Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6050  Spityu 2013-02-18 21:35:08  Előzmény:Szabó Géza: 74662

Röhejes egy alkatrész. Vagy ennyire kellene hozzá normális célszerszám, amim, amink nincs??? Alapvetõen nem rugós acélból készítik, vagyis, amikor rápattintjuk a helyére, a kitágulást követõen nagyjából úgy is marad... Olyasmi célszerszámra gondoltam, ami körkörösen össze tudja nyomni (hátha úgy marad), mivel hiába van 2 ponton megnyomva, vagy 2 ponton feltámasztva és egy harmadikon megnyomva, javul a helyzet, de ugyanúgy tág marad a horonyhoz képest.
Ha viszont rugóacélból lenne, akkor simán kibírná a rápattintást, akár egy zégergyûrû.

Nem mondom, hogy csináld ezt, még talán én sem csinálnám saját magamnak sem, de állítom, egy megfelelõ átmérõjû bicikli küllõbõl különbet lehetne hajlítani, mint amilyen némely autó féltengelyén lévõ ilyen gyûrû gyárilag.

Sajnos nem tudom, hogy hol lehet ilyet kapni.

Amúgy a hétvégén tényleg egy bicikli küllõbõl hajlítottunk két teljesen szabályos karikát: egy szoba ajtó zsanérjához távtartónak (ugyan ez is csak áthidalása, nem pedig megoldás a problémának, miszerint egyenetlen a járólap, de ebben az esetben ez volt az ésszerûbb). A féltengelyre ráhajtva simán lehetne gyártani, a lényeg, hogy az anyag átmérõ stimmeljen. A küllõ megfelelõen rugós, ezerszer, milliószor fel-le lehetne szerelni. Ha nagyon nem találsz megoldást, egy próbát megérhet a dolog. Küllõ ár: 20-1000Ft

6049  Spityu 2013-02-18 21:00:06  Előzmény:Támba Csaba: 74656

A Rally-sat fújtam már lakkal, igaz nem a sajátjával, nem is tudtam, hogy van. Azt hiszem, valami drágább volt. De nem tetszik, túlságosan mûvi (ugyanez a véleményem a szinterrõl is), a lakk nélkül fújt Rally szerintem nagyon gyárias. Van pár pótkerék felnim, nézegettem egymás mellett õket. Minõségre nincsen semmiféle bajom vele, idõtállóság szempontjából szvsz a Rally és a Prevent is csapnivaló, utóbbi ugyanúgy átvérzik 1-2 tél alatt, ha nincs normálisan aládolgozva. Én az elõbbit használom szépre becsiszolt cinkkromátos alapozóval, homokszórt felnin. 4db kész. A kocsim 5 gyári felnije is kész van, de a projekt végeztével kiigazítást kapnak. Meggondoltam magam, ahogy írtam, a lakk nem tetszik rajta: újra homokszórás, alapozás, csiszolás, fújás, gumizás. 10e Ft ki az ablakon. Ha már szõrös Pneumantok lesznek rajtuk, ügyelek erre is. Persze ezekkel a kerekekkel csak tologatva lesz a kocsi.
[i](Módosította Spityu 2013.02.18. 22:01-kor)[/i]

6048 Németh János 2013-02-18 18:25:07  Előzmény:Kantuly János: 74651

CSaó.

Pff olyat még nem láttam Trabin annyira rossz élete volt a verdának? Mert ha tényleg teljesen ko akkor az csere vagy nem? Árulnak egyáltalán komplett doblemezt? :S

[b]Kipuffancsot szabályos javítani ilyen szalaggal a vizsgára?
[/b]

Mert ha igen akkor azt te is megtudnád csinálni :) Indexért meg csak nem szólnak ha nincs teljesen széttörve.



[i](Módosította jocking 2013.02.18. 19:58-kor)[/i]

6047 Csády Szabolcs 2013-02-18 17:36:42

Ma megkíséreltem beállítani a gyújtás. A kocsi elõtt állva szembesültem vele, hogy a Javítási kézikönyvben teljesen más a gyújátsi idõpont jelölése, mint a valóságban.
A könyv szerint:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130218/Gy1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A valóságban kb.:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130218/GY_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elõször a könyv nyíllal jelölt pontja alapján a tényleges jelölés rajzon A-val jelölt pontjára állítottam, de a kézikönyv azt írja:
"A vákuumtömlõ vákuumállítóra való feltolása után jelentõs mértékben a felsõ holtpont felé csúszik tovább a gyújtási pont."

