Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5756 szilágyi József 2012-12-29 15:06:44  Előzmény:Muczán Gábor: 74371

jólvan akkor erre késõbb még visszatérünk ;) addig is köszönöm és boldog új évet kívánok mindenkinek!

5755 Muczán Gábor 2012-12-29 12:26:02  Előzmény:szilágyi József: 74370

jó helyen kapisgálsz:-)

A Wartburgnál -kizárólag a nyugati, Holland, Belga piacra létezett egy OleoMatic nevû berendezés, mellyel a gyár szállította a kocsikat, vagyis csak a Wartburg/Barkas modelleket. Mi láttunk annó egy itt élõ Holland gyerek kocsijában ilyet, noha az sem mûködött, de ott volt még a kocsiban. Ez szíjról volt meghajtva, és a gyár is vette valami nyugati cégtõl. De tartósan nem mûködött jól, és sajna még hírmondója sincs nagyon a világban.

Én megkeresem a tél végéig a raktárban az én berendezésemet, ha kell valakinek, mert én már nem tudom mire használni. Van egy 76-os OT-s Trabi, meg egy FIAT mocis Tramp, amit el is fogok adni, így nem kell a cucc.

MG

5754 szilágyi József 2012-12-29 09:38:35  Előzmény:Muczán Gábor: 74369

így van külön olajzásra gonodoltam hogy hogyan lehetne megoldani?? a szíjhajtásba kellene beépíteni a szivattyút sztem.

5753 Muczán Gábor 2012-12-29 08:38:35  Előzmény:szilágyi József: 74368

trabantbarat

a gáz elvezetése a reduktorhoz szabványos PVC borítású rézcsövön keresztül történik, és vannak alapvetõ gázbiztonsági szabályai. Pl. távolság a kipufogótól, felrögzítési elõírások, átvezetések egyéb helyeken stb. A töltõcsonk vezetéke és elhelyezése is külön szabályozva van. Utána lehet nézni az LPG gáztankönyvben, majd megkeresem, mert 5-6 éve nem vettem elõ. A tartálynak, és a szerelékeknek megfelelõségi tanúsítvánnyal kell rendelkezniük, és egy mérnöki tervet kell benyújtani az építéshez.

Arra vigyázz, hogy ha ilyen rendszert beépítesz illegálisan, az nagyon komoly retorzióval járhat ha felfedezi a hatóság, vagy a rendõr. Itt nem lehet hivatkozni arra hogy a sorozatengedélyeseknél ill. az egyedi beépítésnél a elég lehet megvárni a következõ vizsgát, és akkor bevezetni a forgalmiba az átalakítást. Itt nincs dokumentáció, nincs gázbiztonsági szemle, semmi. Ez egy illegális átépítés lesz.

Leírom a legrosszabbat, ami bekövetkezhet -ennek kicsi az esélye, de igen is megtörténhet-:baleset történik egy ilyen módon átalakított jármûvel, és kigyullad mondjuk a két jármû. A minõsítetlen tartály, vagy akár az alu palack amit nagyvonalúan beraktak a csomagtérbe felrobbaN/HAT/. Ez már nem közveszély okozása, hanem súlyosabb minõsített bûncselekmény, szándékossággal fûszerezve.
A biztosító ilyen esetben pl megtagadja a felelõsségi kárkifizetést /vagy annak döntõ részét/, mivel a vezetõi hiba mellett egy nem minõsített berendezés is közrejátszott a megnövekedett kárban.És a többi....

Az önkeverõsnél a szivattyús különolajzós rendszerre gondoltál ugye?

MG



5752 szilágyi József 2012-12-28 19:31:01  Előzmény:Muczán Gábor: 74360

Köszönöm szépen a segítséget, már csak 2 kérdésem lenn.
Hogy lehet elvezetni gázt a reduktorhoz, és van-e valakinek önkeverõs trabantja vagy a szíjhajtásos olajpumpával kapcsolatban van-e valakinek ötlete?

5751 Csády Szabolcs 2012-12-28 17:09:08

A gyári Trabant gyújtáskapcsolóval egybeépített kormányzár mekkora biztonságot nyújt? Egy nagycsoportos ovodás is el tudja törni az ebéd utáni szieszta után vagy azért ér is valamit?
Ha a régi fajta gyújtáskapcsolót szeretném beépíteni, akkor a kormányzáras kormányrúd az kihúzható a kormányzár házából, vagy csak együtt lehet kivenni?

