Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6104  Spityu 2013-02-24 14:46:46  Előzmény:Németh János: 74719

Csak egy tipp: lehet, hogy magas a benzin szinted.

6103 Németh János 2013-02-24 13:46:52  Előzmény: Spityu: 74718

Ha már itt tartunk.

Nekem néha melegen kicsit érezni kipufogógázból a benyaszagot. Mit tudok megnézni?
( Ac vadi új, karbi kipucolva, állítócsavar cserélve lett stb. csövek jók. Nyár végén hosszútávon megrakva 80-90 km/h 6,5 literes fogyasztásom van)
Gyertyák kiszedve szépek nincsenek beköpve. Oxidáció mentes kábelek.

Vagy nálam is a téli üzemmód gonoszkodik?

Szomszédom is vett egy 4t Trabit azt mondja folyamatosan küldni pályán 110-120 :S és neki alig 7,5 litert fogyaszt az hogy lehet?
Ha van valami okosság írjátok, mit tudok még megnézni.

Köszi!
[i](Módosította whiteuniversal 2013.02.24. 14:50-kor)[/i]

6102  Spityu 2013-02-24 13:10:12  Előzmény:Kovács Adrián: 74717

Biztos, hogy az AC miatt folyik be a benzin? Nem a karburátor eteti túl a motort (téli szívatózás).

6101 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:45

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

6100 Leopold László 2013-02-24 12:26:32

Sziasztok!

Infozni szeretnék,hogy az 1.3touristra fel lehet varázsolni a 353tourist elejét? (Sárvédõ,homlokfal)
Az 5. ajtó?Nem vagyok kasznis,de szeretném retrositani a csufikát.
Elõre is köszi a segitséget.

6099 Forgács Balázs 2013-02-24 12:18:01  Előzmény:Támba Csaba: 74704

Bocs, tényleg nem írtam, Wartburg 1.3-ról beszélünk. Tegnap megint rápróbáltam és minden mûködött, szóval lehet, hogy tényleg csak egy saru volt meglazulva, s ahogy most szerelgettem, motoszkáltam benne, megjavult.
Kösz a válaszokat

6098 Puskás Gábor 2013-02-24 11:46:24  Előzmény: Spityu: 74713

Ha mondjuk LED helyett, voltmérõvel mit kéne látnom pontosan 12v vagy 0v-ot?
Egyre inkább a jeladót gondolom én is hibásnak.
Szerintem ha trafó baj lenne csak egy henger nem menne, de lehet hogy az elektronika hibájánál is csak az egyik henger dolgozik, nem biztos de lehet.
Az elektronikát hogy tudom kimérni?

6097  Spityu 2013-02-23 22:54:27  Előzmény:Puskás Gábor: 74711

0. lépés: az összes saru, érintkezõ, vezeték, kapcsoló ép,
1. lépés: gyertya csere megvolt,
(2. lépés: karburátor, benzinellátás jó,)

Amikor nem mûködik éppen, akkor nincs szikra sem, ugye? Ha igen, és a fenti pontok is teljesülnek, szinte biztos, hogy a gyújtás nem jó.

Leírom a tapasztalataimat.

Egyszer egy Ladán a Hall jeladó halt meg így: néha jó volt, néha nem. A párszáz forintos alkatrész cseréjével megjavult.
Szintén Ladán, szintén Hallosnál az elektronika adta meg hasonlóan magát. Olyan volt, mintha kontaktos lett volna. Szóval nem mindig igaz az, hogy a vezérlõ elektorinika "vagy jó, vagy nem".
Már nem tudom, hogy min, tökéletes volt a hidegüzem, azonban egy idõ után megállt és nem lehetett beindítani, amíg ki nem hûlt. Trafócsere.

Az elsõ kettõnél a tünetek azonosak voltak. Kb. ugyanolyan rendszertelenül jelentkezett a hiba mindkét esetben, ill. nem volt gyújtás ekkor. Cserealkatrésszel mindkét estben könnyû volt behatárolni a hibát.

