Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5006 Kozma Bence 2012-06-07 16:39:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Itt egy komponensûnek írja az oldal.
[url]http://sikabolt.hu/spd/sika_761106/Sikaflex_252_600ml[/url]

(bár most nézem, hogy ez nem a szélvédõragasztók közé van sorolva, hanem gépjármû tömítõk és ragasztók közé...)
[i](Módosította 83NC3 2012.06.07. 18:41-kor)[/i]

5005 Szedlák Tibor 2012-06-07 15:57:42

Reinz el én jártam úgy, hogy nyomatékra húzáskor beleszakadt a blokkba a csavar ... dobtam is kifelé raktam vissza a gyáriakat azzal semmi baj nincs azóta se.

5004 jocking . 2012-06-07 14:51:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Értem. Néztem a Reinz féléket, 2 féle hosszúságú van, 92 és 98 mm-es. Ajusánál nincs hossz megadva, a Trabant szerelési útmutatóban meg alighanem 88 mm-es csavar van írva. Jó még a 92 mm-es, vagy az már hosszú bele? Gondolom a furat jóval lejjebb ér a blokkban, mint a csavar.

5003 Gyapjas Gergely 2012-06-07 13:43:17  Előzmény:jocking .: 73617

Jocking!
Reinz legyen a legelsõ, utána Hans legvégsõ esetben Ajusa, utóbbiból sokszor elõfordult hogy már második lépcsõnél elszakadtak.

A sárvédõragasztáshoz ne használjatok szélvédõragasztót mert azok 2 komponensûek. A por és zsírtalanított felületre elõször az aktivátorát kell felkenni és utána a ragasztót, de ha így csinálod is akkor már csak roncsolással jön le míg aktivátor nélkül 1-2év alatt elengedi és elválik.

5002 Kolonics Tamás 2012-06-07 12:47:03  Előzmény:jocking .: 73617

Szerintem elég jó márka az Ajusa,nyugodtan megveheted!

5001 jocking . 2012-06-07 12:21:28

Valaki tudna tanáccsal szolgálni 4T hengerfejcsavarokkal kapcsolatban? Azt hallottam, hogy hengerfejtömítés cserénél érdemes a csavart is cserélni. Milyet érdemes venni? Jó az, amit trabihoz árulnak, vagy érdemesebb VW-hez valót venni? Annyi plusz információt talán érdemes tudni ezzel kapcsolatban, hogy emelt kompressziójú motorba kellene (2mm le van véve a blokktetõbõl).

Találtam egy VW-hez valót, aminek ezek a paraméterei:
Hossz: 92 Menetméret: M11 Belsõ sokfogú
Ez jó trabanthoz is? Mi a tapasztalat az egyes márkákkal kapcsolatban? Jó az Ajusa, vagy érdemesebb Hans-Pries-t, vagy Reinz-et venni?

5000 jocking . 2012-06-07 12:21:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Persze, az általad leírt módszerrel is megoldható a dolog. Mi anno több régebbi autónkban is így állítottuk a szelephézagot.

4999 Nagy Donát 2012-06-07 11:15:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73614

Nekem azt tanácsolták, hogy emeljem meg a kocsit, és forgassam meg a kereket.

4998 Szebelédy Péter 2012-06-06 15:57:47

Egy alap kérdésem lenne: Hidrotõkét akarok ellenõrizni, ahogy a karbantartó könyiv is írta, de nincs 20-as kulcsom a fõtengely forgatására. Egy fél fordulatnyi elforduláshoz nem árt a motornak, ha 4-esben tolom úgy 20 centit a parkolóban? Ha kicsit is benyomható a tõke, akkor az már kuka?

4997  Spityu 2012-06-05 21:08:46

Segíthet még a tengelyvég vagy a lendkerék gázégõs helyi melegítése, persze apránként és nem vörösizzásig.

4996 Kozma Bence 2012-06-05 19:31:45  Előzmény:Őry Gábor: 73611

Igen, köszi, lejött már szerencsére. :) Behajtottuk a csavarokat és nagyon szépen leugrott.

