Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4850 Nagy Donát 2012-05-15 16:13:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 73465

A könyök, vagyis az "Y csõ" elmegy a motor/váz körül/alatt? Hegesztés nélkül is össze lehet illeszteni vajon?

4849 Csády Szabolcs 2012-05-15 10:51:06  Előzmény:Nagy Donát: 73464

A leömlõ simán felmegy, a könyököt az eredetivel kell összekombinálni.

4848 Nagy Donát 2012-05-15 10:17:32

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.1-es Trabin van valami szerepe a középsõ kipufogó dobnak? Mi történik, ha egy sima csõre cserélem ki ezt a darabot?

A másik kérdésem, hogy a gyári hátsó dob hangján lehet valahogy változtatni? Persze nem ilyenre gondolok, hogy kifúrom, és akkor ordít :).

A harmadik dolog ami érdekelne, hogy 1.3-as Wartburg leömlõje és Y csöve vajon elfér-e a Trabin?

Köszi!

4847 jocking . 2012-05-14 19:23:00  Előzmény: Spityu: 73457

Azért kérdeztem, mert új szoknyalemezt tettem fel. A régi nem gyári volt, ott nem volt gond a szélére tenni, mert ott is volt anyagvastagság (hótoló style utángyártott cucc). Viszont a gyárinál beljebb kellett tenni, hogy a luk alatt és felett is maradjon anyagvastagság (a ködlámpa a szoknyalemez mögött van, és egy szoknyalemezen vágott lukon "néz" ki). Így viszont a ködlámpa kb. úgy van, hogy a rendszámkeret 2 alsó sarkánál kezdõdnek a lámpák.

4846 szilágyi József 2012-05-14 18:47:32

2T blokkban a vezérlõ tárcsa futamát esztergályos megtudja csinálni??

4845 Csády Szabolcs 2012-05-14 17:37:51

Ha a 4T Trabantom nehezen indul melegen, s leállításkor néha szokott párat magától fordulni, akkor gondolom elõgyújtás problémám van. Merre kellene korrigálni a dolgot?

4844 Kozma Bence 2012-05-14 16:57:37  Előzmény: Spityu: 73459

Rendben, köszi!

4843  Spityu 2012-05-14 16:52:07  Előzmény:Kozma Bence: 73458

1. Sanszos, hogy a szimmering szállt (csak) el. Bizonyosodj meg róla, aztán vegyél/rendelj. A gumiharnagot különösebb szerelés nélkül le tudod húzni a váltóról, akkor meglátod, hogy hol szivárog. Kivételes esetben a rózsakerék belsejébõl is folyhat, pl. ha megpadkázod a kereket és a féltengely benyomja a rózsakereket. Ehhez mindenképpen szét kell bontani a váltót. Szóval azt nézd meg, hogy a szimmering ereszt-e vagy a féltengely szárától jön-e (nem valószínû).
[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=50&products_id=1262[/url] Ez gyári, ha veszel mást is, nyugodtan vehetsz ilyet, puha, van belõle pár garnitúrám. Ha nem számít, hogy gyári-e, akkor vegyél csapágyboltban. Lehetõleg forgásirányosat (jobb), duplaajkút, olajállót.

2. 50-50, hogy jó lesz a felújító készlettel.[url][/url]

4842 Kozma Bence 2012-05-14 16:31:13

Sziasztok!

1. A jobb féltengelyemnél, ahol kijön a váltóból elég erõsen olajos és kisebb tócsákat is szokott hagyni. Milyen szimering van ott? Az szállhatott el?

2. A fõfékhengerbõl is folyik az olaj befelé az utastérbe. Még a múltkor rendeltem felújító készletet a biztonság kedvéért. Azzal orvosolható lenne a probléma? Csak mert ahogy itt a fórumon olvasgattam elég nehéz hibátlanra megcsinálni ha egyszer szétszedi az ember.

4841  Spityu 2012-05-14 13:01:21

Nekem is volna egy mûszaki vizsgás kérdésem: vonóhorog... ha nem teszem fel, akkor elméletileg "kiírják" a forgalmiból... Ez mennyire igaz a gyakorlatban? Ha késõbb fel szeretném tenni és le szeretném vizsgáztatni, mennyire kérik a mûbizonylatot (nincs meg)?

