Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5056 Kozma Bence 2012-06-19 10:59:12  Előzmény:Őry Gábor: 73667

Megszakítós még, 6V-os.

5055 Kárász Endre 2012-06-18 16:15:16

Blokkfeleket és a sebváltó házfeleket mivel érdemes tömíteni? Egyik szaküzletben Loctite 5920-t mondtak.

5054 Kárász Endre 2012-06-17 19:42:18  Előzmény: Spityu: 73669

-Hengeren tényleg csak ez az "1" van, ami a dátum lehet. Jó, persze ott van még a [b][i]Metallgusswerk Leipzig[/i][/b] embléma, meg a cikkszám a felömlõn, de az általam keresett pl. "8 84" dátumjelzés sehol. Lehet, hogy már tényleg lesz@rták, és nem csináltak 90-es mintát:D
-Sajnos az egyik rózsakerék tuti cserés, mert kb húszforintos nagyságú a csorbulása, egyszerûen letörhette valami kósza akadály az úton, de a szimmeringet éppen nem éri el. Mindegy, csere mindkettõnél, ennyit megérdemel a csöppség.
-A csapágy biztosan megforgott, mert látni némi húzást a difinél, a "csap" felületén. A másikat akkor majd megpróbálom óvatosan lefeszíteni cavarahúzóval. Mondom óvatósan:D

A fõtengelyem ezek után akár még jó is lehetne, mert nem igazán mozog alul. Illetve én nem tudom eldönteni, hogy a hajtókar billegésében mennyire van benne a radiális hézag, és mennyire a tengelyirányú illesztés miatt adódó jobbra-balra csúszkálás. Arra gondoltam, hogy holnap elviszem Mihályfihoz, majd mond róla véleményt. Persze felújítani nem biztos, hogy ott újíttatnám... Egyébként ahogy írtam, 86000km van benne.
Köszi a pontos válaszokat!

5053  Spityu 2012-06-17 19:24:52  Előzmény:Kárász Endre: 73668

- Hengerfejnél volt sima és tõcsavar is, ill. talán ott is variáltak a kulcsnyílással.
- Biztos, hogy nincs jelölés a hengertalpnál? Amúgy nincs gyakorlati tapasztalatom ilyen fiatal alkatrészekkel. :)
- Csináltak rugós kivitelû tárcsát gyárilag.
- Függõlegesen (radiálisan) ne kotyogjon egyik csapágy se és ne is legyen darabos a forgás. A hajtókart oldalirányba mozgatva a két szélsõ pozíció között kb. 2-3mm távolság mérhetõ a felsõ szemnél gyári új fõtengelynél. Ez az idõ múltával nõ, a nagyon lötyögõs csapágynál akár a sonkába is beleérhet ilyenkor a hajtókar. Volt már rá példa, persze kiszerelve.
- Pereme? Palástja? Ha a szimmering futófelületénél sorjás, próbáld meg lecsiszolni (körkörösen), ha nem sikerül, akkor cseréld inkább, érdemes párban, bár a tiéd picit drágább, mint a 2 ágú.
- Ha nem is könnyen, de nekem is lejöttek kézzel, cseréltem a gyáriakat, bár nem lett volna muszáj. Az újak felhelyezése elõtt a biztonság kedvéért egy kicsit megérdesítettem a fogadó felületet. Amúgy nem feltétlenül forog meg üzem közben, a diffi súlya miatt inkább a golyók kezdenek forgásba. Lada váltónál általában az összes csapágy szerelhetõ kézzel. :)

