Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4975 Kozma Bence 2012-06-03 18:20:24  Előzmény: Spityu: 73585

Köszi!
Próbálgattam ma, de sikertelenül, annyira nem mertem neki odavágni...
A 2 14-es furat nincs bedugózva. :)

Vaterán találtam ragasztót:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/szelvedo_uveg/sikaflex_ragaszto_tomito_szelvedoragaszto_1599579059.html[/url]
Melyik fajta lenne jó a durók visszaragasztására?

4974 Kárász Endre 2012-06-03 18:03:32  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Mivel a dugó egy aluminium "kupak", ezért érdemes egy éles csavarhúzót beleütni, és kicsavarni. Legalábbis nálam ez bejött :)
[i](Módosította Endre 2012.06.03. 20:04-kor)[/i]

4973  Spityu 2012-06-03 17:08:42  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Az is jó, feltéve, ha nincs bedugózva. :)

4972 Őry Gábor 2012-06-03 15:09:39  Előzmény: Spityu: 73585

És ha behajt 2 14-es csavart a lendkerék furatába? Feltéve, hogy nincs bedugózva?

4971 Bencze Robi 2012-06-03 09:51:59  Előzmény:Kiss Krisztián: 73586

akkor üzenek :) köszi

4970 Kiss Krisztián 2012-06-03 06:54:38  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Nekem van új,ha kell még privátba üzenj,megbeszéljük![imgw]http://kepfeltoltes.hu/120603/M_solat_-_m_hes_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4969  Spityu 2012-06-02 21:48:09  Előzmény:Kozma Bence: 73584

Csavard le az anyát, aztán feszíts be egy pajszert a blokk és a lendkerék közé (nem kell teljes erõvel). Alu dorni + kalapács kombóval simogasd a fõtengely lendkerék felõli végét. Nem kell nagyon nagyokat ütni, inkább sok kicsit (közepest) + forgasd a lendkereket (vagy tedd át a pajszert). Alu dorni híján hajtsd szintbe az anyát, és úgy üsd a végét a tengelynek. A lényeg, hogy ne sérüljön a menet. Le fog jönni.

4968 Kozma Bence 2012-06-02 20:06:23

Üdv!

A lendkerék lehúzása hogy lehetséges célszerszám nélkül?

4967  Spityu 2012-06-02 15:01:57  Előzmény:Kárász Endre: 73579

1. Szegecsek lefúrása, alsó és felsõ csavarok eltávolítása.
2. Szike, lapos és vékony csavarhúzó, vágó, kalapács és az ezekbõl alkotott szerszámkombinációk megfelelõ módon történõ alkalmazása. :)

Gyári ragasztónál a szike nem annyira használható, inkább újraragasztott elemeknél, ha PU-val, esetleg sziloval rögzítették. A gyári ragasztó általában jó vastag réteget képez, a csavarhúzót érdemesebb a karosszériához közelebb beütni, annak nem árt a horzsolás, a durónak inkább. Miután sikeresen eltávolítottad az elemeket, a fenti szerszámokkal óvatosan csapkodd le a ragasztódarabokat a durókról, elég jó meló... Aztán flexbe fogott sodrott tányér és drótkoronggal távolítsd el a maradékot, egyúttal érdesítsd fel a duroplastot. Akár a teljes felületén. Az esetleges üreg- és alvázvédõ rétegeket is távolítsd el.
Ezután alapos ecset + nitró kezelés, szükség esetén drótkoronggal végigfutni. A lényeg, hogy az utolsó mozzanat a zsírtalanítás legyen, ill. ragasztás elõtt közvetlenül szintén. Ragasztás elõtt célszerû a duroplast elemek élén végigfutni rezgõcsiszolóba fogott 200-400 körüli csiszolópapírral letolni, azért, hogy a szegecsek, csavarok ne kapjanak belõle.

A ragasztás menetét már leírtam.

De semmi sem szentírás. :)

4966 Bencze Robi 2012-06-02 14:48:09  Előzmény: Spityu: 73581

köszi, akkor nézek valami bontottat

4965  Spityu 2012-06-02 14:37:04  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Emlékeim szerint a fogasív nem cserélhetõ, egyben van a vázzal, egyszerûbb cserélni a komplett kézifékkart. 3 + 1 csavar.

