Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7902 Őry Gábor 2016-11-28 11:34:40  Előzmény:Antal Péter: 79315

Meg lehet úszni, de mivel úgyis szét kell választani a kettőt, onnét meg már csak a benyát, a bowdeneket, kell lekötni, nem érdemes megspórolni. Ráadásul a féltengelyeket is egyszerűbb kihúzni, ha nincs benn a motor.
Azért egy próbát tennék egy gázolajos öblítéssel: Olaj le, beleöntesz egy-másfél liter gázolajat, egy kis járatás (nem árt, ha már előzőleg meleg az egész rendszer), majd olaj vissza a gázolaj helyére. Lehetőleg belevaló olaj.
Ha van türelmed, járasd üresben emelt fordulaton. Egyébként egy két kilométer menés sem fog megártani neki, de jobb a békesség.
Nem száz százalék, hogy sikerül, de a váltószerelésnél egyszerűbb. Elképzelhető, hogy a szabadonfutóba lerakódik valami trutyi, ezért a görgők nem feszülnek be a köröm és a külső gyűrű közé.

7901 Ferenci Norbert 2016-11-24 19:43:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 79304

Szia Tomi. Egy ilyen KMGY-t mennyiért raknál össze ?

7900 Ferenci Norbert 2016-11-24 19:39:26

Sziasztok. Tudtok abban segíteni ,hogy az 1.1-es 4T Trabi váltója melyik nagyobb VW motorral közösíthető ?

7899 Antal Péter 2016-11-24 17:42:53

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 601-es,1990 évjáratút.Az autó felújításra szoruló állapotban van,de a legnagyobb baki,hogy a 4.sebességet csak nehezen veszi be.Ha beveszi,akkor már nincs gond,megy vele,és a szabadonfutó is működik.Sajna ezt a hibát az eladó nem közölte,hanem a hazaúton derült ki,de most már mindegy.Elfogadom.Végigolvastam az előző honlapon is az ezzel kapcsolatos problémákat,és feltételezem,hogy a szabadonfutóval van probléma.Kérdésem az lenne,hogy a váltó kiszereléséhez előbb ki kell venni a motort?Esetleg lenne hozzá valakinek javítási segédlete,akkor azt megköszönném.

7898 Őry Gábor 2016-11-17 09:19:54

He! :))

7897 Őry Gábor 2016-11-08 08:52:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 79305

Köszi!

A világítás él, a stekk nem. Megnézem, lehet, hogy kicsúszott.

7896 Kunyi Tamás 2016-11-07 22:30:34  Előzmény:Őry Gábor: 79303

Gábor, a stekkaljzatban érdekes, hogy nincs áram. A jobb szélső 8A-es biztosítékhoz van gyárilag bekötve.
Ugyanide van bekötve pl. a belső világítás is. Az működik?
Szóval ide, a jobb szélső biztosítékhoz bekötheted a szivargyújtó aljzat pozitív vezetékét (a biztosíték alsó feléhez!).

7895 Kunyi Tamás 2016-11-07 22:24:07  Előzmény:Németh Ádám: 79301

A fordulatszámmérős műszeregység, ismertebb nevén KMGY műszer nagyon ritka és drága is. Abban nem gondolkodtál, hogy csak simán kicseréled a LED-es kombinált műszert egy másik működő darabra?
Biztosan rossz? Nem jellemző, hogy tönkre megy. Ha kikötve is jelez, akkor valahol testzárlatos (tipp) lehet a hőgomba vezetéke.
Másfelől, LADA illetve SKODA fordulatszámmérőket szoktak még beépíteni.
Egy kép a KMGY-ről:

7894 Őry Gábor 2016-11-06 16:12:27

Sziasztok! Élek még!

A Trabikába kendácsoltam egy szivargyújtó aljzatot. Hogyan tudnék áramot varázsolni bele? A stekkaljzatban nem volt áram.

Előre is köszönöm!

7893 Németh Ádám 2016-11-02 15:12:58

Sziasztok én most vásároltam egy 4t wartburgot és az érdekelne hogy fordulatszámmérős órát hol lehet beszerezni ami benzinszintet és vízhőfokot is mér a másik órámon ami ledes nem működik a vízhőfok mérő ki van kötve és úgy is jelez a középső és a felső zöld led világít de szerintem az üzemanyag mérő sem jó benne köszi a válaszokat

7892 Kunyi Tamás 2016-10-26 20:43:40  Előzmény:Pápai László: 79297

Ha már ennyire fékezünk :) Wartburg első féknyerge tudomásom szerint 4 dugattyús. Ez felszerelhető valamilyen módon a Trabant 1.1 első csonkállványára?

