Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6463 Varga Tibor 2013-05-16 19:07:47  Előzmény:jocking .: 75072

"VW bowden, amit igazgatni kell kötegelõvel, hogy a hûtõventi ne érje el"

A ventillátor házra két kis pálcát kell heggeszteni, és akkor nem kell kötegelõ.

6462 révai ákos 2013-05-16 14:51:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 75076

Szia !

Ezen a mûveleten már túlesett az én gépem is. A hidrotõke kapcsán eddigi tapasztalataim szerint bármelyiket rakhatod (ajusa,vw, febi) csak árban lesz különbség. A vezérmûtengelyt is cseréled? Elkopott vagy csak nagyobbat tennél bele?
Ha van rá módod javaslom, egy 1.6 abu tengelyt, alul, 1, 2 fokozatban igencsak más érzés lesz vele közlekedni, viszont ahhoz nem árt egy elektromos AC is, mert azon a vezérmûtengelyen nincs meg a bütyök a régi mechanikus AC-hez. Ha ezt teszed bele akkor egy kicsit el kell forgatni a veztengelyt, de ennek részleteit egy szaki megmondja.

A vezérmûszíjat illetõen ha nem sok km van benne a legutóbbi csere óta, akkor nem életbevágó a csere, ellenben egy szíj ára sem gatyarohasztó tétel.Viszont ha belekezdesz akkor már érdemes vízpumpával együtt, és akkor jóideig biztos nem lesz gond a vezérlés táján. Ha szakszerûen szedik le a szíjat, akkor az szinte magától lejön, mindeféle feszítgetés nélkül, tehát nincs mitõl károsodnia. Amúgy nem jó izomból sem megfeszíteni felrakáskor, mert a motor hõtágulása úgyis feszít rajta.

Remélem találtál benne hasznosat...
üdv Mykee

6461 Kleibán Tommy 2013-05-16 04:46:56  Előzmény:Szebelédy Péter: 75075

Hogy állitom a pedál holtjátékát?

6460 Csády Szabolcs 2013-05-15 16:56:04

1,1-es Trabantnál vezérmûtengely és hidrotõke cserére készülök.
Nagyjából megvan fejben a mûvelet, de azért ha valaki elmondaná, hogy mire figyeljek, vagy esetleg akár részletesen lépésrõl lépésre, azt megköszönném!
Milyen tömítéseket szerezzek be a mûvelethez amiket illene cserélni?
Olyat is hallottam, hogy ha leszedjük a vezérmûszíjat, akkor érdemes újat feltenni, mivel nem tudjuk ugyanakkora erõvel meghúzni, mint elõtte és így megvan a szakadás esélye. Ebben ugyan eléggé kételkedek, de gondoltam biztos ami biztos inkább megkérdezem.
Hidrotõkébõl milyen márkát ajánlotok? Zsombinál kaphatóval (elfelejtettem a márkáját) van valakinek tapasztalata? Ha talál az ember gyárit, akkor arra csapjon le, vagy jobb minõségûeket is lehet kapni?
Köszönöm a segítséget!

6459 Szebelédy Péter 2013-05-15 15:45:13  Előzmény:Kleibán Tommy: 75063

Mindig ugyanolyanerõvel fog, vagy fékezésre erõsebb (miután visszatért a pedál)? Nálam a második variáció volt, rosszul lett beállítva a pedál holtjátéka, és minden fékezésre "hozzáadott" a nyomáshoz, 3-4 megállás után már nem tudtam elindulni.

6458 Kenyér Zoltán 2013-05-15 13:40:51  Előzmény:Busa Attila József: 75062

Nem lett túlfeszítve a vezérmûszíj? Ha bemelegszik a motor, akkor jobban megfeszül szíj, lehet hogy ezért sír a csapágy.

