Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5725 Pátkai Antal 2012-12-24 13:39:22  Előzmény:Németh János: 74340

Nekem erre a cèlra van rendszeresítve egy akácfa fejszenyél amit a tõcsavarokhoz szoktam betámasztani és akkor rendesen meg tudom hùzni a csavat, de ha nincs nyeled akkor egy rövidebb csõ is megszokta tenni helyette. Hamár fenn van a kerék akkor behùzod a kèzifèket kiékeled a kereket leveszed a díszkupakot és már hùzhatod is.

5724 Németh János 2012-12-23 14:30:34

CSaó Mindenkinek!

Olyan problémám lenne, hogy nemrég volt hátsó fékgenerálom és a jobb oldali tengelyem kotyog.
Bal oldalt ien szem volt illesztésre jobb oldalt meg úgy láttuk, hogy kúpos, most kotyog a hátsó kerék, betámasztani a tengely végét nem tudtam eddig még semmivel sem hogy húzzak a csavaron. Ha valakinek van ötlete hogyan lehetne az dobjon valami okosságot. Köszi.

Ha tudok venni egy tengelyt akkor gondolom olyan illesztõ szemeset ugye az jobb gondolom?

[b]Kellemes ünnepeket mindenkinek![/b]

5723 Kovács Ádám 2012-12-22 20:40:07

Sziasztok!

1.1-es trabinak milyen hosszú a tõcsavarja?

5722 Tóth Balázs 2012-12-21 09:21:42  Előzmény:Pátkai Antal: 74337

diódasor

5721 Pátkai Antal 2012-12-20 17:20:51

Üdv!
A mainap arra lettem figyelmes 2T Trabantomnál hogy alapjáraton a motor ütemére vibrál a világítás, de még a kilóméteróra világítása is mivel sötét volt nagyon jól látszódott a dolog, gondolom a generátornak van valami nyügje ami miadt ezt csinálná. Valakinek van ötlete hogy merre induljak hibakeresés gyanánt?
A válaszokat elõre is köszi.

5720 Tóth Balázs 2012-12-20 15:15:57

hali,
milyen fõfékhenger (rásegítõ nélküli) lehet még jó 1.1 tarbihoz? valakinek ötlet? köszi

5719 Németh János 2012-12-19 22:32:31  Előzmény:Kunyi Tamás: 74334

igen az megvan. Be is kapcsol, év elején átpucoltam a bimetál vizes részét is, mûködik a pillangószelep is. Én a párás idõre gondolok de hova megy be a pára ahol csinálja a gondot? Lövésem sincs. Melegen olyan mint egy versenyauto, pedig már a gyorsitoszelep is lejebb lett allitva, vagy lehet az a gond?[right][/right]

5718 Kunyi Tamás 2012-12-19 22:10:02  Előzmény:Németh János: 74332

Ha csak hidegen csinálja...,akkor szivató rendben van? Azt tudod ugye, hogy kulcsfordítás elõtt nyomni kell egy padlógázt, ezzel kapcsolod be a szívatót? Csak azért kérdezem, mert pl. én a Trabim vásárlása után vagy két hónapig nem tudtam ezt :D Dehát nem ismertem még akkor annyira a Trabit.
Szóval más tippem nincs.

5717 Kunyi Tamás 2012-12-19 22:04:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 74331

Errõl nem rég írt nekem [b]Jocking[/b] és [b]Tibke[/b] kolléga.
Tehát a Trabant 1.1-be Weber TLA 32, míg a Wartburg 1.3-ba Weber TLA 34 típusú karburátor került beszerelésre.
A 32 ill. 34-es számok a torok átmérõjét hivatottak jelezni, mégpedig mm-ben.
Azt írták, nem venni észre különbséget a kettõ között a mûködést illetõen, így szinte mindegy melyiket melyik verdába teszed.
Trabantba csak liszensz alapján gyártott karbi került, Wartburgba pedig eredeti illetve liszenszes is, de eredeti is csak elenyészõ számban.
Tehát ha eredeti, akkor csak WEBER felirat van a karbi oldalán, ha nem eredeti, akkor WEBER Lizenz felirat szerepel rajta. Továbbá idézek:
"Másik, kisebb különbség, hogy a karbi aljának elején a Wareszokban néha látni egy kis fém kockát saruval, ami egy fûtõtest, az ún. PTZ."