5052 Kárász Endre 2012-06-17 17:33:16

Kis kocsi a karosszériásnál, így a hétvégén volt idõm szétszedni a váltót és a blokkot. Alig akarom elhinni, de minden jel arra utal, hogy a 86000km-t futott (1990. 02. havi) Trabinak bontatlan volt a motorja és a váltója! Hengerek pl. rendesen ki vannak vállasodva. Néhány kérdés azért felmerült bennem:
-A henegrfejnél nálam tõcsvarok vannak. Ilyen késõi évjáratnál már sima hlf. csavar volt, nem?
-Hengertalpnál nincs gyártási idõ jelezve. Csupán egy "1" látható, de semmi több. Az összes blokkalkatrész '90. januári. Lehet, hogy a "90"-es évszámot már nem öntötték bele? Ennyire "vindofcséndzs" volt már akkoriban???
-Kuplungtárcsa rugós. Valami olvashatatlan felirat van rajta, mintha TGL szám lenne, ráadásul a ferrodo is gyári megjelenésû. Valaki azt írta egyszer, hogy rúgósat nem csináltak az NDK-ban... Mi az igazság?
-Hajtórúd alsó szeménél és a dugattyúcsapszeg görgõskoszorújánál mekkora a megengedhetõ maximális játék? Most nem a mérõórával mérhetõ radiális hézagra gondolok, hanem valami egyszerûen ellenõrizhetõ tájékoztató mérésre:)
-Váltónál az egyik rózsakerék külsõ pereme kicsorbult. Érdemes mindkét oldalon kicserélni? A kihajtásnál könnyezi az olajat, tehát a szimmering tuti cserés, de hátha ez is segítene...
-Az egyik 16013 csapágy (difinél) belõ gyûrûje megforoghatott, mert kézzel le tudtam venni. Másikat is cserélném, csak nem tudom, hogy hogyan lehet -ésszel, de szerszám nélkül- lehúzni.

[i](Módosította Endre 2012.06.17. 19:37-kor)[/i]

5051 Őry Gábor 2012-06-17 15:57:24  Előzmény:Kozma Bence: 73658

Elektronikus a gyújtás, vagy megszakítós? Az elektronikus beállítása rém egyszerû.

5050 Ackermann Balázs 2012-06-15 18:54:00  Előzmény:Kalmár Csaba: 73660

Én most fogok nekiesni a ragasztásnak, de neutrális szilikonnal. Az nem ecetsavas és a tetõmet is 100%-osan tömítette. :) Ráadásul elég jól ragaszt is.

Szegecselés helyett mindenhol rozsdamentes csavarokkal operálok, szeretném ha szükség esetére bontható maradna. Sajnos ragasztani muszáj így is. Majd meglátjuk milyen lesz.

5049 Kárász Endre 2012-06-15 16:34:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 73662

Bakony Mûvek gyártmánya.

5048 Kárász Endre 2012-06-15 16:34:08  Előzmény:Kalmár Csaba: 73663

Kell valami káros dolog is az autózásban:D

5047 Kalmár Csaba 2012-06-15 15:34:11  Előzmény:Kárász Endre: 73661

A gyári ragasztó elmúlt 20 éves!Persze , hogy kõkemény.Párszáz forintért jó maszkot lehet kapni.Akihez én jártam régen sika cuccokért még a száradási idõket is tolta fejbõl...

5046 Csády Szabolcs 2012-06-15 14:04:19

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120615/DSC01185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Tegnap bontóztam ezt a kis szimpatikus kapcsolót, de fogalmam sincs, hogy mekkora áramerõsséget bír elviselni.
A hátulján csupán 2 szimbólum van meg egy számsor:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120615/kapcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Valaki ki tud ebbõl valamit okoskodni?
Elõre is köszönöm!

5045 Kárász Endre 2012-06-15 09:02:02  Előzmény:Kalmár Csaba: 73660

Sika szaktanácsadó véleménye: ki kell próbálni:) Pontosabban fogalmazva azt mondta, hogy csináljak tapadási tesztet, mert lehet, hogy mindenféle aktivátor nélkül is jó lesz. Egyébként pont hogy a szélvédõragasztó, ami rugalmas marad kötés után. A gyári ragasztót az elmúlt három napban szedtem le. Bizton állíthatom, hogy ez a csontkemény valami eléggé merev... Egyébként a drótkorong ideális az eltávolítására, csak a keletkezõ port elég kellemetlen letüdõzni...