6457 Csády Szabolcs 2013-05-15 08:50:17  Előzmény:Busa Attila József: 75062

Én kb. 2 éve cseréltem ki, azóta beletettem már közel 5000km-t (hobbi autóról van szó), de a nyekergés maradt a régi. Valaki azt mondta nekem, hogy ez típusbetegség, ne foglalkozzak vele...
Te hol vetted a vízpumpát? Én anno a zsombinál, szóval lehet az a bibi (márkára nem emlékszem, ha jól rémlik, akkor nem volt semmiféle felirat rajta).
[i](Módosította trabiszabi 2013.05.15. 10:51-kor)[/i]

6456 jocking . 2013-05-15 08:30:03

A kuplungnál most nekem is van valami, csak nem tudom, hogy mi. Az a tünet, hogy hideg motornál marha jó, puha mint az állat. Meleg motornál viszont olyan kemény lesz, hogy az akku alatt görbítgeti a lemezt, amikor benyomom a pedált. Ilyenkor akkor is össze-vissza változik a "kuplungerõ", ha a bowdent máshova fogatom oda. (5 sebességes váltó, VW bowden, amit igazgatni kell kötegelõvel, hogy a hûtõventi ne érje el) Én arra tippelnék, hogy a bowdennel lesz valami... Csak azt nem értem, hogy mi. Szerintem ha az a sz@r, akkor az a minimum, hogy hõ hatására megnyúlik, és nem emel ki annyira. De ez nem magyarázza a bekeményedést...

6455 Bencze Robi 2013-05-15 05:48:14  Előzmény:Kleibán Tommy: 75070

Akkor csakcsak a kuplungszerkezettel lesz gond tényleg :S

6454 Kleibán Tommy 2013-05-15 05:42:58  Előzmény:Bencze Robi: 75065

furcsa is volt mert eddig mint a trabantoknál általában keménykés volt a kuplung benyomáskor most puhább lett. sebesség váltáskor mikor ráengedem utánna kerreg pár másodpercig.....

6453 Kleibán Tommy 2013-05-15 05:41:36  Előzmény:Kárász Endre: 75068

A munkahenger a régi felujitott. agyaltam azon hogy kaptam egy használt de müködö föfékhengert hogy ami most fent van a felujitott az helyett felteszem a kapott használtat. Érdemes? leszámitva hogy uj tárcsa meg fékpofa van fent?

6452 Kárász Endre 2013-05-14 20:19:51  Előzmény:Kleibán Tommy: 75063

Ez az elba*ott fõfékhenger, vagy azt is cserélted? A motorfékkel egyezõ erejû fékhatás elég rosszul hangzik. Valami még mindig nagyon nem jó.

6451 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: István: 75066

Bár ez Trabié, de szerintem segíteni fog a megértésben. A golyók tarják bent a dugattyúkat. De csak akkor, ha a golyók fölötti szeleptest és csatlakozócsonk be van tekerve a helyére. Tehát a sorrend:
-dugattyú benyomása
-golyó behelyezése a tömlõcsonk felõl
-rugó és a szeleptest behelyezése, majd a tömlõcsonk becsavarása
[img]https://trabitechnik.com/images/whims2/6-2.jpg[/img]

[img]https://trabitechnik.com/images/katalog_601/F36_540.png[/img]

Mégegyszer leírom: fõfékmunkahenger NEM LÉTEZIK. Van fõfékhenger (a lábaddal taposod) és van fékmunkahenger (a fékpofákat nyomja neki a fékdobnak). Ez nem nyelvészkedés. Ha helytelen kifejezésre, [b]fõfékmunkahengerre[/b] próbálsz rákeresni, már eleve megnehezíted a dolgodat.

6450  István 2013-05-14 16:58:11

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem... Wartburg 1.3 fõfékmunkahegerrel kapcsoltban. Valaki megtudja nekem mondani hogy a munkahengerben található 2 db csapágygolyónak hol van a helye összeszereléskor?? Mert szétszedtem karmantyúzás céljából és a golyók kiugrottak mind a 2 dugattyú esetben és nem tudom hogy pontosan hol is lenne a helyük.??

