Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5456 Szegedi Árpád 2012-10-24 19:45:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

Üdv!Köszi a tippet,az "O"gyûrût kicserélem.Nekem ha jól emlékszem,akkor torpant hirtelen gázra,amikor utángyártott tûszelep volt benne,talán az kisebb(?)lehet.Megkeresem mostmár és megnézem.Illetve Gábor útmutatása szerint a gyárit próbálom majd felújítani.A karbiknak lelkük van,tuti:)

5455 Kiss Krisztián 2012-10-24 19:05:07  Előzmény: Spityu: 74065

Ja igen.A sima megforditás is nagyon sokáig jó.Én még aktiv trabis koromból emlékszem,egyszer egy helyen elnyalta az öninditó(ahol a legsürübben megállt a motor)és csak megforgattuk.Nem is volt vele gond! Sûrûbben cserélgettünk motort!Mindig volt egy otthon amin valamit kisérletezgettünk,oszt szombaton valakiébe bekerült,és este próba!Rég volt,szép volt..

5454 Őry Gábor 2012-10-24 17:39:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

Hülyeséget írtam az elõbb, félreértettem amit írtál, pedig lassan olvastam, "hogy mindenki megértse":evil:. Szóval finoman gyorsítva megy, de a padlógáznál torpan, valszeg kevés benzint kap, tehát akkor továbbra is a kiegyenlítõfúvóka-keverõcsõ kombóra tippelek, hogy nincs rendesen a helyén, ezért sok pótlevegõt kap. Esetleg a karbifedél tömítése nem oké. már amennyiben a dúsítórendszer rendben van.
[i](Módosította orygabor 2012.10.24. 19:40-kor)[/i]

5453 Őry Gábor 2012-10-24 15:53:52  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74068

Ha a padlógáznál rendesen gyorsít, de részterhelésnél nem, akkor a dúsítórendszer emeltyûje lehet rosszul beállítva. Pontos adatok a javítási útmutatóban vannak.

[i](Módosította orygabor 2012.10.24. 17:56-kor)[/i]

5452 Gyapjas Gergely 2012-10-24 15:07:38  Előzmény:Őry Gábor: 74067

Igazából nem tudom, de mivel nincs utána feketés füst így inkább a kevésre tippelnék.

5451 Őry Gábor 2012-10-24 14:48:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

A kiegyenlítõ fúvóka be van rendesen csavarva? Illetve kiegyészítõ infó kell: kevés, vagy sok benzin miatt fullad?

5450 Gyapjas Gergely 2012-10-24 12:50:58  Előzmény:Szegedi Árpád: 74060

Arpi!

Nekem is hasonlókat csinált az h1-1 de nekem az alapjárati fordulatcsavar "O" gyûrûje volt a ludas. Azóta jó.
Viszont egy másik autón meg azt csinálja a H1-1 es karbival hogy részterhelésrõl padlógázas gyorsításnál nehezn gyorsul illetve mint ha fulladna. Hideg-melegindítás tökéletes, alapjárat van, kihúzatva is gyorsul. Már szétszedtem megnézetem hogy a dúsító fúvoka mûködik, de minden jónak tûnik. Valami tipp?

5449  Spityu 2012-10-24 12:42:15

Köszönöm mindenkinek a választ!

Nem akarom megtartani a régit, bár gyári, zöldfestékes, a 2. motorom lendkerekérõl van szó, ezt újítom fel, ugyanis ez szimmeringes (a 80-as donorból). Az eredeti motor kb. 15 éve kapott egy labirintosat (aminek egyébként teljesen hibátlanok a fogai, csodálkoztam is...), de a típushûség miatt visszaalakítom.
Jah, a fokolás jó ötlet amúgy, 90fokkal kell elforgatni. Vagy megfordítani + elforgatni. Amúgy a régibõl szeretnék csinálni egy lendkerék rögzítõ célszerszámot is, ha már egy fasza kis állványt is hegesztek majd, legyen ez is. :) Az állvány a tervek szerint univerzális lesz: a felsõ blokkfél is rögzíthetõ lesz rajta (hengertõcsavarokkal), illetve az alsó fél is (bak + generátor tõcsavarokkal). Majd dobok fel egy-két képet.

