Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5863 Kantuly János 2013-01-20 19:07:41  Előzmény:Kozma Bence: 74478

Ja, értem, erre nem gondoltam.
A fûrész nem lenne hatással rá, a flex viszont lehet, hogy károsodást okozna.

Épp ma szereltem én is az ablakmosó-berendezést a donorból át az enyémbe.
Most már spriccel az elsõ szélvédõre is, hurrá!

5862 Kozma Bence 2013-01-20 19:03:55  Előzmény:Kantuly János: 74477

Szia!
Köszi a tippet, de nem nagyon szeretném szétvagdosni a régit, hogy még visszaalakítható legyen az egész 6V-osra... Meg nemtudom mennyire örülne a flexnek vagy fûrésznek maga a motor.

5861 Kantuly János 2013-01-20 18:45:30  Előzmény:Kozma Bence: 74476

Szia!

Szétvágod, majd a kettõt összehegeszted?
Bár pontosan nem tudom hogy néz ki a kettõ.
Csak egy tipp.

5860 Kozma Bence 2013-01-20 18:17:48

Üdv!
6V-os ablaktörlõ motor 12V-ra cserélésénél mi a legegyszerûbb módja a rudazattal való összekötésnek?
6V-osból egyenes bütyök jön ki, 12V-osból kúpos és menetes.
Hogy lehetne összefaragni?

5859 Szebelédy Péter 2013-01-20 12:32:56  Előzmény:Farkas Zoltán: 74464

Köszönöm, akkor megnézzük mit csinál egy másik márkával. Kap valami márkás olajat, pl Valvoline Longlife vagy az a xado amit mondtál. Meg a motormosó adalékot. Ha esetleg elrontja a pumpát, azt meg lehet javítani/cserélni egy parkolóban, 10 es kulcsal, vagy spéci cuccok kellenek hozzá?

5858 Németh János 2013-01-19 21:31:27  Előzmény:Kantuly János: 74473

A lényeg, hogy megoldódott. :)

Lett volna még egy ötletem de azt nem írom le mert kivégeznének a klubosok neked leírom pm ben.

A kékes füst a jele hogy eszi az olajat vagy tévedek?

A régi jelölések változtak sokat is szerintem ez olyan mint az ólmozott vagy ólmozatlan benya volt én már nem is emlékszem rá.

5857 Kantuly János 2013-01-19 21:22:30  Előzmény:Kunyi Tamás: 74469

[b]whiteuniversal[/b] kolléga leírta a lényeget, köszönöm. Sõt, mindent leírt.

Fogalmam sem volt, hogy milyen olaj van benne... Elvileg az elõtt lett cserélve, ahogy elhoztam (mese habbal), mert ~2300km alatt nem lesz ilyen redvás, amilyen ez volt... Szó szerint hányingerem volt a kipufogógáztól, olyan büdös volt.

Nos, a TESCO-ban sikerült vennem 1L Valvoline TopGard SAE 10W-40 "Synthetic Blend" névre hallgató olajat, 1195Ft-ért. Beleöntöttem fél litert, a szintjelzõ féltõl egy kicsit feljebb mutatott és érdekesen megszûnt a büdös kipufogógáz és a kékes füst is... Ráadásul hidegen sem volt kékes!

Fene tudja mikor lett ebben cserélve...

Egyébként kérdezgettem már a környezõ boltokban a gyári könyvben szereplõ olajokról és jól kiröhögtek meg elhajtottak, mindenki 10 vagy 15W-40-et ajánlott.

5856 Németh János 2013-01-19 21:00:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 74471

Így van. Nem annak vettem kolléga :)

Nekem egyszer egy szerelõ jót tett és bekötötte direktre a távolságit. Mert elõtte elment a világításom. Sokáig nem is volt gond csak fényszóróbetét csere után villogtak a szembejövõk. Aztán megcsináltam magamnak rendesen mûködjön minden.
Azóta csak megbeszélésre járok és mindent megpróbálok magam csinálni. Az önindító kérdésre is azért válaszoltam olyan gyorsan, mert volt egy nap 15 ször szedtem le meg fel.

