Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5902 Németh János 2013-01-24 19:12:09  Előzmény:Kiss Krisztián: 74517

Én is halottam ien szakikról akiket említesz, teli van a sufnija minden alkatrésszel. Ami már igazából nem is kell neki de jo ha van, igaz a gyerek már nem akar szerelni, de hazahordtak még egy országnyi alkatrészt.
És amit írtál nemcsak autóipar hanem mindenre igaz volt.

Ha már itt tartunk kezdjek el bespejzolni 4t alkatrészeket?? És ha igen mit keressek mit rakjak el?

5901 Kiss Krisztián 2013-01-24 18:03:40  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74516

Nos ez szerintem attól függött,hogy a MEO osztályon Günther mennyire volt másnapos,illetve a csikk a szájában lógott e,és könnyes szemmel(a cigifüsttõl)melyik számbeütõt fogta meg:)
Szerinted rosszabb volt e,amikor az osztályos azt mondta"Hozni kell a hetedik 5éves tervet(hiszen tervgazdálkodás volt)ennyi db egy nap/7/hónap",hiszen garancia volt mindenre,és cserélték ezerszám..(és ha nem volt meg a db szám a másik brigád kapta a hónap dolgozója címet,és akkor csak ez számított(mamár persze nevetünk rajta,de akkoriban igy ment,cipögyár,bánya stb
De félre a tréfával.Miért Te szerinted még ha C jelölésü is(mondjuk én nem halottam erröl)az mit számit?Van alternativa?Nincs,Csak utángyártott szar....Annál meg százszor jobb egy elfeledett,sokak álltal talán nem is halott besorolású "echte ddr"-es.
.Amikor a pécsi AFIT fõnökével beszélgettem(régebben írtam itt)és szóba kerültek a trabi cuccok,mondta hogy még amikor virágzott a szoc.és bejött valaki egy 601 essel,hogy zörög valami a motornál,egyböl fõtengely cserét irtak ki.Mesélte,hogy megvolt müszak terv,hogy hány db-ot kell beépiteni havonta.Volt hogy kiirták és kisem cserélték(csak a gyújtás becsörgött,beállitották)és vitték haza.Ugyanigy persze minden más szoc autóra igaz volt.Azt mondta:"egy szerelöje akkoriban jobban keresett mint egy föorvos"!(mindennap teli csomagtartó alkatrésszel mentek haza)és még sok sok félét mesélt,a mai világban élö ember számára felfoghatatlan,és szoc morál dolgot.....(ma meg ha egy munkavédelmi kesztyüt akarsz felvenni,5papirt kell aláirni.

5900 Gyapjas Gergely 2013-01-24 10:35:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 74514

Érdekes ez gyári fõtengely kérdés. Én úgy tudom hogy a gyár az legjobb minõségû fõtengelyeket amik lejöttek a gyártósorról mindig motorba rakták és fõleg a hazai piacos modellekbe kerültek. Ezek voltak az A jelûek. A C és D jelûeket meg nálunk lehett megvenni megvolt köztük néha egy egy B jelû is. Úgyhogy érdekes hogy ennyire kapkodnának utána?

5899 Kárász Endre 2013-01-24 10:10:58

Valaki meg tudja mondani, hogy a Trabi H4-es lámpa hátsó részén mire szolgál az a fehér, mûgyantaszerû anyaggal felragasztott kis kifli alakú lemez? Kattints [url=http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/scheinwerfer-ddr,-nva,-trabant,-wartburg-/77771937-223-3646]erre[/url] az aukcióra, ott a képeken látszik, hogy az egyiken nincsen, a másikon (jobb) viszont ott figyel, kb a foglalat jobb felsõ negyedénél. Nem hiszem, hogy a halogén-nem halogén kiviteltõl függ, ugyanis tegnap vettem két tuti gyári új halogén foncsort, és azokon nincs ez a lemez.

