Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5804 Szilágyi György 2013-01-10 06:46:50  Előzmény: Spityu: 74415

11. kerületben, de mozgok mindenhol.

5803 Kozma Bence 2013-01-08 19:29:16  Előzmény:Őry Gábor: 74418

Errõl a pillangószelep oldalirányú mozgásáról hallottam már valahol, úgyhogy azt leellenõriztem a múltkori karbi tisztításnál és az jónak tûnt.
Bízom benne, hogy a bowden kenésével megoldódik a dolog, mert amikor kivettem nagyon surlódva járt.

5802 Őry Gábor 2013-01-08 19:18:42  Előzmény:Kozma Bence: 74411

Ha a huzal kenése nem segít, lehet még a következõ: a pillangószelep-tengelyét oldalirányban tartja egy fekete csavar. HB-s karburátornál ez az úszóház fedele mögött (nem alatta!) található. Ha ez elkopik, oldalirányba mozog a tengely. Ha oldalirányban elmozdul a tengely, a pillangószelep megszorul az alapjárat elõtt. Megoldás: a csavar cseréje.
[i](Módosította orygabor 2013.01.08. 20:20-kor)[/i]

5801 Kozma Bence 2013-01-08 18:36:08  Előzmény: Spityu: 74416

Köszi szépen az alapos leírást! :)

(szerintem ez is simán mehetne a cikkek közé :) )
[i](Módosította 83NC3 2013.01.08. 19:38-kor)[/i]

5800  Spityu 2013-01-08 18:02:56  Előzmény:Kozma Bence: 74414

Elméletileg a tiéd régi típusú karbi. Azon csak alapjárati keveréket kell állítani. Nagyjából lõjj egy neked tetszõ alapjáratot, majd a keverék csavarral keresd meg a fordulatszám csúcsot (az adott pillangószelep állás által beszívott levegõmennyiséghez tartozó optimális benzinmennyiséget). Elõfordulhat, hogy a keverékcsavar optimalizálásával megnõ a fordulatszám. Ekkor a pillangószelep csavarján vegyél vissza. Majd újra keresd meg az optimális keverési arányt a keverékcsavarral.

Szóval iteratívan kell elvégezni a beállítást, a vége mindig a keverékcsavar állítása legyen.

Elõfordulhat, hogy semmit sem számít a keverék csavar pozíciója, ekkor valószínûleg cserélni kell az ott lévõ tömítést (teljesen ki kell csavarni a csavart.) Benzinálló O gyûrût érdemes venni, a gyárival megegyezõt nem tudom, hogy hol lehetne beszerezni.

Ha sehogy sem reagál a keverékcsavarra a motor, akkor csavard be teljesen, tekerd ki másfél fordulatnyit (3x félfordulat), és állíts a pillangószelep ütközõjével egy neked tetszõ alapjáratot.

5799  Spityu 2013-01-08 17:55:37  Előzmény:Szilágyi György: 74413

Hol laksz?

5798 Kozma Bence 2013-01-08 17:37:09  Előzmény: Spityu: 74412

Köszi, ezek közül még talán van is valami a garázsba...
Kézzel még nem próbáltam gázt adni, de megpróbálom azt is majd.
Alapjárat állításánál egyébként csak az ütközõcsavaron kell állítani? Nem kell hozzá állítani valamit? Alapjárati levegõ vagy ilyesmi? Vagy ennél nincs ilyesmi? Kicsit szeretném megemelni.