A Hall-jeladót nem nehéz tesztelni, kb. egy tápforrás, ellenállás, LED szükséges csak hozzá, ezekkel simán le lehet tesztelni, hogy ad-e jelet. Próbalámpával szigorúan tilos a magas áramfelvétel miatt.
[i](Módosította Spityu 2013.02.23. 23:54-kor)[/i]

6096 Kiss Krisztián 2013-02-23 22:44:20  Előzmény:Puskás Gábor: 74711

Nem.A trafó maradhat.
Van fekete dobozom ha érdekel,irj privátba!!(bontott)

6095 Puskás Gábor 2013-02-23 22:30:27  Előzmény:Kárász Endre: 74710

Sajnos az autó úgy 25 km-re van lerobbanva, de ma kiszedtem mindent, és megpróbálok egy próba padot csinálni. Az a baj hogy ma odamentem és pöcre indult kb 2 percig járt. A fekete dobozból jött egy halk zümögés, és megint nem volt szikra vártam kicsit (barkácsoltam az autót) megint beindult megint leállt és utána megint nem indult. Igy mértem ki a jeladót ami akkor épen ment.Tanácstalanságomat az is növelte hogy a környék bontóit,és autósboltjait végigjárva mindenki mosolygott, mikor mondtam hogy trabant 601 alkatrész kéne tehát még csak egy megszakítós gyújtást se tudtam szerezni:(


Ja megszakítós gyújtásnál más gyújtótrafó kell?

6094 Kárász Endre 2013-02-23 20:54:48  Előzmény:Puskás Gábor: 74707

Elnézést, igazad van, és a linkelt terméknél is helyesen írják, hogy jó a lábkiosztása. Valóban négylábú... Hülyeségre emlékeztem. Egyébként a Hall-elem tényleg cserélhetõ, cswak mûgyantával kicsit körbe van löttyintve.
Azért mérd meg lent, ahogy írtam. Ha a vezérlõrész a rossz, akkor majd kiokoskodjuk:)

6093 Őry Gábor 2013-02-23 17:24:57  Előzmény:Puskás Gábor: 74703

Ezzel megdõlne a jeladó javíthatatlanságának elmélete, bár legyen így! Egy mûszerésszel konzultálj az ügyben.

[i](Módosította orygabor 2013.02.23. 18:25-kor)[/i]

6092 Puskás Gábor 2013-02-23 11:38:14

Nem hiszem hogy a hal-al lesz a baj a fekete dobozból jön egy halk zümögés és utána nem indul be. Belenéztem és nem látok semmi nagyobb bajt habár a 4 ellenállásnál kicsit pörkölt a nyáklap de nem kontakthibás. Valaki járt már hasonlóan?

6091 Puskás Gábor 2013-02-23 11:22:48  Előzmény:Kárász Endre: 74706

Sikerült kibarkácsolnom a jeladót és 4 lába van de a szám sajnos nem látszik.Két láb közösre van forasztva azt hiszem a fekete vezetékre.

6090 Kárász Endre 2013-02-23 00:36:25  Előzmény:Puskás Gábor: 74701

Jeladónál:

-barna: test
-zöld: jel
-fekete: táp (+12V)

Gyári leírás szerint a vizsgálathoz vedd le a trafókról a zöld és fehér vezetékeket, így nem kapnak áramot. Ugyanis bekapcsolt gyújtás és álló motor esetén az egyik trafó folymatosan áram alatt van. Ez pedig rövid idõn belül ki tudja fingatni a vezérlõrész (feketedoboz) végtranzisztorát.
Ha ez megvan, akkor add rá a gyújtást. Mérd meg alul a jeladónál, hogy a barna és a zöld vezeték között mekkora a feszültség miközben a motort kézzel átforgatod (gyertyákat vedd ki, úgy könnyebb:D). Ha minden jó, akkor itt 180 fokonként kell ugrálni 0 és 12 V között. Ha nem csinálja, akkor mérd meg a barna és a fekete vezetékek között a feszt: ez elárulja, hogy kap-e táplálást a jeladó a vezérlõrésztõl. Ha kap, akkor jeladó halkt meg, ha nem kap, akkor a feketedoboz.

