Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5256  Spityu 2012-09-02 09:41:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 73871

Nem, de itt volt hogy 3 nõvérrel csináltuk egyszerre... csak úgy sikítottunk. Én a fájdalomtól, õk a röhögéstõl. Sebtisztítás száraz gézzel? Legjobb. :D Amúgy 1. fokú égés a hátam nagy részén, meg itt-ott a karomon, 2. fokú a bal arcomon, nyakam bal oldalán végig. Forrázás, inkább nem mondom tovább, amúgy is off. :D

5255 Kiss Krisztián 2012-09-01 21:16:29  Előzmény: Spityu: 73870

Leestél az ágyról éjjel,vagy mi???????:)))))

5254  Spityu 2012-09-01 18:24:01  Előzmény:Kárász Endre: 73868

Teszek fel képeket, amint járóbeteggé konvertálnak. :D Amúgy létezett illesztett és eltolt soros kivitel, elõbbiben hosszabbak a görgõk. Nem tudom... szerintem csak az eltolt sorosban volt gyári. JoPi szerint pedig csak az illesztett soros a gyári, ha jól emlékszem. Ismertetõjele a félgömbre végzõdõ tûgörgõk. Az u.gy. tipikus vonása a görgõktõl kifelé található területen egy-egy körbefutó "árok" a paláston.

5253 Csády Szabolcs 2012-08-31 10:18:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73867

Ez a bizonyos tetõmerevítés hol található?

5252 Kárász Endre 2012-08-30 15:23:54

Van valakinek jó minõségû, közeli képe gyári Trabant dugattyúcsapszeg tügörgõröl? De olyan, ami tuti 1000% gyári! A zsombi, stb. webshopok képeit már megtaéáltam, de nem elég éles...

5251 Holnapy Gergely dr. 2012-08-29 21:56:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 73866

A szõnyeg alatt.
A tetõnél lévõ merevítés miatt nem is igazán férne be fentre.
Korai 4T-nél az elülsõ kerékdob gumiborítása még megegyezett a 601-esével, ott csak "aládugták" a kábelköteget. A 4T-k java részénél a kerékdob guminál bal oldalon van egy kábelcsatorna is, pont erre a célra.

5250 Csády Szabolcs 2012-08-29 20:32:46

4T Trabinál gyárilag a hátra menõ kábelkorbácsnak az utastéren belül hol kell lennie? A szõnyeg alatt vagy a tetõnél, mint a 601-nél?

5249  Spityu 2012-08-25 20:44:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 73864

Tipikus. Meg jobb oldalt alul, a gumi két végénél szokott rozsdásodni. Mese nincs, menjen neki a szóróanyag. Megéri azt a 2-3 nap csúszást. Csak dugózz le hátul mindent, amit csak lehet, nehogy bejusson valahová a cucc. Valószínûleg még így is kell majd takarítani rendesen.

5248 Csády Szabolcs 2012-08-25 20:28:26  Előzmény:jocking .: 73863

Az a baj, hogy a felsõ része rozsdás is :S

5247 jocking . 2012-08-25 18:54:58  Előzmény:Csády Szabolcs: 73862

Esetleg kromofág?:confused:

5246 Csády Szabolcs 2012-08-25 18:39:58  Előzmény:Kantuly János: 73858

Összekarcolna olyan részt is, amit nem kellene, de a drótszálak nem tudnának minden kis résbe behatolni, úgyhogy homokszórás lesz a vége.

