Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5954 Kenyér Zoltán 2013-01-29 08:30:29  Előzmény:Németh János: 74563

Elõször hóval :D, aztán vízzel próbáltam oltani, de aztán már lángra kapott. Szomszéd hozott poroltót, utána azzal már eloltottam. Tûzoltóknak már nem maradt sok dolguk, csak hûtötték vízzel, nehogy újra begyulladjon. Nem tudom mennyibe fog kerülni. Én fogom csinálni, úgyhogy csak alkatrészeket kell venni, meg festéket, de szerintem így sem fogom megúszni 100 ezer huf alatt. Motortérben kb. mindennek annyi.
Tûz okát nem tudjuk pontosan. Én arra gyanakszom, hogy a lepotyogó motorháztetõ szigetelés gyulladt be valahogy. Nem mertem oltás közben felnyitni, nehogy oxigént kapjon, alulról nyomtam poroltóval. Így azt sem láttam, hogy honnan indult, de a végén már minden égett.

5953  Spityu 2013-01-28 21:59:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 74568

Ezt nem tudom megmondani. Annyi biztos, hogy a 2T és a 4T forgórésze eltér:

A 42A-os a 601-é:
[url]http://www.w311.info/viewtopic.php?f=9&t=1726[/url]

Ez alapján úgy tûnik, hogy megegyezik (Trabant-Wartburg-Barkas, 2T-4T):
[url]http://www.ldm-tuning.de/trabant_1_1/ersatzteile/elektrik/all.htm[/url]

5952 Csády Szabolcs 2013-01-28 21:27:57  Előzmény: Spityu: 74562

Hát ez nagyon gusztusos lett.
Nem tudod véletlenül, hogy a 2T és a 4T generátorának a diódahídja egyezik-e?

5951  Spityu 2013-01-28 20:37:32  Előzmény:Őry Gábor: 74564

Gyárilag minimum 33.7mm-t ír a könyv, ez alá nem szabad menni. Valójában szerintem lehet.
Legnagyobb átmérõnek 35.42-t mértem, a kopott részét -0.3mm-nek saccoltam. Sajnos már nem emlékszem, hogy szabályozás után mennyi lett, de emlékeim szerint még egy ilyen kopás + szabályozás belefér a fenti határértékbe.
Amúgy érdemes tisztán tartani, mert jól látszik, hogy valamit benyelt, ami súrolószerként megette az egészet. Az a szénkefe például majdhogynem végállásban volt, míg a másik teljesen újszerû. Az egész generátor egy oltári nagy zsírgombóc volt! Kívül-belül, nem hazudok. Állítom, ha tiszta lett volna végig, 150ezret gond nélkül elment volna (ami a kommutátor részt illeti). Most van benne kb. 82 ezer.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_tmm8nkwks0.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2013.01.28. 21:38-kor)[/i]

5950 Őry Gábor 2013-01-28 20:37:16  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74554

Részvétem!

5949 jocking . 2013-01-28 20:25:33  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74557

Az derék... :S
Lehet tudni, mi okozta? Úgy látom, a porlasztó körül volt valami...
Nálam egyszer volt, hogy az olajgombáról lejött a vezeték porlasztószerelés közben (benzinszivárgás megszüntetés), ott kapott egy szikrát, és annyi... Bár nekem szerencsém volt, mert otthon történt, és 2 poroltó is van a kocsiban, így "csak" a gyújtókábelek, a gombák jelvezetékei és egy direktszûrõ bánta az akciót.

5948 Őry Gábor 2013-01-28 20:00:02  Előzmény: Spityu: 74562

F@sz@! Én is épp ilyet tervezek! És a trisó nem bántja a diódákat, meg a többi kis bizb@szt?

Csak éppen a diódahíd szétszedésekor szembesültem, hogy én ezt az életben nem fogom összerakni. Bonyolultabb, mint egy szinkronkapcsoló! Ha van esetleg róla egy külön képed, megköszönném!

Ja, és a széngyûrûket meddig lehet szabályozni?
[i](Módosította orygabor 2013.01.28. 21:01-kor)[/i]

5947 Németh János 2013-01-28 19:36:59  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74559

poroltod volt? vagy olyan gyorsan kiértek a tûzoltók?

Mennyibe fáj megcsinálni?

