Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6075 Antal Mihály 2013-02-21 13:21:05

Sziasztok! Valaki tudna nekem méreteket esetleg rajzokat küldeni osztókor módosítóhoz? Szeretném a gyári 2t trabim agyait 4*100 alakítani!

6074 Gyapjas Gergely 2013-02-21 12:56:10  Előzmény:Kárász Endre: 74689

Nekem egy sima és egy rugós alátét volt rajta csak. Szerintem rosszul van a tõcsavar a turbinaházban.

6073 Kárász Endre 2013-02-21 12:24:43

2T Trabi ventillátor lefogatás(nem a régi szalagos, hanem az újabb központi tõcsavaros):

Amikor szétszedtem a motort, a tõcsavaron az anya alatt volt vagy hat darab alátét és után egy anya. Kapott egy nagygenerált, most rakom össze. Viszont a tõcsavar a turbina házából ugyanúgy kilóg, nem tudtam jobban behajtani. Ha felteszem a blokkra, akkor bõven kilóg onnan. Még a menet nélküli rész is... Ezek szerint oda mindig kell valami távtartó? Másnál is 639 darab alátét figyel ott? Vagy valamilyen elegánsabb megoldás?

6072 Mazák Viktor 2013-02-21 11:33:10  Előzmény:jocking .: 74675

No, ebben úgy látszik tévedtem, ezt jó tudni! Ez esetben tényleg érdekes a különbség a két beállítás között, bár még mindig vannak lehetõségek a különbségek valószerûségére. Azt gondolom, hogy fent hagyott vákuumcsõvel biztonságosabb gyújtás állítható (mivel a segédberendezés emeli az elõgyújtás mértékét, így ha azzal nem csörög be, akkor lehúzott csõvel sem fog.)

Viszont fobq márkatárs kérdését nem hagynám elkallódni, ez engem is foglalkoztat, hogy az alapjárati minõségcsavar befelé - avagy kifelé szegényíti a keveréket. Korábban szétbombáztam egy wartburg karburátort, én úgy vettem észre, hogy az a járat amit szabályoz, az a kiegészítõ alapjárati fúvóka járatrendszeréhez csatlakozik. Ebbõl, illetve a tûszelepes kialakításból arra következtettem, hogy az üzemanyag útját állja a csavar, tehát teljesen betekert csavarnál nem kap extra üzemanyagot az alapjárat. fobq, én azt gondolom, hogy befelé csavarva szegényedik el a keverék, de már én is korábban feltettem egy kérdést ennek tisztázására.

6071 Németh János 2013-02-21 05:38:11

Ha rakok katalizátort kapok én is zöld matricát? :)

vagy már sajnos nem?

6070 Kantuly János 2013-02-21 00:07:07

Ja meg a hátsó kipuffogó dobom is lyukas (volt már foltozva), ahelyett ha aláteszek egy Powerful sportdobot, akkor azért fognak szólni? Ki van herélve teljesen de tervezek a közepébe rakni egy perforált csövet, és csõ és a dob közötti teret pedig kõzetgyapottal kitöltenni. Így mélyebben és kicsivel hangosabban fog szólni, mint a gyári. Hogy teljesítményben hoz-e majd pluszt, azt nem tudom.

[url=https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/472029_401837163225882_1021713960_o.jpg][b]Kép1[/b][/url] [url=https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/337170_401840059892259_80190966_o.jpg][b]Kép2[/b][/url] [url=https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/414124_401838306559101_482423812_o.jpg][b]Kép3[/b][/url]

6069 Kantuly János 2013-02-20 22:08:26  Előzmény:jocking .: 74684

Szerinted megkapja most is (04.15.) vagy számíthatok a fekete vagy a piros matricára? A vákuumcsõ gondolom nem emiatt hiányzott a karburátor és a légszûrõház közül.

6068 jocking . 2013-02-20 21:31:22  Előzmény:Kantuly János: 74683

Ha tényleg zöld a zöldkártya matricád, akkor valószínûleg katalizátor.