Elõre is köszi!

delip

6449 Bencze Robi 2013-05-14 15:20:43  Előzmény:Kleibán Tommy: 75064

háát nekem akkor csinálta ezt mikor a kuplungszerkezeten a tányérrugó némelyik "foga", lapja, kitörött konkrétan a többi közül, pontosabban ahová fogatva voltak onnan kitörtek, vagy én nemtudom mit csináltak, mert mikor megláttam a szerkezetet repült is jó messzire... és menet közben kerregett meg recsegett, elég durva volt, és a kuplungpedál is rázott de valami iszonyatosan

6448 Kleibán Tommy 2013-05-14 14:56:54

Viszont egy másik jelenség elõjött. Benyomom a kuplungot. Sebességbe rakom elkezdem felengedni. Mikor majdnem elkezd fogni elkezd ugy rázni a lában alatt a kuplung pedál mintha rezgõmotor lenne benne. aztán eléri a fogási pontot a kerekeken látszik hogy elkezdi rázni õket majd elindulunk ugyebár. Mi lehet a baj? Kinyomócsapágy??

6447 Kleibán Tommy 2013-05-14 14:56:08

Na kérem. Fékpofák kicserélve új féktárcsák fent. mindez egyben egy felujitott föfékmunkahengerrel. Vasalás légtelenités megvolt néha még mindig van olyan vgy néha vagy folyamatosan hogy még mindig fogja az autót relaitve annyira mintha motorfékeznél. ez normális vagy valami nem jó???

6446 Busa Attila József 2013-05-14 08:56:42

Sziasztok!

Nagyon érdekes dolog történt velem és szeretném megosztani veletek! Tavaly vezérmûszíj csere volt esedékes nálam és természetesen cseréltem a vízpumpát is. Arra lettem figyelmes, hogy az eddig halkan duruzsoló motor hirtelen elkezdett nyikorogni. Vagyis egészen pontosan, ahogy bemelegszik a motor 80°C fölé, akkor a frissen vételezett és beszerel vízpumpám elkezd nyekeregni, mintha csapágyas volna. Visszatipliztem vele a boltba, ahol beszereztem, de csak annyit mondtak, ha bejáródik, akkor abba fogja hagyni. Ez azóta sem történt meg, pedig mentem vele 4000km-et. Nagyon zavar a hangja. Valaki járt már így? Gondolom egy új pumpa megoldás lehet. Honnan vegyem, milyen minõséget ajánlotok! Kérlek segítsetek!

Üdv: Atesz.

6445 Kantuly János 2013-05-13 21:11:19  Előzmény:Mazák Viktor: 75060

Nagyjából ugyanolyan erõs, lehet, hogy egy hajszállal gyengébb, de jól mutat és jól megvilágítja. :)
A fénykép nem adja vissza teljes egészében, de az elsõ képen épp félhomály volt.

6444 Mazák Viktor 2013-05-13 20:14:11  Előzmény:Kantuly János: 75059

A színe jó :)

Erõsebb, mint a gyári? Kicsit gyengébbnek tûnik, vagy pont ugyanolyan erõsnek, csak azért kérdezem.

6443 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11

Hali,

Kicsit munkálkodtam, sokkal jobban tetszik, mint a fakó zöld...

[url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028186-20130513-6vqaxv.jpg][b]Mûszerfal 1[/b][/url] [url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028187-20130513-B1ikKQ.jpg][b]Mûszerfal 2[/b][/url] [url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028188-20130513-ZjABhN.jpg][b]Mûszerfal 3[/b][/url]

A LED-ek világítós öngyújtóból vannak, 330R ellenállást löktem eléjük.

6442 Csády Szabolcs 2013-05-10 20:39:47  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75057

Én értem, hogy divat bevezetni a motorhangot/szívászajt az utastérbe, de ez azért túlzás...
Gyanítom egy jó kis szigeteléssel azért lehetne csökkenteni az utastérben uralkodó hangorkánt. Valakinek valami tippje? Vastag szivacstömb vagy valami?

6441 Holnapy Gergely dr. 2013-05-10 19:52:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 75055

Ez így van, nem volt semmilyen szigetelés. Víz azonban nem jut be még nagy esõben sem. Nyáron ha leesik a ragasztott kárpit, akkor jó a "lábhûtés".