5750 Németh János 2012-12-28 15:24:50  Előzmény:Kárász Endre: 74364

Helló.

Igen 4T. Most pihenõn van amíg meg nem veszem a tengelyt aztán, további barkácsolásra kerül a sor. Amint említettem a környékemen nem nagyon készségesek a szerelõk, még szóbeli segítségre sem.
Ezért kell nekiálljak, amit nem bánok némi gyakorlatom legalább lesz vele. Végül is amit eddig tanultam (informatika, kiadványszerkesztés, jelenleg nyomdai gépmester) annak nem sok köze van hozzá de legalább viszi elõre, hogy jobban belelássak a szerkezetekbe, meg problémamegoldó képességem legyen.

A fogalmazás miatt nem haragszom, csak tényleg nehezen írom le amit gondolok, lehet áttérek a rajzolásra majd.

[b]Egyenlõre ismét köszönöm mindenkinek a figyelmet és segítséget.[/b]

További fejleményekkel majd jelentkezem, nekem úgy néz ki kimarad az újévi menet. De a következõ találkozón remélem már ott leszek.

Csaó mindenkinek és BUÉK!

5749 Kárász Endre 2012-12-28 15:10:55  Előzmény:jocking .: 74358

Válasz a Kocsmában

5748 Kárász Endre 2012-12-28 15:07:03  Előzmény:Németh János: 74361

Hééé, szóval ez 4T???? :O
Tudtommal annak egy harmadik féle tengelycsonkja van! Hasonlít a korábban emlegetett "új" hengeres csonkra, de mégsem ugyanaz. Errõl egy 4T mágust kéne kivallatni. Azt hiszem, talán még a menet is kisebb átmérõjû rajta.
Apropó, véletlenül a hátsó keréktáv nem különbözik a 2T és a 4T kocsiknál? Mert akkor a kúpos tengely beépítése elég kókány dolognak mondható.
Anya: szerintem a tengely megfúrása nem lesz elég. Attól tartok, szétszedné azt a kis M6-M8 csavart, amit behajtanál. Úgy tudom, hogy az 1.1-nél már az anyán van egy perem, amit be kell ütni, és ez biztosítja elfordulás ellen. Esetleg lehet egy kicsit játszadozni valamilyen szög, tüske, stb. bekalapálásával, és ezáltal a perem visszanyomásával.
1. ötlet:
Ha a kocsi üzemképes, menj el vele gumishoz, ott próbáld meg légkulccsal leszedetni. A légkulcs lényege, hogy hirtelen, ütögetve próbálja leszedni az anyát. Így ha tényleg elég gyorsan üt a kulcs, akkor a tengely a tehetetlenségénél fogva nem tud elfordulni.
2. ötlet:
Esetleg megpróbálhatod otthon azt, hogy ráteszed a kulcsot, majd kézzel kicsit befeszíted. Épp csak annyira, hogy még ne forduljon el a tengely, de azért már legyen feszítés. Ezután kalapáccsal ráütsz a kulcs másik végére. Ez is olyan, mint a légkulcs, de ez házilagos:) és persze gagyibb.
3 ötlet:
Flex:) Vágókoronggal elég két helyen átmetszeni az anyát. A korong forgástengelye merõleges legyen a tengelycsonk közepével. Tehát ne akard az egészet leskalpolni (elég nehéz úgy hozzáférni), hanem próbálj az anyán két olyan bevágást csinálni, mint a [url=http://www.foerch.hu/documents/thumbs/1215003549_20110410083907_800x800_Fit_0_0.png]koronás anyán[/url] van. Persze teljesen át kell metszeni. Így tudsz arra is vigyázni, hogy a kerékagyba ne vágj bele.
Mindenki örömére itt egy hosszmetszeti kép a HENGERES tengellyel szerelt 2T hátsó futómûvérõl:
[img]http://trabitechnik.com/images/whims2/8-2.jpg[/img]

A fogalmazás miatt meg nem b@szogatni akartalak, nehogy félre értsd:) Fõ az egyszerûség, érthetõség!
[i](Módosította Endre 2012.12.28. 16:09-kor)[/i]

5747 Németh János 2012-12-28 13:36:46  Előzmény:jocking .: 74362

Értem én. De a tengely elpörög a csavarral együtt, amire jutottunk, hogy az a bütyök valószínûleg nincs már rajta a tengelyen.
[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.28. 14:40-kor)[/i]

5746 jocking . 2012-12-28 13:27:50  Előzmény:Németh János: 74361

Ahhoz, hogy a kerékagy csavarját lelazítsd, elégnek kell lennie, hogy az autó a földön van, és a kézifék be van húzva.

