Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5423 Őry Gábor 2012-10-19 16:31:16  Előzmény:Baka Szabolcs: 74037

Az igen! Méghogy szíjcsere százezrenként! Hiszen elmegy ez egy laposszíjjal is!

5422 Nagy Balázs 2012-10-19 14:44:00

Ezt a szíjat fizikailag nem tudom elképzelni :O Ahhoz hogy lenyomja a bordát róla át kellett hogy ugorjon a vezérlés, de akkor viszont nagy gáz lenne. Érdekes mód ment az autó?!! :O Azt a szíjat ne dobd el! Nemzeti múzeumba való a többi érdekes dolog mellé.. :D Közben nekem is akad még gondom a "hideg" indítással, és még hideg sincs :( Ugye elméletileg indítás elött egy padló gáz és kapcsol a szivató és a kocsinak indulnia kell. Ehelyett indítózok és várok hogy adjon valami életre való jelet, de semmi. Aztán gázpedál pumpa és elkezd éledezni mint egy 16 hengeres harckocsi motor pram-pram-pramprampramprampam pampampampamapm és csak pampog vagy 300 as fordulaton jön a nagyon kék benzin szagú füst a kipufogón, a szivató bekapcsol de csak kb fél perc után szedi össze magát és emelkedik a fordulatra amire állítva van a szivató. Feladom már a beállítását :( :(

5421 Baka Szabolcs 2012-10-19 13:10:56

Csináltam képet a szíjról!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0216_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0217_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
?????



[i](Módosította jocking 2012.10.19. 20:24-kor)[/i]

5420 Baka Szabolcs 2012-10-19 13:00:15  Előzmény: Spityu: 74035

Igen, jól lett beállítva (ezt már szakember csinálta, mert nem vagyok egy nagy spíler!)!
Viszont most is ránt néha az autó! Jellemzõen 3. fokozat alsó tartományban ill induláskor.
Viszont pörgetve minden OK!

5419  Spityu 2012-10-19 10:41:29  Előzmény:Baka Szabolcs: 74033

Úristen. Semmi borda nem volt a szíj belsõ felén? Az új szíj beépítésekor jelre állítottál mindent?

5418 Őry Gábor 2012-10-19 10:15:26  Előzmény:Baka Szabolcs: 74033

Nem "ugrott át" a vezérlés?

5417 Baka Szabolcs 2012-10-19 08:47:13

Hali!
Gondom lenne trabikámmal.
[u]Elõzmény:[/u]
Valami furcsa ok miatt nem akart menni. Nyomom neki a gázt, hangja van, de nem megy.
Gondoltam dugulásra, fals levegõre, esetleg gyújtás gondokra.
[u]Probléma megoldás???:[/u]
Kicseréltem az elosztófedelet, rotort, gyertyákat, kábeleket, szétszedtem, kipucoltam karburátort.
[u]Próbaút:[/u]
Húz rendesen, de közben ránt egyet v. kettõt?????
[u]Újabb megoldás????:[/u]
Vezérlés meglesve nincs a szíjon borda!!!!!!
Hová lett? Valami leette a bordákat.
Nos ezt magyarázza el nekem valaki mi lehet ez!
Kicseréltem a szíjat, és most jó!
A szíj kb. 1,5 éve lett cserélve vízpumpával együtt, nincs olajfolyás!
Remélem érthetõ voltam!:confused:

5416 Őry Gábor 2012-10-18 19:49:12  Előzmény:Kantuly János: 74028

Feszszabályozó. Elõtte megnézném azért a csatlakozásokat az akksin, a motor testkábelénél, a generátornál stb.

5415 jocking . 2012-10-18 18:35:53  Előzmény:Kárász Endre: 74030

Nekem soha semmilyen bajom nem volt semmilyen karmantyúval. Legtöbbször valami kisipari szart kapok, ami egy sima nejlonban van benne és egy cetlin van mellé írva, hogy ez bizony trabant karmantyú.:p De mint mondtam, soha nem volt vele bajom, fõleg mert 2-4 évente cserélve van mûszaki elõtt, biztos ami biztos alapon.:)

5414 Kárász Endre 2012-10-18 16:51:00

Magyar utángyártott fékkarmantyúkkal kapcsolatban lennék kíváncsi a tapasztalataitokra. Sokszor sokfélét hallotam már, de sajnos az esetek döntõ többségében az nem derült ki, hogy milyen gyártmányról van szó.
Tudomásom szerint a magyar kisipari tömítések közül a legjobbnak számít a Sopronban gyártott "kék-sárga" javítókészlet:
[imgw]http://daciafanclub.comyr.com/images/cikkek/fekek_rendbetetele/jav_keszlet.jpg[/imgw]

Illetve érdekelne a Kokos László által gyártott "KOS" fõfékhengerekrõl is a véleményetek. Az én autómban 12 évet bírt ez a szerkezet, ami jónak mondható. Ebben is soproni "kék-sárga" karmantyúk vannak, de ezek spéci méretûek, nem azonosak a zacsiban kapható gyári méretû tömítésekkel.

