Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5023 Varga Csaba 2012-06-10 14:38:24  Előzmény: Spityu: 73638

Õm de lényeg hogy nem nagyon értek hozzá még most ismerkedem velehogy galyra metn a motor s generálozni kell s gondoltam akkor már egy kis tuning is beleférne vhogyan egy kis kompresszió növelés

5022  Spityu 2012-06-09 20:38:56  Előzmény:Varga Csaba: 73637

Miért, a 2T Wartburg nem szintbejárós? Nehezen tudom elképzelni...

5021 Varga Csaba 2012-06-09 19:44:58

Hello mi a véleményetek arról hogy wartburg 353 blokkból leszedni 1,5-2mm dugokat hozzá igazítani a nagyobb kompresszió érdekében ?

5020 buczkó balázs 2012-06-09 11:30:42  Előzmény:Varga Tibor: 73634

köszönöm a segítséget!nem tudom miért de tökre úgy emlékszem hogy más az áttétel, de hogy miért? passz! minden esetre most már nyugodtan vásárolok.

5019   2012-06-09 10:04:43  Előzmény:jocking .: 73626

Igen. A hátsó lengéscsillapítókba 10W40 olajat öntöttem, sajnos nem lett jobb. :/ De egy próbának jó volt.

5018 Varga Tibor 2012-06-09 07:07:30  Előzmény:buczkó balázs: 73632

A hengerfej és a blokk találkozásánál, a vezérlés felöli végén a blokknak, a hengerfejtömítés síkjában van beleütve. Ha 820-al kezdõdik Trabant, Ha 86-al, akkor Wartburg.

5017 Varga Tibor 2012-06-09 07:05:28  Előzmény:buczkó balázs: 73631

Mármint minél rövidebb? A Wartburgénál? Baromság, nagyon sokszor ki lett ez már tárgyalva, a két váltó áttételezése tök ugyanaz!

5016 buczkó balázs 2012-06-09 07:02:05  Előzmény:Varga Tibor: 73629

a fedelek sajn nem játszank, mert meseszép arany feketébe pompáznak :D,viszont a karter gáz kivezetés szép delfin szürke, ha ez jelent valmit. a motorkód be van verve valahová?

5015 buczkó balázs 2012-06-09 06:56:18  Előzmény:jocking .: 73630

ez eddig ok. az egyedüli probléma ezzel, hogy a trabi 4. fokozata rövidebb. így is forog szerencsétlen motor rendesen, nem szeretnék vele mégjobban kitolni :D, azért lenne jó megtudni, hogy hogyan lehet szemrevételezéssel eldönteni mibe is való hivatalosan

5014 jocking . 2012-06-08 18:55:43  Előzmény:buczkó balázs: 73628

Ha nincs rajta a kuplung kiemelõ, akkor bármihez jó, attól függõen, hogy alul vagy felül lógatod ki a kiemelõvilla karját. (Tudtommal).



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5013 Varga Tibor 2012-06-08 18:20:07  Előzmény:buczkó balázs: 73628

A Wartburg váltón alul van a kuplung kiemelõ. A Trabantnál felül.
Motornál meg amibõl feltûnhet hogy 1.3, az max a motorkód. Meg szürke a szelepfedél általában, és a karter is.(de ez nem mérvadó)
[i](Módosította Tibke 2012.06.08. 20:21-kor)[/i]

5012 buczkó balázs 2012-06-08 17:51:39

sziasztok!

Egy kis segítségre volna szükségem. Hogyan tudom eldönteni, hogy egy váltó 4t trabi vagy 4t wartburgba való? Semmi kotronc nincs rajta, csak maga az öntvény ház amibõl kilóg a nyelestengely, se kihajtás, se kulissza, se bakok, se kuplung kiemelõ se semmi. Illetve ha jól tudom csak a lökethoszban van eltérés a 4t Trabi és Waresz motorja között, légyszives segítsetek, mert marha jó áron vannak és vasárnapig kell döntenem a vásárlásról.
Elõre is köszönöm :D



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5011 Kárász Endre 2012-06-08 17:01:34

Miért van, hogy itthon kincsnek számít a gyári felsõ küszöb, a német webshopokban meg könnyen találni. Pl. [url=http://shop.strato.de/epages/61260628.sf/sece6530cbd6a/?ObjectPath=/Shops/61260628/Products/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3%22/SubProducts/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3-0001%22]ezt[/url]. Jó, tudom, megkérik az árát, de most nagyon gondolkodóba estem, hogy inkább rendelek valami ilyet. Ez valyon tényleg eredeti? Gondolom, a németek már csak nem olyan lehúzósak...

