Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5406 Szegedi Árpád 2012-10-17 18:59:58  Előzmény: Spityu: 74004

Üdv!Köszi a linket,ez ám az érdekes oldal!

5405  Spityu 2012-10-17 18:10:37  Előzmény:Nagy Balázs: 74020

Ha jól tévedek, akkor az az elektronikának jelzi, hogy a gázpedál (fojtószelep) alapállásban van. Ebbõl a ténybõl és a fordulatszámból következtetve kapcsolgatja ki/be az alapjárati mágnesszelepet, megspórolva így a tolóüzemben elfogyasztásra (nem) kerülõ benzinmennyiséget, ami az alapjárati körön keresztül jut a motorba.

Találtam némi infót a karbihoz az elõbb, íme:
[url]http://www.ruddies.business.t-online.de/34TLA.htm[/url]

Azt írja, hogy 27.25mm-nek kell lennie a benzinszintnek az úszóházban. Vagyis, ha üzemelés után leveszed a fedelet (úszóval együtt, úgy, ahogy lejön), akkor a peremtõl ekkora távolságra kell lennie a benyának.

Nem lehet, hogy felcserélted a mágnesszelep és a pozíció jelzõ saruit?
[i](Módosította Spityu 2012.10.17. 20:12-kor)[/i]

5404 Nagy Balázs 2012-10-17 17:17:58

Úgy néz ki hogy sikerült meg oldani a tegnapi problémát! Szivató rendben, torpanás nincs sem hidegen sem melegen. Gyönyörûen indul, már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi. Köszi a segítséget Spityu! A benzin szinten állítottam egy kicsit és belõttem a co csavart is. Már csak egy jelenség érdekelne, mert ma majdnem sikeresen leégett az autó... még pedig ez: [url=http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_10_17_dark5cf6e3.jpg][img=http://www.kephost.com/thumb/2012/10/17/a1_2012_10_17_dark5cf6e3_tn.jpg][/url]

Szóval ezt a kábelt bekötöttem ami ugye elméletileg a "folytószelep állás hoz kellene" Ezután mentem egy tisztelet kört, semmi változás. 1 óra múlva akartam indítani és a gyujtás ráadása után hatalmas füstel jelezte hogy nem érzi jól magát :/ Úgy hogy most nincs bekötve, szükséges lehet ez a számomra? Vagy hagyjam a francba? Egyáltalán miért kell ez?!

5403 Csády Szabolcs 2012-10-16 20:05:27  Előzmény:jocking .: 74018

ködkövetõ = hátsó ködlámpa = ködzárófény

5402 jocking . 2012-10-16 19:28:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 74017

1. kérdés: Mi az a ködkövetõ?:D
Ködlámpákkal kapcsolatban nem tudok olyanról, hogy számítana, hogy hova szereled fel elõbb.
Visszajelzõ lámpa az valóban kell, mégpedig narancssárga színû.
A bekötés úgy megy, hogy akkor lehessen bekapcsolni, ha az autó eredeti lámpái már világítanak, az elsõ ködlámpáknak pedig ki kell kapcsolniuk, ha tompítottról refire váltasz (ebbõl következik, hogy reflekor felkapcsolt állapotában se kapcsolódjon fel).

5401 Csády Szabolcs 2012-10-16 19:15:42

Üdv!
Trabimra egy ködkövetõt szeretnék felszerelni, s ezzel kapcsolatosan lenne pár kérdésem, mivel a neten mindenfélét olvastam ezzel kapcsolatban.
Elöl nincs ködlámpám, ez jelent valami problémát, mert valahol azt találtam, hogy utólag csak akkor lehet hátra is tenni, ha elöl van.
Kell valami féle visszajelzõ lámpának lennie, s igen akkor milyen színûnek?
Gondolom úgy kell bekötni, hogy csak akkor lehessen felkapcsolni, ha minimum a tompított be van kapcsolva, de szóljatok, ha nem így van.
Elõre is köszönöm a segítséget!