5413  Bandi 2012-10-18 15:08:14  Előzmény:Kantuly János: 74028

generátor? Fesz.szabályzó??

5412 Kantuly János 2012-10-18 13:24:51

Sziasztok!

Miért van az, hogy nem egyenletes a világításom?
Alapjáraton jár az autó és hol halványabban, hol fényesebben világítanak a fényszórók. Elsõk és hátsó egyaránt.
Az akkumulátor kb. 1 éves lehet, azzal nem hiszem, hogy gond van.

5411 Őry Gábor 2012-10-18 10:37:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 74024

Ezzel is lehet 7 liter alatt fogyasztani, és nem is kell túlságosan óvastoskodni. Konkrétan 6,7 körül fogyaszt, nem túl kímélõ üzemmódban.
Én fõleg azért szeretem, mert jobban reagál a gázre, fõleg a kisebb pedálállás környékén.

5410 Nagy Balázs 2012-10-17 19:14:56

Valahogy lekéne csekkolni a venti kapcsolóját hogy mûködik-e mert akkor már menni fog a bekötés. Hogy lehetne megállapítani hogy jó-e? ne akkor derüljön ki mikor már forr a víz... :confused: Úgylátom az a süni nem igazán hasznos egy jószág :)

[i](Módosította B4ZsY 2012.10.17. 21:19-kor)[/i]

5409  Spityu 2012-10-17 19:09:29  Előzmény:Nagy Balázs: 74023

Süni nekem sincs bekötve, a relé helyén egy szén-kocka van az akksi mellett. :) Amióta megvettem a kocsit, azóta így van. Mondjuk gázüzemen nem igénylem. A ventilátort azért érdemes volna megcsinálni...

5408 Szegedi Árpád 2012-10-17 19:08:28  Előzmény:Őry Gábor: 74008

A H1-1 indúl szivató nélkül,pl ilyen idõben,mint ma.Se túlfogyasztást,semmi rendellenességet nem vettem észre vele.Gyertyakép jó,zk is vele sikerült,igaz új hátsó dob,1:60 repsol keverék.A HB4-1 az minden hosszabb állás után kéri a szivatót.Már javult a fogyasztás valamelyest,állítottam a lábamon:).Úgy vettem észre,ezzel a karbival sokkal tovább lehet pörgetni a motort,mint a takarékossal,legalább is érzésre.Dinamikus,nincs "átmenet" váltásokkor.De 110km/h és padló,illetve füstöl jobban,mint a takarékos.Ja széria mindkét karburátor,a H1-be annyi plusz van,hogy 90-es a járulékos fúvóka.

5407 Nagy Balázs 2012-10-17 19:01:26

Köszi az infókat ismét! Majd ránézek valamikor hogy pontosan mennyi a benzin szint. Nem hinném hogy felcseréltem mert ha a mágnes szeleprõl lehúzom ami rajt van akkor vagy azonnal megáll a motor vagy elkezd fulladozni és aztán áll le. Maximum azzal a csatival cseréltem fel ami a szivató részhez megy, majd még megpróbálom azzal felcserélni aztán meglátjuk. Nem akarom nagyon próbálgatni nehogy valami gond legyen aztán a végén még menni sem fog a gép :/ bolond fejemmel nem címkéztem meg a kábeleket " óhh tudom azt " alapon... Most meg szívok vele. De majd lassan össze áll :D Még úgy is van tenni való mert a fûtõsün sincs bekötve és a hûtõ ventillátor is külön kapcsolóról megy. A sünit még bekötöm de a ventit nem vágom... Holnap meglesem a vezetékeket!

5406 Szegedi Árpád 2012-10-17 18:59:58  Előzmény: Spityu: 74004

Üdv!Köszi a linket,ez ám az érdekes oldal!

