Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5925 Támba Csaba 2013-01-27 13:19:23  Előzmény:Kárász Endre: 74540

Tényleg!

5924 Kárász Endre 2013-01-27 13:07:22  Előzmény:Támba Csaba: 74539

10.9
A bontatlan blokkomról ilyenek jöttek le, tisztán látható rajtuk a felirat.

5923 Támba Csaba 2013-01-27 13:01:40  Előzmény:Őry Gábor: 74537

nyócpontnyóc

5922 Támba Csaba 2013-01-27 13:00:51  Előzmény:Őry Gábor: 74536

Gombostûvel megszúrod és rámérsz.

5921 Őry Gábor 2013-01-27 12:45:27

Újabb nyaggató: a 2T hengerfejcsavarjának (anya) milyen szilárdságúnak (szabvány) kell lennie? Hátha nem kapok boltban.

5920 Őry Gábor 2013-01-27 12:43:00

Köszönöm a válaszokat! A párhuzamos méréshez valahol kellene találni, vagy csinálni csupasz vezetéket. Egyvezetékes szondáról van szó.

Nem, nem 2T-hez lesz, CO-t, meg ilyesmit szippantással mérünk!;)
[i](Módosította orygabor 2013.01.27. 13:43-kor)[/i]

5919  Spityu 2013-01-27 10:53:51  Előzmény:Őry Gábor: 74532

2T-ben szeretnéd használni? Szerintem oda jobb volna egy CO mérõ. Vagyis a másik oldalról kellene megközelíteni a problémát a kétütemû motor mûködésébõl (is) adódóan (öblítési tüzelõanyag veszteség). Esetleg mindkét típusú szondával felszerelni.
Ha oxigént tudunk mérni, akkor az azt jelenti, hogy kevés az üzemanyag, szegény a keverék. Ha viszont CO-t, akkor az azt, hogy dús. Eddig semmi újat nem mondtam, viszont kétütemûnél az utóbbi a kívánatos(abb), túldúsítani érdemes a keveréket, amit CO-val célszerû ellenõrizni. Hangsúlyozom, szerintem.

A másik... érdemes volna a hengerhez minél közelebb helyezni, mivel ugye van egy utánégési szakasz is, ami már hamisíthatja a tényleges, hengerben mérhetõ értéket.

Amúgy a Colortest gyertya a legjobb talán házilagosan kétütemûhöz. Az megmutatja a tutit. :)

5918 jocking . 2013-01-27 10:05:23  Előzmény:Őry Gábor: 74532

Feszültséget csak úgy szabad mérni, hogy a mûszert a mérendõ áramkörrel párhuzamosan kötöd. Sorban kötve csak áramot mérünk. :)

5917 Támba Csaba 2013-01-27 09:24:51  Előzmény:Őry Gábor: 74532

Nem.

Így mérd:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130127/lmbd_12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Bár inkább lágyvasas mûszert használj, azon tisztábban látszik a mért értékek ingadozása.

5916 Őry Gábor 2013-01-27 08:33:15

Egy OFF ügyben kénék segítséget: az egyvezetékes lambdaszondát lehet úgy tesztelni (feszültséget), hogy szétszedem a csatlakozást, és sorbakötöm a multiméterrel?

5915 Kunyi Tamás 2013-01-26 20:24:34  Előzmény:Bajáki Péter: 74530

A spirál azt hiszem lefelé tekeredik, így lefelé hordja a zsírt/olajat. A 2T-ben nem tudom, merrefelé tekeredik - lehet, hogy abban felhordja az olajat, de akkor a váltóból is feltudja hordani, nem?

5914 Bajáki Péter 2013-01-26 14:23:49

Sziasztok!

Kilométerórával kapcsolatban:
Több olyan kilométerórát láttam, amelynek foltos a közepe. Szerintem az óra belsejében levõ csekély mennyiségû olaj folyhat rá a számlapra.
1.) Jól gondolom-e?
2.) Ez az órák természetes jelensége, ha helytelenül tárolják, vagy valaki megolajozhatta és sok lett bele az olaj és ezért "ázott el" a közepe?

