Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5625 Németh János 2012-11-25 19:07:55  Előzmény: : 74239

Köszi elõre is a segítséget.

Olyan hétvége felé visszatérek rá addig beszerzem hozzá a cuccokat. Testeket bekötöttem már, kapja is rendesen bevillantottam egy idegen dróttal. De majd ha bekötöm rendesen írom, hogy mien lett :)

Még arra gondoltam, egy tartalék fehéret bekötök hátra ha valami túrázásra kerülne sor. Kombi Trabim van a hátsó szélvédõ aljába belülrõl felfogatva ott hátul egy külön kapcsolója lenne csak ha kell akkor kapcsolható, hogy még véletlen se tudja felkapcsolni senki. Van értelme vagy vessem el az ötletet?
[i](Módosította whiteuniversal 2012.11.25. 20:13-kor)[/i]

5624 Kunyi Tamás 2012-11-25 18:16:30  Előzmény:Forgács Balázs: 74232

Akkor itt valami tényleg nem jó. Amikor a fojtószelep nyugalmi állapotban van (zár az érintkezõ) és a motor fordulatszáma 1500/min alatt van (vagy nem jár), akkor a mágnes szelepnek nyitva kell legyen, tehát 12V körüli értéket kell mérj.
Ha a motorfordulatszám 1500/min feletti, és a fojtószelep szintén nyugalmi helyzetben áll (motorfék vagy tolóüzem) akkor nem szabad áramot kapjon a szelep, tehát 0V a fesz., a szelep ilyenkor zárt állapotú.
Nálad ezek szerint fordítva van? :o

5623   2012-11-25 18:03:12  Előzmény:Németh János: 74237

Szerintem jó lett. Külön biztosítékot kötnék rá, lehet kapni autósboltban biztosíték foglalatot, erre keress rá: ET-2149 Autó biztosíték tartó
Azt most meg nem mondom, hány amperes biztosíték kell, nekem azt hiszem 10 amperes volt.
A relé nem feltétlen kell, ha bírja a kapcsoló, de jobb vele, mint nélküle, mellesleg jobban is világít vele.

5622 Kunyi Tamás 2012-11-25 17:53:28  Előzmény:Németh János: 74237

Hali! Itt kattints a tartalom linkre alul, és ott megtalálod a ködlámpa bekötését!
[url]http://negyutemutrabant.uw.hu/[/url]

5621 Németh János 2012-11-25 15:49:09  Előzmény: : 74236

CSaó.

Köszi a segítséget. Linkeltem képet ien lett nem mertem lejjebb rakni nehogy letörjön vagy valami. Sárga foncsort raktam bele, de van hozzá két fehér vadi új meg plusz egy tartalék mûanyag ház. Ja és gyárilag teli mûanyag védõvel ellátott.

[imgw]http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_11_25_55bporpzfa.jpg[/imgw]

Ami érdekelne, testet bekötöttem, már csak egy kapcsoló kell a mûszerfalra meg azt olvastam rellé, azt úgy kérjem boltba hogy ködlámpához rellé? Biztosítékot rakjak rá? vagy bekötöm a biztosítéktáblába elbírja még gondolom az amin 1 fogyasztó van.

5620   2012-11-25 09:06:38  Előzmény:Németh János: 74235

Tudtommal a ködlámpa minél lentebb van, annál jobb. Én mondjuk Trabira a lökhárító felsõ részére rögzítettem a nehéz Danuvia körlámpáimat, libegtek és nem igazán tudtam ez ellen semmit sem tenni, késõbb egy kavicsfelverõdés miatt leszedtem õket. Jobban nem láttam vele, talán mert túl magasan voltak. Én azt javasolnám, hogy próbáld meg a lökhárító alsó részére rögzíteni. Mérd ki hogy középen van e a rendszámtábla, nem hiszem hogy +- 10mm-t a lökhárító közepéhez képest olyan könnyen észre lehetne venni. Szóval méricskélj, és tedd fel.