De úgy néz ki mi Trabantosok ide tartunk mindent nekünk kell megcsinálni, mert vagy nem értenek hozzá vagy nem érdekli õket a Trabant már..
De hál istennek itt a Klub és meg lehet vitatni a dolgokat. Én nem bántam meg, hogy csatlakoztam.
Köszönet a TWK-klubnak remélem örök életû lesz, vagy legalább is amíg én élek addig :D

5855 Kunyi Tamás 2013-01-19 20:55:35  Előzmény:Németh János: 74470

Ez igaz, látod! Amúgy nem letolás jellegû volt a hozzászólásom. Nem tudtam, hogy ennyire sürgõs a dolog. Ha most nem tudja milyen van benne, akkor azért mindenképp elõnyös egy mielõbbi komplett olajcsere.

5854 Németh János 2013-01-19 20:36:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 74469

Hát tanácsnak én is csak a saját tapasztalatomat írtam.
Azért írtam le mindent amit láttam eddig. Nekem tavaly volt olajcsere azért írtam talán 10w40 van benne arra emlékszem, csak most nem volt a közelben a doboz azért tanácsoltam neki is.

De vészmegoldásnak, mivel Janner azt írta menni kéne a verdának. Nem ajánlott a kevergetés (sem fagyálló, sem olaj) de a muszáj nagy úr sajnos. Pláne ha meg nem vágja mien olaj volt van benne akkor vagy komplett olajcsere után kell megtartani vagy így elkezdi beleöntögetni "sajnos szombat délután amit kap" .
Pénz szûkében meg mit tegyen az ember.

Én a benyával vagyok így, környékünkön a shell a leg megbízhatóbb kút csak azt tankolok bele de ha kell tankolni akkor kell, nem csak az létezik sajnos. :)
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.19. 21:37-kor)[/i]

5853 Kunyi Tamás 2013-01-19 20:22:07  Előzmény:Kantuly János: 74467

Azért elég lazán tárgyaltok a motor legfontosabb! alkatrészérõl, az olajról ;)
Hogy milyet tegyél bele? Olyat, amilyen benne van. Ez alatt értem a márkát és lehetõleg a viszkozítást is. Ne keverd mással! Ugyanazon gyártó olajával lehet keverni különbözõ vizskozítású olajat, bár jómagam nem csinálok ilyet.
A kezelési könyv szerint valóban 20w-40 vagy 20w-50 SAE osztályú olajat kér a motor (gondolom a nagyobb szerelési hézagok miatt), de itt a fórumon javasolták a 10w-40-et. Áttértem erre, és eddig bevált.
Ha jót akarsz a motorodnak, akkor nem öntesz bele gagyi olajat. A jobb az drágább, tudom, de hidd el, hogy megéri! A hidrotõkés motorok alapból érzékenyebbek az olajra.

5852 Németh János 2013-01-19 09:09:11  Előzmény:Kantuly János: 74467

Heló.

Hát az enyémben 10w40 es van ugy emlékszem, meg egyik klubbtárs írta wareszba is azt raktak. Szerintem belemehet simán a 10w40 es

De a maróti könyvben írják:
Motorolaj SAE viszkozitásosztályok szerint 20w40; 20w50 :D

[b]De szerintem 10w40[/b] ha a tied eszi is az olajat akkor meg olajcserén nem nagyon kell gondolkodj de majd a problémának utána érdemes nézni hátha van valami.

Az enyém termeli régi pierburg ac pumpa kinyikkant és beleengedte az olajba a benyát, leszívtam belõle 2 litert aztán egy hét múlva ugyan olyan volt,(meg lehetett gyújtani a motorolajamat) kicsit jól is fogyasztott.. Most szerelhetõ ac val ugyan ott ál a szint fél éve.

5851 Kantuly János 2013-01-19 08:34:51  Előzmény:Németh János: 74466

Szia!

Termeli? :D Azt meg hogy a bánatba?
Jó, talán épp annyi pénzem van, hogy vegyek egy liter olajat, de abból csak az olcsóbb fajtát... 10 vagy 15W40-et tegyek bele?
Délután már csak a TESCO lesz nyitva.

5850 Németh János 2013-01-19 07:29:54  Előzmény:Kantuly János: 74465

CSao.
Hát csak kellene még bele egy fél liter legalább. Mem tudom mennyire érzékeny a motor. De a céges suzukival legalább egy honapig jártunk ugy, hogy éppen a pálca végéhez ért az olaj.
Meked ezt nem ajánlom. Én adnék neked mert az enyém termeli mindig szint felett van fél év ota. Csak messze laksz pesttõl.