4964 Bencze Robi 2012-06-02 14:30:32

sziasztok
tudja valaki, hogy lehet e kézifékkarhoz fogasívet kapni valahol csakmert én nem találtam így hirtelen sehol sem. Gondolom egy fog törhetett le belõle, mert amikor behúzom akkor egy kattanás kimarad, meg így nagyobb az útja is :D
ja meg ha találok és ki szeretném cserélni akkor a szegecselt részt is meg kell bontani, csakmert még ezt eddig én nem szedtem szét
köszi

4963 Kárász Endre 2012-06-01 20:04:14

Azóta beszéltem a karosszériás sráccal, egész jól körvonalazódnak a dolgok. Dicsérte a csöppséget, hogy szép gyári állapotban van a nagy része, szóval büszke vagyok ám! A küszöböknél ponthegesztés lesz. Eleinte attól tartottam, hogy az így adódó rések klasszikus korróziós gócok lesznek, de ettõl jobban félek, mint kellene... Viszont ami feladja a leckét: a duró elemek eltávolítása. Milyen biztonságos technika létezik a ragasztott élek leválasztására? Valakinek valami tuti mesterfogás? Illetve milyen sorrendben érdemes hámozni a sárvédõket? Díszléc, csavarozás, szegecselés lemetélése, majd a ragasztott élek?

4962 Kalmár Csaba 2012-06-01 18:39:41  Előzmény:Kárász Endre: 73572

végigvarrni nem szabad kasznizásnál CO-val, mert vetemedhet és kiégeted az összes szenet és törékeny lesz , elrepedhet!

Ha valakinek kell trabin kisebb lakatos munkákat elvállalok én is, de komplett felújítást nem .Olcsón megcsinálom, de nem 1 nap alatt, mert általában úgy csinálom, hogy nekem is tetszen :)

4961  Spityu 2012-06-01 17:15:13  Előzmény:Kárász Endre: 73572

Ponthegesztés. Ha igazán igényesre akarod, akkor ponthegesztõvel kell hegeszteni. :) Ha kevésbé, akkor a CO-ponthegesztés is megteszi.

Barkács szakkörbe belefér a CO-varratos hegesztés is, Veteránba már nem, csak f.szkorbács kíséretében. :)

Amúgy az alsó küszöbhöz, talán a kédernél a padlólemezhez ill. az oszlopokhoz van hozzápöttyölve. De ez látszik drótkorongozást követõen.

Az eltávolításhoz jól jön direkt ponthegesztõ fúró.

Sajnos, alternatívát nem tudok mondani. Nekem szerencsére teljesen hibátlanok voltak (koppkopp).

4960 Kárász Endre 2012-06-01 13:53:45  Előzmény:révai ákos: 73574

Szeretném jelezni, hogy loptam a számot, én is most hívtam a srácot :)

4959  J.I. 2012-06-01 12:38:38  Előzmény:révai ákos: 73574

Szia,köszi máris hívom!

4958 révai ákos 2012-06-01 09:37:47  Előzmény: J.I.: 73570

Szia !

Van egy karosszérialakatos barátom Bp, XV. kerületben, szépen dolgozik, és neki is van Trabija, úgyhogy ért hozzá.
A száma : 20/353-2266,Bécs Dávid

üdv

4957 Kunyi Tamás 2012-05-31 20:33:33

Tibke:
Igen, kipróbáltam, ezzel járok dolgozni, szóval megy, csak arra gondoltam okozhat-e valami rejtett hibát. Mondjuk azóta számítógépre is lett kötve az ECU és azzal is hibamentesen kommunikált.

Spityu:
Ilyesmire gondoltam én is, és mivel az "áramkörben" nem volt benne az ECU, így talán meg sem érezte.
A Trabantomban viszont nincs ilyen gondom :) nekem az marad a number1.
Köszi a segítséget srácok! Ja és lassan utolérlek benneteket a topikban, mert az elejérõl kezdtem olvasni, de van még fél évnyi anyag :D
[i](Módosította slimtomi 2012.05.31. 22:36-kor)[/i]

4956 Kárász Endre 2012-05-31 20:00:33

Küszöbcserénél hogyan kell hegeszteni a küszöböket (alsót, felsõt) a fenéklemezhez? Végig kell varrni CO-val teljesen, oszt kész? Egymáshoz a két küszöböt? Azt ponthegesztik, vagy hogy? Továbbá: utángyártott felsõrõl tudom, hogy nagyon gané', de mit lehet/érdemes tenni? Van más alternatíva?