5044 Kalmár Csaba 2012-06-15 07:28:27  Előzmény:Kárász Endre: 73659

Ha bemész valamelyik komolyabb sika forgalmazó helyre ott megmondják neked, hogy melyiket hogy tudod használni.Az egész netes kutakodást ki tudod kerülni egy szaki 20 éves tapasztalatának a meghallgatásával.Amúgy szerintem a szélvédõragasztó teljesen felesleges és drága egy duró felragasztásához!Amit ezzel felragasztasz szinte biztos, hogy egyben soha többet nem szeded le!Mivel a trabant kaszni szokott csavarodni, sokkal jobban járnál egy olyan tömítõ ragasztóval ami nem szárad keményre hanem valamennyire rugalmas marad.Azonban ecetsavas szarokat semmiképpen se vegyél, mert a fémrészeket megtámadja.

5043 Kárász Endre 2012-06-14 19:59:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73619

Hoppá, mondasz valamit! Most találtam egy [url=http://www.szelvedoragaszto.hu/nagyobb-elettartam-a-primermentes-szelvedoragasztokkal]cikket[/url] a Sika oldalán, ahol leírják, hogy bizony az ún. primermentes ragasztókhoz is kell aktivátor... Az aktivátor adatlapja [url=http://hucon.webdms.sika.com/fileshow.do?documentID=1592]innen[/url] tölthetõ le. Ajjaj, újabb kiadás elé nézek????? Azonban reményteli, hogy a fenti cikk csak a szélvédõüvegnél írja elõ ennek a használatát, a karosszéria felületén nem. Talán a duróra mégse kell...
[i](Módosította Endre 2012.06.14. 22:02-kor)[/i]

5042 Kozma Bence 2012-06-14 19:53:38  Előzmény:jocking .: 73656

Miért is lenne ilyen egyszerû... Na mindegy valami majd csak kisül belõle. :D
Köszi! :)

5041 Kárász Endre 2012-06-14 19:38:07  Előzmény:Kalmár Csaba: 73654

Akkor megnyugodtam, ezek szerint nálam okés, max a gumipogácsák aszalódhattak össze... Attól féltem, hogy van valami olyan alattomos rohadás-féle, amit ránézésre nem lehet egyértelmûen kizárni.

5040 jocking . 2012-06-14 18:40:41  Előzmény:Kozma Bence: 73655

Röviden a válasz a két kérdésre: Nem. Igen.
Viccet félretéve a fõtengely csak akkor jön ki, ha szétdöntöd az egész motort. Az egyetlen dolog, ami fent maradhat, az az ékszíjtárcsa, így a gyújtás részét is szét kell szedni. Ebbõl egyenesen következik, hogy az elõgyújtás elállítódik. Annyit esetleg lehet tenni, hogy a gyújtás alaplapot összejelölöd a gyújtás házával.

5039 Kozma Bence 2012-06-14 18:35:48  Előzmény: Spityu: 73644

A gyújtás levétele nélkül ki lehet szedni a fõtengelyt? A leszedésnél elállítódik valami? Mert gyújtás állítástól félek azért...

5038 Kalmár Csaba 2012-06-14 16:01:19  Előzmény:Kárász Endre: 73642

Ha egy lengõkar el van rohadva szerintem jól látszik.

5037 Kalmár Csaba 2012-06-14 15:57:38  Előzmény:Kleibán Tommy: 73651

Szerintem szórókittet semmiképpen ne tegyél rá, mert le fog peregni.Létezik aluhoz alapozó azt használd.