5849 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok,

[url=https://lh4.googleusercontent.com/-e89Kzw_ApKQ/UPo85IJFDlI/AAAAAAAACA8/B1GHCz5pJCU/s1250/olajszint.PNG][b]Azt hiszem baj van.[/b][/url]

Mit tegyek, hogy tudjam használni?
Pénzem az jelenleg nincs...

5848 Farkas Zoltán 2013-01-18 23:53:27  Előzmény:Szebelédy Péter: 74458

Nekem 2008-ban csattogott a waresz hidegen,nyáron néha abbahagyta aztán megint...2009-2010-2011 ben motormosás volt öblítõ adalékkal és shell helix 15w40 volt benne2010 elejéig. Aztán váltottam xado 10w40re és azóta nincs semmi hangja még -20fokban sem.Viszont minden második cserénél motormosást tartok.2008 óta belenyomtam 160ezret (300felett van benne)és nem cseréltem ki egy darab hidrotõkét sem.A mosást is azért csináltam mert világított melegen az olajnyomás és 2500km után már fekete volt az új olaj.A hélix takarít rendesen de nem árt neki segíteni a mosóadalékkal.A hengerfej levétele után az elsõ beindításkor nekem is kopog egy kissé de aztán elmúlik.

5847   2013-01-18 18:06:12  Előzmény:Baka Szabolcs: 74459

Látsz benzint a benzinszûrõben? Szikrát ad? Biztos jó az az akkumulátor, terhelõvillával tesztelted?

5846 Németh János 2013-01-18 08:11:30  Előzmény:Baka Szabolcs: 74461

csao.

Én még acpumpára is gondolnék, lehet kiszakadt a membrán és nem kap benyát. Vagy tul sokat is. Van valami szelep de abba már nem mennék bele. Nem vágom annyira.
Majd jönnek a szakik és hátha irnak valami jot.

Olvasást nem azért irtam, csak roszul fogalmaztam bocsi. Csak páran küszködtünt egy honapja kb.
Remélem neked is megoldodik.

5845 Baka Szabolcs 2013-01-18 07:04:16  Előzmény:Németh János: 74460

4T!
Hidegen beülök, indítok akkor még lassan forgat talán másfelet, de utána semmi.
Viszont eddig tolásra azonnal indult, de ma tologattuk 20 percet de semmi.
Visszaolvasom a lentebbi hsz-kat. Bocsi, hogy nem ezzel kezdtem.

5844 Németh János 2013-01-18 06:18:49  Előzmény:Baka Szabolcs: 74459

Csao.
Boncoltuk a témát jo pár hozzäszólással lejebb.

Konkrétan nálad, 15 bõl egyszer forgatott csak? Amugy meg nem is forgatta, csak halk kattanás vagy még az sem?
Vagy forgat erõteljesen, mert akkor tényleg bika még az akksi.
Ha forgatja de nem indul benzincsõ, vagy elktronika nincs e lecsúszva.(rosz testelés)
Vagy önindito forgorész.
Vagy egy kolégának lecsuszott az egyik vezeték és amiatt nem ment.

És mien trabid van? Nekem 4t azokat a tüneteket ismerem :) (velem is jo sokat játszott idén)

5843 Baka Szabolcs 2013-01-18 05:17:15

Hali!
Sajnos reggel nem indult a trabim. Tologáltuk össze-vissza, de nem akarta az igazságot. Mikor indítottam 15-bõl egyszer volt "köszörülõ" hangja. Már csinálja egy ideje. Azt hittem akku gondja van, de az teljesen jó (megnézettem).
Reggelente, vagy mikor sokáig (2-3napig)nem használtam akkor indul nehezen, de egy-két alkalmat leszámítva kulccsal indult, melegen viszont azonnal ment.
Mi lehet a gondja?