5745 Németh János 2012-12-28 13:08:54  Előzmény:Őry Gábor: 74357

Értem.

Szóval mellékelek egy képet, amin azt próbáltam berajzolni, hogy lábon van az autó. Rárakom a villáskulcsot és pörgetem jobbra balra a tengellyel együtt a csavart. Hiába nincs beütve a csavar vége, nincs ellenállás és pörög az egész sajnos. Se betámasztva se sehogy nem akar lelazulni, vagy ráhúzódni jobban.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/121228/tengely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/121228/tengely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

következõ amit kigondoltam,

teli pakolom a kocsi hátulját súlyokkal és úgy hátha megfogja a fékdob és le tudom lazítani a csavart.

Vagy mivel ez a tengely kuka lesz úgyis, mert veszek egy újat az biztos. Megfúrom ahova a nyilat raktam esetleg egy önmetszõ csavart belehajtok és úgy már talán megtudom fogni hogy a csavart levegyem.

Vagy vágjam le az egészet? (ez mondjuk a legvégsõ eset lenne)

[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.28. 14:09-kor)[/i]

5744 Muczán Gábor 2012-12-28 12:01:58  Előzmény:szilágyi József: 74359

Szia,

nekem volt LPG-s 2T Trabim, mely sikerrel üzemelt, de nagy odafigyelést igényelt. Az LPG átalakítás során 2 fõ probléma merül fel a Trabinál. A gázreduktor meleg vízzel üzemel, melyet a fûtõrendszerbõl leágaztatással vezetnek oda. Ez idáig köztudott dolog. A másik hogy meg kell oldani a terhelés és fordulatszámarányos, de legalábbis elégséges keverékolaj bejuttatást a motorba, mivel a gázba ilyet keverni lehetetlen.

Nos akkor ezek meg lettek oldva a következõképpen. Volt egy ex-Jugoszláv Lovato licenc reduktor, aminek le lett vágva a víztere, és egyszerûen a fel lett szerelve a hátsó motorburkolat heléye, hogy kapjon meleg levegõt. Ez ûbergumicsizmás megoldás volt, de meglepetésre mûködött. A karbi könyökbe lett bevezetve a redukált nyomású gáz kis csöve, a keverékolaj pedig egy a spricnitartály helyére függesztett Lada vízrendszerbõl való tartályból gravitációs úton jutott le szintén a karbi könyökbe, és egy injekciós tûn keresztûl jutott be a motor szívóhatására. Ez még brutál gumicsizmásabb kinézetû volt, de meglepetésre ez is mûködött, igaz távol volt az ideálistól az olajzás minõsége, hogy diplomatikus legyek. Nos ez volt amit akkor 20 éve sutyiban el lehettett érni. A kétütemûnél a Felügyeletnél hallani sem akartak a gázüzemrõl, mert szerintük aggályos az olaj ilyetén módon való bejuttatása, és így bármikor megszorulhat a motor, és ez veszélyhelyzetet teremthet. Valljuk be volt igazuk. Aztán én az egészet elkezdtem továbbfejlesztgetni egy mérnök segítségével, ami forradalmasította a dolgot /különolajzó rendszer Yamaha crossmotor szivattyújával, melyet egy áttételezés után egy Hycomat váltó szivattyújának hajtására ültettünk, illetve egy plusz bowden segítségével még a gázpedálhoz is kötöttünk. így fordulatszám, és gázpedálállás /mechanikus/ függõ lett a cucc. Aztán megvalósult a reduktor-, illetve a gáz melegítése is, igaz az már az LPG-s léghûtéses Zaporozsecemben. Az olaszoknál létezett egy a kipufogóba! vagy mellé építhetõ gázpatron, amin keresztülvezetve a gázt felmelegszik az, így nem kell a nem létezõ vizet odavezetni. Ez is ûberveszélyesnek nézett ki, de mûködik is a mai napig, és az Olaszok engedélyezik is, az ottani VW Bogarakba.
A Trabi már nincs meg, de a Hycomat váltó a szivattyúval, különolajzó rendszerrel megvan valahol a pince mélyén. A gázszonda meg beszerezhetõ. Ennek ellenére én nem érzem azt, hogy ezt reális ár-érték arányban bárki is megvalósíthatná. No ha kisérletezni, kicsit szívni, kalandozni akar valaki az más. De engedélyezteni nem hiszem hogy tudná. Vagyis talán el tudnám intézni, de kódszám jellegû pénzösszegbe jönne ki mindennek a végén, mindenki elégedetlenségére.

