Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5654 Németh János 2012-11-30 04:30:26  Előzmény:Kantuly János: 74261

jo reggelt. Olyan még nem lehet, hogy leragad a gyújtáskapcsoló és bent pörög az önindito a motorral együtt? Nekünk egyik verda azt csinálta, plusz egy gyujtáskapcsolo beépités után megszûnt. :) Nekem nem volt idõm wd400 kimostam csöpögõsre, aztán kontaktspray. Azota pöcc röff, finom a járása a kapcsolonak. Szerintem érdemes kipucolni.

5653 Rell Miklós 2012-11-29 23:40:54  Előzmény:Forgács Balázs: 74267

A 2 fúvókát ütközésig kell csavarni, és ekkor még látszik menet.

Szerintem a középsõbe is tudsz levegõt fújni, de azon olyan kicsi a lyuk, hogy nem veszed észre az áramlást. Ez egyébként egy vákuumcsõvel az elõgyújtás szabályzóra megy.
(a jobb oldali "csálé" csonk egy rövid csõvel a karbi szivató-szabályzó részére, a bal oldali meg fel a "boxkesztyûre", és a táp-vákuumot adja a hideg-meleg levegõ választó "érzékelõ"-nek)

5652 Kovács Attila 2012-11-29 20:12:03

Kérdésem az lenne hogy van egy 1.3-as Wartbym és szeretnék bele egy üzemanyag atfolyásmérõt!A gondom az lenne hogy a 601es trabikban is volt olyan maga az át folyás mérõvel amin van 3 vizeték: barna,fehér,zöld!MELYIK MI?A mérõ mûszeren pedig fekete,fekete-piros,zöld,barna dupla saruval,fehér!És itt MELYIK MI?HOGYAN KELL BEKÖTNI?Vagy a 353-as wartburg kombinált mûszerét hogyan kössem be és ahoz jó a 601-es trbi átfolyásmérõje (a benzin átfolyós)!Ja és még az érdekelne hogy az átfolyón 2 kimenet van melyik a belyövõ és melyik az elmenõ csonk!KÖSZI ELÕRE IS!:rolleyes:

5651 Forgács Balázs 2012-11-29 18:43:44

Helló,
Weber 1.3 karburátorról kérdeznék.
A karburátorfedélen felülrõl látható 3 fúvóka, a középsõ kicsi, két szélsõ nagyobb. A két szélsõt teljesen be kell csavarni? Mert nekem ütközésig vannak, de még 4-5 menet kiálátszik. Ha felcserélem, a rövidebb bemegy tövig, a hosszabb meg bele se kap.

Másik kérdés: A pillangószeleppel egy magasságban van 3 csatlakozó 3 csõ részére. A középsõbe pumpával nem tudok levegõt fújni. Ez tömõdést jelent? Miért felelõs ez a furat?
- Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai c. cikk "A karburátor alsó része" kép 10-es jelzésû furat.-
Köazönöm
[i](Módosította fobq 2012.11.29. 19:44-kor)[/i]
[i](Módosította fobq 2012.11.29. 19:44-kor)[/i]

5650 Őry Gábor 2012-11-29 09:26:24  Előzmény:Kantuly János: 74261

Érdemes még megnézni, hogy abehúzóvilla tengelye megvan-e. Ha kiesett, akkor nem, vagy csak néha ér el a bendix a fogaskoszorúig. Aztán azon a helyen szépen megeszi a fogakat.

5649  Spityu 2012-11-28 22:48:13  Előzmény:Kunyi Tamás: 74264

Vááá... valóban. A sebváltónál van egy kupak, azt hiszem, az eltávolítható, ott lehet leselkedni. De szinte biztos vagyok abban, hogy az önindító a hibás.

2T-nél a fõtengely csak a gyújtást és a váltót hajtja közvetlenül. A ventilátorra ékszíjjal jut el a meghajtás.

5648 Kunyi Tamás 2012-11-28 22:40:35  Előzmény: Spityu: 74263

Spityu, neki 4T-je van, nem? :D Márcsak a ventilátoros megpörgetés miatt.
Egyébként 2T motort régen láttam már :/ azon a fõtengelyen van a ventilátor igaz?