5619 Németh János 2012-11-25 08:03:15

Reggelt mindenkinek.

Olyan kérdésem lenne,[b]hova érdemes ködlámpát szerelni[/b] 4t re lökhárító alá vagy felé, és a rendszámtábla széléhez igazítva jó lesz e vagy sem? Téglalap alakú sárga vagy lehet fehér üveges lesz rajta ha sikerül megvenni.[imgw]http://aprod.hu/hirdetes/halogen-kodlampa-IDsVVO.html[/imgw] Köszi a segítséget.[b][/b]
[url=http://lmgtfy.com/?q=wartburg+alapj%C3%A1rati+elektronika]wartburg alapjárati elektronika[/url]

5617 Ledacs-Kis József 2012-11-23 19:19:20  Előzmény: Spityu: 74223

Köszi szépen:)
Remélem jót veszek!
Üdv! Joci

5616 Forgács Balázs 2012-11-23 12:48:57

Sziasztok!
Wartburg 1.3 alapjáratával van problémám. Weber 1.3-as karburátor van felszerelve. Néhány hete szétszedtem, kipucoltam, akkor láttam, hogy elõzõleg valaki már levágta a mágnesszelepet. Ekkor megvizsgáltam a jelet, és a következõt tapasztaltam: a pillangószelep zárt állásában a mágnesszelepen 0V van. Ha megmozdítom a pillangószelepet - nyit az érzékelõ - ekkor megjelenik a mágnesszelepen a 12V. Ha tovább pörgetem a motort akkor is marad a 12V. Röviden: csak két állapot tapasztalható 1) pillangószelep érzékelõje zárva - mágnesszelep 0V 2) pillangószelep érzékelõje nyitva - mágnesszelep 12V.
Tudna valaki tanácsot adni, hol keressem a problémát?
Prokee cikkét a motorelektronikáról és a hidegüzem zavarairól áttanulmányoztam, elméletben tudom, hogy kellene helyesen mûködnie. Azt viszont nem tudom, hogy néz ki fizikailag az alapjárati elektronika.
Köszönöm.

5615 Németh János 2012-11-23 12:15:31  Előzmény:Kantuly János: 74228

Meg még ami eszembe jutott hajnalba. Enyém még azt csinálta ahogy a hátsó deknire rádugtam a csatlakozót visszacsúsztak a saruk és nem volt semmi, azt is érdemes megnézni visszapattintani azt a kis pöcköt a saru mögé hogy ne csússzon le. Ha az sem akkor szkennelem a rajzot :)

5614 Németh János 2012-11-23 00:02:56  Előzmény:Kantuly János: 74228

ha kell szkennelek trabi könyvbõl.

5613  Spityu 2012-11-22 22:18:05  Előzmény:Kantuly János: 74228

Képgaléria menüpont (én guglival találtam rá :D)

5612 Kantuly János 2012-11-22 21:38:11  Előzmény: Spityu: 74226

Húha, ezt nem tudtam, köszi!
Kapcsolási rajzot merre találok? Gyári szervizkönyvben?

F@sz@ az avatarod amúgy! :) Írjááál egy progit! :D

5611 Kantuly János 2012-11-22 21:16:38  Előzmény:jocking .: 74225

A biztosítékokat már korábban átnéztem, mikor a világításom szívózott, akkor mindet kicseréltem és megcsiszolgattam az érintkezõket.
A kábeleket még megnézem, de nem igazán tudom mit és hol keressek.
Gondolom a kapcsoló környékén, mert a lámpában minden rendben van.

5610  Spityu 2012-11-22 21:15:53  Előzmény:Kantuly János: 74224

Lehet, hogy tévedek, de a km óra mellett, a mûszerfal alatt van két biztosíték. Úgy rémlik, hogy a ködlámpáé az egyik, a másik meg valami opcionális fogyasztóé. De lehet, hogy nem ködlámpa, hanem hátsó ablak fûtés. A kapcsolási rajzról le tudod olvasni, de a legegyszerûbb, ha minden biztosítékot ellenõrzöl. :)

5609 jocking . 2012-11-22 21:04:31  Előzmény:Kantuly János: 74224

Igen, van, igen, ott, igen, az az. :D Biztosítékokat lenne érdemes megnézni, ha az égõ jó, de a vezetékeket se árthat.