5010 jocking . 2012-06-08 10:22:48  Előzmény: : 73625

Mármint hogy szétszedtél egy lengéscsillapítót?:D

5009   2012-06-07 19:19:34

Egy kis érdekesség

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120607/K_p081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5008 jocking . 2012-06-07 19:15:07  Előzmény:Szebelédy Péter: 73623

Részemrõl én soha nem tekerem el a pumpát a vezérmûszíj levételekor/visszarakásakor. Felmegy anélkül is, csak erõsen kell akarni. :D

5007 Szebelédy Péter 2012-06-07 18:20:14  Előzmény:jocking .: 73616

Köszönöm, megnéztem ma hogy mi is a helyzet. 4 dbeged a nyomásnak, fõleg a 4. henger két tökje. a másik kettõ is kicsit. Gyanítom ezért csattog. Ha leszedem a vezérmûszíjat, akkor a hûtõvizet is le kell ereszteni, vagy a vízpumpát el lehet forgatni análkül is? (már úgy értem, komolyabb niagara nélkül :) )

5006 Kozma Bence 2012-06-07 16:39:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Itt egy komponensûnek írja az oldal.
[url]http://sikabolt.hu/spd/sika_761106/Sikaflex_252_600ml[/url]

(bár most nézem, hogy ez nem a szélvédõragasztók közé van sorolva, hanem gépjármû tömítõk és ragasztók közé...)
[i](Módosította 83NC3 2012.06.07. 18:41-kor)[/i]

5005 Szedlák Tibor 2012-06-07 15:57:42

Reinz el én jártam úgy, hogy nyomatékra húzáskor beleszakadt a blokkba a csavar ... dobtam is kifelé raktam vissza a gyáriakat azzal semmi baj nincs azóta se.

5004 jocking . 2012-06-07 14:51:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Értem. Néztem a Reinz féléket, 2 féle hosszúságú van, 92 és 98 mm-es. Ajusánál nincs hossz megadva, a Trabant szerelési útmutatóban meg alighanem 88 mm-es csavar van írva. Jó még a 92 mm-es, vagy az már hosszú bele? Gondolom a furat jóval lejjebb ér a blokkban, mint a csavar.

5003 Gyapjas Gergely 2012-06-07 13:43:17  Előzmény:jocking .: 73617

Jocking!
Reinz legyen a legelsõ, utána Hans legvégsõ esetben Ajusa, utóbbiból sokszor elõfordult hogy már második lépcsõnél elszakadtak.

A sárvédõragasztáshoz ne használjatok szélvédõragasztót mert azok 2 komponensûek. A por és zsírtalanított felületre elõször az aktivátorát kell felkenni és utána a ragasztót, de ha így csinálod is akkor már csak roncsolással jön le míg aktivátor nélkül 1-2év alatt elengedi és elválik.

5002 Kolonics Tamás 2012-06-07 12:47:03  Előzmény:jocking .: 73617

Szerintem elég jó márka az Ajusa,nyugodtan megveheted!

5001 jocking . 2012-06-07 12:21:28

Valaki tudna tanáccsal szolgálni 4T hengerfejcsavarokkal kapcsolatban? Azt hallottam, hogy hengerfejtömítés cserénél érdemes a csavart is cserélni. Milyet érdemes venni? Jó az, amit trabihoz árulnak, vagy érdemesebb VW-hez valót venni? Annyi plusz információt talán érdemes tudni ezzel kapcsolatban, hogy emelt kompressziójú motorba kellene (2mm le van véve a blokktetõbõl).

Találtam egy VW-hez valót, aminek ezek a paraméterei:
Hossz: 92 Menetméret: M11 Belsõ sokfogú
Ez jó trabanthoz is? Mi a tapasztalat az egyes márkákkal kapcsolatban? Jó az Ajusa, vagy érdemesebb Hans-Pries-t, vagy Reinz-et venni?

5000 jocking . 2012-06-07 12:21:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Persze, az általad leírt módszerrel is megoldható a dolog. Mi anno több régebbi autónkban is így állítottuk a szelephézagot.

4999 Nagy Donát 2012-06-07 11:15:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Nekem azt tanácsolták, hogy emeljem meg a kocsit, és forgassam meg a kereket.

4998 Szebelédy Péter 2012-06-06 15:57:47

Egy alap kérdésem lenne: Hidrotõkét akarok ellenõrizni, ahogy a karbantartó könyiv is írta, de nincs 20-as kulcsom a fõtengely forgatására. Egy fél fordulatnyi elforduláshoz nem árt a motornak, ha 4-esben tolom úgy 20 centit a parkolóban? Ha kicsit is benyomható a tõke, akkor az már kuka?