Ez annyit tett, hogy ha a paint-es Móricka ábrámat nézzük, akkor felfelé csúszott el. Azaz, rohadtul nem a másik jelölés felé, így inkább a B-vel jelölt jelre állítottam, s ekkor már ugye a másik jelölés felé csúszik. Tényleg rossz a javítási útmutató ábrája, vagy én logikáztam valamit félre?
Elõre is köszönöm a segítséget!

6046 Szabó Géza 2013-02-18 12:46:44

Sziasztok!

Kéne egykis segítség.Az új tipusú féltengelyhajtáshoz hol lehet kapni a féltengelycsukló biztositó karikáját?
Errõl lenne szó:
[imgw]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-6225.jpg[/imgw]

Köszi a segítséget!

6045 Kiss Krisztián 2013-02-18 12:11:41

Én a festékboltban "höállóezüst"névre keresztelt,festéket választottam,és trinát lakkal fújtam le(kompresszor+pisztoly)Lakk nélkül olyan mint az eredeti(nagyon hasonló)Az elsö kép a festett,a második a gyári:)
[url]http://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF1874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF2043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

6044 Gyapjas Gergely 2013-02-18 11:19:07

Endre, Spityu!

Egyik versenyzõ ismerõsöm kért meg hogy segítsek szerezni neki rajzot, mert szeretnem csináltatni Amerikában fõtengelyt. Csak sokkal könnyebb lenne ha már lenne rajz és nem kéne potyára kiküldeni mintának egy fõtengelyt.

6043 Kárász Endre 2013-02-18 11:14:45

Jól sejtem, hogy a Trabi ülése a vezetõsínben úgy mozog, hogy oldalt golyók vannak közte? Nem a régebbi stiftes pozicionálós székekrõl van szó, hanem a 4T-nél is alkalmazott kallantyús kivitelrõl. Nekem a vízszintes síkban kissé nyeklik-nyaklik mindkét ülés, forgatni lehet õket egy picit.

6042 Kárász Endre 2013-02-18 11:11:51  Előzmény: Spityu: 74653

Bennem valamiért nagyon erõsen él a gyanú, hogy az ilyen felfúrt belsõ sonka nem bírná ki azt az igénybevételt. Évekkel ezelõtt én is gondoltam erre, de emlékeim szerint nem csinált még senki sem ilyet. Pedig a tapasztaéat lenne ezügyben a leghasznosabb infó. Gergõ! Mennyire akarsz fõtengelyt gyártatni? Kompletten, vagy tényleg csak sonkákat?

6041 Holnapy Gergely dr. 2013-02-18 11:09:38  Előzmény:Szabó Milán: 74654

Szia!
Lehet hogy engem is megköveztek, de valamelyik fórumtárs Trabiján láttam még évekkel ezelõtt Balatonakaliban a veterános hétvégén, hogy Hammerite kalapácslakk Ezüstszürkével festette le a felnit. Én 2 éve homokszórást követõen a téligumi felnijeit közvetlenül a fémtiszta felületre ilyennel kentem le (ecsettel). Jól terül, szép, és nagyon hasonló (de nem pont olyan, kicsit sötétebb!) mint az eredeti. Ellenben sérülés esetén könnyen javítható.
Keresek fotót, és csatolom késõbb.
G

6040 Támba Csaba 2013-02-18 09:12:38  Előzmény: Spityu: 74655

Az említett spray-t ha lelakkozod a saját lakkjával, akkor kirepedezik. Ha már spray, akkor inkább a PREVENT. Színre ugyanaz, de sokkal jobb minõség.

6039  Spityu 2013-02-17 22:39:17  Előzmény:Szabó Milán: 74654

Hátõõõ... lehet, hogy most sokan megköveznek, de nagyon hasonló és nagyon esztétikus megoldásank javasolnám a T***o-ban is kapható "Rally keréktárcsa ezüst" nevû cuccost. Ha jól elõkészíted a felnit és alapozást követõen szépen becsiszolod, 3-4 rétegben gyönyörû lesz. Akár lakkozhatod is, de nekem nem tetszik annyira úgy.

Lehet kevertetni is. Ádám írta egyszer, hogy valami Merci (kis)teherautó felni(?) kódja pont a Trabantéval egyezett, õ kevertetett.