7891 Pápai László 2016-10-26 09:33:44  Előzmény:Pápai László: 79247

Megkövetem magam 4T hátsó fék ügyben: A donor kocsimon valóban áttették a hátsó futóművet teljesen, és a másikon most néztem, valóban csak a tengelycsonkanya eltávolításával lehet a fékpofákhoz hozzáférni...

7890 Piret Endre 2016-10-19 22:38:18

Basszus, tényleg, a "lejtő" a munkahenger fenekén... Köszi szépen az emlékeztetőt!

7889 Borsos Attila 2016-10-19 20:06:42  Előzmény:Piret Endre: 79293

A fékmunkahengeren ül föl egy ferde felületre a fékpofa . A jobbos illetve balos munkahenger letörése különbözik. A lényeg ha felszereled a fékpofát a fékfalra bele kell üljön a helyére.

7888 Piret Endre 2016-10-18 21:41:03

Itt van előttem a 4 db Trabi első fékmunkahenger. Fele - fele arányban balos meg jobbos. Na de melyik melyik? Nem mondanám, hogy ránézésre meg tudnám különböztetni őket. Leírná valaki, hogy hogy van ez?

7887 Pápai László 2016-10-10 12:00:23  Előzmény:Mazák Viktor: 79268

Szerintem kérezd meg a rugókovácsot, mennyiért csinálja meg.Valószinüleg a régi rugóidat visszaállítja.Én akit ajánlani tudok, az a Vörös Rugó, a Fáy utcában dolgozott, bár igaz, hogy kb 15 éve voltam nála, de korrekt munkát csinált és jó áron. De biztos vannak még jó szakik máshol is. Egy próbát megér, az árajánlat nem kerül semmibe.Én ias tervezem a hátulját feljebb emelni, sajna egyéb ötletet nem kaptam még rá..

7886 Benya György 2016-10-08 15:19:39

Szép jó napot mindenkinek! Valaki próbálkozott már erősebb, nagyobb motort berakni Trabant 1.1-be? Esetleg ha igen milyet és hogyan? A másik dolog ami érdekelne, hogy valaki alakította már át a futóművet vagy cserélte modernebre? Trabant átépítés előtt állok és jól jönne pár hozzáértő szó! Golf I. GTI motorban gondolkodom de oda kell a jobb futómű a nagyobb fékkel........és így tovább. Minden segítséget megköszönöm!!!

7885 Mazák Viktor 2016-09-27 16:08:20

Sziasztok!

Fel szeretném újítani a futóművem fődarabjait, így szükségem lenne 4 darab gyári tekercsrugóra a négyütemű kombimhoz. Lehet én vagyok a béna, de sem Zsombicarban, sem a Csapi Bt.-nél sem Unix/Bárdinál nem találtam gyári új rugót, vagy annak megfelelő utángyártottat. Nincs kedvem a trabantwelttől vagy a reich tuningtól megvenni 150 euro/db áron a gyári rugóstagokat egyenként, bár ahogy nézem eddig ez a legjobb esélyem. Ha ismertek rugókovácsot akihez odaállítok és azt mondja legyártja a 2-2 gyári rugót, az is tökéletes lenne. Bár az a megoldás is megfelelő nekem, ha megerősítitek, hogy a gyári VW Polo rugók is megfelelőek. Vagy másVW-é.

Köszönöm előre is.

7884 Hordós Zoltán 2016-09-21 18:00:58

Sziasztok!

Wartburg kombi hátsó üléssorát milyen más autómárka hátsó ülésével lehetne helyettesíteni?

Köszi hordosz!

7883 Szabó Gyula 2016-09-19 19:06:39

Sziasztok!

Szeretnék megvételre 2db. biztonsági öv tartót!
(B oszlopon, műanyag).
Akinek van kérem jelezze,vagy hívjon!
20-975-0026

Köszi,Gyuszi.

7882 Kunyi Tamás 2016-09-18 21:32:06  Előzmény:Molnár Jenő: 79260

Megnézem a javítási útmutatóban. Ott biztosan leírják.

7881 Bogdán Péter 2016-09-17 08:56:36

Sziasztok!
Trabant Tramp színkódját tudja valaki? RAL 6003-as, vagy esetleg valami más?

Köszi

7880 Simon Peter 2016-09-14 13:19:07

Sziasztok!