És végül is mi volt a hiba?
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.28. 20:37-kor)[/i]

5946  Spityu 2013-01-28 17:20:35  Előzmény:Őry Gábor: 74553

Én hideg vízben feloldott (vagy melegben, csak kihûlt...) trisóval mostam el a generátort és az önindítót is. Ajánlom. Nem feketíti meg az alut, mint a NaOH, de teljesen jól leoldja. Próbálkozhatsz még: benzinnel, etanollal, hígítóval, brigóval, petróleummal. Ezek szvsz mind jók és kíméletesek az alunál.
A tekercses dolgokhoz inkább csak lúgot használj, szerves oldószert ne, hátha megkapja a szigetelést a vezetéken. Én speciel a forgó és az állórészt egyaránt a trisós vízzel mostam el, hibátlan lett. Csak itt-ott maradt koszos, pontosabban annak tûnõ, pl. a pajzsra az évek során rányomódott a vasmag lakkja, ill. a forgó részen is láthatóak foltok, de az is inkább a lakk öregedése. Kosz sehol sincs.
Pár hete tettem fel a generátorról képet, de ha nem találnád:

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_gptttbtlxy.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_87xxrtyz1s.jpg[/imgw]

Ha szét akarod szedni a genertárot, akkor célszerû satuba fogni a tárcsánál fogva, és úgy meglazítani az anyát. A lapát eléggé gyenge, nem érdemes kísérletezni az ékeléssel. A tárcsa viszont bírja, nem kell meghúzni nagyon, éppen hogy ne forogjon el. Használhatsz akár fabetétet is a satuban, ha félsz a torzulástól. Meghúzáskor célszerû jól bepozicionálni az anya alatt lévõ rugós gyûrût, én az elsõ meghúzáskor vettem észre, hogy excenteresen állt, lazíthattam vissza... ha elakadsz, szólj, egy-két helyen ügyeskedni kell ill. bele lehet keveredni.

100% ESKA, 100% DKF-DDR:

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_odlzk5tlhj.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_7anphaov1z.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_846z06dzoz.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2013.01.28. 18:50-kor)[/i]

5945  Spityu 2013-01-28 17:07:31  Előzmény:Őry Gábor: 74560

Szódával e'megy.

5944 Őry Gábor 2013-01-28 16:56:21  Előzmény: Spityu: 74543

12-eset kaptam a' jó ugye?

5943 Kenyér Zoltán 2013-01-28 16:22:24  Előzmény:Németh János: 74558

Hát anyagilag nem biztos hogy megérné rendbe rakni, de meg lesz csinálva. Elsõ ránézésre is igen komoly listát sikerült összeírni, hogy mire lesz szükség.

5942 Németh János 2013-01-28 16:11:49  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74557

Sajnálom.

Menthetetlenül kiégett? Vagy azért lesz belõle még autó?

5941 Kenyér Zoltán 2013-01-28 14:59:53

[url]http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537276_484657918236229_417484481_n.jpg[/url]
Remélem most jó lesz a link.

5940 jocking . 2013-01-28 14:35:29  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74554

"Ez a tartalom jelenleg nem elérhetõ."

5939 Bordás Sándor 2013-01-28 14:22:30

Gyaníthatólag egy kiváló zárlattal állok szemben a 4T-ben.
Néhány nap alatt lenyomja az akksit, menet közben pedig meleg motoron nagyon alacsony lett az alapjárat, féket benyomva (féklámpa!) pedig fuldoklik.
Hol/hogyan kezdjem a kutatást?

5938 Kenyér Zoltán 2013-01-28 13:20:24

[url]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=484657918236229&set=pcb.484660611569293&type=1&theater[/url]
Egy kis motiváció barkácsolásra! Minden kedves márkatárs nézze át a kontaktokat, kábeleket, benzincsöveket, ha esetleg régóta nem tette már. Én ma így jártam.

5937 Őry Gábor 2013-01-28 10:39:57

A generátor egyes részeit, pl: állórész, diódasor, a hátsó pajzs(a rajta lévõ csatlakozások miatt) mivel lehet tisztítani? A Brigéciol-víz kombó nem árt neki?

Na jó, az eddigi kérdésekbõl már kiderülhetett: komplett motor épül, hulladékból.

