Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5713 Rajna László 2012-12-18 12:20:54  Előzmény:Szabó Gábor: 74328

köszi szépen! a " hamar engedjem le ", mit jelent pontosan?:)

5712 Szabó Gábor 2012-12-17 22:19:18  Előzmény:Rajna László: 74319

5W-40, márkás, LiquiMoly, Castrol edge. Elsõ olajat hamar engedd le. Többi olajcserét se halaszd 8ezernél késõbbre, így tiszta marad a motor sokáig.
Ezekhez a dolgokhoz programozható gyújtás is járna.

5711 Szebelédy Péter 2012-12-17 19:29:26  Előzmény:Mazák Viktor: 74325

Érdekes amit írtál, ugyanis a nyáron nekem is voltak hasonló élményeim, noha a ventillátor idõben kapcsolt. 1 perc állás (hosszabb piros lámpa, dugó stb) után felment a 2. zöldre. Fûtéssel kibírta hosszabb ideig is, 2 zöldes állással. Ránézek arra a termosztátra mostmár (nyitni nyit teljesen, de lehet késõn). Ja és csináltam még 1 légtelenítést, az meghozta a fûtést hamar, legközelebb ha megyek vele, kiderül hogy mennyire tartósan.

Nálam ha jól mûködik, a fûtést hamarabb lehet észlelni, mint hogy a termosztát nyitna, szóval kezdek megint megzavarodni :)

Kellemes ünnepeket minden istállótársnak!

5710  Spityu 2012-12-17 17:07:59

Hmmm... túlmelegedés... volt szó a gázos témánál is, hogy jobban melegszik a motor meg a többi. Ezt nem tudom alátámasztani. Egész pontosan: gázzal járok, totál gyári motor, desztvizet még sosem töltöttem bele (nem vagyok rá büszke), hegyvidéken lakom, és - lekopogom - soha nem forraltam még meg a hûtõközeget. A ventilátor is igen ritkán kapcsol be, max. ha lépésben haladok felfelé a hegyre... és nem a hõgomba a rossz.

5709 Mazák Viktor 2012-12-17 14:10:03  Előzmény:Kunyi Tamás: 74316

Sziasztok!

Prometheusnak is válaszolok egyben. Nekem volt egy nyári túlmelegedéses problémám, idestova 2 éve.

Normál használat mellett is felkúszott a hõmérõ a második zöldbe, nem kapcsolt a venti, egyszóval egyenes út volt a megfõzés felé (egyszer vöröset is ért). Persze egyszer sem fõztem meg, ugyanis.: Még a !nyári 40 fokban is! teljesen kitárt fûtéssel mindig nagyjából szinten lehetett tartani a motor hõháztartását (elsõ zöld jelzés), mondjuk két hét után nem volt szõrös a lábszáram, és ez nem vicc. Nem vagyok rá büszke, de nekem is (túl) sokáig tartott a diagnosztika. Az ok: Kb. félig nyitott a termosztát, lecsökkent a keresztmetszet a hûtõrendszeren belül, ezért a hõgomba sem érzékelt megfelelõen, így egyáltalán nem, vagy nagyon késõn kapcsolt a venti. Azóta persze van a mûszerfalon is kapcsolója.
Szerintem az a kapcsolat, hogy a motorhõt a fûtéssel szabályozni lehet, az annyit tesz, hogy a motor hûtõköréhez csatlakozik a fûtés, vagy legalábbis mire a fûtés megérkezik, addigra mind a két körben áramlik a hûtõközeg. Ha külön körön lenne a fûtés és a hûtés, akkor a téli hidegben is egy kilométer után meleget kéne fújnia a fûtésnek, de sajnos nem így van. Úgy gondolom sokkal hamarabb nyit a termosztát mint hogy a fûtés megérkezne. Hiszen a bemelegedési fázisban fontos az is, hogy ne legyen hõingás. (90 fokos hûtõközeget a -15 fokossal összeengedve újra elég hûs közeget kapnánk, a hengerfej pedig nehezebben tûrné ezt a dilatációt minden egyes bemelegedési fázisban.)

Nem akartam rögtön ezzel a sztorival kezdeni, mivel még pár oka lehet a túlmelegedéses nemfûtésnek, ennek egyike a levegõsödés :)

Kitartást, mihamarabbi megoldást kívánok!
Kellemes ünnepeket!