5400 Nagy Balázs 2012-10-16 18:43:50

Köszi szépen a könyvet és a segítséget! Eddig egyéb adatok híján az utóbbi beállítást nézem meg aztán meglátjuk mi történik. De még átnézem hátha írják valahol pontosan hogy mennyinek kell lennie. Holnap megpróbálom összehozni a dolgot és estefelé írni fogok hogy mit sikerült alkotnom! Köszönöm mégegyszer! ;)

5399  Spityu 2012-10-16 18:35:58  Előzmény:Nagy Balázs: 74014

Itt egy könyv: [url]http://hu.scribd.com/doc/44248279/Wartburg-1-3-szereles-hun[/url]

A 31. oldalon írja az úszó beállítását. A 45 fok lehet meredekebb, ha benyomná a tûszelep rugóját. Legalábbis nekem benyomta és kb. 70-80 fokos szögben beállítva jó lett. Mi is a lényeg? A tûszelep legyen nyugalmi pozícióban, pontosabban zárt állapotban és az úszó felõli oldalán található golyó alaphelyzetben (tehát nem benyomva). Ezután "döntsd" rá az úszót, úgy, hogy a nyelve éppen hozzáérjen a kis golyóhoz. Ekkor az úszó alján (ami most a teteje) található egyenes szakasz és az úszóház fedél tömítésének síkja közötti távolságnak "a" értékûnek kell lennie. Fogalmam sincs, hogy ez mennyi. Trabantnál talán 26mm, de nem biztos (van egy tippem, hogy a Wartburgnál is ugyanakkora). A könyv valahol írja, de már nem tudom merre, keresd meg. Amire még emlékszem: megfelelõ érték esetén ez az egyenes szakasz párhuzamos a fedél síkjával. Ha nem találod az értéket, ez jó kiindulási alap lehet.
A "b" értékrõl hirtelen nem tudok nyilatkozni, fogalmam sincs, hogy mi az. Talán az alsó kitérés határolása? Nem tudom. Sosem törõdtem vele, az elõbbi értéket beállítva, mindig jó lett a benzinszint.

5398 Nagy Balázs 2012-10-16 18:07:37

Nem tudom, hogy tudott elgörbülni, mert egyik próba kör alatt leállt az autó, felnyitva a motortetõt láttam hogy ömlik mindenhol a benzin :S Most olvastam a javítási útmutatót, de abban csak úgy látom leírva hogy mûszerrel mérni a co-t és a ford. számot amit jelenleg én nem tudok kivitelezni. Továbbá nem találtam úszó beállításhoz pontos adatokat. Kicsit nehézkes lessz így a dolog :/ De majd holnap megpróbálom beállítani valahogy. Esetleg ha lenne valami tanácsod ezeken felül a beállításra azt légyszi oszd meg velem! Köszönöm a segítséged!

5397  Spityu 2012-10-16 17:38:29  Előzmény:Nagy Balázs: 74012

Így messzirõl: szerintem a másik karbinál az úszó van elgörbülve, magas a benzinszint a karbiban. Mondjuk úgy: el sem zár. Nálam ez a múlt télen jött elõ, amikor is a benzinüzemet rendbe kellett hozni, mivel ment mûszakira. Addig kb. 2 évig alig volt valami az úszóházban, emiatt a zötykölõdéstõl elgörbült a határoló lemez az úszón. Tipikus gázüzemû autó meghibásodás.
Szerintem amúgy a mostani karbidban alacsony lesz a benzinszint. A fõfúvóka rendszer ritkán tömõdik el, pláne, hogy ki is mostad. Érdemes lekapni a tetejét, és ránézni az úszóra. A javításiban jól leírják, hogy hogyan kell beállítani. Beállítást követõen érdemes tesztelni: csak rászorítod a helyére, és akár az AC-vel, akár egy darab csõvel el kezded tölteni az úszóházat, amit elõzõleg valahogyan kiürítettél (akár egy rongydarabbal kiitattad). Azt hiszem, nem csak az úszó beállításának módja van megadva, hanem a benzinszint is. Javításit találni a neten.

