Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5350 Kárász Endre 2012-10-10 12:46:38

Korábban már írtam, hogy némi zavart érzékelek a spirálrugós 2T hátsó rugóstagjánál... Mivel most raknám össze, ezért nagyon égetõ a kérdés. Van az a bizonyos felsõ rugótányér, amibõl létezik kétféle kivitel. A limuziné, ami az ldmtuning.de szerint ilyen:
[imgw]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-1013.jpg[/imgw]
Illetve a kombié, ami pedig ez lenne:
[imgw]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6226.jpg[/imgw]

Az eltérés jól látható: a rugótányér a porvédõ hengeren más-más magasságban van felhegesztve. Igen ám, de az a bökkenõ, hogy a gyári források szerint a kombi rugója 31 mm-rel rövidebb, mint a limuziné, így logikusabb lenne, ha ennek a tányérja lenne lejjebb hegesztve.
Megmértem az itthoni példányokat, és az egyiknél 20, míg a másiknál~13mm a távolság az alsó perem és a hegesztési varrat között.

Az lenne a kérésem, hogy akinek spirálos limója van, nézzen már be a hátsó részhez, hogy neki vajon a rugótányér melyik változata került beépítésre!

Egyszerûen nem fér a fejembe, hogy a limuzinnál miért van értelme egy 3 centivel hosszabb rugót még plusz egy centivel rövidebbre összenyomva beépíteni...

5349 Kárász Endre 2012-10-10 09:01:33

Tudtok ajánlani olyan helyet Budapesten, ahol elfogadható áron csinálnak fékdob-felszabályozást és fékpofa felújítást? A dob esztergálása még nem lenne olyan nagy falat, de egyszerûen nem találok olyan helyet, ahol a pofát úgy betétezik, hogy a görbületét hozzáillesztik a dob belsõ ívéhez... Márpedig így szeretném.
Illetve egyet találtam, de a 20.000Ft-ot kicsit sokallom.

5348 Kunyi Tamás 2012-10-08 20:00:04

Szevasztok! Régebben már említettem, hogy valami komolyabb óraegységet teszek a Trabimba. Linkeltem képet is, de most itt a full autó, ilyenbõl szedtem ki.
A középen látható Economy/Power visszajelzõk helyére fognak kerülni a Trabi saját lámpa-visszajelzõi (irányjelzõ,tompított,olajnyomás stb.) - ezek vagy olyan ledesek lesznek, mint a régi Golfokban, vagy valami jobb, még nem tudom.
Egyébként tökéletesen passzol a mûszerfalba, csak két felfogatási pontot kell a mûszerfal belsõ felére varázsolnom. Így - mivel nem lesz szét barmolva a mûszerfalam - akármikor visszaszerelhetem a régi, eredeti óraegységeket.
Tehát az autó:
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/colt/mitsubishi_colt_glx-6143025[/url]

5347 révai ákos 2012-10-08 18:08:44

Sziasztok !

5-ös váltó kapcsán szeretném kérdezni, hogy a vw golf III., 1.6 abu-hoz milyen kódjelû váltók léteznek??
Igazság szerint egy hosszú 5 ös váltó kéne a Trabiba, amivel lehet pályázni. Ha valaki tudja az ilyen váltók kódját írja meg.

Köszönettel Mykee

5346 Kárász Endre 2012-10-07 12:57:25  Előzmény:VASS attila: 73961

A szimering méretét nem tudom, de azon mindenképp érdemes elgondolkodni, hogy oda igencsak kéne az ún. nyomásálló szimering. A normál szimeringek nulla nyomáskülönbségre vannak tervezve, bár az O-Ring Kft eladója egyszer azt mondta, hogy ~1 bar nyomásig még elmennek. A telónál nem közvetlenül a csillapítóhenger nyomását kell elbírnia, csupán a dugattyúrúd felsõ vezetõhüvelyénél lévõ kis résen átkerülõ olajat, de mindenesetre én ilyet akarok betenni. Az ára húzós, kb 1500Ft/db körül mozog.
Ja, olajból mindenféleképpen gátlóhoz valót használj, mert csak ezek bírják habosodás nélkül a mûködés közben fellépõ nagy nyírófeszültséget. Én 2T-be [url=http://lubmaster.hu/spd/unas_337682/Repsol_Moto_Fork_Oil_10wL]ezt[/url] fogom tenni, picivel viszkózusabb, mint a gyári elõírás. Remélem, lesz aki tapasztalati tanácsot is tud adni, de azért elmondom, hogy a megadott viszkozitás értékekkel is van egy kis macera. A 2T Trabihoz egyedül a "Hogyan tovább?" könyvben van számszerû érték megadva, igaz, 20 fokos hõmérsékletre, és Engler-fokban. Így aztán a fenti Repsol olaj viszkozitását a termékadatlap alapján kellett viszzaszámolnom, kicsit cécós dolog, de a végén csak kijön egy szám:) Ha valakit érdekel, elmesélem.
[i](Módosította Endre 2012.10.07. 15:05-kor)[/i]