5936 Kárász Endre 2013-01-28 03:40:01

Vigyázzatok a megnevezéssel, mert könnyen bele lehet keveredni! Az eredeti német elnevezésektõl eltérõen pont fordítva alkalmazzák a magyar nyelvû Trabant alkatrészkatalógusban:
-Rugós gyûrû (federscheibe): nem sík, hanem hajlított, "hullámos" alátét
[img]http://www.evt-schraubenshop.de/images/product_images/thumbnail_images/16400_0.jpg[/img]

-Rugós alátét (federring): nyitott alátét, aminek a két leélezett vége kiáll a síkjából
[img]http://www.flexfeny.hu/uploads/webshop/product/kozepes/002728.jpg[/img]

Mentségünkre szóljon, hogy a rugós alátét alatt általában mindenki ezt érti. Bár a német elnevezés tényleg találóbb.
Egyébként én a tõcsavaros megoldásnál is vastag lapos alátéttel találkoztam.
[i](Módosította Endre 2013.01.28. 04:46-kor)[/i]

5935 Őry Gábor 2013-01-27 18:48:28  Előzmény: Spityu: 74550

Akkor a lapos alátét helyett rugósat tenni nem helytelen, max. túlbiztosítás.

5934  Spityu 2013-01-27 17:19:30  Előzmény:Őry Gábor: 74549

Hajlított lapos alátét = rugós gyûrû. Két féle szabvány van, az egyik szimplán U alakban megvan hajlítva, mint egy nyereg. A másik oldalról nézve fektetett 8as alakú. Ide ilyen kell, meg úgy általában a blokkhoz szintén.
Tudtommal a rögzítést illetõen a normál alátét a legrosszabb, aztán annál jobb: rugós alátét, rugós gyûrû, fogazott alátét.
Nemrég voltam Fabory-ban, szerettem volna venni 12-es belsõ fogas alátétet sárga passziválással (természetesen belsõ fogasból is kétfajta van, miért ne :D), de csak savállót kaptam. Sebaj, megvettem a 4 darabot 600 (!) forintért. Aztán beugrottam egy kincsesbányába is, ahol találtam full eredetit fillérekért. A hátsó lengõkarhoz kell ugyebár... a poén az, hogy néhány évvel késõbb teljesen elhagyták, csak a csavar van ott. :D
Ugyanitt találtam még 5-ös külsõ fogazásút a behúzótekercs 2 tartó csavarjához, hoztam sárgát és fehéret is. Ill. elhoztam a dobozból az 1970-es minõség tanúsítást, mivel csak azzal reklamálhatok valamilyen VEB csavarwerknél. Vitrinbe jó lesz. :)
Amúgy Fabory-nál mondta még azt is az eladó, hogy igazából 8.8 felett nem nagyon használható a rugós alátét (talán nem vágja bele magát eléggé a fejbe oldáskor?), de volt egy erõsebb kivitelû verzió (többféle méretben), olyat kértem. Lehet, hogy csak rám akarta tukmálni, de tényleg jobb.

5933 Őry Gábor 2013-01-27 17:01:44

Nekem rugós alátétek (hajlított lapos alátétek) voltak, legalábbis az egyik bontott motoron.
Egyébként mikor kell rugós és mikor lapos alátét?

5932 Támba Csaba 2013-01-27 16:30:05  Előzmény: Spityu: 74546

A hatlapfejû csavarosnál emlékeim szerint tényleg vastag laposalátét van és nem rugós.

5931 Támba Csaba 2013-01-27 16:27:48  Előzmény:Kárász Endre: 74544

Nekem is a hatlapfejû csavaros verzió ugrott be elõször. De hát a kérdés végül is "anyázós" volt, ott meg 10.9 :)
[i](Módosította Tsaby 2013.01.27. 17:28-kor)[/i]

5930  Spityu 2013-01-27 15:51:19  Előzmény:Kárász Endre: 74544

Hátõõõ... a trabitechnik-es több sebbõl is vérzik a valósághoz képest, valójában:
- tövigmentees,
- 10.9 (van beleütve, de lehet, hogy 8.8-at írtak elõ -> jobb lehet),
- rugós gyûrû helyett vastag alátét van ott.

Amúgy igen, nagyon sok motor tõcsavaros - gyárilag.

5929 jocking . 2013-01-27 15:50:38  Előzmény:Pemmer Péter: 74542

Szerintem beállítani valszeg úgy lehet a távolságot, hogy a karon lévõ plusz konzol helyét változtatod a karon. (Arra a konzolra gondolok, ami egy darab vas végén egy emelõcsiga formájú gumiszilentbõl áll.)

5928 Kárász Endre 2013-01-27 15:35:56  Előzmény: Spityu: 74543

Lehet, hogy ezt már privátban megvitattuk, és csak elfelejtettem, de [url=http://trabitechnik.com/index.php?page=62&cat=1&sub=2&language_id=0]itt[/url] a 24-es tételszámon szereplõ hatlapfejû hengerfejcsavar 8.8 szilárdságúnak van írva.
Egyébként nálam nem hlf. csavar, hanem tõcsavar+anya megoldás van (a gyártás során mindkét megoldást alkalmazták). Szóval én a tõcsavaros változat esetén tudom garantálni a 10.9 értéket.