5647  Spityu 2012-11-28 22:07:26  Előzmény:Kantuly János: 74261

Háttõõõ... Elsõ körben vedd ki az önindítót. Forgasd meg a lendkereket a ventilátornál fogva, közben figyeld a fogaskoszorú állapotát, keress foghiányt, vagy repedést, bármi rendelleneset. Szerintem max le lesz néhány fog oldala gömbölyödve, ami önmagában nem baj.
Sanszosabb, hogy a bendix ment el az önindítóban. Házilag cserélhetõ, 3-4ezer forint.

5646 Rell Miklós 2012-11-28 22:06:52

Az, hogy a szelep csak behúz, de nem megy vissza, teljesen normális, majd a vákuum visszahúzza. A fordulatszám-jel ellenõrzésére egy LED-es módszer le van írva a javítási útmutatóban (gondolom, ez megvan?)

5645 Kantuly János 2012-11-28 21:55:19

Sziasztok, újabb problémám támadt a járgánnyal.
Kb. 20km után (mikor már a motor jó meleg), ha leállítom utána nem bírom beindítani, mert mikor indítóznék akkor csak egy pörgõ motorhangot hallat a kocsi.
A hang végén pedig kaparás hallatszik. Tehát egy elpörgõ motorhang van.
Ma is szerencsém, hogy nem volt a hátamnál senki, hátramenetbe kapcsolva indítózva egyszer elkapta, akkor meglendült, lepadlóztam és tolatva beindult...
Nem tetszik ez így nekem, az önindító 3 hónapja volt "felújítva".

5644 Kunyi Tamás 2012-11-28 20:31:38  Előzmény:Forgács Balázs: 74258

Vagy ha tudnál szerezni egy fordulatszámmérõt (KMGY,Lada, vagy akármilyen más) Adsz neki testet, 12V-ot, és a jelbemenetére a fehér vezetéket.
Vagy valami leddel, de lehet az túl gyorsan villogna.

5643 Szebelédy Péter 2012-11-28 20:26:43  Előzmény:Forgács Balázs: 74258

Multiméterrel csk akkor, ha tud frekvenciát is mérni, legalábbis én nem tudok jobb ötletet.

5642 Forgács Balázs 2012-11-28 19:07:36  Előzmény:Rell Miklós: 74251

A másik kérdésem:
Hogyan tudnám leelenõrizni, hogy az alapjárati vezérlõ megkapja-e a fordulatszámjelet?
Multiméterrel lehetséges?
Ha jól tudom, a jel a fehér vezetéken jön a gyújtáselektronikából az alapjárati vezérlõ 4-es lábára.
[i](Módosította fobq 2012.11.28. 20:08-kor)[/i]

5641 Forgács Balázs 2012-11-28 18:59:28  Előzmény:Rell Miklós: 74255

Ma beszereztem egy ép mágnesszelepet. 12V-on behúz, de ha lekapcsolom feszültségrõl nem tolja ki magától. Ez így normális? Nem kellene bele egy rugó? Vagy a vákuum hatására fog visszazáródni?

5640 Szebelédy Péter 2012-11-27 23:43:15  Előzmény:Rezes Balázs: 74252

Valahol levegõsödik a rendszer szerintem. A fûtõtest van legmagasabban, az hamarabb megkapja a levegõt. Nem fogy a vized?

5639 Rell Miklós 2012-11-27 22:27:40  Előzmény:Rell Miklós: 74254

egyébként ezt tényleg leírhatták volna egyértelmûbben, de az eredeti így hangzik: "Achtung! Während der Warmlaufphase des Motors schließt der Schalter nicht!" Warmlaufphase = melegfutásifázis. Ezt fordították melegjáratásnak, valójában a felmelegítést jelenti, tehát amíg még nincs üzemi hõfokon.

5638 Rell Miklós 2012-11-27 22:02:28  Előzmény:Kunyi Tamás: 74253

"melegjáratási" = tehát még hideg :P
és ilyenkor valóban, az a szivatós mittudoménmilyen mechanika ott a másik oldalon kiemeli a bowdenívet, és nem érintkezik a "kapcsoló"

5637 Kunyi Tamás 2012-11-27 12:56:44  Előzmény:Rell Miklós: 74251

Értem én, csak azt írja a könyv, hogy üzemmeleg állapotban nem érintkezik a folytószelep érintkezõje.
"Figyelem! A motor melegjáratási fázisában nem zár a kapcsoló!"
Vagy rosszul értelmezem?