4955 Varga Tibor 2012-05-31 18:50:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 73565

Nem hiszem hogy bajt okozhat ha nem volt rajta a gyújtás.(Nálam többször túlélte, a hegesztést is, igaz, azok 90-94 közti komputerek. De kipróbáltad már?

4954  J.I. 2012-05-31 16:44:22

Sziasztok,a segítségeteket szeretném kérni.Budapesten vagy közvetlen környezetében keresek karosszéria lakatost aki a 2T-t kicsit gatyába rázná.
Segítségeteket köszönöm szépen! :-)

4953  Spityu 2012-05-31 10:06:15  Előzmény:Kunyi Tamás: 73565

Józan paraszti ésszel csak az akksinak ártasz ezzel -> rövidzár -> nagy áramfelvétel. Persze a józan paraszti ész nem mindig alkalmazható fizikában, szóval akár árthat is egy érzékeny elektronikának.
Egyszerûbb lett volna azt írnom: nem tudom. :D

4952  Spityu 2012-05-31 10:03:57  Előzmény:Kárász Endre: 73566

Saját célra teljesen jó az olcsó. Nekem valami lerúgott használt méd in csájnás van, jól mûködik. Fontosabb dolog a csõ... van merev és gumiból készült is. Elõbbi akkor szükséges, ha egyedül dolgozol, ugyanis kétkezes présnél csak a merev csövet tudod rányomni rendesen a szemre. Viszont merevségébõl adódóan be van határolva az alkalmazhatósága, bár ez Trabantnál nem jelent gondot.
Esetleg vehetsz egykezes prést is.

4951 Kunyi Tamás 2012-05-30 22:13:51  Előzmény:Kárász Endre: 73566

Cél szentesíti az eszközt. Szerintem atttól függ milyen sûrûn fogod használni.

4950 Kárász Endre 2012-05-30 21:02:45

Tervezem egy zsírzóprés beszerzését, de nem tudom, hogy milyet. Érdemes ~5000Ft-ot megadni egy BETA-ért, vagy jó a 2-3ezer Ft-os lengyel, stb. gyártmányú is? Vajon van érdemi különbség köztük?

4949 Kunyi Tamás 2012-05-30 20:56:46

Szevasztok!
Egy kicsit nem teljesen Trabis/Wareszos kérdésem lenne, ha off, töröljétek nyugodtan a kérdésem. Szóval ha egy injektoros autóban véletlenül letestelem az akku pozitív sarkát egy villáskulccsal, és egy pillanatra némi szikra jelenlétében ellenzi ezt az autó, akkor meg tud hibásodni az ECU? A motor nem járt, gyújtás nem volt ráadva... Az én elektronikai tudásom szerint, nem kifejezetten, de ti mit gondoltok?
Köszönöm elõre is!

[i](Módosította slimtomi 2012.05.30. 22:58-kor)[/i]

4948 Kozma Bence 2012-05-30 19:46:51  Előzmény: Spityu: 73563

Rendben, köszi! :)

Igen, ott a hengertalpnál is teli van..

4947  Spityu 2012-05-30 19:43:47  Előzmény:Kozma Bence: 73562

Mehet henger, hengerfej egyaránt. Arra azért figyelj, nehogy megrozsdásodjon a hüvely. Szóval napokig ne áztasd benne. :) Jah, durva ecset nem árt a mûveletnél. Lehet kapni (normális) festékboltban az átlagos ecsethez hasonlót, de szõr helyett a gyökérkeféhez hasonló sörte van a nyél végén. Tudom ajánlani...

A folyadék olaj, mégpedig ami a benzinbõl kicsapódott. Van az a kis csésze szerûség a hengertalpnál, na ott is össze szokott gyûlni, a mai napig nem értem, hogy miért szüntették meg az olajozó furatokat, ami a csészétõl a csapágyakig vezetett...