5797 Szilágyi György 2013-01-08 17:34:25  Előzmény: Spityu: 74412

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 1,1 -es trabantot. Tud valaki egy jó szerelõt aki ért a karburátor beállításához és nem egy vagyonért?
Köszi

5796  Spityu 2013-01-08 17:28:39  Előzmény:Kozma Bence: 74411

Fúró, vágó, üregelõ spray. Hasonlít a WD40-hez. Vagy MoS2 spray. Vagy Gleitmo (aka. "gletmó"). Egyébként letesztelted azt, hogy járó motornál kézzel gázt adva a karbinál mi történik? Bár eléggé úgy tûnik, hogy a bowden / pillangó tengely van megszorulva (inkább az elõbbi). Kenés, kenés, kenés. Ha nem segít, csere.
[i](Módosította Spityu 2013.01.08. 18:30-kor)[/i]

5795 Kozma Bence 2013-01-08 17:22:36  Előzmény:Őry Gábor: 74409

Tavaly vettem úgyhogy nemhiszem, hogy kilenne szõrösödve. Kiszedtem ma és nagyon nehezen járt. Fújtam bele csavarlazítót, most szépen siklik. Még nem tettem vissza mert még szeretném megfújkálni valami kenõanyaggal, ahogy Trabantman601 mondta.
WD40-en kívül tudtok valamit ajánlani? Elég húzós annak az ára...
[i](Módosította 83NC3 2013.01.08. 18:27-kor)[/i]

5794 Tóth Balázs 2013-01-08 12:52:55  Előzmény:Szabó Gábor: 74350

most lada van fent,de nem nyom rendesen... nem éri el az értékeket vele a kocsi...

5793 Őry Gábor 2013-01-08 07:57:54  Előzmény:Kozma Bence: 74406

Vagy kiszõrösödött.

5792 Kozma Bence 2013-01-07 19:57:30  Előzmény:Pátkai Antal: 74407

Köszi, megpróbálom!

5791 Pátkai Antal 2013-01-07 19:42:53  Előzmény:Kozma Bence: 74406

Esetleg lehet hogy szorul a gázbowdened. Szerintem akaszd ki a pedálból és a karbinál is lógasd valahova fel és csorgass bele az egyik végénél csavarlazítót. Ha kifolyat a másik végén akkor járasd meg a házban a bowdent majd ezután csorgass bele valami híg kenõ olajat. Szerintem ez megoldja a gondot.

5790 Kozma Bence 2013-01-07 18:41:14

Üdv!
2T Trabinál mi okozhatja azt, hogy ha üresben jobban kipörgetem akkor gáz elvétel után is 2-3 másodpercig ugyanolyan magas fordulaton pörög? (vagy inkább hörög) Menetközben is néha észrevehetõ.

5789  Spityu 2013-01-06 19:50:13  Előzmény:Kárász Endre: 74404

Hú, ezt a doksit kerestem. Magyar nyelvûben nem találtam eddig jobbat. :)

Nekem most amúgy C2-es az ékszíj felõl lévõ. Remélem, nem lesz gond belõle, majd leellenõrzöm párszáz km után. Csak lennék már ott. :D

5788 Kárász Endre 2013-01-06 19:37:52  Előzmény: Spityu: 74403

Ezt is kiderítettem! Találtam egy [url=http://vbklub.net/csapagy/csapagyakrol.pdf]doksit[/url] a csapágyak jelölésérõl. Ezek szerint a C6 a zajszegény kivitelt jelenti. Na ebben már nem sok logika van:)

5787  Spityu 2013-01-06 19:01:02  Előzmény:Kárász Endre: 74402

Ezzel csak az a baj, hogy explicit szerepel rajta az említett érték, így: "6303 Z C6 93"

Amúgy jól gondolod, a P66 azt jelenti és úgy, ahogy írtad.

5786 Kárász Endre 2013-01-06 18:40:17  Előzmény: Spityu: 74401

Fú, ezzel a generátoros dologgal rögtön rá is cáfoltál az elméletemre:D Megnéztem, nálam is "6303 Z P66" van rajta. Mivel C6 hézag nem létezik, csak max C5, ezért vélhetõen itt úgy kell értelmezni, mintha a két hatos között egy helyiérték kimaradna, és P6_6 írnánk. Tehát P6 a normál futáspontosság, az üres helyiérték a normál hézagot jelöli, míg a következõ hatos a zajszegéyn kivitelt.