4995 Őry Gábor 2012-06-05 18:29:04  Előzmény:Kozma Bence: 73608

De közben látom, hogy lejött a lendkerék!

4994 Őry Gábor 2012-06-05 18:28:09  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Ha még nem volt leszedve, akkor bizony keményen oda kell b@szni neki. Egyszer én is próbáltam keményfa alátéttel, stb, végül az lett, hogy egy gépmûhelyben az egyik csávó két pajszerral alányúlt, miközben a másik egy alkarnyi bronztüskével és egy nagykalapáccsal vert rá. Nem elsõre jött le....
A csavarral való feszítést ajánlanám, mert talán az a legkíméletesebb. Nehogy eltörjön a forgyttyúsház a pajszer alatt. Ha már nagy feszültség alatt van, talán enged az ütésnek.

4993 Holnapy Gergely dr. 2012-06-04 22:42:55  Előzmény:Kozma Bence: 73595

A felsoroltakból egyik sem.
Sikaflex 256. Ez jól eldolgozható, majd csiszolható, festhetõ, mégis kellõen rugalmas marad. Én magam egy újabb ragacsoláskor biztos nem szórakoznék más típussal. Egyébként nyilván az általad felsorolt ragasztók mindegyike sok szempontból százszor jobb tulajdonságú mint a korabeli NDK-s hézagkitöltõ-repedezõ gyurmák.
Üdv:
G

4992 Kozma Bence 2012-06-04 20:28:39

A lendkeréknél lévõ fõtengely szimmering mérete 55X70X8?

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=dsc001aya.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/dsc001aya.jpg[/img][/url]

4991 Kenyér Zoltán 2012-06-04 19:32:00  Előzmény:Kárász Endre: 73603

Álltalában kézzel simán le lehet húzni a csillagot, de arra figyelj, hogy könnyen szét is tud esni, és utána összeszedegetni a tûgörgõket, és újból összerakni nem nagy élmény.

4990 Bencze Robi 2012-06-04 17:19:07  Előzmény:Kárász Endre: 73604

szerintem valami Fortschritt kombájnban lehetett inkább

4989 Bajáki Péter 2012-06-04 16:58:11  Előzmény:Kárász Endre: 73604

Köszi. :D

4988 Kárász Endre 2012-06-04 16:51:00  Előzmény:Bajáki Péter: 73602

Az biztos, hogy a felsorolt jármûvek egyikébe sem való:) A méréshatára 1300ford/min! Ezzel maximum egy hajómotornál lehetne valamit mérni... Egyébként a "trommeldrehzahl" feliratot valamilyen "dob fordulatszáma"-ként lehetne fordítani. Esetleg anyukámat meglepem vele és beépítem a mosógépbe: ezzel tudná ellenõrizni a centrifugálás fordulatszámát:D

4987 Kárász Endre 2012-06-04 16:38:29  Előzmény: Spityu: 73599

No és a féltengely bordás végére milyen szorosan van illesztve a csillag? A zéger levétele után könnyen ki lehet ütögetni? Akkor már cserélnék gumiharangokat is...

4986 Bajáki Péter 2012-06-04 16:08:10

Sziasztok!

Ez mibe való fordulatszámmérõ? Mz?
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_egyeb_jarmu/mz_trabant_simson_wartburg_ddr_fordulatszammero_1600368410.html[/url]

Azt írja, hogy bowdenes kihajtású. Meg lehet-e oldani valahogyan a Trabiba való bekötését?

(Elméleti szinten kérdezem, nem tervezem megvásárolni. - Bár kétségtelen, hogy jól néz ki. )

4985 Kozma Bence 2012-06-04 15:48:14  Előzmény: Spityu: 73600

Szerintem az se nagy gond ha sérült, mert nem szilárd elvileg az oldaluk, hanem csak fóliás és zárt pisztoly kell hozzájuk. De azért rákérdek majd.

