Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5675 Kenyér Zoltán 2012-12-10 21:21:34

Sziasztok! Itt a hideg, segítség kéne. Hibajelenség: Wartburg 4t hidegindítás iszonyatosan rossz volt. Nagy nehezen sokadik indításra indult csak a kocsi, és sokáig fuldoklott kékes feketés füstöt eregetett a kipufogó. Kikötöttem a bokszkesztyûbõl a kartelszûrõbõl jövõ csövet, bokszkesztyût ledugóztam. Így hidegen is könnyen indul, egybõl van stabil alapjárat, 1-2 perc melegedés után pedig terhelés alatt sem rángat a motor. De a kartelcsõbõl amíg hideg a motor kékes füst jön. Olaj, meg hasonló rondaság nem. Kartelszûrõ csere megoldja a gondom, vagy itt valami más gond lehet?

5674 Kunyi Tamás 2012-12-10 20:17:07  Előzmény:szilágyi József: 74289

Szia! Mikor anno nekiálltam a lezárt témákat elolvasni, ott valami IFA benzinkályháról olvastam valamit, vagy már nem is tudom... de valami hasonló.

5673 szilágyi József 2012-12-10 18:56:09

szaisztok! tudvki vmi extra fûtési ötletet 2T-e már a hátsõ motortakaró lemezen is van egy csõ ami a fûtéscsõbe egy bele midne csõ a helyén de nem elég :S:S:S S.O.S fagyhalál:/

5672 Őry Gábor 2012-12-10 16:18:38  Előzmény:Kárász Endre: 74287

Szerencsére azóta nem csinálja. És átment a mûszakin!

5671 Kárász Endre 2012-12-10 13:12:17  Előzmény:Őry Gábor: 74286

Neked szellemek kölzötek a Trabidba:)
Lehet, hogy valami ravasz helyen összeérnek a madzagok... Még annyit tudok hozzáfûzni, hogy a bajuszkapcsolóban a parkolófény (ami csak a bal oldali helyzetjelzõre ad feszültséget) érintkezõje a tápot akkor kapja meg, ha a slusszkulcs "P" helyzetben van.
Az indexrelé pedig akkor villog gyorsan, ha a 2*21W-nak megfelelõ ~3,5A áramerõsségnél kevesebb folyik.

5670 Őry Gábor 2012-12-10 07:14:55  Előzmény:Kárász Endre: 74282

A kapcssoló bekötéseihez nem nyúltam. Lehet, hogy csak két kapcsolási állapot között ragadt valami. Csak nekem nehogy a mûszaki közben csinálja!

5669 Támba Csaba 2012-12-09 20:06:44  Előzmény: : 74283

A legvalószínûbb, hogy a feszültségszabályozó megtért a teremtõjéhez, de hibás diódahíd is lehet.

5668 Németh János 2012-12-09 19:25:52

CSaó Mindenkinek!

Komoly problémára lenne kérdésem. Trabi ajtónyitója beszokott fagyni? Azaz hajlamos rá? Vagy nem?
Nekem kicsit több mint 1 éve van meg az autó tavaly télen nem fagyott be soha, idén sikerült befagynia. Vagy esetleg köszönhetõ annak hogy le lett egy picit mosva és a víz belefagyott?

Lényeg ami a lényeg, hiába jégoldóztam, utána olajoztam még mindig alig lehetett kinyitni. Most volt egy garnitúra abból a vezetõ oldalit lecseréltem egy ien fémzárházasra, (eddig ien mûanyag volt a zárház) Amit beleraktam bele van írva a doblin vagy mi szóval gondolom az gyári, és jó is lesz sokáig.

5667   2012-12-08 15:07:40

Sziasztok! A következõ hibajelenség áll fenn:

Jár a motor, tompított fényszórók bekapcsolva vannak. Kis gázadásra a fény erõsödik, majd ha járatom a motort 1500 körül, akkor onnantól nagyjából 0,5 másodpercenként "pislog" a lámpa. A pislogás itt azt jelenti, hogy egy pillanatra a lámpa fényereje lecsökken, majd visszaerõsödik. Alapjáraton nem pislog a lámpa, csak gyengébben világít.

Mi okozhatja ezt? Generátor és/vagy feszültségszabályozó probléma lehet? A töltésjelzõ nem parázslik.

Elõre is köszönöm a választ.