5842 Szebelédy Péter 2013-01-17 14:25:30  Előzmény:Szebelédy Péter: 74455

Gondolom a csere miatt nem játszik a tisztítás, mert 0 kmes emelõkkel is maradt a hang. A hengerfej olajjáratait lehet valahogy tisztítani levétel nélkül? Tisztító adalékkal ha nem muszáj nem kisérleteznék, láttam valakit aki hallotta, hogy ha sok a szenny a motorban, a tisztító leoldja és eltömi a pumpát...

5841 Csády Szabolcs 2013-01-17 13:24:05  Előzmény:Németh János: 74456

Ezeket a lengéscsillapítókat még szét lehet szedni, anno nekem ezt írták a mûveletrõl:

"Párban szereld ki, a tetején lévõ "kupak" kicsavarható, egy szimering és egy "o" gyûrû kell darabonként, hidraulika olaj bele vagy ha keményebbet akarsz váltó vagy motorolaj.
A szimerig és a gyûrû párban olyan 800 Ft körül van, idõben kb 10-10 perc kicserélni.

mennyiség: a belsõ hengert teli, a külsõt min félig felönteni, hogy ne szívjon levegõt."

5840 Németh János 2013-01-17 11:39:11

Csao.
Olyan kérdésem lenne minden 4t Trabis kollégához, hogy hátsó lengéscsillapítót cserélnék a közel jövõbn majd.
És érdemes megvenni a vadi ujat 12ezerért vagy felujjitotat 7ezerért párban? Vagy van olyan verda amié belemegy?
Mert a 4t wareszé az csak 5 ezer a vadi uj. Kinézetre talán hasonlo is.
Halottam már olyat hogy valami tolyota talán ami belemegy és egy kicsit jobban be is ül a verda. Mondjuk én szeretném megtartani magasnak. De na belemegy a waresz és megül egy centit az nem gáz, csak olcsobb lenne valamivel.
Vagy gyûjtsek a vadi uj trabisra?

Köszi elõre is.

5839 Szebelédy Péter 2013-01-16 13:48:26  Előzmény:jocking .: 74453

Köszi, a csere már megvolt, hatása semmi. Tisztítani hogy lehet õket?

5838 Németh János 2013-01-16 05:39:53  Előzmény:Szebelédy Péter: 74452

Jo reggelt. Érdekes módon, nekem is idõszakosan csinálja. De egy ideje már nem halottam. Van egy seat cordobánk az is ugy csattog sõt még jobban is. Olajcsere ott sem segitett, meg nálam sem.
A seatot ha meghajtom akkor abbahagyja sokáig. :)
de láttam régebbi 1.6 suzukit amin cseréltek és megszünt utána, meg talán a nagy füst is de abba nem vagyok biztos.

5837 jocking . 2013-01-15 23:07:06  Előzmény:Szebelédy Péter: 74452

Nem a szelep csattog, hanem a hidraulikus szelephézag kiegyenlítõ. Általában akkor csinálja, ha már öreg és elhasználódott, vagy csak eldugultak a járatai. A cseréhez vagy takarításhoz viszont elég jól meg kell bontani a dolgokat, mert a vezérmûtengely alatt vannak.

5836 Szebelédy Péter 2013-01-15 22:17:20

Helló!
Milyen okai lehetnek, ha a szelepek csattognak? Olajcsere nem segített, ismerõs szerelõ szerint ez természetes, keletnémet is, öreg is, ennek így kell mûködni. A dolog elég zavaró, mert az utastérbe is behallatszik, pláne ha nem megy a rádió (ha egyedül megyek, ez sokszor elõfordul, szeretem hallgatni a teknikát :))

Érdekelne a dolog, márcsak az orra alá dörgölni is, mindig én vagyok a hülye ha megemlítem neki. Szerintem meg kellene csinálni, mert 1 évvel ezelõtt ilyen baja nem volt, szépen járt, legfeljebb felemelt motorháztetõnél lehetett hallani valamit halkan, ami erre emlékeztet. És ha valami rosszabb lesz azt általában érdemes visszaállítani, azt mondják. Mondjuk õ a féltengely görbülésébõl eredõ kopogó zajt is természetes hangnak mondta, mikor mutattam neki...
Motor amugy nem fogyaszt sokat, ereje is van, noha a gyorsulása szerintem gyengébb, mint a többi 4t waresznak

5835 Zwick Gábor 2013-01-15 20:41:43

Hali ALL!