5636 Rezes Balázs 2012-11-26 23:08:05

Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne van egy 4ütemü Wartburg kombim már elég régota van ilyen autonk nem ez az elsö de iyennel még nem találkoztam:A lényeg a kocsi egyik naprol a másikra elmegy a fütés a csövek melegek a termosztát nyit zár légtelenités után az autoban fütés lesz de másnap reggelre ugyan ugy nincs fütés szoval ennyi.Ha valaki találkozott már hasonloval vagy tudja a megoldást snnsk örülnék.
Elöre is Köszönettel Balázs.

5635 Rell Miklós 2012-11-26 22:50:31  Előzmény:Kunyi Tamás: 74250

igazán nem kötekedni akarok, de idézek az általad említett javítási útmutatóból:
"-Beindítjuk a motort, és 2500-3000 f/perc fordulatszámra növeljük. A voltmérõ már nem jelezhet feszültséget.
-Zárjuk a fojtószelepet, ill. már nem mûködtetjük a gázpedált. Ezzel leesik a fordulatszám. Kb 1500 f/perc fordulatnál ismét feszültséget kell jeleznie a voltmérõnek."
Szerintem ez kb azt írja le, amit én írtam.

5634 Kunyi Tamás 2012-11-26 20:09:41  Előzmény:Forgács Balázs: 74249

Tudjátok, amikor átnéztem a táblázatomat, magam is rájöttem, hogy nem jó :D
De a viccet félretéve, én a Trabant 1.1 szerelési könyvébõl hámozgattam ki ezt. Lehet Nektek is megvan PDF-ben. A 113. oldaltól ír errõl "részletesebben" - bár én többet vártam ettõl a könyvtõl is, de mind1. Szóval nekifutok mégegyszer. A fordulatszámjel hibáját valószínûnek tartom én is, jó meglátás!

5633 Forgács Balázs 2012-11-26 09:49:27  Előzmény:Kárász Endre: 74248

Egyébként most láotm, az én táblázatom is rossz: "Mágnesszelep zár?" helyett "mágnesszelep nyit?" ha 0:logikai nem-0V
ha 1:logikai igen -12V

5632 Kárász Endre 2012-11-26 08:23:57  Előzmény:Forgács Balázs: 74247

Húha, most én is vakarom a fejemet:) slimtomi táblázatának utolsó sora a talány:
-Ha nagyobb fordulaton tényleg lekapcsol, ahogy Grisa is emlékszik rá, akkor jó az utolsó sor.
-Ha nem kapcsol le(ez az ésszerûbb), akkor tényleg úgy jó, ahogy írtad: nem.....igen....12V

Prokee cikke alapján szerintem nem kapcsol le. Ráadásul akkor tényleg felesleges lenne a fojtószelep helyzetét ellenõrizni.
Ahogy nézem, vagy az alapjárati elektronika nem jó, vagy pedig a gyújtásvezérlõtõl nem kapja meg a fordulatszámjelet.

5631 Forgács Balázs 2012-11-26 07:23:38  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

Igen, ahogyan Prometheus írta, én is úgy értelmeztem a cikket, tehát a táblázat utolsó sora
nem...............igen...........12volt
Mert túl nagy érvágás lenne a motornak az alapjárati furat elzárása.
De ezen ne vesszünk össze. A kérdés még mindig az, hogy ezt az elektronika okozza? Vagy lehet más hibaforrás is?
Tulajdonképpen ez egy NAND logikai kapuként is felfogható, ha a táblázatnál maradunk, és a cikkben leírtak szerint kijavítjuk az utolsó sort:
folytószelep zár? NAND fordulatszám>1500 = Mágnesszelep zár?
1 NAND 1 = 0
1 NAND 0 = 1
0 NAND 0 = 1
0 NAND 1 = 1

Nálam jelenleg olyan, mintha nem kapna értékelhetõ fordulatszámjelet, így csak egy NOT mûveletet végez az elektronika
NOT folytószelep zár? = Mágnesszelep zár?
NOT 1 = 0
NOT 0 = 1

5630 Szebelédy Péter 2012-11-26 06:50:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

Itt az oldalon van egy cikk errõl, ott úgyemlékszem azt írták, hogy csak motorféküzemben kapcsol le a szelep, amit onnan tud, hogy 1500 felett a fordulat + érintkezik az alapállapot kapcsoló. Sztem az érezhetõ lenne kigyorsításkor, ha hirtelen leállna az alapjárati üzemanyag, és csak a gázpedál küldi be az anyagot...