4946 Kozma Bence 2012-05-30 18:32:47

Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)

Spityu: A trisós vízbe mehet a henger és a hengerfej is? Mert akkor ezt kipróbálnám, elég olcsó...

Levettem ma a hengert és a dugókat is. A hajtókarok mellett benézve van valami folyadék a fõtengelynél. Elõször benzinre tippeltem, de annak már rég el kellett volna párolognia. Lehet, hogy víz kerülhetett oda?

4945 Bencze Robi 2012-05-30 18:18:01  Előzmény:Erõs Pál: 73560

alapjárati elektronika rendben van?

4944 Erõs Pál 2012-05-30 17:11:40

Sziasztok! Segítség kellene!
1.1 es Trabíról lenne szó.
Az alapjáratom ingázik.. ( És a motor sem gyorsul úgy mint eddig)
Teljesen szétszedtem a karbit, és kitisztítotam. Az üzemenyag rendszert is.
De összerakás után sem múlt el a "probléma".
A gyújtásra gondoltam, de cseréltem gyertyát, gyertyakábeleket, gyújtásfedelet, kalapácsot is. De a gond megmaradt.
A szerelõ spanom szerint nem az a baj, de nem tudja õ sem hogy mi baja lehet.
Tanács, tapasztalat... esetleg valkinek volt már ilyen baja és tudja mi a megoldás...
(Lehet hogy csak be kellene állítanom valamit??)
Minden ötlet érdekel! Köszi!
Sziasztok!

4943 Varga Tibor 2012-05-29 20:21:21  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Ze még nem tûnik túl vastag koksznak, nitrohigító simán lehozhatja. Amúgy meg régen én injektortisztítót használtam(szétszedés nélkül, csak a tankba öntve :) ), kb 5-10 ezer km-nként, és gyönyörûen lehozta a kokszot, aranysárga volt a hengerfej, és a dugó is.

4942 Varga Tibor 2012-05-29 20:15:06  Előzmény:szilágyi József: 73556

Ha az eredetiség nem szempont, mi régen biztonsági övbõl csináltuk. De a futószalag is tökéletes, ahogy elõttem mondták.

4941  Spityu 2012-05-29 19:49:59  Előzmény:szilágyi József: 73556

Van az aprók között, igaz csak 2db. A méretben nem vagyok biztos, mármint, hogy van-e különbség az elsõ és a hátsó között.

Esetleg még nézd meg a zsombicar oldalát.

Szállítószalagból lehet vágni, termelõüzemeknél szinte mindig van selejtezve, néha a gyárival megegyezõ színût is találni.

4940 szilágyi József 2012-05-29 19:44:31

Sziasztok kollégák ! :) érdekelõdnék hogy futómû felszíjazáshoz mibõl lehetne csinálni hevedert?? vagy esetleg venni vhol kis pénzért

4939  Spityu 2012-05-29 18:54:20  Előzmény:Kozma Bence: 73552

A tárcsa vitán felül gyári új.

Szénbõl volt utángyártott? Nekem 82ezer km után olyan, mint az új. A letörés mértékébõl ítélve.

Szerkezetbõl ritkán, detalálni gyári újat, nemrég volt vaterán 8-ért, az elég baráti érte, de lehet sokkal drágábban és olcsóbban is találni. :) Szerintem teljesen felesleges még a tárcsát is cserélned. Vagyis inkább úgy fogalmaznék: a mostani kisgenerálnál csak a tárcsát cseréld ki, azt is csak akkor, ha tényleg muszáj, de azért vedd meg ezt a 3500-ast, aztán késõbb tárazz be egy gyári új szerkezetet, de jó darabig nem lesz rá szükséged. :)

4938 Őry Gábor 2012-05-29 18:37:21  Előzmény:Kozma Bence: 73546

A csapágyaknak is lehet, ha elmegy belõlük, vagy szétszárad a zsír.