6067 Kantuly János 2013-02-20 20:56:55  Előzmény:Németh János: 74678

Ez érdekes, mert nekem zöld matrica van a rendszámtáblámon.
Debrecenbõl hoztam, ami ugye nagyvárosnak számít és ott használták az autót.

[b]trabiszabi[/b] - Fergeteges! Mondjuk több helyen láttam már Special-t.

[b]jocking[/b] - Akkor meg tudod mondani, hogy az enyémen miért van zöld? :)

[i]"Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be,"[/i]
De, van, csak nem Magyarországon.
Most már legalább tudom, hogy ez csak kacsa ez az 1085ccm-50ló mizéria...
Mondjuk gyanítottam, de nem voltam biztos benne.

[b]Adam[/b] - Ott bírnak hülyeséget beszélni, az biztos. Nekem a forgalmimban az adatok úgy el vannak csúszva -ugyanis- a 3 méteres körmökkel rendelkezõ hölgyike nem nyomta bele rendesen a gépbe ami rányomtatja az adatokat, hogy egy kategóriával szinte lejjebb van minden.. :D

Ööööö! Van egy képem amúgy az aljáról, mikor a csõ lefittyent és meg lett hegesztve... Na most ha tudjátok mondjátok már meg, hogy ez most katalizátor vagy sima elsõ dob? [url=http://www.kephost.com/images4/2013/2/20/a1_2013_2_20_2f76qn5jl5.jpg][b]Itt a kép róla.[/b][/url]

6066 Reining Ádám 2013-02-20 18:56:00  Előzmény:Kantuly János: 74676

Az 1085 ccm a használtautó.hu hülyesége, mint a 880 kg önsúly, 155/82!!! gumiméret stb.
Ha hirdetsz ott akkor ki lehet választani a lehetõségek közül az elõre kitöltött adatokat és ezeket az adatokat dobja ki mert a fogyatékos szerkesztõk ilyen klasszul utánanéztek.
Én amikor hirdettem, rámentem az "egyedi" lehetõségre és mindent a normál adatokkal tudtam kitölteni saját magam, csak a lusta emberek nem szöszmötölnek egyesével hanem 1 kattintással a rendszer kitölti nekik a hülye adatokkal.
Ahol 1043-at látsz ott vették a fáradtságot a hirdetõk, hogy valós adatokkal adják fel az autójukat.

Én már elküldtem õket a p...ba, amikor írtak egy levelet hogy javítsam sedan-ra a Trabimat mert nem jó a lépcsõshátú kivitel amit kiválasztottam.

Na szép kis válaszlevelet írtam nekik, hogy ne engem piszkáljanak hanem javítsák ki a hülyeségüket mert 100 hirdetés van rosszul õ miattuk és amúgy is tök helyesen választottam ki a lépcsõshátú kivitelt szerintem, mert sose volt a limuzin Trabiknak a hivatalos elnevezése az, hogy sedan. Erre van eszük, hogy ezen lovagoljanak, de picit utánanézni a jó adatoknak nincs.
[i](Módosította Adam 2013.02.20. 20:00-kor)[/i]

6065 jocking . 2013-02-20 18:47:17

Lenne egy kérdésem nekem is.
Az mitõl lehet, hogy a motorfék nem valami erõs, kicsit magas az alapjárat (900-1000 rpm), és motorfék üzemben bugyborékol a kipufogó? Kicsi az elõgyújtás?

6064 jocking . 2013-02-20 18:45:36  Előzmény:Kantuly János: 74676

4T Trabik mindig is fekete matricát kaptak a rendszámukra, mivel Euro 0 környezetvédelmi besorolásba tartoznak (porlasztós üzemagyagrendszer; katalizátor nuku). Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be, csak olyan van, mint amit te is írtál, hogy szmogriadókor lehet korlátozás (szmogriadó egyébként nem nyáron van, hanem õsszel/télen fordul elõ, akkor adottak hozzá az idõjárási feltételek).