Ezek után inkább BUÉK!

MG

5743 szilágyi József 2012-12-28 11:33:15

sziasztok! Gázos LPG megajtásúra szeretném alakítani a 2T trabimat és ehhez szeretnék segítséget kérni! Segítsetek kérlek!

5742 jocking . 2012-12-28 08:47:45  Előzmény:Muczán Gábor: 74354

Tömörebben: van egy "kedves" cég, akinek van egy fosch minõségben másolt, összeollózott útmutatója, amit sajátjuknak tekintenek, és úgy védik, mintha egy top seller termék lenne, holott valószínûleg az egész országban 20 év alatt nem fogyott belõle 20 darabnál több, mivel egy aránylag ritka autóról készült...

5741 Őry Gábor 2012-12-28 07:34:43  Előzmény:Németh János: 74356

Hogy jó-e a csapágy, vagy sem, az úgy tapasztalható meg, hogy a kereket megforgatjuk. Ha csendben fut, jó eséllyel rendben van. Az agyat lehúzva, megpörgetve a tengelyt lehet érezni, ha baj van. Normál esetben csendben, egy kis ellenállást érezve (csapágyzsír miatt) kell forognia.Ha túl könnyen pörög, akkor valszeg a zsír nagy része már eltávozott a csapágyból.
Ha egy csapágy lötyög, akkor már korgó-morgó-gadáró hangja is van. A tengely állapotát kiszerelés után lehet felmérni. Lehetséges, hogy az stift hiánya miatt kikopott, ezért cserélni kell.
Az azért érdekes, hogy a jobb oldalon miért van kúpos tengely.
[i](Módosította orygabor 2012.12.28. 08:37-kor)[/i]

5740 Németh János 2012-12-27 14:09:11  Előzmény:Őry Gábor: 74353

ott a pont. Ahogy irtad, iesmi lehet. Azért kellene tengelyt cserélni szerintem. A csapágy kérdés egybõl látszik ha bent lesz az uj tengely ugye?

5739  J.I. 2012-12-27 14:06:25  Előzmény:Muczán Gábor: 74354

Rendben elnézést!

5738 Muczán Gábor 2012-12-27 13:43:05  Előzmény:Németh János: 74351

Trabantforever írta:

Keresek digitális karbantartási.....kezdetû hsz-t töröltem. A Maróti féle szerzõi jog megsértése jellegû ügyekbõl okulva /kérdezd Lancelot-ot/ ilyennek itt nem adhatunk teret. A szerzõi jogok tulajdonosai keresõmotorral figyelik az ilyen, és hasonló kulcsszavakat a hálón /egyébként jogosan/ és találat esetén perelhetnek illegális kereskedelem elõsegítésa, szerzõi jogok megsértése miatt. Egyébként keresést feladni is az apróban tudsz. A megértést köszönjük.

MG

5737 Őry Gábor 2012-12-27 13:39:48  Előzmény:Németh János: 74351

Jól értem, hogy a tengely a kerékagyhoz képest forog el? Akkor hiányzik a tengelybõl az ék vagy stift.

5736 Muczán Gábor 2012-12-27 13:35:45  Előzmény:Németh János: 74351

"Csapágyak épek voltak" írtad. De ne feledjük el hogy akkor épek voltak....az nem jelenti azt hogy most is azok. Lehet hogy normál illesztésû, és nem ide való C2-es jelölésûek voltak, amik egy hónap alatt, illetve pár száz kilométer alatt is képesek tönkremenni. Tengelycsonk is lehet a bûnös ilyen estben, de én elõbb megvizsgálnám azért magát a csapágyházat /ami a lengõkarba van besajtolva/ a hosszú évek alatt láttam már több ilyen lengõkart, amit sorrendben "végigjavítottak" csak épp a csapágyház rossz állapota miatt ez sosem sikerült.