4997  Spityu 2012-06-05 21:08:46

Segíthet még a tengelyvég vagy a lendkerék gázégõs helyi melegítése, persze apránként és nem vörösizzásig.

4996 Kozma Bence 2012-06-05 19:31:45  Előzmény:Őry Gábor: 73611

Igen, köszi, lejött már szerencsére. :) Behajtottuk a csavarokat és nagyon szépen leugrott.

4995 Őry Gábor 2012-06-05 18:29:04  Előzmény:Kozma Bence: 73608

De közben látom, hogy lejött a lendkerék!

4994 Őry Gábor 2012-06-05 18:28:09  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Ha még nem volt leszedve, akkor bizony keményen oda kell b@szni neki. Egyszer én is próbáltam keményfa alátéttel, stb, végül az lett, hogy egy gépmûhelyben az egyik csávó két pajszerral alányúlt, miközben a másik egy alkarnyi bronztüskével és egy nagykalapáccsal vert rá. Nem elsõre jött le....
A csavarral való feszítést ajánlanám, mert talán az a legkíméletesebb. Nehogy eltörjön a forgyttyúsház a pajszer alatt. Ha már nagy feszültség alatt van, talán enged az ütésnek.

4993 Holnapy Gergely dr. 2012-06-04 22:42:55  Előzmény:Kozma Bence: 73595

A felsoroltakból egyik sem.
Sikaflex 256. Ez jól eldolgozható, majd csiszolható, festhetõ, mégis kellõen rugalmas marad. Én magam egy újabb ragacsoláskor biztos nem szórakoznék más típussal. Egyébként nyilván az általad felsorolt ragasztók mindegyike sok szempontból százszor jobb tulajdonságú mint a korabeli NDK-s hézagkitöltõ-repedezõ gyurmák.
Üdv:
G

4992 Kozma Bence 2012-06-04 20:28:39

A lendkeréknél lévõ fõtengely szimmering mérete 55X70X8?

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=dsc001aya.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/dsc001aya.jpg[/img][/url]

4991 Kenyér Zoltán 2012-06-04 19:32:00  Előzmény:Kárász Endre: 73603

Álltalában kézzel simán le lehet húzni a csillagot, de arra figyelj, hogy könnyen szét is tud esni, és utána összeszedegetni a tûgörgõket, és újból összerakni nem nagy élmény.

4990 Bencze Robi 2012-06-04 17:19:07  Előzmény:Kárász Endre: 73604

szerintem valami Fortschritt kombájnban lehetett inkább

4989 Bajáki Péter 2012-06-04 16:58:11  Előzmény:Kárász Endre: 73604

Köszi. :D

4988 Kárász Endre 2012-06-04 16:51:00  Előzmény:Bajáki Péter: 73602

Az biztos, hogy a felsorolt jármûvek egyikébe sem való:) A méréshatára 1300ford/min! Ezzel maximum egy hajómotornál lehetne valamit mérni... Egyébként a "trommeldrehzahl" feliratot valamilyen "dob fordulatszáma"-ként lehetne fordítani. Esetleg anyukámat meglepem vele és beépítem a mosógépbe: ezzel tudná ellenõrizni a centrifugálás fordulatszámát:D

4987 Kárász Endre 2012-06-04 16:38:29  Előzmény: Spityu: 73599

No és a féltengely bordás végére milyen szorosan van illesztve a csillag? A zéger levétele után könnyen ki lehet ütögetni? Akkor már cserélnék gumiharangokat is...

4986 Bajáki Péter 2012-06-04 16:08:10

Sziasztok!

Ez mibe való fordulatszámmérõ? Mz?
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_egyeb_jarmu/mz_trabant_simson_wartburg_ddr_fordulatszammero_1600368410.html[/url]

Azt írja, hogy bowdenes kihajtású. Meg lehet-e oldani valahogyan a Trabiba való bekötését?

(Elméleti szinten kérdezem, nem tervezem megvásárolni. - Bár kétségtelen, hogy jól néz ki. )

4985 Kozma Bence 2012-06-04 15:48:14  Előzmény: Spityu: 73600

Szerintem az se nagy gond ha sérült, mert nem szilárd elvileg az oldaluk, hanem csak fóliás és zárt pisztoly kell hozzájuk. De azért rákérdek majd.