5245 Kovács Ádám 2012-08-25 11:10:50

6"-os et-30-as ATS felni szeretnék 4T trabimra venni, de hátul szinte biztos hogy nem fog elférni. Kérdésem lenne hogyan tudom megoldani hogy beférjen. Azt tudom hogy azt a visszahajló részt ki kell vágni azzal nyerek egy kis helyet, de ha akkor sem fér be akkor hogy tudom megszélesíteni? 165/55-ös gumi lenne rajta.
[i](Módosította bob92 2012.08.25. 13:24-kor)[/i]

5244  Spityu 2012-08-24 12:06:45  Előzmény:Németh Márk: 73859

Olcsón így lehet kivitelezni a legkönnyebben:

Terpesztés: gyári felállás: karosszéria csöcs, gumipogácsa, lengõkar, gumipogácsa, csésze, ricnis alátét, csavar. Szerezzél 2db csészét, és 2db 20-30mm-rel hosszabb csavart. A csészéket illeszd a karosszéria csöcs és a felsõ gumipogácsa közé, a csavarokra pedig a nagyobb átfogandó távolság miatt lesz szükség.
Ültetés: vedd ki a lengõkaron található gumipogácsákat. (És/) Vagy szedd szét a rugóköteget és vedd ki a lapok között található vulkánfíber szalagokat (ha még nincsenek kikopva).

Ezzel a módszerrel függõlegesen fog állni a két hátsó kerék, és lejjebb is kerül a hasmagasság. Persze nem árt elgondolkodni keményebb gátlók beszerzésén, na meg az elsõ felfüggesztés ültetésén is (így eléggé felfelé fog állni a kocsi).

Lehet még variálni különféle lapokkal, pl. kombiból a vastag lap beépítésével (rugókeményítés), ahogy írtad, a lapok variálásával stb.

Szabi kolléga versenyautóján valahogy úgy van megoldva a hátsó felfüggesztés, ahogy feljebb írtam + talán egy kombi lap (+ Bilstein gátlók). Elöl meg kellett emelni, mivel az egyik féktáv eléggé dobálós volt, és leesett volna a kocsi az útról, szóval azért ilyen magas elöl. De amúgy asszem az is eléggé meg van variálva + keményítve. :)

7:00-nál megyünk: [url]http://www.youtube.com/watch?v=-V2DtHhoz4k[/url]

5243 Németh Márk 2012-08-24 10:27:49

Sziasztok.
Trabant ültetésbe és terpesztésbe szeretnék belefogni. Sok helyen találtam róla leírást nádjából ugyan azokat. Sajnos kovácsoltatni nem tudom... úgyhogy az alternatívákat próbálnám ki és lenne azzal kapcsolatba kérdésem. Gumipogácsákat hátulról kiveszem nem fog "csörögni" illetve ha a felsõ lapokat 2-3 alulra teszek nem gyengül meg az egész laprugó nem lesz "lágyabb"? Aki csinálta már melyik módszer a legjobb úgymond, legbeváltabb ? ;):)

5242 Kantuly János 2012-08-24 09:38:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 73855

Fúróba fogható drótkoronggal próbáltad már?
Szerintem mûködhet.

(Egyébként szeretnék most mindenkinek köszönni, most kaptam engedélyt a fórumozásra, remélem, hogy sok hasznos tanácsot "adunk-veszünk" majd egymás között! 4T Trabim van, ami jelenleg- a már sokszor emlegetett kuplung hibával szendved, jelenleg szét van szedve.)

5241 Kárász Endre 2012-08-22 22:43:06  Előzmény:Őry Gábor: 73854

Köszi, ezt a 3 fordulatot betartom! :)

5240  Spityu 2012-08-22 21:07:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 73855

Pedig azt akartam ajánlani. Gondolom festékmarót sem szeretnél használni. Esetleg megpróbálkozhatsz még hõvel leégetni a festéket. Durván hangzik, de apránként kis fogásokkal nem lesz baja a lemeznek. De szerintem így sem lesz tökéletes. Szvsz marad a kézi aprólékos munka, vagy valami nagyfordulatú kézi maróba fogható miniatûr drótkorong... a kocsi már nem járóképes? Igazán jó homokkal lesz.

5239 Csády Szabolcs 2012-08-22 20:36:11

Fényezéshez készítem épp elõ a Trabimat, de fogalmam sincs, hogy a csomagtérnél a gumiszigetelés rögzìtõpöckeit hogy lehetne szépen kicsiszolni. Valami ötlet? A homokszórràs nem jàtszik.