6440 Kárász Endre 2013-05-10 13:43:45  Előzmény:Kleibán Tommy: 75054

Ehhez a légtelenítésnek nem sok köze van. A fõfékhengernél tuti nem tud visszafolyni az olaj, így a pedál felengedésekor megmarad a nyomás a csõrendszerben, és ezért fognak a fékek. Ilyen autóval ne nagyon menjél sehová, mert már az említett füstölõs utad során is tuti megégtek a betétek. Egy ilyen szitut nem ajánlott erõbõl megoldani...
Javaslom, hogy valami nehéz tárggyal verd fejen azt, aki a felújítást csinálta. Egy ilyen barmolás életveszélyes is tud lenni. Szerencséd, hogy nálad a biztonság irányába ment a dolog. Mi van akkor, ha a szívó oldali tömítéseket rakja be rosszul? Lehet, hogy abban az esetben a fék nélkül kellett volna autózni, és ezután már nem is írnál ide. Keress valaki olyat, aki ért hozzá, ne bízd valami idiótára.
Ha szétszeded (vagy valaki más segít neked ebben) a fõféket, akkor csinálj képeket! Minél többet, részletesebbet. Akkor talán itt is meg tudjuk állapítani, hogy pontosan mi volt a nyavalya.
Milyen Trabid van? Milyen benne a fõfék? Gyári, vagy volt már cserélve?
A teljesség kedvéért leírom megint: a fékpedállal a [i]fõfékhengert[/i] mûködtetjük, ami pedig a kerekeknél van, az a [i]fékmunkahenger[/i]. Fõfékmunkahenger NINCS! Ez kb. a 'sajnoshálistennek' kifejezéssel van egy szinten.

6439 Csády Szabolcs 2013-05-10 13:25:15

Még nyáron felújítás közben tudatosodott bennem, hogy a 4T Trabinál az elsõ tornyoktól az A oszlop aljáig az utastérbe belógó merevítés egy üreget képez.
Ma ahogy mentem a kocsival érezhetõen bejött a menetszél a lábtérben található kis kárpitdarab mellet, ami ugye nem is csoda.
A motortér felõl gyárilag volt valami szigetelés, vagy ez teljesen normális dolog? Esetleg valaki tett már ez ellen valamit?

6438 Kleibán Tommy 2013-05-09 21:42:11  Előzmény: Spityu: 75053

Köszi az infót. Pass nem én csináltam a felújítást!! Igen mikor ma beállt és légtelenítettük az elsökbe volt egy kicsi pici levegö nem sok. Tán állitsak valamin ??

6437  Spityu 2013-05-09 21:37:27  Előzmény:Kleibán Tommy: 75052

Érdekes. Olyan, mintha nem tudnának visszajönni a kerék fékhengerek dugattyúi, emiatt állandóan fognak. A fõfékhengert jól raktad össze? Mivel égett a féklámpa, nyomás volt a rendszerben, méghozzá az elsõ körben tutira. Ahova a fékcsövek csatlakoznak, van egy-egy visszacsapó szelep szerûség. Azt is cserélted? Jól raktad vissza?

6436 Kleibán Tommy 2013-05-09 21:15:45

Üdv All!

Segítsetek légyszíves. Fék problémám van. Átszakadt a fõfékmunkahengerbe a karmantyú. Felújitattam a fõfékmunkahengert. beraktuk légtelenítettük pedál kemény. fék fog. Ma elmentem tankolni hazafele olyan kemény lett a pedál hogy benyomni nem tudtam mikor benyomtam a kuplungot a kocsi fékezte magát. hazáig ugy jöttem hogy 1-es mert beraktam 2-esbe lefulladt. Hazaértem füstölt mint az állat víz felforrt stb... motor leállít kiszálltam fékpedál fent és ég a féklámpa. lelégtelenítettük! (féklámpa elaludt) Jó lett mentem pár kört az utcába megint bekeményedett a pedál. Megint lelégtelenítettük megint próba. Megint bekeményedett (annyira nem mint elsõnek de még mindig fogja az autót úgy hogy nem lépek rá a fékre. Mi lehet a baj? Mit csináljak? Rendszer már nem levegõs és fõfékmunkahenger felújítás elõtt nem volt ilyen gond. HELP!!!