Vásároltam pár vw cuccot fék és hozzá tartozó motyók de lenne egy olyan kérdésem hogy milyen szervódobot vegyek amit elégy egyszerû betenni? Lehet hogy lenne az eladónak javarészt Golf1,2,3 alkatrészei vannak. Úgy tudom létezett 2 csavaros megoldás meg, 4 csvaros megoldású szervódob valami más különbség lenne közöttük?

Vagy esetleg ha pontos típussal tudnátok segíteni az is jó lenne. És sorry hogy nem témavág, de holnap vagy holnapután adja fel a futárnak és szeretném ha egbye jönne.

5834  Spityu 2013-01-14 18:55:03  Előzmény:Őry Gábor: 74449

Igazából, ha belemennek, akkor csak egy lehelletnyit kell lekapni belõle, egy próbát megérhet.

5833 Őry Gábor 2013-01-14 18:42:04  Előzmény: Spityu: 74448

Nem izgatna, hogy szorol, mert ugyanakkor a dugó könnyedén mozgott, de mi van, ha nem tudom belõni úgy, hogy ne ferdén fussanak a hajtókarcsapágyak. Ezért kellene egy kis lötyögés.

Minden, a készletemben fellelhetõ kosárral szorul, halvány külömbség van közöttük.

5832  Spityu 2013-01-14 16:50:11  Előzmény:Őry Gábor: 74444

Mérd meg a digitális tolómérõddel. Igaz, hogy nem átmérõt, hanem két húr közötti távolságot fog mérni a pofa miatt, de ki fogja mutatni, ha ovális. Nem adtak a fõtengelyhez szettet? Felújítottaknál elõfordulhat, hogy eltér a két szem, de inkább az jellemzõ, hogy mindkettõ jó vagy kicsi. Ha nem ovális, akkor nekiállhatsz körbe-körbe forgatva csiszolni, a 2000-es kevés lesz, semmit nem visz. 600-800 inkább jó, vizesen. Ha ovális, akkor nem tudom... úgy is passzolhat a végére, de tökéletes nem lesz. Amúgy nem olyan gáz, ha nem tökéletes a felsõ szem, mivel az csak oda-vissza forog. De mondom, ez nem a leg elegánsabb módszer. :)

5831 Mazák Viktor 2013-01-14 14:47:09

Sziasztok!

Egy számomra érdekes kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. A téma a négyütemû Trabant Weber 32 TLA esõáramú porlasztója. A kérdés a következõ. Az alapjárati minõség csavar, vagyis a CO csavar üzemanyagot, vagy levegõt szabályoz? Ebbõl továbbgondolva a csavar kifelé, avagy befelé tekerésével szegényedik a keverék?

Az alapvetõ tézisem az, hogy a karburátor fúvókáinál két alapjárati fúvóka van, egy alapjárati üzemanyag, és egy kiegészítõ alapjárati üzemanyag fúvóka, ezek adottak, akár változtathatóak is. A levegõ vagy elõre kalibrált furatokon, vagy bepréselt fúvókákon keresztül jut a keverõcsõbe. Egy szétbontott karburátoron megnéztem a belsõ felépítést, egészen a fojtószelepházig, és arra következtetésre jutottam, hogy a minõségcsavar a beérkezõ üzemanyag útjában áll, az alapjárati csavar pedig vagy levegõt, vagy keveréket szállít, ezt nem tudtam eldönteni. A kialakítását tekintve az alapjárati mennyiségcsavar inkább egy szelep, míg a CO csavart kitekerve az inkább egy tûszelep, így arra a megállapításra jutottam, hogy valószínûleg ott az üzemanyag áramlását lehet teljesen elzárni. (Fém a fémen kúp alakú tömítéssel még nem találkoztam levegõ elzárással, ettõl még lehet.) A tûszelep teljes betekerése esetén felfekszik a kamra falára, így elzárva az üzemanyag áramlását. Akik esetleg szívtak már ezzel, azoktól kérdezem, jó a logikám? A tévedés jogát fenntartom. (Három óra karburátornyektetés után csoda, hogy nem ezzel álmodtam.)