5238 Őry Gábor 2012-08-22 18:56:21  Előzmény:Kárász Endre: 73844

Ütközésig beteker, aztán 3 fordulat kiteker. Pontosan csak CO-méréssel lehet!

5237 Nagy Donát 2012-08-21 07:46:29  Előzmény:Petró Dávid: 73852

Köszönöm.

5236 Petró Dávid 2012-08-20 18:04:02  Előzmény:Nagy Donát: 73851

Üdv!

Baranyai Gábor, +3670-246-0376, www.wartburg.eu

5235 Nagy Donát 2012-08-20 15:37:16

Sziasztok!
Állítólag valahol gyártanak Trabanthoz régi stílusú dísztárcsát, peremes felnire valót. Errõl tudtok valamit? Esetleg ha van valakinek elérhetõsége, megköszönném, ha megosztaná velem!

5234 Kárász Endre 2012-08-17 13:51:53

Felvetõdött bennem (is) a kérdés, hogy a piros dobozos LÁNG és az olasz LPR Trabi kerékfékhengerek között mi a különbség, melyik lehet jobb. Zsombinál pl. kb egy árban vannak:
[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=148]LPR[/url]
[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=2480]LÁNG[/url]
Hallottam már olyat is (Csapi Bt-nél), hogy ez az LPR már nem is olasz, hanem kínai, és ezért ilyen olcsó, és hogy ráadásul meg sem közelíti a magyar LÁNG gyártmány minõségét...
Sajnos a Zsombiban épp a hozzá nem értõ eladót tudtam telefonon megkérdezni, akinek a véleményére nem igazán támaszkodnék("Kb. ugyanolyan jók...").
Nem titok, hogy a nagykerben ráadásul még egy ezressel olcsóbban is meg lehet kapni az LPR-t... Ezért gyanakszom. Tapasztalat?

5233 Kovács Ádám 2012-08-17 11:38:52

Nekem is kemény kuplung problémám van. Az után gyártott bovden amit lehet venni túl hosszú, és nekem a tûzfalat átszakította ahol a bovden átmegy. Ugyanis kuplungoláskor a hosszú bovden házat is össze kellett nyomni emiatt volt kemény. Valamint a bovden a nagy erõ miatt nyúlt és sokszor kell holtjátékot állítani. A bovdenbõl levágtunk és érezhetõen puhább lett a kuplung.
A vezetõhüvely kicsinyítésére én is gondoltam. Az 5-ös váltót elvettettem elég sok munka beépíteni és csak a fogyasztásban jelenik meg a haszna. Szerintem.

5232  Bandi 2012-08-17 10:41:29  Előzmény:Varga Tibor: 73847

;-)

5231 Varga Tibor 2012-08-16 20:01:53  Előzmény:Baka Szabolcs: 73846

Vagy: Venni Golf I szerkezetet és tárcsát, és a szerkezet közepébõl 2mm-t kiesztergálni, hogy ne érjen bele a Trabant vezetõhüvelyébe.Mi így csináltuk anno.
Vagy, beépíteni 5-ös váltót, és egy életre le van a gond a kuplungproblémáról. :)

5230 Baka Szabolcs 2012-08-16 06:42:18

Hali!
Az [urls=http://negyutemutrabant.uw.hu/]Itt[/urls] olvasottak alapján próbálom megoldani kuplung problémám. Elolvastam, de nem vagyok biztos benne, hogy jól értem.
Segítenétek a megértésben?
Tehát, a kinyomócsapágy vezetõhüvelyét átalakítani (újat csinálni) Golf_I csapágyméretének megfelelõen.
Vásárolni Golf_I szerkezetet és tárcsát!
Ezt összeszerelve minden szép és jó!
???
Üdv, Szabi

5229 Csády Szabolcs 2012-08-15 10:51:36

A kézi pumpás ablakmosóm spricnije körül egyre nagyobb folt alakult ki egy év alatt,s most kiszedéskor meglepõdve tapasztaltam, hogy a spricni mûszerfal felöli oldala nedves, holott minimum fél éve nem használtam. Hiányzik onnan valamilyen tömítés, vagy a spricni adta meg magát? Amúgy jól mûködik.