Tudomásom szerint a következõk vannak meghatározva kiegészítõ lámpákhoz: a talajtól mért távolság (intervallum), a gyári lámpáktól mért távolság (intervallum), párban történõ szimmetrikus elhelyezés. (pl. nem tehetsz egy nagyot középre :) ) Na meg persze darabszám, üzemhelyzetek, használati korlátozások, szín stb.

4840 jocking . 2012-05-14 08:59:00

Lenne 2, mûszaki vizsgával kapcsolatos kérdésem.
1: A ködlámpa felszerelésnél van olyan elõírás, hogy az autó középvonalától legalább milyen távolságra kell lennie?
2: Pluszba felszerelt fém kartervédõ mennyire megengedett?

4839 Kozma Bence 2012-05-13 21:03:14  Előzmény:Szabó Tamás: 73454

Szia!

Szerintem elõször nézd át az összes kábelcsatlakozást. Nekem a trafóknál és az önindítónál volt elég rozsdás és az miatt volt olyan, hogy csak egyszer tekert-tekert, de nem indult, máskor meg pöccre elkapta.

4838 Szabó Tamás 2012-05-13 19:50:44  Előzmény:Kozma Bence: 73429

Szia

Nekem volt alapjárati problémám, de megoldódott.
Viszont 3 hete az Istenért nem akar elindulni.
Délután még mentem vele, és este már nem indult. Próbáltuk betolni, de semmi.
Azóta amit kitudtam deríteni: hogy nincs szikra. A tirisztoros gyújásra gyanakodtam, azt kicseréltem, de akkor sem indult. Új gyertyákat tettem bele, hátha...
De érdedkes, mert ha indítózok, az átfoláymérõ egybõl sárgába ugrik, ami normál estebe amikor jó volt, indításkor nem jelzett semmit, csak ha elindult. A benzin meg folyik a túlfolyón....

Mi lehet a baj? Esetleg a rotornál, "vagy hogy hívják?" lehet valami?
Vagy van valami jeladó, vagy elektronika még, ami bekrepálhatott?
Szerelõ "talán" a jövõ héten megtudja nézi.




[i](Módosította tamasszabo 2012.05.13. 21:52-kor)[/i]

4837 Csády Szabolcs 2012-05-13 19:39:03

A 4T Tabimba 2T Wartburg vízhõfokmérõ van beépítve. Eddig teljesen jól mûködött, ma viszont hazafele valamiért nem akart a mutató a kék sáv szélénél tovább menni, pedig a motor tuti üzemmeleg volt, mivel 40km-es utat tettem meg. Hol kezdjem a hibakeresést? Hogy tudom kiszûrni, hogy a jeladó vagy a mûszer adta fel?

4836 szilágyi József 2012-05-13 19:25:20

hali! 2T-s blokkban azt ahol a vezérlõ tárcsa fut fõleg a szívó csatornánál esztergályos megtudja picit esztergálni??
[i](Módosította trabantbarat 2012.05.13. 21:26-kor)[/i]

4835 Őry Gábor 2012-05-12 17:51:34  Előzmény:Rózsa Sándor: 73450

Nem kizárt, hogy amikor letört, kilazította a leömlõ csavarjait, esetleg a hengertalpcsavarokat. Így lehet, hogy kifúj a hengertalpnál. A múltkor molyhos kolléga járt így. A csörgés mindenképp a kifújásra vall.

4834 Rózsa Sándor 2012-05-11 20:37:19

Sziasztok!
Olyan témábab szeretnék tanácsot kérni, hogy a 2T trabimról múlt héten leszakadt a kipufogóm az elsõ dob után közvetlen (már elõtte is kifújt). Mióta meg lett csináltatva azóta úgy tûnik, mintha nem lenne benne erõ, a hangja is olyan, mintha le lenne folytva, rezonál az egész kaszni, valamint emelkedõn úgy csörög a motor, mint a nyavaja és az átfolyásmérõ is maxra felmegy (elõtte sosem ment bele még a sárgába sem). Mi történhetett az óta, hogy ép lett a pufogó?
Köszi a segítségeteket!