[i](Módosította Jurij 2012.12.08. 16:08-kor)[/i]

5666 Kárász Endre 2012-12-07 07:08:49  Előzmény:Őry Gábor: 74280

Ha az említett két alkatrész cseréjénél lebotottad a bajuszkapcsoló vezetékét, akkor vélhetõen az index és a bal oldali helyzetjelzõ vezetékét cserélted össze. Az indexrelé akkor kapcsol szaporán, ha az elsõ és hátsó indexlámpa 2*21W teljesítményénél kisebb van bekapcsolva, magyarul ha az egyik izzó kiég. Például ha az index helyett a 4+5W helyzetjelzõ van bekötve. A bajuszkapcsolón két független kapcsoló van, amit a kar le-fel tologatásakor mûködtetsz: az egyik az indexrelét kapcsolja össze a jobb-, vagy baloldali indexszel. A másik a gyújtáskapcsoló "P" helyzetében kiadott 12V-ot teszi a bal helyzetjelzõre, ha a kart lefelé nyomod (parkolófény).

5665  Spityu 2012-12-06 21:54:09  Előzmény:Őry Gábor: 74280

Az említett két alkatrész cseréje oldotta meg, vagy aközben raktad helyre a bajuszkapcsoló bekötéseit? Gondolom, ott kavartál el valamit.

5664 Őry Gábor 2012-12-06 20:10:45

Találós kérdés:

Gyújtás ráad, villog a bal oldali helyzetjelzõ és az index visszajelzõ, kattog a relé. Gyorsan. Kapcsoló alaphelyzetben. Ráadott világításnál nem.
Index jobbra, normál tempóban villog a jobb index és a bal helyzetjelzõ.

Segítség: indexbúrát és kormánykereket cseréltem.

Ui: Aztán abbahagyta.
[i](Módosította orygabor 2012.12.06. 21:14-kor)[/i]

5663 Katona Zoltán 2012-12-05 10:54:24  Előzmény:Támba Csaba: 74276

Igazából nekem nem adapter kell, mert a kormánynak nincs vez. egysége, igazából párhuzamosan kéne a távirányító nyákjára ráforrsasztani a kormány multirészének a vezetékeit.

5662 Katona Zoltán 2012-12-05 10:49:12

Igen, ezekre a megoldásokra én is gondoltam, de aztán késõbb elvetettem :)

5661  Spityu 2012-12-04 19:18:07  Előzmény:Támba Csaba: 74276

... az éleknél szigorúan hõre lágyuló ragasztóval kinyomva. :D

5660 Támba Csaba 2012-12-04 19:07:32  Előzmény:Katona Zoltán: 74274

A Renault Megane II-esekhez gyárt valaki ilyen adaptert. A Megane klubban talán tudnak segíteni.

Vagy...3M-es kétoldalas ragasztóval rápattintod a távirányítót a multikormányra...:)))

5659 Forgács Balázs 2012-12-04 18:22:30  Előzmény:Rell Miklós: 74269

helló,
Az autó már több éve a tulajdonunkban van, de nagyon ritkán használjuk, évente kb 300km-t. Mostanában több idõm van itthon, úgyhogy a családból rám jutott a karbantartása. Pár hónapja van vele indítási probléma, iletve rángat. Így belenéztem, s akkor fedeztem fel a mágnesszelep hibáját, onnan meg jött elõ a többi. Egyelõre kipucoltam a karbit, lecseréltem a szûrõt. Most indul. Ma például alapjáratot akartam állítani: Üzemmelegre járattam, gázbovdent kilazítottam, alapállásérzékelõ csavart kitekertem, így próbáltam a levegõcsavarral alpjáratot állítani, de egyik irányban sem reagált rá. Ha befelé csavarom, csökken, vagy nõ a fordulat? Ha jól tudom ezzel kell alapjáratot állítani, ugye?
A fordulatszámjelet még nem is vizsgáltam, elõbb legyen alapjárat.
[i](Módosította fobq 2012.12.04. 19:23-kor)[/i]

5658 Katona Zoltán 2012-12-03 20:41:15

Sziasztok!

Olyan elektronikai mûszerész emberre volna szükségem, aki nagyon vágja a témát. Kihívást jelentõ feladatom volna számára :)

Remélem tudtok segíteni.
Röviden: Van egy multis kormányom, és van egy távirányítóm a fejegységemhez. Na, ezt a kettõt kéne nekem összehozni valahogy.

Aki tud benne segíteni jelezzen,
köszi!