5345 VASS attila 2012-10-06 12:31:32

Hali!
Tudja valaki milyen méretû szimmering kell a 4t trabi telóiba,ill.mennyi és milyen olaj?

5344 Őry Gábor 2012-09-30 14:52:35  Előzmény: Spityu: 73954

Alapból 8 mm.

5343 Kárász Endre 2012-09-29 19:49:13  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73958

Az enyémet csinálta, dugót vittem hozzá. Akkor (aug. vége) fõtengelybõl volt nála kész darab, kettõ is. Fõtengeéyt is a sajátomat újította fel.

5342 Gyapjas Gergely 2012-09-29 19:27:21  Előzmény:Kárász Endre: 73957

És volt készen vagy a tiedet csinálta meg? Pont õ van tõlem 100km-re.

5341 Kárász Endre 2012-09-29 17:15:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73955

Nyitrait ajánlottad, el is vittem felfúratni még a nyáron, 8000Ft volt a két henger. Ezúton is köszi a tanácsot! Ja, a fõtengelyt is megcsinálták:)
[i](Módosította Endre 2012.09.29. 19:16-kor)[/i]

5340 Kárász Endre 2012-09-29 17:13:20  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nekem egy H1-1 és egy HB3 karbi felújítása van napirenden. Túlméretes tengely csak a H1-1 karbihoz van. Ha jól emlékszem, akkor ez nem alakítható át a HB szériához, mivel kicsit különbözik a gázbovden felöli vége is. Jó, tudom, hogy ez szõrszálhasogatás, mivel alapvetõen én is a H1-1 karbira koncentráltam, a HB3 az csak amolyan tartalék cucc. De a fõ érv az volt a perselyezés mellett, hogy a túlméretes tengely mégis csak egy utángyártott cucc: nem volt szívem betenni a bontatlan blokkal bíró '90-es Trabim porlasztójába. A furat felbõvítésénél helyzetfúróshoz vittem az öntvényt. Ha csak simán csigafúróval furják és dörzsárazzák, akkor az esetleges oválra vagy ferdére kopott luk ugyanúgy elhúzza a fúrót, hiába csinálják állványos gépen. Így viszont sokkal precízebb. A persely késõbb akárhányszor cserélhetõ, ragasztva lesz. Ha elkészülök vele, akkor majd írok róla részletesen, de jelenleg még kísérletezek egy-két lépéssel.

5339 Gyapjas Gergely 2012-09-29 12:23:17  Előzmény: Spityu: 73954

Egy megszûnt, a másiknál nincs adapter amiben rögzíti a gép alatt. És azt mondta hogy nem is fog csinálni egy alkalom miatt mert az utóbbi öt évbe nekem kellett volna csinálnia. Úgyhogy viszem oda ami útba esik és megbízható.

5338  Spityu 2012-09-29 08:39:53  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73953

Nekem 6mm és 8mm (túlméret) rémlik a karbihoz.

Mit értesz az alatt, hogy nincs mûhely Trabihoz? Mitõl annyira speciális? Ha jól tudom, pont az ország másik végén laksz, viszont Zalaegerszegen van egy igen jó mûhely, nekem ott fog készülni.

