Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6213 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

1,3-as karburátorosítási kálváriám második felvonása következik. Elõre szólok, a téma iránt érdeklõdést nem mutatók, vagy gyengébb idegzetûek lapozzanak tovább! :)
Ja igen, hosszú lesz!

A múltkori nem indulós, viszont benzinömlõs dolog okozója a benzinszint rendkívül magas állása volt, ami azt eredményezte, hogy elõbb folyt ki a karbi résein a drága üzemanyag, minthogy az úszó elzárta volna a tûszelepet.

A javítási útmutatóban a következõ ábra van az úszószint ellenõrzéséhez:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Alfa = kb. 45°
a=27,25 +-0,25mm

Hát már hogy a grafitos gépzsírós kenyérbe lehet század mm-ekrõl beszélni, mikor egyrészt az alfa szög egy kb érték, az úszók játéka a konzolukban pedig minimum 0,5mm-es?!

Autószerelõ ismerõsöm azt tanácsolta, hogy a tûszelepet elzáró pöcök hajlítgatásával állítsam be a kívánt benzinszintet, ami ököl-szabály szerûen minden karburátornál az úszóház egyik falán lévõ letörés alsó sarka.
A könnyebb megértés és a vizuális típusok segítése érdekében készítettem egy magas színvonalú, jó minõségû paint-es rajzot:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
/Na jó, a méretarányok nem lettek annyira tökéletesek :P /

Miután az említett szintre sikerült varázsolni a szintet, már csak arra maradt idõ, hogy beindítsam, s nagyszerû módon nem ömlött a benzin, járt a motor, a lapot is vette. Öröm, bódottág!

Másnap a garázsban való melegítés, állítgatás közben produkált egy olyat, hogy mikor már kb üzemmeleg volt, egyszer csak leállt. Indítózásra csak úgy indult be, ha nyomtam a gázt, de alapjárat nem volt. Jobbról a 7. biztosíték égett ki, amin a fûtõsün, meg gondolom az alapjárati elektronika is van.

Ma jó idõ lévén gondoltam teszek egy karburálós próbakört. Már elõzõleg se nagyon volt hidegen alapjárat, most meg egyáltalán nem volt. A biztosíték renben volt, a bimetál dolgozott, az látszódott, mivel a folytószelep beállítócsavarjához nem ért hozzá a felütközõ felület.

Ekkor vettem észre, hogy a fûtõsün reléjére a + akkusaruról rácsatlakozó szigetelt csúszósaru szigetelése szép komótosan olvad, illetve ég el. Az elõzõleg beépített lengõbiztosíték remekül tette a dolgát, csak a fúromon javasolt 30A-es biztosíték ingerküszöbét nem érte el ez az attrakció, azaz a sztratoszférából sz@rt az egészre. Az akkutól a reléig, illetve a relétõl a sünig futó vezetékek tûz forróak voltak. A sün egy újonnan beszerelt bontott darab. Lehet, hogy zárlatos a kicsike?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/DSC01378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A próbaúton a következõt tapasztaltam: a motor az egyes sebességi fokozatokban egy rövid fordulatszám tartományban szépen dolgozik, majd rángat, torpan, bakkecskézik. Lepadlózva kis rángatózás után húz, mint a mozdony. A bakkecskézés egyenletes haladáskor jelentkezik, ha kicsit visszább veszem a gázt, akkor megszûnik egy darabig, de ahogy lelassul egy állandó sebességre, újra kezdi, majd kis gyorsítással bezárható a kör. Gyorsításkor azt vettem észre, hogy ha a gázpedál lenyomom, s azon a helyen tartom, akkor egy ideig gyorsul a kocsi, majd visszább esik a sebesség 5-10km/h-val.
Az említett autószerelõ azt javasolta, hogy a keverékcsavart tekerjem be tövig, majd addig tekerjem kivelé, amíg emelkedik az alapjárat, ha már csökken, akkor tekerjem beljebb. Ez elméletileg 1,5-2 kifelé tekerésnél valósul meg, nálam kb 1,2-2-szerese volt érzésre, nem számoltam. Viszont az ehhez belõtt alapjárat már stabil volt, de érdemi változás nem történt.
Az úszószint gyanús nekem (szerintem alacsony), a fûtõsünrõl már nem is beszélve, de bármiféle hasznos segítséget elfogadok!
Sõt, elõre is köszönöm!