5785  Spityu 2013-01-06 17:05:15  Előzmény:Kárász Endre: 74400

Láttam összevissza. Pl. a beépítésre váró régi típusú (szimmeringes - hengergörgõs) gyári új fõtengelyem középsõ csapágyainak palástján "B+3" felirat van, azt hiszem.

Amit viszont nem értek: a generátorom gyári csapágya C6-os... tudtommal oda pont hogy inkább szoros illesztésû kellene, nem? Mi errõl a véleményetek?

5784 Kárász Endre 2013-01-06 16:46:12  Előzmény: Spityu: 74398

Ne máááá! Azon nem P63 felirat van? Én akkor sem hiszem el:D
Ha már szóba került, akkor a "P" betû után max. három szám állhat, lsd. például a kerékcsapágyat, ahol P626. Ennek a jelentése:
"6": normál futáspontosság. Állítólag ezt csak a DKF gyár jelölte, más cégeknél alapvetõ volt, hogy ezt nem tüntetik fel.
"2": C2 hézag. Ugyanígy a "3" és a "4" a C3 ill. a C4 hézagot jelöli.
"6": zajszegény kivitel. Fogalmam sincs, mit takar. Elvileg az SKF is használja ezt a jelölést, de errõl nincs semmi bõvebb infó az õ fõkatalógusukban.

A Trabiban elõfordul még a sebváltónál ilyen jelölés, mégpedig a nyelestengengely és a csoporttengely csapágyánál: 6304 P63. Ez egy 6304 méretû csapágy C3-as hézaggal.

5783 Őry Gábor 2013-01-06 16:31:03  Előzmény: Spityu: 74398

Ja, 6009 N-es. A peremen van még egy 37-es. A paláston lévõ szám már nem kivehetõ.
Amit beletettem, az egy ZKL.

5782  Spityu 2013-01-06 10:31:40  Előzmény:Őry Gábor: 74397

Neked most milyen fajta van? 6009-es vagy az a nem szabványos újabb fajta?

Gyárilag mindkettõn C3 a hézag. Jelölni a külsõ gyûrû palástján szokták halvány bélyeggel, ill. általában az oldalán is préselt vagy bélyegzett felirattal. "36", "34", ilyesmi, a 3 utal a hézagra. Van, hogy mindkettõ jelölés megtalálható ugyanazon a példányon, de az egyik biztosan.

Itt van a kezemben egy régi fajta:
- oldalán: DKF DDR 6009N 34 -> 6009 nútos, C3
- palástján: C36 -> C3, 6-os pontossági osztályú

5781 Őry Gábor 2013-01-06 10:12:37

A fõtengely lendkerék felõli csapágya C3-as hézagú? Mert olyat tettem bele, viszont a gyári DKF-en nincs ilyen jelölés.

5780 Németh János 2013-01-05 12:07:35  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74390

CSaó.

Beleraktam a relét, ugyan olyan 4 lábú, rendesen ráfûzve minden drót most napközben utcán nem látom szürkületben megnézem vagy holnap még.
Nekem fényszóróbetét csere után rendesen bekötve volt mûködött minden. Most kezdte vettem észre hogy nem mûködik.

5779  Spityu 2013-01-05 09:03:46  Előzmény:Kantuly János: 74394

A hegesztés helyétõl függõen kell szétszedni, jó ha a mûvelet 20cm-es körzetében nincsen hõre érzékeny, éghetõ anyag.
Anno az enyém csontra szét volt szedve, leszámítva a tetõt, mivel azt állítólag és ránézésre is ultraszopás jól visszarakni. Még szemcseszórásra is így vittem, de kibéleltem a belsejét a 4T vastag tetõkárpitjával, hogy ne sérüljön a 2T érzékeny bevonata.
[i](Módosította Spityu 2013.01.05. 10:04-kor)[/i]

5778 Kantuly János 2013-01-05 00:09:47

Srácok, ha teljesen ki akarom hegeszteni a kasznit, akkor szinte teljesen szét kell szednem a járgányt? Oldalelemek, belsõ tér, motor, stb. ?!
A tetõt nem érdemes leszedni, ugye?