Motor: A 4T Trabantok egyetlenegy féle motorral készültek, ez a VW liszensz alapján Karl Marx Stadt-ban (Chemnitz) készült, 1043 cm3-es BM820 kódú motor, ami hivatalosan 29 kW teljesítményû (~40 LE). Azért írnak hülyeségeket a hirdetésekbe, mert azt gontolják, hogy az 1.1-bõl az "1.1" az 1100 cm3-es VW motorra utal, de valójában a Trabantokat soha nem szerelték ilyennel. A megtévesztés az elnevezésbõl fakad, mert hivatalosan Trabant 1.05-nek kéne nevezni az autót, de az nyilván hülyén hangzott volna marketing szempontból.:D

6063 Csády Szabolcs 2013-02-20 18:04:09  Előzmény:Kantuly János: 74676

Az emberek hülyeségének és az Ocsmányiroda kreativitásának nincs határa...

Én néztem már meg 600-asnak hirdetett 601-es Trabantot. Végül is csak ott volt a hátulján, hogy 601...
A másik, hogy a 601S sem Special, mint azt az Ocsmányiroda kitalálta, hanem ugye Sonderwunsch.

6062 Németh János 2013-02-20 17:57:21  Előzmény:Kantuly János: 74676

Csaó.

Tavaly 11. hó végén vittem, nekem már fekete volt a besorolás, fekete is maradt. Budapest mellett lakok ugye, amikor szmog fu..ck..ing volt nem is mehettem be én sem.
Vagy idén valami még jobban változik a vizsgán?

A kétféle motor engem is érdekelne, kétféle ACt is kapni ferde meg egyenes talpút.

Nekem 1990.12.28. 1.1 U combi 1043 30KW :) de ha bekapcsol a kompresszor 300KW :D

6061 Antal Mihály 2013-02-20 17:09:50

Sziasztok! Valaki tudna nekem méreteket esetleg rajzokat küldeni osztókor módosítóhoz? Szeretném a gyári 2t trabim agyait 4*100 alakítani!

6060 Kantuly János 2013-02-20 16:50:45

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy van-e köztünk valaki, aki most vitte a 4T Trabantját mûszakira? Utánaolvastam ennek a rendszámmatrica-témának, környezetvédelmi besorolásnak és van egy olyan érzésem, hogy aki most fogja vinni a kocsiját az [b]FEKETE[/b] matricát fog kapni a rendszámra és egyes városokba már NEM mehet be, illetve ahol szmogriadó lesz nyáron, oda sem.

Meg lenne még egy kérdésem... 4T Trabi kétféle motorral készült? Sok hirdetésben látom, hogy 1085ccm 50LE, és kevesebben, hogy 1043ccm 40LE. Az enyémnek is ez van a forgalmijában. Akkor most 1085 vagy 1043ccm? 40 vs. 50LE? Mi az oka a két fajta jelölésnek? Illetve a Trabim forgalmijában miért Kombi a típus? Miért nem Universal?

6059 jocking . 2013-02-20 13:56:32  Előzmény:Mazák Viktor: 74674

Nem teljesen igaz, hogy a Trabant/Wartburg motorok annyira különböznek a VW-tõl. Elvileg az IFA liszensz alapján gyártotta ezeket a motorokat, így nem nagyon nyúlhattak bele pl. a hengerfejbe sem. Viszont én már szedtem szét Golf II 1.3-as injektoros motort, az egy az egyben úgy nézett ki, mint a Wartburg motorja, az égéstér is a dugattyúban volt kialakítva, és a hengerfej is teljesen sík volt. Én úgy tudom, hogy ez a legtöbb akkori VW motornál így volt (1.1, 1.3, 1.4), és a hengerfejben kialakított égéstér az 1.8-as motorjuknál jött be elõször.

6058 Mazák Viktor 2013-02-20 08:58:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 74672

Szia!

Ha szigorúan a mûszaki tartalmat figyeljük, akkor a következõt figyelembe kell vennünk. A két motor szerkezeti felépítése más - ebbõl adódóan az elõgyújtást is másképp tolerál(hat)ja a két motor. Ahogy én a golf motorokat ismerem, azok égéstere félgömb alakú (sokkal közelebb van az ideális feltételekhez), vagy legalábbis a hengerfejbe mart térben történik.