MG

5735 Németh János 2012-12-26 20:15:41  Előzmény:Kárász Endre: 74349

sziasztok.
Sajnos nem vagyok szerelõ, saját szavaimmal igy tudtam leirni.
De te is kigoboztál belõle valamit, szóval eltudtad képzelni mi is a problémám.
A lényeg igen az amit irtatok, sem akkor ha talpon, sem felemelve, sem betámasztva nem tudom megfogatni a tengely hátso felét, hogy ráhúzzak a talán46 os csavarra (mert elpörög a tengelyel együtt). Miért is? Hogy ne kotyogjon se a felni se a fékdob, mert ha laza a felfogatás akkor úgy néz ki mindegy hogy kupos vagy sem rossz az egész. És nem egészséges.
De mint irtam sajnos nem vagyok szerelõ de néha lehet jobban belelátok mint gondolnám. Mikor mondtam egy állitolagos szerelõnek, hogy kotyog meg van egy kis hangja menet közbe, majdnem leba*zott hogy az olyan és az nem lehet.
Azóta magam csinálom meg azt amit tudok, meg FORUMOZOK veletek. Köszönöm ismét a segitséget mindenkinek.
Megállapitásom szerint tengelycsere lesz, csapágyak épek voltak egy honappal ezelõtt. És elnézést a fogalmazásokért, sosem voltam jó felelõ.


[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.26. 21:24-kor)[/i]

5734 Szabó Gábor 2012-12-26 20:12:37  Előzmény:Tóth Balázs: 74336

Lada, Ford Escort,Orion '84-'86 évjáratból. Kis átalakítás mindkettõnél kell.

5733 Kárász Endre 2012-12-26 18:13:59  Előzmény:Pátkai Antal: 74348

Legelsõ alkalommal naívan betettem oda egy sima fanyelû kalapácsot. Azóta van eggyel kevesebb szerszámom. Hát nem volt megreccsenthetetlen:D

5732 Pátkai Antal 2012-12-26 17:52:23  Előzmény:Kárász Endre: 74347

Ha teljesen a tövéhez támasztasz be akkor nem gyilkolja meg, mondjuk csak egyszeri eset volt és gyors megoldás. Tény hogy hosszútávon nem ésszerü megoldás.

5731 Kárász Endre 2012-12-26 17:05:31  Előzmény:Pátkai Antal: 74341

Azért a tõcsavarok menetei nem feltétlenül örülnének a vasrudas betámasztásnak :)

5730 Kárász Endre 2012-12-26 17:03:45  Előzmény:Németh János: 74340

OFF
Ebból a hsz-bõl azért nem egyszerû kigobozni, hogy mit is akarsz elmondani, illetve kérdezni... Kicsivel összeszedettebb fogalmazással megkönnyíthetnéd a válaszolni szándékozók dolgát:)
ON
A tengelycsonk kotyog a kerékagyban vagy pedig a csapágyak koptak el? A "illesztõszem" alatt mit értesz? A 2T Trabikon kétféle hátsó csonk volt. Elõször kúpos végzõdésût gyártottak, ilyet:
[imgw]https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_20343_1.jpg[/imgw]

Valamikor a '80-as évek közepén áttértek a hengeres tengelycsonkra:
[imgw]https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_20350_1.jpg[/imgw]

A kerékagyból (vagy "menesztõ", ahogyan a javítási könyv nevezi) szintén kétféle készült. Ezeket nem lehet csak úgy felcserélni. Kúpos csonkhoz [url=http://www.baro-ker.hu/images/tr%20601%20kerkagyregitipus.JPG]kúpos[/url] agy, hengeres csonkhoz pedig [url=http://www.baro-ker.hu/images/tr%20601%20keragyujtiphatso.JPG]hengeres[/url] agy kell. A két változat közül a kúpost szokták réginek, míg a henegreset újnak is nevezni.
A tengelycsonk végén lévõ anya meghúzásakor (36 kulcs) nem a csonk másik végén kell ellentartani, hanem magánál a keréknél. Tehát kompletten fel kell tenni az agyat, a fékdobot és a kereket. Elõször felemelt kocsinál ráhúzod annyira, amennyire kézzel elfordulás ellen meg tudod tartani a kereket. Ezután le kell engedni a kocsit, és jöhet a kerék kiékelése vagy a kézifék behúzása. Esetleg valaki nyomja az autót, hogy ne tudjon elgurulni.