5405  Spityu 2012-10-17 18:10:37  Előzmény:Nagy Balázs: 74020

Ha jól tévedek, akkor az az elektronikának jelzi, hogy a gázpedál (fojtószelep) alapállásban van. Ebbõl a ténybõl és a fordulatszámból következtetve kapcsolgatja ki/be az alapjárati mágnesszelepet, megspórolva így a tolóüzemben elfogyasztásra (nem) kerülõ benzinmennyiséget, ami az alapjárati körön keresztül jut a motorba.

Találtam némi infót a karbihoz az elõbb, íme:
[url]http://www.ruddies.business.t-online.de/34TLA.htm[/url]

Azt írja, hogy 27.25mm-nek kell lennie a benzinszintnek az úszóházban. Vagyis, ha üzemelés után leveszed a fedelet (úszóval együtt, úgy, ahogy lejön), akkor a peremtõl ekkora távolságra kell lennie a benyának.

Nem lehet, hogy felcserélted a mágnesszelep és a pozíció jelzõ saruit?
[i](Módosította Spityu 2012.10.17. 20:12-kor)[/i]

5404 Nagy Balázs 2012-10-17 17:17:58

Úgy néz ki hogy sikerült meg oldani a tegnapi problémát! Szivató rendben, torpanás nincs sem hidegen sem melegen. Gyönyörûen indul, már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi. Köszi a segítséget Spityu! A benzin szinten állítottam egy kicsit és belõttem a co csavart is. Már csak egy jelenség érdekelne, mert ma majdnem sikeresen leégett az autó... még pedig ez: [url=http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_10_17_dark5cf6e3.jpg][img=http://www.kephost.com/thumb/2012/10/17/a1_2012_10_17_dark5cf6e3_tn.jpg][/url]

Szóval ezt a kábelt bekötöttem ami ugye elméletileg a "folytószelep állás hoz kellene" Ezután mentem egy tisztelet kört, semmi változás. 1 óra múlva akartam indítani és a gyujtás ráadása után hatalmas füstel jelezte hogy nem érzi jól magát :/ Úgy hogy most nincs bekötve, szükséges lehet ez a számomra? Vagy hagyjam a francba? Egyáltalán miért kell ez?!

5403 Csády Szabolcs 2012-10-16 20:05:27  Előzmény:jocking .: 74018

ködkövetõ = hátsó ködlámpa = ködzárófény

5402 jocking . 2012-10-16 19:28:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 74017

1. kérdés: Mi az a ködkövetõ?:D
Ködlámpákkal kapcsolatban nem tudok olyanról, hogy számítana, hogy hova szereled fel elõbb.
Visszajelzõ lámpa az valóban kell, mégpedig narancssárga színû.
A bekötés úgy megy, hogy akkor lehessen bekapcsolni, ha az autó eredeti lámpái már világítanak, az elsõ ködlámpáknak pedig ki kell kapcsolniuk, ha tompítottról refire váltasz (ebbõl következik, hogy reflekor felkapcsolt állapotában se kapcsolódjon fel).

5401 Csády Szabolcs 2012-10-16 19:15:42

Üdv!
Trabimra egy ködkövetõt szeretnék felszerelni, s ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem, mivel a neten mindenfélét olvastam ezzel kapcsolatban.
Elöl nincs ködlámpám, ez jelent valami problémát, mert valahol azt találtam, hogy utólag csak akkor lehet hátra is tenni, ha elöl van.
Kell valami féle visszajelzõ lámpának lennie, s igen akkor milyen színûnek?
Gondolom úgy kell bekötni, hogy csak akkor lehessen felkapcsolni, ha minimum a tompított be van kapcsolva, de szóljatok, ha nem így van.
Elõre is köszönöm a segítséget!

5400 Nagy Balázs 2012-10-16 18:43:50

Köszi szépen a könyvet és a segítséget! Eddig egyéb adatok híján az utóbbi beállítást nézem meg aztán meglátjuk mi történik. De még átnézem hátha írják valahol pontosan hogy mennyinek kell lennie. Holnap megpróbálom összehozni a dolgot és estefelé írni fogok hogy mit sikerült alkotnom! Köszönöm mégegyszer! ;)

5399  Spityu 2012-10-16 18:35:58  Előzmény:Nagy Balázs: 74014

Itt egy könyv: [url]http://hu.scribd.com/doc/44248279/Wartburg-1-3-szereles-hun[/url]