6435 Hujbert Dániel 2013-05-09 18:10:53

Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok kedves Klubtársak, hogy van nekem 4 darab 4X98-as 14-es alufelnim, 175/60-as gumikkal. (kocka ibiza felnik) Elvileg elfér. Valakinek valami tapasztalat ilyen méretekkel kapcsolatban esetleg? jóljönne:) Illetve a tõcsavarokat mekkorára kell cseréljem? esetleg ahoz egy méret? Trabi 4T-rõl van szó.
Köszi a segítséget elõre is!!!
Dani

6434 Bozó Ákos 2013-05-08 12:30:08  Előzmény: : 75049

Az utángyártott gumipogácsával semmi gond sincs. Ráadásul nekem pont a kemény tél elõtt kerültek be, aztán kaptak hideget, sót, latyakot. Múltkor alánéztem a gépnek, és minden rendben volt.
Ha még nem volt kiszedve a lengõkar soha, akkor a csavarokkal nagyon óvatosan. Nekem az egyik elszakadt kihajtás közben. Érdemes csavarlazítózni, meg valamilyen módszerrel melegíteni. Bár az a Trabi évekig állt, a másik, amelyik meg ment, abból gond nélkül kijöttek.
Amúgy az is lehet, hogy már ganaj a lengõkar, szét van rohadva és már a végét járja.

6433   2013-05-07 17:40:01

Trabi hátsó lengõkar nyikorgását mivel lehetne orvosolni? Gumipogácsa csere? Nézegettem pár oldalon 190 Ft/db Ezek milyen minõségûek?

6432 Szebelédy Péter 2013-05-07 15:00:42  Előzmény:lombos a lombos: 75046

Hello!
Itt az oldalon, a képglériában találsz kapcsolási rajzot. Ékes német nyelven rajta van a biztosíték kiosztás is, de azon a biztosítón csak az index és az ablaktörlõ van. Próbáld meg lehúzni az ablaktörlõ motor kábeleit, ha akkor megy az index, akkor valószínûleg a motornak annyi...

6431 Szabó András 2013-05-06 19:53:11

Sziasztok
Kb fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy 601 es kombi trabinak, de magát az autót kis gyerek korom óta huszon éve ismerem mert nagynénémé volt. Tõle kaptam meg mert már már nem akar autózni én meg évek óta szereltem neki a gépet ha bármi volt vele. A lényeg amiért írok összeszedtem már rá szinte minden gyári kaproságot ami hiányzott róla de most szeretnék rá egy garnitúra irmscher felnit ebben kérném segítségeteket, és még egy kulcsvédõ gumit keresek a sluszkulcsra .Köszönöm elõre is

6430 lombos a lombos 2013-05-06 19:11:24

Sziasztok!
Wartburgon meghalt az ablaktörlõ és az index... találtam egy kiolvadt biztosítékot 8A kicseréltem- sajnos csak 16 A- volt...de semmi. aztán észtevettem egy lecsúszott sarut, visszatettem de semmi... a biztik melletti szürke kis kocka (relé?) iszonyú forró...
Ennyit tudok... hol találnék valami leírást a biztosíték kiosztásról, meg elektromos bekötésekrõl valamit? korábban találtam valamit ezen az oldalon, de nem találok most oda. :-(

:rolleyes::)

6429 Fazekas Dávid 2013-05-06 10:48:32

Már tárgytalan a dolog, probléma megoldva. Ha valakit esetleg majd érdekel a bekötés, akkor szóljon bátran.

6428 Fazekas Dávid 2013-05-05 15:05:08

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy hogyan kell bekötni a lámpakapcsolóba a vezetékeket? Kapcsolási rajzom van, de nem tudom, hogy melyik színû vezeték hova megy.

Elõre is köszönöm! (Trabant 1.1)

6427  Spityu 2013-05-04 20:39:11  Előzmény:Múzer tibor: 75042

A gyári (kocsi eredetije) lökhárítóra rá van hegesztve a tartó. Azonban kissé huplis volt, így cseréltem, természetesen gyári pótalkatrészre, azon viszont csavarozva vannak. Hátsó. De szerintem elsõbõl is volt variálás.

6426 Múzer tibor 2013-05-04 20:33:44

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy a szögletes 601-es lökhárító hogyan van a tartókonzolhoz rögzítve? Hegesztéssel?

Köszi.

