Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5575 Németh János 2012-11-17 20:08:40  Előzmény:Kantuly János: 74188

Mit tudtatok hegeszteni az alu öntvényhez vagy a stifthez varrtatok? Nekem a srác adott rá garanciát is, mondta ha gáz van vigyem vissza és ujra csinálja. Elöször õk is hegeszteni akarták, de feltöltötték. Pedig vettem már hoszabb tengelyt is :) de ha ez beválik ezresért akár évente megcsináltatom.

5574 Kantuly János 2012-11-17 19:27:44  Előzmény: Spityu: 74189

Na jövõhéten megnézem.
Igényel valami autószerelõi szaktudást a mûvelet?
Nem vagyok egy analfabéta gyerek csak szeretném tudni, van-e valami olyan beállítás, amihez szakember kell?
Szénkefébõl is lehet kapni gagyi minõséget? Inkább a jobbat venném.

Lenne még egyébként egy zsák, más jellegû kérdésem is.

5573  Spityu 2012-11-17 18:37:43  Előzmény:Kantuly János: 74186

Szerintem is a szénkeféknél lesz a bibi. Tisztítás, ha az sem segít, akkor szénkefe csere, esetleg felszabályoztatása a forgórésznek. Ha szépen vannak kopva a kefék, és nagyjából egyenlõ hosszúak, akkor valószínûleg elég lesz a tisztítás. Ha nagyon rövidek, akkor lehet, hogy csere érettek, épp, hogy csak van kontakt. Én mostanában újítgatom fel a 2T generátorát, a felszabályozás és a 4 (2 tartalék) szénkefe volt ezeröt. :)

5572 Kantuly János 2012-11-17 17:26:53  Előzmény:Németh János: 74187

A sima felhegesztés, majd kifúrás nem biztos, hogy olyan tuti megoldás lesz.
Mi úgy csináltuk, hogy kemény anyagból csináltunk egy egy alátétet, majd azt hegesztettük oda. Azóta jó. Kopp-kopp.

5571 Németh János 2012-11-17 17:08:43  Előzmény:Kantuly János: 74186

Jó ezt tudni. Szerintetetk ez elõfordulhat más autóknál is pl seat cordoba amiben hasonló blokk van mint az 1.3 as wartburgban? 2 éves akksija nem adja le a teljesítményt nagyon nehezen indul be, vagy be sem indul. Kivan kötve minden kis világítás, csomagtér stb. sehol nem szívhatja le. És akkor a generátor nem tölti vissza az akksit?


Képzeljétek feljavították az eredeti pedálsoromat, holnap rakom be kipróbálni kíváncsi leszek rá mien lesz. Feltöltötték a kopást, utána kifúrták. Ha valakinek hasonló problémája van adom a címét az esztergályos arcnak.
[i](Módosította whiteuniversal 2012.11.17. 18:10-kor)[/i]

5570 Kantuly János 2012-11-17 16:17:00  Előzmény:jocking .: 74184

Gyújtást ráadom, beindítom, világít a töltés-ellenõrzõ lámpa, kb. 2000f/percnél alszik el. Aztán... nem tudom normálisan megmagyarázni, inkább rajzoltam [url=http://www.kephost.com/images4/2012/11/17/a1_2012_11_17_8ugsvs7s1x.png][b]egyet[/b][/url].
Próbáltam érthetõ lenni.
Erre mondta egyik ismerõs, hogy neki a 601-nél olyan volt, hogy elkoszolódott a generátor és ezt produkálta. Kitakarította és megoldódott.
Ja és ha alapjáratról gázt adok, akkor fényesebben világítanak az izzók.
Tehát fordulaton erõsebb fénnyel világítanak.

5569 Németh János 2012-11-17 14:31:21

CSaó.

Valaki keresett múltkor nyitható hátsó ablakot trabira az approdon van egy: http://aprod.hu/hirdetes/trabant-nyithato-hatsoablak-IDEYTd.html#db109956;r:;s:

5568 jocking . 2012-11-17 09:40:36  Előzmény:Kantuly János: 74183

A feszszabályzó tudomásom szerint úgy is tönkre tud menni, hogy túltölti az akkut. Nem egyszer láttam már ilyet (és persze szagoltam, mert a pezsgõ akksiból cifra gázok tudnak kijönni).

Egyáltalán mi a pontos hibajelenség?

5567 Kantuly János 2012-11-17 09:08:33  Előzmény: Spityu: 74175

Átnéztem õket és valóban csak az elsõ tûnik eredetinek.