A 31. oldalon írja az úszó beállítását. A 45 fok lehet meredekebb, ha benyomná a tûszelep rugóját. Legalábbis nekem benyomta és kb. 70-80 fokos szögben beállítva jó lett. Mi is a lényeg? A tûszelep legyen nyugalmi pozícióban, pontosabban zárt állapotban és az úszó felõli oldalán található golyó alaphelyzetben (tehát nem benyomva). Ezután "döntsd" rá az úszót, úgy, hogy a nyelve éppen hozzáérjen a kis golyóhoz. Ekkor az úszó alján (ami most a teteje) található egyenes szakasz és az úszóház fedél tömítésének síkja közötti távolságnak "a" értékûnek kell lennie. Fogalmam sincs, hogy ez mennyi. Trabantnál talán 26mm, de nem biztos (van egy tippem, hogy a Wartburgnál is ugyanakkora). A könyv valahol írja, de már nem tudom merre, keresd meg. Amire még emlékszem: megfelelõ érték esetén ez az egyenes szakasz párhuzamos a fedél síkjával. Ha nem találod az értéket, ez jó kiindulási alap lehet.
A "b" értékrõl hirtelen nem tudok nyilatkozni, fogalmam sincs, hogy mi az. Talán az alsó kitérés határolása? Nem tudom. Sosem törõdtem vele, az elõbbi értéket beállítva, mindig jó lett a benzinszint.

5398 Nagy Balázs 2012-10-16 18:07:37

Nem tudom, hogy tudott elgörbülni, mert egyik próba kör alatt leállt az autó, felnyitva a motortetõt láttam hogy ömlik mindenhol a benzin :S Most olvastam a javítási útmutatót, de abban csak úgy látom leírva hogy mûszerrel mérni a co-t és a ford. számot amit jelenleg én nem tudok kivitelezni. Továbbá nem találtam úszó beállításhoz pontos adatokat. Kicsit nehézkes lessz így a dolog :/ De majd holnap megpróbálom beállítani valahogy. Esetleg ha lenne valami tanácsod ezeken felül a beállításra azt légyszi oszd meg velem! Köszönöm a segítséged!

5397  Spityu 2012-10-16 17:38:29  Előzmény:Nagy Balázs: 74012

Így messzirõl: szerintem a másik karbinál az úszó van elgörbülve, magas a benzinszint a karbiban. Mondjuk úgy: el sem zár. Nálam ez a múlt télen jött elõ, amikor is a benzinüzemet rendbe kellett hozni, mivel ment mûszakira. Addig kb. 2 évig alig volt valami az úszóházban, emiatt a zötykölõdéstõl elgörbült a határoló lemez az úszón. Tipikus gázüzemû autó meghibásodás.
Szerintem amúgy a mostani karbidban alacsony lesz a benzinszint. A fõfúvóka rendszer ritkán tömõdik el, pláne, hogy ki is mostad. Érdemes lekapni a tetejét, és ránézni az úszóra. A javításiban jól leírják, hogy hogyan kell beállítani. Beállítást követõen érdemes tesztelni: csak rászorítod a helyére, és akár az AC-vel, akár egy darab csõvel el kezded tölteni az úszóházat, amit elõzõleg valahogyan kiürítettél (akár egy rongydarabbal kiitattad). Azt hiszem, nem csak az úszó beállításának módja van megadva, hanem a benzinszint is. Javításit találni a neten.

5396 Nagy Balázs 2012-10-16 16:51:13

Üdv mindenkinek! Nagyjából végeztem már a "felújítással" Már csak a karburátor, motor összehangolásával van egy kis bajom. Szóval egy 90'-es évjáratú 1.3-as wareszról van szó. A karburátor számát most nem tudom megmondani. A problémám a következõ: A szivató része valszeg egyáltalán nem mûködik, ezzel együtt hidegen nagyon sokat kell melegíteni hogy menni lehessen vele és ne fulladozzon. A másik probléma az hogy (melegen is) kb 1/2 és 3/4 gáz között szinte nem is megy az autó, ha megy is csak nagyon rángatva! De teljes gáznál is meg-meg torpan. Most volt mûszakin, CO mérésen a megengedett max 3,5 helyett 0,27-et mértek, és ajánlották hogy a co csavaron tekerjek ki amíg nem emelkedik az alapjárat és akkor lesz jó. Na én tekertem de semmi változás :/ Nagyon nem értek még hozzá és a saját fejemtõl nem akarom el álogatni mégjobban. Ki lett pucolva a karbi de semmi változás :/ A folytó szelepnél lévõ kábel nincs rajt mivel az szinte le égett onnan így nem raktam vissza mert valami zárlat lehet ott... Van másik karbi hozá de annak ömlik a benzin minden részén, a tûszelep nincs fennakadva, kérdéses hogy mi a baja. Ha valaki tudna ajánlani valamit, vagy segíteni benne azt nagyon megköszönném mert így nem igazán használható az autó :( Köszönöm elõre is!!