6425 Kalocsa Ferenc 2013-05-04 15:48:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 75012

Lehet,hogy már elkéstem a válasszal ,de azért leirom. Én már szedtem szét fûtésboxot. A fõ ok az, az elzáró zsalulemezeken valami vékony szivacsszerü anyag van gyárilag, ami ennyi idö elteltével szétmorzsolódik, és a levegõ szépen átmegy a réseken nem zár tökéletesen. Ugy orvosoltam a dolgot,hony vettem a butorszövet boltba vékony kb. 2 mm-es szivacsot meg textilragasztót. Más ragasztó nem jó ,csak ez. Szépen ráragasztottam a szivacsot majd összeraktam a fütésboxot. Hát nem egy egyszerü feladat, de megoldható.

6424 jocking . 2013-05-03 16:17:25

Probléma megoldva.

Nem tudom, mi volt a gond pontosan, de a következõk történtek:
- Karbi kiszerelés/pucolás
- Benzinszûrõ csere
- Kocsi elejéhez menõ vákuumcsõ cseréje, mivel ki volt hasadva.

A karbi belseje se volt semmi... Végig a szívótorok belsején valami fekete poros vacak volt, mint a korom. Tele volt vele a karbi alja, és a szívótorok falában lévõ vájatok és nyílások is. Most minden tiszta, és tökéletes. :)

6423 jocking . 2013-05-03 11:31:05  Előzmény:jocking .: 75038

Na, most már 100%, hogy az elektronika jó, betettem egy cseredarabot, és nem változott semmi. Viszont hazafelé kicsit jobban viselkedett a gép, mint tegnap. Egyre inkább affelé mutat a dolog, hogy itt valami dugulás lesz.

6422 jocking . 2013-05-03 07:33:26  Előzmény:Mazák Viktor: 75037

Új fejlemény.
A meleg alapjárat ma kicsit jobb, a hideg viszont nagyságrendekkel sz@rabb lett.
Ezután már szinte biztosra kizárnám az elektronika hibáját, mivel az a hideg alapjáratot nem vezérli.
Egyre inkább az a gyanúm, hogy itt inkább az lesz a gond, hogy az autópálya tempó és az emiatt nagyobb fordulaton üzemelõ AC miatt felkapott valami koszt a cucc, és azt liftezteti a fúvókáknál. Asszem délután beiktatok egy karbipucolást, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.

6421 Mazák Viktor 2013-05-02 22:03:32  Előzmény:jocking .: 75036

Szerintem kapcsolhat össze-vissza is az elektronika mint hibajelenség, nem feltétlenül csak a kisüléses teljes halál lehet a baja.

6420 jocking . 2013-05-02 21:47:48  Előzmény:Mazák Viktor: 75035

Öööö...
Az egyik pont az volt az elõzõ kommentemben, hogy a mágnesszelep mûködik. Így gondolom az elektronikája is. :rolleyes:
Az említett vákuumcsõ le van dugózva, mivel nem a gyári légszûrõ van fent.
Bár, ha kontakthibás a pillangószelepnél az érzékelõ, akkor nem tudom, hogy produkálhat-e ilyesmit... Na, majd ránézek erre is.

Egyébként kis plusz információ, hogy már régebb óta megvan ez a hiba, de eddig nem volt ennyire észrevehetõ. Kb. azóta lett észrevehetõbb, miután a hétvégén meg lett kicsit hajtva autópályán a szerkezet.



[i](Módosította jocking 2013.05.02. 23:50-kor)[/i]

6419 Mazák Viktor 2013-05-02 21:18:53  Előzmény:jocking .: 75033

Karburátor elektronikára gyanakszom, azt a kontaktust megvizsgálhatnád, amit a könyv csak alapjárati érzékelõnek hív, gyakorlatilag a fojtószelep alapbeállítására szolgáló csavarnál van.

Lehet, hogy csak érzékelése nincs, rosszabb esetben a gyújtásalaplap melletti kis vezérlõ szállt el.

Még meg lehet nézni a karburátor vákuumcsöveit is, elsõsorban azt, amelyik a légszûrõház alatt egészen a homlokfalig vezet, ahol a beszívott levegõt érzékeli, én ezzel kezdeném.