& [b]endre[/b] & [b]slimtomi[/b]:

Igaz, végül is a mai világban már semmi sem lehetetlen...

Autóvillamossági-szerelõtõl hallottam egy olyat, hogy ez nem fesz.szabályzó hiba, mert akkor keveset vagy egyáltalán nem töltene.
Ez inkább arra utal, hogy koszos a generátor, szennyezõdés jutott belülre és ezért egyenletlen.
Szét kellesz kapnom megnézni.

Köszönöm a segítséget!


[i](Módosította Janner 2012.11.17. 10:08-kor)[/i]

5566 Ackermann Balázs 2012-11-15 20:35:52

Laprugós kérdés:

Szerintetek mit lehet azzal kezdeni, ha kicsit le van ülve a 2T orra? Ráadásul még féloldalas is, 2 Trabim is jellemzõen balra dõl. :/ A lapok nem tûnnek töröttnek. Nem vészes, de szeretném ha olyan peckesen állna, mint új korában (a '80-asom alig használt és olyan).

Szóval lehet a rugót kovácsoltatni, azt tudom. De én nem akarom keményebbre, se ültetni, csak hogy magasabb legyen, mint valaha volt. Mi erre a megoldás?

És ha kovácsolva lenne, nem ül le ismét pár év múlva?

5565 Szegedi Árpád 2012-11-15 20:33:03  Előzmény:Őry Gábor: 74180

Szia!Nagyon köszi!Van egy elromlott ESE-2H-m,és tartaléknak szeretném megcsinálni.

5564 Őry Gábor 2012-11-14 18:05:40  Előzmény:Szegedi Árpád: 74178

Elküldtem ímélben.

5563 Őry Gábor 2012-11-14 18:01:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 74178

Megszûnt az az oldal. De miért kell az pontosan?

5562 Szegedi Árpád 2012-11-13 20:59:16

Sziasztok!Régebben volt egy oldal,ahol képek-leírás volt a "fekete doboz"-ESE-2H tranzisztorai cseréjérõl.Sehol nem találom,esetleg tudjátok a címet?Köszi

5561 Kunyi Tamás 2012-11-13 17:56:01  Előzmény:Kantuly János: 74174

No meg, ha jól látom, csak az 1. képen látható eredeti DDR-nek van kifúrva mindkét oldalon az öntvényben a lyuk!
Egyébként Janner, attól, hogy valamiben benne van a DDR felirat, az nem biztos, hogy eredeti! Ha már valaki utángyártással foglalkozik, és szerszámot gyártat egy alkatrész kiöntéséhez, akkor semmibõl nem tart belemaratni egy DDR logót az öntõszerszámba.
Szóval a többi tényleg sorjásnak néz ki, és alapból gagyibb a külsejük. Nálam is az elsõ a nyerõ!
[i](Módosította slimtomi 2012.11.13. 18:56-kor)[/i]

5560 Kárász Endre 2012-11-13 17:01:35  Előzmény:Kantuly János: 74174

Az élénkzöld vezeték, a csillogó RÉZ saru, a saruban lévõ vezeték szintén fényes réz szálai: ezek árulják el, hogy egy késõbbi gyártmányról van szó. Ráadásul az eredeti NDK-beli szabályzók mûanyag hátoldalába bele van sütve a gyártási idõ a szokásos "hónap/évszám utolsó két jegye" formátumban. De azt nem merném kijelenteni, hogy rosszabb, mint az eredeti: egyszerûen nem tudom.

5559  Spityu 2012-11-12 22:30:17  Előzmény:Kantuly János: 74174

Én csak az elsõre mondanám, hogy tuti békebeli, gyári, DDR. Nézd meg alaposan a képeket és olvasd el itt az 5510-es hozzászólást.

Simán ki tudod cserélni, kb. ennyi az egész: motorháztetõ felnyit, akksit leköt (biztos, ami biztos), homloklemezt levesz, csúszó sarut lehúz, szemes sarut leold (anya), másik anyát leteker, rossz feszszab. ki, jó feszszab. be, összeszerelés fordított sorrendben.

Amúgy látszik az említett gyártmányokon, hogy mennyire sorjásak, továbbá, ahogy írtam, más a zöld vezeték is, és a saru is. Szintén más a kialakítása annak a kis csavarszerûségnek, ami bele van süllyesztve a feliratok mellett.

5558 Kantuly János 2012-11-12 22:02:01  Előzmény: Spityu: 74173

Tényleg!