5716 Németh János 2012-12-19 10:59:38

csao. Lenne itt egy kis problémám a 4t vel. Reggel indulásnál, gyenge erõtlen a motor, sokszor az egyenes beállobol alig tudok kiállni. Ha melegszik mondjuk majdnem sárgáig akkor elkapja a gépszij és tépi az aszfaltot. Mi lehet a gond?? Lepárásodik vagy megint oxyd van valahol? Néha még nyáron is eljátszotta. Pedig most olyan hideg nincs. Vagy digulás? Adjak valami tisztitot a benyához? Léci adjatok valami tanácsot köszi.

5715 Csády Szabolcs 2012-12-18 22:44:45

Egy karbiról hogyan lehet megállapítani, hogy az Trabant 1,1-é, vagy Wartburg 1,3-é?
1,1-es Trabimra szeretnék egy 1,3-as Warti karbit, de mivel tudomásom szerint a Wartburgokra eredeti Weber jutott, nem pedig liszensz, mint a Trabikra, ezért az egész egységet szeretném kicserélni, nem csak átfúvókáznám.
Elõre is köszönöm a segítséget!

5714  Spityu 2012-12-18 17:38:35  Előzmény:Rajna László: 74329

Újépítésû motorról van szó? Akkor kb. 500km után célszerû, aztán félperiódus, aztán normál periódus. Mi így szoktuk Ladánál. Elsõnek a legolcsóbb (Opel) olajat szoktuk beleönteni, utána minõségit. Természetesen a forgatást és a teljes terhelést magasabb fordulatszámon ajánlott elkerülni kb. 1000km-ig.

Ha már bejáratott motorról van szó, akkor az elsõ is lehet normál periódus, nem számít, hogy mondjuk a régi fajta, más viszkozitású olajból marad benne egy kicsi. (A régi olaj így is úgy is rossz.)

5713 Rajna László 2012-12-18 12:20:54  Előzmény:Szabó Gábor: 74328

köszi szépen! a " hamar engedjem le ", mit jelent pontosan?:)

5712 Szabó Gábor 2012-12-17 22:19:18  Előzmény:Rajna László: 74319

5W-40, márkás, LiquiMoly, Castrol edge. Elsõ olajat hamar engedd le. Többi olajcserét se halaszd 8ezernél késõbbre, így tiszta marad a motor sokáig.
Ezekhez a dolgokhoz programozható gyújtás is járna.

5711 Szebelédy Péter 2012-12-17 19:29:26  Előzmény:Mazák Viktor: 74325

Érdekes amit írtál, ugyanis a nyáron nekem is voltak hasonló élményeim, noha a ventillátor idõben kapcsolt. 1 perc állás (hosszabb piros lámpa, dugó stb) után felment a 2. zöldre. Fûtéssel kibírta hosszabb ideig is, 2 zöldes állással. Ránézek arra a termosztátra mostmár (nyitni nyit teljesen, de lehet késõn). Ja és csináltam még 1 légtelenítést, az meghozta a fûtést hamar, legközelebb ha megyek vele, kiderül hogy mennyire tartósan.

Nálam ha jól mûködik, a fûtést hamarabb lehet észlelni, mint hogy a termosztát nyitna, szóval kezdek megint megzavarodni :)

Kellemes ünnepeket minden istállótársnak!

5710  Spityu 2012-12-17 17:07:59

Hmmm... túlmelegedés... volt szó a gázos témánál is, hogy jobban melegszik a motor meg a többi. Ezt nem tudom alátámasztani. Egész pontosan: gázzal járok, totál gyári motor, desztvizet még sosem töltöttem bele (nem vagyok rá büszke), hegyvidéken lakom, és - lekopogom - soha nem forraltam még meg a hûtõközeget. A ventilátor is igen ritkán kapcsol be, max. ha lépésben haladok felfelé a hegyre... és nem a hõgomba a rossz.

5709 Mazák Viktor 2012-12-17 14:10:03  Előzmény:Kunyi Tamás: 74316

Sziasztok!

Prometheusnak is válaszolok egyben. Nekem volt egy nyári túlmelegedéses problémám, idestova 2 éve.