4984  Spityu 2012-06-04 15:42:08  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Kérdezzetek rá azért: nem nyomódottak-e a tubusok. A képen nekem úgy tûnik, hogy egy sérült van lefényképezve, amint nem tudom, mennyire lehetne használni.

4983  Spityu 2012-06-04 15:41:06  Előzmény:Kárász Endre: 73597

Simán.

4982 Kozma Bence 2012-06-04 15:37:45  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Akkor énis a 265-bõl kérek. :) Azt nagyon megköszönném ha kölcsön tudnád majd adni, mert ahogy elnéztem nem olyan olcsó mulatság...

4981 Kárász Endre 2012-06-04 15:36:42

2T váltót ki lehet úgy venni, hogy a csonkállványok a helyükön maradnak, és egyszerûen csak kiemelem a bölcsõbõl? (Persze a motort elõtte lekapnám, mert nem vagyok erõmûvész...) Tehát a féltengelyek maradnának a helyükön, futómûhöz nem nyúlnék semennyire sem. Egyébként háromágú csillag van a végükön, ha ez esetleg számít.

4980 Kárász Endre 2012-06-04 14:43:36  Előzmény:Kozma Bence: 73594

Megrendeltem a fickótól a 265-ös szélvédõragsztót, egybõl négy darabot:) Nem gondolom, hogy az adott felhasználás szempontjából olyan baromi nagy különbség lenne köztük, ráadásul tegnap átnéztem mindegyiknek az adatlapját, és ez rendelkezik a legnyagyobb szilárdsággal. Azt mondta ma, hogy van még kb. egy fél raklapnyi belõle. A pisztolyt én is kutattam, valószínûleg veszek magamnak. Elõre láthatóan nekem két-három hét múlva lesz a felragasztás aktuális. Egyeztessünk, mert lehet, hogy kölcsön tudnám adni neked!

4979 Kozma Bence 2012-06-04 06:11:37  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Egyébként Te melyikkel dolgoztál? 221, 252, 552, 512, 254, 265?

4978 Kozma Bence 2012-06-04 05:41:36  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Szia!
Sajnos erre nem is gondoltam. Körülnéztem neten, lehet kapni 600ml-es pisztolyt is, valamivel drágábban. Bízok benne, hogy van valamelyik ismerõsnek.

4977 Holnapy Gergely dr. 2012-06-03 22:51:31  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Szia!
Sikát pl én is ajánlottam, én 300ml-es kartussal dolgoztam, ami a háztartásban is megtalálható "szilikonpisztoly nyomóba" behelyezhetõ. De vigyázz, mert amit belinkeltél, az 600 ml-es kiszerelés, lehet hogy v.mi spéci adagoló kell hozzá, hiszen ezt ipari körülmények közé javasolják. De cáfoljon meg aki dolgozott ilyen kiszereléssel. Csak nézz körül, vagy kérdezz rá az eladónál, nehogy az olcsóbb legyen a drágább a végén...
G

4976 Kárász Endre 2012-06-03 20:09:26  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Elõre bocsájtom: sose ragasztottam még durót...

Viszont nekem is pont ez lesz a következõ lecke, mivel a kocsi megy a karosszériáshoz. Korábban a Sika 256-ot ajánlotta valaki, így ezzel tudtam összevetni a Vaterán lévõket, miután kigugliztam az összesnek az adatlapját. A húzó-, és nyírószilárdság alapján a 265 tûnik a legjobbnak. De azért jó lenne valaki másnak is a véleménye, fõleg, ha azt mondja, hogy mindegy:)
Ami viszont durva, hogy ez nagyon-nagyon jó áron van(~negyede)! Az lenne a javaslatom, hogy egyeztessünk a licitálás ügyében. Attól függõen, hogy melyikbõl mennyi van neki, valahogy eloszthatnánk, de ezt majd privátban.

4975 Kozma Bence 2012-06-03 18:20:24  Előzmény: Spityu: 73585

Köszi!
Próbálgattam ma, de sikertelenül, annyira nem mertem neki odavágni...
A 2 14-es furat nincs bedugózva. :)

Vaterán találtam ragasztót:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/szelvedo_uveg/sikaflex_ragaszto_tomito_szelvedoragaszto_1599579059.html[/url]
Melyik fajta lenne jó a durók visszaragasztására?