Nemrég grilleztünk Lada féltengelyt, a zsugorgyûrût kellett így rátolni, gyakorlatilag ráesett. Remélhetõleg ~200 fok elég lesz a koszorúnak is, eleve egy nagyságrenddel nagyobb az átmérõ.

5448 Gyapjas Gergely 2012-10-24 12:30:40

Spityu!

Rezsón felmelegíted és ráesik, levételnél a rosszat ha meg akarod tartani akkor lehûtöd mélyhûtõben 2-3 napig utána felmelegíted mondjuk a forrasztólámpával és finom leütöd róla. Ha nem akarod megtartani akkor fúró vagy felx is lehozza.

5447 Őry Gábor 2012-10-24 12:22:50  Előzmény: Spityu: 74061

Arra kell figyelni, hogy utángyártottat ne vegyél, mert fél év alatt megeszi az önindító. Inkább egy használtat, amit némileg "elfokolva" teszel fel. A felrakáshoz melegíteni kell, én egyszer perzselõvel, egyszer meg szabad tûzön pirítottam. Valamicskét így is kell ütögetni. Hogy konyhai tûzhelyben megy-e azt nem tudom.
A levételhez nem árt belefúrni, hogy magyától elpattanjon, mert nem jön le olyan könnyen, kár a csapágyakért, illetve a blokk sem biztos, hogy bírná a feszegetést.

5446 Kiss Krisztián 2012-10-24 12:17:07  Előzmény: Spityu: 74061

Spityu!Csalódtam.
Lefele,csak ügyesen le ütögeted,vissza fele elég az otthoni gázfözö rózsán (konyhában)egy kb tizen centit felmelegiteni,és szépen rátenni a lendkerékre,majd összehül.(szinte lötyög amikor felrakod)
Ennél nehezebb dolgokat is megoldottál már...:))

5445  Spityu 2012-10-23 20:21:46

Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki cserélt-e már fogaskoszorút 2T Trabant lendkeréken? Mire kell figyelni? Lefelé gondolom könnyen jön, és vissza? Nagy az átfedés? Kell melegíteni? Házilag kivitelezhetõ? Köszi elõre is!

5444 Szegedi Árpád 2012-10-23 18:41:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 74043

Üdv!Nekem is karbis hétvége volt.A HB4-1-et levettem,sokat evett vele,tuti beállítási gond.Visszament a H1-1,de megbolondult.Ahogy feltettem tökéletesen mûködött,mikor levettem semmit se állítottam el rajta,csak kívülrõl lett lepucolva.Menet közben olyat csinált,hogy alapjáraton hirtelen lefulladt.Alapjárat közelébe mindíg pumpáltam a gázt.Hazaérve egybõl megnéztem,nincs-e meglazulva a felfogatása,nem volt.Leszedtem,teljesen szétszedtem,kipucoltam minden porcikáját,visszatéve könyv szerint minden beállítva lett.Indúl,megy stb,de egyszercsak megint lefulladt.Szûrõt is kipucoltam.Most jónak tûnik,de nem akarom elkiabálni.Szerintetek mitõl lehet?Kosz volt a benzinben?A szürõ egész tiszta volt..Remélem jó lesz,de idegesít most nagyon.Falsot elvileg nem szív,nincs elhúzódva a perem,illetve járó motornál féktisztítóval körbefújkáltam,de hibát nem találtam.Ja,a gyújtás tuti oké.Üdv...

5443 Juhász Balázs 2012-10-23 18:19:11

Hellótok!

Új vagyok még itt, de szeretnék aktív részese lenni a témának és a klubnak. Egy 4 ütemû trabantunk van, melyet 2009 óta versenycélokra használunk. Eddig apró módosítások voltak rajta, viszont idén év elején neki láttunk egy olyan projektnek, amit a magyar sõt talán még német rallykon is ritkán látni vagy még nem is láttak nagyon.