5036  Spityu 2012-06-14 12:01:53  Előzmény:Kleibán Tommy: 73651

Jó minõségû szóróval talán nem kell egyéb adhezor, de a sima 1K-s sz.rok hamar lepörögnének (magasnyomású mosótól pl.).

5035 Kleibán Tommy 2012-06-14 11:55:04  Előzmény: Spityu: 73650

Persze fényezés elött kapna alapos csiszolást ahogy kell meg persze szoro gitett mint ahogyan a kocsi többi elleme!
[i](Módosította mujek 2012.06.14. 13:55-kor)[/i]

5034  Spityu 2012-06-14 11:30:27  Előzmény:Kleibán Tommy: 73649

Le lehet festeni, a sima festéket általában ledobja az alu.

Kell valami adhezor vagy jófajta 2K alapozó, de érdesíteni (mattítani) sem árt.

5033 Kleibán Tommy 2012-06-14 11:26:12

Hali Skacok!. Kérdésem felétek: jövö hónapban fényezem a vasat és ugye a teteje fekete lesz. na most van a tetön a diszléc körbe. azt le lehet festeni?? nem fogja ledobni a festéket??

5032 Szabó Tamás 2012-06-14 04:28:58  Előzmény:Kárász Endre: 73642

Szia

Ez jó kérdés, én is kíváncsi volnék a válaszra, mert: A múlt héten felújítattam a lengéscsillapítóimat, gyári új spirálrugókat tettünk be és kerék nem úgy áll "V alakban" megfelelú dölésszögben, mint ahogy azt vártuk. Na akkor ennek mi lehet az oka?

Üdv: Tomi
[i](Módosította tamasszabo 2012.06.14. 06:29-kor)[/i]

5031 Kalmár Csaba 2012-06-12 19:11:42  Előzmény:Kárász Endre: 73646

Egy kis csavarlazító vagy egy kis melegítés csodákra képes!

5030 Kárász Endre 2012-06-12 17:56:49

A nagyon makacs ajtócsapszeget hogyan lehet kiszedni? A négybõl három kijött egy M8-as csavar segítségével, de a negyedik egyszerûen meg se moccan. Az egyik oldalt kiáll, szerintem ott már peremesre püföltem...

5029 Kozma Bence 2012-06-11 18:40:26  Előzmény: Spityu: 73644

Értem, köszi! Akkor azt is elmosogatom. :) Nem akarom, hogy ez miatt legyen gebasz ennyi munka után.

5028  Spityu 2012-06-11 18:16:19  Előzmény:Kozma Bence: 73643

Egy kis olajsár nem annyira nagy gond, bár nem túl egészséges. Ha már ilyen szépen elmostad a hengereket, érdemes volna a blokkot is szétkapni (mondanám, hogy a fõtengelyt is kicserélhetnéd, meg akkor már fúrni is lehetne... de az már eléggé eltérne az eredeti tervtõl).
Ha jól emlékszem, a lendkereket is lebontottad, ezt követõen már nem annyira nagy feladat szétkapni a blokkot. Igazából csak a szimmeringház és a blokkfelek csavarjait kell kihajtani, aztán jöhet ki a fõtengely ékszíjtárcsástól. Ezután a hengerekhez hasonlóan tudod elmosni az öntvényeket, a gyári tömítõhöz kromofág és/vagy nitrohígító jó eltávolításhoz.
A szét- és összeszerelést egyaránt jól leírja a könyv. Az öntvényekben lévõ meneteket érdemes jól kimosni, esetleg menetfúróval kitúrni a koszt, sokkal jobban érezni a meghúzáskor, ha nincs nyomatékkulcs (annyira nem is kötelezõ 2T-nél).

5027 Kozma Bence 2012-06-11 17:38:10

Üdv!

Ha valami beleesett volna a forgattyúsházba a levett hengerek miatt az okozhat gondot? Olajsárra gondolok, ami a blokk külsején rakódott le. Be volt tömve természetesen a lyuk, de azért aggódok miatta. Kettészedni a blokkot mennyire bonyolult mûvelet?