Tobb kerdesem is lenne es ha lehet akkor hozzaertok segitseget kernem! Hamarosan vasarolok (ujra) egy 4T-t es szeretnem biztonsagosabba tenni a futomuvet, fekeket majd ezek utan egy kis motor tuning kovetkezne. Regebben halottam olyat hogy a futomuvet lehet vw polo-bol helyetesiteni egy-ket alkatresszel, ez mennyire igaz illetve ha van mas megoldas az is erdekelne. A fekeknel ugyszinten szeretnek hatra is tarcsafekeket illetve elore is nagyobbakat megbizhatobbat erre is szeretnek egy-ket jo otletet kapni. Olyan szerelok elerhetosegeit is szeretnem megtudni akiknek esetleg van tapasztalatuk ilyen fajta atalakitasokban.Minden lehetoseget szeretnek tudni hiszen van idom es egy kis felretett penzem is a projektra hogy, ujra kedvenc automat vezethessem! Nagyon szepen koszonom elore is a valaszokat hozzaszolasokat.
Szep napot mindenkinek!

Peter

7879 Molnár Jenő 2016-09-14 11:52:25

Sziasztok! Nincs esetleg valamelyikőtök birtokában egy leírás a függőcsapszeg szereléséről, cseréjéről. Trabi 601-est szeretném rendberakni.

7878 Gábor Ihász 2016-09-13 21:37:27  Előzmény:Kunyi Tamás: 79255

Köszönöm

7877 Kunyi Tamás 2016-09-13 01:09:03  Előzmény:Gábor Ihász: 79254

Ne haragudj, az én hibám.
Tehát a link: http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43bc238ea3c08

7876 Gábor Ihász 2016-09-12 10:42:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 79252

Köszönöm a választ! 200e körül gondolkodtam én is. viszont a cikk amit írtál nem jelenik meg link -ként tehát nem tudom átolvasni.

7875 Matkó Ádám 2016-09-11 22:59:20

Sziasztok!Tényleg nem az évszám van a váltón.Még régen először azt hittem,83-as,mire rájöttem,hogy a többin is ez van..Si 83.Mint a Simsonoknál,Si 91,tán az alu öntvény kódja.És még évre is ennyit csaltam..Olyan későn volt a váltás..Meg kerék csavar,88-as kéttém van,tekercs rugós már,nekem le kell szednem a tengelyről is az anyát,hogy le vegyem a dobot.Itt jöjjön egy kérdés:ez a hátsó dobfék néha agyf**zt okoz nekem,ezért ismerős az anya,meg a flexnek is..na,miért van az,hogy kifordulnak a pofák?Fölteszem őket szépen,minden a helyén,rugók,kézifék kötél,ennek ellenére mégis néhány kilóméter után horzsolja a pofa sarka a dobot.Mert kifele kényszerednek,nem is értem,hogy maradna a helyén?Megoldottam,egyébként,az első fékről lesett alátétes-rugós-vasmantyús szerkezettel..azóta nyugton van.Mondjuk elöl meg Wartburg fék van már,na,azon elég levenni a kereket,lejön a dob is!Négyütemű Trabi vásárlásnál egyetértek Tamással,és cáfoljatok meg,de a 4T-ék erősen rozsda hajlamosak.Ötvenéves Trabi talán,amit láttam lukasan,de az semmi nem volt a legutóbb bontottam 25 éves 4T-hez.Nem értem,hogy nem tört ketté,értem,hogy elhanyagolták,de..na.

7874 Kunyi Tamás 2016-09-10 17:50:51  Előzmény:Gábor Ihász: 79251

Szia Gábor!

Üdv. a fórumon! Ebben a cikkben Tibke összeszedte a fontosabb tudnivalókat. Jó olvasgatást!

Magam részéről egy rövid vélemény:
Alapvetően használható és élvezhető autó a Trabant, mindig jókedvvel ülök bele. Viszont a mai darabok jó része gondatlan gazdáknál hever lehajtott állapotban, így körültekintően keresgélj! Továbbá ebből kifolyólag mindenképpen szerelős autó lesz az elején, mivel vannak alkatrészek, amik ha nem is a használattól, inkább az idő múlásából adódóan mennek tönkre, kopnak el. 100.000 Ft-ért ne várj csodád, szerintem 200.000 Ft-tól már használható modelleket kapni (tisztelet a kivételeknek, jómagam 80.000 Ft-ért találtam garázsban elzárva egy szép 4T-t)

7873 Gábor Ihász 2016-09-09 16:56:20

Sziasztok!

Köszönöm a befogadást. Szeretném a tanácsotokat kérni. Hamarosan venni szeretnék egy trabi 1.1 et. felujítás és napi használat céljából. Szeretném ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, hogy mire figyeljek oda a vásárlásnál.. mik a trabi buktatói. Utoljára 25 éve volt trabim de most úgy döntöttem megint az lesz.
A válaszokat előre is köszönöm.