5729 Kunyi Tamás 2012-12-26 15:51:06  Előzmény: Spityu: 74343

A kezelési útmutatóra gondolsz?

5728  J.I. 2012-12-25 14:47:27  Előzmény: Spityu: 74343

Köszönöm szépen!

5727  Spityu 2012-12-25 13:00:11  Előzmény: J.I.: 74342

Szerintem az ott lévõ parafa tömítés adta meg magát.

Ereszd le a tankból az összes benzint, aztán a két említett csavart hajtsd ki, vedd le a nyomólapot, majd a csap forgó részét. Ezután cserélhetõvé válik a parafa tömítés. Cserét követõen összeszerelés fordított sorrendben, forgathatóság tesztelése, esetleg a spanoló csavarjainak lazítása, meghúzása.

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=33&products_id=2311[/url]
[i](Módosította Spityu 2012.12.25. 14:00-kor)[/i]

5726  J.I. 2012-12-25 12:29:41

Sziasztok!A 2T-bõl csepeg a benzin.A benzin csap elzárva és mégis megy a karbiba a benzin. Magánál a csapnál ami a tank alatt van,elhelyezkedik 2 csavar amit meghúztam,de jobban nem tudom mert akkor az utastérben a benzincsap elzárót nagyon nehezen tudom mozgatni.Mi lehet a gond?A tömítés?

5725 Pátkai Antal 2012-12-24 13:39:22  Előzmény:Németh János: 74340

Nekem erre a cèlra van rendszeresítve egy akácfa fejszenyél amit a tõcsavarokhoz szoktam betámasztani és akkor rendesen meg tudom hùzni a csavat, de ha nincs nyeled akkor egy rövidebb csõ is megszokta tenni helyette. Hamár fenn van a kerék akkor behùzod a kèzifèket kiékeled a kereket leveszed a díszkupakot és már hùzhatod is.

5724 Németh János 2012-12-23 14:30:34

CSaó Mindenkinek!

Olyan problémám lenne, hogy nemrég volt hátsó fékgenerálom és a jobb oldali tengelyem kotyog.
Bal oldalt ien szem volt illesztésre jobb oldalt meg úgy láttuk, hogy kúpos, most kotyog a hátsó kerék, betámasztani a tengely végét nem tudtam eddig még semmivel sem hogy húzzak a csavaron. Ha valakinek van ötlete hogyan lehetne az dobjon valami okosságot. Köszi.

Ha tudok venni egy tengelyt akkor gondolom olyan illesztõ szemeset ugye az jobb gondolom?

[b]Kellemes ünnepeket mindenkinek![/b]

5723 Kovács Ádám 2012-12-22 20:40:07

Sziasztok!

1.1-es trabinak milyen hosszú a tõcsavarja?

5722 Tóth Balázs 2012-12-21 09:21:42  Előzmény:Pátkai Antal: 74337

diódasor

5721 Pátkai Antal 2012-12-20 17:20:51

Üdv!
A mainap arra lettem figyelmes 2T Trabantomnál hogy alapjáraton a motor ütemére vibrál a világítás, de még a kilóméteróra világítása is mivel sötét volt nagyon jól látszódott a dolog, gondolom a generátornak van valami nyügje ami miadt ezt csinálná. Valakinek van ötlete hogy merre induljak hibakeresés gyanánt?
A válaszokat elõre is köszi.