Más: Múltkor írtátok, hogy Ti nem cserélnétek kuplung szerkezetet. Az enyémbe van 1-2 elég mély "bevágás". Ez nem teheti tönkre az új tárcsát?
[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000101.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000101.jpg[/img][/url]
[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000103.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000103.jpg[/img][/url]

5026 Kárász Endre 2012-06-10 21:01:12

Hogyan lehet megállapítani, hogy a hátsó lengõkar meg van-e roggyanva, rohadva, hajolva? Úgy tudom, hogy pl. az eltérõ kerékdõlés ennek az oka. Itt az a lengõkar beteg, amelyiknél kisebb a dõlésszög? Kiszerelt állapotban van valamilyen mérhetõ paraméter?

5025 Csády Szabolcs 2012-06-10 18:58:00  Előzmény:Mazák Viktor: 73640

Engem érdekel ;)

5024 Mazák Viktor 2012-06-10 15:56:48

Sziasztok!

Az UIS témához nemrég kerestem eladó karburátorokat, most sikerült egyet vennem, egy wartburgét (4T). Nomost, a probléma annyi, hogy buborékleválasztó nem érkezett a csomaggal együtt, de egy pár ezer forintos alkatrészt nem fogok visszaküldetni azért, mert hiányzik róla valami, drágább a posta mint az alkatrész. Meg lehet a buborékleválasztást oldani valahogy, az említett alkatrész elkerülésével? Pl. egy sima mosdószivacs darabot behelyezni a csõbe a benzinszûrõ egység után? Egyáltalán mi a helyzet ha nincs buborékleválasztó?

Még nem találtam gyártót az UIShez. Apropó, ha találok, érdekelne valakit? Minimális különbség van a Trabant- és a Wartburghoz való között, így remélem egy árban fogják vállalni. Most a buborékleválasztó nagyobb problémának tûnik.

Elõre is köszi a segítséget

5023 Varga Csaba 2012-06-10 14:38:24  Előzmény: Spityu: 73638

Õm de lényeg hogy nem nagyon értek hozzá még most ismerkedem velehogy galyra metn a motor s generálozni kell s gondoltam akkor már egy kis tuning is beleférne vhogyan egy kis kompresszió növelés

5022  Spityu 2012-06-09 20:38:56  Előzmény:Varga Csaba: 73637

Miért, a 2T Wartburg nem szintbejárós? Nehezen tudom elképzelni...

5021 Varga Csaba 2012-06-09 19:44:58

Hello mi a véleményetek arról hogy wartburg 353 blokkból leszedni 1,5-2mm dugokat hozzá igazítani a nagyobb kompresszió érdekében ?

5020 buczkó balázs 2012-06-09 11:30:42  Előzmény:Varga Tibor: 73634

köszönöm a segítséget!nem tudom miért de tökre úgy emlékszem hogy más az áttétel, de hogy miért? passz! minden esetre most már nyugodtan vásárolok.

5019   2012-06-09 10:04:43  Előzmény:jocking .: 73626

Igen. A hátsó lengéscsillapítókba 10W40 olajat öntöttem, sajnos nem lett jobb. :/ De egy próbának jó volt.

5018 Varga Tibor 2012-06-09 07:07:30  Előzmény:buczkó balázs: 73632

A hengerfej és a blokk találkozásánál, a vezérlés felöli végén a blokknak, a hengerfejtömítés síkjában van beleütve. Ha 820-al kezdõdik Trabant, Ha 86-al, akkor Wartburg.

5017 Varga Tibor 2012-06-09 07:05:28  Előzmény:buczkó balázs: 73631

Mármint minél rövidebb? A Wartburgénál? Baromság, nagyon sokszor ki lett ez már tárgyalva, a két váltó áttételezése tök ugyanaz!