5608 Kantuly János 2012-11-22 21:00:27

Sziasztok!

1.1 Trabin van gyárilag hátsó ködlámpa? A bal hátsó lámpatest alján, a prizma felett az az lenne? Nekem nem világít, pedig az izzó jó... A kapcsolója a mûszerfal bal oldalán található?

5607  Spityu 2012-11-22 20:20:47  Előzmény:Ledacs-Kis József: 74222

Én NGK BP6ES-t használok Trabant 1.1-nél, 1.3-hoz is jó lesz. Arra kell figyelni, hogy ne hamkó legyen, és akkor tuti alkatrész lesz. Könnyû felismerni az ilyet.

[url]http://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]

5606 Ledacs-Kis József 2012-11-22 19:26:25

SZiasztok!
Wb1.3 hoz mely gyertya fajta jó?
Elõre is köszi:)

5605 Varga Tibor 2012-11-22 18:25:02  Előzmény:révai ákos: 74220

90-nél azért többnek illik lennie az olajnak, általában 95-120 között van a normális érték.

5604 révai ákos 2012-11-22 10:49:49

Sziasztok !

Olajtémában kérdeznék. Az autóban lévõ motorolaj milyen hõfokra melegszik fel normális, nem pörgetõs vezetési stílus mellett?

Én úgy halottam 90 fok körüli ez az érték. Ehhez képest az olajhõfokjelzõk akár 120-150 fok ig vannak skálázva. Ezek szerint akár 120-150 fokig is kell hogy bírja egy jómiNõségû, szintetikus olaj a hõt elégés nélkül, vagy ez már irreális elvárás. Kiválképpen, hogy a forró hengerfalon csak viszonylag kis mennyiségû olaj kerül kenésre egy adott pillanatban.

Elõre is köszönöm.

üdv Mykee



5603 Őry Gábor 2012-11-22 07:28:22  Előzmény: Spityu: 74217

És nem volt rajta a szikravédõ, vagy azzal együtt is lehet ilyet csinálni?

5602 Szebelédy Péter 2012-11-21 23:21:33  Előzmény:Németh János: 74216

A KMGY tudtommal trabihoz készült, csak rátolod a csatlakozót és megy is. De abból is van 2T/4T verzió, figyelj rá. Lada mérõt se bonyolult bekötni, +/- és a jelvezeték a kombimûszer fehér drótjára mehet.

5601  Spityu 2012-11-21 20:36:09  Előzmény:Őry Gábor: 74215

Instant implantátum a comb bõre alá. Még a testmódosítók is megirigyelnék. Jelenlegi állapotában 10 centis sebhely.

5600 Németh János 2012-11-21 18:46:53  Előzmény:Szebelédy Péter: 74214

Értem és a KMGY mûszer rácuppantom és megy is vagy azt is kell kötözgetni.

Ha már mûszerek Lada ford számmérõt láttam már sok Trabiban azt könnyebben be lehet kötni?

5599 Őry Gábor 2012-11-21 13:50:52  Előzmény: Spityu: 74213

Mi lett vele?

5598 Szebelédy Péter 2012-11-21 08:23:32  Előzmény:Németh János: 74212

Hello!