6418 Gyapjas Gergely 2013-05-02 20:08:28  Előzmény: Spityu: 75030

Helló!

Úgy rémlik hogy a hengerfejen a tûzkarikának a magassága 0.6mm. Ennyire kell meghúzás után a hengerfejtömítésnek összeülnie. Bár szerintem te vagy az akinek van gyári tömítésgarnitúrája és le tudod mérni a tömítések vastagságát. Ne csak a dugattyú beleérésre gondolj hanem a vezérlés idõ megváltozására is.

6417 jocking . 2013-05-02 18:09:56

A heti talány:
4T a következõket produkálja:
- Meleg alapjárat 500 és 900 között ingadozik. Ezt úgy kell elképzelni, hogy 900 az alapjárat, aztán 4-5 mp-re leesik 500-ra, majd vissza 900-ra. Ez 10-20 mp-enként jön elõ.
- Melegen, ha a gázpedállal beállítok kb. 1100-1200-as alapjáratot, akkor ugyanez a helyzet, mint az elsõ pontban. 1200-ról leesik 700-800-ra a fordulat, aztán pár mp után újra magához tér. Az a gáz, hogy ez menet közben is így van, vagyis 5.-ben 50-nél lehet érezni, hogy elerõtlenedik a motor.
- Magasabb fordulaton minden jó, húz mint egy mozdony, semmi gond.
- Alapjárati mágnesszelep mûködik, hallani amikor kapcsol.
- Hidegen semmi gond nincs.

Ezek ismeretében kinek mi a véleménye?



[i](Módosította jocking 2013.05.02. 20:10-kor)[/i]

6416 Bozó Ákos 2013-05-01 09:30:26  Előzmény: Spityu: 75030

A dupla papírt érdeme megpróbálni, finoman lehúzva biztos nem okoz akkora elhajlást. Ha nem emeli meg a hengerfejet úgy a dugó, akkor egy indítás belefér. Nagy gond úgysem lehet.

Simán paszta is elég kellene, hogy legyen elméletileg, ha kiindulunk a forgattyúsház illesztésébõl, gyakorlatilag nem tudom. :D

6415 Csády Szabolcs 2013-04-30 20:23:39

Olyan problémám van, vagy inkább zavaró jelenségem, hogy 4T Trabinál az elsõ fékek (gondolom a fékbetétek) zörögnek. Rossz minõségû úton tisztán hallhatóan. Ha rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Ez "normális" dolog, vagy valami hiányzik a rendszerbõl?
Kösz elõre is!

6414  Spityu 2013-04-30 17:00:54

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki rakott-e már össze 2T Trabant motort hengertalp tömítés nélkül? Úgy rémlik, hogy valaki írta, hogy csak meg szokta zsírozni, vagy pasztázni ott és úgy rakja össze. Azért volna fontos, mert hiányzik a hengereim aljából 25-30 század (síkolni kellett), ami pont a hengertalp tömítés vastagságával egyezik meg. Vagyis, ha valaki a széria hengereket tömítés nélkül összerakta már, és mûködött, nagy a valszínûsége, hogy az én blokkom is menne - tömítéssel.

A problémám, azt hiszem, adja magát: bele fog-e érni a dugattyú a hengerfejbe? Ma kicsit legóztam, összefûztem a blokkot szárazon, hengertalp tömítésekkel, DE hengerfej tömítés nélkül éppen nem éri el a hengerfejet a dugattyú. (Ha egy picit mozdítok rajta, akkor már emeli). A másik kapcsolódó kérdés: a hengerfejtömítés mennyit megy össze? Ugye van egy perem is a hengerfejen, de úgy rémlik, hogy az nem ér hozzá a hengerhez (mivel kokszos szokott ott lenni a hüvely), szóval biztosan van ott némi hézag akkor, ha hengerfejtömítéssel van lehúzva.

Vagy a másik: mi van, ha két papírtömítést teszek (nyilván pasztával köztük)? Lehúzáskor a papír rugalmassága miatt elhajlik vajon a hengertalp? Ugyebár kétszer vastagabb papír könnyebben meghajlítja a talpat, lásd karburátor esete.

Aki tud valami hasznosat mondani, kérem, ne tartsa magában!

Köszi!