Normál használat mellett is felkúszott a hõmérõ a második zöldbe, nem kapcsolt a venti, egyszóval egyenes út volt a megfõzés felé (egyszer vöröset is ért). Persze egyszer sem fõztem meg, ugyanis.: Még a !nyári 40 fokban is! teljesen kitárt fûtéssel mindig nagyjából szinten lehetett tartani a motor hõháztartását (elsõ zöld jelzés), mondjuk két hét után nem volt szõrös a lábszáram, és ez nem vicc. Nem vagyok rá büszke, de nekem is (túl) sokáig tartott a diagnosztika. Az ok: Kb. félig nyitott a termosztát, lecsökkent a keresztmetszet a hûtõrendszeren belül, ezért a hõgomba sem érzékelt megfelelõen, így egyáltalán nem, vagy nagyon késõn kapcsolt a venti. Azóta persze van a mûszerfalon is kapcsolója.
Szerintem az a kapcsolat, hogy a motorhõt a fûtéssel szabályozni lehet, az annyit tesz, hogy a motor hûtõköréhez csatlakozik a fûtés, vagy legalábbis mire a fûtés megérkezik, addigra mind a két körben áramlik a hûtõközeg. Ha külön körön lenne a fûtés és a hûtés, akkor a téli hidegben is egy kilométer után meleget kéne fújnia a fûtésnek, de sajnos nem így van. Úgy gondolom sokkal hamarabb nyit a termosztát mint hogy a fûtés megérkezne. Hiszen a bemelegedési fázisban fontos az is, hogy ne legyen hõingás. (90 fokos hûtõközeget a -15 fokossal összeengedve újra elég hûs közeget kapnánk, a hengerfej pedig nehezebben tûrné ezt a dilatációt minden egyes bemelegedési fázisban.)

Nem akartam rögtön ezzel a sztorival kezdeni, mivel még pár oka lehet a túlmelegedéses nemfûtésnek, ennek egyike a levegõsödés :)

Kitartást, mihamarabbi megoldást kívánok!
Kellemes ünnepeket!

5708 Szabó Tamás 2012-12-17 09:10:18  Előzmény:Őry Gábor: 74306

Szia Gábor

Köszi a segítséget.
Tavasznál elõbb nem fogom használni a Trabantot.
Ha akkor sem fog mûködni, akkor megcsináltatom.
Köszi a segítséget.

Üdv.
SzT

5707 Rajna László 2012-12-16 20:44:07  Előzmény: Spityu: 74320

15W40-et javasol gyárilag...

5706 Rajna László 2012-12-16 20:40:22  Előzmény: Spityu: 74320

hát most így konkrétan passzolom milyen a gyárija...:D de mindjárt utánanézek.

5705  Spityu 2012-12-16 20:35:59

Nekem is lenne egy kenõanyagos kérdésem: 2T Trabant régi féltengelynél mennyi olajat adjak az LZS-2-höz? Tudtommal a "koktélt" jobban szereti.

5704  Spityu 2012-12-16 20:34:17  Előzmény:Rajna László: 74319

10W40, én erre szavazok. Amúgy annak a bizonyos VW blokknak mi a gyárija? Szerintem maradhat az.

5703 Rajna László 2012-12-16 20:09:20

Üdv Urak!
szeretnék kérni egy kis segítséget!
1.3 VW blokk -2mm,könnyített fõtengely, picit könnyebb lendkerék,polír hajtókarok, polír hengerfejcsatornák, 272-es vezértengely, injektorsor...talán ennyi, ami fontos lehet. tehát a kérdés, hogy milyen motorolajat ajánlanátok hozzá?:)

5702 Kenyér Zoltán 2012-12-16 17:56:51  Előzmény:Varga Tibor: 74294

Tèlen csak ùgy közlekedek, hogy a kartert kivezetem a motor alà. Csövek repedèsmentesek. Szûrõt kitakaritottam, de vàltozatlan a helyzet. Ha visszakötöm a kartert hideg motornàl ràngat.