5337 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:27:53  Előzmény: Spityu: 73947

Akkor összeszedem õket és elviszem megméretni õket, csak már 100-km-es körzeten belül nincs olyan mûhely ahol a trabit meg tudják fúrni.
Jövõ hétvégén lemérem a túlméretes tengely méretét.
Az 1.1-esen hosszabb a menetelés és késõbb is kezdõdik rajta. A régi csõ profilú 601-es összekötõkbe szerintem akkor volt váltás amikor áttértek az új fajta futómûre. A P50-601 összekötõ szerintem egyformák annak ellenére hogy kormánymûben különböznek egy kicsit. Azokon egyforma hosszú a menetes rész.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:32-kor)[/i]

5336 Gyapjas Gergely 2012-09-29 08:18:12  Előzmény:Őry Gábor: 73951

Ezt már meg ejtettem amúgy de nem használt, akkor is lógott még a tengely.
[i](Módosította strabi 2012.09.29. 10:18-kor)[/i]

5335 Őry Gábor 2012-09-28 19:21:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Nem akarlak feltétlenül befolyásolni, de egy "O" gyûrû kb 50 forntba fáj. A tengely másik végét meg le kell dugózni, már ha nincs benn gyárilag.

5334  Spityu 2012-09-28 17:53:19  Előzmény: : 73949

Holnap szerintem megmérem a 4T-n ill. a kiszerelt 601-es rudakat is. Szerintem itt lesz a differencia: eltérõ nyomtáv, ugyebár. 601: 1206 (terhelési mértéket nem tudok), 1.1: 1280 (terhelve) Meg is van nagyjából a 4+4 cm. :)

5333   2012-09-28 17:43:49  Előzmény: Spityu: 73948

Annyit tudok neked biztosan állítani, hogy az 1.1-nél egyformák.
[i](Módosította Jurij 2012.09.28. 19:44-kor)[/i]

5332  Spityu 2012-09-28 17:38:40

Valaki meg tudná mondani, hogy mikor vagy miért szerelték a Trabikat különbözõ nyomtávrudakkal? Egy webáruházban láttam (már nem tudom, hogy melyikben) kétféle hosszal: talán 37 és 41. Az elõbb megnéztem a felújítás alatt állókat, mindkettõ egyforma. Megmérni nem tudtam, eleve ki tudja, hogy mettõl meddig mérik. Évjárati eltérés volt a 601-en belül? Vagy P50-P60 vs. P601 eltérés? Netán P50-P60-P601 az egyik, a másik pedig 1.1?

5331  Spityu 2012-09-28 13:53:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73946

Futásteljesítménytõl függõen vagy kiadja, vagy nem. Nekem ezt mondta a hengerfúrós ismerõsöm. Amúgy az én gyári motorom kb. 55-60ezret ment. Októberben lehet, hogy elviszem hozzá a hengereket, ha lesz rá idõm, és megméretem õket.

Karbihoz: én is a túlméretes tengelyt javasolnám, az valahogy jobbnak tûnik. Bár talán a bronz nem kopik annyira, mint az alu. Néhány hónapja még láttam valahol, szerintem tuti akad.

Régi karbira való szívatóm nekem is van új, még 250-ért vettem, de csak egyet, elég jól felment az ára. Igaz, nem hiszem, hogy valaha is szükség lesz rá. :) Simán meg lehet(ne) síkolni, ha kell(ene).

5330 Gyapjas Gergely 2012-09-28 12:58:49  Előzmény:Kárász Endre: 73944

Régen lehetett kapni túlméretes tengelyt. Elfekvõ készletbõl még néha lehet venni, de Zsombiéknál vagy Báró-éknál is láttam webshopba. Sõt most vettem új szívató részt és torkot is újba. Már csak a kopott tengelyt kell megoldanom és akkor remélhetõleg lesz egy jó karburátorom amivel neormáisan fog újra menni az autóm. Mert lehet venni új karburátort is , csak most éppen nem tudok kiadni 190Eur egy új karburátorért.
Te csináltad a perselyeket vagy esztergályos?

Spityu!

Ha van több garnitúra alapos hengerpárom akkor mi az esélye hogy fúráskor kiadaja a 72.25-ös javítót méretet!
[i](Módosította strabi 2012.09.28. 15:00-kor)[/i]

5329 Csády Szabolcs 2012-09-27 20:23:23

Üdv!
Barkas javítási útmutató érdekelne elektronikus formában. Privátban is megfelel.
Elõre is köszönöm!

5328 Kárász Endre 2012-09-27 18:49:38  Előzmény:Bajáki Péter: 73939

Ok, észben tartom! Most ahhoz (HB3) keresek egyébként pillangótengelyt. Ja, a tengely perselyezése folyamatban, kis beragasztott bronz hüvelyek lesznek benne. Csak tengely is kéne, mert azon sem árt egy leheletnyit köszörülni.

5327 Kozma Bence 2012-09-27 14:31:49  Előzmény: Spityu: 73942

Köszi!