Homológ bukóketrec került a kaszniba, úgy nevezett WRC csõ, 1.6-os motor és épített futómû. Flokkolt mûszerfal, üvegszáll-kevlár betéttel, hidraulikus kézifék, hosszú váltókarral, egyedi pedálsor, tank, állítható kormányoszlop, polikarbonát stb... Az egész autót átépítettük/építjük várható elkészülése január 31.

Heti szinten - és ha tudunk sûrûbben is - az alábbi címen bejelentkezünk, hogy hogyan állunk az autóval: [url]http://www.teambrracing.blogger.hu[/url] Késõbbiekben több képet is felfogunk tölteni.

Érdekesség még, hogy mi fiatalok vagyunk, mindent magunk csinálunk az autón kevés dolog van amit másra bízunk, még is minket megfogott a trabant. (Navigátorom 20, én 19 éves vagyok.)

Rögtön kérdeznék egy dolgot. Az autót úgy hoztuk még anno el, hogy hátul le van ültetve és be van keményítve a futómû. Kicsit szeretnénk megmagasítani rugócserével és a kérdésem az lenne, hogy valakinek van-e tapasztalata abban, hogy esetleg trabant rugó helyett mit lehetne hátra tenni? :confused:


[i](Módosította JuhaszBalazs 2012.10.23. 20:21-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2012.10.23. 20:44-kor)[/i]

5442 Szabó Milán 2012-10-23 18:06:38

Nagyon szépen köszön a velõs kiadós válaszaitokat!
Spityu 4TRed és jocking

Ma neki láttam a homlokfalat takarítani, picit benzinnel utána bõ vizes domesztoszos takarítással és teljes mértékben le is jött. Ezután próbálkoztam a karosszéria többi részén, de azon már annyira nem hatott, de a bõ vizes domesztoszos takarítás hatott és a foltok 99%-át levitte, összességében a karosszéria nagyon szép lett és külön külön is ugyanezt lehet elmondani róluk, de ha személy szerint tudod, hol voltak a foltok akkor sikerül észrevenni fátyolos maradékukat. De elsõre nem is olyan rossz. Ez már kibírja a teli fújásig, addig úgyis lesz párja kosz formájában.

Az övet megpróbálom akkor a domesztoszos dologgal. :) Illetve a szürke kédert jó lenne megmenteni, nagyon rideg lett illetve barna színû, azzal akkor neki látok Spityu a tanácsoddal, hátha menthetõ. Jó lenne mindent megtartani belõle! :))

Tudom 4TRed, hogy már nagyon nem nyeri vissza a gyári illatát, de bízom benne, hogy a 2. hullámú takarítás után, ha kellõképp kiszellõzött akkor szépen a duroanyaga, meg a ragasztó, illetve a többi alkotó elem, létre hoz valami az orrnak kellemes elegyet, ami hasonlít a gyári illatára. Ha pedig nem akkor illatosítót bele : ))

Köszönöm srácok a segítséget! :))


Ma megpróbáltam a szárnyas emblémát feltenni/felpozícionálni a hûtõrácsra és kérdezném, hogy ennek teljesen pont középen kell lennie, minden szempontból? Horizontális és Vertikális értelemben? mert egyenlõre a mostani alumínium rácsra tenném fel s késõbb ha lesz régi sûrû rácsos maszkom akkor arra teszem fel! :)