6212 Csády Szabolcs 2013-03-11 17:39:14  Előzmény:Kantuly János: 74827

Hogy csökkenti-e/lefojtja-e az kicsit bonyolult. Ha a gyári rendszerbe iktatod be, akkor valószínûleg igen, mivel a gázok áramlása során az eddigiekhez képest többlet munkát kell végeznie, s nem csak a csõsúrlódást kell leküzdenie. Ha valamelyik dobot kiiktatod belõle, akkor már nem feltétlenül. Nem vagyok nagy kipufogós, ezt részét annyira nem vágom.

A kipufogóvég középre hozását nem ajánlom, úgy tudom nem véletlenül van az ott. Az NDK-s mérnökök nem divatoztak ilyenekkel. Így, hogy a sarokba van "számûzve" a menetszél szépen elviszi a gázokat. Amikor a magyar jogszabályokra hivatkozva itthon anno "kiegyenesített" kipufogókkal hozták forgalomba a Trabikat, akkor be is köpködték olajsárral a lökhárítót, melyet kivédendõen született meg az "oroszlánmancs" kipufogóvég.
Olyat is hallottam már, hogy a középen kivezetett kipufogónál a menetszél, meg az áramlások nyitott ablaknál visszakeverik az égéstermékeket.

6211 Kantuly János 2013-03-10 22:49:24

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a katalizátor csökkenti-e a motor erejét?

Azért kérdezem, mert katalizátorral küldeném mûszakira, de utána tervezem, hogy kiszedem és csak egy 50-es csõ fog végigmenni egy [url=www.traffipax-lezerblokkolo.hu/sport_kipufogodobok/sport_kipufogodob_hja112__1500_cm3-ig_ajanlott__hosszu_kerek__csapott_veg__polirozott__rozsdamentes_acel_-p6881.html][b]ilyen[/b][/url] dobhoz. (HJA-112)

Hátul középen vezetném ki.

Mit gondoltok?
[i](Módosította Janner 2013.03.10. 23:52-kor)[/i]
[i](Módosította Janner 2013.03.10. 23:54-kor)[/i]

6210 Németh János 2013-03-10 14:54:04  Előzmény:pete sándor: 74824

csao
azért lenne értelme a vezérléscserének? :)
imdulásnál dombnak felfelé lefelé koppano hang az ugye motortarto bak? Kérdés hogy az rosz akkor mert kimozdulni ugye nem tud.
Csere kb sok idõ e ergia? Hozzá nem értõ de mûszakilag kicsit jártas megtudja csinálni?
Meg futomûszilentek cseréjének van valami buktatoja vagy azt is tudnám cserélni?

6209 pete sándor 2013-03-10 14:09:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 74823

Átméröre találsz hasonlot csak az idom jön nehezen össze

6208 pete sándor 2013-03-10 14:07:32  Előzmény:Németh János: 74818

Hali a vized hamarabb megy el a vizpumpánál. A hengerfejtömités ritkán megy tönkre

6207 Szebelédy Péter 2013-03-10 13:15:43  Előzmény:Farkas Zoltán: 74822

Ez érdekelne, pl a hûtõ felsõ csatlakozására melyik "külsõs" csõ passzolna... :)