A barkas/2T waresz kombimûszere más, mint a 4T-ké. Egyedül az üzemanyagszintmérõ fog jól mûködni. Fordulatszámot meg alapállapotban végképp nem mér. Készítettem egy panelt, amivel megoldható, de még nem teljesen tökéletes az sem :)

5597  Spityu 2012-11-21 08:09:02  Előzmény:Ackermann Balázs: 74211

Pontosan nem tudom, de szerintem a keménysége nem változik. Max. "helyreáll". Nem tudom, hogy a melegítés-hûtés azonos alak esetén változtat-e a lapban lévõ feszültségen, szerintem nem igazán. Aztán lehet, hogy pont az a célja a kovácsolásnak, nem pedig a nyugalmi helyzetben látható alak megváltoztatása. Fogalmam sincs.
Érdekes dolog, de a fogaskoszorú például nemcsak átfedéssel van illesztve a lendkerékre, hanem rugós is! Múlt héten vágtam egy darabkát a rosszból, hogy csináljak belõle lendkerékrögzítõ éket, aztán amikor az elsõ vágás átért, majdnem besatuzta a mm korongot, de szerencsére hátralökte flexestõl mindenestõl a kezemet. Aztán a maradék sorját elvágva kb. 3 centit összébb ment a két vége a fogaskoszorúnak. Nem gondoltam volna. A satuzás nem lett volna kellemes élmény, bár a szikrafogó épp fenn volt, egy szétrobbanó korong így is tud tarolni. Egyszer egy ismerõsöm szögvasat aprított nagyflex-szel és hasonló szituációban õ nem úszta meg így. :P

5596 Németh János 2012-11-21 04:32:39  Előzmény:jocking .: 74208

jo reggelt. Köszi szépen, találtam hirdetõs oldalon kettõt egyik 20 másik 30 egyikbõl sem engednek. De még majd körbenészek vagy érdemesebb azt a ledes mûszert ami a barkasokban van? (fogyasztásmérõs cucc van benne)

5595 Ackermann Balázs 2012-11-20 22:14:43  Előzmény: Spityu: 74210

Köszi a választ! :)

A legfelsõ lap egész biztosan más, mert két kis gumipogácsa tartja el a kötegtõl. Még annyi különbséget fedeztem fel, hogy nincsenek ferdén levágva a lapok végei, úgy emléxem, de nincs most elõttem.

A kopást nem hinném, hogy nagyon játszana, 80 ezret futott az autó és tuti szétszedte zsírozgatni az öreg akié volt. :)

A fáradás viszont elég valószínû. Ha kovácsolom nem lesz keményebb ugye? Gondolom felhevítve újra ívelik a lapokat...

Én vagyok az az üdítõ kivétel, aki nem ültetni és nem is keményíteni akar! :D :D :D Álljon peckesen, legyen Volvosan puha! ;)

5594  Spityu 2012-11-20 21:07:55  Előzmény:Ackermann Balázs: 74209

Gondolom a rugólapok számán, sorrendjén nem szeretnél variálni. Megoldás jelenthet egy újabb 2T jobb állapotú kötegének beépítése. Ha jól tévedek, akkor csak az alsó hármat összefogó, alulról számítva 3. lapon található fülekben tér el a korai és a késõbbi 601 laprugója. Ez könnyedén kicserélhetõ vágó, kalapács, nagy csavarhúzó, csõfogó stb. segítségével. A rugólapok kopásából adódóan sajnos lejjebb kerül a kocsi orra, na meg ott van a már említett fáradás. Szerintem a legjobb megoldást a csere vagy a kovácsolás jelentené.
Ha mégis változtatnál a kötegen, akkor esetleg hetenél be csúszólapokat, amik hátul is vannak.

5593 Ackermann Balázs 2012-11-20 20:28:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 74182

Senki nem tud tanácsot adni laprugó kérdésben? :'( Szeretném, ha rendesen állna az orra, mint 46 évvel ezelõtt, nem ilyen kókadtan. :)

5592 jocking . 2012-11-20 18:52:14  Előzmény:Németh János: 74207

20 körül szoktak a jobb állapotúak elmenni.

5591 Németh János 2012-11-20 18:40:10

Csaó a KMGY mûszernek mi a reális eladási ára ha venni szeretnék?

