el kell távolítani. Eddig gyakorlásképp szétkaptam 3 donort, de egyiket se sikerült úgy szétszednem, hogy az utána összeszerelhetõ legyen.
Eddig 3-ból 3 hernyócsavar kicsavarhatatlan állapotban volt, kifúrásnál pedig elcsúszott a fúró...
Van valami trükkje a dolognak? Vagy csak egyszerûen áztassam be WD40-be, hogy meginduljon?
Elõre is köszönöm a segítséget!