5898 Kiss Krisztián 2013-01-24 09:42:59  Előzmény:Kárász Endre: 74513

Sajnos ez igy van.Van egy ismerõsöm,éppen ma délelõtt futottunk össze.Börzézett régebben,de mostanában német piacra vásárol itthon simsonokat.Megveszi és kint eladja.Van egy ismeröse kint,az segit neki.Beszélgettünk,és mesélte,hogy szekszárdon volt egy itt nevesnek mondható nagy alkatrész boltban(ma is müködö).Megemlitette a tulajnak,hogy az elfekvõ dolgait megvenné.10-en valamennyi(igy mesélte)gyári trabi fõtengelyt hozott el.A tulaj szerint a kutyának sem kellett,mert a felújított sokkal olcsóbb volt,és igy megmaradt.Kialkudtak egy árat,és igy ~20e ft ra jött ki /db.Mondom neki,hogy nekem miért nem szoltál?
A válasz egyszerü: Mert Te nem adtál volna a dbjáért 300 eurót.....:(
(egy db sincs már neki)

5897 Kárász Endre 2013-01-24 09:02:23  Előzmény:Németh János: 74503

Voltam egyszer ennél a fickónál. Valóban paradicsomi a kínálat, de az árai horribilisek. Pl. utángyártott kipufogó leömlõ 601-hez: 8000Ft. Persze máshol 3000-ért vettem. Éppen a raktár közepén állt bent a furgon, amit valami hétvégi német börzére pakolt. Mondta, hogy onnan is ki tud szedni bármit, ha kell. Gondolhatjátok, hogy mennyire lehetett alkudni... Ha nem adsz érte annyit, marad a kocsiban, és majd a németek örömmel megveszik ennyiért.
Tudomásom szerint õ "fõállásban" járja az országot, és elfekvõ készleteket vásárol fel. Tehát nem 50000Ft forgótõkével dolgozik:) Azért dohogok, mert a magamfajta gyûjtögetõnek konkurenciát jelent. Én nem tudok százezres tételben vásárolni:( Szóval mindig drukkolok, hogy olyan helyeket fedezzek fel, ahol õ még nem járt.
Nem titok, hogy még ma is sok olyan bolt, illetve magánszemély van az országban (fõleg vidéken), akik a Trabant alkatrészeket már szemétnek tekintik. Jellemzõen én már csak ilyen helyekrõl vásárolok, fillérekért. Na ez a piac sem végtelen. Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem inkább egy gyûjtõ kaparintsa meg az ilyen jó alkatrészeket (aki az utolsó csavarig bele van buzulva az autó gyárias felújításába), mint egy egyszerû kereskedõ.

5896 Farkas Zoltán 2013-01-24 07:40:47  Előzmény:Varga Tibor: 74511

Szia!

Van benne sõtt már a 4. fajta van benne õsz óta. Ha nem forgatom a motort és max 2500 fordulaton járok képes 25km alatt 45fokra melegedni és langyosat fújni a fûtés -10fokban.A termosztát zárva még jéghideg az alsó csõ. Ha viszont 3-4000 körül pörög akkor jól melegszik és aránylag hamar.
Vízköves a blokk,a csövek belül és a skoda felicia váltó hosszabb áttétele miatt nem pörög a motor annyit mint a warbi váltóval.;)

5895 Varga Tibor 2013-01-23 21:04:44  Előzmény:Farkas Zoltán: 74499

Nem kötekedésképp, de van abban az autóban termosztát? Kb 10-15 km alatt üzemmelegnek kéne lennie a motornak jó termosztáttal. De lehet hogy félreértek valamit...

5894 Kozma Bence 2013-01-23 20:50:18  Előzmény: Spityu: 74509

Pedig ezt megakartam úszni... :D köszi :)

5893  Spityu 2013-01-23 20:36:08  Előzmény:Kozma Bence: 74506

Igen, ki kell, nekem most össze kéne végre szerelni. :)

5892  Spityu 2013-01-23 20:35:30  Előzmény:Németh János: 74503

Állítólag nagyon jó dolgai vannak, de aranyáron. Teherautószámra hordja ki külföldre.

5891  Spityu 2013-01-23 20:34:53  Előzmény:Őry Gábor: 74502

Reszelj még, biztos, ami biztos.

5890 Kozma Bence 2013-01-23 20:31:58

2T Trabi elsõ kerékcsapágy cseréhez mindenképp kikell húzni a féltengelyt?