5777  Spityu 2013-01-04 22:33:10  Előzmény:Kantuly János: 74385

Köszi az önindítós válaszokat, meglátom, mi lesz. Amúgy szerintem csak a behúzó van halófélben - amióta nálam a kocsi.

5776 Németh János 2013-01-04 20:53:23  Előzmény:Kantuly János: 74391

a biztositékok megvannak áz is mozgattam mindet. Köszi a segitséget holnap már cserélem is :)

5775 Kantuly János 2013-01-04 20:01:48  Előzmény:Németh János: 74389

Az egy 12V relé, pont a távolságié. Az az érintkezõje valószínûleg szétégett.
Beviszed, megmutatod és biztos tudnak adni a helyébe másikat.
1000-1500Ft tétel kb.

5774 Holnapy Gergely dr. 2013-01-04 20:01:41  Előzmény:Németh János: 74389

Akkor a hibára magad rájöttél.
Az a fényváltó relé (tompított/reflektor), jó eséllyel az a rossz.
Elõtte azért nézzed meg a biztosítékokat is, mert a fénykürt illetve a távfény nem ugyan azon a biztosítékon van, de jelen esetben nem biztosíték hiba lesz, mert ráadásul a távfény jobb és bal oldalon külön biztosítékkal mûxik.
Egy dolog még megszivathat, ha a bajuszkapcsoló zárlatos. De a relé a sanszos.
G
[i](Módosította hogeri 2013.01.04. 21:05-kor)[/i]

5773 Németh János 2013-01-04 19:12:10  Előzmény:Németh János: 74388

És az lemaradt, hogy ha bajuszkapcsolóval ráadom a távolságit akkor az nincs nem mûködik. De húzásra tudok villantani vele ha kell.

5772 Németh János 2013-01-04 18:45:48  Előzmény:Németh János: 74382

Helló mindenkinek.

Probléma megoldódott vettem egy új rotort, aminek a gyári száma stimmel indításra jó de még nappal nem láttam mennyire jár finoman a motor.

[b]Következõ elektronikai gondom lenne. 4T[/b] Van egy relé ami kattog meg furcsa hangot ad. Ez a relé az akksi és a szélvédõmosó tartály között a tûzfalra van felszerelve.
Mellékelek egy képet is.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130104/rell__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130104/rell__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Bekarikázva a hely. És akkor mi is ez? Ha veszek újat mit kérjek?

Segítséget elõre is köszönöm.

[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.04. 19:46-kor)[/i]

5771 Kantuly János 2013-01-04 14:38:11  Előzmény:Baka Szabolcs: 74386

Esetleg kifúj valamelyik tömítésnél vagy nem megy csak 3 henger.
Igazgasd meg a gyújótkábeleket, told be tövig.
Esetleg ellenõrizd még a gyújtáselosztót is.
Nem fogyaszt túl sokat? Nekem addig "traktorozik" míg megy a szívató.

5770 Baka Szabolcs 2013-01-03 21:03:07

Hali!
Meg tudjátok nekem mondani, 4T trabiban hány db kipufogótömítés van?
ill. miért van olyan hangja a trabimnak, mint egy traktornak? A kipufogó teljesen új, nemrég szerelték be. A hangja viszont semmivel nem jobb, mint a rozsdás, lyukacsos szemété ami addig volt alatta.
Mit tudok tenni, hogy olyan duruzsoló hangja legyen, mint más trabiknak?
THX, Szabi

5769 Kantuly János 2013-01-03 09:12:50  Előzmény: Spityu: 74383

Szia!

Én most tervezem felújíttatni, pár évig biztosan ki fogja írni, ahogy azt elõttem is írták. Gyári fesz.szabályzót veszek bele, felszabályoztatom, szénkefét cserélek és kipucolom, aztán mûködnie kéne jó darabig.