Összegezve, a minõségcsavar betekerésével dúsul a keverék, vagy szegényedik? Jelenleg fél fordulatot tekertem kifelé a minõségcsavaron, változás csak annyi van, hogy melegen való indítózásnál gázpedálnyomás nélkül indul az autó. Valamiért ebbõl arra következtetek, hogy dúsabb, úgy tudom, indításnál kell a legdúsabb keverék.

Köszi elõre is!

5830 Őry Gábor 2013-01-14 12:27:10  Előzmény:Szabó Tamás: 74445

MOL Hixol T. Például.

5829 Szabó Tamás 2013-01-14 11:42:38

Sziasztok

Kétütemû Trabant váltóba milyen olaj kell?

Segítségeteket köszönöm.

SzT

5828 Őry Gábor 2013-01-14 08:07:19  Előzmény: Spityu: 74442

Ez lényegében egy új motor projekt. Úgy néz ki, hogy kaptam egy hibátlan blokkot. Volt hozzá egy fõtengelyem (amirõl írtam, ez volt az elõzõ autóban), és most vettem hozzá egy hengerpárt. Azt nem értem, hogy ugyanaz a csapszeg-kosár kombó az egyik fejben úgy jár, ahogy kell, a másikban szorul. Több kosarat és csapszeget is kipróbáltam, egyik se jó. Lehet még kapni kosarat többféle osztályozással?

lehet, hogy marad a csiszolás. Mekkora szemcseméret kéne? Gondolom olyan 2000 körüli.

Most a gyári motor van az autóban, de már van némi hangja a fõtengelynek, nem akarom megvárni míg széthullik, hanem komplett motort fogok cserélni.

5827 Őry Gábor 2013-01-14 07:56:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 74440

Én nem is értem, hogy a dob elõzõ tulaja hogyan tudott vele járni. A múltkor és is hasonlóan jártam, egy összekötõcsõvel, amiben már csak egy kisujjnyi lyuk volt szabadon. Elõször nem láttam, csak miután az udvarból is alig bírtam kijárni vele, akkor néztem meg jobban. De vajon aki korábban használta, hogy juthatott el idáig? Vittem vissza a bontóba és vettem egy újat.

5826  Spityu 2013-01-13 19:37:58  Előzmény:Őry Gábor: 74439

Eszedbe ne jusson a csapszegen módosíttatni. El sem vállalnák. Amúgy csak köszörülni lehet, de gyári minõségben nem mindenhol tudják...

Jól értem? A dugattyúkhoz volt csapszeg is, és azokkal szeretnéd összerakni a régi fõtengelyre fûzve a blokkot? (Vagy egy tartalékban lévõ fõtengelyre?) Nem tartom valószínûnek, hogy ovális lenne a hajtókarod. Próbáld meg variálni a tûgörgõket. Úgy értem másik csapágyat betenni, hogy azzal mit mutat az adott csapszeg. A gyári alapméretnek is van szórása:
- a tökéletes méretû - ahogy írtam - kottyan, amit csak hallani lehet.
- +1 százados görgõknél (2 század összesen) már szorulva megy be és döccenve forog,
- +2 századnál már össze sem lehet rakni.

Esetleg megpróbálhatod még szivacsos csiszolópapírral megjáratni a hajtókarszemet. A szivacs miatt egyenletesen fog kopni az anyag, de azért ez eléggé unorthodox módszer.

Ha fõtengelyt is cserélsz, akkor bizony össze kell ezt valahogyan hozni. Ha viszont már szét van döntve a blokk és a henger-dugó-csapszeg összeállítást szeretnéd lecserélni, akkor inkább hagyd ki a csapszeget, amennyiben a használtak állapota megengedi.

Ha a szivacsos csiszolóvászon mellett döntesz, akkor nem a merev szivacsú változatot kell venni (ami késtapaszhoz való), hanem a hajlékonyat, ami a szóróhoz jó. De mondom, elõtte variálgass, hátha.

5825 Pátkai Antal 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 74440

Hali
Többfajta megoldás van. Házi módszer: gázpörzsölõvel izzásig hevíteni a kokszot, majd kompresszorral levegõvel megtermelni és szépen kiégeti magát.
Errõl van is egy videó az ismert megosztó portálon.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=3D7vChnhJNw[/url]
Másik módszer már nem olyan egyszerû ahhoz rendelkezned kell hozzá egy lánghegesztõ aparáttal, és azzal hasonló módszerrel kiégetni.
És szerintem a legbarbárabb megoldás felvágni körbe flexel az oldalát és kitakarítani majd visszahegeszteni. Ez a módszert eddig egyszer használtam soha többet sajnos a kipuffogót hõhatás és egyéb korróziós hatások érik és így nem olyan egyszerû vissza hegeszteni a levágott darabot, sõt ha rosszul hegeszted akkor gáztömör sem lesz a dolog és ki fog fújni.