7872 Kunyi Tamás 2016-09-09 11:27:35

Új típusú vastag keretes billenthető 4T belső visszapillantó tükör kiszerelésével még mindig küszködöm, sikertelenül. Egyszer kaptam egy tippet már itt a fórumon, de az nem segített sajnos.

Annyi ember újított már fel Trabantot, valaki nem emlékszik, hogyan kell kiszerelni?

Nagyon fontos, mert ott figyel egy a donorautóban és nincs szívem flexszel kivágni - és akkor beszerelni még mindig nem tudnám, mert a csavarhoz ugyanúgy nem férek hozzá!

7871 Harcsás Sándor 2016-09-07 16:28:10  Előzmény:Matkó Ádám: 79240

Köszönöm az ötletet. Nincs a váltón évszám. A kétdiós kihajtás három csillagosra talán '86-ban változott

7870 Pápai László 2016-09-06 22:12:07  Előzmény:Kunyi Tamás: 79245

Tapasztalataim szerint mivel a legtöbb 1.1-esen a hátsó lengőkart cserélték, jóeséllyel a hátsó féket is áttették...Persze lehet hogy neki még az eredeti 1,1-esé van fent,nekem ezek szerint a 2T-é..

7869 Kunyi Tamás 2016-09-06 19:57:18

Lenne egy kérdésem felétek!
Gondolom mindenki ismeri azt a fehéres, inkább majdnem színtelen füstöt, ami használtabb motorok kipufogójából jön. Nem a tömény fehérre gondolok, amikor a hengerfejtömítés adja meg magát.
Ez tipikusan olyan olajszagú füst, nem kék és nem csak hidegben, hanem ilyenkor nyári melegben is látszik - de nálam nem mindig, sőt a motor hőmérsékletétől is független.
Elvileg a szelepszárszimering elhasználódását jelzi, jól tudom?

7868 Kunyi Tamás 2016-09-05 20:49:41  Előzmény:Pápai László: 79244

Azt hiszem, a 601-esnek szerlehető le a fékdobja az általad leírt módon.
Trabant 1.1 hátsó fékdobjának leszereléséhez "sajnos" igenis le kell hajtani a tengelyanyát a tengelycsonkról. A fékdobot egy ék rögzíti az elfordulás ellen. A 4 darab tőcsavar így a fékdobban található, azaz a felni egy az egyben a fékdobra van felszerelve - melyet magam részéről nem tartok a legmegfelelőbb megoldásnak.
Tengelyanya: M24-es vállas anya, 36-os külső kulcsnyílással.

7867 Pápai László 2016-09-04 11:44:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 79238

Annyit helyesbítenék, hogy a hátsó fékdob levételéhez egyáltalán nem szükséges levenni a tengelyanyát, elég a csavart kicsavarozni a fékdobból, és lejön. A tengelyanyával az agy is lejön, ami nem szükségszerű.

7866 Matkó Ádám 2016-09-03 23:01:20  Előzmény:Harcsás Sándor: 79236

Szia,több váltó fémig mosása után sem jöttem rá,hogy mikoriak.Vagy várj..egy félórája gondolkozom már,rég mosogattam már azokat,küzdöttem a szabadonfutóval,mintha most beugrott volna,hogy a difiház tetején,a motorfelőli oldalon van évszám?Korántsem vagyok benne tuti..az biztos,hogy volt egy váltás,a régi váltók féltengely kihajtásnál kétbütykösek,az újabbak hárombütykösek,és számjegyzésben sz*r vagyok,nem tudom pontosan,hetvenes évek közepe,vége,talán..sokat nem,de kicsit mégis segíthet.Holnap lemegyek a pinyóba,van régi,van új,megnézem.

7865 Kunyi Tamás 2016-09-03 22:27:38  Előzmény:Berecz Tibor: 79237

Az bizonyos piros visszajelző lámpa a fékolaj alacsony szintjét hivatott jelezni.
Ennek többnyire 2 oka lehet:
1.) Nagyon kopott fékbetétek és fékpofák. A fékmunkahengerek dugattyúi ilyenkor nagyobb mértékben vannak kint, így csökken a fékolaj szintje a kiegyenlítő tartályban.
2.) Valahol szivárog a fékolajad!
Ezt egyszerű szemrevételezéssel meg tudod állapítani. Néhány jellemző hely: fékpedálnál a főfékhenger nyomórúdja mellett; az autó alján a fékerőszabályzó; gumi fékcsövek.

Ha van rá mód, mindenképp nézd át a fékeket is. Elöl a tárcsafékhez könnyű hozzáférni, azonban hátul a fékdobokat kissé macerás dolog levenni. Azt hiszem 36-os krovafej fogja a tengelyanyát (talán 34?).