4974 Kárász Endre 2012-06-03 18:03:32  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Mivel a dugó egy aluminium "kupak", ezért érdemes egy éles csavarhúzót beleütni, és kicsavarni. Legalábbis nálam ez bejött :)
[i](Módosította Endre 2012.06.03. 20:04-kor)[/i]

4973  Spityu 2012-06-03 17:08:42  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Az is jó, feltéve, ha nincs bedugózva. :)

4972 Őry Gábor 2012-06-03 15:09:39  Előzmény: Spityu: 73585

És ha behajt 2 14-es csavart a lendkerék furatába? Feltéve, hogy nincs bedugózva?

4971 Bencze Robi 2012-06-03 09:51:59  Előzmény:Kiss Krisztián: 73586

akkor üzenek :) köszi

4970 Kiss Krisztián 2012-06-03 06:54:38  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Nekem van új,ha kell még privátba üzenj,megbeszéljük![imgw]http://kepfeltoltes.hu/120603/M_solat_-_m_hes_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4969  Spityu 2012-06-02 21:48:09  Előzmény:Kozma Bence: 73584

Csavard le az anyát, aztán feszíts be egy pajszert a blokk és a lendkerék közé (nem kell teljes erõvel). Alu dorni + kalapács kombóval simogasd a fõtengely lendkerék felõli végét. Nem kell nagyon nagyokat ütni, inkább sok kicsit (közepest) + forgasd a lendkereket (vagy tedd át a pajszert). Alu dorni híján hajtsd szintbe az anyát, és úgy üsd a végét a tengelynek. A lényeg, hogy ne sérüljön a menet. Le fog jönni.

4968 Kozma Bence 2012-06-02 20:06:23

Üdv!

A lendkerék lehúzása hogy lehetséges célszerszám nélkül?

4967  Spityu 2012-06-02 15:01:57  Előzmény:Kárász Endre: 73579

1. Szegecsek lefúrása, alsó és felsõ csavarok eltávolítása.
2. Szike, lapos és vékony csavarhúzó, vágó, kalapács és az ezekbõl alkotott szerszámkombinációk megfelelõ módon történõ alkalmazása. :)

Gyári ragasztónál a szike nem annyira használható, inkább újraragasztott elemeknél, ha PU-val, esetleg sziloval rögzítették. A gyári ragasztó általában jó vastag réteget képez, a csavarhúzót érdemesebb a karosszériához közelebb beütni, annak nem árt a horzsolás, a durónak inkább. Miután sikeresen eltávolítottad az elemeket, a fenti szerszámokkal óvatosan csapkodd le a ragasztódarabokat a durókról, elég jó meló... Aztán flexbe fogott sodrott tányér és drótkoronggal távolítsd el a maradékot, egyúttal érdesítsd fel a duroplastot. Akár a teljes felületén. Az esetleges üreg- és alvázvédõ rétegeket is távolítsd el.
Ezután alapos ecset + nitró kezelés, szükség esetén drótkoronggal végigfutni. A lényeg, hogy az utolsó mozzanat a zsírtalanítás legyen, ill. ragasztás elõtt közvetlenül szintén. Ragasztás elõtt célszerû a duroplast elemek élén végigfutni rezgõcsiszolóba fogott 200-400 körüli csiszolópapírral letolni, azért, hogy a szegecsek, csavarok ne kapjanak belõle.

A ragasztás menetét már leírtam.

De semmi sem szentírás. :)

4966 Bencze Robi 2012-06-02 14:48:09  Előzmény: Spityu: 73581

köszi, akkor nézek valami bontottat

4965  Spityu 2012-06-02 14:37:04  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Emlékeim szerint a fogasív nem cserélhetõ, egyben van a vázzal, egyszerûbb cserélni a komplett kézifékkart. 3 + 1 csavar.