Nekem gyanús a belinkelt Hall-elem. Ennek négy lába van, a Trabiban lévõnek meg csak három. Persze ettõl még jó lehet, de a [i]"gyári hall jeladókkal megegyezõ lábkiosztású"[/i] szöveg nem állja meg a helyét.

6089 Kantuly János 2013-02-23 00:16:17  Előzmény:Támba Csaba: 74704

Miért utáljátok ennyire az 1.1-et?

Akartam kérdezni, hogy hamarosan le lesz bontva a sárvédõ elõl-hátul és ha rakom vissza a duroplast elemeket akkor mivel tömítsek ahol a csavarok fogják?

6088 Támba Csaba 2013-02-22 21:36:50  Előzmény:Forgács Balázs: 74698

Itt a rajz. Mert bár nem tisztáztuk, mivel többes számban említetted a bajuszkapcsolókat, gyanítom 1,1-es Trabantod van (ami egyébként a Sátán mûve).

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130222/1.1_vil_g_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Itt láthatod, hogy "SW-WS" jelzésû (fekete fehér csíkkal) vezeték tartozik a 49a-hoz.
A baloldali indexek "GN-SW" jelzésû (zöld fekete csíkkal), a jobbosak pedig "GN-RT" jelzésû (zöld piros csíkkal) vezetékekkel vannak kábelezve.

És azt is észreveheted a rajzról, hogy jó relé esetén a vészvillogónak a bajuszkapcsolótól függetlenül is mûködtetnie kellene az izzókat.

Azt írtad, hogy a 49-es ponton mérhetõ a 12V. Tehát a biztosíték rendben és a vészvillogó kapcsolón is átjön.

A felsõ burkolatot pedig 2 db M6-os csavar rögzíti a mûszerfal alatt.

6087 Puskás Gábor 2013-02-22 21:04:55  Előzmény:Őry Gábor: 74702

Találtam hall jeladót itt
https://sites.google.com/site/muellerelectronics/kiegeszitok
ez vajon jó lehet nekem vagy ez teljesen más?

6086 Őry Gábor 2013-02-22 20:58:12  Előzmény:Puskás Gábor: 74701

A jeladón a barna asszem a testvezeték. A másik kettõn kell lennie feszültségnek, ha se kép se hang, akkor meg vagyon halva. A vezérlõrész teszteléséhez küldök egy anyagot.
[i](Módosította orygabor 2013.02.22. 22:00-kor)[/i]

6085 Puskás Gábor 2013-02-22 19:51:04  Előzmény:Őry Gábor: 74700

Ok de nincs valami ötleted hogy mérjem ki?
Nem akarok sóhernek látszani de nem szívesen cserélném az alkatrészeket voltmérõvel nem lehet kimérni?

6084 Őry Gábor 2013-02-22 18:39:15  Előzmény:Puskás Gábor: 74699

Valószínûleg a jeladó elektronikája szállt el. Javíthatatlan, viszont lehet kapni utángyártottat kb. 2500-ért, vagy irány a bontó. Át kell rakni a régi helyére, bár a beállításra figyelni kell.
Elõfordulhat, hogy a csere után meg kell cseréni a gyertyakábeleket, mert ellentétesen adja a jelet.
[i](Módosította orygabor 2013.02.22. 19:41-kor)[/i]

6083 Puskás Gábor 2013-02-22 17:08:16

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Októberben szert tettem egy Trabant 601-re.
Ami tegnap megállt alattam,valószínû a gyújtással lehet probléma mert nincs szikra. A gyertya jó,valami az elektronikus gyújtással lehet,de nem tudom hogyan kell kimérni hogy a jeladóval,vagy a fekete dobozzal van-e baj.Válaszotokat elõre is köszönöm!