6038 Szabó Milán 2013-02-17 21:58:28

Szép JÓ estét Fórumtársak!

Egy gyors és igen fontos kérdésem lenne. Szeretném a felnieimet lefesteni "gyári" ezüst/szürke színûre. S esetleg tudna-e valaki segíteni, hogy van-e valami színkód miszerint kilehetne kevertetnem, vagy simán bemegyek és megveszem az xy tárcsafestéket és azzal lefújom? Valakinek valami ötlete, megoldása?

(Természetesen az eredeti színhez hû akarnék maradni)

Válaszotokat elõre is köszönöm!

;)

6037  Spityu 2013-02-16 23:55:23  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74652

Jól sejtem, hogy a belsõ sonkákat akarod legyártatni? Hasonlón már én is gondolkodtam, én az eredeti hajtócsapot távolíttatnám el, és valami dízelmotor dugattyúcsapszegét tenném a helyére. Nyilván úgy, hogy 28(-) mm-rel áttolni a sonkát, hogy ott is zsugorkötéssel rögzüljön. A sonka íves részénél röviden odavarrni, a kilógó részt leköszörültetni. Magát a csapszeget átfúrni, majd kitölteni pl. parafával vagy hasonlóval.
Azért (is) nem álltam neki ennek, mert akkor már érdemes volna szerezni megfelelõ méretû hajtókart (153mm szemtávolság, 20mm széles, kívül 49mm alul, belül 37mm, felül pedig 20mm), amitõl mondjuk az alsó szemnél el lehet térni, a többi paraméternél nem volna jó, akkor már nagy átalakítást igényel. Mondjuk ekkora átalakítást eleve tuningmotornál csinálnék csak. Akkor meg már lehetne ültetni a hengereken, rövidebb hajtókart alkalmazva (ami nem a legjobb a dugattyúsebessség szempontjából, de még így sem lesz vészes, mondjuk úgy, hogy gyárilag "lassú").
Aztán akkor már lehetne egy új középrészt is gyártani, hogy szabványos csapágyakat is fogadjon. Mondjuk a külsõ átmérõ elég necces önmagában is... (forgattyúsház felfúrás?)

6036 Gyapjas Gergely 2013-02-16 21:05:33

Lenne egy fontos kérésem. 2t fõtengelyrõl kéne nekem rajz. Bármilyen méretarányban és digitális állományban vagy hagyományos mûszaki rajzban jó lenne!! Fõtengely gyártáshoz kéne.

6035 Kantuly János 2013-02-15 22:27:56  Előzmény:Németh János: 74645

Indul, megáll megy. Viszont az elsõ két kerékívben szó szerint NINCS sárvédõ, olyannyira szét van rohadva. Kipufogó lyukas, az egyik indexbúra repedt.

Golf 2 kormányt bele lehetne varázsolni?

6034 Kárász Endre 2013-02-15 22:24:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 74649

[url=http://trabitechnik.com/index.php?page=62&lang=de]Németül?[/url]
[i](Módosította Endre 2013.02.15. 23:25-kor)[/i]

6033 Csády Szabolcs 2013-02-15 20:52:15

601-es Trabanthoz keresek digitális alkatrész katalógust. Elsõ sorban '87-es példányhoz, de más évjáratúakéhoz való is érdekel. Elég akár a letöltési link is.
Elõre is köszönöm!

6032 Kerekes Gábor 2013-02-14 15:50:25  Előzmény:jocking .: 74647

Köszi szépen, megnyugodtam.

6031 jocking . 2013-02-14 15:00:31  Előzmény:Kerekes Gábor: 74646

Ha befér, akkor nyugodtan berakhatod. Annyi lesz a változás, hogy az önindító könnyebben dolgozik, és a kocsi könnyebben indul. Elvileg a nagyobb teljesítményû akkuval nem tudsz semmit kinyírni, lehetne 100 amperórás is, akkor se lehetne gond belõle, mert minden alkatrésznek megvan a fizikai határa, hogy mennyi áramot képes felvenni. Viszont túl nagyot nem lenne értelme feltenni, mert a töltési rendszer nem lenne képes visszatölteni, csak egy bizonyos fokig. De az 55 Ah az még bõven jó.