5326  Spityu 2012-09-27 14:28:23  Előzmény:Kozma Bence: 73941

Nincs jelentõsége. Az a fontos, hogy a megszakítók és a gyertyapipák szinkronban legyenek. Alapértelmezés szerint a zöld vezeték a menetirány szerinti balos ("1") hengerhez menõ trafóra megy.
A megszakítóknál nem tudom fejbõl, hogy a "fixre" vagy az állíthatóra megy-e, de a szerelési szerintem írja.
9-10-11-es alkatrészek
[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar81.jpg[/imgw]

Ha csak durrog, vagy még azt sem, akkor felcserélted.

5325 Kozma Bence 2012-09-27 13:21:38

Sziasztok!
Azt, hogy tudom megállapítani, hogy melyik trafóra melyik gyújtás kábel (zöld) megy? Van jelentõsége?

5324 jocking . 2012-09-27 08:13:55  Előzmény:Bajáki Péter: 73939

A 75W80 és 75W90 viszkozitási viszonyszámok. Az elsõ érték a "hideg", vagy téli érték (W=winter), a második a "meleg", vagy nyári. Ezekkel a számokkal mutatják, hogy mennyi az a legalacsonyabb hõfokérték, ahol az olaj még szivattyúzható.
[imgw]http://www.olajinfo.hu/images/article_img/sae_j300.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.olajinfo.hu/images/article_img/sae_j306.jpg[/imgw]



[i](Módosította jocking 2012.09.27. 10:14-kor)[/i]

5323 Bajáki Péter 2012-09-27 00:33:40  Előzmény: Spityu: 73889

A hajtómûolajos témával kapcsolatban: ABalut kérdeztem, hogy õ milyet szokott belerakni: õ a Trawalában kapható Total 75W80-as olajat használja.

Kérdés: Mit jelent a 75W és mit jelent a 80? Miben más a 75W80, mint a 75W90?

Továbbá Balázs felhívta a figyelmemet, hogy lehetõleg olyan hajtómûolajat vegyek, amiben nincs [b]molibdén-diszulfid,[/b] mert az káros lehet a szabadonfutónak.

Endre: ha valamikor feleslegessé válik a 28HB 3-1-es karbid, akkor érdekelne, mert a '81-esemre gyárilag olyan való, és az is van rajta. De ha megeszi a fene, akkor évjáratazonosat szeretnék rárakni, persze, ha nem zabál vele többet, mint pl. egy 2-7-essel.

5322 jocking . 2012-09-26 20:04:41  Előzmény:Kantuly János: 73937

1. A kapcsoló a váltón van, 2 vezeték megy rá (más vezeték nem is megy a váltóra, könnyû megtalálni).

2. A jobb szélsõ biztosíték az elakadásjelzõhöz és a beltér/motortérvilágításhoz tartozik.

4. Elõfordulhat, hogy a törlõmotor és a pumpa is tönkremegy, érdemes rámérni, hogy elmegy-e az áram addig.

5. Elmondás alapján azt mondanám, hogy akkor semmi gond.

6. Itt sincs gond, szívatót még nem építettem át soha, de hátha valaki majd ír, aki igen. Bár szerintem az automata is jó, ha jól van beállítva (csomó segítség van hozzá itt az oldalon a cikkek között).

7. Nem te állítod a gyújtást, hanem a csövek, amik hiányoznak.:D A porlasztó össze van kötve a gyújtáselosztóval, így amikor a porlasztóban nagyobb szívóerõ lép fel (nagyobb gázállásnál/fordulatnál, amikor terhelve van a motor), ami az adott fordulathoz/terheléshez legjobban illõ szintre állítja az elõgyújtást.

9. Én biztos cserélném.

A hiányzó hûtõfolyadékot érdemes (kell) pótolni a tartályban, és figyelni, hogy fogy-e. A hûtés kicsit komplexebb téma, ha nincs tényleges hibajelenség, akkor nehéz bármit is mondani. Egyelõre utántöltés.;)

5321 Kantuly János 2012-09-26 14:50:45  Előzmény:jocking .: 73928

1. Hol a kapcsoló, az autó melyik részén keressem egyáltalán?

2. A biztosíték táblán a jobb szélsõ.

3. ---

4. Akkor nekem nem mûködik, mert felfelé nem mos, lefelé nem töröl. Hmm.

5. Az olajnyomás lámpa csak addig ég, míg be nem indítom, utána elalszik.
Gondolom akkor jó az olajszint. Szoktam ellenõrizni is, nem tûnik el az olaj.