Illusztrációnak:

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/96/5a/0956_4_big.jpg[/imgw]

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.26. 15:24-kor)[/i]

5913 Szebelédy Péter 2013-01-26 13:44:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 74528

Nekem volt 2-es Golfom, ott is így mûködött a dologm gyanitom gyárilag, mert nem izzós volt a visszajelzõ, hanem ledes. Csak akkor volt bajom a töltéssel, amikor lelazult az ékszíj... :)

Mostanában nekem is bajom van a töltéssel, miszerint a töltésvisszajelzõ nem alszik el, csak gázfröccsre. Kontaktokat néztem, szerintem megvan mind. Töltés is megvan leszabályoz 14.4V nál. Bár lámpával alapjáraton, kicsit lejjebb esik.

5912 Csády Szabolcs 2013-01-25 20:57:07  Előzmény:Kárász Endre: 74527

Izzó nélkül valóban nincs elõgerjesztés, de egy nagyobb gázfröccsel orvosolható a probléma. Legalábbis 4T-nél mûködött. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne cseréld ki az izzót, csak hogy a cseréig tudod így orvosolni a problémát.

5911 Kárász Endre 2013-01-25 20:31:41  Előzmény: J.I.: 74526

Wáááá, megvan! Kiégett a töltésjelzõ izzód! Sõt, várj, kitalálom! Neked már generátorod van! Múltkor jöttem rá a miértjére, és gyorsan ide szófostam jó hosszan, hogy a beépített elektronikus szabályzós generátor NEM gerjed fel, ha nem kap egy lehelletnyi elõgerjesztést a piros izzón kersztül. Egy sörbe fogadok, hogy ez a baj:D

5910  J.I. 2013-01-25 20:02:29

Amikor ráadom a gyújtást nem jelez a töltést jelzõ lámpa.A saruk szorosan megtakarítva jól rögzítve vannak.Beszéltem egy villamossági ismerõsõmmel és azt mondta generátor gond lesz.Holnap délben elviszem hozzá az autót.Most már nagyon kíváncsi leszek....

5909 Őry Gábor 2013-01-25 18:46:46  Előzmény: J.I.: 74523

Egyértelmû, hogy nincs töltés.

5908 Németh Márk 2013-01-25 17:57:03  Előzmény: J.I.: 74523

én a töltést nézném meg elsõnek... ( anno nekem amikor a lámpát felkapcsoltam le akart álni és annyi baja volt h. az aksi saru lelazult menet közbe )

5907  J.I. 2013-01-25 17:06:45

Sziasztok!
2 napja vakarom a fejem és nem tudom mi lehet a következõ hibajelenség oka.
Vettem a 2T Trabiba új 12V 45ah akkumlátort.Betettem a régi helyére mûködött is egy hetet majd egyszer csak nem indul az autó csak tolásra,ha elfordítom a kulcsot akkor csak nyekken egyet az önindító.Amikor betoljuk és megyek vele felkapcsolom a lámpát akkor egybõl le akar álni sõt az index duda sem megy.Nem tudom mi lehet a baj?Önindító,generátor,vagy az új akksi a rossz?Krlek ha tudtok segítsetek!

Köszönöm!Szép estét!

5906 Németh János 2013-01-25 16:43:55  Előzmény:jocking .: 74521

Mivel ragasztottad?

Kétkomponensûvel?

5905 jocking . 2013-01-25 16:29:49  Előzmény:Németh János: 74520

Mûanyag a hûtõ, és nem ledugózni kéne, hanem visszatenni a csonkot. De már megoldottam, csak nem tudom, mennyire lesz tartós a ragasztás...

5904 Németh János 2013-01-25 16:14:48  Előzmény:jocking .: 74519

HA nem mûanyag az a része a hûtõnek hanem réz akkor szerintem simán visszacinezi egy hûtõs szaki.

Vagy ien ledugózási kérdés lett volna? mit lehet addig csinálni, közlekedni?
Abba nem adok tanácsot mert nem értem annyira.

