Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Fordított tárcsáknál el lehet indulni vele, de a max sebesség 50-60 km/h, sajnos volt benne részem. :D Ha a fõfúvóka nincs eldugulva(lehet hogy kapott valami koszt), próbáld meg hogy egyáltalán menet közben fel tudod-e a pörgetni a motort.
A fõtengely azért lett cserélve,mert elkezdett morogni,illetve beazonosíthatatlan valami apró zörej volt.A középsõ csapágyak stiftjei tûntek el,más kopás alig van.Volt egy felújított fõtengely tartalékba,gondoltam ha már szétszedtem a motort kipróbálom.H1-1 karbi van,könyv szerint beállítva,eddig jó volt.Alapjárat van,fordulaton is oké,csak ha mozgásba lendül fullad le.Lehet a kuplunggal van valami,holtjáték jó,de mégis..nem tudok már mire gondolni.
Én úgy tudom ha fordítva van betéve a vezérlõtárcsa akkor szinte lehetetlen alapjáratot állítani. Az a lényeg, hogy a tárcsa ne takarja el a fõtengely sonkán lévõ furatot.
Sziasztok!601-esen fõtengelyt cseréltem.Álló helyzetben szépen jár a motor(sok olaj van a keverékben,illetve a tömítéseken zsír,a gyertya olajos),de elinduláskor fullad.Gyújtás,porlasztó jól beállítva.Ez lenne a fordított vezérlõtárcsa beszerelés tünete?Csomószor megnéztem hogy szerelem be,de nem kizárt,hogy lányos zavaromba mégis csak megfordítottam.Köszi
Nem bonyolult, kerék le, féknyerget belülrõl fogja 2 csavar, azt kiveszed és lent is van, aztán be is tudod rakni a lemezt, lehet kicsit nehezebben fog a helyére menni a betét a lemez miatt, de nem fog beszorulni vagy ilyesmi. 1 óra alatt szerintem megoldható mindkét oldal.
Köszi a jótanácsot! Ha ilyen friss az élmény, akkor leírnád nekem a mûveletet? Mostanában el vagyok havazva és így tudnám, hogy mekkora melóra számítsak, hogy belefér-e az idõmbe, ha akad egy kicsi :) Köszi elõre is!
Igen a ferrodoztatásra én is gondoltam hátha az segít. Akkor azt meg is csináltatom. Köszi
trabiszabi: Viszont a rezgéscsillapítóval lehet hogy jobban jársz ha mindenhova raksz, mert ma levettem a kereket és észrevettem hogy a fékbetét lötyög, beraktam még egyet (a többi érdekes módon nem lötyög csak az egyik) és elmúlt az a fura fémes kattogó hang.
Hello Én most cseréltem elõl betétet, Fékbetétenként 1db-nak kell lennie ha jól tudom, legalábbis az autósboltba ezt mondták nekem. Ha már így szóba jött a fék. Hátul kicseréltem a dobot betétet munkahengert, és borzalmasan csikorog a fék, próbáltam hogy megvasalom de semmi, picit bemelegszik akkor elcsöndesedik de aztán megint csikorog. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy ilyen szar minõség a fékbetét?
Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. 4T wareszon hidegindításkor az önindító egy fordulat után mintha lebökne, majd kis vártatva forgatni kezd, és a gép elindul. Az önindító cserélve volt, kapott felújítottat egy éve. Én most vettem gépet, és úgy gondolom, inkább valami elektromos (esetleg testelés) probléma lehet, mint az önindító ismételt hibája. A másik probléma, ami miatt elektronos rendszer hibára gyanakszom, az pedig a világítás felkapcsolásakor a ledes hõfokmérõ sárga jelzése kialszik. Ha valaki már találkozott ilyen problémával kérem, segítsen. Köszönöm a segítõ válaszokat
4T Trabi elsõ fékbetétjének csak felül van rezgéscsillapító lemezkéje? A robbantott ábrán mintha alul is ki lenne neki alakítva a hely. Vagy az csak a fékbetétek univerzális beszerelhetõsége miatt van?
Tanácsot vagy tippeket kérnék!! Esõ után teljesen száraz az utasterem,de a küszöbben és a hattyúnyakban áll a víz!! Alulról nem látni elváltozást, ázási nyomokat,nemrég alvázkezelve alaposan. Honnan teremhet elõ ott a víz....????
1.1-es hátsó fékdob+tengelycsonk, a tõcsavarok helyét 16-osra felfúrni, majd ebbe való tõcsavarokat csináltatni esztergályossal. Máris 4*100-as. A két tipus hátsó lengõkarja tökugyanaz, egyedül a fékcsõ tartó lemezke van máshol a két lengõkaron.