A trabant/wartburg motorok égéstér kialakítása ezzel ellentétesen a dugattyúban van, amíg a hengerfejben nincsen semmiféle kimunkálás, az teljesen lapos.

Ezek mellett fontos lenne tudni a kompresszióviszonyt az adott motoroknál, könnyen lehet, hogy a golf motorok kompresszióviszonya eleve magasabb, így az elõgyújtás növekedést nehezebben tolerálja.

Ekkor még nem beszéltünk a segédberendezésekrõl, pl. hogy a vákuumdob mekkora vákuummal dolgozik a golfban, és mekkorával a trabant/wartburg motoroknál.

Ezekbõl kiindulva csak annyit szerettem volna mondani, hogy könnyen lehet, hogy a két motorhoz teljesen más beállítási módszer tartozik. A golfé egy sokkal biztonságosabb megoldás, nagyobb a ráhagyás.
[i](Módosította 4TRed 2013.02.20. 09:59-kor)[/i]

6057 Holnapy Gergely dr. 2013-02-19 21:00:13  Előzmény:Németh János: 74670

Szia!
polo 1-es felni 4x100-as osztókörû.
1,1-es Trabi 4x98-as osztókörû.
Ha kicsit erõszakos vagy, felmegy, de nem az igazi.
G

6056 Csády Szabolcs 2013-02-19 20:45:54

Újabb anomália a gyújtásbeállításban.
Ez a Trabi kézikönyve:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130219/862387939gyt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ez a Golfé, ami ugye motor szempontjából ugyan az:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130219/1313952823gyg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Pirossal aláhúztam a lényeget, azaz, hogy szög egyenesen ellentéteset állítanak?

NDK vs. NSZK!
Na hol az igazság gyerekek?
( tudom: az igazság odaát van...már csak azt kellene megtudni, hogy a vasfüggöny melyik oldaláról nézve... )

6055 Forgács Balázs 2013-02-19 18:38:08

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy Weber 1.3 karbinál a CO-csavart befelé tekerve benzinben dúsabb, vagy szegényebb lesz a keverék?

Van valami "alap" kiinduló beállítás, mint például a Simson benzin-levegõ csavarnál: teljesen be, majd 2 és fél fordulatot ki?
Köszönöm

6054 Németh János 2013-02-19 15:56:46

CSaó

Találtam egy érdekes dolgot.

http://aprod.hu/hirdetes/trabant-1-1-elado-IDSukW.html#a94286a43b;r:;s:

Skoda 120 as dupla torkú karbival szerelt 4T Trabi. Ez valós? Mûködik? Megéri? Érezni a különbséget? (( FELESLEGES?? )) Ha nem nehéz átépíteni?

Mostanában nem tervezem tuningolni, de ha kezembe akad egy ien karbi eltegyem azért érdekelne.


És még, hogy volt egy VW Polo 1-esünk, Annak a felnije felmegy a trabira? Mert elég jó állapotú a téligumija, vagy át kel szereltessem?
[i](Módosította whiteuniversal 2013.02.19. 16:59-kor)[/i]

6053 Őry Gábor 2013-02-19 07:03:59  Előzmény:Kárász Endre: 74659

Nem, hanem görgõk vannak alatta. A sínek lötyögésén lehet állítani, hogy picit széjjelebb húzod a síneket. Csak annyira, hogy ne szoruljon.

6052 Szabó Milán 2013-02-19 00:04:07  Előzmény:Kiss Krisztián: 74661

Naggyon szép munka lett :)

6051 Szabó Milán 2013-02-18 23:59:51

Nagyon szépen köszönöm Srácok az építõ jellegû hozzászólást.

Spityu
Tsaby
hogeri
heggla

Jelenleg ez van most kikeverve, remélem jó lesz. Nekem is ajánlották ezt a merci haszongép tárcsa festéket. Meglátjuk, mi sül ki ebbõl.