5903 jocking . 2013-01-25 15:20:28

Sürgõs kérdésem lenne.
Ha a 4T hûtõjérõl letörik az a vékonyka csõ, ami a tartály tetejébe vezeti vissza a vizet, azzal mit lehet csinálni?

5902 Németh János 2013-01-24 19:12:09  Előzmény:Kiss Krisztián: 74517

Én is halottam ien szakikról akiket említesz, teli van a sufnija minden alkatrésszel. Ami már igazából nem is kell neki de jo ha van, igaz a gyerek már nem akar szerelni, de hazahordtak még egy országnyi alkatrészt.
És amit írtál nemcsak autóipar hanem mindenre igaz volt.

Ha már itt tartunk kezdjek el bespejzolni 4t alkatrészeket?? És ha igen mit keressek mit rakjak el?

5901 Kiss Krisztián 2013-01-24 18:03:40  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74516

Nos ez szerintem attól függött,hogy a MEO osztályon Günther mennyire volt másnapos,illetve a csikk a szájában lógott e,és könnyes szemmel(a cigifüsttõl)melyik számbeütõt fogta meg:)
Szerinted rosszabb volt e,amikor az osztályos azt mondta"Hozni kell a hetedik 5éves tervet(hiszen tervgazdálkodás volt)ennyi db egy nap/7/hónap",hiszen garancia volt mindenre,és cserélték ezerszám..(és ha nem volt meg a db szám a másik brigád kapta a hónap dolgozója címet,és akkor csak ez számított(mamár persze nevetünk rajta,de akkoriban igy ment,cipögyár,bánya stb
De félre a tréfával.Miért Te szerinted még ha C jelölésü is(mondjuk én nem halottam erröl)az mit számit?Van alternativa?Nincs,Csak utángyártott szar....Annál meg százszor jobb egy elfeledett,sokak álltal talán nem is halott besorolású "echte ddr"-es.
.Amikor a pécsi AFIT fõnökével beszélgettem(régebben írtam itt)és szóba kerültek a trabi cuccok,mondta hogy még amikor virágzott a szoc.és bejött valaki egy 601 essel,hogy zörög valami a motornál,egyböl fõtengely cserét irtak ki.Mesélte,hogy megvolt müszak terv,hogy hány db-ot kell beépiteni havonta.Volt hogy kiirták és kisem cserélték(csak a gyújtás becsörgött,beállitották)és vitték haza.Ugyanigy persze minden más szoc autóra igaz volt.Azt mondta:"egy szerelöje akkoriban jobban keresett mint egy föorvos"!(mindennap teli csomagtartó alkatrésszel mentek haza)és még sok sok félét mesélt,a mai világban élö ember számára felfoghatatlan,és szoc morál dolgot.....(ma meg ha egy munkavédelmi kesztyüt akarsz felvenni,5papirt kell aláirni.

5900 Gyapjas Gergely 2013-01-24 10:35:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 74514

Érdekes ez gyári fõtengely kérdés. Én úgy tudom hogy a gyár az legjobb minõségû fõtengelyeket amik lejöttek a gyártósorról mindig motorba rakták és fõleg a hazai piacos modellekbe kerültek. Ezek voltak az A jelûek. A C és D jelûeket meg nálunk lehett megvenni megvolt köztük néha egy egy B jelû is. Úgyhogy érdekes hogy ennyire kapkodnának utána?

5899 Kárász Endre 2013-01-24 10:10:58

Valaki meg tudja mondani, hogy a Trabi H4-es lámpa hátsó részén mire szolgál az a fehér, mûgyantaszerû anyaggal felragasztott kis kifli alakú lemez? Kattints [url=http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/scheinwerfer-ddr,-nva,-trabant,-wartburg-/77771937-223-3646]erre[/url] az aukcióra, ott a képeken látszik, hogy az egyiken nincsen, a másikon (jobb) viszont ott figyel, kb a foglalat jobb felsõ negyedénél. Nem hiszem, hogy a halogén-nem halogén kiviteltõl függ, ugyanis tegnap vettem két tuti gyári új halogén foncsort, és azokon nincs ez a lemez.