5228 Kárász Endre 2012-08-14 17:03:10

28H1-1 karbi alapjárati CO-csavarjának kezdeti beállítására van valami tipp? Teljes motorgenerál van terítéken, minden apró darabokban hever:motor, váltó, karbi, stb. Tehát semmiféle viszonyítási pontom sincs.

5227 Petró Dávid 2012-08-14 17:01:32  Előzmény:Rédli Zsolt: 73842

Hello,

köszi a hozzászólást!! Utánna járock....;)

5226 Rédli Zsolt 2012-08-13 14:12:26  Előzmény:Petró Dávid: 73821

Szia Huligan!

nekem elsõ blikkre új Daewo Tico-nak tûnik.

Üdv: Metál

5225 Rédli Zsolt 2012-08-13 14:07:46  Előzmény:Kunyi Tamás: 73840

Szia SlimTomi!

Itt is nézd meg, bár nem olvastam végig, hogy mi is az igazi probléma:

http://www.baro-ker.hu/advanced_search_result.php?keywords=kuplung&sort=2a&page=6

És itt is:

http://www.autoalkatreszklub.hu/index.php?cPath=77_97

Meg itt is:

http://www.zsombicar.hu/trabant.html

Remélem megtalálod, amit keresel....:)

5224 Kunyi Tamás 2012-08-12 16:52:37

Köszi a válaszokat. Tehát nincs olyan, hogy pl egy VW Polo kuplung szerkezet jó bele vagy ilyesmi, hanem szerencse és nagyon sok utánajárás kell. Az az oldal pedig jóféle, régebben jártam már ott, el is felejtettem, hogy ott is írnak a kuplunghibáról. Szegény Trabi, egyre nehezebb lesz a karbantartása...

5223 Farkas Zoltán 2012-08-12 15:49:10  Előzmény:Kunyi Tamás: 73836

Helló!
Sajnos nem tudom a választ,nem tudni milyen szerkezeteket árulnak most trabihoz illetve a wareszhoz. Valszeg utángyártott VW szerkezetek de lehet hogy csak valami "gyenge" másolatok kisiparilag.
Lehet hogy egy-egy eldugott autósboltban van még jó szerkezet is amit nem mostanában rendeltek és évek óta van ott a raktárban. Én is a vaterán jutottam hozzá egy elfekvõ készletbõl amit már évekkel ezelõtt vásároltak... A kuplungvilla hossza és a bovden csatlakozókarja megszabja a szerkezet benyomási erejét és a kinyomócsapágy mozgási útját.Ezen nem nagyon lehet változtatni sajnos... Erõsebb szerkezet benyomásához nagyobb erõ kell amit a kinyomóvilla hegesztése nem bír el.

Ha puha és nem emel ki lehet hogy csak utánállítást igényel a bowdenen de a szerkezet elfáradása is hasonló tünetekkel járhat.

5222 Csády Szabolcs 2012-08-10 06:14:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 73836

[urls=http://negyutemutrabant.uw.hu/]Itt[/urls] a tartalmon belül a "Kuplungproblémák megoldása" alatt szerintem megtalálod a választ ;)

5221 Szebelédy Péter 2012-08-09 22:25:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 73836

Ez engem is érdekelne, hogy a bontotton kívül van e alternatíva. Ugyan nekem még jó (nemrég kapott egy bontott szettet, mert az utángyártott szó szerint széthullott), de jó tudni a lehetõségeket. WV nem jó, azt már hallottam, hogy ugyan rámegy de roppant kemény lesz.