6082 Forgács Balázs 2013-02-22 08:15:20  Előzmény:Támba Csaba: 74697

Helló,

A vészvillogóval sem mûködik, viszont az izzók és a relé jók, azokat már külön kipróbáltam, kontakthiba van valahol. Épp ez a gondom, hogy elõször a bajuszkapcsolót akarom ellenõrizni úgy, hogy a kapcsolóról lehúzok minden vezetéket és a lábakat szakadásvizsgálóval összeérintve kapcsolgatom, keresem a hibát, de nem tudom melyik lábpár a jobb, melyik lábpár a bal oldali irányjelzõ. Ezért kellene rajz a lábkiosztásról. Próbálgatással is végig lehetne menni a 6 lábon, csak (5+4+3+2+1=)15 lehetõség, de biztosra akarok menni.

Egyébként hogy lehet szépen kiszerelni? A kormánykereket illetve a bajuszkapcsolókat védõ burkolat alsó részét már levettem, a felsõ rész sehogy sem jön le. A mûszerfalat is meg kell bontani valamennyire?

6081 Támba Csaba 2013-02-21 20:40:58  Előzmény:Támba Csaba: 74693

Mint említettem a villogás csak zárt áramkörnél lesz. Tehát az izzók terhelése váltja ki.



Vedd egyszerûre a hibakeresést.

Kapcsold be a vészvillogót. Ha az mûködik, akkor a relé jó. Ebben az esetben kizárásos alapon a bajuszkapcsolónál döglött meg valami. Ugyanis emlékeim szerint a bajuszkapcsoló a vészvillogóról kapja a 49a-t.

Talán épp a vészvillogó kapcsolóról a bajuszkapcsolóra tartó vezeték nem érintkezik, vagy egyszerûen lejött a saru.
[i](Módosította Tsaby 2013.02.21. 21:47-kor)[/i]

6080 Rezes Balázs 2013-02-21 20:14:00  Előzmény:Németh János: 74695

Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem nem erre akartam válaszolni csak más hogy nem tudtam irni a forumra.
Abban kérném a segitségeteket hogy 4 ütemü kombi wartburgomba hogyan tudok 5 sebességes váltott rakni és hogy melyik golf,polo... és mennyi munkával jár és ha valaki tud elérhetö áron ilyen váltott az is jo lenne.
Elöre is köszönöm nektek!!!!

6079 Németh János 2013-02-21 20:04:09

CSaó.

Látványterv. Mien lenne?
(minõség nem az igazi de egy kis képzelõerõvel jó)

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/130221/fekete_felnis__fekete_ablak__fekete_lokos_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

6078 Forgács Balázs 2013-02-21 19:48:14  Előzmény:Támba Csaba: 74693

Helló!
A bajuszkapcsolót sajnos nem tudom kiszerelni, azon így nem látok számokat, csak a 6 sarus csatlakozót, így nem tudom melyik mi, ezért lenne jó egy rajz, hogy lássam melyik lábra mi csatlakozik. A kapcsolót is le akarom ellenõrizni.
A 49a-t illetõen, magával a vezetékkel van problémám, nem a jellel. Ha a relé 49a lábárólról lehúzom a vezetéket, ahhoz érintem a multi egyik pólusát, a másikat pedig a bajuszkapcsolóba futó 6 saruhoz egyesével, egyiknél sem jelez vezetést. Tehát a szaggatott jel, el sem jut a kapcsolóhoz. Azért kérdezem: a 49a-ról a jel vajon közvetlenül a kapcsolóba megy?
Egyébként az index csak úgy egyszer elment. Elõször csak gyorsan villogott, mintha ki lenne égve egy izzó, aztán már semmi.

6077 Támba Csaba 2013-02-21 18:33:18  Előzmény:Forgács Balázs: 74692

Az évjáratnak megfelelõ villamos kapcsolási rajz tartalmaz mindent a bekötésrõl.
Egyébként a bajuszkapcsolón is fel vannak tüntetve a kapocsszámok.
A 49a egyébként a "kapcsolt" pozitív, azaz ezen a szálon már a villogókhoz tartó szaggatott feszültség megy. Tehát ezen a szálon csak mûködõ irányjelzõnél tudsz mérni bármit is.