Nekem egy idõben kettest sem lehetett kapcsolni üzemmelegen. Úgy nézett ki, hogy 120km autópálya, majd fõvárosi araszolás. Ilyenkor két lehetõségem volt, leállítás és sebességbe rakás v. hármasban indulás. Hajtómûolaj csere oldotta meg a problémát, pedig elõtte sem hanyagoltam csak nem felsõkategóriást tettem bele. A bowden, pedál, villa nem hiszem, hogy sokat nyúlna, meg azon lehet állítani és megpróbálni úgy. Nekem eddig minden kuplungszerkezettel kemény volt a pedál, izomból kellett taposni, gyakran kellett bowdent cserélnem emiatt. Viszont pár trabin mutatóujjal lehetett mûködtetni a gyári kuplungot is. Nekem most Sachs kuplung van, gyári 180mm átmérõvel, betonkemény a pedál és nem a mûködtetõ mechanika miatt, hanem a szerkezet ilyen. Jó rég megvan, a keménységét meg megszoktam. Ha cserélnem kellene, újra Sachs-ot vennék, esetleg LUK-ot. Viszont vennék Golf2 1.3-as lendkereket, így 190mm-re nõne az átmérõ, ehez venném a kuplungot is. Vagy 1.6 ABU Golf3 lendkereket, ami 200mm. Ezek akár bontóban is lehetnek. De ezeket már elemeztük itt párszor:)
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, hogy mi lehet az oka a következõ problémának és hogyan orvosolható. Az a gondom az utóbbi idõben (négyütemû Trabantról van szó), hogy ha üzemmeleg a motor, akkor nagyon nehéz egyesbe ill. hátramenetbe tenni (az egyesnél nem kerreg, "csak" nem veszi be, a hátramenetnél pedig erõsen kerreg és nehezen veszi be). Hideg motornál nem jelentkezik a jelenség. A fórumot már olvastam ezügyben, de nem találtam választ. Én arra gondolok, hogy talán a kuplungbowden a motor melege miatt jobban nyúlik, viszont az elhelyezkedése miatt a környezeténél sokkal nagyobb hõhatás nem érheti. Kuplungszerkezetben (ha cserélni kellene) különben milyet ajánlotok? Ebben is elolvastam a fórumot, de valahogy nem találtam rá választ. Köszönettel, Tiberio
1, Trabant 601-re szeretne hátra 4X100-as osztókört. Ehhez nem akar osztókörmódosítót használni. Ha ez kivitelezhetõ, akkor hogyan? Esetleg még a tárcsafék is felmerült opcióként.
2, 2T és 4T, illetve spirálrugós és laprugós hátsó lengõkar közt van különbség? Esetleg csereszabatosak?
A fékbetétek zörögnek. Kell venni rezgéscsillapító lemezkéket, minden betéthez 1db-ot. A gyári biztos elrohadt, eltört és kipotyogott, vagy fékbetétcserénél nem tette vissza valaki.
Na, itt az én emberem! :) A geree-sek közül a termosztátosat olvastam már, a hûtõset most pótoltam. A hûtõ lamellázása jó, az nem lehet a bibi. A gyújtás stroboszkóppal lett nemrég belõve, a keverék a Colortest üveggyertya szerint dúsra van állítva. Valószínû akkor a termosztát lesz a ludas.
A 4T Trabi elsõ fékeinek zörgsérõl nem tudsz valamit? Rossz úton csörög, de ha enyhén rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Amúgy teljesen jól teszi a dolgát.
Melegre nyit, de zárja a szívósor irányába áramló vizet ezzel egyidejûleg. Lehet lusta a termosztát, lassan követi a hõingásokat. Lehet szegény keverék, de lehet gyújtáshiba is, vagy mind egyszerre. Nekem egyszer dús keverék miatt nyáron hegymenetben sem melegedett túl. Eltelt kis idõ, mire rájöttem, mert normál használat mellett ki sem nyitottak a termosztátok, amikkel próbálkoztam, simán kézzel lehetett fogni a vízcsöveket a kis körben is.
Esetleg benzin jutott az olajba, az meg felhígult, meleg oldali viszkozitása már nem megfelelõ. Pályás nyúzásnál a szokásosnál jobban felmelegedhet, majd a lejövetelkor a 2000re csökkent fordulattal az áramlások is lelassulnak az olaj és hûtõkörben valamint a menetszél sem lesz olyan nagy. Ezek hatására mégjobban melegedhet az olaj, attól meg hígulhat. Ha a gomba és a mûszer jó, akkor nem megfelelõ a kenés miatt a csapágyak hamar kimutrelnak.
Valahol olvastam, hogy nem mindegyikben van ez így. Az én Wareszomban a két gomba ugyan be van kötve a mûszerbe, de a csatlakozóból egyenesen az alacsony nyomású gombára van kötve a visszajelzõ.
Nálam a termosztáthiba abban nyilvánult meg, hogy felszökött magasra a hõmérséklet, és csak teljes fûtéssel lehetett kordában tartani. Nem nyitott a termosztát, csak félig.
Mióta újrakalibráltam a karbit, és nem haladja meg az autó fogyasztása 6,2 liter/100km-t, azóta nekem is hajlamos a venti kapcsolásra a májusi melegben.
Mondjuk nekem az utolsó változtatás az volt, hogy lekötöttem a kartergázt a motorról, azelõtt nem nagyon kapcsolt, bár a lekötést megelõzõ idõszakban nem voltak jellemzõek a nagy melegek.
