A FB csoportban M. Attila valóban megosztott egy képet egy Sikaflek ragacsról, ami mögött megrohadt az acéllemez, de óva intek bárkit is, hogy ez alapján messzemenõ következtetéseket vonjon le. Arra a kérdésre még nem érkezett válasz Attilától, hogy ez konkrétan melyik Sika anyag volt. Nagyon nem mindegy! Az sem, hogy hogyan volt a felület elõkészítve. Poros, szennyezett felületre kenhetsz akármit, az nem fog tisztességesen odaragadni, ezáltal tökéletes víz-, és páragyûjtõ "tasak" képzõdik. Én tavaly a négy sárvédõt ragasztottam Sikával, és sajnos a negyediket újra kellett csinálnom, mert elõször nem tudtam feltenni az utángyártott javítóívre a sárvédõt. A leszedést követõen alaposan le tudtam ellenõrizni az elsõként kivitelezett ragasztást:
-A rendesen portalanított, zsírtalanított, érdesített duróra úgy ragadt, hogy még a duró felsõ rétegét is lehúzta néhol (ezért inkább drótkoronggal szedtem le).
-Ahol a duró poros volt, vagy nem is tisztítottam meg (pl. jóval az ívek fölött, ahová csak kinyomódott a ragasztó, pedig oda nem szántam), ott igen könnyen le lehetett húzni.
Szóval ne hamarkodjuk el a Sika temetését:) Lehet, hogy Attila képén is valami kokány körülmények között felkent, eleve alkalmatlan Sikaflex cucc látható. Ott is írtam, hogy van olyan Sika anyag, ami nem ragasztó, nem alkalmas karosszériához. Ahogy hogeri is írja, elképzelhetetlennek tartom, hogy egy mai márkás szélvédõragasztó(!) korrozív legyen. Egy állítás csak akkor bír információértékkel, ha a forrása is pontosan ismert (lsd. Pali bácsi doktorija...). Egyébként csak mende-monda.
A FB poszt végkifejlete az lett, hogy legjobb a Würth K+D ragasztó. Na errõl mondjuk tényleg nem hallottam rosszat, Spityunak van is ezzel az anyaggal tapasztalata.
[i](Módosította Endre 2013.04.10. 15:37-kor)[/i]