5768 Holnapy Gergely dr. 2013-01-02 21:53:21  Előzmény: Spityu: 74383

Profi önindító szerelõ-felújító nekem azt mondta amikor a 4T-m önindítóját felújította, hogy nem jó konstrukciójú, elõbb-utóbb újra tönkremegy. Akkor majd ajánlja bele az Audi 80-asét, bár kicsit drágább, de strapabíróbb (hogy bolgómûves-e vagy sem, azt nem tudom), és mókolás nélkül jó rá. Ez 1998 tavaszán volt, a felújított önindítóm azóta is hibátlanul mûködik. Ez alapján hiszek a szakinak...
Itt a cím, ezt most netrõl kerestem elõ, de úgy nézem létezik a cég. Egy kérdést megér. Telefon: 363-3176, cím: Budapest XIV., Czobor u. 96.
G

5767  Spityu 2013-01-02 20:25:14

Üdv!

Trabant 1.1-re létezik áttételes (bolygómûves) önindító? Minimális fabrikálás belefér, de jó volna olyan, amit csak be kell tenni.

Köszi!

5766 Németh János 2012-12-31 14:07:29  Előzmény:Őry Gábor: 74381

Aha. De akkor ne parkolj mocsárban ne rohaszd az autót és nem lesz vele gond igaz? :D

[b]Következõ Volt egy ki problémám a motor erejével hidegen. Jó pár komentel lejeb [/b]

Következõt véltem felfedezni ma, beindítás kicsit dadogott a motor gázadásnál nem torpant de lassan felpörgött. Mentem vele egy kis kört, ugyanaz. Kipufogó gáz szakaszos volt sok,kevés,sok, kevés így váltakozva.
Fogtam leszedtem a gyújtáselosztó fedelet kicsit oxidáltnak láttam a réz dolgokat benne. Amin kiakadtam a ROTOR össze vissza mozgott. Lehúztam és mit látok? Kirohadt belõle a fém lemezke ami a tengelyre nyomja...
(( Kb nincs egy éves a szerkezet mert nyár elején lett beletolva ))

Következõ meggeneráloztam fémlemezt vágtam bele, most a tengelyre lehet fogatni rendesen. Mentem még egy kört, szakaszos kipufogófüst megszûnt és olyan egyenletesebb lett a hangja.

Szerintetek megszûnik a hideg motor erõtlensége is ezzel a szervízzel vagy keressek még problémákat? Érdemes kicserélni megint az egészet?

Válaszokat elõre is köszönöm.

5765 Őry Gábor 2012-12-31 12:28:50  Előzmény:Németh János: 74380

Úgy tudom, kisebb az esélye a durrdefektnek. Továbbá + súly és szerelés. Rendben tartott felninél nincs probléma.

5764 Németh János 2012-12-31 10:01:29

Egy dolog nem világos. Miért jó a belsõ nélküli szerelés? Pláne kicsit régebbi autóknál.

5763 Pátkai Antal 2012-12-31 09:50:25  Előzmény:Kantuly János: 74378

Nincs más megoldás bele kell tenni a kádba lesúlyozni és el ücsörögni felette. Nekünk beszokott vàlni ez a módszer. Ha ez sem segít akkor a pòtkerék felnijère tegyétek fel azt az egy gumit aztàn szerezz egy másik felnit az eresztõs helyett.

5762 Kantuly János 2012-12-30 20:34:20  Előzmény: Spityu: 74377

Nincs látható szivárgás, néztük kádban.
A peremet megtakarította kétszer is drótkoronggal, biztos, ami biztos, de mégis fennáll a probléma. A nyárigumival is ez volt a gond, sõt az ez elõtti használt téligumival is. Csak a jobb elsõ felnin. Mikor még melegebbek voltak, akkor több idõ kellett, hogy leengedjen, most a hidegekben 1-max 3 nap.
[i](Módosította Janner 2012.12.30. 21:36-kor)[/i]