4833 Varga Tibor 2012-05-11 18:36:51  Előzmény:szilágyi József: 73444

Erre pontos recept nincs, én meg már marha rég csináltam ilyet. Porig akarod ültetni? Amúgy anno nekem úgy volt, hogy az összes rövid ki volt véve, a visszahajtott kivételével, és elöl, a 3 összefogott laptól számítva a következõ 3 lap bent maradt. Alulról meg meg vissza volt forgatva 2 hosszabb lap(egy hosszú, és egy utána következõ rövidebb) plusz alápakolva a rövid darabok. Így ült rendesen, le is ért ahogy kell. :) Hátul nagyon visszaforgatásra nincs szükség, elég kivenni a rövid lapokat, amúgy se szép ha nagyon "lóg" az autó hátulja.

4832 Szebelédy Péter 2012-05-11 17:51:19  Előzmény: Spityu: 73447

A szuszogó száraz, az olaj a pumpa talpazatánál szivárog, és folyik tovább a blokkon lefele.

4831  Spityu 2012-05-11 15:49:00  Előzmény:Szebelédy Péter: 73445

Nézd meg, hogy pontosan hol folyik az olaj. Az AC száránál van egy túlfolyónyílás, pontosabban szuszogó a membránnak, onnan is jöhet, ha a rudazat körül lévõ O-gyûrû elkopott.
Szóval két O-gyûrû is van az AC-ben.
[i](Módosította Spityu 2012.05.11. 17:49-kor)[/i]
Szerintem ugyanoylan lehet mint a trabié, ott egy O gyûrû van, nemtom az átmérõt, de 3mm vastag kell az tuti. Én már egyszer cseréltem.

4829 Szebelédy Péter 2012-05-11 07:50:17

Hello!

4T waresz AC pumpája és a blokk közt van valami tömítés az O gyûrûn kívül? Csordogál onnan az olajom, de a gyûrû nem sérült, és a boltba azt mondták hogy nincs ilyen...

4828 szilágyi József 2012-05-10 16:15:24  Előzmény:Varga Tibor: 73443

és elöl illetve hátul lentrõl számolva tehát a leghosszabb laptól melyik lapot kell fordítva visszatenni??

4827 Varga Tibor 2012-05-10 12:54:25  Előzmény:szilágyi József: 73441

Attól függ mennyit szeretnél ültetni. Hátul ha kiveszed a gumipogácsát, az 2 centi, ha még akarsz, akkor a felsõ 3 lapot még nyugodtan ki lehet venni a kötegbõl, az 1.5 centi. Ha ennél többet szeretnél, már össze kell forgatni a lapokat, az se bonyolult.
Elöl pedig szintén ki kell venni a rövid lapokat felölrõl, és be kell tenni az egész köteg és a bölcsõ közé, és még lehet tenni plusz lapokat alá. Nagyobb ültetésnél kell hosszabb csavar is.

4826 Kenyér Zoltán 2012-05-10 11:28:13  Előzmény:szilágyi József: 73441

En csak a hátso ültetésre tudok egy jo tippet. Ki kell szedni a lengokarrol a gumipogàcsàkat a laprugo alol. Ezzel kb ket centit fog valtozni a hasmagassag. Rugokkal nem varialnek hàzilag mert abbol rugotores lesz. Persze ki szedhrtsz belole egy ket lapot akkor lejjebb kerül de puhabb lessz. Kemenyiteni meg plusz lappal lehet de akkor magasabban lesz a kocsi alja. Amugy nem olyan dràga a rugokovacs. Pesten a kereszturi uton egy eve 4500 huf volt a rugokovàcsolà ugy hogy pluszi lapot is tesznek bele.

4825 szilágyi József 2012-05-09 19:37:42

sziasztok! hogyan lehetne leültetni 2 T laprugós kombi trabim házilag rugó kovács és minden nélkül abszolút házilag leültetni picit keményíteni és mivel lehetne felszíjazni??