5824 Csády Szabolcs 2013-01-13 17:59:41

Öcsém magáévá tett egy 601-es Trabit, s mivel még friss tulaj, jómagam meg 4T-ben utazom, így egy kis segítségre lenne szükség a kedves kollégáktól: szert tettünk egy kifejezetten szép állapotú hátsó dobra, viszont érezhetõen tele van koksszal, s feltéve nem is bír felpörögni a motor.
Odáig eljutottunk, hogy ki kellene égetni, de a mûvelet pontos leírása azért sokat segítene.
Elõre is köszönjük a segítséget!

5823 Őry Gábor 2013-01-13 14:12:07  Előzmény: Spityu: 74438

Onnét. A garanciapapírja szerint kecskeméti (2006-ból). A dugón csak méretjelölés van, de nem gyári, az látszik rajta, mert igen fehér. A gyûrûket már nem nagyon merem feszegetni, mert az garantált törés.

De mi a nyavalyát csináljak a hajtókarfejjel? A csapszeg mérete jó, digis tolómérõvel megmértem, kereken 20 mm. Acél csapszeg, nem bronz, de régebbi bronz csapszegekkel is ugyanez a helyzet. Esztergáltassam meg a középrészét?

Jut eszembe: lehet, hogy a hajtórúdfej kapott valami ütést és ovális lett? Utánamérek. Ez egy felújított fõtengely, és az elsõ összerakáskor nem volt vele gond. Azóta átesett egy felüljavításon (a két középcsapágyat cseréltettem ki) lehet, hogy ekkor kapott egy maflást?
[i](Módosította orygabor 2013.01.13. 15:18-kor)[/i]

5822  Spityu 2013-01-12 21:24:45  Előzmény:Őry Gábor: 74437

A tûgörgõ-csapszeg-hajtókar lehetõleg úgy passzoljon, hogy ha megforgatod a csapszeget, akkor ne döccenjen eközben, hanem legyen egy nagyon-nagyon kicsi kottyanása. A könyv azt írja, hogy oldalra fordítva ki kell csúsznia a hajtókarból a többi alkatrésznek. A hajtókar derékszögelés miatt sem túl jó, ha nem tud kotyogni a csapszeg.

A gyûrûket dugó nélkül is tedd bele a hengerbe, majd nézd meg, mekkora a hézag a végeik között. Talán olyan 2-3 tized a jó újnál. Amúgy valószínûleg azért akad, mert tökúj. Jól legyen beolajozva szereléskor is, meg bejáratáskor is.

A dugattyú amúgy milyen gyártmányú? Ez a felszámolt autósboltból lévõ hengerpár?

5821 Őry Gábor 2013-01-12 21:02:21

Az normális, hogy egy felfúrt hengerben a méretes dugattyú+ új gyûrû szorul? A dugó üresen nem szorul, végigcsusszan a hengerben, de gyûrûzve elég rendesen szorul. Nincs összehasonlítási alapom, mert eddig csak fúrás nélkül csináltam gyûrûzést. Lehet, hogy egy kiadós bejáratás kell neki?

A másik: a csapszeg-csapágy-hajtókarfej kombó is elég rendesen szorul. De érdekes, hogy csak az egyik hajtókaron. Kézzel éppen hogy csak bele lehet tenni a hajtórúdfejbe a kosarat és a csapszeget(dugó nélkül). Nem izgatna a dolog, mivel összszerelés után a dugattyú könnyen járt( bólogatott) de félek, hogy nem tudom úgy helyre rakni a hengerrel, hogy ne ferdén fusson a hajtókar (merthogy oldalirányba nem mozdul a dugattyú). Vagy majd beáll magától? Vagy elég, ha a hajtórúdfejet beállítom a dugattyú középvonalába?