5016 buczkó balázs 2012-06-09 07:02:05  Előzmény:Varga Tibor: 73629

a fedelek sajn nem játszank, mert meseszép arany feketébe pompáznak :D,viszont a karter gáz kivezetés szép delfin szürke, ha ez jelent valmit. a motorkód be van verve valahová?

5015 buczkó balázs 2012-06-09 06:56:18  Előzmény:jocking .: 73630

ez eddig ok. az egyedüli probléma ezzel, hogy a trabi 4. fokozata rövidebb. így is forog szerencsétlen motor rendesen, nem szeretnék vele mégjobban kitolni :D, azért lenne jó megtudni, hogy hogyan lehet szemrevételezéssel eldönteni mibe is való hivatalosan

5014 jocking . 2012-06-08 18:55:43  Előzmény:buczkó balázs: 73628

Ha nincs rajta a kuplung kiemelõ, akkor bármihez jó, attól függõen, hogy alul vagy felül lógatod ki a kiemelõvilla karját. (Tudtommal).



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5013 Varga Tibor 2012-06-08 18:20:07  Előzmény:buczkó balázs: 73628

A Wartburg váltón alul van a kuplung kiemelõ. A Trabantnál felül.
Motornál meg amibõl feltûnhet hogy 1.3, az max a motorkód. Meg szürke a szelepfedél általában, és a karter is.(de ez nem mérvadó)
[i](Módosította Tibke 2012.06.08. 20:21-kor)[/i]

5012 buczkó balázs 2012-06-08 17:51:39

sziasztok!

Egy kis segítségre volna szükségem. Hogyan tudom eldönteni, hogy egy váltó 4t trabi vagy 4t wartburgba való? Semmi kotronc nincs rajta, csak maga az öntvény ház amibõl kilóg a nyelestengely, se kihajtás, se kulissza, se bakok, se kuplung kiemelõ se semmi. Illetve ha jól tudom csak a lökethoszban van eltérés a 4t Trabi és Waresz motorja között, légyszives segítsetek, mert marha jó áron vannak és vasárnapig kell döntenem a vásárlásról.
Elõre is köszönöm :D



[i](Módosította jocking 2012.06.08. 20:57-kor)[/i]

5011 Kárász Endre 2012-06-08 17:01:34

Miért van, hogy itthon kincsnek számít a gyári felsõ küszöb, a német webshopokban meg könnyen találni. Pl. [url=http://shop.strato.de/epages/61260628.sf/sece6530cbd6a/?ObjectPath=/Shops/61260628/Products/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3%22/SubProducts/%22Lager%202%20Regal%202%20Fach%201-3-0001%22]ezt[/url]. Jó, tudom, megkérik az árát, de most nagyon gondolkodóba estem, hogy inkább rendelek valami ilyet. Ez valyon tényleg eredeti? Gondolom, a németek már csak nem olyan lehúzósak...

5010 jocking . 2012-06-08 10:22:48  Előzmény: : 73625

Mármint hogy szétszedtél egy lengéscsillapítót?:D

5009   2012-06-07 19:19:34

Egy kis érdekesség

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120607/K_p081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5008 jocking . 2012-06-07 19:15:07  Előzmény:Szebelédy Péter: 73623

Részemrõl én soha nem tekerem el a pumpát a vezérmûszíj levételekor/visszarakásakor. Felmegy anélkül is, csak erõsen kell akarni. :D

5007 Szebelédy Péter 2012-06-07 18:20:14  Előzmény:jocking .: 73616

Köszönöm, megnéztem ma hogy mi is a helyzet. 4 dbeged a nyomásnak, fõleg a 4. henger két tökje. a másik kettõ is kicsit. Gyanítom ezért csattog. Ha leszedem a vezérmûszíjat, akkor a hûtõvizet is le kell ereszteni, vagy a vízpumpát el lehet forgatni análkül is? (már úgy értem, komolyabb niagara nélkül :) )