4824 Szabó Tamás 2012-05-07 18:33:22  Előzmény: Bandi: 73438

Szia

Ez ügyben már én is érdeklõdtem, de ezeknél még ne volt színkód.
A trabantwelt.de-n található/kapható még gyári festék.

Üdv. Tomi

4823 Kenyér Zoltán 2012-05-07 08:41:17

Sziasztok!
Leszeretném ültetni a 4t wartburgomat és a lengéscsillapítóit szeretném felkeményíteni. Az lenne a kérdésem, hogy ha 8 cmrel leültetem az autót, akkor a lengéscsillapítóit ki kell-e cserélni valami másfajta rövidebbre? Vagy az eredeti wartburg lengéscsillapítók maradhatnak (persze felkeményítve)?

4822  Bandi 2012-05-05 16:34:43

Szevasztok!!
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy az okker-sárga gyári 4t trabinak mi a színkódja??
Elõre is köszönöm!!

4821 Pátkai Antal 2012-05-03 19:48:23  Előzmény: Spityu: 73436

Köszönöm én ezzel tisztában vagyok csak több emberrel beszéltem és õk inkább a rugós fajtát javasolták de a hozzászolásod alapján akkor nyugottan beletehetem asima tárcsát.

4820  Spityu 2012-05-03 19:06:41  Előzmény:Pátkai Antal: 73435

4777-es hozzászólás.

4819 Pátkai Antal 2012-05-03 18:30:12

Sziasztok!
Olyan kérdésem lennne az itt jelenlevõkhöz, hogy a rugós kuplungtárcsa csereszabatos-e a régifajta rugó nélküli sima tárcsával. Sajnos kuplungozásra érett az autó és csak a rugó nélküli tárcsából van itthon új bele tehetem vagy vegyek helyette rugósat?
Válaszokat elõre is köszi.
Üdv.: Tóni

4818 Rédli Zsolt 2012-05-03 14:02:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 73424

Ismerõs a helyzet! Nálam odáig fajult a dolog, hogy csere. Elosztófedél ás kalapács csere. Potom 10.000-bõl megúsztam. Mert ez BOSCH. Mindjárt a csere utáni rövid idõn belül a gyújtást állítgattam bõszen.
Aztán a meglepetés! Nem indult melegen! Mondenaom sem kell, idegroham, rohanás a sarokcsiszolóért, nagykalapácsért. Marha nagy szerencse, hogy nem találtam meg õket elsõre.

Gyújtáselosztó levesz, észrevesz: 1 hét után oxidáció!!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrrrr!!!!
Csiszolás, mûanyag karika bekenése szigetelõanyaggal vékonyan. Mert hát laza és a legkissebb párától oxidálódik. Ennek 2 hete, azóta pöcc-röff.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál

4817 Szebelédy Péter 2012-05-03 05:28:52  Előzmény:Petró Dávid: 73432

Úgy tudom, 2 fajta jaldóval és mûszerrel szerelték a trabikat, és ezek nem kompatibilisek egymással. Lehet hogy mindhárom nem megfelelõ tipusu? Ha a mûszer rossz, akkor elõször szét kellene bontani, és multiméterrel kellene mérni ezt azt.

4816 Petró Dávid 2012-05-02 11:40:13  Előzmény:Szebelédy Péter: 73431

Köszi a választ! Azóta már 3 jeladót tettem bele és egyikkel sem mûködik...Ha tüdõvel megfújom akkor mutat, de ha csak a benzin hajtja a kis lapátkereket akkor nem.

4815 Szebelédy Péter 2012-04-30 21:18:32  Előzmény:Petró Dávid: 73423

Szia!

Leírtak alapján a mûszered jól mûködik valószinûleg, a jeladót próbáld meg kicserélni. Úgy tudom a jeladó ki van öntve mûgyantával, és nem lehet javítani.

4814  Spityu 2012-04-30 18:43:31  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

Nem vagyok biztos benne, de ez egy AF-es kasztni lesz és a RAGASZTOTT plakett veszett el. Szerintem az NKH-nál kellene kezdened. De lehet, hogy az akkori eredetvizsgáztatónál (/jogutódjánál).
AF-es alvázszámozás jelenleg már (sajnos) nincsen.