5657 Őry Gábor 2012-12-03 19:34:11  Előzmény:Németh Márk: 74272

Éppenséggel lehet a kis elõgyújtás is az oka. Talán egyszerûbb ezzel kezdeni.
[i](Módosította orygabor 2012.12.03. 20:34-kor)[/i]

5656 Németh Márk 2012-12-01 11:08:27

Sziasztok. Kicseréltem a megszakítós gyújtást elektronikusra. Hát ég és föld a kettõ erõsebb szikra stb. Az lenne a kérdésem h. olyan probléma lépett fel h. végsebességre nem megy jól, üresbe kipörög, alapjárat is egyenletes de olyan erõtlennek tûnik. Menet közbe kinyomom a kuplungot kicsit felpörög magától. Kevés lenne az elõgyújtás ?? Vagy esetleg karbin kéne állítani valamit ???

5655 Rezes Balázs 2012-11-30 22:00:23  Előzmény:Szebelédy Péter: 74256

Egyelöre nem vettem észre vizfolyást.A vizhütö egy picit dzivárog de eddig nem volt vele gondom.Még szt hallottam hogy a fütö rsdiátor szokott eltömödni!!

5654 Németh János 2012-11-30 04:30:26  Előzmény:Kantuly János: 74261

jo reggelt. Olyan még nem lehet, hogy leragad a gyújtáskapcsoló és bent pörög az önindito a motorral együtt? Nekünk egyik verda azt csinálta, plusz egy gyujtáskapcsolo beépités után megszûnt. :) Nekem nem volt idõm wd400 kimostam csöpögõsre, aztán kontaktspray. Azota pöcc röff, finom a járása a kapcsolonak. Szerintem érdemes kipucolni.

5653 Rell Miklós 2012-11-29 23:40:54  Előzmény:Forgács Balázs: 74267

A 2 fúvókát ütközésig kell csavarni, és ekkor még látszik menet.

Szerintem a középsõbe is tudsz levegõt fújni, de azon olyan kicsi a lyuk, hogy nem veszed észre az áramlást. Ez egyébként egy vákuumcsõvel az elõgyújtás szabályzóra megy.
(a jobb oldali "csálé" csonk egy rövid csõvel a karbi szivató-szabályzó részére, a bal oldali meg fel a "boxkesztyûre", és a táp-vákuumot adja a hideg-meleg levegõ választó "érzékelõ"-nek)

5652 Kovács Attila 2012-11-29 20:12:03

Kérdésem az lenne hogy van egy 1.3-as Wartbym és szeretnék bele egy üzemanyag atfolyásmérõt!A gondom az lenne hogy a 601es trabikban is volt olyan maga az át folyás mérõvel amin van 3 vizeték: barna,fehér,zöld!MELYIK MI?A mérõ mûszeren pedig fekete,fekete-piros,zöld,barna dupla saruval,fehér!És itt MELYIK MI?HOGYAN KELL BEKÖTNI?Vagy a 353-as wartburg kombinált mûszerét hogyan kössem be és ahoz jó a 601-es trbi átfolyásmérõje (a benzin átfolyós)!Ja és még az érdekelne hogy az átfolyón 2 kimenet van melyik a belyövõ és melyik az elmenõ csonk!KÖSZI ELÕRE IS!:rolleyes:

5651 Forgács Balázs 2012-11-29 18:43:44

Helló,
Weber 1.3 karburátorról kérdeznék.
A karburátorfedélen felülrõl látható 3 fúvóka, a középsõ kicsi, két szélsõ nagyobb. A két szélsõt teljesen be kell csavarni? Mert nekem ütközésig vannak, de még 4-5 menet kiálátszik. Ha felcserélem, a rövidebb bemegy tövig, a hosszabb meg bele se kap.

Másik kérdés: A pillangószeleppel egy magasságban van 3 csatlakozó 3 csõ részére. A középsõbe pumpával nem tudok levegõt fújni. Ez tömõdést jelent? Miért felelõs ez a furat?
- Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai c. cikk "A karburátor alsó része" kép 10-es jelzésû furat.-
Köazönöm
[i](Módosította fobq 2012.11.29. 19:44-kor)[/i]
[i](Módosította fobq 2012.11.29. 19:44-kor)[/i]

5650 Őry Gábor 2012-11-29 09:26:24  Előzmény:Kantuly János: 74261

Érdemes még megnézni, hogy abehúzóvilla tengelye megvan-e. Ha kiesett, akkor nem, vagy csak néha ér el a bendix a fogaskoszorúig. Aztán azon a helyen szépen megeszi a fogakat.