A dugótisztítás legjobb módja, ha le is van véve a henger és a dugó is. Ugyanisa koksz pora nem megy be a hengerfal és a dugó résébe. Bár itt nem fontos az esztétikum, a drótkefe helyett valamilyen hántolót ajánlanék, mert az acél drórtkefe összekarcolja az alumíniumot.
A hengerfejet meg kell nézni, hogy síkban van-e (mondjuk egy vastagabb üveglapon. Ha billeg, akkor tuti, hogy ki fog fújni. Fel kell szabályoztatni.
Ha már szedtél szét motort, akkor ez a rész kihagyandó. A dugópucoláshoz maradhat a dugó a helyén, de a hajtókar köré tekerni kell valami rongyot, hogy a csula ne potyogjon bele. Így megúszható a dugókiszedés (nem bonyolult, de ütögetni kell a csapszeget, nehéz ellentámasztani a hajtókart, ha nem támasztod ki, akkor elgörbül és az alsó csappágynak se jó, kipotyoghat a csapágygörgõ stb.)
[i](Módosította orygabor 2012.05.29. 20:50-kor)[/i]

4937 Őry Gábor 2012-05-29 18:32:58  Előzmény:Kozma Bence: 73552

Mivel a kuplungcsere nem olyan nagy cucc a Trabin, én nem cserélném. A kinyomószenet is csak akkor, ha már full elkopott.

4936 Kozma Bence 2012-05-29 18:25:20

Ez a kuplungtárcsa szerintetek tényleg eredeti?
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/egyeb/trabant_601_kuplungtarcsa_gyari_uj_ddr_1597279943.html[/url]

Illetve szerekezetet és kinyomószént is érdemes ilyenkor cserélni? Azokból jók az utángyártottak?
[i](Módosította 83NC3 2012.05.29. 20:26-kor)[/i]

4935 Kozma Bence 2012-05-29 17:50:31  Előzmény: Spityu: 73550

Okés, köszönöm! :)

4934  Spityu 2012-05-29 13:08:33  Előzmény:Kozma Bence: 73549

A kifújásra a vastag olajsárból lehet következtetni.
Ha leveszed a hengereket, akkor a dugókat is érdemes lekapni, de jelöld meg, melyik volt a bal (2) és melyik a jobb (1). Ill. a gyûrûstiftek pozíciójára is figyelni kell visszaszereléskor (hátul legyenek).
A tisztításhoz: 10-15l forró víz, 250-500g trisó, és az alkatrészek. Érdemes nagy lábasba tenni, így késõbb lehet még fõzni. A maradék kokszot kátrányoldóval próbáld meg eltávolítani, ha azzal sem jön, akkor drótkefe. A legvégén fel is polírozhatod a dugók tetejét ill. a hengerfej égésterét 1000-2000 körüli csiszoló papírral.
Trisó helyett benzint, Brigéciol-t (csak D3-at, B2000-et ne), gázolajat, hígítót (lassan olcsóbb, mint a benzin) is használhatsz vagy egybõl kátrányoldót.

4933 Kozma Bence 2012-05-29 11:57:01

Köszi!

A gumi nem lehet, mert megemelve is nyikorog. Bár azok se a legjobbak már.

Azt hol lehet látni, hogy kifújt? Amiatt nem kokszos a közepe?
A dugókat mivel tisztítsam? Drótkefe?

4932  Spityu 2012-05-29 11:39:59  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Rozsda biztosan nem. Kátrány a kátrány alatt. :D De egész jó, láttam már kokszosabbat is. Érdemes lepucolni a dugók tetejét ill. a hengerfejet (kívül, belül!) Túlzottan nem érdemes lehúzni a hengerfejet, mert annyira szétlapíthatja a tömítést, hogy ki fog fújni. Gyakorlatilag sávokra tudja vágni a hengerfej barázdás felülete. Ahogy strabi is írja, fontos, hogy átlósan húzd meg a csavarokat, több lépcsõben.
A hengertalpnál ugyanez, ott zsírozd meg a tömítést, hogy csússzon, és ezáltal könnyebben igazodjon. De akár tömítõpasztával is megkenheted.
A nyikorgás szerintem is fék / csapágy / gumi, ebben a sorrendben.