5898 Kiss Krisztián 2013-01-24 09:42:59  Előzmény:Kárász Endre: 74513

Sajnos ez igy van.Van egy ismerõsöm,éppen ma délelõtt futottunk össze.Börzézett régebben,de mostanában német piacra vásárol itthon simsonokat.Megveszi és kint eladja.Van egy ismeröse kint,az segit neki.Beszélgettünk,és mesélte,hogy szekszárdon volt egy itt nevesnek mondható nagy alkatrész boltban(ma is müködö).Megemlitette a tulajnak,hogy az elfekvõ dolgait megvenné.10-en valamennyi(igy mesélte)gyári trabi fõtengelyt hozott el.A tulaj szerint a kutyának sem kellett,mert a felújított sokkal olcsóbb volt,és igy megmaradt.Kialkudtak egy árat,és igy ~20e ft ra jött ki /db.Mondom neki,hogy nekem miért nem szoltál?
A válasz egyszerü: Mert Te nem adtál volna a dbjáért 300 eurót.....:(
(egy db sincs már neki)

5897 Kárász Endre 2013-01-24 09:02:23  Előzmény:Németh János: 74503

Voltam egyszer ennél a fickónál. Valóban paradicsomi a kínálat, de az árai horribilisek. Pl. utángyártott kipufogó leömlõ 601-hez: 8000Ft. Persze máshol 3000-ért vettem. Éppen a raktár közepén állt bent a furgon, amit valami hétvégi német börzére pakolt. Mondta, hogy onnan is ki tud szedni bármit, ha kell. Gondolhatjátok, hogy mennyire lehetett alkudni... Ha nem adsz érte annyit, marad a kocsiban, és majd a németek örömmel megveszik ennyiért.
Tudomásom szerint õ "fõállásban" járja az országot, és elfekvõ készleteket vásárol fel. Tehát nem 50000Ft forgótõkével dolgozik:) Azért dohogok, mert a magamfajta gyûjtögetõnek konkurenciát jelent. Én nem tudok százezres tételben vásárolni:( Szóval mindig drukkolok, hogy olyan helyeket fedezzek fel, ahol õ még nem járt.
Nem titok, hogy még ma is sok olyan bolt, illetve magánszemély van az országban (fõleg vidéken), akik a Trabant alkatrészeket már szemétnek tekintik. Jellemzõen én már csak ilyen helyekrõl vásárolok, fillérekért. Na ez a piac sem végtelen. Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem inkább egy gyûjtõ kaparintsa meg az ilyen jó alkatrészeket (aki az utolsó csavarig bele van buzulva az autó gyárias felújításába), mint egy egyszerû kereskedõ.

5896 Farkas Zoltán 2013-01-24 07:40:47  Előzmény:Varga Tibor: 74511

Szia!

Van benne sõtt már a 4. fajta van benne õsz óta. Ha nem forgatom a motort és max 2500 fordulaton járok képes 25km alatt 45fokra melegedni és langyosat fújni a fûtés -10fokban.A termosztát zárva még jéghideg az alsó csõ. Ha viszont 3-4000 körül pörög akkor jól melegszik és aránylag hamar.
Vízköves a blokk,a csövek belül és a skoda felicia váltó hosszabb áttétele miatt nem pörög a motor annyit mint a warbi váltóval.;)

5895 Varga Tibor 2013-01-23 21:04:44  Előzmény:Farkas Zoltán: 74499

Nem kötekedésképp, de van abban az autóban termosztát? Kb 10-15 km alatt üzemmelegnek kéne lennie a motornak jó termosztáttal. De lehet hogy félreértek valamit...