Én azt gondolom, hogy normális viselkedés az, amit írsz. Lehetséges esetleg az, hogy valahol a hûtésrendszerben lerakódás van, és ezért nem tökéletes a hõcsere.
Szia! Hát nem tuti, hogy nálad beválik, de én a következõket hajtottam végre. Vettem egy új termosztátot, mert filléres kiadás és az a tuti. Után a kicseréltem a hõérzékelõ gombát a hûtõben egy Zastava-ba valóéra, mert a menete ugyanaz. Annyi eltéréssel, hogy korábban kapcsol be a venti. Így sosem melegszik túl a járgány pesti dugóban sem. Alternatív, szerintem kókány, de annál biztosabb megoldás, hogy beiktatsz egy direkt kapcsolót a ventihez, amit kedved szerint kapcsolhatsz menet közben, ha látod, hogy melegedni kezd a cucc. Remélem segítettem. Üdv: Atesz.
4T Trabinál termosztáthiba okozhat "túlmelegedési" gondot? A kocsi elég hamar eléri az üzemi hõmérsékletet, de nem forr soha a vize. Ha megállok akkor kb 10s múlva már hallom, hogy zúg a ventilátor. Az a kérdés ugye, hogy a Trabant termosztátja üzemi hõmérsékletre melegedve nyit-e vagy zár? Ha nyitós fajta, akkor a nem nyitás miatt esetleg kialakulhat ilyen jelenség, bár üzemmeleg állapotban minden csõ meleg, szóval azt tudom csak elképzelni, hogy nem nyit ki teljesen. Az ötleteket várom, hogy mi lehet a baj.
Elsõ ötletként a különbözõ "mat" végzõdésû anyagokat gondolnám, a legdrágább a "dynamat", autóhifis szaküzletekben, mûhelyekben kérdezz utána, vannak tizedannyi áron is használható megoldások, mondjuk az autó súlya nõni fog, ami engem zavarna :evil:
Nekem ugyanezt csinálta a gépsárkány. Aztán egyszer csak kifosta a kocsi jobb oldalára a 4L motorolajat. A megoldás az volt, hogy ki kellett cserélnem a motor felsõ részén lévõ olajnyomásmérõ gombát. Nekem ez megoldotta a gondot. Reménykedj, hogy nem hengerfejtömítés probléma van. Ha letekered az olajbeöntõ sapkádat, akkor nem vizes a beöntõnyílás környéke? Olajszinted rendben?
LÉgyszi segítsetek nekem! 4T-re csinált e már valaki hangszigetelés a motortér és az utastér közé? 80 feletti tempónál elég zavaró a motorzaj, és szeretném valamivel csendesíteni. Valakinek valamit ötelte, tapasztalata? Mit, hova, mennyit, mennyiért?:)
Lehet még kontakthiba, vagy a kombinált mûszer hibája. Inkább a kombinált mûszerre tippelnék. A 4T Trabiknak/Wareszoknak van egy olyan sajátossága, hogy az olajnyomás figyelése dinamikus. Ez azt jelenti, hogy az ellenõrzõ lámpa nem csak azt mutatja, ha leesik a nyomás, hanem azt, ha az eltér egy fordulathoz rendelt referencia értéktõl. Ez a rendszer abban a mûszerben leledzik, ami a motorhõfokot/üzemanyagszintet mutatja. Ez idõvel szépen elmegy tönkre, és akkor szokott ilyen marhaságokat produkálni. Legjobb esetben. 2 mód van ennek ellenõrzésére: 1: Egy az egyben beraksz egy másik kombinált mûszert. 2: A kombinált mûszerbe menõ sárga vezetéket elvágod. Ha a 2. módszer hatására megszûnik a hiba, akkor biztos, hogy a kombinált mûszer a rossz.
sziasztok! 4t wartburgnál fellépõ jelenség kezelésében szeretnék segítséget kérni. 2000-res fordulat alatt kigyullad az olajnyomás lámpa DE MOST JÖN A CSAVAR AZ EGÉSZBE -ha a városba használom 40-50 között fokozattól függetlenül SEMMI -ha autópályán-országúton utazom 70-110 között SEMMI -DE HA LEJÖVÖK A PÁLYÁRÓL ÉS VÉLETLENÜL 1 KICSIT IS 2000 ALÁ ESIK A MUTATÓ KIGYULLAD A LÁMPA, EZT JÁTSZA 10 PERCIG, ÉS UTÁNA MEGINT MINDEN HIBÁTLAN! Na ez mi a kis pöcörõm lehet???? -olaj szint jó -olajgombák ebbõl kifolyólag cserélve lettek remélem tudtok segíteni, mert kezdem a láncot ledobni!!
Wartburg 1,3 tengely megy majd bele. Azt hiszem a zsombiban ajusát árulnak. Az milyennek számít ár, ill. minõség szempontjából? A szíj és a vízpumpa 2010.03.15-én lett cserélve, azóta 6000km lett belerakva. Szíjat lehet cserélek, de a vízpumpával inkább nem szívok...