5820 Németh János 2013-01-12 19:43:51  Előzmény:jocking .: 74434

Gratula. :D

Az egyik valami plusz kis jeladó(fehér) a másik meg akkor ami behúzza(vörös vagy sárga) ha jól emlékszem?

Nekem egyszer beszorult az egyik a kormánymûhöz és szétkoptatta a vezetéket, aztán levágtam megsodortam leragasztottam és össze kábelkötegelõztem a többivel, azóta nincs ien gond.

5819 Kovács Ádám 2013-01-12 19:24:53

Sziasztok!

1.1-es trabiba a zörgõ, nyikorgó, és egyéb hangokat kiadó km órával lehet valamit kezdeni?

Meleg motornál alapjáraton az olajnyomás lámpa nekem is ki szokott gyulladni, gázfröccsre elalszik, nemrég volt olaj meg gomba csere is, lehet nálam is a mûszer rossz.

5818 jocking . 2013-01-12 14:36:14

Hát én mindjárt összekarmolom magam...
Ugye volt az önindító gond. Megoldottam. Levettem az önindítót, kipróbáltam a kövön, és úgy mûködött. :eek: Visszatettem, visszakötöttem, semmi. (wtf) Aztán megtaláltam azt, amit nem vettem észre: ugyanis az önindítóra a fõkábel mellett nem egy vékonyabb vezeték megy, hanem kettõ! Na én ezt ügyesen elfelejtettem, méregettem mindent, minden jó volt, bár az egyik vezetéken épp akkor tûnt el a delej, amikor pont kellett volna rajta lennie, ez kicsit összezavart, de utána rájöttem, hogy az egy másik vezeték... Szóval visszatettem a lecsúszott vezetéket az önindítóra (ami a bendixet kapcsolja) és bármilyen hihetetlen, most minden jó. :) Bár az egykori trabantgyár dolgozóinak édes anyukái végigcsuklották a délutánt, mire (és miután) rájöttem, mi a gond...:evil:


[i](Módosította jocking 2013.01.12. 15:37-kor)[/i]

5817 Németh János 2013-01-12 12:08:03

CSao Mindenkinek.

Jelentem kész a féltengelycsonk csere. Kb 3 orás müvelet. De nekem mákom volt.
Beleraktam kb 160 kilot a hátuljába a rosz oldalra. Kiütöttem a csavar végét és könnyedén oe tudtam tekerni. :D
kocsi felemel, lengéscsillapito kiold meg egyik csavart ami tartja a lengõkart, meg ahová a csillapito le van rögzitve azt is leoldottam.
Utána kicsusszant a tengely, ujat zsirba bele yzt be kellett kocogtatni, alátétek stb fel. Öszeraktam meghuztam, elmentem probakörre.
Csapágy még jo annyira nem verte el vagy semennyire sem. Még egy fél év és cserélem a lengcsillapitoval együtt. :D

Köszönöm a segitséget mindnenkinek! Fényképeztem közben majd rakok fel képet mien volt a rosz tengely.

5816 Kantuly János 2013-01-11 22:51:45  Előzmény:Németh János: 74425

& orygabor

Azóta nem csinálta, valószínû, hogy a csúszkálástól átfolyt az olaj a másik oldalra... :)
Köszi a reagálást.

Egyébként bontódik a közelemben egy VW Golf 2 1.6TD, abból át lehetne rakni valamit a Trabiba? Az elsõ ülései már nincsenek meg.

5815 Németh János 2013-01-11 17:34:35  Előzmény:jocking .: 74429

csao.

Én csak trabis dogot tudok mondani, nemrég én is küszkõdtm vele ien se kép se hang volt, csak egy halk kattanás de semmi több nekem a behuzomágnea csere segitett. Meg elötte polirra csiszoltam a testeket, meg a pluszt is.
Elõtte fél évvel meg forgorész és szénkefe csere volt akkor is hasonlo a tünet szerintem.

Ha van idõ szerintem egy szétszedés kipucolás lehet segit.

De ez csqk szerintem, nem vagyok szerelõ.

Sajátommal ezt tettem :)
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.11. 18:36-kor)[/i]

5814  Spityu 2013-01-11 17:22:55  Előzmény:jocking .: 74429

Ha full kuss, akkor behúzótekercs. Kopogtasd meg azért, hátha.