5701  Spityu 2012-12-16 14:38:22  Előzmény: Spityu: 74302

Ma méricskéltem kicsit. A hengertalpakból már hiányzik kb. 0.2mm, de még kb. 0.1mm le kell hogy jöjjön (üveglap + hézagmérõ alapján). Összefûztem a blokkomat, a henger alá gyári, 0.3mm-es grafitos papírtömítés ment, érintõre meghúztam az anyákat, majd néztem, hogy mennyire jön ki a dugattyú. Pont síkban van a széle. Feltettem a hengerfejet is, tömítés nélkül ill. azzal is... A hézagot úgy teszteltem, hogy a csapszeg vonalában - a billegésbõl adódó csalást kizárva ezzel - elhelyeztem egy kis viaszdarabkát, rátettem a hengerfejet a helyére, majd lassan átfordítottam a holtponton a fõtengelyt. Lassan, óvatosan, hogy a holtpontot követõen az összepréselõdött viaszdarabka ne morzsolódjon, szakadjon szét. Az eredmény hengerfej tömítés NÉLKÜL a fenti síkolási értékkel kb. 0.65mm-es vastagságú viasz maradvány. Én úgy számolom, hogy gyári hengertalppal, 0.5mm-es hengerfej tömítéssel kb. 1mm lehet készre szerelt motornál ez az érték.

5700 Kunyi Tamás 2012-12-15 17:13:48  Előzmény:Varga Tibor: 74309

De csak akkor "hideg" a motor, ha nyitva maradt a termosztát. Szerintem neki levegõs a rendszer.

5699 Szebelédy Péter 2012-12-15 14:50:41  Előzmény:Varga Tibor: 74309

Ez igaz, de nálam a mûszer szerint meleg a motor, és a fûtés is hirtelen kel életre, nincs egy elnyújtott bemelegedési fázis. Sõt a mõszer szerint még melegebb is, mint kéne.

5698  Spityu 2012-12-15 14:22:32  Előzmény:Varga Tibor: 74310

Köszi!

5697  Spityu 2012-12-15 14:22:04  Előzmény:Kárász Endre: 74312

A rövid megy a hengerbe, de nézd csak oda, látszik, hogy a hosszú nagyon túllógna. Illetve a rövid felével felfelé még az anyát sem érné végig, nemhogy az alátéttel.

5696 Kárász Endre 2012-12-15 09:55:12

2T hengerfej tõcsavarok melyik felükkel mennek a hengerbe? A hosszabb vagy a rövidebb menetessel?

5695 Varga Tibor 2012-12-14 22:02:19  Előzmény:Szabó Tamás: 74301

Simán lehet hogy egy váltó olajcsere megoldja a dolgot, ideig-óráig. Az utánygártott szabadonfutó is jó, ha nem koptatta még szét a tegelyt a megforgó szabadonfutó agy. Én sokadik kisérletre inkább lehegesztette ma szabadonfutót, nem nagy megterhelés 4-ben kinyomni a kuplungot gurulásnál....(még a gyári új is megcsúszott, itt untam meg, a 2.szétszedésnél)

5694 Varga Tibor 2012-12-14 21:59:18  Előzmény: Spityu: 74302

2,8mm-es hengerfej síkolásnál se ér bele a hengerfejbe a dugattyú. A billegés pár századdal is orvosolható, de a gyári új is billeg, ellenben ha lehuzatod, akkor semmi baja.
De ha nagyon szeretnéd egy érintõ síkolással megnyugtathadod magad.

5693 Varga Tibor 2012-12-14 21:57:13  Előzmény:Kunyi Tamás: 74308

Ha rossz a termosztát, a motor is hideg, ergo fûtés sincs....

5692 Kunyi Tamás 2012-12-14 18:17:13  Előzmény:Szebelédy Péter: 74307

Na igen, a fûtõradiátor nem a primer körben van?

5691 Szebelédy Péter 2012-12-14 13:31:41  Előzmény:Mazák Viktor: 74305

Köszönöm az ötleteket, mindárt megnézem a légtelenítést. Ha a termosztát nem nyit ki, az a fûtésre is hatással van? Azt hittem, az csak a hûtõ felé nyitja a vízkört, a fûtõradiátor meg "direktbe" van a motor körén.

5690 Őry Gábor 2012-12-14 09:36:00  Előzmény:Szabó Tamás: 74301

Nem mûködne. A jelenség hidegfüggõ. Ha még nyári melegben sem vette be, akkor most biztosan nem fogja, legfeljebb 5-6 km után. Veszélyes is lehet, mert kihúzatás után még nehezebben kapja el. Elõzéskor, vagy ha nyumulnak mögötted, nem szerencsés helyzet.

5689 Mazák Viktor 2012-12-14 09:14:03  Előzmény:Szebelédy Péter: 74303

Sziasztok,

A késõn megjövõ fûtésre akár a termosztát késõ nyitása is válasz lehet. Ez a hidegben való túlmelegedésre is jó ok lehet. (Ha tényleg ez a hiba oka, még szerencsés is lehet, hogy télen jön elõ. Viszont hamarabb bemelegszik a gép.)