5396 Nagy Balázs 2012-10-16 16:51:13

Üdv mindenkinek! Nagyjából végeztem már a "felújítással" Már csak a karburátor, motor összehangolásával van egy kis bajom. Szóval egy 90'-es évjáratú 1.3-as wareszról van szó. A karburátor számát most nem tudom megmondani. A problémám a következõ: A szivató része valszeg egyáltalán nem mûködik, ezzel együtt hidegen nagyon sokat kell melegíteni hogy menni lehessen vele és ne fulladozzon. A másik probléma az hogy (melegen is) kb 1/2 és 3/4 gáz között szinte nem is megy az autó, ha megy is csak nagyon rángatva! De teljes gáznál is meg-meg torpan. Most volt mûszakin, CO mérésen a megengedett max 3,5 helyett 0,27-et mértek, és ajánlották hogy a co csavaron tekerjek ki amíg nem emelkedik az alapjárat és akkor lesz jó. Na én tekertem de semmi változás :/ Nagyon nem értek még hozzá és a saját fejemtõl nem akarom el álogatni mégjobban. Ki lett pucolva a karbi de semmi változás :/ A folytó szelepnél lévõ kábel nincs rajt mivel az szinte le égett onnan így nem raktam vissza mert valami zárlat lehet ott... Van másik karbi hozá de annak ömlik a benzin minden részén, a tûszelep nincs fennakadva, kérdéses hogy mi a baja. Ha valaki tudna ajánlani valamit, vagy segíteni benne azt nagyon megköszönném mert így nem igazán használható az autó :( Köszönöm elõre is!!

5395 Kozma Bence 2012-10-16 15:04:08  Előzmény:Őry Gábor: 74010

Aha értem, akkor hiába próbálkoztam feszítõ nélkül az ékszíjtárcsa jelölése szerint állítani. :)
Köszönöm!

5394 Őry Gábor 2012-10-16 10:52:23  Előzmény:Kozma Bence: 74006

A feszítõ mélküli állítás a legegyszerûbb: FHP-ra állítani a dugattyút, és utána állítani a gyújtást ugyanúgy, mintha rösúlyfeszítõvel állítanád az ékszíjtárcsa rovátkái segítségével. Pontos eredmény csak stroboszkóppal kapható. Az FHP megtalálása tolómérõvel is nehéz, mert fennt a tetõn pár fokot még a digitálissal is lehet tévedni. Talán pontosabb, ha az ékszíjtárcsa kerületén leméred a javítási könyvben megadott, a mm-hez tartozó fokszámot az óramutató járásával ellentétes irányban. 4 +/- 0,4 mm = 24 fok 30 perc +/- 1 fok 15 perc.
[i](Módosította orygabor 2012.10.16. 12:53-kor)[/i]

5393 Őry Gábor 2012-10-16 06:11:14  Előzmény:Kozma Bence: 74006

Az érintkezõtávolságot belõtted? Ha nem pont 0,4 mm akkor az életben nem fog összejönni. Sajnos a fix megszakító beállítása elég keserves, mert az elõgyújtás állításakor elmehet a hézag és fordítva. Fontos, hogy az alaplap hézag nélkül, feszesen álljon a megszakítóházban, éppen csak lehessen mozgatni (esetleg egy kis kenõanyag is mehet neki). Ha lötyög a házban, a fix megszakító beállítása reménytelen.

5392 Őry Gábor 2012-10-16 06:06:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 74000

Ha hidegen elindul szívató nélkül, az azt jelenti, hogy a kelleténél dúsabb keveréket kap. Értelemszerû, hogy akkor melegen fölöslegesen sok benzint kap. Mivel léghûtéses motor, hamar bemelegszik, de szerintem nem szabadna szívató nélkül indulnia.
Gyári a konfiguráció, vagy variálva lettek a fúvókák?

5391 jocking . 2012-10-15 21:47:35  Előzmény: Spityu: 74002

Igen ám, de ha a két elsõ, vagy két oldalsó megy el, akkor ugyanúgy nincs fék.:p Arra meg elég kicsi az esély, hogy egyszerre menjen el két azonos tengelyen lévõ fék, mert minden kerékhez külön fékvezeték megy, nincsenek közösítve.

5390 Kozma Bence 2012-10-15 20:59:53  Előzmény: Spityu: 74005

Feszítõ nélkül hogyan állítod be? Simán csak az alaplapot forgatod? Dugattyú helyzetet még nem mértem mert nem találtam a tolómérõm, ezért az ékszíjtárcsa jelölése szerint próbáltam beállítani, de akárhogy forgatom az alaplapot, sehogyse akar középen (blokkfelek találkozásánál) nyitni a megszakító. A helyes jelölési pont után nyit kb 30 fokkal és ezt tudom állítani kb 60 fokig.

5389  Spityu 2012-10-15 20:17:36  Előzmény:Kozma Bence: 74001

Ez a gyújtás dolog érdekes... :D Én feszítõ készülék nélkül szoktam 4mm elõgyújtást adni álló motornál... holott szerintem anélkül 0-át kellene (mivel a röpsúly alapjáraton 4mm "utógyújtást" ad a fordulaton lévõhöz képest (-4mm -> 0). De sosem csörgött, igaz, a végnyomás is 8 körül volt.