5441  Spityu 2012-10-23 11:42:18

A szódabikarbóna valóban jó cucc, de szerintem roncsol. Asszem az ilyen fogkrémek is azért kerülendõk, mert súrolva távolítják el a cuccost, miközben összekarcolja a fogzománcot, ami ugye olyan, mint csavaron a horgany bevonat. :)
Elképzelhetõ, hogy feloldott állapotban is hatékony tisztítószer, azt hiszem, lúgos kémhatású. Viszont akkor már mehetne trisó oldat is az övnek, szerintem az szépen kiszedné. Ha mégsem, akkor tömény hypo-val bekenni, vagy ami mégjobb, az a T***o-s "domesztosz" (sárga, és gyakorlatilag sûrített hypo). Na, ez utóbbival gazdagon bekenve szerintem minden kosz lejön. Elõtte érdemes letesztelni, hogy nem károsítja-e az adott vegyszer az övet: azt hiszem, az alsó szemnél viszonylag hosszú visszahajtás van, ott meg kell kenni és figyelni, mi történik. Van egy tippem, hogy sem a trisó oldat, sem a hypo nem bántja, és nem is fakítja az övet. Ami tuti: zsíroldáshoz az egyik legjobb anyag a trisó, fõleg ott, ahol a (még jobb) nátrium-hidroxid nem használható, vagy csak nehézkesen (pl. alumínium öntvényeknél, azt oldja ez utóbbi vegyszer). Továbbá az említett gazdaságos WC tisztító gyönyörûen oldja a moha / penészfoltokat. Utóbbit úgy, hogy töményen bekenve a szennyezett tárgyat, gyakorlatilag 100%-osan leoldja a felületrõl.
A beltérben található mûanyag, gumi tárgyakat érdemes lehet trisós oldattal törölgetni, ha tudsz valahonnan, akkor mehet neki W***h BMF tisztító is, én mindent azzal mostam el a kocsin. A dohányfüst nagyon be tudja barnítani a dolgokat, az én elsõ-hátsó kéderem belülrõl vastagon lepedékes volt tõle. Úgy emlékszem, csak a nitrós rongy hozta le.

5440 Mazák Viktor 2012-10-23 11:18:56  Előzmény:Szabó Milán: 74054

Hülyeségnek tûnhet, de meg lehet próbálni a szódabikarbónás csutakolást, áttörölgetést. Ha jól tudom, a szódabikarbóna szagtalanít is, amellett, hogy jó súrolószer. Arra már nem mernék fogadni, hogy a gyári-trabant szag visszajön-e, vagy egy semleges szagú kasztnid marad. Bár ha az én gyári 1.1esembõl indulok ki, 1-2cl benzin szétpermetezése a beltérben pontosan ugyanazt az aromát adja :) Az övhöz is lehet szódabikarbónát használni, bedörzsöléssel, gazdagon :) A legjobb a szódabikarbónában, hogy olcsó és várhatóan nem fog semmit megmarni, elõször egy kis festett elemen kipróbálnám, bár csak szemcsés formában tudom elképzelni hogy belecsiszolna. Más meg hülyézzen le, ha nem így van.

5439 jocking . 2012-10-22 19:39:24  Előzmény:Szabó Milán: 74054

Hát, az övet esetleg meg lehet próbálni kimosni vagy kiáztatni valami mosóporban, csak nem árt neki.
A beltér ha ennyire kopasz, meg lehetne támadni brigéciolos vízzel meg egy kefével, az általában leszed minden koszt, talán még a nikotint is. Viszont ha azért lett levéve róla a duró, mert lakatolva lesz, akkor legvégsõ esetben a belsejét is ki lehet újra fújni festékkel.

5438 Szabó Milán 2012-10-22 17:27:54

A hétvégén pontosabban vasárnap neki álltam a beltér takarításához. Hát mit ne mondjak.

Ugye az autó 78-óta egy néhai láncdohányos úré volt. S a beton Szofit nagyon szerette majszolni az utastérben, fõleg zsíros kézzel a kapcsolókat és az ajtókat fogdosni, no meg a szürke biztonsági övet sárgás zsíros takonnyá tenni. Ezáltal az egész beltér sárga színû....

Kérdésem lenne, hogy 80% kisikáltam a belteret, most már szép a színe, de még mindig érzõdik azaz a dohányos nagypapás illat. S nem-e tudna valaki valami tippet, hogy mivel tudnám ezt a szagot eltüntetni. Nem lenne rossz, ha a gyári illata valahogy visszajönne. Illetve a dzsuvás biztonsági övet milyen marószerbe tegyem bele, hogy vissza nyerje régi alakját, vagy legalábbis közel szürke színû legyen.