5708 Szabó Tamás 2012-12-17 09:10:18  Előzmény:Őry Gábor: 74306

Szia Gábor

Köszi a segítséget.
Tavasznál elõbb nem fogom használni a Trabantot.
Ha akkor sem fog mûködni, akkor megcsináltatom.
Köszi a segítséget.

Üdv.
SzT

5707 Rajna László 2012-12-16 20:44:07  Előzmény: Spityu: 74320

15W40-et javasol gyárilag...

5706 Rajna László 2012-12-16 20:40:22  Előzmény: Spityu: 74320

hát most így konkrétan passzolom milyen a gyárija...:D de mindjárt utánanézek.

5705  Spityu 2012-12-16 20:35:59

Nekem is lenne egy kenõanyagos kérdésem: 2T Trabant régi féltengelynél mennyi olajat adjak az LZS-2-höz? Tudtommal a "koktélt" jobban szereti.

5704  Spityu 2012-12-16 20:34:17  Előzmény:Rajna László: 74319

10W40, én erre szavazok. Amúgy annak a bizonyos VW blokknak mi a gyárija? Szerintem maradhat az.

5703 Rajna László 2012-12-16 20:09:20

Üdv Urak!
szeretnék kérni egy kis segítséget!
1.3 VW blokk -2mm,könnyített fõtengely, picit könnyebb lendkerék,polír hajtókarok, polír hengerfejcsatornák, 272-es vezértengely, injektorsor...talán ennyi, ami fontos lehet. tehát a kérdés, hogy milyen motorolajat ajánlanátok hozzá?:)

5702 Kenyér Zoltán 2012-12-16 17:56:51  Előzmény:Varga Tibor: 74294

Tèlen csak ùgy közlekedek, hogy a kartert kivezetem a motor alà. Csövek repedèsmentesek. Szûrõt kitakaritottam, de vàltozatlan a helyzet. Ha visszakötöm a kartert hideg motornàl ràngat.

5701  Spityu 2012-12-16 14:38:22  Előzmény: Spityu: 74302

Ma méricskéltem kicsit. A hengertalpakból már hiányzik kb. 0.2mm, de még kb. 0.1mm le kell hogy jöjjön (üveglap + hézagmérõ alapján). Összefûztem a blokkomat, a henger alá gyári, 0.3mm-es grafitos papírtömítés ment, érintõre meghúztam az anyákat, majd néztem, hogy mennyire jön ki a dugattyú. Pont síkban van a széle. Feltettem a hengerfejet is, tömítés nélkül ill. azzal is... A hézagot úgy teszteltem, hogy a csapszeg vonalában - a billegésbõl adódó csalást kizárva ezzel - elhelyeztem egy kis viaszdarabkát, rátettem a hengerfejet a helyére, majd lassan átfordítottam a holtponton a fõtengelyt. Lassan, óvatosan, hogy a holtpontot követõen az összepréselõdött viaszdarabka ne morzsolódjon, szakadjon szét. Az eredmény hengerfej tömítés NÉLKÜL a fenti síkolási értékkel kb. 0.65mm-es vastagságú viasz maradvány. Én úgy számolom, hogy gyári hengertalppal, 0.5mm-es hengerfej tömítéssel kb. 1mm lehet készre szerelt motornál ez az érték.

5700 Kunyi Tamás 2012-12-15 17:13:48  Előzmény:Varga Tibor: 74309

De csak akkor "hideg" a motor, ha nyitva maradt a termosztát. Szerintem neki levegõs a rendszer.

5699 Szebelédy Péter 2012-12-15 14:50:41  Előzmény:Varga Tibor: 74309

Ez igaz, de nálam a mûszer szerint meleg a motor, és a fûtés is hirtelen kel életre, nincs egy elnyújtott bemelegedési fázis. Sõt a mõszer szerint még melegebb is, mint kéne.

5698  Spityu 2012-12-15 14:22:32  Előzmény:Varga Tibor: 74310

Köszi!

5697  Spityu 2012-12-15 14:22:04  Előzmény:Kárász Endre: 74312

A rövid megy a hengerbe, de nézd csak oda, látszik, hogy a hosszú nagyon túllógna. Illetve a rövid felével felfelé még az anyát sem érné végig, nemhogy az alátéttel.

5696 Kárász Endre 2012-12-15 09:55:12

2T hengerfej tõcsavarok melyik felükkel mennek a hengerbe? A hosszabb vagy a rövidebb menetessel?