5220 Kunyi Tamás 2012-08-09 19:21:52  Előzmény:Farkas Zoltán: 73829

Hali! Akkor milyen kuplung szettet érdemes beszerezni? Mondjuk nekem Trabantom(4T) van, de ott is örök hiba a kuplung. Az enyém is cserés lesz. Nem tudom gyári van-e benne avagy sem, de szívesen fogadnék néhány jó tanácsot.
Esetleg szerkezetet, tárcsát ill. csapágyat is külön-külön kell összevásárolni?
A mostani kuplungom vajpuha, csak lehet nem emel már ki rendesen, azért cserélném.

5219 Kárász Endre 2012-08-08 19:36:02  Előzmény:Varga Tibor: 73834

Köszi! A felsõ rugótámaszból viszont tényleg láttam kétfélét. Ezek szerint (gugli) egyik a [url=http://www.ldm-tuning.de/artikel-1013.htm]limuzin,[/url] míg a másik a [url=http://www.ldm-tuning.de/artikel-6226.htm]kombi.[/url] Ha egymás mellé megnyitod, látszik is, hogy a kombi rugótányérje feljebb van. Az az én nagy bajom, hogy hoztam egy DDR vadi újat, de az nem jó, nem olyan, mint ami az autómban eredetileg volt: ennek is feljebb van a tanyárja. Viszont ahonnan hozatm, ott a másikra volt ráírva, hogy kombi... Na mindegy, majd visszamegyek, hátha ott rontották el. Három féle kivitel azért már tényleg irreális...
[i](Módosította Endre 2012.08.08. 21:42-kor)[/i]

5218 Varga Tibor 2012-08-08 19:07:30  Előzmény:Kárász Endre: 73833

Semmi különbség. Csak a kombi rugó vastagabb.

5217 Kárász Endre 2012-08-08 19:02:23

4T illetve a '85 utáni 2T Trabik hátsó spirálrugója között van valami különbség? Ha igen, akkor mi? Miért találkoztam én kétféle felsõ rugótányérral(inkább galléros henger az...)?

5216 Baka Szabolcs 2012-08-08 18:01:44

Hali!
Megvan a régi kinyomócsapágy. Viszont barázdált a teteje. Szabályosak a barázdák, de nem hinném, hogy eredetileg is ott voltak. :)
A csapágy un. olyan, mint zsombinál v. báró-kernél lehet venni, így nem hinném, hogy gyári lenne.
Esetleg valaki tud nekem linket küldeni, ahol tudok ilyet beszerezni?!
Üdv, Szabi

5215 Baka Szabolcs 2012-08-08 13:04:11  Előzmény:Farkas Zoltán: 73829

Köszönöm szépen a segítséget, megpróbálom véghezvinni a leírtakat!
Üdv, Szabi

5214 Nagy Donát 2012-08-08 07:46:08  Előzmény:Baka Szabolcs: 73824

Én csak hallomásból tudom, hogy sokszor rossz kuplungszerkezetet tesznek bele. Mert van olyan VW szerkezet, ami passzol bele, de ezt eredményezi.

5213 Farkas Zoltán 2012-08-07 19:55:49  Előzmény:Baka Szabolcs: 73824

Szia!

A barátom waresza is ugyancsak felsõ kinyomóvilla törésben szenvedett. Neki 4000km alatt tört el valamikor a tengelyre hegesztésnél. Új szerkezet,új tárcsa,új kinyomócsapágy és mégis kemény volt de nem emelt ki rendesen.Ha betekerte a csavart,akkor meg csúszott a kuplungja...
A szervízben azt mondta a szerelõ neki (30ezer Ft és a próbakör után)hogy "majd bejáródik és megpuhul néhány hónap és jó lesz... "Sajnos az elõzõ szerkezet ledarálódott,széthullott a rugósor törés miatt és ezért volt szükség a cserére.

Aztán hozzám került a kocsi amikor már nem emelt ki a kuplung...