7864 Berecz Tibor 2016-09-02 15:04:36

Sziasztok!
Az utóbbi hetekben a Trabant 1.1-em műszerfalán fel-, felvillan a piros felkiáltójel (középen felül, az olajnyomás- és töltésjelző között). Még soha nem tette eddig: mi lehet az oka?
Köszönettel, Tiberio

7863 Harcsás Sándor 2016-09-01 16:47:54

Üdv mindenkinek!
Akinek információja van, kérem segítsen!
A motor nélküli, talált váltónak, hogyan lehet az évjáratát megállapítani?

7862 Pápai László 2016-09-01 11:08:45  Előzmény:Borsos Attila: 79228

A főfékhengert se hagyd ki a felújításból, és az összes fékolajat cseréld le a rendszerben.

7861 Borsos Attila 2016-08-30 08:20:53

Köszönöm a válaszokat.A képen az én trabim van. Szét kapom a munkahengereket, ha rozsdás- kopott csere, ha nem odafigyelek a felújítóra. A fékcsöveket mindenkép cserélem.

7860 Pápai László 2016-08-29 09:48:20  Előzmény:Kunyi Tamás: 79223

Nekem ez a finom puha a gyári volt még, a kocsi az első tulajtól van, és a szerkezetet még nem cserélték, csak a tárcsát. a másik kemény, már gyakorlatilag mindent szétszedett..Nem a kinyomással van bajon, nem vagyok az a pehelysúlyú, kinyomom, de a kinyomóvillát, a pedált, a bowdent és a tűzfalat is széttépte a másik trabiban, ezért is szerettem volna ezt a fajtát megmenteni..

7859 Pápai László 2016-08-29 09:44:41  Előzmény:Borsos Attila: 79218

Azt is, és a kerékmunkahengerek karmantyúit is. A gumi fékcsöveket is nézd meg, nincsenek-e kirepedezve, mert ha igen, azok kukák.

7858 Kunyi Tamás 2016-08-29 00:43:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79221

Nem gondoltam fordítva ;) Nekem az utángyártott olyan fatya, mint a Fiatomban.

7857 Matkó Ádám 2016-08-28 23:32:17  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Szia,szép az autó,már ha a képen látható a tied!Mindenki jót szólt,kerekeknél munkahengerek,kiveszed,megfogod a kis dugattyút,ne repüljön el,és kompresszorral befújsz a fékcső helyén.Én így szoktam,egyből kiderül,mozog-e?Vagy hagyhatod kimenni,legalább el tudod pucolgatni.Fékcsöveket átnézed,hátul is a kis elosztót.És igazából annyit szerettem volna hozzáfűzni,ha felújításra szánod magad a főfékhenger kapcsán,nagyon nézd meg a felújítószettet.Volt nekem egy marék régi gumikarikám-vagy karmantyúm,valamelyik jó,oszd be,na,de legutóbb egy már hiányzott a négyhez,autósboltban több valamivel együtt vettem egy felújítószettet.Vagymit,ott nem néztem,már csak a garázsba,a régihez képest mintha biciklibelsőből vágták volna ki.Történet vége,egy öreg bácsitól vadásztam a régifajtából,az se gyári,de már olyan 15 ezret mentem vele,es nincs vele baj.

7856 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:28:09  Előzmény:Kunyi Tamás: 79216

Szerintem fordítva gondoltad.A gyári szerkezet egy puhább könnyen kezelhető szerkezet.Az utángyártott kisipari az a kemény,abból az időből amikor még nem nagyon volt másik vagy irreális áron.Akkor mindenki ezeket szerelte be.Nekem is ilyen volt bent,alig lehetett kinyomni.A vége az lett hogy eltörte a kinyomóvillát.De javítottam olyat is,aminek a tűzfala szétrepedt,mert a lemez engedett előbb.Ki is szereltem és ment bele a gyári.Azzal nem volt gond.

7855 Kacsándi Szabolcs 2016-08-28 21:22:35  Előzmény:Borsos Attila: 79214

Az összes keréknél cseréld ki a munkahengereket.A főfékhengert nézd át,de nem árt szétszedni és kipucolni,az talán még menthető.

7854  IL 2016-08-28 20:11:13

Gyerekek, mi újság az injektor projekt-el? Valakinek sikerült átalakítani a Trabant 1.1.-et?

7853 Borsos Attila 2016-08-27 19:40:02  Előzmény:Pápai László: 79215

A fékcsöveket meg is vettem.A gumi alkatrészen munkahenger felújítót értesz?