5927  Spityu 2013-01-27 15:17:45  Előzmény:Őry Gábor: 74537

ESKA M10x50 tövigmenetes 10.9 feketített. :D

5926 Pemmer Péter 2013-01-27 15:04:05

Sziasztok!

Hétvégi programom a következõbõl állt. Tegnap nem tudom hogyan sikerült, de eltörött a váltókarom. 2-est valahogy sikerült összehoznom és hazajutottam. Kellemes ilyen idõben váltó kulisszát szerelni :) Kulissza szét nem látszik semmi, teljesen egyértelmû, hogy az anyag fáradt el. Jöhet a gyökölés, hegesztés, köszörülés, hogy minden oldalról jó legyen és erõs. Elkészült. Ma nekiálltam összeszerelni. Tök frankó, csak a kérdés, hogy a kart hol és hogyan tudom állítani, hogy mennyire álljon a mûszerfal vagy az ülés felé? Egyenlõre sehogy nem jövök rá, de tudom, hogy lehet állítani valahogyan. (Szétfagytam.)

Köszi!:)

5925 Támba Csaba 2013-01-27 13:19:23  Előzmény:Kárász Endre: 74540

Tényleg!

5924 Kárász Endre 2013-01-27 13:07:22  Előzmény:Támba Csaba: 74539

10.9
A bontatlan blokkomról ilyenek jöttek le, tisztán látható rajtuk a felirat.

5923 Támba Csaba 2013-01-27 13:01:40  Előzmény:Őry Gábor: 74537

nyócpontnyóc

5922 Támba Csaba 2013-01-27 13:00:51  Előzmény:Őry Gábor: 74536

Gombostûvel megszúrod és rámérsz.

5921 Őry Gábor 2013-01-27 12:45:27

Újabb nyaggató: a 2T hengerfejcsavarjának (anya) milyen szilárdságúnak (szabvány) kell lennie? Hátha nem kapok boltban.

5920 Őry Gábor 2013-01-27 12:43:00

Köszönöm a válaszokat! A párhuzamos méréshez valahol kellene találni, vagy csinálni csupasz vezetéket. Egyvezetékes szondáról van szó.

Nem, nem 2T-hez lesz, CO-t, meg ilyesmit szippantással mérünk!;)
[i](Módosította orygabor 2013.01.27. 13:43-kor)[/i]

5919  Spityu 2013-01-27 10:53:51  Előzmény:Őry Gábor: 74532

2T-ben szeretnéd használni? Szerintem oda jobb volna egy CO mérõ. Vagyis a másik oldalról kellene megközelíteni a problémát a kétütemû motor mûködésébõl (is) adódóan (öblítési tüzelõanyag veszteség). Esetleg mindkét típusú szondával felszerelni.
Ha oxigént tudunk mérni, akkor az azt jelenti, hogy kevés az üzemanyag, szegény a keverék. Ha viszont CO-t, akkor az azt, hogy dús. Eddig semmi újat nem mondtam, viszont kétütemûnél az utóbbi a kívánatos(abb), túldúsítani érdemes a keveréket, amit CO-val célszerû ellenõrizni. Hangsúlyozom, szerintem.

A másik... érdemes volna a hengerhez minél közelebb helyezni, mivel ugye van egy utánégési szakasz is, ami már hamisíthatja a tényleges, hengerben mérhetõ értéket.

Amúgy a Colortest gyertya a legjobb talán házilagosan kétütemûhöz. Az megmutatja a tutit. :)

5918 jocking . 2013-01-27 10:05:23  Előzmény:Őry Gábor: 74532

Feszültséget csak úgy szabad mérni, hogy a mûszert a mérendõ áramkörrel párhuzamosan kötöd. Sorban kötve csak áramot mérünk. :)

5917 Támba Csaba 2013-01-27 09:24:51  Előzmény:Őry Gábor: 74532

Nem.

Így mérd:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130127/lmbd_12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Bár inkább lágyvasas mûszert használj, azon tisztábban látszik a mért értékek ingadozása.

5916 Őry Gábor 2013-01-27 08:33:15

Egy OFF ügyben kénék segítséget: az egyvezetékes lambdaszondát lehet úgy tesztelni (feszültséget), hogy szétszedem a csatlakozást, és sorbakötöm a multiméterrel?