Íme a mostani kevert szín.
[i](Módosította Szamy 2013.02.19. 01:01-kor)[/i]
[imgw]http://img826.imageshack.us/img826/2199/18022013013.jpg[/imgw]
[i](Módosította Szamy 2013.02.19. 01:02-kor)[/i]

6050  Spityu 2013-02-18 21:35:08  Előzmény:Szabó Géza: 74662

Röhejes egy alkatrész. Vagy ennyire kellene hozzá normális célszerszám, amim, amink nincs??? Alapvetõen nem rugós acélból készítik, vagyis, amikor rápattintjuk a helyére, a kitágulást követõen nagyjából úgy is marad... Olyasmi célszerszámra gondoltam, ami körkörösen össze tudja nyomni (hátha úgy marad), mivel hiába van 2 ponton megnyomva, vagy 2 ponton feltámasztva és egy harmadikon megnyomva, javul a helyzet, de ugyanúgy tág marad a horonyhoz képest.
Ha viszont rugóacélból lenne, akkor simán kibírná a rápattintást, akár egy zégergyûrû.

Nem mondom, hogy csináld ezt, még talán én sem csinálnám saját magamnak sem, de állítom, egy megfelelõ átmérõjû bicikli küllõbõl különbet lehetne hajlítani, mint amilyen némely autó féltengelyén lévõ ilyen gyûrû gyárilag.

Sajnos nem tudom, hogy hol lehet ilyet kapni.

Amúgy a hétvégén tényleg egy bicikli küllõbõl hajlítottunk két teljesen szabályos karikát: egy szoba ajtó zsanérjához távtartónak (ugyan ez is csak áthidalása, nem pedig megoldás a problémának, miszerint egyenetlen a járólap, de ebben az esetben ez volt az ésszerûbb). A féltengelyre ráhajtva simán lehetne gyártani, a lényeg, hogy az anyag átmérõ stimmeljen. A küllõ megfelelõen rugós, ezerszer, milliószor fel-le lehetne szerelni. Ha nagyon nem találsz megoldást, egy próbát megérhet a dolog. Küllõ ár: 20-1000Ft

6049  Spityu 2013-02-18 21:00:06  Előzmény:Támba Csaba: 74656

A Rally-sat fújtam már lakkal, igaz nem a sajátjával, nem is tudtam, hogy van. Azt hiszem, valami drágább volt. De nem tetszik, túlságosan mûvi (ugyanez a véleményem a szinterrõl is), a lakk nélkül fújt Rally szerintem nagyon gyárias. Van pár pótkerék felnim, nézegettem egymás mellett õket. Minõségre nincsen semmiféle bajom vele, idõtállóság szempontjából szvsz a Rally és a Prevent is csapnivaló, utóbbi ugyanúgy átvérzik 1-2 tél alatt, ha nincs normálisan aládolgozva. Én az elõbbit használom szépre becsiszolt cinkkromátos alapozóval, homokszórt felnin. 4db kész. A kocsim 5 gyári felnije is kész van, de a projekt végeztével kiigazítást kapnak. Meggondoltam magam, ahogy írtam, a lakk nem tetszik rajta: újra homokszórás, alapozás, csiszolás, fújás, gumizás. 10e Ft ki az ablakon. Ha már szõrös Pneumantok lesznek rajtuk, ügyelek erre is. Persze ezekkel a kerekekkel csak tologatva lesz a kocsi.
[i](Módosította Spityu 2013.02.18. 22:01-kor)[/i]

6048 Németh János 2013-02-18 18:25:07  Előzmény:Kantuly János: 74651

CSaó.

Pff olyat még nem láttam Trabin annyira rossz élete volt a verdának? Mert ha tényleg teljesen ko akkor az csere vagy nem? Árulnak egyáltalán komplett doblemezt? :S

[b]Kipuffancsot szabályos javítani ilyen szalaggal a vizsgára?
[/b]

Mert ha igen akkor azt te is megtudnád csinálni :) Indexért meg csak nem szólnak ha nincs teljesen széttörve.