6076 Forgács Balázs 2013-02-21 13:55:21

Sziasztok!
Az indexem nem mûködik. Egyesével leelenõriztem mind a 6 izzót, azok jók, a biztosíték szintén. Kiszereltem a relét, azt is ellenõriztem, jól mûködik. Ezután megvizsgáltam a reléhez futó vezetékeket. A testvezeték valóban testel. A 49-es lábra csatlakozó vezetéken megvan az akkufeszültség, ha ezt összeérintem a visszajelzõ csatlakozójával, a viszajelzõ világít a mûszerfalon.
Egyedül a 49a-ra csatlakozó vezeték bajos (nálam zöld): a bajuszkapcsolóról lehúztam a hatsarus csatlakozót, s ráadott gyújtás mellett szakadásvizsgálóval kerestem hová fut be ez a "zöld" vezeték, de sehol se találtam. A relérõl a 49a közvetlenül a bajuszkapcsolóra megy, onnan pedig az irányjelzõizzókhoz?
A bajuszkapcsolóról van valamilyen rajz, hogy melyik lábra mit kell csatlakoztatni?
Köszönöm.

6075 Antal Mihály 2013-02-21 13:21:05

Sziasztok! Valaki tudna nekem méreteket esetleg rajzokat küldeni osztókor módosítóhoz? Szeretném a gyári 2t trabim agyait 4*100 alakítani!

6074 Gyapjas Gergely 2013-02-21 12:56:10  Előzmény:Kárász Endre: 74689

Nekem egy sima és egy rugós alátét volt rajta csak. Szerintem rosszul van a tõcsavar a turbinaházban.

6073 Kárász Endre 2013-02-21 12:24:43

2T Trabi ventillátor lefogatás(nem a régi szalagos, hanem az újabb központi tõcsavaros):

Amikor szétszedtem a motort, a tõcsavaron az anya alatt volt vagy hat darab alátét és után egy anya. Kapott egy nagygenerált, most rakom össze. Viszont a tõcsavar a turbina házából ugyanúgy kilóg, nem tudtam jobban behajtani. Ha felteszem a blokkra, akkor bõven kilóg onnan. Még a menet nélküli rész is... Ezek szerint oda mindig kell valami távtartó? Másnál is 639 darab alátét figyel ott? Vagy valamilyen elegánsabb megoldás?

6072 Mazák Viktor 2013-02-21 11:33:10  Előzmény:jocking .: 74675

No, ebben úgy látszik tévedtem, ezt jó tudni! Ez esetben tényleg érdekes a különbség a két beállítás között, bár még mindig vannak lehetõségek a különbségek valószerûségére. Azt gondolom, hogy fent hagyott vákuumcsõvel biztonságosabb gyújtás állítható (mivel a segédberendezés emeli az elõgyújtás mértékét, így ha azzal nem csörög be, akkor lehúzott csõvel sem fog.)

Viszont fobq márkatárs kérdését nem hagynám elkallódni, ez engem is foglalkoztat, hogy az alapjárati minõségcsavar befelé - avagy kifelé szegényíti a keveréket. Korábban szétbombáztam egy wartburg karburátort, én úgy vettem észre, hogy az a járat amit szabályoz, az a kiegészítõ alapjárati fúvóka járatrendszeréhez csatlakozik. Ebbõl, illetve a tûszelepes kialakításból arra következtettem, hogy az üzemanyag útját állja a csavar, tehát teljesen betekert csavarnál nem kap extra üzemanyagot az alapjárat. fobq, én azt gondolom, hogy befelé csavarva szegényedik el a keverék, de már én is korábban feltettem egy kérdést ennek tisztázására.