5695 Varga Tibor 2012-12-14 22:02:19  Előzmény:Szabó Tamás: 74301

Simán lehet hogy egy váltó olajcsere megoldja a dolgot, ideig-óráig. Az utánygártott szabadonfutó is jó, ha nem koptatta még szét a tegelyt a megforgó szabadonfutó agy. Én sokadik kisérletre inkább lehegesztette ma szabadonfutót, nem nagy megterhelés 4-ben kinyomni a kuplungot gurulásnál....(még a gyári új is megcsúszott, itt untam meg, a 2.szétszedésnél)

5694 Varga Tibor 2012-12-14 21:59:18  Előzmény: Spityu: 74302

2,8mm-es hengerfej síkolásnál se ér bele a hengerfejbe a dugattyú. A billegés pár századdal is orvosolható, de a gyári új is billeg, ellenben ha lehuzatod, akkor semmi baja.
De ha nagyon szeretnéd egy érintõ síkolással megnyugtathadod magad.

5693 Varga Tibor 2012-12-14 21:57:13  Előzmény:Kunyi Tamás: 74308

Ha rossz a termosztát, a motor is hideg, ergo fûtés sincs....

5692 Kunyi Tamás 2012-12-14 18:17:13  Előzmény:Szebelédy Péter: 74307

Na igen, a fûtõradiátor nem a primer körben van?

5691 Szebelédy Péter 2012-12-14 13:31:41  Előzmény:Mazák Viktor: 74305

Köszönöm az ötleteket, mindárt megnézem a légtelenítést. Ha a termosztát nem nyit ki, az a fûtésre is hatással van? Azt hittem, az csak a hûtõ felé nyitja a vízkört, a fûtõradiátor meg "direktbe" van a motor körén.

5690 Őry Gábor 2012-12-14 09:36:00  Előzmény:Szabó Tamás: 74301

Nem mûködne. A jelenség hidegfüggõ. Ha még nyári melegben sem vette be, akkor most biztosan nem fogja, legfeljebb 5-6 km után. Veszélyes is lehet, mert kihúzatás után még nehezebben kapja el. Elõzéskor, vagy ha nyumulnak mögötted, nem szerencsés helyzet.

5689 Mazák Viktor 2012-12-14 09:14:03  Előzmény:Szebelédy Péter: 74303

Sziasztok,

A késõn megjövõ fûtésre akár a termosztát késõ nyitása is válasz lehet. Ez a hidegben való túlmelegedésre is jó ok lehet. (Ha tényleg ez a hiba oka, még szerencsés is lehet, hogy télen jön elõ. Viszont hamarabb bemelegszik a gép.)

5688 Németh János 2012-12-13 22:22:52  Előzmény:Szebelédy Péter: 74303

levegõs felsõ fûtõ radiátor? Vagy ez nem olyan mint a trabi

5687 Szebelédy Péter 2012-12-13 22:01:41

Sziasztok,
Van valakinek ötlete, mi baja lehet annak a fûtésnek, ami 10 km után hirtelen kezdi el onatni a meleget, addig semmit, noha a mûszer szerint megvan az üzemi hõ, sõt esetenként felmegy a 2. zöldbe is, menet közben (-10 foknál). A fûtéssel együtt a hõháztartás is rendbeáll. Fagyálló novemberben cserélve, -22 fokos elvileg. Mindenkinek köszönöm, aki elolvassa!

5686  Spityu 2012-12-13 20:05:03

Meg tudná mondani valaki, hogy 2T Trabantnál mennyit lehet a hengerTALPból maximálisan síkolni? Javító síkolásra gondolok, kicsit billegnek. :(

Mivel van 0.3 és 0.5mm-es hengerfejtömítés is, úgy gondolom, hogy legalább 2 tizedet elvisel anélkül, hogy beleérne a dugattyú a hengerfejbe.

Lehetõség szerint nem szeretnék vastagabb tömítést alkalmazni.

5685 Szabó Tamás 2012-12-13 17:56:19  Előzmény:Őry Gábor: 74300

Köszi.

Amúgy érdekes a dolog.

Mert! A Trabantot csak nyaranként használom/használtam.
Akkor is csak közvetlen az indulás után nem vette be a negyediket.
Harmadszorra - negyedszerre már beszokta venni.
Lehet ez összefüggésben, hogy a váltóban lévõ olaj induláskor nem olaj sûrûségû, mint egy pár kilométer megtétele után, avagy... De nyáron annyira nem tud megsûrûsödni? Nem? Laikus vagyok, ezért kérdezem.