Itt van javítva: [url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?manufacturers_id=64&products_id=1062]Fesz.szab.[/url]

Na és ki tudom cserélni itthon?
Szerinted melyik legyen?

Nekem eredetinek tûnik mind, benne a DDR írás meg a gyári szám is.

5557  Spityu 2012-11-12 20:19:37  Előzmény:Kantuly János: 74172

Azt hiszem, említették itt, hogy létezett a gyárihoz hasonló, de utángyártott fesszab. Az elsõ tuti, hogy gyári. A 2. és a 4. ugyanolyanok, de másfélék, mint az elsõ. Kissé silányabbnak tûnik, a sarujuk szintén egyforma, de az elsõvel ellentétben csillog. A zöld vezeték is más. A 3. linken Suzuki lengõkar van.

5556 Kantuly János 2012-11-12 19:49:20  Előzmény:Németh János: 74171

Üdv.

Nálam nincs régóta az autó, még nem kellett cserélnem szerencsére.
A kuplungpedálomon a szem viszont már kopott ki, azt egy alátétes hegesztéssel megoldottuk. Ja, és a kuplungbevezetõ hüvely (az akksi alatt) tört ki, azt is visszahegesztettük!

Fagyállóból kéket öntöttem bele. Elméletileg megfelelõ alu-védelem van benne, pár oldallal ezelõtt beszéltünk róla.

Az én kérdésem pedig:

Ezek mind ugyan azok?

[url=http://aprod.hu/hirdetes/dlr-feszultseg-szabalyozo-tgl33604-trabant-1-1-wartburg-1-3-und-barkas-b1000-1-wartburg-353-und-barkas-b1000-IDzXn1.html]Fesz.szab.1[/url]
[url=http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3661]Fesz.szab.2[/url]
[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?manufacturers_id=64&products_id=106 2]Fesz.szab.3[/url]
[url=http://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?cPath=77_144&products_id=1303]Fesz.szab.4[/url]

Honnan rendeljek szerintetek? [img]http://twk.lusteenet.hu/twk/gif/lustig.gif[/img]
Itthon ki tudom cserélni?

5555 Németh János 2012-11-12 19:16:06

CSaó.

[b]Független kérdés MINDENKIHEZ :[/b] Kinek mennyit bír a kuplungbóvdenje? Trabi 1.1-esnél.
Én egy év alatt lassan a negyediket nyírom ki. Tunningolt pedálsorom van, mert az eredeti szétkopott, de a héten megyek egy esztergályoshoz hátha meg tudja csinálni felperselyezi vagy valami. Mert jót nem találni a környékünkön. :(

5554 Fejer Hunor 2012-11-12 18:55:10  Előzmény:Varga Tibor: 74169

Nekem nem akarja... több böngészõvel is probáltam (én is ugy tudtam hogy igy mûködik, legalábbis régebb igy mûködött). Megprobálom más gépen. Kösz

5553 Varga Tibor 2012-11-12 16:23:23  Előzmény:Fejer Hunor: 74154

Rákattintasz a nevére, és lõn e-mail cím.

5552 Mazák Viktor 2012-11-12 10:07:10

Sziasztok!

1.1es Trabihoz hosszabb keréktõcsavar megoldás létezik egyedi gyártáson kívül is?
Fincsi ára van, bár az legalább biztos jó. Ha nem találok gyári-közeli megoldást ez marad. 1650 Ft+ÁFA a tõcsavar darabja. M12x1,5x50mm.

Köszi elõre is!

5551 Őry Gábor 2012-11-11 09:24:05  Előzmény:Németh János: 74166

Én levegõt. Mínusz 190 fokig tuti!

5550 Németh János 2012-11-10 19:41:16  Előzmény:Őry Gábor: 74165

CSaó. Én is mérget vettem volna rá, hogy akksi lesz. :(
Holnap elintézem ezt az apró szerelést, meg a fékvasalást aztán írom is a tapasztalatokat :)
[b]Új kérdésem az lenne: Ki mien fagyállót használ?[/b]
Én most kékszínût, de rózsaszínt mutattak, hogy az nem eszi meg az alu alkatrészeket. Kinek mi a tapasztalat?
[i](Módosította whiteuniversal 2012.11.10. 20:43-kor)[/i]

5549 Őry Gábor 2012-11-10 18:06:16  Előzmény:Németh János: 74162

Örülök, hogy tévedtem!