6206 Farkas Zoltán 2013-03-10 12:08:33

A vízcsövekkel nekem is volt gondom de más autótípusból(opel) illetve traktoros vízcsövekkel lecseréltem a gyáriakat. Az elsõ csõrepedésem óta van berakva egy tekercs barna csomagolószalag (amivel a papírdobozokat ragasztják le)mert a többszörösen körbetekert vízcsõ simán kitart amíg veszek másikat. Útközbeni gyorsjavításra tökéletes! ;)

6205  Spityu 2013-03-09 22:07:06  Előzmény:Szebelédy Péter: 74820

Reálisnak mondható. Átlagembernek, nem haveri alapon:
- síkolás (érintõ): 2e,
- 8 szelep felújítása: 15e,
- nyomáspróba: 2e,
- hengerfejtömítés: 2-4e,
Ez eddig kb. 20-25e

Én 5e alatt nem állnék neki. (Hengerfej le, anyagbeszerzés, gépmûhelyezés, hengerfej fel).

6204 Szebelédy Péter 2013-03-09 21:58:56  Előzmény:Németh János: 74818

üdv! Tavaly vizionáltam egy hengerfej hibát (késõbb kiderült hogy nincs semmi baja ott) megkérdeztem a szerelõt, 30 ezerért csinálta volna meg síkolással, nyomáspróbával. Rutinnal gondolom hamar megvan, de szerszámigényes (nyomatékkulcs, hengerfejcsavarhoz fej stb). És persze ki tudja, hogy bírja a jóképességû új hengerfejtömítés (gondolom gyárit nagyon nem kapni hozzá, hacsak nem VW-st)

6203  Spityu 2013-03-09 19:40:56  Előzmény:Németh János: 74818

Akkor szerintem nincs nagyobb baja. A lényeg, hogy ne egye és ne szivárogjon durván a csatlakozásoknál.
Egy kicsi plusz olaj nem a világvége.

6202 Németh János 2013-03-09 18:54:29  Előzmény: Spityu: 74816

CSaó.

Sûrû állagú volt :) Víz evést nem tapasztaltam, vagy csak nagyon kis menyiségben eszi ha eszi. Azért is cseréltem le a vízcsövet.
Akkor a többit hagyjam amíg bírják inkább ne piszkáljam? :)

Ez a hengerfej tömítéscsere nagy mûvelet? Menyibe kerülne szerelõnél nem mennék bele olyan mélységbe még. Vagy még várjak és figyeljem.

Olajszintem inkább meg még mindig több mint kevesebb, menyivel szabad több legyen? a nívó szint plusz?

6201 Szebelédy Péter 2013-03-09 18:19:44  Előzmény:jocking .: 74813

Ezt megerõsíthetem, a héten ezért kellett kényszerpihenõt tartanom melóhelybõl hazafelé. A 20 éves áll mint a cövek (noha kemény mint a kõ), az 1 éves pedig széjjelrepedt...

6200  Spityu 2013-03-09 16:56:47  Előzmény:Németh János: 74815

Annak a tejfölös állagú macesznek a becsületes neve: olaj-víz emulzió. Az olaj adott, a víz pedig alapvetõen két forrásból kerülhetett bele: égéstermékként szépen lement a gyûrûk mellett, ez a jobbik eset (ezzel nem nagyon tudsz mit csinálni, hidegben elég gyakori). Rosszabb esetben csipegeti a hengerfejtömítésnél a vizet a motor. :) Ha nagyon habos és viszonylag sokszor rá kell tölteni, akkor tuti, hogy hengerfejes. Ha csak kicsit tejfölös és lassan fogy csak a hûtõvíz, akkor az átlagosnak mondható téli vizesedés van az olajodnál, ill. szivárog valamilyen bilincsnél vagy magánál a vízpumpánál a víz.
[i](Módosította Spityu 2013.03.09. 18:00-kor)[/i]

6199 Németh János 2013-03-09 15:42:47  Előzmény:jocking .: 74813

CSaó.

Köszi a válaszokat.