6071 Németh János 2013-02-21 05:38:11

Ha rakok katalizátort kapok én is zöld matricát? :)

vagy már sajnos nem?

6070 Kantuly János 2013-02-21 00:07:07

Ja meg a hátsó kipuffogó dobom is lyukas (volt már foltozva), ahelyett ha aláteszek egy Powerful sportdobot, akkor azért fognak szólni? Ki van herélve teljesen de tervezek a közepébe rakni egy perforált csövet, és csõ és a dob közötti teret pedig kõzetgyapottal kitöltenni. Így mélyebben és kicsivel hangosabban fog szólni, mint a gyári. Hogy teljesítményben hoz-e majd pluszt, azt nem tudom.

[url=https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/472029_401837163225882_1021713960_o.jpg][b]Kép1[/b][/url] [url=https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/337170_401840059892259_80190966_o.jpg][b]Kép2[/b][/url] [url=https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/414124_401838306559101_482423812_o.jpg][b]Kép3[/b][/url]

6069 Kantuly János 2013-02-20 22:08:26  Előzmény:jocking .: 74684

Szerinted megkapja most is (04.15.) vagy számíthatok a fekete vagy a piros matricára? A vákuumcsõ gondolom nem emiatt hiányzott a karburátor és a légszûrõház közül.

6068 jocking . 2013-02-20 21:31:22  Előzmény:Kantuly János: 74683

Ha tényleg zöld a zöldkártya matricád, akkor valószínûleg katalizátor.

6067 Kantuly János 2013-02-20 20:56:55  Előzmény:Németh János: 74678

Ez érdekes, mert nekem zöld matrica van a rendszámtáblámon.
Debrecenbõl hoztam, ami ugye nagyvárosnak számít és ott használták az autót.

[b]trabiszabi[/b] - Fergeteges! Mondjuk több helyen láttam már Special-t.

[b]jocking[/b] - Akkor meg tudod mondani, hogy az enyémen miért van zöld? :)

[i]"Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be,"[/i]
De, van, csak nem Magyarországon.
Most már legalább tudom, hogy ez csak kacsa ez az 1085ccm-50ló mizéria...
Mondjuk gyanítottam, de nem voltam biztos benne.

[b]Adam[/b] - Ott bírnak hülyeséget beszélni, az biztos. Nekem a forgalmimban az adatok úgy el vannak csúszva -ugyanis- a 3 méteres körmökkel rendelkezõ hölgyike nem nyomta bele rendesen a gépbe ami rányomtatja az adatokat, hogy egy kategóriával szinte lejjebb van minden.. :D

Ööööö! Van egy képem amúgy az aljáról, mikor a csõ lefittyent és meg lett hegesztve... Na most ha tudjátok mondjátok már meg, hogy ez most katalizátor vagy sima elsõ dob? [url=http://www.kephost.com/images4/2013/2/20/a1_2013_2_20_2f76qn5jl5.jpg][b]Itt a kép róla.[/b][/url]

6066 Reining Ádám 2013-02-20 18:56:00  Előzmény:Kantuly János: 74676

Az 1085 ccm a használtautó.hu hülyesége, mint a 880 kg önsúly, 155/82!!! gumiméret stb.
Ha hirdetsz ott akkor ki lehet választani a lehetõségek közül az elõre kitöltött adatokat és ezeket az adatokat dobja ki mert a fogyatékos szerkesztõk ilyen klasszul utánanéztek.
Én amikor hirdettem, rámentem az "egyedi" lehetõségre és mindent a normál adatokkal tudtam kitölteni saját magam, csak a lusta emberek nem szöszmötölnek egyesével hanem 1 kattintással a rendszer kitölti nekik a hülye adatokkal.
Ahol 1043-at látsz ott vették a fáradtságot a hirdetõk, hogy valós adatokkal adják fel az autójukat.

Én már elküldtem õket a p...ba, amikor írtak egy levelet hogy javítsam sedan-ra a Trabimat mert nem jó a lépcsõshátú kivitel amit kiválasztottam.