Leírás szerint elõfeszített röpsúllyal kell 4mm-es (vagy az évjáratnak megfelelõ) értéket beállítani. Ez szerintem a te motorodra is igaz. Amúg érdemes beszerezni, párszáz forintért van a neten gyári és magyar is. Amióta van, azóta még nem kellett gyújtást állítanom - sajnos. Mindegy, legközelebb feszítõkészülék + stroboszkópos ellenõrzés. :D

5388  Spityu 2012-10-15 19:52:55  Előzmény:Szegedi Árpád: 74000

H1-1-rõl nem tudok nyilatkozni, ami az indítást illeti. HB-s karbikat használtam csak (javarészt 4-1), télen-nyáron mindig szívatóval állítom le, ha hosszú ideig nem megyek vele (meló elõtt, este). Nyáron egybõl belefullad, télen késõbb, van hogy sosem, de megszívja magát és másnap reggel pöcc-röff. :)
Ami a fogyasztás illeti, épeszû használat mellett kb. félúton van a régi HB-s karbik és a H1-1 között. Vagy talán picit közelebb a H1-1-hez. Az alábbi oldalon lévõ grafikon szemlélteti (Bild 2):
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=22&lang=de&page_number=2[/url]

Jól látható, hogy részterhelésnél (érintõ gáz, 50-60 km/h) rengeteget spórol a 4-1 az elõd verziókhoz képest - folytonos vonal.
További 1-2 decilitert spórol a H1-1 a 4-1-hez képest - szaggatott vonal.

Bild 3-on pedig jól látható a szegényebb keverék H1-1-nél alacsony fordulatszám tartományban. Igazából - ökölszabály szerint - 1.05 a legkisebb fogyasztás lambdája, 0.90 pedig a maximális teljesítményé. Nos, kijelenthetjük, hogy a Trabant gyárilag teljesítményre van hangolva. :D Nem ám! A keverékkenés miatt (is) szükséges, célszerû. Abba bele sem merek gondolni, hogy egy 2-x karbinál milyen lambda értékek lehetnek. :D
[i](Módosította Spityu 2012.10.15. 21:56-kor)[/i]

5387  Spityu 2012-10-15 19:39:52  Előzmény:Szegedi Árpád: 73999

Gyárilag szerintem is csak a sarkoknál volt, én úgy láttam, hogy Palmatex ekvivalens ragasztó volt ott. Szerintem inkább rögzítési, mintsem tömítési feladatokat ellátva.

5386  Spityu 2012-10-15 19:38:27  Előzmény:jocking .: 73998

Nos, az én esetemben mindkét hátsó fék be van rohadva, kb. amióta megvettem a kocsit. :D Ez így nem a legjobb, úgyhogy most megcsinálom. (Igazából csak télen zavar a mecseki dûlõ utcákban történõ leereszkedés közben, szinte egybõl blokkolnak így az elsõ kerekek, sokat számítana, ha hátul is lenne. A beépített fékerõ elosztó - motorfék + diffi - sem mindig elég.)
Annyit tudok, orygabor mondta, hogy 20mm a 4T, 16mm a 2T. De inkább várok normálra.
Ennek a keresztféknek az a baja, hogyha elmegy mindkét hátsó, akkor abszolút nincs fék. :D Mondjuk ez az veszély nem fenyeget, tömör, száraz rozsda fogadott mindkét munkahenger mindkét dugattyújánál. :D

5385 Kozma Bence 2012-10-15 18:43:16

Üdv!

6V-os megszakítós gyújtás állításában tudna nekem valaki segíteni? Az elõgyújtást szeretném belõni, de hiába forgatom hozzá az alaplapot. A könyv egy röpsúlyfeszítõ célszerszámról ír, de nekem nincs olyanom. Meglehet oldani valahogy anélkül is?

5384 Szegedi Árpád 2012-10-15 18:41:30  Előzmény:Őry Gábor: 73981

HB4-1 karbiról kérdezném még,hogy hosszabb állás után csak szivatóval indúl el,ez beállítási hiba,vagy ilyen konstrukció?A H1-1-nél csak minuszokban kellett szivatozni.Illetve fogyasztásra közel azonosnak kéne lenniük?Próbálom jól beállítani.Köszi

5383 Szegedi Árpád 2012-10-15 18:34:55  Előzmény: Spityu: 73994

Szélvédõgumi cserénél a sarkokat én is szélvédõragasztóval tömítettem.Eredetileg mintha csak a sarkoknál lett volna valami barna ragasztóféle,legalábbis csak ott találtam.Ha kell,körbe még gond nélkül ki lehet nyomni,eléggé rugalmas még az új gumi.