5548  Spityu 2012-11-10 15:00:29  Előzmény:Németh János: 74162

Ezek alapján szerintem is leginkább behúzó tekercs. Az enyém is ilyen, télen elõjön, de néha nyáron is csinálja. Tökmindegy, milyen akksival.

5547 jocking . 2012-11-10 14:54:32  Előzmény:Ackermann Balázs: 74161

Nem egészen, én a Kandón vagyok villamosmérnökin. :)

5546 Németh János 2012-11-10 14:26:18  Előzmény:Őry Gábor: 74157

CSaó.

Ma voltam aksisnál. Tünetek alapján, azt mondta 100% aksi csere lesz. Aztán bemérték, az akksi majdnem 100%-osan teljesít :) ami jó hír mert egy 20 asom megmaradt. De a probléma ismét fennál.
Elmentem utána, egy ien trabi villamosságos bácsihoz, nála meg nem akarta csinálni azt a kattanást. Fél óra mulva már csinálta :) a piszok.(megkoppantotta valamivel aztán beindult a kocsi) Õ azt mondta kikéne szedni az önindítót belerakunk egy ien behuzómágnest vagy bendixet vagy mit, és utána próba cseresznye. Van elrakva egy egész wartburg önindító abból majd beépítem aztán ismételt próba. Ha akkor sem lesz jó akkor nem tudom már mi lehetne. Mondták még a kábelok cseréjét ami nekem alumínium, nem réz azt majd cserélek gondolom nem nagy tétel.
[i](Módosította whiteuniversal 2012.11.10. 15:32-kor)[/i]

5545 Ackermann Balázs 2012-11-10 13:03:51  Előzmény:jocking .: 74160

Jaja, eléggé ragaszkodnak hozzám, úgyhogy olykor repetázom a tárgyakból... Milyen szakon vagy? Szintén gépész? :D

5544 jocking . 2012-11-10 10:02:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 74159

Szóval te is az OE vendégszeretetét élvezed? :D

5543 Ackermann Balázs 2012-11-10 08:24:42  Előzmény:Kárász Endre: 74150

Áááá, folyásgörbe, súlyosan ártalmas az egészségre!!! :) Emiatt (is) tanultam 2x az Anyagtudomány I-et... :) (Bánki)

5542 Busa Attila József 2012-11-09 14:35:03  Előzmény:Őry Gábor: 74157

Sziasztok Srácok!
Megint van egy frissen felmerült problémám! Egyenlõre csak kétszer csinálta az alábbi problémát.
Tolatásnál állából indulva; lassan felengedve a kuplungot bal elölrõl periodikus, halk súrlódó hangot hallok, "érzek". Fordulatszámot (sebességet) növelve az említett jelenség megszûnik. Egyéb sebesség fokozatban nem észleltem ilyet. Esetleg találkoztatok már hasonló problémával? Megoldási javaslatokat várok!
Elõre is köszönöm!
Üdv: Atesz.

5541 Őry Gábor 2012-11-09 11:18:53  Előzmény:Németh János: 74155

Akksi lesz. Nem érdemes a cserével várni, mert a legrosszabbkor fog cserbenhagyni. Egy nem csúcsmodell akksi simán tönkremehet 5 év alatt, ez normális. Igazából pénzednél vagy így is.

5540   2012-11-08 20:59:42  Előzmény:Németh János: 74155

Nekem akkor csinálta ezt, amikor az akksim tönkrement. Okozhatja a laza akkusarok is. Szóval nézd át rendesen hogy az akkumulátorhoz csatlakozó kábelek jól vannak e rögzítve.

5539 Németh János 2012-11-08 20:22:05

CSaó Mindenkinek ismét!

Fék után egy akksis kérdésem lenne.
Problémám az hogy nehezen indul az autó, azaz egyáltalán nem indul csak kattan. Aztán nagynehezen elindul utána megyek vele egy kört, leállitom utána pöcc röff. Várok pár órát ugyanezt el tudom játszani vele.
Okos szerelõ szerint nem akksi hanem test hiba vagy önindító, önindító 3 hónapja fullra felujjítva, testek mindenhol lepucolva. stbstb. Ja és az akksim 2007-es :) akkor már megérett a cserére is igaz?
Ha valaki tud valami okosat mondani, várom nagyon.
És ha veszek miet vegyek ugyan akkorát teljesítményben ami benne van vagy nagyobbat? Ha van olyan akku ami nagyobb próbára bele tehetem azzal járni egy darabig ugye?
Köszi elõre is. :)

5538 Fejer Hunor 2012-11-08 19:16:07

Ide írom ezt mert lényegében ide tartozik.
Valaki nem ismeri véletlenül az illetõt aki egy a hírdetést feltette? Mert érdekelne a motor, de nem tudom felvenni vele a kapcsolatot. Egy email cím sokat segítene. Elõrre is köszönöm.
A szóbanforgó hirdetés:

Hirdetõ: babecztomik Élesítve: 2012.10.25. 10:18
Sziasztok!