4964 Bencze Robi 2012-06-02 14:30:32

sziasztok
tudja valaki, hogy lehet e kézifékkarhoz fogasívet kapni valahol csakmert én nem találtam így hirtelen sehol sem. Gondolom egy fog törhetett le belõle, mert amikor behúzom akkor egy kattanás kimarad, meg így nagyobb az útja is :D
ja meg ha találok és ki szeretném cserélni akkor a szegecselt részt is meg kell bontani, csakmert még ezt eddig én nem szedtem szét
köszi

4963 Kárász Endre 2012-06-01 20:04:14

Azóta beszéltem a karosszériás sráccal, egész jól körvonalazódnak a dolgok. Dicsérte a csöppséget, hogy szép gyári állapotban van a nagy része, szóval büszke vagyok ám! A küszöböknél ponthegesztés lesz. Eleinte attól tartottam, hogy az így adódó rések klasszikus korróziós gócok lesznek, de ettõl jobban félek, mint kellene... Viszont ami feladja a leckét: a duró elemek eltávolítása. Milyen biztonságos technika létezik a ragasztott élek leválasztására? Valakinek valami tuti mesterfogás? Illetve milyen sorrendben érdemes hámozni a sárvédõket? Díszléc, csavarozás, szegecselés lemetélése, majd a ragasztott élek?

4962 Kalmár Csaba 2012-06-01 18:39:41  Előzmény:Kárász Endre: 73572

végigvarrni nem szabad kasznizásnál CO-val, mert vetemedhet és kiégeted az összes szenet és törékeny lesz , elrepedhet!

Ha valakinek kell trabin kisebb lakatos munkákat elvállalok én is, de komplett felújítást nem .Olcsón megcsinálom, de nem 1 nap alatt, mert általában úgy csinálom, hogy nekem is tetszen :)

4961  Spityu 2012-06-01 17:15:13  Előzmény:Kárász Endre: 73572

Ponthegesztés. Ha igazán igényesre akarod, akkor ponthegesztõvel kell hegeszteni. :) Ha kevésbé, akkor a CO-ponthegesztés is megteszi.

Barkács szakkörbe belefér a CO-varratos hegesztés is, Veteránba már nem, csak f.szkorbács kíséretében. :)

Amúgy az alsó küszöbhöz, talán a kédernél a padlólemezhez ill. az oszlopokhoz van hozzápöttyölve. De ez látszik drótkorongozást követõen.

Az eltávolításhoz jól jön direkt ponthegesztõ fúró.

Sajnos, alternatívát nem tudok mondani. Nekem szerencsére teljesen hibátlanok voltak (koppkopp).

4960 Kárász Endre 2012-06-01 13:53:45  Előzmény:révai ákos: 73574

Szeretném jelezni, hogy loptam a számot, én is most hívtam a srácot :)

4959  J.I. 2012-06-01 12:38:38  Előzmény:révai ákos: 73574

Szia,köszi máris hívom!

4958 révai ákos 2012-06-01 09:37:47  Előzmény: J.I.: 73570

Szia !

Van egy karosszérialakatos barátom Bp, XV. kerületben, szépen dolgozik, és neki is van Trabija, úgyhogy ért hozzá.
A száma : 20/353-2266,Bécs Dávid

üdv

4957 Kunyi Tamás 2012-05-31 20:33:33

Tibke:
Igen, kipróbáltam, ezzel járok dolgozni, szóval megy, csak arra gondoltam okozhat-e valami rejtett hibát. Mondjuk azóta számítógépre is lett kötve az ECU és azzal is hibamentesen kommunikált.

Spityu:
Ilyesmire gondoltam én is, és mivel az "áramkörben" nem volt benne az ECU, így talán meg sem érezte.
A Trabantomban viszont nincs ilyen gondom :) nekem az marad a number1.
Köszi a segítséget srácok! Ja és lassan utolérlek benneteket a topikban, mert az elejérõl kezdtem olvasni, de van még fél évnyi anyag :D
[i](Módosította slimtomi 2012.05.31. 22:36-kor)[/i]