5889 Kiss Krisztián 2013-01-23 20:05:32  Előzmény:Farkas Zoltán: 74499

Nem bele dumálni akarok,csak megosztom a gondolatom.
Ha a belsö levegöt keringeted,akkor valszeg még jobban fogsz párásodni,ez tapasztalat(pl új ducatón van ilyen funkció,de használhatatlan télen a párásodás miatt)
A melegedési nehézségeket én leküzdöttem(1.9diesel,és 13km es táv reggel este)pont bemelegszik mire odaér.Vettem itt a neten egy elektromos vízmelegítõt. A hütö felsö,és alsó csövéhez kell bekötni egy "T"el ággal. Hogy a gyári csövet ne kelljen elvágjam szereztem csöveket,és kb egy délelött alatt beszereltem(tartó +viz le csövek méretezése stb)Majd egy napot autóztunk vele(hogy biztos mindenhonnan ki jöjjön a levegõ,és próba:kb 30-40 perc használattal,70 fokos vízzel lehet itthonról indulni:)
Ez jó az autónak(elõtte 15-20 perceket járt minden reggel,üzemanyag+motorkopás,nem beszélve az üzemórákról) így ki lehet számolni mennyivel olcsóbb.10be vettem.Csak ajánlani tudom annak akinek kint áll az autója,és van rá lehetösége.Ja,és nem kell semmilyen keringetö,a melegebb viz a fajsúlyánál fogva felfele halad,és a hideg lefele,és megvan a körforgás,80C nál a beépitett höfokszabályzó kikapcsolja.

[url]http://kepfeltoltes.hu/130123/k_p_433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/130123/k_p_434_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[i](Módosította heggla 2013.01.23. 21:09-kor)[/i]

5888 Papp Zoltán 2013-01-23 19:55:44

Hmmm,ilyesmi lehet a "paradicsom"...:-)

5887 Németh János 2013-01-23 19:33:22

Helló Klubtársak!

Ezt érdemes megnézni:

http://www.autoalkatresz.hu/auto-futomu/egyeb_alkatreszek/trabant_601_futomu-626432

5886 Őry Gábor 2013-01-23 08:26:50  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74501

Köszi! Most úgy néz ki, hogy a 0,20-as hézagmérõ szorosan közémegy a gyûrûvégnek. Reszeljek a gyûrûvégekbõl?

5885 Gyapjas Gergely 2013-01-22 23:25:15  Előzmény:Őry Gábor: 74489

Gyárilag 0,25+-0.05mm. De utángyártott alaktrészeknél hagyd nagyobbra és biztos nem fog megszorulni.
[i](Módosította strabi 2013.01.23. 00:26-kor)[/i]

5884 Kantuly János 2013-01-22 10:13:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 74497

Persze, tudom én és köszönöm, hogy jelezted. Korábban gondolkodtam rajta, de ilyet, hogy 1,5x annyi legyen a posta, mint maga az alkatrész... ez kicsit gáz.
Kérdezgettem itt az autósboltokban, de csak a bontót fújja mind.
Bontóban meg csak ilyet nem adnak.

5883 Farkas Zoltán 2013-01-22 08:55:45  Előzmény:Szebelédy Péter: 74498

Stimmel,az a gyári légtelenitõcsavar... Mire ott a bevágott csavaron (ha bevágott) kijön a levegõ(általában marad még benne)addig elfolyik egy csomó fagyálló.A visszafolyócsõ levétele azaz V alakban résnyi távolságban visszadugva a csonkra hamarabb kilevegõzi a rendszert és max 2csepp megy mellé.A levegõvel együtt jöhet a fagyálló viszont csak a levegõ megy ki a résen a fagyálló meg tovább folyik a csõbe...
Nekem muszáj volt szigetelnem mert nem termel annyi hõt a motor az 5. fokozat miatt csak akkor ha pörgetem.Képes visszahûlni 80-ról 40 fokra ha tartósan 2000 fordulaton vagy alatta megyek! Még nagyon hideg sincsen kinnt és nem kellemes 25km távot végig fagyoskodnom. Most szuper de még lehetne javitani rajta. Viszont a pesti araszolásnál extragyorsan melegszik nem úgy mint a vidéki napi bejárós útvonalon.
Már megterveztem a belsõ levegõ melegitést azaz benntrõl fogja szivni majd a fûtés a levegõt. Igy nem a -20 fokost melegiti a 40 fokos viz 0 fokra hanem a melegebbet... Ez kábé + 20-30 fok az utastérben vagy idõben számolva hamarabb lesz meleg. Csak kivágásra kerülne a tûzfal és a motortetõ ami elgondolkodtat... A mocitetõ rácsaira tett légbeömlõ mûanyag légterelõ(tájfun)is hatékonyabbá teszi a beáramlást és nem megy tele hóval a fûtés.
Én is 2cm ablakréssel autózom a pára és a cigi miatt de a csillaggarázs miatt kell 10km hogy erõsen langyos legyen a befújt levegõ.5km után tiszta a szélvédõ,még ha párásra lehelem elõtte akkor is. :)