5395 Kozma Bence 2012-10-16 15:04:08  Előzmény:Őry Gábor: 74010

Aha értem, akkor hiába próbálkoztam feszítõ nélkül az ékszíjtárcsa jelölése szerint állítani. :)
Köszönöm!

5394 Őry Gábor 2012-10-16 10:52:23  Előzmény:Kozma Bence: 74006

A feszítõ mélküli állítás a legegyszerûbb: FHP-ra állítani a dugattyút, és utána állítani a gyújtást ugyanúgy, mintha rösúlyfeszítõvel állítanád az ékszíjtárcsa rovátkái segítségével. Pontos eredmény csak stroboszkóppal kapható. Az FHP megtalálása tolómérõvel is nehéz, mert fennt a tetõn pár fokot még a digitálissal is lehet tévedni. Talán pontosabb, ha az ékszíjtárcsa kerületén leméred a javítási könyvben megadott, a mm-hez tartozó fokszámot az óramutató járásával ellentétes irányban. 4 +/- 0,4 mm = 24 fok 30 perc +/- 1 fok 15 perc.
[i](Módosította orygabor 2012.10.16. 12:53-kor)[/i]

5393 Őry Gábor 2012-10-16 06:11:14  Előzmény:Kozma Bence: 74006

Az érintkezõtávolságot belõtted? Ha nem pont 0,4 mm akkor az életben nem fog összejönni. Sajnos a fix megszakító beállítása elég keserves, mert az elõgyújtás állításakor elmehet a hézag és fordítva. Fontos, hogy az alaplap hézag nélkül, feszesen álljon a megszakítóházban, éppen csak lehessen mozgatni (esetleg egy kis kenõanyag is mehet neki). Ha lötyög a házban, a fix megszakító beállítása reménytelen.

5392 Őry Gábor 2012-10-16 06:06:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 74000

Ha hidegen elindul szívató nélkül, az azt jelenti, hogy a kelleténél dúsabb keveréket kap. Értelemszerû, hogy akkor melegen fölöslegesen sok benzint kap. Mivel léghûtéses motor, hamar bemelegszik, de szerintem nem szabadna szívató nélkül indulnia.
Gyári a konfiguráció, vagy variálva lettek a fúvókák?

5391 jocking . 2012-10-15 21:47:35  Előzmény: Spityu: 74002

Igen ám, de ha a két elsõ, vagy két oldalsó megy el, akkor ugyanúgy nincs fék.:p Arra meg elég kicsi az esély, hogy egyszerre menjen el két azonos tengelyen lévõ fék, mert minden kerékhez külön fékvezeték megy, nincsenek közösítve.

5390 Kozma Bence 2012-10-15 20:59:53  Előzmény: Spityu: 74005

Feszítõ nélkül hogyan állítod be? Simán csak az alaplapot forgatod? Dugattyú helyzetet még nem mértem mert nem találtam a tolómérõm, ezért az ékszíjtárcsa jelölése szerint próbáltam beállítani, de akárhogy forgatom az alaplapot, sehogyse akar középen (blokkfelek találkozásánál) nyitni a megszakító. A helyes jelölési pont után nyit kb 30 fokkal és ezt tudom állítani kb 60 fokig.

5389  Spityu 2012-10-15 20:17:36  Előzmény:Kozma Bence: 74001

Ez a gyújtás dolog érdekes... :D Én feszítõ készülék nélkül szoktam 4mm elõgyújtást adni álló motornál... holott szerintem anélkül 0-át kellene (mivel a röpsúly alapjáraton 4mm "utógyújtást" ad a fordulaton lévõhöz képest (-4mm -> 0). De sosem csörgött, igaz, a végnyomás is 8 körül volt.