4984  Spityu 2012-06-04 15:42:08  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Kérdezzetek rá azért: nem nyomódottak-e a tubusok. A képen nekem úgy tûnik, hogy egy sérült van lefényképezve, amint nem tudom, mennyire lehetne használni.

4983  Spityu 2012-06-04 15:41:06  Előzmény:Kárász Endre: 73597

Simán.

4982 Kozma Bence 2012-06-04 15:37:45  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Akkor énis a 265-bõl kérek. :) Azt nagyon megköszönném ha kölcsön tudnád majd adni, mert ahogy elnéztem nem olyan olcsó mulatság...

4981 Kárász Endre 2012-06-04 15:36:42

2T váltót ki lehet úgy venni, hogy a csonkállványok a helyükön maradnak, és egyszerûen csak kiemelem a bölcsõbõl? (Persze a motort elõtte lekapnám, mert nem vagyok erõmûvész...) Tehát a féltengelyek maradnának a helyükön, futómûhöz nem nyúlnék semennyire sem. Egyébként háromágú csillag van a végükön, ha ez esetleg számít.

4980 Kárász Endre 2012-06-04 14:43:36  Előzmény:Kozma Bence: 73594

Megrendeltem a fickótól a 265-ös szélvédõragsztót, egybõl négy darabot:) Nem gondolom, hogy az adott felhasználás szempontjából olyan baromi nagy különbség lenne köztük, ráadásul tegnap átnéztem mindegyiknek az adatlapját, és ez rendelkezik a legnyagyobb szilárdsággal. Azt mondta ma, hogy van még kb. egy fél raklapnyi belõle. A pisztolyt én is kutattam, valószínûleg veszek magamnak. Elõre láthatóan nekem két-három hét múlva lesz a felragasztás aktuális. Egyeztessünk, mert lehet, hogy kölcsön tudnám adni neked!

4979 Kozma Bence 2012-06-04 06:11:37  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Egyébként Te melyikkel dolgoztál? 221, 252, 552, 512, 254, 265?

4978 Kozma Bence 2012-06-04 05:41:36  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Szia!
Sajnos erre nem is gondoltam. Körülnéztem neten, lehet kapni 600ml-es pisztolyt is, valamivel drágábban. Bízok benne, hogy van valamelyik ismerõsnek.

4977 Holnapy Gergely dr. 2012-06-03 22:51:31  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Szia!
Sikát pl én is ajánlottam, én 300ml-es kartussal dolgoztam, ami a háztartásban is megtalálható "szilikonpisztoly nyomóba" behelyezhetõ. De vigyázz, mert amit belinkeltél, az 600 ml-es kiszerelés, lehet hogy v.mi spéci adagoló kell hozzá, hiszen ezt ipari körülmények közé javasolják. De cáfoljon meg aki dolgozott ilyen kiszereléssel. Csak nézz körül, vagy kérdezz rá az eladónál, nehogy az olcsóbb legyen a drágább a végén...
G

4976 Kárász Endre 2012-06-03 20:09:26  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Elõre bocsájtom: sose ragasztottam még durót...

Viszont nekem is pont ez lesz a következõ lecke, mivel a kocsi megy a karosszériáshoz. Korábban a Sika 256-ot ajánlotta valaki, így ezzel tudtam összevetni a Vaterán lévõket, miután kigugliztam az összesnek az adatlapját. A húzó-, és nyírószilárdság alapján a 265 tûnik a legjobbnak. De azért jó lenne valaki másnak is a véleménye, fõleg, ha azt mondja, hogy mindegy:)
Ami viszont durva, hogy ez nagyon-nagyon jó áron van(~negyede)! Az lenne a javaslatom, hogy egyeztessünk a licitálás ügyében. Attól függõen, hogy melyikbõl mennyi van neki, valahogy eloszthatnánk, de ezt majd privátban.

4975 Kozma Bence 2012-06-03 18:20:24  Előzmény: Spityu: 73585

Köszi!
Próbálgattam ma, de sikertelenül, annyira nem mertem neki odavágni...
A 2 14-es furat nincs bedugózva. :)

Vaterán találtam ragasztót:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/szelvedo_uveg/sikaflex_ragaszto_tomito_szelvedoragaszto_1599579059.html[/url]
Melyik fajta lenne jó a durók visszaragasztására?

4974 Kárász Endre 2012-06-03 18:03:32  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Mivel a dugó egy aluminium "kupak", ezért érdemes egy éles csavarhúzót beleütni, és kicsavarni. Legalábbis nálam ez bejött :)
[i](Módosította Endre 2012.06.03. 20:04-kor)[/i]