De majd Tiberius megmondja a tutit. :)

4813 Kozma Bence 2012-04-30 13:19:54

Sziasztok!

Nemrég olyan gondom volt 2T Trabival, hogy néha leesett az alapjárat nagyon alacsony fordulatra.
Mivel most egy kis felújításon esik át, leszedtem a kipufogót, csak az elsõ dob maradt rajta. A hátsó dob van vagy 5kg annyira tele van koksszal. Nélküle gyönyörû az alapjárat...

Csak azért írtam ezt le, mert valakinek múltkor ugyanilyen problémája volt, meg persze hátha valaki másnak is segít...

4812 Csády Szabolcs 2012-04-30 13:02:18  Előzmény: : 73425

Az elosztó 2 éves, s kb 1 hónapja néztem a rugót, rendben van.

4811 Holnapy Gergely dr. 2012-04-30 10:19:53  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

A tuti megoldást nem tudom, de egy biztos:
Ha az autót te eredetiségvizsgáztattad arról készült fotodokumentáció. Még ha nincs is meg az akkori eredetvizsga papírja nálad, akkor is az valahol (vagy a szervízben ahol az eredetvizsga volt, vagy mivel ez egy hatósági szemle így nyilván hivatalos helyen is) visszakereshetõ. Ráadásul egy ideje a mûszaki vizsgán is -ha jól tudom- van fotózás.
Szóval így biztos tudod igazolni ha te nem hekkerkedtél a hatósági jelzéssel ill. alvázszámmal.
Az más kérdés, hogy esetleg két hivatalos bizonylat (a 10 évvel ezelõtti és a mostani eredetvizsgálat eredménye) esetleg ellentmod egymásnak. Akkor sincs egyszerû helyzeted, de nem te vagy a hunyó.

Szóval én elsõ körben megkeresném a korábbi eredetvizsga ill mûszaki vizsga papírjait, azok bizonyító erejû hatósági dokumentumok.

Pontosabb választ valószínûleg Tiberius márkatársunk tud majd adni.

Sok sikert:
Gergõ

4810 Eperjesi Róbert 2012-04-30 09:36:47

Sziasztok!

AA SEGÍTSÉGETEKRE LENNE SZÜKSÉGEM! Igen komoly problémám van, és nem tudom merre induljak el vele.

A múlthéten adtam el 10 év használat után a Trabant 601es autómat!
Sajnos a vevõnek az átíratással problémái akadtak ugyan is:

Én 10 évvel ezelõtt egy magyarcsanádi idõs úriembertõl vettem az autót. Az autó kaszni cserés volt, ugyan is Ö annak idején Összetörte! Az autó új alvázat kapott!
Mikor én 10 évvel ezelõtt átírattam az autót az én nevemre, akkor az új alvázról a mûbizonylatot elvették az okmányirodában.

Nem is volt eddig semmi féle gond, az autó akkor le lett eredetiség vizsgáztatva, és át lett a nevemre Írva.
A probléma most jelentkezett hogy eladtam az autót, és az eredetiségvizsgán problémák akadtak. Mégpedig a motortérben ahol az alvázszám egy kis alu táblába van beleûtve, és az van felrögzítve a kasznihoz, az hiányzik. Ráadásul csak úgy be van ütve a kaszniba az alvázszám!
Ez így nem megfelelõ a vizsgabiztosok elmondása alapján! Pedig eddig elfogadták 10 éve mikor én átirattam, és a mûszakin sem volt gond! Azt hogy milyen szervezet ütötte be, nem tudom!
Erre szeretném ha valami ötletetek lenne hogyan lehetne tisztázni ezt a problémát merre induljak? KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGETEKET!

