Nem "extra", hanem a gyári megoldás a kulcs:)
Magyarul a jól tömített rendszer.
Az utolsó szériás 2T fûtésekben a kipufogó könyökön is van egy fûtõpalást, ami az elsõ kipufogó dobba van bekötve.
A kipufogó könyök másik vége a hûtõventilátor felõl kapja a levegõt. Itt gyárilag egy gumicsõ darab van az egyik végén a motortakaró lemez kör alakú nyílásába dugva, másik végén pedig a könyök paláston van.
Ez a gyári csõdarab elég hamar elrepedt, megkeményedett, sok esetben magától kihullott. Ha nem, akkor rendszerint az elsõ szereléskor vissza sem rakják a tulajok, pedig ez a egyik lényeges eleme a fûtõrendszernek.
Nekem egy vastagfalú szövetbetétes gumicsõ van beszerelve olyan külsõ átmérõvel, hogy jól megszoruljon és légmentesen tömítsen a motortakaró lemez nyílásába, a másik vége pedig csõbilincses rögzítéssel van rátéve a kipufogó könyök palástjára.
Ha a rendszer többi csõkötése jól tömített és a fûtõdob is egészséges, akkor még érdemes megvizsgálni a tûzfalon lévõ keverõkamrát.
A benne lévõ terelõlapok tömítõ felületein gyárilag van egy-egy puha gumi tömítõcsík.
Ha ezek elvetemednek, vagy leesnek akkor pótolni kell õket. Puha gimicsíkkal, vagy polifoam anyaggal. Ragasztás PALMATEX-el, vagy valamilyen kétkomponensû epoxigyantás ragasztóval.
Összegezve. A jól összerakott széria fûtés mindenféle extra megoldások nélkül is remekül dolgozik. Mondom én a bolygó egyik legfázósabb lakója:)
Ráadásul nekem kombim van, ami a limónál jóval nagyobb fûtendõ belsõ térrel rendelkezik.
És vízhûtéses kocsikkal szemben jóval korábban van fûtés indítás után, hiszen a kipufogódob másodpercek alatt bemelegszik és az ablakról is szinte azonnal leolvasztja a jeget.
Jó szerelgetést:)