6. Utána elhallgat, nem hallható a kattogó hang. Az automata szivatót ki lehet valahogy iktatni és kézire átépíteni?

7. A gyújtásállítás mire nekem? Nem értem. A kartercsövet már megvettem, csak még nem cseréltem ki.

8. ---

9. A jobb hátsó lengõkar hosszában végig van repedve. :(

Tegnap észrevettem, hogy nincs víz a kiegyenlítõ tartályban és hogy bármennyit megyek az autóval a ventillátor nem kapcsol be a hûtõn.
Úgy emlékszem, hogy mielõtt a szerelõ szétszedte azelõtt bekapcsolt a venti néha. A hõfok-jelzõ az zöldet mutat mindig, de ha városban autózás után kinyitom a motorháztetõt akkor szájbacsap a forró levegõ és a homlokfal is zsizsi.
[i](Módosította Janner 2012.09.26. 16:54-kor)[/i]

5320 Szebelédy Péter 2012-09-26 09:51:55  Előzmény:Katona Zoltán: 73925

LED-et ha natúrba rákötöd az áramforrásra, akkor kiég. Kell hozzá egy áramkorlátozó ellenállás, nem tudom, a szalagban gyárilag van e ilyen. Stabilizátor jó ötlet, sokkal egyszerûbb úgy belõni az ellenállás értéket, de nem feltétlen szükséges.

5319 Csády Szabolcs 2012-09-25 16:50:35  Előzmény: : 73934

Az ablakcsere nem ér, az túl könnyû :)
Amúgy meg a szép állapotú donorról kellene leszedni, amit a karcos fûtõszálnélküli helyére tennék.

5318   2012-09-25 16:35:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 73933

Ablakcsere. Esetleg sokáig szappanos dörzsivel súrolni, körömmel kaparni. Jobb ötletem nincs.

5317 Csády Szabolcs 2012-09-25 15:23:55

Elõre elnézést kérek a gyengébb idegzetû fórumozóktól a kérdésem miatt:
Fûtõszálas Trabant hátsó ablakot lehet valahogy "fûtõszáltalanítani"? A cél az lenne, hogy ne is maradjon nyoma, hogy valaha olyan volt.

5316 Mazák Viktor 2012-09-24 20:35:28  Előzmény: Spityu: 73923

Köszönöm srácok a hozzászólásokat!

Tavasszal úgy érzem lassan szükséges lenne az autó futómûvét körben felújítani, elöl, fõleg a jobb oldalon kopog a tornyom, azt nem tudom eldönteni, hogy a toronycsapágy, vagy éppen a lengéscsillapító van a halálán, a lengéscsillapítók amikor utoljára ki lettek mérve voltak 40%on, inkább meg sem mondom hány éve.

Szóval 22 éves lesz idén decemberben, ennyit megérdemel.

Szilentezésrõl épp itt írt Jocking, hogy néha-néha lehet találni szilenteket, de inkább a lengõkart szokták egyben cserélni, ezt én is így tudom. Ismer valaki valamilyen futómûvest, esetleg szilentezõ szakmûhelyt ahova-akikre lehet bízni ilyesmit? Elvállalja egy "univerzális futómûves mûhely" is?

Érdemes a gyári rugókat újonnan megvenni és beépíteni, 20 év alatt kifárad annyira egy rugó, hogy _lényegesen_ veszítsen a merevségébõl? (Az autó pakolási kapacitása sokszor ki volt, ki van használva) A lengéscsillapítókat 90% hogy a lindor szakmûhelyében újíttatom fel, így azon már nem kell a fejemet törnöm.

Az alap koncepció az lenne, hogy lassacskán kerül másik jármû is a jármûparkba, Trabi viszont túl jó állapotban van ahhoz, hogy szét legyen hajtva, olcsón el legyen adva. Így amikor kikerül a "családi autó" pikszisbõl, amennyire tõlem telik renoválom, és megtartom örömautónak, néha gurulni vele nyáron, esetleg néha berhelni. Gyárihoz közeli futómûvel, vagy attól kissé keményebbel, de a Wartburg rugókat pl. már túlzásnak tartom :)

5315 Gyapjas Gergely 2012-09-24 16:08:18  Előzmény: Spityu: 73923

Láttam már kiszakadt közepû Lada felnit rallye-in amit egy nézõ vett le mellkassal.
Érdekes hogy gyárilag van olyan autóm ami egyik tengelyen tehermentesítõs a másikon nem. Mivel nem vagyok gépész gondolom összefügg a csapágy és a kerékagy, fék kialakításával.
A mûanyag gyûrû nem rohad rá egyik felületre se.