- 1.6 ABU full felújított motorom ismét eladó (sokadjára), kuplung- generátor- vezérlés van.
Az ára a nállam hagyott foglalók/és elõlegek összegével csökkent.
40.000 ft
- 2db 40-es dellorto(felújított) tartozékaival eladó, ára: 50000 Ft
- Injektoros fiat motor kábelkötegekkel együtt (forgalmival) eladó
2t trabira a fiatos közdarabbal passzol, ára 20.000 ft

5537 Csády Szabolcs 2012-11-08 17:07:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 74145

A gyújtótekercs volt a ludas.

5536 Busa Attila József 2012-11-08 14:47:29

Sziasztok Srácok!
Megint van egy frissen felmerült problémám! Egyenlõre csak kétszer csinálta az alábbi problémát.
Tolatásnál állából indulva; lassan felengedve a kuplungot bal elölrõl periodikus, halk súrlódó hangot hallok, "érzek". Fordulatszámot (sebességet) növelve az említett jelenség megszûnik. Egyéb sebesség fokozatban nem észleltem ilyet. Esetleg találkoztatok már hasonló problémával? Megoldási javaslatokat várok!
Elõre is köszönöm!
Üdv: Atesz.

5535  Spityu 2012-11-06 19:35:03  Előzmény:Kárász Endre: 74150

Értem, valami olyasmi fogalmazódott meg konyhanyelven a fejemben, amit a folyáshatárnál leírtál. Gondolom, ridegebb csavarnál sokkal hamarabb bekövetkezik a szakadás onnantól számítva, hogy elkezdett nyúlni / összehúzódni.

5534 Kárász Endre 2012-11-06 19:16:42  Előzmény: Spityu: 74144

Szakadás elõtt valóban csökken a nyomatékigénye a csavarnak. Amikor a folyáshatár értékénél nagyobb erõvel terhelve már maradandó nyúlást szenved, akkor a kersztmetszete is csökken, kontrahálódik.
[imgw]http://94.199.180.149/html/dpi/efeladat/sz_etankonyv/editor/upload/4Femiparianyagszerkezettanialapismeretek/Image/4-2-1.jpg[/imgw]
Egyébként ennek az összehúzódásnak a mértéke jellemzi az acél szívósságát: minél kevésbé húzódik össze, annál ridegebb.
Azonos csavarok esetén az eltérõ meghúzási nyomatékok elõírását több okból tudom elképzelni. A legegyszerûbb: a dinamikus terhelés miatt. A második a csavarkötés geometriája: az elsõ rugónál pl. tisztán húzásra van méretezve. Más helyen viszont a klasszikus elrendezés: a csavar összeszorítóereje biztosítja a surlódást, ami rögzít, pl. rugóvilla. Vagy az elõbbi kettõ eset kombinációja a hattyúnyaknál, stb.

5533 Németh János 2012-11-06 17:21:10  Előzmény:jocking .: 74148

CSaó.

A légtelenítés jó. Nem rugalmas a pedál elég jó kemény és felsõ 2/3 ad ban fog :)

Ez amit írtál megvolt de nem 1-2 kilóméter hanem 500 méter volt.

remélem a héten lesz egy kis idõm és elmegyek egy próbakörre, utána írom is mit tapasztaltam vagy beált e jóra a fékem.
Köszönöm szépen elõre is!
:)

5532 jocking . 2012-11-05 21:11:56  Előzmény:Németh János: 74147

Elõször is a kerekek légtelenítési sorrendje nem mindegy. Átlóban kell légteleníteni, vagyis ha bal hátul kezded, utána a jobb elsõ, aztán jobb hátsó és bal elsõ.
Ha a pedál nem rugalmas, akkor nem a levegõs fékrendszer a gond.