Na szép kis válaszlevelet írtam nekik, hogy ne engem piszkáljanak hanem javítsák ki a hülyeségüket mert 100 hirdetés van rosszul õ miattuk és amúgy is tök helyesen választottam ki a lépcsõshátú kivitelt szerintem, mert sose volt a limuzin Trabiknak a hivatalos elnevezése az, hogy sedan. Erre van eszük, hogy ezen lovagoljanak, de picit utánanézni a jó adatoknak nincs.
[i](Módosította Adam 2013.02.20. 20:00-kor)[/i]

6065 jocking . 2013-02-20 18:47:17

Lenne egy kérdésem nekem is.
Az mitõl lehet, hogy a motorfék nem valami erõs, kicsit magas az alapjárat (900-1000 rpm), és motorfék üzemben bugyborékol a kipufogó? Kicsi az elõgyújtás?

6064 jocking . 2013-02-20 18:45:36  Előzmény:Kantuly János: 74676

4T Trabik mindig is fekete matricát kaptak a rendszámukra, mivel Euro 0 környezetvédelmi besorolásba tartoznak (porlasztós üzemagyagrendszer; katalizátor nuku). Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be, csak olyan van, mint amit te is írtál, hogy szmogriadókor lehet korlátozás (szmogriadó egyébként nem nyáron van, hanem õsszel/télen fordul elõ, akkor adottak hozzá az idõjárási feltételek).

Motor: A 4T Trabantok egyetlenegy féle motorral készültek, ez a VW liszensz alapján Karl Marx Stadt-ban (Chemnitz) készült, 1043 cm3-es BM820 kódú motor, ami hivatalosan 29 kW teljesítményû (~40 LE). Azért írnak hülyeségeket a hirdetésekbe, mert azt gontolják, hogy az 1.1-bõl az "1.1" az 1100 cm3-es VW motorra utal, de valójában a Trabantokat soha nem szerelték ilyennel. A megtévesztés az elnevezésbõl fakad, mert hivatalosan Trabant 1.05-nek kéne nevezni az autót, de az nyilván hülyén hangzott volna marketing szempontból.:D

6063 Csády Szabolcs 2013-02-20 18:04:09  Előzmény:Kantuly János: 74676

Az emberek hülyeségének és az Ocsmányiroda kreativitásának nincs határa...

Én néztem már meg 600-asnak hirdetett 601-es Trabantot. Végül is csak ott volt a hátulján, hogy 601...
A másik, hogy a 601S sem Special, mint azt az Ocsmányiroda kitalálta, hanem ugye Sonderwunsch.

6062 Németh János 2013-02-20 17:57:21  Előzmény:Kantuly János: 74676

Csaó.

Tavaly 11. hó végén vittem, nekem már fekete volt a besorolás, fekete is maradt. Budapest mellett lakok ugye, amikor szmog fu..ck..ing volt nem is mehettem be én sem.
Vagy idén valami még jobban változik a vizsgán?

A kétféle motor engem is érdekelne, kétféle ACt is kapni ferde meg egyenes talpút.

Nekem 1990.12.28. 1.1 U combi 1043 30KW :) de ha bekapcsol a kompresszor 300KW :D

6061 Antal Mihály 2013-02-20 17:09:50

Sziasztok! Valaki tudna nekem méreteket esetleg rajzokat küldeni osztókor módosítóhoz? Szeretném a gyári 2t trabim agyait 4*100 alakítani!

6060 Kantuly János 2013-02-20 16:50:45

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy van-e köztünk valaki, aki most vitte a 4T Trabantját mûszakira? Utánaolvastam ennek a rendszámmatrica-témának, környezetvédelmi besorolásnak és van egy olyan érzésem, hogy aki most fogja vinni a kocsiját az [b]FEKETE[/b] matricát fog kapni a rendszámra és egyes városokba már NEM mehet be, illetve ahol szmogriadó lesz nyáron, oda sem.