5629 Rell Miklós 2012-11-25 23:04:55  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

régen ezen sokat törtem az agyam, mert nem túl sok infó van errõl. ha pontosan úgy lenne, ahogy írod, akkor nem lenne értelme lekérdezni a gázbowden-állást (hiszen a táblázatod szerint a szelep állása csak fordulatszámfüggõ). Ha jól emlékszem, akkoriban arra az eredményre jutottam, hogy különbözõ fordulaton következik be a kapcsolás nyitott és zárt fojtószelepnél, vagyis:
- gázt adva nagyobb fordulatnál kapcsol ki (amikor a karburátor már bõven a részterheléses üzemben mûködik, így nem érzõdik a szelep kikapcsolása)
- motorfékezve alacsonyabb fordulaton kapcsol be újra, hogy hatékonyabb legyen a motorfék (és kisebb a fogyasztás), de még biztonságos legyen a visszakapcsolás (és a motor ne álljon le).
csak mellesleg mondom, hogy kb 2 éve kínlódtam vele utoljára: minden úgy mûködött ahogy kellett, a kocsi néha mégis leállt (jellemzõen kuplungoláskor, váltás közben). Motortérben hallgatózva, majd mérve azt tapasztaltam, hogy a szelep késõn kapcsol vissza, emiatt áll le a motor néha. Nem tudtam mit kezdeni vele, de a megoldás magától jött: egyszer csak széthullott az egész (mármint a szelep). Újat kellett beleraknom. Az meg nem késlekedett a visszakapcsolással. Viszont ez drága mulatság, néhány éve még 3000-ért vettem, most már 8000 körül van :(

5628 Kunyi Tamás 2012-11-25 21:49:53  Előzmény:Kárász Endre: 74243

Igen, és üzemmelegen - nyugalmi állapotban nem ér hozzá a fojtószelep érintkezõje a másikhoz. Így üzemmelegen 1500/min felett zár a mágnesszelep, mivel nem kap áramot. Viszont 1500/min alatt újból nyit a mágnesszelep, mivel túl szegény lenne a keverék.

Fojtószelep........Fordulatszám > 1500/min.......Mágnesszelep
érintkezõ zár?
===========================================================
..igen....................igen......................0 volt
..igen....................nem......................12 volt
..nem.....................nem......................12 volt
..nem.....................igen..................... 0 volt

Szóval valahogy így kellene mûködnie, de nyugodtan javítsatok.
[i](Módosította slimtomi 2012.11.25. 22:51-kor)[/i]

5627 Kárász Endre 2012-11-25 20:12:35  Előzmény:Kunyi Tamás: 74240

Te ugye úgy érted, hogy 1500/min alatt mindig nyitva kell lennie a mágnesszelepnek, míg 1500/min felett zárva, ha a fojtó is zárva van, és nyitva, ha a fojtó is nyitva van?
Szerintem fobq-nál nem fordítva csinál, hanem úgy, mint amikor 1500/min felett forog a motor.

5626 Kunyi Tamás 2012-11-25 19:23:55  Előzmény:Németh János: 74241

Mármint fehér ködlámpát kötnél be hátra? Ne haragudj, nem teljesen értem az elképzelést :/ Pontosítsd.

5625 Németh János 2012-11-25 19:07:55  Előzmény: : 74239

Köszi elõre is a segítséget.