5382 jocking . 2012-10-15 18:28:44  Előzmény: Spityu: 73997

Tudtommal a 2T és 4T hátsó fék között nem sok különbség van, de majd valaki biztos tud pontos méretet mondani. Azt viszont nem tudom, hogyha kisebb a munkahenger, akkor a fékerõhatároló miatt jut-e elég erõ a hátsó fékekre. A kötést viszont jól láttad, az tényleg más. Nem úgy van elosztva, mint a 2T-nél, hogy külön elsõ és hátsó kör, hanem átlósan vannak kötve, a bal elsõ a jobb hátsóval, a jobb elsõ meg a bal hátsóval. Elvileg azért jobb így, mert így minden tengelyen marad fékezett kerék, és így nem lesz az, hogyha elmegy a hátsó kör, akkor keresztbeáll az autó fékezéskor. Persze erre a kötésre oda kell figyelni légtelenítéskor is.



[i](Módosította jocking 2012.10.15. 20:29-kor)[/i]

5381  Spityu 2012-10-15 18:15:53

Üdv!

Ismét lenne egy 4T Trabant fékes kérdésem. Hátul a pofák ugyanolyanok, mint a 2T-ben? Vagy legalábbis felcserélhetõk? Ha 20mm helyett 16mm-es dugattyúval szerelt fékmunkahengert veszek (2T), jó lesz az is? Egy boltban utóbbit árulnak 1.1-hez, ami nem zavarna, ha jó lenne. Továbbá: jól látom, hogy elöl van elosztva a hátsó kör fékrendszere? Miért van ez így? :D Köszi elõre is!

5380  Spityu 2012-10-15 12:40:07  Előzmény:jocking .: 73995

Tényleg, errõl már hallottam.

5379 jocking . 2012-10-15 12:29:55  Előzmény: Spityu: 73994

Sziló és sziló közt is van már különbség. Van már olyan fajta, ami direkt úgy van kitalálva, hogy nem bántja a fémet, én is ilyet használok, ha kell.

5378  Spityu 2012-10-15 11:38:12

Én is szidom a 4T-m elõzõ tulaját, itt-ott szilozott. Vagyis aki kasztnizta. Ajánlanám inkább a poliuretán alapú szélvédõragasztót, de amúgy jó az úgy, ahogy le van írva: vájatba is, kerethez is érdemes. A tapadása is jobb, és nem is korrozív. Azt nem tudom, hogy az ép festésen átmegy-e, de a nyers fémet eszi, mintha muszáj volna. :(

5377 Csády Szabolcs 2012-10-15 11:26:25  Előzmény:jocking .: 73990

Kár volt érte...a sziló majd szép lassan elkezdi rágni a dolgokat. Az én C oszlopi szellõzõmet is valamelyik gondos gazdi szépen kinyomta, majd anyáztam is sûrûn felújításnál mikor kapargathattam ki a cuccot, alatta meg a következõ látvány fogadott:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121015/DSC01191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5376  J.I. 2012-10-14 15:46:45

Lementem most a garázsba amennyire lehetett mind a két sarkot kinyomtam átlátszó szilóval,elég sokat nyomtam bele.Remélem megszûnik a beázás.Nem volt vészes de azért ne ázzon már be :-D

5375 Kárász Endre 2012-10-14 15:37:29  Előzmény:Varga Tibor: 73985

Köszönöm szépen, akkor jól tettem, hogy megvettem 10000-ért a gyári új balos laprugós lengõkart...:)

5374 jocking . 2012-10-14 15:32:38  Előzmény: J.I.: 73987

Nálam úgy sikerült a beázást megszüntetni, hogy kivettem a szélvédõt, elmostam a gumit, a keretet, ahova illeszkedik, kitakarítottam és újrafestettem (mert már a rozsda is kezdte eszegetni a gumi alatt a beázás miatt). Ezután az üvegre úgy tettem vissza a tömítést, hogy elõtte a vájatot, ahova bemegy az üveg, kinyomtam sziloplaszttal. A tömítés tetején a 2 végét össze is ragasztottam. Aztán visszarakásnál a fémperemet is körbeszilóztam, amire felfekszik a gumi. Végül a sarkokat kívülrõl még pluszba megtámadtam szilóval, biztos ami biztos. Azóta nem ázik be (legalábbis az az ablak:D).