5882 Szebelédy Péter 2013-01-22 07:33:57  Előzmény:Farkas Zoltán: 74490

A fûtõ oldalán van egy 10-es csavar, nekem azt mondták azzal kell, és edig azzal csináltam. Tavaly mondjuk egyáltalán nem csináltam, kb 1 hétig nem is volt fûtés, aztán megindult. Hatásfok probléma nem volt, elég jól be tud fûteni mindenféle tuning nélkül is, általában 1/8 ig nyitott ablaknál vezetek... :) Jelenleg nem teljes intenzitással megy, de egy idõ után hirtelen rákapcsol, és akkor már mint a pokol tüze...

5881 Csády Szabolcs 2013-01-21 22:21:35  Előzmény:Kantuly János: 74496

Nem azt mondtam, hogy innen kell megvenni, hanem csak jeleztem, hogy létezik értelmes áru megoldás. Általában az ilyen nem kuriózum jellegû alkatrészeket az adott városban lévõ valamire való autósbolt be tudja szerezni.

5880 Kantuly János 2013-01-21 21:57:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 74495

Jaja, 995Ft a sín, 1500Ft a posta.

5879 Csády Szabolcs 2013-01-21 20:49:23  Előzmény:Kantuly János: 74494

Azért egy elrohadt ablakemelõsínért nem kell még egybõl ajtót cserélni. Lehet olyat venni a [urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=424&osCsid=m2bmr2k1oqb86un1tma7qsek56]Zsombinál[/urls].

5878 Kantuly János 2013-01-21 20:16:28  Előzmény:Németh János: 74491

Abban is szét van rohadva sajnos...
Szegény embert az ág is húzza, szokták mondani.

Másik ajtó meg 5 ezer alatt nincs...

5877 Kovács Ádám 2013-01-21 17:59:24  Előzmény:Kantuly János: 74487

Az nekem is el volt rohadva kb a lélek tartotta bent az üveget :D
5 perc alatt kicseréltem az egész szerkezettel együtt, mert volt egy komplett másik ajtóm ;) de szerintem a sínt önmagába elég macerás cserélni...

5876 Kozma Bence 2013-01-21 16:52:29  Előzmény:Farkas Zoltán: 74486

Ezt nemtudom sajnos, de kiszedem és elviszem a bontóba viszonyításképp, hátha. :)

5875 Németh János 2013-01-21 14:07:17  Előzmény:Kantuly János: 74487

Nekem szét van rohadva félig kb.
Megtudtam még menteni egy átfúrással, úgy hogy összecsavaroztam igy nem is akad fel le tekerésnél. Ideiglenesen jó, majd ha találok akkor kicserélem.
Ajtó alja nekem is elindult de menthetõ.

Donorautóból nem lehet átrakni?

5874 Farkas Zoltán 2013-01-21 09:49:21  Előzmény:Szebelédy Péter: 74488

A fûtést a felsõ visszafolyó levételével szoktam légteleníteni aztán emelkedõn fel jól megpörgetve a motort. Ha alapjáraton nem jön a csövön akkor szûkület van valahol kimosás lesz belõle. A radiátor feletti lemezt zárd le és egy szivacs csíkkal vagy kartonnal szigetld. A kimenõ-bejövõ csöveket polifommal burkoltam hûtõ félig takarva, termosztát jó és fût is.
[i](Módosította kinca69 2013.01.21. 10:51-kor)[/i]

5873 Őry Gábor 2013-01-21 08:58:03

Nem tudja-é valaki, hogy 2T dugattyúgyûrûnek mekkora lehet a hézaga új henger és gyûrû esetén? A kézikönyvben nem találtam erre adatot, csak azt, hogy a kopás esetén mennyi a maximum.