5720 Tóth Balázs 2012-12-20 15:15:57

hali,
milyen fõfékhenger (rásegítõ nélküli) lehet még jó 1.1 tarbihoz? valakinek ötlet? köszi

5719 Németh János 2012-12-19 22:32:31  Előzmény:Kunyi Tamás: 74334

igen az megvan. Be is kapcsol, év elején átpucoltam a bimetál vizes részét is, mûködik a pillangószelep is. Én a párás idõre gondolok de hova megy be a pára ahol csinálja a gondot? Lövésem sincs. Melegen olyan mint egy versenyauto, pedig már a gyorsitoszelep is lejebb lett allitva, vagy lehet az a gond?[right][/right]

5718 Kunyi Tamás 2012-12-19 22:10:02  Előzmény:Németh János: 74332

Ha csak hidegen csinálja...,akkor szivató rendben van? Azt tudod ugye, hogy kulcsfordítás elõtt nyomni kell egy padlógázt, ezzel kapcsolod be a szívatót? Csak azért kérdezem, mert pl. én a Trabim vásárlása után vagy két hónapig nem tudtam ezt :D Dehát nem ismertem még akkor annyira a Trabit.
Szóval más tippem nincs.

5717 Kunyi Tamás 2012-12-19 22:04:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 74331

Errõl nem rég írt nekem [b]Jocking[/b] és [b]Tibke[/b] kolléga.
Tehát a Trabant 1.1-be Weber TLA 32, míg a Wartburg 1.3-ba Weber TLA 34 típusú karburátor került beszerelésre.
A 32 ill. 34-es számok a torok átmérõjét hivatottak jelezni, mégpedig mm-ben.
Azt írták, nem venni észre különbséget a kettõ között a mûködést illetõen, így szinte mindegy melyiket melyik verdába teszed.
Trabantba csak liszensz alapján gyártott karbi került, Wartburgba pedig eredeti illetve liszenszes is, de eredeti is csak elenyészõ számban.
Tehát ha eredeti, akkor csak WEBER felirat van a karbi oldalán, ha nem eredeti, akkor WEBER Lizenz felirat szerepel rajta. Továbbá idézek:
"Másik, kisebb különbség, hogy a karbi aljának elején a Wareszokban néha látni egy kis fém kockát saruval, ami egy fûtõtest, az ún. PTZ."

5716 Németh János 2012-12-19 10:59:38

csao. Lenne itt egy kis problémám a 4t vel. Reggel indulásnál, gyenge erõtlen a motor, sokszor az egyenes beállobol alig tudok kiállni. Ha melegszik mondjuk majdnem sárgáig akkor elkapja a gépszij és tépi az aszfaltot. Mi lehet a gond?? Lepárásodik vagy megint oxyd van valahol? Néha még nyáron is eljátszotta. Pedig most olyan hideg nincs. Vagy digulás? Adjak valami tisztitot a benyához? Léci adjatok valami tanácsot köszi.

5715 Csády Szabolcs 2012-12-18 22:44:45

Egy karbiról hogyan lehet megállapítani, hogy az Trabant 1,1-é, vagy Wartburg 1,3-é?
1,1-es Trabimra szeretnék egy 1,3-as Warti karbit, de mivel tudomásom szerint a Wartburgokra eredeti Weber jutott, nem pedig liszensz, mint a Trabikra, ezért az egész egységet szeretném kicserélni, nem csak átfúvókáznám.
Elõre is köszönöm a segítséget!

5714  Spityu 2012-12-18 17:38:35  Előzmény:Rajna László: 74329

Újépítésû motorról van szó? Akkor kb. 500km után célszerû, aztán félperiódus, aztán normál periódus. Mi így szoktuk Ladánál. Elsõnek a legolcsóbb (Opel) olajat szoktuk beleönteni, utána minõségit. Természetesen a forgatást és a teljes terhelést magasabb fordulatszámon ajánlott elkerülni kb. 1000km-ig.

Ha már bejáratott motorról van szó, akkor az elsõ is lehet normál periódus, nem számít, hogy mondjuk a régi fajta, más viszkozitású olajból marad benne egy kicsi. (A régi olaj így is úgy is rossz.)

5713 Rajna László 2012-12-18 12:20:54  Előzmény:Szabó Gábor: 74328

köszi szépen! a " hamar engedjem le ", mit jelent pontosan?:)

5712 Szabó Gábor 2012-12-17 22:19:18  Előzmény:Rajna László: 74319

5W-40, márkás, LiquiMoly, Castrol edge. Elsõ olajat hamar engedd le. Többi olajcserét se halaszd 8ezernél késõbbre, így tiszta marad a motor sokáig.
Ezekhez a dolgokhoz programozható gyújtás is járna.