5590 Csády Szabolcs 2012-11-20 16:21:45  Előzmény:Biacsics Gábor: 74205

Ha sikerül megszerezni, akkor kérlek oszd meg, szerintem vannak itt még érdeklõdõk. :)

5589 Biacsics Gábor 2012-11-20 14:58:36  Előzmény: Spityu: 74202

A kipuffogórendszert velük szeretném majd csináltatni,most eléggé öszvér van a kocsi alatt,fele wartburg fele trabant.Motort inkább magam reszelném.Egyik fórumtárs segítségével úgy néz ki +lesz a német tuningleirás magyar verziója.

5588  Spityu 2012-11-19 18:51:23  Előzmény:Kárász Endre: 74203

Ezt a táblázatot már láttam. Az a baj, hogy mindig legyintek: ez úgyis le van írva a másik leírásban stb., aztán csak utólag jövök rá, hogy nem egészen ugyanaz, de akkor már nem találom az elõzõ forrást és így tovább. Azt hiszem, nem kell bemutatni. :)
Valaki elmagyarázná, hogy az ékszíjtárcsa és a lendkerék anyájának nyomatékát hogyan kell értelmezni? :) A +/- az okés, annyi szórás lehet a meghúzások között. No de amikor meg van adva egy +40%-os érték, az mi a frászt jelent? 100-zal is jó meg 140-nel? :D Na meg ott van az ékszíjtárcsa 24-es anyája 44-gyel, a hengerfej 10-es csavarja pedig 41-gyel. Utóbbi ráadásul alumíniumban! Igaz, elõbbit biztosítja a lemezke.

5587 Kárász Endre 2012-11-19 17:08:34

Múltkor meghúzási nyomatékokról érdeklõdtem. A német nyelvû "Hogyan tovább?" könyvben jóval részletesebb adatok találhatók a [url=http://trabitechnik.com/index.php?page=43&lang=de&page_number=2]lap[/url] alján lévõ táblázatban.

5586  Spityu 2012-11-19 15:15:22  Előzmény:Biacsics Gábor: 74201

Cég pl. Ninauszék, azt hiszem, elég meggyõzõ a videójuk. Egyedi fõtengely, membrános motor, rezó és egyéb finomságok. :D Az a motor kb. 80 lóerõs, de inkább több.

5585 Biacsics Gábor 2012-11-19 14:38:34

2T Wartburg motorhoz keresek teljesítmény növelõ leírást.(lóerõbõl soem elég jeligére...:D )Minden megoldás érdekel vagy cég akifoglalkozik ilyennel.Egy német nyelvû leirás van fen a neten,de ahhoz azért hiányos a német tudásom h az alapján nekiálljak.Pár éve volt magyar foditása is egy másik honlapon amit akkoriban letöltöttem de most nem találom,meg a neten sem.Esetleg nem töltötte le valaki más is?

5584 Németh János 2012-11-18 19:16:47  Előzmény:Kantuly János: 74199

Az viszont kellene szerintem, a rotoron van egy vákumdob oda vezetne egy gumicsõ elvileg :) gyakorlatilag rengeteg gondod megoldódik ha lecserélsz egy jópár gumicsövet, felpucolod a test csatlakozásokat és kitakarítod kontaktsprayel a csatlakozókat meg kis bronzkefével. Nekem ezektõl helyrejött a reflektorom meg a bal oldali világításom.

Emberek nem is gondoltam, hogy ien jó a gyári pedálsor most olyan könnyû a kuplung mintha lószarba lépnék :D Ediig olyan volt mint tíz kamazban egyszerre.

Amúgy [b]Janner[/b] a pedálmû alu öntvény és az acél stift eleszi egy idõ után Én arra írtam a felhegesztést. Ott nem értettük meg egymást :)

5583 Kantuly János 2012-11-18 16:39:33  Előzmény:jocking .: 74198

Nem tudom, autóztam, ahogy szoktam, aztán feltûnt ez a jelenség.
Pár nappal korábban láttam (és hallottam) egy BMW-t, ami ugyanezt a jelenséget produkálta, ott lehúzták az alapjárati motorról a kábelt és megoldódott.
Gondoltam ebben is van ilyesmi, aztán én is mûködés közben elkezdtem lehúzgálni a kábeleket. Lehúztam egyet, akkor nem történt változás, majd lehúztam a következõt és beállt az alapjárat. Azóta nem volt vele gond. Ja és a vákuumcsõ sincs meg, ami a légszûrõbõl vezet valamerre.