Hát most egyet lecseréltem mert akkor az valószínû elrepedt és az önindítóra folyt a víz meg a behúzómágnesra. Csere után megállt a vízszivárgás.
De kicsit kemények a csövek meg eléggé lassan melegedett télen még néha úgy is hogy bent van elöl a karton.
Akkor csövet ne cseréljek csak ha szükséges, és elreped valameik?

Ma levéve az olajbeöntõt kicsit tejfölös állagú macesz volt rajta az mitõl lehet? Nemrég volt olajcserém 1000 Km-t nem mentem szerintem azóta.

6198 Rajna László 2013-03-09 12:55:24  Előzmény:Kiss Krisztián: 74806

köszönöm szépen a segítséget :)

6197 jocking . 2013-03-09 10:28:14  Előzmény:Varga Tibor: 74812

Van csõ, csak minõségileg olyan szuper, hogy 2-3 évente cserélni kell, mert szanaszét reped.

6196 Varga Tibor 2013-03-09 10:06:57  Előzmény:Németh János: 74805

A 4t vízcsõszett tuti magyar portéka, ahogy a trabiwelten fent lévõk erõs hányada. Itthon lehet venni csöveket, Zsombiban, vagy Báro-kerben biztos van.

6195 Csády Szabolcs 2013-03-08 22:48:14  Előzmény:Szabó Gábor: 74810

A hideg üresjárati csavaron és a fojtószelep csavarján rajta is van a plomba.
Könnyen meglehet, hogy akkor a tûszelep lesz a ludas, mivel úgy vettem észre, hogy a szivató rudazatánál benzines volt.
Hogy lehet ezt a hibát korrigálni?

Hogy miért kellett karbit cserélni? Hát izé...kellett a szopóroller adag. A gyári karbija aránylag jól muzsikált, csak kicsit sokat evett. Mondjuk se rendesen beállítva, se felújítva nem lett mióta nálam szolgál.
No meg ököl-szabályra hagyatkozva úgy véltem, hogy az új/nagyobb mindig jobb, mint a használt/kisebb.

6194 Szabó Gábor 2013-03-08 21:37:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 74809

Zsír új karbin az állító csavarokon mûanyag kupak van. Azok rongálás nélkül csak kevés állítást engednek, de mûködnie kéne állítgatás nélkül is. Bármennyire is nincs jól beállítva egy karbi, gázzal játszva életben lehet tartani a motort, max alapjárat nem lesz. Ha a tûszelep nem zár rendesen, nagyon durva mennyiségû benzint nyom az AC. Ilyenkor zárt fojtószelepnél tuti leáll a motor, annyira dúsul a keverék, de ki is folyhat a benzin a karbiból a szivató rudazatánál.
Miért kellett karbit cserélni? Elõtte nem voltak ilyen tünetek?

6193 Csády Szabolcs 2013-03-08 21:23:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 74808

Most jut eszembe: az elsõ indítózásokkor, miután feltelt benzinnel a karbi, akkor beindult. Elég magas volt a fordulatszám, s mikor nyomtam neki egy gázfröccsör, akkor leesett, kehesen járt, majd megállt. Utána már csak az elõbb leírtakat produkálta.

6192 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv Urak!

A harci helyzet a következõ:
Az 1,1-es Trabimra ma felszereltem egy 1,3-as Wartburg karbit, de nem akarja az igazságot...
A karburátor zsír új darab.

A következõt produkálja: teker az önindító, de nem "kapja el". Ha tövig nyomom a gázpedált, akkor egy-egy pöffenés van, de nem jár a motor. Néha közepes gázpedál állásnál életre kel, de kehesen jár, s egy-két másodperc járás után annak ellenére, hogy ugyanott tartom a gázt lefullad. Az elsõ próbálkozáskor ömlött a benzin a karbiból, de az mintha már megszûnt volna. Valószínû túl sokat kap, mert erõteljes benzin szag van mind a kocsi elejénél, mind a végénél.