5314 Csády Szabolcs 2012-09-23 16:05:14

Limó Trabi csomagtérzárját szeretném átlamellázni, amihez ugye a zárszerkezetet tartó kis hernyócsavart és a zárnyelvet rögzítõ csapot is el kell távolítani. Eddig gyakorlásképp szétkaptam 3 donort, de egyiket se sikerült úgy szétszednem, hogy az utána összeszerelhetõ legyen.
Eddig 3-ból 3 hernyócsavar kicsavarhatatlan állapotban volt, kifúrásnál pedig elcsúszott a fúró...
Van valami trükkje a dolognak? Vagy csak egyszerûen áztassam be WD40-be, hogy meginduljon?
Elõre is köszönöm a segítséget!

5313 Kunyi Tamás 2012-09-23 12:50:11  Előzmény:Katona Zoltán: 73925

Lényegében akkor minden egyes izzóhoz kellene valami védelem. Nézd, ha teszel elé egy stabilizátor IC-t, bajt nem csinálsz. De ha jól tudom, az ilyen áram- vagy feszültségtüskéket zénerdiódával szokták orvosolni, de ebben már nem vagyok biztos, ezért ha van nálam okosabb TWK-s, akkor javítson ki nyugodtan.

5312 jocking . 2012-09-22 21:29:47  Előzmény:Kantuly János: 73927

1. Valószínûleg zárlat, a vezetékezést nézd át a lámpa és a kapcsoló között.

2. Mint az 1. pont, bár azt jó lenne tudni, hogy melyik biztosíték nem volt a helyén.

3. Passz, majd valaki biztos tudja.;)

4. Nem teljesen értem a kérdést. Hogyhogy hogy lehet mûködtetni? Ott a gomb a mûszerfalon, ha felfelé nyomva tartod, akkor mos, ha lefelé kapcsolod, akkor töröl.:D

5. Ha jó az olajszint, akkor szerintem nem nagyon van gond/teendõ. Ritkább esetben elõfordulhat, hogy a hûtõrendszerbõl annyi folyadék szivárog az olajba (hengerfejtömítés elb@szódás esetén), hogy nem látszik a fogyás. Bár ilyenkor a víznek is fogynia kéne, és a motor is gyakran túlmelegedne.

6. A hang hidegindításnál normális, addig lehet hallani, amíg a hidraulikus szelephézag kiegyenlítõknél fel nem épül az olajnyomás. Akkor van gond, ha nem hallgat el, mert akkor már cserések az említett alkatrészek, és nem éppen olcsók (a jobbaknak 2000 felett van darabja és 8 kell). Az egyeletlen járás lehet az automata szívató hibája is, ha csak hideg motornál lép fel a hiba.

7. Lehet belõle gond, azok a csövek nem véletlenül vannak ott.:D A vákuumcsöveket a gyújtásállítás miatt hasznos lenne pótolni, a kartercsõért meg mûszakin szólhatnak. (Bár az is lehet, hogy az egyenletlen járás részmegoldásaként vették ki a csöveket, ajánlott jobban átnézni az alapjárati rendszert.)

8. Passz, zsombicarnál esetleg lehet, de beszélhetsz a klubelnökünkkel is, õ is szokott alkatrészt hozni németbõl.;)

9. Lengõkaron nagyon nincs mit javítani, egyszerûbb cserélni. Elsõkhöz néha szokott lenni szilentkészlet, de van, hogy csak 1 az egyben árulják lengõkarostul. Ha fizikai sérülése van (nem kopás) azt meg fõleg illik cserélni, mert javítás után nem, vagy csak nagyon nehezen lehet a futómûvet jól beállítani.
;)




[i](Módosította jocking 2012.09.22. 23:32-kor)[/i]

5311 Kantuly János 2012-09-22 15:16:04  Előzmény:szilágyi József: 73904

Szia!

Köszi a válaszodat, megpróbálom majd.
Összeragasztáson még gondolkodom, hátha van valami csodaszer.