4809   2012-04-30 09:23:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 73424

Nekem volt olyan, hogy az elosztófedél közepén található grafit rúd mögötti nyomórugó szétrohadt, és hol volt szikra, hol nem :O És ugyanígy jártam hogy beindult szépen, leállítottam, és utána már merülésig indítóztam, de semmi. :/

4808 Csády Szabolcs 2012-04-29 20:27:58

4T Trabim a következõ tünetet produkálja:
Ha hideg, a motor, akkor a gázpedál lenyomására szépen bekapcsol a szívató, ami csak egy bizonyos hõfok elérése után kapcsol ki, vagy ha nem, akkor gázfröccsel kikapcsolható. Rövid idõre leállítva a kulcs elfordítására már jár is a motor, de ha többet állt, de nem hûlt teljesen ki, akkor nagyon nehezen indul, pedig nyomom közben a gázt is. Általában elsõ indítózásra nem is indul be, csak a másodikra, de akkor se rögtön. Mi lehet a baj?

4807 Petró Dávid 2012-04-27 17:47:20

Sziasztok!

2T átfolyásmérõ javításáról kérnék tanácsokat azoktól akik jártasak a témában.
A tünet a következõ: akár hogy pörög a motor max 1-2 led gyullad ki a mûszeren, vagy még az sem. Az mûszer elvileg jó, a könyv szerint lepróbáltam (fehéret és barnát összekötni, úgy világít az összes led mint a karácsonyfa), megvan a fehérben az 5,3V, tehát szerintem a jeladóba lesz a hiba. Van ezeknek valami típushibája amit meg lehet találni gyakorlatilag nulla elektronikai hozzáértéssel is?? Vagy esélytelen és inkább kezdjek el felhajtani egy másikat?
Ezzel meg az a gondom, hogy hiába megyek el pl. bontóba, ott sem fogom tudni valószínûleg kipróbálni, tehát abszolút zsákbamacska.

4806 Nagy Donát 2012-04-27 12:27:43  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Az okot nem tudom, de nekem is így mûködik. Gyújtás nélkül gázt nyomok neki, majd gyújtás, és gáz nélkül indítok. Utána 2000-es fordulaton forog a motor, de ha éppen kicsit rányomok a gázra, akkor már le is esik 800 körülire. Igazából 10-15 mp-ig szoktam magas fordulaton járatni, utána már nem is torpan meg, nem is áll le. Persze alacsony fordulaton használom, míg be nem melegszik kicsit.
Nekem be van kötve a fûtõsün, Weber 1.3-as (Wartburg) karbi van rajta, és a PTZ fûtõelem is mûködik.

4805 Mazák Viktor 2012-04-27 10:25:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 73420

Mi hoztuk el Gyõrbõl a kicsikét 90ben :)

4804 Csády Szabolcs 2012-04-26 15:29:12  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Amióta megvan a 4T-m, azóta olyan, hogy csak az üzemi hõmérséklet elérése után lehet gázfröccsel lelõni a szivatót. Azt hittem ez normális...

4803 Kozma Bence 2012-04-26 14:27:19  Előzmény: Spityu: 73411

Írtam neki, de még mindig nem válaszolt...

4802 Bencze Robi 2012-04-26 13:32:14  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

ez a hozzászólás valószínûleg nem segít, de sajnos ez a probléma nálam is fennáll, bár nekem most a fûtõsünöm kiszállt a játékból... :D

4801 Mazák Viktor 2012-04-26 13:13:27

Sziasztok Srácok!

Úgy vettem észre az utóbbi idõben, hogy a négyütemû trabimon sokáig üzemel a szívató. Állítanom kell a bimetálon, ez rendben van. Ezzel együtt az a számomra furcsa dolog is elõjött, hogy a korábban gázfröccsre leálló automata szívató nem hajlandó leállni, csak 1-2-3 perccel az üzemi hõmérséklet beállta után. Korábban viszont a hidegen frissen beindult motornál is az elsõ halvány gázadásra is leállt a szívató. Mivel a motor mûködését ez nem befolyásolta (nem állt le, nem rángatott, nem torpant, stabil alapjárat volt), gyanítom az utóbbi mûködés a helyes üzem jele. Ez is a bimetál beállítással kapcsolatos probléma, vagy esetleg valamiféle hõmérsékleti jeladó hibájára, vagy vezérlõ hibájára lehet fogni?

Elõre is köszönöm a segítséget!