4931 Gyapjas Gergely 2012-05-29 11:18:39  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Helló!

Azt látni hogy szörnyen kifujt mindkét hengered, meg azt látni hogy alapméretes a dugattyú benne. Elég annyival meghúzni, csak figyelni kell hogy keresztbe kell csinállni meg több lépcsõbe. A hengertalpak lehúzását valaki leírta a múltkor részletesen
A nyikorgó hang inkább fék, vagy durvább esetben csapágy vagy csukló, de csukló inkább kanyarodáskor hallni. De jártam úgy hogy a nagyon elöregedett gumik okozták amikor félig leeresztve használták.

4930 Kozma Bence 2012-05-29 10:56:20

Üdv!

Leszedtem a hengerfejet és kiváncsi lennék a véleményetekre:

Jobb oldal:
[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000060.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000060.jpg[/img][/url]

Bal oldal:
[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000061.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000061.jpg[/img][/url]

A bal oldalin mitõl lehet az a folt? (rozsda?)

Késöbb leveszem majd a hengereket is. A visszarakásuknál mire kell odafogyelni? A könyv a hengerekre 27,5N-t, a hengerfejekre 41N-t ír. Ez elég neki?


Más:
Mitõl lehet az, hogy az elsõ kerekeknek nyikorgó hangjuk van forgás közben? Féltengelycsukló mehetett tönkre?

4929  Spityu 2012-05-28 09:52:59  Előzmény:Kárász Endre: 73544

Rosszul írtam az elõbb, köszi a javítást: 1+0.25l az adag. Összesen 1.2l + megfelelõ mennyiségû edzõ ment el az aljára, helyenként ecsetelve, aztán fújva. Saját hígítójával (740), ami kb. 2200/l.
Töményen nem igazán praktikus alkalmazni a foszforsavat, olyan 20%-os dózisban jó lesz, máskülönben valóban visszamarad, ragacsos lesz a felület. 75%-os technikai foszforsavat szoktam vásárolni, a hígítást követõen nitrót is szoktam löttyinteni hozzá. A drótkorongozást, csiszolást követõen legelõször érdemes nitróval végigmenni (ecseteléssel), ill. a legvégén, fújás elõtt is azzal célszerû.
A visszamaradó foszforsav nem korrozív, de kerülendõ, mert gátolja a tapadást.
A washprimernél szerintem úgy kalkulálják a mennyiséget, hogy az összes vas-foszfáttá (kéreggé) alakul, mindeközben a festék is megszilárdul, így biztosítva tökéletes tapadást. Nekem 5:1 arányú washprimernél 10% körüli foszforsavtartalmú edzõ rémlik, ami kb. 2%-ot jelent az egészre vetítve.
Ha washprimert használsz, nem feltétlenül szükséges az egészet lekenni (foszforsavas eleggyel), elég, ha a kráteres felületeket bekínálod vele, márha van ilyen. A (többszöri) nitrós lemosást viszont semmiképpen se hagydki, ugyanis az alvázvédõ vékony filmrétegben elkenõdik a vaslemezen, ami gátolja a tapadást.
Ha csak ezzel foglalkozol, akkor az autó oldalraborításától az alvázvédõ megszáradásáig kell kb. 1 hét.

4928 Kárász Endre 2012-05-28 09:22:14  Előzmény: Spityu: 73543

A komplett aljára mennyi 989 megy el? Gondolom, egy 1+0,25l szett nem elég. Írtad korábban a foszforsavas elõkészítést. Az ebbõl visszamaradó (akármilyen kevés) sav nem lesz korrozív ott legalul? Mondjuk a wash primerben is foszforsav van, de ott sem értettem, hogy miért nem okoz gondot a késõbbiekben. Teljesen tömény savval csináltad?
Nincsenek illúzióim: Egyre jobban belelovalom magamat, ebbõl oltári nagy szétszedem-mindent megcsinálok-összerakom projekt lesz a nyáron :)