[imgw]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/52689_478643878834110_1426385057_o.jpg[/imgw]


Ez egy takarítás közbeni kép.! :) AZ ajtón látszik a fekete zsíros dzsuva... :)

5437 Szabó Milán 2012-10-22 17:22:22  Előzmény:Kárász Endre: 74048

Nagyon szépen köszönöm az azonnali válaszodat. Ki is fogom próbálni. Remélem le viszi a mocskot. Ha neked az alvázvédõdet levitte akkor ezt a motorolajos kenõcsös vackot is biztos lefogja! : ))

Figyelni fogok erre az izopropilra :)

További kellemes estét!

;)

5436 Őry Gábor 2012-10-22 16:26:59  Előzmény:Kantuly János: 74050

Nem normális. Kb 600-as alapjáraton még pislákolhat, de 1000 környékén már el kell aludnia. De még jobb, ha már alapjáraton elalszik. Valószínûleg a generátorral lesz a gond, de ebben talán más tud mondani konkrétumot, nekem még nem volt bajom a genyóval. Az alapjárati pislákolást okozhatja feszszabályozó hibája, de az is lehet, hogy mindkét egység hibás.
A csatlakozások rendben vannak?

[i](Módosította orygabor 2012.10.22. 18:31-kor)[/i]

5435 Varga Csaba 2012-10-22 16:11:24

Hali megtudná nekem mondani vki hogy a lada fordulatszámérõbe melyik kondikat milyen értékûre kell cserélni hogy jó legyen 2 ütemû autóba? Esetleg kapcsolási rajz leirás ha van vkinek megköszöném :)

5434 Kantuly János 2012-10-22 13:42:00  Előzmény: Bandi: 74029

& [b]orygabor[/b]

Nem tudom, ezért kérdeztelek meg Titeket.
Mivel ez az elsõ kocsim, nem nagyon van még tapasztalatom, hogy mit és hogy.
Egy feszszabályzót lehet, hogy építek és megnézem majd azzal mit mutat.

Ami érdekesség (számomra), hogy mikor beindítom a Trabit, akkor az akkumulátor visszajelzõ (töltés visszajelzõ) világít és fel kell hogy pörgessem 1-2 gázfröccsel 2500-as fordulatszám környékére, akkor alszik el. Ez így normális?

Köszönöm a válaszaitokat. :)

[i](Módosította Janner 2012.10.22. 15:46-kor)[/i]
[i](Módosította Janner 2012.10.22. 15:47-kor)[/i]

5433 Kiss Krisztián 2012-10-21 20:40:17  Előzmény:Kozma Bence: 74044

Próbáld meg igy rátenni a jeladót!
Ha sikerül fizetem a nöt is:))

5432 Kárász Endre 2012-10-21 19:06:11  Előzmény:Szabó Milán: 74047

Olajos szennyezõdés eltávolítására a háztartási boltokban "Foltbenzin" néven literes kiszerelésben kapható tiszta benzint használom. Nagyon illékony, maradék nélkül elpárolog, nem marad vissza semmi belõle. Durókról az alvázvédõt szedtem le vele, nem bánottta a festést.
[imgw]http://users.atw.hu/laborom/kepek/vegyszereim/foltbenzin.JPG[/imgw]
Arr azért érdemes figyelni, hogy létezik olyan foltbenzinként árult (talán OBI-ban) lötty, amiben izopropilalkohol is van. Ez sokkal gyengébben muzsikál.

5431 Szabó Milán 2012-10-21 18:53:23

Hello mindenki!

Kérdezném tõletek, hogy a szétszerelés során olajos kézzel sikerült az egész kocsin rajta hagyni a nyomomat. Hogy tudnám leszedni a foltokat? Esetleg anélkül, hogy a fényezést nagyon bántanám? Szeretném még egy jó ideig a gyári fényezést meghagyni.