5915 Kunyi Tamás 2013-01-26 20:24:34  Előzmény:Bajáki Péter: 74530

A spirál azt hiszem lefelé tekeredik, így lefelé hordja a zsírt/olajat. A 2T-ben nem tudom, merrefelé tekeredik - lehet, hogy abban felhordja az olajat, de akkor a váltóból is feltudja hordani, nem?

5914 Bajáki Péter 2013-01-26 14:23:49

Sziasztok!

Kilométerórával kapcsolatban:
Több olyan kilométerórát láttam, amelynek foltos a közepe. Szerintem az óra belsejében levõ csekély mennyiségû olaj folyhat rá a számlapra.
1.) Jól gondolom-e?
2.) Ez az órák természetes jelensége, ha helytelenül tárolják, vagy valaki megolajozhatta és sok lett bele az olaj és ezért "ázott el" a közepe?

Illusztrációnak:

[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/96/5a/0956_4_big.jpg[/imgw]

[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.26. 15:24-kor)[/i]

5913 Szebelédy Péter 2013-01-26 13:44:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 74528

Nekem volt 2-es Golfom, ott is így mûködött a dologm gyanitom gyárilag, mert nem izzós volt a visszajelzõ, hanem ledes. Csak akkor volt bajom a töltéssel, amikor lelazult az ékszíj... :)

Mostanában nekem is bajom van a töltéssel, miszerint a töltésvisszajelzõ nem alszik el, csak gázfröccsre. Kontaktokat néztem, szerintem megvan mind. Töltés is megvan leszabályoz 14.4V nál. Bár lámpával alapjáraton, kicsit lejjebb esik.

5912 Csády Szabolcs 2013-01-25 20:57:07  Előzmény:Kárász Endre: 74527

Izzó nélkül valóban nincs elõgerjesztés, de egy nagyobb gázfröccsel orvosolható a probléma. Legalábbis 4T-nél mûködött. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne cseréld ki az izzót, csak hogy a cseréig tudod így orvosolni a problémát.

5911 Kárász Endre 2013-01-25 20:31:41  Előzmény: J.I.: 74526

Wáááá, megvan! Kiégett a töltésjelzõ izzód! Sõt, várj, kitalálom! Neked már generátorod van! Múltkor jöttem rá a miértjére, és gyorsan ide szófostam jó hosszan, hogy a beépített elektronikus szabályzós generátor NEM gerjed fel, ha nem kap egy lehelletnyi elõgerjesztést a piros izzón kersztül. Egy sörbe fogadok, hogy ez a baj:D

5910  J.I. 2013-01-25 20:02:29

Amikor ráadom a gyújtást nem jelez a töltést jelzõ lámpa.A saruk szorosan megtakarítva jól rögzítve vannak.Beszéltem egy villamossági ismerõsõmmel és azt mondta generátor gond lesz.Holnap délben elviszem hozzá az autót.Most már nagyon kíváncsi leszek....

5909 Őry Gábor 2013-01-25 18:46:46  Előzmény: J.I.: 74523

Egyértelmû, hogy nincs töltés.

5908 Németh Márk 2013-01-25 17:57:03  Előzmény: J.I.: 74523

én a töltést nézném meg elsõnek... ( anno nekem amikor a lámpát felkapcsoltam le akart álni és annyi baja volt h. az aksi saru lelazult menet közbe )

5907  J.I. 2013-01-25 17:06:45

Sziasztok!
2 napja vakarom a fejem és nem tudom mi lehet a következõ hibajelenség oka.
Vettem a 2T Trabiba új 12V 45ah akkumlátort.Betettem a régi helyére mûködött is egy hetet majd egyszer csak nem indul az autó csak tolásra,ha elfordítom a kulcsot akkor csak nyekken egyet az önindító.Amikor betoljuk és megyek vele felkapcsolom a lámpát akkor egybõl le akar álni sõt az index duda sem megy.Nem tudom mi lehet a baj?Önindító,generátor,vagy az új akksi a rossz?Krlek ha tudtok segítsetek!

Köszönöm!Szép estét!

5906 Németh János 2013-01-25 16:43:55  Előzmény:jocking .: 74521

Mivel ragasztottad?

Kétkomponensûvel?

5905 jocking . 2013-01-25 16:29:49  Előzmény:Németh János: 74520

Mûanyag a hûtõ, és nem ledugózni kéne, hanem visszatenni a csonkot. De már megoldottam, csak nem tudom, mennyire lesz tartós a ragasztás...