4927  Spityu 2012-05-27 09:16:26  Előzmény:Kárász Endre: 73542

Wash primerre nem fújhatsz 989-et, mert lekapja. Közbensõ rétegnek kell valami másik, azt hiszem, pl. a Rapid jó is. (989 1l+0.5l: 4e, Rapid 0.75kg 3.3e, washprimer sem túl olcsó). Ez így elég drága lenne, de az ár egy veteránautónál erõsen másodlagos tényezõ. :D
Amúgy nem szentírás az én módszerem, én így láttam jónak. Majd az idõ eldönti... De pl. a volt mûhelyem ajtajai meglehetõsen nagy üvegfelületekkel rendelkeztek, berácsoztam egy augusztusi napon, egy október-novemberin le is kentem 989-cel a már vakrozsdás varratokat - kissé vékonyan (kb. az ecsetet mostam már ki) -, és két téllel késõbb sem jelentkezett semmiféle korrózió. Ugyanígy jártam el a lakat pántjánál is, annak a varratai sem rozsdásodnak. Errõl jut eszembe, ez egy horganyzott lemezáru, levakarhatatlanul tapad rá a 989, míg a Rapid és egyéb alapozók könnyen lejönnek. Egyébiránt színtiszta vasra a Rapid is nagyon jól tapad.
A 930-as alvázvédõt kizárólag amiatt vettem, mert bitumenes, akár a gyári. A minõségérõl nem tudok nyilatkozni, elméletileg 100%-osan vízzáró, ha nem repedezik szét, akkor jó lesz. A tapadása olyan, mint a kátrányé. 3kg-t fújtam a teljes alvázra, ma már 5kg-t vennék, kicsit talán vékony, de az eredeti funkcióját úgysem kell betöltenie a rétegnek, kizárólag "esztétikai" okokból van felvíve.
A lökhárítótartó pozíciójánál figyelembe kell venni magát a lökhárítót is, bár valamennyi tûrése van annak is, ha jól emlékszem. Továbbá, a távolságon kívül arra is ügyelni kell, hogy ne legyen oldalirányba eltolva a lökös, a fekete sarkok ne érjenek hozzá a duróhoz. Nem egyszerû, én utólag hegesztetném fel lökhárítóstól a konzolokat, két-két csavar behajtását követõen a tartó belsejét alapozóval megtunkolva.
Visszatérve a küszöbre: bárhogyan is alapozod, a hegesztésnél úgyis lejön, szóval belülrõl az üregvédelem nagyon fontos. Az enyémen is meg kell még csinálni.

4926 Kárász Endre 2012-05-27 08:36:51  Előzmény: Spityu: 73541

Azért gondoltam komplett küszöbcserét, mert a hattyúnyak felõl van nagyon megroggyanva, illetve a hátsó végén, plusz még a középsõ kereszttartó is elmállott a szélsõ 5 centin, tehát az alsó küszöb ott is beteg. Azaz elöl, középen és hátul :D A wash primer azért lenne jó, mert van itthon. Úgy gondolom, hogy Body 960 wash primer, 989 alapozó és 930 alvázvédõ lesz a bevonatrendszer, persze az utóbbi csak kívülrõl. Gondolom, ha a 989 és a 930 nálad bevált, akkor nem érdemes nagyon mást keresnem. Más: cserés a két elsõ lökhárítótartó saroklemez is, ebbõl festetlen utángyárit vettem, mert ilyenból volt párban. Sokkal vastagabb, mint a gyáriként hirdetett fekete alkatrész. A durónál az ív is megegyezik vele. Annyi, hogy a lökhárító felcsavarozására szolgáló lemez nincs ráhegesztve, az önálló feladat... [url=http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=5149]íme[/url] Ennek a betájolása okoz most kisebb fejfájást. Úgy tervezem, hogy a feketére festett darab [url=http://mlt.boltaneten.hu/kinalat/9_trabant_alkatreszek-35/2341_trabant_lokharito_tarto_lemez_elso_jobb/](ez)[/url]alapján mérem fel a helyét. Szeretném itthon megcsinálni, mert akkor ezen a helyen is frankó védelmet lehetne neki adni, és úgy vihetném el a lakatoshoz. Vajon mennyire kritikus apozíció? A saroklemezt úgyis a duróhoz kell majd illeszteni, azt meg a villogólemez határozza meg. Tehát szerintem ez a saroklemez néhány milis tûréssel kerül a helyére. Emiatt azért elég pontosan kéne betájolnom ezt a felfogató vackot.