Válaszotokat elõre is köszönöm!


:)

5430 Kozma Bence 2012-10-21 18:02:58  Előzmény:Kárász Endre: 74045

Köszi! :)

5429 Kárász Endre 2012-10-21 14:22:21  Előzmény:Kozma Bence: 74044

Talppal lefeléé, tehát pont fordítva, mint ahogyan a képen látható.

5428 Kozma Bence 2012-10-21 12:59:03

Üdv!

Jeladós gyújtásnál az a kis mûanyag pöcök talppal lefelé vagy fölfelé áll?

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=img0447ay.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/img0447ay.jpg[/img][/url]
[i](Módosította 83NC3 2012.10.21. 14:59-kor)[/i]

5427 Ackermann Balázs 2012-10-20 09:17:51

A karbis mizériám folytatódott a '66-os Trabival, aztán megoldódott. :)

A HB4-1-el ment, de nem indult, a HB 2-3-al elõször csak szarul ment, aztán egy furulyacsere után már 13,5 litert is fogyasztott hozzá. :D

Most H1-1 van benne, kettõt próbáltam és a második ilyen már nem lökõdött ki a szervezetébõl. Most beindul, megy, egész jól, a fogyit majd meglátjuk... :D

Szóval szidja mindenki azt a karbit mint a bokrot, de nekem ez a 4. Trabim ami ilyennel mûködik csak normálisan. :D És igen, van gázreakció is, pont mint egy HB 2-x-nél. Szóval köszi a tippeket, remélem most már nem kell többet feltennem próbából. :)

5426  Spityu 2012-10-19 18:40:20

Én csak arra tudok gondolni, hogy megszorult a vízpumpa és ledarálta a bordákat. Illetve, ami nem darálta le teljesen, a motor mûködött.
Azért gondolom, hogy megszorult egy kerék, mert ugye nagyon hamar lekoptak a bordák. Azért gondolom, hogy a vízpumpa, mert a motor járásához elsõsorban a fõtengelyre és a vezérmûtengelyre van szükség. :)
Nem nézted a kiszerelt pumpát? Forog rendesen? Csak a szíj lett cserélve?

5425 Kunyi Tamás 2012-10-19 18:38:26  Előzmény:Baka Szabolcs: 74037

Az kemény.....
Te, itt nem átugrott a vezérlés, mert akkor mondjuk csak pár fog ment volna el.
Itt konkrétan valami nagyon ledarálta a fogakat!
Vízpumpa lehet 15ezer forintos német csúcstechnika is, attól bizony akár beépítés után egy órával is be tud állni vagy megszorulni egy-egy pillanatra!
Lehet ezért rángat a motorod néha??? Csekkold meg a vízpumpádat!
VAGY vízpumpa ok, de akkor teli van iszappal a vízrendszered! Szóval csak nézd át ezt a dolgot alaposan szerintem ;)
[i](Módosította slimtomi 2012.10.19. 20:42-kor)[/i]

5424 jocking . 2012-10-19 18:27:47  Előzmény:Baka Szabolcs: 74037

Ezek után csodával határos lenne, ha a dugattyúk nem vertek volna szét 1-2 szelepet...

5423 Őry Gábor 2012-10-19 16:31:16  Előzmény:Baka Szabolcs: 74037

Az igen! Méghogy szíjcsere százezrenként! Hiszen elmegy ez egy laposszíjjal is!