Leírás szerint elõfeszített röpsúllyal kell 4mm-es (vagy az évjáratnak megfelelõ) értéket beállítani. Ez szerintem a te motorodra is igaz. Amúg érdemes beszerezni, párszáz forintért van a neten gyári és magyar is. Amióta van, azóta még nem kellett gyújtást állítanom - sajnos. Mindegy, legközelebb feszítõkészülék + stroboszkópos ellenõrzés. :D

5388  Spityu 2012-10-15 19:52:55  Előzmény:Szegedi Árpád: 74000

H1-1-rõl nem tudok nyilatkozni, ami az indítást illeti. HB-s karbikat használtam csak (javarészt 4-1), télen-nyáron mindig szívatóval állítom le, ha hosszú ideig nem megyek vele (meló elõtt, este). Nyáron egybõl belefullad, télen késõbb, van hogy sosem, de megszívja magát és másnap reggel pöcc-röff. :)
Ami a fogyasztás illeti, épeszû használat mellett kb. félúton van a régi HB-s karbik és a H1-1 között. Vagy talán picit közelebb a H1-1-hez. Az alábbi oldalon lévõ grafikon szemlélteti (Bild 2):
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=22&lang=de&page_number=2[/url]

Jól látható, hogy részterhelésnél (érintõ gáz, 50-60 km/h) rengeteget spórol a 4-1 az elõd verziókhoz képest - folytonos vonal.
További 1-2 decilitert spórol a H1-1 a 4-1-hez képest - szaggatott vonal.

Bild 3-on pedig jól látható a szegényebb keverék H1-1-nél alacsony fordulatszám tartományban. Igazából - ökölszabály szerint - 1.05 a legkisebb fogyasztás lambdája, 0.90 pedig a maximális teljesítményé. Nos, kijelenthetjük, hogy a Trabant gyárilag teljesítményre van hangolva. :D Nem ám! A keverékkenés miatt (is) szükséges, célszerû. Abba bele sem merek gondolni, hogy egy 2-x karbinál milyen lambda értékek lehetnek. :D
[i](Módosította Spityu 2012.10.15. 21:56-kor)[/i]

5387  Spityu 2012-10-15 19:39:52  Előzmény:Szegedi Árpád: 73999

Gyárilag szerintem is csak a sarkoknál volt, én úgy láttam, hogy Palmatex ekvivalens ragasztó volt ott. Szerintem inkább rögzítési, mintsem tömítési feladatokat ellátva.

5386  Spityu 2012-10-15 19:38:27  Előzmény:jocking .: 73998

Nos, az én esetemben mindkét hátsó fék be van rohadva, kb. amióta megvettem a kocsit. :D Ez így nem a legjobb, úgyhogy most megcsinálom. (Igazából csak télen zavar a mecseki dûlõ utcákban történõ leereszkedés közben, szinte egybõl blokkolnak így az elsõ kerekek, sokat számítana, ha hátul is lenne. A beépített fékerõ elosztó - motorfék + diffi - sem mindig elég.)
Annyit tudok, orygabor mondta, hogy 20mm a 4T, 16mm a 2T. De inkább várok normálra.
Ennek a keresztféknek az a baja, hogyha elmegy mindkét hátsó, akkor abszolút nincs fék. :D Mondjuk ez az veszély nem fenyeget, tömör, száraz rozsda fogadott mindkét munkahenger mindkét dugattyújánál. :D

5385 Kozma Bence 2012-10-15 18:43:16

Üdv!

6V-os megszakítós gyújtás állításában tudna nekem valaki segíteni? Az elõgyújtást szeretném belõni, de hiába forgatom hozzá az alaplapot. A könyv egy röpsúlyfeszítõ célszerszámról ír, de nekem nincs olyanom. Meglehet oldani valahogy anélkül is?

5384 Szegedi Árpád 2012-10-15 18:41:30  Előzmény:Őry Gábor: 73981

HB4-1 karbiról kérdezném még,hogy hosszabb állás után csak szivatóval indúl el,ez beállítási hiba,vagy ilyen konstrukció?A H1-1-nél csak minuszokban kellett szivatozni.Illetve fogyasztásra közel azonosnak kéne lenniük?Próbálom jól beállítani.Köszi

5383 Szegedi Árpád 2012-10-15 18:34:55  Előzmény: Spityu: 73994

Szélvédõgumi cserénél a sarkokat én is szélvédõragasztóval tömítettem.Eredetileg mintha csak a sarkoknál lett volna valami barna ragasztóféle,legalábbis csak ott találtam.Ha kell,körbe még gond nélkül ki lehet nyomni,eléggé rugalmas még az új gumi.