6030 Kerekes Gábor 2013-02-14 14:16:55

Szeretném megkérdezni, hogy egy 55 amperes aksit bele tehetek e egy sima gyári trabiba (601-es)? Fizikailag elvileg belefér. Lehet e bármi baj a nagyobb amper számból? Köszi

6029 Németh János 2013-02-14 05:46:15

jo reggelt.

Janner a javitás sose rosz. Szerintem átmegy simán, aproságokba nem fognak belekötni. Nálad meg rendbe van indul megy stb nem?
Az enyémbe még a régi pedálsor volt tuningolva csak én tudtam vezetni, vizsgán ledobálta nekik a kuplung bovdent :)

Az én kérdésem az lenne, hogy kész a fékbetét(hátsó) és a dob (4t). A ferrodo vége szögletes azt be kell kerekíteni(nem a rövidebb széleken hanem a két végét)? Szakszóval iLYen letörést csinálni?



[i](Módosította jocking 2013.02.14. 10:54-kor)[/i]

6028 Csády Szabolcs 2013-02-13 23:09:08  Előzmény:Kantuly János: 74643

"kanóc" :D ha az amire gondolok, akkor annak a tisztes polgári neve csúszósaru. Megértjük így is, de azért jobb a békesség ;)

Amúgy, ha jól emlékszem, akkor ebbõl a cikkbõl kibogozhatod a választ (ha mégse, akkor bocsi, de nem volt már erõm kikeresni a cikkbõl az ide vonatkozó részt):

[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]
[i](Módosította trabiszabi 2013.02.14. 00:09-kor)[/i]

6027 Kantuly János 2013-02-13 21:57:38  Előzmény:Kiss Krisztián: 74642

Jó, rendben. :)
Mondjuk azon csodálkoztam tegnap (mert hajtottam egyik ismerõs 306-ös Peugeot-ját), hogy abban jobban szét van az egész futómû és akkorákat koppan...
Az enyém meg azért még elég tûrhetõ, mondhatni sokkal jobb attól.

[b]Kérdés![/b]

Az alapjárati mágnesszelepemen, ha rajta a kanóc, akkor igen magas az alapjárat... Ha lehúzom, akkor pont jó. Nem lesz baja így, hogy le van húzva?
Ma pótoltam egy vákumcsövet ami légszûrõház elõttrõl megy a karbi hátuljába-ha szemben állok a kocsival, akkor a bal oldali csonkra.
A mellette lévõre pedig az AC pumpa mögül megy egy csõ.
Illetve van egy harmadik csõ is, ami egész rövid és a karbi elejéhez fut be egy mûanyag dobozkába.
Ez így rendben van?

(Távjavítás ismét, yeah!)

6026 Kiss Krisztián 2013-02-13 20:21:33  Előzmény:Kantuly János: 74631

Á,szerintem kaszni csere,ne hogy már ezzel még közlekedj.:)
Mondjuk ez még kb 10 év mire kilyukad....addig is várj türelemmel:)

6025 Kantuly János 2013-02-12 23:47:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 74640

Köszi szépen, megpróbálom!
Trabant service felirat ügyben pedig keress meg privátban! :)

6024 Csády Szabolcs 2013-02-12 21:03:40  Előzmény:Kantuly János: 74631

Most azon a 2 rozsdacsomón aggódsz? Egyrészt így gép elõl senki se foglalkozik távgyógyítással, szóval diagnózist is nehéz rá mondani. Másrészt mûszakin azt rohadtul nem nézi senki. Alulról nem látszik, a csomagtartóba meg nem szoktak bemászni, de ha nagyon aggódsz miatta, akkor ideiglenesen rányomsz egy matricát.
Nekem is van egy ilyen az egyik hátsó tornyomon. Elõször jól megijedtünk, hogy mi van, de jobban megvizsgálva nálam nem volt szerkezeti károsodás. Erõteljes kalapácsolásra se mozdult meg semmi. Neked is ezt ajánlom, hogy csavarhúzóval, kalapáccsal kicsit kínáld meg, aztán okosabb leszel.

6023 Támba Csaba 2013-02-12 21:02:53  Előzmény:Kárász Endre: 74634

Nekem is van hangolható verzió. 170 kg-ot nyom:) Mondjuk sok minden mást is tud.
ELKON S300 a neve:)

6022 Kantuly János 2013-02-12 20:34:04  Előzmény:Kantuly János: 74631

Sehol semmi?
Lassan mûszakis lesz a kocsi és el kellene döntenem, hogy mi lesz a sorsa...