Olyan hétvége felé visszatérek rá addig beszerzem hozzá a cuccokat. Testeket bekötöttem már, kapja is rendesen bevillantottam egy idegen dróttal. De majd ha bekötöm rendesen írom, hogy mien lett :)

Még arra gondoltam, egy tartalék fehéret bekötök hátra ha valami túrázásra kerülne sor. Kombi Trabim van a hátsó szélvédõ aljába belülrõl felfogatva ott hátul egy külön kapcsolója lenne csak ha kell akkor kapcsolható, hogy még véletlen se tudja felkapcsolni senki. Van értelme vagy vessem el az ötletet?
[i](Módosította whiteuniversal 2012.11.25. 20:13-kor)[/i]

5624 Kunyi Tamás 2012-11-25 18:16:30  Előzmény:Forgács Balázs: 74232

Akkor itt valami tényleg nem jó. Amikor a fojtószelep nyugalmi állapotban van (zár az érintkezõ) és a motor fordulatszáma 1500/min alatt van (vagy nem jár), akkor a mágnes szelepnek nyitva kell legyen, tehát 12V körüli értéket kell mérj.
Ha a motorfordulatszám 1500/min feletti, és a fojtószelep szintén nyugalmi helyzetben áll (motorfék vagy tolóüzem) akkor nem szabad áramot kapjon a szelep, tehát 0V a fesz., a szelep ilyenkor zárt állapotú.
Nálad ezek szerint fordítva van? :o

5623   2012-11-25 18:03:12  Előzmény:Németh János: 74237

Szerintem jó lett. Külön biztosítékot kötnék rá, lehet kapni autósboltban biztosíték foglalatot, erre keress rá: ET-2149 Autó biztosíték tartó
Azt most meg nem mondom, hány amperes biztosíték kell, nekem azt hiszem 10 amperes volt.
A relé nem feltétlen kell, ha bírja a kapcsoló, de jobb vele, mint nélküle, mellesleg jobban is világít vele.

5622 Kunyi Tamás 2012-11-25 17:53:28  Előzmény:Németh János: 74237

Hali! Itt kattints a tartalom linkre alul, és ott megtalálod a ködlámpa bekötését!
[url]http://negyutemutrabant.uw.hu/[/url]

5621 Németh János 2012-11-25 15:49:09  Előzmény: : 74236

CSaó.

Köszi a segítséget. Linkeltem képet ien lett nem mertem lejjebb rakni nehogy letörjön vagy valami. Sárga foncsort raktam bele, de van hozzá két fehér vadi új meg plusz egy tartalék mûanyag ház. Ja és gyárilag teli mûanyag védõvel ellátott.

[imgw]http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_25_55bporpzfa.jpg[/imgw]

Ami érdekelne, testet bekötöttem, már csak egy kapcsoló kell a mûszerfalra meg azt olvastam rellé, azt úgy kérjem boltba hogy ködlámpához rellé? Biztosítékot rakjak rá? vagy bekötöm a biztosítéktáblába elbírja még gondolom az amin 1 fogyasztó van.

5620   2012-11-25 09:06:38  Előzmény:Németh János: 74235

Tudtommal a ködlámpa minél lentebb van, annál jobb. Én mondjuk Trabira a lökhárító felsõ részére rögzítettem a nehéz Danuvia körlámpáimat, libegtek és nem igazán tudtam ez ellen semmit sem tenni, késõbb egy kavicsfelverõdés miatt leszedtem õket. Jobban nem láttam vele, talán mert túl magasan voltak. Én azt javasolnám, hogy próbáld meg a lökhárító alsó részére rögzíteni. Mérd ki hogy középen van e a rendszámtábla, nem hiszem hogy +- 10mm-t a lökhárító közepéhez képest olyan könnyen észre lehetne venni. Szóval méricskélj, és tedd fel.

5619 Németh János 2012-11-25 08:03:15

Reggelt mindenkinek.

Olyan kérdésem lenne,[b]hova érdemes ködlámpát szerelni[/b] 4t re lökhárító alá vagy felé, és a rendszámtábla széléhez igazítva jó lesz e vagy sem? Téglalap alakú sárga vagy lehet fehér üveges lesz rajta ha sikerül megvenni.[imgw]http://aprod.hu/hirdetes/halogen-kodlampa-IDsVVO.html[/imgw] Köszi a segítséget.[b][/b]
[url=http://lmgtfy.com/?q=wartburg+alapj%C3%A1rati+elektronika]wartburg alapjárati elektronika[/url]