5382 jocking . 2012-10-15 18:28:44  Előzmény: Spityu: 73997

Tudtommal a 2T és 4T hátsó fék között nem sok különbség van, de majd valaki biztos tud pontos méretet mondani. Azt viszont nem tudom, hogyha kisebb a munkahenger, akkor a fékerõhatároló miatt jut-e elég erõ a hátsó fékekre. A kötést viszont jól láttad, az tényleg más. Nem úgy van elosztva, mint a 2T-nél, hogy külön elsõ és hátsó kör, hanem átlósan vannak kötve, a bal elsõ a jobb hátsóval, a jobb elsõ meg a bal hátsóval. Elvileg azért jobb így, mert így minden tengelyen marad fékezett kerék, és így nem lesz az, hogyha elmegy a hátsó kör, akkor keresztbeáll az autó fékezéskor. Persze erre a kötésre oda kell figyelni légtelenítéskor is.



[i](Módosította jocking 2012.10.15. 20:29-kor)[/i]

5381  Spityu 2012-10-15 18:15:53

Üdv!

Ismét lenne egy 4T Trabant fékes kérdésem. Hátul a pofák ugyanolyanok, mint a 2T-ben? Vagy legalábbis felcserélhetõk? Ha 20mm helyett 16mm-es dugattyúval szerelt fékmunkahengert veszek (2T), jó lesz az is? Egy boltban utóbbit árulnak 1.1-hez, ami nem zavarna, ha jó lenne. Továbbá: jól látom, hogy elöl van elosztva a hátsó kör fékrendszere? Miért van ez így? :D Köszi elõre is!

5380  Spityu 2012-10-15 12:40:07  Előzmény:jocking .: 73995

Tényleg, errõl már hallottam.

5379 jocking . 2012-10-15 12:29:55  Előzmény: Spityu: 73994

Sziló és sziló közt is van már különbség. Van már olyan fajta, ami direkt úgy van kitalálva, hogy nem bántja a fémet, én is ilyet használok, ha kell.

5378  Spityu 2012-10-15 11:38:12

Én is szidom a 4T-m elõzõ tulaját, itt-ott szilozott. Vagyis aki kasztnizta. Ajánlanám inkább a poliuretán alapú szélvédõragasztót, de amúgy jó az úgy, ahogy le van írva: vájatba is, kerethez is érdemes. A tapadása is jobb, és nem is korrozív. Azt nem tudom, hogy az ép festésen átmegy-e, de a nyers fémet eszi, mintha muszáj volna. :(

5377 Csády Szabolcs 2012-10-15 11:26:25  Előzmény:jocking .: 73990

Kár volt érte...a sziló majd szép lassan elkezdi rágni a dolgokat. Az én C oszlopi szellõzõmet is valamelyik gondos gazdi szépen kinyomta, majd anyáztam is sûrûn felújításnál mikor kapargathattam ki a cuccot, alatta meg a következõ látvány fogadott:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121015/DSC01191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5376  J.I. 2012-10-14 15:46:45

Lementem most a garázsba amennyire lehetett mind a két sarkot kinyomtam átlátszó szilóval,elég sokat nyomtam bele.Remélem megszûnik a beázás.Nem volt vészes de azért ne ázzon már be :-D

5375 Kárász Endre 2012-10-14 15:37:29  Előzmény:Varga Tibor: 73985

Köszönöm szépen, akkor jól tettem, hogy megvettem 10000-ért a gyári új balos laprugós lengõkart...:)

5374 jocking . 2012-10-14 15:32:38  Előzmény: J.I.: 73987

Nálam úgy sikerült a beázást megszüntetni, hogy kivettem a szélvédõt, elmostam a gumit, a keretet, ahova illeszkedik, kitakarítottam és újrafestettem (mert már a rozsda is kezdte eszegetni a gumi alatt a beázás miatt). Ezután az üvegre úgy tettem vissza a tömítést, hogy elõtte a vájatot, ahova bemegy az üveg, kinyomtam sziloplaszttal. A tömítés tetején a 2 végét össze is ragasztottam. Aztán visszarakásnál a fémperemet is körbeszilóztam, amire felfekszik a gumi. Végül a sarkokat kívülrõl még pluszba megtámadtam szilóval, biztos ami biztos. Azóta nem ázik be (legalábbis az az ablak:D).