5649  Spityu 2012-11-28 22:48:13  Előzmény:Kunyi Tamás: 74264

Vááá... valóban. A sebváltónál van egy kupak, azt hiszem, az eltávolítható, ott lehet leselkedni. De szinte biztos vagyok abban, hogy az önindító a hibás.

2T-nél a fõtengely csak a gyújtást és a váltót hajtja közvetlenül. A ventilátorra ékszíjjal jut el a meghajtás.

5648 Kunyi Tamás 2012-11-28 22:40:35  Előzmény: Spityu: 74263

Spityu, neki 4T-je van, nem? :D Márcsak a ventilátoros megpörgetés miatt.
Egyébként 2T motort régen láttam már :/ azon a fõtengelyen van a ventilátor igaz?

5647  Spityu 2012-11-28 22:07:26  Előzmény:Kantuly János: 74261

Háttõõõ... Elsõ körben vedd ki az önindítót. Forgasd meg a lendkereket a ventilátornál fogva, közben figyeld a fogaskoszorú állapotát, keress foghiányt, vagy repedést, bármi rendelleneset. Szerintem max le lesz néhány fog oldala gömbölyödve, ami önmagában nem baj.
Sanszosabb, hogy a bendix ment el az önindítóban. Házilag cserélhetõ, 3-4ezer forint.

5646 Rell Miklós 2012-11-28 22:06:52

Az, hogy a szelep csak behúz, de nem megy vissza, teljesen normális, majd a vákuum visszahúzza. A fordulatszám-jel ellenõrzésére egy LED-es módszer le van írva a javítási útmutatóban (gondolom, ez megvan?)

5645 Kantuly János 2012-11-28 21:55:19

Sziasztok, újabb problémám támadt a járgánnyal.
Kb. 20km után (mikor már a motor jó meleg), ha leállítom utána nem bírom beindítani, mert mikor indítóznék akkor csak egy pörgõ motorhangot hallat a kocsi.
A hang végén pedig kaparás hallatszik. Tehát egy elpörgõ motorhang van.
Ma is szerencsém, hogy nem volt a hátamnál senki, hátramenetbe kapcsolva indítózva egyszer elkapta, akkor meglendült, lepadlóztam és tolatva beindult...
Nem tetszik ez így nekem, az önindító 3 hónapja volt "felújítva".

5644 Kunyi Tamás 2012-11-28 20:31:38  Előzmény:Forgács Balázs: 74258

Vagy ha tudnál szerezni egy fordulatszámmérõt (KMGY,Lada, vagy akármilyen más) Adsz neki testet, 12V-ot, és a jelbemenetére a fehér vezetéket.
Vagy valami leddel, de lehet az túl gyorsan villogna.

5643 Szebelédy Péter 2012-11-28 20:26:43  Előzmény:Forgács Balázs: 74258

Multiméterrel csk akkor, ha tud frekvenciát is mérni, legalábbis én nem tudok jobb ötletet.

5642 Forgács Balázs 2012-11-28 19:07:36  Előzmény:Rell Miklós: 74251

A másik kérdésem:
Hogyan tudnám leelenõrizni, hogy az alapjárati vezérlõ megkapja-e a fordulatszámjelet?
Multiméterrel lehetséges?
Ha jól tudom, a jel a fehér vezetéken jön a gyújtáselektronikából az alapjárati vezérlõ 4-es lábára.
[i](Módosította fobq 2012.11.28. 20:08-kor)[/i]

5641 Forgács Balázs 2012-11-28 18:59:28  Előzmény:Rell Miklós: 74255

Ma beszereztem egy ép mágnesszelepet. 12V-on behúz, de ha lekapcsolom feszültségrõl nem tolja ki magától. Ez így normális? Nem kellene bele egy rugó? Vagy a vákuum hatására fog visszazáródni?

5640 Szebelédy Péter 2012-11-27 23:43:15  Előzmény:Rezes Balázs: 74252

Valahol levegõsödik a rendszer szerintem. A fûtõtest van legmagasabban, az hamarabb megkapja a levegõt. Nem fogy a vized?