Szétszedést követõen a következõket állapítottam meg.
A gyári kinyomócsapágy "csúszógyûrûje" ami a lamellákat nyomja "hegyesebb,ívesebb" mint az utángagyié. Mivel nagyobb felületen nyomja a lamellasort a kinyomószerkezeten nagyobb erõt is kell kifejteni és nagyobb sávban koptatja azt. A lamellák végeinél lehet kisebb erõvel nagyobb nyomást elérni,nem a végektõl 1cm -re...
Az a szerkezet annyit kopott körbe a lamellasoron 4ezernél mint az én régi szerkezetem 120ezer km után! A kézi nyomáspróba során megállapítottam hogy az új szerkezet sokkal erõsebb lamellával lett szerelve vagyis a gyári szerkezethez képest kõkemény rugói vannak. A vaterázott olasz szerkezet és a gyári szerkezet vajpuha volt ehhez képest!Szerintem nem wartburghoz való csak hasonló...
A javítás az én bontott 28ezret futott kinyomószerkezetem és a bontott gyári 90ezret futott kinyomócsapágy és egy bontott villatengely beépítésébõl állt.A kinyomócsapágy pedig egy alapos kimosást követõ olajzás után alig lógott és csendesen szaladt.(a csapágy cserélhetõ is benne óvatosan) Azóta nagyon hálás és tökéletes a kuplungja is mellesleg... :)
Szóval nem minden jó ami új...

Ha nincs vészes baja a gyári szerkezetnek tedd vissza vagy szerezz olyat, és bontott váltóból tedd át a villatengelyt is.


Üdv.: Zoli

[i](Módosította kinca69 2012.08.07. 22:09-kor)[/i]

5212 Őry Gábor 2012-08-07 18:44:57  Előzmény:Kárász Endre: 73815

Engem is meglep, elgondolkodtató. Fõleg az OFF verda miatt, mert az sokat fut és ott is elég rendesen meghúztam a tengelyanyákat. Lehet, hogy a kelleténél jobban is.

5211 Rajna László 2012-08-07 14:23:09  Előzmény:révai ákos: 73826

mire kell figyelni?

5210 révai ákos 2012-08-07 13:59:17  Előzmény:Rajna László: 73825

Ez esetben is 1.3 vezérmûtengely. Ha van rá mód, akkor szerezz 1.6-OS ABU ból vez.tengelyt azt is érdemes betenni. Ellenben ott az összerakásnál már figyelni kell, nehogy csattanás legyen a vége.

5209 Rajna László 2012-08-07 13:50:51  Előzmény:révai ákos: 73823

jah, bocsi, lemaradt, hogy 1.3-as Golf fõtengely meg dugók vannak benne:) a síkolást én csináltam, megmaradt a motorszám;-) akkor így 1.3-asra kivetítve mi a helyzet a tengellyel?

5208 Baka Szabolcs 2012-08-07 13:24:18

Hali!
4T trabim van.
Valami rejtély miatt szombaton 3. alkalommal törött el a kuplungvillám :mad:.
Elsõ alkalom után javítva lett a villa, második alaklom után javítva lett a villa, kicserélve a teljes kuplungszerkezet mindennel együtt. Sajnos a kuplungot ezután is "nagy" erõvel kellett nyomni, hogy tudjak váltani. A váltás könnyen ment, nem recsegett a fokozatokat is könnyen vette.
Pedig a bovden több olajat kapott, mint a motor;), kapott csapágyzsírt, sûrû olajat, mûszerolajat..., tehát kenve volt!
Mitõl szorulhat, miért töri a villát???? :(
Elõre is köszönöm!
Üdv, Szabi

5207 révai ákos 2012-08-07 07:10:35  Előzmény:Rajna László: 73820

Még egy apróság:
Ha lesíkoltatsz az 1.1 es blokkból, akkor eltûnik a motorszám is,( mert ott a hengerfejbõl nem tudsz levenni, nincs benne égéstér) szóval azt újra kell "alkotnod" ebben az esetben meg minek szerencsétlenkedni az 1.1 esel, ha vannak jóval erõsebbek is.