5872 Szebelédy Péter 2013-01-21 06:53:09

Egy másik probléma, amirõl irtam korábban, a fûtéssel kapcsolatos: Légtelenítettem mégegyszer, eltartott egy fél percig, mire víz jött a furatból... Nem tudtam megvárni, amig rendesen jön, levegõ nélkül, mert nem volt épp mivel utántölteni a fogyást, de sokkal jobb lett, mostmár van fûtés is, ha nem is olyan bika.

5871 Kantuly János 2013-01-20 23:25:05

Hi!

Trabiban még egyikõtöknek sem rohadt szét a sín, ami az ablaküveget tartja?
Nekem a bal oldali teljesen elmállott, a jobbos is halálán van. Bal oldalon az üveg fával van kiékelve, hogy ne essen le. Ja, és mindkét ajtó alsó része is lyukas! Az ablaküvegek melletti gumik hiányosak, repedezettek.
Tudtok ezekre valami olcsó és jó megoldást?

Üdv.

5870 Farkas Zoltán 2013-01-20 20:00:01  Előzmény:Kozma Bence: 74481

Csak a kis kar cseréje a mechanikán nem járható út? Nekem a wareszon most 2T ablaktörlõmotor szolgál mert az nem bakelit tányéros mint a 4T. Csak másképpen kellett elforgatva felrakni és tökéletes.Az viszont csak bordás...
[i](Módosította kinca69 2013.01.20. 21:02-kor)[/i]

5869 Farkas Zoltán 2013-01-20 19:49:00  Előzmény:Szebelédy Péter: 74475

Nem ront el semmit,nyugi! Nekem is szükségem van a kocsira naponta és nincs másik!
A xado fém-kerámia adalékos minõségi motorolaj ásványi és félszintetikus is lehet.Az adalék surlódást csökkentõ,a karcokat,kopásokat szépen eltömi.Én nem kezeltem 3 tubussal csak az olajat kapta eddig de javított a kompresszión és csendesebb lett a motor. Keress rá és megtudsz róla mindent.
A mosó adalékok közül a teszkós wynns is megteszi de volt már eagle is benne.Most valvoline van bekészítve februárra...
Az olajfuratokban lerakódott olajsár,korom csökkenti az áramlást és emiatt nem jut elég olaj a hidrotõkékhez illetve a vezérmûhöz...Ha kimosod a motort akkor a leengedett olajat hagyd állni a tálba és aztán óvatosan öntsd le róla az olajat. Nekem az elsõ mosásnál 4mm olajsár volt az alján mint sûrû trutyi. Tanulságos volt a látvány... A motormosónak nincs kenése sõtt a benne lévõ olajat is lerontja ezért terhelés mellet vagy sokkal tovább nagy fordulaton járatni a motort nem szabad! A használati a dobozon...
A hélix jól tisztít és lebegteti a korom(kosz)szemcséket. Olyan mintha savas lenne egy kicsit de ez jó benne.Sokáig a piros,csak a piros kellett és más márkára rá sem néztem. Aztán 10ezerre elfogyott a nívószintem és ekkor választottam a xadot mint adalékos motortömítõs,regeneráló csodaszert. Meg is állt a fogyásom utána!
Aztán a Q8 (mert nem volt idõm kivárni a megrendelést) visszatérített a valóságba májustól majdnem 2litert töltöttem bele és már 3/4nél van most a szint megint.
Nem reklám csak saját tapasztalat és vélemény. Volt aki csak hurrogott a motormosáson hogy "tönkrevágodamotort". "Az adalékos motorolaj megminek ha nincs kompresszió akkor felújítás vagy csere mert csodák csodaszerek nincsenek... mégsem lett igazuk.

5868 Csády Szabolcs 2013-01-20 19:35:10

Van egy 1,3-as Wartburg fõtengelyem hajtókarokkal, dugattyúkkal, de egyenlõre félre van téve, hogy ha eljött az idõ, akkor...khmm...legyen.
Jelenleg vastagon beolajozva, több réteg zacskóba behúzva várja a szebb napokat, viszont nyugodtabb lennék, ha olajba merülve tenné ezt, viszont akkora zárható tetejû mûanyag dobozom nincs, hogy az egész beleférjen...