5639 Rell Miklós 2012-11-27 22:27:40  Előzmény:Rell Miklós: 74254

egyébként ezt tényleg leírhatták volna egyértelmûbben, de az eredeti így hangzik: "Achtung! Während der Warmlaufphase des Motors schließt der Schalter nicht!" Warmlaufphase = melegfutásifázis. Ezt fordították melegjáratásnak, valójában a felmelegítést jelenti, tehát amíg még nincs üzemi hõfokon.

5638 Rell Miklós 2012-11-27 22:02:28  Előzmény:Kunyi Tamás: 74253

"melegjáratási" = tehát még hideg :P
és ilyenkor valóban, az a szivatós mittudoménmilyen mechanika ott a másik oldalon kiemeli a bowdenívet, és nem érintkezik a "kapcsoló"

5637 Kunyi Tamás 2012-11-27 12:56:44  Előzmény:Rell Miklós: 74251

Értem én, csak azt írja a könyv, hogy üzemmeleg állapotban nem érintkezik a folytószelep érintkezõje.
"Figyelem! A motor melegjáratási fázisában nem zár a kapcsoló!"
Vagy rosszul értelmezem?

5636 Rezes Balázs 2012-11-26 23:08:05

Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne van egy 4ütemü Wartburg kombim már elég régota van ilyen autonk nem ez az elsö de iyennel még nem találkoztam:A lényeg a kocsi egyik naprol a másikra elmegy a fütés a csövek melegek a termosztát nyit zár légtelenités után az autoban fütés lesz de másnap reggelre ugyan ugy nincs fütés szoval ennyi.Ha valaki találkozott már hasonloval vagy tudja a megoldást snnsk örülnék.
Elöre is Köszönettel Balázs.

5635 Rell Miklós 2012-11-26 22:50:31  Előzmény:Kunyi Tamás: 74250

igazán nem kötekedni akarok, de idézek az általad említett javítási útmutatóból:
"-Beindítjuk a motort, és 2500-3000 f/perc fordulatszámra növeljük. A voltmérõ már nem jelezhet feszültséget.
-Zárjuk a fojtószelepet, ill. már nem mûködtetjük a gázpedált. Ezzel leesik a fordulatszám. Kb 1500 f/perc fordulatnál ismét feszültséget kell jeleznie a voltmérõnek."
Szerintem ez kb azt írja le, amit én írtam.

5634 Kunyi Tamás 2012-11-26 20:09:41  Előzmény:Forgács Balázs: 74249

Tudjátok, amikor átnéztem a táblázatomat, magam is rájöttem, hogy nem jó :D
De a viccet félretéve, én a Trabant 1.1 szerelési könyvébõl hámozgattam ki ezt. Lehet Nektek is megvan PDF-ben. A 113. oldaltól ír errõl "részletesebben" - bár én többet vártam ettõl a könyvtõl is, de mind1. Szóval nekifutok mégegyszer. A fordulatszámjel hibáját valószínûnek tartom én is, jó meglátás!

5633 Forgács Balázs 2012-11-26 09:49:27  Előzmény:Kárász Endre: 74248

Egyébként most láotm, az én táblázatom is rossz: "Mágnesszelep zár?" helyett "mágnesszelep nyit?" ha 0:logikai nem-0V
ha 1:logikai igen -12V

5632 Kárász Endre 2012-11-26 08:23:57  Előzmény:Forgács Balázs: 74247

Húha, most én is vakarom a fejemet:) slimtomi táblázatának utolsó sora a talány:
-Ha nagyobb fordulaton tényleg lekapcsol, ahogy Grisa is emlékszik rá, akkor jó az utolsó sor.
-Ha nem kapcsol le(ez az ésszerûbb), akkor tényleg úgy jó, ahogy írtad: nem.....igen....12V

Prokee cikke alapján szerintem nem kapcsol le. Ráadásul akkor tényleg felesleges lenne a fojtószelep helyzetét ellenõrizni.
Ahogy nézem, vagy az alapjárati elektronika nem jó, vagy pedig a gyújtásvezérlõtõl nem kapja meg a fordulatszámjelet.