5761  Spityu 2012-12-30 20:31:09  Előzmény:Kantuly János: 74376

Gumis ismerõsöm át szokta nézni az abroncsot is, fõként ott, ahol hegesztve van az agy részéhez. Volt már olyan, hogy a felni volt lyukas és már sokadszorra volt pasztázva a gumi pereménél stb. De abszolút nem jellemzõ, sokkal gyakoribb, hogy annyira el van korrodálódva a felni pereme, hogy nem tömíti le a gumit még pasztával sem. Fújd fel a kereket és permetezõs fejjel ellátott flakonból fújjál rá valamilyen habzó anyagot a felni és a gumi találkozásához és figyeld, mi történik.
[i](Módosította Spityu 2012.12.30. 21:31-kor)[/i]

5760 Kantuly János 2012-12-30 20:26:30

Sziasztok!

Létezik olyan, hogy egy felni valahol repedt és elszökik a levegõ?
Vettem két új téli gumit és már 2x volt újra felrakva, tömítõpasztázva, de még így is elszökik lassan a levegõ a jobb elsõ kerékbõl.
Szelep is volt cserélve.

Volt már valakinek ilyen gondja?
Egyszer az elosztófedelem úgy hibásodott meg, hogy a közepén lévõ grafit rudat nyomó rugó szétrohadt, így aztán hol volt szikra, hol nem. Esetleg ellenõrizd le az elosztófedelet.

5758 Németh János 2012-12-30 10:40:57  Előzmény:Forgács Balázs: 74373

Rotorod a helyén van? Kábelek izomból rátolva a gyertyákra, elosztóra? Nálam egyszer lecsúszott és hasonlóan szivatott egy darabig
[i](Módosította whiteuniversal 2012.12.30. 11:41-kor)[/i]

5757 Forgács Balázs 2012-12-29 20:28:40

Sziasztok,
másfél hónapja indítási, hidegjárati gondok jelentkeztek az 1.3-as Wartbutgnál. Elvégeztem a "hidegüzem zavarai" c cikkben leírt karbantartásokat, új benzinszûrõt is beépítettem. Még levágott mágnesszelep van benne, mert az alapjárati elektronika még nem jó. Ettõl eltekintve a karburátor kitisztítása után elfogadhatóan indult, mûködött. Örültem.
Ezt követõen 2 hétig állt, s most már második hete sehogy sem indul. A gyertyákat kiszedtem, kijárattam a benzint a hengerekbõl, szikra van, elõgyújtáshoz nem nyúltam. Benzint nyom a szivatyú a karbiba. Indítás elõtt egy gázfröccsöt adok, indítózok, de csak néha-néha röffen. Úgy is próbáltam, hogy indítózás közben adok egy teligázt, akkor is csak röffen. Már 5-ször merítettem le az akkumulátort. Próbáltam eltávolított levegõszûrõvel is indítani, de ugyanazt tapasztaltam.
Van valami ötletetek?

5756 szilágyi József 2012-12-29 15:06:44  Előzmény:Muczán Gábor: 74371

jólvan akkor erre késõbb még visszatérünk ;) addig is köszönöm és boldog új évet kívánok mindenkinek!

5755 Muczán Gábor 2012-12-29 12:26:02  Előzmény:szilágyi József: 74370

jó helyen kapisgálsz:-)

A Wartburgnál -kizárólag a nyugati, Holland, Belga piacra létezett egy OleoMatic nevû berendezés, mellyel a gyár szállította a kocsikat, vagyis csak a Wartburg/Barkas modelleket. Mi láttunk annó egy itt élõ Holland gyerek kocsijában ilyet, noha az sem mûködött, de ott volt még a kocsiban. Ez szíjról volt meghajtva, és a gyár is vette valami nyugati cégtõl. De tartósan nem mûködött jól, és sajna még hírmondója sincs nagyon a világban.

Én megkeresem a tél végéig a raktárban az én berendezésemet, ha kell valakinek, mert én már nem tudom mire használni. Van egy 76-os OT-s Trabi, meg egy FIAT mocis Tramp, amit el is fogok adni, így nem kell a cucc.

MG