5688 Németh János 2012-12-13 22:22:52  Előzmény:Szebelédy Péter: 74303

levegõs felsõ fûtõ radiátor? Vagy ez nem olyan mint a trabi

5687 Szebelédy Péter 2012-12-13 22:01:41

Sziasztok,
Van valakinek ötlete, mi baja lehet annak a fûtésnek, ami 10 km után hirtelen kezdi el onatni a meleget, addig semmit, noha a mûszer szerint megvan az üzemi hõ, sõt esetenként felmegy a 2. zöldbe is, menet közben (-10 foknál). A fûtéssel együtt a hõháztartás is rendbeáll. Fagyálló novemberben cserélve, -22 fokos elvileg. Mindenkinek köszönöm, aki elolvassa!

5686  Spityu 2012-12-13 20:05:03

Meg tudná mondani valaki, hogy 2T Trabantnál mennyit lehet a hengerTALPból maximálisan síkolni? Javító síkolásra gondolok, kicsit billegnek. :(

Mivel van 0.3 és 0.5mm-es hengerfejtömítés is, úgy gondolom, hogy legalább 2 tizedet elvisel anélkül, hogy beleérne a dugattyú a hengerfejbe.

Lehetõség szerint nem szeretnék vastagabb tömítést alkalmazni.

5685 Szabó Tamás 2012-12-13 17:56:19  Előzmény:Őry Gábor: 74300

Köszi.

Amúgy érdekes a dolog.

Mert! A Trabantot csak nyaranként használom/használtam.
Akkor is csak közvetlen az indulás után nem vette be a negyediket.
Harmadszorra - negyedszerre már beszokta venni.
Lehet ez összefüggésben, hogy a váltóban lévõ olaj induláskor nem olaj sûrûségû, mint egy pár kilométer megtétele után, avagy... De nyáron annyira nem tud megsûrûsödni? Nem? Laikus vagyok, ezért kérdezem.

Amúgy Szeptember óta nem mentem vele, így nem tudom most mûködne-e?

5684 Őry Gábor 2012-12-13 17:19:34  Előzmény:Szabó Tamás: 74299

Kétlem, hogy kapsz még gyárit valahol. Én egyszer utángyártottat tettem bele, és nem volt gond vele.
Nekem legutóbb (már egy másik autón) úgy javult meg, hogy szétszedtem, kimostam, összeraktam (igaz, nem láttam benne semilyen koszt). Hogy mitõl nem vette a négyest, máig nem tudom.
Régebben állítólag tuti megoldás volt egy alapos gázolajos járatás, majd feltöltés tiszta olajjal. Szétszedés és csere elõtt én ezt próbálnám meg. Még úgy is, hogy nekem nem jött be, igaz, javult valamit.

5683 Szabó Tamás 2012-12-13 16:41:18

Sziasztok

A Trabantom a negyediket nem mindig veszi be.
Egyik szerelõ ismerõsöm azt mondta, a szabadonfutómmal lesz valami.
Mivel én nem értek hozzá, így a segítségeteket kérem.

Hol és mit szerezzek be hozzá?! Ezt a valamit kompletten lehet megvásárolni, vagy.... ?
Csak gyári érdekel.


Ötletek?!

Köszi a segítségeteket.

Üdv

SzT

5682 Varga Tibor 2012-12-11 20:48:22  Előzmény:Támba Csaba: 74296

Teljesen egyetértek az írással, ha jól van összerakva a széria fûtés, hosszú távon pólóban is lehet utazni akár. Nekem egyedül a ninausz kipufogó tette tönkre ezt az érzést. :)(gyári elsõ dobbal nagyon jó fûtésem volt) De próbálhatsz azzal is hogy a gumicsöveket, illetve a fûtés hangtompítót betekered hõszigetelõ anyaggal, picit az is ér valamit.

5681 Kunyi Tamás 2012-12-11 20:36:44  Előzmény:Varga Tibor: 74293

Ez szép volt... Igazad van, fordítva írtam.

5680 Támba Csaba 2012-12-11 19:37:04  Előzmény:szilágyi József: 74289

Nem "extra", hanem a gyári megoldás a kulcs:)
Magyarul a jól tömített rendszer.