Van valami standard beállítás, amibõl ki lehet indulni?

A másik dolog, hogy a karburátor tömítéskészletébõl megmaradt egy tömítés, amit a robbantott ábrán se találok sehol se. Körgyûrû alakú papírtömítés, külsõ átmérõje 47, a belsõ 38mm kb.

[imgw]https://www.ruddies.business.t-online.de/grafik/40w54101TLA.gif[/imgw]

6191 Kantuly János 2013-03-08 15:47:38  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74791

Azért gondolkodtam rajta, mert ha majd a sárvédõt csinálom, akkor egyúttal megcsinálnám azt is.
Viszont így, hogy gyári új duro ajánlatos hozzá, így lehet, hogy lemondok a dologról, mert annyi keret nem lesz rá.
Sõt, nagyon is szûkös lesz a keret.

6190 Kiss Krisztián 2013-03-08 12:05:11  Előzmény:Rajna László: 74804

Gyárilag még 15w40nnel adták,de 10w40 jobb bele,mivel a motor már nem új,az 5w-s felesleges,mert nagyon"vékony"és el kezdi csipegetni,megeszi magyarul!
10w40böl vegyél amilyet a tárcád el bir,(nem kell a szintetikus,de tehetsz bele ha akarsz)a lényeg hogy mindig idöben cseréld,ezek a motorok nem kényesek :)

6189 Németh János 2013-03-08 05:49:00  Előzmény:Varga Tibor: 74803

csao. Gondolom a festékboltos tudja milyen alapozo kell nekem majd akkor. A látvány jo lenne, polir fekete és fehér alkatrészek a kocsin :) .
Vagy láttam szögletes fém lököst fekete végekkel, csak ha jo állapotút akarok akkor zsebbenyúlós.
Szóval nem most lesz elöször kasznis, meg vízszigetelés mert valahol befolyik a víz 2 hétig száritottam a szõnyegeket.

Ha polir szelepfedél jo akkor majd lehet az marad, közepesen értek hozzá. Menne rá egy kis lakk és már jó is :)

4t vízcsõszett létezik magyarországon is? Mert trabantwelten láttam, vagy beszéltük, hogy valaki szokott kimenni és tud hozni alkatrészeket érdemesmegkérni inkább?

Köszi a válaszokat elõre is.

6188 Rajna László 2013-03-07 23:43:59

sziasztok!
kicsit más téma...
és bocs hogy még mindig értetlenkedek, de hülye vagyok az olajokhoz...
ajánlottak itt a kollégák 5W-40, illetve 10W-40-es motorolajat. ez jó lehet?
illetve szintetikus vagy ásványit ajánlotok?
köszi szépen a választ!

6187 Varga Tibor 2013-03-07 21:07:28  Előzmény:Németh János: 74800

A 4t lököst ha ragaszkodsz hozzá, akkor elõtte mûanyag alapozóval kell kezelni, majd festeni, különben lehullik róla elég hamar a festék.
Szelepfedél krómozás ára krómozótól függ, de 5-6 ezerrel nyugodtan számolj. Vagy ha valaki felpolírozza neked ingyen sokkal olcsóbb, a krómozás árának több mint fele a polírozás.

6186 Pátkai Antal 2013-03-07 20:09:41  Előzmény:Kantuly János: 74790

Négy centi a maximum amit kibír a duroplaszt. De lehet többet betoldani max a duroplasztot is toldani kell igaz macerás de megoldható dolog.

6185 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:SZOBOSZLAI GYULA: 74799

Vagy gyári[url]https://109.hu/?L=aprohirdetes.adatlap&aid=13287[/url]irmscher alufelni(4x160)ez felmegy egy az egyben,vagy csináltatsz(veszel)osztókör módosítót
,olyan áttéttel,amilyen felnid van,vagy amilyet vennél
(pl 4x100 felnihez,kell egy 4x160ról 4x100 ra módosító.