[i](Módosította jocking 2013.02.18. 19:58-kor)[/i]

6047 Csády Szabolcs 2013-02-18 17:36:42

Ma megkíséreltem beállítani a gyújtás. A kocsi elõtt állva szembesültem vele, hogy a Javítási kézikönyvben teljesen más a gyújátsi idõpont jelölése, mint a valóságban.
A könyv szerint:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130218/Gy1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A valóságban kb.:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130218/GY_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elõször a könyv nyíllal jelölt pontja alapján a tényleges jelölés rajzon A-val jelölt pontjára állítottam, de a kézikönyv azt írja:
"A vákuumtömlõ vákuumállítóra való feltolása után jelentõs mértékben a felsõ holtpont felé csúszik tovább a gyújtási pont."

Ez annyit tett, hogy ha a paint-es Móricka ábrámat nézzük, akkor felfelé csúszott el. Azaz, rohadtul nem a másik jelölés felé, így inkább a B-vel jelölt jelre állítottam, s ekkor már ugye a másik jelölés felé csúszik. Tényleg rossz a javítási útmutató ábrája, vagy én logikáztam valamit félre?
Elõre is köszönöm a segítséget!

6046 Szabó Géza 2013-02-18 12:46:44

Sziasztok!

Kéne egykis segítség.Az új tipusú féltengelyhajtáshoz hol lehet kapni a féltengelycsukló biztositó karikáját?
Errõl lenne szó:
[imgw]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-6225.jpg[/imgw]

Köszi a segítséget!

6045 Kiss Krisztián 2013-02-18 12:11:41

Én a festékboltban "höállóezüst"névre keresztelt,festéket választottam,és trinát lakkal fújtam le(kompresszor+pisztoly)Lakk nélkül olyan mint az eredeti(nagyon hasonló)Az elsö kép a festett,a második a gyári:)
[url]http://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF1874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF2043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

6044 Gyapjas Gergely 2013-02-18 11:19:07

Endre, Spityu!

Egyik versenyzõ ismerõsöm kért meg hogy segítsek szerezni neki rajzot, mert szeretnem csináltatni Amerikában fõtengelyt. Csak sokkal könnyebb lenne ha már lenne rajz és nem kéne potyára kiküldeni mintának egy fõtengelyt.

6043 Kárász Endre 2013-02-18 11:14:45

Jól sejtem, hogy a Trabi ülése a vezetõsínben úgy mozog, hogy oldalt golyók vannak közte? Nem a régebbi stiftes pozicionálós székekrõl van szó, hanem a 4T-nél is alkalmazott kallantyús kivitelrõl. Nekem a vízszintes síkban kissé nyeklik-nyaklik mindkét ülés, forgatni lehet õket egy picit.

6042 Kárász Endre 2013-02-18 11:11:51  Előzmény: Spityu: 74653

Bennem valamiért nagyon erõsen él a gyanú, hogy az ilyen felfúrt belsõ sonka nem bírná ki azt az igénybevételt. Évekkel ezelõtt én is gondoltam erre, de emlékeim szerint nem csinált még senki sem ilyet. Pedig a tapasztaéat lenne ezügyben a leghasznosabb infó. Gergõ! Mennyire akarsz fõtengelyt gyártatni? Kompletten, vagy tényleg csak sonkákat?

6041 Holnapy Gergely dr. 2013-02-18 11:09:38  Előzmény:Szabó Milán: 74654

Szia!
Lehet hogy engem is megköveztek, de valamelyik fórumtárs Trabiján láttam még évekkel ezelõtt Balatonakaliban a veterános hétvégén, hogy Hammerite kalapácslakk Ezüstszürkével festette le a felnit. Én 2 éve homokszórást követõen a téligumi felnijeit közvetlenül a fémtiszta felületre ilyennel kentem le (ecsettel). Jól terül, szép, és nagyon hasonló (de nem pont olyan, kicsit sötétebb!) mint az eredeti. Ellenben sérülés esetén könnyen javítható.
Keresek fotót, és csatolom késõbb.
G

6040 Támba Csaba 2013-02-18 09:12:38  Előzmény: Spityu: 74655

Az említett spray-t ha lelakkozod a saját lakkjával, akkor kirepedezik. Ha már spray, akkor inkább a PREVENT. Színre ugyanaz, de sokkal jobb minõség.