5422 Nagy Balázs 2012-10-19 14:44:00

Ezt a szíjat fizikailag nem tudom elképzelni :O Ahhoz hogy lenyomja a bordát róla át kellett hogy ugorjon a vezérlés, de akkor viszont nagy gáz lenne. Érdekes mód ment az autó?!! :O Azt a szíjat ne dobd el! Nemzeti múzeumba való a többi érdekes dolog mellé.. :D Közben nekem is akad még gondom a "hideg" indítással, és még hideg sincs :( Ugye elméletileg indítás elött egy padló gáz és kapcsol a szivató és a kocsinak indulnia kell. Ehelyett indítózok és várok hogy adjon valami életre való jelet, de semmi. Aztán gázpedál pumpa és elkezd éledezni mint egy 16 hengeres harckocsi motor pram-pram-pramprampramprampam pampampampamapm és csak pampog vagy 300 as fordulaton jön a nagyon kék benzin szagú füst a kipufogón, a szivató bekapcsol de csak kb fél perc után szedi össze magát és emelkedik a fordulatra amire állítva van a szivató. Feladom már a beállítását :( :(

5421 Baka Szabolcs 2012-10-19 13:10:56

Csináltam képet a szíjról!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0216_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/121019/IMAG0217_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
?????



[i](Módosította jocking 2012.10.19. 20:24-kor)[/i]

5420 Baka Szabolcs 2012-10-19 13:00:15  Előzmény: Spityu: 74035

Igen, jól lett beállítva (ezt már szakember csinálta, mert nem vagyok egy nagy spíler!)!
Viszont most is ránt néha az autó! Jellemzõen 3. fokozat alsó tartományban ill induláskor.
Viszont pörgetve minden OK!

5419  Spityu 2012-10-19 10:41:29  Előzmény:Baka Szabolcs: 74033

Úristen. Semmi borda nem volt a szíj belsõ felén? Az új szíj beépítésekor jelre állítottál mindent?

5418 Őry Gábor 2012-10-19 10:15:26  Előzmény:Baka Szabolcs: 74033

Nem "ugrott át" a vezérlés?

5417 Baka Szabolcs 2012-10-19 08:47:13

Hali!
Gondom lenne trabikámmal.
[u]Elõzmény:[/u]
Valami furcsa ok miatt nem akart menni. Nyomom neki a gázt, hangja van, de nem megy.
Gondoltam dugulásra, fals levegõre, esetleg gyújtás gondokra.
[u]Probléma megoldás???:[/u]
Kicseréltem az elosztófedelet, rotort, gyertyákat, kábeleket, szétszedtem, kipucoltam karburátort.
[u]Próbaút:[/u]
Húz rendesen, de közben ránt egyet v. kettõt?????
[u]Újabb megoldás????:[/u]
Vezérlés meglesve nincs a szíjon borda!!!!!!
Hová lett? Valami leette a bordákat.
Nos ezt magyarázza el nekem valaki mi lehet ez!
Kicseréltem a szíjat, és most jó!
A szíj kb. 1,5 éve lett cserélve vízpumpával együtt, nincs olajfolyás!
Remélem érthetõ voltam!:confused:

5416 Őry Gábor 2012-10-18 19:49:12  Előzmény:Kantuly János: 74028

Feszszabályozó. Elõtte megnézném azért a csatlakozásokat az akksin, a motor testkábelénél, a generátornál stb.

5415 jocking . 2012-10-18 18:35:53  Előzmény:Kárász Endre: 74030

Nekem soha semmilyen bajom nem volt semmilyen karmantyúval. Legtöbbször valami kisipari szart kapok, ami egy sima nejlonban van benne és egy cetlin van mellé írva, hogy ez bizony trabant karmantyú.:p De mint mondtam, soha nem volt vele bajom, fõleg mert 2-4 évente cserélve van mûszaki elõtt, biztos ami biztos alapon.:)

5414 Kárász Endre 2012-10-18 16:51:00

Magyar utángyártott fékkarmantyúkkal kapcsolatban lennék kíváncsi a tapasztalataitokra. Sokszor sokfélét hallotam már, de sajnos az esetek döntõ többségében az nem derült ki, hogy milyen gyártmányról van szó.
Tudomásom szerint a magyar kisipari tömítések közül a legjobbnak számít a Sopronban gyártott "kék-sárga" javítókészlet:
[imgw]http://daciafanclub.comyr.com/images/cikkek/fekek_rendbetetele/jav_keszlet.jpg[/imgw]

Illetve érdekelne a Kokos László által gyártott "KOS" fõfékhengerekrõl is a véleményetek. Az én autómban 12 évet bírt ez a szerkezet, ami jónak mondható. Ebben is soproni "kék-sárga" karmantyúk vannak, de ezek spéci méretûek, nem azonosak a zacsiban kapható gyári méretû tömítésekkel.