6184 Németh János 2013-03-07 11:16:20  Előzmény:Pemmer Péter: 74795

csao.
Igen a polir miatt érdekelt volna. Kromozás mibe fájna?
Mondjuk elõtte van egy kis lakatolnivaló még, meg aproságok. Lámpakarikám nekem alu volt fel is poliroztam gyorsan :) szerintem király lett, azért gondoltam a szelepfedélnek is adok de akkor majd a króm lesz.

4t mûanyag lökösöket feketére szeretném festeni, mindegy mivel vagy valami specko kellene? Mik a tapasztaltok?
Vagy szerezzek szögletes krom lököst?

Köszi a válaszokat.

6183 SZOBOSZLAI GYULA 2013-03-06 23:26:44

sziasztok 1.3 mas wareszom van mi kell ahoz hogy alufelnit tudjak rá rakni?elõre is köszi a segítséget

6182 Varga Tibor 2013-03-06 20:52:01  Előzmény:lastó csaba: 74785

Ha nincs beakasztva a kormányzár, akkor le lehet húzni a kormányrúdról a gyújtáskapcsolót. Ha be van akadva, akkor oszloppal együtt kell kivenni, és eldobni.

6181 Kovács Ádám 2013-03-06 20:20:37  Előzmény:Kantuly János: 74790

én úgy hallottam 4cm-t bír ki a gyári duroplaszt, ahogy néztem el fog férni a felnim úgyhogy nem kell megpróbálnom mennyit bír :)

6180 Pemmer Péter 2013-03-06 19:31:55  Előzmény:Németh János: 74794

Ha megfelelõ vastag nem deformálódik. A hengerfej is aluból van. + 2T blokk, henger, hengerfej...

6179 Pemmer Péter 2013-03-06 19:30:09  Előzmény:Németh János: 74794

Csak vasból készült. Miért kell aluból? Szépen le kell pucolni és le lehet krómoztatni. Nem macerásabb, mint egy alut felpolírozni közel króm minõségre. Vagy nem tudom mi a terved vele?!

6178 Németh János 2013-03-06 19:05:45  Előzmény:Pemmer Péter: 74793

aha, ez villámkérdés volt most pont nem volt a szemem elõtt.
Létezik aluból is vagy biztos hogy nem mert nagyobb melegnek van kitéve és deformálódna?

6177 Pemmer Péter 2013-03-06 19:01:31  Előzmény:Németh János: 74792

Mivel rozsdásodni tud így nem aluból, hanem vasból van, ezért krómozható is :)

6176 Németh János 2013-03-06 17:25:37

a 4t szelepfedél az aluból van? :)

6175 Kenyér Zoltán 2013-03-06 10:01:29  Előzmény:Kantuly János: 74790

Én már csináltam. 3 cm simán belefér. De gyári új duró kell hozzá, régit nem tudod utána visszarakni, mert a szélesítés miatt rövidebb lesz. Új durónál is figyelni kell nagyon, mert én már találkoztam olyannal ami rövidebb volt, mint a többi. Üvegszálas utángyártott cucc nem jó rá, mert nem bírja az alakváltozást.

6174 Kantuly János 2013-03-05 21:20:01  Előzmény:Kantuly János: 74784

Nos, senki nem csinált még ilyet, márkatársak? 3cm esetleg beleférne?

6173 Őry Gábor 2013-03-05 19:51:29  Előzmény: : 74786

Az E85 kiválóan oldja azt is, ami a benzinbõl is lerakódik.