6039  Spityu 2013-02-17 22:39:17  Előzmény:Szabó Milán: 74654

Hátõõõ... lehet, hogy most sokan megköveznek, de nagyon hasonló és nagyon esztétikus megoldásank javasolnám a T***o-ban is kapható "Rally keréktárcsa ezüst" nevû cuccost. Ha jól elõkészíted a felnit és alapozást követõen szépen becsiszolod, 3-4 rétegben gyönyörû lesz. Akár lakkozhatod is, de nekem nem tetszik annyira úgy.

Lehet kevertetni is. Ádám írta egyszer, hogy valami Merci (kis)teherautó felni(?) kódja pont a Trabantéval egyezett, õ kevertetett.

6038 Szabó Milán 2013-02-17 21:58:28

Szép JÓ estét Fórumtársak!

Egy gyors és igen fontos kérdésem lenne. Szeretném a felnieimet lefesteni "gyári" ezüst/szürke színûre. S esetleg tudna-e valaki segíteni, hogy van-e valami színkód miszerint kilehetne kevertetnem, vagy simán bemegyek és megveszem az xy tárcsafestéket és azzal lefújom? Valakinek valami ötlete, megoldása?

(Természetesen az eredeti színhez hû akarnék maradni)

Válaszotokat elõre is köszönöm!

;)

6037  Spityu 2013-02-16 23:55:23  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74652

Jól sejtem, hogy a belsõ sonkákat akarod legyártatni? Hasonlón már én is gondolkodtam, én az eredeti hajtócsapot távolíttatnám el, és valami dízelmotor dugattyúcsapszegét tenném a helyére. Nyilván úgy, hogy 28(-) mm-rel áttolni a sonkát, hogy ott is zsugorkötéssel rögzüljön. A sonka íves részénél röviden odavarrni, a kilógó részt leköszörültetni. Magát a csapszeget átfúrni, majd kitölteni pl. parafával vagy hasonlóval.
Azért (is) nem álltam neki ennek, mert akkor már érdemes volna szerezni megfelelõ méretû hajtókart (153mm szemtávolság, 20mm széles, kívül 49mm alul, belül 37mm, felül pedig 20mm), amitõl mondjuk az alsó szemnél el lehet térni, a többi paraméternél nem volna jó, akkor már nagy átalakítást igényel. Mondjuk ekkora átalakítást eleve tuningmotornál csinálnék csak. Akkor meg már lehetne ültetni a hengereken, rövidebb hajtókart alkalmazva (ami nem a legjobb a dugattyúsebessség szempontjából, de még így sem lesz vészes, mondjuk úgy, hogy gyárilag "lassú").
Aztán akkor már lehetne egy új középrészt is gyártani, hogy szabványos csapágyakat is fogadjon. Mondjuk a külsõ átmérõ elég necces önmagában is... (forgattyúsház felfúrás?)

6036 Gyapjas Gergely 2013-02-16 21:05:33

Lenne egy fontos kérésem. 2t fõtengelyrõl kéne nekem rajz. Bármilyen méretarányban és digitális állományban vagy hagyományos mûszaki rajzban jó lenne!! Fõtengely gyártáshoz kéne.

6035 Kantuly János 2013-02-15 22:27:56  Előzmény:Németh János: 74645

Indul, megáll megy. Viszont az elsõ két kerékívben szó szerint NINCS sárvédõ, olyannyira szét van rohadva. Kipufogó lyukas, az egyik indexbúra repedt.

Golf 2 kormányt bele lehetne varázsolni?

6034 Kárász Endre 2013-02-15 22:24:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 74649

[url=http://trabitechnik.com/index.php?page=62&lang=de]Németül?[/url]
[i](Módosította Endre 2013.02.15. 23:25-kor)[/i]

6033 Csády Szabolcs 2013-02-15 20:52:15

601-es Trabanthoz keresek digitális alkatrész katalógust. Elsõ sorban '87-es példányhoz, de más évjáratúakéhoz való is érdekel. Elég akár a letöltési link is.
Elõre is köszönöm!