5373  J.I. 2012-10-14 15:04:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 73988

Nekem nemrég volt szélvédõcserém.Nem a gumi alatt ázik be hanem ott ahol az üveg beleilleszkedik a gumiba.Nem tudom mit csináljak,hála égnek garázsban ál,de ahogy ma mentem vele elkapott az esõ és a polcon lévõ tárcámat eláztatta és lefojt a lábamig a víz :-(

5372 Szegedi Árpád 2012-10-14 15:00:05  Előzmény: J.I.: 73987

Nekem kizárólag a szélvédõgumi csere segített.Hiába tömítettem,mindíg újra beázott,évekig volt ez a probléma.Elöl év elején cseréltem,szélvédõtörés miatt.Nemrég a hátsó ablaknál is kicseréltem a gumit,de nem merem elkiabálni:)

5371  J.I. 2012-10-14 14:45:28

Üdv Cartársak!

A 2T Trabim szélvédõje mindkét alsó sarkánál szivárog be a víz.Hogyan lehet ezt a hibát kiküszöbölni?

Segítségeteket elõre is köszönöm szépen!:)

5370 buczkó balázs 2012-10-14 12:10:28

sziasztok!

nem tudja valaki, hogy 4t wartburghoz féktuskó dugattyút hol lehet szerezni, esetleg legyártatni?bontott megoldás nem nagyon érdekel, estleg valami más tipusú nyerget fel lehet rá aplikálni gányolás nélkül?minden normális megoldás érdekel!

5369 Varga Tibor 2012-10-14 10:55:52  Előzmény:Kárász Endre: 73980

Teljesen ugyanaz a két lengõkar, a fékcsõ fogató fület kivéve.

5368 Szegedi Árpád 2012-10-13 18:51:33  Előzmény:Őry Gábor: 73983

Szia!Köszi,ezt megpróbálom.Közben próbaképp betettem a 28HB4-1-et,tuti valami beállítási hiba van,mert 100-nál a pedál tövig van,pedig bõven szokott ott még hely lenni,illetve mintha lassabban gyorsulna.Még próbálgatom majd.

5367 Őry Gábor 2012-10-13 17:03:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 73979

A tûszelepre ajánlom a következõt: a kiszerelt szeleptût óvatosan fúrógépbe kell fogni (ne deformálódjon!), majd elõször durvább, mondjuk 400-as, majd finomabb, 800as papírral felcsiszolni, a végén ugyanígy fogkrémmel polírozni. Akár még jó is lehet. Nekem bejött.

5366 Kunyi Tamás 2012-10-13 16:40:12

Szisztok!
Olajszûrõ lenne a téma és a véleményetekre vagyok kíváncsi!
Adott két olajszûrõ. Ugyebár a köralakban "elhelyezett" kis furatokon nyomja be az olajat a szûrõházba a pumpa, és a középsõ nagy menetes lyukon távozik a már szûrt olaj.
Egyik szûrõn 8 kis furat van körben, a másikon csak 6, de a furatok átmérõje mindkét esetben megegyezik. A kérdés, vajon mindkettõ olajszûrõn ugyanannyi olaj halad át? Elvileg igen, DE a 6 lyukasnál nagyobb erõ szûkséges ugyanannyi mennyiségû olaj "átpréseléséhez". Ez pedig az olajszivattyún keresztül a motort terheli nem de bár? Ez többletfogyasztással jár és télen nehezíti a hidegindítást is, hiszen a hideg sûrû olajat nehezebb átnyomni a 6 lyukon, mint a 8-on igaz?
A régi szûrõm 8, az új 6 lyukas... és indításkor eddig nem volt hidrotõke hang, most van, amíg fel nem épül az olajnyomás.
Kinek mi az álláspontja?
[img]http://kepfeltoltes.hu/121013/olajfilter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította slimtomi 2012.10.13. 18:43-kor)[/i]

5365 Őry Gábor 2012-10-13 13:29:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 73979

Érdemes!