5617 Ledacs-Kis József 2012-11-23 19:19:20  Előzmény: Spityu: 74223

Köszi szépen:)
Remélem jót veszek!
Üdv! Joci

5616 Forgács Balázs 2012-11-23 12:48:57

Sziasztok!
Wartburg 1.3 alapjáratával van problémám. Weber 1.3-as karburátor van felszerelve. Néhány hete szétszedtem, kipucoltam, akkor láttam, hogy elõzõleg valaki már levágta a mágnesszelepet. Ekkor megvizsgáltam a jelet, és a következõt tapasztaltam: a pillangószelep zárt állásában a mágnesszelepen 0V van. Ha megmozdítom a pillangószelepet - nyit az érzékelõ - ekkor megjelenik a mágnesszelepen a 12V. Ha tovább pörgetem a motort akkor is marad a 12V. Röviden: csak két állapot tapasztalható 1) pillangószelep érzékelõje zárva - mágnesszelep 0V 2) pillangószelep érzékelõje nyitva - mágnesszelep 12V.
Tudna valaki tanácsot adni, hol keressem a problémát?
Prokee cikkét a motorelektronikáról és a hidegüzem zavarairól áttanulmányoztam, elméletben tudom, hogy kellene helyesen mûködnie. Azt viszont nem tudom, hogy néz ki fizikailag az alapjárati elektronika.
Köszönöm.

5615 Németh János 2012-11-23 12:15:31  Előzmény:Kantuly János: 74228

Meg még ami eszembe jutott hajnalba. Enyém még azt csinálta ahogy a hátsó deknire rádugtam a csatlakozót visszacsúsztak a saruk és nem volt semmi, azt is érdemes megnézni visszapattintani azt a kis pöcköt a saru mögé hogy ne csússzon le. Ha az sem akkor szkennelem a rajzot :)

5614 Németh János 2012-11-23 00:02:56  Előzmény:Kantuly János: 74228

ha kell szkennelek trabi könyvbõl.

5613  Spityu 2012-11-22 22:18:05  Előzmény:Kantuly János: 74228

Képgaléria menüpont (én guglival találtam rá :D)

5612 Kantuly János 2012-11-22 21:38:11  Előzmény: Spityu: 74226

Húha, ezt nem tudtam, köszi!
Kapcsolási rajzot merre találok? Gyári szervizkönyvben?

F@sz@ az avatarod amúgy! :) Írjááál egy progit! :D

5611 Kantuly János 2012-11-22 21:16:38  Előzmény:jocking .: 74225

A biztosítékokat már korábban átnéztem, mikor a világításom szívózott, akkor mindet kicseréltem és megcsiszolgattam az érintkezõket.
A kábeleket még megnézem, de nem igazán tudom mit és hol keressek.
Gondolom a kapcsoló környékén, mert a lámpában minden rendben van.

5610  Spityu 2012-11-22 21:15:53  Előzmény:Kantuly János: 74224

Lehet, hogy tévedek, de a km óra mellett, a mûszerfal alatt van két biztosíték. Úgy rémlik, hogy a ködlámpáé az egyik, a másik meg valami opcionális fogyasztóé. De lehet, hogy nem ködlámpa, hanem hátsó ablak fûtés. A kapcsolási rajzról le tudod olvasni, de a legegyszerûbb, ha minden biztosítékot ellenõrzöl. :)

5609 jocking . 2012-11-22 21:04:31  Előzmény:Kantuly János: 74224

Igen, van, igen, ott, igen, az az. :D Biztosítékokat lenne érdemes megnézni, ha az égõ jó, de a vezetékeket se árthat.

5608 Kantuly János 2012-11-22 21:00:27

Sziasztok!

1.1 Trabin van gyárilag hátsó ködlámpa? A bal hátsó lámpatest alján, a prizma felett az az lenne? Nekem nem világít, pedig az izzó jó... A kapcsolója a mûszerfal bal oldalán található?

5607  Spityu 2012-11-22 20:20:47  Előzmény:Ledacs-Kis József: 74222

Én NGK BP6ES-t használok Trabant 1.1-nél, 1.3-hoz is jó lesz. Arra kell figyelni, hogy ne hamkó legyen, és akkor tuti alkatrész lesz. Könnyû felismerni az ilyet.

[url]http://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]

5606 Ledacs-Kis József 2012-11-22 19:26:25

SZiasztok!
Wb1.3 hoz mely gyertya fajta jó?
Elõre is köszi:)

5605 Varga Tibor 2012-11-22 18:25:02  Előzmény:révai ákos: 74220

90-nél azért többnek illik lennie az olajnak, általában 95-120 között van a normális érték.