6032 Kerekes Gábor 2013-02-14 15:50:25  Előzmény:jocking .: 74647

Köszi szépen, megnyugodtam.

6031 jocking . 2013-02-14 15:00:31  Előzmény:Kerekes Gábor: 74646

Ha befér, akkor nyugodtan berakhatod. Annyi lesz a változás, hogy az önindító könnyebben dolgozik, és a kocsi könnyebben indul. Elvileg a nagyobb teljesítményû akkuval nem tudsz semmit kinyírni, lehetne 100 amperórás is, akkor se lehetne gond belõle, mert minden alkatrésznek megvan a fizikai határa, hogy mennyi áramot képes felvenni. Viszont túl nagyot nem lenne értelme feltenni, mert a töltési rendszer nem lenne képes visszatölteni, csak egy bizonyos fokig. De az 55 Ah az még bõven jó.

6030 Kerekes Gábor 2013-02-14 14:16:55

Szeretném megkérdezni, hogy egy 55 amperes aksit bele tehetek e egy sima gyári trabiba (601-es)? Fizikailag elvileg belefér. Lehet e bármi baj a nagyobb amper számból? Köszi

6029 Németh János 2013-02-14 05:46:15

jo reggelt.

Janner a javitás sose rosz. Szerintem átmegy simán, aproságokba nem fognak belekötni. Nálad meg rendbe van indul megy stb nem?
Az enyémbe még a régi pedálsor volt tuningolva csak én tudtam vezetni, vizsgán ledobálta nekik a kuplung bovdent :)

Az én kérdésem az lenne, hogy kész a fékbetét(hátsó) és a dob (4t). A ferrodo vége szögletes azt be kell kerekíteni(nem a rövidebb széleken hanem a két végét)? Szakszóval iLYen letörést csinálni?



[i](Módosította jocking 2013.02.14. 10:54-kor)[/i]

6028 Csády Szabolcs 2013-02-13 23:09:08  Előzmény:Kantuly János: 74643

"kanóc" :D ha az amire gondolok, akkor annak a tisztes polgári neve csúszósaru. Megértjük így is, de azért jobb a békesség ;)

Amúgy, ha jól emlékszem, akkor ebbõl a cikkbõl kibogozhatod a választ (ha mégse, akkor bocsi, de nem volt már erõm kikeresni a cikkbõl az ide vonatkozó részt):

[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]
[i](Módosította trabiszabi 2013.02.14. 00:09-kor)[/i]

6027 Kantuly János 2013-02-13 21:57:38  Előzmény:Kiss Krisztián: 74642

Jó, rendben. :)
Mondjuk azon csodálkoztam tegnap (mert hajtottam egyik ismerõs 306-ös Peugeot-ját), hogy abban jobban szét van az egész futómû és akkorákat koppan...
Az enyém meg azért még elég tûrhetõ, mondhatni sokkal jobb attól.

[b]Kérdés![/b]

Az alapjárati mágnesszelepemen, ha rajta a kanóc, akkor igen magas az alapjárat... Ha lehúzom, akkor pont jó. Nem lesz baja így, hogy le van húzva?
Ma pótoltam egy vákumcsövet ami légszûrõház elõttrõl megy a karbi hátuljába-ha szemben állok a kocsival, akkor a bal oldali csonkra.
A mellette lévõre pedig az AC pumpa mögül megy egy csõ.
Illetve van egy harmadik csõ is, ami egész rövid és a karbi elejéhez fut be egy mûanyag dobozkába.
Ez így rendben van?

(Távjavítás ismét, yeah!)

6026 Kiss Krisztián 2013-02-13 20:21:33  Előzmény:Kantuly János: 74631

Á,szerintem kaszni csere,ne hogy már ezzel még közlekedj.:)
Mondjuk ez még kb 10 év mire kilyukad....addig is várj türelemmel:)