5364 Kárász Endre 2012-10-13 09:35:08

Üdv, SOS infóra lenne szükségem! Tegnap szemcseszórás után derült ki, hogy mindkét hátsó lengõkarom elkezdett rohadni. Egy nap alatt találtam egy baloldali darabot, de az laprugós, nekem meg spirálos kellene. Kérdésem az, hogy beépíthetõ-e ez is.
-Azt tudom, hogy a fékcsõ más volt a spiráloson, mert a laprugós fémcsöve beleütközne a gátlóba. Ezért van a keresztirányú zártszelvényen is más-más oldalon a fékcsõleszorítõ fül (nem az, amibe a gumicsõ csatlakozik, az ugyanaz). Szóval ez az eltérés még nem gáz. De:
-A gátló fölerõsítõfüle eltérõ a két kivitelnél, a spirálosnál szélesebb. Ez két M8 csavarral van rögzítve, viszont nem tudom, hogy ugyanolyan-e a két furat pozíciója.

Minden információnak nagyon örülök, mert akkor megveszem ezt a balosat. Ha esetleg valaki tud használható állapotút, akár jobbosta, akár párban, akkor az is jól jön. Hó végén már nagyon kiköltöznék a bérelt mûhelybõl/garázsból... Köszönöm!

5363 Szegedi Árpád 2012-10-13 09:12:43  Előzmény:Őry Gábor: 73976

Sziasztok!Pont a héten kezdödött nálam is apró karburátor probléma,28H1-1 van az autón,álláskor kis benzin szag érezhetõ,a szivókönyöknél benézve kevés benzin látszik.Gondolom a tûszelep kopott már.Menetközbe a fogyasztásmérõ nem mutat többet,nem ömlik a benzin,túlfogyasztás se észrevehetõ.Gyári a tûszelep,utángyártott meg úgyemlékszem nem méretpontos.Van nekem egy HB4-1,érdemes kipróbálni?Eddig nem mertem,könyvbe nincs róla egy kukk se,a H1-1-el nekem valahogy jól megy a kocsi.Beállítás nagyrészt a 28HB leírás alapján,plusz a rudazat távot 96mm-re?Köszi

5362 Varga Tibor 2012-10-12 21:58:47  Előzmény:révai ákos: 73963

CEG-CHL, ezek III-as Golf váltók, de a 8N kódú II-es Golf váltó picit rövidebb, de ideálisabb Trabanthoz.(CEG-CHL 130Km/h 5.ben 3688 ford/perc, 8N 130-nál 3870 ford/perc)

5361  Spityu 2012-10-12 19:53:22

Orygabor jól leírta, annyival kiegészíteném, hogy a nagyobb kiegyenlítõ fúvóka kisebb benzin adagolást eredményez ugyanolyan körülmények között, mivel "szummában" ugyanannyi marad a levegõ és a benzin együttvéve.

A faudi fejek távolságára nincsen egzakt érték (én 94mm-re emlékszem), viszont az én fordításom szerint 7fokos pillangószelep nyitásnál kell elkezdenie nyitni a kerülõszelepnek a könyökön. Felmerülhet a kérdés, hogy honnan kell számítani a 7 fokot? A pillangószelep teljesen zárt állapotától, vagy az alapjárati helyzetétõl? Én ez utóbbitól nézem.
Ellenõrzés: vegyük le a könyökrõl a slagot és tegyünk rá egy másikat, majd a pillangószelepet elfordítva, a csõbe belefújva figyeljük a nyitást.

[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=48&lang=de&page_number=7[/url]

5360 Őry Gábor 2012-10-12 19:05:04  Előzmény:Ackermann Balázs: 73975

A HB 4-1 ugyanolyan mint a 3-1. Az újdonság a levegõ megkerülõszelep, ami alapjáraton zárva van, majd nem sokkal ezután kinyit. Részterhelésnél a nyomáskülönbség miatt pluszlevegõt szív, higítja a keveréket, pontosabban soványítja, emiatt nagyobb pillangószelepnyitás kell ugyanannyi benya bejutásához=csökken a fojtási veszteség. Ahogy lejjebb nyomod a pedált, úgy csökken a nyomáskülönbség, megszûnik a pótlevegõ áramlása=dúsul a keverék. A H 1-1 ugyanezt csinálja, csak mechanikusan és fokozat nélkül. Kõbalta.

Apropó: a rudazat jól van beállítva? Nem nyit alapjáraton? Asszem 96 mm-nek kell lenie a két gömbfej tengelytávjának.