5631 Forgács Balázs 2012-11-26 07:23:38  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

Igen, ahogyan Prometheus írta, én is úgy értelmeztem a cikket, tehát a táblázat utolsó sora
nem...............igen...........12volt
Mert túl nagy érvágás lenne a motornak az alapjárati furat elzárása.
De ezen ne vesszünk össze. A kérdés még mindig az, hogy ezt az elektronika okozza? Vagy lehet más hibaforrás is?
Tulajdonképpen ez egy NAND logikai kapuként is felfogható, ha a táblázatnál maradunk, és a cikkben leírtak szerint kijavítjuk az utolsó sort:
folytószelep zár? NAND fordulatszám>1500 = Mágnesszelep zár?
1 NAND 1 = 0
1 NAND 0 = 1
0 NAND 0 = 1
0 NAND 1 = 1

Nálam jelenleg olyan, mintha nem kapna értékelhetõ fordulatszámjelet, így csak egy NOT mûveletet végez az elektronika
NOT folytószelep zár? = Mágnesszelep zár?
NOT 1 = 0
NOT 0 = 1

5630 Szebelédy Péter 2012-11-26 06:50:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

Itt az oldalon van egy cikk errõl, ott úgyemlékszem azt írták, hogy csak motorféküzemben kapcsol le a szelep, amit onnan tud, hogy 1500 felett a fordulat + érintkezik az alapállapot kapcsoló. Sztem az érezhetõ lenne kigyorsításkor, ha hirtelen leállna az alapjárati üzemanyag, és csak a gázpedál küldi be az anyagot...

5629 Rell Miklós 2012-11-25 23:04:55  Előzmény:Kunyi Tamás: 74244

régen ezen sokat törtem az agyam, mert nem túl sok infó van errõl. ha pontosan úgy lenne, ahogy írod, akkor nem lenne értelme lekérdezni a gázbowden-állást (hiszen a táblázatod szerint a szelep állása csak fordulatszámfüggõ). Ha jól emlékszem, akkoriban arra az eredményre jutottam, hogy különbözõ fordulaton következik be a kapcsolás nyitott és zárt fojtószelepnél, vagyis:
- gázt adva nagyobb fordulatnál kapcsol ki (amikor a karburátor már bõven a részterheléses üzemben mûködik, így nem érzõdik a szelep kikapcsolása)
- motorfékezve alacsonyabb fordulaton kapcsol be újra, hogy hatékonyabb legyen a motorfék (és kisebb a fogyasztás), de még biztonságos legyen a visszakapcsolás (és a motor ne álljon le).
csak mellesleg mondom, hogy kb 2 éve kínlódtam vele utoljára: minden úgy mûködött ahogy kellett, a kocsi néha mégis leállt (jellemzõen kuplungoláskor, váltás közben). Motortérben hallgatózva, majd mérve azt tapasztaltam, hogy a szelep késõn kapcsol vissza, emiatt áll le a motor néha. Nem tudtam mit kezdeni vele, de a megoldás magától jött: egyszer csak széthullott az egész (mármint a szelep). Újat kellett beleraknom. Az meg nem késlekedett a visszakapcsolással. Viszont ez drága mulatság, néhány éve még 3000-ért vettem, most már 8000 körül van :(

5628 Kunyi Tamás 2012-11-25 21:49:53  Előzmény:Kárász Endre: 74243

Igen, és üzemmelegen - nyugalmi állapotban nem ér hozzá a fojtószelep érintkezõje a másikhoz. Így üzemmelegen 1500/min felett zár a mágnesszelep, mivel nem kap áramot. Viszont 1500/min alatt újból nyit a mágnesszelep, mivel túl szegény lenne a keverék.

Fojtószelep........Fordulatszám > 1500/min.......Mágnesszelep
érintkezõ zár?
===========================================================
..igen....................igen......................0 volt
..igen....................nem......................12 volt
..nem.....................nem......................12 volt
..nem.....................igen..................... 0 volt

Szóval valahogy így kellene mûködnie, de nyugodtan javítsatok.
[i](Módosította slimtomi 2012.11.25. 22:51-kor)[/i]

5627 Kárász Endre 2012-11-25 20:12:35  Előzmény:Kunyi Tamás: 74240

Te ugye úgy érted, hogy 1500/min alatt mindig nyitva kell lennie a mágnesszelepnek, míg 1500/min felett zárva, ha a fojtó is zárva van, és nyitva, ha a fojtó is nyitva van?
Szerintem fobq-nál nem fordítva csinál, hanem úgy, mint amikor 1500/min felett forog a motor.

5626 Kunyi Tamás 2012-11-25 19:23:55  Előzmény:Németh János: 74241

Mármint fehér ködlámpát kötnél be hátra? Ne haragudj, nem teljesen értem az elképzelést :/ Pontosítsd.