Az utolsó szériás 2T fûtésekben a kipufogó könyökön is van egy fûtõpalást, ami az elsõ kipufogó dobba van bekötve.
A kipufogó könyök másik vége a hûtõventilátor felõl kapja a levegõt. Itt gyárilag egy gumicsõ darab van az egyik végén a motortakaró lemez kör alakú nyílásába dugva, másik végén pedig a könyök paláston van.
Ez a gyári csõdarab elég hamar elrepedt, megkeményedett, sok esetben magától kihullott. Ha nem, akkor rendszerint az elsõ szereléskor vissza sem rakják a tulajok, pedig ez a egyik lényeges eleme a fûtõrendszernek.

Nekem egy vastagfalú szövetbetétes gumicsõ van beszerelve olyan külsõ átmérõvel, hogy jól megszoruljon és légmentesen tömítsen a motortakaró lemez nyílásába, a másik vége pedig csõbilincses rögzítéssel van rátéve a kipufogó könyök palástjára.


Ha a rendszer többi csõkötése jól tömített és a fûtõdob is egészséges, akkor még érdemes megvizsgálni a tûzfalon lévõ keverõkamrát.
A benne lévõ terelõlapok tömítõ felületein gyárilag van egy-egy puha gumi tömítõcsík.
Ha ezek elvetemednek, vagy leesnek akkor pótolni kell õket. Puha gimicsíkkal, vagy polifoam anyaggal. Ragasztás PALMATEX-el, vagy valamilyen kétkomponensû epoxigyantás ragasztóval.

Összegezve. A jól összerakott széria fûtés mindenféle extra megoldások nélkül is remekül dolgozik. Mondom én a bolygó egyik legfázósabb lakója:)
Ráadásul nekem kombim van, ami a limónál jóval nagyobb fûtendõ belsõ térrel rendelkezik.
És vízhûtéses kocsikkal szemben jóval korábban van fûtés indítás után, hiszen a kipufogódob másodpercek alatt bemelegszik és az ablakról is szinte azonnal leolvasztja a jeget.

Jó szerelgetést:)

5679  Spityu 2012-12-11 18:58:00

Kékes füst a karterbõl? Hmmm... érdekes. Jellemzõen: kékes füst a kipuffból: olaj az égéstérben, feketés: túldúsított. Ahogy Tibke is írta. Hosszabb motorfékezés (pl. lejtmenet) után gázadásra kékes pamacs: szelepszár szimmering.
Az olaj télen a szívató miatt hajlamos az elbenzinesedésre, szerintem errõl van szó. Alátámasztja, hogy addig csinálja, amíg be nem melegszik, ill. a kipufogón fekete füst jelenik meg (lásd hsz. eleje). Kérdés, hogy miért jut be ennyi benzin az olajba: túldúsítás miatt vagy egyszerû gyûrûkopás miatt.

Ha hirtelen jött ez a baj:
- karbi túldúsít, megbolondult a hidegüzem,
- gyûrûtörés,

Ha szép lassan:
- gyûrûkopás.

Meg kellene próbálni kiiktatni ideiglenesen a szívatót és figyelni, hogy mit csinál hidegen. Ha abbahagyja (igaz tartani kell valószínûleg a gázt), akkor karbibeállítás szükséges.

Ezek csak az én ötleteim, lehet, hogy tényleg másutt keresendõ a hiba oka.

5678 Varga Tibor 2012-12-11 17:59:43  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74291

Nincs eltörve az a kartercsõ? Nagyon arra hajaz, hogy erõs fals levegõt szív. De mindenképpen tisztítsd ki a szûrõt, az sok esetben megoldja a dolgokat. de ha nem vezet vissza, akkor se történik semmi. Max kicsit nem vagy környezetkímélõ :D

5677 Varga Tibor 2012-12-11 17:57:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 74292

A kékes füst az olaj égést jelent, a fekete az pedig túldúsított keveréket.

5676 Kunyi Tamás 2012-12-11 08:35:06  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74291

Ha kék a füst, ami a kartercsõbõl jön, akkor az tudomásom szerint benzin miatt van. Tehát arra gondolok, hogy az égéstérbõl valahogy lejut a keverék a forgattyúsházba, ami gyûrûproblémát jelent.
A kipufogóból kékes fekete füst, megint csak ezt mutathatja. Nem húzza le a gyûrû az olajat a hengerfalról, és így ottmarad, elég >>> fekete füst
Többiek? Mit gondoltok, mi lehet a gond?