6021 Csády Szabolcs 2013-02-12 19:55:52  Előzmény:Kárász Endre: 74636

[urls=http://www.youtube.com/watch?v=iZ_kFmWrT_E]Ebben[/urls] a videóban mintha olyat használnának (legalábbis van rajta valami kijelzõ). Ebbe a gépbe amúgy szerelmes lettem :D

6020 Kárász Endre 2013-02-12 17:50:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 74635

Nem is tudtam, hogy létezik hangolható stroboszkóp:O Csak a hagyományosat ismertem, ami -ahogyan az idézett szövegbõl is kitûnik- abban az esetben használható, ha a motoron a GYÚJTÁS helyzetét jelölték meg. Ezek szerint létezik olyan kocsi, ahol a FHP van jelölve, és ilyenkor hangolható stroboszkóp kell. Gondolom, ezen a stroboszkópon kalibrált skálán tudod változtatni, hogy a gyertyakábelen érzékelt gyújtási pillanat után mekkora késleltetéssel villanjon fel. Hát, minden nap tanulok valami újat:)

6019 Csády Szabolcs 2013-02-12 17:13:25  Előzmény:Kárász Endre: 74634

Ezt egy hármas Golfhoz írták a neten, szóval vannak itt is jelölések:

"Elméletileg az iduktív fogót az elsõ vagy a negyedik henger gyújtókábelére teszed, a tápkábeleket megfelelõen bekötöd és a fõtengely ékszíjtárcsájára 'célozva' be kell kapcsolni. A forgó jel állónak fog látszani.Ha nem hangolható a stroboszkóplámpa, akkor az ékszíjtárcsaán lévõ jelnek a vezérmûborítás Z(zündpunkte=gyújtási idõpont) jelénél kell állnia. Ha hangolható,akkor a jelet a 0 vagy OT(fesõ holtpont) jelhez állítva a mûszerrõl leolvasható a pontos elõgyújási érték..."

6018 Kárász Endre 2013-02-12 16:42:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 74633

A mûszeren azért nincs semmilyen állítási lehetõség, mert ezzel csak megfigyelni tudod a gyújtás idõpontját. Gondolom, diszkóból ismerõs a stroboszkóp: na ott a táncikálók mozdulatait láthatod kimerevítve:) Itt annyi történik, hogy akkor villan fel, amikor az adott gyertya (amelyikre éppen rákötöd) szikrázik.
Ezzel az eszközzel az ékszíjtárácsát kell megvilágítani. A tárcsa mindig ugyanabban a helyzetben kap fényt egy pillanatra, ezért úgy fogod látni, mintha állna. És hogy miért jó? Van egy jel az ékszíjtárcsán és a blokkon is. Az elõírt gyújtási helyzetben ez a két jel egybe esik. Ezt egy 1500/min fordulattal forgó alkatrészen még Chuck Norris sem tudná megfigyelni, de a stroboszkóppal úgy fog látszani, mint ha állna:)

Egyébként az 1.1-et nem ismerem, alapjában véve a 2T Trabira gondoltam a fogalmazáskor. Remélem, van a 4T motor szíjtárcsáján is jelölés...
[i](Módosította Endre 2013.02.12. 17:43-kor)[/i]

6017 Csády Szabolcs 2013-02-12 15:42:02

4T Trabin szeretnék gyújtást állítani, s kaptam is kölcsön ilyen stroboszkópos cuccod, de még sohase csináltam ilyet, és azért vannak homályos foltok.
A javítási útmutató beállítási értéknek 8+-1 fokot ad meg, de a kölcsönkapott mûszeren nincs semmi állítási lehetõség. 2 csipesz a akku saruira megy, egyet meg az 1. gyertya gyújtókábelére kell tenni. Ez az 1. gyertya is érdekes kérdés: gyújtási sorrend szerinti 1., vagy valami más szerint?
Elõre is köszönöm a segítséget!

6016 Szabó Géza 2013-02-11 23:13:33  Előzmény:Muczán Gábor: 74590

Sziasztok!