Amúgy Szeptember óta nem mentem vele, így nem tudom most mûködne-e?

5684 Őry Gábor 2012-12-13 17:19:34  Előzmény:Szabó Tamás: 74299

Kétlem, hogy kapsz még gyárit valahol. Én egyszer utángyártottat tettem bele, és nem volt gond vele.
Nekem legutóbb (már egy másik autón) úgy javult meg, hogy szétszedtem, kimostam, összeraktam (igaz, nem láttam benne semilyen koszt). Hogy mitõl nem vette a négyest, máig nem tudom.
Régebben állítólag tuti megoldás volt egy alapos gázolajos járatás, majd feltöltés tiszta olajjal. Szétszedés és csere elõtt én ezt próbálnám meg. Még úgy is, hogy nekem nem jött be, igaz, javult valamit.

5683 Szabó Tamás 2012-12-13 16:41:18

Sziasztok

A Trabantom a negyediket nem mindig veszi be.
Egyik szerelõ ismerõsöm azt mondta, a szabadonfutómmal lesz valami.
Mivel én nem értek hozzá, így a segítségeteket kérem.

Hol és mit szerezzek be hozzá?! Ezt a valamit kompletten lehet megvásárolni, vagy.... ?
Csak gyári érdekel.


Ötletek?!

Köszi a segítségeteket.

Üdv

SzT

5682 Varga Tibor 2012-12-11 20:48:22  Előzmény:Támba Csaba: 74296

Teljesen egyetértek az írással, ha jól van összerakva a széria fûtés, hosszú távon pólóban is lehet utazni akár. Nekem egyedül a ninausz kipufogó tette tönkre ezt az érzést. :)(gyári elsõ dobbal nagyon jó fûtésem volt) De próbálhatsz azzal is hogy a gumicsöveket, illetve a fûtés hangtompítót betekered hõszigetelõ anyaggal, picit az is ér valamit.

5681 Kunyi Tamás 2012-12-11 20:36:44  Előzmény:Varga Tibor: 74293

Ez szép volt... Igazad van, fordítva írtam.

5680 Támba Csaba 2012-12-11 19:37:04  Előzmény:szilágyi József: 74289

Nem "extra", hanem a gyári megoldás a kulcs:)
Magyarul a jól tömített rendszer.

Az utolsó szériás 2T fûtésekben a kipufogó könyökön is van egy fûtõpalást, ami az elsõ kipufogó dobba van bekötve.
A kipufogó könyök másik vége a hûtõventilátor felõl kapja a levegõt. Itt gyárilag egy gumicsõ darab van az egyik végén a motortakaró lemez kör alakú nyílásába dugva, másik végén pedig a könyök paláston van.
Ez a gyári csõdarab elég hamar elrepedt, megkeményedett, sok esetben magától kihullott. Ha nem, akkor rendszerint az elsõ szereléskor vissza sem rakják a tulajok, pedig ez a egyik lényeges eleme a fûtõrendszernek.

Nekem egy vastagfalú szövetbetétes gumicsõ van beszerelve olyan külsõ átmérõvel, hogy jól megszoruljon és légmentesen tömítsen a motortakaró lemez nyílásába, a másik vége pedig csõbilincses rögzítéssel van rátéve a kipufogó könyök palástjára.


Ha a rendszer többi csõkötése jól tömített és a fûtõdob is egészséges, akkor még érdemes megvizsgálni a tûzfalon lévõ keverõkamrát.
A benne lévõ terelõlapok tömítõ felületein gyárilag van egy-egy puha gumi tömítõcsík.
Ha ezek elvetemednek, vagy leesnek akkor pótolni kell õket. Puha gimicsíkkal, vagy polifoam anyaggal. Ragasztás PALMATEX-el, vagy valamilyen kétkomponensû epoxigyantás ragasztóval.

Összegezve. A jól összerakott széria fûtés mindenféle extra megoldások nélkül is remekül dolgozik. Mondom én a bolygó egyik legfázósabb lakója:)
Ráadásul nekem kombim van, ami a limónál jóval nagyobb fûtendõ belsõ térrel rendelkezik.
És vízhûtéses kocsikkal szemben jóval korábban van fûtés indítás után, hiszen a kipufogódob másodpercek alatt bemelegszik és az ablakról is szinte azonnal leolvasztja a jeget.