5582 jocking . 2012-11-18 15:37:49  Előzmény:Kantuly János: 74197

A karbira 3 vezeték megy, amiket szét lehet húzni. Az egyik a szívató rugóházának a fûtése, az nem befolyásol semmit az alapjáratban. A másik egy érzékelõ, ami a pillangószelep állását mutatja meg az alapjárati elektronikának. A harmadik vezeték az alapjárati elektronika vezérlõszelepéhez megy, bár normális esetben melegen nem lenne alapjárat, ha ezt húzod le. Érdemes lehet kipucolni a karbit és ellenõrizni ezen részek mûködését. A porlasztó földelõvezetéke a helyén van?

5581 Kantuly János 2012-11-18 15:19:01  Előzmény: Spityu: 74195

Akkor ez még így normális, hogy ketyeg hidegen?
Nem volt még felújítva a motor, 130e km körül lehet benne.

LPG-sre alakítottad át vagy úgy vetted?

Nekem az alapjárat egy idõben ingadozott, le-fel, le-fel (fordulat), aztán volt, hogy 2500-on pörgött egyfolytában. Lehúztam egy csatlakozót a karburátorról és azóta jó és alapjárat is van.

Mi lehetett az vajon?

5580  Spityu 2012-11-18 14:33:29  Előzmény:Őry Gábor: 74194

Lehet kapni külön. Trabant / Wartburg szénkefe - így kell kérni. Néha még gyárit is találni. Amit kaptam, azon volt csúszósaru, amit ugyebár lecsíptem.

5579  Spityu 2012-11-18 14:32:08  Előzmény:Kantuly János: 74193

Szerintem esztergályos is megcsinálja, én konkrétan generátor felújító mûhelybe vittem. Nem nagy ügy.
A motor szerintem tûrhetõ hangú, nem gyári új, de simán jó. Az enyém is lassabban ketyeg hidegen, üzzemmelegen már normál az alapjárat. Gázüzemû, úgyhogy szívatóval (jelenleg) nem nagyon tudok variálni, de nem is akarok. Jó ez így.

5578 Őry Gábor 2012-11-18 11:08:51  Előzmény: Spityu: 74192

Lehet kapni külön szénkefét, vagy csak a tartóval együtt?

5577 Kantuly János 2012-11-18 10:25:04  Előzmény:Németh János: 74191

Bocsáss meg, félreolvastam, én a pedálra gondoltam.
Nekem csak pedál volt javítva, a többi szerintem még nem volt csinálva.
Miért szükséges ez a felújítás? Pláne évente?!

[b]Spityu[/b]

Akkor nem túl bonyolult mûvelet, a forrasztás az megy, szoktam elektronikázni.
Felszabályzást esztergályos meg gondolom megcsinálja kis pénzért.

Egyébként így jár a motor hidegen... [url=http://youtu.be/Rfgj_-qcdNA][b]videó[/b][/url]
[i](Módosította Janner 2012.11.18. 11:33-kor)[/i]

5576  Spityu 2012-11-17 21:01:41  Előzmény:Kantuly János: 74190

Csak a megfelelõ villáskulcs kell (talán 8-as), ahhoz, hogy ki tudd venni a feszültség szabályozót, utána pedig kibillenteni a szénkefetartót. Ehhez ki kell csavarni a két tõcsavart.
A szénkefék cserjénél kellhet egy kis segítség, ott illik pontosan forrasztani a réz sodronyt. A szénkefét ugyebár egy rugó nyomja kifelé, ez az ami kicsit nehezíti a pontos forrasztást. De megoldható egyedül is.