Nekem a 2T Trabimba már jóideje egy fékrásegitõ nélküli ¹koda 105 fõfékhengere van beépitve egyszerûbb átalakitással, kezdetben 4 dobféket látott el tökéletesen, ugy két éve pedig elöl tárcsafék van hátul pedig az 1,1es Trabant fékhengerei és ezekel is kifogástalanul mûködik. fékhenger belsõ átmérõje megegyezik a Trabantéval. A felfogató csavarok 1-2mm-er hiján megegyeznek de egy kis tágitás szükséges a felfogató lyukakon.

a henger végén lévõ csatlakozási pontra erõsitettem fel az 1körös fék fékcsõelosztóját egy szintén skoda áteresztõ csavarral. igy van hely a két elsõ fékcsõnek a fékgombának illetve egy légtelenitõcsavarnak is.

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/130211/DSCF1333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/130211/DSCF1337_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

a hátsó kör csatlakozási pontja a nagy sárgás csavarnál van. a csavar alatt található egy szelep amit elkell távolitani. skodánál ez a szelep tarsa egy minimális nyomáson a hátsókört mivel ott még igy oldoták meg az utánálitást. a szelep kiiktatása nélkül a hátsófékkör hamarább fogna.

A szelep helye:(itt már nincs benne)

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/130211/DSCF1344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


remélem tudtam segiteni. szeretném megjegyezni,hogy a fékkel mindenki saját felelõségére kisérletezen a fentebb leirtakért semilyen felelõséget nem vállalok
[i](Módosította Geza 2013.02.12. 00:16-kor)[/i]

6015 Kantuly János 2013-02-11 21:12:59

Sziasztok!

Mit gondoltok [url=https://picasaweb.google.com/110199258564073144287/TrabiHatsoTornyok?authuser=0&feat=directlink][b]ezekrõl[/b][/url] a tornyokról?
Menthetõek még?

Üdv.

6014 jocking . 2013-02-11 10:19:55  Előzmény:Rácz Károly: 74629

Rendõrje válogatja. Ha észreveszik, szerintem minimum figyelmeztetés, de akár büntetés is lehet a vége, mivel ez valóban egy szabálytalan átalakítás, mivel a világítás szórt képét megváltoztatja, és a fényszóró jó részét is kitakarja.

6013 Rácz Károly 2013-02-11 10:06:30

Sziasztok! A morcosított Trabi lámpakarikáért megbüntethet a rendõr? Válaszotok elõre is köszi. :)



[i](Módosította jocking 2013.02.11. 11:18-kor)[/i]

6012 Őry Gábor 2013-02-10 17:18:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 74622

A pajzs leszedésében csapágylehúzó is segíthet.

6011 Kárász Endre 2013-02-10 14:01:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 74622

Spityu részletes leírásához még annyit fûznék hozzá, hogy mielõtt szétbontod a házat, vedd le a hátsó pajzsnál a feszültségszabályzót és a szénkefetartót! Nem túl elegáns, ha úgy jön ki a forgórész a hátsó pajzsból, hogy közben a csúszógyûrûkön ott vannak a kefék. Megsérülhetnek.
A széthúzásnál (nekem mindig ment kézzel is) arra figyelj, hogy amikor a komplett generátorrol az elsõ pajzsot akarod leimádkozni, akkor a hátsópajzs és a forgórész egyben maradjon. Ha egyszerre bomlik szét a két pajzs és a forgórész, akkor általában nekem szanaszét gurult minden:)

6010 Németh János 2013-02-10 13:51:00  Előzmény: Spityu: 74625

Nem azt újítják fel amit én viszek? :S
Még nem nagyon vittem el feljavíttatni.

A Muczán Gábor adott elérhetõséget, fékmechanikába megy majd javításra.

6009  Spityu 2013-02-10 13:48:35  Előzmény:Németh János: 74624

A legtöbb helyen cseredarabot kérnek. Talán a szegecs hiánya sem gond, elsõsorban legyen meg a darabszám, az a fontos. Ráfizetéssel talán a vas nélkülit is elfogadják.

6008 Németh János 2013-02-10 13:38:56

CSaó.

Lenne egy 4T hátsó fékes kérdésem ismét.

Van hátul két pofa az egyik be van kötve a kézifékhez ugye. A pofához egy ien vasat kell szegecsel rárakni. Na most azt a szegecset bármely autó alkatrészesnél lehet kapni?
Vagy lehet helyettesíteni mással ha nem kapok?