Viszont van egy alapszabály, amit minden fékgenerálkor meg kell csinálni, és ez pedig az új betétek (dobok, tárcsák...) megvasalása. A mûvelet abból áll, hogy a frissen összerakott fékkel kimész egy kietlen útszakaszra, és 1-2 km-t megteszel úgy, hogy közben a lábad folyamatosan a féken van, és folyamatosan kisebbeket-nagyobbakat fékezel. Amikor már ez az eddig is vacak fékhatás is kezd megszûnni, akkor kell a mûveletet abbahagyni, hagyni a féket kihûlni, és utána már fain lesz.



[i](Módosította jocking 2012.11.05. 22:12-kor)[/i]

5531 Németh János 2012-11-05 18:44:01

Csaó mindenkinek.

Lenne egy óriási problémám, kérdésem. Nem találtam elõzményekben azért írom fel.

4T Trabim van. Megvételkor már be volt rohadva a hátsófékem meg minden rajta, (de nem nagyon hiányzott a hátsó fék) kézifék még volt egy évig de csak darabosan fogott, néha eltudtam tolni a kocsit ha olyan kedve volt.
Aztán három hónapja semmi fék hátul de elöl satus mint állat.
Megvettem az alkatrészeket, munkahengert betétet fékcsövet folyadékot. Na most összenéztem minden megegyezett azzal ami benne volt. Apukám segített összerakni, légteleníteni meg minden, de a fék nem lett valami jó (azaz nem olyan amit vártam). Nem satuzik az autó hanem csak lassít.
Kézifékre állítottunk azt 4 kattanásra behúzom és fog nagyon, kamazal lehetne eltolni az útról.
Sok mindent csináltunk szépen átpucoltam elõtte mindent már a fékdobot is felszabályozták, már nem hullámzik a pedál fékezésnél. Meglett nézve megy mind a kettõ munkahenger.
De még mindíg csak lassít nem satuzik. Vagy nem is fog?
Az lehet a probléma hogy a gumicsõ elvolt szorítva hátul és tönkrement? Vagy van az a fékerõszabályzó még elöl a kocsi alatt azzal lehetne valami? Vagy az nem is fékerõszabályzó?
Ien kérdéseim lennének, remélem tud valaki valami apró dolgot mondani, hátha valami kimaradt. :)
Köszönöm elõre is mindenkinek!

5530 Őry Gábor 2012-11-05 09:37:01  Előzmény: Spityu: 74135

Zsír!

5529 Csády Szabolcs 2012-11-04 21:57:48  Előzmény: Spityu: 74142

A tartalék trafó valószínûleg jó, mert régebben is próbaképp kicseréltem erre, s akkor se az volt a probléma, így visszatettem az eredetit.

Gyújtótekercsen mit kellene kiméregetni, hogy meggyõzõdjek, hogy jó-e?

5528  Spityu 2012-11-04 21:28:28  Előzmény:Kárász Endre: 74143

Értem, így világos. Végülis triviális, hogy lineárisan változik a csavarra ható erõ, no de a szakadás környékén (de még nem szakad el) csökken az elforduláshoz szükséges forgatónyomaték. Vagy csak úgy érzem? :D

Egyébként az miért lehet, hogy azonos jellegû (szilárdság, átmérõ, emelkedés stb.) csavarokra eltérõ nyomatékot írnak elõ? A kötést érõ eltérõ erõhatások miatt? Pl. statikus vs. dinamikus alkatrészek, hõhatás, ilyesmi miatt?
[i](Módosította Spityu 2012.11.04. 22:30-kor)[/i]

5527 Kárász Endre 2012-11-04 21:18:16  Előzmény: Spityu: 74140

Pont emiatt a "Hogyan tovább?"-os táblázat miatt kérdeztem. Ugyanis az a ~110Nm szerintem a bölcsõ és a trapézkar között lévõ M12 csavaré. Mert a hátsó futómûnél konkrétan leírják a ~70Nm-t...
Az elméleti felvetésedre: megkeresem elektronikus formában a gépelemek jegyzetemet, abban választ találsz minden kérdésedre. Egyébként lineárisan változik az elfordulás függvényében. Az elfordulással egyenesen arányos az anyának a csavaron mért elmozdulása, és ezzel egyetemben az elõfeszító erõé is, illetve a surlódásé is. Az elõfeszítõ erõt viszont nem csak a csavar nyúlása határozza meg, hanem az összenyomott részek "rugóállandója" is. Egyedül a mûnek a felületi nyomástól való esetleges függése zavarhatja meg a dolgot, de azt mindig le szokták tojni.

5526  Spityu 2012-11-04 21:08:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 74141

Szintén a tekercsre szavaznék, esetleg vezetékelés.

De a tartalék trafó is rossz volna? Hmmm...