Jó szerelgetést:)

5679  Spityu 2012-12-11 18:58:00

Kékes füst a karterbõl? Hmmm... érdekes. Jellemzõen: kékes füst a kipuffból: olaj az égéstérben, feketés: túldúsított. Ahogy Tibke is írta. Hosszabb motorfékezés (pl. lejtmenet) után gázadásra kékes pamacs: szelepszár szimmering.
Az olaj télen a szívató miatt hajlamos az elbenzinesedésre, szerintem errõl van szó. Alátámasztja, hogy addig csinálja, amíg be nem melegszik, ill. a kipufogón fekete füst jelenik meg (lásd hsz. eleje). Kérdés, hogy miért jut be ennyi benzin az olajba: túldúsítás miatt vagy egyszerû gyûrûkopás miatt.

Ha hirtelen jött ez a baj:
- karbi túldúsít, megbolondult a hidegüzem,
- gyûrûtörés,

Ha szép lassan:
- gyûrûkopás.

Meg kellene próbálni kiiktatni ideiglenesen a szívatót és figyelni, hogy mit csinál hidegen. Ha abbahagyja (igaz tartani kell valószínûleg a gázt), akkor karbibeállítás szükséges.

Ezek csak az én ötleteim, lehet, hogy tényleg másutt keresendõ a hiba oka.

5678 Varga Tibor 2012-12-11 17:59:43  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74291

Nincs eltörve az a kartercsõ? Nagyon arra hajaz, hogy erõs fals levegõt szív. De mindenképpen tisztítsd ki a szûrõt, az sok esetben megoldja a dolgokat. de ha nem vezet vissza, akkor se történik semmi. Max kicsit nem vagy környezetkímélõ :D

5677 Varga Tibor 2012-12-11 17:57:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 74292

A kékes füst az olaj égést jelent, a fekete az pedig túldúsított keveréket.

5676 Kunyi Tamás 2012-12-11 08:35:06  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74291

Ha kék a füst, ami a kartercsõbõl jön, akkor az tudomásom szerint benzin miatt van. Tehát arra gondolok, hogy az égéstérbõl valahogy lejut a keverék a forgattyúsházba, ami gyûrûproblémát jelent.
A kipufogóból kékes fekete füst, megint csak ezt mutathatja. Nem húzza le a gyûrû az olajat a hengerfalról, és így ottmarad, elég >>> fekete füst
Többiek? Mit gondoltok, mi lehet a gond?

5675 Kenyér Zoltán 2012-12-10 21:21:34

Sziasztok! Itt a hideg, segítség kéne. Hibajelenség: Wartburg 4t hidegindítás iszonyatosan rossz volt. Nagy nehezen sokadik indításra indult csak a kocsi, és sokáig fuldoklott kékes feketés füstöt eregetett a kipufogó. Kikötöttem a bokszkesztyûbõl a kartelszûrõbõl jövõ csövet, bokszkesztyût ledugóztam. Így hidegen is könnyen indul, egybõl van stabil alapjárat, 1-2 perc melegedés után pedig terhelés alatt sem rángat a motor. De a kartelcsõbõl amíg hideg a motor kékes füst jön. Olaj, meg hasonló rondaság nem. Kartelszûrõ csere megoldja a gondom, vagy itt valami más gond lehet?

5674 Kunyi Tamás 2012-12-10 20:17:07  Előzmény:szilágyi József: 74289

Szia! Mikor anno nekiálltam a lezárt témákat elolvasni, ott valami IFA benzinkályháról olvastam valamit, vagy már nem is tudom... de valami hasonló.

5673 szilágyi József 2012-12-10 18:56:09

szaisztok! tudvki vmi extra fûtési ötletet 2T-e már a hátsõ motortakaró lemezen is van egy csõ ami a fûtéscsõbe egy bele midne csõ a helyén de nem elég :S:S:S S.O.S fagyhalál:/

5672 Őry Gábor 2012-12-10 16:18:38  Előzmény:Kárász Endre: 74287

Szerencsére azóta nem csinálja. És átment a mûszakin!