Viszont lenne pár újabb kérdésem.

1. A tolatólámpám folyamatosan világít, miért van ez, mit keressek, mit nézzek át?
2. Egy biztosíték nem volt a helyén, tettem a helyére egyet, most egyfolytában világít a motortér világítás, ha rajta van a gyújtás, ha nincs.
3. Elsõ lengéscsillapítókat érdemes felújítani? 14990Ft-ért láttam darabját...
4. A hátsó ablaktörlõt milyen módon lehet mûködtetni? :)
5. Indításnál kékes füst jön a kipufogóból, de késõbb már nincs színe. Kékes még akkor is, ha jobban terhelve van a motor. Az olajszint azóta rendben van mióta elhoztam (kb. 3 hónapja, beletettem ~1000km-t). Miért van ez?
6. Hideg indításnál ad egy kis kerregõ hangot a motor, kb. 5-8mp, majd ez elhallgat, viszont egy darabig nem jár egyenletesen a motor míg be nem melegszik.
Ez így normális?
7. Hiányzik egy pár csõ a karburátor körül (vákumcsõ???) plusz a kartergázcsövem le van szakadva. Okozhat ez valami galibát?
8. Hátsó tornyokat lehet még venni? Kezd korrodálni, aztán cserés lesz hamarosan...
9. Lengõkarokat lehet javítani? Ha igen, kinél? Hol?

Trabant 1.1 U-ról van szó.

Megköszönném, ha valaki válaszolna a kérdéseimre!


[i](Módosította jocking 2012.09.22. 23:17-kor)[/i]

5310 Varga Tibor 2012-09-21 18:05:01  Előzmény:Ackermann Balázs: 73921

Igen, csak a külsõ szimmeringházasokban volt olyan 4. fogaskerékpár.

5309 Katona Zoltán 2012-09-21 10:48:46

Elektronikai szakemberek tanácsát kérném:

Pót féklámpám nem világít, tönkre ment benne a LED panel. Ha vásárolok egy 12V-os LED szalagot, amit bárhol meglehet már vásálrni, és beleteszem, az autó áraingadozása miatt meg fog sülni? Kell bele ellenállás? vagy egy stab. IC?

5308 Kiss Krisztián 2012-09-20 12:43:39  Előzmény:Mazák Viktor: 73922

A feleségem Corsáján volt honda felni(4x100)csak nagyobb volt az agymérete a felninek(kellett volna tehermentesitö)Gondoltam,felrakom,megyünk vele,oszt majd meglátjuk..fent is maradt amig nem jött meg a hó....nem vettem észre semmi különbséget.

5307  Spityu 2012-09-20 10:02:16  Előzmény:Mazák Viktor: 73922

Ez a tehermentesítõ kérdés gyakran vitákat generál. Inkább központosító szerepe van, de a tõcsavarok, kúpok, anyák amúgy is ellátják ezt a funkciót. Ha belegondolsz, kétütemûnél semmi ilyesmi nincsen, ott is 4 csavar fogja oda, és mégis megy, nem szakad le. A tapasztalat azt mutatja, hogy nincs rá szükség, de mindenki döntse el maga. Jónéhány versenyautón láttam e nélkül alufelniket (Lada, Trabant), márpedig ha valahol, akkor ott van dinamikus terhelés. Sõt, Trabantnál elterjedt(!) megoldás, hogy teljes pogácsa helyett a négy (hosszított) tõcsavarra 4db különálló "pogácsát" tesznek nyomtávnövelés céljából.

Ha a gyári tõcsavarok rövidek, akkor értelemszerûen muszáj hosszabbakat venni. Mivel 4x98 az osztókör, normál (nem mozgókúpos) anya megfelel, de lehet hosszabb kivitelû.

Visszatérve a tehermentesítõre: legrosszabb esetben kell bele esztergáltatni gyûrûket. Jah, ezt rendszeresen mûanyagból szokták elkészíteni, pontosabban: még soha nem láttam olyan felnit, amiben ne az lett volna, ha volt.
Gyûrû helyett esetleg pogácsát, amennyiben az ET miatt kell, és azt ki lehet alakítani úgy, ahogy szükséges.

5306 Mazák Viktor 2012-09-20 09:38:14

Sziasztok!

A nem gyári lemezfelnivel közlekedõktõl szeretnék kérdezni elsõsorban.