5413  Bandi 2012-10-18 15:08:14  Előzmény:Kantuly János: 74028

generátor? Fesz.szabályzó??

5412 Kantuly János 2012-10-18 13:24:51

Sziasztok!

Miért van az, hogy nem egyenletes a világításom?
Alapjáraton jár az autó és hol halványabban, hol fényesebben világítanak a fényszórók. Elsõk és hátsó egyaránt.
Az akkumulátor kb. 1 éves lehet, azzal nem hiszem, hogy gond van.

5411 Őry Gábor 2012-10-18 10:37:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 74024

Ezzel is lehet 7 liter alatt fogyasztani, és nem is kell túlságosan óvastoskodni. Konkrétan 6,7 körül fogyaszt, nem túl kímélõ üzemmódban.
Én fõleg azért szeretem, mert jobban reagál a gázre, fõleg a kisebb pedálállás környékén.

5410 Nagy Balázs 2012-10-17 19:14:56

Valahogy lekéne csekkolni a venti kapcsolóját hogy mûködik-e mert akkor már menni fog a bekötés. Hogy lehetne megállapítani hogy jó-e? ne akkor derüljön ki mikor már forr a víz... :confused: Úgylátom az a süni nem igazán hasznos egy jószág :)

[i](Módosította B4ZsY 2012.10.17. 21:19-kor)[/i]

5409  Spityu 2012-10-17 19:09:29  Előzmény:Nagy Balázs: 74023

Süni nekem sincs bekötve, a relé helyén egy szén-kocka van az akksi mellett. :) Amióta megvettem a kocsit, azóta így van. Mondjuk gázüzemen nem igénylem. A ventilátort azért érdemes volna megcsinálni...

5408 Szegedi Árpád 2012-10-17 19:08:28  Előzmény:Őry Gábor: 74008

A H1-1 indúl szivató nélkül,pl ilyen idõben,mint ma.Se túlfogyasztást,semmi rendellenességet nem vettem észre vele.Gyertyakép jó,zk is vele sikerült,igaz új hátsó dob,1:60 repsol keverék.A HB4-1 az minden hosszabb állás után kéri a szivatót.Már javult a fogyasztás valamelyest,állítottam a lábamon:).Úgy vettem észre,ezzel a karbival sokkal tovább lehet pörgetni a motort,mint a takarékossal,legalább is érzésre.Dinamikus,nincs "átmenet" váltásokkor.De 110km/h és padló,illetve füstöl jobban,mint a takarékos.Ja széria mindkét karburátor,a H1-be annyi plusz van,hogy 90-es a járulékos fúvóka.

5407 Nagy Balázs 2012-10-17 19:01:26

Köszi az infókat ismét! Majd ránézek valamikor hogy pontosan mennyi a benzin szint. Nem hinném hogy felcseréltem mert ha a mágnes szeleprõl lehúzom ami rajt van akkor vagy azonnal megáll a motor vagy elkezd fulladozni és aztán áll le. Maximum azzal a csatival cseréltem fel ami a szivató részhez megy, majd még megpróbálom azzal felcserélni aztán meglátjuk. Nem akarom nagyon próbálgatni nehogy valami gond legyen aztán a végén még menni sem fog a gép :/ bolond fejemmel nem címkéztem meg a kábeleket " óhh tudom azt " alapon... Most meg szívok vele. De majd lassan össze áll :D Még úgy is van tenni való mert a fûtõsün sincs bekötve és a hûtõ ventillátor is külön kapcsolóról megy. A sünit még bekötöm de a ventit nem vágom... Holnap meglesem a vezetékeket!