5671 Kárász Endre 2012-12-10 13:12:17  Előzmény:Őry Gábor: 74286

Neked szellemek kölzötek a Trabidba:)
Lehet, hogy valami ravasz helyen összeérnek a madzagok... Még annyit tudok hozzáfûzni, hogy a bajuszkapcsolóban a parkolófény (ami csak a bal oldali helyzetjelzõre ad feszültséget) érintkezõje a tápot akkor kapja meg, ha a slusszkulcs "P" helyzetben van.
Az indexrelé pedig akkor villog gyorsan, ha a 2*21W-nak megfelelõ ~3,5A áramerõsségnél kevesebb folyik.

5670 Őry Gábor 2012-12-10 07:14:55  Előzmény:Kárász Endre: 74282

A kapcssoló bekötéseihez nem nyúltam. Lehet, hogy csak két kapcsolási állapot között ragadt valami. Csak nekem nehogy a mûszaki közben csinálja!

5669 Támba Csaba 2012-12-09 20:06:44  Előzmény: : 74283

A legvalószínûbb, hogy a feszültségszabályozó megtért a teremtõjéhez, de hibás diódahíd is lehet.

5668 Németh János 2012-12-09 19:25:52

CSaó Mindenkinek!

Komoly problémára lenne kérdésem. Trabi ajtónyitója beszokott fagyni? Azaz hajlamos rá? Vagy nem?
Nekem kicsit több mint 1 éve van meg az autó tavaly télen nem fagyott be soha, idén sikerült befagynia. Vagy esetleg köszönhetõ annak hogy le lett egy picit mosva és a víz belefagyott?

Lényeg ami a lényeg, hiába jégoldóztam, utána olajoztam még mindig alig lehetett kinyitni. Most volt egy garnitúra abból a vezetõ oldalit lecseréltem egy ien fémzárházasra, (eddig ien mûanyag volt a zárház) Amit beleraktam bele van írva a doblin vagy mi szóval gondolom az gyári, és jó is lesz sokáig.

5667   2012-12-08 15:07:40

Sziasztok! A következõ hibajelenség áll fenn:

Jár a motor, tompított fényszórók bekapcsolva vannak. Kis gázadásra a fény erõsödik, majd ha járatom a motort 1500 körül, akkor onnantól nagyjából 0,5 másodpercenként "pislog" a lámpa. A pislogás itt azt jelenti, hogy egy pillanatra a lámpa fényereje lecsökken, majd visszaerõsödik. Alapjáraton nem pislog a lámpa, csak gyengébben világít.

Mi okozhatja ezt? Generátor és/vagy feszültségszabályozó probléma lehet? A töltésjelzõ nem parázslik.

Elõre is köszönöm a választ.


[i](Módosította Jurij 2012.12.08. 16:08-kor)[/i]

5666 Kárász Endre 2012-12-07 07:08:49  Előzmény:Őry Gábor: 74280

Ha az említett két alkatrész cseréjénél lebotottad a bajuszkapcsoló vezetékét, akkor vélhetõen az index és a bal oldali helyzetjelzõ vezetékét cserélted össze. Az indexrelé akkor kapcsol szaporán, ha az elsõ és hátsó indexlámpa 2*21W teljesítményénél kisebb van bekapcsolva, magyarul ha az egyik izzó kiég. Például ha az index helyett a 4+5W helyzetjelzõ van bekötve. A bajuszkapcsolón két független kapcsoló van, amit a kar le-fel tologatásakor mûködtetsz: az egyik az indexrelét kapcsolja össze a jobb-, vagy baloldali indexszel. A másik a gyújtáskapcsoló "P" helyzetében kiadott 12V-ot teszi a bal helyzetjelzõre, ha a kart lefelé nyomod (parkolófény).

5665  Spityu 2012-12-06 21:54:09  Előzmény:Őry Gábor: 74280

Az említett két alkatrész cseréje oldotta meg, vagy aközben raktad helyre a bajuszkapcsoló bekötéseit? Gondolom, ott kavartál el valamit.

5664 Őry Gábor 2012-12-06 20:10:45

Találós kérdés:

Gyújtás ráad, villog a bal oldali helyzetjelzõ és az index visszajelzõ, kattog a relé. Gyorsan. Kapcsoló alaphelyzetben. Ráadott világításnál nem.
Index jobbra, normál tempóban villog a jobb index és a bal helyzetjelzõ.

Segítség: indexbúrát és kormánykereket cseréltem.

Ui: Aztán abbahagyta.
[i](Módosította orygabor 2012.12.06. 21:14-kor)[/i]