5894 Kozma Bence 2013-01-23 20:50:18  Előzmény: Spityu: 74509

Pedig ezt megakartam úszni... :D köszi :)

5893  Spityu 2013-01-23 20:36:08  Előzmény:Kozma Bence: 74506

Igen, ki kell, nekem most össze kéne végre szerelni. :)

5892  Spityu 2013-01-23 20:35:30  Előzmény:Németh János: 74503

Állítólag nagyon jó dolgai vannak, de aranyáron. Teherautószámra hordja ki külföldre.

5891  Spityu 2013-01-23 20:34:53  Előzmény:Őry Gábor: 74502

Reszelj még, biztos, ami biztos.

5890 Kozma Bence 2013-01-23 20:31:58

2T Trabi elsõ kerékcsapágy cseréhez mindenképp kikell húzni a féltengelyt?

5889 Kiss Krisztián 2013-01-23 20:05:32  Előzmény:Farkas Zoltán: 74499

Nem bele dumálni akarok,csak megosztom a gondolatom.
Ha a belsö levegöt keringeted,akkor valszeg még jobban fogsz párásodni,ez tapasztalat(pl új ducatón van ilyen funkció,de használhatatlan télen a párásodás miatt)
A melegedési nehézségeket én leküzdöttem(1.9diesel,és 13km es táv reggel este)pont bemelegszik mire odaér.Vettem itt a neten egy elektromos vízmelegítõt. A hütö felsö,és alsó csövéhez kell bekötni egy "T"el ággal. Hogy a gyári csövet ne kelljen elvágjam szereztem csöveket,és kb egy délelött alatt beszereltem(tartó +viz le csövek méretezése stb)Majd egy napot autóztunk vele(hogy biztos mindenhonnan ki jöjjön a levegõ,és próba:kb 30-40 perc használattal,70 fokos vízzel lehet itthonról indulni:)
Ez jó az autónak(elõtte 15-20 perceket járt minden reggel,üzemanyag+motorkopás,nem beszélve az üzemórákról) így ki lehet számolni mennyivel olcsóbb.10be vettem.Csak ajánlani tudom annak akinek kint áll az autója,és van rá lehetösége.Ja,és nem kell semmilyen keringetö,a melegebb viz a fajsúlyánál fogva felfele halad,és a hideg lefele,és megvan a körforgás,80C nál a beépitett höfokszabályzó kikapcsolja.

[url]http://kepfeltoltes.hu/130123/k_p_433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/130123/k_p_434_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[i](Módosította heggla 2013.01.23. 21:09-kor)[/i]

5888 Papp Zoltán 2013-01-23 19:55:44

Hmmm,ilyesmi lehet a "paradicsom"...:-)

5887 Németh János 2013-01-23 19:33:22

Helló Klubtársak!

Ezt érdemes megnézni:

http://www.autoalkatresz.hu/auto-futomu/egyeb_alkatreszek/trabant_601_futomu-626432

5886 Őry Gábor 2013-01-23 08:26:50  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74501

Köszi! Most úgy néz ki, hogy a 0,20-as hézagmérõ szorosan közémegy a gyûrûvégnek. Reszeljek a gyûrûvégekbõl?

5885 Gyapjas Gergely 2013-01-22 23:25:15  Előzmény:Őry Gábor: 74489

Gyárilag 0,25+-0.05mm. De utángyártott alaktrészeknél hagyd nagyobbra és biztos nem fog megszorulni.
[i](Módosította strabi 2013.01.23. 00:26-kor)[/i]

5884 Kantuly János 2013-01-22 10:13:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 74497

Persze, tudom én és köszönöm, hogy jelezted. Korábban gondolkodtam rajta, de ilyet, hogy 1,5x annyi legyen a posta, mint maga az alkatrész... ez kicsit gáz.
Kérdezgettem itt az autósboltokban, de csak a bontót fújja mind.
Bontóban meg csak ilyet nem adnak.