Ha leszedem a hajtókar+dugó kombót a fõtengelyrõl, akkor érdemes megjelölni, hogy az hányadik hengeré volt, vagy beépítés elõtt úgyis illik felújítatni mindkettõt, s így majd teljesen mindegy lesz, hogy melyik hol volt?

5867 Kozma Bence 2013-01-20 19:28:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 74482

Köszi azért :)

5866 Csády Szabolcs 2013-01-20 19:24:04  Előzmény:Kozma Bence: 74481

Bocsi, ebben a témában nem vagyok jártas, csak azért szóltam bele, nehogy hirtelen felindulásból meghegeszd :)

5865 Kozma Bence 2013-01-20 19:18:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 74480

Igen énis a mechanika cserére gondoltam elõször, de aztán láttam, hogy itt a 12V-osítás cikkben azt írja, hogy:

" A motor felszerelésekor az egyetlen problémát a rudazattal történõ mechanikus összekötés jelentheti, de kis igazítással mindkét rögzítési megoldás passzítható a másikhoz."

Ezért gondoltam, hogy hátha van valami kevésbé drasztikus megoldás. :)

5864 Csády Szabolcs 2013-01-20 19:08:32  Előzmény:Kozma Bence: 74476

Szerintem hegesztésre ne is gondolj, azért ez mégis csak egy elektronikus alkatrész. Már a hegesztés okozta hõsokk is problémát okozhat, az elektromos inpulzusokról már nem is beszélve...

Én nem sz@rakodnék a helyedben ilyen mókolásokkal, szereznék egy bontott mechanikát és aláraknám azt. Én 4Tben cseréltem a nyáron, nem egy nagy dolog, 2Tben még akkora se.

Ui.: A 4T mechanikája nem jó a 601-hez. ;)

5863 Kantuly János 2013-01-20 19:07:41  Előzmény:Kozma Bence: 74478

Ja, értem, erre nem gondoltam.
A fûrész nem lenne hatással rá, a flex viszont lehet, hogy károsodást okozna.

Épp ma szereltem én is az ablakmosó-berendezést a donorból át az enyémbe.
Most már spriccel az elsõ szélvédõre is, hurrá!

5862 Kozma Bence 2013-01-20 19:03:55  Előzmény:Kantuly János: 74477

Szia!
Köszi a tippet, de nem nagyon szeretném szétvagdosni a régit, hogy még visszaalakítható legyen az egész 6V-osra... Meg nemtudom mennyire örülne a flexnek vagy fûrésznek maga a motor.

5861 Kantuly János 2013-01-20 18:45:30  Előzmény:Kozma Bence: 74476

Szia!

Szétvágod, majd a kettõt összehegeszted?
Bár pontosan nem tudom hogy néz ki a kettõ.
Csak egy tipp.

5860 Kozma Bence 2013-01-20 18:17:48

Üdv!
6V-os ablaktörlõ motor 12V-ra cserélésénél mi a legegyszerûbb módja a rudazattal való összekötésnek?
6V-osból egyenes bütyök jön ki, 12V-osból kúpos és menetes.
Hogy lehetne összefaragni?

5859 Szebelédy Péter 2013-01-20 12:32:56  Előzmény:Farkas Zoltán: 74464

Köszönöm, akkor megnézzük mit csinál egy másik márkával. Kap valami márkás olajat, pl Valvoline Longlife vagy az a xado amit mondtál. Meg a motormosó adalékot. Ha esetleg elrontja a pumpát, azt meg lehet javítani/cserélni egy parkolóban, 10 es kulcsal, vagy spéci cuccok kellenek hozzá?

5858 Németh János 2013-01-19 21:31:27  Előzmény:Kantuly János: 74473

A lényeg, hogy megoldódott. :)

Lett volna még egy ötletem de azt nem írom le mert kivégeznének a klubosok neked leírom pm ben.

A kékes füst a jele hogy eszi az olajat vagy tévedek?

A régi jelölések változtak sokat is szerintem ez olyan mint az ólmozott vagy ólmozatlan benya volt én már nem is emlékszem rá.

5857 Kantuly János 2013-01-19 21:22:30  Előzmény:Kunyi Tamás: 74469

[b]whiteuniversal[/b] kolléga leírta a lényeget, köszönöm. Sõt, mindent leírt.