6172 Reining Ádám 2013-03-05 10:58:40  Előzmény: : 74786

Szedd ki a tankot.
Tekerd ki az aljából a benzincsapot.
Ezzel egybõl le is engeded belõle az ezer éves benzint.
Szedd szét a benzincsapot,nem egy bonyolult dolog szóval adja magát, hogy kell szétszedni, csak tanulmányozd elõtte és egybõl rájössz.
Van benne egy parafa tömítés, ami lehet szét van mállva, ha szerencséd van semmi baja, de ha mégis, szerezz egy újat.
Benzinbe mosogasd el, a szûrõket is (amiken valószínû akkor vastagon áll a gané).
Ha minden patyolat rakd össze, de a két kis csavart ne tépd meg,csak érzéssel mert akkor nem tudod kinyitni a csapot úgy megszorul.
A tankba a betöltõ nyíláson belelátsz milyen szutyok van az alján, én sima benzinnel kilötyögtetném belõle a retket és amikor szép az alja, tekerd vissza a benzincsapot és állítsd be hogy jó irányba álljon (bele tudjad akasztani a nyitogató pálcát) aztán húzd meg.
Dobjál rá új benzincsövet mert lehet abba is beköltöztek a pókok. :)
Én ki szoktam próbálni, hogy kinyitom-elzárom a csapot és ha szépen folyik, rádugom a karbira a benzincsövet.

6171 Holnapy Gergely dr. 2013-03-05 10:40:39  Előzmény:lastó csaba: 74785

Ne is erõltesd! A Trabi gyújtáskulcsa más mint az ajtójé. Csoda ha egyáltalán bele tudtad tenni.
Kormányzár szétszedésben majd valamelyik jártasabb kolléga ad tanácsot.

6170   2013-03-05 08:17:13

Sziasztok!

Be szeretném üzemelni rég nem használt Trabimat.Ha a karburátorba rakok üzemanyagot akkor megy, valószínû hogy el van dugulva az oda vezetõ út, és a tank alján is sok a kosz. Mit ajánlanátok mit és hogyan tisztítsam ki? Gázolajos áztatás? Köszi a választ.

6169 lastó csaba 2013-03-05 04:42:24

Sziasztok!
Örököltem egy '88-as kombi trabit.Meg szeretném tartani,rendberakni. A gond az, hogy az öreg bácsi elszórta a kulcsait. Az ajtót már sikerült kinyitni, gyújtáskapcsoló betétet kihúni, de a kormányzár maradt. Hogyan tudná szétszedni?
Kaptam egy kucsot, ami az ajtót kinyitotta, de meg sem mozdul a gyújtáskapcsolóban.
Mit tegyek?
Választ várva tisztelettel:
lelek

6168 Kantuly János 2013-03-04 22:26:14

Aki már szélesítette a Trabiját, attól kérdezném, hogy a duroplaszt mennyit enged maximum, mennyit érdemes?

6167  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Pemmer Péter: 74782

Doblemez összekötõ javító elem? A'mmegmia'?! Emlékeim szerint ott sima lemez van, derékszögben hajlítva. Amelyik karosszéria lakatos nem tudja legyártani, oda nem érdemes vinni a kocsit. Tudomásom szerint ilyen elem nincsen külön, csak a padlólemez (volt). Esetleg próbálkozhatsz [url=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2203]csomagtérlemezzel[/url]. De ennyi pénzt nem ér meg az a két derékszögû hajlítás a szélén. A fenti lemez egyébként utángyártott, bár ez látszik: eléggé hányás a póteréktartó...

6166 Pemmer Péter 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

A képen jelölt doblemez összekötõ javító elem kapható valahol?

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/130303/nosniky_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/url]

[i](Módosította Pamir 2013.03.03. 20:49-kor)[/i]

6165 Őry Gábor 2013-03-03 12:12:27  Előzmény:Kozma Bence: 74780

Nem lehet, hogy a megkerülõ levegõszelep-rendszer nyitva van alapjáraton?

6164 Kozma Bence 2013-03-03 11:33:41  Előzmény:Őry Gábor: 74779

Dede.
Köszi, ezt megnézem akkor. Mert ezt csak a kipufogótalpnál néztem meg, hogy síkban van-e.