5883 Farkas Zoltán 2013-01-22 08:55:45  Előzmény:Szebelédy Péter: 74498

Stimmel,az a gyári légtelenitõcsavar... Mire ott a bevágott csavaron (ha bevágott) kijön a levegõ(általában marad még benne)addig elfolyik egy csomó fagyálló.A visszafolyócsõ levétele azaz V alakban résnyi távolságban visszadugva a csonkra hamarabb kilevegõzi a rendszert és max 2csepp megy mellé.A levegõvel együtt jöhet a fagyálló viszont csak a levegõ megy ki a résen a fagyálló meg tovább folyik a csõbe...
Nekem muszáj volt szigetelnem mert nem termel annyi hõt a motor az 5. fokozat miatt csak akkor ha pörgetem.Képes visszahûlni 80-ról 40 fokra ha tartósan 2000 fordulaton vagy alatta megyek! Még nagyon hideg sincsen kinnt és nem kellemes 25km távot végig fagyoskodnom. Most szuper de még lehetne javitani rajta. Viszont a pesti araszolásnál extragyorsan melegszik nem úgy mint a vidéki napi bejárós útvonalon.
Már megterveztem a belsõ levegõ melegitést azaz benntrõl fogja szivni majd a fûtés a levegõt. Igy nem a -20 fokost melegiti a 40 fokos viz 0 fokra hanem a melegebbet... Ez kábé + 20-30 fok az utastérben vagy idõben számolva hamarabb lesz meleg. Csak kivágásra kerülne a tûzfal és a motortetõ ami elgondolkodtat... A mocitetõ rácsaira tett légbeömlõ mûanyag légterelõ(tájfun)is hatékonyabbá teszi a beáramlást és nem megy tele hóval a fûtés.
Én is 2cm ablakréssel autózom a pára és a cigi miatt de a csillaggarázs miatt kell 10km hogy erõsen langyos legyen a befújt levegõ.5km után tiszta a szélvédõ,még ha párásra lehelem elõtte akkor is. :)

5882 Szebelédy Péter 2013-01-22 07:33:57  Előzmény:Farkas Zoltán: 74490

A fûtõ oldalán van egy 10-es csavar, nekem azt mondták azzal kell, és edig azzal csináltam. Tavaly mondjuk egyáltalán nem csináltam, kb 1 hétig nem is volt fûtés, aztán megindult. Hatásfok probléma nem volt, elég jól be tud fûteni mindenféle tuning nélkül is, általában 1/8 ig nyitott ablaknál vezetek... :) Jelenleg nem teljes intenzitással megy, de egy idõ után hirtelen rákapcsol, és akkor már mint a pokol tüze...

5881 Csády Szabolcs 2013-01-21 22:21:35  Előzmény:Kantuly János: 74496

Nem azt mondtam, hogy innen kell megvenni, hanem csak jeleztem, hogy létezik értelmes áru megoldás. Általában az ilyen nem kuriózum jellegû alkatrészeket az adott városban lévõ valamire való autósbolt be tudja szerezni.

5880 Kantuly János 2013-01-21 21:57:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 74495

Jaja, 995Ft a sín, 1500Ft a posta.

5879 Csády Szabolcs 2013-01-21 20:49:23  Előzmény:Kantuly János: 74494

Azért egy elrohadt ablakemelõsínért nem kell még egybõl ajtót cserélni. Lehet olyat venni a [urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=424&osCsid=m2bmr2k1oqb86un1tma7qsek56]Zsombinál[/urls].

5878 Kantuly János 2013-01-21 20:16:28  Előzmény:Németh János: 74491

Abban is szét van rohadva sajnos...
Szegény embert az ág is húzza, szokták mondani.

Másik ajtó meg 5 ezer alatt nincs...

5877 Kovács Ádám 2013-01-21 17:59:24  Előzmény:Kantuly János: 74487

Az nekem is el volt rohadva kb a lélek tartotta bent az üveget :D
5 perc alatt kicseréltem az egész szerkezettel együtt, mert volt egy komplett másik ajtóm ;) de szerintem a sínt önmagába elég macerás cserélni...

5876 Kozma Bence 2013-01-21 16:52:29  Előzmény:Farkas Zoltán: 74486

Ezt nemtudom sajnos, de kiszedem és elviszem a bontóba viszonyításképp, hátha. :)