5711 Szebelédy Péter 2012-12-17 19:29:26  Előzmény:Mazák Viktor: 74325

Érdekes amit írtál, ugyanis a nyáron nekem is voltak hasonló élményeim, noha a ventillátor idõben kapcsolt. 1 perc állás (hosszabb piros lámpa, dugó stb) után felment a 2. zöldre. Fûtéssel kibírta hosszabb ideig is, 2 zöldes állással. Ránézek arra a termosztátra mostmár (nyitni nyit teljesen, de lehet késõn). Ja és csináltam még 1 légtelenítést, az meghozta a fûtést hamar, legközelebb ha megyek vele, kiderül hogy mennyire tartósan.

Nálam ha jól mûködik, a fûtést hamarabb lehet észlelni, mint hogy a termosztát nyitna, szóval kezdek megint megzavarodni :)

Kellemes ünnepeket minden istállótársnak!

5710  Spityu 2012-12-17 17:07:59

Hmmm... túlmelegedés... volt szó a gázos témánál is, hogy jobban melegszik a motor meg a többi. Ezt nem tudom alátámasztani. Egész pontosan: gázzal járok, totál gyári motor, desztvizet még sosem töltöttem bele (nem vagyok rá büszke), hegyvidéken lakom, és - lekopogom - soha nem forraltam még meg a hûtõközeget. A ventilátor is igen ritkán kapcsol be, max. ha lépésben haladok felfelé a hegyre... és nem a hõgomba a rossz.

5709 Mazák Viktor 2012-12-17 14:10:03  Előzmény:Kunyi Tamás: 74316

Sziasztok!

Prometheusnak is válaszolok egyben. Nekem volt egy nyári túlmelegedéses problémám, idestova 2 éve.

Normál használat mellett is felkúszott a hõmérõ a második zöldbe, nem kapcsolt a venti, egyszóval egyenes út volt a megfõzés felé (egyszer vöröset is ért). Persze egyszer sem fõztem meg, ugyanis.: Még a !nyári 40 fokban is! teljesen kitárt fûtéssel mindig nagyjából szinten lehetett tartani a motor hõháztartását (elsõ zöld jelzés), mondjuk két hét után nem volt szõrös a lábszáram, és ez nem vicc. Nem vagyok rá büszke, de nekem is (túl) sokáig tartott a diagnosztika. Az ok: Kb. félig nyitott a termosztát, lecsökkent a keresztmetszet a hûtõrendszeren belül, ezért a hõgomba sem érzékelt megfelelõen, így egyáltalán nem, vagy nagyon késõn kapcsolt a venti. Azóta persze van a mûszerfalon is kapcsolója.
Szerintem az a kapcsolat, hogy a motorhõt a fûtéssel szabályozni lehet, az annyit tesz, hogy a motor hûtõköréhez csatlakozik a fûtés, vagy legalábbis mire a fûtés megérkezik, addigra mind a két körben áramlik a hûtõközeg. Ha külön körön lenne a fûtés és a hûtés, akkor a téli hidegben is egy kilométer után meleget kéne fújnia a fûtésnek, de sajnos nem így van. Úgy gondolom sokkal hamarabb nyit a termosztát mint hogy a fûtés megérkezne. Hiszen a bemelegedési fázisban fontos az is, hogy ne legyen hõingás. (90 fokos hûtõközeget a -15 fokossal összeengedve újra elég hûs közeget kapnánk, a hengerfej pedig nehezebben tûrné ezt a dilatációt minden egyes bemelegedési fázisban.)

Nem akartam rögtön ezzel a sztorival kezdeni, mivel még pár oka lehet a túlmelegedéses nemfûtésnek, ennek egyike a levegõsödés :)

Kitartást, mihamarabbi megoldást kívánok!
Kellemes ünnepeket!

5708 Szabó Tamás 2012-12-17 09:10:18  Előzmény:Őry Gábor: 74306

Szia Gábor

Köszi a segítséget.
Tavasznál elõbb nem fogom használni a Trabantot.
Ha akkor sem fog mûködni, akkor megcsináltatom.
Köszi a segítséget.

Üdv.
SzT

5707 Rajna László 2012-12-16 20:44:07  Előzmény: Spityu: 74320

15W40-et javasol gyárilag...