Fogalmam sem volt, hogy milyen olaj van benne... Elvileg az elõtt lett cserélve, ahogy elhoztam (mese habbal), mert ~2300km alatt nem lesz ilyen redvás, amilyen ez volt... Szó szerint hányingerem volt a kipufogógáztól, olyan büdös volt.

Nos, a TESCO-ban sikerült vennem 1L Valvoline TopGard SAE 10W-40 "Synthetic Blend" névre hallgató olajat, 1195Ft-ért. Beleöntöttem fél litert, a szintjelzõ féltõl egy kicsit feljebb mutatott és érdekesen megszûnt a büdös kipufogógáz és a kékes füst is... Ráadásul hidegen sem volt kékes!

Fene tudja mikor lett ebben cserélve...

Egyébként kérdezgettem már a környezõ boltokban a gyári könyvben szereplõ olajokról és jól kiröhögtek meg elhajtottak, mindenki 10 vagy 15W-40-et ajánlott.

5856 Németh János 2013-01-19 21:00:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 74471

Így van. Nem annak vettem kolléga :)

Nekem egyszer egy szerelõ jót tett és bekötötte direktre a távolságit. Mert elõtte elment a világításom. Sokáig nem is volt gond csak fényszóróbetét csere után villogtak a szembejövõk. Aztán megcsináltam magamnak rendesen mûködjön minden.
Azóta csak megbeszélésre járok és mindent megpróbálok magam csinálni. Az önindító kérdésre is azért válaszoltam olyan gyorsan, mert volt egy nap 15 ször szedtem le meg fel.

De úgy néz ki mi Trabantosok ide tartunk mindent nekünk kell megcsinálni, mert vagy nem értenek hozzá vagy nem érdekli õket a Trabant már..
De hál istennek itt a Klub és meg lehet vitatni a dolgokat. Én nem bántam meg, hogy csatlakoztam.
Köszönet a TWK-klubnak remélem örök életû lesz, vagy legalább is amíg én élek addig :D

5855 Kunyi Tamás 2013-01-19 20:55:35  Előzmény:Németh János: 74470

Ez igaz, látod! Amúgy nem letolás jellegû volt a hozzászólásom. Nem tudtam, hogy ennyire sürgõs a dolog. Ha most nem tudja milyen van benne, akkor azért mindenképp elõnyös egy mielõbbi komplett olajcsere.

5854 Németh János 2013-01-19 20:36:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 74469

Hát tanácsnak én is csak a saját tapasztalatomat írtam.
Azért írtam le mindent amit láttam eddig. Nekem tavaly volt olajcsere azért írtam talán 10w40 van benne arra emlékszem, csak most nem volt a közelben a doboz azért tanácsoltam neki is.

De vészmegoldásnak, mivel Janner azt írta menni kéne a verdának. Nem ajánlott a kevergetés (sem fagyálló, sem olaj) de a muszáj nagy úr sajnos. Pláne ha meg nem vágja mien olaj volt van benne akkor vagy komplett olajcsere után kell megtartani vagy így elkezdi beleöntögetni "sajnos szombat délután amit kap" .
Pénz szûkében meg mit tegyen az ember.

Én a benyával vagyok így, környékünkön a shell a leg megbízhatóbb kút csak azt tankolok bele de ha kell tankolni akkor kell, nem csak az létezik sajnos. :)
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.19. 21:37-kor)[/i]

5853 Kunyi Tamás 2013-01-19 20:22:07  Előzmény:Kantuly János: 74467

Azért elég lazán tárgyaltok a motor legfontosabb! alkatrészérõl, az olajról ;)
Hogy milyet tegyél bele? Olyat, amilyen benne van. Ez alatt értem a márkát és lehetõleg a viszkozítást is. Ne keverd mással! Ugyanazon gyártó olajával lehet keverni különbözõ vizskozítású olajat, bár jómagam nem csinálok ilyet.
A kezelési könyv szerint valóban 20w-40 vagy 20w-50 SAE osztályú olajat kér a motor (gondolom a nagyobb szerelési hézagok miatt), de itt a fórumon javasolták a 10w-40-et. Áttértem erre, és eddig bevált.
Ha jót akarsz a motorodnak, akkor nem öntesz bele gagyi olajat. A jobb az drágább, tudom, de hidd el, hogy megéri! A hidrotõkés motorok alapból érzékenyebbek az olajra.