Meg lenne még egy kérdésem... 4T Trabi kétféle motorral készült? Sok hirdetésben látom, hogy 1085ccm 50LE, és kevesebben, hogy 1043ccm 40LE. Az enyémnek is ez van a forgalmijában. Akkor most 1085 vagy 1043ccm? 40 vs. 50LE? Mi az oka a két fajta jelölésnek? Illetve a Trabim forgalmijában miért Kombi a típus? Miért nem Universal?

6059 jocking . 2013-02-20 13:56:32  Előzmény:Mazák Viktor: 74674

Nem teljesen igaz, hogy a Trabant/Wartburg motorok annyira különböznek a VW-tõl. Elvileg az IFA liszensz alapján gyártotta ezeket a motorokat, így nem nagyon nyúlhattak bele pl. a hengerfejbe sem. Viszont én már szedtem szét Golf II 1.3-as injektoros motort, az egy az egyben úgy nézett ki, mint a Wartburg motorja, az égéstér is a dugattyúban volt kialakítva, és a hengerfej is teljesen sík volt. Én úgy tudom, hogy ez a legtöbb akkori VW motornál így volt (1.1, 1.3, 1.4), és a hengerfejben kialakított égéstér az 1.8-as motorjuknál jött be elõször.

6058 Mazák Viktor 2013-02-20 08:58:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 74672

Szia!

Ha szigorúan a mûszaki tartalmat figyeljük, akkor a következõt figyelembe kell vennünk. A két motor szerkezeti felépítése más - ebbõl adódóan az elõgyújtást is másképp tolerál(hat)ja a két motor. Ahogy én a golf motorokat ismerem, azok égéstere félgömb alakú (sokkal közelebb van az ideális feltételekhez), vagy legalábbis a hengerfejbe mart térben történik.

A trabant/wartburg motorok égéstér kialakítása ezzel ellentétesen a dugattyúban van, amíg a hengerfejben nincsen semmiféle kimunkálás, az teljesen lapos.

Ezek mellett fontos lenne tudni a kompresszióviszonyt az adott motoroknál, könnyen lehet, hogy a golf motorok kompresszióviszonya eleve magasabb, így az elõgyújtás növekedést nehezebben tolerálja.

Ekkor még nem beszéltünk a segédberendezésekrõl, pl. hogy a vákuumdob mekkora vákuummal dolgozik a golfban, és mekkorával a trabant/wartburg motoroknál.

Ezekbõl kiindulva csak annyit szerettem volna mondani, hogy könnyen lehet, hogy a két motorhoz teljesen más beállítási módszer tartozik. A golfé egy sokkal biztonságosabb megoldás, nagyobb a ráhagyás.
[i](Módosította 4TRed 2013.02.20. 09:59-kor)[/i]

6057 Holnapy Gergely dr. 2013-02-19 21:00:13  Előzmény:Németh János: 74670

Szia!
polo 1-es felni 4x100-as osztókörû.
1,1-es Trabi 4x98-as osztókörû.
Ha kicsit erõszakos vagy, felmegy, de nem az igazi.
G

6056 Csády Szabolcs 2013-02-19 20:45:54

Újabb anomália a gyújtásbeállításban.
Ez a Trabi kézikönyve:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130219/862387939gyt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ez a Golfé, ami ugye motor szempontjából ugyan az:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130219/1313952823gyg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Pirossal aláhúztam a lényeget, azaz, hogy szög egyenesen ellentéteset állítanak?

NDK vs. NSZK!
Na hol az igazság gyerekek?
( tudom: az igazság odaát van...már csak azt kellene megtudni, hogy a vasfüggöny melyik oldaláról nézve... )

6055 Forgács Balázs 2013-02-19 18:38:08

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy Weber 1.3 karbinál a CO-csavart befelé tekerve benzinben dúsabb, vagy szegényebb lesz a keverék?

Van valami "alap" kiinduló beállítás, mint például a Simson benzin-levegõ csavarnál: teljesen be, majd 2 és fél fordulatot ki?
Köszönöm