A furulyán, vagyis a kiegyenlítõ fúvókán nem folyik be benzin, mert addig nem és fel a benzinszint. A szerepe az, hogy egyeneletes keveréket szálítson a karbi. Ugyanis a terhelés növekedésével, a levegõsebesség növekedésével a nyomáskülönbség egyre nõ az úszóház és a szívótorok között, ezért egyre dúsulna a benzin-levegõ keverék. A féklevegõ fúvóka és a keverõcsõ a nyomáskülönbséget teszi egyenletessé a szívótorok és az úszóház között a különbözõ terhelési tartományokban.

Ha a keverékképzõ csavar túságosan be lenne hajtva, vagy nem lenne alapjárat, de legalábbis váltáskor túl nagy lenne a rántás, amikor a pillanatnyi alapjárati üzemben túl szegény a keverék.

[i](Módosította orygabor 2012.10.12. 21:08-kor)[/i]

5359 Ackermann Balázs 2012-10-12 15:09:12  Előzmény: Spityu: 73973

Hú, köszönöm mindenkinek a kiadós válaszokat! :)

A gyújtás röpsúlyos, ráadásul mindene gyári a kondikat kivéve, alaplap is '66-os még, a röpsúly is kicsit más pofára, de ugyanolyannak tûnik mint az újabbak nyitási tartományra.

Úszószintet nem lõttem még be, de akkor meglesem a hétvégén. A saját karbijából kijött a furulya és átfújható, nem tûnt eldugultnak, de hát nem látok bele... A HB4-1-es karbimba jól belenõtt, de azzal megy is rendesen a kocsi.

Azt tudom, hogy levegõ fúvóka van a furulyában, de mi a pontos szerepe? Esetleg magas lenne az úszószintem és ott is benyeli a benzint? Attól vedel többet?

A nehéz indítást nem okozhatja az alapjárati keverékképzõ csavar túlzott folytása?

Van valami oka, hogy a HB4-1-essel jobban menjen??? Vagy ezek szerint a régi karbival van valami... Ránézésre ugyanúgy csak bepisili a benyát, nem tûnik sokkal fejlettebbnek.

5358 Őry Gábor 2012-10-12 08:05:21  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Jut eszembe: Nézd meg, hogy röpsúlyos-e a gyújtás! A legrégebbieken úgy tudom nem volt röpsúly.

5357  Spityu 2012-10-12 07:56:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 73971

Háttõõõ, ezek alapján akkor inkább karbi, valóban. Ha van olyan, amelyikkel bármikor indul, egy másik, amelyikkel megy, mint a távirat, akkor itt lesz a gond.
Esetleg, ha van feszítõkészüléked, akkor beállíthatod úgy is az elõgyújtást, ahogy gyárilag javasolják. Hátha azoknál a korai Trabiknál nem egészen úgy mûködik a trükk, mint a késõbbieknél. Orygabor írta talán, hogy más a röpsúly is...

A karbit OLDOTT trisóval célszerû elmosni, ne legyen a vízben kristályos formában, mert könnyen eltömítheti a járatokat (igaz, könnyen feloldódik). Mosás után egybõl meleg vízben öblíteni. Javasolnám, hogy áztasd be jól a gyári karbit, szerintem a furulyánál lesz a dugulás, azt nem is lehet mindig kioperálni (bár, talán ellentétes irányba levegõvel ki lehetne "robbantani" a helyérõl). De szinte biztos, hogy a fõfúvóka rendszerrel lesz a baj. Vagy a benzinszinttel, ahogy írtam.
A csövet nem nagy cucc megcsinálni. Én mipolán csõhöz hasonló pneumatika csõbõl csináltam szintezõt, valami kókány módon tömítettem a csatlakozásnál, és a fõfúvóka kupakjának helyére toltam be. Aztán néztem, hogyan változik a benzinszint. Nyitott csapnál néha kihúztam, hogy csökkenjen, majd vissza, és néztem, hogy meddig telik fel. Mindig ugyanott megállt a szint: az úszóház peremétõl -22mm-re (ami a csavarmenetek aljával egyenértékû - ameddig az öntvényben van a menet, legalábbis 4-1-nél).
Ha dugulásra gyanakszol, pl. azért, mert valami agresszív anyaggal lett valamikor elmosva és al-oxidot hagyott hátra, akkor sósavval célszerû feltölteni a járatokat, az lekapja hamar. Ezután viszont trisós mosás kell, az közömbösíti az esetleges sósav maradványokat, ami ha megrekedne valahol, szintén okozhatna kivirágzásokat.
Szóval a karbi tisztítás vége lehetõleg mindig meleg víz majd kompresszor legyen.