Sikerült beszereznem egy Lancia felnigarnitúrát, amely lényegében teljesen csereszabatos a négyütemû trabantomra, amit futólag észrevettem az az, hogy nincs semmiféle tehermentesítése a gyári felninek az agyon (vagy az én figyelmemet kerülte el).

Szükséges a tehermentesítõ a felnikhez, vagy volt olyan bátor ember aki nélküle is használt alufelni garnitúrát?

A felszereléshez milyen megoldást javasoltok? Hosszabb tõcsavarokat vegyek anyákkal (ez a terv), vagy van más, esetleg okosabb, biztonságosabb megoldás is?

Köszönöm elõre is!

5305 Ackermann Balázs 2012-09-13 21:26:20  Előzmény:Varga Tibor: 73920

Értem, köszi.

De akkor csak az a megfelelõ 4. fogaskerekes, ami külsõ szimmeringházas?

Szeretnék legózni egy ilyen váltót. Van itt egy eladó, de az nem külsõ szimmeringes, gondolom azzal nem vagyok beljebb, mert ugyanaz a bele, mint az újaknak.

5304 Varga Tibor 2012-09-13 20:38:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 73909

A külsõ szimmerinhgázas váltó ugyanazon áttételekkel bír, mint az új tipusú.(mert ott a difi is más.
Hosszú 4.-ed akkor lesz, ha a külsõ szimmeringházas váltó 4. fogaskerékpárját házasítod az új tipusú váltóval. A különbség kb 10 km/h ugyanazon fordulaton. Nekem az volt, bevált.(igaz dinamikus vezetéshez 3-asban ki kellet huzatni 70-80 környékére az autót)

5303 Őry Gábor 2012-09-13 18:16:19  Előzmény:Ackermann Balázs: 73918

A 6 voltos röpsúly zárt állapotban majdnem teljesen ráfekszik a tengelyre, a 12 voltos kevésbé zár. Nyitott állapotban ugyanaz a pozíció mindkettõnél. Egyéb ismertetõjelet így hirtelen nem tudok mondani, mivel 12 voltosból csak utángyártott volt a kezemben. Annak az "alaplapja" nem kör alakú volt, hanem le volt egyenesre metszve. Egyébként kompatibilis, persze.
Szerintem, ha a te autód ezzel a beállítási módszerrel jobban megy, akkkor gyanakszom, hogy régi, vagyis 6 voltos röpsúly van benne. Így kb. 4 mm az elõgyújtás.

5302 Ackermann Balázs 2012-09-13 09:07:14  Előzmény:Őry Gábor: 73913

Áhh, szuper, köszi a felhomályosítást!

Azt honnan tudom, hogy 6, vagy 12V-os a röpsúlyom? A kocsi 6V-os, de át volt alakítva 12-re és én csináltam vissza, az alaplap az eredeti '66-os évjárat, de a röpsúlyt nem néztem.

Amúgy mintha jobban menne így felsõ holtpontra állítva. :)

Kompatibilis valamennyire a két röpsúly? Úgy értem megy 12V-on a 6V-os röpivel, vagy fordítva? Miben nyilvánul meg a különbség a gyakorlatban?

5301 Őry Gábor 2012-09-12 17:11:14  Előzmény:Kárász Endre: 73916

Egy koksztalanított, jól belõtt motor (karbi, gyújtás) nem csörög. Viszont koksz elõbb utóbb lesz, azt pedig egy ideig lehet dúsabb keverékkel kompenzálni. A fogyasztás nem fog jelentõsen növekedni, egy H1-1-es karbival 125-ös fõfúvókával és 90-es dúsítóval is lehet 7 liter alatt maradni. A dúsabb keverékbõl ugyanis kevesbb kell, ergo a fogyasztás nagyjából ugyanannyi, kivéve, ha sok a padlógáz. a csekély többletfogyasztás abból adódik, hogy a dúsabb keverék miatt adott teljesítménynél kevésbé van nyitva a pillangószelep, ezét nagyobb a szívási veszteség.
Egyébként pedig csatlakozom az elõttem szólóhoz, a HB 4-1 karbi az ász! Egyesíti a HB-s karbik elõnyét ("érzékenyebb" a gázpedál), és a H 1-1 takarékosságát.


A vízadagoló nem árt a motornak, hiszen vízpárát amúgy is kap a ködös hajnalokon, és az égéstermékben is van víz. A forgyttyúsház olajos felületein nem is tud érintkezni a fémmel.