Holnap viszem ferrodoztatni, és ami benne van nem azt akarom feltölteni hanem ami benne volt a régit. Vagy azt küldjem el ami most benne van(azon rajta van ugye a szegecselt vas)? Sokáig bírja egy fékpofa ha fel lesz ferrodozva? :)

Ez lenne a kérdésem köszi!

6007  Spityu 2013-02-10 12:39:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 74622

A generátor szétszedése:
- M14-es anyát lehajtod,
- rugós gyûrû, ékszíjtárcsa le (kocogtatással le kell jönnie),
- ventilátor lapát, ék, kadmiumozott távtartó gyûrû le,
- a 3db mínuszos csavart kihajtod,

Ha jól sejtem, itt tartasz. Ezután:
- meg kell fogni a pajzsot, annál fogva kell tartani, majd egy másik személy kocogtassa a tengelyt (lehetõleg fával). Ha van megfelelõ méretû csapágylehúzó, valóban jól jön, így nem kell attól tartani, hogy a pajzs eltörik.
- ezután a forgó rész kézzel kihúzható a generátor házból, egy O gyûrû öleli körbe a hátsó csapágyat, általában emiatt szorul egy kicsit kihúzáskor. Persze a ház is illesztve van a csapágyra.
- ezután már szabadon hozzáférhetõk a diódás alkatrészek.

Érdemes fényképezni, és akkor tuti nem köt félre semmit az ember. Továbbá ha a pajzsot is szétszeded (ahol a 3 csavaros lefogatóval rögzített csapágy van), érdemes megjegyezi, hogy hogyan is állt a porvédõ lemez.
[i](Módosította Spityu 2013.02.10. 13:40-kor)[/i]

6006 Csády Szabolcs 2013-02-10 12:15:49

2T Tabant generátor forgórészét hogyan lehet kiszerelni? Az alatta megbújó diódahíd érdekelne, de itt megrekedtem.
Ránézésre le kell húzni a tengelyrõl csapágylehúzóval, de inkább megkérdezem, nehogy kárt tegyek benne.
Elõre is köszönöm a segítséget!
[i](Módosította trabiszabi 2013.02.10. 13:16-kor)[/i]

6005 Kiss Krisztián 2013-02-09 11:10:42  Előzmény:jocking .: 74620

Igen,Günter lehet hogy 21 éves volt 89ben,és még most is olvassa a fórumot,és jókat röhögnek egy internet kávézóban a haverjaival:))))

6004 jocking . 2013-02-09 10:29:41  Előzmény: Spityu: 74618

Günternek a dugattyúbanyiljeletbeütõ osztályon éppen rossz napja volt, és úgy gondolta, hogy akkor már trollkodik egy kicsit.:D

De az is lehet, hogy ez is változott az idõk során, elõször azt mutatta a nyíl, hogy merre van a kocsi eleje, késõbb meg már azt, hogy hol a stift, amit nehogy a kifuffnyílás felé rakj. :D



[i](Módosította jocking 2013.02.09. 11:31-kor)[/i]

6003 Kunyi Tamás 2013-02-09 09:48:35  Előzmény: Spityu: 74618

Azért valjuk be, akkoriban gyakori volt a "jó'van az úgy" munkamorál :D Így születtek érdekességek, ritkaságok az utókornak.

6002  Spityu 2013-02-09 08:32:40

Egy jó tanács: 2T Trabant motor fûzésénél (meg amúgy is) ne bízzatok vakon a dugattyú tetõn lévõ nyílban. Tessék mindig ellenõrizni a gyûrû stiftek pozícióját és az alapján szerelni. Nem követtem el ezt a hibát, de ma találkoztam egy olyan GYÁRI új (!) dugattyú párral, ahol az egyiken fordítva van a nyíl.

6001 Kunyi Tamás 2013-02-09 07:46:25  Előzmény:jocking .: 74616

Köszönöm Jocking! Ez nagyszerû hír és egyben elõrelépés is az ügyben, ugyanis a régi elképzeléseimmel ellentétben szeretnék minél kevesebbet változtatni az autó eredeti konstrukcióján. Tehát olajhõmérséklet kipipálva.
Elképzelhetõ, hogy mégis kell esztergáltatnom egy közdarabot a jeladó és a motor közé, mégpedig egy T-elágazót. Így akkor egy furatba be tudnám építeni a hõgombát és a pot.méteres nyomásjeladót.
Na majd még írok ez ügyben.